abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:30:41 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160708484
Ik begrijp echt niet hoe mensen hier ''cultuurverraad'' in kunnen zien, er is namelijk helemaal niks veranderd!

Er zijn gewoon paaseieren, net als altijd, er zijn daarnaast speciale verstopeieren, zoals die ook al 10 jaar bestaat.

Waar zit dat exact het ''cultuurverraad'' in, kan iemand mij dat even uitleggen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160708498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Er is geen verbod op korte rokjes in Nederland om te beginnen. Verder; je mag erover door blijven gaan zoveel als je wilt, maar dat maakt het niet gesprekswaardig. Je aannames zijn lachwekkend en triest tegelijkertijd. :)
Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.

We weten allemaal dat binnen ver islamiseerde wijken eigen wetten en regels opduiken die haaks staan tegen onze eigen grondwettelijke beginselen. Een voorstel voor zo'n rokjesverbod op een werkplek waar veel moslims komen en werken is daar een uitstekend voorbeeld van te noemen. Daar gaat het om. Het zoveelste voorbeeld van een capitulatie van de eigen cultuur ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Overal ter wereld gaat de islam zo te werk. Men vormt enclaves en men gaat eigen islamitische regels invoeren en handhaven. Ook als ze volledig indruisen tegen de grondwettelijke beginselen van een land. Eerst subtiel, maar dan steeds verder willen gaan. Dat is wat hier gebeurd. Jij kijkt ervan weg, veel Nederlanders niet. Niets voor niets dat het zo leeft op social media, inclusief op Fok!.
pi_160708501
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:')
Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:31:15 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160708502
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
Ik heb een periode boven de Hema gewoond, ik was er vaste klant. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:31:36 #155
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160708510
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
De Hema is wel mijn vaste plek om sokken te halen.
o|O Voetbekleding. Ik neem aanstoot aan het woord "sok". :(
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:33:33 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160708543
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

o|O Voetbekleding. Ik neem aanstoot aan het woord "sok". :(
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bovenstaande reactie is zo'n zwaktebod. Wat ik lachwekkend en triest tegelijk vind is dat men dergelijke woorden moet gebruiken ter compensatie van een discussievermijding.

We weten allemaal dat binnen ver islamiseerde wijken eigen wetten en regels opduiken die haaks staan tegen onze eigen grondwettelijke beginselen. Een voorstel voor zo'n rokjesverbod op een werkplek waar veel moslims komen en werken is daar een uitstekend voorbeeld van te noemen. Daar gaat het om. Het zoveelste voorbeeld van een capitulatie van de eigen cultuur ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Overal ter wereld gaat de islam zo te werk. Men vormt enclaves en men gaat eigen islamitische regels invoeren en handhaven. Ook als ze volledig indruisen tegen de grondwettelijke beginselen van een land. Eerst subtiel, maar dan steeds verder willen gaan. Dat is wat hier gebeurd. Jij kijkt ervan weg, veel Nederlanders niet. Niets voor niets dat het zo leeft op social media, inclusief op Fok!.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe mensen hier ''cultuurverraad'' in kunnen zien, er is namelijk helemaal niks veranderd!

Er zijn gewoon paaseieren, net als altijd, er zijn daarnaast speciale verstopeieren, zoals die ook al 10 jaar bestaat.

Waar zit dat exact het ''cultuurverraad'' in, kan iemand mij dat even uitleggen?
Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:37:34 #157
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160708617
Chocolade is niet gezond mensen. Niemand zou die eitjes moeten kopen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160708648
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan kan je lachen, maar hij denkt dus echt dat het daarom is. Vervolgens komt hij vanavond bij zijn ouders aan tafel (of met zijn vrienden in de kroeg zaterdag) en dan is het 'wat ik nu weer heb gelezen! Omdat de moslims niet van blote benen houden zijn in alle gemeentehuizen in Nederland korte rokjes tegenwoordig verboden!!!', en voor je het weet heb je er weer een groep mensen bij die echt denken dat rokjes stelselmatig verboden worden. Het is eerder triest dan lachwekkend.
Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?

Loop als blanke vrouw maar eens in een kort rokje rond binnen soort wijken en peil de reacties. Wedden dat de term hoer vaak op een sissende manier langs komt?
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:41:38 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160708673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom dit voorstel van korte rokjes op een plek waar veel moslims komen en werken binnen een ver islamiseerde wijk?

Loop als blanke vrouw maar eens in een kort rokje rond binnen soort wijken en peil de reacties. Wedden dat de term hoer vaak op een sissende manier langs komt?
Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.

Ik wil nog steeds weten waarom namelijk. :P
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:44:18 #160
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160708717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

[..]

Kunnen jullie het mij in Jip & Janneke (pun intended) taal uitleggen, ik begrijp het immers echt niet.
Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
pi_160708785
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het feit dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen zegt niks. 10 jaar geleden was het proces al bezig dat nieuwe Nederlanders zich op geen enkele manier gekrenkt mogen voelen. "Pasen" is gewoon een sterke naam bij de meeste Nederlanders die je aan je product wil verbinden in die paar weken rond Pasen. Waarom zouden ze dat veranderen of een andere naam ernaast gebruiken? Als jij ijsjes verkoopt dan maak je toch ook geen reclame met "bevroren vloeistoffen te koop"?
Pasen is ook aan het product verbonden, zoals al was aangetoond.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160708788
quote:

[..]

Volgens jou zou de Hema dus in de zomer ook geen reclameblaadje mogen uitbrengen wat 'Vrolijke zomer' heet omdat er ijsjes instaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160708804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kunnen we dit in de daarvoor bedoelde topic houden, het gaat hier over de verschrikkelijke verstopeieren van de Hema.

Ik wil nog steeds weten waarom namelijk. :P
Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:49:55 #164
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160708844
quote:

[..]

Ik zou het persoonlijk prima vinden als atheïst als alle religieuze termen geweerd zouden worden uit de marketing, maar dat is simpelweg niet het geval.

Wat wel het geval is is dat een geblondeerde indo en zijn niet al te intelligente volgers al 10 jaar lang elke gelegenheid aangrijpen om moslims te krenken. Daar worden ook normale arische mensen ondertussen een beetje moe van.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160708881
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vraag me soms af waar GS mee bezig is. En wat hun agenda is.
Dat een bedrijf met winstoogmerk, in handen van buitenlandse roofkapitalisten naar Angelsaksisch model hun nieuwe politiek correcte waarden en normen gaat uitdragen in het assortiment en de marketing.

Welke waarden dat precies zijn is een beetje lastig. Is het de joods-christelijke traditie van het aan een kruis nagelen van de paashaas? Ik meen dat minsten 81% van de Nederlanders geen reet gelooft van de wederopstanding van Jezus Christus. Dus misschien moet de Hema wat meer aansluiting zoeken bij dat prachtige Nederlandse cultuurgoed van "The Passion", een Engelse naam voor een Hollandse hitsfestival voor de portemonnee van BN-ers, met vaak uit het Italiaans gejatte liedjes met een quasireligieus sausje en een 'on-Nederlands' spektakel?

De Hema elke zondag dicht dan? Dat past wel in de Hollandse/Nederlandse traditie, maar dat valt vast ook niet goed bij onze nieuwe policor cultuurbeschermers. Pasen combineren met een algemene voorjaarsfolder, lijkt me efficient en op zich wel passen bij de Hollandse zuinigheid. Maar kennelijk moet de Hema hier het liturgisch jaar aanhouden, met de wisselende datum van Pasen, misschien moet het assortiment in de vastentijd ook versoberd? Geen vleeswaren op vrijdag? Twee soorten eieren verkopen waarvan een met veel lucht terwijl dat voor de toepassing helemaal niet nodig is lijkt mij ook getuigen van knusse, Hollandse handelsgeest, maar blijkbaar is dat toch ook niet volgens het nieuwe policor.

Het judeo deel van de joods-christelijke traditie dan? Het joodse paasfeest is ter ere van de bevrijding van de slavernij, bevrijding van dat andere handtastelijke woestijnvolk. Dat kan ook echt niet, aandacht besteden aan een slavernijverleden is een regelrechte aanval op de Nederlandse cultuur. Bovendien vieren we met het eten chocolade juist de moderne slavernij en handelsgeest.

Ik kan er geen consistentie in ontdekken, die nieuwe politiek correctheid voor ondernemers. Dus misschien is GS gewoon aan het haatzaaien? Dat is inmiddels wel echt Nederlandse cultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160708883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat heb ik in bovenstaande reacties vaak genoeg uitgelegd. Dan kunnen we wel 'dommetje' blijven spelen. Maar zoals ik in mijn eerste reactie van vandaag al heb opgeschreven, men gaat bewust niet in op het waarom. Het verkwanselen van de eigen culturele tradities, normen en waarden ten gunste van een geïmporteerde islamitische cultuur. Daarmee doet men aan discussievermijding en weigert men naar de zere plek te kijken. Links doet er alles aan om de discussie te smoren. Het treurige is dat ze feitelijk daarmee het tegenovergestelde bewerkstelligen en daarmee de al bestaande polarisatie tussen groepen juist verstevigen.
Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160709005
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar dit is dus gewoon niet waar en dat is al vaak genoeg aangetoond. Je bent gewoon te kinderachtig om je ongelijk toe te geven.
Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:59:16 #168
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160709058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik kom met duidelijke voorbeelden die het tegenovergestelde aantonen. Loop als homostel hand in hand door zo'n wijk. Of zet een keppeltje op en kijk hoe ver je komt zonder uitgescholden en bespuugt te worden. Of trek een minirok aan waar de blote benen en vrouwelijke rondingen naar voren komen. Iedereen weet dat dit gebeurd. Ik vind het juist kinderachtig dit stoïcijns te blijven ontkennen. Op dat vlak zijn jullie nog erger dan de daders die dit doen vanuit een religieuze/ideologische overtuiging. Zij ontkennen het tenminste niet. Jullie wel.
Of loop als Marokkaan een tokkiewijk als Duindorp in...

Maar dit heeft natuurlijk helemaal niets met paaseitjes te maken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 16 maart 2016 @ 10:59:29 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160709068
quote:

[..]

prima, maar met pasen/HEMA heeft het geen fuck te maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160709080
quote:

[..]

Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.
pi_160709157
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf. :')
Feyenoord Rotterdam
pi_160709164
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat dit gebeurd en daar gaat het ook helemaal niet over. Je sleept het er met de haren bij om aan te tonen dat de HEMA aan "cultuurverraad" doet. En dat is gewoon pertinente onzin.
Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.
pi_160709180
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Deze week nog bericht dat meer dan 80% van de Nederlanders niet meer in christelijke sprookjes gelooft, maar wel allemaal heel erg boos worden als de (judeo-)christelijke cultuur/traditie wordt 'aangetast.' Wtf. :')
De christelijke religie is stom, tenzij de moslims dat ook vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160709228
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Mensen als Elzies en Brainless2k zijn waarschijnlijk gewoon diepgelovig. Een paar keer per week naar de kerk (op zondag 2x) en rond pasen zijn ze al helemaal niet uit de kerk weg te slaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160709251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het heeft er alles mee te maken, vergelijkbaar dat men Zwarte Piet afbeeldingen heeft geboycot. Nu zetten we op de voorpagina geen vrolijk Pasen maar vrolijk voorjaar. Maar goed, dit wordt een eeuwig ja-nietus.
Nee, dat maak jij ervan. Alsof je wilt dat het gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')