En wie bepaalt dat? Ik maak zelf wel uit wat ik zeg, dat hoef jij niet voor me te doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren.
*zucht* Alleen mensen die ofwel niet zelfstandig kunnen nadenken, ofwel een hele dikke plaat voor hun hoofd hebben denken nog steeds dat dat het motief van de Hema was. Die onzin is al lang debunked.quote:Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.
Daar heb ik het over, de inhoud van de folder.... Die straalt namelijk een en al Pasen uit...quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
[..]
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
Ik herhaal maar even een post van DO2 voor je, die heb je blijkbaar gemist. Folder van vorig jaar Sinterklaastijd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
http://www.folderacties.nl/hema-sinterklaas-folder/
- En wat n ontiegelijk sneu topic,.
Zijlstra is sowieso wel van het populisme, met z'n vluchtelingen die hier komen voor wat was het? Borstvergrotingen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.
En dat moet ons land besturen
Rondom Kerstmis wens ik mensen fijne feestdagen. Vrolijk voorjaar past al allitererend perfect. Puickend Pasen!quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik ooit "vrolijk pasen" heb gezegd, en met "zalig pasen" weet ik al helemaal niet wat ik moet.
Dus wat "we" zeggen is nogal gevarieerd.
Misschien moet je dit jaar eens 'fijne winter' gaan zeggen rondom kerst, en vertellen over het winterpakket dat je op je werk hebt gehad. Dit is extra leuk om te doen als je op dezelfde feestjes als Jan Roos of Rutger komt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik ooit "vrolijk pasen" heb gezegd, en met "zalig pasen" weet ik al helemaal niet wat ik moet.
God verhoede dat ik op feestjes kom waar zij ook komenquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Misschien moet je dit jaar eens 'fijne winter' gaan zeggen rondom kerst, en vertellen over het winterpakket dat je op je werk hebt gehad. Dit is extra leuk om te doen als je op dezelfde feestjes als Jan Roos of Rutger komt.
Zalig Pasen snap ik nog. Vrolijk Pasen is inderdaad wat dubieus aangezien het toch draait om de kruisiging etc van Jezus...quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef Leandra het volgende:
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.
Of kom je sowieso nooit verder dan de voorpagina?
Pasen gaat over de wederopstanding, niet over de kruisigingquote:Op donderdag 17 maart 2016 08:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zalig Pasen snap ik nog. Vrolijk Pasen is inderdaad wat dubieus aangezien het toch draait om de kruisiging etc van Jezus...
En daaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaan we weer.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.
Je geeft als winkelketen een slecht voorbeeld door te openen met vrolijk voorjaar terwijl eigenlijk vrolijk Pasen wordt bedoeld. Maar Pasen suggereert een christelijke traditie en dat wil je niet op de voorpagina. Dan kunnen jij en gelijkgestemden dat stelselmatig blijven ontkennen, het is zoals het is.
Dit is het gevolg van een gepolariseerde samenleving waar we in zijn beland. We leven niet meer met elkaar maar tegenover elkaar. Dan krijg je ook dit soort discussies. Je merkt het ook aan de reacties. Je plaatst één simpele reactie in de ochtend waarbij je de vinger op de zere plek legt en pats, je hebt gelijk tig reacties. En dan maar blijven volhouden dat dit onderwerp de discussie niet waard is. Wie houdt zichzelf dan voor de gek? Maar de verschillen van opvatting zijn onoverbrugbaar waardoor dit soort discussies telkens opnieuw oplaaien. De kleur van Zwarte Piet, korte rokjes, verstopeieren, het kruis van Sinterklaas, etc.
Het gaat natuurlijk om het onderliggende. Een groep die zich wil aanpassen ten bate van een geïmporteerde cultuur en een groep die zich daar hevig tegen verzet. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
Gewoon hetzelfde domme, al lang ontkrachte riedeltje blijven blaten. Op een dag zal iemand het geloven. Heus.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om die Hemafolder. Het gaat erom dat de Hema onze culturele tradities aanpast ten bate van een geïmporteerde. Het feit dat Zwarte Piet niet meer mag worden afgebeeld binnen de Hema is daar een klip en klaar voorbeeld van te noemen.
Je geeft als winkelketen een slecht voorbeeld door te openen met vrolijk voorjaar terwijl eigenlijk vrolijk Pasen wordt bedoeld. Maar Pasen suggereert een christelijke traditie en dat wil je niet op de voorpagina. Dan kunnen jij en gelijkgestemden dat stelselmatig blijven ontkennen, het is zoals het is.
Dit is het gevolg van een gepolariseerde samenleving waar we in zijn beland. We leven niet meer met elkaar maar tegenover elkaar. Dan krijg je ook dit soort discussies. Je merkt het ook aan de reacties. Je plaatst één simpele reactie in de ochtend waarbij je de vinger op de zere plek legt en pats, je hebt gelijk tig reacties. En dan maar blijven volhouden dat dit onderwerp de discussie niet waard is. Wie houdt zichzelf dan voor de gek? Maar de verschillen van opvatting zijn onoverbrugbaar waardoor dit soort discussies telkens opnieuw oplaaien. De kleur van Zwarte Piet, korte rokjes, verstopeieren, het kruis van Sinterklaas, etc.
Het gaat natuurlijk om het onderliggende. Een groep die zich wil aanpassen ten bate van een geïmporteerde cultuur en een groep die zich daar hevig tegen verzet. Daar gaat het uiteindelijk toch om?
waarom moet de paashaas wit zijn, ik vind dit een beetje racistischquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dit gaan wij met het voorjaarsfeest maken thuis:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij Candy Crush gelukkig welquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef KingRadler het volgende:
ik erger me kapot dat ze in de Hema niks hebben over St PatricksDay
Hoe moet datquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dit gaan wij met het voorjaarsfeest maken thuis:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kopen bij HEMA?quote:
Zo:quote:
Schuld van links. Elzies plaatst alleen maar een simpele reactie waarin hij de vinger precies op de zere plek legt, namelijk dat onze christelijke tradities bewust kapot gemaakt worden door de landverraders van de Hema. Er is geen enkel bewijs dat de Hema niet systematisch Pasen en Sinterklaas uit de folders en de winkels weert, geen enkel!! En de linkse hypocrieten blijven maar schreeuwen en schreeuwen met hun 'bewijzen' en hun 'feiten' en hun 'afbeeldingen', terwijl iedereen met een beetje boerenverstand weet dat de dhimmitude van de Hema inmiddels groter is dan de financiële problemen waar ze, door datzelfde cultuurverraad, in verzonken zijn!!!!quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaan we weer.
Dat is gewoon onzin. Ik heb deze discussie niet bedacht.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Het kruis op de mijter van Sinterklaas verzin je echt gewoon zelf, en met dat verzinsel maak je je hele betoog nog lachwekkender dan de rest van je "het gaat om de inhoud" terwijl je juist weigert naar de inhoud te kijken.
Je maakt je vooral kwaad om iets wat je zelf bedacht hebt, en weigert vervolgens de feiten onder ogen te zien, zodat je maar lekker kwaad kunt blijven vanwege je eigen fantasie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop