abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160716578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is er nou zo stom om dat aan te trekken naar je werk dan?
Dat snap ik ook niet echt. Maar volgens de berichten was het dus wel zo dat 1 vrouw zulke dingen aantrok naar haar werk, met knielaarzen eronder blijkbaar.
Dat daar gedonder van komt vind ik eigenlijk vrij normaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160716585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik hier zo lees dan vinden sommige mensen dat dat moet kunnen, en als je vindt dat dat niet kan dan zul je wel geïndoctrineerd zijn :')
Bizar. Je hoort je gewoon normaal te kleden op je werk.
pi_160716592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet echt. Maar volgens de berichten was het dus wel zo dat 1 vrouw zulke dingen aantrok naar haar werk, met knielaarzen eronder blijkbaar.
Dat daar gedonder van komt vind ik eigenlijk vrij normaal.
Onbegrijpelijk :p
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:46:47 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160716611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, er werd gezegd dat het ging om een rokje waarbij de billen eronderuit staken.

Dan kan ik begrijpen dat er wat van gezegd wordt op het werk, alleen kan ik niet begrijpen dat deze ene leidinggevende dan alle vrouwen aanspreekt op zo'n overdreven manier.
Dat laatste is idd dom vooral heel laf van die leidinggevende... omdat je één persoon kennelijk niet kunt of wilt aanspreken op haar ongepaste kleding ga je kledingvoorschriften uitschrijven voor alle vrouwen |:(

Dan ben je gewoon ongeschikt voor je functie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160716626
zonde :+
pi_160716691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik hier zo lees dan vinden sommige mensen dat dat moet kunnen, en als je vindt dat dat niet kan dan zul je wel geïndoctrineerd zijn :')
Dat staat nergens. Niet zo met woorden draaien hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160716753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Staat ook nergens dat het om een moslim gaat die er wat van heeft gezegd. Dat blijf je er ook constant bij halen...
pi_160716779
Dan moet je niet schrijven 'geen rokjes boven de knie'. Onder de knie is veel minder flatterend vaak, dat wil je ook niet :P
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:56:08 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160716823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het schijnt dat het ging om iemand die vond dat ze wel zo naar haar werk kon....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160716854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het schijnt dat het ging om iemand die vond dat ze wel zo naar haar werk kon....
Brengt een hoop verduidelijking dit!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160717214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:53 schreef Elan het volgende:
Wel grappig dat men direct weer begint te janken over de gevaren van de Islam, terwijl in tal van Christelijke dorpjes korte rokjes al eeuwen uit den boze zijn.
Onzin, jij bent nog nooit in Staphorst geweest waarschijnlijk.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:22:57 #262
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_160717304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:53 schreef Elan het volgende:
Wel grappig dat men direct weer begint te janken over de gevaren van de Islam, terwijl in tal van Christelijke dorpjes korte rokjes al eeuwen uit den boze zijn.
Daar zien ze liever jonge jongetjes.
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:26:23 #263
3542 Gia
User under construction
pi_160717363
Ik vind niets mis met boven de knie en knielaarzen, maar mini, zodat je de billen ziet, gaat mij te ver voor werk in een representatieve functie, zoals baliemedewerkster.
pi_160717495
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Onzin, jij bent nog nooit in Staphorst geweest waarschijnlijk.
Mwoah, in bepaalde gemeenten op de Veluwe, zoals Uddel en Elspeet, zitten ze niet bepaald te wachten om dames en korte rokjes. Je wordt misschien niet het dorp uitgejaagd, maar je hoeft ook zeker niet te rekenen op een warm welkom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160717766
Overigens al zoals ik ervan verwachte, de teamleider kreeg dus heel,politiek Amsterdam over zich heen, waaronder zelfs een paar Turkse politici.
.
pi_160717798
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:43 schreef erodome het volgende:
Nou ja, er werd gezegd dat het ging om een rokje waarbij de billen eronderuit staken.

Dan kan ik begrijpen dat er wat van gezegd wordt op het werk, alleen kan ik niet begrijpen dat deze ene leidinggevende dan alle vrouwen aanspreekt op zo'n overdreven manier.
Bron?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160717840
quote:
Je linkt dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Ik ben sowieso voorstander van een algeheel boerka- en niqaab-verbod in Nederland. Dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking, dat volgens de Koran niet verplicht is, hoort in onze samenleving niet thuis.

Maar dat staat los van dit topic, namelijk de vraag of een werkgever kledingeisen mag stellen aan medewerkers. En het antwoord is wat mij betreft ja. McDonalds mag verwachten dat medewerkers in bedrijfskleding lopen, TNT Post mag dat verwachten. Een bedrijf mag verwachten dat een receptioniste zich representatief kleedt. En een industrieel bedrijf mag verwachten dat fabrieksmedewerkers de juiste overall of beschermende kleding en gehoorbescherming dragen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 18:00:13 ]
pi_160718032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je linkt dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Ik ben sowieso voorstander van een algeheel boerka- en niqaab-verbod in Nederland. Dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking, dat volgens de Koran niet verplicht is, hoort in onze samenleving niet thuis.

Maar dat staat los van dit topic, namelijk de vraag of een werkgever kledingeisen mag stellen aan medewerkers. En het antwoord is wat mij betreft ja. McDonalds mag verwachten dat medewerkers in bedrijfskleding lopen, TNT Post mag dat verwachten. Een bedrijf mag verwachten dat een receptioniste zich representatief kleedt. En een industrieel bedrijf mag verwachten dat fabrieksmedewerkers de juiste overall of beschermende kleding en gehoorbescherming dragen.
Dit is een Keurige KLM Stewardess is dat representatief ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160718079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dit is een Keurige KLM Stewardess is dat representatief ?

[ afbeelding ]
Lijkt me wel. Als de KLM dat ook vindt, is dat prima.

Mensen maken hier een soort discussie over moraal / smaak / zeden van, terwijl het in werkelijkheid een discussie is over bedrijfsimago. Een bedrijf wil iets uitstralen en heeft daarom een bepaald kledingbeleid of specifieke kledingvoorschriften.
pi_160718246
D66 kritisch over rokjesverbod

De D66-fractie in het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West stelt woensdag mondelinge vragen in de bestuurscommissie over ‘absurde’ kledingvoorschriften voor vrouwelijke baliemedewerkers. De partij vindt het een slechte zaak dat het stadsdeel veel strengere richtlijnen hanteert dan stedelijk zijn afgesproken.

De fractie reageert hiermee op een melding die de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Gemeente Amsterdam dinsdag op Twitter verspreidde. Een teamleider in Nieuw-West zou vrouwelijke medewerkers Burgerzaken per mail hebben laten weten dat ze aan de balie geen knielaarzen of rokjes korter dan kniehoogte meer mogen dragen. Weigeraars zouden per direct naar huis worden gestuurd.

“Zulke kledingvoorschriften voor vrouwen zijn absurd”, laat Jeroen Mirck weten namens de D66-fractie in Nieuw-West. “Dit soort eisen horen niet in een open en tolerante stad als Amsterdam.”

Volgens het COR bestaan er geen specifieke kledingvoorschriften voor ambtenaren van de gemeente. Mirck: “D66 vraagt zich dan ook af waarom er in Nieuw-West op eigen houtje strengere eisen worden gehanteerd. Dat is in strijd met stedelijk beleid.”

De D66-fractie wil meer duidelijkheid over de strenge kledingvoorschriften. “Gaat het hier om een solo-actie van één teamleider of worden er in Nieuw-West vaker extra eisen gesteld aan de kleding van vrouwelijke ambtenaren?” vraagt Mirck zich af. “D66 wil weten wat het Dagelijks Bestuur gaat doen om dit soort ontoelaatbaar seksistisch gedrag door één of wellicht meer leidinggevende ambtenaren tegen te gaan.”

http://d66amsterdamnieuwwest.nl/actueel/d66-tegen-verbod-rokjes/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160718287
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bron?
AT5
pi_160718288
Raadsleden woest om rokjesverbod

pi_160718341
http://www.volkskrant.nl/(...)a-mediarel~a4264246/

[ Bericht 44% gewijzigd door Leandra op 16-03-2016 19:25:22 (Quote verwijderd, bij VK en Trouw alleen een link.) ]
pi_160718667
dat het een ze is had men al uit de linkedIn kunnen halen :{w
...
pi_160718756
Goede afloop van deze zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')