Nope plaszakje idd. Hebben een reserve mee.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
hoe doe je zoiets eigenlijk chanty? Lever je dan een volle plasluier in?
Hopelijk is je frupje snel weer in z'n oude doen!
Ah goed om te horenquote:Op woensdag 16 maart 2016 13:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Goede keuze! Hier de Joolz Day Quadro ook met de Mutsy mand erbij. Nu 6 maanden in gebruik en zo fijn!!
Ik weet het type niet uit mijn hoofd, maar ik kan thuis wel voor je kijken. Het zit bij ons allemaal nog ingepakt als bouwpakket dus een foto van wagen + mandje gaat niet lukken, maar ik hoop dat er ergens een typenummer van dat mandje op staat. Van wat ik me kan herinneren kon je 2 steunen/adapters of iets kopen waar je dat Mutsy mandje dan aan kan hangen en dat mandje past dan precies om die Joolz kinderwagen. Ik wist ook niet dat dat kon, maar het werd ons bij de babydump verteld en gedemonstreerd.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:50 schreef Fien10 het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Ik ben niet helemaal bijgelegen maar ik ving iets op over een Joolz day kinderwagen met een muts boodschappenmand. Wij hebben de Joolz day earth en het nadeel van de wagen vind ik inderdaad het opbergmandje. Kan iemand misschien een foto sturen van hoe dat dan zit met een mutsymandje? En van welke mutsy is dat mandje dan?
Jemig, dat is zowat een hele dag ziekenhuis geweest dusquote:Op woensdag 16 maart 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Weer 2,5 uur gezeten in het ziekenhuis. Hij wilde maar niet plassen. Bloeduitslag was nu wel goed. Moeten nog wel urine inleveren zodra hij geplast heeft maar mochten gaan. Nu hopelijk een leuke pretechoEn Lucas slaapt ondertussen in de maxi cosi, die was zo moe. Arm ding.
Dat is de mutsy four rider.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:48 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ah goed om te horen
[..]
Ik weet het type niet uit mijn hoofd, maar ik kan thuis wel voor je kijken. Het zit bij ons allemaal nog ingepakt als bouwpakket dus een foto van wagen + mandje gaat niet lukken, maar ik hoop dat er ergens een typenummer van dat mandje op staat. Van wat ik me kan herinneren kon je 2 steunen/adapters of iets kopen waar je dat Mutsy mandje dan aan kan hangen en dat mandje past dan precies om die Joolz kinderwagen. Ik wist ook niet dat dat kon, maar het werd ons bij de babydump verteld en gedemonstreerd.
Heb jij er ook zo eentje.quote:Op woensdag 16 maart 2016 17:09 schreef Marjolijntje het volgende:
F. noemt dr broertje stug Olaf trouwens. Dat wordt ook nog een uitdaging om haar te overtuigen dat dat toch niet zijn echte naam gaat zijn.
Datquote:Op woensdag 16 maart 2016 17:56 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik wil zohooo graag ook het geslacht weten boehoe .. geduld .. I haz it not
Jee voor de naam! Geen Olaf?quote:Op woensdag 16 maart 2016 17:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Chanty, wat een dag! Hopelijk lukt het met urine opvangen en had je een fijne echo.
Ik geloof dat wij eruit zijn qua naamEn er wordt richting mn blaas gestuiterd, nu al. Minder fijn.
UWV heeft gebeld, die bellen over 8 weken nog eens terug om te vragen hoe het gaat, dat geeft ook wel wat rust. Ben benieuwd of ik nog wat van de arbo hoor. En morgen weer vk afspraak, gewoon weer bij mijn eigen vk en veel tijd vrij gemaakt (en F. gaat naar oma) dus ik kijk er naar uit, weer even normaal kunnen praten.
F. noemt dr broertje stug Olaf trouwens. Dat wordt ook nog een uitdaging om haar te overtuigen dat dat toch niet zijn echte naam gaat zijn.
Veel te bang dat het kind straks een oranje neus heeft anders.
h&mquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ooohhh mijn man komt net thuis met 2 tassen vol babykleertjes van een collega en ze zijn zo leuk![]()
Hoef zo goed als niks meer te halen, zoveel is het
Weet iemand waar je goedkoop bh verlengstukjes kunt kopen? Ik had al eerder het idee dat mijn bh vrij strak zat maar vandaag was het echt pijnlijk. Mijn rug doet nu nog zeer
Ik mag meestal Anna zijn, tenzij ze haar Anna jurk aan heeft, dan ben ik Elsa (ja, ze heeft een Anna en een Elsa jurkquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heb jij er ook zo eentje.Otje kan leven met een broertje als we hem Sven noemen. (En mij noemt ze al maanden Elsa. Ook buitenshuis )
Klopt je cupmaat verder nog wel?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ooohhh mijn man komt net thuis met 2 tassen vol babykleertjes van een collega en ze zijn zo leuk![]()
Hoef zo goed als niks meer te halen, zoveel is het
Weet iemand waar je goedkoop bh verlengstukjes kunt kopen? Ik had al eerder het idee dat mijn bh vrij strak zat maar vandaag was het echt pijnlijk. Mijn rug doet nu nog zeer
Ja volgens mij wel. De beugels zitten nog gewoon goed om de borst heen, prikken er aan de zijkant niet in of zo. Alleen drukken de beugels heel erg tegen mijn ribben aan en de rest van de band snijdt in mijn rug en aan de voorkant tussen de beugels in. Zelfs nu ik mijn bh al 2 uur uit heb doet het nog pijnquote:
Dat is irritantquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat efficiënt van die combinatietest Crump, ik moet van mijn vk juist echo en bloed prikken op dezelfde dag en dan een week op de uitslag wachten.
Leuk dat het een mooie echo wasquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:09 schreef Chanty het volgende:
Urine was in orde. Kijken hoe het morgen is. Vanavond wisselde het tussen huilen en vrolijk.
Mooie pretecho gehadZe ligt vooralsnog net als haar broer in onvolkomen stuit wel
Ik heb zo'n setje bij cheap ass winkel hier gekocht en gebruik het niet, kan het wel opsturen als je wilt? Past makkelijk in enveloppe.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. De beugels zitten nog gewoon goed om de borst heen, prikken er aan de zijkant niet in of zo. Alleen drukken de beugels heel erg tegen mijn ribben aan en de rest van de band snijdt in mijn rug en aan de voorkant tussen de beugels in. Zelfs nu ik mijn bh al 2 uur uit heb doet het nog pijn![]()
Maar ik ga denk ik naar de Hunkemöller en dan laat ik me daar eerst wel weer ff opmeten. Doe ik eigenlijk standaard als ik voor nieuwe bh's ga. Ben tot nu toe 1 cup gegroeid (dat ik weet), valt wel mee eigenlijk
Ik ben ook wel benieuwd ja!quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:23 schreef Malteser het volgende:
Fien, wil je dat ik morgen even een foto maak en hier neer zet van de Mutsy mand op de Joolz? Hier is de wagen al een half jaar in gebruik en dan hoeft Miss Congeniality nog niets in elkaar te zetten.
Super lief, een zoektocht op Google leerde mij al hoe het precies zit dus m'n vraag is beantwoord. Wel bedankt voor t meedenken maar niet meer nodig dusquote:Op woensdag 16 maart 2016 21:23 schreef Malteser het volgende:
Fien, wil je dat ik morgen even een foto maak en hier neer zet van de Mutsy mand op de Joolz? Hier is de wagen al een half jaar in gebruik en dan hoeft Miss Congeniality nog niets in elkaar te zetten.
Ik maak morgen een foto voor je!quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:30 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd ja!
Chanty, alweer een stuit, zegt nog niets, maar ik zou er ook benieuwd naar zijn hoor... Bij mij lag ze in elk geval vanaf 28 weken onafgebroken in stuit vorige keer (maar halve baarmoeder, dus minder bewegingsvrijheid). Herken je het ook met de bewegingen? Beterschap met Lukas trouwens!
Ik had vorige zwangerschap eerst ook bh verlengstukjes, die kwamen van livera. Wel fandag om de breedte van je bh/aantal sluitingen erbij te houden.
Dot, weer pannenkoeken vandaag? Of ananas? Of...
Ja ze kan nu nog alle kanten op. Ik ga me ook nergens druk om maken, doe er toch niks aan (behalve draaipogingen dan tzt). Lucas lag idd ook vanaf 28 weken in stuit. Ze ligt ook echt PRECIES zoals Lucas toenquote:Op woensdag 16 maart 2016 21:30 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd ja!
Chanty, alweer een stuit, zegt nog niets, maar ik zou er ook benieuwd naar zijn hoor... Bij mij lag ze in elk geval vanaf 28 weken onafgebroken in stuit vorige keer (maar halve baarmoeder, dus minder bewegingsvrijheid). Herken je het ook met de bewegingen? Beterschap met Lukas trouwens!
Ik had vorige zwangerschap eerst ook bh verlengstukjes, die kwamen van livera. Wel fandag om de breedte van je bh/aantal sluitingen erbij te houden.
Dot, weer pannenkoeken vandaag? Of ananas? Of...
Hm vervelend zeg! Je kunt overdag ook groente eten he! Komkommertje en tomaatjes bij je boterham, (rauwe) worteltjes, koude gekookte bietjes met feta.. Genoeg mogelijkheden hoor!quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:56 schreef Nazil het volgende:
[..]
h&m
Twinkle goede uitslagwat fijn!
Lamb beterschap met je griep. Hopelijk knap je snel op.
Ik heb er net mijn avondeten uitgegooidweet niet waarom eigenlijk. Onder het eten moest ik ineens overgeven, terwijl ik dat al weken niet meer gedaan heb en al helemaal niet 's avonds. Erg raar. Maak mij wel elke keer zorgen dat ik te weinig groente eet (avondeten is niet mijn favoriet) en nu had ik groente en dan gooi ik het er weer uit
Avondfoto is het geworden:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je klikt op beide buizen een knop en aan die twee knoppen hangt de mand.
Ik heb de mand er alleen op als ik boodschappen ga doen. Je pakt hem er heel makkelijk af (en die twee knoppen kun je altijd laten zitten).
Ja ik pak te snel andere dingen want lekkerderquote:Op woensdag 16 maart 2016 22:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Hm vervelend zeg! Je kunt overdag ook groente eten he! Komkommertje en tomaatjes bij je boterham, (rauwe) worteltjes, koude gekookte bietjes met feta.. Genoeg mogelijkheden hoor!
quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:33 schreef Malteser het volgende:
[..]
Avondfoto is het geworden:Geen last van met het lopen dat je er tegenaan schopt? Ik wil zooooo graag een Joolz, ik vraag mij alleen heel erg af of vriend dat gaat accepteren want die vindt dat eentje van 400 euro ook voldoet. Ik vind dat als we voor de rest veel tweedehands doen, ik best een Joolz magSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je klikt op beide buizen een knop en aan die twee knoppen hangt de mand.
Ik heb de mand er alleen op als ik boodschappen ga doen. Je pakt hem er heel makkelijk af (en die twee knoppen kun je altijd laten zitten).![]()
[..]
Avondfoto is het geworden:Wat handig zeg! Ik hou hem in gedachten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je klikt op beide buizen een knop en aan die twee knoppen hangt de mand.
Ik heb de mand er alleen op als ik boodschappen ga doen. Je pakt hem er heel makkelijk af (en die twee knoppen kun je altijd laten zitten).
Ik vind dat wel wat hormonaal hoor, een fandag om de breedte van je bh bij te houden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:30 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik had vorige zwangerschap eerst ook bh verlengstukjes, die kwamen van livera. Wel fandagom de breedte van je bh/aantal sluitingen erbij te houden.
Nee hoor, de duwstang is uitschuifbaar en de mand hangt vooral onder de wagen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:39 schreef Nazil het volgende:
[..]
Geen last van met het lopen dat je er tegenaan schopt? Ik wil zooooo graag een Joolz, ik vraag mij alleen heel erg af of vriend dat gaat accepteren want die vindt dat eentje van 400 euro ook voldoet. Ik vind dat als we voor de rest veel tweedehands doen, ik best een Joolz mag
Ik ook, ik loop als een kerelquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:55 schreef Molo het volgende:
Schop je daar niet steeds tegenaan? Ik neem altijd nogal grote passen als ik loop namelijk
Ja! De Joolz Day is exact even breed als een Mutsy en de vorm van de buizen is ook gelijk. Vandaar dat dat op elkaar past.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:43 schreef Amsel het volgende:
Die Mutsy mand onder een Joolz, waarom wist ik dat nog niet?Geweldig! En dat kan met een Joolz Day dus?
Met Lucas gaat t weer goed. Is super vrolijk weer. Houden hem vandaag wel thuis en kijken hoe de dag verloopt. Ik ben vanochtend naar t werk geweest en heb net mijn man afgelost. Blij dat ik weer een lachend kind heb.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:48 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty wat een mooi meisje heb je daaren dat voetje *smelt* wat super schattig
Hoe is het met L?
Wij hebben een easy walker. Gekregen van de nicht van mijn man dus ik heb me nooit verdiept in kinderwagens. Wil er nu wel zn plankje bij halen waar Mats op kan staan al vraag ik me af of dat niet irritant loopt. Iemand ervaring met zn plankje?
Fieder succes en vooral veel plezier bij de 20 weken echo
Mazou gelukkig geen blaasontsteking![]()
Nazil ik eet ook bijna geen groente. Avond eten staat echt tegen. Wel eet ik vaak komkommer of tomaat op brood en de standaard groente door de pasta enz. Zelf gemaakte soep gaat wel goed daar doe ik dan ook groente in.
Liefquote:Op woensdag 16 maart 2016 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n setje bij cheap ass winkel hier gekocht en gebruik het niet, kan het wel opsturen als je wilt? Past makkelijk in enveloppe.
En als je niet gebruikt mik je het maar weg ofzo
Niet meer overgegeven verder?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:56 schreef Nazil het volgende:
[..]
h&m
Twinkle goede uitslagwat fijn!
Lamb beterschap met je griep. Hopelijk knap je snel op.
Ik heb er net mijn avondeten uitgegooidweet niet waarom eigenlijk. Onder het eten moest ik ineens overgeven, terwijl ik dat al weken niet meer gedaan heb en al helemaal niet 's avonds. Erg raar. Maak mij wel elke keer zorgen dat ik te weinig groente eet (avondeten is niet mijn favoriet) en nu had ik groente en dan gooi ik het er weer uit
Fijn om te horen dat het weer goed gaat met hem!quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Met Lucas gaat t weer goed. Is super vrolijk weer. Houden hem vandaag wel thuis en kijken hoe de dag verloopt. Ik ben vanochtend naar t werk geweest en heb net mijn man afgelost. Blij dat ik weer een lachend kind heb.
Wij kregen hier inderdaad ook veel info tijdens de echo, alles werd uitgebreid benoemd en zoquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ikke ik weet niet hoe oud mats is? Hier hadden we ook edn loopplankje maar Djenna veftikte het de halve tijd om erop te staan![]()
Chanty mooie echo![]()
Fieder veel succes vandaag!
Quoi hier bij de 20 wekenecho werd gelijk en eerlijk verteld hoe de zaken ervoor staan. Dan praat ik over Radboud. Zo kregen we bij mijn eerste te horen dat er wat zaken speelden rondom haar hartje. Direct na die echo hadden we een gedprek met de kindercardioloog die ons in jip en janneke taal uitlegde wat er aan de hand was en wat de rest van het plan was. Week erna hadden we een soort 20 weken echo 2.0, maar dan alleen van het hart en hier was de kindercardioloog ook bij.
Buiten dat blijft een 20 weken echo ook mooi vind ik. Je hele kindje wordt doorgelicht en alles wordt aangewezen en er wordt verteld wat alles inhield enzo. Een uur lang heeeeel veel info in ieder geval. Maar bovenal blijft het een medisch ietsnatuurlijk.
Ja ik snap best dat je daar ook niet echt bij stil staat. Je krijgt volgens mij van te voren ook geen enge vragenlijst met allemaal van dat soort vragen, om te bepalen of je voor een 'gewone' 20 weken echo of een 'uitgebreide' in aanmerking komt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij kregen hier inderdaad ook veel info tijdens de echo, alles werd uitgebreid benoemd en zoPrachtig om te zien ook hoe ver dat kindje dan al ontwikkeld is en gelukkig was alles wat ze konden zien ook gewoon goed.
Alleen bleek later dat we eigenlijk recht hadden gehad op een uitgebreidere versie (GUO of zo?) vanwege een geboorteafwijking van mijn man (slokdarm zat niet vast). Dat is operatief opgelost en hij kan er prima mee leven verder. Zijn ouders hebben het een en ander uit laten zoeken en daar kwam uit dat het niet erfelijk was (zijn jongere broer heeft het bv. niet), dus hebben wij ons daar verder geen zorgen om gemaakt. Vervolgens gaf de echoscopiste aan dat het iets was dat op een echo ook niet echt naar voren zou hoeven komen, je zou hoogstens indirecte aanwijzingen kunnen checken (of de maag vol is bv. en of er iets in de blaas zit), maar je ziet het pas echt bij de geboorte.
En nu hoorde ik van de week van een collega dat zijn vriendin een uitgebreide echo heeft gehad omdat hij op een chemische plant werkt. Ik werk op diezelfde plant, maar het is niet in me opgekomen om daarom om een uitgebreide echo te vragen. Ik ga de chemische gedeelten niet meer in sinds de zwangerschap, dus het leek me verder niet echt een probleem. Maar blijkbaar had ik dus 2 indicaties voor een uitgebreide echo en die heb ik niet laten doen![]()
Ja dan komen dat soort dingen altijd nog net even iets harder aan iddquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:13 schreef Molo het volgende:
Heftig bericht is dat ja...
En hakt er extra in als je zelf zwanger bent ook.
Borstvoeding helpt, maar is geen garantie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:51 schreef Piekie81 het volgende:
Even een binnenval.
Vanmorgen kregen wij het bericht dat een kindje uit de straat, van net 5 weken oud, is overleden aan kinkhoest. En nu weet ik het even allemaal niet meer...![]()
Ik zit op mijn werk, maar kan mijn hoofd er echt niet goed bij houden. 5 weken, waarvan 2 weken ziekenhuis, en nu is ze er dus niet meer. En dan overleden aan kinkhoest. Daar zijn pasgeborenen niet tegen beschermd.
Ik ben er echt helemaal ondersteboven van.
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja ik snap best dat je daar ook niet echt bij stil staat. Je krijgt volgens mij van te voren ook geen enge vragenlijst met allemaal van dat soort vragen, om te bepalen of je voor een 'gewone' 20 weken echo of een 'uitgebreide' in aanmerking komt.
O excuus da's idd waarquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.
We hebben destijds bij de intake wel aangegeven dat mijn man die geboorte afwijking had en dat was uitgezocht dat het niet erfelijk was. Er is mij ook gevraagd waar ik werkte en wat voor soort werkzaamheden ik deed. Voor beide dingen is toen niet vanuit de VK aangegeven dat er daarvoor extra screening nodig was of zo en wij hebben er zelf ook niet om gevraagd. Het is dat de echoscopiste erover begon bij de 20-weken echo. Om meteen daarna te zeggen dat je het waarschijnlijk toch niet op een echo gaat zien. Dan zie ik ook de meerwaarde niet van die heule uitgebreide echoquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.
Vind ik welquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:10 schreef Crumpette het volgende:
Piekie![]()
Chanty mooie fotos!en fijn dat L zich iets beter voelt.
Als je uitvalt tegen de DHL man omdat hij heel snel een tweede keer aanbelt en tegen het raam klopt terwijl mijn kind slaapt en ik naar beneden hol (bovenwoning) dan is dat de zwangerheid he?vast wel.
Nee, er wordt wat langer en zorgvuldiger naar bepaalde dingen gekeken. Je wordt alleen medisch als daar een aanleiding voor is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Maar als je die uitgebreide echo wel zou krijgen op een bepaalde indicatie, ben je dan ook meteen medisch in de zin van verplicht in het ziekenhuis bevallen en zo? Of is dat niet per definitie zo?
Inmiddels ligt er een positief advies van de Gezondheidsraad, het is nu aan de minister of het standaard aangeboden gaat worden in de zwangerschap. In de tussentijd kan je het op eigen initiatief (en op eigen kosten) voorleggen aan je huisarts.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:47 schreef ikke_84 het volgende:
Ik heb het een tijdje geleden met de vk overlegd of ik me kon laten inenten tegen kinkhoest op het eind van de zwangerschap zodat de baby dan beschermt is tot aan zijn eerste prikjes. De vk heeft dat toen opgezocht maar er loopt nu een studie om te kijken of in de zwangerschap enten zinvol is.
Neuh, dat zien jonge jongens niet volgens mij. Zijn gezicht betrok wel heel snel en hij keek me niet meer aanquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Vind ik wel![]()
Deed ie boos terug? Of durfde hij dat niet meer nadat ie je buik zag?
Die knakker krijgen vrijwel niets voor een pakje en denken er echt niet over na dat jij een kind te slapen hebt johquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:00 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Neuh, dat zien jonge jongens niet volgens mij. Zijn gezicht betrok wel heel snel en hij keek me niet meer aanawww. Nee serieus, je kunt best mensen een paar seconden geven om open te doen, hallo.
Ow dank jequote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Inmiddels ligt er een positief advies van de Gezondheidsraad, het is nu aan de minister of het standaard aangeboden gaat worden in de zwangerschap. In de tussentijd kan je het op eigen initiatief (en op eigen kosten) voorleggen aan je huisarts.
DHL? Mja sorry maar hoe slecht iemand anders zijn beroepsveld geregeld is vind ik geen reden om je werk af te raffelenquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die knakker krijgen vrijwel niets voor een pakje en denken er echt niet over na dat jij een kind te slapen hebt joh![]()
Horrormones ftw![]()
quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
DHL? Mja sorry maar hoe slecht iemand anders zijn beroepsveld geregeld is vind ik geen reden om je werk af te raffelenals het echt zo slecht betaalt dan ga je wat anders doen lijkt me.
hormones
quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
* Molo schuift blokje chocolade/bak patat/schuimblokken/Bossche bol/stuk kaas toe. Dat helpt vast
Ik heb net een Turkse pizza met kaas op. Ook heel erg gezondquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:38 schreef Crumpette het volgende:
[..]ja wil het wel met die kilos! Mijn vriend gooit steeds ongezien b&j in de vriezer om de hormonsters te temmen
1 hormonster heeft nu gezegd dat dat niet meer mag want ik hoef niet perse zon slagschip te worden als vorige keer
Wel lekkerquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb net een Turkse pizza met kaas op. Ook heel erg gezond
Wanneer ben jij uitgerekend? Zie je niet in het lijstje staan
Als het niet erfelijk is, dan is er dus ook geen reden om aan te nemen dat je kind het ineens alsnog heeft, dus dat is dan inderdaad geen reden voor extra onderzoekquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
We hebben destijds bij de intake wel aangegeven dat mijn man die geboorte afwijking had en dat was uitgezocht dat het niet erfelijk was. Er is mij ook gevraagd waar ik werkte en wat voor soort werkzaamheden ik deed. Voor beide dingen is toen niet vanuit de VK aangegeven dat er daarvoor extra screening nodig was of zo en wij hebben er zelf ook niet om gevraagd. Het is dat de echoscopiste erover begon bij de 20-weken echo. Om meteen daarna te zeggen dat je het waarschijnlijk toch niet op een echo gaat zien. Dan zie ik ook de meerwaarde niet van die heule uitgebreide echo![]()
Maar als je die uitgebreide echo wel zou krijgen op een bepaalde indicatie, ben je dan ook meteen medisch in de zin van verplicht in het ziekenhuis bevallen en zo? Of is dat niet per definitie zo?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen voorwaarde, dat je enorm moet mee posten?quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]helaas heb ik net gegeten. Second lunch anyone?
9 aug! Ik ben wisselend actief hier dus hoef niet echt in de OP. Stuk minder tijd om te interwebsen met een dreumes!
Dan ben ik blij dat we 'gewoon' de SEO hebben laten doen, een GUO had waarschijnlijk niks extra's opgeleverd en blijkbaar dus nog extra geld gekost...quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:08 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als het niet erfelijk is, dan is er dus ook geen reden om aan te nemen dat je kind het ineens alsnog heeft, dus dat is dan inderdaad geen reden voor extra onderzoek
Een GUO is geen medische indicatie nee, slechts een uitgebreidere echo dan de standaard 20 weken echo. Er wordt op een aantal onderdelen uitgebreider of anders naar bepaalde afwijkingen gezocht. Verder is het zo dat de SEO volledig vergoed wordt, maar de GUO van je wettelijk eigen risico afgaat (want medisch specialistisch onderzoek).
Natuurlijk wel! Maak je niet druk hoor, jij zit altijd ruim boven het minimum.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:13 schreef Molo het volgende:
Dat is toch ook geen voorwaarde, dat je enorm moet mee posten?
Ik ben gewoon een spamhoertje, maar zonder opzetquote:Op donderdag 17 maart 2016 14:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Maak je niet druk hoor, jij zit altijd ruim boven het minimum.
Een vriendin van mij heeft zich vorige maand laten vaccineren omdat een nichtje van haar van 6 weken oud in januari is overleden aan kinkhoest. Maar dat nichtje woont niet hier in de buurt, dus dat was voor mij een 'ver van mijn bed show'.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Inmiddels ligt er een positief advies van de Gezondheidsraad, het is nu aan de minister of het standaard aangeboden gaat worden in de zwangerschap. In de tussentijd kan je het op eigen initiatief (en op eigen kosten) voorleggen aan je huisarts.
pizza's zijn immers groentenquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bent gewoon een feeder voor je baby, more food, moreeeee!!!quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:49 schreef Fieder het volgende:
Piekie wat vreselijk![]()
Buikbaby is goedgekeurd bij de 20 weken echoalleen mijn placenta blijkt uit 2 delen te bestaan. Ik hoefde me er geen zorgen om te maken maar dat doe ik nu dus wel
maar aan de vk vragen volgende keer hoe dat zit
Salade iddquote:Op donderdag 17 maart 2016 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
pizza's zijn immers groenten![]()
Enorme babytsunami straks in augustus hier
Aardappel= groentequote:Op donderdag 17 maart 2016 17:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Salade idd
Dat biedt perspectief voor vanavond, patat olé olé!
Ik ga *nu* bestellenquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja! De Joolz Day is exact even breed als een Mutsy en de vorm van de buizen is ook gelijk. Vandaar dat dat op elkaar past.
Och wat ergquote:Op donderdag 17 maart 2016 10:51 schreef Piekie81 het volgende:
Even een binnenval.
Vanmorgen kregen wij het bericht dat een kindje uit de straat, van net 5 weken oud, is overleden aan kinkhoest. En nu weet ik het even allemaal niet meer...![]()
Ik zit op mijn werk, maar kan mijn hoofd er echt niet goed bij houden. 5 weken, waarvan 2 weken ziekenhuis, en nu is ze er dus niet meer. En dan overleden aan kinkhoest. Daar zijn pasgeborenen niet tegen beschermd.
Ik ben er echt helemaal ondersteboven van.
Het gaat hier te vaak over chocolaquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
O dot is het lange wachten dan eindelijk beloond! Lekker genieten nu!
En nu heb ik zin in sjokola
Huh wat bedoel je?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:41 schreef Fieder het volgende:
Amsel doe ns linkje welke t nou isen ook die bevestiging
[..]
Avondfoto is het geworden:Bedankt voor de foto! Mooie oplossing hoor! Ik ben voor mezelf nog niet overtuigd. Ik heb nu een eenvoudig boodschappennetje, ik denk dat die straks ook wel voldoet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je klikt op beide buizen een knop en aan die twee knoppen hangt de mand.
Jij ging de boodschappenmand bestellen toch? Linkje vd webshop? Dan weet ik precies welke het isquote:
Mobiel lukt linkje plakken niet, maar als je op baby-dump.nl zoekt op Mutsy Igo Shopping Bag is het het enige zoekresultaatquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:10 schreef Fieder het volgende:
[..]
Jij ging de boodschappenmand bestellen toch? Linkje vd webshop? Dan weet ik precies welke het is
Van harte! Nu genieten van de kleine meid.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een dochter!![]()
Vanochtend om half 9 is K.e.s geboren na een nachtje weeën die een handje werden geholpen door te primen. Alles is helemaal goed gegaan en we waren met de lunch weer thuis.
Ah, thanks!quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dot gefeliciteerd!!
[..]
Ze post updates in OUD / Meerling Ouders
Ik sta nu ineens op nr 10quote:Op vrijdag 18 maart 2016 07:52 schreef Nouk84 het volgende:
Duurt niet lang meer voor ik onderdeel ben van de top 10 😱
Naweeën!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 06:51 schreef Dot. het volgende:
Dank u dames! Krampjes zijn stom en naweeën ookMaar verder gaat het best wel goed
Er is inderdaad (nog) geen vaccin met alleen kinkhoest. In de VS gebruiken ze Tdap, een combinatie van tetanus, difterie en kinkhoest. http://www.cdc.gov/pertussis/pregnant/mom/get-vaccinated.htmlquote:Op donderdag 17 maart 2016 22:33 schreef Leonietje83 het volgende:
En over vaccineren tegen kinkhoest, ik wilde dat heel graag. (Het heerste ineens in m'n omgeving 2 maanden geleden) maar zowel huisarts als vlos als ggd konden me niet helpen? Het vaccin was er niet, alleen in dktp maar gevolgen van enting daarmee als zwangere zijn niet bekend dus wordt afgeraden.
volgens mijn kapper wel maar wel laten weten, door de hormonen kan de kleur anders uitvallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je zou denken dat ik het nog wist maar niet dus, maar jullie vast wel
Mag je je haar verven in het 1e trimester?
Absurd!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:13 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Dot!![]()
![]()
Ik las ook iets dat Quoi wat geschuif voelde?![]()
Ik voel me soms nog niet echt zwanger, vooral dikker. Maar ik kwam er achter (sorry als TMI
) dat mijn borst(en?
) een klein beetje gelekt hebben vannacht, nou dan moet ik wel zwanger zijn he
![]()
Ditquote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:12 schreef Nazil het volgende:
[..]
volgens mijn kapper wel maar wel laten weten, door de hormonen kan de kleur anders uitvallen.
Hoe sta jij eigenlijk tegenover deze vaccinatie tijdens de zwangerschap?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er is inderdaad (nog) geen vaccin met alleen kinkhoest. In de VS gebruiken ze Tdap, een combinatie van tetanus, difterie en kinkhoest. http://www.cdc.gov/pertussis/pregnant/mom/get-vaccinated.html
Als je zelf het Rijksvaccinatieprogramma hebt doorlopen als kind, heb je nu aan een booster voldoende, dus niet hetzelfde DKT(P)-vaccin als ze aan kinderen geven, zie: http://www.rivm.nl/Onderw(...)evaccinszijngeschikt
Het kan tot 38 weken staat in dat artikelquote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:13 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank voor de info Vivi, echt heel irri dat ik die niet weken geleden bij vlos/ha/ggd heb gekregen. Nu al 36+4 dus te laat voor inenting. Echt eng idee omdat het zo heerst in m'n directe omgeving...
Ik vind het mooi dat dit kan, jezelf vaccineren zodat je baby de antistoffen krijgt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:03 schreef ikke_84 het volgende:
Hoe sta jij eigenlijk tegenover deze vaccinatie tijdens de zwangerschap?
Dooie mol, ontplofte egel ...quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik waag t erop... die dooie mol op mijn hoofd ziet er niet uit en ik verf in een goed geventileerde ruimte.
Ja, dat is waar. Vanuit sommige hoeken vind ik mezelf ook wel zwangerquote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:17 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi wat leuk dat je al wat voeldebijzonder gevoel en het maakt het allemaal wat echter.
Miezziej herkenbaarik zei vandeweek nog tegen mijn man dat ik nog helemaal niet zwanger lijk maar alleen maar dik. Hij was het er niet mee eens maar vindt me er echt zwanger uit zien. Toen ik een foto terug zag van die dag in de dierentuin was ik het toch wel met hem eens
van boven ziet het er heel anders uit dan van opzij.
Ik vind jou er ook echt zwanger uit zien en echt niet dik.
En nu al lekkende tietendat belooft nog wat
![]()
Miss_c auw een gekneusde rib is echt niet fijn. En je moet nog even
GM met een dooie molik heb beeld
![]()
Voor zn gelegenheid zou ik het ook verven. 35 jaarwat een lange tijd he
Ik ben benieuwd wat het advies zal zijn van de minister.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat dit kan, jezelf vaccineren zodat je baby de antistoffen krijgt.Qua veiligheid zijn er geen zorgen, in Nederland is het alleen nog niet ingevoerd omdat het de vraag is of dit vanuit de overheid vergoed moet worden. Ik zou zelf de keuze hiervoor niet laten afhangen van een paar tientjes.
Ja je mag gewoon verven. Dat kleuren anders uitvallen valt opzich wel mee. Alleen kan het zo zijn dat omdat jij wat warmer van temperatuur bent je kleur ook wat warmer (roder) wordt, of dat indien er met blondeer gewerkt wordt deze veel sneller werkt door de warmte en de inwerktijd korter is. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar een kapsalon die ammonia vrije verf heeft. Ik ben zelf kapper en wij werken hiermee. Deze verf ruik je ook helemaal niet waardoor ik dus ook niet het idee heb dat ik vervelende stoffen inadem de hele dag. Zelf heb ik bij zwangere klanten nooit gehad dat een kleur anders uitviel overigens.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je zou denken dat ik het nog wist maar niet dus, maar jullie vast wel
Mag je je haar verven in het 1e trimester?
Thanksquote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:37 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ja je mag gewoon verven. Dat kleuren anders uitvallen valt opzich wel mee. Alleen kan het zo zijn dat omdat jij wat warmer van temperatuur bent je kleur ook wat warmer (roder) wordt, of dat indien er met blondeer gewerkt wordt deze veel sneller werkt door de warmte en de inwerktijd korter is. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar een kapsalon die ammonia vrije verf heeft. Ik ben zelf kapper en wij werken hiermee. Deze verf ruik je ook helemaal niet waardoor ik dus ook niet het idee heb dat ik vervelende stoffen inadem de hele dag. Zelf heb ik bij zwangere klanten nooit gehad dat een kleur anders uitviel overigens.
Geen idee, ik wil dat dus gaan overleggen met mijn huisarts.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar in dat tweede artikel van viva lees ik als ik het goed gelezen heb dat er een tekort is toch? Dus al zoubje het willen en zelf betalen enzo, hoe groot is dan de kans dat je de boost krijgt?
Ik vind het wel een interessant dingetje overigens.
Wat fijn!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Leonietje83 het volgende:
Zoooo spoed gezet achter vaccinatie en m'n hormonen ingezet om me niet meer van kastje naar de muur te laten sturen, en ineens was het geregeld. Maandag word ik ingeënt bij de huisarts. Geeft nu al een fijn gevoel!
Superquote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Leonietje83 het volgende:
Zoooo spoed gezet achter vaccinatie en m'n hormonen ingezet om me niet meer van kastje naar de muur te laten sturen, en ineens was het geregeld. Maandag word ik ingeënt bij de huisarts. Geeft nu al een fijn gevoel!
Fijn dat ze nu zo snel handelen! Als het goed is komt mijn vaccin maandag binnen bij de apotheek (hadden ze niet op voorraad) en daarna mag ik een afspraak maken bij de huisarts om de inenting te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Leonietje83 het volgende:
Leuk, een jongetje! En fijn dat alles goed wasquote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:57 schreef Crumpette het volgende:
Nazil, maak je niet te druk over weinig aankomen, echt, komt vanzelf. Bij mijn eerste plofte ik pas na week 22 oid.
Buikjeuk is stom
Insmeren heb ik misschien eens per week tijd vooralle andere dagen is het snel snel in de kleren want er wordt op me gewacht.
Vanochtend SEO gehad, alles in orde, ik krijg een zoon!![]()
Mijn oma kan ook altijd heeeel zielig doen... " Ja we zijn ook mensen van het uur he... het kan zomaar over zijn.."quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef Quoi het volgende:
Ja, I know. Ik geloof dat ik dat al eens heb gedaan, maar dan moet dat maar nog een keer gebeuren. En opa en oma zijn gewoon van de chantage, aangezien ik ze gruwelijk heb verwaarloosd qua bezoekjes. Ik snap gewoon niet waarom die mensen niet zelf wat leuke activiteiten opzoeken
Het is goed bedoeld ja, ik weet het.
Waarom vind je het eng? Het gaat erom dat je antistoffen opbouwd die je doorgeeft aan je kindje.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jķúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindtquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef Quoi het volgende:
O Crumpette, leuk!![]()
Leonietje, mooi geregeld!
Ik moet hier weer even een kriegel posten hoor. Die familie!Ik vraag me weleens af of ze nu zo blij voor ons zijn dat ik zwanger ben, of voor zichzelf, omdat ze weer een doel in hun leven hebben. Mijn ouders zijn heel lief hoor, maar lopen in de Ikea 'inspiratie op te doen'
, vragen continu wanneer ze mogen komen klussen, en blijven zeggen 'dat ik maar eens moet gaan kijken welke kinderwagen we willen'. Als ik er zo over blijf denken mogen ze er gezellig eentje voor hen zelf kopen, want tot nu toe zie ik überhaupt de noodzaak niet van zo'n overpriced wagen. Ik wil trouwens toch vooral gaan dragen. En dan opa en oma, die me ineens bellen vanmiddag (dat doen ze nooit), 'dat ze iets leuks hebben gekocht'. Wanneer ik het kom halen?
Alsof ik zwem in de tijd ofzo.
Ik ga emigreren
Dit!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jķúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt![]()
Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jķúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt![]()
Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
Zoals Piekie ook zegt, ik vind het juist een fijn en veilig idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.
Ja en ik vind dat niet eens zo'n big deal, maar ik heb het idee dat "oma zijn" nu echt een onderdeel is van de identiteit van mijn moeder. Dat was voor mijn vader en schoonouders een stuk minder, maar die hadden al kleinkinderen dus dat scheelt misschien.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...
Jaquote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
GMTA![]()
![]()
Zou dat een dingetje zijn wat betreft schoonouders?
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:54 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vond het juist super leuk dat mijn schoonouders vaak langs kwamen (soms wel 2-3x op een dag) toen Mats net was geboren. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe trots ze waren. Mijn moeder was alleen maar bezig met haar pup en dat vond ik helemaal niet leukkwam ze langs en dan moest ik aan horen hoe t daar mee ging en moest ze snel weer weg want de pup kon niet zolang alleen blijven... lekker boeiend
Mijn ouders krijgen dus ook een pup rond de geboorte van Judith maar ze komen ook vanuit Limburg naar ons om op Lucas te passen met de bevalling. En wij hebben drie katten en ik zit niet te wachten op een niet zindelijke overal op kauwende pup in huis... Dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:13 schreef Unihipili het volgende:
[..]Had ze niet wat later (of eerder) een pup kunnen nemen?
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet
mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar
mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo
. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen
Mijn schoonmoeder wilde ook op de gang gaan zitten als de bevalling begon, want ze moeten ver reizen en dan is ze er maar vast...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet
mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar
mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo
. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen
Dat werkt heel goed bij het eerste kindjequote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.
Na die eerste uurtjes bel je gewoon je familie met: "Hoi, vanochtend is Pietje geboren, wij maken het prima en zijn alweer thuis, jullie zijn welkom!"
Ik hoorde het gisteren op de radio. Met Harrie Piekemaquote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:18 schreef Quoi het volgende:
Ja, schoonouders, dat is bij mij ook een verhaal apart. Die wonen lekker ver weg in ieder geval. Zien ze morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap, dus ben benieuwd hoe dat is.
Ik ga mijn bol eens in wat sportkleding proppen en mom in balancen. Vanmiddag en vanavond 10(!) uur in het theater zitten(Borgen, voor de liefhebbers)
Weet ik, maar Miezziej is zwanger van de eerste, dus als straks haar familie op de gang zit is het haar eigen schuld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:41 schreef Dyre het volgende:
Dat werkt heel goed bij het eerste kindje, maar als de 2e onderweg is moet er toch iemand gebeld worden om voor opvang te regelen. En als dat midden in de nacht is, is familie toch vaak het makkelijkst.
Demente koe hier, maar jij bent de BOM chick toch? Waarom sta je niet in het lijstje in de OP?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Schoonouders, had ik ze maar. :-p (Nee hoor, grapje)
Hier een hele zware week achter de rug. De pijnklachten werden steeds erger, lopen ging moeilijk en slapen lukte ook niet goed door de pijn (dus steeds maar een paar uur per nacht geslapen). Met al mijn kracht toch gaan werken en alles op de rit weten te houden, totdat ik de bedden had verschoond en ineens daarna helemaal niet meer kon opstaan. Verloskundige in paniek gebeld. Alles goed met de baby gelukkig, maar ik ben het vertrouwen in mijn lijf echt een beetje kwijt. Volgende dag weer in paniek gebeld, omdat ik het gevoel had dat ze eruit zakte en ik weer veel pijn had, met daarbij duizelingen. Gelukkig heeft ze me wel echt gerust kunnen stellen, maar ik vind het wel echt heel lastig. Mijn lijf is juist mijn sterke kant altijd geweest, ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn sterke lichaam de boel goed bij elkaar hield ofzo. Maar goed, nu, na twee goede nachten, begin ik weer wat op te krabbelen.
Ik moet nog vijf weken werken en na de meivakantie dan nog 4 dagen. Dat is af te tellen en ik hoop verschrikkelijk dat het gaat lukken.
Ik ga je proberen te onthouden maar ik beloof met mijn in staat van ontbinding verkerende hersenen nietsquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben de WOegtM ja (wanhopig ongehuwd en gelukkig toch moeder) en uitgerekend op 23 juni. Ik doe nooit aan OPs :-p
Ja, dit, preciesquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:12 schreef elamanilo het volgende:
Het is toch ook heel bijzonder als jouw kind een kindje krijgt?! Ik heb me ook pas na de geboorte van mijn kind echt voor het eerst ten volste gerealiseerd wat ik beteken voor mijn ouders. Nu ik weet en voel wat mijn kindje voor mij betekend en hoe speciaal dat later gaat voelen mocht zij moeder worden..
Truequote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Weet ik, maar Miezziej is zwanger van de eerste, dus als straks haar familie op de gang zit is het haar eigen schuld.
Ik was graag wat liever over mijn schoonouders geweest maar dan moet het wel wederzijds zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dit, precies.
Ik vind het ook juist heerlijk om te zien hoe mijn ouders en schoonouders omgaan met kuiken, hoe ze hun eigen, bijzondere band met elkaar opbouwen. Als kuiken op eigen initiatief op een feestje even naar oma gaat om haar te knuffelen, als hij een leuk boekje aan opa wil laten zien, als hij bij een oom of tante op schoot kruipt, dan glim ik juist van trots. Dat mijn kind zo lief, sociaal en open zijn eigen relaties met anderen aan kan gaan, zo bijzonder.
Ik herken dan ook helemaal niks van jullie territoriale verhalen, en hoop dat als mijn zoon later een vrouw heeft die in Z&G komt posten, zij wat liever over haar schoonouders is dan sommige mensen hier.
.
Btw, gordelroos, is dat niet gevaarlijk voor je kindje? Of is dat alleen waterpokken?
Vergeet de medische wereld niet. Alles wat ze doen is kut en slecht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef Crumpette het volgende:
Ik wou eigenlijk niks zeggen maar ik sluit me even aan bij ela en burd. +1.
Iedereen gaat hier zo met zijn hakken in het zand de hele tijd! (Schoon) ouders, kraamzorg, kinderopvang - ik verheug me op de verhalen van alle ouders over een jaar die er werkelijk op staan om alles te doen zonder ook maar één helpende hand!![]()
#wachtmaar
Als je echt geen kinderwagen wilt van je ouders - wat mij vooral als een lief aanbod klinkt overigens - vraag je toch iets waar je wél denkt behoefte aan te hebben?
En wat betreft opas en omas: er komt een nieuwe dimensie aan jullie relatie, je ouders weten dat al en verheugen zich. Persoonlijk vind ik het ook heerlijk om mijn zoon met zijn grootouders te zien, beide stellen. Ze zijn hardstikke gek op elkaar en voegen echt wat toe aan elkaars leven
prachtig!
Hell neequote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begin me eigenlijk pas net te beseffen wat het betekent dat ze dood zijn. Ik heb jaren in een soort overlevingsmodus geleefd, onder het motto: ik ben sterk en ik red me wel. Nou, mooi niet dus.![]()
Verder was het niet de bedoeling om een omg hoe rot het ook is, bij mij is het erger-post te schrijven. Maar, nou ja, even de andere kant laten zien, ofzo.
Zeg Skittles, wat ben jij hier vaak ineens! Plannen voor een Lou 2.0?
<3quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hell neeik volg jullie gewoon graag!
Frequentie niet... geestelijke toestand welquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:22 schreef Crumpette het volgende:
GM, mijn schoonmoeder woont in de UK, die komt ook eens per 2 a 3 maanden een lang weekend. Die frequentie hoeft een goede band niet in de weg te staan hoor! Wij doen ook wekelijks een skype met oma, dat snapt W inmiddels ook goed en vind hij heel leuk! Spelen ze kiekeboe over de interwebs enzo.
Ik vind dat oprecht erg moeilijk. Ik wil niemand teleurstellen, ik heb hier zelf voor gekozen, en ik geef uberhaupt niet graag mijn verantwoordelijkheden uit handen. Maar goed, ik wacht even af wat de bekkentherapeut zegt dinsdag en dan kijken we weer verder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:23 schreef Lamb29 het volgende:
groof en ela wat klinkt dat naar en pijnlijk! groof op tijd aangeven als t niet meer gaat hč! Het is niet niks het werk wat jij doet.
(Schoon) ouders.... Ik ben heel blij met ze!
Zou ook niet zonder ze gekund hebben nu. Mijn vader is al verschillende keren O. Komen brengen/halen van school als ik niet kon fietsen. Komende week brengt hij haar 3 dagen! Mijn schoonouders ook, en zij gaan straks 1dag per week op jongetje en O. Passen. Mijn ouders wonen ongeveer 70min rijden bij ons vandaan en schoonouders 40min. En toch altijd beschikbaar... Zo lief!
Hier helaas ook veel pijn.. Bekken zijn echt klaar... Mijn to do lijstjes ook
Gelukkig is mijn hoofd nog heel rustig! Ik kan mij nog redelijk vermaken met Netflix of zoals nu met via watsapp met m&o shoppenik foto's van de site sturen, zijn zoeken en passen
En welke is het geworden?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:30 schreef Molo het volgende:
En hier net kinderwagen gekocht, ik had daar helemaal geen zin in (stomme babywinkels) maar dat is dus ook weer klaar
![]()
Peg Pérego Book.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
En welke is het geworden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Peg Pérego Book.
http://www.baby-dump.nl/i(...)_id=46362&merk=46366
Handig, leuk ding, rijdt fijn en past in beide auto's
Inderdaad leuk! Ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel handig dat je hem dan al eens hebt kunnen testenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn zusje is een enorme autist die alles driehonderd keer gaat uittesten in alle winkels en ubergrondig onderzoek doet enzo. Moet zeggen dat dat ons veel uitzoekwerk scheelde welquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Inderdaad leuk! Ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel handig dat je hem dan al eens hebt kunnen testen
Snap je helemaal... Vond t zo moeilijk naar mijn leidinggevende te stappen. Arbo zei het mooi... Kinderen van mijn klas krijgen een vervanger die er 100% kan zijn. Mijn collega's ook.... En daarbij nog als extra kon ik weken therapeutisch extra dingen doen. Als ik kon loslaten was het voor iedereen een win win situatie. Was ik langer doorgegaan dan was mijn lijf en mijn werk de dupe.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik vind dat oprecht erg moeilijk. Ik wil niemand teleurstellen, ik heb hier zelf voor gekozen, en ik geef uberhaupt niet graag mijn verantwoordelijkheden uit handen. Maar goed, ik wacht even af wat de bekkentherapeut zegt dinsdag en dan kijken we weer verder.
Fijn dat je hoofd nog rustig is, ondanks de pijn. Ik heb me er op afgelopen week na ook goed bij neer kunnen leggen. Het is zoals het is en ik probeer rustig verder te hobbelen. Van de week was ik ineens heel erg bang dat ik het niet zou redden alleen en dat vond ik wel heel beangstigend.
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:12 schreef Amsel het volgende:
Hoe ik tegen de relatie met mijn ouders aankijk is veranderd sinds ik zelf een kind heb. En dan bedoel ik echt na de geboorte, tijdens de zwangerschap was dat nog niet zoIk begrijp nu inderdaad een stuk beter wat ikzelf voor hen beteken. En snap nu ook opeens veel beter waarom mijn verjaardag voor mijn moeder zoveel belangrijker is (de dag dat ze moeder werd!
) dan voor mijzelf (weer een jaartje ouder, lekker boeiend...
)
Hier is vervanging regelen niet zo makkelijk. Daar gaan hele werving- en sollicitatiesprocedures aan vooraf. Als ik me zou ziekmelden (wat ik ook voor mezelf liever niet wil), zou ik zowel mijn klassen als mijn collegae echt met een behoorlijk probleem opzadelen. Daarbij geef ik les in boven- en onderbouw, wat de puzzel ook al voor mijn verlof lastig maakt. Er zijn niet zo heel veel werkzoekenden in mijn vak, en een tweedegrader kun je de helft van mijn klassen niet bieden en voor een eerstegrader is de combi met de onderbouw weer niet interessant...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:57 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Snap je helemaal... Vond t zo moeilijk naar mijn leidinggevende te stappen. Arbo zei het mooi... Kinderen van mijn klas krijgen een vervanger die er 100% kan zijn. Mijn collega's ook.... En daarbij nog als extra kon ik weken therapeutisch extra dingen doen. Als ik kon loslaten was het voor iedereen een win win situatie. Was ik langer doorgegaan dan was mijn lijf en mijn werk de dupe.
Benieuwd wat je therapeute zegt! Sterkte!!
Ja, van die super praktische oplossingen waardoor het allemaal net wat makkelijker vol te houden is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar ik heb wel al bedacht dat ik misschien kan vragen of ik al mijn lessen in het lokaal naast de docentenkamer kan geven ofzo. Er zijn nog wel wat middenweg-opties ws. ;-)
Oh dat maakt t lastig ja! Hebben ze het al wel rond voor je verlof??quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Hier is vervanging regelen niet zo makkelijk. Daar gaan hele werving- en sollicitatiesprocedures aan vooraf. Als ik me zou ziekmelden (wat ik ook voor mezelf liever niet wil), zou ik zowel mijn klassen als mijn collegae echt met een behoorlijk probleem opzadelen. Daarbij geef ik les in boven- en onderbouw, wat de puzzel ook al voor mijn verlof lastig maakt. Er zijn niet zo heel veel werkzoekenden in mijn vak, en een tweedegrader kun je de helft van mijn klassen niet bieden en voor een eerstegrader is de combi met de onderbouw weer niet interessant...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |