abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160710652
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat noemen ze toch bubbelsap?
Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:08:55 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160710741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Omdat het paaseitjes zijn om te verstoppen, en om dat duidelijk te maken heten ze verstopeitjes.
Net als dat je boomkoekjes hebt met kerst, om aan te tonen dat het koekjes zijn om in de boom te hangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Omdat ik echt niet begrijp hoe een toevoeging (niks is verdwenen, paaseitjes bestaan nog steeds in grote mate.) '' Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur.'' betekend.

Ik probeer geen discussie te vermijden, ik probeer het te begrijpen. Ik kan hier namelijk echt met de beste wil niet met mijn verstand bij.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160710750
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar waarom hebben ze die naam veranderd of gebruiken ze die naam daarnaast? Als jij een zaakje met kerstversiering hebt maak jij dan een reclamefoldertje met "Wij verkopen de mooiste sparversieringen voor de winter-feestdagen? Kerst en Pasen zijn toch sterke soortnamen voor de meeste Nederlanders?
Omdat die betreffende eitjes bedoeld zijn om te verstoppen, in de beschrijving van die eitjes staat dan ook, paaseieren om te verstoppen, met gouden hoofdprijsei.

Zo hopen ze natuurlijk dat mensen en die verstopeieren (wat grotere, holle eieren) kopen en de paaseitjes (kleine gevulde eitjes) kopen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:14:09 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160710877
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ah, dus ze buigen gelukkig niet voor de Francofisatie van Nederland. Helden.
Afgezien van het feit dat ze het gewoon geen champagne mogen noemen ;)
http://www.champagneblog.nl/alleen-champagne-mag-champagne-heten/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160710895
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
En dan heb je als winkel 1 artikel dat je verstopei noemt, met in de beschrijving daarvan gewoon nog paasei (om te verstoppen)?
Dat in een ruim assortiment met allerlei paasdit en paasdat artikelen? Dat al 10 jaar, ja echt, wat een enorme knieval....

Zie je niet in dat dat een nogal domme manier van doen zou zijn als je werkelijk een knieval maakt? Schiet niet echt op of wel soms?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:15:53 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160710914
Ik heb mijn signature voor topics als deze. :') :X
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160710957
Hema, dat is toch die tent die over een korte tijd een V&D-tje doet?
pi_160711029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou jaaaaaaaa, zeg. Je mag ook niks meer tegenwoordig. Kutfransen -O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160711093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:17 schreef aspi het volgende:
Hema, dat is toch die tent die over een korte tijd een V&D-tje doet?
Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.
pi_160711206
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is een dorp in Zwitserland dat Champagne heet en waar ze al eeuwen een niet mousserende witte wijn maken, en zelfs die mag geen Champagne heten.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:15 schreef snakelady het volgende:
Ik heb mijn signature voor topics als deze. :') :X
Ik mijn usernaam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160711271
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?

En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160711452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:
Zeg jongens, ik heb nu "houten decoratiehangers' bij de hema gehaald... van die eieren en haasjes in wortelrace-autootjes en van die 'chicks on clip' enzo..... en heb ik gekrulde wilgentakken gehaald bij het tuincentrum........en ze staan in een gewone Hema-vaas..... maar mag ik het dan nog wel PAAStakken noemen? Of had ik dan toch echt PAAStakken moeten halen en PAAShangers enzo?

En die konijnen kan dat wel? het zijn immers geen PAAShazen..of paaskonijnen. En ze verstoppen zover ik weet ook geen eieren. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nijntjes O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:37:25 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160711551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:27 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
O+
pi_160712853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Oei, de V&D, die zijn natuurlijk over de kop gegaan omdat ze prettige geefdagen zeiden in de reclame's ipv prettig kerstfeest.
Humor is niet je sterkste ding, probeer het verder maar niet.
Het gaat uiteraard op financieel gebied.
pi_160730662
Een column in de metro zet het allemaal in het juiste perspectief imho..

De knieval van de Hema:

(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.

Column Metro
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:02:37 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160730776
Ah gelukkig, er zijn nog columnisten die het wel begrijpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:05:30 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160730800
quote:
3s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:47 schreef Nostalgist het volgende:

De knieval van de Hema:

(..) Dát is wat deze HEMA-folder ons leert. Een knieval voor de Islam? Welnee. De enige knieval die in dit land wordt gemaakt, is een knieval voor het onderbuikgevoel.

Column Metro
De eerste keer dat ik een column van de metro gewoon echt goed vind! ^O^
pi_160731031
quote:

De knieval van de Hema:

Column Metro
Herkenbaar verhaal

quote:
Ik sla de folder open. Pagina 2 en 3: ‘Pasen in 16 smaken’ luidt de kop. Pagina 4 en 5: ‘zoete paastraktaties’ lees ik. Even verder, bij de wijnen: ‘proosten op Pasen.’ En zo verder. De paastompouce komt voorbij, net als de paasvla, de paasstaaf en roomboterpaaskuikentjes. Ik tel maar liefst 22 verwijzingen naar Pasen. Zelfs twee koosjere wijnen. Dus hoezo knieval?
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2016 @ 08:35:00 #219
137949 Disana
pi_160731071
quote:

De knieval van de Hema:

Column Metro
Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.
pi_160731095
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik probeer geen discussie te vermijden, ik probeer het te begrijpen. Ik kan hier namelijk echt met de beste wil niet met mijn verstand bij.
Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.

In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren. Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.

Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas. Het gaat dus om het principe daarachter. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities ten bate van een geïmporteerde. Dat is nu precies de reden dat partijen als de PVV, het Front National en de AdF steeds beter scoren. Dus deze opvatting wordt wel terdege door een grote groep gedeeld.
pi_160731105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Betreffende dit onderwerp wordt er voortdurend aan discussievermijding en ontkenningen gedaan. Inclusief de inhoud van deze Metro column wat zo uit de pen van een volgzame Dhimmie kan komen.

In Nederland zeggen we vrolijk Pasen als we het Paasfeest vieren. Geen vrolijk voorjaar om bepaalde groepen niet voor het hoofd te stoten.

Het is niet de eerste keer dat de Hema zich schuldig maakt aan verkwanselen van onze culturele tradities. Ik benoemde al eerder de afschaffing van de Zwarte Pietafbeeldingen in de Hema en het verdwijnen van het kruis van de mijter van Sinterklaas. Het gaat dus om het principe daarachter. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities ten bate van een geïmporteerde. Dat is nu precies de reden dat partijen als de PVV, het Front National en de AdF steeds beter scoren. Dus deze opvatting wordt wel terdege door een grote groep gedeeld.
Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:38:53 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160731114
HEMA viert het voorjaar. Waar Pasen ook in valt.
Elke zondag in de kerk, Elzies?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:39:20 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160731120
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Die column maakt goed duidelijk hoe absurd het is. En dat zelfs Zijlstra eraan meedoet, belachelijk.
Ja, dat is helemaal absurd, dat die zelfs meegaat in de waan het delirium van de dag meegaat, en kennelijk ook niet verder lijkt dan wat geroeptoeter op Twitter en GS.

En dat moet ons land besturen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160731126
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weer hetzelfde kwade riedeltje... Heb je onderhand de folder al eens opengeslagen?
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:41:53 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160731144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

[..]

En weer dezelfde discussievermijding. Ik ga alleen nog in op inhoud. Want iedere keer reageren op links hysterisch geblaat leidt tot een inhoudelijk ja-nietus ten koste van andere onderwerpen. Laat ik in deze de beschaafde deelnemer zijn.
Het gaat bij uitstek om de inhoud, van de Hemafolder.
Of kom je sowieso nooit verder dan de voorpagina?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')