Mijn oma kan ook altijd heeeel zielig doen... " Ja we zijn ook mensen van het uur he... het kan zomaar over zijn.."quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef Quoi het volgende:
Ja, I know. Ik geloof dat ik dat al eens heb gedaan, maar dan moet dat maar nog een keer gebeuren. En opa en oma zijn gewoon van de chantage, aangezien ik ze gruwelijk heb verwaarloosd qua bezoekjes. Ik snap gewoon niet waarom die mensen niet zelf wat leuke activiteiten opzoeken
Het is goed bedoeld ja, ik weet het.
Waarom vind je het eng? Het gaat erom dat je antistoffen opbouwd die je doorgeeft aan je kindje.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jóúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindtquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef Quoi het volgende:
O Crumpette, leuk!![]()
Leonietje, mooi geregeld!
Ik moet hier weer even een kriegel posten hoor. Die familie!Ik vraag me weleens af of ze nu zo blij voor ons zijn dat ik zwanger ben, of voor zichzelf, omdat ze weer een doel in hun leven hebben. Mijn ouders zijn heel lief hoor, maar lopen in de Ikea 'inspiratie op te doen'
, vragen continu wanneer ze mogen komen klussen, en blijven zeggen 'dat ik maar eens moet gaan kijken welke kinderwagen we willen'. Als ik er zo over blijf denken mogen ze er gezellig eentje voor hen zelf kopen, want tot nu toe zie ik überhaupt de noodzaak niet van zo'n overpriced wagen. Ik wil trouwens toch vooral gaan dragen. En dan opa en oma, die me ineens bellen vanmiddag (dat doen ze nooit), 'dat ze iets leuks hebben gekocht'. Wanneer ik het kom halen?
Alsof ik zwem in de tijd ofzo.
Ik ga emigreren
Dit!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jóúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt![]()
Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jóúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt![]()
Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
Zoals Piekie ook zegt, ik vind het juist een fijn en veilig idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.
Ja en ik vind dat niet eens zo'n big deal, maar ik heb het idee dat "oma zijn" nu echt een onderdeel is van de identiteit van mijn moeder. Dat was voor mijn vader en schoonouders een stuk minder, maar die hadden al kleinkinderen dus dat scheelt misschien.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...
Jaquote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
GMTA![]()
![]()
Zou dat een dingetje zijn wat betreft schoonouders?
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:54 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vond het juist super leuk dat mijn schoonouders vaak langs kwamen (soms wel 2-3x op een dag) toen Mats net was geboren. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe trots ze waren. Mijn moeder was alleen maar bezig met haar pup en dat vond ik helemaal niet leukkwam ze langs en dan moest ik aan horen hoe t daar mee ging en moest ze snel weer weg want de pup kon niet zolang alleen blijven... lekker boeiend
Mijn ouders krijgen dus ook een pup rond de geboorte van Judith maar ze komen ook vanuit Limburg naar ons om op Lucas te passen met de bevalling. En wij hebben drie katten en ik zit niet te wachten op een niet zindelijke overal op kauwende pup in huis... Dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:13 schreef Unihipili het volgende:
[..]Had ze niet wat later (of eerder) een pup kunnen nemen?
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet
mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar
mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo
. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen
Mijn schoonmoeder wilde ook op de gang gaan zitten als de bevalling begon, want ze moeten ver reizen en dan is ze er maar vast...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet
mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar
mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo
. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen
Dat werkt heel goed bij het eerste kindjequote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.
Na die eerste uurtjes bel je gewoon je familie met: "Hoi, vanochtend is Pietje geboren, wij maken het prima en zijn alweer thuis, jullie zijn welkom!"
Ik hoorde het gisteren op de radio. Met Harrie Piekemaquote:Op zaterdag 19 maart 2016 08:18 schreef Quoi het volgende:
Ja, schoonouders, dat is bij mij ook een verhaal apart. Die wonen lekker ver weg in ieder geval. Zien ze morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap, dus ben benieuwd hoe dat is.
Ik ga mijn bol eens in wat sportkleding proppen en mom in balancen. Vanmiddag en vanavond 10(!) uur in het theater zitten(Borgen, voor de liefhebbers)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |