Dat hoopt hij zelf ook, want hij wil helemaal niet regeren omdat bij het dragen van verantwoordelijkheid het sprookje zal eindigen voor hem.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:31 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik hoop dat hij nooit een meerderheid krijgt want dan pas zijn we echt de sigaar.
For the record: er was geen woord Grieks bij voor mij. Grenzen dicht voor kansarme moslims is een must. De cultuur van pappen en nathouden achter ons laten; verplicht integreren, enz.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij deze het antwoord: ik begrijp geen bal van jouw hersenspinsel.
Dat klopt ja, daarom hoop ik het ook.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat hoopt hij zelf ook, want hij wil helemaal niet regeren omdat bij het dragen van verantwoordelijkheid het sprookje zal eindigen voor hem.
Dan gaan we meemaken wat voor een lachwekkend schouwspel het oplevert als Geert Wilders ministers plus een stuk of 40 parlementariërs moet gaan vinden, terwijl er daarvoor niet genoeg kundige mensen beschikbaar zijn die iets met de PVV te maken willen hebben. Die ruziën elkaar heel snel de tent uit. LPF-taferelen maar dan erger. Maakt dat de gemiddelde PVV'er overigens nog niet eens uit, maar wat de support voor Wilders onder PVV'-aanhangers wel zal doen dalen is dat hij dan daadwerkelijk verantwoordelijk is voor alles dat fout gaat en de gebruikelijke strategie (roepen vanaf de zijlijn dat het door anderen komt) dan niet langer werkt.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Dat klopt ja, daarom hoop ik het ook.
Maar ja stel dat het wel gebeurd, wat dan?
Omdat menigeen ook wel eens tv kijkt en de PVV/Wilders daar meestal niet echt positief over komt.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:26 schreef wenfer2 het volgende:
Wat ik mij nou afvraag is waarbij voor menigeen de grootste afkeer voor de PVV en Wilders nou vandaan komt?
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Hij zal dan ongetwijfeld wel met een of ander verhaal komen dat het door linkse infiltranten / Eerste-Kamerleden / vastgeroeste ambtenaren / miezerige D66-rechtertjes of wat dan ook komt, en wat de achterban dan als zoete koek slikt.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan gaan we meemaken wat voor een lachwekkend schouwspel het oplevert als Geert Wilders ministers plus een stuk of 40 parlementariërs moet gaan vinden, terwijl er daarvoor niet genoeg kundige mensen beschikbaar zijn die iets met de PVV te maken willen hebben. Die ruziën elkaar heel snel de tent uit. LPF-taferelen maar dan erger. Maakt dat de gemiddelde PVV'er overigens nog niet eens uit, maar wat de support voor Wilders onder PVV'-aanhangers wel zal doen dalen is dat hij dan daadwerkelijk verantwoordelijk is voor alles dat fout gaat en de gebruikelijke strategie (roepen vanaf de zijlijn dat het door anderen komt) dan niet langer werkt.
Het is de schuld van de media?quote:Op zondag 13 maart 2016 14:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Omdat menigeen ook wel eens tv kijkt en de PVV/Wilders daar meestal niet echt positief over komt.
Bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 13 maart 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
- Het is een antidemocratische beweging. Wat zegt dat over hun wensen met Nederland?
- PVV doet a la Erdogan alle media die niet pro-PVV zijn in de ban. Een PVV-premier zal de vrije media beëindigen en Polen en Turkije achterna gaan.
- PVV heeft niet zoveel op met vrije rechtspraak. Een PVV-premier zal onze rechtstaat aantasten.
- De PVV wil van Nederland een onvrij land maken.
- De partij laat zich voornamelijk door het buitenland financieren. Daarom moet je sceptisch zijn of de PVV er wel voor Nederlanders is.
- PVV druist tegen alle Nederlandse kernwaarden en tradities in (openheid, tolerantie, internationaal, handelsgeest, vrijheid). Wat overigens ironisch is, aangezien de PVV-aanhangers die de Nederlandse taal doorgaans amper beheersen zogenaamd zo prat gaan op de Nederlandse cultuur maar niet doorhebben die zelf om zeep te helpen.
- PVV is pro-Poetin.
- Het is een xenofobe beweging die ontzettend veel racisten aantrekt.
- De PVV heeft het niveau van de Tweede Kamer verlaagd. Aan inhoudelijk debat doen ze niet. Het draait volledig om schreeuwen, beledigingen en foute oneliners.
- De PVV presenteert nooit werkbare oplossingen en doen daarom slechts voor spek en bonen mee.
- De PVV zet aan tot geweld.
- De PVV polariseert.
- De PVV generaliseert.
- De PVV creëert een zondebok (alle moslims) om hen de schuld van al onze problemen in de schoenen te schuiven en hitst mensen zo tegen elkaar op.
- De PVV wordt voornamelijk vertegenwoordigd door criminelen. Onder de meest prominente politici van de partij bevinden zich mensen van wie bekend is dat ze hun vrouw mishandeld hebben, dat ze mensen in elkaar geslagen hebben, dronken achter het stuur zitten, geld stelen voor een drugsverslaving, in brievenbussen pissen etc. etc. etc.
- Neonazi's steunen PVV. Dit zou je iets moeten zeggen.
- PVV is anti-intellectueel.
- Een partijprogramma dat op alle punten desastreus is en van Nederland een onvrij, intolerant, arm en internationaal geïsoleerd land zou maken.
- Bewust de kiezer voorliegen met plannen waarvan ze weten dat die niet werken, maar waar ze mee wegkomen omdat de partijtop weet dat hun stemmers minder intelligent zijn (klootjesvolkpopulisme).
- Een groot deel van de PVV-aanhang is een lagere levensvorm, zie:
Etc. etc. etc. er zijn 1001 redenen waarom je zo snel mogelijk van de PVV af zou willen. Nooit van m'n leven zal ik een PVV-aanhanger voor vol aan kunnen zien.
Ik denk eigenlijk dat de gemiddelde D66/GL/PvdA-stemmer toch wel wat intelligenter is hoor. Evenals PVV-stemmers. Heb een beetje vertrouwen in uw medemens.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:07 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Media spelen een grote rol in de opinievorming ja. What else is new.
Ik denk dat je hun intelligentie en de invloed van intelligentie op politieke opinievorming en zaken als confirmation bias wat overschat.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de gemiddelde D66/GL/PvdA-stemmer toch wel wat intelligenter is hoor. Evenals PVV-stemmers. Heb een beetje vertrouwen in uw medemens.
Ja maar D66 en GL-bakfietsmoeders in Zuid bevinden zich misschien in een vergelijkbare politieke trechter en lijken soms eerder om lifestyle-overwegingen te stemmen dan om de inhoud.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:38 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik denk dat je hun intelligentie en de invloed van intelligentie op politieke opinievorming en zaken als confirmation bias wat overschat.
quote:Op zondag 13 maart 2016 19:25 schreef Vermon het volgende:
Je leest hier wel weer dat de argumenten tegen Geertje ongegrond zijn.
Iedereen hier zegt dat die maar wat roept?quote:
En daarom zijn argumenten tegen hem ongegrond?quote:Op zondag 13 maart 2016 19:52 schreef Vermon het volgende:
[..]
Iedereen hier zegt dat die maar wat roept?
Ik stem niet op hem maar hij heeft wel degelijk een uitgebreid partijprogramma.
Men zegt dat hij geen oplossingen heeft, dat is simpelweg niet waar.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom zijn argumenten tegen hem ongegrond?
Standpunten =/ oplossingenquote:Op zondag 13 maart 2016 19:55 schreef Vermon het volgende:
[..]
Men zegt dat hij geen oplossingen heeft, dat is simpelweg niet waar.
Je kan woorden onderscheiden, goed man!quote:
Ik denk dat het meer oppassen geblazen is als die gefrustreerde ouderen allemaal PVV stemmen en er vervolgens niets veranderd. Die ouderen kunnen dan best gevaarlijk worden. Al zullen velen vooral zeggen dat het niets met de PVV te maken heeft.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:32 schreef skrn het volgende:
En de PVV is wel echt een ouderenpartij, niet normaal.
Dat is trouwens wel oppassen geblazen als al die gefrustreerde ouderen allemaal PVV stemmen.
Goede post.quote:Op zondag 13 maart 2016 02:15 schreef Eufonie het volgende:
Vanuit een zeker oogpunt kan ik een bepaald deel van de PVV-stemmers wel begrijpen. Nederland is enorm verdeel in financiële en daarmee sociale klassen en gemiddeld gezien kijkt men ook duidelijk neer op de onderklasse. Beroepen zoals bouwvakker, elektricien en stratenmaker welke essentieel zijn in de samenleving lijken wij minder waard te vinden dan de meest nutteloze bachelorstudie. Niet alleen dat, andere culturele elementen zoals muziek, kleding, inrichting enzovoorts worden belachelijk gemaakt. Zelfs toen Frans Bauer bij Pauw en Witteman aan tafel zat kon één van de twee het niet laten of hij ook rekening hield met de hoeveelheid gehandicapten per optreden.
Deze mensen voelen zich daarom dan ook al een jaar of vijftien genegeerd. Vervolgens zijn het de woonplaatsen van deze mensen, de traditionele volksbuurten of de rijen aan grijze flats met kleine appartementen, waar wij de afgelopen zestig jaar het merendeel van alle immigranten gehuisvest hebben onderwijl er voor het grootste deel van de tijd vrijwel geen precedent gevormd is om deze mensen te laten integreren. Wij hebben een inburgeringscursus sinds 2006 onderwijl dit vanaf het begin nodig was en het idee in de jaren '80 afgeschoten werd als racisme en neokolonialisme.
Kortom, je hebt een groep mensen uit de sociale onderlaag welke zichzelf jarenlang genegeerd voelen wegens een cultureel suprematisme dat een groot deel van de Nederlandse bevolking heeft en anderzijds doordat kritiek en klachten welke zij bovengemiddeld ervaren met immigranten en problemen met integratie afgedaan worden als racisme, xenofobie en 'laagopgeleide meningen van mensen die geen boeken lezen'.
Als je dan een Wilders hebt welke zichzelf oproept als spreker van deze groep en stelt "volg mij, stem op mij en ik verhelp jullie problemen" dan zal men dit ook haast religieus doen simpelweg omdat men zich gehoord voelt. Vervolgens echter zou een andere partij de houding moeten hebben deze mensen terug te winnen en daarmee ook de kern van het genoemde probleem te erkennen. In plaats daarvan plaatsen wij deze mensen nog verder uit de samenleving door puur op de persoon te spelen, het idee van 'ik ben links en intelligent, zij zijn dom en rechts' en iemand racist noemen zien als absoluut en discussie beëindigend argument. Vanuit dat oogpunt zal de steun aan Wilders ook niet afnemen zolang wij deze groep en de kern van de geopperde problemen ook erkennen.
Hetgeen de mate waarin men verlangd naar iemand als Wilders komt ook terug in de mate van vergiffenis. Men vergeeft hem zijn hypocrisie op de sociale standpunten of zijn tweede alliantie aan Israël zolang hij maar hun spreker blijft. Idem in andere landen overig, men weegt de extreemrechtse oorsprong van de Zweedse Democraten van tafel simpelweg omdat de partij als noodzaak gezien wordt.
Alsof de EU zonder problemen functioneert. Met de EU alleen als handelsorganisatie heeft vrijwel niemand, ook de PVV volgens mij, problemen. Maar de EU is volledig uit de bocht geschoten wat betreft de omvang en het zich toeëigenen van macht. TTIP gaat er gewoon komen als het aan de EU ligt en we hebben het maar te slikken. En de euro is niet echt een succes gebleken en Mario Draghi breekt meer af met het ECB beleid, dan de schade die Wilders aan kan richten.quote:Op zondag 13 maart 2016 07:21 schreef R-K het volgende:
De PVV wil alle ontwikkeling van de laatste 25 jaar in een keer afbreken, zoals de euro en open grenzen. Grote delen van Europa zijn dankzij de EU en allerlei verdragen enorm gegroeid en sterker geworden, ook Nederland. De EU is ook de enigste manier om tegenwicht te bieden aan de VS, Rusland of China.
Verder wil de PVV veel vrijheden van ons afnemen, zoals de vrijheid van geloof en de vrijheid van reizen. Hij scheert mensen over één kam en zet bevolkingsgroepen tegen elkaar.
Een 9 voor de moeite, een 2 voor de inhoud.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
- Het is een antidemocratische beweging. Wat zegt dat over hun wensen met Nederland?
- PVV doet a la Erdogan alle media die niet pro-PVV zijn in de ban. Een PVV-premier zal de vrije media beëindigen en Polen en Turkije achterna gaan.
- PVV heeft niet zoveel op met vrije rechtspraak. Een PVV-premier zal onze rechtstaat aantasten.
- De PVV wil van Nederland een onvrij land maken.
- De partij laat zich voornamelijk door het buitenland financieren. Daarom moet je sceptisch zijn of de PVV er wel voor Nederlanders is.
- PVV druist tegen alle Nederlandse kernwaarden en tradities in (openheid, tolerantie, internationaal, handelsgeest, vrijheid). Wat overigens ironisch is, aangezien de PVV-aanhangers die de Nederlandse taal doorgaans amper beheersen zogenaamd zo prat gaan op de Nederlandse cultuur maar niet doorhebben die zelf om zeep te helpen.
- PVV is pro-Poetin.
- Het is een xenofobe beweging die ontzettend veel racisten aantrekt.
- De PVV heeft het niveau van de Tweede Kamer verlaagd. Aan inhoudelijk debat doen ze niet. Het draait volledig om schreeuwen, beledigingen en foute oneliners.
- De PVV presenteert nooit werkbare oplossingen en doen daarom slechts voor spek en bonen mee.
- De PVV zet aan tot geweld.
- De PVV polariseert.
- De PVV generaliseert.
- De PVV creëert een zondebok (alle moslims) om hen de schuld van al onze problemen in de schoenen te schuiven en hitst mensen zo tegen elkaar op.
- De PVV wordt voornamelijk vertegenwoordigd door criminelen. Onder de meest prominente politici van de partij bevinden zich mensen van wie bekend is dat ze hun vrouw mishandeld hebben, dat ze mensen in elkaar geslagen hebben, dronken achter het stuur zitten, geld stelen voor een drugsverslaving, in brievenbussen pissen etc. etc. etc.
- Neonazi's steunen PVV. Dit zou je iets moeten zeggen.
- PVV is anti-intellectueel.
- Een partijprogramma dat op alle punten desastreus is en van Nederland een onvrij, intolerant, arm en internationaal geïsoleerd land zou maken.
- Bewust de kiezer voorliegen met plannen waarvan ze weten dat die niet werken, maar waar ze mee wegkomen omdat de partijtop weet dat hun stemmers minder intelligent zijn (klootjesvolkpopulisme).
- Een groot deel van de PVV-aanhang is een lagere levensvorm, zie:
Etc. etc. etc. er zijn 1001 redenen waarom je zo snel mogelijk van de PVV af zou willen. Nooit van m'n leven zal ik een PVV-aanhanger voor vol aan kunnen zien.
Ik ben het wel mee eens dat de huidige EU niet functioneert en het huidige ECB-beleid ook niet. Ik ben ook tegen verdere uitbreiding van de EU (behalve dan voor landen als Zwitserland en Noorwegen, maar daar is de bevolking tegen lidmaatschap van de EU).quote:Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef drexciya het volgende:
[..]
Alsof de EU zonder problemen functioneert. Met de EU alleen als handelsorganisatie heeft vrijwel niemand, ook de PVV volgens mij, problemen. Maar de EU is volledig uit de bocht geschoten wat betreft de omvang en het zich toeëigenen van macht. TTIP gaat er gewoon komen als het aan de EU ligt en we hebben het maar te slikken. En de euro is niet echt een succes gebleken en Mario Draghi breekt meer af met het ECB beleid, dan de schade die Wilders aan kan richten.
Hij wil geen economische isolatie en dat kan domweg niet. Hij wil alleen geen euro, die ons nu in een zeer moeilijke situatie heeft gebracht. Denemarken zit niet in de eurozone en daar is niets mis mee. Een Schengen 2.0 met een paar redelijke landen is ook niet onbespreekbaar. Al zou ik als het om gelukszoekers gaat samenwerken met de landen die voor ons een buffer vormen; het is niet eerlijk om hen met alle ellende op te zadelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:57 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik ben het wel mee eens dat de huidige EU niet functioneert en het huidige ECB-beleid ook niet. Ik ben ook tegen verdere uitbreiding van de EU (behalve dan voor landen als Zwitserland en Noorwegen, maar daar is de bevolking tegen lidmaatschap van de EU).
Wel acht ik de euro en open grenzen belangrijk voor Nederland. Daar mee wil ik niet zeggen dat de open grenzen tot de Middellandse Zee moeten reiken. Ook hoeft Nederland niet dezelfde munteenheid te hebben als Spanje of Italië. Wel vindt ik dat Nederland open grenzen en dezelfde munteenheid moet hebben als Duitsland, of dat nou de euro of de Duitse Mark is. Economisch is Nederland zo verweven met Duitsland, dat grenzen sluiten en een andere munteenheid hanteren als Duitsland, Nederland dan 450 stappen terug doet.
Een Schengen 2.0 met Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Zwitserland, Liechtenstein en Oostenrijk is ook prima. Zo heb je wel vrije handel tussen economisch sterke landen en als Oostenrijk de grenzen goed verdedigd ook minder last van vluchtelingen.
Wilders wil economische isolatie van Nederland en daar ben ik op tegen.
Denemarken heeft maar 70 kilometer landsgrens met eurolanden, Nederland meer dan 1000 kilometer landsgrens. De euro is voor ons veel belangrijk dan voor Denemarken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:50 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hij wil geen economische isolatie en dat kan domweg niet. Hij wil alleen geen euro, die ons nu in een zeer moeilijke situatie heeft gebracht. Denemarken zit niet in de eurozone en daar is niets mis mee. Een Schengen 2.0 met een paar redelijke landen is ook niet onbespreekbaar. Al zou ik als het om gelukszoekers gaat samenwerken met de landen die voor ons een buffer vormen; het is niet eerlijk om hen met alle ellende op te zadelen.
PVV stemmers bagatelliseren de harde lijn van de PVV zelf. Ik krijg het idee dat veel van die lui niet weten dat de PVV pleit voor een verbod op de Koran, het sluiten van alle islamitische scholen en moskees, en het verbieden van dragen van kledingwaar dat gerelateerd kan worden aan de islam.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:42 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het ontkennen, aandacht afhouden of problemen opzettelijk bagatelliseren kan je hem niet aanrekenen.
Dat kan wel zijn maar Wilders weet voorop dat dit soort voorstellen nooit uitgevoerd kunnen worden. Wel stelt hij een duidelijke lijn voor wat hij wil en gaat hij niet de hele tijd van standpunt veranderen. De boodschap van andere partijen is veel minder transparant. Behalve natuurlijk bij de SGP.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:24 schreef skrn het volgende:
[..]
PVV stemmers bagatelliseren de harde lijn van de PVV zelf. Ik krijg het idee dat veel van die lui niet weten dat de PVV pleit voor een verbod op de Koran, het sluiten van alle islamitische scholen en moskees, en het verbieden van dragen van kledingwaar dat gerelateerd kan worden aan de islam.
Ik stel soms hele concrete vragen maar krijg geen antwoorden. Wat zou een gepaste straf zijn als je een koran bezit? Mag de Nederlandse nationaliteit ontnomen worden? Krijg helaas geen respons.
Het is complete kul dat de PVV erop uit is om alleen de echte criminelen te pakken. Dat maken mensen er zelf aan omdat ze zelf ook wel beseffen dat de PVV extreem is.
Hé, hier vind je inhoudelijk debat wel belangrijk!quote:Op zondag 13 maart 2016 02:11 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
[..]
Wellicht maakt hij dan voor sommigen wel deel uit van de politiek elite. Verder vind ik dat niet zo bijster interessant. Waar ik meer mee zit is dat andere partijen en publieke personen niet altijd even inhoudelijk tegen heb ingaan maar hem in diskrediet te brengen. Dat vind ik jammer en niet bevorderlijk voor het debat.
Hij wil veel meer niet dan alleen de euro:quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:50 schreef drexciya het volgende:
Hij wil alleen geen euro, die ons nu in een zeer moeilijke situatie heeft gebracht.
Bron: PVV verkiezingsprogramma 2012.quote:Wij zijn er klaar voor. We hebben er zin in. Uit het moeras! Uit de EU! Uit de euro!
Wat een heerlijk welbespraakte manquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:20 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
EDIT: vanaf ongeveer de derde minuut een uitleg waar ik mij in kan vinden:
De EU is ontspoord; ik zou terug willen naar een klassieke EU die alleen over handel en samenwerking gaat. Als dat moet via het ontmantelen van de huidige EU is dat een noodzakelijk kwaad.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij wil veel meer niet dan alleen de euro:
[..]
Bron: PVV verkiezingsprogramma 2012.
Het is inderdaad een verademing dat een eloquente heer zoals mr. Hiddema zijn visie geeft over de actualiteiten zonder alleen maar politiek correcte te zijn. Dit gebeurt veel te weinig!quote:
Dat begrijp ik niet, hoe krijg je door uit de EU te stappen een hervorming van de EU? Lijkt mij overigens tamelijk dom om te gaan gokken dat je wel en nieuwe, betere, afspraak kunt maken na "ontmanteling" van de huidige eu.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:39 schreef drexciya het volgende:
[..]
De EU is ontspoord; ik zou terug willen naar een klassieke EU die alleen over handel en samenwerking gaat. Als dat moet via het ontmantelen van de huidige EU is dat een noodzakelijk kwaad.
Klopt, en hij beschrijft ook ontzettend goed wat je nu ook met Trump ziet. Eerst valt men Trump zelf aan, dan zijn stemmers, dan kopieert men zijn standpunten en vervolgens wint hij omdat niemand heb op de inhoud aangevallen heeft of de stemmers heeft proberen terug te winnen.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:41 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een verademing dat een eloquente heer zoals mr. Hiddema zijn visie geeft over de actualiteiten zonder alleen maar politiek correcte te zijn. Dit gebeurt veel te weinig!
Toch een dom verhaal van Hiddema:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:20 schreef wenfer2 het volgende:
EDIT: vanaf ongeveer de derde minuut een uitleg waar ik mij in kan vinden:
Bron: PVV verkiezingsprogramma.quote:Verbied de boerka en de koran
Nee Wilders zij zoiets dat je de Koran nou moeten verbieden als je ook Mein Kampf verbied. Hiddema meent dat dit meer grootspraak is en Wilders dit nooit zou kunnen bewerkstelligen. Wel is het helder welke kant Wilders op wil. Wat je vervolgens ziet is dat slimlinks hem alleen maar aanvalt op dit soort oneliners maar de bredere lijn onverlet laten.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch een dom verhaal van Hiddema:
[..]
Bron: PVV verkiezingsprogramma.
Hoezo heeft Wilders dat niet echt hard gezegd maar in een vlaag gezegd, het is zelfs een officieel punt in het verkiezingsprogramma. Hiddema weet blijkbaar niet waar hij het over heeft.
Het staat in het verkiezingsprogramma gewoon zoals ik het geciteerd heb. Als Wilders dan aan grootspraak doet en weet dat het niet gerealiseerd kan worden zoals Hiddema roept dan maakt het dat hele verkiezingsprogramma ongeloofwaardig en daarmee is de hele partij ongeloofwaardig. Welk deel van het verkiezingsprogramma meent Wilders dan wel echt?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Nee Wilders zij zoiets dat je de Koran nou moeten verbieden als je ook Mein Kampf verbied. Hiddema meent dat dit meer grootspraak is en Wilders dit nooit zou kunnen bewerkstelligen. Wel is het helder welke kant Wilders op wil. Wat je vervolgens ziet is dat slimlinks hem alleen maar aanvalt op dit soort oneliners maar de bredere lijn onverlet laten.
Die doen daar wel veel meer pogingen toe, maar ook te weinig inderdaad. Ik zie graag meer visie vanuit het gehele politieke spectrum.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:38 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Komen andere partijen wel met werkbare oplossingen?
Het is voor mij erg duidelijke welke kant de PVV op zou willen zijn. Wat partijen als de PvdA, VVD en D66 willen en wat de motieven zijn weet ik mijn god niet meer. Zoveel draaikonterij ik word er gewoon duizelig van. Partijen zoals de PVV, SGP, 50+ en PvdD zijn wél duidelijk.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat in het verkiezingsprogramma gewoon zoals ik het geciteerd heb. Als Wilders dan aan grootspraak doet en weet dat het niet gerealiseerd kan worden zoals Hiddema roept dan maakt het dat hele verkiezingsprogramma ongeloofwaardig en daarmee is de hele partij ongeloofwaardig. Welk deel van het verkiezingsprogramma meent Wilders dan wel echt?
Andere partijen minachten de democratie door de PVV (en dus ook de kiezers) uit te sluiten en niet met hen inhoudelijk te willen debatteren.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:00 schreef bamibij het volgende:
PVV verstoort het debat door te schreeuwen en is niet-democratisch.
Jij noemde de uitspraken van Hiddema ook goed terwijl hij aantoonbaar fout zat. De opmerking van Wilders was duidelijk niet even een kreet maar staat in het partijprogramma. Hiddema geeft aan dat Wilders het niet serieus meent en jij was het daarmee eens, wat betekent dat Wilders zijn partij programma niet serieus neemt. Uiteindelijk kan er dan maar één antwoord zijn: Wilders is niet serieus. Als jij zegt dat je weet welke kant de PVV op wil geef je dus gewoon uiting aan jouw wens Wilders te geloven, je legt het blijkbaar uit zoals jij graag wilt. Dat vind ik tamelijk naïef en dom, iemand die zijn eigen programma niet serieus neemt geloven is jezelf bedriegen.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:36 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het is voor mij erg duidelijke welke kant de PVV op zou willen zijn. Wat partijen als de PvdA, VVD en D66 willen en wat de motieven zijn weet ik mijn god niet meer. Zoveel draaikonterij ik word er gewoon duizelig van. Partijen zoals de PVV, SGP, 50+ en PvdD zijn wél duidelijk.
De EU zal uit elkaar moeten spatten om voor iets beters plaats te maken. Met onderhandelen, zoals Rutte, ga je niets voor elkaar krijgen. Tenzij je probeert, à la de Britten, te dreigen met een exit. Al hebben wij een minder goede onderhandelingspositie dan de Britten.quote:Op zondag 20 maart 2016 15:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet, hoe krijg je door uit de EU te stappen een hervorming van de EU? Lijkt mij overigens tamelijk dom om te gaan gokken dat je wel en nieuwe, betere, afspraak kunt maken na "ontmanteling" van de huidige eu.
Als je jouw huis wil slopen om te herbouwen zorg je ook eerst dat je elders onderdak hebt anders ben je een dwaas.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:45 schreef drexciya het volgende:
[..]
De EU zal uit elkaar moeten spatten om voor iets beters plaats te maken. Met onderhandelen, zoals Rutte, ga je niets voor elkaar krijgen. Tenzij je probeert, à la de Britten, te dreigen met een exit. Al hebben wij een minder goede onderhandelingspositie dan de Britten.
Nee jij neemt Wilders niet serieus door je eigen insinuaties en bevindingen als waarheden aan te nemen. Het probleem is dan ook dat de politiek en de media Wilders en zijn kiezers niet serieus neemt. De politiek en de media speelt dus met vuur. (Net zoals jij)quote:Op zondag 20 maart 2016 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij noemde de uitspraken van Hiddema ook goed terwijl hij aantoonbaar fout zat. De opmerking van Wilders was duidelijk niet even een kreet maar staat in het partijprogramma. Hiddema geeft aan dat Wilders het niet serieus meent en jij was het daarmee eens, wat betekent dat Wilders zijn partij programma niet serieus neemt. Uiteindelijk kan er dan maar één antwoord zijn: Wilders is niet serieus. Als jij zegt dat je weet welke kant de PVV op wil geef je dus gewoon uiting aan jouw wens Wilders te geloven, je legt het blijkbaar uit zoals jij graag wilt. Dat vind ik tamelijk naïef en dom, iemand die zijn eigen programma niet serieus neemt geloven is jezelf bedriegen.
Wat wil je nu met dit topic, eigenlijk? Want ik begin me dit wel af te vragen.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:49 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Nee jij neemt Wilders niet serieus door je eigen insinuaties en bevindingen als waarheden aan te nemen. Het probleem is dan ook dat de politiek en de media Wilders en zijn kiezers niet serieus neemt. De politiek en de media speelt dus met vuur. (Net zoals jij)
Man, dit is juist een schoolvoorbeeld politiek-correcte goedpraterij van de bovenste plank!quote:Op zondag 20 maart 2016 15:41 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een verademing dat een eloquente heer zoals mr. Hiddema zijn visie geeft over de actualiteiten zonder alleen maar politiek correcte te zijn. Dit gebeurt veel te weinig!
Ja wat ik interessant vind is de reden waarom de PVV altijd een beetje in het verdom hoekje zit en wat de motivatie van de kiezers is van PvdA/D66 in deze kwestie. Ik heb namelijk een vermoeden dat door de negatieve berichtgeving in de media veel mensen al jaren gelden zijn afgehaakt en niet geen oog hebben voor PVV-taal die nog zo gek niet is. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook zure PVV-kiezers die niet naar PvdA-wethouders willen luisteren als die wat te vertellen hebben. Dit wederzijds wantrouwen dat gepaard gaat met misschien ook wel gepaard gaat met botte desinteresse is iets wat ik toch best zorgelijk vind.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat wil je nu met dit topic, eigenlijk? Want ik begin me dit wel af te vragen.
Alles wat je doet, is in de verdediging schieten. Maar jij hebt dit topic geopend! Wil je nu serieus en oprecht weten waarom mensen bedenkingen hebben tegen de PVV?
Zo ja, ga er dan wel inhoudelijk in.
Dus waarom staat er in het verkiezingsprogramma van de PVV een verbod op de Koran en waarom mogen wij - tegenstanders van de PVV - de PVV niet aanspreken op dit verbod
Hier ben ik het mee eens. Het is interpreteren van de ideeen achter uitspraken, en dat als waarheid zien. Daar betrap ik mezelf ook vaak op.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Man, dit is juist een schoolvoorbeeld politiek-correcte goedpraterij van de bovenste plank!
'Hij meent er niks van'.
Ach god, die arme Geert Wilders. Hij zegt het, hij schrijft het op, maar hij heeft hij het niet gemeend. Nu krijgt hij van ons een snoepje, want dit was toch echt niet de bedoeling. Domme idioten die we zijn.
Ik heb ooit wel gewoon het partijprogramma gelezen, maar hoe dat vertegenwoordigd wordt kon ik mij niet in vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:58 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja wat ik interessant vind is de reden waarom de PVV altijd een beetje in het verdom hoekje zit en wat de motivatie van de kiezers is van PvdA/D66 in deze kwestie. Ik heb namelijk een vermoeden dat door de negatieve berichtgeving in de media veel mensen al jaren gelden zijn afgehaakt en niet geen oog hebben voor PVV-taal die nog zo gek niet is. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook zure PVV-kiezers die niet naar PvdA-wethouders willen luisteren als die wat te vertellen hebben. Dit wederzijds wantrouwen dat gepaard gaat met misschien ook wel gepaard gaat met botte desinteresse is iets wat ik toch best zorgelijk vind.
Je komt zelf met het filmpje van Hiddema aanzetten als goede uitleg. Hiddema geeft aan dat verbied de koran nooit uitgevoerd kan worden en dat Geert Wilders dat weet. Dan is er maar één conclusie mogelijk Geert Wilders liegt zijn eigen aanhang voor door die onzin in het verkiezingsprogramma te zetten en dat maakt het hele programma onbetrouwbaar. Hoe kan iemand nog weten wat Wilders echt wil als hij zijn programma vult met standpunten waarvan hij weet dat het onzin is?quote:Op zondag 20 maart 2016 16:49 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Nee jij neemt Wilders niet serieus door je eigen insinuaties en bevindingen als waarheden aan te nemen. Het probleem is dan ook dat de politiek en de media Wilders en zijn kiezers niet serieus neemt. De politiek en de media speelt dus met vuur. (Net zoals jij)
Volgens mij hebben juist de PVV aanhangers oogkleppen op.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:58 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja wat ik interessant vind is de reden waarom de PVV altijd een beetje in het verdom hoekje zit en wat de motivatie van de kiezers is van PvdA/D66 in deze kwestie. Ik heb namelijk een vermoeden dat door de negatieve berichtgeving in de media veel mensen al jaren gelden zijn afgehaakt en niet geen oog hebben voor PVV-taal die nog zo gek niet is. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook zure PVV-kiezers die niet naar PvdA-wethouders willen luisteren als die wat te vertellen hebben. Dit wederzijds wantrouwen dat gepaard gaat met misschien ook wel gepaard gaat met botte desinteresse is iets wat ik toch best zorgelijk vind.
En daarom ben jij tegen de PVV?quote:Op maandag 21 maart 2016 11:46 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Er is geen alternatief voor de pvv. Je laat je of verkrachten door vluchtelingen of je wordt uit gemaakt voor racist.
Dat komt hier vandaan, van die links radicale terreur geholpen door links gematigdenquote:Op zondag 13 maart 2016 01:26 schreef wenfer2 het volgende:
Wat ik mij nou afvraag is waarbij voor menigeen de grootste afkeer voor de PVV en Wilders nou vandaan komt?
http://xandernieuws.punt.(...)-anarchie-te-stortenquote:Linkse partijen in Duitsland willen grenzen volledig openzetten en tientallen miljoenen moslims toelaten, en hen genoeg geld geven om hun eigen steden na te bouwen – ‘Wereldregering pas mogelijk als Amerika en Europa zijn ingestort’
Het grootste gevaar voor onze vrijheid en toekomst, en zelfs onze levens, komt (weer) van links. Afbeelding rechts: Deze linkse dame wil liever verkracht worden door migranten, dan in het gezelschap verkeren van Duitse ‘racisten’.
Diverse extreemlinkse bewegingen en groepen dreigen zowel Amerika als Europa in totale chaos en anarchie te storten met hun gewelddadige demonstraties. Zo proberen ze de vrijheid van meningsuiting te vernietigen, zodat de geïntimideerde burgers niet langer op partijen en politici durven stemmen die hun landen en volken willen beschermen tegen het migranten-massavernietigingswapen, waardoor de Westerse cultuur volledig overlopen dreigt te worden door hordes gelukszoekers en criminelen. De ultralinkse Duitse Antifa groep –heimelijk gefinancierd door de sociaaldemocraten- propageert sinds vorig jaar zelfs letterlijk de ‘Volkstod’ van de Duitsers en Europeanen door het toelaten van tientallen miljoenen moslims te eisen.
Je gelooft zelf toch niet dat dat de oorspronkelijke tekst op dat bord is?quote:Op maandag 21 maart 2016 17:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat komt hier vandaan, van die links radicale terreur geholpen door links gematigden
kijk even op indymedia en afa krantje dan zie je waar het vandaan komt (al jaren lang)
zo blind extreem zijn ze geworden dat ze zelfs dit soort bordjes gaan uithangen
[ afbeelding ]
[..]
http://xandernieuws.punt.(...)-anarchie-te-storten
Xandernieuws.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat komt hier vandaan, van die links radicale terreur geholpen door links gematigden
kijk even op indymedia en afa krantje dan zie je waar het vandaan komt (al jaren lang)
zo blind extreem zijn ze geworden dat ze zelfs dit soort bordjes gaan uithangen
[ afbeelding ]
[..]
http://xandernieuws.punt.(...)-anarchie-te-storten
Oh, met die opdruk lijkt me weinig mis. Ik heb ook liever 10 asielzoekers dan 1 racist.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Je gelooft zelf toch niet dat dat de oorspronkelijke tekst op dat bord is?
En Xandernieuws? Wat een bron.
Maar dat staat er niet. Er staat 'wil racisten ruilen voor verkrachters'. Jij hebt het over de oorspronkelijke tekst.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, met die opdruk lijkt me weinig mis. Ik heb ook liever 10 asielzoekers dan 1 racist.
Iedere asielzoeker is ook een verkrachter volgens dat soort figuren.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet. Er staat 'wil racisten ruilen voor verkrachters'. Jij hebt het over de oorspronkelijke tekst.
Zo bekeken heb je gelijk.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iedere asielzoeker is ook een verkrachter volgens dat soort figuren.
Ik vind je topic erg leuk, waarvoor dank. Maar nergens ga jij in op daadwerkelijke argumenten van ons waarom we de PVV niks vinden. Nee, het ligt blijkbaar aan de media - zonder onderbouwing - en we moeten blijkbaar hebben voor de PVV-taal want die is zo gek nog niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:58 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Policor, gutmensch en kansenparels zijn alhoewel het best geestige vindingen zijn behoorlijk over geconsumeerd op het web waardoor de lading inderdaad verkroepoekt. Dit is denk ik een beetje te wijten aan het feit dat veel rechtse stemmers lichtelijk verzuurd zijn geraakt door het huidige politieke klimaat. Aan de andere kant zijn er ook een heleboel verzuurde linkse kiezers en ik meen dat de afstand alleen maar groter wordt tussen die twee, wat natuurlijk ernstig is.quote:
Wat valt er precies af te dingen aan die uitspraak?quote:Op maandag 21 maart 2016 23:45 schreef wenfer2 het volgende:
Echter, in het politieke debat wordt de focus gelegd op enkele excessen, enkele extreme uitspraken van Wilders en de PVV. Neem nou dat 'minder, minder, minder'-fragment. Veel lieden hebben daar een mening over maar slechts weinigen hebben de hele toespraak gezien en geven commentaar op de uitspraken in de brede context van het betoog. Door Wilders weg te zetten als een fascist of neo-nazi maak je tegelijkertijd een einde aan het debat door je te onthouden van enig verder serieus commentaar.
Kort samengevat: Wilders kwam eerst met een betoog over criminele Marokkanen en met cijfers van het CBS en met meer negatieve zaken die gepaard gaan met integratie van Marokkanen. Hierna zij hij 'minder, minder, minder' wat op mij overkwam als: 'Willen jullie meer of minder probleemgevallen?'. Dit lijkt mij gewoon een legitieme vraag over dit onderwerp.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat valt er precies af te dingen op die uitspraak?
Grappig hoe mensen die uitspraak proberen te vergoelijken en net doen alsof hij er iets anders mee bedoelde. Wilders heeft notabene zelf nog later in een verklaring aangegeven dat hij álle Marokkanen bedoelt, en niet alleen minder criminele Marokkanen of minder probleemgevallen.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:52 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Kort samengevat: Wilders kwam eerst met een betoog over criminele Marokkanen en met cijfers van het CBS en met meer negatieve zaken die gepaard gaan met integratie van Marokkanen. Hierna zij hij 'minder, minder, minder' wat op mij overkwam als: 'Willen jullie meer of minder probleemgevallen?'. Dit lijkt mij gewoon een legitieme vraag over dit onderwerp.
U gebruikt dan als jongedame wel erg formele taal om dit te verhelderen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb ooit wel gewoon het partijprogramma gelezen, maar hoe dat vertegenwoordigd wordt kon ik mij niet in vinden.
Toentertijd was ik geen 'kiezer' van een partij, want ik was nog niet stemgerechtigd.
Bedankt voor de link. Hij noemt dus drie punten: 1) Migratiestop; 2) Vrijwillige remigratie stimuleren; 3) Inname paspoort bij het plegen van een strafbaar feit betekend paspoort kwijt bij het hebben van een dubbele nationaliteit. Niets strafbaars aan toch?quote:Op maandag 21 maart 2016 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen die uitspraak proberen te vergoelijken en net doen alsof hij er iets anders mee bedoelde. Wilders heeft notabene zelf nog later in een verklaring aangegeven dat hij álle Marokkanen bedoelt, en niet alleen minder criminele Marokkanen of minder probleemgevallen.
http://www.dumpert.nl/med(...)_rijksrecherche.html
Daar gaat het ook niet om. We hebben een partijleider die pleit voor minder Marokkanen. Ik vind het niet heel vreemd dat dat afkeer oproept en mensen daardoor niets met hem of de PVV te maken willen hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:06 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Hij noemt dus drie punten: 1) Migratiestop; 2) Vrijwillige remigratie stimuleren; 3) Inname paspoort bij het plegen van een strafbaar feit kwijt bij een dubbele nationaliteit. Niets strafbaars aan toch?
Het lijkt inderdaad wel een beetje op de situatie 80 jaar geleden, toen sommige mensen minder Joden wilden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. We hebben een partijleider die pleit voor minder Marokkanen. Ik vind het niet heel vreemd dat dat afkeer oproept en mensen daardoor niets met hem of de PVV te maken willen hebben.
Ja bij wijze van koffieautomaat-praat of straatpraat kan ik dat zeker begrijpen. Maar dat politici, figuren uit de media hier zo over vallen verbaast mij werkelijk waar. En om vervolgens iemand voor zo'n uitspraak te vervolgen vind ik wel erg overdreven. Wat ik dacht toen ik dat hoorde van wat fijn voor zijn tegenstanders dat ze hem weer eens voor het hekje kunnen roepen. Wilders raakt hierdoor verzwakt omdat hij de tijd dat hij met de media en de rechtszaak bezig is niet kan focussen op zijn beleid. En wat als hij straks verliest (de kans is miniem maar toch) dan heeft hij een strafblad en emigreert hij naar Amerika net als Hirschi Ali en dan zal het debat weer in stil water.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. We hebben een partijleider die pleit voor minder Marokkanen. Ik vind het niet heel vreemd dat dat afkeer oproept en mensen daardoor niets met hem of de PVV te maken willen hebben.
Wat een miselijkmakende vergelijking werkelijk waar!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wel een beetje op de situatie 80 jaar geleden, toen sommige mensen minder Joden wilden.
Waarom?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:15 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Wat een miselijkmakende vergelijking werkelijk waar!
Merkwaardig standpunt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Daar ga ik niet eens op in. Niet goed voor mijn bloeddruk.
Wat is er precies vreemd aan dat politici vallen over een uitspraak van een partijleider die nog net niet pleit voor deportatie?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:14 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja bij wijze van koffieautomaat-praat of straatpraat kan ik dat zeker begrijpen. Maar dat politici, figuren uit de media hier zo over vallen verbaast mij werkelijk waar.
80 jaar gelden was er een politicus in Duitsland die zijn rijk wilder vergroten. Hij faalde. Tegenwoordig zit er een politiek leider in Duitsland die al wel hard op weg is om één groot rijk te vormen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Merkwaardig standpunt.
Een bekende Duitse politicus wilde zo'n 80 tot 90 jaar geleden minder Joden in zijn land. Dat politieke standpunt werd later ook in andere landen overgenomen.
Nu is er een Nederlandse politicus die minder Marokkanen wil in zijn land. Daar zit veel overeenkomst in.
Net als dat we minder mensen willen die arm zijn, minder mensen die lijden, minder mensen die eenzaam zijn, minder mensen die ongelukkig zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Merkwaardig standpunt.
Een bekende Duitse politicus wilde zo'n 80 tot 90 jaar geleden minder Joden in zijn land. Dat politieke standpunt werd later ook in andere landen overgenomen.
Nu is er een Nederlandse politicus die minder Marokkanen wil in zijn land. Daar zit veel overeenkomst in.
Wat is er vreemd aan mensen met een mening? In plaats dat er alles aan wordt gedaan om de achterstanden in de integratie weg te werken kruipt men wederom in de slachtofferrol. Chapeau!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is er precies vreemd aan dat politici vallen over een uitspraak van een partijleider die nog net niet pleit voor deportatie?
Nou ja, dat rijk dreigt anders snel ineen te storten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:25 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
80 jaar gelden was er een politicus in Duitsland die zijn rijk wilder vergroten. Hij faalde. Tegenwoordig zit er een politiek leider in Duitsland die al wel hard op weg is om één groot rijk te vormen.
Help me even: welke oplossing insinueer ik?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:26 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Net als dat we minder mensen willen die arm zijn, minder mensen die lijden, minder mensen die eenzaam zijn, minder mensen die ongelukkig zijn.
Dezelfde overeenkomst en oplossing die jij zo fraai tussen de regels door insinueert.
Huh, wat? Hij wordt aangevallen op z'n ideeën. In ieder geval door politici. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:27 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan mensen met een mening?
Laat die politici inhoudelijk zijn uitspraken verwerpen. Als Rutte zijn verkiezingsbelofte niet nakomt gaan we hem toch ook niet aanklagen? Wel zou de geinformeerde kiezer in de toekomst zich niet voor de tweede keer moeten stoten aan de zelfde plaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Huh, wat? Hij wordt aangevallen op z'n ideeën. In ieder geval door politici. Wat is daar mis mee?
Wat er mis mee is is dat dhr Wilders volgens wenfer volkomen gelijk heeft en dat elke vorm van kritiek pogingen zijn om de waarheid tegen te houden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Huh, wat? Hij wordt aangevallen op z'n ideeën. In ieder geval door politici. Wat is daar mis mee?
Wordt Geert Wilders aangeklaagd omdat hij een verkiezingsbelofte niet nakomt?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:31 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Laat die politici inhoudelijk zijn uitspraken verwerpen. Als Rutte zijn verkiezingsbelofte niet nakomt gaan we hem toch ook niet aanklagen? Wel zou de geinformeerde kiezer in de toekomst zich niet voor de tweede keer moeten stoten aan de zelfde plaat.
Ik meen nergens dat Wilders volkomen gelijk heeft. Wel vind ik de argumentatie tegen dhr. Wilders niet bepaald sterk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat er mis mee is is dat dhr Wilders volgens wenfer volkomen gelijk heeft en dat elke vorm van kritiek pogingen zijn om de waarheid tegen te houden.
Dat doet men doorgaans ook, ik begrijp je punt even niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:31 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Laat die politici inhoudelijk zijn uitspraken verwerpen.
Rutte doet dan ook geen uitspraken van dat kaliber. Wat een vergelijking.quote:Als Rutte zijn verkiezingsbelofte niet nakomt gaan we hem toch ook niet aanklagen?
Ik bedoel maar dat eenieder niet elkaar moet willen vervolgen maar het debat liever inhoudelijk aan moet gaan. Er zijn ook genoeg uitspraken in de politiek die ik verwerpelijk en naief en onvolledig onderbouwd vind maar ik ga niemand aanklagen, maak je niet druk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wordt Geert Wilders aangeklaagd omdat hij een verkiezingsbelofte niet nakomt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |