SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 2% gewijzigd door INViCTuS op 11-03-2016 11:19:54 ]Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Vrouwen hequote:Op donderdag 10 maart 2016 20:21 schreef INViCTuS het volgende:
Oja..
Bwhaha:![]()
https://www.facebook.com/severeweatherEU/videos/1782399461983147/
idd ja, blijft voorlopig ook zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:04 schreef Ajaxfan het volgende:
Laaaang geleden dat er zo'n stabiele periode was.
Zie ik daar bijna een omega?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:23 schreef aloa het volgende:
[..]
idd ja, blijft voorlopig ook zo.
Wat een rust![]()
[ afbeelding ]
Eigenlijk alweer lang geleden dat er zo'n megaramp is geweest.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:17 schreef aloa het volgende:
5 jaar geleden...
WKN / Japan herdenkt slachtoffers van aardbeving en tsunami
Haiyan op de Filipijnen, Sandy in de VS, onlangs nog Fiji, aardbevingen etc genoeg natuurgeweld...quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Eigenlijk alweer lang geleden dat er zo'n megaramp is geweest.
Haiyan was inderdaad nog wel een flinke ramp. Had iets van een 5.000 doden meen ik. Maar Sandy had er bijvoorbeeld 'slechts' een paar honderd. Dat staat toch in het niet bij de Sendai-tsunami, die weer volledig in het niet valt bij de grootste rampen. Wat dat betreft was de laatste de aardbeving in Haiti met circa 160.000 doden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Haiyan op de Filipijnen, Sandy in de VS, onlangs nog Fiji, aardbevingen etc genoeg natuurgeweld...
Buitje voor het stofquote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
Delen Afrika hebben ook slecht weer momenteel
Regengebied zo groot als Duitsland
Auf dem neuen WetterRadar weltweit sieht man aktuell über dem Kongo in Zentralafrika ein enorm heftiges und großes Unwetter. Der Gewitterregen überdeckt eine Fläche, die in etwa der Größe Deutschlands gleicht. In einem zusammenhängenden Gebiet der Größe Niedersachsens kommt es zu heftigen tropischen Starkregenfällen. Während ein solches Unwetter in Deutschland undenkbar ist, kommt dies in den feucht-heißen Tropen manchmal vor. Dennoch sollte dieses Unwetter große Überschwemmungen hinterlassen.
[ afbeelding ]
Gaat ook niet alleen om het aantal doden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Haiyan was inderdaad nog wel een flinke ramp. Had iets van een 5.000 doden meen ik. Maar Sandy had er bijvoorbeeld 'slechts' een paar honderd. Dat staat toch in het niet bij de Sendai-tsunami, die weer volledig in het niet valt bij de grootste rampen. Wat dat betreft was de laatste de aardbeving in Haiti met circa 160.000 doden.
http://www.alletop10lijst(...)van-de-laatste-eeuw/
Ik zal niet zeggen dat er niet genoeg natuurgeweld is, maar het aftellen tot de volgende met tienduizenden doden lijkt te zijn begonnen
Heb ik vorig jaar een winter lang gedaan. Dit jaar helaas samenwonend en mevrouw was niet akkoord. Gelijk een energierekening van 500 euro op een maandquote:Op vrijdag 11 maart 2016 13:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ik had me voorgenomen vanaf begin deze week, de kachel niet meer aan te zetten. Nou, ik zit er lekker bij.........brrr.
Idd, wat een vies, grauw tyfusweer is hetquote:
Helaas? Als mevrouw Dven maar niet meeleest hier 😉quote:Op vrijdag 11 maart 2016 13:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb ik vorig jaar een winter lang gedaan. Dit jaar helaas samenwonend en mevrouw was niet akkoord. Gelijk een energierekening van 500 euro op een maand![]()
![]()
![]()
Dat begrijpt ze toch niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Helaas? Als mevrouw Dven maar niet meeleest hier 😉
Hier was het de gehele dag primaquote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:13 schreef aloa het volgende:
Aan het eind van de dag nog een zonnetje gezien...
quote:Ik ben in de ruime minderheid maar ik vind dit koude weer heerlijk. Van mij mag het tot juni koud blijven. Ik vraag mij wel eens af of er meer mensen zijn die dit weer lekker vinden. Mijn vrouw staat te trillen van de kou als we buiten zijn maar ik vind het lekker.
Die mist wel ja. In ieder geval overdag.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:16 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag was leuk, maar die kl*te oostenwind met die grauwe mist mag echt zo snel mogelijk verdwijnen
Daar heb ik weinig last van.. ergste mist is die in een vroege warme zomerochtend. Dan weet je dat het een pittige dag wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Die mist wel ja. In ieder geval overdag.
De mooiste dagen...warme benauwde dagenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar heb ik weinig last van.. ergste mist is die in een vroege warme zomerochtend. Dan weet je dat het een pittige dag wordt.
Met knallend onweer. Nog eventjes en dat seizoen is oom weer geopend.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:24 schreef aloa het volgende:
[..]
De mooiste dagen...warme benauwde dagen
Laat maar komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met knallend onweer. Nog eventjes en dat seizoen is oom weer geopend.
Preciesquote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Laat maar komen.
Het mag van mij flink gaan onweren.
je jaagt hem nog weg met je enthousiasmequote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:42 schreef computergirl het volgende:
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:42 schreef aloa het volgende:
En wederom doden door een lawine in de Alpen.
WKN / Zeker zes skiërs omgekomen bij lawine in Italiaanse Alpen
Vandaag heerlijk in de tuin bezig geweest, uit de wind prima te doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef fotostarter het volgende:
Het ziet er lekkerder uit dan het is. Vieze koude klotewind
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:21 schreef aloa het volgende:
Schitterend weer vandaag. Mooie zonsondergang ook.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Heeft DJMO weer een foto voor de Frontpage
ja, de zondag doet z'n naam eer aanquote:
quote:Op zondag 13 maart 2016 09:15 schreef Dven het volgende:
Ondertussen in het Bulgaars laaggebergte (550m)...
[ afbeelding ]
in de herhalingquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:42 schreef computergirl het volgende:
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
zon
![]()
net buiten gezeten. Prima te doen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:32 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk dit weer, maar echt veeeuuul te koud om er buiten van te genieten.
Wind is ijzig ijzig koud en de zon bij lange na nog niet krachtig genoeg om dat voldoende te compenseren.
Achter glas in je huis, of in de auto.... dan is het wel lekker ja....
Als de zon straks weg is (want er komen grijze dagen aan) dan ga je pas echt voelen wat een moeilijk koud weer het eigenlijk is.
Maart 2013 all over again....
Ik had gefietst en dan is het te doen. Maar wilde op m'n balkon zitten. Maar dat was toch echt te koud heequote:
Hier achter het huis vol in de zon is het echt warm zelfsquote:Op zondag 13 maart 2016 15:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik had gefietst en dan is het te doen. Maar wilde op m'n balkon zitten. Maar dat was toch echt te koud hee
Wauwquote:Op zondag 13 maart 2016 18:27 schreef Dven het volgende:
Fraaie anti-cyclone hoor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat dit me wel meevalt. 2013 was veel beroerder.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:48 schreef aloa het volgende:
Nu 3.2 graden onder het gemiddelde.
CFS zat trouwens wel goed met zijn voorspelling voor maart. Dat beloofd niet veel goeds voor april (die volgens CFS ook te koud gaat verlopen).
[ afbeelding ]
Omdat de middagtemperatuur lager lag denk ik...quote:Op zondag 13 maart 2016 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dit me wel meevalt. 2013 was veel beroerder.
Ik hoop alleen niet dat april uit hetzelfde vaatje gaat tappen..
Wind was ook nadrukkelijker aanwezig dacht ik zo.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Omdat de middagtemperatuur lager lag denk ik...
dat ook idd. Constante harde oostenwindquote:Op zondag 13 maart 2016 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wind was ook nadrukkelijker aanwezig dacht ik zo.
Droog, vrij zonnig (m.u.v dinsdag) en rond de 9 graden.quote:
Maar natuurlijk, dinsdag is mijn vrije dag.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:02 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Droog, vrij zonnig (m.u.v dinsdag) en rond de 9 graden.
In de nacht kans op lichte vorst in het binnenland.
Ziet er heftig uit. Het brongebied voor orkanen...quote:Op zondag 13 maart 2016 22:37 schreef Dven het volgende:
Afrikaanse 'pitjes'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maart heeft er ondertussen welhaast meer dan de winterquote:Op maandag 14 maart 2016 07:55 schreef aloa het volgende:
Een weer een vorstdag erbij...
[ afbeelding ]
Nog 12 erbij en dan hebben we er meer.quote:Op maandag 14 maart 2016 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Maart heeft er ondertussen welhaast meer dan de winter
Dat is nog meer dan ik had verwacht. Dat wordt waarschijnlijk iets te veel van het goedequote:
Het leven van lente-liefhebbers gaat niet altijd over rozenquote:Op maandag 14 maart 2016 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
Hier gaat maart kouder verlopen dan januari én februari.... het zonnige weer raken we kwijt en dan blijven er kille grauwe dagen met een graad of 7 a 8 overdag over
"lente"
En precies tegen die tijd, klapt ie om naar NW, want NW wind brengt nooit warmtequote:Op maandag 14 maart 2016 12:48 schreef Nattekat het volgende:
Donderstraal op met je klote oostenwind
Verder lekker weertje hoor, uiteindelijk brengt de oostenwind warmte, gewoon even geduld.
Kwakkelquote:Op maandag 14 maart 2016 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En precies tegen die tijd, klapt ie om naar NW, want NW wind brengt nooit warmte
April begint pas over 2.5 weken...quote:Op maandag 14 maart 2016 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben we ooit een April maand gehad zonder een enkele 20er @ de Bilt?
Ik heb zo'n onderbuik voorgevoel dat we dat dit jaar misschien wel eens zouden kunnen gaan meemaken....
Edit, yup: 1997 > https://weerstatistieken.nl/de-bilt/1997/april
Dat is wel heel negatief.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben we ooit een April maand gehad zonder een enkele 20er @ de Bilt?
Ik heb zo'n onderbuik voorgevoel dat we dat dit jaar misschien wel eens zouden kunnen gaan meemaken....
Edit, yup: 1997 > https://weerstatistieken.nl/de-bilt/1997/april
Je bent wel een beetje een zeurpiet. In de winter was het nooit goed omdat het grijs en grauw weer was. En dan is het een keer heerlijk zonnig weer, zit je weer te zeuren over dat het te koud is.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
True, ik zei ook 'onderbuikgevoel' dus ik baseer het niet op feiten ofzo
Maar ook omdat ik aan veel kanten lees dat zo'n noord/oost stromings patroon wat we nu hebben gemakkelijk heel lang (maanden) kan aanhouden. Dan zou het heus uiteindelijk wel een keer warmer worden ja, maar waarschijnlijk pas halverwege mei ofzo
Koud? Net heerlijk in de zon gezetenquote:Op maandag 14 maart 2016 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
Who cares. Het is ook koud. En ik heb gister enorm genoten van de zon. Dus zeur zelf niet.
Het is 11 graden. Uit de wind nog wat warmer. Prima te doen (met je jas aanquote:Op maandag 14 maart 2016 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
Who cares. Het is ook koud. En ik heb gister enorm genoten van de zon. Dus zeur zelf niet.
Vorig jaar had juli nog nachtvorst.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:13 schreef Elan het volgende:
Vorig jaar had mei nog nachtvorst.
Denk dat het ook nog wel een poos flink koel zal blijven
Dat mag ook wel een keer na al die bakken water die we gehad hebben. Hier staan de plassen nog op de velden.quote:
quote:Op maandag 14 maart 2016 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Je moet die handjevol profeten niet geloven. Ik zie ook wel posts met daarin dat dit soort patronen het lang vol kunnen houden en dat het wel eens tot mei kil kan zijn. Dat is gewoon wens is vader van de gedachte denken.. zeker op die termijn.
Nee doel meer op de andere gangbare meteorologie foraquote:
Ik kan iets kuts niet met prachtig vergelijken. Behalve als het mvr. Dven betreftquote:Op maandag 14 maart 2016 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
En laten we eerlijk zijn.. De wind is kut ja, maar het is prachtig weer.
Ja de noordpool deed dit jaar goed mee. Of niet, hoe je het wil zien. Lijkt me geen goede ontwikkeling.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:25 schreef Basekid_NZ het volgende:
http://www.slate.com/blog(...)n_february_2016.html
En ook februari was weer goed warm... De noordpool zelfs 16 graden boven gemiddeld!
Waarom vraag je dat hier?quote:Op maandag 14 maart 2016 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom zitten alle andere fora vol met mensen die alleen maar op zoek zijn naar sneeuw of koude oplossingen, serieus? Is het de verboden vrucht? Is het het misgunnen van ''het andere kamp''? Snap er echt geen pepernoot van. Zeker ook omdat het al dagen mooi weer is en dat ook nog wel even blijft. Fris zelfs, in de wind.
Gewoon, mag dat niet? Hier heb je toch ook mensen die dat doen? Of moet ik hier mensen ook al naar de mond lullen omdat je anders doodgenegeerd word. Heel jammer, maar dat doe ik nietquote:
Oh?quote:Op maandag 14 maart 2016 21:57 schreef Fred0w het volgende:
Morgenvroeg een keer geen ruiten krabben.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Yep.....and there it is: https://weerstatistieken.nl/
Maart zoals het er nu naar uitziet, kouder dan januari
Miserie miserie miserie. Overal in Europa. WAAR BLIJFT DE LENTEquote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:49 schreef aloa het volgende:
En er komen nog meer vorstdagen bij![]()
[ afbeelding ]
Die hoort hier voor een warm voorjaar te zorgen.quote:
Hier moet het voor één grote storm-aanvoer zorgen, gebeurt ook nietquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Die hoort hier voor een warm voorjaar te zorgen.
El Nino 2016
Gast.... aanstaande vrijdag is het gewoon weer keihard lente bij jou met 15 graden en volle zon:quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:53 schreef Dven het volgende:
Eerste vorstdag ook gehad sinds begin februari. Was -0,5 vanmorgen![]()
![]()
Jij hebt trouwens al warm weer gehad.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Die hoort hier voor een warm voorjaar te zorgen.
El Nino 2016
Mag ook wel een keer hoor, heb al een week de zon amper gezienquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gast.... aanstaande vrijdag is het gewoon weer keihard lente bij jou met 15 graden en volle zon:
http://www.wetteronline.de/wetter/veliko-tarnovo
Nogmaals, het echt jankweer zit voorlopig toch écht hier hoor....
Februari was wel genot inderdaad, dat zal ik niet ontkennenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt trouwens al warm weer gehad.
Dit dus. Laatst was het op zich wel lekker, maar dan verpest die wind het weer.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben dr wel klaar mee eigenlijk. Kut kou.
Leuk.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:58 schreef aloa het volgende:
De astronomische winter is nog niet voorbij![]()
Officieel nog een dag of vijf![]()
[ afbeelding ]
Het zou vannacht ,volgens meerdere meteorologen, enkel in Limburg vriezen.quote:
Hier schijnt de zon met een strakblauwe luchtquote:Op woensdag 16 maart 2016 07:51 schreef Dven het volgende:
Hoera weer een kille grijze dag. Bij dezen verklaar ik Bulgarije tot Nederlands grondgebied
Geniet er nog maar van zolang het kanquote:Op woensdag 16 maart 2016 07:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon met een strakblauwe lucht
Zonquote:Op woensdag 16 maart 2016 07:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon met een strakblauwe lucht
Yep, vandaag en morgen is nog fijn....daarna gaan we een hele lange grijze koude soepkippen-weer periode tegemoetquote:Op woensdag 16 maart 2016 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van zolang het kanIk weet niet wat er overmorgen opeens gebeurt maar het wordt uit het niet opeens goed bewolkt
[ afbeelding ]
In Leiden ook gewoon, maar morgen en de 4 weken daarna niet meer.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
ehh nee? Hier op Schiphol-Rijk is het zonnig
ohquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Leiden ook gewoon, maar morgen en de 4 weken daarna niet meer.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Hoax, die rechtertram heeft een ander nummer.
Toen was het al vroeg heel goed weer. Ik herinner me dat we toen in ons shirt buiten konden lopen met carnaval dat jaar (ik was toen 16...).quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
26 jaar geleden werd het 20,6 graden.
Niet @ de Biltquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:54 schreef aloa het volgende:
En weer een vorstdag erbij voor maart...
[ afbeelding ]
Mischien was het wel -0,0000000001quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:15 schreef Dven het volgende:
Oei oei oei, wat een verschil ineensEerste afbeelding run van 0600 de tweede is de run van 1200. Niet goed!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* Nattekat tekent 2 maandig contractquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:32 schreef Dven het volgende:
Laten we allemaal tekenen jongens
[ afbeelding ]
Veel te ver idd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Allemaal nog ver weg, maar ik hoop het zo
dat ze het toestaan ookquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:12 schreef Mani89 het volgende:
2 weken vooruit kijken bij GFS kaarten.
In de winter toch een favoriete strohalm anders.quote:
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan uitkomen. Deze kaart komt (waarschijnlijk) niet uit, maar als het ensemble wel meegaat of er wordt een patroon zichtbaar, dan kan het zomaar wel lente worden begin april.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de winter toch een favoriete strohalm anders.
Laten we hopen dat het uitkomt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, het is toch wel heel goed mogelijk dat het wel uitkomt. Gezien de tijd van het jaar. Dus we gaan er voor!
En heel zwoel!quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het uitkomt.
Het begin van een hele lange hete zomer
Alleen weinig kans dat het uitkomt. De meeste andere runs geven een totaal ander beeldquote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:05 schreef aloa het volgende:
Dit ziet er niet verkeerd uit.
[ afbeelding ]
De pluim vind ik wel positief. Kijk eens naar het gemiddelde wat op lange termijn ruim boven de 10 graden zit.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Alleen weinig kans dat het uitkomt. De meeste andere runs geven een totaal ander beeld
Het zal een keer nietquote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Vrijwel de hele week zonnig weer gehad (muv de dinsdag)
en dan is het weekend, raakt het bewolkt.
Hier nietquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Lekker weertje hoor. De zon doet z'n best.
Hier is het ook meer wit dan blauw, maar de bewolking is merkbaar dunner dan gisteren.quote:
Hoezo? Temperaturen steevast boven de 10, vind ik niet erg hoorquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:35 schreef Dven het volgende:
Laatste 15-daagse geeft niet echt hoop tot verbetering voor het weer in Nederland.
[ afbeelding ]
Heb je er ook een voor Belfast?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:35 schreef Dven het volgende:
Laatste 15-daagse geeft niet echt hoop tot verbetering voor het weer in Nederland.
[ afbeelding ]
De eerste week lijkt steevast boven de tien graden niet bepaald het weerbeeld te zijn. We gaan aan de laatste decade van maart beginnen he, dan hoort het al zo'n 11 graden te zijn gemiddeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo? Temperaturen steevast boven de 10, vind ik niet erg hoor
Wat ik interessanter vind, is de windrichting en dus de hoeveelheid zon.
GFS ensemble voor Belfastquote:
Wauwquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
GFS ensemble voor Belfast
[ afbeelding ]
Spannend klimaat!quote:
Lijkt wel wat op NLquote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
GFS ensemble voor Belfast
[ afbeelding ]
Het kan erger. Denk daar maar aanquote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Wou net zeggen.... hier blijft het de komende twee weken ook tussen de 8 en 11 graden.... met nauwelijks zon.....woopti-fuckin-doo
Prima dagje inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:26 schreef Koelkastje het volgende:
Was een mooie dag!
Droog, weinig tot geen wind en een goede temperatuur!
Lijkt Nederlands wel, maar dan vergeleken met januariquote:Op maandag 21 maart 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
Net eventjes gaan rekenen. Gemiddelde maximumtemperatuur ligt hier vooralsnog in maart anderhalve graad onder het gemiddelde maximum van februari
Ja, en maart wordt hier ws iets van 4 graden kouder dan decemberquote:Op maandag 21 maart 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
Net eventjes gaan rekenen. Gemiddelde maximumtemperatuur ligt hier vooralsnog in maart anderhalve graad onder het gemiddelde maximum van februari
Kortom : Overal dramaquote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt Nederlands wel, maar dan vergeleken met januari
Ik denk dat je in Nederland blij mag zijn als het niet regent.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Wij mogen blij zijn als we nét een dagje de 15 graden halen deze maart. https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2016/maart
Oh well
Zeg maar gerust niet waaien en de zon..quote:Op maandag 21 maart 2016 18:20 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Nederland blij mag zijn als het niet regent.
De rest is bijzaak.
Wel waaien! Anders geen hangtimequote:Op maandag 21 maart 2016 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeg maar gerust niet waaien en de zon..
GELUKKIG MAARquote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Pasen valt dus toch niet in het water.
ik kijk het weekend wel uit het raam om te zien wat voor weer het isquote:
Waarom heequote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kijk het weekend wel uit het raam om te zien wat voor weer het is
omdat ze de ene dag zon voorspellen, en de volgende dag storm .'t is goedquote:
idd, mn weer app op de telefoon verspringt om de 4 uur.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
omdat ze de ene dag zon voorspellen, en de volgende dag storm .'t is goed
Ja, en nu weer zover men kan voorspellen grijs en harde windquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Het was zo heerlijk de afgelopen 1,5 week
Ja, waarschijnlijk de natste Pasen aller tijden. Ik haat dit kutklimaatquote:Op woensdag 23 maart 2016 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Pasen valt nu toch weer wel in het water.. ?
Komt door religie met hun kutregeltjes. het is veel normaler dat pasen later valt, dat kun je het klimaat niet verwijten...quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk de natste Pasen aller tijden. Ik haat dit kutklimaat
http://nieuws.weeronline.(...)de-vrijdag-en-pasen/
Dat kan ik mij niet herinnerenquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Een paar jaar geleden lag er zelfs sneeuw met Pasen.
Ik zal het nooit vergeten, toen viel Pasen ook zo vroeg. Wij kamen terug van wintersport en hadden de hele dag sneeuw gehad onderweg. 's Avonds in de Ardennen zelfs nog vast gestaan om dat vrachtwagens niet meer omhoog konden komen en de chauffeurs maar op de rechterbaan gingen slapen. Snachts om 2 uur thuis of zo. Ik kon geen sneeuw meer zien. Toen ik 's morgens thuis uit het raam keek had het hier ook gesneeuwd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat kan ik mij niet herinneren
ah oke.ik weet het echt niet meer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zal het nooit vergeten, toen viel Pasen ook zo vroeg. Wij kamen terug van wintersport en hadden de hele dag sneeuw gehad onderweg. 's Avonds in de Ardennen zelfs nog vast gestaan om dat vrachtwagens niet meer omhoog konden komen en de chauffeurs maar op de rechterbaan gingen slapen. Snachts om 2 uur thuis of zo. Ik kon geen sneeuw meer zien. Toen ik 's morgens thuis uit het raam keek had het hier ook gesneeuwd.
Volgens mij was dat in 2010.
2008 was dat. En 2011 warmste Pasen ooit. Weet nog dat alle paaseitjes toen waren gesmoltenquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zal het nooit vergeten, toen viel Pasen ook zo vroeg. Wij kamen terug van wintersport en hadden de hele dag sneeuw gehad onderweg. 's Avonds in de Ardennen zelfs nog vast gestaan om dat vrachtwagens niet meer omhoog konden komen en de chauffeurs maar op de rechterbaan gingen slapen. Snachts om 2 uur thuis of zo. Ik kon geen sneeuw meer zien. Toen ik 's morgens thuis uit het raam keek had het hier ook gesneeuwd.
Volgens mij was dat in 2010.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |