abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160758933
Maar in dat tweede artikel van viva lees ik als ik het goed gelezen heb dat er een tekort is toch? Dus al zoubje het willen en zelf betalen enzo, hoe groot is dan de kans dat je de boost krijgt?

Ik vind het wel een interessant dingetje overigens.
pi_160759021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je zou denken dat ik het nog wist maar niet dus, maar jullie vast wel :D

Mag je je haar verven in het 1e trimester?
Ja je mag gewoon verven. Dat kleuren anders uitvallen valt opzich wel mee. Alleen kan het zo zijn dat omdat jij wat warmer van temperatuur bent je kleur ook wat warmer (roder) wordt, of dat indien er met blondeer gewerkt wordt deze veel sneller werkt door de warmte en de inwerktijd korter is. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar een kapsalon die ammonia vrije verf heeft. Ik ben zelf kapper en wij werken hiermee. Deze verf ruik je ook helemaal niet waardoor ik dus ook niet het idee heb dat ik vervelende stoffen inadem de hele dag. Zelf heb ik bij zwangere klanten nooit gehad dat een kleur anders uitviel overigens.
pi_160760267
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:37 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ja je mag gewoon verven. Dat kleuren anders uitvallen valt opzich wel mee. Alleen kan het zo zijn dat omdat jij wat warmer van temperatuur bent je kleur ook wat warmer (roder) wordt, of dat indien er met blondeer gewerkt wordt deze veel sneller werkt door de warmte en de inwerktijd korter is. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar een kapsalon die ammonia vrije verf heeft. Ik ben zelf kapper en wij werken hiermee. Deze verf ruik je ook helemaal niet waardoor ik dus ook niet het idee heb dat ik vervelende stoffen inadem de hele dag. Zelf heb ik bij zwangere klanten nooit gehad dat een kleur anders uitviel overigens.
S. 2014
J. 2016
pi_160760286
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar in dat tweede artikel van viva lees ik als ik het goed gelezen heb dat er een tekort is toch? Dus al zoubje het willen en zelf betalen enzo, hoe groot is dan de kans dat je de boost krijgt?

Ik vind het wel een interessant dingetje overigens.
Geen idee, ik wil dat dus gaan overleggen met mijn huisarts.
Ik vind het wel vreemd dat in de landen om ons heen wel gevaccineerd wordt bij zwangeren. Het moet dus wel ergens verkrijgbaar zijn.

Ik vind het ook erg interessant.
Hopelijk keuren ze het 1 deze weken/maanden goed en is het voor iedereen die het wil beschikbaar
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:21:57 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160761434
Ik weet ook eigenlijk niet hoe groot de kans is om kinkhoest te krijgen (als ouder en als kind).

Heeft er iemand trouwens een tip tegen die jeuk? Ik word er inmiddels gallisch van |:( Ik heb al een aantal goedjes in huis (ik geloof wel 4 types olie; sommigen gekregen, sommigen zelf gehaald), maar misschien heeft iemand hier een gouden tip? Het is vooral jeuk op den buick }:|
pi_160761618
Mentholgel?
pi_160762095
Oprekjeuk? Ik smeer er op dit moment de Bepanthen op die we toch voor Peuter hebben liggen of mijn behoorlijk vette bodylotion van Burt's Bees. Bij allergische jeuk e.d. is mentholgel idd geniaal.
pi_160762728
Ik heb skin oil van de action, zwangerschapsolie van palmer's en bodyoil van kruidvat (die ruikt naar vanille O+) en het is maar net waar ik zin in heb en die smeer ik op. Minstens elke dag een keer. Tussendoor staat er een pot bodylotion en een tube cetomacrogolcreme beneden :+

olie is wel het enige wat iets doet, die smeer ik 's avonds na het douchen, dat trekt dan gedurende de nacht in. Voor overdag ben ik bang dat die olie in mijn kleding gaat zitten dus dat durf ik niet. Alleen bodylotion trekt echt te snel in, dat werkt niet. Dus andere tips dan die jij al had, heb ik niet. Mentholgel durf ik niet, schijnt nogal pijn te doen als je het al hebt opengekrabt en ik heb een ontzettend gevoelige huid.

Nog ruim een halve kilo en dan zit ik weer op mijn startgewicht! Dan kan het (netto)aankomen eindelijk beginnen na 16 weken haha.
pi_160763072
Kokosolie trekt niet in je kleding.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:00:42 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160763218
Thanks voor de suggesties. Mmm....ja ik heb dus al allemaal olietjes. Blijven smeren dan maar, tot ik een ons weeg o nee

Nazil, ben je dan afgevallen?
Ik ben dus vanmorgen dan eindelijk 300 gram :') aangekomen. Verder zit ik ook echt onder mijn normale gewicht. Ik vind het allemaal prima. Het loopt zoals het loopt. Die kilo's komen vanzelf :)
pi_160763541
Ja begin van de zwangerschap 3 kilo. Nu zitten er eindelijk bijna 2,5 weer bij aan. Ik vond mijzelf echt te mager een tijdje geleden. Hele dunne armen en benen, ingevallen gezicht. Maar omdat eten nog geen favoriete bezigheid van mij is ben ik blij dat mijn lichaam wel weer wat vasthoudt :)
pi_160765014
Ooh die jeuk, heel herkenbaar en ik werd er ook gek van. Alles geprobeerd: olie, dikke bodybutter, Palmers, cocos/sheabotergedoe... Uiteindelijk op aanraden van de vk een tube mentholgel gehaald bij de Kruidvat en voor het eerst in weken tijd weer goed geslapen :D

Voor droge huid en striae doet het niks, maar tegen die jeuk (en een verstopte neus als je teveel smeert :P) deed het voor mij echt zoveel meer dan die andere smeersels :Y
pi_160765830
Zoooo spoed gezet achter vaccinatie en m'n hormonen ingezet om me niet meer van kastje naar de muur te laten sturen, en ineens was het geregeld. Maandag word ik ingeënt bij de huisarts. Geeft nu al een fijn gevoel!
pi_160765856
Jeuk herken ik van de eerste. Ook op de buik, heel lastig.
Nu gelukkig geen last van.
pi_160765886
Dot, gefeliciteerd!!!! Geniet ervan. En wat een toffe naam <3
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 maart 2016 @ 18:19:13 #216
269689 crew  Viv
pi_160766200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Leonietje83 het volgende:
Zoooo spoed gezet achter vaccinatie en m'n hormonen ingezet om me niet meer van kastje naar de muur te laten sturen, en ineens was het geregeld. Maandag word ik ingeënt bij de huisarts. Geeft nu al een fijn gevoel!
Wat fijn! O+
pi_160768475
quote:
Super ^O^
pi_160768826
Nazil, maak je niet te druk over weinig aankomen, echt, komt vanzelf :'). Bij mijn eerste plofte ik pas na week 22 oid.

Buikjeuk is stom :(

Insmeren heb ik misschien eens per week tijd voor :') alle andere dagen is het snel snel in de kleren want er wordt op me gewacht.

Vanochtend SEO gehad, alles in orde, ik krijg een zoon! O+ *O*
pi_160768853
quote:
Fijn dat ze nu zo snel handelen! Als het goed is komt mijn vaccin maandag binnen bij de apotheek (hadden ze niet op voorraad) en daarna mag ik een afspraak maken bij de huisarts om de inenting te doen.

Crumpette, fijn dat de SEO goed was! En een jochie, gefeliciteerd!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:00:38 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160768909
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:57 schreef Crumpette het volgende:
Nazil, maak je niet te druk over weinig aankomen, echt, komt vanzelf :'). Bij mijn eerste plofte ik pas na week 22 oid.

Buikjeuk is stom :(

Insmeren heb ik misschien eens per week tijd voor :') alle andere dagen is het snel snel in de kleren want er wordt op me gewacht.

Vanochtend SEO gehad, alles in orde, ik krijg een zoon! O+ *O*
Leuk, een jongetje! En fijn dat alles goed was :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:14:43 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160769398
O Crumpette, leuk! O+

Leonietje, mooi geregeld!

Ik moet hier weer even een kriegel posten hoor. Die familie! :( Ik vraag me weleens af of ze nu zo blij voor ons zijn dat ik zwanger ben, of voor zichzelf, omdat ze weer een doel in hun leven hebben. Mijn ouders zijn heel lief hoor, maar lopen in de Ikea 'inspiratie op te doen' :? , vragen continu wanneer ze mogen komen klussen, en blijven zeggen 'dat ik maar eens moet gaan kijken welke kinderwagen we willen'. Als ik er zo over blijf denken mogen ze er gezellig eentje voor hen zelf kopen, want tot nu toe zie ik überhaupt de noodzaak niet van zo'n overpriced wagen. Ik wil trouwens toch vooral gaan dragen. En dan opa en oma, die me ineens bellen vanmiddag (dat doen ze nooit), 'dat ze iets leuks hebben gekocht'. Wanneer ik het kom halen? :{ Alsof ik zwem in de tijd ofzo.

Ik ga emigreren }:|
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:16:59 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160769473
Duidelijker grenzen aangeven dus ^O^

Kort en bondig: 'we vragen wel jullie hulp als we het nodig hebben en verder bepalen wij zelf wat er nodig hebben. Geen tips of hulp van jullie voor nodig. Bedankt daaaaag. Ktnxbye slotje *O* '
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:26:13 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160769751
Ja, I know. Ik geloof dat ik dat al eens heb gedaan, maar dan moet dat maar nog een keer gebeuren. En opa en oma zijn gewoon van de chantage, aangezien ik ze gruwelijk heb verwaarloosd qua bezoekjes. Ik snap gewoon niet waarom die mensen niet zelf wat leuke activiteiten opzoeken :N

Het is goed bedoeld ja, ik weet het.
pi_160770261
Jij en je baby zijn hun activiteiten quoi :D :P
Maar vervelend hoor, idd is duidelijk zijn waarschijnlijk het enige wat helpt.

Crump een goede seo *O*
En een jongetje O+

Mijn hormonen waren net voor het eerst boos!! Ik kan er niet tegen dat er niks gebeurt aan de babykamer. Man zegt steeds dat ik er niks aan mag doen want hij gaat dat doen maar ik ben net toch maar begonnen met het leeg halen van de kamer. En nu valt mijn bekken uit elkaar :')
wie niet luisteren wil... :7
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:43:55 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160770420
Quoi, ik vraag me altijd af of het zo goed bedoeld is voor :D
Voor wie dan? :D
Heerlijke dooddoener is het, gewoon eens snoeihard en bloedeerlijk zijn werkt gewoon goed. Jammer voor die mensen, want jij bedoelt het ook goed *)
pi_160770674
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.

Dyre en Quoi ik had laatst veel kast van jeuk op mijn scheenbenen en ik had een tube cardiflor van VSM tegen jeukende irritatie liggen en dat hielp goed. Misschien helpt dat ook op hé buik?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:53:42 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160770866
Cardiflor, mentholgel, staat genoteerd :)

Molo, Ikke, thanks :P
pi_160770875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef Quoi het volgende:
Ja, I know. Ik geloof dat ik dat al eens heb gedaan, maar dan moet dat maar nog een keer gebeuren. En opa en oma zijn gewoon van de chantage, aangezien ik ze gruwelijk heb verwaarloosd qua bezoekjes. Ik snap gewoon niet waarom die mensen niet zelf wat leuke activiteiten opzoeken :N

Het is goed bedoeld ja, ik weet het.
Mijn oma kan ook altijd heeeel zielig doen... " Ja we zijn ook mensen van het uur he... het kan zomaar over zijn.."

En toen ik vertelde dat ik zwanger ben van nr 2, toen wenste ze mij een fijne dracht toe.... :')
(8> stikte zowat vh lachen.

maar goed de enige reden dat ik er nog/weer over de vloer kom is mn vader en Saar, voor mij hoeft het al een poosje niet meer..
S. 2014
J. 2016
pi_160772328
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Vinden jullie dat niet eng zo'n vaccinatie tegen kinkhoest voor je ongeboren kind? Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik vind het wel een eng idee.
Waarom vind je het eng? Het gaat erom dat je antistoffen opbouwd die je doorgeeft aan je kindje.
Als ik nu een andere infectie op loop via de 'normale' manier, bouw ik ook antistoffen op die ik doorgeef.
Het idee dat er hier vlakbij kinkhoest is en dat mijn kindje daar niet tegen beschermd is, vind ik veel enger. Helemaal omdat een kinkhoestinfectie vaak niet herkend wordt, waardoor het zo kan zijn dat iemand hier in huis kinkhoest kan hebben en zo ook de baby kan besmetten, die nog geen antistoffen heeft.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:35:27 #230
344469 Amsel
zonder t
pi_160772441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:14 schreef Quoi het volgende:
O Crumpette, leuk! O+

Leonietje, mooi geregeld!

Ik moet hier weer even een kriegel posten hoor. Die familie! :( Ik vraag me weleens af of ze nu zo blij voor ons zijn dat ik zwanger ben, of voor zichzelf, omdat ze weer een doel in hun leven hebben. Mijn ouders zijn heel lief hoor, maar lopen in de Ikea 'inspiratie op te doen' :? , vragen continu wanneer ze mogen komen klussen, en blijven zeggen 'dat ik maar eens moet gaan kijken welke kinderwagen we willen'. Als ik er zo over blijf denken mogen ze er gezellig eentje voor hen zelf kopen, want tot nu toe zie ik überhaupt de noodzaak niet van zo'n overpriced wagen. Ik wil trouwens toch vooral gaan dragen. En dan opa en oma, die me ineens bellen vanmiddag (dat doen ze nooit), 'dat ze iets leuks hebben gekocht'. Wanneer ik het kom halen? :{ Alsof ik zwem in de tijd ofzo.

Ik ga emigreren }:|
Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jóúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt ;)

Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man :+ ), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
pi_160772570
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik heb me pas een hele tijd na de geboorte van kind1 gerealiseerd wat een impact dat bijvoorbeeld gehad heeft op mijn moeder. Ik dacht ook steeds "ja hallo, ík ben zwanger, ík ben moeder, het is niet jóúw kind hoor" - maar voor haar was oma worden dus echt een ding. Nog steeds geen reden voor al die bemoeienis hoor, en als je je daar niet comfortabel bij voelt moet je dat echt gewoon zeggen, maar het doet dus misschien meer met je ouders en grootouders dan jij zou verwachten of nodig vindt ;)

Merkte toen ook dat ik heel territoriaal werd van zwanger / net bevallen zijn. Míjn kind, míjn huis, míjn cocon (of oké, niet alleen van mij maar ook wel een beetje van mijn man :+ ), en de rest moet vooral niet te vaak langs willen komen of zich met teveel dingen bemoeien want daar werd ik echt heel kriegel van.
Dit!
Veel besefte ik me ook pas nadat ik zelf moeder geworden was.
(Ook hoe horkerig ik vroeger was naar zwangere vriendinnen)

Alhoewel ik het territoriale omtrent 'mijn' kind nogsteeds heb naar mijn schoonvader/ schoonfamilie :@
Dat krijg ik er na ruim 20 maanden er nog niet uit.
pi_160772643
Ja, dat Amsel. Heel herkenbaar sowieso het opa en oma worden. Bij een tweede/derde is het voor hen veel minder een ding 8-)

En dat territoriale heb ik ook sterk. Mijn kindje, mijn omgeving. En dat is er nu nog steeds, ruim vijf jaar na het voor het eerst moeder worden. Vooral richting mijn schoonouders, die laat ik liever niet alleen met de kinderen. En als ze hier langskomen, mogen ze van mij ook vrij snel weer weggaan :@
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_160772652
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:35 schreef Amsel het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...
Wat niet betekent dat ik het af en toe niet superschijtvervelend vind als ze Saar claimt, maar ik laat het los en denk, over een paar uur zijn we weer weg :P

Dat territoriale heb ik nu nog erger dan de 1e keer... MIJN huis, MIJN dreumesdochter, MIJN babykamer :@
S. 2014
J. 2016
pi_160772671
B-) BE, jij dus ook! :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_160772765
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:42 schreef Piekie81 het volgende:
B-) BE, jij dus ook! :)
:o

GMTA :D O+

Zou dat een dingetje zijn wat betreft schoonouders?
pi_160772984
Waarom vraagt niemand aan mij wanneer ze mogen komen klussen op de babykamer?? Doe mij ook van die ouders/schoonouders :+

Ik vond het juist super leuk dat mijn schoonouders vaak langs kwamen (soms wel 2-3x op een dag) toen Mats net was geboren. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe trots ze waren. Mijn moeder was alleen maar bezig met haar pup en dat vond ik helemaal niet leuk }:| kwam ze langs en dan moest ik aan horen hoe t daar mee ging en moest ze snel weer weg want de pup kon niet zolang alleen blijven... lekker boeiend :7
pi_160773009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:49 schreef Sull het volgende:
Zoals Piekie ook zegt, ik vind het juist een fijn en veilig idee.
Alle antistoffen die ik nu aanmaak omdat ik met een griepvirus in aanraking kom, gaat ook naar het kindje in m'n buik. Dus dit is zelfs 'natuurlijker' dan kind zelf inenten na geboorte. En daarbij vind ik het heel eng dat ons kindje dan weken lang niet beschermd is, terwijl dat dus te voorkomen is.
Nog steeds vreselijk oppassen met kraamvisite met koortslip maar een hele zorg minder om kinkhoest. :)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:11:50 #238
344469 Amsel
zonder t
pi_160773511
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Dat herken ik ook wel, er is toch een generatieverschuiving geweest...

Ja en ik vind dat niet eens zo'n big deal, maar ik heb het idee dat "oma zijn" nu echt een onderdeel is van de identiteit van mijn moeder. Dat was voor mijn vader en schoonouders een stuk minder, maar die hadden al kleinkinderen dus dat scheelt misschien.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:19:48 #239
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160773708
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:46 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

:o

GMTA :D O+

Zou dat een dingetje zijn wat betreft schoonouders?
Ja :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160773975
Crump fijn van de goede seo en een jongen O+
Maar jij was toch net pas zwanger :D

Ik besef me heel goed hoe belangrijk het is om grootouders te worden en hoeveel liefde zij ook al voelen voor ons kindje.
Toen ik tante werd, liep ik ook over van liefde.

Gelukkig heb ik hele fijne schoonouders en ze dringen zich nergens op.

Ik denk wel dat ik het straks lastig ga vinden als mensen zich met mijn opvoeding bemoeien en ongevraagd advies geven etc. Dan zet ik mijn klauwtjes uit.
pi_160775069
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:54 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vond het juist super leuk dat mijn schoonouders vaak langs kwamen (soms wel 2-3x op een dag) toen Mats net was geboren. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe trots ze waren. Mijn moeder was alleen maar bezig met haar pup en dat vond ik helemaal niet leuk }:| kwam ze langs en dan moest ik aan horen hoe t daar mee ging en moest ze snel weer weg want de pup kon niet zolang alleen blijven... lekker boeiend :7
:') Had ze niet wat later (of eerder) een pup kunnen nemen? :D
  vrijdag 18 maart 2016 @ 23:33:56 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160775636
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 23:13 schreef Unihipili het volgende:

[..]

:') Had ze niet wat later (of eerder) een pup kunnen nemen? :D
Mijn ouders krijgen dus ook een pup rond de geboorte van Judith maar ze komen ook vanuit Limburg naar ons om op Lucas te passen met de bevalling. En wij hebben drie katten en ik zit niet te wachten op een niet zindelijke overal op kauwende pup in huis... Dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160779779
Oja ouders en schoonouders...
Mijn eigen moeder is echt helemaal door het dolle dat ze oma wordt. Ze keek er al jaren naar uit en nu is het eindelijk zover. Ze gaat straks ook 2 dagen per week oppassen. Ze koopt zich nu echt helemaal suf aan kleding en andere dingen voor haar kleinzoon. Maar tegelijkertijd wilt ze zich ook weer niet opdringen. Wel schattig :P. Ik ga ook wel iedere 2 weken een keer naar een babywarenhuis met haar eigenlijk, m'n vriend doe ik er geen plezier mee maar m'n moeder daarintegen....
M'n schoonmoeder is opzich een lief mens en ze bedoeld het allemaal wel goed. Maar ik irriteer me aan haar sinds ik zwanger ben en ik ben ook bang dat ik haar niet zo goed kan handelen aan m'n kraambed maar ik vind dat ik dat dan weer niet kan maken naar m'n vriend en ik vind het nu al best lullig. Laatst was ik samen met schoonmoeder op kraamvisite bij een nichtje van vriend waar ik heel goed mee bevriend ben. Zij had een totaalruptuur na d'r bevalling en wij kwamen 2 weken na de geboorte ofzo langs. Zij lag toen nog lekker in bed volop te genieten van haar kraamtijd. Toen ging m'n schoonmoeder zich ermee bemoeien of ze niet al een keer d'r bed uit moest, want schoonmoeder zelf zat immers al op dag 4 weer op de fiets :X
Ze maakt er dan wel een soort geintje van maar ik vind het totaal niet grappig. Hou gewoon je mond. Dat soort dingen zal ze bij mij ook wel gaan doen. Of van die goed bedoelde adviezen. Oja.. Of als ze als eerst op kraamvisite komen een paar uur naar de geboorte zal ze gaan vragen of we tante huppeldepup al gebeld hebben dat het geboren is want dat moeten we wel echt even doen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:18:58 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160780226
Ja, schoonouders, dat is bij mij ook een verhaal apart. Die wonen lekker ver weg in ieder geval. Zien ze morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap, dus ben benieuwd hoe dat is.

Ik ga mijn bol eens in wat sportkleding proppen en mom in balancen. Vanmiddag en vanavond 10(!) uur in het theater zitten :o (Borgen, voor de liefhebbers)
pi_160780434
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben :@. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet :@ mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar :@ mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo :P. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen :')
  Manager PR/Moderator zaterdag 19 maart 2016 @ 09:02:15 #246
269689 crew  Viv
pi_160780498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Nu ik zwanger ben, ben ik ook meer territoriaal, blij dat ik niet de enige ben :@. Toen mijn nichtje geboren werd waren er meteen veel mensen in het ziekenhuis (dus al in de wachtkamer tijdens het bevallen) Ik wil dat helemaal niet :@ mijn moeder en schoonmoeder Okee, maar de rest wacht maar :@ mijn baby en mijn eerste uurtjes ofzo :P. Maar ja, weet niet of ik er veel aan kan doen :')
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.

Na die eerste uurtjes bel je gewoon je familie met: "Hoi, vanochtend is Pietje geboren, wij maken het prima en zijn alweer thuis, jullie zijn welkom!"
pi_160780508
Whoohoo Dot, van harte met jullie dochter en zusje! *O*
pi_160780596
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:52 schreef Miezziej het volgende:
Mijn schoonmoeder wilde ook op de gang gaan zitten als de bevalling begon, want ze moeten ver reizen en dan is ze er maar vast...
Hebben haar vriendelijk verteld dat ze in ons huis mocht wachten, maar dat we niemand in het ziekenhuis wilde voor de kleine geboren was...
Gelukkig ging dat prima.

Met plukkie maar afwachten hoe het precies loopt, maar ook dan niemand in de wachtkamer. En dan willen we eerst tijd met grote zus er alleen bij, dus dat word nog een dingetje naar mn ouders :P
S. 2014
J. 2016
pi_160780767
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit is een terugkerend onderwerp in Z&G, maar de oplossing is héél simpel: niet bellen/sms'en/appen/op Facebook zetten dat de bevalling is begonnen.

Na die eerste uurtjes bel je gewoon je familie met: "Hoi, vanochtend is Pietje geboren, wij maken het prima en zijn alweer thuis, jullie zijn welkom!"
Dat werkt heel goed bij het eerste kindje ;), maar als de 2e onderweg is moet er toch iemand gebeld worden om voor opvang te regelen. En als dat midden in de nacht is, is familie toch vaak het makkelijkst. wij vertellen het ook liever nog aan niemand tot na de geboorte, maar grote kans dat we het moeder/schoonmoeder toch moeten laten weten van tevoren...

Vandaag precies 33 weken en precies dezelfde termijn waarop L geboren is. Bizar. Alles hier nog helemaal prima en geen reden om aan te nemen dat er iets spannends gaat gebeuren vandaag, maar toch een gekke dag :D
  zaterdag 19 maart 2016 @ 09:45:56 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160780802
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:18 schreef Quoi het volgende:
Ja, schoonouders, dat is bij mij ook een verhaal apart. Die wonen lekker ver weg in ieder geval. Zien ze morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap, dus ben benieuwd hoe dat is.

Ik ga mijn bol eens in wat sportkleding proppen en mom in balancen. Vanmiddag en vanavond 10(!) uur in het theater zitten :o (Borgen, voor de liefhebbers)
Ik hoorde het gisteren op de radio. Met Harrie Piekema _O_ _O_ _O_
Vraag zijn handtekening man, die vent is een held!

Veel plezier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')