Weet ik, maar Miezziej is zwanger van de eerste, dus als straks haar familie op de gang zit is het haar eigen schuld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:41 schreef Dyre het volgende:
Dat werkt heel goed bij het eerste kindje, maar als de 2e onderweg is moet er toch iemand gebeld worden om voor opvang te regelen. En als dat midden in de nacht is, is familie toch vaak het makkelijkst.
Demente koe hier, maar jij bent de BOM chick toch? Waarom sta je niet in het lijstje in de OP?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Schoonouders, had ik ze maar. :-p (Nee hoor, grapje)
Hier een hele zware week achter de rug. De pijnklachten werden steeds erger, lopen ging moeilijk en slapen lukte ook niet goed door de pijn (dus steeds maar een paar uur per nacht geslapen). Met al mijn kracht toch gaan werken en alles op de rit weten te houden, totdat ik de bedden had verschoond en ineens daarna helemaal niet meer kon opstaan. Verloskundige in paniek gebeld. Alles goed met de baby gelukkig, maar ik ben het vertrouwen in mijn lijf echt een beetje kwijt. Volgende dag weer in paniek gebeld, omdat ik het gevoel had dat ze eruit zakte en ik weer veel pijn had, met daarbij duizelingen. Gelukkig heeft ze me wel echt gerust kunnen stellen, maar ik vind het wel echt heel lastig. Mijn lijf is juist mijn sterke kant altijd geweest, ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn sterke lichaam de boel goed bij elkaar hield ofzo. Maar goed, nu, na twee goede nachten, begin ik weer wat op te krabbelen.
Ik moet nog vijf weken werken en na de meivakantie dan nog 4 dagen. Dat is af te tellen en ik hoop verschrikkelijk dat het gaat lukken.
Ik ga je proberen te onthouden maar ik beloof met mijn in staat van ontbinding verkerende hersenen nietsquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben de WOegtM ja (wanhopig ongehuwd en gelukkig toch moeder) en uitgerekend op 23 juni. Ik doe nooit aan OPs :-p
Ja, dit, preciesquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:12 schreef elamanilo het volgende:
Het is toch ook heel bijzonder als jouw kind een kindje krijgt?! Ik heb me ook pas na de geboorte van mijn kind echt voor het eerst ten volste gerealiseerd wat ik beteken voor mijn ouders. Nu ik weet en voel wat mijn kindje voor mij betekend en hoe speciaal dat later gaat voelen mocht zij moeder worden..
Truequote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Weet ik, maar Miezziej is zwanger van de eerste, dus als straks haar familie op de gang zit is het haar eigen schuld.
Ik was graag wat liever over mijn schoonouders geweest maar dan moet het wel wederzijds zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dit, precies.
Ik vind het ook juist heerlijk om te zien hoe mijn ouders en schoonouders omgaan met kuiken, hoe ze hun eigen, bijzondere band met elkaar opbouwen. Als kuiken op eigen initiatief op een feestje even naar oma gaat om haar te knuffelen, als hij een leuk boekje aan opa wil laten zien, als hij bij een oom of tante op schoot kruipt, dan glim ik juist van trots. Dat mijn kind zo lief, sociaal en open zijn eigen relaties met anderen aan kan gaan, zo bijzonder.
Ik herken dan ook helemaal niks van jullie territoriale verhalen, en hoop dat als mijn zoon later een vrouw heeft die in Z&G komt posten, zij wat liever over haar schoonouders is dan sommige mensen hier.
.
Btw, gordelroos, is dat niet gevaarlijk voor je kindje? Of is dat alleen waterpokken?
Vergeet de medische wereld niet. Alles wat ze doen is kut en slecht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:48 schreef Crumpette het volgende:
Ik wou eigenlijk niks zeggen maar ik sluit me even aan bij ela en burd. +1.
Iedereen gaat hier zo met zijn hakken in het zand de hele tijd! (Schoon) ouders, kraamzorg, kinderopvang - ik verheug me op de verhalen van alle ouders over een jaar die er werkelijk op staan om alles te doen zonder ook maar één helpende hand!![]()
#wachtmaar
Als je echt geen kinderwagen wilt van je ouders - wat mij vooral als een lief aanbod klinkt overigens - vraag je toch iets waar je wél denkt behoefte aan te hebben?
En wat betreft opas en omas: er komt een nieuwe dimensie aan jullie relatie, je ouders weten dat al en verheugen zich. Persoonlijk vind ik het ook heerlijk om mijn zoon met zijn grootouders te zien, beide stellen. Ze zijn hardstikke gek op elkaar en voegen echt wat toe aan elkaars leven
prachtig!
Hell neequote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik begin me eigenlijk pas net te beseffen wat het betekent dat ze dood zijn. Ik heb jaren in een soort overlevingsmodus geleefd, onder het motto: ik ben sterk en ik red me wel. Nou, mooi niet dus.![]()
Verder was het niet de bedoeling om een omg hoe rot het ook is, bij mij is het erger-post te schrijven. Maar, nou ja, even de andere kant laten zien, ofzo.
Zeg Skittles, wat ben jij hier vaak ineens! Plannen voor een Lou 2.0?
<3quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hell neeik volg jullie gewoon graag!
Frequentie niet... geestelijke toestand welquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:22 schreef Crumpette het volgende:
GM, mijn schoonmoeder woont in de UK, die komt ook eens per 2 a 3 maanden een lang weekend. Die frequentie hoeft een goede band niet in de weg te staan hoor! Wij doen ook wekelijks een skype met oma, dat snapt W inmiddels ook goed en vind hij heel leuk! Spelen ze kiekeboe over de interwebs enzo.
Ik vind dat oprecht erg moeilijk. Ik wil niemand teleurstellen, ik heb hier zelf voor gekozen, en ik geef uberhaupt niet graag mijn verantwoordelijkheden uit handen. Maar goed, ik wacht even af wat de bekkentherapeut zegt dinsdag en dan kijken we weer verder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:23 schreef Lamb29 het volgende:
groof en ela wat klinkt dat naar en pijnlijk! groof op tijd aangeven als t niet meer gaat hè! Het is niet niks het werk wat jij doet.
(Schoon) ouders.... Ik ben heel blij met ze!
Zou ook niet zonder ze gekund hebben nu. Mijn vader is al verschillende keren O. Komen brengen/halen van school als ik niet kon fietsen. Komende week brengt hij haar 3 dagen! Mijn schoonouders ook, en zij gaan straks 1dag per week op jongetje en O. Passen. Mijn ouders wonen ongeveer 70min rijden bij ons vandaan en schoonouders 40min. En toch altijd beschikbaar... Zo lief!
Hier helaas ook veel pijn.. Bekken zijn echt klaar... Mijn to do lijstjes ook
Gelukkig is mijn hoofd nog heel rustig! Ik kan mij nog redelijk vermaken met Netflix of zoals nu met via watsapp met m&o shoppenik foto's van de site sturen, zijn zoeken en passen
En welke is het geworden?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:30 schreef Molo het volgende:
En hier net kinderwagen gekocht, ik had daar helemaal geen zin in (stomme babywinkels) maar dat is dus ook weer klaar
![]()
Peg Pérego Book.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
En welke is het geworden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Peg Pérego Book.
http://www.baby-dump.nl/i(...)_id=46362&merk=46366
Handig, leuk ding, rijdt fijn en past in beide auto's
Inderdaad leuk! Ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel handig dat je hem dan al eens hebt kunnen testenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn zusje is een enorme autist die alles driehonderd keer gaat uittesten in alle winkels en ubergrondig onderzoek doet enzo. Moet zeggen dat dat ons veel uitzoekwerk scheelde welquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Inderdaad leuk! Ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel handig dat je hem dan al eens hebt kunnen testen
Snap je helemaal... Vond t zo moeilijk naar mijn leidinggevende te stappen. Arbo zei het mooi... Kinderen van mijn klas krijgen een vervanger die er 100% kan zijn. Mijn collega's ook.... En daarbij nog als extra kon ik weken therapeutisch extra dingen doen. Als ik kon loslaten was het voor iedereen een win win situatie. Was ik langer doorgegaan dan was mijn lijf en mijn werk de dupe.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik vind dat oprecht erg moeilijk. Ik wil niemand teleurstellen, ik heb hier zelf voor gekozen, en ik geef uberhaupt niet graag mijn verantwoordelijkheden uit handen. Maar goed, ik wacht even af wat de bekkentherapeut zegt dinsdag en dan kijken we weer verder.
Fijn dat je hoofd nog rustig is, ondanks de pijn. Ik heb me er op afgelopen week na ook goed bij neer kunnen leggen. Het is zoals het is en ik probeer rustig verder te hobbelen. Van de week was ik ineens heel erg bang dat ik het niet zou redden alleen en dat vond ik wel heel beangstigend.
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:12 schreef Amsel het volgende:
Hoe ik tegen de relatie met mijn ouders aankijk is veranderd sinds ik zelf een kind heb. En dan bedoel ik echt na de geboorte, tijdens de zwangerschap was dat nog niet zoIk begrijp nu inderdaad een stuk beter wat ikzelf voor hen beteken. En snap nu ook opeens veel beter waarom mijn verjaardag voor mijn moeder zoveel belangrijker is (de dag dat ze moeder werd!
) dan voor mijzelf (weer een jaartje ouder, lekker boeiend...
)
Hier is vervanging regelen niet zo makkelijk. Daar gaan hele werving- en sollicitatiesprocedures aan vooraf. Als ik me zou ziekmelden (wat ik ook voor mezelf liever niet wil), zou ik zowel mijn klassen als mijn collegae echt met een behoorlijk probleem opzadelen. Daarbij geef ik les in boven- en onderbouw, wat de puzzel ook al voor mijn verlof lastig maakt. Er zijn niet zo heel veel werkzoekenden in mijn vak, en een tweedegrader kun je de helft van mijn klassen niet bieden en voor een eerstegrader is de combi met de onderbouw weer niet interessant...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:57 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Snap je helemaal... Vond t zo moeilijk naar mijn leidinggevende te stappen. Arbo zei het mooi... Kinderen van mijn klas krijgen een vervanger die er 100% kan zijn. Mijn collega's ook.... En daarbij nog als extra kon ik weken therapeutisch extra dingen doen. Als ik kon loslaten was het voor iedereen een win win situatie. Was ik langer doorgegaan dan was mijn lijf en mijn werk de dupe.
Benieuwd wat je therapeute zegt! Sterkte!!
Ja, van die super praktische oplossingen waardoor het allemaal net wat makkelijker vol te houden is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar ik heb wel al bedacht dat ik misschien kan vragen of ik al mijn lessen in het lokaal naast de docentenkamer kan geven ofzo. Er zijn nog wel wat middenweg-opties ws. ;-)
Oh dat maakt t lastig ja! Hebben ze het al wel rond voor je verlof??quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Hier is vervanging regelen niet zo makkelijk. Daar gaan hele werving- en sollicitatiesprocedures aan vooraf. Als ik me zou ziekmelden (wat ik ook voor mezelf liever niet wil), zou ik zowel mijn klassen als mijn collegae echt met een behoorlijk probleem opzadelen. Daarbij geef ik les in boven- en onderbouw, wat de puzzel ook al voor mijn verlof lastig maakt. Er zijn niet zo heel veel werkzoekenden in mijn vak, en een tweedegrader kun je de helft van mijn klassen niet bieden en voor een eerstegrader is de combi met de onderbouw weer niet interessant...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |