abonnement Unibet Coolblue
pi_160686644

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-03-2016 19:36:43 ]
pi_160687074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In mijn gesprek met de heer ter Heeurne van Collin heb ik het laatst gehad over het openstellen aan de innercrowd. Hij vertelde mij dat ook Collin wel eens de lener vraagt eerst 10 tot 25% in eigen kring op te halen. Dit alles onder het mom als hij in eigen kring niet zijn zaken kan verkopen hoe moet hij dan straks zijn product verkopen. Met name bij starters wordt dit gedaan. Het heeft als bijkomend voordeel dat als je je bekenden hebt laten investeren in je bedrijf via collin dat je je wel drie keer bedenkt voordat je de Collin incasso onbetaald laat passeren. Immers als je die een paar keer mist ligt gelijk ook de ellende in eigen kring op straat. Dan maar de belasting even niet betalen. :)
Ik kon me wel vinden in deze redenering.
OK, daar had ik niet aan gedacht, klinkt als een mooie redenering.
In dit geval kon "iedereen" de afgelopen dagen al inschrijven, maar is er dus bewust geen ruchtbaarheid aan gegeven om eerst bekenden te laten investeren. Inmiddels staat de teller op 68,9% en lijkt het toch weer vrij hard te gaan.

Waaronder enkele investeerders die met 3 man komen eten ;)

(en sorry voor de off-topic, maar wat is het irritant dat er na 300 comments een nieuw draadje geopend moet worden...)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:33:50 #3
132191 -jos-
Money=Power
pi_160687855
Nou, van die topictitel zou ik maar niet uitgaan...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160688790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:33 schreef -jos- het volgende:
Nou, van die topictitel zou ik maar niet uitgaan...
Ik heb ze net een mail gestuurd wanneer en hoe ze deverpandingen van oude projecten gaan regelen. Ik hoop dat de topictitel wel uitkomt en KoM alles uit de kast haald om dit voor elkaar te krijgen
pi_160689926
Was de GVE-update van project 10701 hier al gemeld? Heb ik dat over het hoofd gezien misschien? Geeft vertrouwen dat er voorlopig voldoende financieringsbronnen zijn om problemen te vermijden. Dat geeft de crowdfunder moed!

Nette mail ook trouwens en fijn dat er een update is! Bij goed nieuws is dat ook wel een stukje makkelijker, natuurlijk ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door Incitatus3 op 15-03-2016 19:27:32 ]
pi_160689989
De Etos/Bruna op FC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer overtuigdend antwoord, ik pas :')

Hmm had voorgenomen om niet meer te investeren in crowdfunding, maar toch kriebelt het. Afgelopen maand toch weer 8 projecten meegenomen (FC,IVM en Greencrowd). Ga voorlopig niets meer doen bij KoM en GVE.

[ Bericht 1% gewijzigd door Baklapper op 15-03-2016 19:31:38 ]
pi_160691358
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Appel-en-Ei-Zwolle

Naam: Appel-en-Ei-Zwolle
pi_160691587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Appel-en-Ei-Zwolle

Naam: Appel-en-Ei-Zwolle
Hoofdelijk aansprakelijk, klein bedrag, enigszins bewezen formule én het onderpand in een aparte stichting :) okay: voor een klein bedrag.
pi_160691599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Appel-en-Ei-Zwolle

Naam: Appel-en-Ei-Zwolle
Gaat weer lekker: in de pitch staat een andere prognose als elders (winst 2016 ¤3.500 en ¤900)
pi_160692071
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:08 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Hoofdelijk aansprakelijk, klein bedrag, enigszins bewezen formule én het onderpand in een aparte stichting :) okay: voor een klein bedrag.
Eigenlijk is in dit geval het onderpand nihil.
pi_160692500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Appel-en-Ei-Zwolle

Naam: Appel-en-Ei-Zwolle
Wanneer de aflossingcapaciteit > 0 is wordt het project afgewezen. In dit geval is de capaciteit precies 0,00 (waarbij het eerste jaar negatief). Dit project was bijna afgewezen. dat zegt wel wat.
pi_160693339
Aantrekkelijker was deze:

Huis & Tuin Outlet Veldhoven
Project: 13939 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 5s
G-PD percentage: 0,67
Creditsafe score:29
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 70.000
Geinvesteerd:¤ 70.000
Product:Lening
Looptijd:48 maanden
Rente per jaar:8,0%

Ik had me voorgenomen om geen starters meer te doen, maar vond deze toch wel aantrekkelijk. Grond en pand zijn familiebezit dus hun vaste lasten zijn laag althans die hoeven niet aan derden betaald te worden. In tuincentra is het altijd een gekkenhuis volgens mij :):)
60K Eigen inbreng, hulp van de ouders onbezoldigd, kortom een leuk pareltje ondanks de 5s.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-03-2016 20:54:46 ]
Pecunia non olet
pi_160693728
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:48 schreef obligataire het volgende:
Aantrekkelijker was deze:

Huis & Tuin Outlet Veldhoven
Project: 13939 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 5s
G-PD percentage: 0,67
Creditsafe score:29
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 70.000
Geinvesteerd:¤ 70.000
Product:Lening
Looptijd:48 maanden
Rente per jaar:8,0%

Ik had me voorgenomen om geen starters meer te doen, maar vond deze toch wel aantrekkelijk. Grond en pand zijn familiebezit dus hun vaste lasten zijn laag althans die hoeven niet aan derden betaald te worden. In tuincentra is het altijd een gekkenhuis volgens mij :):)
60K Eigen inbreng, hulp van de ouders onbezoldigd, kortom een leuk pareltje ondanks de 5s.
Je kunt ook lezen: vier maanden geleden gestart en nu al is het geld op? :-)
pi_160694123
Google eens op tuincentrum Veldhoven, absoluut no go voor mij
pi_160694150
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:56 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Je kunt ook lezen: vier maanden geleden gestart en nu al is het geld op? :-)
"Na financiering bestaat de balanstotaal bijna voor 45% uit eigen vermogen."
Rekensommetje leert dat het EV nog ruim 57K bedraagt dus ze hebben in de aanloopfase (die het meest spannend is.....) nauwelijks ingeteerd op hun kapitaal.
Pecunia non olet
pi_160694962
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

"Na financiering bestaat de balanstotaal bijna voor 45% uit eigen vermogen."
Rekensommetje leert dat het EV nog ruim 57K bedraagt dus ze hebben in de aanloopfase (die het meest spannend is.....) nauwelijks ingeteerd op hun kapitaal.
Maar dat EV kan toch wel volledig in voorraad (zonder schuld) zitten? Mijn vraag is meer waarom ze nu 'ineens' extra geld nodig hebben? En was dat niet eerder bij de start voorzien?
pi_160695497
Ik denk dat het op zich legitiem is dat een groeiende onderneming meer kapitaal aantrekt immers met méér voorraad kun je ook meer omzet/winst behalen. De hoogte van de voorraad geeft daarnaast nu al een leuke zekerheid voor de crowd.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen over de impact van de post van Impact9 (sorry :) ), goed dat dit wordt gemeld, ik heb de vraag neergelegd bij GvE. Het hoeft niet problematisch te zijn maar ik krijg toch een bepaald déjà vu met een bepaalde diervoederwinkel.
Pecunia non olet
pi_160697914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:31 schreef obligataire het volgende:
Ik denk dat het op zich legitiem is dat een groeiende onderneming meer kapitaal aantrekt immers met méér voorraad kun je ook meer omzet/winst behalen. De hoogte van de voorraad geeft daarnaast nu al een leuke zekerheid voor de crowd.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen over de impact van de post van Impact9 (sorry :) ), goed dat dit wordt gemeld, ik heb de vraag neergelegd bij GvE. Het hoeft niet problematisch te zijn maar ik krijg toch een bepaald déjà vu met een bepaalde diervoederwinkel.
Ik ben het eens met het eerste deel maar nog meer benieuwd naar het antwoord op de vraag bij GVE.
pi_160705956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Misschien is het maar het beste om in de OP lijst op te nemen welk platform nominale en welke effectief rente percentage gebruikt.
OP aangepast met:

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt rekening gehouden met het rente op rente effect. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html
pi_160706491
Heeft er al iemand reactie gehoord van KoM over het inregelen van de verpanding van oude projecten?
pi_160707067
Kan iemand de pandakte van KoM beoordelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:29:24 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160708458
• Deze is alleen voor roerende zaken en niet op vorderingen.
• Ontbreekt: plicht om de lijst geregeld aan te vullen (voorraad)
• Recht om de lijst en de aktie te registreren bij de belastingdienst

(mogelijk ontbreekt: recht om pand om te zetten in vuistpand)

waarom niet voor 18 euro een voorbeeld pandaktie downloaden en hem daarmee vergelijken.
alle voorbeeld akties zijn 5 kantjes. KoM heeft die samengeperst tot 1.
Er ontbreken dus 4 kantjes voorwaarden.

Sterker nog: waarom heeft KoM geen 18 euro over voor een kloppende pandakte en laten ze weer het juridische neefje wat in elkaar draaien.
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:31:22 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160708506
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 06:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
In de effectieve rente wordt rekening gehouden met het rente op rente effect.
Dit is het voorbeeld bij sparen. Bij uitlenen/lenen zit het verschil hem in het feit dat er niet 1x per jaar de volledige rente wordt vergoed maar elke maand 1/12.
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:36:34 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160708595
Voor de mensen die verward zijn bij kabelleger AGD. Nu een compleet overzicht van wie-wie, wie-doet-wat, wie-doet-wat-niet en wie-had-wat-moeten-doen online.

Zo'n overzcht zouden meer platforms moeten maken!

Helaas zat hiet geen vpprbeeld pandakte voor roerende goederen bij anders had ik die graag aan KoM willen malen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Speekselklier op 16-03-2016 10:42:27 ]
Tot nooit .......
pi_160709076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:03 schreef impact9 het volgende:
Google eens op tuincentrum Veldhoven, absoluut no go voor mij
Ik heb hem ook meegepakt maar heb nu mijn bedenkingen.... Tent is dus failliet gegaan (zullen dezeflde familie / dezelfde mensen zijn?) en nu willen ze doorstart? Dat is klein detail wat even mist in GvE pitch
pi_160709220
Mailtje naar GvE verstuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160709258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit is het voorbeeld bij sparen. Bij uitlenen/lenen zit het verschil hem in het feit dat er niet 1x per jaar de volledige rente wordt vergoed maar elke maand 1/12.
Klopt is natuurlijk het zelfde effect. Heb het aangepast. Nu wel duidelijk?
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:08:12 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160709267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:31 schreef obligataire het volgende:
Ik denk dat het op zich legitiem is dat een groeiende onderneming meer kapitaal aantrekt immers met méér voorraad kun je ook meer omzet/winst behalen.
De grote voorraad hoeft geen relatie met je omzet te hebben. Als ik tien bloempotten per week verkoop kan ik wel een voorraad van 1000potten nemen maar ik verkoop er dan echt niet in eens elf. Ja kan wat kortingen krijgen van leveranciers maar je omzet moet ergens anders vandaan komen.
quote:
Het hoeft niet problematisch te zijn maar ik krijg toch een bepaald déjà vu met een bepaalde diervoederwinkel.
groot verschil:
Het tuincentrum onderneemt voor eigen rekening en risico (Vof) en verschuild zich niet achter allerlei bv's.
Tot nooit .......
pi_160709538
Harm leest mee en heeft het e.e.a. in een overzichtelijk pdfje gezet ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160709555
Nieuw op Collin.

Leningaanvrager: TalentBoostAcademy
Doel van de lening: Uitrol TalentBoostAcademy
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden

Heb deze meegenomen. Wel met risico van een starter.
Doch met de verplichting onder de nieuwe wet werk en inkomen van wekgevers om hun personeel continue te scholen. Denk ik dat dit gaat werken.
Werkt het niet dan zijn er nog drie borgstellingen van mensen warvan ik verwacht dat ze wel iets hebben te verliezen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:26:05 #31
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160709676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:36 schreef Speekselklier het volgende:
Voor de mensen die verward zijn bij kabelleger AGD. Nu een compleet overzicht van wie-wie, wie-doet-wat, wie-doet-wat-niet en wie-had-wat-moeten-doen online.

Zo'n overzcht zouden meer platforms moeten maken!

Helaas zat hiet geen vpprbeeld pandakte voor roerende goederen bij anders had ik die graag aan KoM willen malen.
Wow, wat een prachtig helder overzicht! Voor zover nu te berekenen draai ik door dit geval slechts zeer minimale winst bij AGD, maar wat verzacht dit de pijn! Verlies van geld kan zomaar op een heel andere manier winst worden.
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:32:18 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160709818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Wow, wat een prachtig helder overzicht! Voor zover nu te berekenen draai ik door dit geval slechts zeer minimale winst bij AGD, maar wat verzacht dit de pijn! Verlies van geld kan zomaar op een heel andere manier winst worden.
Als ik zie wat ik geleerd heb van dit geval heb ik nu al een flinke winst. Ook als het niet goed komt ben ik een hoop kennis over zo'n proces rijker.

veel leerzamer dan: helaas is PietjePuck in default, we kijken wat er nog te halen valt.
weken later: jammer joh, wat een pech, centjes weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 16-03-2016 11:40:10 ]
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:34:25 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160709871
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Klopt is natuurlijk het zelfde effect. Heb het aangepast. Nu wel duidelijk?
Superrrrrrrrrrrrr
Tot nooit .......
pi_160712514
quote:
Ik ben er nog niet helemaal uit, iemand nog een mening voor/tegen?
pi_160712613
Voor: relatief laag risico, hypothekaire zekerheid

tegen: geen persoonlijke aansprakelijkheid, 10 jaar tegen lage rente, 3e trance

Ik zit ook nog behoorlijk te twijfelen. Het lage risico bevalt me goed en daar wil ik best een iets lagere rente voor accepteren, maar 10 jaar lage 't risico lopen EN daarbij nog eens een 3e trance...
Ik neig naar nee
pi_160712770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:23 schreef najra1990 het volgende:
Voor: relatief laag risico, hypothekaire zekerheid

tegen: geen persoonlijke aansprakelijkheid, 10 jaar tegen lage rente, 3e trance

Ik zit ook nog behoorlijk te twijfelen. Het lage risico bevalt me goed en daar wil ik best een iets lagere rente voor accepteren, maar 10 jaar lage 't risico lopen EN daarbij nog eens een 3e trance...
Ik neig naar nee
De tranches worden allemaal gelijkgetrokken. Dit kan in dit geval ook omdat vooraf bekend was dat er 3 tranches zouden zijn.
pi_160712860
Ik heb mijn eerste contract binnen van een project bij funding circle dat tot stand gekomen is.
Is het normaal dat je bij FC een ongetekend contract krijgt van je lening?
pi_160712868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb mijn eerste contract binnen van een project bij funding circle dat tot stand gekomen is.
Is het normaal dat je bij FC een ongetekend contract krijgt van je lening?
Ja
pi_160714074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:23 schreef najra1990 het volgende:
Voor: relatief laag risico, hypothekaire zekerheid

tegen: geen persoonlijke aansprakelijkheid, 10 jaar tegen lage rente, 3e trance

Ik zit ook nog behoorlijk te twijfelen. Het lage risico bevalt me goed en daar wil ik best een iets lagere rente voor accepteren, maar 10 jaar lage 't risico lopen EN daarbij nog eens een 3e trance...
Ik neig naar nee
Klein bedrag schiet ook niet zo op, dat is een ijsje per maand de komende 10 jaar. Ik denk nog ff verder, wel bedankt voor je mening :)
pi_160715432
Zal GvE nog meer CL-leningen gaan funden? Het lijkt me dat het ze toch moet tegenvallen. 1 project gefund. Het 2e project staat op de helft van de termijn op 17%. Al een maand zijn er geen nieuwe CL-leningen online gekomen.
pi_160715534
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:31 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Klein bedrag schiet ook niet zo op, dat is een ijsje per maand de komende 10 jaar. Ik denk nog ff verder, wel bedankt voor je mening :)
Vrouw, maitresse, au-pair en de kinderen ook een ijsje? :)
Pecunia non olet
pi_160715721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De grote voorraad hoeft geen relatie met je omzet te hebben. Als ik tien bloempotten per week verkoop kan ik wel een voorraad van 1000potten nemen maar ik verkoop er dan echt niet in eens elf. Ja kan wat kortingen krijgen van leveranciers maar je omzet moet ergens anders vandaan komen.

[..]

groot verschil:
Het tuincentrum onderneemt voor eigen rekening en risico (Vof) en verschuild zich niet achter allerlei bv's.
Ad 1: zo slim zullen ze toch wel zijn in Veldhoven? :) Ze zullen waarschijnlijk het assortiment verbreden waardoor ze wel méér omzet genereren.
Ik ga niet op de stoel van de ondernemer zitten, ik ga ervan uit dat hij/zij rationele beslissingen neemt. Anders zou ik sowieso niet investeren in MKB.

Ad 2: mee eens, maar ik vind het niet netjes om niets over het faillissement te melden, tenminste als het dezelfde is. Ik wacht nog op het antwoord.
Daarnaast zal er bij een 22-jarige en 24-jarige nog wel niet veel te halen zijn denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 16-03-2016 16:03:44 ]
Pecunia non olet
pi_160716271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:06 schreef Underdoggy het volgende:
Mailtje naar GvE verstuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hartelijk dank voor het mailen. Ik zat er zelf ook aan te denken. Dat faillissement had ik graag in de pitch gezien, en mijn enthousiasme voor het project is nu toch wel afgenomen. Ben benieuwd naar GvE's reactie.

We zitten hier vaak te vitten op GvE, en meestal vind ik het overdreven, maar in dit geval is er wat mij betreft toch wel sprake van nalatigheid wat betreft de informatievoorziening.
pi_160716530
m.i. is die failliette tuintent een andere dan dit project.

daar wordt gesproken over een "life en garden vestiging".
pi_160716654
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:42 schreef bleyenburg het volgende:
m.i. is die failliette tuintent een andere dan dit project.

daar wordt gesproken over een "life en garden vestiging".
Het pand is overigens wel hetzelfde:

http://www.tuinzaken.nl/n(...)dhoven-failliet.html
pi_160716732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vrouw, maitresse, au-pair en de kinderen ook een ijsje? :)
Er toch maar wat ingestopt, 10 ijsjes per maand de komende 10 jaar als het goed gaat :)
pi_160716928
@dbmnn: Dit stel heeft gewoon dat pand betrokken, lijkt me
  woensdag 16 maart 2016 @ 17:14:33 #49
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160717170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:02 schreef bleyenburg het volgende:
@dbmnn: Dit stel heeft gewoon dat pand betrokken, lijkt me
Ze werkten daar volgens hun linkedIn-profiel al vanaf 2010. Het Eindhovens Dagblad van 3 juni 2013 vertelt o.a.:
quote:
Bart Kuijpers en Frank Luirink vertellen in het ED van dinsdag 4 juni over hun plannen voor de herbouw. Frank Luirink voert de directie samen met de moeder van Bart Kuijpers. Het is de bedoeling dat de 22-jarige Kuijpers over enkele jaren mede leiding gaat geven aan het bedrijf aan De Run.
pi_160732574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:42 schreef bleyenburg het volgende:
m.i. is die failliette tuintent een andere dan dit project.

daar wordt gesproken over een "life en garden vestiging".
Het neigt ernaar dat het dezelfde mensen zijn, in ieder geval dezelfde familie
pi_160732740
GVE nog niet gereageerd inzake de vragen omtrent de Veldhovense tuinkabouters?
pi_160733047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Het neigt ernaar dat het dezelfde mensen zijn, in ieder geval dezelfde familie
Dus een variant op de KOM dierservice constructie.
Bedrijf gaat failiet, eigen pand zit in een B.V. die niet aan de het failliete bedrijf gelieerd is maar wel familie bezit.
De familie moet ook wat. Wie wil er op dit moment een winkel/tuincentrum pand huren?
Dan maak je maar een doorstart met je familie met een "schone" lei.

In dit geval denk ik met @oblie dat je beter af bent dan bij dierservice. Daar de kinderen opereren in een VOF dus als het mis gaat hebben de kinderen een prive faillisement aan hun broek hangen. En dat is niet leuk!
Bij dierservice waren ook in het nieuwe uitvoerende bedrijf van de zoon weer allerlei B.V. constructies, de vader ook prive failliet, en nog eens malversaties in de boekhouding van de oude faillerende ondernemingen.
Nu maar hopen dat de ouders de kinderen inderdaad een schone start gunnen en de huur niet al te hoog hebben gezet en natuurlijk dat de kinderen de juiste ondernemers zijn en niet de oorzaak waren van het eerdere faillisement van de toko waar ze onder leiding van hun ouders aan het werk waren.
Overgens ben ik met jullie van mening, dat als de constructie inderdaad zo in elkaar zit, het Faillisement van de voorganger gemeld had moeten worden in de pitch. Dit is essentiele bellegers info die niet weggelaten mag worden.
Dus GvE Actie! Investeerders informeren, toevoegen aan pitch en mensen hun investering laten herbevestigen met deze extra info!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-03-2016 11:36:55 ]
pi_160733337
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus een variant op de KOM dierservice constructie.
Bedrijf gaat failiet, eigen pand zit in een B.V. die niet aan de het failliete bedrijf gelieerd is maar wel familie bezit.
De familie moet ook wat. Wie wil er op dit moment een winkel/tuincentrum pand huren?
Dan maak je maar een doorstart met je familie met een "schone" lei.

In dit geval denk ik met @oblie dat je beter af bent dan bij dierservice. Daar de kinderen opereren in een VOF dus als het mis gaat hebben de kinderen een prive faillisement aan hun broek hangen. En dat is niet leuk!
Bij dierservice waren ook in het nieuwe uitvoerende bedrijf van de zoon weer allerlei B.V. constructies, de vader ook prive failliet, en nog eens malversaties in de boekhouding van de oude faillerende ondernemingen.
Nu maar hopen dat de ouders de kinderen inderdaad een schone start gunnen en de huur niet al te hoog hebben gezet en natuurlijk dat de kinderen de juiste ondernemers zijn en niet de oorzaak waren van het eerdere faillisement van de toko waar ze onder leiding van hun ouders aan het werk waren.
Overgens ben ik met jullie van mening, dat als de constructie inderdaad zo in elkaar zit, het Faillisement van de voorganger gemeld had moeten worden in de pitch. Dit is essentiele belegers info die niet weggelaten mag worden.
Dus GvE Actie! Investeerders informeren, toevoegen aan pitch en mensen hun investering laten herbevestigen met deze extra info!
Helemaal mee eens. GvE / de geldvrager had dit moeten melden. Dat er een faillissement geweest is hoeft wat mij betreft geen probleem te zijn om geld op te halen of in een dergelijk bedrijf te investeren maar het niet netjes melden is een zeer kwalijke zaak.
pi_160733712
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. GvE / de geldvrager had dit moeten melden. Dat er een faillissement geweest is hoeft wat mij betreft geen probleem te zijn om geld op te halen of in een dergelijk bedrijf te investeren maar het niet netjes melden is een zeer kwalijke zaak.
Precies, zo sta ik er ook helemaal in. Een goede toelichting zou e.e.a. kunnen opklaren.
Maar ik heb ook nog steeds geen reactie binnen van GvE. Ik wacht nog tot en met het weekend en als er dan nog niet gereageerd is trek ik mijn toezegging in. Zo nodig hoef ik nou ook weer niet van mijn geld af.... :r
Pecunia non olet
pi_160734222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Precies, zo sta ik er ook helemaal in. Een goede toelichting zou e.e.a. kunnen opklaren.
Maar ik heb ook nog steeds geen reactie binnen van GvE. Ik wacht nog tot en met het weekend en als er dan nog niet gereageerd is trek ik mijn toezegging in. Zo nodig hoef ik nou ook weer niet van mijn geld af.... :r
Ik ben het ook eens met Horsemen, een faillissement en een doorstart hoeft niet per een belemmering te zijn, maar ik verwacht dan wel informatie hierover in de pitch. Voor mij dus dezelfde beslissing als Obligataire: zonder aanvullende info trek ik mijn investering weer in.

Overigens: ondanks dat de nalatigheid van GvE natuurlijk zeer laakbaar is, wordt hiermee de kracht en de wisdom van de crowd (en dit forum natuurlijk) maar weer eens bevestigd.
pi_160735832
Rustig jaar tot nu toe, pas aan 3 projecten meegedaan in 2016.

Ik verwacht ook niet dat er heel veel van gaat komen meer als GVE zo door blijft gaan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160736297
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:29 schreef bleyenburg het volgende:
GVE nog niet gereageerd inzake de vragen omtrent de Veldhovense tuinkabouters?
Ik heb hem meteen laten lopen. Het begon als Tuincentrum Veldhoven, ging na de brand door als Life & Garden en na het faillissement als Huis & Tuin Outlet Veldhoven.
Ben er ooit 1 keer geweest, nog voor de brand, maar ik vond het niet geweldig.

Uit ED van 12 augustus 2015:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160736774
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:46 schreef CaLeX het volgende:
Ik verwacht ook niet dat er heel veel van gaat komen meer als GVE zo door blijft gaan.
Same here, maar misschien kan GvE je warm maken voor het nieuwe kaarsen-handeltje? Eigen inbreng E 500 :(
pi_160736891
Ja, die kaarsenhandel laat ik ook lopen, ondanks het geringe bedrag. Ik had graag gezien dat haar partner had meegetekend en wat meer info over het huis. Is het een huurhuis of staat het huis hypotheekvrij op haar naam? En misschien ben ik wel te cynisch, maar met een beetje kaarsen bij elkaar hobbyen een omzet denken te halen van ¤ 50k?

/edit. Maar goed, in de tijd die ik nodig had om het bovenstaande tikken, was 'ie alweer volgelopen. Ik wens 'r veel succes.
pi_160736912
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:25 schreef aborren het volgende:

[..]

Same here, maar misschien kan GvE je warm maken voor het nieuwe kaarsen-handeltje? Eigen inbreng E 500 :(
De kaars is reeds verkocht.
Is natuurlijk ook wel een laag bedrag en er zijn altijd mensen die deze vrouw een kans gunnen haar kaarsen droom te verwezenlijken. Denk niet dat dit bedrijf gaat slagen maar verwacht wel dat investeerders hun geld retour krijgen. Ik heb deze laten lopen.
pi_160737643
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:25 schreef aborren het volgende:

[..]

Same here, maar misschien kan GvE je warm maken voor het nieuwe kaarsen-handeltje? Eigen inbreng E 500 :(
Had ik hem op tijd gezien had ik er misschien wel het minimum in gestoken
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160737838
Kaarsen ook niks voor mij, liep wel erg snel vol!
pi_160737867
ik heb er ook een ieniemienie bedragje in gedaan.
hier idem redenatie.
slagingskans laag, geld retour kans hoog (want: laag bedrag)

grappige is dat mijn allereerste project er ook een van 10K was.
(juntos)
Deze gaat over een week of 2 zijn laatste termijn voldoen
:)
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:40:11 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160738504
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:46 schreef CaLeX het volgende:
Rustig jaar tot nu toe, pas aan 3 projecten meegedaan in 2016.

Ik verwacht ook niet dat er heel veel van gaat komen meer als GVE zo door blijft gaan.
Is niks mis mee toch?
pi_160738846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Is niks mis mee toch?
nee hoor, genoeg doelen voor mijn geld waar ik me goed bij voel ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160738886
Zijn hier nog meer investeerders in SparkleFlow op collin?

Worden een half jaar na het investeren nog uitgenodigd op mee te gaan naar een wedstrijdje RoboCup, zonder dat dit in de pitch beloofd werd. Wel leuk
pi_160740589
ja, ik heb ook geinvesteerd in sparkleflow..
Leuke uitnodiging. Ik ga er vanavond even beter naar kijken en eventueel aanmelden..
pi_160741736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:29 schreef bleyenburg het volgende:
GVE nog niet gereageerd inzake de vragen omtrent de Veldhovense tuinkabouters?
Reactie! In het kort klopt onze overweging, echter vindt GvE niet dat dit relevant voor in de pitch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160741914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:27 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Reactie! In het kort klopt onze overweging, echter vindt GvE niet dat dit relevant voor in de pitch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles wat GVE vooraf weet en waarvan een kleuter nog kan vermoeden dat het vragen zal opleveren MOET in de pitch om niet achteraf wantrouwen te oogsten. Punt.
pi_160742128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:27 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Reactie! In het kort klopt onze overweging, echter vindt GvE niet dat dit relevant voor in de pitch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook de mening toegedaan dat dergelijke informatie achterhouden schandalig is :( . Ze hadden prima een verkorte versie van het verhaal wat nu in de mail staat kunnen toevoegen aan de pitch, zodat de investeerders vooraf hiervan op de hoogte zouden zijn geweest. Het ergste is wat mij betreft nog dat GvE een andere mening toegedaan is en een vergelijkbaar verhaal dus bij ieder toekomstig project net zo makkelijk weer kan voorkomen :( . Het maakt voor mij een pitch er niet betrouwbaarder op, jammer. Ik zit zelf (helaas) niet in dit project maar als dit wel zo zou zijn dan zou ik mij zeker (alleen uit principe!) hebben teruggetrokken.
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:02:49 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160742347
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben ook de mening toegedaan dat dergelijke informatie achterhouden schandalig is :( . Ze hadden prima een verkorte versie van het verhaal wat nu in de mail staat kunnen toevoegen aan de pitch, zodat de investeerders vooraf hiervan op de hoogte zouden zijn geweest. Het ergste is wat mij betreft nog dat GvE een andere mening toegedaan is en een vergelijkbaar verhaal dus bij ieder toekomstig project net zo makkelijk weer kan voorkomen :( . Het maakt voor mij een pitch er niet betrouwbaarder op, jammer. Ik zit zelf (helaas) niet in dit project maar als dit wel zo zou zijn dan zou ik mij zeker (alleen uit principe!) hebben teruggetrokken.
Als het niet van belang is dan kan je het ook gewoon melden in de Pitch.
Dan leest de investeerder het en denkt 'Ach niet van belang'.
Door het weg te laten wordt het juist van belang.
Tot nooit .......
pi_160742399
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben ook de mening toegedaan dat dergelijke informatie achterhouden schandalig is :( . Ze hadden prima een verkorte versie van het verhaal wat nu in de mail staat kunnen toevoegen aan de pitch, zodat de investeerders vooraf hiervan op de hoogte zouden zijn geweest. Het ergste is wat mij betreft nog dat GvE een andere mening toegedaan is en een vergelijkbaar verhaal dus bij ieder toekomstig project net zo makkelijk weer kan voorkomen :( . Het maakt voor mij een pitch er niet betrouwbaarder op, jammer. Ik zit zelf (helaas) niet in dit project maar als dit wel zo zou zijn dan zou ik mij zeker (alleen uit principe!) hebben teruggetrokken.
Geheel mee eens!
Gewoon stom, Over dit soort zaken moet je gewoon helder en open zijn. Ben je dat niet dan keert het zich achteraf tegen je!!
pi_160742510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel mee eens!
Gewoon stom, Over dit soort zaken moet je gewoon helder en open zijn. Ben je dat niet dan keert het zich achteraf tegen je!!
Mijn reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160742538
Er waren dus overduidelijk zakelijke banden met de failliete voorganger. Als het allemaal goed was gegaan had alles ongetwijfeld wèl in de pitch gestaan. GvE levert dus duidelijk eenzijdig gekleurde informatie. Dan weet je als investeerder dus gewoon niet wat je met pitch informatie aan moet.
pi_160742547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:02 schreef Speekselklier het volgende:

Als het niet van belang is dan kan je het ook gewoon melden in de Pitch.
Dan leest de investeerder het en denkt 'Ach niet van belang'.
Door het weg te laten wordt het juist van belang.
En ook hier ben ik het geheel mee eens!
pi_160751144
Ik heb per mail mijn toezegging in de Veldhovense tuintoko inmiddels ingetrokken.
pi_160752571
Inmiddels ook mijn intrekking aan GvE bekend gemaakt. Ik vind dit echt niet kunnen. Het gaat om vertrouwen en dat is geschonden.........
Pecunia non olet
pi_160753453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

En ook hier ben ik het geheel mee eens!
Ik ook! Ik voeg GvE voorlopig toe aan het "nope" bankje waar KOM eenzaam aan het worden was.
pi_160754815
Ik heb intussen ook naar GvE gemaild en mijn toezegging weer ingetrokken. Behoorlijk teleurstellende gang van zaken, moet ik zeggen. Ik hoop dat ze er lering uit trekken en de verantwoordelijke bemiddelaar er ook nog even op wijzen dat crowdfunding ook betekent dat de crowd zich niet snel laat bedotten.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 08:24:02 #80
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160754948
Is het bij GVE ooit nog wat geworden met de klankbordgroep vanuit de investeerders? Doet NRDZ of Horsemen of Bleyenburg (of nog weer iemand anders uit de FOK!family) daar nog aan mee?
Dit gedoe uit Veldhoven lijkt me een aardige casus om te bespreken.
GVE lijkt soms meer op een bank, zij het zonder eigen geld, maar dat harken ze wel bij elkaar bij het publiek. Het zou mooi zijn als het werkelijk een platform zou zijn, waar geldvrager en geldgever bij elkaar komen. Waar GVE maar niet zogenaamd neutraal zit te zijn, maar zich op z'n minst probéért in te leven in zowel geldvrager als geldverstrekker.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:11:26 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160755351
Schandalig van GvE. Na KOM het 2e aantoonbaar onbetrouwbare crowdfunding platform.
pi_160755978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:24 schreef crowd-fundi het volgende:
Het zou mooi zijn als het werkelijk een platform zou zijn, waar geldvrager en geldgever bij elkaar komen. Waar GVE maar niet zogenaamd neutraal zit te zijn, maar zich op z'n minst probéért in te leven in zowel geldvrager als geldverstrekker.
Tja, hun verdienmodel is gebaseerd op marge op afgesloten leningen. Dan weet je dat noch de geldvrager noch de geldverstrekker hun klant zijn maar beide het product (dat ze aan de ander proberen te slijten). Je kan pas onafhankelijkheid verwachten indien ze hun verdienmodel zouden omgooien maar ik zie niet zo direct een praktische manier om dat te organiseren.
pi_160755992
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:24 schreef crowd-fundi het volgende:
Is het bij GVE ooit nog wat geworden met de klankbordgroep vanuit de investeerders? Doet NRDZ of Horsemen of Bleyenburg (of nog weer iemand anders uit de FOK!family) daar nog aan mee?
Dit gedoe uit Veldhoven lijkt me een aardige casus om te bespreken.
GVE lijkt soms meer op een bank, zij het zonder eigen geld, maar dat harken ze wel bij elkaar bij het publiek. Het zou mooi zijn als het werkelijk een platform zou zijn, waar geldvrager en geldgever bij elkaar komen. Waar GVE maar niet zogenaamd neutraal zit te zijn, maar zich op z'n minst probéért in te leven in zowel geldvrager als geldverstrekker.
Dit soort zaken zijn al eerder aan de orde geweest.
Als je mijn reactie eerder in dit forum aangaande dit item hebt gelezen zal dit zeker hoog op de lijst van te bespreken onderwerpen komen. Ik dacht dat we, na het regelen van de geldstromen van oude projecten naar de derdenrekening en nog wat andere verbeteringen, met GvE weer in rustiger vaarwater zouden komen.
Maar men slaagt er toch iedere keer weer in een nieuw hot thema te creëren!

De risk manager die deze afweging heeft gemaakt om dit niet te publiceren denkt zeker nog dat hij voor een bank werkt die zijn eigen geld uitleent voor eigen risico!

CF is anders! Er wordt geld geleend van de crowd. De crowd heeft er recht op dit soort zaken te weten, bepaald dan zelf of deze info relevant is of niet voor haar investering, en neemt dan zijn besluit het risico te nemen om al of niet te investeren!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-03-2016 10:19:41 ]
pi_160756090
Crowdfunding onderzoek AFM
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) vraagt uw hulp bij een onderzoek naar crowdfunding. U kunt helpen door het invullen van een vragenlijst, dit kost ongeveer 5 minuten van uw tijd. De AFM is geïnteresseerd in uw ervaringen en overwegingen. Wie bent u? Waarom investeert u in crowdfunding? En wat vindt u belangrijk bij het selecteren van een crowdfunding project?

Met de uitkomsten van het onderzoek hoopt de AFM de crowdfundingsector op een passende manier te kunnen begeleiden naar een duurzame en professionele sector.

De AFM en Crowdfunding
De AFM is gedragstoezichthouder op de financiële markten: op sparen, beleggen, verzekeren en lenen. Crowdfunding is een relatief nieuw fenomeen binnen het toezicht. In tegenstelling tot andere financiële producten en diensten zijn hiervoor nog geen duidelijke regels. De AFM wil crowdfundingplatforms graag de mogelijkheid bieden om te groeien. Tegelijkertijd wil zij de belangen van investeerders adequaat beschermen. Daarom doet zij dit onderzoek. De AFM wil bepalen welke regels goed passen bij crowdfunding en de mensen die erin investeren. Kunnen de investeringsgrenzen omhoog? Zijn er waarschuwingen nodig? Is een investeerderstoets nuttig? Daarom voert de AFM, in samenwerking met een aantal crowdfundingplatforms, dit onderzoek uit.

Onderzoek
Klik op deze link om deel te nemen aan het onderzoek.
pi_160756161
Vanwaar de verbazing, dit is toch niets nieuws? De site slijt vooral junk leningen, en ja dan schiet het natuurlijk niet op om alle feiten en cijfers te presenteren. Zoals eerder aangegeven, kijkend naar faillissementsverslagen van al gerealiseerde defaults, zijn bij eerdere projecten ook minder plezierige feitjes onvermeld gebleven.
pi_160756368
Ben hier nieuw, maar schrik wel van het tuincentrum in Veldhoven!

Gebeurt het vaker dat er informatie wordt achtergehouden?
pi_160756416
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:19 schreef vuurvlieg46 het volgende:
Ben hier nieuw, maar schrik wel van het tuincentrum in Veldhoven!

Gebeurt het vaker dat er informatie wordt achtergehouden?
Goedemorgen vuurvlieg. Welkom.
Als je nieuw bent hier lijkt het verstandig om de draad wat eerder op te pakken en je in te lezen in de materie die hier besproken wordt.
Heb je al veel CF projecten gedaan?
pi_160756468
Of het bewust achterhouden is of niet serieus genoeg verdiepen in de aanvraag en aanvrager(s) is weet ik niet. Maar als de AFM iets zinnigs op dit vlak wil doen ter bescherming van de investeerders, dan zou ze de defaults van de afgelopen paar jaar eens goed tegen het faillissementslicht kunnen houden!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:27:45 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160756520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:25 schreef ZeKraut het volgende:
Of het bewust achterhouden is of niet serieus genoeg verdiepen in de aanvraag en aanvrager(s) is weet ik niet.
Uit de mail die GvE aan underdoggy stuurde:
quote:
Na zorgvuldige overweging waren wij in onze beoordeling tot de slotsom gekomen dat dit faillissement los staat van beide ondernemers en hun nieuwe zakelijke activiteit en wij hebben dit om die reden dus niet gemeld in de publicatie.
Dit klinkt niet als onbewust.
Tot nooit .......
pi_160756567
Idd, in dit geval geven ze zelf nota bene aan de bij hen bekende informatie niet te willen doorspelen naar de funders.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:32:43 #91
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160756633
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:29 schreef ZeKraut het volgende:
Idd, in dit geval geven ze zelf nota bene aan de bij hen bekende informatie niet te willen doorspelen naar de funders.
Het is ook niet eerlijk tegen de ondernemers. Want die hebben het blijkbaar wel aan GvE gemeld.
Nu krijgen ze de zwarte piet terwijl ze waarschijnlijk gewoon oprecht een onderneming willen starten.

En laten we eerlijk zijn. Een aantal zijn nu (m.i. terecht) afgehaakt maar die hadden wel gewoon meegedaan als ze het vooraf hadden geweten.
Tot nooit .......
pi_160756652
Dank je wel!

Alle 97 topics doorlezen gaat mij wat ver ;-). Weet wel dat de AFM per 1-4 nieuwe regelgeving introduceert mbt tot crowdfunding.

Heb zelf geïnvesteerd in CF projecten bij Collin Crowdfund: De Beren Spijkenisse en Mulder Tower Equipement. Als dit goed gaat wil ik meer investeren. IVm de nieuwe regelgeving, max ¤80k per platform, ben ik op zoek naar een ander platform. Kijk nu naar het project Lake bij Voordegroei. Kan hier alleen weinig over het platform vinden.
pi_160756688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:32 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het is ook niet eerlijk tegen de ondernemers. Want die hebben het blijkbaar wel aan GvE gemeld.
Nu krijgen ze de zwarte piet terwijl ze waarschijnlijk gewoon oprecht een onderneming willen starten.

En laten we eerlijk zijn. Een aantal zijn nu (m.i. terecht) afgehaakt maar die hadden wel gewoon meegedaan als ze het vooraf hadden geweten.
Volgens mij is het vrij simpel: de informatie is relevant en moet dus gemeld worden, maar dat vind iedereen hier wel.

Wat ik nog herinner is dat ik eerder pitches heb gezien waar wel gewoon in stond dat een ondernemer in het verleden failliet was gegaan. Vaak met een toelichting.
Dan rijst de vraag nu waarom in de ene pitch wel en de andere pitch niet vermelden. Geen beleid dus maar willekeur of anders gezegd wat de riskmanager het beste uitkomt. En dat noemt zich een professioneel platform :W

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 18-03-2016 10:41:53 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:36:10 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160756690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:34 schreef vuurvlieg46 het volgende:
Dank je wel!

Alle 97 topics doorlezen gaat mij wat ver ;-). Weet wel dat de AFM per 1-4 nieuwe regelgeving introduceert mbt tot crowdfunding.

Heb zelf geïnvesteerd in CF projecten bij Collin Crowdfund: De Beren Spijkenisse en Mulder Tower Equipement. Als dit goed gaat wil ik meer investeren. IVm de nieuwe regelgeving, max ¤80k per platform, ben ik op zoek naar een ander platform. Kijk nu naar het project Lake bij Voordegroei. Kan hier alleen weinig over het platform vinden.
Tja die 80k zit je al snel aan met 2 projecten inderdaad.Er is nog wel wat keuze hoor.
Tot nooit .......
pi_160756744
Ben ik het helemaal mee eens. Als men transparant is over de projectinformatie kan ieder zijn eigen afweging maken. Nu doet gve dat wel ff voor de funders, ben benieuwd welke belangen dan in hun zorgvuldige afweging de doorslag geven. Als ze het wel hadden vermeld was het project wsl. ook volgekomen, zij het wat trager. Ik persoonlijk zou er hoe dan ook niet ingestapt zijn, want voor dit soort (her)starters is de geboden rente m.i. veel te laag.
pi_160756772
80k in twee projecten uiteraard niet, maar vind CF wel een mooie manier op mijn allocatie in mijn portefeuille juist in te delen. Gemiddeld zit ik voor 5k in een project.

Transparantie is het belangrijkste van allemaal. Vooral omdat ieder platform een eigen risicorating aan een project geeft.
pi_160756781
Sec genomen heeft GVE gelijk dat de historie van het tuincentrum niet zo heel relevant is voor de huidige ondernemers.
Echter, men wéét dat hier gespit wordt en het had veel wijzer geweest dit open te gooien.

Mijn conclusie: Foute inschatting qua communicatie, maar verder niet of weinig invloed op het project als zodanig.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:44:47 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160756831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:41 schreef vuurvlieg46 het volgende:
80k in twee projecten uiteraard niet, maar vind CF wel een mooie manier op mijn allocatie in mijn portefeuille juist in te delen. Gemiddeld zit ik voor 5k in een project.

Transparantie is het belangrijkste van allemaal. Vooral omdat ieder platform een eigen risicorating aan een project geeft.
Eventeel inschrijven als zakelijk investeerder. Neem aan dat een kvk inschrijvinkje voldoende is om de grenzen van 80k te doen vervagen.
Tot nooit .......
pi_160756861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:42 schreef bleyenburg het volgende:
Sec genomen heeft GVE gelijk dat de historie van het tuincentrum niet zo heel relevant is voor de huidige ondernemers.
Echter, men wéét dat hier gespit wordt en het had veel wijzer geweest dit open te gooien.

Mijn conclusie: Foute inschatting qua communicatie, maar verder niet of weinig invloed op het project als zodanig.
Of het veel invloed op het project heeft weet ik niet. Waar het om gaat is dat GvE niet betrouwbaar is in de informatievoorziening. Je weet niet of ze hun huiswerk gedaan hebben en als ze de informatie hebben weet je niet op basis van welke criteria zaken wel of niet gemeld wordt. Een zwart gat dus. Het zou zo moeten zijn dat zowel het proces van totstandkoming van de pitch en de onderzoeken die gedaan worden beschreven zijn en vervolgens ook het proces tot afweging van welke informatie wel en niet verschaft wordt. Dan weet je wat je mag verwachten. Nu heb je geen idee.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:46:36 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160756864
18-3-2016
GVE13884
WORDT GEFUND
GVE
Ma Browns
¤ 15.000,00
8.19%(nom)
8.5%(eff)
24mnd
5s

Ondanks horeca en starter klinkt het wel realistisch.
Kleine lening, korte looptijd die ook prive nog op te hoesten is.
Ik zit niet bij GvE maar anders had ik het ritje toch wel mee willen maken.
Tot nooit .......
pi_160756913
en de site ligt meteen weer plat :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:53:31 #102
132191 -jos-
Money=Power
pi_160756987
GVE mag idd wel wat aan de servercapaciteit doen, er is amper doorheen te komen op dit soort momenten.

Het is mij deze keer iig wel gelukt...

Net op tijd zo te zien want de site geeft nu alleen nog maar Service Unavailable.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160757018
getverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :( ik kom GVE niet in
:( :
pi_160757106
Kl*te site..... pffff
pi_160757205
Volgens mij is de site herstart. Tempo zit er nog niet in, maar het werkt weer een beetje
pi_160757223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:05 schreef djh77 het volgende:
Volgens mij is de site herstart. Tempo zit er nog niet in, maar het werkt weer een beetje
Volgens mij ben jij gewoon 1 van de gelukkigen die op de site kan komen op dit moment.
pi_160757263
ik ben er doorheen gekomen :)
pi_160757291
project zit vol. Het heeft geen zin meer om te proberen
pi_160757311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:08 schreef bleyenburg het volgende:
ik ben er doorheen gekomen :)
gefeliciteerd. Niet iedereen was zo gelukkig :'(
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_160757358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:41 schreef vuurvlieg46 het volgende:
80k in twee projecten uiteraard niet, maar vind CF wel een mooie manier op mijn allocatie in mijn portefeuille juist in te delen. Gemiddeld zit ik voor 5k in een project.

Transparantie is het belangrijkste van allemaal. Vooral omdat ieder platform een eigen risicorating aan een project geeft.
Ik denk dat het toch leerzaam zal zijn om wat tijd te spenderen om te lezen.
Denk ook vaaral aan een goede spreiding je ziet niet altijd of een project ook daadwerkelijk terug levert wat je er aan geld instopt.
Ik denk dat je pas een goede spreiding creeerd als je minimaal in 50 projecten investeerd over meerdere platformen. De hoogte van je investering hangt natuurlijk af van investerings plan en wat je beschibaar hebt om te investeren.
Ik kan natuurlijk niet in je kaarten kijken(wil ik ook niet) maar 5k per investering met twee investeringen om mee starten lijkt me hoog als je nog niet precies weet hoe het alemaal gaat.
ik vind achteraf dat ik in het begin ook te veel per project ingezet heb.
pi_160757377
deze vind ik echt leuk.
klein bedrag. redelijke rente. korte looptijd.
pi_160757394
ik vind die vragenlijst iedere keer zooooooo irritant.
ook onnodig oponthoud.
pi_160757421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
ik vind die vragenlijst iedere keer zooooooo irritant.
ook onnodig oponthoud.
:Y heeft me de kop investering gekost
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_160757431
Ik vind het wel ironisch hoor, met z'n allen klagen over onbetrouwbaarheid GvE, en vervolgens klagen dat we niet snel genoeg ons geld erin kunnen pompen omdat de server traag is... (ook een vorm van onbetrouwbaarheid overigens).
pi_160757480
Nieuw project op collincrowdfund: Orange Aircraft
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/aNFQflE0oKEX-23315
pi_160757484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:41 schreef vuurvlieg46 het volgende:
80k in twee projecten uiteraard niet, maar vind CF wel een mooie manier op mijn allocatie in mijn portefeuille juist in te delen. Gemiddeld zit ik voor 5k in een project.
5k per project, afhankelijk natuurlijk van het totale vermogen maar voor mij is dat heeeeel vuuuuul geld om in een project te steken
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:24:01 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160757551
Bizar dat zo veel mensen opeens als een kip zonder kop op een horeca project vliegen _O-
Lijkt wel of het voor niks is.
pi_160757555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:16 schreef redbull666 het volgende:
Ik vind het wel ironisch hoor, met z'n allen klagen over onbetrouwbaarheid GvE, en vervolgens klagen dat we niet snel genoeg ons geld erin kunnen pompen omdat de server traag is... (ook een vorm van onbetrouwbaarheid overigens).
Dit heb ik ook met KoM gehad, iedereen klagen maar wel investeren. Zoals toen gezegd werd, soms zijn er nog wel leuke projecten om iets in te steken. En ik ben nog lid van de mailer, dus ik wil wel even naar dit project kunnen kijken.
pi_160757600
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:18 schreef mrbombastic het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund: Orange Aircraft
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/aNFQflE0oKEX-23315
Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
Te lage rente t.o.v. risico en kosten, hoog leenbedrag, matige zekerheden.
pi_160757606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:18 schreef mrbombastic het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund: Orange Aircraft
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/aNFQflE0oKEX-23315
En gelijk de site weer traag :(

Leuke incentive trouwens.
Extra beloning
Investeerders vanaf ¤ 1.000,- worden uitgenodigd voor een open dag van Orange Aircraft op Breda International Airport. Het bedrijf zal uitgebreid gepresenteerd worden. Voor investeerders vanaf ¤ 5.000,- wordt op de open dag ook een rondvlucht verzorgd op Breda International Airport.
Pecunia non olet
pi_160757625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:27 schreef obligataire het volgende:

[..]


Leuke incentive trouwens.

Ja, dat wel.
pi_160757747
Mwahh, vind het toch wel een mooi project ondanks inderdaad starters/overname verhaal.
Die drone markt is heel erg in opkomst. En er is een forse inbreng van eigen middelen.
Pecunia non olet
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:35:16 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160757792
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:16 schreef redbull666 het volgende:
Ik vind het wel ironisch hoor, met z'n allen klagen over onbetrouwbaarheid GvE, en vervolgens klagen dat we niet snel genoeg ons geld erin kunnen pompen omdat de server traag is... (ook een vorm van onbetrouwbaarheid overigens).
Dat dus. En nog horeca ook. Mensen zijn toch ooit rare wezens :P
pi_160757811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:24 schreef leolinedance het volgende:
Bizar dat zo veel mensen opeens als een kip zonder kop op een horeca project vliegen _O-
Lijkt wel of het voor niks is.
Tijd genoeg gehad om het eea even door te lezen en te zoeken. :P

Laag gevraagd kapitaal, 2 werkende partners van de vennoten en 2 koophuizen. Daarnaast een bewezen naam. Ik heb wel vertrouwen dat het hier terug kom, en ik ga er zeker een keer eten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 12:02:18 #126
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_160758404
Ik zit even de lunchroom door te nemen..
Naast de hoge rente en lage vraag als vermogen ga ik hier toch niet op in.
Risico is te hoog (maar 3 sterren) en eventueel verwachte omzet danwel cijfermatige onderbowuing is er helemaal niet.. Ook bij een starter moet er toch wel een verwachtingspatroon zijn..
pi_160758419
@Leo: ik ben geen kip, en al helemaal niet zonder kop :)

kritiek hebben wil nog niet zeggen dat alle projecten ruk zijn.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 12:10:00 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160758532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:03 schreef bleyenburg het volgende:
@Leo: ik ben geen kip, en al helemaal niet zonder kop :)

kritiek hebben wil nog niet zeggen dat alle projecten ruk zijn.
Ik neem aan dat je de uitdrukking wel kent.

Klopt, maar je verliest er wel veel vertrouwen door. Zoals je vast weet duurt het opbouwen van vertrouwen 10x zo lang als dat er nodig is om het naar de klote te helpen. Bij KOM is dat moment al dubbel en dwars voorbij, daar geld investeren is m.i. vragen om problemen.

GvE zou ik nog het voordeel van de twijfel kunnen geven, al is hun laatste blunder natuurlijk een regelrechte aanfluiting. Ik zit zelf niet in dit project, dus hoop dat ik het antwoord van GvE op de laatste vraag van een user hier die erover in discussie is, nog ga zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 18-03-2016 12:40:09 ]
pi_160758777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:24 schreef crowd-fundi het volgende:
Is het bij GVE ooit nog wat geworden met de klankbordgroep vanuit de investeerders? Doet NRDZ of Horsemen of Bleyenburg (of nog weer iemand anders uit de FOK!family) daar nog aan mee?
Dit gedoe uit Veldhoven lijkt me een aardige casus om te bespreken.
GVE lijkt soms meer op een bank, zij het zonder eigen geld, maar dat harken ze wel bij elkaar bij het publiek.
Ja zeker, wij zitten daar alle drie nog in samen met nog twee andere investeerders die niet op dit forum actief zijn . Overigens wil dat niet zeggen dat GvE altijd wat doet met onze informatie of opmerkingen (gelukkig regelmatig wel :) ) . Vaak laten we zaken ook niet liggen tot een bespreking maar kaarten we zaken gelijk aan. In het door jou genoemde voorbeeld is NRDZ al in contact getreden met GvE. Het zou heel verstandig zijn van GvE als ze dit nu wel op de juiste manier oppakken en luisteren naar hun investeerders (waarvan ze zo graag de centjes willen ophalen).
pi_160759861
Zijn er nog investeerders die niet betaald hebben aan KoM (Vervoer Binnenvaart)?
pi_160759952
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:18 schreef djh77 het volgende:
Zijn er nog investeerders die niet betaald hebben aan KoM (Vervoer Binnenvaart)?
Ik heb gisteren betaald, 2 x binnenvaart project
pi_160760552
Nieuw op FNC

Chocolaterie breidt uit met patisserie
¤ 75.000
5 Jaar
10,10%
risico klasse B

Bedrijfsnaam
choco kado de berekuil

Branche
Handel

Plaats
Ouderkerk aan den IJssel

Rechtsvorm
Vennootschap onder Firma (VOF)
pi_160760769
Jammer dat er nog geen balanscijfers zijn voor 2015.
Het financieel resultaat is vorig jaar ineens negatief . Ik ga er vanuit dat er een extra lening is aangegaan. Daarom zou ik ook graag de balans van 2015 willen zien.

Wel een aardig resultaat voor belastingen, maar als de zoon toetreedt dan eet hij natuurlijk ook mee uit de ruif. Maar goed het hele idee is natuurlijk dat ze gaan uitbreiden waardoor de winst toeneemt.
Mooie vergoedingsrente.

Ik stop er een klein bedrag in.

[ Bericht 18% gewijzigd door iw84t op 18-03-2016 14:01:37 ]
pi_160762056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:18 schreef djh77 het volgende:
Zijn er nog investeerders die niet betaald hebben aan KoM (Vervoer Binnenvaart)?
Door mij is de inleg overgemaakt.
pi_160762063
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13345

Invic Metaaltechniek
Project: 13345 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:3
G-PD percentage:0,06
Creditsafe score:49
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 100.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Lening
Looptijd:60 maanden
Rente per jaar: 8,0%
pi_160762092
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Door mij is de inleg overgemaakt.
Velen hebben aangegeven niet te zullen betalen zolang KoM geen uitsluitsel heeft gegeven hoe zij met de (oude) verpanding om zullen gaan. Heeft iedereen er opeens vertrouwen in dat het goed gaat komen?
pi_160762321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Velen hebben aangegeven niet te zullen betalen zolang KoM geen uitsluitsel heeft gegeven hoe zij met de (oude) verpanding om zullen gaan. Heeft iedereen er opeens vertrouwen in dat het goed gaat komen?
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken. KoM geeft aan dat het voor dit en toekomstige projecten wel op de juiste manier geregeld is. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit klopt. Ook ga ik er vanuit dat ze het voor de oude/bestaande projecten op korte termijn alsnog gaan regelen. Als dit niet op korte termijn gaat gebeuren zal ik ze hier ook zeker op gaan aanspreken.
pi_160762364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:58 schreef djh77 het volgende:
Invic Metaaltechniek
Project: 13345 Zakelijk
een leveraged management buyout waarbij de crowd het sluitstuk is van een gestapelde financiering (waar we nog achter een bankkrediet lopen). Ik heb al eerder aangegeven dat dit wat mij betreft niet echt 'in de spirit' is. Ik doe dan ook niet mee.

Maar los daarvan stel ik me toch ook wat vragen bij de geschiedenis van dit bedrijf en de prognose. Het is de laastste jaren flink leeggehaald en als ik het goed zie zit er een flinke schuld in het bedrijf. En ondanks dat ze in 2015 een kleine min hadden gaan ze dit jaar 30% meer omzet draaien? Ik had er financieel meer vertrouwen in gehad als de verkopend eigenaar een grotere achtergestelde lening had verstrekt, maar met slechts 50k op 400k is die spekkoper.

Overigens ook bijzonder dat er wordt gevraagd aan de crowd om eventjes een bestaande schuld in de managements BV van de leningnemer a rato van 63k over te nemen zonder uit te leggen waar die is opgelopen.

Daarentegen heb ik er vandaag twee gemist waarin ik nog wel had overwogen mee te gaan ondanks mijn stop : die twee frisse jongens die een engelse tearoom gaan openen maar ook de twee frisse dames op Horeca Crowd Funding die een lunchroom gaan openen in Rotterdam.

Edit : in de tijd die het me gekost heeft om dit berichtje te plaatsen is de metaalwerker reeds 55% gefund... Gekkenwerk.
Edit2 : in de tijd van de vorige edit zijn we naar 70% geklommen... Dubbel gekkenwerk.
pi_160762406


[ Bericht 100% gewijzigd door marathon2000 op 18-03-2016 15:32:07 ]
pi_160762426
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken. KoM geeft aan dat het voor dit en toekomstige projecten wel op de juiste manier geregeld is. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit klopt. Ook ga ik er vanuit dat ze het voor de oude/bestaande projecten op korte termijn alsnog gaan regelen. Als dit niet op korte termijn gaat gebeuren zal ik ze hier ook zeker op gaan aanspreken.
Ok. Vandaag geeft KoM aan de dat wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar is.

Ik vraag me af wat de zekerheid is van de stichting zekerheden.

KoM gaat zich eerst richten op de 11 nieuwe projecten die inmiddels 100% zijn gefund. Hierna worden de ondernemers van de oude ondernemers benaderd.

Verder vind ik deze quote interessant en geeft mij nog niet zo'n goed gevoel:
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:29 schreef Speekselklier het volgende:
• Deze is alleen voor roerende zaken en niet op vorderingen.
• Ontbreekt: plicht om de lijst geregeld aan te vullen (voorraad)
• Recht om de lijst en de aktie te registreren bij de belastingdienst

(mogelijk ontbreekt: recht om pand om te zetten in vuistpand)

waarom niet voor 18 euro een voorbeeld pandaktie downloaden en hem daarmee vergelijken.
alle voorbeeld akties zijn 5 kantjes. KoM heeft die samengeperst tot 1.
Er ontbreken dus 4 kantjes voorwaarden.

Sterker nog: waarom heeft KoM geen 18 euro over voor een kloppende pandakte en laten ze weer het juridische neefje wat in elkaar draaien.
pi_160762469
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ok. Vandaag geeft KoM aan de dat wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar is. Ik vraag me af wat de zekerheid is van de stichting zekerheden.

KoM gaat zich eerst richten op de 11 nieuwe projecten die inmiddels 100% zijn gefund. Hierna worden de ondernemers van de oude ondernemers benaderd.

Verder vind ik deze quote interessant en geeft mij nog niet zo'n goed gevoel:

[..]

AGD doet het wekelijks. Banken doen dat dagelijks en voor KoM is dat praktisch niet haalbaar??

En waarom is dat eigenlijk niet realistisch?
pi_160762507
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:53 schreef -jos- het volgende:
GVE mag idd wel wat aan de servercapaciteit doen, er is amper doorheen te komen op dit soort momenten.

Het is mij deze keer iig wel gelukt...

Net op tijd zo te zien want de site geeft nu alleen nog maar Service Unavailable.
Ik kon er met geen mogelijkheid door heen komen.
Sinds de invoering van de investeerderstoets kraakt de site van GvE in zijn voegen. Zodra er een project gepubliceerd is wordt de site traag als stroop.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ernie58 op 18-03-2016 15:39:25 ]
pi_160762518
quote:
Overigens ook bijzonder dat er wordt gevraagd aan de crowd om eventjes een bestaande schuld in de managements BV van de leningnemer a rato van 63k over te nemen zonder uit te leggen waar die is opgelopen.
Dit verbaasde mij ook. Wat meer uitleg hierbij zou zeker op zijn plaats zijn.
pi_160762532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:21 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

AGD doet het wekelijks. Banken doen dat dagelijks en voor KoM is dat praktisch niet haalbaar??

En waarom is dat eigenlijk niet realistisch?
Volgens mij moeten ze ervoor zorgen dat ze alleen zaken verpanden waarvoor het wel realistisch is. Bij voorraad of debiteuren is dat lastiger om wekelijks bij te houden dan inventaris of machines.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 18-03-2016 15:29:33 ]
pi_160762569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ok. Vandaag geeft KoM aan de dat wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar is.

Ik vraag me af wat de zekerheid is van de stichting zekerheden.


Ik zou zeggen, stel de vragen aan KoM en blijf ze herhalen tot het moment je een reactie ontvangen hebt, en deel die dan hier even.
pi_160762580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:21 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En waarom is dat eigenlijk niet realistisch?
info@kapitaalopmaat.nl
pi_160762593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij moeten ze ervoor zorgen dat ze alleen zaken verpanden waarvoor het wel realistisch is. Bij voorraad of debiteuren is dat lastiger om dat bij te houden dan inventaris of machines.
Mee eens, maar dan ook niet aanbieden in de pitch.
pi_160762606
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stel de vragen aan KoM en blijf ze herhalen tot het moment je een reactie ontvangen hebt, en deel die dan hier even.
Dit is een reactie van KoM op de zaken dit hier zijn geconstateerd.
• wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar
• verpandingen van de bestaande projecten: desbetreffende ondernemers worden benaderd zodra KoM weer up-to-date zijn met de afronding van inmiddels 11 geslaagde projecten. concrete tijdslijn = onbekend
• alle projecten waar verpandingen van toepassing zijn een aparte pandakte worden opgesteld waarin de concrete verpandingen vermeld zullen staan. KoM vertrouwt hierbij op de stukken zoals die door de jurist zijn samengesteld. Verpanding van vorderingen wordt nogmaals getoetst bij jurist
• voor jobmaniac rotterdam zal er een pandakte opgesteld worden waarin de investeerders uit project 1 het eerste pandrecht op de debiteuren en inventaris verkrijgen en de investeerders uit project 2 het tweede pandrecht.

Vraag blijft wat de zekerheden waard zijn en hoe KoM de zekerheden gaat vastleggen bij de Belastingdienst. Ik heb het ook nog even voorgelegd aan expert Verhaar (ik weet dat hij niet zo geliefd is hier, maar hij heeft zaken rond verpanding wel helemaal uitgezocht met notarissen ed.):


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 18-03-2016 16:10:51 ]
pi_160763256
De top 10 van week 11 (een weekje zonder GvE, of voorteken dat populariteit daalt??):
pi_160763259
Ik herhaal maar even: investeringssite oprichten, AFM ontheffinkje of vergunninkje regelen, investeerders lokken met zekerheden zoals verpanding, geld binnenharken, en het pandrecht dan niet regelen... want te lastig. Als dat geen vorm van misleiding is weet ik het ook niet meer...
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:20:53 #151
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_160763758
die andere nieuwe op FNC is ook wel aantrekkelijk..

Aankoop diverse goederen ¤ 75.000 7,11% A+ 5 jaar
pi_160763804
Hallo,

Ik ben ook nieuw hier (lees dit forum al een tijdje mee).

Ben vorige week in mijn eerste CF project gestapt, Fit20.

Nu bekijk ik de project op GvE ook al een tijdje en heb toch wel me vraagtekens bij de rente die bij sommige projecten horen. De bedrijven en risico's van de projecten lopen sterk uit een maar vaak zit de rente toch rond de 8%, maar bij diverse startups schat ik dat de defaults toch wel gaan komen en dan is deze rente percentage natuurlijk nauwelijks in lijn met de risico's..

Verder vind ik het Concept Crowdfunding goed en ga me hier nog wel verder in verdiepen.

Momenteel kijk ik ook naar de converteerbare lening van Peerby (via oneplanetcrowd), deze lijkt me ook interessant. Maar ik heb hier nog niets over gevonden op FOK? Is dit omdat het een converteerbare lening is en niet echt een crowdfund lening?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_160763968
Vandaag bezig geweest met belastingaangifte. Vier mensen bij de belastingtelefoon gesproken en wordt nu dinsdag teruggebeld over de vraag: crowdlending valt in Box 3, maar onder welke optie? Benieuwd wat mijn belastinginspecteur ervan vindt.

In 2016 heb ik tot nu toe slechts 2 nieuwe projecten aan mijn portfolio (76 projecten) toegevoegd.
pi_160764377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:45 schreef iw84t het volgende:
Nieuw op FNC

Chocolaterie breidt uit met patisserie
¤ 75.000
5 Jaar
10,10%
risico klasse B

Bedrijfsnaam
choco kado de berekuil

Branche
Handel

Plaats
Ouderkerk aan den IJssel

Rechtsvorm
Vennootschap onder Firma (VOF)
Heel weinig Eigen vermogen.
Overwaarde op het pand.
Negatief werkkapitaal (-87K).

Deze mensen lenen vooral om niet failliet te gaan m.i. ........
Inderdaad graag de balanscijfers 2015, niet aanwezig zijn doet vermoeden dat de zaak verder verslechterd is.
Pecunia non olet
pi_160764412
Toch wel een beetje projectenvrijdag vandaag, net nog een nieuwe pizzabus op kapitaalopmaat. Er loopt nog een financiering bij gve dus laat deze maar gaan denk ik.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:23:09 #156
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160764998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:31 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag bezig geweest met belastingaangifte. Vier mensen bij de belastingtelefoon gesproken en wordt nu dinsdag teruggebeld over de vraag: crowdlending valt in Box 3, maar onder welke optie? Benieuwd wat mijn belastinginspecteur ervan vindt.

In 2016 heb ik tot nu toe slechts 2 nieuwe projecten aan mijn portfolio (76 projecten) toegevoegd.
ik kwam deze tegen. Die vond ik wel aardig.

Andere bezittingen
Uitgeleend geld op 1 januari 2015

Stond tussen de bankrekeningen
Tot nooit .......
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:25:50 #157
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160765058
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:19 schreef djh77 het volgende:
Ok. Vandaag geeft KoM aan de dat wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar is.
Waarom niet haalbaar?
Ik vermoed dat ze het te veel werk vinden. Ze stoppen die tijd liever in het binennhalen van nieuwe projecten. Ik draait het om. Zonder wekelijkse registratie is een goed verpanding noch realistisch noch praktisch haalbaar
Tot nooit .......
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:29:45 #158
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160765151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:02 schreef ZeKraut het volgende:
Ik herhaal maar even: investeringssite oprichten, AFM ontheffinkje of vergunninkje regelen, investeerders lokken met zekerheden zoals verpanding, geld binnenharken, en het pandrecht dan niet regelen... want te lastig. Als dat geen vorm van misleiding is weet ik het ook niet meer...
Het is heel simpel. Na het binnenharken wil KoM niet te veel moeite meer in een project stoppen. Ze noemen een project niet voor niets 'geslaagd' als de commissie is binnengeharkt.
Als een project mislukt is 'jammer joh' roepen het eenvoudigst.
Tot nooit .......
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:32:18 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160765220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Na het binnenharken wil KoM niet te veel moeite meer in een project stoppen. Ze noemen een project niet voor niets 'geslaagd' als de commissie is binnengeharkt.

Dat doet AGD ook. Ik ben het er ook niet mee eens, maar blijkbaar werkt het zo.
pi_160765383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Waarom niet haalbaar?
Ik vermoed dat ze het te veel werk vinden. Ze stoppen die tijd liever in het binennhalen van nieuwe projecten. Ik draait het om. Zonder wekelijkse registratie is een goed verpanding noch realistisch noch praktisch haalbaar
Helemaal mee eens :Y ^O^ , maar dan moeten ze er gewoon mee stoppen om het aan te bieden.
pi_160765877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik kwam deze tegen. Die vond ik wel aardig.

Andere bezittingen
Uitgeleend geld op 1 januari 2015

Stond tussen de bankrekeningen
Die staat onder 'uitgeleend geld en andere vorderingen'. Als je op het vraagteken klikt, dan lees je echter: "Het gaat hier ook om een lening die u hebt verstrekt aan een startende ondernemer." Aan die voorwaarde zal bij crowdlending niet altijd zijn voldaan. Vorig jaar heb ik het als spaarrekening behandeld, maar welk IBAN-nummer vul je dit jaar dan in? Enfin, ik wordt dinsdagochtend teruggebeld.

Vandaag ook een e-mail van KOM gehad of ik mee wil doen aan een onderzoek van de AFM. Hebben meer mensen die enquête ingevuld? Voor wie nog moet beginnen: bereken vooraf even hoeveel projecten je in totaal hebt en hoeveel geld je in totaal hebt geïnvesteerd. Mij kostte dat teveel tijd, zodat ik de enquête drie keer opnieuw kon gaan invullen. Wat mij verder opvalt is dat de AFM wel wil weten hoe hoog de investeerder de kans op een default inschat, maar niet vraagt wat de ervaring is met de huidige defaults.
pi_160765947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Die staat onder 'uitgeleend geld en andere vorderingen'. Als je op het vraagteken klikt, dan lees je echter: "Het gaat hier ook om een lening die u hebt verstrekt aan een startende ondernemer." Aan die voorwaarde zal bij crowdlending niet altijd zijn voldaan. Vorig jaar heb ik het als spaarrekening behandeld, maar welk IBAN-nummer vul je dit jaar dan in? Enfin, ik wordt dinsdagochtend teruggebeld.

Vandaag ook een e-mail van KOM gehad of ik mee wil doen aan een onderzoek van de AFM. Hebben meer mensen die enquête ingevuld? Voor wie nog moet beginnen: bereken vooraf even hoeveel projecten je in totaal hebt en hoeveel geld je in totaal hebt geïnvesteerd. Mij kostte dat teveel tijd, zodat ik de enquête drie keer opnieuw kon gaan invullen. Wat mij verder opvalt is dat de AFM wel wil weten hoe hoog de investeerder de kans op een default inschat, maar niet vraagt wat de ervaring is met de huidige defaults.
Ik kreeg het verzoek via Collin. Ik vond de vragen niet heel erg nuttig. In het vrije tekstvak heb ik gemeld dat ik via het buitenland ga investeren als de AFM hier te lastig doet. Ik zit niet te wachten op een investeringstoets.
pi_160779483
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stel de vragen aan KoM en blijf ze herhalen tot het moment je een reactie ontvangen hebt, en deel die dan hier even.
Onderstaande mail is vandaag verstuurd aan KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160781026
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:31 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag bezig geweest met belastingaangifte. Vier mensen bij de belastingtelefoon gesproken en wordt nu dinsdag teruggebeld over de vraag: crowdlending valt in Box 3, maar onder welke optie? Benieuwd wat mijn belastinginspecteur ervan vindt.
Onder contant geld en vorderingen.
Pecunia non olet
pi_160781417
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 05:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Onderstaande mail is vandaag verstuurd aan KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima mail ^O^
Ik hoop dat je snel een inhoudelijke reactie krijgt.
pi_160782080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 05:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Onderstaande mail is vandaag verstuurd aan KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed verwoord wat er leeft hier bij de investeerders van KOM leningen! Ben met je benieuwd naar de antwoorden! ^O^
Ben benieuwd of/ en hoelang we mijn topic titel moeten verlengen! De druk moet op de ketel blijven staan. Het is belangrijk dat wat beloofd is in het verleden ook waargemaakt wordt. We willen niet weer voor Vinovat verassingen :( komen te staan.
pi_160783925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ok. Vandaag geeft KoM aan de dat wekelijkse registratie van verpandingen niet realistisch noch praktisch haalbaar is.

Ik vraag me af wat de zekerheid is van de stichting zekerheden.

KoM gaat zich eerst richten op de 11 nieuwe projecten die inmiddels 100% zijn gefund. Hierna worden de ondernemers van de oude ondernemers benaderd.

Verder vind ik deze quote interessant en geeft mij nog niet zo'n goed gevoel:

[..]

Volgens mij als je aangeeft in de contracten het wel te doen en dan achteraf zegt dat is te veel werk dan is het verwijtbaar gedrag!
Ik ben van mening dat dan de maximale 249 euro schade vergoeding niet meer op gaat.
Zij nemen willens en wetens een besluit om de zekerheden niet vast te leggen. Indat geval zijn ze volgens mij civielrechtelijk wel aan te spreken op na moedwillige nalatigheid.
pi_160784007
Bedrijfsnaam De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk
Branche Handel
Plaats Amsterdam-Duivendrecht
Rechtsvorm Besloten Vennootschap (BV)
Oprichtingsdatum 06-06-1997
Aantal medewerkers 10
Persoonlijke garantie JA
Doel van krediet Investering van machines of installaties

Ongelooflijk!
Op FNC heeft een bedrijf dat zijn naam niet bekend wil maken al voor 96% van 80K opgehaald tegen 7%.
NB.een categorie B bedrijf met niet echt super cijfers in de software/instalaties/recreatie branche. Dan moet je toch wel heel veel vertrouwen hebben in wat het platform je voorschotelt!
Of noemt men dit blindvertrouwen! :)


Ik vind het trouwens super vervelend dat je bij FNC niet kan zien wanneer een project gestart is. Volgens mij kunnen ze het eindeloos opnieuw 30 dagen rond laten draaien zonder dat je ergens kan zien wanneer het eerste 30 dagen proces gestart is.
Weet iemand hier een oplossing om de echte start datum van een project op FNC te zien?

[ Bericht 18% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-03-2016 13:35:24 ]
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:29:56 #169
132191 -jos-
Money=Power
pi_160784044
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bedrijfsnaam De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk
Branche Handel
Plaats Amsterdam-Duivendrecht
Rechtsvorm Besloten Vennootschap (BV)
Oprichtingsdatum 06-06-1997
Aantal medewerkers 10
Persoonlijke garantie JA
Doel van krediet Investering van machines of installaties

Ongelooflijk!
Op FNC heeft een bedrijf dat zijn naam niet bekend wil maken al voor 96% van 80K opgehaald tegen 7%.
NB.een categorie B bedrijf met niet echt super cijfers in de software/instalaties/recreatie branche. Dan moet je toch wel heel veel vertrouwen hebben in wat het platform je voorschotelt!
Of noemt men dit blindvertrouwen! :)
Dat lijkt me sterk, misschien moet je nog inloggen ofzo?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:33:42 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160784103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:21 schreef bambricks het volgende:

[..]

Volgens mij als je aangeeft in de contracten het wel te doen en dan achteraf zegt dat is te veel werk dan is het verwijtbaar gedrag!
Ik ben van mening dat dan de maximale 249 euro schade vergoeding niet meer op gaat.
Zij nemen willens en wetens een besluit om de zekerheden niet vast te leggen. Indat geval zijn ze volgens mij civielrechtelijk wel aan te spreken op na moedwillige nalatigheid.
Een maximale vergoeding past volgens mij nooit in een contract. Als je een bepaald bedrag aan verwijtbare schade hebt dan mag je de schadevergoeding in een contract niet beperken. Zou wat zijn. Koop ik een nieuwe auto met garantie. Maximaal garantiebedrag 500euro.

Als het op procedures aan zal komt zal de rechter van dat bedrag gehakt maken.
Tot nooit .......
pi_160784173
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:29 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, misschien moet je nog inloggen ofzo?
Neen, ben ingelogd. Sterk maar Waar dus!
Echt blindvertrouwen! 8)7
pi_160784748
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Neen, ben ingelogd. Sterk maar Waar dus!
Echt blindvertrouwen! 8)7
De rente is relatief laag dus dan moet het wel een goed betrouwbaar bedrijf zijn.... *)
pi_160784768
Heb het 1x eerder gezien dat de naam niet toegankelijk werd gemaakt. Geld moet ergens heen, klotst tegen de CF-plinten op. Ga ook maar projectje starten:

Naam; niet bekend
Doel: niet bekend
Cijfers: niet bekend
Rente: 5%
CAT: A
Ondernemer onderneemt al jaren met prima resultaten in zijn onderneming.

En kom maar binnen met het geld!
pi_160785523
Haha, sterker lukt volgens mij ook:

Naam: niet bekend
Doel: langdurige vakantiebestemming heel ver weg
Cijfers: zijn toch niet belangrijk
Rente: 5%
CAT: A, want dat zegt mijn vrouw ook altijd
Zekerheden: noem het maar, wat wil je horen?
Heel ondernemend type, die van andermans geld snel en effectief zijn geld kan maken

Mensen niet aarzelen, want buitenkansje. En oja, er komen ook nog een 2e en 3e tranche :-)
pi_160787830
quote:
Ik vind het trouwens super vervelend dat je bij FNC niet kan zien wanneer een project gestart is. Volgens mij kunnen ze het eindeloos opnieuw 30 dagen rond laten draaien zonder dat je ergens kan zien wanneer het eerste 30 dagen proces gestart is.
Weet iemand hier een oplossing om de echte start datum van een project op FNC te zien?
Je kunt er gewoon een lijstje van maken in Excel. Elke 21 dagen even de nieuwe projecten opschrijven en aan de hand van het aantal resterende dagen terugrekenen naar de startdatum.
pi_160788246
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:02 schreef Benger het volgende:

[..]

Je kunt er gewoon een lijstje van maken in Excel. Elke 21 dagen even de nieuwe projecten opschrijven en aan de hand van het aantal resterende dagen terugrekenen naar de startdatum.
Lijstje hiervoor, lijstje daarvoor, Oh ja nog even dit lijstje bijwerken. Shit vergeten lijstje bij te werken. Moet ik vandaag nog een lijstje bijwerken? Lijstjes......

Lijstjes zijn een noodgreep.
pi_160788382
quote:
Lijstjes zijn een noodgreep.
Ik werk met lijstjes in Excel en doe daarbij ook berekeningen om projecten onderling te kunnen vergelijken op verschillende platforms. Het zou makkelijker zijn als je alles hapklaar kreeg aangeleverd, maar zolang dat niet is, is het voor mij juist hobby om te proberen het beter te doen dan andere investeerders.
pi_160788651
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:11 schreef iw84t het volgende:

[..]

De rente is relatief laag dus dan moet het wel een goed betrouwbaar bedrijf zijn.... *)
Zulke teksten doen mij denken aan de camping hausse
pi_160789372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:24 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik werk met lijstjes in Excel en doe daarbij ook berekeningen om projecten onderling te kunnen vergelijken op verschillende platforms. Het zou makkelijker zijn als je alles hapklaar kreeg aangeleverd, maar zolang dat niet is, is het voor mij juist hobby om te proberen het beter te doen dan andere investeerders.
Begrijp me niet verkeerd. Ik werk ook met lijstjes. Meer dan me lief is. Begint zo langzamerhand een dagtaak te worden.
pi_160789391
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:42 schreef vuurvlieg46 het volgende:

[..]

Zulke teksten doen mij denken aan de camping hausse
Het was dan ook ironisch bedoeld.
pi_160789473
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 18:27 schreef iw84t het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik werk ook met lijstjes. Meer dan me lief is. Begint zo langzamerhand een dagtaak te worden.
Heel herkenbaar. Als ik de uren zou doorberekenen kon ik beter deposito's nemen |:(
Pecunia non olet
pi_160795949
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:


Ik vind het trouwens super vervelend dat je bij FNC niet kan zien wanneer een project gestart is. Volgens mij kunnen ze het eindeloos opnieuw 30 dagen rond laten draaien zonder dat je ergens kan zien wanneer het eerste 30 dagen proces gestart is.
Weet iemand hier een oplossing om de echte start datum van een project op FNC te zien?
Is het een idee om te kijken of FNC aan de mailserver is toe te voegen?
pi_160801950
Nieuwe op FNC:

Realisatie nieuwe mobiele ijssalon
3 Groei kapitaal
¤ 33.000
5 jaar
Rente 7,63%
CategorieA
Risicoclassificatie 32.42

Bedrijfsnaam Ijsbedrijf Hendriks
Branche Handel
Plaats Nijmegen
Rechtsvorm Vennootschap onder Firma (VOF)
Oprichtingsdatum 01-04-1976

IJsverkoop en catering op locatie. Een nieuwe kans doet zich aan door het bezit van een nieuwe vergunning op A locatie in centrum van een grote stad.

Waarom is het veilig om u krediet te verlenen?
Relatief zeer lage kosten voor het realiseren van een mobiele ijssalon op een locatie met veel potentie. Hartje centrum midden in alle publiekstrekkers. Tevens de enige ijssalon op dit vernieuwde plein. Een ijssalon heeft in Nederland een gemiddelde omzet van 200.000 euro per jaar. De ijssalon betekend slechts een eenmalige investering van 40.000 euro. De overige kosten zijn zeer laag in vergelijking met het huren van een pand.

Waarvoor wordt het krediet gebruikt?
Mobiele ijssalon zal gebouwd gaan worden, hier is een bedrag van 40.000 euro nodig waarvan 1/3 zelf gefinancierd wordt. Voor de overige 2/3 zoeken wij een investeerder.
pi_160803690
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 06:56 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op FNC:

Realisatie nieuwe mobiele ijssalon
3 Groei kapitaal
¤ 33.000
5 jaar
Rente 7,63%
CategorieA
Risicoclassificatie 32.42

Bedrijfsnaam Ijsbedrijf Hendriks
Branche Handel
Plaats Nijmegen
Rechtsvorm Vennootschap onder Firma (VOF)
Oprichtingsdatum 01-04-1976

IJsverkoop en catering op locatie. Een nieuwe kans doet zich aan door het bezit van een nieuwe vergunning op A locatie in centrum van een grote stad.

Waarom is het veilig om u krediet te verlenen?
Relatief zeer lage kosten voor het realiseren van een mobiele ijssalon op een locatie met veel potentie. Hartje centrum midden in alle publiekstrekkers. Tevens de enige ijssalon op dit vernieuwde plein. Een ijssalon heeft in Nederland een gemiddelde omzet van 200.000 euro per jaar. De ijssalon betekend slechts een eenmalige investering van 40.000 euro. De overige kosten zijn zeer laag in vergelijking met het huren van een pand.

Waarvoor wordt het krediet gebruikt?
Mobiele ijssalon zal gebouwd gaan worden, hier is een bedrag van 40.000 euro nodig waarvan 1/3 zelf gefinancierd wordt. Voor de overige 2/3 zoeken wij een investeerder.
Ziet er aardig uit. Mis de incentive! :9
Zal er eens over na denken, hoewel na mijn ervaringen met Talaminie mijn vertrouwen in de ijs branche een beetje gesmolten is.
Ik hoor ook vaak wilde verhalen over Amsterdamse ijs (straat)vechters. Aan de andere kant wordt er wel goed verdiend in de branche.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-03-2016 09:58:26 ]
pi_160803756
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is het een idee om te kijken of FNC aan de mailserver is toe te voegen?
Inderdaad een goed plan. Kan je tenminste gericht op de site kijken wanneer het project online is gekomen en alles wat er al op stond onaangeroerd laten. Mu gaat dat lukken?

[ Bericht 66% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-03-2016 10:03:21 ]
pi_160804965
Zou mooi zijn. Vind FNC ook een van de betere op dit moment. Reëlere percentage's. Ben enkel benieuwd hoe ze met defaults omgaan.
Hoe zijn jullie algemene indrukken van FNC ?
Minpunt van mij is de site zelf.
  zondag 20 maart 2016 @ 12:29:29 #187
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160806297
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 06:56 schreef djh77 het volgende:
Waarom is het veilig om u krediet te verlenen?
Relatief zeer lage kosten voor het realiseren van een mobiele ijssalon op een locatie met veel potentie. Hartje centrum midden in alle publiekstrekkers. Tevens de enige ijssalon op dit vernieuwde plein. Een ijssalon heeft in Nederland een gemiddelde omzet van 200.000 euro per jaar. De ijssalon betekend slechts een eenmalige investering van 40.000 euro. De overige kosten zijn zeer laag in vergelijking met het huren van een pand.
Gemiddelde omzet: 200K. Deze man geeft echter aan dat hij een omzet realiseert van net 100K. Dat doet mij dan weer twijfelen. Misschien is het ene bruto, terwijl hij bij zichzelf de netto omzet vermeldt?
pi_160809106
quote:
Gemiddelde omzet: 200K. Deze man geeft echter aan dat hij een omzet realiseert van net 100K. Dat doet mij dan weer twijfelen. Misschien is het ene bruto, terwijl hij bij zichzelf de netto omzet vermeldt?
200k is gemiddeld voor een ijssalon in Nederland. Hij haalt maar 100k. Hij doet het slechter dan gemiddeld, maar hij doet ook een bescheiden investering.
pi_160810185
Ook nieuw bij FC:

Brucon/VOF Jami
Aankoop diverse goederen (auto, computer, werkkapitaal).
¤ 75.000 Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 1.489 Maandbedrag
7,11% Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie

Aardig project, ik stoor me wel een beetje aan het gebrekkige Nederlands.
Plus dat die pitch wel heel erg weinig informatie bevat. Maar de cijfers zijn verder prima.

[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 20-03-2016 15:39:28 ]
Pecunia non olet
pi_160810425
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ziet er aardig uit. Mis de incentive! :9
Zal er eens over na denken, hoewel na mijn ervaringen met Talaminie mijn vertrouwen in de ijs branche een beetje gesmolten is.
Ik hoor ook vaak wilde verhalen over Amsterdamse ijs (straat)vechters. Aan de andere kant wordt er wel goed verdiend in de branche.
Ik ken die locatie goed, tenminste als ik gelijk heb dat het om Plein 44 gaat. Vroeger zaten daar diverse ijsverkopers maar die zijn nu weg (als gevolg van de herstructurering van het plein). Aan het plein zit o.a. Primark, bioscoop, dus voldoende publiek daar.

Als het niets wordt kan hij die ijskraam altijd nog verkopen?
Pecunia non olet
pi_160814950
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Vandaag ook een e-mail van KOM gehad of ik mee wil doen aan een onderzoek van de AFM. Hebben meer mensen die enquête ingevuld? Voor wie nog moet beginnen: bereken vooraf even hoeveel projecten je in totaal hebt en hoeveel geld je in totaal hebt geïnvesteerd. Mij kostte dat teveel tijd, zodat ik de enquête drie keer opnieuw kon gaan invullen. Wat mij verder opvalt is dat de AFM wel wil weten hoe hoog de investeerder de kans op een default inschat, maar niet vraagt wat de ervaring is met de huidige defaults.
Wat mij betreft is het een gemiste kans dat je niet aan dit onderzoek kunt meewerken als je geen toestemming geeft voor koppeling van gegevens tussen de AFM en het platform. Er zou gekozen moeten worden voor een systeem waarbij de respondenten de vraag krijgen om in de vragenlijst zelf te op te geven over hun investeringsgedrag. Hierbij denk ik aan gegevens als geïnvesteerd bedrag er per project en gegevens als minimale en maximale rente en looptijden. Een koppeling zou dan in het geheel niet nodig zijn. Eventueel zou dan daarnaast de optie geboden kunnen worden dat respondenten, als zij dat willen, kunnen aangeven dat de gevraagde informatie mag worden verstrekt door het platform. Voor mij in ieder geval een rede om niet mee te doen met dit onderzoek aangezien ik een hekel heb aan dergelijke koppelingen.
pi_160829463
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het een gemiste kans dat je niet aan dit onderzoek kunt meewerken als je geen toestemming geeft voor koppeling van gegevens tussen de AFM en het platform. Er zou gekozen moeten worden voor een systeem waarbij de respondenten de vraag krijgen om in de vragenlijst zelf te op te geven over hun investeringsgedrag. Hierbij denk ik aan gegevens als geïnvesteerd bedrag er per project en gegevens als minimale en maximale rente en looptijden. Een koppeling zou dan in het geheel niet nodig zijn. Eventueel zou dan daarnaast de optie geboden kunnen worden dat respondenten, als zij dat willen, kunnen aangeven dat de gevraagde informatie mag worden verstrekt door het platform. Voor mij in ieder geval een rede om niet mee te doen met dit onderzoek aangezien ik een hekel heb aan dergelijke koppelingen.
Ik sta hier toch wat anders in.
Ik heb de enquête net wel ingevuld. Omdat ik het belangrijk vind dat de AFM meer zicht krijgt op deze branche en daardoor ook hopelijk beter toezicht gaat houden op een aantal uitwassen in de branche:
Mijn top drie voor beter toezicht.

1)Flutverhalen in pitch
Richtlijnen voor de verantwoordelijkheid van de platformen voor wat ze publiceren in pitches. Niet alleen het hosanna marketing verhaal in de pitch maar ook verplicht gecontroleerde cijfers als balansen, leningenoverzicht, Ven W rekening, berekening risico kwalificatie, informatie over faillissementsverleden ondernemers en eigenaarschap in gelieerde bedrijven. Onder verantwoordelijkheid platform zodat je het platform er ook op kan aanspreken.
Weg met ontkennen van alle verantwoordelijkheid voor pitch in de algemene voorwaarden!

2)Transparantie naar historisch rendement en defaults.
Eenduidige richtlijnen van AFM voor platformen om historisch netto rendement te publiceren inclusief defaults. Door eenduidigheid wordt het mogelijk platformen op historische gegevens te vergelijken en te benchmarken. Bovendien kan je dan je eigen beleggingsresultaat beter benchmarken naar het branche resultaat.
Weg met het alleen publiseren van de hoeveelheid opgehaalde geld, het gem. bruto rendement van de leningen, en het aantal leningen zogenaamd succesvol gefund op de homepage. Een lening is pas succesvol als hij geheel is terugbetaald!

3)Financiering derdengeld rekening en stichting.
Er is gelukkig nu bij ieder platform een derden rekening maar tegen welke kosten en hoe je je geld terug krijgt na het mogelijk overlijden van het platform is op dit moment niets bekend.
Verplichte publicatie van een stappenplan met financiële onderbouwing voortzetting derdengeld stichting en rekening na een eventuele ( noodgedwongen) sluiting CF platform moet gereguleerd worden.

En natuurlijk zijn er naast mijn top 3 voor de branche nog veel andere belangrijke verbeterpunten voor de branche en individuele platformen. Maar dat is te veel om het hier allemaal op te schrijven. :)

T.a.v het koppelen in de enquete zoals genoemd door horseman. Ik ben ook geen fan van gekoppelde bestanden. Maar hier zijn toch wel wat zekerheden in gebouwd heb ik begrepen van de AFM. De koppeling wordt niet door het platform uitgevoerd dus het platform krijgt je gepersonaliseerde enquête gegevens niet in handen en kan dus deze gegevens niet gebruiken om je commercieel te benaderen.
De koppeling is maar beperkt en wordt door de AFM zelf uitgevoerd, waarna direct de personifieerde gegevens vernietigd worden.
Vragen in de persoonlijke financiële sfeer kan je met wil ik niet zeggen beantwoorden.
Natuurlijk is er altijd wel wat aan te merken op een enquête en denk je waarom dit wel en waarom wordt dat niet gevraagd. Maar verder kan je hem naar mijn idee gerust invullen an als je het niet bevalt kan je tussentijds de enquête verlaten. Ook heb je nog de mogelijkheid in een open veld om de AFM op zaken te wijzen

Dus al met al denk ik soms moet je wat geven om wat te krijgen. Ik heb mijn medewerking gegeven en hoop naar de toekomst toe ook wat te krijgen van de AFM. Met name: Goed toezicht zodat deze branche zich als een transparante branche kan ontwikkelen en cowboy gedrag naar de toekomst toe verdwijnt zodat ik wat veiliger rechtstreeks in het MKB kan beleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2016 10:45:36 ]
pi_160829591
Hierop aansluitend: voor mijn afstuderen duik ik in de crowdfunding markt. Als onderdeel daarvan onderzoek ik - in samenwerking met crowdfunding bureau Douw&Koren - hoe investeerders oordelen over de zogenaamde post-crowdfunding fase. Worden gestelde verwachtingen waargemaakt? Rendeert investeren in crowdfunding? Welke uitdagingen ervaart u als investeerder?

Doe mee met de enquête (max 5 minuten) en help ons een beter beeld te krijgen over investeren via crowdfunding: http://goo.gl/forms/UxxBluHXm4. Uw input wordt (anoniem) gebruikt voor een publicatie (die we achteraf met u delen) waar u mogelijk veel aan heeft als investeerder!

Als u vragen heeft, dan hoor ik het graag.

Diederik
pi_160829990
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:19 schreef obligataire het volgende:
Ook nieuw bij FC:

Brucon/VOF Jami
Aankoop diverse goederen (auto, computer, werkkapitaal).
¤ 75.000 Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 1.489 Maandbedrag
7,11% Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie

Aardig project, ik stoor me wel een beetje aan het gebrekkige Nederlands.
Plus dat die pitch wel heel erg weinig informatie bevat. Maar de cijfers zijn verder prima.
Snap niet helemaal dat dat Jami's een kledingwinkel is?

https://www.facebook.com/Jamis-587896194663209/?ref=hl
  maandag 21 maart 2016 @ 11:04:07 #195
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160830042
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:33 schreef CFCF het volgende:
Als u vragen heeft, dan hoor ik het graag.
Ja twee vragen.
1) Waarom heb je een apart draadje #98 geopend voor deze enquete?
2) Waarom start elk afstudeerproject met een enquete en een hoop gespam op FoK!

Je zegt dat het 5 minuten duurt, maar met wat oefenen is het mij gelukt om de enquete in 14 seconden in te vullen.
Tot nooit .......
pi_160830184
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:33 schreef CFCF het volgende:
Hierop aansluitend: voor mijn afstuderen duik ik in de crowdfunding markt. Als onderdeel daarvan onderzoek ik - in samenwerking met crowdfunding bureau Douw&Koren - hoe investeerders oordelen over de zogenaamde post-crowdfunding fase. Worden gestelde verwachtingen waargemaakt? Rendeert investeren in crowdfunding? Welke uitdagingen ervaart u als investeerder?

Doe mee met de enquête (max 5 minuten) en help ons een beter beeld te krijgen over investeren via crowdfunding: http://goo.gl/forms/UxxBluHXm4. Uw input wordt (anoniem) gebruikt voor een publicatie (die we achteraf met u delen) waar u mogelijk veel aan heeft als investeerder!

Als u vragen heeft, dan hoor ik het graag.

Diederik
quote:
1) Waarom heb je een apart draadje #98 geopend voor deze enquete?

@CFCF @ Diederik
Zeer verveleld dat je aan onze draad komt zoals @speeksel al zegt! Dit brengt mensen die hier lezen in verwarring die denken dat #97 gesloten is als ze crowdfunding #98 zien.
Graag herstellen met modurator dat dit wat je gedaan hebt met crowdfunding #98 verdwijnt. :(
Wij willen hier graag onze eigen draad voort zetten met crowdfunding #98 als wij #97 vol hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2016 11:21:20 ]
pi_160830226
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:33 schreef CFCF het volgende:
Hierop aansluitend: voor mijn afstuderen duik ik in de crowdfunding markt. Als onderdeel daarvan onderzoek ik - in samenwerking met crowdfunding bureau Douw&Koren - hoe investeerders oordelen over de zogenaamde post-crowdfunding fase. Worden gestelde verwachtingen waargemaakt? Rendeert investeren in crowdfunding? Welke uitdagingen ervaart u als investeerder?

Doe mee met de enquête (max 5 minuten) en help ons een beter beeld te krijgen over investeren via crowdfunding: http://goo.gl/forms/UxxBluHXm4. Uw input wordt (anoniem) gebruikt voor een publicatie (die we achteraf met u delen) waar u mogelijk veel aan heeft als investeerder!

Als u vragen heeft, dan hoor ik het graag.

Diederik
Ik heb het einde niet gehaald. Ik ga echt niet alle details invullen van mijn default, gebruik vooral de informatie in de OP hier daarvoor!

Daarnaast Crowdfundingbureau :')
pi_160830355
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:00 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Snap niet helemaal dat dat Jami's een kledingwinkel is?

https://www.facebook.com/Jamis-587896194663209/?ref=hl
Administratiekantoor toch: http://nl.kompass.com/c/jami-vof/nl514816/
pi_160830381
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Administratiekantoor toch: http://nl.kompass.com/c/jami-vof/nl514816/
Nee rechtsboven staat Jami's voor een maatje meer of minder als je er op klikt is het een kledingwinkel op hetzelfde adres.Misschien een 'vrouw van' wel een beetje raar..
pi_160830420
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:27 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Nee rechtsboven staat Jami's voor een maatje meer of minder als je er op klikt is het een kledingwinkel op hetzelfde adres.Misschien een 'vrouw van' wel een beetje raar..
Exact! Ook gezien. Zeer vreemd. Voor mij een no go!
pi_160830468
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

@CFCF @ Diederik
Zeer verveleld dat je aan onze draad komt zoals @speeksel al zegt! Dit brengt mensen die hier lezen in verwarring die denken dat #97 gesloten is als ze crowdfunding #98 zien.
Graag herstellen met modurator dat dit wat je gedaan hebt met crowdfunding #98 verdwijnt. :(
Wij willen hier graag onze eigen draad voort zetten met crowdfunding #98 als wij #97 vol hebben!
Ik heb de moderator gevraagd 98 te sluiten. Ik begreep niet goed hoe Fok werkte met het aanmaken van topics, hopelijk is dit zo dadelijk goed hersteld..
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 21 maart 2016 @ 11:50:25 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160830752
Opgelost :*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160830890
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik sta hier toch wat anders in.
Ik heb de enquête net wel ingevuld. Omdat ik het belangrijk vind dat de AFM meer zicht krijgt op deze branche en daardoor ook hopelijk beter toezicht gaat houden op een aantal uitwassen in de branche:

T.a.v het koppelen in de enquete zoals genoemd door horseman. Ik ben ook geen fan van gekoppelde bestanden. Maar hier zijn toch wel wat zekerheden in gebouwd heb ik begrepen van de AFM. De koppeling wordt niet door het platform uitgevoerd dus het platform krijgt je gepersonaliseerde enquête gegevens niet in handen en kan dus deze gegevens niet gebruiken om je commercieel te benaderen.
De koppeling is maar beperkt en wordt door de AFM zelf uitgevoerd, waarna direct de personifieerde gegevens vernietigd worden.
Vragen in de persoonlijke financiële sfeer kan je met wil ik niet zeggen beantwoorden.
Natuurlijk is er altijd wel wat aan te merken op een enquête en denk je waarom dit wel en waarom wordt dat niet gevraagd. Maar verder kan je hem naar mijn idee gerust invullen an als je het niet bevalt kan je tussentijds de enquête verlaten. Ook heb je nog de mogelijkheid in een open veld om de AFM op zaken te wijzen

Dus al met al denk ik soms moet je wat geven om wat te krijgen. Ik heb mijn medewerking gegeven en hoop naar de toekomst toe ook wat te krijgen van de AFM. Met name: Goed toezicht zodat deze branche zich als een transparante branche kan ontwikkelen en cowboy gedrag naar de toekomst toe verdwijnt zodat ik wat veiliger rechtstreeks in het MKB kan beleggen.
Je hebt er weer een prima verhaal van gemaakt, waarbij ik je genoemde drie aandachtspunten helemaal onderschrijf. Deze punten komen alleen niet terug in de vragenlijst, dus deze punten kun je hooguit kwijt in het “open veld” van de enquête.

De reden voor mij om hem niet in te vullen is de privacy en deze is, op het moment dat je gegevens tussen de AFM en het platform gaat koppelen, in mijn ogen niet voldoende. De intentie is ongetwijfeld de juiste, daar heb ik alle vertrouwen in, echter voor je het weet is ergens in het proces de beveiliging niet op orde of laat een medewerker een pc, met alle gegevens, in een auto liggen. Nee, voor mij geen koppeling tussen de AFM enquête en mijn investeringen bij een platform. De vragen in deze enquête zouden ook prima kunnen zonder koppeling en dan zou ik er ook graag aan hebben meegewerkt.
pi_160831212
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je hebt er weer een prima verhaal van gemaakt, waarbij ik je genoemde drie aandachtspunten helemaal onderschrijf. Deze punten komen alleen niet terug in de vragenlijst, dus deze punten kun je hooguit kwijt in het “open veld” van de enquête.

De reden voor mij om hem niet in te vullen is de privacy en deze is, op het moment dat je gegevens tussen de AFM en het platform gaat koppelen, in mijn ogen niet voldoende. De intentie is ongetwijfeld de juiste, daar heb ik alle vertrouwen in, echter voor je het weet is ergens in het proces de beveiliging niet op orde of laat een medewerker een pc, met alle gegevens, in een auto liggen. Nee, voor mij geen koppeling tussen de AFM enquête en mijn investeringen bij een platform. De vragen in deze enquête zouden ook prima kunnen zonder koppeling en dan zou ik er ook graag aan hebben meegewerkt.
De AFM kan natuurlijk prima de andere button, voor zonder koppeling gegevens, die nu blokkeert voor het onderzoek, ook open zetten. Mensen met bedenkingen over het menselijk valen in de beveiliging zoals jij kunnen dan ook hun enquete steentje bijdragen.
pi_160831280
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:34 schreef CFCF het volgende:

[..]

Ik heb de moderator gevraagd 98 te sluiten. Ik begreep niet goed hoe Fok werkte met het aanmaken van topics, hopelijk is dit zo dadelijk goed hersteld..
quote:
99s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:50 schreef Nizno het volgende:
Opgelost :*
Dank!
pi_160832875
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
pi_160833103
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
Nu dacht ik altijd dat hoofdelijke aansprakelijkheid betekend dat een persoon deze accepteert, misschien toch maar even googelen...
pi_160833210
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:58 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Nu dacht ik altijd dat hoofdelijke aansprakelijkheid betekend dat een persoon deze accepteert, misschien toch maar even googelen...
Ja, KoM moet even googelen volgens mij.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:10:48 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833389
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, KoM moet even googelen volgens mij.
Bij KoM kan alles.
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 14:14:11 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833452
quote:
Met een bv bent u in principe niet persoonlijk aansprakelijk voor schulden van uw bedrijf.

Ook kunt u persoonlijk aansprakelijk zijn als:


• u te zware contracten bent aangegaan en wist (of kon voorzien) dat de bv hieraan niet kon voldoen.

• u de Belastingdienst niet op tijd meldt dat u de belastingen en premies niet kunt betalen.

• u de belastingen en premies niet kunt betalen door onbehoorlijk bestuur in de 3 jaar voor de melding aan de Belastingdienst.

• de bv failliet gaat door onbehoorlijk bestuur in de 3 voorgaande jaren. Onbehoorlijk bestuur is bijvoorbeeld het niet deponeren van jaarstukken.

• als u uitkeringen doet waarvan u kon weten dat deze de bv in gevaar konden brengen (uitkeringstoets).
Het kan dus inderdaad _O_
Ze hebben blijkbaar nu al grootse plannen daar, benieuwd welke van de 5 opties ze kiezen.
Tot nooit .......
pi_160833589
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan dus inderdaad _O_
Ze hebben blijkbaar nu al grootse plannen daar, benieuwd welke van de 5 opties ze kiezen.
Ha ha ja, ik denk alleen niet dat ze dit bedoelen (of juist wel :'( :( )
  maandag 21 maart 2016 @ 14:24:22 #212
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833680
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:19 schreef Horsemen het volgende:
Ha ha ja, ik denk alleen niet dat ze dit bedoelen (of juist wel :'( :( )
Ik val in herhaling: Bij KOM kan alles.

Ik zie dat ze het geld gaan gebruiken als werkkapitaal omdat ze een grote klant hebben binnengehengeld. Eigenlijk vind ik een verpanding van de fakturen (zeker van die klant) er wel in zou moeten zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 21-03-2016 14:30:59 ]
Tot nooit .......
pi_160834072
MIsschien dat meer mensen het hier interessant vinden. Morgen een online seminar van Symbid

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160834424
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
Nou nou. Het is niet meer dan normaal dat als de werkmaatschappij een lening aan gaat dat de Holding ook gevraagd wordt om te tekenen. Dat heeft weinig met hoofdelijke aansprakelijkheid te maken maar meer met de zekerheid dat er niet met geldstromen tussen de B.V.'s gegoocheld wordt. In het verleden zal er wel wat geld uit het bedrijf onttrokken zijn/door de eigenaren verdiend zijn/ met het bedrijf. De Bank wilde deze prive zekerheden zeker voor de zakelijke lening. Men denkt nu via de crowd wel zonder persoonlijke zekerheden aan een lening te komen met een rente van 6.5%.

Onderaan agium rapport:
Er is extra risico toegekend voor de branche, deze staat behoorlijk onder druk. Daarnaast is er ook extra risico toevoegd door het beperkte aantal afnemers. Tegelijkertijd heeft Anviri Cosmetics B.V. een gezonde balans, een ruim positief resultaat en dito voorraden
Ik heb trouwens nergens een balans gezien! En als deze grote risico's van Branche onder druk en een beperkt aantal afnemers er niet was, was dan de rente nog lager? :) :( :)

Als zekerheid worden de te produceren meubels (displays) aan de lening verpand en de voorraad van Benelux Cosmetics BV (huidige waarde ¤300k) tot het maximum bedrag van de lening. Voor het bedrijfspand (wat in de Holding zit) loopt al een hypothecaire lening bij de bank van ¤ 500.000,-. Hierop zit een overwaarde van ¤ 210.000,-. KOM beschikt over een recent taxatierapport (februari 2016) waarin de marktwaarde is bepaald op ¤ 710.000,-. Hierop zal een 2e hypotheek gevestigd worden waarbij het hypotheekrecht zal worden ondergebracht in de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat. Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.
Displays, verspreid over 400 locaties in duitsland, zijn niets waard als het misgaat! Kost meer om ze opte halen dan dat ze tweede hands opbrengen.
Voorraad 300K ? Verkoop waarde of inkoopwaarde ?
Marktwaarde Eur 710K voor bedrijfspand in Lelystad. Tweede hypotheek van Eur 210K. Dit is niets waard. In de polder wordt op dit moment geen bedrijfs pand verkocht. Staat heel veel leeg. Gedwonge verkoop brengt minder op dan 500K van de eerste hypotheek.

Bedroevend lage rente voor het risico. Ik laat hem aan me voorbij gaan. Als ze echt zo zeker zijn van hun zaak kunnen ze prima persoonlijk borg staan

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2016 16:25:46 ]
pi_160834504
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
Hoofdelijk aansprakelijk wil niet zeggen dat een privé persoon aansprakelijk is. Hoofdelijk wil zeggen dat de "hoofdelijke" voor het volledige bedrag aansprakelijk is. Dit kan dus ook een vennootschap zijn.

Nu ik hier de reacties lees ben ik benieuwd hoeveel investeerders in projecten gestapt zijn waarbij men denkt dat de ondernemer in privé aansprakelijk is maar dit toch een rechtspersoon is.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:21:29 #216
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160834778
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:06 schreef rockenfeller het volgende:
Nu ik hier de reacties lees ben ik benieuwd hoeveel investeerders in projecten gestapt zijn waarbij men denkt dat de ondernemer in privé aansprakelijk is maar dit toch een rechtspersoon is.
In (bijna) 0.
Maar ik zit dan ook voor 90%k in eenmanszaken en VoF-jes.
Daar waar ik in bv's zit staat in de pitch dat de ondernemer persoonlijk aansprakelijk is en staat dat ook in de contracten.
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 15:27:55 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160834898
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
_O- KoM wordt steeds lachwekkender.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:40:25 #218
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160835183
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:27 schreef leolinedance het volgende:
onrealistische zekerheden
• niet realiseerbaar
• niet reeël
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 15:50:55 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160835463
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

• niet realiseerbaar
• niet reeël
?
pi_160835721
Eindelijk tijd om naar sponsoring te kijken:

201601:Piet__Piraat
201602:Marquito
201603:CaLeX
201604:KoningSjon
201605:Dwarsindeweg
201606:NRDZ
201607:NRDZ
201608:NRDZ
201609:Sjowhan
201610:Groepfunder
201611:
201612:ikzelf

Als je wel hebt overgemaakt maar ik heb je gemist, PM even :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_160835885
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

• niet realiseerbaar
• niet reeël
Hoezo? 2e hypotheek, verpanding voorraad en displays, ik heb ze wel eens (veel) slechter gezien.
Pecunia non olet
pi_160849225
Wow Clocktimizer voor 2e ronde op Symbid vandaag.

https://www.symbid.nl/ideas/7554-clocktimizer-groeifinanciering/

Dat was een jaar geleden mijn 1e Symbid investering. De waardering is intussen een stuk hoger \o/

Mag ook wel want ik moet Fishpoint nog compenseren...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:21:21 #223
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160849696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 04:21 schreef redbull666 het volgende:
De waardering is intussen een stuk hoger \o/
Weet je ook waarom de waarderig hoger is geworden. En wie heeft die waardering hoe bepaald?

Is het niet zo dat de ze 150k willen lenen en daar 6% aandelen voor willen afstaan. En dat zodoende de waardering 2.5mln is?

(ik zit zelf niet in symbid, dus ik kan het mis hebben, maar ik ging er altijd van uit dat het zo in elkaar zat)

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 22-03-2016 08:29:31 ]
Tot nooit .......
pi_160850028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 04:21 schreef redbull666 het volgende:
Wow Clocktimizer voor 2e ronde op Symbid vandaag.

https://www.symbid.nl/ideas/7554-clocktimizer-groeifinanciering/

Dat was een jaar geleden mijn 1e Symbid investering. De waardering is intussen een stuk hoger \o/

Mag ook wel want ik moet Fishpoint nog compenseren...
Zijn jullie aandelen nu 2 keer meer waard. Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan. Is de vereniging van de 3 grootste investeerders die symbid heeft opgesteld hiermee akkoord?

Ben wel benieuwd hoe zo iets loopt.
pi_160850041
quote:
[..]

Weet je ook waarom de waarderig hoger is geworden. En wie heeft die waardering hoe bepaald?

Is het niet zo dat de ze 150k willen lenen en daar 6% aandelen voor willen afstaan. En dat zodoende de waardering 2.5mln is?

(ik zit zelf niet in symbid, dus ik kan het mis hebben, maar ik ging er altijd van uit dat het zo in elkaar zat)
Ik denk dat de hogere waardering komt doordat ze nu als onderneming weer wat verder zijn. Ook is er een winstverwachting. Daarentegen is de verwachte omzetgroei neerwaarts bijgesteld. Ik laat deze lopen.

Ik denk dat de 6% aandelen de resultante is van de waardering en het feit dat ze 150k willen lenen.
pi_160850182
quote:
[..]

Zijn jullie aandelen nu 2 keer meer waard. Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan. Is de vereniging van de 3 grootste investeerders die symbid heeft opgesteld hiermee akkoord?

Ben wel benieuwd hoe zo iets loopt.
Ja, op papier zijn de certificaten van aandelen nu 2x zoveel waard. Dat betekent volgens mij dat je meer vermogen hebt om belasting over te betalen. Als je je certificaten wilt verkopen, zul je zelf een koper moeten vinden.
Symbid geeft geen korting. Als je geen verwatering wilt, kun je gewoon inschrijven via Symbid.
De coöperatie heeft 8% van de aandelen. De algemene vergadering van aandeelhouders zal wel akkoord zijn. Die 8% heeft weinig in te brengen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:26 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160850713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:47 schreef Murene het volgende:
Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan.
Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.
Tot nooit .......
pi_160851697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.
Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.
pi_160851808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:54 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.
Aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar van is, maar deze verkoopt is geen verwatering.


Als het bedrijf als eigenaar deze verkoopt is het geen verwatering.
Als het bedrijf nieuwe aandelen uitgeeft dan is het verwatering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 22-03-2016 10:09:17 ]
pi_160852322
quote:
[..]
Als het bedrijf als eigenaar deze verkoopt is het geen verwatering.
Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.
pi_160852788
Nieuw @FNC
Sena Versmarkt Maarsen
¤ 50.000Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 993Maandbedrag
7,11%Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie
pi_160852833
FNC mailer, is daar behoefte aan?
జ్ఞ‌ా
pi_160853035
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
FNC mailer, is daar behoefte aan?
De projecten staan over het algemeen wel een aantal weken online, dus een mailer is voor mij niet echt nodig.
pi_160853216
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
FNC mailer, is daar behoefte aan?
Ik zou dat fijn vinden zoals eerder gemeld. Graag mail met directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
pi_160853295
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
FNC mailer, is daar behoefte aan?
Hier zou hij ook welkom zijn...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:24:53 #236
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160854159
Ik krijg van FNC al een mail, in combinatie met een paar dagen open heb ik er geen behoefte aan.

Kreeg net de mail van KoM voor de enquete van AFM.
Lekker korte enquete.
Ik kreeg maar een vraag en toen was ik klaar.
(geef je toestemming om je gegevens bij KoM op te halen.)
Tot nooit .......
pi_160854506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:38 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuw @FNC
Sena Versmarkt Maarsen
¤ 50.000Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 993Maandbedrag
7,11%Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie
Cijfers zien er goed uit. Heb wel gezien via streetview dat er aan het plein in het winkelcentrum naast AH en deze SENA markt nog een groenten en fruit winkel aanwezig is.
Zie op twitter dat Peter Verhaar 23 minuten geleden ook in dit project geinvesteerd heeft. :)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48:53 #238
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160854937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie op twitter dat Peter Verhaar 23 minuten geleden ook in dit project geinvesteerd heeft.
Dan met het een goed project zijn.
Tot nooit .......
pi_160855917
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
FNC mailer, is daar behoefte aan?
Ja, graag.
pi_160856549
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
FNC mailer, is daar behoefte aan?
Ja, graag! Bij voorkeur met een directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:20:17 #241
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160857551
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, graag! Bij voorkeur met een directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
Dat zal lastig zijn, want het project zit achter slot en grendel.

Waarom ze dat doen is me totaal onduidelijk. Want daarmee wordt je nooit behoorlijk vindbaar in google. Collin heeft ook van die rare truukjes.
Tot nooit .......
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:16 #242
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858621
Ik zit bij GvE in #13266; de investeringsverloop:

quote:
maandag 18 januari 2016 Geregistreerd
dinsdag 19 januari 2016 Lening volgeboekt
dinsdag 2 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
dinsdag 2 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
donderdag 4 februari 2016 Investeringsbedrag ontvangen
donderdag 11 februari 2016 Lening volgeboekt
vrijdag 12 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
vrijdag 12 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
zaterdag 13 februari 2016 Lening rond en lopend
13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?
pi_160858724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:58 schreef xzaz het volgende:
Ik zit bij GvE in #13266; de investeringsverloop:

[..]

13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?

De overeenkomst lening is volledig tot stand gekomen. Conform de overeengekomen voorwaarden en betaalschema's ontvangt u over circa vijf à zes weken uw eerste maandtermijn op uw rekening. Vanaf nu kunt u het uitbetaalschema volgen door in te loggen via “Mijn geldvoorelkaar".


zie die mail van 13-2.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:02:57 #244
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858755
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]


De overeenkomst lening is volledig tot stand gekomen. Conform de overeengekomen voorwaarden en betaalschema's ontvangt u over circa vijf à zes weken uw eerste maandtermijn op uw rekening. Vanaf nu kunt u het uitbetaalschema volgen door in te loggen via “Mijn geldvoorelkaar".


zie die mail van 13-2.
^O^
pi_160858883
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

^O^
en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:09:47 #246
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858938
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]

en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemer
Ah, op die fiets; weer wat geleerd!
pi_160859040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah, op die fiets; weer wat geleerd!
Volgens mij kan dat inderdaad twee weken.. vandaar een maand + twee weken...
pi_160859460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:19 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.
Ik heb dit gewoon letterlijk van google af gehaald, verwatering aandelen en daarvan de resultaten gelezen. Dus ik ben blij dat je er niet mee eens bent.
pi_160861738
Het is alweer even geleden dat ik hier reageerde. Ik lees ook niet altijd meer mee. Dit komt voornamelijk vanwege werk en het feit dat er op GVE weinig interessants meer voorbij komt.

Vorig jaar ben ik gestart met Omaraha, Mintos en Twino. Omaraha vind ik nog steeds het prettigst en heb daar de inleg voor leningen flink opgevoerd (Estonia only). Bij Twino ben ik voorzichtig aan het opbouwen.

Mintos daar heb ik al mijn geld uit getrokken en ben ermee gestopt. Ik weet niet of hier mensen zijn met ervaringen, maar op een of andere manier liep het niet. Te weinig leningen beschikbaar?
pi_160861759
Nieuwe op IVM die mij op het eerste gezicht niet onaardig lijkt.
In ieder geval ga ik 'm eens verder doorlezen.
Onderhoudsbedrijfje
¤ 47000,00
5 jaar
9%
pi_160862117
quote:
Vorig jaar ben ik gestart met Omaraha, Mintos en Twino. Omaraha vind ik nog steeds het prettigst en heb daar de inleg voor leningen flink opgevoerd (Estonia only). Bij Twino ben ik voorzichtig aan het opbouwen.

Mintos daar heb ik al mijn geld uit getrokken en ben ermee gestopt. Ik weet niet of hier mensen zijn met ervaringen, maar op een of andere manier liep het niet. Te weinig leningen beschikbaar?
Mintos en Twino zit ik beiden stevig in, en beiden bevallen mij erg goed. Over Omaraha had ik wat negatieve dingen gelezen, dus niet aan begonnen. Net even gezocht maar kan even niet meer vinden wat :)

Mintos loopt minstens even goed als Twino, of je leningen kan kopen hangt natuurlijk helemaal van je filter af. Maar ze groeien aardig door.
pi_160862233
Er staat bij Investormatch een nieuwe crowdfundingpitch online.

Van der Zijden Onderhoudsbedrijf, B+ rating, 60 mnd, 9% rente
pi_160862364
joh ;)
pi_160862574
ik vind die 6800 euri herfinanciering niet terug in de cijfers.
pi_160862843
Waarom zou hij die 2 auto's niet leasen? Lijkt mij goedkoper dan 9%
pi_160862895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:28 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Mintos en Twino zit ik beiden stevig in, en beiden bevallen mij erg goed. Over Omaraha had ik wat negatieve dingen gelezen, dus niet aan begonnen. Net even gezocht maar kan even niet meer vinden wat :)

Mintos loopt minstens even goed als Twino, of je leningen kan kopen hangt natuurlijk helemaal van je filter af. Maar ze groeien aardig door.
Het voornaamste dat ik bij Mintos in het filter ingesteld had was het negeren van de slecht betalende landen. Verder niet veel bijzonders.

Omaraha daar kan ik eigenlijk niks negatiefs over bedenken. Het verlies op defaults valt reuze mee aangezien deze leningen deels opgekocht worden. De return zit boven de 10% (13-14%).
pi_160863093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
ik vind die 6800 euri herfinanciering niet terug in de cijfers.
Ik dacht zelfs ergens 9800 gezien te hebben.

Daarnaast staat er in de pitch “Op deze manier staat er één lening uit via één partij, te weten "de crowd" via Investormatch.” Maar er is ook nog een leaseverplichting auto en kredietfaciliteit van 30k bij de ING.

Dan zie ik nog een negatief E.V. van 23k en een flinke privé salaris uitkering. Blijkbaar waren in het verleden ook de privé uitgaven niet op orde en ook zakelijk is er een foutje gemaakt, de huur van een onnodige bedrijfsruimte.
pi_160864256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:09 schreef OOST het volgende:
Het is alweer even geleden dat ik hier reageerde. Ik lees ook niet altijd meer mee. Dit komt voornamelijk vanwege werk en het feit dat er op GVE weinig interessants meer voorbij komt.

Vorig jaar ben ik gestart met Omaraha, Mintos en Twino. Omaraha vind ik nog steeds het prettigst en heb daar de inleg voor leningen flink opgevoerd (Estonia only). Bij Twino ben ik voorzichtig aan het opbouwen.

Mintos daar heb ik al mijn geld uit getrokken en ben ermee gestopt. Ik weet niet of hier mensen zijn met ervaringen, maar op een of andere manier liep het niet. Te weinig leningen beschikbaar?
Het zegt mij allemaal niet direct iets. Wat voor platformen zijn het en wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten van deze platformen?
Schip ahoy!
pi_160865210
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs ergens 9800 gezien te hebben.

Daarnaast staat er in de pitch “Op deze manier staat er één lening uit via één partij, te weten "de crowd" via Investormatch.” Maar er is ook nog een leaseverplichting auto en kredietfaciliteit van 30k bij de ING.

Dan zie ik nog een negatief E.V. van 23k en een flinke privé salaris uitkering. Blijkbaar waren in het verleden ook de privé uitgaven niet op orde en ook zakelijk is er een foutje gemaakt, de huur van een onnodige bedrijfsruimte.
Deze IVM laat ik maar aan mij voorbij gaan. Bedrijf bestaat pas 5 jaar en meneeer heeft toch al behoorlijk wat verkeerde financiele beslissingen genomen lijkt mij, zowel prive naar ik lees als zakelijk.
pi_160866774
ivm privacy gewijzigd

[ Bericht 89% gewijzigd door impact9 op 23-03-2016 11:42:16 ]
pi_160867354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:30 schreef impact9 het volgende:
Ik ga ook niet investeren in dit onderhoudsbedrijf. Toevallig weet ik dat er ook wat zaken bij een incassobureau lopen met deze club
Goed te weten, dan laat ik hem zeker voorbij gaan.
pi_160867454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:09 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Het zegt mij allemaal niet direct iets. Wat voor platformen zijn het en wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten van deze platformen?
Het zijn crowdfundingplatformen uit Estland en Letland. Ze bieden hoge rentes en soms ook de garantie dat ze een lening overkopen als de lener niet betaalt.
Nadelen. Tja, investeren in Oost-Europa voelt toch extra riskant aan. En dan heb je nog valutarisico (zodra de Euro uit elkaar klapt). Je hebt ook niet echt het crowdfundinggevoel omdat de binding met de projecten er niet is.
Ik zit zelf wel in Bondora, dat is ook zo'n platform. Ik ga Twino en Mintos ook eens proberen.
pi_160868370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze IVM laat ik maar aan mij voorbij gaan. Bedrijf bestaat pas 5 jaar en meneeer heeft toch al behoorlijk wat verkeerde financiele beslissingen genomen lijkt mij, zowel prive naar ik lees als zakelijk.
Hij staat er nu erg slecht voor, zou zomaar verkeerd kunnen aflopen zonder deze herfinanciering.

In de prognose (als die al gehaald wordt) zou hij pas eind jaar 3 een voldoende current ratio hebben c.q. een positief werkkapitaal.

Daarnaast voldoet hij amper aan het criterium B+, 0,02 lager en het was een B geweest :)

Complimenten wel weer aan IVM voor deze uitvoerige presentatie.

Nog even een tip aan IVM: er staat (wederom) een foutje. De afschrijving wordt opgeteld bij de berekening van de aflossingscapaciteit, maar bij de omschrijving daarvan staat een min(-)teken.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 22-03-2016 20:16:46 ]
Pecunia non olet
pi_160871542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:11 schreef obligataire het volgende:

[..]


Complimenten wel weer aan IVM voor deze uitvoerige presentatie.


Inderdaad, wederom een keurig overzicht. Hiermee kan een investeerder op een juiste manier beoordelen of hij wel of niet wil investeren. Hier kunnen de overige platformen een voorbeeld aan nemen.
pi_160872828
Net de online seminar van Symbid bekeken. Aantal punten die mij opvielen:

De waarderingen worden door de bedrijven zelf bepaalt. Symbid kijkt dus niet of die wel of niet overdreven zijn. Daarom zie je denk ik ook zo vaak overdreven waarderingen.

4% van de projecten bij Simbid zijn over de kop. In engeland schijnt bij crowdfunding met aandelen ongeveer 16% van de bedrijven na 3 jaar niet meer te bestaan.

Aandelen worden in principe pas wat waard wanneer het bedrijf wordt opgekocht. Verwachte tijdsduur wat ze verwachte was 12-14 jaar. Daarom is ook de start waardering van het bedrijf heel belangrijk. Als ze in het begin al 4 miljoen waard zijn moeten ze na 10 jaar voor 8 miljoen verkocht worden om 10% op jaar basis te verdienen.
pi_160875811
Je kunt beter naar het casino gaan. Ongeveer dezelfde kans op winst en je weet dezelfde avond nog waar je aan toe bent _O-
Pecunia non olet
pi_160878334
quote:
De waarderingen worden door de bedrijven zelf bepaalt. Symbid kijkt dus niet of die wel of niet overdreven zijn. Daarom zie je denk ik ook zo vaak overdreven waarderingen.
Bij elk project wordt wel een 3rd-party waarderingsreport gelevered. Het is dus aan jou om dat te bestuderen en te vergelijken met de waardering van het bedrijf zelf. Ben het dus niet geheel met je eens.
quote:
4% van de projecten bij Simbid zijn over de kop. In engeland schijnt bij crowdfunding met aandelen ongeveer 16% van de bedrijven na 3 jaar niet meer te bestaan.
Vrij normale percentages, denk dat ze nog wel hoger liggen, het funden van start-ups is nu eenmaal high risk, high reward (althans, dat hoop je).
quote:
Aandelen worden in principe pas wat waard wanneer het bedrijf wordt opgekocht. Verwachte tijdsduur wat ze verwachte was 12-14 jaar. Daarom is ook de start waardering van het bedrijf heel belangrijk. Als ze in het begin al 4 miljoen waard zijn moeten ze na 10 jaar voor 8 miljoen verkocht worden om 10% op jaar basis te verdienen.
En ja, je hebt een lange adem nodig. Verder geldt destemeer, geen geld investeren dat je de komende 10 jaar nodig hebt :)

Het is zeker riskanter dan leningen, maar het is ook een stuk spannender/interessanter in mijn optiek. En de EV lijkt mij een stuk hoger dan blackjack. Maar de tijd zal het leren.
pi_160879222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Bij elk project wordt wel een 3rd-party waarderingsreport gelevered. Het is dus aan jou om dat te bestuderen en te vergelijken met de waardering van het bedrijf zelf. Ben het dus niet geheel met je eens
Waren de woorden van symbid zelf. Op www.onlineseminar.nl kan je het terug kijken. Best interessant denk ik als je er zelf investeert.
pi_160880204
Nieuwe cijfers van KoM:
pi_160880388
@ Impact 9:
Kan jij mij even (eventueel in spoiler of dm) laten weten wat jij weet over dat onderhoudsbedrijf op IVM qua incasso problemen?
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:40:36 #271
132191 -jos-
Money=Power
pi_160880526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe cijfers van KoM:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus nog maar 1 echte default, dan zeggen die statistieken nog niet heel veel.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160882318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ze hebben dus nog maar 1 echte default, dan zeggen die statistieken nog niet heel veel.
Volgens mij twee en ik vermoed dat ze naar geld verlies ingeboekt worden.

Nieuwe op Collin. Schoonmaakmiddel van leidingen. 7%, 5jaar, 250k. Tijdens het lezen bijna vol. Zekerheden zijn niet al te best naar mijn idee. Laat hem lopen.
pi_160883888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Benger het volgende:

[..]

Het zijn crowdfundingplatformen uit Estland en Letland. Ze bieden hoge rentes en soms ook de garantie dat ze een lening overkopen als de lener niet betaalt.
Nadelen. Tja, investeren in Oost-Europa voelt toch extra riskant aan. En dan heb je nog valutarisico (zodra de Euro uit elkaar klapt). Je hebt ook niet echt het crowdfundinggevoel omdat de binding met de projecten er niet is.
Ik zit zelf wel in Bondora, dat is ook zo'n platform. Ik ga Twino en Mintos ook eens proberen.
Bondora vind ik echt waardeloos. Al ziet het er tegenwoordig beter uit. Maar goed filteren op land kan niet in de portfolio manager (auto invest). Maar landen als Spanje en Letland daar wil ik geen geld in steken omdat er veel te veel wanbetalers zijn. Ik heb een return van 13% volgens Bondora, maar als iedereen die achterstallig is niet terugbetaald dan haal ik een return van zo'n 6%.

De leners in Estland blijken tot nu toe wel betrouwbaar te zijn op Omaraha en Twino. Ook op Bondora was dit het geval. Op Bondora kan je wel handmatig zoeken naar leningen om in te investeren maar dit is enorm veel werk en doe ik dus niet meer. Vrouwen uit Estland zijn de beste terugbetalers. Vandaar dat ik ook in Omaraha zit. Al kan je daar niet filteren op leeftijd of geslacht.

Dat er een valutarisico zou zijn begrijp ik niet zo, het zijn allemaal EU landen. Het risico als de Euro klapt heb je net zo goed bij GVE.

Het grote nadeel bij bijna alle platformen is dat er geld op een "account" van het platform staat. Als er dus zoiets gebeurd zoals bij Trustbuddy dan ben je gewoon al je geld kwijt.

[ Bericht 1% gewijzigd door OOST op 23-03-2016 12:49:47 ]
pi_160884193
quote:
[..]

Dat er een valutarisico zou zijn begrijp ik niet zo, het zijn allemaal EU landen. Het risico als de Euro klapt heb je net zo goed bij GVE.
Het probleem met buitenlandse platforms is dat als de Euro wordt ontmanteld, je geld wordt omgezet in bijv. Estlandse papiertjes (vh. Kronen). Als Nederland uit de Euro stapt worden Nederlandse leningen in Nederlands geld omgezet (florijnen, guldens, daalders of wat dan ook). De vraag is vooral wat er gebeurt met leningen aan Spanjaarden. Als die naar Spaans recht zijn, worden het Spaanse peseta's of zo. Dan ben je de helft van je geld kwijt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:58:48 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160884336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:51 schreef Benger het volgende:

[..]

Het probleem met buitenlandse platforms is dat als de Euro wordt ontmanteld, je geld wordt omgezet in bijv. Estlandse papiertjes (vh. Kronen). Als Nederland uit de Euro stapt worden Nederlandse leningen in Nederlands geld omgezet (florijnen, guldens, daalders of wat dan ook). De vraag is vooral wat er gebeurt met leningen aan Spanjaarden. Als die naar Spaans recht zijn, worden het Spaanse peseta's of zo. Dan ben je de helft van je geld kwijt.
Ik heb niet veel vertrouwen in de euro maar om er nou op zo'n manier naar te kijken vind ik dan wel weer overdreven. Misschien krijgen we wel NoordNederlandse - MiddenNederlandse en ZuidNederlandse guldens.

Als de euro klap zal de wisselkoers gulden-euro ook niet al te gunstig zijn en ben altijd al de helft van je geld kwijt. Als de inflatie door de komst van de gulden 500% wordt dan maakt het allemaal niet meer uit waar je in zit.

Dan kan je je beter laten uitbetalen in krentenbollen en nassieschijven.
Tot nooit .......
pi_160885125
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit...
pi_160885461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef najra1990 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit...
Dat is geen verrassing als ik eerlijk moet zijn. Wel slecht hoor, die heeft het nog geen jaar volgehouden.
pi_160885761
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Intrapreneurship-CO

Klein bedrag + 2 hoogopgeleide 30-ers die hoofdelijk aansprakelijk zijn
pi_160885801
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef najra1990 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:33:04 #280
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160886199
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:11 schreef MSR het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je doorzoekt is het inderdaad een vreemde. Alleen de naam van het Administratiekantoor al.
Stonden er in de pitch ook namen van eigenaren? Want ik ben bang dat we de naam wel vaker tegen gaan komen bij pitches.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de originele pitch.
Tot nooit .......
pi_160886252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:53 schreef MSR het volgende:

[..]

Dat is geen verrassing als ik eerlijk moet zijn. Wel slecht hoor, die heeft het nog geen jaar volgehouden.
Ook vervelend voor GvE, dit was wel een voorbeeldproject en heeft veel publiciciteit gekregen (en werd door GvE ook gebruikt in hun eigen presentaties).
https://prezi.com/ceoperotpu5-/geldvoorelkaarnl-edwin/
pi_160886266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als je doorzoekt is het inderdaad een vreemde. Alleen de naam van het Administratiekantoor al.
Stonden er in de pitch ook namen van eigenaren? Want ik ben bang dat we de naam wel vaker tegen gaan komen bij pitches.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de originele pitch.
Pitch zit (nog) geheel in de presentatie hierboven
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:45:44 #283
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160886460
Gevonden inderdaad.
jammer dat er geen naam van de directeur in staat. Leuk om die even te goochelen en te onthouden (die vraagt natuurlijk weer geld aan voor een nieuwe BV). Vervder wordt er gevraagd naar de organsatie structuur en daar staat niet dat het onderdeel is van.
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:47:19 #284
132191 -jos-
Money=Power
pi_160886494
Ik kan de pitch nog zien, zo te zien is het van de tijd voordat er namen voor hoofdelijke aansprakelijkheid in de pitch gezet wereden, kan geen namen vinden.

De schuldbekentenis is getekend door:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160886510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:45 schreef Speekselklier het volgende:
Gevonden inderdaad.
jammer dat er geen naam van de directeur in staat. Leuk om die even te goochelen en te onthouden (die vraagt natuurlijk weer geld aan voor een nieuwe BV). Vervder wordt er gevraagd naar de organsatie structuur en daar staat niet dat het onderdeel is van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij is ook bekend bij Radar: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=78821
http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/
pi_160886595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij is ook bekend bij Radar: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=78821
http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/
Als het dezelfde is hebben we een klassiek gevalletje hier
pi_160886746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als het dezelfde is hebben we een klassiek gevalletje hier
Het is dezelfde. Beide bedrijven vallen onder de holding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160886756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als het dezelfde is hebben we een klassiek gevalletje hier
Die bedoelde ik inderdaad. Quress Leiden BV wordt ook geleid door ene Anton J.H. Jongbloed. Verder staat Quress BV bij hetzelfde administratiekantoor waaronder ook Serigas valt.

Quress Leiden BV schijnt het pand gehuurd te hebben van Quress BV (aha!). Zie ook: http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/

Nu is de vraag in hoeverre er bij Jongbloed nog te halen valt wegens hoofdelijke aansprakelijkheid en zijn diverse andere bv's.
pi_160887066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef MSR het volgende:
Nu is de vraag in hoeverre er bij Jongbloed nog te halen valt wegens hoofdelijke aansprakelijkheid en zijn diverse andere bv's.
Waarschijnlijk weinig. Dit ziet eruit als zo'n oplichtingsprofessional.
Schip ahoy!
pi_160887123
The Bible printer foundation staat geregistreerd op een adres dat op Funda staat. Bij Drimble staat een ander adres.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit geen oplichter is weet ik het ook niet meer.

Hm,, wacht ff, zal eens kijken waar ik dat adres vandaan had. Als je op google zoekt kom je bij dit adres in Wassenaar uit. Twijfel wel een beetje of dit klopt. Kom Voorschoten en een adres in Wassenaar tegen.

Bij KVK vind ik ook een verwijzing naar Wassenaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind nog een link die alles bevestigt. Hij woonde in elk geval vorige maand nog op dit adres. Er is namelijk snachts een ambulance daar geweest, voor c-finance Jongbloed. KVK 27130333.

[ Bericht 4% gewijzigd door OOST op 23-03-2016 15:46:12 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:17 #291
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887172
Hier zijn CV:
En ook op STAAL+naam wordt je niet heel gelukkig

http://www.yatedo.com/p/A(...)55f6ea60170945037c1a

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:22:46 #292
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887211
Zoals ik al zei:
Waarschijnlijk gaan we deze naam vaker tegenkomen in crowdfund land.
Plak de naam op je monitor en blijf van al zijn projecten af.

leesvoer over zijn tijd bij staal:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-het-front~a522892/
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:26:39 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887290
We kunnen natuurlijk met z'n allen naar Wassenaar gaan en lekker gaan zwemmen.
Het is uiteindelijk ons zwembad.

Wat betreft de hoofdelijke aansprakelijkheid, die kunnen we natuurlijk vergeten.
Deze man veegt zijn billen af met het contract van GvE
Tot nooit .......
pi_160887382
Was hij niet een keer in een programma van Jort Kelder?
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:35:58 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160887464
Het wordt tijd dat deze Jongbloed eens goed aangepakt gaat worden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:36:43 #296
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:31 schreef rockenfeller het volgende:
Was hij niet een keer in een programma van Jort Kelder?
Ja: Het snelle geld. Over graaiers en grabbelaars.
http://www.volkskrant.nl/(...)standbeeld~a3242854/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit .......
pi_160887935
Shit. Dit is een heftige!! Zou GvE geen google op hun PC's hebben??
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:25 #298
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160888068
Wel google, maar het is lastig een website te kijken langs die dollartekentjes.

Nee GvE hoeft zich niet te schamen als ik zie wat voor een traject deze man heeft afgelegd.
De bijnaam Gordon Gekko "Greed is Good" krijg je niet zo maar.
En als je dan ook nog aangeeft dat je in de naam van de heer bijbeltjes print dan is het lastig nee zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 23-03-2016 16:16:34 ]
Tot nooit .......
pi_160888076
Heeft iemand nog iets gehoord van dat mogelijke incasso verhaal van de meest recente IvM pitch?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:46:01 #300
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160888687
Gaan er morgen nog mensen naar het feesie van LendAHand?
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:55:50 #301
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160890163
FiltaFry

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14124

23-3-2016
GVE14124
WORDT GEFUND
GVE
FiltaFry
¤ 25.000,00
7.72%(nom)
8%(eff)
60mnd
5
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')