Ik vind dat wel wat hormonaal hoor, een fandag om de breedte van je bh bij te houden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:30 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik had vorige zwangerschap eerst ook bh verlengstukjes, die kwamen van livera. Wel fandagom de breedte van je bh/aantal sluitingen erbij te houden.
Nee hoor, de duwstang is uitschuifbaar en de mand hangt vooral onder de wagen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:39 schreef Nazil het volgende:
[..]
Geen last van met het lopen dat je er tegenaan schopt? Ik wil zooooo graag een Joolz, ik vraag mij alleen heel erg af of vriend dat gaat accepteren want die vindt dat eentje van 400 euro ook voldoet. Ik vind dat als we voor de rest veel tweedehands doen, ik best een Joolz mag
Ik ook, ik loop als een kerelquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:55 schreef Molo het volgende:
Schop je daar niet steeds tegenaan? Ik neem altijd nogal grote passen als ik loop namelijk
Ja! De Joolz Day is exact even breed als een Mutsy en de vorm van de buizen is ook gelijk. Vandaar dat dat op elkaar past.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:43 schreef Amsel het volgende:
Die Mutsy mand onder een Joolz, waarom wist ik dat nog niet?Geweldig! En dat kan met een Joolz Day dus?
Met Lucas gaat t weer goed. Is super vrolijk weer. Houden hem vandaag wel thuis en kijken hoe de dag verloopt. Ik ben vanochtend naar t werk geweest en heb net mijn man afgelost. Blij dat ik weer een lachend kind heb.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:48 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty wat een mooi meisje heb je daaren dat voetje *smelt* wat super schattig
Hoe is het met L?
Wij hebben een easy walker. Gekregen van de nicht van mijn man dus ik heb me nooit verdiept in kinderwagens. Wil er nu wel zn plankje bij halen waar Mats op kan staan al vraag ik me af of dat niet irritant loopt. Iemand ervaring met zn plankje?
Fieder succes en vooral veel plezier bij de 20 weken echo
Mazou gelukkig geen blaasontsteking![]()
Nazil ik eet ook bijna geen groente. Avond eten staat echt tegen. Wel eet ik vaak komkommer of tomaat op brood en de standaard groente door de pasta enz. Zelf gemaakte soep gaat wel goed daar doe ik dan ook groente in.
Liefquote:Op woensdag 16 maart 2016 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb zo'n setje bij cheap ass winkel hier gekocht en gebruik het niet, kan het wel opsturen als je wilt? Past makkelijk in enveloppe.
En als je niet gebruikt mik je het maar weg ofzo
Niet meer overgegeven verder?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:56 schreef Nazil het volgende:
[..]
h&m
Twinkle goede uitslagwat fijn!
Lamb beterschap met je griep. Hopelijk knap je snel op.
Ik heb er net mijn avondeten uitgegooidweet niet waarom eigenlijk. Onder het eten moest ik ineens overgeven, terwijl ik dat al weken niet meer gedaan heb en al helemaal niet 's avonds. Erg raar. Maak mij wel elke keer zorgen dat ik te weinig groente eet (avondeten is niet mijn favoriet) en nu had ik groente en dan gooi ik het er weer uit
Fijn om te horen dat het weer goed gaat met hem!quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Met Lucas gaat t weer goed. Is super vrolijk weer. Houden hem vandaag wel thuis en kijken hoe de dag verloopt. Ik ben vanochtend naar t werk geweest en heb net mijn man afgelost. Blij dat ik weer een lachend kind heb.
Wij kregen hier inderdaad ook veel info tijdens de echo, alles werd uitgebreid benoemd en zoquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ikke ik weet niet hoe oud mats is? Hier hadden we ook edn loopplankje maar Djenna veftikte het de halve tijd om erop te staan![]()
Chanty mooie echo![]()
Fieder veel succes vandaag!
Quoi hier bij de 20 wekenecho werd gelijk en eerlijk verteld hoe de zaken ervoor staan. Dan praat ik over Radboud. Zo kregen we bij mijn eerste te horen dat er wat zaken speelden rondom haar hartje. Direct na die echo hadden we een gedprek met de kindercardioloog die ons in jip en janneke taal uitlegde wat er aan de hand was en wat de rest van het plan was. Week erna hadden we een soort 20 weken echo 2.0, maar dan alleen van het hart en hier was de kindercardioloog ook bij.
Buiten dat blijft een 20 weken echo ook mooi vind ik. Je hele kindje wordt doorgelicht en alles wordt aangewezen en er wordt verteld wat alles inhield enzo. Een uur lang heeeeel veel info in ieder geval. Maar bovenal blijft het een medisch ietsnatuurlijk.
Ja ik snap best dat je daar ook niet echt bij stil staat. Je krijgt volgens mij van te voren ook geen enge vragenlijst met allemaal van dat soort vragen, om te bepalen of je voor een 'gewone' 20 weken echo of een 'uitgebreide' in aanmerking komt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:47 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wij kregen hier inderdaad ook veel info tijdens de echo, alles werd uitgebreid benoemd en zoPrachtig om te zien ook hoe ver dat kindje dan al ontwikkeld is en gelukkig was alles wat ze konden zien ook gewoon goed.
Alleen bleek later dat we eigenlijk recht hadden gehad op een uitgebreidere versie (GUO of zo?) vanwege een geboorteafwijking van mijn man (slokdarm zat niet vast). Dat is operatief opgelost en hij kan er prima mee leven verder. Zijn ouders hebben het een en ander uit laten zoeken en daar kwam uit dat het niet erfelijk was (zijn jongere broer heeft het bv. niet), dus hebben wij ons daar verder geen zorgen om gemaakt. Vervolgens gaf de echoscopiste aan dat het iets was dat op een echo ook niet echt naar voren zou hoeven komen, je zou hoogstens indirecte aanwijzingen kunnen checken (of de maag vol is bv. en of er iets in de blaas zit), maar je ziet het pas echt bij de geboorte.
En nu hoorde ik van de week van een collega dat zijn vriendin een uitgebreide echo heeft gehad omdat hij op een chemische plant werkt. Ik werk op diezelfde plant, maar het is niet in me opgekomen om daarom om een uitgebreide echo te vragen. Ik ga de chemische gedeelten niet meer in sinds de zwangerschap, dus het leek me verder niet echt een probleem. Maar blijkbaar had ik dus 2 indicaties voor een uitgebreide echo en die heb ik niet laten doen![]()
Ja dan komen dat soort dingen altijd nog net even iets harder aan iddquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:13 schreef Molo het volgende:
Heftig bericht is dat ja...
En hakt er extra in als je zelf zwanger bent ook.
Borstvoeding helpt, maar is geen garantie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:51 schreef Piekie81 het volgende:
Even een binnenval.
Vanmorgen kregen wij het bericht dat een kindje uit de straat, van net 5 weken oud, is overleden aan kinkhoest. En nu weet ik het even allemaal niet meer...![]()
Ik zit op mijn werk, maar kan mijn hoofd er echt niet goed bij houden. 5 weken, waarvan 2 weken ziekenhuis, en nu is ze er dus niet meer. En dan overleden aan kinkhoest. Daar zijn pasgeborenen niet tegen beschermd.
Ik ben er echt helemaal ondersteboven van.
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja ik snap best dat je daar ook niet echt bij stil staat. Je krijgt volgens mij van te voren ook geen enge vragenlijst met allemaal van dat soort vragen, om te bepalen of je voor een 'gewone' 20 weken echo of een 'uitgebreide' in aanmerking komt.
O excuus da's idd waarquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.
We hebben destijds bij de intake wel aangegeven dat mijn man die geboorte afwijking had en dat was uitgezocht dat het niet erfelijk was. Er is mij ook gevraagd waar ik werkte en wat voor soort werkzaamheden ik deed. Voor beide dingen is toen niet vanuit de VK aangegeven dat er daarvoor extra screening nodig was of zo en wij hebben er zelf ook niet om gevraagd. Het is dat de echoscopiste erover begon bij de 20-weken echo. Om meteen daarna te zeggen dat je het waarschijnlijk toch niet op een echo gaat zien. Dan zie ik ook de meerwaarde niet van die heule uitgebreide echoquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Eh jawel, daar is de intake in het begin van de zws voor.
Vind ik welquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:10 schreef Crumpette het volgende:
Piekie![]()
Chanty mooie fotos!en fijn dat L zich iets beter voelt.
Als je uitvalt tegen de DHL man omdat hij heel snel een tweede keer aanbelt en tegen het raam klopt terwijl mijn kind slaapt en ik naar beneden hol (bovenwoning) dan is dat de zwangerheid he?vast wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |