abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160730722
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:53 schreef Re het volgende:
we stammen trouwens af van de primaten, niet zozeer de apen
:D Maak het nou niet ingewikkelder dan het is }:|

Edit: wij delen dezelfde voorouders, daar gaat het om!

Zouden mensen hier ubehaupt het verschil weten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 17-03-2016 08:00:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160730749
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:53 schreef Re het volgende:
we stammen trouwens af van de primaten, niet zozeer de apen
Wij zijn primaten. Je kan niet afstammen van iets dat je bent.
pi_160730780
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 02:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden moslims a priori niet.

Daarmee bedoel ik: ze kennen geen moslim, hen is nooit door een moslim iets aangedaan, maar desondanks wíllen ze gewoon niet.

Ze verstoppen zich graag in de anonimiteit, op het internet. Dan komt de aap altijd wel uit de mouw.

Hun afkeer van moslims (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.

Nou, mooie bronnen zijn dat.

Ikzelf woon niet ver van een groot AZC. De stad is middelgroot. Het is druk. Er is uitgaansleven.

Het is bijzonder rustig. Er gebeurt niets. De mensen verdragen elkaar. Kom je buiten, dan valt het echt niet op dat er een instroom van vluchtelingen is. Soms kom je in de supermarkt een klein groepje mensen tegen, of een gezin, waarvan je denkt: het kunnen vluchtelingen zijn. Als dat zo is, dan is er altijd een klein (geïmproviseerd) gesprekje mogelijk, en je kan grapjes maken met de kinderen.

Daarna kom je op het internet. Het lijkt daarop net alsof wereldoorlog nommer 3 op uitbreken staat. De mensen razen en tieren tegen moslims en vluchtelingen. Alsof die hen elke dag met de dood bedreigen. De leugens worden razendsnel verspreid, en veel Hollanders geloven ze meteen, zonder na te gaan waar ze vandaan komen. 99% van alle laster komt van mensen die anoniem blijven. Hoe zou dat toch komen?

Die tegenstelling tussen de werkelijkheid van buiten, en de toestand in ‘de media’, die vind ik nu een échte bedreiging. Niet moslims, niet vluchtelingen.

Hoe kan het zijn dat vele Hollanders (en Duitsers, en Belgen, enz. enz. enz.) zich met enorme energie in dat circus van de haat begeven, en onder een valse naam mee doen?

Weet jij het, weet ik het?

De hatende Hollander, die ongecultiveerde en ongeletterde aap, die is a priori tegen moslims, tegen vluchtelingen, Hij heeft daar geen reden voor nodig. Hij is ongastvrij. Hij weert af en is bot tot op het bot. Hij is iemand bij wie je je niet thuis voelt (ik ook niet hoor, ook al heb ik zijn nationaliteit).

Ware ik moslim, dan zou ik minder en minder (sic) kunnen integreren. Ik zou toch het gevoel blijven houden dat ik niet welkom ben, wat ik ook doe. Ik zou me in eigen kring terugtrekken. Misschien weer oude rituelen en gewoonten oppakken, omdat ik van mijn afkomst meer zou houden dan van dat hardvochtige, agressieve Nederland.

De horkerige Hollander is gek aan het worden. Hij denkt dat hij rechtvaardig is als hij van allochtonen eist dat ze alle zeden en gewoonten van hun afkomst afzweren. Dat kan helemaal niet. Die eis komt neer op het opgeven van je persoonlijkheid. De eis dat je alle uiterlijke tekenen van de islam moet afleggen, is al even gestoord. Zolang je de Hollander niets opdringt, hoeft dat natuurlijk niet. Onzin.

De lompe Hollander denkt dat hij zelf het toonbeeld van warme tolerantie en heuse vriendschappelijkheid is. Niets is minder waar.

Hij kan namelijk niet geven, hij wil alleen maar nemen.

De Hollander vindt zichzelf een wereldwijze kosmopoliet. Dat is hij niet, hij is een gefrustreerde en gekrenkte en zich miskend voelende dorpskinkel, en niet meer dan dat.

De Hollander is een opportunistische slijmbal. Vandaag doet hij alsof hij het beste voor heeft met homo’s, vrouwen, minderheden, als het hem toevallig van pas komt.

Morgen al stemt hij op partijen die niets moeten hebben van homo’s, vrouwen als geëmancipeerde wezens, en minderheden.

En dat laatste is omdat hij een allesverzengende haat tegen moslims en vluchtelingen koestert.

Daarom wentelt hij zich aldoor in de uitwerpselen die bestaan uit zelfmedelijden, leugens, laster, roddel, gierigheid, rancune, en walging.

Maar misschien is het zo dat diegene die hij ten diepste en het meest van alles haat…

…hijzelf is.

http://www.joop.nl/opinie(...)taan#comment-1642957
De haat die deze mevrouw ten opzichte van Hollanders, haar vermeende "landgenoten" tentoonspreidt, gaat vele malen verder dan de gemiddelde haat van Nederlanders richting moslims. Als ik een identiek verhaal over moslims zou schrijven, zou ik van alle kanten worden belaagd en bekritiseerd. Daarom kiezen veel mensen inderdaad liever voor anonieme commentaren. Het gemak waarmee je namelijk als "extreemrechts" of "racist" wordt afgeschilderd, ook op fora als FOK!, maakt het verre van aantrekkelijk om met naam en toenaam online je verhaal te publiceren.

Tenzij het natuurlijk een politiek-correct praatje is, dat in naïef-linkse kringen op instemming kan rekenen. Dan kun je natuurlijk prima je naam erbij zetten. Dat geldt dus ook voor dit tenenkrommend naïeve artikel, dat als vanouds de moslims weer in de slachtofferrol duwt. Als iets niet werkt, is het dat wel.

Overigens wordt van allochtonen helemaal niet geëist dat ze alle zeden en gewoonten van hun afkomst afzweren. Die opmerking is dubbelop fout; ten eerste klopt het inhoudelijk niet; er wordt slechts aanpassing en integratie verwacht. Ten tweede wekt "afkomst" de suggestie van een onwrikbaar, onveranderbaar iets. De realiteit is dat mensen hun cultuur / religie meebrengen. Dat is aangeleerd gedrag. Religie is een keuze en de mate waarin je die religie beleeft en uitdraagt is dat ook.

In Turkije zie je wat er gebeurt bij moslims als ze zich gesteund weten door een islamist als president; een man die niks anders doet dan de invloed van de islam uitbreiden en deze religie bij niet-moslims door de strot douwen. Maar laat me raden: over de taal van Erdogan en z'n aanhangers zullen we deze mevrouw niet horen.

Overigens: voordat mevrouw de "Hollanders" de les gaat lezen over homo- en vrouwenrechten, stel ik voor dat ze zich eerst op de eigen gemeenschap richt. Laat ze zich maar opwinden over de massale vrouwenonderdrukking in moslimlanden, om het feit dat homo's in veel landen hun leven niet zeker zijn of de gevangenis indraaien. Of in eigen land: dat homo's niet hand-in-hand over straat durven vanwege de levendige homohaat onder "Nederlandse" moslims.

En dan hebben we het verder nog helemaal niet gehad over de algehele haat en afkeer richting het westen (en Nederland) die leeft onder in Nederland woonachtige moslims. Onderzoeken bewijzen dat keer op keer. Compleet andere normen en waarden; ook voelen ze zich totaal geen Nederlander. Tegen een mevrouw als deze auteur, die ook niks met Nederlanders heeft, die overloopt van haat richting "Hollanders" en die totaal blind is voor tekortkomingen en misdragingen vanuit de moslimgemeenschap, zou ik willen zeggen: verlaat dit nare, akelige land en zoek uw heil elders. Het klimaat in Turkije bevalt u vast prima.
pi_160730792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:N Nee dit krijg je als mensen zoals Erdogan misbruik maken van religie in combinatie met de macht die ze krijgen door strategische omstandigheden.

Edit: Wij hebben de medewerking van Turkije nodig, of nou willen of niet.
Wij hebben de medewerking van Turkije helemaal niet nodig. We hebben ballen nodig.
pi_160730814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wij hebben de medewerking van Turkije helemaal niet nodig. We hebben ballen nodig.
Ik denk dat jouw ballen niet de oplossing zijn :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160730843
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw ballen niet de oplossing zijn :N
Ik ben niet tegen een samenwerking met Turkije wat betreft onderwerpen als asielinstroom. Ik vind het alleen een absurde gedachte dat het nodig is. Dat is het niet. Het is helemaal niet nodig. We kunnen ook gewoon patrouilleren en veel harder optreden tegen mensen die de illegale oversteek wagen. We zijn doorgeslagen naïef en correct in Europa. Iedereen die hier aankomt, krijgt allerlei "rechten", noem maar op. Daar kiezen we zelf voor.
pi_160730846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die islam-verering bij onze volksvertegenwoordigers en grote delen van onze samenleving vertroebelt hun blik. Ik hoor nooit "we hebben de medewerking van Rusland nodig" of "we zijn van Rusland afhankelijk". Nee, dat land kan wel door sancties op de knieën gedwongen geworden. Het wordt iig wel geprobeerd.
pi_160730870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen een samenwerking met Turkije wat betreft onderwerpen als asielinstroom. Ik vind het alleen een absurde gedachte dat het nodig is. Dat is het niet. Het is helemaal niet nodig. We kunnen ook gewoon patrouilleren en veel harder optreden tegen mensen die de illegale oversteek wagen. We zijn doorgeslagen naïef en correct in Europa. Iedereen die hier aankomt, krijgt allerlei "rechten", noem maar op. Daar kiezen we zelf voor.
Het is gewoon simpel: Turkije is verantwoordelijk voor de mensen die via hun land de EU binnenkomen. Doen ze er niks aan dan komt geen enkele Turk de EU meer in.
Dan zal je zien hoe snel die vluchtelingenstroom opdroogt.
pi_160730881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja we kunnen hard zijn, we kunnen mensen in bootjes ook gewoon doodschieten :Y
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:17:50 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160730915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat een laffe en slappe discussietechniek is dat toch.

"We moeten harder optreden tegen illegale migranten"

"JA JE WIL ZE ZEKER ALLEMAAL DOODSCHIETEN OFNIET!?!?!?!"

:')
Graag op anoniem
pi_160730926
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een laffe en slappe discussietechniek is dat toch.

"We moeten harder optreden tegen illegale migranten"

"JA JE WIL ZE ZEKER ALLEMAAL DOODSCHIETEN OFNIET!?!?!?!"

:')
Sorry :@ Welke oplossing heb jij?
pi_160730931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:N Nee dit krijg je als mensen zoals Erdogan misbruik maken van religie in combinatie met de macht die ze krijgen door strategische omstandigheden.

Edit: Wij hebben de medewerking van Turkije nodig, of nou willen of niet.
Het is gewoon niet waar wat je schrijft, sorry. Erdogan is een islamist. Islamisme wil zeggen: de politieke islam nastreven. Als islamist wil je maar één ding: de islam tot politiek verheffen en de samenleving volledig op de religie baseren. Dat is waar dictator Erdogan al lange tijd mee bezig is in Turkije.

En goed nieuws: onder "Nederlandse" Turken is de steun voor zijn AK-partij nog groter dan in eigen land. Dat is dus hoe Turken in Nederland massaal denken: politieke islam, die kant moeten we op. Zo denken ze. Lees nu dat jankverhaal op Joop.nl nog eens.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:19:40 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160730938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Sorry :@ Welke oplossing heb jij?
Iets wat ergens tussen iedereen doorlaten en iedereen doodschieten inzit.
Graag op anoniem
pi_160730955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

We zouden dat inderdaad kunnen doen ja. Het heeft niet meteen mijn voorkeur, maar het zou inderdaad kunnen. Als mensen vroeger de grens van Oost- naar West-Duitsland illegaal probeerden over te steken, werden ze ook beschoten.

In plaats van mensen actief doodschieten, zou ik eerder opteren voor actief terugsturen en buiten de territoriale wateren van de EU houden. Patrouilleren, dus. En bootjes terugduwen. Mensen gaan dan met gevaar voor eigen leven die bootjes op, terwijl ze weten dat ze hun bestemming niet bereiken. Dan is het rap afgelopen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:24:03 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_160730971
Het zou mij niks verbazen dat als we 50 jaar verder zijn onze samenwerking met Turkije nu in hetzelfde licht zal worden gezien als de appeassement politiek met Nazi-Duitsland van de jaren 30.

Dus nee, ik vind niet dat we samen moeten werken. Maar goed, de tijd zal het leren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_160730972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar wat je schrijft, sorry. Erdogan is een islamist. Islamisme wil zeggen: de politieke islam nastreven. Als islamist wil je maar één ding: de islam tot politiek verheffen en de samenleving volledig op de religie baseren. Dat is waar dictator Erdogan al lange tijd mee bezig is in Turkije.

En goed nieuws: onder "Nederlandse" Turken is de steun voor zijn AK-partij nog groter dan in eigen land. Dat is dus hoe Turken in Nederland massaal denken: politieke islam, die kant moeten we op. Zo denken ze. Lees nu dat jankverhaal op Joop.nl nog eens.
Als anti-islamist wil je maar één ding, islamisme voorkomen. Hou eens op met dit soort jankverhalen.
pi_160730996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We zouden dat inderdaad kunnen doen ja. Het heeft niet meteen mijn voorkeur, maar het zou inderdaad kunnen. Als mensen vroeger de grens van Oost- naar West-Duitsland illegaal probeerden over te steken, werden ze ook beschoten.

In plaats van mensen actief doodschieten, zou ik eerder opteren voor actief terugsturen en buiten de territoriale wateren van de EU houden. Patrouilleren, dus. En bootjes terugduwen. Mensen gaan dan met gevaar voor eigen leven die bootjes op, terwijl ze weten dat ze hun bestemming niet bereiken. Dan is het rap afgelopen.
Zie Australië.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_160730997
quote:

[..]

Er verdrinken regelmatig mensen. Denk je dat ze dat met plezier doen?
pi_160731001
De leider van Turkije, onze toekomstige EU-partner, vriendje van Samsom en Rutte, de heer Erdogan, deed gisteren nog interessante voorstellen:

Turkey’s President Tayyip Erdogan has claimed the definition of a terrorist should be changed to include their "supporters" - such as MPs, civil activists and journalists.
http://www.independent.co(...)demics-a6933881.html

Wat een laf, hypocriet gedrocht is de EU ook he. :r
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:30:03 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160731021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:
De leider van Turkije, onze toekomstige EU-partner, vriendje van Samsom en Rutte, de heer Erdogan, deed gisteren nog interessante voorstellen:

Turkey’s President Tayyip Erdogan has claimed the definition of a terrorist should be changed to include their "supporters" - such as MPs, civil activists and journalists.

En de directe familie, de buren, de bakker, de loodgieter. Eigenlijk iedereen die wel handig is om uit de weg te ruimen kan dus gedefinieerd worden als een terrorist. Erdo :')
Graag op anoniem
pi_160731046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Blokjes kaas, orgelman, tulpen, klompen. Dat is wat ze willen die Nederlanders :')
Nou vrij simpele verlangens, integendeel tot de immigranten die eisen uitkering, huis, gratis voedsel, kleren zonder ooit zelf iets bij gedragen te hebben. En maar eisen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_160731066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er verdrinken regelmatig mensen. Denk je dat ze dat met plezier doen?
Overmoed, Allah zal ons helpen en anders wacht de hemel, en de instelling, dat als een kind verdrinkt, dan maak je gewoon weer een nieuwe! Vrouwen zijn alleen maar broedkippen, nietwaar?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:37:04 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_160731094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:27 schreef Braindead2000 het volgende:

Met diezelfde redenatie zijn alle moslims ook mede verantwoordelijk voor de misdaden van de extremisten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_160731136
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En de directe familie, de buren, de bakker, de loodgieter. Eigenlijk iedereen die wel handig is om uit de weg te ruimen kan dus gedefinieerd worden als een terrorist. Erdo :')
Erdogan is een beest. Hij verbergt het niet en je kan het een beest niet kwalijk nemen dat het een beest is. Mijn grootste irritatie gaat richting die figuren hier in Nederland die menen het monopolie op moraal en fatsoen te hebben maar hun ziel aan de duivel verkopen als ze er ook maar een klein beetje beter van worden.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:58:44 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160731317
quote:

[..]

ga je europa nou gelijkstellen aan oost duitsland :o, wordt turkije daarmee west duitsland?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')