Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er is geen verbod op korte rokjes in Nederland om te beginnen. Verder; je mag erover door blijven gaan zoveel als je wilt, maar dat maakt het niet gesprekswaardig. Je aannames zijn lachwekkend en triest tegelijkertijd.
Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.quote:
Ik heb een periode boven de Hema gewoond, ik was er vaste klant.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Voetbekleding. Ik neem aanstoot aan het woord "sok".
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.
We weten allemaal dat binnen ver islamiseerde wijken eigen wetten en regels opduiken die haaks staan tegen onze eigen grondwettelijke beginselen. Een voorstel voor zo'n rokjesverbod op een werkplek waar veel moslims komen en werken is daar een uitstekend voorbeeld van te noemen. Daar gaat het om. Het zoveelste voorbeeld van een capitulatie van de eigen cultuur ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Overal ter wereld gaat de islam zo te werk. Men vormt enclaves en men gaat eigen islamitische regels invoeren en handhaven. Ook als ze volledig indruisen tegen de grondwettelijke beginselen van een land. Eerst subtiel, maar dan steeds verder willen gaan. Dat is wat hier gebeurd. Jij kijkt ervan weg, veel Nederlanders niet. Niets voor niets dat het zo leeft op social media, inclusief op Fok!.
Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe mensen hier ''cultuurverraad'' in kunnen zien, er is namelijk helemaal niks veranderd!
Er zijn gewoon paaseieren, net als altijd, er zijn daarnaast speciale verstopeieren, zoals die ook al 10 jaar bestaat.
Waar zit dat exact het ''cultuurverraad'' in, kan iemand mij dat even uitleggen?
Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.
Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?
Loop als blanke vrouw maar eens in een kort rokje rond binnen soort wijken en peil de reacties. Wedden dat de term hoer vaak op een sissende manier langs komt?
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.
Pasen is ook aan het product verbonden, zoals al was aangetoond.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Volgens jou zou de Hema dus in de zomer ook geen reclameblaadje mogen uitbrengen wat 'Vrolijke zomer' heet omdat er ijsjes instaan?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.
Ik wil nog steeds weten waarom namelijk.
Ik zou het persoonlijk prima vinden als atheïst als alle religieuze termen geweerd zouden worden uit de marketing, maar dat is simpelweg niet het geval.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af waar GS mee bezig is. En wat hun agenda is.
Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.
Of loop als Marokkaan een tokkiewijk als Duindorp in...quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
prima, maar met pasen/HEMA heeft het geen fuck te makenquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.
De christelijke religie is stom, tenzij de moslims dat ook vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf.
Mensen als Elzies en Brainless2k zijn waarschijnlijk gewoon diepgelovig. Een paar keer per week naar de kerk (op zondag 2x) en rond pasen zijn ze al helemaal niet uit de kerk weg te slaan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf.
Nee, dat maak jij ervan. Alsof je wilt dat het gebeurd.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.
Welke waarden dat precies zijn is een beetje lastig. Is het de joods-christelijke traditie van het aan een kruis nagelen van de paashaas? Ik meen dat minsten 81% van de Nederlanders geen reet gelooft van de wederopstanding van Jezus Christus. Dus misschien moet de Hema wat meer aansluiting zoeken bij dat prachtige Nederlandse cultuurgoed van "The Passion", een Engelse naam voor een Hollandse hitsfestival voor de portemonnee van BN-ers, met vaak uit het Italiaans gejatte liedjes met een quasireligieus sausje en een 'on-Nederlands' spektakel?
De Hema elke zondag dicht dan? Dat past wel in de Hollandse/Nederlandse traditie, maar dat valt vast ook niet goed bij onze nieuwe policor cultuurbeschermers. Pasen combineren met een algemene voorjaarsfolder, lijkt me efficient en op zich wel passen bij de Hollandse zuinigheid. Maar kennelijk moet de Hema hier het liturgisch jaar aanhouden, met de wisselende datum van Pasen, misschien moet het assortiment in de vastentijd ook versoberd? Geen vleeswaren op vrijdag? Twee soorten eieren verkopen waarvan een met veel lucht terwijl dat voor de toepassing helemaal niet nodig is lijkt mij ook getuigen van knusse, Hollandse handelsgeest, maar blijkbaar is dat toch ook niet volgens het nieuwe policor.
Het judeo deel van de joods-christelijke traditie dan? Het joodse paasfeest is ter ere van de bevrijding van de slavernij, bevrijding van dat andere handtastelijke woestijnvolk. Dat kan ook echt niet, aandacht besteden aan een slavernijverleden is een regelrechte aanval op de Nederlandse cultuur. Bovendien vieren we met het eten chocolade juist de moderne slavernij en handelsgeest.
Ik kan er geen consistentie in ontdekken, die nieuwe politiek correctheid voor ondernemers. Dus misschien is GS gewoon aan het haatzaaien? Dat is inmiddels wel echt Nederlandse cultuur.
Bij gebrek aan ga je bewust niet in op mijn gegeven (en vooral geverifieerde) voorbeelden. Het is ontkenning wat de klok slaat. Dan heeft verder discussiëren over waar het wél om gaat weinig zin.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan. Alsof je wilt dat het gebeurd.
Het is geen ontkenning, het heeft er gewoon geen donder mee te makenquote:Op woensdag 16 maart 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bij gebrek aan ga je bewust niet in op mijn gegeven (en vooral geverifieerde) voorbeelden. Het is ontkenning wat de klok slaat. Dan heeft verder discussiëren over waar het wél om gaat weinig zin.
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is geen ontkenning, het heeft er gewoon geen donder mee te maken
Nee, dat ontken ik niet. Lees je uberhaupt wel wat ik typ?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat ontken ik niet. Lees je uberhaupt wel wat ik typ?
Laten we een stapje terug doen en even kijken waarom dit topic bestaat. Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Ja, dat klopt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?
Dat doen ze wel omdat ze ten gunste van een geïmporteerde cultuur geen Zwarte Pieten afbeeldingen meer plaatsen, het kruis van de mijter van Sinterklaas hebben weg gehaald en op de voorpagina bewust het woord Pasen hebben vervangen met vrolijk voorjaar. Juist omdat Pasen een christelijk feest is. Ik ben me ervan bewust dat verstop-eieren al langer bestaan, maar in goed Nederlands noemen we paaseieren paaseieren en geen verstop eieren. Het is een rits aan gegeven voorbeelden waarom de discussie over de verstopeieren nu los barst. Maar het gaat natuurlijk meer om alleen een verstop ei.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Laten we een stapje terug doen en even kijken waarom dit topic bestaat. Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Ja, dat klopt.
Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten? Die bestaan al jaren en niemand viel erover.
En om dan even in jouw steegje te blijven, komt dit doordat de HEMA aan cultuurverraad doet? Nee.
Niet alle producten in de folder zijn gerelateerd aan Pasen. Zo heb je ook kleren voor het voorjaar die erin staan. Mag de folder nu wel met 'vrolijk voorjaar' openen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we dan het volgende stapje maken. Waarom zien we geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer in de Hema? Of een kruis op de mijter van Sinterklaas? Wordt de folder geopend met vrolijk voorjaar terwijl het om producten gaat die zijn gerelateerd aan het Paasfeest? Moeten Paaseieren ineens verstop-eieren heten?
Weinig te doen op kantoor.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat jullie het nog proberen, deze topics bestaan een en al uit herhaling en iedereen lult tegen een muur.
Nee mensen vinden het meer pasen dan voorjaar.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet alle producten in de folder zijn gerelateerd aan Pasen. Zo heb je ook kleren voor het voorjaar die erin staan. Mag de folder nu wel met 'vrolijk voorjaar' openen?
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap niet dat jullie het nog proberen, deze topics bestaan een en al uit herhaling en iedereen lult tegen een muur.
quote:
Dit.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:50 schreef Copycat het volgende:
Hoeveel Paashazen in dit topic bezoeken nog wel eens een kerk, om religieuze redenen?
Wel lekkere paaseitjesquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik koop ook nooit wat bij de Hema, maar niet omdat ik de keten beticht van 'cultuurverraad'. Het assortiment heeft gewoon niets te bieden.
Ze verkopen ook koosjere wijn om op Pasen te proosten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:37 schreef Heilwasser het volgende:
Chocolade is niet gezond mensen. Niemand zou die eitjes moeten kopen.
Foldertje uit 2015:quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat er geen afbeeldingen van Zwarte Piet meer zijn te vinden in de Hema? Of een Sinterklaasafbeelding waar hij een kruis op zijn mijter draagt? Op de voorpagina vrolijk voorjaar staat terwijl we in Nederland vrolijk Pasen zeggen als we een Paasfeest bedoelen?
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.
Welke waarden dat precies zijn is een beetje lastig. Is het de joods-christelijke traditie van het aan een kruis nagelen van de paashaas? Ik meen dat minsten 81% van de Nederlanders geen reet gelooft van de wederopstanding van Jezus Christus. Dus misschien moet de Hema wat meer aansluiting zoeken bij dat prachtige Nederlandse cultuurgoed van "The Passion", een Engelse naam voor een Hollandse hitsfestival voor de portemonnee van BN-ers, met vaak uit het Italiaans gejatte liedjes met een quasireligieus sausje en een 'on-Nederlands' spektakel?
De Hema elke zondag dicht dan? Dat past wel in de Hollandse/Nederlandse traditie, maar dat valt vast ook niet goed bij onze nieuwe policor cultuurbeschermers. Pasen combineren met een algemene voorjaarsfolder, lijkt me efficient en op zich wel passen bij de Hollandse zuinigheid. Maar kennelijk moet de Hema hier het liturgisch jaar aanhouden, met de wisselende datum van Pasen, misschien moet het assortiment in de vastentijd ook versoberd? Geen vleeswaren op vrijdag? Twee soorten eieren verkopen waarvan een met veel lucht terwijl dat voor de toepassing helemaal niet nodig is lijkt mij ook getuigen van knusse, Hollandse handelsgeest, maar blijkbaar is dat toch ook niet volgens het nieuwe policor.
Het judeo deel van de joods-christelijke traditie dan? Het joodse paasfeest is ter ere van de bevrijding van de slavernij, bevrijding van dat andere handtastelijke woestijnvolk. Dat kan ook echt niet, aandacht besteden aan een slavernijverleden is een regelrechte aanval op de Nederlandse cultuur. Bovendien vieren we met het eten chocolade juist de moderne slavernij en handelsgeest.
Ik kan er geen consistentie in ontdekken, die nieuwe politiek correctheid voor ondernemers. Dus misschien is GS gewoon aan het haatzaaien? Dat is inmiddels wel echt Nederlandse cultuur.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
http://www.folderacties.nl/hema-sinterklaas-folder/
- En wat n ontiegelijk sneu topic,.
Auch!...quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Foldertje uit 2015:
http://www.folderacties.nl/hema-sinterklaas-folder/
- En wat n ontiegelijk sneu topic,.
En ze hebben Jip en Janneke Champagne ipv ranja. Ook cultuurverraad.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze verkopen ook koosjere wijn om op Pasen te proosten.
Ik heb er vrij lang naast gewoond, ik was altijd erg te spreken over de kwaliteit van de Schwarzwalder Schinken, de Hausmacher en de Berliner.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik koop ook nooit wat bij de Hema, maar niet omdat ik de keten beticht van 'cultuurverraad'. Het assortiment heeft gewoon niets te bieden.
Dat noemen ze toch bubbelsap?quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En ze hebben Jip en Janneke Champagne ipv ranja. Ook cultuurverraad.
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.quote:
Omdat het paaseitjes zijn om te verstoppen, en om dat duidelijk te maken heten ze verstopeitjes.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat ik echt niet begrijp hoe een toevoeging (niks is verdwenen, paaseitjes bestaan nog steeds in grote mate.) '' Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur.'' betekend.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Omdat die betreffende eitjes bedoeld zijn om te verstoppen, in de beschrijving van die eitjes staat dan ook, paaseieren om te verstoppen, met gouden hoofdprijsei.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.
En dan heb je als winkel 1 artikel dat je verstopei noemt, met in de beschrijving daarvan gewoon nog paasei (om te verstoppen)?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou jaaaaaaaa, zeg. Je mag ook niks meer tegenwoordig. Kutfransenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:17 schreef aspi het volgende:
Hema, dat is toch die tent die over een korte tijd een V&D-tje doet?
Er is een dorp in Zwitserland dat Champagne heet en waar ze al eeuwen een niet mousserende witte wijn maken, en zelfs die mag geen Champagne heten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Ik mijn usernaam.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:15 schreef snakelady het volgende:
Ik heb mijn signature voor topics als deze.![]()
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nijntjesquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
Humor is niet je sterkste ding, probeer het verder maar niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.
De eerste keer dat ik een column van de metro gewoon echt goed vind!quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
Een column in de metro zet het allemaal in het juiste perspectief imho..
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
Herkenbaar verhaalquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
quote:Ik sla de folder open. Pagina 2 en 3: ‘Pasen in 16 smaken’ luidt de kop. Pagina 4 en 5: ‘zoete paastraktaties’ lees ik. Even verder, bij de wijnen: ‘proosten op Pasen.’ En zo verder. De paastompouce komt voorbij, net als de paasvla, de paasstaaf en roomboterpaaskuikentjes. Ik tel maar liefst 22 verwijzingen naar Pasen. Zelfs twee koosjere wijnen. Dus hoezo knieval?
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
Column Metro
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik probeer geen discussie te vermijden, ik probeer het te begrijpen. Ik kan hier namelijk echt met de beste wil niet met mijn verstand bij.
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.
In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren. Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.
Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas. Het gaat dus om het principe daarachter. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities ten bate van een geïmporteerde. Dat is nu precies de reden dat partijen als de PVV, het Front National en de AdF steeds beter scoren. Dus deze opvatting wordt wel terdege door een grote groep gedeeld.
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
[..]
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop