Het zijn vooral de slecht opgeleiden die je makkelijk voor 't karretje kan spannen. Donald Trump z'n voetvolk is even achterlijk als dit stelletje honden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:58 schreef Hathor het volgende:
Joop commentaar.![]()
Sluit ook mooi aan op dat filmpje in de OP van die o zo tolerante moslims. En het dan gek vinden dat wij daar niks mee te maken willen hebben.
Dat heet "Framing"quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:58 schreef Hathor het volgende:
Joop commentaar.![]()
Sluit ook mooi aan op dat filmpje in de OP van die o zo tolerante moslims. En het dan gek vinden dat wij daar niks mee te maken willen hebben.
Kan best en moet nietquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
De andere kant op kijken en doen alsof het niet ons probleem is kan gewoon ethisch niet. Die moeten we hier opvangen.
Er bestaat een misvatting dat de winst van zorgverzekeraars gebruikt wordt om bonussen uit te keren of aandeelhouders te spekken. Hoewel dit wel mag, zitten vrijwel alle zorgverzekerden bij een verzekeraar die werkt zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders. Een groot deel van de gemaakte winst gaat terug naar de premiebetaler. Het overige deel moet van De Nederlandsche Bank (DNB) verplicht gebruikt worden om het eigen vermogen te vergroten. Dat betekent dat dit geld apart wordt gezet als een soort reservepotje (buffer) van de zorgverzekeraar. Het geld wordt benut om toekomstige ontwikkelingen en risico’s te dekken, bijvoorbeeld als de economie of zorgsector een klap krijgt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat onze ouderen slecht behandeld worden komt omdat zorgverzekeraars winst mogen maken en onze verzekeringen steeds meer uitkleden.
Neuh, we moeten niet iedereen uit een probleemgebied opvangen en 'moet want wet' is een beetje de omgekeerde wereld.quote:
Ik ga er maar van uit dat je deze mening deeltquote:
Ik heb niets tegen moslims, ik heb iets tegen bepaalde bevolkingsgroepen die zich manifesteren als grote etters en meteen de discriminatiekaart trekken als je er iets van zegt.quote:... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden moslims a priori niet.
Daarmee bedoel ik: ze kennen geen moslim, hen is nooit door een moslim iets aangedaan, maar desondanks wíllen ze gewoon niet.
Nee, gelukkig zijn ze van de andere kant heel open en uitnodigend...quote:Ze verstoppen zich graag in de anonimiteit, op het internet. Dan komt de aap altijd wel uit de mouw.
Ik heb mijn mening gevormd uit zowel mijn eigen ervaring als wat er in de media te zien is.quote:Hun afkeer van moslims (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.
Nou, mooie bronnen zijn dat.
Prijs jezelf gelukkig dat je te maken hebt met een uitzondering, vaak gaat het rond een azc iets anders aan toequote:Ikzelf woon niet ver van een groot AZC. De stad is middelgroot. Het is druk. Er is uitgaansleven.
Het is bijzonder rustig. Er gebeurt niets. De mensen verdragen elkaar. Kom je buiten, dan valt het echt niet op dat er een instroom van vluchtelingen is. Soms kom je in de supermarkt een klein groepje mensen tegen, of een gezin, waarvan je denkt: het kunnen vluchtelingen zijn. Als dat zo is, dan is er altijd een klein (geïmproviseerd) gesprekje mogelijk, en je kan grapjes maken met de kinderen.
Na Parijs zit de angst er inderdaad goed in, maar geen zorgen, alle nieuws over deze incidentjes zijn van 100% anonieme bronnen, dus je hoeft ze niet serieus te nemenquote:Daarna kom je op het internet. Het lijkt daarop net alsof wereldoorlog nommer 3 op uitbreken staat. De mensen razen en tieren tegen moslims en vluchtelingen. Alsof die hen elke dag met de dood bedreigen. De leugens worden razendsnel verspreid, en veel Hollanders geloven ze meteen, zonder na te gaan waar ze vandaan komen. 99% van alle laster komt van mensen die anoniem blijven. Hoe zou dat toch komen?
Ik vind dit stukje tekst vol aannames gevaarlijk, omdat ze een soort krampachtig multiculti-moetje met alle macht in stand lijken te houden.quote:Die tegenstelling tussen de werkelijkheid van buiten, en de toestand in ‘de media’, die vind ik nu een échte bedreiging. Niet moslims, niet vluchtelingen.
Wat betreft het laatste stuk: je ziet spoken. Ik heb geen idee waar je deze onzin en aannames vandaan haalt, maar dit is precies waar je zelf ook bang voor bent: mensen in een hoekje drukken en de beschuldigende vinger wijzen.quote:Hoe kan het zijn dat vele Hollanders (en Duitsers, en Belgen, enz. enz. enz.) zich met enorme energie in dat circus van de haat begeven, en onder een valse naam mee doen?
Weet jij het, weet ik het?
De hatende Hollander, die ongecultiveerde en ongeletterde aap, die is a priori tegen moslims, tegen vluchtelingen, Hij heeft daar geen reden voor nodig. Hij is ongastvrij. Hij weert af en is bot tot op het bot. Hij is iemand bij wie je je niet thuis voelt (ik ook niet hoor, ook al heb ik zijn nationaliteit).
Ware ik moslim, dan zou ik minder en minder (sic) kunnen integreren. Ik zou toch het gevoel blijven houden dat ik niet welkom ben, wat ik ook doe. Ik zou me in eigen kring terugtrekken. Misschien weer oude rituelen en gewoonten oppakken, omdat ik van mijn afkomst meer zou houden dan van dat hardvochtige, agressieve Nederland.
De horkerige Hollander is gek aan het worden. Hij denkt dat hij rechtvaardig is als hij van allochtonen eist dat ze alle zeden en gewoonten van hun afkomst afzweren. Dat kan helemaal niet. Die eis komt neer op het opgeven van je persoonlijkheid. De eis dat je alle uiterlijke tekenen van de islam moet afleggen, is al even gestoord. Zolang je de Hollander niets opdringt, hoeft dat natuurlijk niet. Onzin.
De lompe Hollander denkt dat hij zelf het toonbeeld van warme tolerantie en heuse vriendschappelijkheid is. Niets is minder waar.
Hij kan namelijk niet geven, hij wil alleen maar nemen.
De Hollander vindt zichzelf een wereldwijze kosmopoliet. Dat is hij niet, hij is een gefrustreerde en gekrenkte en zich miskend voelende dorpskinkel, en niet meer dan dat.
De Hollander is een opportunistische slijmbal. Vandaag doet hij alsof hij het beste voor heeft met homo’s, vrouwen, minderheden, als het hem toevallig van pas komt.
Morgen al stemt hij op partijen die niets moeten hebben van homo’s, vrouwen als geëmancipeerde wezens, en minderheden.
En dat laatste is omdat hij een allesverzengende haat tegen moslims en vluchtelingen koestert.
Daarom wentelt hij zich aldoor in de uitwerpselen die bestaan uit zelfmedelijden, leugens, laster, roddel, gierigheid, rancune, en walging.
Maar misschien is het zo dat diegene die hij ten diepste en het meest van alles haat…
…hijzelf is.
http://www.joop.nl/opinie(...)taan#comment-1642957
Dat heeft u bijzonder mooi verwoord.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat heet "Framing"
Dat deden de duitsers ook in de 2e wereld oorlog: Beelden van joden verspreiden die werden neergezet als slechte burgers.
Beetje makkelijk natuurlijk om dit voorbeeld aan te halen maar blijkbaar hebben we hier niet van geleerd.
Tuurlijk zijn er problemen met immigranten die hier wonen en die moet je ook zeker aanpakken.
Laten we niet een groep mensen over een kam scheren. Er komen veel mensen hier asiel aanvragen in Europa en zeker niet iedereen is een vluchteling. Het midden oosten staat in brand en mensen vluchten, niet alleen uit Syrie, maar ook uit Afghanistan en bepaalde landen in Afrika waar er oorlog heerst.
De andere kant op kijken en doen alsof het niet ons probleem is kan gewoon ethisch niet. Die mensen moeten we hier opvangen.
40 jaar hebben we hier in vrede geleefd en het is eng om te constateren dat die vrede niet meer vanzelfsprekend is. Jaren lang hebben wij hier in weelde kunnen leven doordat we goederen uit landen halen waar mensen onderdrukt worden. We hebben hier gastarbeiders heen gehaald omdat wij dat werk niet wouden doen. Daar hebben we de vruchten van geplukt en zien nu ook de keerzijde van. Omdat je in Nederland geboren bent heb jij niet meer recht op rijkdom dan mensen uit andere landen.
"Ons volk" wordt benadeeld wordt vaak herhaald, "Onze ouderen" liggen te creperen in verzorgingshuizen terwijl de asielzoeker alles krijgen. Alleen is dit niet eens een juist feit want mensen die hier asiel komen aanvragen krijgen alleen bed,bad,brood. Als ze zo begaan bent met je opa en oma zoek ze wat meer op of neem ze in huis. Dat onze ouderen slecht behandeld worden komt omdat zorgverzekeraars winst mogen maken en onze verzekeringen steeds meer uitkleden.
Of er nou asielzoekers zijn of niet. Dat is de schuld van de staat. Pensioen fondsen beleggen ons geld in bedrijven in het buitenland. SCHANDALIG IS HET ZEKER. Protesteer daar tegen, dan begrijp ik het helemaal. Maar de schuld neerleggen bij mensen die moeten vluchten is kortzichtig en te makkelijk. Die zijn ook de dupe van het beleid van hun regering.
De meesten slachtoffers van religieus extremisme zijn vaak de moslims zelf. Die vluchten uit hun land omdat er bommen op hun huizen vallen, en worden vermoord door leden van IS.
Een asielzoeker die in Nederland bescherming vraagt moet aan een aantal voorwaarden voldoen om als vluchteling erkend te worden. De belangrijkste voorwaarde is dat hij of zij gevlucht is uit een ´onveilig´ land of gebied. Is het land of gebied van herkomst veilig verklaard dan moet hij of zij in principe terug tenzij er persoonlijke omstandigheden zijn waardoor de asielzoeker in zijn land gevaar loopt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh, we moeten niet iedereen uit een probleemgebied opvangen en 'moet want wet' is een beetje de omgekeerde wereld.
punt was meer het aantal, niet het land van herkomstquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:27 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Een asielzoeker die in Nederland bescherming vraagt moet aan een aantal voorwaarden voldoen om als vluchteling erkend te worden. De belangrijkste voorwaarde is dat hij of zij gevlucht is uit een ´onveilig´ land of gebied. Is het land of gebied van herkomst veilig verklaard dan moet hij of zij in principe terug tenzij er persoonlijke omstandigheden zijn waardoor de asielzoeker in zijn land gevaar loopt.
De Nederlandse regering bepaalt welke landen veilig zijn. Hiervoor is sinds 1995 een regeling van kracht. Uiteraard wordt deze regeling regelmatig bijgesteld.
Oke, hier ga ik in mee. Maar nu zijn we al een aantal jaren aan het bezuinigen op de zorg met alle problemen van dien. Dat ligt aan meerdere factoren en beslissingen die zijn gemaakt die te voelen zijn in zorginstellingen. Veel mensen die in de zorg werkzaam zijn hebben al meerdere keren aan de bel getrokken dat ze niet meer voldoende hun werk kunnen uitoefenen door de bezuinigingen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Er bestaat een misvatting dat de winst van zorgverzekeraars gebruikt wordt om bonussen uit te keren of aandeelhouders te spekken. Hoewel dit wel mag, zitten vrijwel alle zorgverzekerden bij een verzekeraar die werkt zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders. Een groot deel van de gemaakte winst gaat terug naar de premiebetaler. Het overige deel moet van De Nederlandsche Bank (DNB) verplicht gebruikt worden om het eigen vermogen te vergroten. Dat betekent dat dit geld apart wordt gezet als een soort reservepotje (buffer) van de zorgverzekeraar. Het geld wordt benut om toekomstige ontwikkelingen en risico’s te dekken, bijvoorbeeld als de economie of zorgsector een klap krijgt.
Ik deel deze mening.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ga er maar van uit dat je deze mening deelt
[..]
Ik heb niets tegen moslims, ik heb iets tegen bepaalde bevolkingsgroepen die zich manifesteren als grote etters en meteen de discriminatiekaart trekken als je er iets van zegt.
[..]
Nee, gelukkig zijn ze van de andere kant heel open en uitnodigend...
[..]
Ik heb mijn mening gevormd uit zowel mijn eigen ervaring als wat er in de media te zien is.
[..]
Prijs jezelf gelukkig dat je te maken hebt met een uitzondering, vaak gaat het rond een azc iets anders aan toe
[..]
Na Parijs zit de angst er inderdaad goed in, maar geen zorgen, alle nieuws over deze incidentjes zijn van 100% anonieme bronnen, dus je hoeft ze niet serieus te nemen
[..]
Ik vind dit stukje tekst vol aannames gevaarlijk, omdat ze een soort krampachtig multiculti-moetje met alle macht in stand lijken te houden.
[..]
Wat betreft het laatste stuk: je ziet spoken. Ik heb geen idee waar je deze onzin en aannames vandaan haalt, maar dit is precies waar je zelf ook bang voor bent: mensen in een hoekje drukken en de beschuldigende vinger wijzen.
Ik ben links noch rechts, lees alles wat ik onder ogen krijg, en ik zou het ook tof vinden als we gewoon samen kunnen leven met allerlei culturen, maar selectieve oogkleppen opzetten en zeggen dat iedereen met een kleurtje of een geloof lief is en niemand kwaad doet vind ik op z'n zachtst gezegd naief.
Ik vind jou trouwens wel een mooi figuur. Echt zo lekker andersquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik deel deze mening.
Ik ben zelf blank, maar ik heb meer schrik van de hatende Hollander, dan van Yakub of Dilan.
Er bevinden zich tussen allochtonen uiteraard ook etters, maar de kleinburgerlijke hatende PVV-er is voor mij een veel grotere etterende wond in de Nederlandse (en Friese) samenleving.
Dat is inderdaad een goed punt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
punt was meer het aantal, niet het land van herkomst
Dank je wel, meneer. Daar moet ik van blozen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vind jou trouwens wel een mooi figuur. Echt zo lekker anders
Ik zie geen filmpje in de OP? UPDATE.. ik keek niet goedquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:31 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp niet waarom er hier mensen op de preekstoel menen te moeten gaan zitten en vervolgens met verhalen komen over intolerante Nederlanders en vluchtelingen die we wel of niet moeten opvangen...hebben jullie het filmpje in de OP gekeken? Daar word namelijk met geen woord gerept over Nederlanders en/of vluchtelingen, daar staan Turkse moslims te verkondigen dat alle atheisten gedood moeten worden, neergestoken, of uitgeleverd aan IS zodat die hun ongelovige kelen kunnen doorsnijden, omdat ze niet in allah geloven. Wat da fuck hebben Nederlanders en vluchtelingen daarmee van doen?
Nee, gelovigen hebben een sprookjesboek nodig om hun leven te bepalen. En die zijn juist intolerant.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Atheïsten zijn heel vaak intolerante ettertjes (zie maar hier op FOK!) maar ik wens hun niet dood. Al hoop ik wel dat ze iets minder onwetend worden en meer open minded staan tegenover het Christendom, want hun hebben dat nodig als ik hun egoïsme en levensstijl bekijk.
Nee jij bent intolerant om mensen te veroordelen waar hun in willen geloven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:46 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee, gelovigen hebben een sprookjesboek nodig om hun leven te bepalen. En die zijn juist intolerant.
Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlandersquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mensen die anders zijn, dat is echt eng. Zo hebben we jaren gekankerd op al die Surinamers die hier kwamen wonen. Dat is nu wat over. Daarvoor waren we heel bang voor de katholieken; die waren immers trouw aan de antichrist in Rome en waren dus niet te vertrouwen. Die lieten we dus niet toe als ambtenaar of soldaat. Ik weet het niet zo precies, maar misschien hebben we een groep anderen nodig om ons lekker tegen af te zetten.
Nog altijd actueel dus.
Gelovigen zijn intolerant tegen homo's, lesbiennes, transgenders etc. Daarnaast ben je geen knip voor de neus waard als je een verzonnen figuur nodig hebt om je leven te kunnen bepalen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:57 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Nee jij bent intolerant om mensen te veroordelen waar hun in willen geloven.
Ze passen daar veel beter. Turkije en Jordanië zijn islamitische landen en moeten ook het merendeel van de islamieten opvangen. De cultuurshock voor die woestijnratten is daar minder groot. Als het Polen waren die vluchten voor een oorlog met Rusland dan passen die veel beter in Nederland en moet NL / UK / Frankrijk meer opvangen dan Turkije, omdat het Christenen zijn en die passen weer niet in de zandbak van Jordanië. Culturele aspecten spelen hier mee. En natuurlijk dat NL veel dichtbevolkter is dan Turkije en Jordanië. Niet te vergeten dat NL geen stadstaat hoeft te worden en ook nog een enorme landbouwindustrie heeft ter waarde van 100 miljard euro. Dat houdt ook op te bestaan als men alles vol bouwt. Wat stel je voor? Alles importeren en volledig afhankelijk worden van het buitenland om de monden te voeden. Vrouwen, als we jullie het beleid laten bepalen dan zijn we over 20 jaar failliet. Civilisaties zijn door mannen gebouwd en daar is een reden voor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:38 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt.
Het grote deel van de vluchtelingen worden al in de regio opgevangen zoals in Turkije of Jordanie. Daar zijn hele grote vluchtelingen kampen waar mensen in erbarmelijke toestand leven. Mensen die het kunnen permitteren zoeken hun geluk inderdaad ergens anders. Who blame them? Ik zou hetzelfde doen. Mensen die asiel aanvragen in Europa lijkt veel, maar als je het in perspectief stelt
valt het mee.
Niet alle gelovigen zijn intolerant. Heb je ze allemaal gesproken dan? Ieder mens hier in Nederland heeft de vrijheid om hun opvattingen te hebben over van alles. Echter iemand jouw mening doordrukken over wat jij denkt dat juist is is niet nodig. Ken genoeg ongelovigen die heel kortzichtig naar de wereld kijken, en dat mag. Echter als je geweld gebruikt dan zit je fout.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Gelovigen zijn intolerant tegen homo's, lesbiennes, transgenders etc. Daarnaast ben je geen knip voor de neus waard als je een verzonnen figuur nodig hebt om je leven te kunnen bepalen.
Zou jij je met zulke geinterviewde apen in je maatschappij nog voor de camera als strijder van de gelijke rechten willen profileren? Dat als de andere kant je om wil leggen en er een dusdanige zwakke media is die het nooit aandacht zal geven omdat het in handen van de staat is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:40 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Ik zie geen filmpje in de OP? UPDATE.. ik keek niet goed
Tja, deze mannen van dit filmpje zijn niet een weerspiegeling van een groot gedeelte van de Turken. Knippen en plakken en alleen de mensen aan het woord laten die een kant van het verhaal vertellen.
Woestijnratten? Doe even normaal zeg. En nog seksistisch zijn ook. Nee mannen zoals jij zit de wereld op te wachten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ze passen daar veel beter. Turkije en Jordanië zijn islamitische landen en moeten ook het merendeel van de islamieten opvangen. De cultuurshock voor die woestijnratten is daar minder groot. Als het Polen waren die vluchten voor een oorlog met Rusland dan passen die veel beter in Nederland en moet NL / UK / Frankrijk meer opvangen dan Turkije, omdat het Christenen zijn en die passen weer niet in de zandbak van Jordanië. Culturele aspecten spelen hier mee. En natuurlijk dat NL veel dichtbevolkter is dan Turkije en Jordanië. Niet te vergeten dat NL geen stadstaat hoeft te worden en ook nog een enorme landbouwindustrie heeft ter waarde van 100 miljard euro. Dat houdt ook op te bestaan als men alles vol bouwt. Wat stel je voor? Alles importeren en volledig afhankelijk worden van het buitenland om de monden te voeden. Vrouwen, als we jullie het beleid laten bepalen dan zijn we over 20 jaar failliet. Civilisaties zijn door mannen gebouwd en daar is een reden voor.
En jij...ken jij alle Nederlanders? Met je vooringenomen "Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlanders".quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:05 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Niet alle gelovigen zijn intolerant. Heb je ze allemaal gesproken dan? Ieder mens hier in Nederland heeft de vrijheid om hun opvattingen te hebben over van alles. Echter iemand jouw mening doordrukken over wat jij denkt dat juist is is niet nodig. Ken genoeg ongelovigen die heel kortzichtig naar de wereld kijken, en dat mag. Echter als je geweld gebruikt dan zit je fout.
"Dit soort geluiden krijgen steeds meer draagvlak."quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou jij je met zulke geinterviewde apen in je maatschappij nog voor de camera als strijder van de gelijke rechten willen profileren? Dat als de andere kant je om wil leggen en er een dusdanige zwakke media is die het nooit aandacht zal geven omdat het in handen van de staat is.
Mijn Turske vrienden die atheist zijn kijken wel uit. Go with the flow en niet teveel opvallen. Je uitspreken is makkelijk vanuit Nederland, maar daar onder AKP bewind kun je het beter niet doen. Dit soort geluiden krijgen steeds meer draagvlak.
Was meer een grapje. Maar klopt, moet ik ook niet doen. Maar heb weleens het gevoel als ik lees "ons volk" "wij nederlanders" het vrij nationalistisch is terwijl dat al jaren niet meer zo is. Nederland is nu een land met veel culturen. Ik vind dat persoonlijk juist wel tof. 2e en 3e generatie Marokkanen, Surinamers, Turken zijn ook Nederlanders. En tuurlijk hebben die andere gewoontes en gebruiken, maar dat is toch juist tof? Door te stellen dat mensen die in de islam geloven idioten zijn, dan ben je toch zelf intolerant? Nederland verandert nou eenmaal. Dus wie moet zich nou aanpassen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
En jij...ken jij alle Nederlanders? Met je vooringenomen "Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlanders".
Je realiseert je wel dat jij zelf ook een aap bentquote:Op donderdag 17 maart 2016 04:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou jij je met zulke geinterviewde apen in je maatschappij nog voor de camera als strijder van de gelijke rechten willen profileren? Dat als de andere kant je om wil leggen en er een dusdanige zwakke media is die het nooit aandacht zal geven omdat het in handen van de staat is.
Mijn Turske vrienden die atheist zijn kijken wel uit. Go with the flow en niet teveel opvallen. Je uitspreken is makkelijk vanuit Nederland, maar daar onder AKP bewind kun je het beter niet doen. Dit soort geluiden krijgen steeds meer draagvlak.
je gaat de vraag uit de weg kijkertje..quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat jij zelf ook een aap bent
Zal best wel. Blijft het feit dat we allemaal apen zijnquote:Op donderdag 17 maart 2016 04:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je gaat de vraag uit de weg kijkertje..
Zeer helder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:29 schreef PeteSampras het volgende:
Vroeger, toen ik een jaar of veertien was, ging ik weleens met een camera in de tram zitten. Dan vroeg ik aan elke vrouw: 'Wil je neuken voor een tientje?' Dan had ik binnen een halve dag een stuk of twintig vrouwen op de camera die zeiden: 'Ja hoor, ik wil wel neuken voor een tientje.' Is mijn punt helder? Goed. Dan stel ik voor dat we het niet meer over dit filmpje hebben.
Weg kijken van wat? Jij ziet dingen half leeg en ik half vol. Door jouw negatieve bange instelling maak je de wereld er niet leuker op. Mijn visie op het leven en mensen om me heen is een stuk positiever. Het is geen vraag van goed of fout. We hebben allebei geen gelijk of ongelijk, het is maar een mening. Mijn tip: Praat niet over een hele groep wat fout is maar praat over individuen. Let wel: alles wat je leest in de media is maar een fractie van het leven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je gaat de vraag uit de weg kijkertje..
Dat is voor zover ik weet nooit becijfert, en als je dat gaat becijferen ben ik bang dat je zelfs met de beste nuance nog op een onaangename verassing uitkomt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:17 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
"Dit soort geluiden krijgen steeds meer draagvlak."
Ja door dit filmpje op te blazen en te doen of deze mannen een meerderheid vormen in Turkije, wat zeker niet zo is.
Ik stelde dat ook niet. Ik heb in Turkije gewoond, maar onder de paraplu van de AKP wil je je niet uitspreken tegen iets. De media wordt gecontroleerd en als jij een mening draagt die haaks op die van deze idioten staat, dan weet je dat de eerste de beste idioot die voorbij loopt woord bij daad kan voegen als je openlijk over je overtuiging spreekt voor de camera.quote:Erdogan is een dictator en zeker een zeer gevaarlijk man. Hij is democratisch gekozen maar niet alleen met extremistische verhalen. Voor veel "ouderwetsche turken" in dorpen vinden dat Erdogan het land in veel opzichten economisch vooruit heeft geholpen.
Ik heb ook Turkse vrienden die geen moslim zijn die tegen Erdogan zijn omdat hij geweld gebruikt tegen mensen die tegen hem zijn en dat er geen persvrijheid is. Dat is een enge ontwikkeling en ben daar zeker niet voor. Maar laten we oppassen dat we door dit soort filmpjes niet denken dat de meeste turken zo denken.
Dat is niet typisch Turks. Dit soort problemen heersen in Rusland, China en Noord Korea (als extreme vorm) ook.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is voor zover ik weet nooit becijfert.
Over heel Turkije genomen zijn een paar steden waar iets meer progressie heerst, maar in de conservatievere steden en dorpen en de grotere gemengde steden moet je publiekelijk niet je mond niet opendoen over Atheisme.
[..]
Ik stelde dat ook niet. Ik heb in Turkije gewoond, maar onder de paraplu van de AKP wil je je niet uitspreken tegen iets. De media wordt gecontroleerd en als jij een mening draagt die haaks op die van deze idioten staat, dan weet je dat de eerste de beste idioot die voorbij loopt woord bij daad kan voegen als je openlijk over je overtuiging spreekt voor de camera.
Open deur.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vermoed (maar dat is slechts mijn mening als aap) dat sommige mensen zich niet realiseren dat, als ze elders geboren waren met andere genen, ze er een heel andere mening op na zouden houden.
Is dat zo? Waarom worden dan sommige als apen geclassificeerd en anderen niet?quote:
Apen zijn dieren. Net als een stoeptegel een tegel is waar je op loopt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom worden dan sommige als apen geclassificeerd en anderen niet?
Aha wij zijn geen dieren?quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:49 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Apen zijn dieren. Net als een stoeptegel een tegel is waar je op loopt.
We stammen af van apen. Maar ik kwalificeer mensen nu niet meer als apen nee. We zijn nu mensen.quote:
Daar wil je niet tussenstaan. En als je zo'n 8-10 jaar terug in de tijd gaat, was Turkije verre van vergelijkbaar met Rusland, China of Noord-Korea. Dat was de tijd dat men nog heel veel water bij de wijn deed en Europese wetgeving probeerde te hanteren om tegemoet te komen aan EU eisen. Ook opende men de deuren voor Europese uitwisselingsprogramma's. Volgens mijn collega, een academicus, was dat een krachtige democratische opleving. Daarna is dat allemaal weer geimplodeert.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:44 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat is niet typisch Turks. Dit soort problemen heersen in Rusland, China en Noord Korea (als extreme vorm) ook.
Ok, ik welquote:Op donderdag 17 maart 2016 04:55 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
We stammen af van apen. Maar ik kwalificeer mensen nu niet meer als apen nee. We zijn nu mensen.
Voor 9/11 was Nederland ook niet bezig met Marokannen en Moslims. Nadat Amerika Irak was binnen gevallen veranderde het klimaat in Nederland ook jegens mensen uit het midden oosten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Daar wil je niet tussenstaan. En als je zo'n 8-10 jaar terug in de tijd gaat, was Turkije verre van vergelijkbaar met Rusland, China of Noord-Korea. Dat was de tijd dat men nog heel veel water bij de wijn deed en Europese wetgeving probeerde te hanteren om tegemoet te komen aan EU eisen. Ook opende men de deuren voor Europese uitwisselingsprogramma's. Volgens mijn collega, een academicus, was dat een krachtige democratische opleving. Daarna is dat allemaal weer geimplodeert.
Nu liggen ook de uitwisselingsprogramma's stil. De meeste Uni's lijken langzamerhand van 't Erasmusprogramma af te stappen en ontwikkelen hun eigen Mevlana programma met de rest van de wereld. En in praktische zin eigenlijk voornamelijk het midden-oosten. Maar dit schijnt bijna niet van de grond te komen.
De grens ligt waar jij wilt waar de grens ligt. Wat is nu eigenlijk je punt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ok, ik welEn ik begrijp dat sommige mensen andere mensen wel kwalificeren als apen, dus ik vraag me af waar de grens ligt
Edit: We stammen niet af van wat wij als mensen beschouwen als "apen", we hebben dezelfde voorouders.
Wat denk je? Andere mensen als apen wegzetten helpt de discussie nietquote:Op donderdag 17 maart 2016 05:08 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
De grens ligt waar jij wilt waar de grens ligt. Wat is nu eigenlijk je punt?
Doe ik dat dan?quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat denk je? Andere mensen als apen wegzetten helpt de discussie niet
Nee, maar dat was mijn punt toen Beathoven over apen begon ivm andere mensenquote:
O. Ja. Dat moet je dan aan hem vragen wat hij daar mee bedoelt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee, maar dat was mijn punt toen Beathoven over apen begon ivm andere mensenen jij ging daarop in door te stellen dat we ook geen dolfijnen zijn.
Ja, je kunt het ook proberen weg te betuttelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:04 schreef SlugGuts het volgende:
Tuurlijk speelt mee waar je geboren bent en met wie je omgaat hoe je over dingen denkt. Maar gelijk hebben omdat jij dat nou eenmaal vindt is geen feit. Omdat we het nieuws en de krant lezen wil niet zeggen dat je weet hoe de vork in de steel zit. Dat is maar een fractie van een verhaal wat de NOS wilt dat jij moet weten.
Een nieuwsbericht die vermeld dat een kwart van de vluchtelingen niet echt vluchtelingen zijn, kan ook vermeld worden dat 3 kwart van de mensen die asiel aanvragen wel echte vluchtelingen zijn. Het is maar hoe je het nieuws brengt.
Je kan een filmpje posten van 5 turkse mannen die niet gelovigen haten en dood willen hebben.
Je kan OOK een filmpje plaatsen van turken die gematigd zijn en geen mening hebben. Het is maar wat voor nieuws je naar buiten wilt brengen.
Apen zijn leuk. Zonder schaamte aan je kont krabben, beetje bananen eten. Wie wilt dat nou niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:17 schreef Kijkertje het volgende:
En ik ben geen dolfijn. Zou ik best wel willen zijn![]()
Maar wel een aap
Al die schaamtes hebben we onszelf aangepraatquote:Op donderdag 17 maart 2016 05:19 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Apen zijn leuk. Zonder schaamte aan je kont krabben, beetje bananen eten. Wie wilt dat nou niet.
Omdat ze er primitieve en niet-geinformeerde meningen op nahouden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
Goed idee! Beathoven waarom zijn deze mensen "apen'?
Zijn mensen met een geestelijke handicap dan ook apen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omdat ze er primitieve en niet-geinformeerde meningen op nahouden.
Dit soort geluiden horen er nou eenmaal ook bij als jij voor een vrije democratie bent. Of je het er nou mee eens bent of niet. Gelijk ook dat soort types scharen dat ze op de APK stemmen is je eigen aanname en geen feit want dat weet je helemaal niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, je kunt het ook proberen weg te betuttelen.
Maar Turkije is geen democratie zoals Nederland waar je alles kunt roepen. Dit soort geluiden smoren de vrije mening van de individu, dit soort types stemmen AKP, en als een bepaalde beweging wordt omarmd door de regering, dan weet je wat je wel en niet kunt zeggen.. En zoals ik schreef is het niet een uitzondering. Ga je het hele Turkse volk becijferen dan komen dit soort extreme meningen wellicht op conto van de meerderheid. Dus zo heel erg selectief is het nu ook weer niet.
Kijk eens in de spiegel. Je doet net alsof jij zo goed geïnformeerd bent.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omdat ze er primitieve en niet-geinformeerde meningen op nahouden.
quote:
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zijn mensen met een geestelijke handicap dan ook apen?
ik heb er voor langere tijd gewoond en gewerkt, ik heb er gereisd, ik heb erover gelezen, en met verschillende mensen over gesproken,quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:30 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Kijk eens in de spiegel. Je doet net alsof jij zo goed geïnformeerd bent.
Eh nee. Jouw oordeel wordt gevormd door waar je geboren wordt met de genen die je meekrijgt en de omgeving waarin je opgroeit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee.
Als je capabel bent om je te verdiepen zoals deze jongens en je kraamt zulke onzin uit en je wil mensen neersteken voor wat ze zijn, dan is wat ik schreef daarop van toepassing.
je vergeet het onderwijs dat je geniet.. En daar heeft iedere Turk toegang tot. Maar dat is ook een zinkend schip aan 't worden met de strengere hand van de AKP.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ëh nee. Jouw oordeel wordt gevormd door waar je geboren wordt met de genen die je meekrijgt en de omgeving waarin je opgroeit.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik deel deze mening.
Ik ben zelf blank, maar ik heb meer schrik van de hatende Hollander, dan van Yakub of Dilan.
Er bevinden zich tussen allochtonen uiteraard ook etters, maar de kleinburgerlijke hatende PVV-er is voor mij een veel grotere etterende wond in de Nederlandse (en Friese) samenleving.
Fixed.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden pvv'ers a priori niet.
Daarmee bedoel ik: ze kennen geen pvv'er, hen is nooit door een pvv'er iets aangedaan, maar desondanks wíllen ze gewoon niet.
Ze verstoppen zich graag in de anonimiteit, op het internet. Dan komt de aap altijd wel uit de mouw.
Hun afkeer van pvv'ers (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.
Alles heeft invloed. Het onderwijs dat voor jou beschikbaar was is niet hetzelfde als in Turkije.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je vergeet het onderwijs dat je geniet.. En daar heeft iedere Turk toegang tot.
Ik reageer op jouw post die allen maar bestaat op losse flodders van jouw onderbuik gevoel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik heb er voor langere tijd gewoond en gewerkt, ik heb er gereisd, ik heb erover gelezen, en met verschillende mensen over gesproken,
en jij?
Praat voor jezelf en niet voor "mensen" en wie zijn "ze"? Je stelt een vraag voor een probleem die alleen in jouw hoofd afspeelt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:55 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat "mensen" (in mijn ogen apen) een oordeel kunnen hebben over omstandigheden waar ze part noch deel aan hebben, laat staan dat ze zich enigszins kunnen inleven in de omstandigheden waarin zij verkeren.
Eeeh? Ik heb het nergens over "ze" maar over wij als apen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:01 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Praat voor jezelf en niet voor "mensen" en wie zijn "ze"? Je stelt een vraag voor een probleem die alleen in jouw hoofd afspeelt.
Ze is wij. Praat voor jezelfquote:Op donderdag 17 maart 2016 06:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eeeh? Ik heb het nergens over "ze" maar over wij als apen?
Wij zijn zijquote:
Heeft het zin om over een groter geheel te praten? Dan kan toch helemaal niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wij zijn zijWaarom zou ik dan voor mijzelf moeten praten? Heeft dat zin?
Het groter geheel kan niemand overzien vrees ik. Maar wat ik wel denk dat belangrijk is, is dat wij (als apen dus) elkaar niet veroordelen maar moeten zoeken naar een oplossing.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:11 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Heeft het zin om over een groter geheel te praten? Dan kan toch helemaal niet.
Helaas is de samenleving verdeeld en hoor je alleen de kampen links en rechts maar te weinig nuance. Ik denk zelf dat de waarheid in het midden ligt. Nederland moet minder afhankelijk zijn met energie uit het buitenland en ons terug trekken uit het midden oosten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het groter geheel kan niemand overzien vrees ik. Maar wat ik wel denk dat belangrijk is, is dat wij (als apen dus) elkaar niet veroordelen maar moeten zoeken naar een oplossing.
Ik verdeel helemaal niks en nuanceer aan de lopende band.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:22 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Helaas is de samenleving verdeeld en hoor je alleen de kampen links en rechts maar te weinig nuance. Ik denk zelf dat de waarheid in het midden ligt. Nederland moet minder afhankelijk zijn met energie uit het buitenland en ons terug trekken uit het midden oosten.
Zo zijn de genen al van invloed op meningen of zou het toch niet de opvoeding zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vermoed (maar dat is slechts mijn mening als aap) dat sommige mensen zich niet realiseren dat, als ze elders geboren waren met andere genen, ze er een heel andere mening op na zouden houden.
Allebeiquote:Op donderdag 17 maart 2016 06:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo zijn de genen al van invloed op meningen of zou het toch niet de opvoeding zijn?
Dit dusquote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Atheïsten zijn heel vaak intolerante ettertjes (zie maar hier op FOK!) maar ik wens hun niet dood. Al hoop ik wel dat ze iets minder onwetend worden en meer open minded staan tegenover het Christendom, want hun hebben dat nodig als ik hun egoïsme en levensstijl bekijk.
Volgens mij was het debat toch best beslecht dat Nature de personelijkheidseigenschappen vormt, bijvoorbeeld opvliegendheid en nuture ervoor zorgt hoe die opvliegendheid tot uiting komt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 06:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Allebei
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nature-nurture-debat
Dus? Hebben we daar invloed op? Is het zo dat iedere willekeurige Nederlander (hoe dom ook) meer mens is ipv van aap? Wat bepaalt of jij niet wordt ingedeeld in het rijk der dieren maar wel in die van mensen zoals Beathoven meent dat die indeling van toepassing is?quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij was het debat toch best beslecht dat Nature de personelijkheidseigenschappen vormt, bijvoorbeeld opvliegendheid en nuture ervoor zorgt hoe die opvliegendheid tot uiting komt.
Zij hebben dat nodig, niet "hun hebben dat nodig".quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zij hebben dat nodig, niet "hun hebben dat nodig".
Verder is het maar de vraag wie er onwetend is: iemand die zelf nadenkt, of iemand die zich krampachtig vastklampt aan een 2.000 jaar oud sprookjesboek met menselijke verzinsels uit die tijd - en erger nog: die bullshit anno 2016 via wet- en regelgeving wil blijven opdringen.
Zolang ik binnen de grenzen van de wet blijf, heb jij trouwens geen moer met mijn "levensstijl" te maken.
On-topic: wat verwacht je anders in het land van dictator Erdogan. Dit is wat je vanzelf krijgt wanneer de politieke islam te veel macht krijgt. Mensen die verbaasd zijn over dit soort berichten uit Turkije hebben de afgelopen tien jaar kennelijk onder een steen gelegen.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:53 schreef Re het volgende:
we stammen trouwens af van de primaten, niet zozeer de apen
Wij zijn primaten. Je kan niet afstammen van iets dat je bent.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:53 schreef Re het volgende:
we stammen trouwens af van de primaten, niet zozeer de apen
De haat die deze mevrouw ten opzichte van Hollanders, haar vermeende "landgenoten" tentoonspreidt, gaat vele malen verder dan de gemiddelde haat van Nederlanders richting moslims. Als ik een identiek verhaal over moslims zou schrijven, zou ik van alle kanten worden belaagd en bekritiseerd. Daarom kiezen veel mensen inderdaad liever voor anonieme commentaren. Het gemak waarmee je namelijk als "extreemrechts" of "racist" wordt afgeschilderd, ook op fora als FOK!, maakt het verre van aantrekkelijk om met naam en toenaam online je verhaal te publiceren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden moslims a priori niet.
Daarmee bedoel ik: ze kennen geen moslim, hen is nooit door een moslim iets aangedaan, maar desondanks wíllen ze gewoon niet.
Ze verstoppen zich graag in de anonimiteit, op het internet. Dan komt de aap altijd wel uit de mouw.
Hun afkeer van moslims (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.
Ikzelf woon niet ver van een groot AZC. De stad is middelgroot. Het is druk. Er is uitgaansleven.
Het is bijzonder rustig. Er gebeurt niets. De mensen verdragen elkaar. Kom je buiten, dan valt het echt niet op dat er een instroom van vluchtelingen is. Soms kom je in de supermarkt een klein groepje mensen tegen, of een gezin, waarvan je denkt: het kunnen vluchtelingen zijn. Als dat zo is, dan is er altijd een klein (geïmproviseerd) gesprekje mogelijk, en je kan grapjes maken met de kinderen.
Daarna kom je op het internet. Het lijkt daarop net alsof wereldoorlog nommer 3 op uitbreken staat. De mensen razen en tieren tegen moslims en vluchtelingen. Alsof die hen elke dag met de dood bedreigen. De leugens worden razendsnel verspreid, en veel Hollanders geloven ze meteen, zonder na te gaan waar ze vandaan komen. 99% van alle laster komt van mensen die anoniem blijven. Hoe zou dat toch komen?
Die tegenstelling tussen de werkelijkheid van buiten, en de toestand in ‘de media’, die vind ik nu een échte bedreiging. Niet moslims, niet vluchtelingen.
Hoe kan het zijn dat vele Hollanders (en Duitsers, en Belgen, enz. enz. enz.) zich met enorme energie in dat circus van de haat begeven, en onder een valse naam mee doen?
De hatende Hollander, die ongecultiveerde en ongeletterde aap, die is a priori tegen moslims, tegen vluchtelingen, Hij heeft daar geen reden voor nodig. Hij is ongastvrij. Hij weert af en is bot tot op het bot. Hij is iemand bij wie je je niet thuis voelt (ik ook niet hoor, ook al heb ik zijn nationaliteit).
Ware ik moslim, dan zou ik minder en minder (sic) kunnen integreren. Ik zou toch het gevoel blijven houden dat ik niet welkom ben, wat ik ook doe. Ik zou me in eigen kring terugtrekken. Misschien weer oude rituelen en gewoonten oppakken, omdat ik van mijn afkomst meer zou houden dan van dat hardvochtige, agressieve Nederland.
De horkerige Hollander is gek aan het worden. Hij denkt dat hij rechtvaardig is als hij van allochtonen eist dat ze alle zeden en gewoonten van hun afkomst afzweren. Dat kan helemaal niet. Die eis komt neer op het opgeven van je persoonlijkheid. De eis dat je alle uiterlijke tekenen van de islam moet afleggen, is al even gestoord. Zolang je de Hollander niets opdringt, hoeft dat natuurlijk niet. Onzin.
De lompe Hollander denkt dat hij zelf het toonbeeld van warme tolerantie en heuse vriendschappelijkheid is. Niets is minder waar.
De Hollander vindt zichzelf een wereldwijze kosmopoliet. Dat is hij niet, hij is een gefrustreerde en gekrenkte en zich miskend voelende dorpskinkel, en niet meer dan dat.
De Hollander is een opportunistische slijmbal. Vandaag doet hij alsof hij het beste voor heeft met homo’s, vrouwen, minderheden, als het hem toevallig van pas komt.
Morgen al stemt hij op partijen die niets moeten hebben van homo’s, vrouwen als geëmancipeerde wezens, en minderheden.
En dat laatste is omdat hij een allesverzengende haat tegen moslims en vluchtelingen koestert.
Daarom wentelt hij zich aldoor in de uitwerpselen die bestaan uit zelfmedelijden, leugens, laster, roddel, gierigheid, rancune, en walging.
Maar misschien is het zo dat diegene die hij ten diepste en het meest van alles haat…
…hijzelf is.
Wij hebben de medewerking van Turkije helemaal niet nodig. We hebben ballen nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Nee dit krijg je als mensen zoals Erdogan misbruik maken van religie in combinatie met de macht die ze krijgen door strategische omstandigheden.
Edit: Wij hebben de medewerking van Turkije nodig, of nou willen of niet.
Ik denk dat jouw ballen niet de oplossing zijnquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wij hebben de medewerking van Turkije helemaal niet nodig. We hebben ballen nodig.
Ik ben niet tegen een samenwerking met Turkije wat betreft onderwerpen als asielinstroom. Ik vind het alleen een absurde gedachte dat het nodig is. Dat is het niet. Het is helemaal niet nodig. We kunnen ook gewoon patrouilleren en veel harder optreden tegen mensen die de illegale oversteek wagen. We zijn doorgeslagen naïef en correct in Europa. Iedereen die hier aankomt, krijgt allerlei "rechten", noem maar op. Daar kiezen we zelf voor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw ballen niet de oplossing zijn
Die islam-verering bij onze volksvertegenwoordigers en grote delen van onze samenleving vertroebelt hun blik. Ik hoor nooit "we hebben de medewerking van Rusland nodig" of "we zijn van Rusland afhankelijk". Nee, dat land kan wel door sancties op de knieën gedwongen geworden. Het wordt iig wel geprobeerd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wij hebben de medewerking van Turkije helemaal niet nodig. We hebben ballen nodig.
Het is gewoon simpel: Turkije is verantwoordelijk voor de mensen die via hun land de EU binnenkomen. Doen ze er niks aan dan komt geen enkele Turk de EU meer in.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen een samenwerking met Turkije wat betreft onderwerpen als asielinstroom. Ik vind het alleen een absurde gedachte dat het nodig is. Dat is het niet. Het is helemaal niet nodig. We kunnen ook gewoon patrouilleren en veel harder optreden tegen mensen die de illegale oversteek wagen. We zijn doorgeslagen naïef en correct in Europa. Iedereen die hier aankomt, krijgt allerlei "rechten", noem maar op. Daar kiezen we zelf voor.
Ja we kunnen hard zijn, we kunnen mensen in bootjes ook gewoon doodschietenquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen een samenwerking met Turkije wat betreft onderwerpen als asielinstroom. Ik vind het alleen een absurde gedachte dat het nodig is. Dat is het niet. Het is helemaal niet nodig. We kunnen ook gewoon patrouilleren en veel harder optreden tegen mensen die de illegale oversteek wagen. We zijn doorgeslagen naïef en correct in Europa. Iedereen die hier aankomt, krijgt allerlei "rechten", noem maar op. Daar kiezen we zelf voor.
Wat een laffe en slappe discussietechniek is dat toch.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja we kunnen hard zijn, we kunnen mensen in bootjes ook gewoon doodschieten
Sorryquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat een laffe en slappe discussietechniek is dat toch.
"We moeten harder optreden tegen illegale migranten"
"JA JE WIL ZE ZEKER ALLEMAAL DOODSCHIETEN OFNIET!?!?!?!"
Het is gewoon niet waar wat je schrijft, sorry. Erdogan is een islamist. Islamisme wil zeggen: de politieke islam nastreven. Als islamist wil je maar één ding: de islam tot politiek verheffen en de samenleving volledig op de religie baseren. Dat is waar dictator Erdogan al lange tijd mee bezig is in Turkije.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Nee dit krijg je als mensen zoals Erdogan misbruik maken van religie in combinatie met de macht die ze krijgen door strategische omstandigheden.
Edit: Wij hebben de medewerking van Turkije nodig, of nou willen of niet.
We zouden dat inderdaad kunnen doen ja. Het heeft niet meteen mijn voorkeur, maar het zou inderdaad kunnen. Als mensen vroeger de grens van Oost- naar West-Duitsland illegaal probeerden over te steken, werden ze ook beschoten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja we kunnen hard zijn, we kunnen mensen in bootjes ook gewoon doodschieten
Als anti-islamist wil je maar één ding, islamisme voorkomen. Hou eens op met dit soort jankverhalen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar wat je schrijft, sorry. Erdogan is een islamist. Islamisme wil zeggen: de politieke islam nastreven. Als islamist wil je maar één ding: de islam tot politiek verheffen en de samenleving volledig op de religie baseren. Dat is waar dictator Erdogan al lange tijd mee bezig is in Turkije.
En goed nieuws: onder "Nederlandse" Turken is de steun voor zijn AK-partij nog groter dan in eigen land. Dat is dus hoe Turken in Nederland massaal denken: politieke islam, die kant moeten we op. Zo denken ze. Lees nu dat jankverhaal op Joop.nl nog eens.
Zie Australië.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zouden dat inderdaad kunnen doen ja. Het heeft niet meteen mijn voorkeur, maar het zou inderdaad kunnen. Als mensen vroeger de grens van Oost- naar West-Duitsland illegaal probeerden over te steken, werden ze ook beschoten.
In plaats van mensen actief doodschieten, zou ik eerder opteren voor actief terugsturen en buiten de territoriale wateren van de EU houden. Patrouilleren, dus. En bootjes terugduwen. Mensen gaan dan met gevaar voor eigen leven die bootjes op, terwijl ze weten dat ze hun bestemming niet bereiken. Dan is het rap afgelopen.
Er verdrinken regelmatig mensen. Denk je dat ze dat met plezier doen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zouden dat inderdaad kunnen doen ja. Het heeft niet meteen mijn voorkeur, maar het zou inderdaad kunnen. Als mensen vroeger de grens van Oost- naar West-Duitsland illegaal probeerden over te steken, werden ze ook beschoten.
In plaats van mensen actief doodschieten, zou ik eerder opteren voor actief terugsturen en buiten de territoriale wateren van de EU houden. Patrouilleren, dus. En bootjes terugduwen. Mensen gaan dan met gevaar voor eigen leven die bootjes op, terwijl ze weten dat ze hun bestemming niet bereiken. Dan is het rap afgelopen.
En de directe familie, de buren, de bakker, de loodgieter. Eigenlijk iedereen die wel handig is om uit de weg te ruimen kan dus gedefinieerd worden als een terrorist. Erdoquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
De leider van Turkije, onze toekomstige EU-partner, vriendje van Samsom en Rutte, de heer Erdogan, deed gisteren nog interessante voorstellen:
Turkey’s President Tayyip Erdogan has claimed the definition of a terrorist should be changed to include their "supporters" - such as MPs, civil activists and journalists.
http://www.independent.co(...)demics-a6933881.html
Wat een laf, hypocriet gedrocht is de EU ook he.
Nou vrij simpele verlangens, integendeel tot de immigranten die eisen uitkering, huis, gratis voedsel, kleren zonder ooit zelf iets bij gedragen te hebben. En maar eisen!quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlanders
Overmoed, Allah zal ons helpen en anders wacht de hemel, en de instelling, dat als een kind verdrinkt, dan maak je gewoon weer een nieuwe! Vrouwen zijn alleen maar broedkippen, nietwaar?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er verdrinken regelmatig mensen. Denk je dat ze dat met plezier doen?
Met diezelfde redenatie zijn alle moslims ook mede verantwoordelijk voor de misdaden van de extremisten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
De leider van Turkije, onze toekomstige EU-partner, vriendje van Samsom en Rutte, de heer Erdogan, deed gisteren nog interessante voorstellen:
Turkey’s President Tayyip Erdogan has claimed the definition of a terrorist should be changed to include their "supporters" - such as MPs, civil activists and journalists.
Erdogan is een beest. Hij verbergt het niet en je kan het een beest niet kwalijk nemen dat het een beest is. Mijn grootste irritatie gaat richting die figuren hier in Nederland die menen het monopolie op moraal en fatsoen te hebben maar hun ziel aan de duivel verkopen als ze er ook maar een klein beetje beter van worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En de directe familie, de buren, de bakker, de loodgieter. Eigenlijk iedereen die wel handig is om uit de weg te ruimen kan dus gedefinieerd worden als een terrorist. Erdo
ga je europa nou gelijkstellen aan oost duitslandquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verhuizen naar een ander land is ook een optie. Er zijn genoeg moslimlanden waar jij je beter thuis zou voelen. Dat is overigens niet beledigend bedoeld hoor. Als je zo'n hekel hebt aan onze cultuur en aan Nederlanders an sich, tja wat doe je hier dan nog?quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden moslims a priori niet.
Hun afkeer van moslims (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.
Ikzelf woon niet ver van een groot AZC. De stad is middelgroot. Het is druk. Er is uitgaansleven.
Daarna kom je op het internet. Het lijkt daarop net alsof wereldoorlog nommer 3 op uitbreken staat. De mensen razen en tieren tegen moslims en vluchtelingen. Alsof die hen elke dag met de dood bedreigen. De leugens worden razendsnel verspreid, en veel Hollanders geloven ze meteen, zonder na te gaan waar ze vandaan komen. 99% van alle laster komt van mensen die anoniem blijven. Hoe zou dat toch komen?
Die tegenstelling tussen de werkelijkheid van buiten, en de toestand in ‘de media’, die vind ik nu een échte bedreiging. Niet moslims, niet vluchtelingen.
Hoe kan het zijn dat vele Hollanders (en Duitsers, en Belgen, enz. enz. enz.) zich met enorme energie in dat circus van de haat begeven, en onder een valse naam mee doen?
…hijzelf is.
Ik wil inderdaad islamisme voorkomen ja. Ik ben sowieso tegen de vermenging van religie met politiek. Verder stel ik vast dat je je ondertitel eer aandoet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als anti-islamist wil je maar één ding, islamisme voorkomen. Hou eens op met dit soort jankverhalen.
Nee, dat denk ik niet. Maar zo onderhand zouden mensen de gevaren van een oversteek wel moeten kennen. Het is niet alsof ze daar geen kranten lezen en geen sociale media gebruiken. Er zijn complete Facebook-pagina's in de lucht, speciaal voor asielzoekers die naar Europa willen komen. Dat er mensen verdrinken mag zo gevoeglijk wel een keer bekend zijn. Mensen nemen dus willens en wetens dat risico.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er verdrinken regelmatig mensen. Denk je dat ze dat met plezier doen?
De uiteindelijke definitie van een terrorist wordt: "iedereen die het niet met Erdogan eens is". Aangezien hij inmiddels met succes kritische media het zwijgen oplegt en journalisten vastzet, is hij al een mooi eindje op weg om de Kim Jung-un van West-Azië te worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Nee, ik vergeleek slechts het illegaal oversteken van een grens. En je reactie is niet al te snugger; mensen staken vanuit Oost- naar West-Duitsland over.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:58 schreef Re het volgende:
ga je europa nou gelijkstellen aan oost duitsland, wordt turkije daarmee west duitsland?
het waren toch voornamelijk de oost duitsers die mensen neerschoten die probeerde de grens over te steken daar refereeerde ik meer aan omdat je dat wel als een optie ziet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik vergeleek slechts het illegaal oversteken van een grens. En je reactie is niet al te snugger; mensen staken vanuit Oost- naar West-Duitsland over.
Dus mocht je die vergelijking toch zo maken, dan is Turkije Oost-Duitsland en Europa West-Duitsland. Gezien de dictatuur die de DDR was en de huidige stand van zaken in Turkije is de vergelijking nog niet eens zo extreem ver gezocht.
"Atheïsten" hier op Fok! zijn vaak jong-volwassenen of pubers die zich nog geen identiteit hebben aangemeten. Uit naam van het Atheïsme denken ze te kunnen schoppen tegen mensen die een geloof aanhangen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom conservatieve gelovigen(helemaal als ze macht hebben) soms werkelijk als de dood voor atheïsme kunnen zijn. Misschien zijn ze bang dat ze ontmaskerd worden?quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:39 schreef Jihawti het volgende:
Op het eind wordt het kantoor van de Turkse atheïstische organisatie gesloten omdat het een staatsgevaarlijke organisatie zou zijn. Website wordt afgesloten, leden met de dood bedreigd.
Nu zullen ze ongetwijfeld de pareltjes eruit hebben gehaald voor dit filmpje en zullen er ook een hoop Turken hebben geantwoord op de vraag dat het ze niet uitmaakt of iemand atheïst is, maar het feit blijft dat de koers die de regering vaart zorgt dat het niet veilig is om openlijk atheïst te zijn in Turkije.
dat zie je wel vaker als religie als repressiemiddel wordt gebruikt door dictatoriale regimes, het voetvolk is dan de lange arm van de machtquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom conservatieve gelovigen(helemaal als ze macht hebben) soms werkelijk als de dood voor atheïsme kunnen zijn. Misschien zijn ze bang dat ze ontmaskerd worden?
Omdat ze een atheïst gewoon totaal niet kunnen of willen begrijpen, en dat is vice versa natuurlijk ook het geval. Het menselijk brein heeft een enorme behoefte om in hokjes te denken, dat is veel efficiënter dan elk geval apart te bekijken, en wat men niet begrijpt valt dus in het hokje eng/slecht of iets in die trend.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom conservatieve gelovigen(helemaal als ze macht hebben) soms werkelijk als de dood voor atheïsme kunnen zijn. Misschien zijn ze bang dat ze ontmaskerd worden?
Hee, ouwe woestijnvos! Hoestie?quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"Atheïsten" hier op Fok! zijn vaak jong-volwassenen of pubers die zich nog geen identiteit hebben aangemeten. Uit naam van het Atheïsme denken ze te kunnen schoppen tegen mensen die een geloof aanhangen.
Gelukkig komt wijsheid vaak als men wat ouder is.
Omdat die groep mensen geen boodschap heeft aan "jullie moeten doen wat wij zeggen want het komt van God". Dictatoriale regimes of groepen met die neigingen willen natuurlijk zo weinig mogelijk mondige mensen die niet blindelings gehoorzamen. Niet dat er geen gelovige oppositie van die regimes kan zijn met die eigenschappen, maar ik denk dat atheïsten dit intrinsiek vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laatst ook weer bij onze bondgenoot Saudi Arabië:quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:50 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Omdat die groep mensen geen boodschap heeft aan "jullie moeten doen wat wij zeggen want het komt van God". Dictatoriale regimes of groepen met die neigingen willen natuurlijk zo weinig mogelijk mondige mensen die niet blindelings gehoorzamen. Niet dat er geen gelovige oppositie van die regimes kan zijn met die eigenschappen, maar ik denk dat atheïsten dit intrinsiek vertegenwoordigen.
Ik dacht dat AtaTürk toch behoorlijk atheïstisch was, of zijn ze dat vergeten?quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:41 schreef Beathoven het volgende:
klik
Het beleid van Erdogan werpt z'n vruchten af, waar de moslim bij Trump en Wilders de zondebok wordt, mag de Atheist onder Erdogan's stemmers blijkbaar straks uit gaan kijken. En met steeds meer staatsmedia kan het e.e.a. daar makkelijk onder het tapijt.
Ga jij naakt op straat rondlopen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 05:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Al die schaamtes hebben we onszelf aangepraat
Wollah!! Alles flex.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:48 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Hee, ouwe woestijnvos! Hoestie?
Ik loop tegen de veertig inmiddels en ik ben eigenlijk niet zo schopperig. Als het relevant is, dan geef ik mijn mening inderdaad. Ik vind veel tenen dan te lang. Ik hoef geen respect te hebben voor andermans overtuigingen maar ik probeer de mens die ze heeft altijd fatsoenlijk te bejegenen en echt niet expres te schoppen om het schoppen alleen.
Of je kijkt gewoon naar de feiten. Naar de totaal mislukte Arabische Lente, naar al die heerlijke democratische revolutionairen die massaal op de Moslimbroederschap stemde. Op al die gruwelijkheden die moslims dag na dag na dag begaan, met name jegens hun eigen geloofsgenoten, hun eigen vrouwen en kinderen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Omdat ze een atheïst gewoon totaal niet kunnen of willen begrijpen, en dat is vice versa natuurlijk ook het geval. Het menselijk brein heeft een enorme behoefte om in hokjes te denken, dat is veel efficiënter dan elk geval apart te bekijken, en wat men niet begrijpt valt dus in het hokje eng/slecht of iets in die trend.
+ 100%quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon naar de feiten. Naar de totaal mislukte Arabische Lente, naar al die heerlijke democratische revolutionairen die massaal op de Moslimbroederschap stemde. Op al die gruwelijkheden die moslims dag na dag na dag begaan, met name jegens hun eigen geloofsgenoten, hun eigen vrouwen en kinderen.
Hokjesdenken? Ik stel gewoon vast dat er een verband is tussen het slechtste en giftigste wat de mensheid te bieden heeft en de Islam. Er komt nul onderbuik bij kijken. Dat er in Nederland prima geïntegreerde moslims leven zegt NIETS. Die maken nog niet eens 0,01% van de gehele moslimwereld uit. Ik heb dit al eerder gezegd: je kunt mensen helemaal niet individueel beoordelen, want dat kost meer tijd dan we hebben in een mensenleven.
Je kunt met name uitspraken doen over de Islam als geheel op basis van wat er gebeurt in Indonesië, Iran, Saudie Arabie, Egypte, Pakistan, Syrie en Turkije. En dat beeld is gitzwart. Zeker als je bedenkt dat onze media nog aardig naar links leunen.
Waarmee je wijsheid dus gelijk stelt met religie? Want dat zou meteen de grootste kolder van de week zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"Atheïsten" hier op Fok! zijn vaak jong-volwassenen of pubers die zich nog geen identiteit hebben aangemeten. Uit naam van het Atheïsme denken ze te kunnen schoppen tegen mensen die een geloof aanhangen.
Is enkel mijn observatie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarmee je wijsheid dus gelijk stelt met religie? Want dat zou meteen de grootste kolder van de week zijn.
'We' hebben helemaal niks nodig. Het mooie aan de PVV is dat de meerderheid van NL niet op ze stemt. Je posts storen me dan ook, want iedereen weet dat de PVV slechts het laaggeschoolde plebs vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mensen die anders zijn, dat is echt eng. Zo hebben we jaren gekankerd op al die Surinamers die hier kwamen wonen. Dat is nu wat over. Daarvoor waren we heel bang voor de katholieken; die waren immers trouw aan de antichrist in Rome en waren dus niet te vertrouwen. Die lieten we dus niet toe als ambtenaar of soldaat. Ik weet het niet zo precies, maar misschien hebben we een groep anderen nodig om ons lekker tegen af te zetten.
Nog altijd actueel dus.
Komt omdat geloof ooit verdwijnt, atheisten zien dat gebeuren en zijn progressief dus willen de boel versnellen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De wereld staat erbij en kijkt ernaar. En het krioelt zelfs van de figuren die het prachtig vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:39 schreef Jihawti het volgende:
Op het eind wordt het kantoor van de Turkse atheïstische organisatie gesloten omdat het een staatsgevaarlijke organisatie zou zijn. Website wordt afgesloten, leden met de dood bedreigd.
Nu zullen ze ongetwijfeld de pareltjes eruit hebben gehaald voor dit filmpje en zullen er ook een hoop Turken hebben geantwoord op de vraag dat het ze niet uitmaakt of iemand atheïst is, maar het feit blijft dat de koers die de regering vaart zorgt dat het niet veilig is om openlijk atheïst te zijn in Turkije.
Ik zie dat niet als een serieuze optie. Ik antwoordde op een vraag wat er zoal zou kunnen. Ik heb duidelijk aangegeven dat mensen neerschieten niet de voorkeur heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:42 schreef Re het volgende:
[..]
het waren toch voornamelijk de oost duitsers die mensen neerschoten die probeerde de grens over te steken daar refereeerde ik meer aan omdat je dat wel als een optie ziet.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
En uit welk land kom jij dan?quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
…hijzelf is.
Het ergste vind ik dat dit nog "lekker ver weg lijkt", maar de eerste stappen richting zelfcensuur en speciale status voor religie hier ook al een flink eind onderweg lijken. Het piepende wiel krijgt altijd het vet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De wereld staat erbij en kijkt ernaar. En het krioelt zelfs van de figuren die het prachtig vinden.
Het is natuurlijk raar dat je als atheïst maar beter niet meer op vakantie kunt gaan naar Turkije. Wie zijn de volgende? Christenen, joden?quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:15 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat dit nog "lekker ver weg lijkt", maar de eerste stappen richting zelfcensuur en speciale status voor religie hier ook al een flink eind onderweg lijken. Het piepende wiel krijgt altijd het vet.
Dat verband kun je met elk geloof wel maken, en met geld, macht etc. Dus dat zegt helemaal niets. Ik hoop dat je dat zelf ook wel ziet. En wat betreft dat hokjesdenken geef je mij dus eigenlijk 100% gelijk, hartelijk dank.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik stel gewoon vast dat er een verband is tussen het slechtste en giftigste wat de mensheid te bieden heeft en de Islam
Ik zet van m'n leven geen voet in een islamitisch land. Dat heb ik in het verleden wel eens vaker hier op FOK! gemeld en toen werd er nogal lacherig over gedaan. Het klimaat in een land als Turkije laat goed zien waarom je daar niet wilt zijn als atheïst.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is natuurlijk raar dat je als atheïst maar beter niet meer op vakantie kunt gaan naar Turkije. Wie zijn de volgende? Christenen, joden?
Of Atatürk nu deist of atheïst was, hij is wel degelijk aan van de grondleggers van de Turkse staat in de huidige vorm: uitermate nationalistisch, veel invloed van het leger en niet echt dol op tegengas. Het islamistische tintje dat er nu de laatste jaren insluipt (indendert) maakt van deze elementen gretig gebruik.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat AtaTürk toch behoorlijk atheïstisch was, of zijn ze dat vergeten?
Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat Turkije gezien werd als een overwegend islamitisch land met (desondanks) een goed functionerende democratie. In een paar jaar tijd, onder bewind van dictator Erdogan, is er een boel veranderd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:31 schreef Jihawti het volgende:
Of Atatürk nu deist of atheïst was, hij is wel degelijk aan van de grondleggers van de Turkse staat in de huidige vorm: uitermate nationalistisch, veel invloed van het leger en niet echt dol op tegengas. Het islamistische tintje dat er nu de laatste jaren insluipt (indendert) maakt van deze elementen gretig gebruik.
De Turken die ik ken zijn juist uitermate seculier, relaxt en linksig, maar dat kan ook liggen aan mijn omgeving natuurlijk. Vandaar ook dat ik (aanhakend op jouw stem-met-je-portemonnee-post) erg graag naar Istanbul zou willen, ware het niet dat ze er nogal druk zijn met het detoneren van bommen overal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat Turkije gezien werd als een overwegend islamitisch land met (desondanks) een goed functionerende democratie. In een paar jaar tijd, onder bewind van dictator Erdogan, is er een boel veranderd.
Erdogan is volop bezig om het land te islamiseren. Hij is niet alleen een islamist (iemand die de politieke islam nastreeft), hij is ook stelselmatig bezig om zijn tegenstanders op oneigenlijke manieren uit te schakelen. Het vervolgen van journalisten, het sluiten van kritische tv-zenders en het kapen van een kritische krant zijn daar voorbeelden van.
En weet je wat het leuke / trieste is? Mensen zijn zo idolaat van Erdogan en van zijn islamisme, dat ze zijn anti-democratische gedrag voor lief nemen of zelfs vurig verdedigen. Voor veruit de meeste "Nederlandse" Turken geldt dat hun nationalistische gevoelens één op één zijn gekoppeld aan Erdogan en zijn islamisme. Seculiere Turken zijn hier in Nederland nog een kleinere minderheid dan in eigen land.
Weg met die Nederlanders met die blokjes kaas. Walgelijk is het.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlanders
En vervolgens thuis in Turkije begraven worden, niet te vergeten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef Twiitch het volgende:
Godganse tijd Turkije #1 roepen, stemmen op Erdo en dan gewoon na 80 jaar sterven in Nederland. Dan heb je het gemaakt jongen.![]()
![]()
Er zijn inderdaad ook seculiere Turken; vaak een stuk relaxter dan die streng-islamitische figuren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
De Turken die ik ken zijn juist uitermate seculier, relaxt en linksig, maar dat kan ook liggen aan mijn omgeving natuurlijk. Vandaar ook dat ik (aanhakend op jouw stem-met-je-portemonnee-post) erg graag naar Istanbul zou willen, ware het niet dat ze er nogal druk zijn met het detoneren van bommen overal.
Al was het alleen maar om zelf een beetje "sfeer te proeven" en te zien of het beeld wat ik de laatste jaren zie (ministers die zeiken dat Turkse vrouwen niet meer mogen lachen in het openbaar, Erdogan die wel eens even vertelt wat het hoogste levensdoel voor vrouwen is, gedoe met wetgeving over alcoholverkoop) echt klopt.
En wat vind je van Turken die roepen dat alle atheïsten dood moeten?quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:14 schreef Firuze het volgende:
Ik vind het soms wel even schrikken om te zien wat sommigen hier schrijven.
Dat ze normaal moeten doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En wat vind je van Turken die roepen dat alle atheïsten dood moeten?
Waar schrik je dan van?quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:14 schreef Firuze het volgende:
Ik vind het soms wel even schrikken om te zien wat sommigen hier schrijven.
Het over en weer ruziemaken en veroordelen, vanuit mensen die in Nederland wonen, of dat nou Turken of Nederlanders zijn.quote:
Het is ook geen ruzie maken, maar hierover de discussie willen aangaan. Zekers, Erdogan heeft Turkije een eigen identiteit en goede economie geschonken. Maar tegelijkertijd is zijn koers radicaal veranderd. In Turkije zou zo'n discussie die we hier met elkaar voeren niet meer mogelijk zijn. Vergeet niet, we denken telkens dat dit hier nooit zal kunnen gebeuren maar onze geschiedenis laat zien dat dit soort patronen in elk land en onder dezelfde omstandigheden kunnen plaatsvinden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:42 schreef Firuze het volgende:
[..]
Het over en weer ruziemaken en veroordelen, vanuit mensen die in Nederland wonen, of dat nou Turken of Nederlanders zijn.
Voor Turkije is het een hele moeilijke weg, met veel verschillende belangen van veel verschillende volken en daarbij ook geloven en idealen. Ik ben van mening dat elke actie apart moet worden bekeken. Erdogan heeft goede dingen en slechte dingen gedaan, maar om een heel land weg te zetten vind ik te ver gaan.
Niet zo huilen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:58 schreef TheJanitor het volgende:
Moet kunnen dit gedrag. Ze hebben tenminste geen muntjes gegooid naar zigeuners. Dat zou pas echt erg zijn.
Mensen die niet beter weten, kun je dit gedrag en deze uitspraken toch niet kwalijk nemen.quote:
Ik ken helaas wel PVV-ers en dat zijn inderdaad miezerige horken, veelal dronkenlappen, erg nare mensen. Een ervan werkt zelfs als vrijwilliger bij de NSB (de politie).quote:
Ik vind Erdogan ook een kwal, een schurk, een naarling.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Erdogan is een beest. Hij verbergt het niet en je kan het een beest niet kwalijk nemen dat het een beest is. Mijn grootste irritatie gaat richting die figuren hier in Nederland die menen het monopolie op moraal en fatsoen te hebben maar hun ziel aan de duivel verkopen als ze er ook maar een klein beetje beter van worden.
Ik heb een Nederlands paspoort. Ik ben Nederlander (Fries), ik heb Friese ouders, mijn vrienden en familie woont hier.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Verhuizen naar een ander land is ook een optie. Er zijn genoeg moslimlanden waar jij je beter thuis zou voelen. Dat is overigens niet beledigend bedoeld hoor. Als je zo'n hekel hebt aan onze cultuur en aan Nederlanders an sich, tja wat doe je hier dan nog?
Kemal was een geweldige man, maar hij is wat ondergesneeuwd door de AKP.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat AtaTürk toch behoorlijk atheïstisch was, of zijn ze dat vergeten?
Goed gezegd, L_B.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ken helaas wel PVV-ers en dat zijn inderdaad miezerige horken, veelal dronkenlappen, erg nare mensen. Een ervan werkt zelfs als vrijwilliger bij de NSB (de politie).![]()
![]()
Zelf hebben ze geen moraal, zijn vaak ladderzat en gaan dan ongein uithalen, beheersen de Nederlandse en Friese taal onvoldoende, maar mopperen wel op 'buitelandahs'.
Wees het voorbeeld dat je in de ander wenst te zien, is mijn devies aan dit soort volk.
Dus ik er een aantal (ik wens ze ook eigenlijk niet te zien, ze veroorzaken toch aldoor problemen, zitten altijd in de schulden, maken aldoor problemen door hun dronkenschap, zijn luidruchtig, veroorzaken overlast en ik schaam me kapot voor hen), maar liever had ik er geen een gekend. Gelukkig komen ze niet vaak langs (meestal komen ze alleen om geld te bedelen
mooi dat ik niets geef, vraag maar geld aan je grote blonde leider uit Venlo, dat is toch de messias?
).
Nederland grenst niet aan een conflictzone. Derhalve zijn hier ook geen vluchtelingen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
mensen die moeten vluchten is kortzichtig en te makkelijk. Die zijn ook de dupe van het beleid van hun regering.
Nee gelovigen zijn beter... die wensen de atheïst wel dood.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Wat ben jij toch een irritant trolletje.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ken helaas wel PVV-ers en dat zijn inderdaad miezerige horken, veelal dronkenlappen, erg nare mensen. Een ervan werkt zelfs als vrijwilliger bij de NSB (de politie).![]()
![]()
Zelf hebben ze geen moraal, zijn vaak ladderzat en gaan dan ongein uithalen, beheersen de Nederlandse en Friese taal onvoldoende, maar mopperen wel op 'buitelandahs'.
Wees het voorbeeld dat je in de ander wenst te zien, is mijn devies aan dit soort volk.
Dus ik er een aantal (ik wens ze ook eigenlijk niet te zien, ze veroorzaken toch aldoor problemen, zitten altijd in de schulden, maken aldoor problemen door hun dronkenschap, zijn luidruchtig, veroorzaken overlast en ik schaam me kapot voor hen), maar liever had ik er geen een gekend. Gelukkig komen ze niet vaak langs (meestal komen ze alleen om geld te bedelen
mooi dat ik niets geef, vraag maar geld aan je grote blonde leider uit Venlo, dat is toch de messias?
).
Maar wat doe je dan aan deze zaken die jou zo zwaar storen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb een Nederlands paspoort. Ik ben Nederlander (Fries), ik heb Friese ouders, mijn vrienden en familie woont hier.
Ik denk niet dat ik erg makkelijk een verblijfsvergunning krijg elders.
Ik ben niet van Turkse of Marokkaanse komaf. Ik ken er helemaal niemand. Dus dat wordt lastig emigreren, waarde kameraad.
Dus wat doe je nu zelf?quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
![]()
).
Dit dus, zijn hier de atheïsten die steeds moeten verkondigen dat ze niet geloven. De grootste kneuzen komen met dingen als het Spaghettimonster aanzetten (dan ben je echt complete auti imo)quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Volgens mij Christenen. Atheïsten zijn een beetje niemandsmensen voor moslims (ze doen immers helemaal niet mee met het religieuze gebeuren). In Islamitische landen heb je er ook niet zo die dat (openlijk) zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:37 schreef LXIV het volgende:
Wie staan er trouwens na de joden en de homo's op de lijst van de moslims? De atheïsten of de Christenen?
Meh ... ik doe eigenlijk helemaal niets. Alleen wat mopperen hier op FOK!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus wat doe je nu zelf?Etiketjes plakken?
Ookal is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald em wel.quote:
Ik zou het logischer vinden als ze eerst aan de atheïsten zouden beginnen. Nog voor de Joden zelfs. Net na de homofielen dus. Het botweg ontkennen van het bestaan van God is toch erger dan er een andere interpretatie van hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Volgens mij Christenen. Atheïsten zijn een beetje niemandsmensen voor moslims (ze doen immers helemaal niet mee met het religieuze gebeuren). In Islamitische landen heb je er ook niet zo die dat (openlijk) zijn.
Daarbij worden Christenen al veelvuldig uitgemoord.
niet allemaalquote:
Ali Akhbarquote:
geen ideequote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:36 schreef Manke het volgende:
[..]
is dat niet haram, een mens doodwensen?
Christendom en tolerantie in 1 post.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Mensen die op basis van teksten uit de bronstijd een man in de lucht aanbidden die genocide na genocide pleegt zijn daarentegen wel slim.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Atheïsten zijn ook ontiegelijk dom. Dus ja....
Yep, het is inderdaad oliedom om zelf de wereld om je heen te aanschouwen en daarop je denkbeelden te baseren. Het is zoveel slimmer om je denkbeelden door een dominee of wat dan ook te laten dicteren.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat een geweldige, op wetenschappelijk bewijs, georienteerde mening.... hulde!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zijn fatwas haram?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:36 schreef Manke het volgende:
[..]
is dat niet haram, een mens doodwensen?
En domme mensen verdienen de dood toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik haat niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan aan deze zaken die jou zo zwaar storen?
Ik lees eigenlijk meer tussen de regels door dat je Nederland en de Nederlanders haat.
Lijkt mij een lullig bestaan...
Wie heeft hier nu een borreltje teveel op?quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
![]()
).
Beste omschrijving van rechts kutvolk ooit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
…hijzelf is.
Dus je bent een enge extremist. Ok dan.quote:
En nog een.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is blijkbaar hoe de doorsnee Nederlander denkt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 06:23 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
[ [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle Mocro's zijn crimineel en alle Nederlanders racist.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is blijkbaar hoe de doorsnee Nederlander denkt.
Je maakt dezelfde fout als die idioten als jij denkt dat de doorsnee nederlander zo denkt. Hoe dom ben je dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:10 schreef Ceberut het volgende:
Zwart-wit denken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Alle Mocro's zijn crimineel en alle Nederlanders racist.
Ben je wel goed bij je hoofd? Kijk hoeveel reacties dat zijn. Dat kan niet anders dan dat het statistisch representatief is. Jij vindt het gewoon erg dat jullie exposed zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je maakt dezelfde fout als die idioten als jij denkt dat de doorsnee nederlander zo denkt. Hoe dom ben je dan.
Statistisch representatief roepen op basis van wat facebook screenshots, humor dit. Ga door.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd? Kijk hoeveel reacties dat zijn. Dat kan niet anders dan dat het statistisch representatief is. Jij vindt het gewoon erg dat jullie exposed zijn.
Tot nu wijst al het bewijs erop dat ik gelijk heb. Bewijs maar dat het anders is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Statistisch representatief roepen op basis van wat facebook screenshots, humor dit. Ga door.
Ga alsjeblieft door.
Oh, in dat geval zijn alle Turken bloeddorstige wannabe-moordenaars die alle atheisten willen uitroeien, want er staat een filmpje in de OP die dat zegt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tot nu wijst al het bewijs erop dat ik gelijk heb. Bewijs maar dat het anders is.
Je bent inderdaad niet erg slim. Kijk eens welke facebook pagina dat zijn, die hebben al bepaalde idiote als volgers. En dan nog heb het over 50-150 reacties, als je dat representatief vindt ben je niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:13 schreef Ceberut het volgende:
Ben je wel goed bij je hoofd? Kijk hoeveel reacties dat zijn. Dat kan niet anders dan dat het statistisch representatief is. Jij vindt het gewoon erg dat jullie exposed zijn.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh, in dat geval zijn alle Turken bloeddorstige wannabe-moordenaars die alle atheisten willen uitroeien, want er staat een filmpje in de OP die dat zegt.
Wat heerlijk om zo te kunnen denken
Hij meent het natuurlijk niet echt. Ik heb die afbeeldingen geplaatst om te laten zien dat idioten in alle landen voor komen en dat dit topic nergens op slaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je maakt dezelfde fout als die idioten als jij denkt dat de doorsnee nederlander zo denkt. Hoe dom ben je dan.
Wat Ceberut eigenlijk wil bewijzen is dat er racisten rondlopen in Nederland. Nou nou, poeh poeh, wat een shock. Ik ben helemaal van de kaart nu.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet erg slim. Kijk eens welke facebook pagina dat zijn, die hebben al bepaalde idiote als volgers. En dan nog heb het over 50-150 reacties, als je dat representatief vindt ben je niet helemaal lekker.
Alleen zijn er niet zoveel ongelovigen die gelovigen afmaken om dat ze gelovig zijn, echter andersom.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:19 schreef polderturk het volgende:
Hij meent het natuurlijk niet echt. Ik heb die afbeeldingen geplaatst om te laten zien dat idioten in alle landen voor komen en dat dit topic nergens op slaat.
Tel je de crusades van djordj dabbel yu er ook bij?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alleen zijn er niet zoveel ongelovigen die gelovigen afmaken om dat ze gelovig zijn, echter andersom.
Doe niet zo belachelijk. We hebben gezien hoe Bush met leugens Irak is binnengevallen. Resultaat? Een miljoen doden. Ben je Hitler vergeten? Ben je Stalin vergeten? Idioten heb je in alle landen. Moordenaars heb je in alle landen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alleen zijn er niet zoveel ongelovigen die gelovigen afmaken om dat ze gelovig zijn, echter andersom.
ik ben een extremist, ik moet in de gaten worden gehouden. De maatschappij moet beschermd worden tegen/voor mensen zoals ik. Daarnaast ben ik heel eng. Ik kan heel eng kijken.Grom grom brul brul i.c.m. met eng kijken. Atheïsten wees op uw hoede.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus je bent een enge extremist. Ok dan.
[..]
En nog een.
Oké Henk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik ben een extremist, ik moet in de gaten worden gehouden. De maatschappij moet beschermd worden tegen/voor mensen zoals ik. Daarnaast ben ik heel eng. Ik kan heel eng kijken.Grom grom brul brul i.c.m. met eng kijken. Atheïsten wees op uw hoede.
Maar ik doe gelukkig voor jou en jouw soortgenoten niet aan onthoofdingen.
Nederland.quote:
Neen. Dat is hoe de doorsnee bezoeker van de facebookpagina Nederland mijn Vaderland denkt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Neen. Dat is hoe de doorsnee bezoeker van de facebookpagina Nederland mijn Vaderland denkt.
De een zoekt actief naar een pagina die hoort bij zijn algemene denkwijze, de ander is iemand die toevallig op het stukje aarde met de naam Nederland is geboren.quote:
Nogmaals, geen van je voorbeelden zijn ongelovigen die gelovigen zijn gaan afmaken omdat ze ongelovig zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:51 schreef polderturk het volgende:
Doe niet zo belachelijk. We hebben gezien hoe Bush met leugens Irak is binnengevallen. Resultaat? Een miljoen doden. Ben je Hitler vergeten? Ben je Stalin vergeten? Idioten heb je in alle landen. Moordenaars heb je in alle landen.
Ben je de drugsoorlogen in Latijns Amerika vergeten die 60.000 levens per jaar kosten?
Ik snap wel dat je bij gebrek aan argumenten dat geval erbij haalt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:35 schreef Ceberut het volgende:
Tel je de crusades van djordj dabbel yu er ook bij?
Mao en Stalin dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je bij gebrek aan argumenten dat geval erbij haalt.
Minstens zo ideologisch als een religie.quote:
Je gaat voor de No true Scotsman?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Minstens zo ideologisch als een religie.
Nou, eigenlijk ga jij nu dus voor de "No true Scotsman" . Als jij stelt dat de ideologie waarin stalin of mao als godheid moesten worden gezien niet als religie telt...quote:
Daarom hebben fanatieke moslims zo'n probleem met atheïsten. Ze kunnen er domweg niet bij dat er iets anders is dat op nummer 1 staat in je leven dan een fictief vriendje.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Gelovigen zijn intolerant tegen homo's, lesbiennes, transgenders etc. Daarnaast ben je geen knip voor de neus waard als je een verzonnen figuur nodig hebt om je leven te kunnen bepalen.
Wat een compleet gestoord bericht. Zulke angstige reacties en denkbeelden zijn juist erg gevaarlijk en kunnen tot catastrofes leiden. Angstzaaiers als Hitler en Wilders spinnen hier garen bij.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:50 schreef Baas_bas het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over de moslims die dit wel denken maar niet zeggen.
Eng die islam en zijn volgers
Verrassend dat uitgerekend een Turk komt zeggen dat dit niet zo isquote:Op zondag 20 maart 2016 10:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een compleet gestoord bericht. Zulke angstige reacties en denkbeelden zijn juist erg gevaarlijk en kunnen tot catastrofes leiden. Angstzaaiers als Hitler en Wilders spinnen hier garen bij.
Het feit dat er nog nooit maar dan ook nooit een land beter is geworden door moslims, is keihard bewijs voor het gelijk van Trump en Wilders.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:41 schreef Beathoven het volgende:
klik
Het beleid van Erdogan werpt z'n vruchten af, waar de moslim bij Trump en Wilders de zondebok wordt, mag de Atheist onder Erdogan's stemmers blijkbaar straks uit gaan kijken. En met steeds meer staatsmedia kan het e.e.a. daar makkelijk onder het tapijt.
Foute conclusie. De parallel tussen het educatieniveau van Trump en Erdogan is te trekken. Zelfde met de volgers van beide heren. De opgeleide moslim en de opgeleide christen maken nergens problemen. Amerika is niet dom, maar de domme kant krijgt de macht in het fascisme. Zelfde verhaal in Turkije. In Nederland is het nog maar een oppositiebeweging en Wilders zal hier nooit het draagvlak krijgen om te doen wat hij wil. Ons goede meerpartijenstelsel vangt de evt rotte appels op.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het feit dat er nog nooit maar dan ook nooit een land beter is geworden door moslims, is keihard bewijs voor het gelijk van Trump en Wilders.
Hahahahaquote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Zoals het in elk ander land in de wereld gaat: de nieuwkomers. Hier gebeurt dat al behoorlijk veel andersom en dat slaat natuurlijk nergens op. Als jij ergens op visite gaat waar je weet dat het koeltoer of gewoonte is schoenen uit te doen binnenshuis doe je dat en ga je er niet vanuit dat de eigenaren zelf maar ook hun modder schoenen aanhouden omdat jij als gast er thuis ook graag een tering zooitje van maakt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 04:18 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Was meer een grapje. Maar klopt, moet ik ook niet doen. Maar heb weleens het gevoel als ik lees "ons volk" "wij nederlanders" het vrij nationalistisch is terwijl dat al jaren niet meer zo is. Nederland is nu een land met veel culturen. Ik vind dat persoonlijk juist wel tof. 2e en 3e generatie Marokkanen, Surinamers, Turken zijn ook Nederlanders. En tuurlijk hebben die andere gewoontes en gebruiken, maar dat is toch juist tof? Door te stellen dat mensen die in de islam geloven idioten zijn, dan ben je toch zelf intolerant? Nederland verandert nou eenmaal. Dus wie moet zich nou aanpassen?
Dit is gewoon niet waar.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:03 schreef Beathoven het volgende:
De opgeleide moslim en de opgeleide christen maken nergens problemen.
Want?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dat je er überhaupt nog op reageert.quote:
De meest intolerante ettertjes van deze wereld, verbloemen alles met hun grootste smoes. Het geloof of ideologie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Vergeet ook niet dat ze in Syrië allemaal nog in Bedoeïenententen wonen he? Auto's hebben ze er ook niet, enkel kamelen!quote:Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef Saekerhett het volgende:
Het hele westen vol volgepleurd met moskeeën, asielzoekers worden opgevangen en Mohammed kan bij de Jumbo aan het werk als vakkenvuller. Maar o wee als je als westerling in Syrië een barbecue met speklappies op straat organiseert met een biertje erbij, dan ben je binnen het uur opgehangen.
En dan zijn wij intolerant
Ik wil helemaal niet BBQ-en in Syrië, het enige dat ik wil is dat ik als ongelovige, in vrijheid, in mijn eigen vaderland kan leven zonder (vrijwel dagelijks) gezeur over religie aan mijn kop.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef Saekerhett het volgende:
Het hele westen vol volgepleurd met moskeeën, asielzoekers worden opgevangen en Mohammed kan bij de Jumbo aan het werk als vakkenvuller. Maar o wee als je als westerling in Syrië een barbecue met speklappies op straat organiseert met een biertje erbij, dan ben je binnen het uur opgehangen.
En dan zijn wij intolerant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |