abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160716578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is er nou zo stom om dat aan te trekken naar je werk dan?
Dat snap ik ook niet echt. Maar volgens de berichten was het dus wel zo dat 1 vrouw zulke dingen aantrok naar haar werk, met knielaarzen eronder blijkbaar.
Dat daar gedonder van komt vind ik eigenlijk vrij normaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160716585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik hier zo lees dan vinden sommige mensen dat dat moet kunnen, en als je vindt dat dat niet kan dan zul je wel geïndoctrineerd zijn :')
Bizar. Je hoort je gewoon normaal te kleden op je werk.
pi_160716592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet echt. Maar volgens de berichten was het dus wel zo dat 1 vrouw zulke dingen aantrok naar haar werk, met knielaarzen eronder blijkbaar.
Dat daar gedonder van komt vind ik eigenlijk vrij normaal.
Onbegrijpelijk :p
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:46:47 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160716611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, er werd gezegd dat het ging om een rokje waarbij de billen eronderuit staken.

Dan kan ik begrijpen dat er wat van gezegd wordt op het werk, alleen kan ik niet begrijpen dat deze ene leidinggevende dan alle vrouwen aanspreekt op zo'n overdreven manier.
Dat laatste is idd dom vooral heel laf van die leidinggevende... omdat je één persoon kennelijk niet kunt of wilt aanspreken op haar ongepaste kleding ga je kledingvoorschriften uitschrijven voor alle vrouwen |:(

Dan ben je gewoon ongeschikt voor je functie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160716626
zonde :+
pi_160716691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik hier zo lees dan vinden sommige mensen dat dat moet kunnen, en als je vindt dat dat niet kan dan zul je wel geïndoctrineerd zijn :')
Dat staat nergens. Niet zo met woorden draaien hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160716753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Staat ook nergens dat het om een moslim gaat die er wat van heeft gezegd. Dat blijf je er ook constant bij halen...
pi_160716779
Dan moet je niet schrijven 'geen rokjes boven de knie'. Onder de knie is veel minder flatterend vaak, dat wil je ook niet :P
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:56:08 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160716823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het schijnt dat het ging om iemand die vond dat ze wel zo naar haar werk kon....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160716854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het schijnt dat het ging om iemand die vond dat ze wel zo naar haar werk kon....
Brengt een hoop verduidelijking dit!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160717214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:53 schreef Elan het volgende:
Wel grappig dat men direct weer begint te janken over de gevaren van de Islam, terwijl in tal van Christelijke dorpjes korte rokjes al eeuwen uit den boze zijn.
Onzin, jij bent nog nooit in Staphorst geweest waarschijnlijk.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:22:57 #262
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_160717304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:53 schreef Elan het volgende:
Wel grappig dat men direct weer begint te janken over de gevaren van de Islam, terwijl in tal van Christelijke dorpjes korte rokjes al eeuwen uit den boze zijn.
Daar zien ze liever jonge jongetjes.
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:26:23 #263
3542 Gia
User under construction
pi_160717363
Ik vind niets mis met boven de knie en knielaarzen, maar mini, zodat je de billen ziet, gaat mij te ver voor werk in een representatieve functie, zoals baliemedewerkster.
pi_160717495
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Onzin, jij bent nog nooit in Staphorst geweest waarschijnlijk.
Mwoah, in bepaalde gemeenten op de Veluwe, zoals Uddel en Elspeet, zitten ze niet bepaald te wachten om dames en korte rokjes. Je wordt misschien niet het dorp uitgejaagd, maar je hoeft ook zeker niet te rekenen op een warm welkom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160717766
Overigens al zoals ik ervan verwachte, de teamleider kreeg dus heel,politiek Amsterdam over zich heen, waaronder zelfs een paar Turkse politici.
.
pi_160717798
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:43 schreef erodome het volgende:
Nou ja, er werd gezegd dat het ging om een rokje waarbij de billen eronderuit staken.

Dan kan ik begrijpen dat er wat van gezegd wordt op het werk, alleen kan ik niet begrijpen dat deze ene leidinggevende dan alle vrouwen aanspreekt op zo'n overdreven manier.
Bron?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160717840
quote:
Je linkt dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Ik ben sowieso voorstander van een algeheel boerka- en niqaab-verbod in Nederland. Dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking, dat volgens de Koran niet verplicht is, hoort in onze samenleving niet thuis.

Maar dat staat los van dit topic, namelijk de vraag of een werkgever kledingeisen mag stellen aan medewerkers. En het antwoord is wat mij betreft ja. McDonalds mag verwachten dat medewerkers in bedrijfskleding lopen, TNT Post mag dat verwachten. Een bedrijf mag verwachten dat een receptioniste zich representatief kleedt. En een industrieel bedrijf mag verwachten dat fabrieksmedewerkers de juiste overall of beschermende kleding en gehoorbescherming dragen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 18:00:13 ]
pi_160718032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je linkt dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Ik ben sowieso voorstander van een algeheel boerka- en niqaab-verbod in Nederland. Dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking, dat volgens de Koran niet verplicht is, hoort in onze samenleving niet thuis.

Maar dat staat los van dit topic, namelijk de vraag of een werkgever kledingeisen mag stellen aan medewerkers. En het antwoord is wat mij betreft ja. McDonalds mag verwachten dat medewerkers in bedrijfskleding lopen, TNT Post mag dat verwachten. Een bedrijf mag verwachten dat een receptioniste zich representatief kleedt. En een industrieel bedrijf mag verwachten dat fabrieksmedewerkers de juiste overall of beschermende kleding en gehoorbescherming dragen.
Dit is een Keurige KLM Stewardess is dat representatief ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160718079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt me wel. Als de KLM dat ook vindt, is dat prima.

Mensen maken hier een soort discussie over moraal / smaak / zeden van, terwijl het in werkelijkheid een discussie is over bedrijfsimago. Een bedrijf wil iets uitstralen en heeft daarom een bepaald kledingbeleid of specifieke kledingvoorschriften.
pi_160718246
D66 kritisch over rokjesverbod

De D66-fractie in het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West stelt woensdag mondelinge vragen in de bestuurscommissie over ‘absurde’ kledingvoorschriften voor vrouwelijke baliemedewerkers. De partij vindt het een slechte zaak dat het stadsdeel veel strengere richtlijnen hanteert dan stedelijk zijn afgesproken.

De fractie reageert hiermee op een melding die de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Gemeente Amsterdam dinsdag op Twitter verspreidde. Een teamleider in Nieuw-West zou vrouwelijke medewerkers Burgerzaken per mail hebben laten weten dat ze aan de balie geen knielaarzen of rokjes korter dan kniehoogte meer mogen dragen. Weigeraars zouden per direct naar huis worden gestuurd.

“Zulke kledingvoorschriften voor vrouwen zijn absurd”, laat Jeroen Mirck weten namens de D66-fractie in Nieuw-West. “Dit soort eisen horen niet in een open en tolerante stad als Amsterdam.”

Volgens het COR bestaan er geen specifieke kledingvoorschriften voor ambtenaren van de gemeente. Mirck: “D66 vraagt zich dan ook af waarom er in Nieuw-West op eigen houtje strengere eisen worden gehanteerd. Dat is in strijd met stedelijk beleid.”

De D66-fractie wil meer duidelijkheid over de strenge kledingvoorschriften. “Gaat het hier om een solo-actie van één teamleider of worden er in Nieuw-West vaker extra eisen gesteld aan de kleding van vrouwelijke ambtenaren?” vraagt Mirck zich af. “D66 wil weten wat het Dagelijks Bestuur gaat doen om dit soort ontoelaatbaar seksistisch gedrag door één of wellicht meer leidinggevende ambtenaren tegen te gaan.”

http://d66amsterdamnieuwwest.nl/actueel/d66-tegen-verbod-rokjes/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160718287
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bron?
AT5
pi_160718288
Raadsleden woest om rokjesverbod

pi_160718341
http://www.volkskrant.nl/(...)a-mediarel~a4264246/

[ Bericht 44% gewijzigd door Leandra op 16-03-2016 19:25:22 (Quote verwijderd, bij VK en Trouw alleen een link.) ]
pi_160718667
dat het een ze is had men al uit de linkedIn kunnen halen :{w
...
pi_160718756
Goede afloop van deze zaak.
pi_160718784
quote:
Wat een klein dictatortje hè.

[ Bericht 49% gewijzigd door Leandra op 16-03-2016 19:26:40 (VK quote uit quote verwijderd) ]
I´m back.
pi_160718896
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:46 schreef sacha het volgende:
dat het een ze is had men al uit de linkedIn kunnen halen :{w
wat is de link naar die linkedIn ?
pi_160718994
Ik denk dat dit bericht snel op de facebook pagina van pegida zal staan.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160719045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 03:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoeft niet perse, sommigen dragen het in de zomer. Gewoon zo'n doek, lekker luchtig, met alleen ondergoed eronder.

Maar ontopic, als het deze teamleider is:

=

Denk ik, dat het eerder jaloezie is. Sowieso valt nu al heel politiek Amsterdam erover en zal deze dame keihard teruggefloten gaan worden.
stond hier de LinkedIn link?
...
pi_160719402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bron?
http://www.nu.nl/algemeen(...)ntoor-amsterdam.html

quote:
Er was een discussie op de werkvloer nadat een medewerkster een heel kort rokje aanhad, waarbij naar verluidt de billen te zien waren. Collega's hebben dit toen aangekaart bij de manager.
Stond al in de topic....

Dat zoiets niet gewaardeerd wordt op de werkvloer kan ik begrijpen. Maar zoals al gezegd, dat dan alle dames een brief krijgen met rare kledingeisen die nergens meer op slaan kan ik niet begrijpen.
Spreek gewoon degene aan die er zo bijloopt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160719413
het is weer een bijzonder topic, en dat is het.
...
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:29:23 #282
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160719661
quote:
18s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:18 schreef sacha het volgende:
het is weer een bijzonder topic, en dat is het.
Vind je? Ik vind het somberstemmend gewoon binnen NWS. Ik heb echt met open mond zitten lezen. Binnen vijf posts had iemand er de islam bijgehaald en vlogen de Wilderismes door het topic. Terwijl er geen enkele bron is, waar dan ook, die zelfs maar hint dat het iets met islam of wat dan ook te maken had.

Het wordt echt eng....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:30:20 #283
3542 Gia
User under construction
pi_160719682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb ooit ergens gewerkt, waar ik een mantelpakje van de zaak kreeg. Dat moest ik elke dag dragen, vrijdags naar de stomerij, zaterdags weer ophalen, op maandag weer aan. Was echt belachelijk. Ik moest me verplicht oomaken en mijn stem moest door de telefoon zo klinken dat klanten mij wilden komen bekijken.

En nee, dat was geen telefoniste in een bordeel, maar secretaresse voor een bedrijf in faxen en copiërs.

Heb in de proeftijd ontslag genomen en kreeg gelijk bij het arbeidsburo.
pi_160719754
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het somberstemmend gewoon binnen NWS. Ik heb echt met open mond zitten lezen. Binnen vijf posts had iemand er de islam bijgehaald en vlogen de Wilderismes door het topic. Terwijl er geen enkele bron is, waar dan ook, die zelfs maar hint dat het iets met islam of wat dan ook te maken had.

Het wordt echt eng....
dat is wat ik bedoel maar niet kan verwoorden, ik ben sprakeloos en verdrietig :Y
...
pi_160719813
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:02 schreef sacha het volgende:

[..]

stond hier de LinkedIn link?
Nu niet meer zie ik. Maar ik ben gequotte door Ryan3 eronder.
.
pi_160725274
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]

Het wordt echt eng....
Want het is zo raar dat er bij kleding voorschriften naar religie gekeken wordt?
pi_160725337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:17 schreef erodome het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ntoor-amsterdam.html
[..]
Stond al in de topic....

Dat zoiets niet gewaardeerd wordt op de werkvloer kan ik begrijpen. Maar zoals al gezegd, dat dan alle dames een brief krijgen met rare kledingeisen die nergens meer op slaan kan ik niet begrijpen.
Spreek gewoon degene aan die er zo bijloopt.
Blijft een vaag verhaal, snap de combi ook niet van die laarzen als het om blote billen gaat ...
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:28:34 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160726174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Blijft een vaag verhaal, snap de combi ook niet van die laarzen als het om blote billen gaat ...
Nee, standaard outfit voor working girls toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:17:32 #289
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160728037
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu niet meer zie ik. Maar ik ben gequotte door Ryan3 eronder.
Lijkt me sterk dat ze het was.

Edit; die dit heeft bedacht.

Van hoger af komen zo nu en dan van dit soort bevelen, want moslims gonna moslim.
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160728392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Want het is zo raar dat er bij kleding voorschriften naar religie gekeken wordt?
Kijk, dat heet nou bevooroordeeld zijn.
  donderdag 17 maart 2016 @ 00:18:59 #291
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160729224
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh, ja, best wel. Zeker als er nergens in de bronnen iets over gezegd wordt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160729584
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kan het me ook niet voorstellen. Een vrouw in hartje winter die dus zowat dagelijks in d'r blote reet op het werk zit. Of zo. Wat is dat voor bedrijf? Maar wat ook gek is, is dat die vrouw zelf niet gewoon wordt aangesproken en daarmee klaar. Waarom zouden álle vrouwen geen rokjes of knielaarzen aan mogen? Kan je super leuke outfits van maken zonder dat je reet d'r half uithangt. :) Vreemd dus!
pi_160729715
Paar mensen vonden het niet kunnen dat er een wijf zich wel heel bloot heeft gekleed en maken er melding van. En dan valt heel Nederland er over :')

Ik zie niet zelden een vrouw zo hoerig gekleed op het werk dat ik echt denk :N Waarschijnlijk is dit ook zo'n type en was dat mailtje nogal impulsief opgesteld.
Why stay small, if you can grow big..
pi_160729818
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:
Personeel zou hebben geklaagd over een collega, wier rokje zo kort zou zijn 'dat de billen zichtbaar waren'.
Dat zou nergens op slaan, er was helemaal geen probleem met het personeel in het algemeen maar slechts met 1 medewerker. Dan spreek je met die ene persoon, niet de afdelingschef maar gewoon die tuthola die dit vervelend vindt. Bah, je gaat daar toch niet over klagen bij de baas, zeg dat gewoon tegen de persoon zelf. |:(
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160729877
kledingvoorschrift komt toch wel vaker voor bij bedrijven? Eerlijk gezegd ben ik hier helemaal niet van onder indruk. Als je bij een bank of verzekeringsmaatschappij werkt is het altijd raak, al op je eerste werkdag.

[ Bericht 23% gewijzigd door MakkieR op 17-03-2016 01:48:25 ]
pi_160730401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.
Het kan overigens best dat jij dit bijvoorbeeld wel gepaste kleding voor op het werk vindt, maar ik denk dat je bij de meeste bedrijven niet zo achter je bureau hoeft te gaan zitten, en dat heeft helemaal niets met Moslims te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Willekeurig plaatje van een kort rokje overigens, heeft niets te maken met wat die ene ambtenaar droeg waar dit om gaat.
Niet bepaald gepaste kleding voor het werk maar mij zal je nooit horen klagen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160730457
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:51 schreef Wimperkruller het volgende:

Waarom zouden álle vrouwen geen rokjes of knielaarzen aan mogen?
dat is dus nooit geschreven, verzin er nog lekker van alles bij 8)7
Geen rokjes korter dan net boven de knie, wat ik best normaal vind op het werk eigenlijk. Tenzij je in prostitutie werkt uiteraard
pi_160730680
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Kijk, dat heet nou bevooroordeeld zijn.
Nee, dat is een constatering. Van grijze rokken of pijpenkrullen tot aan burkas en hoofddoekjes.
pi_160730725
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is dus nooit geschreven, verzin er nog lekker van alles bij 8)7
Geen rokjes korter dan net boven de knie, wat ik best normaal vind op het werk eigenlijk. Tenzij je in prostitutie werkt uiteraard
Verkeerd gelezen, heeft niet met verzinnen te maken. Wat boven de knie kan echt prima zijn zonder dat je een halve bil ziet of dat het ordinair is. Niks met prostitutie te maken.
pi_160730909
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam heeft gereageerd op het veelbesproken verbod op korte rokjes in stadsdeelkantoor Nieuw-West.
In een tweet laat de gemeente nu weten dat ambtenaren tot op zekere hoogte zelf mogen bepalen wat ze aantrekken. „Uitgangspunt is netjes kleden, ambtenaren bepalen zelf hoe zij hier invulling aan geven”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ert_op_verbod__.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')