Precies. De PVV is gewoon eng. In tegenstelling tot de rest van de kamer die precies doet wat het volk wiltquote:Op zondag 13 maart 2016 01:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Verder is een niet-democratische partij natuurlijk altijd eng.
• In zekere zin zijn alle politieke partijen en organisaties populistisch omdat ze stemmen moeten trekken. Er kunnen toch problemen zijn met mensen van een bepaalde afkomst of cultuur, dan is het toch juist goed als er over gepraat wordt?quote:Op zondag 13 maart 2016 01:32 schreef Peter het volgende:
• Populistisch roepen dat de schuld altijd bij anderen ligt, het liefst bij een groep die je op afkomst of cultuur kunt aanwijzen.
• Géén werkbare oplossingen bedenken
• Een boute stelling poneren en vervolgens geen moeite nemen om je stelling toe te lichten omdat je weet dat je dan onderuit gehaald kan worden.
Komen andere partijen wel met werkbare oplossingen?quote:Op zondag 13 maart 2016 01:33 schreef Janneke141 het volgende:
Vooral omdat hij tegenstellingen in de samenleving wil vergroten. Ongeacht wat je politieke richting is, het is een verderfelijke manier van doen.
En verder is het leuk dat je problemen zo goed weet te benoemen, maar als je niet met werkbare oplossingen komt heb je daar ook niks aan.
Irritant misschien ja.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Hij is als dat kindje in de klas die altijd irritant deed en als je hem dan op zijn plek zette ging hij klagen bij mama/de leraar. Helaas is mama/de leraar bij Wilders een zetel of 30 aan kiezers.
Verder is een niet-democratische partij natuurlijk altijd eng.
Hij benoemt ze iig.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:33 schreef Janneke141 het volgende:
En verder is het leuk dat je problemen zo goed weet te benoemen, maar als je niet met werkbare oplossingen komt heb je daar ook niks aan.
quote:Op zondag 13 maart 2016 01:36 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies. De PVV is gewoon eng. In tegenstelling tot de rest van de kamer die precies doet wat het volk wilt![]()
MEER MEER MEER vluchtelingen
Het ontkennen, aandacht afhouden of problemen opzettelijk bagatelliseren kan je hem niet aanrekenen.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:33 schreef Janneke141 het volgende:
Vooral omdat hij tegenstellingen in de samenleving wil vergroten. Ongeacht wat je politieke richting is, het is een verderfelijke manier van doen.
In ieder geval een stuk beter dan kretologie als een hek op de grens, belasting op hoofddoeken, we stappen uit de EU en we voeren de gulden weer in. En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:38 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Komen andere partijen wel met werkbare oplossingen?
Ja, want hij doet niet anders.quote:Denk je dat hij in staat is om de tegenstellingen te vergroten?
Ja, maar dat is een totaal andere tegenstelling. Die gaat niet tussen etnische groepen.quote:Denk je niet dat dat proces ook buiten hem om gaande is? Het probleem van de groter wordende afstand tussen de lagere klassen en de rest is toch een ernstig probleem?
Dat andere politieke partijen dat zouden doen is enkel realiteit in het hoofd van de PVV aanhanger.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:42 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het ontkennen, aandacht afhouden of problemen opzettelijk bagatelliseren kan je hem niet aanrekenen.
Dat ben ik met je eens. Alhoewel Wilders natuurlijk wel erg opvalt. Maar ik vind het interessant dat mensen van linkse afkeer hebben voor Wilders en zijn partij en ik zou daar graag meer over willen weten. Ik denk namelijk dat als je je in een bepaalde politiek hoe bevind je door gewenning wellicht niet meer ontvankelijk bent voor argumenten die ver weg staan bij jou eigen politieke geloofsstroom.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:42 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Feit is dat geen enkele politicus er boven uitsteekt en we moeten kiezen tussen de lamme en de blinde.
Bijzonder dat je afkeer van Wilders als iets typisch links ziet. Volgens mij neemt niemand met meer dan 2 hersencellen Wilders serieus, links of rechts.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:45 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Alhoewel Wilders natuurlijk wel erg opvalt. Maar ik vind het interessant dat mensen van linkse afkeer hebben voor Wilders en zijn partij en ik zou daar graag meer over willen weten. Ik denk namelijk dat als je je in een bepaalde politiek hoe bevind je door gewenning wellicht niet meer ontvankelijk bent voor argumenten die ver weg staan bij jou eigen politieke geloofsstroom.
Tja als hij een meerderheid in de kamer zou halen en hij zou alleen regeren dan zouden deze plannen niet slechts bij loze kreten hoeven te blijven. Juist de afstand tussen wat zijn plannen zijn en de plannen van de huidige politiek elite vind ik wel interessant.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:42 schreef Janneke141 het volgende:
In ieder geval een stuk beter dan kretologie als een hek op de grens, belasting op hoofddoeken, we stappen uit de EU en we voeren de gulden weer in. En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Je mag van het 'plan Samsom' verder vinden wat je wil, maar het is een optie om de vluchtelingenstroom enigszins te reguleren én waarbij je de overige Europese landen met je mee kan krijgen. Uiteindelijk is dat bittere noodzaak om überhaupt iets voor elkaar te krijgen.
Dat vind ik niet perse iets links. Ook genoeg rechts-denkenden hebben niet zoveel met Wilders. Maar dit krijg je dus als je alles "links-rechts" zet en er geen middenweg meer lijkt te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:45 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Alhoewel Wilders natuurlijk wel erg opvalt. Maar ik vind het interessant dat mensen van linkse afkeer hebben voor Wilders en zijn partij en ik zou daar graag meer over willen weten. Ik denk namelijk dat als je je in een bepaalde politiek hoe bevind je door gewenning wellicht niet meer ontvankelijk bent voor argumenten die ver weg staan bij jou eigen politieke geloofsstroom.
Dat is dan ook één van de hoofdredenen waarom het een eenmansfractie is. Alleen Bosma acht is verder eigenlijk nog capabel op BZ. En Hiddema op Veiligheid en Justitie.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:45 schreef Nober het volgende:
Ik zie niet zoveel in zo'n judas van de PVV dierenpolitie (weet niet eens hoe die gast heet) of dat zwangere wijf als minister van wat dan ook, het is een eenmansfractie (alleen Geert is lid) die gelukkig nooit gaat regeren.
Ik ben niet zo'n rechts-links-denker hoor maar met deze worden kan soms het één en ander wel verduidelijkt worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 01:49 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dat vind ik niet perse iets links. Ook genoeg rechts-denkenden hebben niet zoveel met Wilders. Maar dit krijg je dus als je alles "links-rechts" zet en er geen middenweg meer lijkt te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |