abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160788780
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn
10 oktober: Saarah
23 oktober: ViviRAWRS
27 oktober: Veruca_Assault

4 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 19-03-2016 20:45:11 ]
pi_160788845
Ik denk waar is Z&G toch ineens heen? :D
Zit meestal wel mobiel, dus zal proberen zo vaak mogelijk de OP aan te passen, maar vergeef me als ik er niet zo snel mee ben :@

Verder heb ik zo weinig toe te voegen aan dit topic atm .. Het gaat gewoon super lekker allemaal hier. Behalve dat ik meestal 's nachts wakker word om naar de wc te gaan en dan val ik een uur voordat de wekker gaat pas weer een keer in slaap :{ ... Dus vermoeid door de zwangerschap niet echt, meer door mijn ietswat abnormale slaappatroon van dit moment.

Maar hee, niet bepaald first world problems! :Y)

Dus ik lees in de tussentijd braaf mee :s)
pi_160789293
Heerlijk toch Twinkle!

Hier hetzelfde! Ben geloof ik over mijn moeheid periode heen :D En dat is fijn zeg. Niet meer na het avondeten naar bed, geen dutjes meer overdag in het weekend... Heerlijk :D

Ik merk zowaar dat m'n buik iets begint te groeien. M'n teamgenoten zeiden het eergister ook al onder de douche O+ Vorige week m'n laatste wedstrijd gespeeld, maar blijf wel gewoon meetrainen, maar de fysieke contactoefeningen sla ik dan over.

Nu 14w3d.
:)
pi_160790326
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk waar is Z&G toch ineens heen? :D
Zit meestal wel mobiel, dus zal proberen zo vaak mogelijk de OP aan te passen, maar vergeef me als ik er niet zo snel mee ben :@

Dot mag er wel uit denk ik. ;)
pi_160791445
Ohhh knuffels voor de (ex-)gordelroos'ers en andere beroerdvoelenden die het nodig hebben O+ :*.

Hier begint het langzaamaan weer iets beter te gaan. Komt mooi uit voor verhuizen. Vandaag precies 13 weken zwanger *O*.
pi_160791914
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dot mag er wel uit denk ik. ;)
Neeeeh ;( :P

Ik mag er idd uit, maar wat een gek idee zeg! Er ligt nu een heerlijk meisje te tukken naast me en ik geniet echt van onze tijd tot nu toe O+ De eerste dagen waren wat pittig qua slaapgebrek, maar de bv komt nu op gang en dat vindt ze heel fijn. Stip doet het ook echt super en we vinden het allebei heel fijn dat ik hem weer op bed kan leggen als mini dat toelaat.

De bevalling ging eigenlijk ook best goed, maar het laatste eindje was iets te heftig. Om 6 uur s ochtends werden mijn vliezen gebroken na een nacht met weeën die net niet genoeg deden om veel op te schieten, maar te irritant waren om doorheen te slapen. En vanaf toen ging het rap, want ik kreeg zulke sterke en pijnlijke weeën dat ik vroeg om een ruggenprik, maar die heb ik niet eens gehaald :') Op het moment dat het infuus voor het vocht erin zat kreeg ik persdrang en na 10 min persen was ze er al! Een half uur na d'r geboorte belden ze vanaf de anesthesie dat ik naar boven mocht komen :D

En nu mag ik weer overstappen naar de baby's! :o Meiden, heel veel succes allemaal, geniet waar mogelijk en ik wens jullie allemaal een hele fijne bevalling :* :W
pi_160792221
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:13 schreef Dot. het volgende:

[..]

Neeeeh ;( :P

We kunnen je ook weer onderaan het lijstje zetten ... :+
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:25:20 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160792375
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

We kunnen je ook weer onderaan het lijstje zetten ... :+
Gewoon alvast voor de volgende _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160792503
Ja daag :D Ik dacht vandaag nog aan dat verhaal van mignonne of wup over die man die het in de kraamweek wel weer tijd vond :X Brr, het idee alleen al. Maar twee vind ik helemaal prima. Ons gezin van vier *;
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:29:37 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160792573
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:28 schreef Dot. het volgende:
Ja daag :D Ik dacht vandaag nog aan dat verhaal van mignonne of wup over die man die het in de kraamweek wel weer tijd vond :X Brr, het idee alleen al. Maar twee vind ik helemaal prima. Ons gezin van vier *;
In de kraamweek _O-
Lekker langs je hechtingen en bloedstolsels pompen :9~

Maar fijn joh, lekker helemaal compleet gezin O+
pi_160792661
*hopeloos achter de topics aanloopt* Ik heb al wel zes keer geprobeerd te reageren geloof ik, maar elke keer kwam er iets tussen.. Dus ondanks meelezen is er maar heel weinig blijven hangen :')

Dot, jeetje, wat een timing (nouja, juist niet :+) op het eind! Maar daar is je meisje dan O+ Gefeliciteerd, geniet van je kraamtijd (maar dat lukt zo te lezen wel :))!

Lamb, is alles nog rustig bij jou?

Twinkle, is 's nachts wakker worden niet ook een zwangerschapskwaaltje? :D Heel irritant in elk geval wat je beschrijft, had ik ook.. Blijven liggen en hopen dat je toch nog een beetje uitrust op die manier, ik heb er niks beters op gevonden :{ Fijn dat het verder zo lekker gaat iig!

En heel (heel) laat, maar nog bedankt voor alle felicitaties! De naam komt niet op Fok (maar pm'en mag!), ik zal haar hier Jasmijn noemen, dat was onze projectnaam :+ Ze is uiteindelijk gewoon op de geplande datum gekomen, geen spannende praktijken na de slijmprop meer. De zh-dagen waren heftig, vooral omdat ze rap afviel en we al snel tegen de 10% aanzaten - met bijkomende onzekerheid over wel/niet/wanneer naar huis mogen. Vooraf was ik er nog niet helemaal over uit of ik bv wilde geven of niet, maar toen ze uit mijn buik kwam en op mijn borst gelegd werd voelde het zó logisch en goed om dat wel te doen, bizar hoe dat zo anders kan zijn dan vooraf bedacht. Toen ze zo was afgevallen werd er al snel gezegd dat na een ks de bv vaak toch niet/slecht/laat op gang komt, ze aan mijn melk niet genoeg had, ze daarom nú aan de bijvoeding moest, enz. Behoorlijk stressvol allemaal, maar gelukkig niet de lange nasleep zoals voorspeld door de vpk omdat mijn bv toch meer op gang bleek dan ze dachten. Eenmaal thuis ben ik gelukkig super geholpen door onze kraam, de bv loopt prima en ze is alweer in de buurt van haar geboortegewicht (helemaal op mijn melk O+). En nu, verder met herstellen, wennen en genieten. Het is een cliché maar echt: ze is zó mooi, zó perfect O+ Ik herken haar bewegingen uit de buik, het gewriemel met haar handjes wat ze eerst achter mijn bekken deed, haar billen die precies zo in mijn handen passen als toen ze die in de buik naar buiten stak, het hieltje wat scheef onder mijn ribben zat houdt ze ook nu precies zo scheef.. Onze dochter :'( O+

Ik zal nog wel meelezen, want ben heel nieuwsgierig naar hoe het iedereen verloopt. Maar zelf ga ik ook maar eens verhuizen naar het babytopic, tot daar! :W O+
pi_160793329
O ik wou al zeggen .. Ik zet je er gewoon weer bij hoor Dot :D ... No problemo! :D
Maar brrr nee ik moet er ook echt niet aan denken in je kraamweek. Hoewel het in sommige culturen heel 'normaal' blijkt te zijn, heb ik mij wel eens laten vertellen :X

Heerlijk genieten nu jij! En Ono ook al!! Fijn om te lezen dat de bv zo lekker gaat en dat het gewoon als een logisch iets aanvoelde direct al na de bevalling O+ ... Zo stel ik het mij ook voor, hoewel mijn vorige twee kindjes dus op kv zijn groot geworden :D

En trouwens dat slechte slapen hoort er idd een beetje bij ono :Y .. Dat herinner ik mij nog wel van de vorige twee keren. En echt dat dromen van mij ... :') .. Mijn god dat gaat echt nergens over :') :D
pi_160793543
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:47 schreef Twinkle20 het volgende:
O ik wou al zeggen .. Ik zet je er gewoon weer bij hoor Dot :D ... No problemo! :D
Maar brrr nee ik moet er ook echt niet aan denken in je kraamweek. Hoewel het in sommige culturen heel 'normaal' blijkt te zijn, heb ik mij wel eens laten vertellen :X

Heerlijk genieten nu jij! En Ono ook al!! Fijn om te lezen dat de bv zo lekker gaat en dat het gewoon als een logisch iets aanvoelde direct al na de bevalling O+ ... Zo stel ik het mij ook voor, hoewel mijn vorige twee kindjes dus op kv zijn groot geworden :D

En trouwens dat slechte slapen hoort er idd een beetje bij ono :Y .. Dat herinner ik mij nog wel van de vorige twee keren. En echt dat dromen van mij ... :') .. Mijn god dat gaat echt nergens over :') :D
Dat dromen idd... mozeskriebel, over mn ex en oude vrienden en ruzie en drama... :')

Verder veel het zuur en veel lucht maar verder.... *klopt af* dit herken ik ook helemaal niet van saar, grappig hoe dat dus zo anders kan zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_160794319
Oh Dot en Ono hoe fijn klinkt dat nu alles zo fijn loopt! Heel veel geluk met jullie meisjes!

Hier nog alles rustig!
Bizarrrrr om bovenaan te staan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:36:15 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160795162
Dot en ono wat klinkt dat allemaal fijn O+ lekker blijven genieten en tot over een maandje of drie
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160797303
Ohh oeps, uit eten geweest (het kon weer/ik durfde het aan) maar nu bedenk ik me dat het mogelijk wel rauwe kaas was wat er overheen gestrooid was :|W... Weet wel dat de kans klein is van 1x een beetje, maar voel me wel stom en maak me toch zorgen. Schiet ook niet op, kan het niet terugdraaien enzo.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:51:02 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160797352
Rauwe kaas ergens overheen gestrooid??

Rauwmelkse kaas is zeldzaam in Nederland, en dan zijn het ook nog eens de zachte kazen die mogelijk een probleem kunnen geven.
Als je het kunt strooien is het eigenlijk nooit een probleem.

You'll live, en de baby ook ;)

Was het lekker? *O*
pi_160797522
Hmmmja lees net dat harde kazen inderdaad niet erg zijn, dat het de zachte rauwmelkse kazen zijn waar listeria goed in kan gedijen. Harde kaas van rauwe melk is gewoon in de supermarkt te koop trouwens.

Hehe ja was wel lekker, behalve de knoflooknasmaak. Maar ik kan blijkbaar die geur wel beter buitenshuis hebben. Thuis komt er geen ui en knoflook in en zo :D.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:57:20 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160797564
Ja is wel te koop, en terecht want is veel lekkerder dan gepasteuriseerde melkse kaas. Maar redelijk zeldzaam aanbhet worden.

Maar je hoeft je dus niet druk te maken. Gewoon lekker gegeten en genoten ^O^
  zaterdag 19 maart 2016 @ 23:52:18 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160799195
No worries Uni! Klinkt alsof het gewoon OK was.

Dot en Ono, jullie klinken helemaal verliefd!

Onze 10uurs marathon in het theater zit er ook op. Tussendoor kregen we allemaal hapjes. Op een gg moment moest ik ook gaan raden of ik het wel kon eten. De eerste was al met gerookte zalm en toen ik dat aangaf werd ik wat warrig aangekeken. Dat was het enige minpuntje (heb trouwens alles maar gewoon opgegeten, muv de zalm ;) ), want verder was het ontroerend mooi O+

En mijn buik groeit de pan uit :o
  Manager PR/Moderator zondag 20 maart 2016 @ 00:29:01 #21
269689 crew  Viv
pi_160799967
quote:
Een half uur na d'r geboorte belden ze vanaf de anesthesie dat ik naar boven mocht komen :D
:D
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef onomatopee het volgende:
Ik herken haar bewegingen uit de buik, het gewriemel met haar handjes wat ze eerst achter mijn bekken deed, haar billen die precies zo in mijn handen passen als toen ze die in de buik naar buiten stak, het hieltje wat scheef onder mijn ribben zat houdt ze ook nu precies zo scheef.. Onze dochter :'( O+
O+

Tot in het volgende topic!

Ahh, vandaag een overslagrompertje maat 50 cadeau gekregen van mijn vriendin die ook zwanger is, ik was alweer vergeten hoe ontzettend mini zo'n pasgeborene is. O+ Inmiddels heeft zij ook een echo gehad: we schelen maar 10 dagen! :D
pi_160800009
Thnx O+. Iig op dat vlak gerustgesteld. Ik zit gewoon in zorgenmodus. Tweede trimester aangebroken en het voelt ineens allemaal wel erg serieus. En erger ofzo als er nu iets mis gaat wat ik had kunnen voorkomen. Dus nu nog beter fruit wassen en dat soort dingen :').
pi_160800369
Ah onom dat klinkt echt zo lief O+
Ik voel ook van alles in mijn buik, maar heb nog geen idee wat Emmy allemaal aan het doen is.

Uni geen zorgen. Ik moet er niet aan denken dat ik ook al geen parmezaanse kaas zou mogen. Ik kan me geen leven voorstellen zonder!
pi_160800394
Nouja ik ben bekend met veel soorten eten te moeten laten staan. Voor mij zou het gewoon heel stom voelen om wel iets te eten met risico. Maar ja, in zoveel zit een risico. Het hele leven enzo :P.

[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 20-03-2016 11:35:06 ]
pi_160802150
Haat aan hormonale slapeloosheid :(

c_/ moge! Wat zal ik vandaag eens met mijn kleine bundel energie omdernemen? :')
  zondag 20 maart 2016 @ 07:47:41 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160802408
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 07:18 schreef Crumpette het volgende:
Haat aan hormonale slapeloosheid :(

c_/ moge! Wat zal ik vandaag eens met mijn kleine bundel energie omdernemen? :')
Indoor speelhalhel? Vindt Melba geweldig en wordt er doodmoe van!
Kwak
  zondag 20 maart 2016 @ 08:16:04 #27
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160802747
Ono, wow, wat klink je fijn! En wat ontzettend mooi dat de borstvoeding zo natuurlijk voelt! Je bent stoer en lief en de beste mama. O+
pi_160802782
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 07:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Indoor speelhalhel? Vindt Melba geweldig en wordt er doodmoe van!
Lastig te komen zonder auto! Het is idd nog een beetje nat nu, dus ik dacht vanochtend maar even rustig aan (W kijkt momenteel postman pat terwijl ik koffie zet :') ) en dan vanmiddag mag hij buiten rausen. Heb ik vervolgens ook niet de hele middag een kapotstuk kind :7 maar slechts een uur.
  zondag 20 maart 2016 @ 08:22:50 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160802810
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 08:20 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Lastig te komen zonder auto! Het is idd nog een beetje nat nu, dus ik dacht vanochtend maar even rustig aan (W kijkt momenteel postman pat terwijl ik koffie zet :') ) en dan vanmiddag mag hij buiten rausen. Heb ik vervolgens ook niet de hele middag een kapotstuk kind :7 maar slechts een uur.
Ja ik weet niet precies waar ze zitten bij jullie. Oh of de Bert en Ernie indoorspeeltuin in Kijkduin, Franny zei dat die heel leuk is.
Kwak
pi_160802969
En anders gewoon lekker een stukje wandelen in de buurt crump? Doet het hier ook altijd goed. Lekker rondjes lopen en een frisse neus halen.

Ik begin helemaal de kriebels te krijgen, voor mijn gevoel moet er nog zoveel gebeuren in en om het huis en dat moet moet moet af. Het liefst nu! :X stomme hormonen }:|

Man voelde gisteren wel voor het eerst de baby heel goed schoppen *;

Ono en dot O+ wat klinken jullie verliefd O+
  zondag 20 maart 2016 @ 08:49:43 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160803030
Crumpette, succes met de energiebom thuis ;)

Ikke, wat leuk dat je man het voelde! Ik moest ff in de OP spieken en je loopt maar 3 weekjes voor. Dat moment lijkt me erg speciaal. Hier schuift er zo nu en dan iets ondefinieerbaar rond. Ik hoop over een weekje te kunnen zeggen: ja, dit is het!

Ik twijfelde of ik een paar uurtjes zou gaan werken, maar in plaats daarvan mag ik van mezelf de komende uren - terwijl meneer een duurloop van 3 uur afwerkt :') - op mijn luie gat baby-gerelateerd googlen/shoppen :P
pi_160805559
Ik ben vanmorgen weer begonnen samen met de hond aan een seizoen behendigh en conditioneel gezien trok ik het verbazingwekkend goed :+ :D
pi_160808394
Ik sport op redelijk hoog niveau en wil dat blijven doen. Echter zakt mijn 3/4 legging nu al af tot dat irritante punt onder je pens zeg maar. Kortom: zwangerschapssportlegging (kijk hoe lang dat woord is ❤). Mamalicious heeft ze en noppies (online speurtocht). Ik wil online bestellen maar welke is het fijnst? Wil niet van die losse, dunne flubber stof maar stevige compressie achtige leggings. Wie heeft ervaring?

Verder ben ik van de een op de andere dat niet meer misselijk en denk ik dat het mis is, uiteraard. Vrijdag echooooooo.
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_160808764
Dat zegt helemaal niks VA.
Fijn dat je zo snel weer een echo hebt.

Hier 27 weken vandaag. Na deze week ga ik het derde trimester in..
Nog 8 weken werken.
Time flies O+
  zondag 20 maart 2016 @ 14:22:38 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160808821
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik sport op redelijk hoog niveau en wil dat blijven doen. Echter zakt mijn 3/4 legging nu al af tot dat irritante punt onder je pens zeg maar. Kortom: zwangerschapssportlegging (kijk hoe lang dat woord is ❤). Mamalicious heeft ze en noppies (online speurtocht). Ik wil online bestellen maar welke is het fijnst? Wil niet van die losse, dunne flubber stof maar stevige compressie achtige leggings. Wie heeft ervaring?

Verder ben ik van de een op de andere dat niet meer misselijk en denk ik dat het mis is, uiteraard. Vrijdag echooooooo.
Hier idem! Qua sporttight dan en afzakken. Ik ben vanmorgen even op onderzoek uit geweest en denk dat ik binnenkort die bij Noppies doe. Een vrouw uit mijn sportclubje (zwangeren) loopt daarin en het ziet er mooi uit :s) Ik stel het even uit tot ik tijd heb om ff langs de Noppies winkel te gaan om te passen.
  zondag 20 maart 2016 @ 14:31:11 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160809052
Ik heb een lossere legging van ASOS en een flink stevige van Marks & Spencers.

Hier vandaag net als Arja 27 weken *O*

En net onder de douche voor het eerst lekkende tetten _O-
pi_160809890
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:31 schreef Molo het volgende:
Ik heb een lossere legging van ASOS en een flink stevige van Marks & Spencers.

Hier vandaag net als Arja 27 weken *O*

En net onder de douche voor het eerst lekkende tetten _O-
Oh echt :o

Dat is mij nog bespaard gebleven.
Hoop niet dat het in een vergadering gebeurt.
pi_160809896
Jongons! Ik heb donderdag bloed laten prikken omdat ik de termijn van mijn zwangerschap wilde laten bepalen (zo gaat dat hier). En nu kreeg ik net een sms, waarin staat dat ik volgens hun metingen rond 8-9 weken zwanger ben :o . Terwijl ik zelf op 6.3 ofzo uitkom. Ze zei ook dat de bloeding waarvan ik dacht dat het de miskraam in feb wellicht een innestelingsbloeding was. Maar ik kan dat niet matchen met mijn heul regelmatige cylcus, want dan zou ik 10+ weken zijn.
Nu ben ik bang dat die verhoogde waarden miss een tweelingzwangerschap betekenen. Ik heb geen idee wat ze meten eigenlijk. Gelijk maar een echo besteld voor morgen, 10.45 :o :D
pi_160809981
Je miskraam was een innestelingsbloeding? Dat lijkt me sterk, bij een miskraam komt wel wat meer bloed en stolsels kijken?

Een termijnecho kan je meer vertellen. Maar als je pas 6 weken zou zijn, moet je ook weer niet schrikken van de echo.

Wat een verwarring :D

Wel leuk als je ineens langer zwanger blijkt te zijn.
pi_160809998
Nouja, het was een heeeele vroege miskraam, waarbij ik minder bloed verloor dan bij een menstruatie. En van stolsels was zo vroeg ook geen sprake. Nou ja, we gaan t zien :D
pi_160810108
Waah room wat spannend *O*
Fijn dat je zo snel al terecht kan
  zondag 20 maart 2016 @ 15:17:08 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160810142
Jeutje Roomsnoes, wat een gek verhaal! Benieuwd naar je echo morgen.
pi_160810179
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongons! Ik heb donderdag bloed laten prikken omdat ik de termijn van mijn zwangerschap wilde laten bepalen (zo gaat dat hier). En nu kreeg ik net een sms, waarin staat dat ik volgens hun metingen rond 8-9 weken zwanger ben :o . Terwijl ik zelf op 6.3 ofzo uitkom. Ze zei ook dat de bloeding waarvan ik dacht dat het de miskraam in feb wellicht een innestelingsbloeding was. Maar ik kan dat niet matchen met mijn heul regelmatige cylcus, want dan zou ik 10+ weken zijn.
Nu ben ik bang dat die verhoogde waarden miss een tweelingzwangerschap betekenen. Ik heb geen idee wat ze meten eigenlijk. Gelijk maar een echo besteld voor morgen, 10.45 :o :D
Wat goed! En spannend! En aaaaaaaa jij had toch op werk gegrapt over twins? :+
pi_160810366
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:19 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat goed! En spannend! En aaaaaaaa jij had toch op werk gegrapt over twins? :+
Eh ja. :X
Maar dat heb ik nu zelf verzonnen hè, de arts heeft er niets over gezegd. Maar aangezien de termijn 8-9 weken niet met mijn cyclus kan kloppen, snap ik het niet meer. Of ze bedoelen 8 weken bevrucht, dat zou dus betekenen 10 weken zwanger, wat dan weer wél met mijn cyclus klopt.
Kortom: ik ben benieuwd naar morgen :D
  zondag 20 maart 2016 @ 15:30:14 #45
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160810401
Ohhh, heel erg spannend Room!

Wekenwisseldag vandaag, hier nu 32 weken, wat is dat opeens ver! Ik heb meer tijd nodig, nu al :o
pi_160810625
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Spannend!! Ben benieuwd wat er uit de echo komt.
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 maart 2016 @ 15:48:08 #47
52229 Chanty
pi_160810929
Oeh room spannend! Ben heel benieuwd naar de echo :D
  zondag 20 maart 2016 @ 15:48:38 #48
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160810945
Spannend Room!
pi_160811384
Vinden ze er morgen ineens 3 :7
pi_160811412
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:02 schreef Unihipili het volgende:
Vinden ze er morgen ineens 3 :7
Kwartet!
  zondag 20 maart 2016 @ 16:13:41 #51
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160811723
Ohhh, nu heb ik al geboortekaartjes met 4 verschillende namen, ik kan ook wel een drieling* gebruiken. ;) :P Alle namen zien er zo mooi uit! Wie zal er in mijn buik zitten?! *;

* Wel graag meisjes dan, want daarvoor hebben we de meeste namen ;)
pi_160811854
Wat spannend Room! Succes morgen

Ela kiezen jullie de naam na de geboorte?

20 weken vandaag O+ O+
  zondag 20 maart 2016 @ 16:21:21 #53
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160811970
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:17 schreef Fieder het volgende:
Wat spannend Room! Succes morgen

Ela kiezen jullie de naam na de geboorte?

20 weken vandaag O+ O+
Als we het eerder 'weten', dan kiezen we eerder ;) maar vooralsnog vinden we ze allemaal mooi en weten we nog niet zeker welke echt bij ons kindje hoort.
Tenzij jongetje, daar hebben we eigenlijk nog steeds maar één naam voor (dezelfde als die we vorige keer ook al hadden voor een jongetje). En voor meisjes drie die allemaal kans maken. Eén van de meisjes-kanshebbers is ook de jongensnaam trouwens. ;) Om het maar even nog wat ingewikkelder te maken. :P Maar er is dan twijfel, mocht het een meisje zijn, of we dan de enige jongensnaam al willen opofferen of dat we die dan nog moeten bewaren voor als we nog een kindje willen hierna?!
pi_160812161
quote:

Moest meteen aan jou denken Dot! http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-35855544
Maar je bedoelde vast die andere Kes...

Room, spannend! Als het echt twins zijn, kunnen ze op je werk helemaal hun buik natmaken ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160813579
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Moest meteen aan jou denken Dot! http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-35855544
Maar je bedoelde vast die andere Kes...

Room, spannend! Als het echt twins zijn, kunnen ze op je werk helemaal hun buik natmaken ;)
:D Ik ben de film wel tegengekomen bij het googlen naar de naam, maar eigenlijk niet gekeken. Die andere Kes heb ik idd wat vaker gezien ;)

Spannend room! Fijn dat je al zo snel terecht kunt voor een echo!
pi_160813828
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:21 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Als we het eerder 'weten', dan kiezen we eerder ;) maar vooralsnog vinden we ze allemaal mooi en weten we nog niet zeker welke echt bij ons kindje hoort.
Tenzij jongetje, daar hebben we eigenlijk nog steeds maar één naam voor (dezelfde als die we vorige keer ook al hadden voor een jongetje). En voor meisjes drie die allemaal kans maken. Eén van de meisjes-kanshebbers is ook de jongensnaam trouwens. ;) Om het maar even nog wat ingewikkelder te maken. :P Maar er is dan twijfel, mocht het een meisje zijn, of we dan de enige jongensnaam al willen opofferen of dat we die dan nog moeten bewaren voor als we nog een kindje willen hierna?!
Zo herkenbaar :D
Hier 99% zeker hier nu maar als hij ineens toch ... Ipv ... Blijkt dan wisselen we wellicht
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160814111
Room wat spannend! Gelukkig morgen al een echo om te kijken hoe het nou zit :D
Mijn schoonzus had ook een torenhoog hcg en dat klopte niet bij het termijn. Naast het vruchtje zat nog iets wat waarschijnlijk een broertje of zusje van ons neefje had moeten zijn.
Dus wie weet heb je wel een tweeling in je buik :P daar moet je ook geen grapjes over maken haha
  zondag 20 maart 2016 @ 17:33:12 #58
52229 Chanty
pi_160814296
Benieuwd naar welke naam jullie kiezen Ela! Lijkt me wel spannend ; straks wil jij de ene naam en hij de andere :+

Wij hebben net ook de knoop doorgehakt over de tweede naam (en schrijfwijze van naam nr 1).
  Manager PR/Moderator zondag 20 maart 2016 @ 17:45:04 #59
269689 crew  Viv
pi_160814665
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Nouja, het was een heeeele vroege miskraam, waarbij ik minder bloed verloor dan bij een menstruatie. En van stolsels was zo vroeg ook geen sprake. Nou ja, we gaan t zien :D
Heb je daarna geen zwangerschapstesten meer gedaan om te zien of die steeds lichter werden?

Spannend zeg!
pi_160814793
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heb je daarna geen zwangerschapstesten meer gedaan om te zien of die steeds lichter werden?

Spannend zeg!
Nee, en daar heb ik nu wel spijt van. Ik heb een aantal dagen getest, waarvan de dag voor de bloeding een witte test. En toen dus die bloeding met buikkrampen, dus ik vond testen er na niet nodig. Ik vond die testen ook erg confronterend, en ik bloedde, dus voor mij geen twijfel. Nog steeds niet, als ik heel eerlijk ben.
  zondag 20 maart 2016 @ 18:32:25 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160816118
Neuh als je er een witte test voor had lijkt dat me idd geen twijfel.

Maar je strepen deze keer waren wel heel knal he? O+
Kwak
pi_160816624
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:50 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nee, en daar heb ik nu wel spijt van. Ik heb een aantal dagen getest, waarvan de dag voor de bloeding een witte test. En toen dus die bloeding met buikkrampen, dus ik vond testen er na niet nodig. Ik vond die testen ook erg confronterend, en ik bloedde, dus voor mij geen twijfel. Nog steeds niet, als ik heel eerlijk ben.
Als je n witte test had lijkt het mij ook duidelijk... dus of je maakt veel hcg aan of jij hebt de meerlingkaart deze ronde :P
S. 2014
J. 2016
pi_160816855
Het waren snelle en duidelijke strepen ja. Nou ja, ik ga het proberen naast me neer te leggen tot morgenochtend 10.45 (as if :'))
  zondag 20 maart 2016 @ 19:21:53 #64
52229 Chanty
pi_160817798
We hebben natuurlijk wel weer een nieuwe tweeling nodig in de OP O-)
pi_160818380
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Het waren snelle en duidelijke strepen ja. Nou ja, ik ga het proberen naast me neer te leggen tot morgenochtend 10.45 (as if :'))
oh my! Spannnnneeeeeennnnnddd!

Thnx voor de legging tips!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_160818396
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had bij beide zwangerschappen ook een hoog HCG, de gyn was toen ook oprecht bang voor een meerling (na IUI). De eerste echo was daarom vroeg gepland en ze vertelde achteraf dat ze tijdens haar vakantie had gekeken naar de uitslag van die echo. Bij mij zou een meerlingzwangerschap een groot medisch risico zijn namelijk, maar het was goed gelukkig.
Nu de tweede keer werd het weer genoemd, maar keek ik er zelf eigenlijk niet meer van op.
Het hoeft dus niets te betekenen.

Ben benieuwd naar jouw echo morgen.
pi_160818544
Roomsnoes wat spannend, succes morgen 😀 fantastisch als je al zo lang op weg bent zonder dar je het door had 😀

Ik vind vandaag álles stinken. Vriend, kat, broodjes uit de oven, bwuuuuhh. En hónger dat ik heb de hele tijd, niet normaal. Gelukkig voldoet gezond eten, heb al drie sinaasappels op en een halve zak wortelen.. Haha!
pi_160818924
Ik had ook snel enorme knalstrepen. Ik had een tweeling geweldig gevonden, maar 1 tegelijk heeft ook wel wat.
  zondag 20 maart 2016 @ 20:15:57 #69
52229 Chanty
pi_160819266
Hier idd ook flinke strepen maar gewoon 1 beeb per keer
pi_160819305
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:05 schreef Arja het volgende:
Ik had ook snel enorme knalstrepen. Ik had een tweeling geweldig gevonden, maar 1 tegelijk heeft ook wel wat.
Maar ik baseer mujn gedachte over een tweeling niet op knalstrepen he?
pi_160821059
Oeh, spannend Roomsnoes! Nog een paar uurtjes!

Quoi, ik heb een mamalicious die ik woensdag voor het laatst ga dragen (MIB kost me gewoon te veel van mijn schaarse studietijd die ik nu keihard nodig heb), volgens mij een M of L (ligt boven en lui :P) Als je interesse hebt, laat maar weten. Je woont in de buurt, geloof ik.

Ela, ik heb het gevoel dat er een mooi jommetje in je buik rondzwemt O+
Dus dat komt helemaal goed met de naam!
Wat heerlijk dat je zo'n fijn gevoel bij de kaartjes hebt. En dat de pijn nu veel minder is.

Ik heb last van nesteldrang, en ik kan er echt even niets mee... De jongens slapen sinds gister samen op zolder en ik wil hun kamer afmaken. Maar de laatste klusdingen moeten nog, dus ik kan nog niet verder. En ik moet studeren, naar college, dat soort dingen. Dus ik kan voorlopig nog niet verder
:6 tijd voor chocola :P
Oh, ik zie zo uit naar mijn verlof. Gewoon even geen verplichtingen meer, heerlijk!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_160821271
Wij hebben net een commode besteld voor op de babykamer O+
Ik vind het zo ontzettend leuk dat we dit keer gewoon een kamertje kunnen inrichten voor plukkie. O+
S. 2014
J. 2016
pi_160821333
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben net een commode besteld voor op de babykamer O+
Ik vind het zo ontzettend leuk dat we dit keer gewoon een kamertje kunnen inrichten voor plukkie. O+
Je bent er vroeg bij :D

Dat moet idd erg fijn zijn, de ruimte nu!
pi_160821452
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Je bent er vroeg bij :D

Dat moet idd erg fijn zijn, de ruimte nu!
In principe hebben wij een ledikant met commode eraan vast, maar daar ligt saar nog in, en aangezien plukkie de eerste tijd in de wieg bij ons slaapt, kan saar in haar bedje blijven. Maar dan hadden we dus wel een extra commode nodig, en als saar over gaat naar een peuterbed dan krijgt zij de commode.
Multifunctie dus :+

De ruimte is heeeerlijk. Ik ben er elke dag nog zo blij mee. O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 maart 2016 @ 21:26:37 #75
52229 Chanty
pi_160822047
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:17 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar ik baseer mujn gedachte over een tweeling niet op knalstrepen he?
Gvr ik zie nu pas dat je nickname Roomsnoes is en niet Roomsoes :')
  zondag 20 maart 2016 @ 22:09:08 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160823673
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:03 schreef Piekie81 het volgende:
Oeh, spannend Roomsnoes! Nog een paar uurtjes!

Quoi, ik heb een mamalicious die ik woensdag voor het laatst ga dragen (MIB kost me gewoon te veel van mijn schaarse studietijd die ik nu keihard nodig heb), volgens mij een M of L (ligt boven en lui :P) Als je interesse hebt, laat maar weten. Je woont in de buurt, geloof ik.

Ela, ik heb het gevoel dat er een mooi jommetje in je buik rondzwemt O+
Dus dat komt helemaal goed met de naam!
Wat heerlijk dat je zo'n fijn gevoel bij de kaartjes hebt. En dat de pijn nu veel minder is.

Ik heb last van nesteldrang, en ik kan er echt even niets mee... De jongens slapen sinds gister samen op zolder en ik wil hun kamer afmaken. Maar de laatste klusdingen moeten nog, dus ik kan nog niet verder. En ik moet studeren, naar college, dat soort dingen. Dus ik kan voorlopig nog niet verder
:6 tijd voor chocola :P
Oh, ik zie zo uit naar mijn verlof. Gewoon even geen verplichtingen meer, heerlijk!
Dat zou superfijn zijn! M of L is ok ^O^

Wij hebben vijf uur in de auto gezeten (ivm files/wegwerkzaamheden), om twee uurtjes bij schoonfamilie op te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben er dus een beetje klaar mee. Heb gewoon een stijve buik. Dat is niet gek, want het hek is van de dam qua groei :o Ongelofelijk. Ik ben zwanger van een reusje! O+ (zal morgen een nieuwe foto posten)
  zondag 20 maart 2016 @ 22:10:08 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160823714
Verrek ja, het is roomsNoes :P Wishful reading Chanty!
pi_160825663
Quoi das nogal een lange reis.... Balen dat het niet leuk was.

En klaagde ik vorige week nog dat er nog niks te zien was.. Net als quoi ben ik geploft! Shirts zijn te kort dus koopzondag kwam goed uit. Prenatal opgezocht en daar ingeslagen. Alleen wat doen jullie met bh's? Ze passen nog wel maar daar is alles mee gezegd. Het knelt aan alle kanten en zo'n extender gaat daar niet voor helpen. Wonderbra achterige dingen geven niet genoeg steun (alleen lekker voor een thuis-dagje) dus ik heb nu mijn sportbh aan. Dat zit prima zolang ik niet al te veel zweet, want ze komen tegen elkaar aan. En worden lichtelijk plat gedrukt omdat het toch een sportbh is. Meegroeibh's heb ik vandaag gepast, maar of het zit voor geen meter, of ze geven niet genoeg steun. En het liefst wil ik iets voorgevormd want ik heb een hekel aan harde tegels door shirts heen :+
  zondag 20 maart 2016 @ 23:11:16 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160825751
Ik heb normaal van die uitgezakte tetta's in cup D/E, maar nu zijn ze van zichzelf veel meer naar 'oempfff ploeing' gegaan :7
Daarom is voor mij meegroeibh van de HEMA voldoende nu.
Écht heel prachtig komt mijn voorgevel niet uit nu in jurkjes, maar tetten zijn groot zat en het zit wel super lekker, dus ik vind het prima ^O^
pi_160825836
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:11 schreef Molo het volgende:
Ik heb normaal van die uitgezakte tetta's in cup D/E, maar nu zijn ze van zichzelf veel meer naar 'oempfff ploeing' gegaan :7
Daarom is voor mij meegroeibh van de HEMA voldoende nu.
Écht heel prachtig komt mijn voorgevel niet uit nu in jurkjes, maar tetten zijn groot zat en het zit wel super lekker, dus ik vind het prima ^O^
Die had ik gehaald (bij gebrek aan pashokje daar..) en net gepast, hij zat lekker en goed maar qua steun deed het echt 3x niks. Als ik rondloop wil ik die dingen wel op z'n plek houden :') en voor werk al helemaal. Die gaan dus terug.
  zondag 20 maart 2016 @ 23:17:07 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160825901
Ja als je nu geen harde poef tetten hebt snap ik het hoor :Y
En sowieso is een BH natuurlijk altijd super persoonlijk :)
pi_160826008
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:17 schreef Molo het volgende:
Ja als je nu geen harde poef tetten hebt snap ik het hoor :Y
En sowieso is een BH natuurlijk altijd super persoonlijk :)
Naja ze zijn nog wel heel stevig enzo, maar ze bounchen gewoon te erg zonder goede steun. Ik heb alleen een vermoeden dat iets zonder vulling en zonder beugel mij niet gaat geven wat ik zoek. En beugel is hel nu even want dat prikt. Bh's zijn altijd hel geweest. Ik heb 1 soort en mijn hele collectie bestaat uit die bh in verschillende kleuren :') van de week maar langs de livera, hopelijk hebben ze daar iets.
pi_160826323
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

Naja ze zijn nog wel heel stevig enzo, maar ze bounchen gewoon te erg zonder goede steun. Ik heb alleen een vermoeden dat iets zonder vulling en zonder beugel mij niet gaat geven wat ik zoek. En beugel is hel nu even want dat prikt. Bh's zijn altijd hel geweest. Ik heb 1 soort en mijn hele collectie bestaat uit die bh in verschillende kleuren :') van de week maar langs de livera, hopelijk hebben ze daar iets.
Herkenbaar.
Ik heb elke 1,5 maand een nieuwe bh voorgevormde beugelbh gekocht in een cup groter
pi_160827368
Ik begon met BH verlengers en sport BHs. Daarna 2 goedkope gekocht in goede nieuwe maat bij zeeman die verrassend goed zitten.
Ik tikte ook 2 voedingshemdjes in sale op de kop bij h&m en kijk afhankelijk van het wel of niet slagen van bv of ik dus nog hema voeding BHs ga (laat) halen.
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 21 maart 2016 @ 06:33:02 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160827782
Poeff ploeink boks!
BH kan nog wel net hier. Shirtjes moet ik deze week anders maar ff online bestellen. Tot die tijd in den jurckjes ;)

Stiekem toch ook wel leuk hè Nazil?
  maandag 21 maart 2016 @ 06:57:58 #86
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160827844
Ontploffende tetten en buiken *O*

Spannend room! Nog een paar uurtjes, ben benieuwd hoe ver je bent.

En ik mag morgen. Hoop dan een heel mooi kloppend hartje te zien. Gelukkig mogen we al vroeg.
  maandag 21 maart 2016 @ 07:05:20 #87
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160827866
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:34 schreef Arja het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ik heb elke 1,5 maand een nieuwe bh voorgevormde beugelbh gekocht in een cup groter
Dit :Y Alleen dan vooral voor een grotere omvang en nu de laatste keer dan echt een grotere cup ook nog. Ook steeds hetzelfde model omdat dat prima zit verder als ik de juiste maat heb.
Ik zit nu met 28.4 aan mijn 3e nieuwe bh sinds de zwangerschap dus valt mee. Heb er meteen maar een extender bij gekocht, want met die laatste bh heb ik achteraf veel te lang doorgelopen terwijl hij eigenlijk qua omvang al te klein was en dat heeft best zeer gedaan :X
  maandag 21 maart 2016 @ 07:12:25 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160827893
Muppet, niet meer met zere tetten/bh-aansluiting rondlopen hoor, gek mens :D

Ik heb vannacht toen ik weer eens niet kon slapen eindelijk zwangerschapsjurkjes besteld, ben benieuwd of ze passen en leuk zijn. Pas nu echt steeds minder en wil op vakantie ook wat leuks meenemen. Ik vind het ook wel erg leuk dat je ondanks mijn eigen spekkigheid nu echt heel goed ziet dat ik zwanger ben en dat mag best gezien worden :7

Roomsnoes, succes met je echo straks! Ben benieuwd wat er uit komt!
pi_160827944
Ik heb twee hele fijne sportbhs gescoord bij de hunkemoller waarbij je boobies niet tegen elkaar aan gedrukt worden maar de boel wel stevig zit.

Maar het is idd zo persoonlijk!

Snoenk en room mijn duimen draaien!
pi_160828099
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik had er 1 van cariwell: http://www.carriwell.nl/seamless/padded-nursing-bra.asp

Zonder beugels, maar die heb ik er nooit in gemist. Ze hebben er ook 1 met "gel wire" maar die is dan volgens mij weer niet voorgevormd.

Anyway, hij groeide mee (zelfs met stuwing kon ik hem prima aan) en gaf flink steun.
pi_160828221
Hier gelukkig geen groeiende boobies. Ze blijven zoals ze waren, en daar ben ik blij om. Niet zwanger had ik altijd wel een redelijke voorgevel maar nu vallen ze helemaal in het niet bij die dikke buik.. :') Ook doen ze totaaaaaal geen pijn. Nu heb ik daar überhaupt al nooit last van gehad gelukkig. Ik hoop wel heel erg dat de borstvoeding gaat lukken. Nu is er nog niets te merken dat mijn lichaam zich daar klaar voor maakt.
pi_160828333
Oh dat zegt niks over of bv gaat lukken hoor Fien! Wees blij dat je nog niet lekt. Ik vond het bij de eerste mega-irritant om al vroeg met zoogcompressen te moeten rondlopen om vlekken te voorkomen, hoop dat dat deze keer niet hoeft.
pi_160828406
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:15 schreef Fien10 het volgende:
Hier gelukkig geen groeiende boobies. Ze blijven zoals ze waren, en daar ben ik blij om. Niet zwanger had ik altijd wel een redelijke voorgevel maar nu vallen ze helemaal in het niet bij die dikke buik.. :') Ook doen ze totaaaaaal geen pijn. Nu heb ik daar überhaupt al nooit last van gehad gelukkig. Ik hoop wel heel erg dat de borstvoeding gaat lukken. Nu is er nog niets te merken dat mijn lichaam zich daar klaar voor maakt.
Zo had ik het ook bij O, en heb 14 maanden bv gegeven. En ze zijn nu weer precies zoals voor de eerste zwangerschap, qua grootte. Dat kan dus ook :)
pi_160828464
Ik heb ook nooit gelekt in de zwangerschap en geef nu toch voor de tweede keer ruim twee jaar borstvoeding ;)
pi_160828505
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:33 schreef Quoi het volgende:
Poeff ploeink boks!
BH kan nog wel net hier. Shirtjes moet ik deze week anders maar ff online bestellen. Tot die tijd in den jurckjes ;)

Stiekem toch ook wel leuk hè Nazil?
Ja heel leuk O+ in de nieuwe shirtjes zie je mijn buik ook zo mooi O+
Goed. Ik ga kijken voor die cariwell maar het kan dus geen kwaad om sportbh's (voorlopig) te blijven dragen?
  maandag 21 maart 2016 @ 09:01:06 #96
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160828537
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:12 schreef Molo het volgende:
Muppet, niet meer met zere tetten/bh-aansluiting rondlopen hoor, gek mens :D

Ik heb vannacht toen ik weer eens niet kon slapen eindelijk zwangerschapsjurkjes besteld, ben benieuwd of ze passen en leuk zijn. Pas nu echt steeds minder en wil op vakantie ook wat leuks meenemen. Ik vind het ook wel erg leuk dat je ondanks mijn eigen spekkigheid nu echt heel goed ziet dat ik zwanger ben en dat mag best gezien worden :7

Roomsnoes, succes met je echo straks! Ben benieuwd wat er uit komt!
Ja I know :@
En om dan vandaag alsnog maar heel dom te doen: heb ik die nieuwe bh aan die in principe prima past, doet het toch een partij zeer vanwege die kneuzing van mijn rib, waar dat bandje blijkbaar precies overheen loopt :X Morgen dus ook maar ff die extender ertussen proppen :')
Maar ik vind het zo stom, ik heb tot aan zaterdag eigenlijk weinig last van de pijn, dus ik dacht dat het allemaal wel meeviel. Sowieso vind ik het apart dat ik niks gemerkt heb van een kneuzing, het zat er gewoon ineens. Maar ik heb van zaterdag op zondag deels op mijn verkeerde zij geslapen en sinds gisteren doet het toch een partij zeer...

En positiejurkjes zijn tof ja O+ Lekker met je zwangere buik pronken :D
  maandag 21 maart 2016 @ 09:02:03 #97
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160828547
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:57 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja heel leuk O+ in de nieuwe shirtjes zie je mijn buik ook zo mooi O+
Goed. Ik ga kijken voor die cariwell maar het kan dus geen kwaad om sportbh's (voorlopig) te blijven dragen?
Volgens mij kan dat sowieso geen kwaad. Ik zou dragen wat het fijnste zit.

Al ben ik zelf niet goed in het opvolgen van die goede raad :')
pi_160828608
Pronken met die buik dames O+

Vervelend dat het zo'n zeer doet miss C.

Ik zat net te denken dat het een bijzonder jaar is... zondag zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd, In Juli is mijn zus 5 jaar getrouwd, en word mijn meisje 2 en in okt/nov komt nr 2 O+

Goede excuses ook om mooie jurkjes te shoppen :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 maart 2016 @ 09:29:34 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160828802
Miss_C lekker dan :{

Ik had gewoon voor het eerst van mijn leven een gaatje bij de tandarts. Samen met de grijze haar die ik er dagelijks uittrek en een kind op komst kan ik wel zeggen dat het erop lijkt dat ik volwassen word :+
pi_160829013
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:57 schreef snoenk het volgende:

En ik mag morgen. Hoop dan een heel mooi kloppend hartje te zien. Gelukkig mogen we al vroeg.
Spannend, ik duim!

Waar kopen jullie positiejurkjes? Ik kan vooral veel zwarte of gestreepte jurkjes vinden, maar er is vast ergens een geheim jurkjes-Walhalla voor intimi.

Q met een grijze haar ben je ver over de datum :D ;)
  maandag 21 maart 2016 @ 09:52:15 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160829031
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pronken met die buik dames O+

Vervelend dat het zo'n zeer doet miss C.

Ik zat net te denken dat het een bijzonder jaar is... zondag zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd, In Juli is mijn zus 5 jaar getrouwd, en word mijn meisje 2 en in okt/nov komt nr 2 O+

Goede excuses ook om mooie jurkjes te shoppen :+
De kat van de buren is gisteren precies drie jaar geworden, dus tijd om te shoppen :+
pi_160829069
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:52 schreef Molo het volgende:

[..]

De kat van de buren is gisteren precies drie jaar geworden, dus tijd om te shoppen :+
Hoera voor poekie! Tijd voor schoenen. :D :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 maart 2016 @ 09:55:42 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160829072
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Spannend, ik duim!

Waar kopen jullie positiejurkjes? Ik kan vooral veel zwarte of gestreepte jurkjes vinden, maar er is vast ergens een geheim jurkjes-Walhalla voor intimi.

Ik heb er nu eentje bij Prenatal gekocht, ik had er al eentje van Marks & Spencer en ik heb er twee bij de HEMA besteld.
Die hebben alleen online positiekleding begreep ik van winkelmedewerker dus dan maar zo gedaan.

Nou ben ik wel van de donkere/sombere tinten dus dat is makkelijker shoppen. Al is die van M&S wel lekker gekleurd en eentje van de HEMA ook.
Vier vind ik voldoende, anders beetje zonde van het geld voor zo'n korte periode gebruik.

ASOS koop ik normaal veel kleding, had er ook positiejurkjes besteld maar die waren allemaal lut kwaliteit en stomme modellen. Dus die zijn allemaal terug gestuurd
  maandag 21 maart 2016 @ 10:01:59 #104
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160829172
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Spannend, ik duim!

Ik heb bij Prenatal een hele leuke gevonden, simpel model maar met een drukke zwart-wit-grijze-fuchsia print waardoor hij heel vrolijk is. Was ook niet zo duur, 25 euro geloof ik. Via Razz heb ik ook nog 2 vrolijke bloemenjurken in blauw en groen die ook oorspronkelijk bij de Prenatal vandaan komen. Dus ik zou daar gaan kijken als je iets anders wil dan zwart :s)
En bij Noppies hebben ze soms ook wel leuke dingen (al was het voor mij toen wel even zoeken tussen de zwarte en zeer donkere kleding), maar vind ik wel wat aan de dure kant..

Ik vind het sowieso jammer dat heel veel positiekleding standaard zwart of heel donker is. Zit ik daar straks met mijn mega-lente-bol, dan is het toch juist leuk om wat kleur te kunnen dragen?
  maandag 21 maart 2016 @ 10:04:09 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160829199
King Louis jurkjes. Geen positie, maar zeer rekbaar. En errug mooi :) En in veel kleurtjes! :Y
pi_160829436
Bedankt voor de tips. Eens met miss c: meer vrolijkheid in jurkjes graag.
Zelf heb ik een zwarte jurk opgeleukt met een roze riempje vlak onder mijn borsten. Soms verwissel ik deze voor een lint van spijkerstof. Gekleurde sneakers eronder en klaar.

King loui is wat boven mijn budget met de naderende verhuizing etc. Mijn man doet me wat als ik zo veel uitgeef aan een jurkje
  maandag 21 maart 2016 @ 10:25:12 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160829469
Ik heb veel kleding in de kleur van mijn ziel. Past altijd *O*

Onder tetten riempjes is goed idee ja, dat is vaak leuk bij bolle zwangerschapspens :Y
  maandag 21 maart 2016 @ 10:31:49 #108
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160829559
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:25 schreef Molo het volgende:

Onder tetten riempjes is goed idee ja, dat is vaak leuk bij bolle zwangerschapspens :Y
_O-

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:22 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips. Eens met miss c: meer vrolijkheid in jurkjes graag.
Zelf heb ik een zwarte jurk opgeleukt met een roze riempje vlak onder mijn borsten. Soms verwissel ik deze voor een lint van spijkerstof. Gekleurde sneakers eronder en klaar.

King loui is wat boven mijn budget met de naderende verhuizing etc. Mijn man doet me wat als ik zo veel uitgeef aan een jurkje
Zo kun je een simpel zwart jurkje wel een stuk leuker maken ja! Ik heb zelf eigenlijk geen gekleurde riempjes, alleen eventueel de koordjes die bij de jurken zelf zitten en die zijn meestal alsnog zwart :')

Ik heb 1 effen zwarte jurk en die draag ik meestal in combinatie met een fel koraal-kleurig jasje, zodat het niet zo 'saai' wordt. Maar de eerste keer dat ik het in die combi naar mijn werk droeg, dachten er een aantal dat ik een zakelijke afspraak had omdat ze het geheel er zo netjes uit vonden zien. Dat is mooi, dus nu hou ik die combi in mijn achterhoofd als ik daadwerkelijk een afspraak met klanten heb :P
  maandag 21 maart 2016 @ 10:36:10 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160829629
Steps heeft leuke riempjes die je Los kunt kopen, in allerlei kleuren :)
  maandag 21 maart 2016 @ 10:40:48 #110
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160829718
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:36 schreef Molo het volgende:
Steps heeft leuke riempjes die je Los kunt kopen, in allerlei kleuren :)
Ah, das een goeie! Ik kom daar niet meer sinds ik daar nergens meer in pas :P
pi_160830013
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:25 schreef Molo het volgende:

Grapjas :+
Volgens mij heb jij best een vrolijke ziel. Ik moet in ieder geval regelmatig om je lachen.

Lamb: hoe is het met jou vandaag?
pi_160830139
Iemand nog tips voor fijne (3/4e) leggings trouwens? Ik heb er nu 2 van de H&M, maar die zijn enkellang en ik wil er graag ook nog wat korte bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_160830193
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef Marjolijntje het volgende:
Iemand nog tips voor fijne (3/4e) leggings trouwens? Ik heb er nu 2 van de H&M, maar die zijn enkellang en ik wil er graag ook nog wat korte bij.

SPOILER
SPOILER
pi_160830243
1 beeb, kloppend hartje, maar wel een bloedophoping in mijn baarmoeder, vermoedelijk van miskraam in feb. Het vruchtzakje zit wel vast in de baarmoeder, maar als de bloedinh er uit komt is de kans groot dat de beeb meekomt. Hopelijk ruimt mn lijf t bloed zelf op.
Pff

Oh en 6.6, niet 8-9 ;)
pi_160830246
SPOILER
* Unihipili wacht op Roomsnoes

Edit: Oh ik was aan het typen terwijl Roomsnoes typte. Hmm... klinkt niet heel fijn om zoiets te horen. Hoe ben je er zelf onder?
pi_160830366
SPOILER
Room, niet echt het bericht waarop je hoopt. Wat je zegt ja, hopelijk ruimt je lijf het zelf op. Houden ze het verder in de gaten nu?
pi_160830373
Pfff room dat is niet t bericht wat we hoopte... krijg je nu meer controle oid?
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 maart 2016 @ 11:33:45 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160830461
Spannend, Room... Niet helemaal waar je op zat te wachten.
KuikenGuppy
pi_160830484
Ik heb alleen lange leggings en dan van miss etam positie. Heb ze bij de andere twee zwangerschappen ook gebruiktdn ik vind ze echt heerlijk zitten.. knellen niet enzo ook niet bij een 40 weken pens :D
pi_160830521
Oh Room, dat is dubbel zeg.. Mag je nu wel eerder voor een nieuwe echo?
pi_160830525
Oh room, wat een onzekerheid :*
pi_160830664
Njah ik ben eigenlijk wel rustig. Het klopt en het is er 1, het zit vast aan mijn baarmoeder. Dat is in principe goed nieuws. Ik moet het rustig aan doen en ik heb nu een week om op mn gat te zitten. Ik heb er wel vertrouwen in.

Mijn huisarts is op vakantie dus ik ga over een week eens bellen om aan te dringen op een echo over een week of 2 ofzo. Krijg ik geen verwijzing, dan doen we er zelf nog een in de privékliniek waar we zojuist waren.

We aan t zien :)
pi_160830693
Maar room je kunt je toch aanmelden bij een verloskundige? Heb je geen huisarts bij nodig
pi_160830724
Hier in Noorwegen kun je voor de 12 weken in principe niet bij de vlos terecht. De vlos doet hier geen echo's, dat doen alleen gyns. En dan kan ik de verwijsbrief net zo goed van de ha krijgen.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:57:54 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160830877
Marjolijn, trek aan de bel bij je huisarts als dit niet afdoende is, wat ik me goed kan voorstellen. Twee weken is gewoon echt lang.

Roomsnoes, hope for the best *O*
Fijn dat het er 'gewoon' maar eentje is wel ;)
  maandag 21 maart 2016 @ 12:02:25 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160830977
En wat is een harde buik toch een raar gevoel man :D
pi_160831001
Room ik zat ook al op bericht te wachten. Hmm nog niet helemaal in de veiloge zone dus .. -O- (als die er uberhaupt is..). Nou afwachten dan maar! Positieve ikke duim er gewoon voor dat je over een week of 33 een knap brusje op de wereld zet ^O^
  maandag 21 maart 2016 @ 12:08:47 #128
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160831073
Room, fijn dat er een baby met kloppend hartje zat. Voor de rest iets minder goed nieuws. Is er ook nog een termijn waarbij baby zo stevig zit dat met eventuele bloeding hij niet meer zo meekomt?
pi_160831117
Snoenk jiij zou vandaag toch ook een echo hebben? Of heb ik over de uitslag heen gelezen? :@

Edit: ik lees nu pas dat je het vanmorgen pas hebt gepost en dat morgen jullie dag is. Succes!
pi_160831130
Ze zei dat het over twee weken weg zou kunnen zijn. Dus dan even kijken weer met n echo b
pi_160831185
Spannend room, duim voor jullie :*
  maandag 21 maart 2016 @ 12:17:50 #132
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160831208
Nog 2 weken spannend dus. Ik duim dat deze baby gewoon nog lekker blijft zitten waar die zit. :*
pi_160831923
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:26 schreef Marjolijntje het volgende:
SPOILER
Room, niet echt het bericht waarop je hoopt. Wat je zegt ja, hopelijk ruimt je lijf het zelf op. Houden ze het verder in de gaten nu?
Ik denk nog steeds dat je het meeste zult hebben aan de begeleiding die ik je eerder tipte. Als je wilt, kan zij jou bellen? Scheelt weer een drempel.
pi_160832733
Room fijn dat je duidelijkheid hebt, ik duim ook mee voor een self-cleaning-oven :7 O+.

Hier even niet zo tof. Ik slaap al zeker dik een week erg slecht, maar het wordt nu steeds minder, met snelle hartslag in bed en het gevoel alsof ik een marathon aan het lopen ben. Geen rust om in slaap te komen. Het komt me bekend voor als een snelwerkende schildklier, had ik vorig jaar ook een tijdje.. dus vanmorgen bloed geprikt en vk gebeld en vanmiddag naar de HA en morgen extra controle vk etc. Ik weet niet wat ik ga doen als ik vannacht weer niet slaap :'(.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:43:51 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160832787
Overdag bijslapen/rusten als dat kan. Dat is voor mij de manier om beetje de dagen door te komen.

Man kookt gelukkig heerlijk dus dan kan ik na werk lekker tukje doen O+
pi_160833561
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:43 schreef Molo het volgende:
Overdag bijslapen/rusten als dat kan. Dat is voor mij de manier om beetje de dagen door te komen.

Man kookt gelukkig heerlijk dus dan kan ik na werk lekker tukje doen O+
Als dat toch eens kon :') het enige moment in mijn 13 urige dreumeswerkdag waarop ik kan gaan liggen is tijdens zijn middagslaap. Vriend is op reis dus aflossing of lekker koken is ook helaes pindakeas.
pi_160834068
Crump dat heb ik met periodes ook. Die hartslag is bij mij meer een soort paniek omdat ik nog steeds niet slaap en daardoor lukt het juist niet en ben ik de volgende dag op voorhand alweer bang dat het weer niet zal lukken en zo is het kringetje rond.

Wat een beetje helpt is luisteren naar mijn ademhaling of ontspanningsoefeningen/mindfullness oefeningen te doen. Maar ook om niet te lang naar het plafond te staren, maar er even uit te gaan. Beker warme melk drinken, of douchen of zo, of in een dagboek wat van me afschrijven. In overleg met vk heb ik ook een paar keer pure Valdispert gebruikt. Verder zorgen dat je ook fysiek moe bent, door overdag te wandelen, fietsen, zwemmen, sporten oid.
En proberen te accepteren dat ik niet slaap en er niet van dood ga en de dag op de een of andere manier wel door kom.
Oh ja en voor ik naar bed ga de dag langzaam af te bouwen. Geen drukke dingen meer doen, liever geen beeldschermdingen ook, maar muziek luisteren of lezen.

Maar erg vervelend is het wel. Zeker als ik ook nog belangrijke werkafspraken of zo heb, of hele vergaderdagen.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:44:54 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160834097
Alleen werkt dat niet als je schildklier aan het trollen is, helaas. Ik heb het weleens als ik ontregel op schildkliermedicatie door eten wat teveel jodiumhoudende spullen of teveel pillen hebben geslikt.
pi_160834250
Ja als mijn lijf zo racet doet mijn hoofd na verloop van tijd wel mee ja, maar dat is dan zo'n kip-ei ding. Ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, check. Lezen ook, geen beeldschermen idd, toch wou het niet vannacht. Als ik een dag vrij kon nemen ofzo of me ziek kon melden..., maar helaas, moeder :'). Reken maar dat ik fysiek wel moe ben! Naja, zo maar eens even kijken wat de dokter er van zegt.
pi_160834278
Room wat spannend! En fijn dat je deze week rustig aan kunt doen. Hopelijk is het bloed dan over twee weken weg en zit je beeb nog lekker aan je bm vastgesuckt! :Y)
  maandag 21 maart 2016 @ 14:54:58 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160834295
Een sucky baby O+

Hihi
pi_160838757
Schildklier waardes blijken in orde! Fijn, maar nou voel ik me zo mogelijk nog een grotere aansteller #hormonster. -O-
  maandag 21 maart 2016 @ 18:18:41 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160838881
Ik slaap ook beroerd, kan er prima bij horen he

(En wat is goed? Laagnormaal, midden, hoognormaal?)
  Manager PR/Moderator maandag 21 maart 2016 @ 19:14:14 #144
269689 crew  Viv
pi_160840757
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:41 schreef Crumpette het volgende:
Room fijn dat je duidelijkheid hebt, ik duim ook mee voor een self-cleaning-oven :7 O+.

Hier even niet zo tof. Ik slaap al zeker dik een week erg slecht, maar het wordt nu steeds minder, met snelle hartslag in bed en het gevoel alsof ik een marathon aan het lopen ben. Geen rust om in slaap te komen. Het komt me bekend voor als een snelwerkende schildklier, had ik vorig jaar ook een tijdje.. dus vanmorgen bloed geprikt en vk gebeld en vanmiddag naar de HA en morgen extra controle vk etc. Ik weet niet wat ik ga doen als ik vannacht weer niet slaap :'(.
He dat heb ik ook! Tenminste mijn hartslag doet dan een aantal slagen heel snel en daarna weer rustiger, maar daar word ik dan ongerust van en dan slaap ik niet want dan ga ik opletten wanneer het weer gebeurt. Erg vervelend. Ben er niet voor naar de huisarts geweest nog, wil ik al een tijdje wel maar het komt er niet van. Paar maanden terug was mn schildklier nog prima (maar toen had ik dit nog niet).
pi_160840852
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:13 schreef Crumpette het volgende:
Schildklier waardes blijken in orde! Fijn, maar nou voel ik me zo mogelijk nog een grotere aansteller #hormonster. -O-
Hormonen kunnen gekke dingen met je doen en dat maakt het niet minder vervelend of vermoeiend.

Kun je dreumes niet een keer een dagje of nachtje bij familie of vrienden onderbrengen en even bijtanken?
pi_160840897
Over kleding gesproken he. Ik ben niet zo van de jurken (zeg maar echt niet). Mijn eigen jeans beginnen strak te zitten en te knellen bij mijn mini buikje, maar ik kan echt nog lang geen positie jeans aan. Wat doen of deden jullie in de tussentijd? Ik heb vandaag met mn knoop open gelopen maar dat is ook niet echt ideaal 😂
pi_160840936
Ik deed gewoon positiejeans aan. Ik ga echt niet met een knellende broek lopen....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160841015
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Over kleding gesproken he. Ik ben niet zo van de jurken (zeg maar echt niet). Mijn eigen jeans beginnen strak te zitten en te knellen bij mijn mini buikje, maar ik kan echt nog lang geen positie jeans aan. Wat doen of deden jullie in de tussentijd? Ik heb vandaag met mn knoop open gelopen maar dat is ook niet echt ideaal 😂
Waarom kun je geen positiejeans aan? Ik heb m ook al aan hoor, nu is t wel de 2e zwangerschap maar toch. Die broeken kun je op 2 plaatsen stellen.
S. 2014
J. 2016
pi_160841090
quote:
Oh dat pas je wel hoor. Dacht ik ook :P maar na gepast te hebben ging het echt prima. Tot die tijd had ik stretch broeken van de h&m zonder knoop maar met elastiek. En van een collega heb ik een belly belt, een elastiek voor tussen de knoop en het knoopsgat. Met een lang shirt er over zie je dan niks, dat doe ik nu nog met mijn werkbroek.
pi_160841115
quote:
Je kunt een elastiekje door je knoopsgat doen die dan weer om je knoop kan. Of zo'n flexi-belt, maar die zat net niet goed vond ik.
  maandag 21 maart 2016 @ 19:46:20 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160841328
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:39 schreef Nazil het volgende:

[..]

Oh dat pas je wel hoor. Dacht ik ook :P maar na gepast te hebben ging het echt prima. Tot die tijd had ik stretch broeken van de h&m zonder knoop maar met elastiek. En van een collega heb ik een belly belt, een elastiek voor tussen de knoop en het knoopsgat. Met een lang shirt er over zie je dan niks, dat doe ik nu nog met mijn werkbroek.
Oh ja, goeie reminder, ik moet even een nieuwe maat jas fixen op werk, kan nu alleen de bovenste twee knoopjes nog dicht en dat vond de hygiënist niet zo'n top plan (naast dat het er gewoon niet uit ziet :') )

Vandaag voor het eerst een zwangerschapsjurk aangehad, thuis en naar vriendin, om te wennen. Buik valt veel meer op maar zit wel lekker O+

* Molo heel erg een jurkjeswijffie is :+
pi_160841348
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:17 schreef Roomsnoes het volgende:
1 beeb, kloppend hartje, maar wel een bloedophoping in mijn baarmoeder, vermoedelijk van miskraam in feb. Het vruchtzakje zit wel vast in de baarmoeder, maar als de bloedinh er uit komt is de kans groot dat de beeb meekomt. Hopelijk ruimt mn lijf t bloed zelf op.
Pff

Oh en 6.6, niet 8-9 ;)
Hoi :W

Onder H.ielke zat ook een hematoom. Ik heb gevloeid tot 12/13 weken (oud bloed) en toen was het weg. Heb het rustig aan gedaan (voor zover dat wil net 2 grotere kinderen) en kreeg nog een echo tussendoor.
Ik vond het doodeng, maar vond het zo fijn om te zien dat de baby duidelijk goed groeide.
Had daarvoor 2 miskramen gehad en we hadden de hoop verloren dat dit wel goed ging. Maar zoals je weet is hij nu een flinke grote stoere gezonde baby O+

:* :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_160841388
Ik heb heel veel positie spijkerbroeken in maat 42 (34/34) te koop trouwens 8-) :7
pi_160841558
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waarom kun je geen positiejeans aan? Ik heb m ook al aan hoor, nu is t wel de 2e zwangerschap maar toch. Die broeken kun je op 2 plaatsen stellen.
Ik heb ze wel besteld, maar ik ben best wel slank in mijn taille. Dus dat elastiek/stof (die buikband zegmaar) voor je buik zit nog helemaal los, hangt gewoon los om me heen. Dus dat is echt geen gezicht en zit trouwens ook niet lekker
pi_160841596
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Je kunt een elastiekje door je knoopsgat doen die dan weer om je knoop kan. Of zo'n flexi-belt, maar die zat net niet goed vond ik.
Haha denk dat ik dat dan maar moet proberen ja! Mijn vriend zei al dat ik er dan maar een riem overheen moet doen zodat het niet zo opvalt dat mn knoop los is
pi_160841608
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik heb ze wel besteld, maar ik ben best wel slank, dus dat elastiek voor je buik zit nog helemaal los, hangt gewoon los om me heen. Dus dat is echt geen gezicht en zit trouwens ook niet lekker
Heb je ze dan wel in je normale maat besteld?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_160841642
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Heb je ze dan wel in je normale maat besteld?
Ja zeker de rest van de broek (bv bij bovenbenen en billen) zit wel goed. Voor de zekerheid heb ik ook een maat kleiner besteld, maar ik denk niet dat dat het probleem gaat oplossen eigenlijk, ik heb het met normale broeken ook eigenlijk altijd dat het te wijd is bij taille,(kan alleen maar 1 type kopen bij levi's die in 1x goed zit, verder kan ik nergens goede jeans vinden), waarom zou het nu dan anders zijn denk ik dan. Mijn lijf is gewoon vreemd 😜
pi_160841758
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:48 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb heel veel positie spijkerbroeken in maat 42 (34/34) te koop trouwens 8-) :7
Die zou ik even in het te koop (vraag en aanbod dus) topic zetten! Voor mij niet handig, ik heb maat 28 (36) met lengte 36 😁 maar misschien zou iemand anders er wel heel blij mee zijn!
pi_160842056
Oh oh...Ik hou m'n hart vast hier....
Mijn buik neemt echt een mega groeispurt... Op foto lijkt hij nu( 15 weken) al net zo groot als met Flint bij 32 weken!! Is dat normaal dat het zo hard gaat de 2E keer??? En m'n buik voelt ook echt gespannen... Tegen het eind moet ik rollend me eigen voortbewegen geloof ik... :')
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_160842082
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:10 schreef Ereshkigal het volgende:
Oh oh...Ik hou m'n hart vast hier....
Mijn buik neemt echt een mega groeispurt... Op foto lijkt hij nu( 15 weken) al net zo groot als met Flint bij 32 weken!! Is dat normaal dat het zo hard gaat de 2E keer??? En m'n buik voelt ook echt gespannen... Tegen het eind moet ik rollend me eigen voortbewegen geloof ik... :')
Hihi dat klinkt wel ernstig 😉 of had je bij de eerste gewoon een heel klein buikje?
pi_160842085
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:56 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ja zeker de rest van de broek (bv bij bovenbenen en billen) zit wel goed. Voor de zekerheid heb ik ook een maat kleiner besteld, maar ik denk niet dat dat het probleem gaat oplossen eigenlijk, ik heb het met normale broeken ook eigenlijk altijd dat het te wijd is bij taille,(kan alleen maar 1 type kopen bij levi's die in 1x goed zit, verder kan ik nergens goede jeans vinden), waarom zou het nu dan anders zijn denk ik dan. Mijn lijf is gewoon vreemd 😜
Heb ik ook. De eerste tijd als ik positiejeans droeg, sloeg ik die elastische band dubbel en dan bleef het wel redelijk zitten. Al zit ik wel veel te hijsen op een dag.
pi_160843037
Ik duim voor je Room!
(ik las ook de hele tijd roomsoes :@)

Net terug van de 20-weken echo. Het is nog steeds een meisje en alles ziet er eigenlijk prima uit. Alleen heeft mijn navelstreng 1 afvoer in plaats van 2, dus krijg ik nog een extra controle in het ziekenhuis en extra groeiecho's. Ze zeiden dat het vaker voorkomt en dat het eigenlijk geen probleem is. Maar toch wel raar hoor, ik heb steeds vreemde dingen, eerst met mijn bloedgroep (rhesus d negatief als ik het goed heb onthouden :P moet in ieder geval nog een keer bloed laten prikken) en nu dit. Heeft iemand hier ook een navelstreng met 1 afvoer?

Ik omschrijf het een beetje krom maar zoiets zei ze, ik bedoel dus 2 vaten in plaats van 3.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miezziej op 21-03-2016 20:45:43 ]
pi_160843135
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:46 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoi :W

Onder H.ielke zat ook een hematoom. Ik heb gevloeid tot 12/13 weken (oud bloed) en toen was het weg. Heb het rustig aan gedaan (voor zover dat wil net 2 grotere kinderen) en kreeg nog een echo tussendoor.
Ik vond het doodeng, maar vond het zo fijn om te zien dat de baby duidelijk goed groeide.
Had daarvoor 2 miskramen gehad en we hadden de hoop verloren dat dit wel goed ging. Maar zoals je weet is hij nu een flinke grote stoere gezonde baby O+

:* :* :*
Dat is waar idd, herinner het me ineens.

Het gekke is dat ik sinds de mk in feb geen druppel bloed ben verloren. Dus het is of echt oud bloed, of iets nieuws. Ik snap het niet echt, wat het kan zijn. Als het bloed los in mijn bm zou zitten, dan zou het er toch uit druppelen denk ik?

Links van het embryo zie je het bloed, aldus de dokter.

En hier boven het embryo.
pi_160843196
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:41 schreef Crumpette het volgende:

Crump hier een soort van gelijke situatie -O-
Ik slaap al een tijd slecht maar dan door een ziek kind en mijn hartslag is erg hoog met een goede schildklierfunctie.
Ik moest van de vk naar de huisarts, maar aangezien ik op de cardiologie werk heb ik gelijk maar even de cardioloog zelf aan zijn jas getrokken. Morgen voor de zekerheid even een hartfilmpje maken maar hij dacht het het hormonaal was. Wat zei jou huisarts dan behalve dat de bloeduitslagen goed waren?

Maar niet slapen en een peuter die overdag zijn aandacht opeist is echt slopend :*
Misschien idd een keer opa / oma /vrienden inschakelen? Of een extra dagje kdv als je daar gebruik van maakt.
pi_160843496
Wegens naam en alles haal ik ze zo weer weg, maar dit zijn de echo's die ik zo gauw kon vinden. 6 weken, 7 weken en 9 weken. Bij de echo van 12 weken was alles schoon en fris.

*3x knipperderknip*

Bij mij hebben ze geen oorzaak gegeven, het gebeurde vaker, kon van alles zijn tot een tweeling aan toe. Ik heb me er verder niet druk om gemaakt. Het was gewoon weer iets wat ik natuurlijk had. Had ik weer :') :s)

[ Bericht 19% gewijzigd door Vlinder op 21-03-2016 21:50:10 (Foto's weer weg. ) ]
pi_160843534
Je foto's doen het niet!
pi_160843747
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Je foto's doen het niet!
Welles ;)
pi_160843749
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:10 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Hihi dat klinkt wel ernstig 😉 of had je bij de eerste gewoon een heel klein buikje?
Ik had inderdaad bij Flint een heel bescheiden buikje voor de duur van de zwangerschap. Flint was ook veel te klein voor de duur van de zwangerschap achteraf gezien... Dus misschien groeit m'n buik nu juist zoals het had moeten zijn :-)
( bij Flint droeg ik tot 23 weken mijn eigen broeken... Nu al vanaf week 8 de zwangerschap broeken haha) :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_160843838
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:56 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Welles ;)
:P
De derde echofoto lijkt erg op de mijne ja!
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat nu.
pi_160843949
quote:
16s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

:P
De derde echofoto lijkt erg op de mijne ja!
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat nu.
Ik hoop ook elke foto een grotere baby en wazigere vlek te zien. Hang in there *
pi_160843995
Ikke, dat de bloeduitslagen goed zijn betekent nu gewoon dat mijn HA niks voor me kan doen. Ze gaat me geen slaapmiddel oid voorschrijven wegens preggers natuurlijk. Ik praat er morgen even met de VK over, als het hormonaal is hoop ik dan maar dat het ook weer over gaat. -O- ik ben nu maar in bad gegaan en lig al in bed.. beetje lezen zo (een boek).

En helaas heb ik geen achtervang hier beschikbaar, opvang doen we ook niet dus een dagje extra kan ook niet. Maargoed, we zijn de dag weer door en ik hoop nu maar gewoon op slaap. *draait duimen*

Positiejeans is Al-tijd hijsen, van week 3 tot 43 :7 zelf loop ik maar gewoon met een afgezakte broek dan.
pi_160844148
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:04 schreef Crumpette het volgende:
Ikke, dat de bloeduitslagen goed zijn betekent nu gewoon dat mijn HA niks voor me kan doen. Ze gaat me geen slaapmiddel oid voorschrijven wegens preggers natuurlijk. Ik praat er morgen even met de VK over, als het hormonaal is hoop ik dan maar dat het ook weer over gaat. -O- ik ben nu maar in bad gegaan en lig al in bed.. beetje lezen zo (een boek).

En helaas heb ik geen achtervang hier beschikbaar, opvang doen we ook niet dus een dagje extra kan ook niet. Maargoed, we zijn de dag weer door en ik hoop nu maar gewoon op slaap. *draait duimen*

Positiejeans is Al-tijd hijsen, van week 3 tot 43 :7 zelf loop ik maar gewoon met een afgezakte broek dan.
Hm dat is wel vervelend dan. Hoop voor je dat het een fase is en dat het over een poosje weer beter wordt!

Hm hijsen.. Ik bereid me vast mentaal voor 😉
  maandag 21 maart 2016 @ 21:11:52 #174
344469 Amsel
zonder t
pi_160844281
Zalando heeft tegenwoordig trouwens ook best leuke positiekleding. Topshop en New Look vind ik leuke merken, net wat jonger en hipper en niet zo duur ook. Hadden ze tijdens m'n vorige zwangerschap nog niet dus ik ben blij! Qua broeken zweer ik mij Mamalicious, die zijn tenminste lang genoeg en zien er ook leuk uit. Strak hemdje houdt de buikband op z'n plaats zolang die nog flubbert.

Room wat spannend zo! Ik hoop heel hard dat het allemaal vanzelf oplost :)

Crump wat balen van de vermoeidheid. Is er misschien een vriendin die een middag kan langskomen zodat jij even kunt bijkomen?
pi_160844314
Ik had deze volgens mij nog helemaal niet laten zien! Inmiddels zijn we al een week verder. Vlos was helemaal verheugd over de navelstreng die je zo mooi gekruld ziet 😃
  maandag 21 maart 2016 @ 21:13:44 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160844356
Soort Sjakie en de bonenstaak hihi O+
pi_160844396
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:04 schreef Crumpette het volgende:
En ik tot 38.6 met een riem om.
pi_160844812
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:13 schreef Molo het volgende:
Soort Sjakie en de bonenstaak hihi O+
Haha ja! We noemen het nu Frummel maar Sjakie was ook wel toepasselijk ja 😜
pi_160844886
Ik ben normaal gesproken een broekenmens maar al preggie zijnde vind ik dat echt steeds minder lekker zitten. Dus lekker leggings met jurkjes :7

Eresh bij mijn tweede ging het ook mega hard. Maar bij eerste had ik ook een bescheiden vuikje.. al vond ik mezelf toen ook al een zeekoe :') . Maar nu met nr 3 gaat het lang niet zo hard als toen met nr 2 :?

Dat wat bij room en vlindur op de foto te zien had ik dus ook. En de verloskundige ging er vanuit dat mijn lichaam het idd zelf op zou ruimen. Met 12 weken was het nog wel te zien maar geen reden tot zorg. Wel in de gaten houden. Ben al die tijd geen bloed verloren. Met 16 weken pretecho omdat ik het geslacht graag wil weten. Maar denk niet dat dat het goede moment is om te laten checken of het al weg is. Dus de eerstvolgende mogelijkheid zal pas bij de 20-wekenecho zijn denk ik. Komt vast goed :)
  maandag 21 maart 2016 @ 21:49:50 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160845489
Justme, ik heb goede ervaringen met de noppiesbroeken, ook nog bij een bescheiden buikje. Zitten heerlijk vanaf het begin en geen hijsen. Maar elk figuur is weer anders ;)

Roomsnoes, nog even spannend hoor. Denk maar aan het verhaal van Vlindur :)

Eresh, wat een mooie echo!

Miezziej, dat heb jij weer. Een dame uit mijn sportgroepje had precies dat wat jij beschrijft. Behalve de extra echo's merkte ze weinig. Ze was zelfs superfit. Ze is wel vorige week ineens bij 35 wk bevallen van een frummel van 2100 gram. Ik heb geen idee of dat direct daarmee samenhangt, maar kan me er iets bij voorstellen. Maar je wordt hartstikke goed gecontroleerd vanaf nu :) Toch wel eventjes een dingetje, lijkt me, om dit zo te horen?
pi_160845567
Ik voel nu echt dat m'n broeken krimpen :6
's Avonds knoopje los...

Ik heb net maar die streepjesjurk van de Miss Etam gekocht, nu mocht het van mij!

En wat blijft het toch mooi die echo's die hier voorbij komen!!
pi_160845720
Miezziej dat is wel even schrikken ook al zei ze dat het niks hoeft te betekenen. Gelukkig zag de rest van jullie meisje er goed uit ^O^

Wij hadden vanavond ook een goede SEO *O*
  maandag 21 maart 2016 @ 22:01:55 #183
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160845793
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik duim voor je Room!
(ik las ook de hele tijd roomsoes :@)

Net terug van de 20-weken echo. Het is nog steeds een meisje en alles ziet er eigenlijk prima uit. Alleen heeft mijn navelstreng 1 afvoer in plaats van 2, dus krijg ik nog een extra controle in het ziekenhuis en extra groeiecho's. Ze zeiden dat het vaker voorkomt en dat het eigenlijk geen probleem is. Maar toch wel raar hoor, ik heb steeds vreemde dingen, eerst met mijn bloedgroep (rhesus d negatief als ik het goed heb onthouden :P moet in ieder geval nog een keer bloed laten prikken) en nu dit. Heeft iemand hier ook een navelstreng met 1 afvoer?

Ik omschrijf het een beetje krom maar zoiets zei ze, ik bedoel dus 2 vaten in plaats van 3.
Jup had ik ook!

Was geen punt, ze hebben alleen bij de echo's de nieren en t hartje goed gecontroleerd. Maar de echoscopist en gyn zeiden dat het ws veel vaker voorkomt en het zelden iets is.

Rhesus d negatief had ik ook, ze gaan dan kijken of je baby d positief is of ook negatief. In het eerste geval moet je dan bij x weken en na de bevalling een prik in je been.
Kwak
pi_160846262
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:58 schreef ikke_84 het volgende:

Wij hadden vanavond ook een goede SEO *O*
*O*

Miezz ik heb ook iets met Rhesus en moet morgen, bij 27 weken, extra bloedprikken.
Ik hoop dat het deze keer met minder dan 5 prikken lukt :')

Dat met die navelstreng heb ik niet, maar mijn placenta ligt te dichtbij de echo. Daarom met 30 weken extra echo.

Ik maak me er niet druk om. De kans is klein dat er echt iets aan de hand is en in dat geval is het alleen maar fijn dat duidelijk is wat er moet gebeuren.

Molo wannneer heb jij jouw 30 weken echo?
pi_160846312
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:49 schreef Quoi het volgende:
Justme, ik heb goede ervaringen met de noppiesbroeken, ook nog bij een bescheiden buikje. Zitten heerlijk vanaf het begin en geen hijsen. Maar elk figuur is weer anders ;)

Bedankt voor de tip! Alleen als ik kijk naar de lengte van de broeken van Noppies zijn ze echt te kort voor mij, overal staat 82/83 cm bij maat 28, ik heb minstens 86 cm nodig. Heb er nu een liggen van love2wait die lang genoeg is (maar dus nog wat wijd).
pi_160846481
Normaal vallen broeken bij mij ook kort, maar de noppies passen heel mooi. Heb er ook nog 1 van mamalicious en die zit ook goed, maar das er een van marktplaats voor het werk en heeft wat wijdere pijpen. Voor werk prima en fijner, voor 'zo' vind ik de noppies mooier.

En ik luisterde net met de angelsound (gebruik m eigenlijk bijna niet, denk er niet aan :+) en hoorde een 'whoesh' en voelde tegelijkertijd wat. Kan niet anders dan beweging van bebe zijn O+ en ik dacht het al wel, maar ik voel dus echt bebe nu O+

En we hebben een vreselijk productieve dag gehad. Muursticker voor babykamer opgeplakt, kinderwagen uitgezocht (mutsy evo, toch niet de joolz want toch te duur. Evo is vanaf morgen heel leuk geprijsd bij prenatal) en een mooie box gezien. En dat allemaal met 17 weken :+ ach ja.
  maandag 21 maart 2016 @ 22:27:38 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160846499
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:19 schreef Arja het volgende:

[..]

*O*

Miezz ik heb ook iets met Rhesus en moet morgen, bij 27 weken, extra bloedprikken.
Ik hoop dat het deze keer met minder dan 5 prikken lukt :')

Dat met die navelstreng heb ik niet, maar mijn placenta ligt te dichtbij de echo. Daarom met 30 weken extra echo.

Ik maak me er niet druk om. De kans is klein dat er echt iets aan de hand is en in dat geval is het alleen maar fijn dat duidelijk is wat er moet gebeuren.

Molo wannneer heb jij jouw 30 weken echo?
Die wordt uitgevoerd bij 32 weken omdat ik niet goed had geluisterd :D (was 32 weken dus ipv 30 :P )

Ik maak me er ook niet druk om, minieme kans dat het mis is en dan nog. Dan wordt het keizersnede ofzo. I'll/we'll live :+

Moet dan ook weer voor antistoffen geprikt worden, dat vind ik spannender eigenlijk. Tot nu toe gaat het goed, maar zou fijn zijn als mini niet al meteen start met een autoimmuunziekte ;)

Wij gaan volgende week vliegen en hoewel dat geen probleem is las ik op internet, ga ik toch maar briefje van verloskundige vragen als ik er toch ben voor controle woensdag a.s.
Beter voorbereid op gedoe dan onvoorbereid :)
pi_160846612
Ohja ik had rhesus c negatief? Iig het verkeerde. Dus ook bloedprikken met 27 weken. Vorige keer prikken liep ik bijna een maand met zo'n grote paarse plek rond dat mensen met zwemmen zich wel af hebben moeten vragen wat ik in hemelsnaam toch gedaan had. Die plekken verdwijnen zo langzaam bij mij :'(
  maandag 21 maart 2016 @ 23:01:13 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160847252
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Alleen als ik kijk naar de lengte van de broeken van Noppies zijn ze echt te kort voor mij, overal staat 82/83 cm bij maat 28, ik heb minstens 86 cm nodig. Heb er nu een liggen van love2wait die lang genoeg is (maar dus nog wat wijd).
Ik heb heule lange benen (ben 1.85) en de pijpen zijn lang genoeg :Y
Anders even passen ergens?

Whoesh bij Nazil! Speciaal O+ Hier heb ik niks meer gevoeld. Wel even op de weegschaal gestaan en gewoon in drie dagen een kilo aangekomen :o Eindelijk *O*
pi_160847544
Misschien wordt het toch eens tijd om naar de wc te gaan? *)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 06:47:40 #191
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_160849310
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik heb ze wel besteld, maar ik ben best wel slank in mijn taille. Dus dat elastiek/stof (die buikband zegmaar) voor je buik zit nog helemaal los, hangt gewoon los om me heen. Dus dat is echt geen gezicht en zit trouwens ook niet lekker
dat heb ik ook nog steeds een beetje. Maar mijn gewone broeken klemde gewoon mijn maag af, dus draag ze we al vanaf 11 weken ofzo.
Ik ben nogal breed in de heupen, dus broeken zaten altijd wat strak, maar taille wel slank dus,
Ik heb geen strakke topjes aan, dus dan zie je dat loshangen van dat elastiek ook niet.

Wel had ik wat last van bandenpijn, waarschijnlijk omdat die broeken dus nog niet echt ondersteunen. Dus ok heb nu mooie omaonderbroeken gekocht bij de zeeman, die zitten wel lekker strak om de buik.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_160849351
Ik stond lang genoeg bovenaan ;)

Meld met baby uit buik!
Gisteren is onze zoon E.zra R.une geboren na een snelle, natuurlijke bevalling!

3572gr en om 12.37u geboren! Alles gaat prima! Rond 18.00 waren we al thuis O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160849360
Lamb daar is ie O+ en een natuurlijk bevalling! Wat goed! Zo fijn dat alles goed is gegaan! Super mooie namen O+ Geniet!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160849369
Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_160849386
Van harte Lamb! Prachtige namen!
pi_160849441
Lamb, van harte gefeliciteerd!! *O* *O* Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, goed gedaan joh! Kom lekker bij en geniet van je gezin! O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 07:32:05 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160849443
Gefeliciteerd! Top dat het zo goed gegaan is *O*
pi_160849452
@Lamb Ha van harte gefeliciteerd met je zoontje! Klinkt als een fijne bevalling!! Geniet van elkaar!!!
pi_160849454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Meld met baby uit buik!

Zo dat is snel gegaan! Gefeliciteerd!!
pi_160849463
Van harte gefeliciteerd Lamb&fam! Mooie namen! En klinkt als een fijne bevalling!
pi_160849482
Gefeliciteerd met jullie zoon Lamb! Klinkt als een fijne bevalling :) .
Kom lekker bij en een hele fijne kraamtijd gewenst!
pi_160849501
Gefeliciteerd Lamb! :D O+

Broeken.. Ik draag nog mijn normale broeken, al zitten die steeds minder lekker. Zonder riem heb ik het gevoel dat ze afzakken en met riem zit het niet lekker na het eten :'). Ik hou niet van broeken kopen, want ze zijn altijd te lang. Ik heb 75cm nodig :@

Donderdag heb ik weer een afspraak met de verloskundige, wel blij mee dan kan ik het hebben over die navelstreng. Ik maak me niet echt zorgen maar toch wel een dingetje inderdaad. Ik ging vannacht toch maar meer op mijn linkerzijde liggen want ik had gelezen dat dat goed is voor de bloedtoevoer enzo. Onbewust heeft het dus wel wat invloed :@. Maar ik ben blij dat het er verder allemaal goed uit zag!
pi_160849524
Lamb gefeliciteerd *O* dat klinkt als een hele fijne bevalling. En wat een toffe naam (ook icm O.). Hoe was de eerste kennismaking met grote zus?
pi_160849532
*O* Gefeliciteerd Lamb! *O*

Mja broeken... Ik heb maar 2 leggings die nog oké zitten, verder niks. Eigenlijk te koud soms, zelfs met beenwarmers :@ :'(.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 07:56:13 #205
409579 LuDann
All the way
pi_160849553
Oh Lamb O+ Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een heerlijke namen heeft hij en wat fijn dat de bevalling zo goed ging! *G*
pi_160849568
Jaaaaaaaaaaaaaa Lamb! O+ O+ O+
Daar is hij! Gefeliciteerd! Goed gedaan zeg!

Hoe vindt zus het? Heerlijk dat je al thuis bent! O+
pi_160849569
Lamb, gefeliciteerd met jullie zoon en O met haar broertje! *O* Wat fijn dat de bevalling zo voorspoedig verliep. Veel geluk samen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160849573
Gefeliciteerd Lamb, wat fijn dat het zo goed ging :) En hele mooie namen!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160849636
Lamb gefeliciteerd!! *O* nu lekker thuis genieten van je gezin!
pi_160849637
Lamb. Gefeliciteerd *G*
pi_160849702
Lamb wat fijn dat hij er is, en wat een mooie namen O+ Heel hartelijk gefeliciteerd en heel veel geluk samen :* !
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:26:50 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160849746
Lamb gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:32:39 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_160849826
Lamb, van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Wat fijn dat het snel en natuurlijk kon! Hoe kijk je daar op terug, was het eng?

En 12:37 O+
disclaimer
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:40:32 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849925
Lamb! Gefeliciteerd!! *O*

Wat tof dat je t zelf hebt gedaan!!! O+
pi_160849945
Gefeliciteerd Lamb *O* mooie naam O+
S. 2014
J. 2016
pi_160850098
Gefeliciteerd lamb en veel geluk met je gezin van 4!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:57:33 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160850189
Lamb ineens bevallen! :o Gefeliciteerd! Klinkt alsof alles heel goed is gegaan :)

Maar 1 april kindje?

Oh mensen, dat kopje koffie 's ochtends is toch echt hemels c_/
pi_160850238
Wow Lamb snelle :D
Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Genieten nu! :D
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:11 #219
344469 Amsel
zonder t
pi_160850607
Whoohoo Lamb, van harte!! *O*
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:31:11 #220
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160850994
Van harte gefeliciteerd Lamb O+
Op de eerste lentedag is ie daar, jullie zoon en broertje! En wat goed dat de bevalling natuurlijk is gegaan!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:37:26 #221
73386 Fazz
onderweg
pi_160851171
Gefeliciteerd Lamb O+
pi_160851237
Gefeliciteerd Lamb! En wat fijn dat hij via de natuurlijke weg is gekomen. Geniet!
pi_160851446
Ik ben weer goed gekeurd bij de vk.

Nu nog bloedprikken op rhesus en ijzer. Waarom duurt dat wachten toch altijd zo lang? Ik moet ook nog een keer werken vandaag, maar heb allemaal bejaarde wachtenden voor me :')

Ik heb nog gevraagd naar inenting tegen kinkhoest en hoe zij erover denken maar zij wachten het advies van de gezondheidsraad af.

Volgende afspraak alweer over 3 weken en daarna iedere 2 weken en we gaan het over het bevalplan hebben en het gaat zo hard ineens O+

Had ik trouwens al verteld dat ons huis nu officieel verkocht is? De handtekeningen staan en ze hebben geen financieel voorbehoud. :s)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:52:37 #224
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_160851651
Gefeliciteerd met jullie zoon Lamb! *O*

En over broeken, de broeken van Esprit zijn ook lang.
En zitten errug lekker.
Heb zelf korte pootjes, en bij andere broeken heb ik lengte 32. bij Esprit altijd lengte 30 en dat was ik dus vergeten met het bestellen van de positie broeken. :')

Hopelijk gaat t allemaal goed Snoes!

Hier nog even een updatje, sinds vorige week overgedragen aan zkh ivm mijn bloeddruk.
Was 150-90 voor de zoveelste keer. Om te voorkomen dat ik steeds na elke vk controle doorgestuurd wordt, mag ik daar blijven.
Vanmiddag weer op controle, ben benieuwd. Gelukkig is bloed en urine wel goed!
Ik mag wel alles doen, maaaaaarrrrr ik moet wel rust houden. 8)7
Ze hebben niet aangegeven hoe ik dat zou kunnen invullen, beetje jammer wel.
Dus thuis alleen wasjes doen en op het werk begin ik later en werk daardoor een uurtje korter.
Als ik thuis ben met dreumes dan slapen we samen in het grote bed. *;
Wel jammer, had zo gehoopt dat ik bij de vk kon blijven.
En verlof gaat nu dus ook op 6 weken ipv 4 weken in.
pi_160851979
Gefeliciteerd Lamb! Wat goed zeg! En een ontzettend leuke naam O+
pi_160852072
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:45 schreef Arja het volgende:
Had ik trouwens al verteld dat ons huis nu officieel verkocht is? De handtekeningen staan en ze hebben geen financieel voorbehoud. :s)
Wat tof! Dus nu alleen nog maar rustig aan voorbereiden O+ .
pi_160852129
Gefeliciteerd Lamb, met de geboorte van je zoon! Mooie naam (ken je het lied van (Acda en) de Munnik over zoontje E.zra? ♡)

Ahum, en toen stond ik dus bovenaan... slik! Ben van plan daar nog een een kleine 2 weken te blijven hoor. Hadden er maar meer aprilkindjes in de rij moeten staan!

Heb gisteren m'n kinkhoest inenting gehad. Nu -ondanks veel bewegen gisteren- een mega stijve arm. Was vergeten hoe dat voelt, hihi. Voel me ook niet helemaal top dus laat uitstapje vandaag schieten.
pi_160852137
Na 2 dagen wat zeurderige buikpijn vanmorgen toch maar t ziekenhuis gebeld. Kon pas morgen komen. Nog geen minuut nadat ik had opgehangen wordt ik terug gebeld dat ze vanmiddag om 3 uur toch nog een plekje hebben zo lief dat ze terug belde! Verwacht niks ergs denk echt m'n banden en baarmoeder dat opgerekt wordt maar merk dan weer de angst dat het mis gaat op speelt als je iets voelt wat niet thuis te brengen is....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:35 #229
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160852246
Lamb gefeliciteerd *O*

Verder niet bijgelezen. Wij hebben een hele mooie knipper *O*
pi_160852276
Gefeliciteerd Lamb! *G* Toffe namen zeg! Fijn dat het een goede, natuurlijke bevalling is geworden!
pi_160852284
Lamb O+ gefeliciteerd!

En wat hou ik van die naam O+
Mooi gekozen!
Een fijn herstel :)
♥ J & S
pi_160852315
En snoek een Knipper! *O*
En ik zag een goede seo!

Morgen ben ik 13 weken zwanger O+ woei! Verder weinig te melden!
♥ J & S
pi_160852813
Lamb, gefeliciteerd met jullie mooie zoon en broertje! Prachtige naam ook O+!
pi_160852832
Lamb, gefeliciteerd! Mooie namen O+

Hier 20 weken vandaag *slik* en donderdag SEO. Jemig.
pi_160852849
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:11 schreef Leonietje83 het volgende:
Gefeliciteerd Lamb, met de geboorte van je zoon! Mooie naam (ken je het lied van (Acda en) de Munnik over zoontje E.zra? ♡)

Daar moest ik ook meteen aan denken!! :)
pi_160853599
Leonietje aaaaaa je staat bovenaan ja! Hoe voelt dat nou? Is de sekse bij jou een verrassing?

Room, wat spannend met het bloedstolsel. Ik hoor het best vaak dus hopelijk valt het gewoon heel erg mee! Vaak als het vruchtje wat groter is, kan het bloed het vruchtje niet meer mee naar buiten nemen. Ik had een stolseltje helemaal onder voor de baarmoedermond, die is er uiteindelijk pas met 22 weken ofzo uitgekomen? In ieder geval best laat.

Snoenk een knipper? Jeeeeeee!

En klap alweer in het tweede trimester, jahoe, dat is echt fijn!

En van Arja lees ik ook goed nieuws, huis zeker weten verkocht. Wat fijn zeg. O+ Nu lekker plannen en bedenken voor nieuwe huisje.

Wij hebben morgen laatste afspraak om alles rondom onze nieuwe badkamer door te spreken, vind ik ook spannend. Ze gaan het pas begin mei uitvoeren, en ik hoop heel erg op geen vertraging. :+

EN IK ZIT IN HET DERDE TRIMESTER YEAAAAAAAH *O* 28 weken al, mennnn. Dat er al zo'n hele baby in me zit, bizar!
pi_160854558
Jeeej snoenk een knipper O+
S. 2014
J. 2016
pi_160855568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:05 schreef Svane het volgende:
Leonietje aaaaaa je staat bovenaan ja! Hoe voelt dat nou? Is de sekse bij jou een verrassing?

Bovenaan voelt heel eng... maar gezien het enorme aantal aprilkindjes was ik er wel al redelijk op voorbereid. #dedagdiejewistdatzoukomen

Alleen mijn vriend en ik weten het geslacht. Hij wilde het eigenlijk helemaal niet weten maar ik MOEST het echt weten, hihi... Dit was het compromis. Het is vreselijk lastig het geheim te houden en bij Hema en Prenatal sta ik zeker op de 'extra in de gaten houden lijst'.
Ik sta steeds zo schichtig om me heen te kijken bij het kleertjes kopen, dat ze moeten denken dat ik kijk of ik stiekem kleertjes onder m'n jas kan proppen. :-)
pi_160856476
Snoenk O+ *O*
pi_160857380
Sneaky kleertjes kopen staat toch los van het geslacht? Of ben je bang dat iemand ziet dat je roze danwel blauwe kleding koopt?
pi_160857439
Snoenk een knipper hiep hoeraaaa!
pi_160857700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef Unihipili het volgende:
Sneaky kleertjes kopen staat toch los van het geslacht? Of ben je bang dat iemand ziet dat je roze danwel blauwe kleding koopt?
Dat ja... ik hou niet zo van unisex. Maar ben dus als de dood dat er ineens een bekende binnenkomt en m'n mandje met roze/blauwe kleertjes ziet. Zou het heel vervelend vinden als na maanden van heel veel moeite doen om het geheim te houden, m'n buurvrouw het zo te weten komt.
Dus heb het meeste online gekocht.
pi_160858416
Is ook een oplossing, ik vind het nogal een gedoe :D.
Dan is niet weten ergens handiger, maar weer niet als je de kleur kleding heel belangrijk vindt bij het geslacht.
pi_160859257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:

Meld met baby uit buik!

Van harte gefeliciteerd! Geniet met jullie verse jongetje erbij!
pi_160859292
*G* Gefeliciteerd Lamb! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan! En nohhh die naam O+ Die staat hier heeel hoog op het 'ooit-lijstje' O+ Prachtig!
pi_160859328
Lamb gefeliciteerd met jullie zoon en broertje *O*

Leonietje boven aan!!
Ik had graag bij je gestaan in april ;) maar goed dan had ik dit kindje nu niet in me buik gehad.

Arja *O* voor de handtekeningen voor jullie huis
Valt dat ook weer van je schouders.

Svane 3e trimester en klap in de 2e alweer! Wat gaat het toch hard zeg

Snoenk *O* voor je knipper

Eresh hopelijk niks ernstigs. Fijn dat je vandaag toch kon komen.

Knifty balen van je bloeddruk zeg en jammer dat je nu onder de gyn valt. Maar steeds op en neer gestuurd worden is ook niks. Hopelijk blijft je bloeddruk nou stabiel (of beter nog, gaat hij zakken nou je het rustiger aan gaat doen)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:25:59 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160859344
Gefeliciteerd Lamb! Mooie naam!
pi_160859396
Gehehe 'lambrisering' :D

Gefeliciteerd Lamb! O+ *O*
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:37:40 #249
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_160861010
Gefeliciteerd Lamb! Leuke naam! O+

Top 10 nu dus hier! Komt goed uit dat vandaag de vloer gelegd is in de babykamer en deze volgende week geleverd wordt. Nu wordt het echt O+

Verder las ik een hoop goede berichten. Jeej daarvoor *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_160861198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:37 schreef Nouk84 het volgende:
Gefeliciteerd Lamb! Leuke naam! O+

Top 10 nu dus hier! Komt goed uit dat vandaag de vloer gelegd is in de babykamer en deze volgende week geleverd wordt. Nu wordt het echt O+

Verder las ik een hoop goede berichten. Jeej daarvoor *O*
Ooooooh dan val ik nog buiten de top 10, nog maaaaaanden te gaan! :+
pi_160861543
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:27 schreef Limone het volgende:
Gehehe 'lambrisering' :D

Gefeliciteerd Lamb! O+ *O*
Ik dacht nog wel snel te zijn geweest 8-)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:04:15 #252
220609 Nouk84
pi_160861635
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:45 schreef Svane het volgende:

[..]

Ooooooh dan val ik nog buiten de top 10, nog maaaaaanden te gaan! :+
Ik las dat Leonietje nog lang niet van plan was te bevallen, dus ik blijf voorlopig nog ff nr 10. :P

Ik vond trouwens zw.broeken ook de hel toen m'n buik nog niet zo groot was. Gaat nu steeds beter, maar sommige zitten nog steeds niet echt lekker. Hijsen is het codewoord!!
pi_160862161
Thanks voor alle felicitaties!

Het ging snel, op het eind bizar snel. Eerste 3cm waren heel relaxed, toen van 4-6 al stevig en 6 naar 10 cm in 45 min was toch wel heel heftig. Persen vond ik best lastig, hij bleek ook zijn handje naast zijn gezichtje te hebben. ( Supermannetje O+ )

Vind het nu wel bizar al hoe goed ik ter been ben. Wat een verschil. Ook mijn bekken voelen al een stuk beter! Maar goed dat is nog adrenaline ;) nu leren rust te pakken.

E doet het goed nu. Rustig ventje zolang hij lekker bij ons mag liggen alleen af en toe nog flink misselijk en dat is zo sneu om te zien... en O stroomt over van trots ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lamb29 op 22-03-2016 17:02:34 ]
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:51:54 #254
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160862636
Gefeliciteerd Lamb!! *O* Fijn dat het zo goed is gegaan!

Positiebroeken: ik droeg ze al vanaf week 7 (en had ze toen al anderhalve week in huis'voor het geval dat') en ik vond het heerlijk O+ Ik zat van tevoren al wel op het randje van wat ik nog in mijn normale broek kon persen en had al vrij snel een opgezette buik, waardoor mijn normale broeken al snel te strak zaten. Ik heb nooit zo'n last gehad van dat de buikband te los zat. Kreeg wel als tip om een hemdje onder die buikband te proppen, dan zou het minder afzakken. Werkte goed! En tegen het verdere afzakken heb ik de broeken versteld met van die knoopjes aan de zijkanten.
Inmiddels draag ik alleen nog een broek als ik een afspraak bij de vk heb of zo, want dat is met echo's wel makkelijk. Verder vooral jurkjes O+

Room wat spannend nog! Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan met beebje..

Arja, gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Heerlijk, die last van je schouders :D
>:)
Knifty, balen dat je bent overgedragen. Maar wel handiger dan steeds doorgestuurd worden. En het advies 'rust houden maar wel bewegen' heb ik zelf ook al vaker gehad. Daar kun je lekker veel mee ja :')

Snoenk een knipper *O*

Svane een nieuwe badkamer begin mei, spannend! Ik hoop ook voor je dat er geen vertraging op zit, lijkt me wel een hele krappe planning!
Ik ben echt zooo blij dat wij de grote verbouwing dingen er nu op hebben zitten... Al moeten we bv nog wel de trappen en leuningen schilderen en dat liefst ook nog ergens in april of mei zodat het af is voordat de kleine komt.

Nouk ook in de top 10 :D Hier moeten we ook nog een deel van de babykamer in elkaar zetten, zodra we het vervangende onderdeel hebben (een paneel van de kledingkast is beschadigd).

En ik zit weer thuis -O- Kreeg gisteren een hoestbui en nu heb ik ook nog een spier in m'n zij/rug verrekt naast die gekneusde rib. Ik kon amper bewegen van de pijn, ik wist gewoon niet hoe ik in bed moest komen en welke houding ik aan kon nemen want bij elke beweging verkrampte de boel. Heb de huisartsenpost nog gebeld voor advies, maar die konden ook niks betekenen buiten 'paracetamol want verder mag je niks, probeer een houding te vinden die geen zeer doet (doh) en ondersteun die kant goed met een kussen bij hoesten/niezen/etc. Heb uiteindelijk mijn bed aan het hoofdeind wat omhoog gezet en heb wel wat kunnen slapen. Vanmorgen was de scherpste pijn weg gelukkig. Maar ik durf geen auto te rijden, heb dan geen handen vrij om iets te ondersteunen bij een hoest of zo en als ik dat niet doe dan is het niet te harden :X
Dacht naar werk toe goed bezig te zijn door aan te geven dat ik om bovenstaande reden wel thuis zou werken, want stilzitten kan ik wel, dus kan ik ook achter een laptop. Maar baas gaf aan dat ik het toch echt aan moet geven als het niet gaat en dan maar weer ziekmelden. Vind het alleen zo lullig, ik was pas net een week terug -O- En de eerste helft van de zwangerschap ging zo goed, dit valt me echt heel erg tegen van mezelf...

Ik heb daarstraks wel een bestelling bij de prenatal geplaatst voor de mama mazzeldagen. Mooie deken, laken, hydrofielen etc want die had ik allemaal nog niet O+ Ik vind alleen zo weinig echt mooi, dat ik maar 1 deken en 1 laken kon vinden terwijl ik eigenlijk nog een backup wil. Dus moet ook nog ergens anders gaan kijken. Maar dit was mijn eerste echte bestelling voor baby (buiten de grote dingen) en dat is toch wel heel erg leuk O+
pi_160863016
Lamb, het klinkt echt heerlijk! En wat fijn dat je je nu alweer een beetje mobiel voelt! En die lieve grote zus! O+ Al getrakteerd op school?

Miss, megapost!!! Herkenbaar van de pijn, hier dus een blaasontsteking of nierbekkenontsteking en ik kon vorige week echt letterlijk niet lopen van de pijn. Ik werk wel, maar vanaf thuis. Dat gaat op zich okee, alleen vind ik het qua productiviteit best lastig. :+ morgen ga ik weer naar werk! En dan lang paasweekend yes!

Onze badkamer komt trouwens niet op de plaats van de oude badkamer, dus stél dat het vertraging oploopt is het superjammer, maar hebben we gewoon de oude badkamer tot onze beschikking. :) is nu een compleet lege kamer waar we nooit in komen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:09:15 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160864258
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:04 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik las dat Leonietje nog lang niet van plan was te bevallen, dus ik blijf voorlopig nog ff nr 10. :P

Ik vond trouwens zw.broeken ook de hel toen m'n buik nog niet zo groot was. Gaat nu steeds beter, maar sommige zitten nog steeds niet echt lekker. Hijsen is het codewoord!!
Veel positiebroeken hebben in de "taille" (daar waar je anders een riem zou doen) elastiek die je met koopjes kunt aantrekken/vast zetten. Scheelt hijsen ;).
KuikenGuppy
pi_160864281
Oh Lamb, dat klinkt goed zeg! <3
pi_160864322
Hier vandaag naar een bekkentherapeut geweest. Vanaf vandaag zit ik in elk geval anderhalve week thuis. Dan kijken we weer verder. Gek, maar ook wel oké. Ik blijf op de achtergrond wel werken (nakijken enzo).

Ik heb allemaal oefeningen moeten doen en nu is de pijn zo mogelijk nog erger :-O. dat vind ik wel jammer, maar a la. Volgende week ga ik er weer heen.
pi_160864332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Dacht naar werk toe goed bezig te zijn door aan te geven dat ik om bovenstaande reden wel thuis zou werken, want stilzitten kan ik wel, dus kan ik ook achter een laptop. Maar baas gaf aan dat ik het toch echt aan moet geven als het niet gaat en dan maar weer ziekmelden. Vind het alleen zo lullig, ik was pas net een week terug -O- En de eerste helft van de zwangerschap ging zo goed, dit valt me echt heel erg tegen van mezelf...
Hmja dat is niet heel motiverend/zorgzaam van je baas. Je kunt er toch niks aan doen dat je je zo voelt? Ik snap dat het allemaal tegenvalt, maar geef niet jezelf de schuld oke? Beetje lief doen voor jezelf :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:06 schreef Svane het volgende:
Onze badkamer komt trouwens niet op de plaats van de oude badkamer, dus stél dat het vertraging oploopt is het superjammer, maar hebben we gewoon de oude badkamer tot onze beschikking. :) is nu een compleet lege kamer waar we nooit in komen.
Dat is wel fijn om achter de hand te hebben!
  Manager PR/Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 18:28:30 #260
269689 crew  Viv
pi_160864675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:45 schreef Arja het volgende:
Ik heb nog gevraagd naar inenting tegen kinkhoest en hoe zij erover denken maar zij wachten het advies van de gezondheidsraad af.
Maar dat advies ligt er dus al (sinds 2 december 2015):
https://www.gezondheidsra(...)st-doel-en-strategie
"Vaccinatie van zwangere vrouwen dient onderdeel te worden van bestrijding kinkhoest"
pi_160865158
Eresh vertel, hoe is het gegaan vanmiddag? Niets ernstigs hoop ik?

En Laaaamb jaaaaa!! *O* *O* Hij is er! Wat een mooie naam en wat klinkt het als een goede bevalling, super! Ik ben benieuwd hoe z'n grote zus hem vindt O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:51:27 #262
52229 Chanty
pi_160865365
Lamb gefeliciteerd *O* benieuwd naar je verhaal. Fijn dat het zo goed ging!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:52:56 #263
52229 Chanty
pi_160865404
Room lees het nu pas, klinkt wel eng zeg. Ik duim dat het gewoon allemaal goed gaat :*
pi_160866604
Lamb, gefeliciteerd met je zoon! Mooie naam! En wat klinkt het goed zeg O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:31:02 #265
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160866786
*O* gefeliciteerd Lamb!!!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:31:40 #266
220609 Nouk84
pi_160866804
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Veel positiebroeken hebben in de "taille" (daar waar je anders een riem zou doen) elastiek die je met koopjes kunt aantrekken/vast zetten. Scheelt hijsen ;).
Die van de H&M helaas niet....
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:38:15 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160867104
Poef, ik zit nogal in de confrontatie-modus, geloof ik. Ik wil niet direct zeggen dat ik handel als een 'hormonster', maar het lijkt wel of alle al langer sluimerende frustraties er in deze periode gewoon uit moeten. Daarmee jaag ik soms nogal wat mensen op de kast, terwijl dat totaal niet in mijn aard zit (want ben juist erg vredelievend en conflictvermijdend van origine). Dat er vaak opgekropte frustratie achter die uitbarstingen zit, maakt het natuurlijk een soort verrassingsaanval. Een rol waar ik even aan moet wennen :') Herkenbaar?

voordeel is wel dat je met die houding soms wel dingen voor elkaar krijgt :P
nadeel is dat ik soms razend en tierend achter mijn laptop zit :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Quoi op 22-03-2016 19:43:17 ]
pi_160867934
Ik niet altijd, dan probeer ik het vredelievend maar lukt niet (vaak omdat moe en onzeker en voorzichtig) dus dan schiet ik alsnog uit mijn.. joggingbroek. :')
pi_160868061
Quoi heeeeel herkenbaar :D
Bij mij is het nooit meer weg gegaan maar ik vind het geen slechte eigenschap.
  Manager PR/Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 20:05:20 #270
269689 crew  Viv
pi_160868127
Lamb nog gefeliciteerd!! O+

En snoenk wat fijn van de echo! *O*
pi_160869801
Lamb gefeliciteerd!!! *O*
pi_160870509
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:59 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Ik dacht nog wel snel te zijn geweest 8-)
Snel genoeg. ;)
pi_160872628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar dat advies ligt er dus al (sinds 2 december 2015):
https://www.gezondheidsra(...)st-doel-en-strategie
"Vaccinatie van zwangere vrouwen dient onderdeel te worden van bestrijding kinkhoest"
Dat dus... dus beetje gek als je verloskundige zegt het advies te willen afwachten.
Maarja, die van mij wisten ook niet wat ze er mee aan moesten dat ik me in wilde laten enten. Voor wie het wil, je huisarts kan bij de apotheek een booster dktp bestellen die je dan zelf op kan halen en door huisarts/assistente kan laten zetten. Ben vandaag een beetje druilerig met stijve arm maar verder gaat t goed en ben heel blij dat ik het gedaan heb. Baal alleen dat ik het pas met 37wk heb laten doen. Pas na 2 weken is Gup ook beschermd dus moet nog wel 2 weken blijven zitten.
(Ben van plan bv te gaan geven, dus dan zou Gup ook zo antistoffen mee krijgen maar zou willen dit gewoon wat weken eerder gedaan te hebben.)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:29:47 #274
344469 Amsel
zonder t
pi_160874285
Ik ga er bij m'n volgende vk-afspraak ook naar vragen, kom maar op met die inenting.
pi_160874498
In halfslachtige defense voor de slecht op de hoogte verloskundigen... Er is door de vakgroep ook met geen woord over gerept recentelijk dus als de vk niet zelf actief zich informeert over dit onderwerp dan blijven ze idd niet op de hoogte.

In Utrecht loopt nu de Miki studie nog, naar kinkhoestvaccinatie in of na zwangerschap enz. Zoals het er nu voor staat ook internationaal denk ik dat we wel toe gaan naar advies om te vaccineren.
pi_160874525
(en verder geeft je vk die vaccinatie niet, daarvoor moet je bij de huisarts zijn. Dus als je hem wilt, even langs de huisarts. )
pi_160874733
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
pi_160875466
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
pi_160875542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:41 schreef Leonietje83 het volgende:
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
Wat lief! Dankje. :*
momenteel beetje te hectisch hier om mee te lezen helaas. Komt wel weer over paar maanden ;)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:04:41 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160875647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef Arja het volgende:
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
Kinkhoest is een bacterie :P
En een dode variant die nog wel je immuunsysteem triggert wordt ingespoten, dus hoef je niet bang voor te zijn :D
pi_160875841
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
  Manager PR/Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 08:22:45 #282
269689 crew  Viv
pi_160879676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:58 #283
52229 Chanty
pi_160880134
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
Hmmm jullie hebben me inmiddels overtuigd om die inenting ook te gaan halen. Bijna derde trimester dus mooi op tijd
pi_160880165
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah, dank je! Dat wist ik niet.
pi_160880335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik heb het er met man ook over gehad en aangezien wij op een dorp wonen met vrij hoge gereformeerde mensen aantal, heb ik besloten het die enting ook te halen tzt.

Al een paar keer op het bureau gezeten met ouders/kinderen die niet enten, en ieder zijn keuze maar niet ten koste van mijn kinderen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:21:11 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881255
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')

Oh en Arja, echo voor placentaligging is toch met 30 weken _O-
Dus die heb ik 12-4 :)
pi_160881275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:21 schreef Molo het volgende:
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')
Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:32 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
Nee was gelukkig de enige, pfewwww O-)
pi_160881421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:12 schreef Ereshkigal het volgende:
Na 2 dagen wat zeurderige buikpijn vanmorgen toch maar t ziekenhuis gebeld. Kon pas morgen komen. Nog geen minuut nadat ik had opgehangen wordt ik terug gebeld dat ze vanmiddag om 3 uur toch nog een plekje hebben zo lief dat ze terug belde! Verwacht niks ergs denk echt m'n banden en baarmoeder dat opgerekt wordt maar merk dan weer de angst dat het mis gaat op speelt als je iets voelt wat niet thuis te brengen is....
Update! Update!
pi_160881577
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

En ik ben inderdaad ook overtuigd betreffende dat vaccin dus zodra het 3e trimester is aangebroken ga ik dat ook effe fixen :Y
pi_160881694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

:Y precies dit!
Fijn dat jullie je kennis hier delen ^O^
pi_160881785
Molo :o :') gelukkig was je alleen maar dan nog is het kloten.
Balen van je bloeddruk
Waar gaat de reis ook alweer naar toe zondag?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met eresh gaat
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:57:12 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881963
Jeetje Molo! Genant :{ Maar je gaat wel lekker naar het prachtige Portugal (toch?), dus dan maar kotsen ;) Dat is een nogal scheve beredenering, maar goed.

Eresh ja, geef es effkes een update.

De kinkhoest. Ik weet het niet. Ik heb nog niks gelezen, maar gevoelsmatig lijkt het me alleen iets dat nodig is als er een verhoogd risico is (besmetting in de omgeving, andere kinderen op kdv). En dan kan het dus alsnog, als ik het goed heb. Verder is de kans natuurlijk best klein. Afijn, ik ga de boel eens doorlezen zodra dat lukt.

Ik heb een chronische harde buik. Als een te hard opgeblazen ballon :') Eens in de zoveel tijd heb ik dat, als ik weer eens een week niet richting toilet ga :X Lastig, want er is geen peil op te trekken. Als ik zemelen oid eet, schiet het weer door naar het andere uiterste. Maar goed, ik ga maar weer aan den zemel en hoop op een snel effect.

Morgen mijn eerste korte vk controle! Fijn om weer even het hartje te horen :) Ik merk dat er nu al veel meer vertrouwen is. Voor de vorige bezoekjes was ik kneiterzenuwachtig, nu niet meer zo.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:59:02 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881997
Oja, en intussen moet ik vandaag stukjes schrijven over vroeggeboorte en perinatale sterfte. En dat is gewoon niet leuk. Die cijfers wil ik niet weten. Maar goed, iets met werk, privé en scheiden ;)
pi_160882457
Er is hier de laatste tijd veel te doen over het kinkhoestvaccin, misschien hebben jullie wat aan het volgende wat ik onlangs voor iemand heb opgeschreven.

Het advies over inenten tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap is onlangs uitgebracht door de Gezondheidsraad en nog niet van kracht. Pas volgend jaar zal de minister beslissen of dit advies moet worden uitgevoerd. Dat betekent dat als je hem nu wil, dat je huisarts het kan bestellen en je het zelf moet betalen.

Het doel van deze vaccinatie is om pasgeboren baby's te beschermen tegen het oplopen van kinkhoest. Kinkhoest is een besmettelijke ziekte, veroorzaakt door bepaalde bacteriën, en kan bij zuigelingen ernstiger verlopen. Het belangrijkste symptoom is een langdurende hoest met taai slijm en bij jonge baby's kan heel soms zuurstoftekort optreden of hersenbloedingen. Kinkhoest komt in wisselende prevalentie voor, maar in Utrecht momenteel niet veel. Op https://atlasinfectieziekten.nl/kinkhoest kun je de actuele cijfers vinden.
Vaccinatie tegen kinkhoest voorkomt lang niet altijd besmetting, maar vaak verloopt de ziekte dan wel milder. Een Nederlandse volwassene is als kind waarschijnlijk al ingeënt tegen kinkhoest en zal daarom alleen een herhaalvaccin nodig hebben. Het kinkhoestvaccin is niet als monovaccin beschikbaar, het komt altijd in een cocktail met in elk geval het difterie- en tetanusvaccin, soms ook het poliovaccin.
Er zijn natuurlijk veel aspecten te overwegen als je het over vaccineren hebt en het is voor iedereen anders welk punt zwaarder weegt. Het volledig rapport kun je terugvinden op http://www.gezondheidsraa(...)oel_en_strategie.pdf
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:36 #296
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_160882935
Arja, ik heb je hele berichtje gemist dat jullie huis nu officieel verkocht is! Gefeliciteerd, en nu fast forward. Jeeejjjj. *O*

Oeh spannend Leonietje, helemaal bovenaan. Wel eenzaam zo in april. Vandaag al beter met je arm?

Ik volg je op de voet Svane hihi. Hier ook 28 weken vandaag. :W

Fijn Nouk, bijna kamertje inrichten. Ik moet nog even wachten op de behanger volgende week, en dan gaat het laminaat erin. Meubeltjes opbouwen en dan kan ons meisje verhuizen van de baby kamer naar haar nieuwe grote slaapkamer. Kan niet wachten om al die kleine kleertjes weer uit te zoeken en te vouwen enenenen…. :')

Miss, wat niet gaat dat gaat niet he. Om zulke dingen moet je je nu helemaal niet schuldig voelen.
Hopelijk heb je snel minder last.

Ohh balen Molo! Hopelijk wordt je bd niet heel veel hoger. Ga jij sowieso in het zkh bevallen of wilde je het liefst thuis?
En wat naar dat het zomaar ineens vet spugen was. voel je je nu opgelucht? :+

Duidelijke info Wupwup!

Updatje: Gister op controle in zkh en bd was gelukkig acceptabel. 145-85.
Ik ga dus door zoals ik nu doorga, dus rustig aan en een uurtje korter werken.
Over 2 weken terug op controle en dan krijg ik ook een groeiecho.
Afgelopen vrijdag moest ik voor de glucose test. Die heeft hard gefaald! Het heerlijke drankje kwam er na een half uur met dezelfde spoed uit als deze genuttigd was.
Nu krijg ik een oproep voor een suikertest, en dan moet ik 4 keer op een dag een vinger prik.
Lijkt me helemaal prima, alles om dat niet nog een keer te moeten doen.
Wel was mijn HB goed 7.7 en suiker nuchter is 4.9. :)
pi_160883682
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
pi_160883725
Arja staat niet geregistreerd in jouw dossier welke vaccinatie je hebt gekregen? Dat ze dat daar dan uit kunne afleiden misschien?
pi_160885065
Ik weet niet wat jij hebt gekregen natuurlijk. Tetanus is er denk ik wel als monovaccin, maar dit is echt buiten mn vakgebied. Heb je geen inentingsbewijs gekregen? Anders even navragen bij degene die heeft geprikt.
pi_160885209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:25 schreef Arja het volgende:
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
Voor Vietnam heb ik DTP gekregen, en niet DKTP. DTP is de "standaard", maar dat zou je even kunnen nakijken in je gele boekje.
pi_160887149
Zou makkelijk terug te vinden moeten zijn toch Arja?

Oh men ik heb de laatste dagen telkens zo'n last van mn buik... lucht, maagzuur en misselijk. Oh en mn darm ligt weer stil, dus maar weer lijnzaad gehaald.

En we hebben de namen :D O+

Oh en dicht!
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')