abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160857439
Snoenk een knipper hiep hoeraaaa!
pi_160857700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef Unihipili het volgende:
Sneaky kleertjes kopen staat toch los van het geslacht? Of ben je bang dat iemand ziet dat je roze danwel blauwe kleding koopt?
Dat ja... ik hou niet zo van unisex. Maar ben dus als de dood dat er ineens een bekende binnenkomt en m'n mandje met roze/blauwe kleertjes ziet. Zou het heel vervelend vinden als na maanden van heel veel moeite doen om het geheim te houden, m'n buurvrouw het zo te weten komt.
Dus heb het meeste online gekocht.
pi_160858416
Is ook een oplossing, ik vind het nogal een gedoe :D.
Dan is niet weten ergens handiger, maar weer niet als je de kleur kleding heel belangrijk vindt bij het geslacht.
pi_160859257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:
Ik stond lang genoeg bovenaan ;)

Meld met baby uit buik!
Gisteren is onze zoon E.zra R.une geboren na een snelle, natuurlijke bevalling!

3572gr en om 12.37u geboren! Alles gaat prima! Rond 18.00 waren we al thuis O+
Van harte gefeliciteerd! Geniet met jullie verse jongetje erbij!
pi_160859292
*G* Gefeliciteerd Lamb! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan! En nohhh die naam O+ Die staat hier heeel hoog op het 'ooit-lijstje' O+ Prachtig!
pi_160859328
Lamb gefeliciteerd met jullie zoon en broertje *O*

Leonietje boven aan!!
Ik had graag bij je gestaan in april ;) maar goed dan had ik dit kindje nu niet in me buik gehad.

Arja *O* voor de handtekeningen voor jullie huis
Valt dat ook weer van je schouders.

Svane 3e trimester en klap in de 2e alweer! Wat gaat het toch hard zeg

Snoenk *O* voor je knipper

Eresh hopelijk niks ernstigs. Fijn dat je vandaag toch kon komen.

Knifty balen van je bloeddruk zeg en jammer dat je nu onder de gyn valt. Maar steeds op en neer gestuurd worden is ook niks. Hopelijk blijft je bloeddruk nou stabiel (of beter nog, gaat hij zakken nou je het rustiger aan gaat doen)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:25:59 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160859344
Gefeliciteerd Lamb! Mooie naam!
pi_160859396
Gehehe 'lambrisering' :D

Gefeliciteerd Lamb! O+ *O*
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:37:40 #249
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_160861010
Gefeliciteerd Lamb! Leuke naam! O+

Top 10 nu dus hier! Komt goed uit dat vandaag de vloer gelegd is in de babykamer en deze volgende week geleverd wordt. Nu wordt het echt O+

Verder las ik een hoop goede berichten. Jeej daarvoor *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_160861198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:37 schreef Nouk84 het volgende:
Gefeliciteerd Lamb! Leuke naam! O+

Top 10 nu dus hier! Komt goed uit dat vandaag de vloer gelegd is in de babykamer en deze volgende week geleverd wordt. Nu wordt het echt O+

Verder las ik een hoop goede berichten. Jeej daarvoor *O*
Ooooooh dan val ik nog buiten de top 10, nog maaaaaanden te gaan! :+
pi_160861543
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:27 schreef Limone het volgende:
Gehehe 'lambrisering' :D

Gefeliciteerd Lamb! O+ *O*
Ik dacht nog wel snel te zijn geweest 8-)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:04:15 #252
220609 Nouk84
pi_160861635
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:45 schreef Svane het volgende:

[..]

Ooooooh dan val ik nog buiten de top 10, nog maaaaaanden te gaan! :+
Ik las dat Leonietje nog lang niet van plan was te bevallen, dus ik blijf voorlopig nog ff nr 10. :P

Ik vond trouwens zw.broeken ook de hel toen m'n buik nog niet zo groot was. Gaat nu steeds beter, maar sommige zitten nog steeds niet echt lekker. Hijsen is het codewoord!!
pi_160862161
Thanks voor alle felicitaties!

Het ging snel, op het eind bizar snel. Eerste 3cm waren heel relaxed, toen van 4-6 al stevig en 6 naar 10 cm in 45 min was toch wel heel heftig. Persen vond ik best lastig, hij bleek ook zijn handje naast zijn gezichtje te hebben. ( Supermannetje O+ )

Vind het nu wel bizar al hoe goed ik ter been ben. Wat een verschil. Ook mijn bekken voelen al een stuk beter! Maar goed dat is nog adrenaline ;) nu leren rust te pakken.

E doet het goed nu. Rustig ventje zolang hij lekker bij ons mag liggen alleen af en toe nog flink misselijk en dat is zo sneu om te zien... en O stroomt over van trots ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lamb29 op 22-03-2016 17:02:34 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 22 maart 2016 @ 16:51:54 #254
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160862636
Gefeliciteerd Lamb!! *O* Fijn dat het zo goed is gegaan!

Positiebroeken: ik droeg ze al vanaf week 7 (en had ze toen al anderhalve week in huis'voor het geval dat') en ik vond het heerlijk O+ Ik zat van tevoren al wel op het randje van wat ik nog in mijn normale broek kon persen en had al vrij snel een opgezette buik, waardoor mijn normale broeken al snel te strak zaten. Ik heb nooit zo'n last gehad van dat de buikband te los zat. Kreeg wel als tip om een hemdje onder die buikband te proppen, dan zou het minder afzakken. Werkte goed! En tegen het verdere afzakken heb ik de broeken versteld met van die knoopjes aan de zijkanten.
Inmiddels draag ik alleen nog een broek als ik een afspraak bij de vk heb of zo, want dat is met echo's wel makkelijk. Verder vooral jurkjes O+

Room wat spannend nog! Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan met beebje..

Arja, gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Heerlijk, die last van je schouders :D
>:)
Knifty, balen dat je bent overgedragen. Maar wel handiger dan steeds doorgestuurd worden. En het advies 'rust houden maar wel bewegen' heb ik zelf ook al vaker gehad. Daar kun je lekker veel mee ja :')

Snoenk een knipper *O*

Svane een nieuwe badkamer begin mei, spannend! Ik hoop ook voor je dat er geen vertraging op zit, lijkt me wel een hele krappe planning!
Ik ben echt zooo blij dat wij de grote verbouwing dingen er nu op hebben zitten... Al moeten we bv nog wel de trappen en leuningen schilderen en dat liefst ook nog ergens in april of mei zodat het af is voordat de kleine komt.

Nouk ook in de top 10 :D Hier moeten we ook nog een deel van de babykamer in elkaar zetten, zodra we het vervangende onderdeel hebben (een paneel van de kledingkast is beschadigd).

En ik zit weer thuis -O- Kreeg gisteren een hoestbui en nu heb ik ook nog een spier in m'n zij/rug verrekt naast die gekneusde rib. Ik kon amper bewegen van de pijn, ik wist gewoon niet hoe ik in bed moest komen en welke houding ik aan kon nemen want bij elke beweging verkrampte de boel. Heb de huisartsenpost nog gebeld voor advies, maar die konden ook niks betekenen buiten 'paracetamol want verder mag je niks, probeer een houding te vinden die geen zeer doet (doh) en ondersteun die kant goed met een kussen bij hoesten/niezen/etc. Heb uiteindelijk mijn bed aan het hoofdeind wat omhoog gezet en heb wel wat kunnen slapen. Vanmorgen was de scherpste pijn weg gelukkig. Maar ik durf geen auto te rijden, heb dan geen handen vrij om iets te ondersteunen bij een hoest of zo en als ik dat niet doe dan is het niet te harden :X
Dacht naar werk toe goed bezig te zijn door aan te geven dat ik om bovenstaande reden wel thuis zou werken, want stilzitten kan ik wel, dus kan ik ook achter een laptop. Maar baas gaf aan dat ik het toch echt aan moet geven als het niet gaat en dan maar weer ziekmelden. Vind het alleen zo lullig, ik was pas net een week terug -O- En de eerste helft van de zwangerschap ging zo goed, dit valt me echt heel erg tegen van mezelf...

Ik heb daarstraks wel een bestelling bij de prenatal geplaatst voor de mama mazzeldagen. Mooie deken, laken, hydrofielen etc want die had ik allemaal nog niet O+ Ik vind alleen zo weinig echt mooi, dat ik maar 1 deken en 1 laken kon vinden terwijl ik eigenlijk nog een backup wil. Dus moet ook nog ergens anders gaan kijken. Maar dit was mijn eerste echte bestelling voor baby (buiten de grote dingen) en dat is toch wel heel erg leuk O+
pi_160863016
Lamb, het klinkt echt heerlijk! En wat fijn dat je je nu alweer een beetje mobiel voelt! En die lieve grote zus! O+ Al getrakteerd op school?

Miss, megapost!!! Herkenbaar van de pijn, hier dus een blaasontsteking of nierbekkenontsteking en ik kon vorige week echt letterlijk niet lopen van de pijn. Ik werk wel, maar vanaf thuis. Dat gaat op zich okee, alleen vind ik het qua productiviteit best lastig. :+ morgen ga ik weer naar werk! En dan lang paasweekend yes!

Onze badkamer komt trouwens niet op de plaats van de oude badkamer, dus stél dat het vertraging oploopt is het superjammer, maar hebben we gewoon de oude badkamer tot onze beschikking. :) is nu een compleet lege kamer waar we nooit in komen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:09:15 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160864258
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:04 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik las dat Leonietje nog lang niet van plan was te bevallen, dus ik blijf voorlopig nog ff nr 10. :P

Ik vond trouwens zw.broeken ook de hel toen m'n buik nog niet zo groot was. Gaat nu steeds beter, maar sommige zitten nog steeds niet echt lekker. Hijsen is het codewoord!!
Veel positiebroeken hebben in de "taille" (daar waar je anders een riem zou doen) elastiek die je met koopjes kunt aantrekken/vast zetten. Scheelt hijsen ;).
KuikenGuppy
pi_160864281
Oh Lamb, dat klinkt goed zeg! <3
pi_160864322
Hier vandaag naar een bekkentherapeut geweest. Vanaf vandaag zit ik in elk geval anderhalve week thuis. Dan kijken we weer verder. Gek, maar ook wel oké. Ik blijf op de achtergrond wel werken (nakijken enzo).

Ik heb allemaal oefeningen moeten doen en nu is de pijn zo mogelijk nog erger :-O. dat vind ik wel jammer, maar a la. Volgende week ga ik er weer heen.
pi_160864332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Dacht naar werk toe goed bezig te zijn door aan te geven dat ik om bovenstaande reden wel thuis zou werken, want stilzitten kan ik wel, dus kan ik ook achter een laptop. Maar baas gaf aan dat ik het toch echt aan moet geven als het niet gaat en dan maar weer ziekmelden. Vind het alleen zo lullig, ik was pas net een week terug -O- En de eerste helft van de zwangerschap ging zo goed, dit valt me echt heel erg tegen van mezelf...
Hmja dat is niet heel motiverend/zorgzaam van je baas. Je kunt er toch niks aan doen dat je je zo voelt? Ik snap dat het allemaal tegenvalt, maar geef niet jezelf de schuld oke? Beetje lief doen voor jezelf :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:06 schreef Svane het volgende:
Onze badkamer komt trouwens niet op de plaats van de oude badkamer, dus stél dat het vertraging oploopt is het superjammer, maar hebben we gewoon de oude badkamer tot onze beschikking. :) is nu een compleet lege kamer waar we nooit in komen.
Dat is wel fijn om achter de hand te hebben!
  Manager PR/Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 18:28:30 #260
269689 crew  Viv
pi_160864675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:45 schreef Arja het volgende:
Ik heb nog gevraagd naar inenting tegen kinkhoest en hoe zij erover denken maar zij wachten het advies van de gezondheidsraad af.
Maar dat advies ligt er dus al (sinds 2 december 2015):
https://www.gezondheidsra(...)st-doel-en-strategie
"Vaccinatie van zwangere vrouwen dient onderdeel te worden van bestrijding kinkhoest"
pi_160865158
Eresh vertel, hoe is het gegaan vanmiddag? Niets ernstigs hoop ik?

En Laaaamb jaaaaa!! *O* *O* Hij is er! Wat een mooie naam en wat klinkt het als een goede bevalling, super! Ik ben benieuwd hoe z'n grote zus hem vindt O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:51:27 #262
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160865365
Lamb gefeliciteerd *O* benieuwd naar je verhaal. Fijn dat het zo goed ging!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:52:56 #263
52229 Chanty
pi_160865404
Room lees het nu pas, klinkt wel eng zeg. Ik duim dat het gewoon allemaal goed gaat :*
pi_160866604
Lamb, gefeliciteerd met je zoon! Mooie naam! En wat klinkt het goed zeg O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:31:02 #265
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160866786
*O* gefeliciteerd Lamb!!!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:31:40 #266
220609 Nouk84
pi_160866804
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Veel positiebroeken hebben in de "taille" (daar waar je anders een riem zou doen) elastiek die je met koopjes kunt aantrekken/vast zetten. Scheelt hijsen ;).
Die van de H&M helaas niet....
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:38:15 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160867104
Poef, ik zit nogal in de confrontatie-modus, geloof ik. Ik wil niet direct zeggen dat ik handel als een 'hormonster', maar het lijkt wel of alle al langer sluimerende frustraties er in deze periode gewoon uit moeten. Daarmee jaag ik soms nogal wat mensen op de kast, terwijl dat totaal niet in mijn aard zit (want ben juist erg vredelievend en conflictvermijdend van origine). Dat er vaak opgekropte frustratie achter die uitbarstingen zit, maakt het natuurlijk een soort verrassingsaanval. Een rol waar ik even aan moet wennen :') Herkenbaar?

voordeel is wel dat je met die houding soms wel dingen voor elkaar krijgt :P
nadeel is dat ik soms razend en tierend achter mijn laptop zit :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Quoi op 22-03-2016 19:43:17 ]
pi_160867934
Ik niet altijd, dan probeer ik het vredelievend maar lukt niet (vaak omdat moe en onzeker en voorzichtig) dus dan schiet ik alsnog uit mijn.. joggingbroek. :')
pi_160868061
Quoi heeeeel herkenbaar :D
Bij mij is het nooit meer weg gegaan maar ik vind het geen slechte eigenschap.
  Manager PR/Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 20:05:20 #270
269689 crew  Viv
pi_160868127
Lamb nog gefeliciteerd!! O+

En snoenk wat fijn van de echo! *O*
pi_160869801
Lamb gefeliciteerd!!! *O*
:)
pi_160870509
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:59 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Ik dacht nog wel snel te zijn geweest 8-)
Snel genoeg. ;)
pi_160872628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar dat advies ligt er dus al (sinds 2 december 2015):
https://www.gezondheidsra(...)st-doel-en-strategie
"Vaccinatie van zwangere vrouwen dient onderdeel te worden van bestrijding kinkhoest"
Dat dus... dus beetje gek als je verloskundige zegt het advies te willen afwachten.
Maarja, die van mij wisten ook niet wat ze er mee aan moesten dat ik me in wilde laten enten. Voor wie het wil, je huisarts kan bij de apotheek een booster dktp bestellen die je dan zelf op kan halen en door huisarts/assistente kan laten zetten. Ben vandaag een beetje druilerig met stijve arm maar verder gaat t goed en ben heel blij dat ik het gedaan heb. Baal alleen dat ik het pas met 37wk heb laten doen. Pas na 2 weken is Gup ook beschermd dus moet nog wel 2 weken blijven zitten.
(Ben van plan bv te gaan geven, dus dan zou Gup ook zo antistoffen mee krijgen maar zou willen dit gewoon wat weken eerder gedaan te hebben.)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:29:47 #274
344469 Amsel
zonder t
pi_160874285
Ik ga er bij m'n volgende vk-afspraak ook naar vragen, kom maar op met die inenting.
pi_160874498
In halfslachtige defense voor de slecht op de hoogte verloskundigen... Er is door de vakgroep ook met geen woord over gerept recentelijk dus als de vk niet zelf actief zich informeert over dit onderwerp dan blijven ze idd niet op de hoogte.

In Utrecht loopt nu de Miki studie nog, naar kinkhoestvaccinatie in of na zwangerschap enz. Zoals het er nu voor staat ook internationaal denk ik dat we wel toe gaan naar advies om te vaccineren.
pi_160874525
(en verder geeft je vk die vaccinatie niet, daarvoor moet je bij de huisarts zijn. Dus als je hem wilt, even langs de huisarts. )
pi_160874733
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
pi_160875466
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
pi_160875542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:41 schreef Leonietje83 het volgende:
Mignonne, fijn een reactie vanuit het vak! :) Aan het begin van m'n zwangerschap had ik zoooooveel aan jouw reacties! Nogmaals dank daarvoor.
Wat lief! Dankje. :*
momenteel beetje te hectisch hier om mee te lezen helaas. Komt wel weer over paar maanden ;)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:04:41 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160875647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:00 schreef Arja het volgende:
Snoenk jeeeeeeej!

Vivi dank voor de link en mignonne voor de aanvulling. Ik zal morgen de vk mailen.
Ik blijf het toch beetje eng idee vinden om een beetje van het virus in te spuiten of zo. Zal wel psychisch zijn.

Miss c wat een pech met je ribben en de pijn.
Kinkhoest is een bacterie :P
En een dode variant die nog wel je immuunsysteem triggert wordt ingespoten, dus hoef je niet bang voor te zijn :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160875841
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
  Manager PR/Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 08:22:45 #282
269689 crew  Viv
pi_160879676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Ik las op internet wel dat dit pas kan in het 3e trimester. Klopt die info en weet iemand waarom?
Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:58 #283
52229 Chanty
pi_160880134
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is omdat je antistoffen na verloop van tijd weer gaan afnemen, en antistoffen vooral in het 3e trimester goed over de placenta heen gaan.
Hmmm jullie hebben me inmiddels overtuigd om die inenting ook te gaan halen. Bijna derde trimester dus mooi op tijd
pi_160880165
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah, dank je! Dat wist ik niet.
pi_160880335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:09 schreef Mazou het volgende:
Interessante materie wel. Ik heb het er vanavond thuis eens over gehad, en we zijn het er wel over eens dat we het vaccin graag willen laten zetten tzt.
Ik heb het er met man ook over gehad en aangezien wij op een dorp wonen met vrij hoge gereformeerde mensen aantal, heb ik besloten het die enting ook te halen tzt.

Al een paar keer op het bureau gezeten met ouders/kinderen die niet enten, en ieder zijn keuze maar niet ten koste van mijn kinderen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:21:11 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881255
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')

Oh en Arja, echo voor placentaligging is toch met 30 weken _O-
Dus die heb ik 12-4 :)
pi_160881275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:21 schreef Molo het volgende:
Weer goedgekeurd door verloskundige ^O^
Bloeddruk wel tikkie hoog dus zal richting einde zwangerschap wel te hoog worden denk ik. Maar ja, weinig aan te doen nu begreep ik.

Fijn advies gekregen over vakantie en wat te regelen en mee te nemen, top service :)

Alleen wel de wachtkamer ondergekotst omdat ik toilet daar niet redde en het in één keer omhoog kwam :')
Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:32 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160881294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oooh nee... ;( nog volle wachtkamer ook zeker :')

Balen van je bloeddruk.
Nee was gelukkig de enige, pfewwww O-)
pi_160881421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:12 schreef Ereshkigal het volgende:
Na 2 dagen wat zeurderige buikpijn vanmorgen toch maar t ziekenhuis gebeld. Kon pas morgen komen. Nog geen minuut nadat ik had opgehangen wordt ik terug gebeld dat ze vanmiddag om 3 uur toch nog een plekje hebben zo lief dat ze terug belde! Verwacht niks ergs denk echt m'n banden en baarmoeder dat opgerekt wordt maar merk dan weer de angst dat het mis gaat op speelt als je iets voelt wat niet thuis te brengen is....
Update! Update!
pi_160881577
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

En ik ben inderdaad ook overtuigd betreffende dat vaccin dus zodra het 3e trimester is aangebroken ga ik dat ook effe fixen :Y
pi_160881694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het ook fijn dat personen als Mignonne, Wupwup en Vivi hier ronddwarrelen :Y
Heb al veel aan jullie adviezen gehad!

:Y precies dit!
Fijn dat jullie je kennis hier delen ^O^
pi_160881785
Molo :o :') gelukkig was je alleen maar dan nog is het kloten.
Balen van je bloeddruk
Waar gaat de reis ook alweer naar toe zondag?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met eresh gaat
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:57:12 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881963
Jeetje Molo! Genant :{ Maar je gaat wel lekker naar het prachtige Portugal (toch?), dus dan maar kotsen ;) Dat is een nogal scheve beredenering, maar goed.

Eresh ja, geef es effkes een update.

De kinkhoest. Ik weet het niet. Ik heb nog niks gelezen, maar gevoelsmatig lijkt het me alleen iets dat nodig is als er een verhoogd risico is (besmetting in de omgeving, andere kinderen op kdv). En dan kan het dus alsnog, als ik het goed heb. Verder is de kans natuurlijk best klein. Afijn, ik ga de boel eens doorlezen zodra dat lukt.

Ik heb een chronische harde buik. Als een te hard opgeblazen ballon :') Eens in de zoveel tijd heb ik dat, als ik weer eens een week niet richting toilet ga :X Lastig, want er is geen peil op te trekken. Als ik zemelen oid eet, schiet het weer door naar het andere uiterste. Maar goed, ik ga maar weer aan den zemel en hoop op een snel effect.

Morgen mijn eerste korte vk controle! Fijn om weer even het hartje te horen :) Ik merk dat er nu al veel meer vertrouwen is. Voor de vorige bezoekjes was ik kneiterzenuwachtig, nu niet meer zo.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:59:02 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160881997
Oja, en intussen moet ik vandaag stukjes schrijven over vroeggeboorte en perinatale sterfte. En dat is gewoon niet leuk. Die cijfers wil ik niet weten. Maar goed, iets met werk, privé en scheiden ;)
pi_160882457
Er is hier de laatste tijd veel te doen over het kinkhoestvaccin, misschien hebben jullie wat aan het volgende wat ik onlangs voor iemand heb opgeschreven.

Het advies over inenten tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap is onlangs uitgebracht door de Gezondheidsraad en nog niet van kracht. Pas volgend jaar zal de minister beslissen of dit advies moet worden uitgevoerd. Dat betekent dat als je hem nu wil, dat je huisarts het kan bestellen en je het zelf moet betalen.

Het doel van deze vaccinatie is om pasgeboren baby's te beschermen tegen het oplopen van kinkhoest. Kinkhoest is een besmettelijke ziekte, veroorzaakt door bepaalde bacteriën, en kan bij zuigelingen ernstiger verlopen. Het belangrijkste symptoom is een langdurende hoest met taai slijm en bij jonge baby's kan heel soms zuurstoftekort optreden of hersenbloedingen. Kinkhoest komt in wisselende prevalentie voor, maar in Utrecht momenteel niet veel. Op https://atlasinfectieziekten.nl/kinkhoest kun je de actuele cijfers vinden.
Vaccinatie tegen kinkhoest voorkomt lang niet altijd besmetting, maar vaak verloopt de ziekte dan wel milder. Een Nederlandse volwassene is als kind waarschijnlijk al ingeënt tegen kinkhoest en zal daarom alleen een herhaalvaccin nodig hebben. Het kinkhoestvaccin is niet als monovaccin beschikbaar, het komt altijd in een cocktail met in elk geval het difterie- en tetanusvaccin, soms ook het poliovaccin.
Er zijn natuurlijk veel aspecten te overwegen als je het over vaccineren hebt en het is voor iedereen anders welk punt zwaarder weegt. Het volledig rapport kun je terugvinden op http://www.gezondheidsraa(...)oel_en_strategie.pdf
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:36 #296
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_160882935
Arja, ik heb je hele berichtje gemist dat jullie huis nu officieel verkocht is! Gefeliciteerd, en nu fast forward. Jeeejjjj. *O*

Oeh spannend Leonietje, helemaal bovenaan. Wel eenzaam zo in april. Vandaag al beter met je arm?

Ik volg je op de voet Svane hihi. Hier ook 28 weken vandaag. :W

Fijn Nouk, bijna kamertje inrichten. Ik moet nog even wachten op de behanger volgende week, en dan gaat het laminaat erin. Meubeltjes opbouwen en dan kan ons meisje verhuizen van de baby kamer naar haar nieuwe grote slaapkamer. Kan niet wachten om al die kleine kleertjes weer uit te zoeken en te vouwen enenenen…. :')

Miss, wat niet gaat dat gaat niet he. Om zulke dingen moet je je nu helemaal niet schuldig voelen.
Hopelijk heb je snel minder last.

Ohh balen Molo! Hopelijk wordt je bd niet heel veel hoger. Ga jij sowieso in het zkh bevallen of wilde je het liefst thuis?
En wat naar dat het zomaar ineens vet spugen was. voel je je nu opgelucht? :+

Duidelijke info Wupwup!

Updatje: Gister op controle in zkh en bd was gelukkig acceptabel. 145-85.
Ik ga dus door zoals ik nu doorga, dus rustig aan en een uurtje korter werken.
Over 2 weken terug op controle en dan krijg ik ook een groeiecho.
Afgelopen vrijdag moest ik voor de glucose test. Die heeft hard gefaald! Het heerlijke drankje kwam er na een half uur met dezelfde spoed uit als deze genuttigd was.
Nu krijg ik een oproep voor een suikertest, en dan moet ik 4 keer op een dag een vinger prik.
Lijkt me helemaal prima, alles om dat niet nog een keer te moeten doen.
Wel was mijn HB goed 7.7 en suiker nuchter is 4.9. :)
pi_160883682
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
pi_160883725
Arja staat niet geregistreerd in jouw dossier welke vaccinatie je hebt gekregen? Dat ze dat daar dan uit kunne afleiden misschien?
pi_160885065
Ik weet niet wat jij hebt gekregen natuurlijk. Tetanus is er denk ik wel als monovaccin, maar dit is echt buiten mn vakgebied. Heb je geen inentingsbewijs gekregen? Anders even navragen bij degene die heeft geprikt.
pi_160885209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:25 schreef Arja het volgende:
Arme molo met je gekots!

Wup ik heb voor ik na vietnam ging ook nog prikken gehad oa voor tetanus. Zal daar kinkhoest ook al in hebben gezeten?
Voor Vietnam heb ik DTP gekregen, en niet DKTP. DTP is de "standaard", maar dat zou je even kunnen nakijken in je gele boekje.
pi_160887149
Zou makkelijk terug te vinden moeten zijn toch Arja?

Oh men ik heb de laatste dagen telkens zo'n last van mn buik... lucht, maagzuur en misselijk. Oh en mn darm ligt weer stil, dus maar weer lijnzaad gehaald.

En we hebben de namen :D O+

Oh en dicht!
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')