Even om het samen te vatten: je klaag eerst steen en been over dat dit topic er is. En als het vervolgens vol is, open je zelf een nieuw deel... - sterk verhaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:20 schreef Toefjes het volgende:
Dat ik een kwaliteitstopic als dit mag openen is daadwerkelijk een hoogtepunt in mijn Fok! carriere.
Ja, als je de laatste post hebt, is de regel dat je een nieuwe moet openen. Maar, ik vind het een prima samenvatting verder. Je hebt heel goed opgelet het vorige topic.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Even om het samen te vatten: je klaag eerst steen en been over dat dit topic er is. En als het vervolgens vol is, open je zelf een nieuw deel... - sterk verhaal.
Nou nee, je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is. Maar ik vind het fijn dat je kennelijk op nog een deel zit te wachten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, als je de laatste post hebt, is de regel dat je een nieuwe moet openen. Maar, ik vind het een prima samenvatting verder. Je hebt heel goed opgelet het vorige topic.
Dat is bijna net zo hypocriet als anti-religie zijn en dan bezwaar maken tegen de ontkoppeling van chocolade eieren en pasen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Even om het samen te vatten: je klaag eerst steen en been over dat dit topic er is. En als het vervolgens vol is, open je zelf een nieuw deel... - sterk verhaal.
Ik voelde aan dat het bij veel mensen nog hoog zat. Al die ellende van de verstopeieren. En, het is zoals ik al aangaf ook een vorm van entertainment, volwassen mensen die zich boos maken om Hema eierenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee, je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is. Maar ik vind het fijn dat je kennelijk op nog een deel zit te wachten.
Maar al die hordes mensen die zich zorgen maken over over de islamisering van de Hema dan? Waar kunnen die hun ei dan nog kwijt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee, je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is. Maar ik vind het fijn dat je kennelijk op nog een deel zit te wachten.
Er was geeneens een koek om mee te beginnen. Wel popcorn. Veel popcorn.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alweer een aanval op onze cultuur. Koek hoort er gewoon bij en zou nooit op mogen zijn, weg met de islamisering.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
je kunt ook gewoon concluderen dat de koek op is.
Je kunt al spreken over eislamisering zelfs. Maar het was een dilemma. Open ik géén nieuw topic, dan zijn de beschuldigingen dat ik zaken in de doofpot wil stoppen natuurlijk niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar al die hordes mensen die zich zorgen maken over over de islamisering van de Hema dan? Waar kunnen die hun ei dan nog kwijt?
Zijn het verstopeieren? Dan kunnen ze ze overal kwijtquote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar al die hordes mensen die zich zorgen maken over over de islamisering van de Hema dan? Waar kunnen die hun ei dan nog kwijt?
Hema heeft de naam niet veranderd, ze hebben een bepaald soort eieren dat in het bijzonder geschikt is om te verstoppen, dat noemen ze (al jaren) verstopeieren.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:07 schreef Disana het volgende:
Ik had hier nog niet gepost, dus ik ben wel dankbaar voor dit nieuwe deel
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de HEMA de naam van de eieren heeft veranderd. Oké, verstopeieren is preciezer dan paaseieren. Maar iedereen weet toch wat er met paaseieren wordt bedoeld? En wie het niet weet, heeft er waarschijnlijk dan ook geen belang bij? Ik zie het belang van de naamsverandering dus niet zo, maar kan me er ook totaal niet druk over maken.
Ah oké, ik dacht al zoiets. Dus ik kan nog gewoon chocolade paaseitjes kopen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hema heeft de naam niet veranderd, ze hebben een bepaald soort eieren dat in het bijzonder geschikt is om te verstoppen, dat noemen ze (al jaren) verstopeieren.
De verpakking is dan ook voorzien van één speciaal gouden ei, als ultramegasuperhoofdprijs voor de vinder.
Ja hoor, massief, gevuld, allerlei spannende smaakvarianten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, ik dacht al zoiets. Dus ik kan nog gewoon chocolade paaseitjes kopen?
Mmmmmm lekker. Nou dan mag het topic wel dicht want dan heb ik niets meer aan te merken op de verstopeitjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, massief, gevuld, allerlei spannende smaakvarianten.
The works.
[ afbeelding ]
Mij lijkt melk-caramel wel de lekkerste. Wat is jouw favoriete chocolade-paas-eitje?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, massief, gevuld, allerlei spannende smaakvarianten.
The works.
[ afbeelding ]
Die met knoflooksmaak natuurlijk!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mij lijkt melk-caramel wel de lekkerste. Wat is jouw favoriete chocolade-paas-eitje?
Ho ho ho.... dat zijn niet de verstopeitjes hè.... dit zijn de paaseitjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Mmmmmm lekker. Nou dan mag het topic wel dicht want dan heb ik niets meer aan te merken op de verstopeitjes.
Ja ja, dat begreep ik wel, maar ik begrijp de ophef dus niet als er ook gewoon paaseitjes zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ho ho ho.... dat zijn niet de verstopeitjes hè.... dit zijn de paaseitjes.
Even bij de les blijven graag
Als het maar puur en wit is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mij lijkt melk-caramel wel de lekkerste. Wat is jouw favoriete chocolade-paas-eitje?
Eentje die niet van de Hema is (etenswaar van de Hema is voor zover mij bekend werkelijk niet te vreten).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:16 schreef Toefjes het volgende:
De eitjes zijn primaquote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eentje die niet van de Hema is (etenswaar van de Hema is voor zover mij bekend werkelijk niet te vreten).
Ik ga het niet controleren.quote:
Ik had vorige week eitjes geschept bij Albert Heijn. 500g voor ¤ 7,99. Ze waren ok, maar vond de prijs-kwaliteit verhouding het net niet waard.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:54 schreef CherryLips het volgende:
De eitjes van de Kruidvat vallen wel tegen.
Ik had nu een kilo voor 4,50 dus dat was misschien ook wel vragen om problemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik had vorige week eitjes geschept bij Albert Heijn. 500g voor ¤ 7,99. Ze waren ok, maar vond de prijs-kwaliteit verhouding het net niet waard.
Assumption.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ja, dat begreep ik wel, maar ik begrijp de ophef dus niet als er ook gewoon paaseitjes zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Assumption.
Assumption is the mother of all fuck-ups
Assumption on Twitter is the MOAB of all fuck-upsDat mensen serieus denken dat het een knieval voor de islam is, was ik al in eerdere delen tegengekomen. Je kunt je dan afvragen waarom er nog wel kerstspullen te krijgen waren, als pasen zo aanstootgevend is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wachten tot Hema over een half jaar gaat adverteren met 'winterboom' in plaats van 'kerstboom'. Ik heb nu al zin in het topic.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat mensen serieus denken dat het een knieval voor de islam is, was ik al in eerdere delen tegengekomen. Je kunt je dan afvragen waarom er nog wel kerstspullen te krijgen waren, als pasen zo aanstootgevend is.
Whaha. Dan breekt de pleuris los.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is wachten tot Hema over een half jaar gaat adverteren met 'winterboom' in plaats van 'kerstboom'. Ik heb nu al zin in het topic.
Ik heb in mijn hele zelfstandige leven nog geen kerstboom in huis gehad. Mijn Afghaanse moslimkennissen zetten hem elk jaar. Ik weet nu niet wie fouter is, Neerlands cultuurbarbaartechnisch.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
Het is wachten tot Hema over een half jaar gaat adverteren met 'winterboom' in plaats van 'kerstboom'. Ik heb nu al zin in het topic.
Het zal wel gewoon "dennenboom" worden, maar dat mag ook niet natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
wehe ik woon er lekker bovenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:05 schreef Copycat het volgende:
Godver.
Nu wil ik naar de HEMA fietsen om karamel-zeezoutpaaseitjes te kopen.
Snode zaak dat het is. Spelen vast en zeker onder een hoedje met Powned om meer verkoop te genereren.
En Valentijn wordt denkaanjoukaartjesdagquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het een schande Cc!!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele zelfstandige leven nog geen kerstboom in huis gehad. Mijn Afghaanse moslimkennissen zetten hem elk jaar. Ik weet nu niet wie fouter is, Neerlands cultuurbarbaartechnisch.
Ik ook niet. Ik verwacht dat wij op bijltjesdag, als Het Neerlandsche Volk als één man in opstand komt, als eersten op het hakblok gaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele zelfstandige leven nog geen kerstboom in huis gehad. Mijn Afghaanse moslimkennissen zetten hem elk jaar. Ik weet nu niet wie fouter is, Neerlands cultuurbarbaartechnisch.
Gelukkig heb ik al succesvol politiek asiel aangevraagd in het buitenland. Jullie zijn welkom hoor. Noemen we het gezinshereniging.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik verwacht dat wij op bijltjesdag, als Het Neerlandsche Volk als één man in opstand komt, als eersten op het hakblok gaan.
Is dat dan ritueel slachten?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:12 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ook niet. Ik verwacht dat wij op bijltjesdag, als Het Neerlandsche Volk als één man in opstand komt, als eersten op het hakblok gaan.
Uiteraard niet. Het wordt gewoon een variant op het oerhollandsche spelletje spijkerslaan. Want als je mensen echt gaat onthoofden kun je beticht worden van een knieval richting de islam, omdat zij dat ook zo graag doen.quote:
Dit bedoel ik dus ook. Waarom? Het is toch helemaal niet nodig om ze verstopeieren te noemen. Laat mensen lekker zelf beslissen of ze de paaseieren op tafel zetten of verstoppen. Voor mijn part doen ze ze in de schoen van de kinderen. Maar dan wel eerst een wortel erin voor de paashaas!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:07 schreef Disana het volgende:
Ik had hier nog niet gepost, dus ik ben wel dankbaar voor dit nieuwe deel
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de HEMA de naam van de eieren heeft veranderd. Oké, verstopeieren is preciezer dan paaseieren. Maar iedereen weet toch wat er met paaseieren wordt bedoeld? En wie het niet weet, heeft er waarschijnlijk dan ook geen belang bij? Ik zie het belang van de naamsverandering dus niet zo, maar kan me er ook totaal niet druk over maken.
Zodat ook mensen die niet per se iets met Pasen hebben ze kopen, en de Hema dus meer geld verdient.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus ook. Waarom? Het is toch helemaal niet nodig om ze verstopeieren te noemen. Laat mensen lekker zelf beslissen of ze de paaseieren op tafel zetten of verstoppen. Voor mijn part doen ze ze in de schoen van de kinderen. Maar dan wel eerst een wortel erin voor de paashaas!
Dus de mensen mogen lekker zelf beslissen, maar de Hema niet, 'want dat is niet nodig'?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus ook. Waarom? Het is toch helemaal niet nodig om ze verstopeieren te noemen. Laat mensen lekker zelf beslissen of ze de paaseieren op tafel zetten of verstoppen. Voor mijn part doen ze ze in de schoen van de kinderen. Maar dan wel eerst een wortel erin voor de paashaas!
Dan kun je veel woorden opnieuw gaan benoemen. Maar de Hema zei wel dat het doel van de eieren het verstoppen is. Geen speld tussen te krijgen hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze wellicht, door de verpakking bijvoorbeeld, wat geschikter zijn te verstoppen dan je gemiddelde paaseitje?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Die ook nog steeds, onvermomd, in de schappen van HEMA liggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:38 schreef Leandra het volgende:
Omdat ze wellicht, door de verpakking bijvoorbeeld, wat geschikter zijn te verstoppen dan je gemiddelde paaseitje?
Oké, maar ik had dus niet begrepen dat deze specifieke eieren wel degelijk juist voor het verstoppen zijn bedoeld, getuige ook het gouden ei dat ertussen zit. En dan vind ik het geen probleem, het is dus niet zo dat de HEMA geen paaseieren meer wil verkopen want die hebben ze ook nog gewoon.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ook dat, en daar staat geen verstopverbod op.... dus als je geen verstopeieren wilt gebruiken om te verstoppen, maar gewone paaseitjes, dan mag dat gewoon, ook van de Hema, het is niet alsof je ze niet meekrijgt als je bij de kassa vertelt dat je ze gaat gebruiken om te verstoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die ook nog steeds, onvermomd, in de schappen van HEMA liggen.
Heeft de reclame wel goed gewerkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:39 schreef Leandra het volgende:
De enige klacht die ik over de verstopeitjes heb is dat ze uitverkocht zijn
ik zou het alleen "ei" noemen, mag de klant zelf beslissen of het vrije uitloop is, chocola, of voor pasen of dat het een koek is...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus de mensen mogen lekker zelf beslissen, maar de Hema niet, 'want dat is niet nodig'?
Zo is het ook niet nodig om keukenrol keukenrol te noemen, aangezien je die best buiten de keuken kan gebruiken. Echt, waar gáát dit over?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Een stuiterbal kun je ook voor meer doeleinden gebruiken dan stuiteren. Je kan ze ook in de schoenen van je kinderen stoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo is het ook niet nodig om keukenrol keukenrol te noemen, aangezien je die best buiten de keuken kan gebruiken. Echt, waar gáát dit over?
De HEMA zegt zelf dat het woord "Pasen" aanstootgevend is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar ik had dus niet begrepen dat deze specifieke eieren wel degelijk juist voor het verstoppen zijn bedoeld, getuige ook het gouden ei dat ertussen zit. En dan vind ik het geen probleem, het is dus niet zo dat de HEMA geen paaseieren meer wil verkopen want die hebben ze ook nog gewoon.
Je hecht waarde aan dat rellerige stukje van GS? Ik niet hoor, ik zou het raar vinden als ze eens niet zaten te stoken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
De HEMA zegt zelf dat het woord "Pasen" aanstootgevend is.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/03/echt_halal.html
Er staat toch een video bij?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hecht waarde aan dat rellerige stukje van GS? Ik niet hoor, ik zou het raar vinden als ze eens niet zaten te stoken.
Wat?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar uit niets blijkt dat de woordvoerder duidt op moslims.
Uit de kop van GS: 'echt halal'. Je hebt de url toch wel gezien?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat?
Waar haal je opeens moslims vandaan?
Die gaan nu natuurlijk direct de straat op. ISIS vlaggen dit dat alles.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:18 schreef 99.999 het volgende:
Overigens zie ik nu ook dat vrij achterin hun folder wordt geadverteerd voor allerlei soort wijn onder de noemer "Proosten op Pasen", hoe zou de islamitische achterban dat waarderen?
Niet helemaal policor natuurlijk van 'm, maar die man wordt natuurlijk ook moe van het eieren op laag water zoeken van GS en consorten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:01 schreef Leandra het volgende:
Oh dear, krijgen we dat weer.... de woordvoerder van de Hema doet sarcastisch tegen Geen Stijl en bij Geen Stijl is sarcasme te moeilijk
Niet als je de ene religie voor de andere religie wilt inruilen. Zelfs voor economische motieven bij een dreigend faillissement.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is bijna net zo hypocriet als anti-religie zijn en dan bezwaar maken tegen de ontkoppeling van chocolade eieren en pasen.
Of de associatie met het einde van de slavernij wordt kwetsend gevonden voor echte Nederlanders.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet helemaal policor natuurlijk van 'm, maar die man wordt natuurlijk ook moe van het eieren op laag water zoeken van GS en consorten.
Wie denk jij, MisterCe? Of durf je de naam van zij-die-niet-genoemd-mogen-worden niet uit te spreken?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:48 schreef MisterCe het volgende:
HEMA: 'Voorjaar' want aanstoot aan woord 'Pasen'
Hmm wie zou er nou aanstoot kunnen nemen aan het woord pasen?
Ik gok op (s)linkse lichtgetinte policor cultuur verraders?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:48 schreef MisterCe het volgende:
HEMA: 'Voorjaar' want aanstoot aan woord 'Pasen'
Hmm wie zou er nou aanstoot kunnen nemen aan het woord pasen?
Ik meen het serieus. Ik kan me niet, maar dan ook helemaal niet voorstellen dat iemand aan dat woord aanstoot kan nemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wie denk jij, MisterCe? Of durf je de naam van zij-die-niet-genoemd-mogen-worden niet uit te spreken?
Ik denk dat Cristiano Ronaldo er wat moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:52 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Ik kan me niet, maar dan ook helemaal niet voorstellen dat iemand aan dat woord aanstoot kan nemen.
Wat is er mis met "Pasen"?
zelfs die nietquote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik gok op (s)linkse lichtgetinte policor cultuur verraders?
Haha of Arjen Robben. Altijd rennen, schieten, vallen maar de bal nooit eens afspelenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat Cristiano Ronaldo er wat moeite mee heeft.
Dit gaat helemaal nergens over, de Hema gebruikt het woord "pasen" en "Paas" gewoon nog voor andere producten. Behalve voor de verstopeitjes. Die moet je verstoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:56 schreef xpompompomx het volgende:
Het is in ieder geval wel duidelijk wie er nogal overdreven veel moeite heeft met het ontbreken van het woordje 'Pasen'.
Kun je een foto van die producten, waar wel het woord Pasen wordt gebruikt, hier plaatsen? Dan kunnen we weer rustig slapen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal nergens over, de Hema gebruikt het woord "pasen" en "Paas" gewoon nog voor andere producten. Behalve voor de verstopeitjes. Die moet je verstoppen.
Maar we hebben het toch best goed als dit de issues zijn.
Zijn al gepost. Echt heel veel eitjes. Allemaal verschillende smaken. Paaseitjes. Staan in dit topic, dus zover hoef je niet te zoeken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:03 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Kun je een foto van die producten, waar wel het woord Pasen wordt gebruikt, hier plaatsen? Dan kunnen we weer rustig slapen.
Pagina 2 van de folder waar de gebruikelijke figuren weer boos om warenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:03 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Kun je een foto van die producten, waar wel het woord Pasen wordt gebruikt, hier plaatsen? Dan kunnen we weer rustig slapen.
Maar waarom dan niet op de voorpagina? Of denkt Hema dat de betreffende groep alleen de voorpagina bekijkt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zijn al gepost. Echt heel veel eitjes. Allemaal verschillende smaken. Paaseitjes. Staan in dit topic, dus zover hoef je niet te zoeken.
Maak je jezelf niet gewoon weer veel te druk om niks? Die folder is een en al Pasen inclusief een als paashaas verkleed jongetje op de voorkant.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet op de voorpagina? Of denkt Hema dat de betreffende groep alleen de voorpagina bekijkt?
Plus, die gast van de Hema geeft toe dat ze het woord Pasen vermijden (zie link Geenstijl).
Ik zal je heel eerlijk zeggen: Ik heb geen flauw ideequote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet op de voorpagina? Of denkt Hema dat de betreffende groep alleen de voorpagina bekijkt?
Plus, die gast van de Hema geeft toe dat ze het woord Pasen vermijden (zie link Geenstijl).
Favoriete smaak qua wat? Verstop eieren?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen: Ik heb geen flauw ideeIk kwam er eind deel 2 in rollen, in deze geweldige topicreeks. Maar ik zie duidelijk dat het beleid van Hema niet er op gericht is om het woord pasen te vermijden. Bij die chocolade eitjes zeggen ze zelfs nog op het eind: Smakelijk pasen. Misschien kun je de vraag beter bij geenstijl stellen.
Alleen de verstopeitjes, die moet je verstoppen. Snap je?Kan ook gewoon buiten pasen om hoor.
Wat is jouw favoriete smaak?
Dat zijn vermoedelijk eenvoudige holle melkchocolade-eieren. Maar ze hebben ook 16 varianten gevulde eitjesquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:20 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Favoriete smaak qua wat? Verstop eieren?
Fantastisch uit zijn verband gerukt door GS ja. Uit de toon waarop hij het zegt maak ik op dat meneer de woordvoerder iets probeert te zeggen als "Het maakt niet uit hoe je het noemt, er zijn altijd wel weer mensen die iets te zeuren hebben". Dat is wel even heel wat anders dan wat GS er van maakt.quote:
De verstopeieren zijn van die holle dingen. Waarbij in de beschrijving staat, paaseieren om te verstoppen, nu met gouden ei!!!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:20 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Favoriete smaak qua wat? Verstop eieren?
Waarmee die een punt heeft, getuige dit reeds uit drie delen bestaande topic.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Fantastisch uit zijn verband gerukt door GS ja. Uit de toon waarop hij het zegt maak ik op dat meneer de woordvoerder iets probeert te zeggen als "Het maakt niet uit hoe je het noemt, er zijn altijd wel weer mensen die iets te zeuren hebben". Dat is wel even heel wat anders dan wat GS er van maakt.
Ik hou van hazelnoot.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
De verstopeieren zijn van die holle dingen. Waarbij in de beschrijving staat, paaseieren om te verstoppen, nu met gouden ei!!!
Hou je dus van gekleurde stukjes folie dan zijn de verstopeieren misschien wat voor jou. Hou je meer van chocolade in (hopelijk) lekkere varianten dan zijn de paaseitjes een beter idee.
Ik ga voor de karamel-zeezout!
Hazelnoot, een oude bekende, zeer zeker geen verkeerde keuze!quote:
Hier gaat de voorkeur uit naar caramel-melk. Lekker hoorquote:
Nee, want ze hebben paas tatoeage's voor eieren. Nu proberen ze onze kinderen ook al te indoctrineren met tatoeage's ! Daar gaat onze samenleving...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hier gaat de voorkeur uit naar caramel-melk. Lekker hoorHema heeft nog nooit zoveel gratis reclame voor de eiercollectie gehad als dit jaar.
Maar, ik ga vanavond gerust slapen. Jij ook?
Heb jij kinderen dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hier gaat de voorkeur uit naar caramel-melk. Lekker hoorHema heeft nog nooit zoveel gratis reclame voor de eiercollectie gehad als dit jaar.
Maar, ik ga vanavond gerust slapen. Jij ook?
Of een te dikke vriendin, maar dan moet je ze wat beter verstoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verstopeieren toch alleen als je kinderen hebt?.
Mijn vrouw raakt altijd alles kwijt, die zou een goeie zijn om de humanistische verstopeieren te verstoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of een te dikke vriendin, maar dan moet je ze wat beter verstoppen.
Misschien is het ook wel lachen met een paar maten en veel bierquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verstopeieren toch alleen als je kinderen hebt?.
We hebben ooit beschilderde echte eieren verstopt in een bedrijfspand. Best vervelend als later blijkt dat je ze niet allemaal hebt teruggevonden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel lachen met een paar maten en veel bierAl moet ik deze pasen werken dus business as usual voor mij. Heb ook niet heel veel met dit soort feestdagen eigenlijk.
Ik heb er ook geen ene reet mee, vind eigenlijk dat voorjaarsfeest wel leuker, iedereen kijkt uit naar het voorjaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel lachen met een paar maten en veel bierAl moet ik deze pasen werken dus business as usual voor mij. Heb ook niet heel veel met dit soort feestdagen eigenlijk.
Dit viel ook achteraf gezien in de categorie hersenspinsels die waarschijnlijk nooit uitgevoerd gaan wordenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen ene reet mee, vind eigenlijk dat voorjaarsfeest wel leuker, iedereen kijkt uit naar het voorjaar.
Maar goed, ik kan me niet herinneren dat wij vroeger in het studentenhuis eieren gingen verstoppen... met bier en zo....
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Fantastisch uit zijn verband gerukt door GS ja. Uit de toon waarop hij het zegt maak ik op dat meneer de woordvoerder iets probeert te zeggen als "Het maakt niet uit hoe je het noemt, er zijn altijd wel weer mensen die iets te zeuren hebben". Dat is wel even heel wat anders dan wat GS er van maakt.
Dat zal idd.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit viel ook achteraf gezien in de categorie hersenspinsels die waarschijnlijk nooit uitgevoerd gaan worden
Waarschijnlijk is dat een uiting van het feit dat ook hij het onverholen sarcasme van de woordvoerder niet doorheeft.quote:
Oh my.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:16 schreef snakelady het volgende:
Ah...En we beginnen weer opnieuw!
http://frontpage.fok.nl/w(...)rjaar-grgr-hema.html
Sjezusquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:16 schreef snakelady het volgende:
Die comments daarquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:16 schreef snakelady het volgende:
Waarom zou je "Paaseieren" en "Pasen" vervangen door andere woorden? Hebben Nederlanders zo'n hekel aan die christelijke benaming. Het lijkt mij dat het juist goed voor je verkoop is om het woord "Pasen" te gebruiken. Tenzij een bepaalde bevolkingsgroep een hekel heeft aan christenen en andersgelovigen en je winkelketen vaak in dat soort buurten zit.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zijn eieren om te verstoppen.
Misschien kunnen wat mensen zich in 2017 nog even kwaad gaan maken over het gebruik van het woord "kredietcrisis".
Er is helemaal niks vervangen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je "Paaseieren" en "Pasen" vervangen door andere woorden? Hebben Nederlanders zo'n hekel aan die christelijke benaming. Het lijkt mij dat het juist goed voor je verkoop is om het woord "Pasen" te gebruiken. Tenzij een bepaalde bevolkingsgroep een hekel heeft aan christenen en andersgelovigen en je winkelketen vaak in dat soort buurten zit.
Het is niet vervangen, de reguliere paaseitjes zijn aangevuld met speciale verstopeieren, om te verstoppen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je "Paaseieren" en "Pasen" vervangen door andere woorden? Hebben Nederlanders zo'n hekel aan die christelijke benaming. Het lijkt mij dat het juist goed voor je verkoop is om het woord "Pasen" te gebruiken. Tenzij een bepaalde bevolkingsgroep een hekel heeft aan christenen en andersgelovigen en je winkelketen vaak in dat soort buurten zit.
10 jaar geleden al zelfs.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is niet vervangen, de reguliere paaseitjes zijn aangevuld met speciale verstopeieren, om te verstoppen.
Grappig hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heel goed, ik compenseer wel wat jij ze niet meer oplevert.
En als je er toch niet meer komt hoef je er ook niet over te drammen.
Veel plezier bij de V&D
Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is niet vervangen, de reguliere paaseitjes zijn aangevuld met speciale verstopeieren, om te verstoppen.
Nee, daar draait het helemaal niet om. Waar het om draait is dat je je druk maakt om niks en vol blijft houden dat het ergens over gaat. Dat is bijzonder lachwekkend. Oh, en het 8 uur journaal duurt 25 minuten. Er wordt daar niks uitgebreid behandeld.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Grappig hoor.Ik lees vooral discussievermijding over de kern van dit onderwerp en die uitgebreid in het acht uur journaal werd behandeld. Gaan we onze culturele tradities aanpassen aan een geïmporteerde cultuur met een islamitische signatuur? Precies dezelfde discussie als het voorstel op een verbod van korte rokjes in een ver islamiseerde wijk in Amsterdam. Je kunt telkens wel om de zere plek blijven dansen, maar hier is het waar het om draait.
Omdat het in het foldertje over veel meer gaat dan alleen Pasen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Die naam wordt ernaast gebruikt om aan te duiden dat deze eieren extra geschikt zijn om te verstoppen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Lees het topic dan als je het echt wil weten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als iets hot is dan verander je de naam niet. "Pasen" en "kerst" verkoopt bij de meeste Nederlanders. Alleen als je een andere markt aan wil boren dan gebruik je een andere naam daarnaast.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat het in het foldertje over veel meer gaat dan alleen Pasen.
Als dat het geval zou zijn prima, kunnen we daar over discussiëren, maar de HEMA doet dat helemaal niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Grappig hoor.Ik lees vooral discussievermijding over de kern van dit onderwerp en die uitgebreid in het acht uur journaal werd behandeld. Gaan we onze culturele tradities aanpassen aan een geïmporteerde cultuur met een islamitische signatuur? Precies dezelfde discussie als het voorstel op een verbod van korte rokjes in een ver islamiseerde wijk in Amsterdam. Je kunt telkens wel om de zere plek blijven dansen, maar hier is het waar het om draait.
Dit bedoel ik met discussievermijding rondom de zere plek. Deze ontkennende mening van gelijkgestemden las ik al in #1 en zal ik waarschijnlijk herhaalt zien op #41.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, daar draait het helemaal niet om. Waar het om draait is dat je je druk maakt om niks en vol blijft houden dat het ergens over gaat. Dat is bijzonder lachwekkend. Oh, en het 8 uur journaal duurt 25 minuten. Er wordt daar niks uitgebreid behandeld.
Wel raar dat die verstopeieren dan al uitverkocht zijn...quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als iets hot is dan verander je de naam niet. "Pasen" en "kerst" verkoopt bij de meeste Nederlanders. Alleen als je een andere markt aan wil boren dan gebruik je een andere naam daarnaast.
Er is geen verbod op korte rokjes in Nederland om te beginnen. Verder; je mag erover door blijven gaan zoveel als je wilt, maar dat maakt het niet gesprekswaardig. Je aannames zijn lachwekkend en triest tegelijkertijd.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met discussievermijding rondom de zere plek. Deze ontkennende mening van gelijkgestemden las ik al in #1 en zal ik waarschijnlijk herhaalt zien op #41.
Voor veel Nederlanders is het wel een issue, anders werd dit niet in de openbaarheid besproken. Dus er is wel degelijk iets aan de hand wat besproken dient te worden. Dat is ook wat gebeurd. Het heeft ook geen enkele zin dit te blijven ontkennen, want gelijkgestemde discussies over gelijkgestemde onderwerpen duiken telkens op. (refererend aan het verbod op korte rokjes in een ver islamiseerde wijk)
Jij mag dan bereid zijn de eigen cultuur op te offeren ten gunste van een geïmporteerde cultuur, veel Nederlanders verzetten zich hier heftig tegen en maken van hun mening geen moordkuil. Dat is hun recht.
alleen voor echte joden, sticker... klinkt wel hipquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien moeten winkelketens in de toekomst maar een soort van joods-christelijk cultuurwaarborgzegel gaan voeren? Dan weet men tenminste zeker dat men als consument niet bijdraagt aan de islamisering van Nederland.
Niet iedereen zal het vervelend vinden en niet iedereen die het onnodig vindt zal ze niet kopen. Ik koop wel eens een broodje Kebab ondanks dat ik onnodig en ongewenst vindt dat dat voedsel halal moet zijn. Ik ga ook wel eens naar het gemeentehuis ondanks de dames daar geen korte rokjes meer mogen dragen vanwege de islamisering van Nederland.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel raar dat die verstopeieren dan al uitverkocht zijn...
Gore verrader.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen zal het vervelend vinden en niet iedereen die het onnodig vindt zal ze niet kopen. Ik koop wel eens een broodje Kebab ondanks dat ik onnodig en ongewenst vindt dat dat voedsel halal moet zijn. Ik ga ook wel eens naar het gemeentehuis ondanks de dames daar geen korte rokjes meer mogen dragen vanwege de islamisering van Nederland.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen zal het vervelend vinden en niet iedereen die het onnodig vindt zal ze niet kopen. Ik koop wel eens een broodje Kebab ondanks dat ik onnodig en ongewenst vindt dat dat voedsel halal moet zijn. Ik ga ook wel eens naar het gemeentehuis ondanks de dames daar geen korte rokjes meer mogen dragen vanwege de islamisering van Nederland.
Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er is geen verbod op korte rokjes in Nederland om te beginnen. Verder; je mag erover door blijven gaan zoveel als je wilt, maar dat maakt het niet gesprekswaardig. Je aannames zijn lachwekkend en triest tegelijkertijd.
Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.quote:
Ik heb een periode boven de Hema gewoond, ik was er vaste klant.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Voetbekleding. Ik neem aanstoot aan het woord "sok".
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.
We weten allemaal dat binnen ver islamiseerde wijken eigen wetten en regels opduiken die haaks staan tegen onze eigen grondwettelijke beginselen. Een voorstel voor zo'n rokjesverbod op een werkplek waar veel moslims komen en werken is daar een uitstekend voorbeeld van te noemen. Daar gaat het om. Het zoveelste voorbeeld van een capitulatie van de eigen cultuur ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Overal ter wereld gaat de islam zo te werk. Men vormt enclaves en men gaat eigen islamitische regels invoeren en handhaven. Ook als ze volledig indruisen tegen de grondwettelijke beginselen van een land. Eerst subtiel, maar dan steeds verder willen gaan. Dat is wat hier gebeurd. Jij kijkt ervan weg, veel Nederlanders niet. Niets voor niets dat het zo leeft op social media, inclusief op Fok!.
Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe mensen hier ''cultuurverraad'' in kunnen zien, er is namelijk helemaal niks veranderd!
Er zijn gewoon paaseieren, net als altijd, er zijn daarnaast speciale verstopeieren, zoals die ook al 10 jaar bestaat.
Waar zit dat exact het ''cultuurverraad'' in, kan iemand mij dat even uitleggen?
Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.
Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?
Loop als blanke vrouw maar eens in een kort rokje rond binnen soort wijken en peil de reacties. Wedden dat de term hoer vaak op een sissende manier langs komt?
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.
Pasen is ook aan het product verbonden, zoals al was aangetoond.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Volgens jou zou de Hema dus in de zomer ook geen reclameblaadje mogen uitbrengen wat 'Vrolijke zomer' heet omdat er ijsjes instaan?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.
Ik wil nog steeds weten waarom namelijk.
Ik zou het persoonlijk prima vinden als atheïst als alle religieuze termen geweerd zouden worden uit de marketing, maar dat is simpelweg niet het geval.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af waar GS mee bezig is. En wat hun agenda is.
Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.
Of loop als Marokkaan een tokkiewijk als Duindorp in...quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
prima, maar met pasen/HEMA heeft het geen fuck te makenquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.
De christelijke religie is stom, tenzij de moslims dat ook vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf.
Mensen als Elzies en Brainless2k zijn waarschijnlijk gewoon diepgelovig. Een paar keer per week naar de kerk (op zondag 2x) en rond pasen zijn ze al helemaal niet uit de kerk weg te slaan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf.
Nee, dat maak jij ervan. Alsof je wilt dat het gebeurd.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.
Welke waarden dat precies zijn is een beetje lastig. Is het de joods-christelijke traditie van het aan een kruis nagelen van de paashaas? Ik meen dat minsten 81% van de Nederlanders geen reet gelooft van de wederopstanding van Jezus Christus. Dus misschien moet de Hema wat meer aansluiting zoeken bij dat prachtige Nederlandse cultuurgoed van "The Passion", een Engelse naam voor een Hollandse hitsfestival voor de portemonnee van BN-ers, met vaak uit het Italiaans gejatte liedjes met een quasireligieus sausje en een 'on-Nederlands' spektakel?
De Hema elke zondag dicht dan? Dat past wel in de Hollandse/Nederlandse traditie, maar dat valt vast ook niet goed bij onze nieuwe policor cultuurbeschermers. Pasen combineren met een algemene voorjaarsfolder, lijkt me efficient en op zich wel passen bij de Hollandse zuinigheid. Maar kennelijk moet de Hema hier het liturgisch jaar aanhouden, met de wisselende datum van Pasen, misschien moet het assortiment in de vastentijd ook versoberd? Geen vleeswaren op vrijdag? Twee soorten eieren verkopen waarvan een met veel lucht terwijl dat voor de toepassing helemaal niet nodig is lijkt mij ook getuigen van knusse, Hollandse handelsgeest, maar blijkbaar is dat toch ook niet volgens het nieuwe policor.
Het judeo deel van de joods-christelijke traditie dan? Het joodse paasfeest is ter ere van de bevrijding van de slavernij, bevrijding van dat andere handtastelijke woestijnvolk. Dat kan ook echt niet, aandacht besteden aan een slavernijverleden is een regelrechte aanval op de Nederlandse cultuur. Bovendien vieren we met het eten chocolade juist de moderne slavernij en handelsgeest.
Ik kan er geen consistentie in ontdekken, die nieuwe politiek correctheid voor ondernemers. Dus misschien is GS gewoon aan het haatzaaien? Dat is inmiddels wel echt Nederlandse cultuur.
Bij gebrek aan ga je bewust niet in op mijn gegeven (en vooral geverifieerde) voorbeelden. Het is ontkenning wat de klok slaat. Dan heeft verder discussiëren over waar het wél om gaat weinig zin.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan. Alsof je wilt dat het gebeurd.
Het is geen ontkenning, het heeft er gewoon geen donder mee te makenquote:Op woensdag 16 maart 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bij gebrek aan ga je bewust niet in op mijn gegeven (en vooral geverifieerde) voorbeelden. Het is ontkenning wat de klok slaat. Dan heeft verder discussiëren over waar het wél om gaat weinig zin.
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is geen ontkenning, het heeft er gewoon geen donder mee te maken
Nee, dat ontken ik niet. Lees je uberhaupt wel wat ik typ?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat ontken ik niet. Lees je uberhaupt wel wat ik typ?
Laten we een stapje terug doen en even kijken waarom dit topic bestaat. Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Ja, dat klopt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?
Dat doen ze wel omdat ze ten gunste van een geïmporteerde cultuur geen Zwarte Pieten afbeeldingen meer plaatsen, het kruis van de mijter van Sinterklaas hebben weg gehaald en op de voorpagina bewust het woord Pasen hebben vervangen met vrolijk voorjaar. Juist omdat Pasen een christelijk feest is. Ik ben me ervan bewust dat verstop-eieren al langer bestaan, maar in goed Nederlands noemen we paaseieren paaseieren en geen verstop eieren. Het is een rits aan gegeven voorbeelden waarom de discussie over de verstopeieren nu los barst. Maar het gaat natuurlijk meer om alleen een verstop ei.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Laten we een stapje terug doen en even kijken waarom dit topic bestaat. Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Ja, dat klopt.
Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten? Die bestaan al jaren en niemand viel erover.
En om dan even in jouw steegje te blijven, komt dit doordat de HEMA aan cultuurverraad doet? Nee.
Niet alle producten in de folder zijn gerelateerd aan Pasen. Zo heb je ook kleren voor het voorjaar die erin staan. Mag de folder nu wel met 'vrolijk voorjaar' openen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?
Weinig te doen op kantoor.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat jullie het nog proberen, deze topics bestaan een en al uit herhaling en iedereen lult tegen een muur.
Nee mensen vinden het meer pasen dan voorjaar.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet alle producten in de folder zijn gerelateerd aan Pasen. Zo heb je ook kleren voor het voorjaar die erin staan. Mag de folder nu wel met 'vrolijk voorjaar' openen?
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat jullie het nog proberen, deze topics bestaan een en al uit herhaling en iedereen lult tegen een muur.
quote:
Dit.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:50 schreef Copycat het volgende:
Hoeveel Paashazen in dit topic bezoeken nog wel eens een kerk, om religieuze redenen?
Wel lekkere paaseitjesquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik koop ook nooit wat bij de Hema, maar niet omdat ik de keten beticht van 'cultuurverraad'. Het assortiment heeft gewoon niets te bieden.
Ze verkopen ook koosjere wijn om op Pasen te proosten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:37 schreef Heilwasser het volgende:
Chocolade is niet gezond mensen. Niemand zou die eitjes moeten kopen.
Foldertje uit 2015:quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.
Welke waarden dat precies zijn is een beetje lastig. Is het de joods-christelijke traditie van het aan een kruis nagelen van de paashaas? Ik meen dat minsten 81% van de Nederlanders geen reet gelooft van de wederopstanding van Jezus Christus. Dus misschien moet de Hema wat meer aansluiting zoeken bij dat prachtige Nederlandse cultuurgoed van "The Passion", een Engelse naam voor een Hollandse hitsfestival voor de portemonnee van BN-ers, met vaak uit het Italiaans gejatte liedjes met een quasireligieus sausje en een 'on-Nederlands' spektakel?
De Hema elke zondag dicht dan? Dat past wel in de Hollandse/Nederlandse traditie, maar dat valt vast ook niet goed bij onze nieuwe policor cultuurbeschermers. Pasen combineren met een algemene voorjaarsfolder, lijkt me efficient en op zich wel passen bij de Hollandse zuinigheid. Maar kennelijk moet de Hema hier het liturgisch jaar aanhouden, met de wisselende datum van Pasen, misschien moet het assortiment in de vastentijd ook versoberd? Geen vleeswaren op vrijdag? Twee soorten eieren verkopen waarvan een met veel lucht terwijl dat voor de toepassing helemaal niet nodig is lijkt mij ook getuigen van knusse, Hollandse handelsgeest, maar blijkbaar is dat toch ook niet volgens het nieuwe policor.
Het judeo deel van de joods-christelijke traditie dan? Het joodse paasfeest is ter ere van de bevrijding van de slavernij, bevrijding van dat andere handtastelijke woestijnvolk. Dat kan ook echt niet, aandacht besteden aan een slavernijverleden is een regelrechte aanval op de Nederlandse cultuur. Bovendien vieren we met het eten chocolade juist de moderne slavernij en handelsgeest.
Ik kan er geen consistentie in ontdekken, die nieuwe politiek correctheid voor ondernemers. Dus misschien is GS gewoon aan het haatzaaien? Dat is inmiddels wel echt Nederlandse cultuur.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
http://www.folderacties.nl/hema-sinterklaas-folder/
- En wat n ontiegelijk sneu topic,.
Auch!...quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
En ze hebben Jip en Janneke Champagne ipv ranja. Ook cultuurverraad.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze verkopen ook koosjere wijn om op Pasen te proosten.
Ik heb er vrij lang naast gewoond, ik was altijd erg te spreken over de kwaliteit van de Schwarzwalder Schinken, de Hausmacher en de Berliner.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik koop ook nooit wat bij de Hema, maar niet omdat ik de keten beticht van 'cultuurverraad'. Het assortiment heeft gewoon niets te bieden.
Dat noemen ze toch bubbelsap?quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En ze hebben Jip en Janneke Champagne ipv ranja. Ook cultuurverraad.
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.quote:
Omdat het paaseitjes zijn om te verstoppen, en om dat duidelijk te maken heten ze verstopeitjes.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat ik echt niet begrijp hoe een toevoeging (niks is verdwenen, paaseitjes bestaan nog steeds in grote mate.) '' Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur.'' betekend.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Omdat die betreffende eitjes bedoeld zijn om te verstoppen, in de beschrijving van die eitjes staat dan ook, paaseieren om te verstoppen, met gouden hoofdprijsei.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.
En dan heb je als winkel 1 artikel dat je verstopei noemt, met in de beschrijving daarvan gewoon nog paasei (om te verstoppen)?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou jaaaaaaaa, zeg. Je mag ook niks meer tegenwoordig. Kutfransenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:17 schreef aspi het volgende:
Hema, dat is toch die tent die over een korte tijd een V&D-tje doet?
Er is een dorp in Zwitserland dat Champagne heet en waar ze al eeuwen een niet mousserende witte wijn maken, en zelfs die mag geen Champagne heten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Ik mijn usernaam.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:15 schreef snakelady het volgende:
Ik heb mijn signature voor topics als deze.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
NijntjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Humor is niet je sterkste ding, probeer het verder maar niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.
De eerste keer dat ik een column van de metro gewoon echt goed vind!quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
Een column in de metro zet het allemaal in het juiste perspectief imho..
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
Herkenbaar verhaalquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
quote:Ik sla de folder open. Pagina 2 en 3: ‘Pasen in 16 smaken’ luidt de kop. Pagina 4 en 5: ‘zoete paastraktaties’ lees ik. Even verder, bij de wijnen: ‘proosten op Pasen.’ En zo verder. De paastompouce komt voorbij, net als de paasvla, de paasstaaf en roomboterpaaskuikentjes. Ik tel maar liefst 22 verwijzingen naar Pasen. Zelfs twee koosjere wijnen. Dus hoezo knieval?
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
Column Metro
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik probeer geen discussie te vermijden, ik probeer het te begrijpen. Ik kan hier namelijk echt met de beste wil niet met mijn verstand bij.
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.
In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren. Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.
Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas. Het gaat dus om het principe daarachter. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities ten bate van een geïmporteerde. Dat is nu precies de reden dat partijen als de PVV, het Front National en de AdF steeds beter scoren. Dus deze opvatting wordt wel terdege door een grote groep gedeeld.
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
[..]
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
En wie bepaalt dat? Ik maak zelf wel uit wat ik zeg, dat hoef jij niet voor me te doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren.
*zucht* Alleen mensen die ofwel niet zelfstandig kunnen nadenken, ofwel een hele dikke plaat voor hun hoofd hebben denken nog steeds dat dat het motief van de Hema was. Die onzin is al lang debunked.quote:Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.
Daar heb ik het over, de inhoud van de folder.... Die straalt namelijk een en al Pasen uit...quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
[..]
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
Ik herhaal maar even een post van DO2 voor je, die heb je blijkbaar gemist. Folder van vorig jaar Sinterklaastijd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
Zijlstra is sowieso wel van het populisme, met z'n vluchtelingen die hier komen voor wat was het? Borstvergrotingen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.
En dat moet ons land besturen
Rondom Kerstmis wens ik mensen fijne feestdagen. Vrolijk voorjaar past al allitererend perfect. Puickend Pasen!quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik ooit "vrolijk pasen" heb gezegd, en met "zalig pasen" weet ik al helemaal niet wat ik moet.
Dus wat "we" zeggen is nogal gevarieerd.
Misschien moet je dit jaar eens 'fijne winter' gaan zeggen rondom kerst, en vertellen over het winterpakket dat je op je werk hebt gehad. Dit is extra leuk om te doen als je op dezelfde feestjes als Jan Roos of Rutger komt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik ooit "vrolijk pasen" heb gezegd, en met "zalig pasen" weet ik al helemaal niet wat ik moet.
God verhoede dat ik op feestjes kom waar zij ook komenquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien moet je dit jaar eens 'fijne winter' gaan zeggen rondom kerst, en vertellen over het winterpakket dat je op je werk hebt gehad. Dit is extra leuk om te doen als je op dezelfde feestjes als Jan Roos of Rutger komt.
Zalig Pasen snap ik nog. Vrolijk Pasen is inderdaad wat dubieus aangezien het toch draait om de kruisiging etc van Jezus...quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.
Of kom je sowieso nooit verder dan de voorpagina?
Pasen gaat over de wederopstanding, niet over de kruisigingquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zalig Pasen snap ik nog. Vrolijk Pasen is inderdaad wat dubieus aangezien het toch draait om de kruisiging etc van Jezus...
En daaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaan we weer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.
Je geeft als winkelketen een slecht voorbeeld door te openen met vrolijk voorjaar terwijl eigenlijk vrolijk Pasen wordt bedoeld. Maar Pasen suggereert een christelijke traditie en dat wil je niet op de voorpagina. Dan kunnen jij en gelijkgestemden dat stelselmatig blijven ontkennen, het is zoals het is.
Dit is het gevolg van een gepolariseerde samenleving waar we in zijn beland. We leven niet meer met elkaar maar tegenover elkaar. Dan krijg je ook dit soort discussies. Je merkt het ook aan de reacties. Je plaatst één simpele reactie in de ochtend waarbij je de vinger op de zere plek legt en pats, je hebt gelijk tig reacties. En dan maar blijven volhouden dat dit onderwerp de discussie niet waard is. Wie houdt zichzelf dan voor de gek? Maar de verschillen van opvatting zijn onoverbrugbaar waardoor dit soort discussies telkens opnieuw oplaaien. De kleur van Zwarte Piet, korte rokjes, verstopeieren, het kruis van Sinterklaas, etc.
Het gaat natuurlijk om het onderliggende. Een groep die zich wil aanpassen ten bate van een geïmporteerde cultuur en een groep die zich daar hevig tegen verzet. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
Gewoon hetzelfde domme, al lang ontkrachte riedeltje blijven blaten. Op een dag zal iemand het geloven. Heus.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.
Je geeft als winkelketen een slecht voorbeeld door te openen met vrolijk voorjaar terwijl eigenlijk vrolijk Pasen wordt bedoeld. Maar Pasen suggereert een christelijke traditie en dat wil je niet op de voorpagina. Dan kunnen jij en gelijkgestemden dat stelselmatig blijven ontkennen, het is zoals het is.
Dit is het gevolg van een gepolariseerde samenleving waar we in zijn beland. We leven niet meer met elkaar maar tegenover elkaar. Dan krijg je ook dit soort discussies. Je merkt het ook aan de reacties. Je plaatst één simpele reactie in de ochtend waarbij je de vinger op de zere plek legt en pats, je hebt gelijk tig reacties. En dan maar blijven volhouden dat dit onderwerp de discussie niet waard is. Wie houdt zichzelf dan voor de gek? Maar de verschillen van opvatting zijn onoverbrugbaar waardoor dit soort discussies telkens opnieuw oplaaien. De kleur van Zwarte Piet, korte rokjes, verstopeieren, het kruis van Sinterklaas, etc.
Het gaat natuurlijk om het onderliggende. Een groep die zich wil aanpassen ten bate van een geïmporteerde cultuur en een groep die zich daar hevig tegen verzet. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
waarom moet de paashaas wit zijn, ik vind dit een beetje racistischquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dit gaan wij met het voorjaarsfeest maken thuis:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij Candy Crush gelukkig welquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef KingRadler het volgende:
ik erger me kapot dat ze in de Hema niks hebben over St PatricksDay
Hoe moet datquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dit gaan wij met het voorjaarsfeest maken thuis:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kopen bij HEMA?quote:
Schuld van links. Elzies plaatst alleen maar een simpele reactie waarin hij de vinger precies op de zere plek legt, namelijk dat onze christelijke tradities bewust kapot gemaakt worden door de landverraders van de Hema. Er is geen enkel bewijs dat de Hema niet systematisch Pasen en Sinterklaas uit de folders en de winkels weert, geen enkel!! En de linkse hypocrieten blijven maar schreeuwen en schreeuwen met hun 'bewijzen' en hun 'feiten' en hun 'afbeeldingen', terwijl iedereen met een beetje boerenverstand weet dat de dhimmitude van de Hema inmiddels groter is dan de financiële problemen waar ze, door datzelfde cultuurverraad, in verzonken zijn!!!!quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaan we weer.
Dat is gewoon onzin. Ik heb deze discussie niet bedacht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Het kruis op de mijter van Sinterklaas verzin je echt gewoon zelf, en met dat verzinsel maak je je hele betoog nog lachwekkender dan de rest van je "het gaat om de inhoud" terwijl je juist weigert naar de inhoud te kijken.
Je maakt je vooral kwaad om iets wat je zelf bedacht hebt, en weigert vervolgens de feiten onder ogen te zien, zodat je maar lekker kwaad kunt blijven vanwege je eigen fantasie.
Zie je wel!! Weer dat gluiperige cultuurverraad!!11 Als het zo doorgaat is er straks geen wittte paashaas meer te krijgen bij de Jamin!!!111quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:12 schreef KingRadler het volgende:
het is hetzelfde waarom er meer bruine chocolade hazen in de Jamin staan in plaats van witte.
Poolpaashaas.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:05 schreef KingRadler het volgende:
[..]
waarom moet de paashaas wit zijn, ik vind dit een beetje racistisch
Dat was niet op jouw persoontje gericht. Ik zag slechts een markt. Het geeft wel de lichtgevoeligheid. weer. En het spoken zien.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:
De ander uitschelden is een zwaktebod binnen de discussie. Ik stel gewoon een reële vraag en dan dit soort reacties. Beetje bedroevend maar wel veelzeggend.
Naar de Jamin! Met hun verstopeieren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:18 schreef KingRadler het volgende:
De Hema mag zelf bepalen wat ze in voorraad hebben, als je er niet mee eens bent dan ga je toch ergens anders heen. En als de verkoop van Hema instort dan gaan ze toch weer terug naar het oude.
Overigens heb ik zoiets in mijn achtertuin. Hij heet Piet, heeft grote zwarte oren en is dol op wortels.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat was niet op jouw persoontje gericht. Ik zag slechts een markt. Het geeft wel de lichtgevoeligheid. weer. En het spoken zien.
Blanke paashaas he, fuck off met je policor lingo, we spreken hier gewoon Hollands.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie je wel!! Weer dat gluiperige cultuurverraad!!11 Als het zo doorgaat is er straks geen wittte paashaas meer te krijgen bij de Jamin!!!111
quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Overigens heb ik zoiets in mijn achtertuin. Hij heet Piet, heeft grote zwarte oren en is dol op wortels.
Het gaat hier om Pasen, niet om ZP. Het gaat er hier om dat er een stelletje onruststokers is die beweren dat Hema Pasen in de ban heeft gedaan terwijl dat aantoonbare onzin is. Het gaat hier om een clubje complotdenkers die in elk woord dat de Hema schrijft het bewijs menen te zien dat de Islam "onze" christelijke cultuur aan het overnemen is. Het gaat hier om mensen die ofwel voor de kijkcijfers/leescijfers/kliks gaan, ofwel voor politiek gewin, waarbij de waarheid kennelijk van ondergeschikt belang is. En dan is er ook nog een groep mensen die gewoon een heel kwaadaardig motief hebben en die alles wat ook maar enigzins ingezet kan worden om allochtonen, en met name moslims, af te schilderen als het ultieme kwaad. Ook voor die kwaadaardige groep is de waarheid kennelijk niet zo belangrijk, als ze maar zoveel en zo hard mogelijk kunnen gillen dat dat de Islam gevaarlijk is en "onze" christelijke normen en waarden wil vernietigen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Ik heb deze discussie niet bedacht.
Opnieuw lees ik pure discussievermijding. Waarom heeft de Hema Zwarte Piet afbeeldingen uit zijn schappen gehaald? Wat is het achterliggende motief? Omdat mensen uit een andere cultuur daar aanstoot aan gaven. Het is toch niet zo moeilijk om dat toe te geven?
Evenmin kun je toch ontkennen dat dit soort discussies vaker worden gevoerd en dat de toonzetting in de samenleving verhard? We voeren zelfs het hele jaar door de ZP-discussie. Waarom wordt die gevoerd, om de schmink of om iets anders wat leeft in onze samenleving?
Wie scheldt wie uit? Kom eens met de quote waar je op doelt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:
De ander uitschelden is een zwaktebod binnen de discussie. Ik stel gewoon een reële vraag en dan dit soort reacties. Beetje bedroevend maar wel veelzeggend.
Ik heb een aantal woorden eruit gepikt en zwarter gemaakt om de toonzetting binnen dit debat aan te geven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het gaat hier om Pasen, niet om ZP. Het gaat er hier om dat er een stelletje onruststokers is die beweren dat Hema Pasen in de ban heeft gedaan terwijl dat aantoonbare onzin is. Het gaat hier om een clubje complotdenkers die in elk woord dat de Hema schrijft het bewijs menen te zien dat de Islam "onze" christelijke cultuur aan het overnemen is. Het gaat hier om mensen die ofwel voor de kijkcijfers/leescijfers/kliks gaan, ofwel voor politiek gewin, waarbij de waarheid kennelijk van ondergeschikt belang is. En dan is er ook nog een groep mensen die gewoon een heel kwaadaardig motief hebben en die alles wat ook maar enigzins ingezet kan worden om allochtonen, en met name moslims, af te schilderen als het ultieme kwaad. Ook voor die kwaadaardige groep is de waarheid kennelijk niet zo belangrijk, als ze maar zoveel en zo hard mogelijk kunnen gillen dat dat de Islam gevaarlijk is en "onze" christelijke normen en waarden wil vernietigen.
weet je ik zal je gelijk geven dat er groepen nederlanders bestaan die zich oprecht zorgen maken over de islamisering en niet eens zozeer dat maar het ongevraagd buigen (ja het weg met ons). Maar waarom als duidelijk is dat dit gehele gedoe rond paaseieren compleet misgegrepen is als spastische reflex om maar zoveel mogelijk het eigen gelijk te willen voeden... zie je nou wel we buigen voor de islam, terwijl er geen enkele indicatie is dat dit er mee te maken heeftquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb een aantal woorden eruit gepikt en zwarter gemaakt om de toonzetting binnen dit debat aan te geven.
Heel veel Nederlanders maken zich wel bezorgd over de ver islamisering van de samenleving. Ook politici en bestuurders. En heus niet alleen Wilders en consorten. Zo waarschuwt Marokkaan en PvdA-er Marcoush al jaren voor de invloed van het salafisme binnen bepaalde wijken. De invloed die streng orthodoxe landen als Saoedi Arabië hebben op de moslimgemeenschap in Nederland. De toenemende radicalisering onder moslimjongeren en het gevaar van nieuwe aanslagen. De ongecontroleerde toestroom van veelal islamitische immigranten waarbij het volkomen onduidelijk is wie vluchteling is en niet.
Omgekeerd neemt het extreemrechtse gedachtegoed toe in Nederland. Volgen er meer bedreigingen richting lokale bestuurders, zijn er met regelmaat opstootjes en geweld. Verhard de toon tussen links en recht, maakt het nationalisme een opmars en groeien anti-Islampartijen als paddenstoelen uit de grond. Dus er leeft wel degelijk iets.
Daaruit voortvloeiend krijg je dan ook dit soort discussies die we tien jaar geleden misschien niet zouden hebben gevoerd. Ik denk dat je ze gewoon moet kunnen voeren. Dat dit uiteindelijk beter is dan het te negeren. Ook al is de toonzetting niet altijd correct en worden mensen beledigd. Daar valt uiteindelijk overheen te stappen. Door alle partijen.
Weet je, je hebt nu eenmaal verschillende groepen mensen die hier totaal verschillend over denken. Ik ga er geen eindeloos ja-nietus van maken. Iedereen moet geloven wat die wil geloven.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:59 schreef Re het volgende:
[..]
weet je ik zal je gelijk geven dat er groepen nederlanders bestaan die zich oprecht zorgen maken over de islamisering en niet eens zozeer dat maar het ongevraagd buigen (ja het weg met ons). Maar waarom als duidelijk is dat dit gehele gedoe rond paaseieren compleet misgegrepen is als spastische reflex om maar zoveel mogelijk het eigen gelijk te willen voeden... zie je nou wel we buigen voor de islam, terwijl er geen enkele indicatie is dat dit er mee te maken heeft
En als de ISEMA nu in Allah wil geloven, mag dat dan ook?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Weet je, je hebt nu eenmaal verschillende groepen mensen die hier totaal verschillend over denken. Ik ga er geen eindeloos ja-nietus van maken. Iedereen moet geloven wat die wil geloven.
Met een goede messen set, waarom niet?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En als de ISEMA nu in Allah wil geloven, mag dat dan ook?
Daarvoormoet je bij de AHalla zijn heb ik gehoord.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met een goede messen set, waarom niet?
Prijs jezelf gelukkig met het feit dat dergelijke malloten niet tot je bekendenkring behoren. In het echte leven kom ik ze godzijdank nooit tegen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:58 schreef Copycat het volgende:
En maar door blijven gaan met die paasangsthazerij. Omdat het kan. Niet omdat HEMA Pasen in de ban doet, maar gewoon omdat dat nu eenmaal het gekozen boze hazenpad is.
Man, man. De domheid is pijnlijk.
Dat ligt dan wellicht aan jou.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:20 schreef KingRadler het volgende:
ik heb nog nooit een Bruine werknemer gezien bij de Hema.
Ik zie juist alleen nog maar getinte werknemers bij de Hema sinds dat ze zijn begonnen met het cultureel verraad!quote:
Die voetballer (gekleurd) die die amateurclub naar de halve finale schoot ging de dag daarna aan de slag bij de Hema. Wel voor stage. Maar goed, ik kom nooit in de Hema en heb al 1 gekleurde/lichtgetinte gespot.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:20 schreef KingRadler het volgende:
ik heb nog nooit een Bruine werknemer gezien bij de Hema.
je moet zeker bij sollicitatie opgeven wat is je huidskleur
Soms denk ik dat ze niet zo dom zijn, maar dat ze het erom doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:58 schreef Copycat het volgende:
En maar door blijven gaan met die paasangsthazerij. Omdat het kan. Niet omdat HEMA Pasen in de ban doet, maar gewoon omdat dat nu eenmaal het gekozen boze hazenpad is.
Man, man. De domheid is pijnlijk.
ik dacht dat hij geschminkt was.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die voetballer (gekleurd) die die amateurclub naar de halve finale schoot ging de dag daarna aan de slag bij de Hema. Wel voor stage. Maar goed, ik kom nooit in de Hema en heb al 1 gekleurde/lichtgetinte gespot.
Sterker nog, ik was laatst op het hoofdkantoor en daar zag ik iemand met een hoofddoekje. Dit is bewijs dat de Hema volledig doordrongen is van deze walgelijke ideologie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie juist alleen nog maar getinte werknemers bij de Hema sinds dat ze zijn begonnen met het cultureel verraad!
quote:De knieval van de HEMA door Luuk Koelman - 17 maart 2016
De nieuwe HEMA-folder ligt voor me. Die ene waar heel Nederland boos over is. Op de cover prijkt een als paashaas verklede kleuter. Hij houdt lachend een rieten mand vast, boordevol chocolade paashazen en paaseitjes. ‘Vrolijk voorjaar’ staat er in grote letters naast.
Een knieval voor de Islam, volgens velen. Er had ‘vrolijk Pasen’ moeten staan. Tweede Kamerlid Joram van Klaveren twittert dat de HEMA Pasen afschaft. Richard de Mos van de Haagse lokale partij Groep de Mos dient raadsvragen in: “Wat vindt u van het bericht dat HEMA liever spreekt van ‘Vrolijk Voorjaar’ in plaats van Vrolijk Pasen? Wat zit daarachter, denkt u?” Die laatste vraag is natuurlijk retorisch bedoeld, want De Mos weet allang wat er achter zit: een Fatwa van de HEMA op Pasen! Capitulatie! Islamisering!
Ik sla de folder open. Pagina 2 en 3: ‘Pasen in 16 smaken’ luidt de kop. Pagina 4 en 5: ‘zoete paastraktaties’ lees ik. Even verder, bij de wijnen: ‘proosten op Pasen.’ En zo verder. De paastompouce komt voorbij, net als de paasvla, de paasstaaf en roomboterpaaskuikentjes. Ik tel maar liefst 22 verwijzingen naar Pasen. Zelfs twee koosjere wijnen. Dus hoezo knieval?
Intussen meldt Rutger van PowNed zich op het hoofdkantoor van de HEMA. Hij wil weten waarom er niet ‘Vrolijk Pasen’ op de cover staat. De woordvoerder is verbaasd. Hij antwoordt dat HEMA een heel andere insteek heeft met de folder. Wélke insteek, dat wil Rutger niet weten. Vliegensvlug trekt hij zijn microfoon weg. Ik begrijp wel waarom. De HEMA-folder loopt namelijk van 14 maart tot en met 10 april, dus van anderhalve week vóór tot twee weken ná Pasen. De insteek van HEMA is het voorjaar, niet alleen Pasen. Daarom staat de folder ook vol met voorjaarsmode en fris beddengoed. Dus zo raar is de term ‘vrolijk voorjaar’ niet.
Een probleem voor Rutger, want als er geen link met moslims is, heeft hij geen item. Dus blijft hij porren, net zo lang tot de woordvoerder vermoeid opmerkt: “we kunnen het toch nooit goed doen voor iedereen.” Je ziet het hem denken: als mensen al aanstoot nemen aan het woord voorjaar...
“Niet als je het gewoon Pasen noemt,” reageert Rutger. En ja hoor, daar is de verzuchting: “dan nemen mensen weer aanstoot aan het woord Pasen.”
Bam! Rutger heeft zijn quote. Want mensen die ergens aanstoot aan nemen, dat zijn per definitie moslims. Altijd.
Zelfs politiek Den Haag gaat mee in de waanzin. De HEMA is “helemaal van het pad,” volgens VVD-fractievoorzitter Zijlstra. Hij refereert nog maar eens aan de ‘verstopeieren.’ Ook vanwege moslims! Terwijl hij donders goed weet dat HEMA ze al meer dan tien jaar onder die naam in de schappen heeft liggen. Maar als je dat voor het gemak even vergeet, blijft alles fijn de schuld van moslims. Wel zo makkelijk.
Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/03/de-knieval-van-de-hema
quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:00 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
Toepasselijk, las onderstaand column vanochtend in de metro en aangezien niemand nog het had gepost...
Jawel hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
Column Metro
Aaaaaaaaaw....quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
[..]
Jawel hoor.
Maar goed genoeg voor een herpost.
Ik had m over het hoofd gezien. Dus ben dankbaar voor de re-post. Goed stukquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:03 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaw....Zat te scannen op een grote lap tekst en niet een linkje.
Goed stuk. En Halve Zoolstra is een sneu, misselijk mannetje.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:00 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
Toepasselijk, las onderstaand column vanochtend in de metro en aangezien niemand nog het had gepost...
Waarom maken volbloed onderbuik idioten altijd zo'n groot drama...
[..]
Het wil niet echt lukken, hè?quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:14 schreef KingRadler het volgende:
verander de naam van Hema dan meteen in Osama
Waarschijnlijk heeft de Hema de varkensboeren laten weten dat ze varkens geen varkens meer mogen noemen. Ofzo.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:19 schreef thabit het volgende:
Ik zie niet wat er politiek correct is aan een rookworst, maar goed.
2/10quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:14 schreef KingRadler het volgende:
Wat is er precies doorgeslagen politiek correct aan het volop gebruiken van de term 'Pasen' en afgeleiden daarvan in een reclamefolder?quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ik begrijp persoonlijk al die "islamisering"-verhalen niet zo. Ik zie het gedrag van de HEMA meer als een soort doorgeslagen politieke correctheid en voorzichtigheid, niet heel specifiek op moslims gericht. Het schrappen van Zwarte Piet had daar immers ook niks mee te maken.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ik dacht dat hij geschminkt was.
Volgens mij hebben we de Bob Saget van de lage landen ontdektquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:14 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb allang uitgelegd wat ik ervan vind, inclusief een link naar een artikel van TPO over de economische, marketing-technische overwegingen van de HEMA. Ik ga niet steeds dezelfde discussie opnieuw doen. Als jullie een deel 4 willen, wens ik jullie alvast veel plezier.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is er precies doorgeslagen politiek correct aan het volop gebruiken van de term 'Pasen' en afgeleiden daarvan in een reclamefolder?
Het staat niet op de cover!!!11!!!quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is er precies doorgeslagen politiek correct aan het volop gebruiken van de term 'Pasen' en afgeleiden daarvan in een reclamefolder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |