abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160830468
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

@CFCF @ Diederik
Zeer verveleld dat je aan onze draad komt zoals @speeksel al zegt! Dit brengt mensen die hier lezen in verwarring die denken dat #97 gesloten is als ze crowdfunding #98 zien.
Graag herstellen met modurator dat dit wat je gedaan hebt met crowdfunding #98 verdwijnt. :(
Wij willen hier graag onze eigen draad voort zetten met crowdfunding #98 als wij #97 vol hebben!
Ik heb de moderator gevraagd 98 te sluiten. Ik begreep niet goed hoe Fok werkte met het aanmaken van topics, hopelijk is dit zo dadelijk goed hersteld..
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 21 maart 2016 @ 11:50:25 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160830752
Opgelost :*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160830890
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik sta hier toch wat anders in.
Ik heb de enquête net wel ingevuld. Omdat ik het belangrijk vind dat de AFM meer zicht krijgt op deze branche en daardoor ook hopelijk beter toezicht gaat houden op een aantal uitwassen in de branche:

T.a.v het koppelen in de enquete zoals genoemd door horseman. Ik ben ook geen fan van gekoppelde bestanden. Maar hier zijn toch wel wat zekerheden in gebouwd heb ik begrepen van de AFM. De koppeling wordt niet door het platform uitgevoerd dus het platform krijgt je gepersonaliseerde enquête gegevens niet in handen en kan dus deze gegevens niet gebruiken om je commercieel te benaderen.
De koppeling is maar beperkt en wordt door de AFM zelf uitgevoerd, waarna direct de personifieerde gegevens vernietigd worden.
Vragen in de persoonlijke financiële sfeer kan je met wil ik niet zeggen beantwoorden.
Natuurlijk is er altijd wel wat aan te merken op een enquête en denk je waarom dit wel en waarom wordt dat niet gevraagd. Maar verder kan je hem naar mijn idee gerust invullen an als je het niet bevalt kan je tussentijds de enquête verlaten. Ook heb je nog de mogelijkheid in een open veld om de AFM op zaken te wijzen

Dus al met al denk ik soms moet je wat geven om wat te krijgen. Ik heb mijn medewerking gegeven en hoop naar de toekomst toe ook wat te krijgen van de AFM. Met name: Goed toezicht zodat deze branche zich als een transparante branche kan ontwikkelen en cowboy gedrag naar de toekomst toe verdwijnt zodat ik wat veiliger rechtstreeks in het MKB kan beleggen.
Je hebt er weer een prima verhaal van gemaakt, waarbij ik je genoemde drie aandachtspunten helemaal onderschrijf. Deze punten komen alleen niet terug in de vragenlijst, dus deze punten kun je hooguit kwijt in het “open veld” van de enquête.

De reden voor mij om hem niet in te vullen is de privacy en deze is, op het moment dat je gegevens tussen de AFM en het platform gaat koppelen, in mijn ogen niet voldoende. De intentie is ongetwijfeld de juiste, daar heb ik alle vertrouwen in, echter voor je het weet is ergens in het proces de beveiliging niet op orde of laat een medewerker een pc, met alle gegevens, in een auto liggen. Nee, voor mij geen koppeling tussen de AFM enquête en mijn investeringen bij een platform. De vragen in deze enquête zouden ook prima kunnen zonder koppeling en dan zou ik er ook graag aan hebben meegewerkt.
pi_160831212
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je hebt er weer een prima verhaal van gemaakt, waarbij ik je genoemde drie aandachtspunten helemaal onderschrijf. Deze punten komen alleen niet terug in de vragenlijst, dus deze punten kun je hooguit kwijt in het “open veld” van de enquête.

De reden voor mij om hem niet in te vullen is de privacy en deze is, op het moment dat je gegevens tussen de AFM en het platform gaat koppelen, in mijn ogen niet voldoende. De intentie is ongetwijfeld de juiste, daar heb ik alle vertrouwen in, echter voor je het weet is ergens in het proces de beveiliging niet op orde of laat een medewerker een pc, met alle gegevens, in een auto liggen. Nee, voor mij geen koppeling tussen de AFM enquête en mijn investeringen bij een platform. De vragen in deze enquête zouden ook prima kunnen zonder koppeling en dan zou ik er ook graag aan hebben meegewerkt.
De AFM kan natuurlijk prima de andere button, voor zonder koppeling gegevens, die nu blokkeert voor het onderzoek, ook open zetten. Mensen met bedenkingen over het menselijk valen in de beveiliging zoals jij kunnen dan ook hun enquete steentje bijdragen.
pi_160831280
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:34 schreef CFCF het volgende:

[..]

Ik heb de moderator gevraagd 98 te sluiten. Ik begreep niet goed hoe Fok werkte met het aanmaken van topics, hopelijk is dit zo dadelijk goed hersteld..
quote:
99s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:50 schreef Nizno het volgende:
Opgelost :*
Dank!
pi_160832875
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Anviri-Cosmetics

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
pi_160833103
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:48 schreef Horsemen het volgende:

“Natuurlijk zijn wij eerst bij onze huisbankier geweest, maar die vroeg ons om onrealistische zekerheden.”
Ik vraag mij af of die zo onrealistisch waren. Ze bieden GEEN hoofdelijke aansprakelijkheid maarrrr…… “Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.” Die kende ik nog niet, een BV die hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert????????? :'(
Nu dacht ik altijd dat hoofdelijke aansprakelijkheid betekend dat een persoon deze accepteert, misschien toch maar even googelen...
pi_160833210
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:58 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Nu dacht ik altijd dat hoofdelijke aansprakelijkheid betekend dat een persoon deze accepteert, misschien toch maar even googelen...
Ja, KoM moet even googelen volgens mij.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:10:48 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833389
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, KoM moet even googelen volgens mij.
Bij KoM kan alles.
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 14:14:11 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833452
quote:
Met een bv bent u in principe niet persoonlijk aansprakelijk voor schulden van uw bedrijf.

Ook kunt u persoonlijk aansprakelijk zijn als:

• u te zware contracten bent aangegaan en wist (of kon voorzien) dat de bv hieraan niet kon voldoen.

• u de Belastingdienst niet op tijd meldt dat u de belastingen en premies niet kunt betalen.

• u de belastingen en premies niet kunt betalen door onbehoorlijk bestuur in de 3 jaar voor de melding aan de Belastingdienst.

• de bv failliet gaat door onbehoorlijk bestuur in de 3 voorgaande jaren. Onbehoorlijk bestuur is bijvoorbeeld het niet deponeren van jaarstukken.

• als u uitkeringen doet waarvan u kon weten dat deze de bv in gevaar konden brengen (uitkeringstoets).
Het kan dus inderdaad _O_
Ze hebben blijkbaar nu al grootse plannen daar, benieuwd welke van de 5 opties ze kiezen.
Tot nooit .......
pi_160833589
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan dus inderdaad _O_
Ze hebben blijkbaar nu al grootse plannen daar, benieuwd welke van de 5 opties ze kiezen.
Ha ha ja, ik denk alleen niet dat ze dit bedoelen (of juist wel :'( :( )
  maandag 21 maart 2016 @ 14:24:22 #212
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160833680
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:19 schreef Horsemen het volgende:
Ha ha ja, ik denk alleen niet dat ze dit bedoelen (of juist wel :'( :( )
Ik val in herhaling: Bij KOM kan alles.

Ik zie dat ze het geld gaan gebruiken als werkkapitaal omdat ze een grote klant hebben binnengehengeld. Eigenlijk vind ik een verpanding van de fakturen (zeker van die klant) er wel in zou moeten zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 21-03-2016 14:30:59 ]
Tot nooit .......
pi_160834072
MIsschien dat meer mensen het hier interessant vinden. Morgen een online seminar van Symbid

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160834424
quote:

Nou nou. Het is niet meer dan normaal dat als de werkmaatschappij een lening aan gaat dat de Holding ook gevraagd wordt om te tekenen. Dat heeft weinig met hoofdelijke aansprakelijkheid te maken maar meer met de zekerheid dat er niet met geldstromen tussen de B.V.'s gegoocheld wordt. In het verleden zal er wel wat geld uit het bedrijf onttrokken zijn/door de eigenaren verdiend zijn/ met het bedrijf. De Bank wilde deze prive zekerheden zeker voor de zakelijke lening. Men denkt nu via de crowd wel zonder persoonlijke zekerheden aan een lening te komen met een rente van 6.5%.

Onderaan agium rapport:
Er is extra risico toegekend voor de branche, deze staat behoorlijk onder druk. Daarnaast is er ook extra risico toevoegd door het beperkte aantal afnemers. Tegelijkertijd heeft Anviri Cosmetics B.V. een gezonde balans, een ruim positief resultaat en dito voorraden
Ik heb trouwens nergens een balans gezien! En als deze grote risico's van Branche onder druk en een beperkt aantal afnemers er niet was, was dan de rente nog lager? :) :( :)

Als zekerheid worden de te produceren meubels (displays) aan de lening verpand en de voorraad van Benelux Cosmetics BV (huidige waarde ¤300k) tot het maximum bedrag van de lening. Voor het bedrijfspand (wat in de Holding zit) loopt al een hypothecaire lening bij de bank van ¤ 500.000,-. Hierop zit een overwaarde van ¤ 210.000,-. KOM beschikt over een recent taxatierapport (februari 2016) waarin de marktwaarde is bepaald op ¤ 710.000,-. Hierop zal een 2e hypotheek gevestigd worden waarbij het hypotheekrecht zal worden ondergebracht in de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat. Tot slot zal Anviri Holding B.V. hoofdelijke aansprakelijkheid accepteren voor de lening.
Displays, verspreid over 400 locaties in duitsland, zijn niets waard als het misgaat! Kost meer om ze opte halen dan dat ze tweede hands opbrengen.
Voorraad 300K ? Verkoop waarde of inkoopwaarde ?
Marktwaarde Eur 710K voor bedrijfspand in Lelystad. Tweede hypotheek van Eur 210K. Dit is niets waard. In de polder wordt op dit moment geen bedrijfs pand verkocht. Staat heel veel leeg. Gedwonge verkoop brengt minder op dan 500K van de eerste hypotheek.

Bedroevend lage rente voor het risico. Ik laat hem aan me voorbij gaan. Als ze echt zo zeker zijn van hun zaak kunnen ze prima persoonlijk borg staan

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2016 16:25:46 ]
pi_160834504
quote:

Hoofdelijk aansprakelijk wil niet zeggen dat een privé persoon aansprakelijk is. Hoofdelijk wil zeggen dat de "hoofdelijke" voor het volledige bedrag aansprakelijk is. Dit kan dus ook een vennootschap zijn.

Nu ik hier de reacties lees ben ik benieuwd hoeveel investeerders in projecten gestapt zijn waarbij men denkt dat de ondernemer in privé aansprakelijk is maar dit toch een rechtspersoon is.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:21:29 #216
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160834778
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:06 schreef rockenfeller het volgende:
Nu ik hier de reacties lees ben ik benieuwd hoeveel investeerders in projecten gestapt zijn waarbij men denkt dat de ondernemer in privé aansprakelijk is maar dit toch een rechtspersoon is.
In (bijna) 0.
Maar ik zit dan ook voor 90%k in eenmanszaken en VoF-jes.
Daar waar ik in bv's zit staat in de pitch dat de ondernemer persoonlijk aansprakelijk is en staat dat ook in de contracten.
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 15:27:55 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160834898
quote:

_O- KoM wordt steeds lachwekkender.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:40:25 #218
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160835183
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:27 schreef leolinedance het volgende:
onrealistische zekerheden
• niet realiseerbaar
• niet reeël
Tot nooit .......
  maandag 21 maart 2016 @ 15:50:55 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160835463
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

• niet realiseerbaar
• niet reeël
?
pi_160835721
Eindelijk tijd om naar sponsoring te kijken:

201601:Piet__Piraat
201602:Marquito
201603:CaLeX
201604:KoningSjon
201605:Dwarsindeweg
201606:NRDZ
201607:NRDZ
201608:NRDZ
201609:Sjowhan
201610:Groepfunder
201611:
201612:ikzelf

Als je wel hebt overgemaakt maar ik heb je gemist, PM even :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_160835885
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

• niet realiseerbaar
• niet reeël
Hoezo? 2e hypotheek, verpanding voorraad en displays, ik heb ze wel eens (veel) slechter gezien.
Pecunia non olet
pi_160849225
Wow Clocktimizer voor 2e ronde op Symbid vandaag.

https://www.symbid.nl/ideas/7554-clocktimizer-groeifinanciering/

Dat was een jaar geleden mijn 1e Symbid investering. De waardering is intussen een stuk hoger \o/

Mag ook wel want ik moet Fishpoint nog compenseren...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:21:21 #223
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160849696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 04:21 schreef redbull666 het volgende:
De waardering is intussen een stuk hoger \o/
Weet je ook waarom de waarderig hoger is geworden. En wie heeft die waardering hoe bepaald?

Is het niet zo dat de ze 150k willen lenen en daar 6% aandelen voor willen afstaan. En dat zodoende de waardering 2.5mln is?

(ik zit zelf niet in symbid, dus ik kan het mis hebben, maar ik ging er altijd van uit dat het zo in elkaar zat)

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 22-03-2016 08:29:31 ]
Tot nooit .......
pi_160850028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 04:21 schreef redbull666 het volgende:
Wow Clocktimizer voor 2e ronde op Symbid vandaag.

https://www.symbid.nl/ideas/7554-clocktimizer-groeifinanciering/

Dat was een jaar geleden mijn 1e Symbid investering. De waardering is intussen een stuk hoger \o/

Mag ook wel want ik moet Fishpoint nog compenseren...
Zijn jullie aandelen nu 2 keer meer waard. Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan. Is de vereniging van de 3 grootste investeerders die symbid heeft opgesteld hiermee akkoord?

Ben wel benieuwd hoe zo iets loopt.
pi_160850041
quote:
[..]

Weet je ook waarom de waarderig hoger is geworden. En wie heeft die waardering hoe bepaald?

Is het niet zo dat de ze 150k willen lenen en daar 6% aandelen voor willen afstaan. En dat zodoende de waardering 2.5mln is?

(ik zit zelf niet in symbid, dus ik kan het mis hebben, maar ik ging er altijd van uit dat het zo in elkaar zat)
Ik denk dat de hogere waardering komt doordat ze nu als onderneming weer wat verder zijn. Ook is er een winstverwachting. Daarentegen is de verwachte omzetgroei neerwaarts bijgesteld. Ik laat deze lopen.

Ik denk dat de 6% aandelen de resultante is van de waardering en het feit dat ze 150k willen lenen.
pi_160850182
quote:
[..]

Zijn jullie aandelen nu 2 keer meer waard. Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan. Is de vereniging van de 3 grootste investeerders die symbid heeft opgesteld hiermee akkoord?

Ben wel benieuwd hoe zo iets loopt.
Ja, op papier zijn de certificaten van aandelen nu 2x zoveel waard. Dat betekent volgens mij dat je meer vermogen hebt om belasting over te betalen. Als je je certificaten wilt verkopen, zul je zelf een koper moeten vinden.
Symbid geeft geen korting. Als je geen verwatering wilt, kun je gewoon inschrijven via Symbid.
De coöperatie heeft 8% van de aandelen. De algemene vergadering van aandeelhouders zal wel akkoord zijn. Die 8% heeft weinig in te brengen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:26 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160850713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:47 schreef Murene het volgende:
Of mogen jullie nu met korting deze aandelen ook kopen om verwatering tegen te gaan.
Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.
Tot nooit .......
pi_160851697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen verwatering want er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Maar bestaande aandelen verkocht. Het aandeel van RedBull was 0,001% en blijft 0,001%. Er was 8% van de aandelen in handen van derden, nu wordt dat 14%. De eigenaren van het bedrijf zijn gezakt van 92 naar 86%. De aandelen zijn alleen wat meer waard geworden blijkbaar.
Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.
pi_160851808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:54 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, de eigenaren van het bedrijf verkopen geen aandelen. Het bedrijf verkoopt de aandelen (en krijgt het geld). Het zijn nieuwe aandelen of ongeplaatste aandelen (aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar was). Verwatering dus.
Aandelen waarvan het bedrijf zelf eigenaar van is, maar deze verkoopt is geen verwatering.

Als het bedrijf als eigenaar deze verkoopt is het geen verwatering.
Als het bedrijf nieuwe aandelen uitgeeft dan is het verwatering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 22-03-2016 10:09:17 ]
pi_160852322
quote:
[..]
Als het bedrijf als eigenaar deze verkoopt is het geen verwatering.
Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.
pi_160852788
Nieuw @FNC
Sena Versmarkt Maarsen
¤ 50.000Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 993Maandbedrag
7,11%Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie
pi_160852833
FNC mailer, is daar behoefte aan?
జ్ఞ‌ా
pi_160853035
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:40 schreef µ het volgende:
De projecten staan over het algemeen wel een aantal weken online, dus een mailer is voor mij niet echt nodig.
pi_160853216
quote:
Ik zou dat fijn vinden zoals eerder gemeld. Graag mail met directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
pi_160853295
quote:
Hier zou hij ook welkom zijn...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:24:53 #236
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160854159
Ik krijg van FNC al een mail, in combinatie met een paar dagen open heb ik er geen behoefte aan.

Kreeg net de mail van KoM voor de enquete van AFM.
Lekker korte enquete.
Ik kreeg maar een vraag en toen was ik klaar.
(geef je toestemming om je gegevens bij KoM op te halen.)
Tot nooit .......
pi_160854506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:38 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuw @FNC
Sena Versmarkt Maarsen
¤ 50.000Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 993Maandbedrag
7,11%Rentevoet
3 Categorie
A+ Risicoclassificatie
Cijfers zien er goed uit. Heb wel gezien via streetview dat er aan het plein in het winkelcentrum naast AH en deze SENA markt nog een groenten en fruit winkel aanwezig is.
Zie op twitter dat Peter Verhaar 23 minuten geleden ook in dit project geinvesteerd heeft. :)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48:53 #238
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160854937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie op twitter dat Peter Verhaar 23 minuten geleden ook in dit project geinvesteerd heeft.
Dan met het een goed project zijn.
Tot nooit .......
pi_160855917
quote:
Ja, graag.
pi_160856549
quote:
Ja, graag! Bij voorkeur met een directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:20:17 #241
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160857551
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, graag! Bij voorkeur met een directe link naar nieuwe project als dat mogelijk is.
Dat zal lastig zijn, want het project zit achter slot en grendel.

Waarom ze dat doen is me totaal onduidelijk. Want daarmee wordt je nooit behoorlijk vindbaar in google. Collin heeft ook van die rare truukjes.
Tot nooit .......
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:58:16 #242
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858621
Ik zit bij GvE in #13266; de investeringsverloop:

quote:
maandag 18 januari 2016 Geregistreerd
dinsdag 19 januari 2016 Lening volgeboekt
dinsdag 2 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
dinsdag 2 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
donderdag 4 februari 2016 Investeringsbedrag ontvangen
donderdag 11 februari 2016 Lening volgeboekt
vrijdag 12 februari 2016 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
vrijdag 12 februari 2016 Verzoek tot overmaken investering
zaterdag 13 februari 2016 Lening rond en lopend
13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?
pi_160858724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:58 schreef xzaz het volgende:
Ik zit bij GvE in #13266; de investeringsverloop:

[..]

13 februari is die lopend, waarom is er dan nog niet betaalt? Het wordt pas 'eind maart 2016' verwacht. Waarom?

De overeenkomst lening is volledig tot stand gekomen. Conform de overeengekomen voorwaarden en betaalschema's ontvangt u over circa vijf à zes weken uw eerste maandtermijn op uw rekening. Vanaf nu kunt u het uitbetaalschema volgen door in te loggen via “Mijn geldvoorelkaar".

zie die mail van 13-2.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:02:57 #244
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858755
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

De overeenkomst lening is volledig tot stand gekomen. Conform de overeengekomen voorwaarden en betaalschema's ontvangt u over circa vijf à zes weken uw eerste maandtermijn op uw rekening. Vanaf nu kunt u het uitbetaalschema volgen door in te loggen via “Mijn geldvoorelkaar".

zie die mail van 13-2.
^O^
pi_160858883
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

^O^
en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:09:47 #246
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160858938
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]

en het heeft te maken met de mogelijkheid van terugdraaien van de incasso aan kan van de leningnemer
Ah, op die fiets; weer wat geleerd!
pi_160859040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah, op die fiets; weer wat geleerd!
Volgens mij kan dat inderdaad twee weken.. vandaar een maand + twee weken...
pi_160859460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:19 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat is een definitiekwestie. Ik ben het niet met je eens. Het creëren van aandelen heeft geen directe gevolgen voor bestaande aandeelhouders. Pas bij plaatsing van extra aandelen kunnen verhoudingen veranderen.
Ik heb dit gewoon letterlijk van google af gehaald, verwatering aandelen en daarvan de resultaten gelezen. Dus ik ben blij dat je er niet mee eens bent.
pi_160861738
Het is alweer even geleden dat ik hier reageerde. Ik lees ook niet altijd meer mee. Dit komt voornamelijk vanwege werk en het feit dat er op GVE weinig interessants meer voorbij komt.

Vorig jaar ben ik gestart met Omaraha, Mintos en Twino. Omaraha vind ik nog steeds het prettigst en heb daar de inleg voor leningen flink opgevoerd (Estonia only). Bij Twino ben ik voorzichtig aan het opbouwen.

Mintos daar heb ik al mijn geld uit getrokken en ben ermee gestopt. Ik weet niet of hier mensen zijn met ervaringen, maar op een of andere manier liep het niet. Te weinig leningen beschikbaar?
pi_160861759
Nieuwe op IVM die mij op het eerste gezicht niet onaardig lijkt.
In ieder geval ga ik 'm eens verder doorlezen.
Onderhoudsbedrijfje
¤ 47000,00
5 jaar
9%
pi_160862117
quote:
Vorig jaar ben ik gestart met Omaraha, Mintos en Twino. Omaraha vind ik nog steeds het prettigst en heb daar de inleg voor leningen flink opgevoerd (Estonia only). Bij Twino ben ik voorzichtig aan het opbouwen.

Mintos daar heb ik al mijn geld uit getrokken en ben ermee gestopt. Ik weet niet of hier mensen zijn met ervaringen, maar op een of andere manier liep het niet. Te weinig leningen beschikbaar?
Mintos en Twino zit ik beiden stevig in, en beiden bevallen mij erg goed. Over Omaraha had ik wat negatieve dingen gelezen, dus niet aan begonnen. Net even gezocht maar kan even niet meer vinden wat :)

Mintos loopt minstens even goed als Twino, of je leningen kan kopen hangt natuurlijk helemaal van je filter af. Maar ze groeien aardig door.
pi_160862233
Er staat bij Investormatch een nieuwe crowdfundingpitch online.

Van der Zijden Onderhoudsbedrijf, B+ rating, 60 mnd, 9% rente
pi_160862364
joh ;)
pi_160862574
ik vind die 6800 euri herfinanciering niet terug in de cijfers.
pi_160862843
Waarom zou hij die 2 auto's niet leasen? Lijkt mij goedkoper dan 9%
pi_160862895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:28 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Mintos en Twino zit ik beiden stevig in, en beiden bevallen mij erg goed. Over Omaraha had ik wat negatieve dingen gelezen, dus niet aan begonnen. Net even gezocht maar kan even niet meer vinden wat :)

Mintos loopt minstens even goed als Twino, of je leningen kan kopen hangt natuurlijk helemaal van je filter af. Maar ze groeien aardig door.
Het voornaamste dat ik bij Mintos in het filter ingesteld had was het negeren van de slecht betalende landen. Verder niet veel bijzonders.

Omaraha daar kan ik eigenlijk niks negatiefs over bedenken. Het verlies op defaults valt reuze mee aangezien deze leningen deels opgekocht worden. De return zit boven de 10% (13-14%).
pi_160863093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
ik vind die 6800 euri herfinanciering niet terug in de cijfers.
Ik dacht zelfs ergens 9800 gezien te hebben.

Daarnaast staat er in de pitch “Op deze manier staat er één lening uit via één partij, te weten "de crowd" via Investormatch.” Maar er is ook nog een leaseverplichting auto en kredietfaciliteit van 30k bij de ING.

Dan zie ik nog een negatief E.V. van 23k en een flinke privé salaris uitkering. Blijkbaar waren in het verleden ook de privé uitgaven niet op orde en ook zakelijk is er een foutje gemaakt, de huur van een onnodige bedrijfsruimte.
pi_160864256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:09 schreef OOST het volgende:
Het is alweer even geleden dat ik hier reageerde. Ik lees ook niet altijd meer mee. Dit komt voornamelijk vanwege werk en het feit dat er op GVE weinig interessants meer voorbij komt.

Het zegt mij allemaal niet direct iets. Wat voor platformen zijn het en wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten van deze platformen?
Schip ahoy!
pi_160865210
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs ergens 9800 gezien te hebben.

Daarnaast staat er in de pitch “Op deze manier staat er één lening uit via één partij, te weten "de crowd" via Investormatch.” Maar er is ook nog een leaseverplichting auto en kredietfaciliteit van 30k bij de ING.

Dan zie ik nog een negatief E.V. van 23k en een flinke privé salaris uitkering. Blijkbaar waren in het verleden ook de privé uitgaven niet op orde en ook zakelijk is er een foutje gemaakt, de huur van een onnodige bedrijfsruimte.
Deze IVM laat ik maar aan mij voorbij gaan. Bedrijf bestaat pas 5 jaar en meneeer heeft toch al behoorlijk wat verkeerde financiele beslissingen genomen lijkt mij, zowel prive naar ik lees als zakelijk.
pi_160866774
ivm privacy gewijzigd

[ Bericht 89% gewijzigd door impact9 op 23-03-2016 11:42:16 ]
pi_160867354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:30 schreef impact9 het volgende:
Ik ga ook niet investeren in dit onderhoudsbedrijf. Toevallig weet ik dat er ook wat zaken bij een incassobureau lopen met deze club
Goed te weten, dan laat ik hem zeker voorbij gaan.
pi_160867454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:09 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Het zegt mij allemaal niet direct iets. Wat voor platformen zijn het en wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten van deze platformen?
Het zijn crowdfundingplatformen uit Estland en Letland. Ze bieden hoge rentes en soms ook de garantie dat ze een lening overkopen als de lener niet betaalt.
Nadelen. Tja, investeren in Oost-Europa voelt toch extra riskant aan. En dan heb je nog valutarisico (zodra de Euro uit elkaar klapt). Je hebt ook niet echt het crowdfundinggevoel omdat de binding met de projecten er niet is.
Ik zit zelf wel in Bondora, dat is ook zo'n platform. Ik ga Twino en Mintos ook eens proberen.
pi_160868370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze IVM laat ik maar aan mij voorbij gaan. Bedrijf bestaat pas 5 jaar en meneeer heeft toch al behoorlijk wat verkeerde financiele beslissingen genomen lijkt mij, zowel prive naar ik lees als zakelijk.
Hij staat er nu erg slecht voor, zou zomaar verkeerd kunnen aflopen zonder deze herfinanciering.

In de prognose (als die al gehaald wordt) zou hij pas eind jaar 3 een voldoende current ratio hebben c.q. een positief werkkapitaal.

Daarnaast voldoet hij amper aan het criterium B+, 0,02 lager en het was een B geweest :)

Complimenten wel weer aan IVM voor deze uitvoerige presentatie.

Nog even een tip aan IVM: er staat (wederom) een foutje. De afschrijving wordt opgeteld bij de berekening van de aflossingscapaciteit, maar bij de omschrijving daarvan staat een min(-)teken.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 22-03-2016 20:16:46 ]
Pecunia non olet
pi_160871542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Complimenten wel weer aan IVM voor deze uitvoerige presentatie.

Inderdaad, wederom een keurig overzicht. Hiermee kan een investeerder op een juiste manier beoordelen of hij wel of niet wil investeren. Hier kunnen de overige platformen een voorbeeld aan nemen.
pi_160872828
Net de online seminar van Symbid bekeken. Aantal punten die mij opvielen:

De waarderingen worden door de bedrijven zelf bepaalt. Symbid kijkt dus niet of die wel of niet overdreven zijn. Daarom zie je denk ik ook zo vaak overdreven waarderingen.

4% van de projecten bij Simbid zijn over de kop. In engeland schijnt bij crowdfunding met aandelen ongeveer 16% van de bedrijven na 3 jaar niet meer te bestaan.

Aandelen worden in principe pas wat waard wanneer het bedrijf wordt opgekocht. Verwachte tijdsduur wat ze verwachte was 12-14 jaar. Daarom is ook de start waardering van het bedrijf heel belangrijk. Als ze in het begin al 4 miljoen waard zijn moeten ze na 10 jaar voor 8 miljoen verkocht worden om 10% op jaar basis te verdienen.
pi_160875811
Je kunt beter naar het casino gaan. Ongeveer dezelfde kans op winst en je weet dezelfde avond nog waar je aan toe bent _O-
Pecunia non olet
pi_160878334
quote:
De waarderingen worden door de bedrijven zelf bepaalt. Symbid kijkt dus niet of die wel of niet overdreven zijn. Daarom zie je denk ik ook zo vaak overdreven waarderingen.
Bij elk project wordt wel een 3rd-party waarderingsreport gelevered. Het is dus aan jou om dat te bestuderen en te vergelijken met de waardering van het bedrijf zelf. Ben het dus niet geheel met je eens.
quote:
4% van de projecten bij Simbid zijn over de kop. In engeland schijnt bij crowdfunding met aandelen ongeveer 16% van de bedrijven na 3 jaar niet meer te bestaan.
Vrij normale percentages, denk dat ze nog wel hoger liggen, het funden van start-ups is nu eenmaal high risk, high reward (althans, dat hoop je).
quote:
Aandelen worden in principe pas wat waard wanneer het bedrijf wordt opgekocht. Verwachte tijdsduur wat ze verwachte was 12-14 jaar. Daarom is ook de start waardering van het bedrijf heel belangrijk. Als ze in het begin al 4 miljoen waard zijn moeten ze na 10 jaar voor 8 miljoen verkocht worden om 10% op jaar basis te verdienen.
En ja, je hebt een lange adem nodig. Verder geldt destemeer, geen geld investeren dat je de komende 10 jaar nodig hebt :)

Het is zeker riskanter dan leningen, maar het is ook een stuk spannender/interessanter in mijn optiek. En de EV lijkt mij een stuk hoger dan blackjack. Maar de tijd zal het leren.
pi_160879222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Bij elk project wordt wel een 3rd-party waarderingsreport gelevered. Het is dus aan jou om dat te bestuderen en te vergelijken met de waardering van het bedrijf zelf. Ben het dus niet geheel met je eens
Waren de woorden van symbid zelf. Op www.onlineseminar.nl kan je het terug kijken. Best interessant denk ik als je er zelf investeert.
pi_160880204
Nieuwe cijfers van KoM:
pi_160880388
@ Impact 9:
Kan jij mij even (eventueel in spoiler of dm) laten weten wat jij weet over dat onderhoudsbedrijf op IVM qua incasso problemen?
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:40:36 #271
132191 -jos-
Money=Power
pi_160880526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe cijfers van KoM:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus nog maar 1 echte default, dan zeggen die statistieken nog niet heel veel.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160882318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ze hebben dus nog maar 1 echte default, dan zeggen die statistieken nog niet heel veel.
Volgens mij twee en ik vermoed dat ze naar geld verlies ingeboekt worden.

Nieuwe op Collin. Schoonmaakmiddel van leidingen. 7%, 5jaar, 250k. Tijdens het lezen bijna vol. Zekerheden zijn niet al te best naar mijn idee. Laat hem lopen.
pi_160883888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Benger het volgende:

[..]

Het zijn crowdfundingplatformen uit Estland en Letland. Ze bieden hoge rentes en soms ook de garantie dat ze een lening overkopen als de lener niet betaalt.
Nadelen. Tja, investeren in Oost-Europa voelt toch extra riskant aan. En dan heb je nog valutarisico (zodra de Euro uit elkaar klapt). Je hebt ook niet echt het crowdfundinggevoel omdat de binding met de projecten er niet is.
Ik zit zelf wel in Bondora, dat is ook zo'n platform. Ik ga Twino en Mintos ook eens proberen.
Bondora vind ik echt waardeloos. Al ziet het er tegenwoordig beter uit. Maar goed filteren op land kan niet in de portfolio manager (auto invest). Maar landen als Spanje en Letland daar wil ik geen geld in steken omdat er veel te veel wanbetalers zijn. Ik heb een return van 13% volgens Bondora, maar als iedereen die achterstallig is niet terugbetaald dan haal ik een return van zo'n 6%.

De leners in Estland blijken tot nu toe wel betrouwbaar te zijn op Omaraha en Twino. Ook op Bondora was dit het geval. Op Bondora kan je wel handmatig zoeken naar leningen om in te investeren maar dit is enorm veel werk en doe ik dus niet meer. Vrouwen uit Estland zijn de beste terugbetalers. Vandaar dat ik ook in Omaraha zit. Al kan je daar niet filteren op leeftijd of geslacht.

Dat er een valutarisico zou zijn begrijp ik niet zo, het zijn allemaal EU landen. Het risico als de Euro klapt heb je net zo goed bij GVE.

Het grote nadeel bij bijna alle platformen is dat er geld op een "account" van het platform staat. Als er dus zoiets gebeurd zoals bij Trustbuddy dan ben je gewoon al je geld kwijt.

[ Bericht 1% gewijzigd door OOST op 23-03-2016 12:49:47 ]
pi_160884193
quote:
[..]

Dat er een valutarisico zou zijn begrijp ik niet zo, het zijn allemaal EU landen. Het risico als de Euro klapt heb je net zo goed bij GVE.
Het probleem met buitenlandse platforms is dat als de Euro wordt ontmanteld, je geld wordt omgezet in bijv. Estlandse papiertjes (vh. Kronen). Als Nederland uit de Euro stapt worden Nederlandse leningen in Nederlands geld omgezet (florijnen, guldens, daalders of wat dan ook). De vraag is vooral wat er gebeurt met leningen aan Spanjaarden. Als die naar Spaans recht zijn, worden het Spaanse peseta's of zo. Dan ben je de helft van je geld kwijt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:58:48 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160884336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:51 schreef Benger het volgende:

[..]

Het probleem met buitenlandse platforms is dat als de Euro wordt ontmanteld, je geld wordt omgezet in bijv. Estlandse papiertjes (vh. Kronen). Als Nederland uit de Euro stapt worden Nederlandse leningen in Nederlands geld omgezet (florijnen, guldens, daalders of wat dan ook). De vraag is vooral wat er gebeurt met leningen aan Spanjaarden. Als die naar Spaans recht zijn, worden het Spaanse peseta's of zo. Dan ben je de helft van je geld kwijt.
Ik heb niet veel vertrouwen in de euro maar om er nou op zo'n manier naar te kijken vind ik dan wel weer overdreven. Misschien krijgen we wel NoordNederlandse - MiddenNederlandse en ZuidNederlandse guldens.

Als de euro klap zal de wisselkoers gulden-euro ook niet al te gunstig zijn en ben altijd al de helft van je geld kwijt. Als de inflatie door de komst van de gulden 500% wordt dan maakt het allemaal niet meer uit waar je in zit.

Dan kan je je beter laten uitbetalen in krentenbollen en nassieschijven.
Tot nooit .......
pi_160885125
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit...
pi_160885461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef najra1990 het volgende:
SPOILER
shit...
Dat is geen verrassing als ik eerlijk moet zijn. Wel slecht hoor, die heeft het nog geen jaar volgehouden.
pi_160885761
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Intrapreneurship-CO

Klein bedrag + 2 hoogopgeleide 30-ers die hoofdelijk aansprakelijk zijn
pi_160885801
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef najra1990 het volgende:
SPOILER
shit...
SPOILER
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:33:04 #280
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160886199
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:11 schreef MSR het volgende:

[..]

SPOILER
Als je doorzoekt is het inderdaad een vreemde. Alleen de naam van het Administratiekantoor al.
Stonden er in de pitch ook namen van eigenaren? Want ik ben bang dat we de naam wel vaker tegen gaan komen bij pitches.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de originele pitch.
Tot nooit .......
pi_160886252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:53 schreef MSR het volgende:

[..]

Dat is geen verrassing als ik eerlijk moet zijn. Wel slecht hoor, die heeft het nog geen jaar volgehouden.
Ook vervelend voor GvE, dit was wel een voorbeeldproject en heeft veel publiciciteit gekregen (en werd door GvE ook gebruikt in hun eigen presentaties).
https://prezi.com/ceoperotpu5-/geldvoorelkaarnl-edwin/
pi_160886266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als je doorzoekt is het inderdaad een vreemde. Alleen de naam van het Administratiekantoor al.
Stonden er in de pitch ook namen van eigenaren? Want ik ben bang dat we de naam wel vaker tegen gaan komen bij pitches.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de originele pitch.
Pitch zit (nog) geheel in de presentatie hierboven
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:45:44 #283
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160886460
Gevonden inderdaad.
jammer dat er geen naam van de directeur in staat. Leuk om die even te goochelen en te onthouden (die vraagt natuurlijk weer geld aan voor een nieuwe BV). Vervder wordt er gevraagd naar de organsatie structuur en daar staat niet dat het onderdeel is van.
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:47:19 #284
132191 -jos-
Money=Power
pi_160886494
Ik kan de pitch nog zien, zo te zien is het van de tijd voordat er namen voor hoofdelijke aansprakelijkheid in de pitch gezet wereden, kan geen namen vinden.

De schuldbekentenis is getekend door:

SPOILER
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160886510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:45 schreef Speekselklier het volgende:
Gevonden inderdaad.
jammer dat er geen naam van de directeur in staat. Leuk om die even te goochelen en te onthouden (die vraagt natuurlijk weer geld aan voor een nieuwe BV). Vervder wordt er gevraagd naar de organsatie structuur en daar staat niet dat het onderdeel is van.
SPOILER
hij is ook bekend bij Radar: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=78821
http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/
pi_160886595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

SPOILER
hij is ook bekend bij Radar: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=78821
http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/
Als het dezelfde is hebben we een klassiek gevalletje hier
pi_160886746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Het is dezelfde. Beide bedrijven vallen onder de holding:
SPOILER
pi_160886756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Die bedoelde ik inderdaad. Quress Leiden BV wordt ook geleid door ene Anton J.H. Jongbloed. Verder staat Quress BV bij hetzelfde administratiekantoor waaronder ook Serigas valt.

Quress Leiden BV schijnt het pand gehuurd te hebben van Quress BV (aha!). Zie ook: http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/quress-in-staat-van-ontbinding/

Nu is de vraag in hoeverre er bij Jongbloed nog te halen valt wegens hoofdelijke aansprakelijkheid en zijn diverse andere bv's.
pi_160887066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef MSR het volgende:
Nu is de vraag in hoeverre er bij Jongbloed nog te halen valt wegens hoofdelijke aansprakelijkheid en zijn diverse andere bv's.
Waarschijnlijk weinig. Dit ziet eruit als zo'n oplichtingsprofessional.
Schip ahoy!
pi_160887123
The Bible printer foundation staat geregistreerd op een adres dat op Funda staat. Bij Drimble staat een ander adres.

SPOILER
Als dit geen oplichter is weet ik het ook niet meer.

Hm,, wacht ff, zal eens kijken waar ik dat adres vandaan had. Als je op google zoekt kom je bij dit adres in Wassenaar uit. Twijfel wel een beetje of dit klopt. Kom Voorschoten en een adres in Wassenaar tegen.

Bij KVK vind ik ook een verwijzing naar Wassenaar.

SPOILER
Ik vind nog een link die alles bevestigt. Hij woonde in elk geval vorige maand nog op dit adres. Er is namelijk snachts een ambulance daar geweest, voor c-finance Jongbloed. KVK 27130333.

[ Bericht 4% gewijzigd door OOST op 23-03-2016 15:46:12 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:20:17 #291
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887172
Hier zijn CV:
En ook op STAAL+naam wordt je niet heel gelukkig

http://www.yatedo.com/p/A(...)55f6ea60170945037c1a

SPOILER
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:22:46 #292
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887211
Zoals ik al zei:
Waarschijnlijk gaan we deze naam vaker tegenkomen in crowdfund land.
Plak de naam op je monitor en blijf van al zijn projecten af.

leesvoer over zijn tijd bij staal:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-het-front~a522892/
Tot nooit .......
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:26:39 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887290
We kunnen natuurlijk met z'n allen naar Wassenaar gaan en lekker gaan zwemmen.
Het is uiteindelijk ons zwembad.

Wat betreft de hoofdelijke aansprakelijkheid, die kunnen we natuurlijk vergeten.
Deze man veegt zijn billen af met het contract van GvE
Tot nooit .......
pi_160887382
Was hij niet een keer in een programma van Jort Kelder?
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:35:58 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160887464
Het wordt tijd dat deze Jongbloed eens goed aangepakt gaat worden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:36:43 #296
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160887485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:31 schreef rockenfeller het volgende:
Was hij niet een keer in een programma van Jort Kelder?
Ja: Het snelle geld. Over graaiers en grabbelaars.
http://www.volkskrant.nl/(...)standbeeld~a3242854/

SPOILER
Tot nooit .......
pi_160887935
Shit. Dit is een heftige!! Zou GvE geen google op hun PC's hebben??
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:25 #298
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160888068
Wel google, maar het is lastig een website te kijken langs die dollartekentjes.

Nee GvE hoeft zich niet te schamen als ik zie wat voor een traject deze man heeft afgelegd.
De bijnaam Gordon Gekko "Greed is Good" krijg je niet zo maar.
En als je dan ook nog aangeeft dat je in de naam van de heer bijbeltjes print dan is het lastig nee zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 23-03-2016 16:16:34 ]
Tot nooit .......
pi_160888076
Heeft iemand nog iets gehoord van dat mogelijke incasso verhaal van de meest recente IvM pitch?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:46:01 #300
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160888687
Gaan er morgen nog mensen naar het feesie van LendAHand?
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')