abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160874525
(en verder geeft je vk die vaccinatie niet, daarvoor moet je bij de huisarts zijn. Dus als je hem wilt, even langs de huisarts. )
:)
pi_160874733
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
pi_160875466
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
pi_160875542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:41 schreef Leonietje83 het volgende:
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
Wat lief! Dankje. :*
momenteel beetje te hectisch hier om mee te lezen helaas. Komt wel weer over paar maanden ;)
:)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:04:41 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160875647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef Arja het volgende:
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
Kinkhoest is een bacterie :P
En een dode variant die nog wel je immuunsysteem triggert wordt ingespoten, dus hoef je niet bang voor te zijn :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160875841
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
  Manager PR/Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 08:22:45 #282
269689 crew  Viv
pi_160879676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:58 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160880134
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
Hmmm jullie hebben me inmiddels overtuigd om die inenting ook te gaan halen. Bijna derde trimester dus mooi op tijd
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160880165
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah, dank je! Dat wist ik niet.
pi_160880335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik heb het er met man ook over gehad en aangezien wij op een dorp wonen met vrij hoge gereformeerde mensen aantal, heb ik besloten het die enting ook te halen tzt.

Al een paar keer op het bureau gezeten met ouders/kinderen die niet enten, en ieder zijn keuze maar niet ten koste van mijn kinderen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:21:11 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881255
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')

Oh en Arja, echo voor placentaligging is toch met 30 weken _O-
Dus die heb ik 12-4 :)
pi_160881275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:21 schreef Molo het volgende:
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')
Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:32 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
Nee was gelukkig de enige, pfewwww O-)
pi_160881421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:12 schreef Ereshkigal het volgende:
Na 2 dagen wat zeurderige buikpijn vanmorgen toch maar t ziekenhuis gebeld. Kon pas morgen komen. Nog geen minuut nadat ik had opgehangen wordt ik terug gebeld dat ze vanmiddag om 3 uur toch nog een plekje hebben zo lief dat ze terug belde! Verwacht niks ergs denk echt m'n banden en baarmoeder dat opgerekt wordt maar merk dan weer de angst dat het mis gaat op speelt als je iets voelt wat niet thuis te brengen is....
Update! Update!
pi_160881577
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

En ik ben inderdaad ook overtuigd betreffende dat vaccin dus zodra het 3e trimester is aangebroken ga ik dat ook effe fixen :Y
pi_160881694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

:Y precies dit!
Fijn dat jullie je kennis hier delen ^O^
pi_160881785
Molo :o :') gelukkig was je alleen maar dan nog is het kloten.
Balen van je bloeddruk
Waar gaat de reis ook alweer naar toe zondag?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met eresh gaat
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:57:12 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881963
Jeetje Molo! Genant :{ Maar je gaat wel lekker naar het prachtige Portugal (toch?), dus dan maar kotsen ;) Dat is een nogal scheve beredenering, maar goed.

Eresh ja, geef es effkes een update.

De kinkhoest. Ik weet het niet. Ik heb nog niks gelezen, maar gevoelsmatig lijkt het me alleen iets dat nodig is als er een verhoogd risico is (besmetting in de omgeving, andere kinderen op kdv). En dan kan het dus alsnog, als ik het goed heb. Verder is de kans natuurlijk best klein. Afijn, ik ga de boel eens doorlezen zodra dat lukt.

Ik heb een chronische harde buik. Als een te hard opgeblazen ballon :') Eens in de zoveel tijd heb ik dat, als ik weer eens een week niet richting toilet ga :X Lastig, want er is geen peil op te trekken. Als ik zemelen oid eet, schiet het weer door naar het andere uiterste. Maar goed, ik ga maar weer aan den zemel en hoop op een snel effect.

Morgen mijn eerste korte vk controle! Fijn om weer even het hartje te horen :) Ik merk dat er nu al veel meer vertrouwen is. Voor de vorige bezoekjes was ik kneiterzenuwachtig, nu niet meer zo.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:59:02 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881997
Oja, en intussen moet ik vandaag stukjes schrijven over vroeggeboorte en perinatale sterfte. En dat is gewoon niet leuk. Die cijfers wil ik niet weten. Maar goed, iets met werk, privé en scheiden ;)
pi_160882457
Er is hier de laatste tijd veel te doen over het kinkhoestvaccin, misschien hebben jullie wat aan het volgende wat ik onlangs voor iemand heb opgeschreven.

Het advies over inenten tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap is onlangs uitgebracht door de Gezondheidsraad en nog niet van kracht. Pas volgend jaar zal de minister beslissen of dit advies moet worden uitgevoerd. Dat betekent dat als je hem nu wil, dat je huisarts het kan bestellen en je het zelf moet betalen.

Het doel van deze vaccinatie is om pasgeboren baby's te beschermen tegen het oplopen van kinkhoest. Kinkhoest is een besmettelijke ziekte, veroorzaakt door bepaalde bacteriën, en kan bij zuigelingen ernstiger verlopen. Het belangrijkste symptoom is een langdurende hoest met taai slijm en bij jonge baby's kan heel soms zuurstoftekort optreden of hersenbloedingen. Kinkhoest komt in wisselende prevalentie voor, maar in Utrecht momenteel niet veel. Op https://atlasinfectieziekten.nl/kinkhoest kun je de actuele cijfers vinden.
Vaccinatie tegen kinkhoest voorkomt lang niet altijd besmetting, maar vaak verloopt de ziekte dan wel milder. Een Nederlandse volwassene is als kind waarschijnlijk al ingeënt tegen kinkhoest en zal daarom alleen een herhaalvaccin nodig hebben. Het kinkhoestvaccin is niet als monovaccin beschikbaar, het komt altijd in een cocktail met in elk geval het difterie- en tetanusvaccin, soms ook het poliovaccin.
Er zijn natuurlijk veel aspecten te overwegen als je het over vaccineren hebt en het is voor iedereen anders welk punt zwaarder weegt. Het volledig rapport kun je terugvinden op http://www.gezondheidsraa(...)oel_en_strategie.pdf
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:36 #296
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_160882935
Arja, ik heb je hele berichtje gemist dat jullie huis nu officieel verkocht is! Gefeliciteerd, en nu fast forward. Jeeejjjj. *O*

Oeh spannend Leonietje, helemaal bovenaan. Wel eenzaam zo in april. Vandaag al beter met je arm?

Ik volg je op de voet Svane hihi. Hier ook 28 weken vandaag. :W

Fijn Nouk, bijna kamertje inrichten. Ik moet nog even wachten op de behanger volgende week, en dan gaat het laminaat erin. Meubeltjes opbouwen en dan kan ons meisje verhuizen van de baby kamer naar haar nieuwe grote slaapkamer. Kan niet wachten om al die kleine kleertjes weer uit te zoeken en te vouwen enenenen…. :')

Miss, wat niet gaat dat gaat niet he. Om zulke dingen moet je je nu helemaal niet schuldig voelen.
Hopelijk heb je snel minder last.

Ohh balen Molo! Hopelijk wordt je bd niet heel veel hoger. Ga jij sowieso in het zkh bevallen of wilde je het liefst thuis?
En wat naar dat het zomaar ineens vet spugen was. voel je je nu opgelucht? :+

Duidelijke info Wupwup!

Updatje: Gister op controle in zkh en bd was gelukkig acceptabel. 145-85.
Ik ga dus door zoals ik nu doorga, dus rustig aan en een uurtje korter werken.
Over 2 weken terug op controle en dan krijg ik ook een groeiecho.
Afgelopen vrijdag moest ik voor de glucose test. Die heeft hard gefaald! Het heerlijke drankje kwam er na een half uur met dezelfde spoed uit als deze genuttigd was.
Nu krijg ik een oproep voor een suikertest, en dan moet ik 4 keer op een dag een vinger prik.
Lijkt me helemaal prima, alles om dat niet nog een keer te moeten doen.
Wel was mijn HB goed 7.7 en suiker nuchter is 4.9. :)
pi_160883682
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
pi_160883725
Arja staat niet geregistreerd in jouw dossier welke vaccinatie je hebt gekregen? Dat ze dat daar dan uit kunne afleiden misschien?
pi_160885065
Ik weet niet wat jij hebt gekregen natuurlijk. Tetanus is er denk ik wel als monovaccin, maar dit is echt buiten mn vakgebied. Heb je geen inentingsbewijs gekregen? Anders even navragen bij degene die heeft geprikt.
pi_160885209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:25 schreef Arja het volgende:
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
Voor Vietnam heb ik DTP gekregen, en niet DKTP. DTP is de "standaard", maar dat zou je even kunnen nakijken in je gele boekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')