Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.quote:
Omdat het paaseitjes zijn om te verstoppen, en om dat duidelijk te maken heten ze verstopeitjes.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Omdat ik echt niet begrijp hoe een toevoeging (niks is verdwenen, paaseitjes bestaan nog steeds in grote mate.) '' Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur.'' betekend.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Omdat die betreffende eitjes bedoeld zijn om te verstoppen, in de beschrijving van die eitjes staat dan ook, paaseieren om te verstoppen, met gouden hoofdprijsei.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.
En dan heb je als winkel 1 artikel dat je verstopei noemt, met in de beschrijving daarvan gewoon nog paasei (om te verstoppen)?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Nou jaaaaaaaa, zeg. Je mag ook niks meer tegenwoordig. Kutfransenquote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:17 schreef aspi het volgende:
Hema, dat is toch die tent die over een korte tijd een V&D-tje doet?
Er is een dorp in Zwitserland dat Champagne heet en waar ze al eeuwen een niet mousserende witte wijn maken, en zelfs die mag geen Champagne heten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Ik mijn usernaam.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:15 schreef snakelady het volgende:
Ik heb mijn signature voor topics als deze.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
NijntjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?
En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Humor is niet je sterkste ding, probeer het verder maar niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.
De eerste keer dat ik een column van de metro gewoon echt goed vind!quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
Een column in de metro zet het allemaal in het juiste perspectief imho..
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
Herkenbaar verhaalquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.
Column Metro
quote:Ik sla de folder open. Pagina 2 en 3: ‘Pasen in 16 smaken’ luidt de kop. Pagina 4 en 5: ‘zoete paastraktaties’ lees ik. Even verder, bij de wijnen: ‘proosten op Pasen.’ En zo verder. De paastompouce komt voorbij, net als de paasvla, de paasstaaf en roomboterpaaskuikentjes. Ik tel maar liefst 22 verwijzingen naar Pasen. Zelfs twee koosjere wijnen. Dus hoezo knieval?
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:
De knieval van de Hema:
Column Metro
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik probeer geen discussie te vermijden, ik probeer het te begrijpen. Ik kan hier namelijk echt met de beste wil niet met mijn verstand bij.
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.
In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren. Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.
Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas. Het gaat dus om het principe daarachter. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities ten bate van een geïmporteerde. Dat is nu precies de reden dat partijen als de PVV, het Front National en de AdF steeds beter scoren. Dus deze opvatting wordt wel terdege door een grote groep gedeeld.
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
[..]
En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |