SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-enfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
BW: 100
Squat: 150
Deadlift: 190
Bench: 130
OHP: 70
Mijn doelen voor 2016. Denk niet dat er veel terecht gaat komen met constante pijn in de buurt van SI-gewricht, maar goed.![]()
![]()
Hier gaan we weer! Doelen voor het einde van het jaar:
BW: 83kg (in juni pas), all natty
Squat: 240kg
Bench: 150kg
Deadlift: 260kg
Right babe?![]()
Morgen voor 't eerst refeed erin gooien, kijken of 't een beetje effect heeft. Kcal increase naar maintainance, low fat, hoge glycogeen-levels, en dan zien we verder.
Nog tips op voedsel met weinig vet en veel suiker? (behalve fruit)![]()
Stroop, honing, siroop, suikerblokjes, vitargoquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Morgen voor 't eerst refeed erin gooien, kijken of 't een beetje effect heeft. Kcal increase naar maintainance, low fat, hoge glycogeen-levels, en dan zien we verder.
Nog tips op voedsel met weinig vet en veel suiker? (behalve fruit)![]()
Nou dan zal ik ook maar meedoen, geen idee of dit realistisch is maar:
BP 5*87,5 -> 5*100
DL 5*160 -> 5*180
Front sq 5*80 -> 5*100
OHP 5*62,5 -> 5*70
BW 83kg -> 86kg (10%)
Of moet alles in singles? Want dan heb ik echt geen idee.![]()
Ahjoh, gewoon laten calculerenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:40 schreef Agentperry het volgende:
Nou dan zal ik ook maar meedoen, geen idee of dit realistisch is maar:
BP 5*87,5 -> 5*100
DL 5*160 -> 5*180
Front sq 5*80 -> 5*100
OHP 5*62,5 -> 5*70
BW 83kg -> 86kg (10%)
Of moet alles in singles? Want dan heb ik echt geen idee.![]()
Die myprotein en bulkpowders strooien inderdaad met kortingsacties, nu bij bulkpowders 2 producten voor de prijs van 3 en myprotein 30% korting op eiwit en 50% korting op vitamines en aminos.
Een kilo creatine voor maar rond de 10 euro is bijna niks, als ik dit wist was ik al veel eerder bij B&F weggegaan![]()
XXL is je beste vriendquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:43 schreef Kuiver het volgende:
Die myprotein en bulkpowders strooien inderdaad met kortingsacties, nu bij bulkpowders 2 producten voor de prijs van 3 en myprotein 30% korting op eiwit en 50% korting op vitamines en aminos.
Een kilo creatine voor maar rond de 10 euro is bijna niks, als ik dit wist was ik al veel eerder bij B&F weggegaan![]()
Heb er niet zozeer een voor het einde van het jaar, maar halverwege.
30-06-2016:
DL 160kg
SQ 140kg
BP 100kg
OHP 65kg![]()
Ingevoerd in een 1rm calculator:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:43 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ahjoh, gewoon laten calculeren
BP: 115
DL: 205
Front SQ: 115
OHP: 80
Op de een of andere manier klinkt dit een stuk minder haalbaar en dan heb ik nog naar beneden afgerond.![]()
Goed dat je het zegt, heb meteen maar nieuwe sups besteld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:43 schreef Kuiver het volgende:
Oh, wist ik niet. Heb al jaren aanvullend en daar zit het wel bij in (10 behandelingen, was voorheen 16 ofzo).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Fysio zit niet in het basispakket. Pas vanaf behandeling 20 ofzo als je een chronische indicatie hebt.
Wel klote dan, dacht altijd dat het gewoon onderdeel van het basispakket was.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Binnenkort krijg ik begeleiding van de pot in mijn gym, tevens een van de grootste gasten, dus ben benieuwd wat me dat gaat opleverenOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
12-13%quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Oke mannen, ff update. Wat schatten jullie momenteel VP?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
http://www.telegraaf.nl/f(...)tm_campaign=whatsapp (Filemon aan de anabolen)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Toch wel eerst ff de sinaasappelsap in de magnetron om het op te warmen? Lost het ook nog eens beter op.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:12 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik hoorde van de grootste gast in m'n gym dat je crea met sinaasappelsap moet in nemen???
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Ben je Thai Boxer?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Oke mannen, ff update. Wat schatten jullie momenteel VP?![]()
Meeste aanvullende verzekeringen geven maximaal 9 behandelingen. Sommige meer of minder, maar in de basis verzekering zit geen fysiotherapie. Behalve bij chronische aandoeningen wordt dus boven de 20 behandelingen vergoed zoals Henkie al aangaf.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
Oh, wist ik niet. Heb al jaren aanvullend en daar zit het wel bij in (10 behandelingen, was voorheen 16 ofzo).
Wel klote dan, dacht altijd dat het gewoon onderdeel van het basispakket was.
Alleen neemt elke chronische patient die fysiotherapie nodig heeft wel een aanvullende verzekering.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Filemon met gyno en acnequote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:27 schreef yozd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)tm_campaign=whatsapp (Filemon aan de anabolen)![]()
![]()
Zal niet gebeuren. Hij gaat maar een maand doen. Als ze er iets meer over ingelezen waren zouden ze weten dat Test bv pas na een week of 3 - 4 aan begint te slaan. En zo de meeste middelen. Hij zou minstens 8 weken moeten doen om effect te hebben.quote:![]()
Zal wel Test-p met een oral zijn of zelfs alleen maar orals zoals winstrol en dianabol.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren. Hij gaat maar een maand doen. Als ze er iets meer over ingelezen waren zouden ze weten dat Test bv pas na een week of 3 - 4 aan begint te slaan. En zo de meeste middelen. Hij zou minstens 8 weken moeten doen om effect te hebben.
Zou pas echt interessant worden als hij gewoon ff een gram test en tren ingooide met wat hgh,insuline en halotestin/oxy erbij. Dan heb je pas een leuke documentaire waar je in een maand wel wat kan zien![]()
Het is vrij waarschijnlijk dat hij dat niet trekt en doordraait.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:58 schreef Kuiver het volgende:
[..]
Zal wel Test-p met een oral zijn of zelfs alleen maar orals zoals winstrol en dianabol.
Zou pas echt interessant worden als hij gewoon ff een gram test en tren ingooide met wat hgh,insuline en halotestin/oxy erbij. Dan heb je pas een leuke documentaire waar je in een maand wel wat kan zien![]()
![]()
Blijf toch opvallend dat je na een tijdje niet trainen (in mijn geval anderhalve week) meteen tien oefeningen tegelijk wil doen op hetzelfde gewichtMoest mezelf net echt dwingen om gewoon rustig mijn schemaatje af te werken. Ging naar omstandigheden best aardig, gewoon op hetzelfde gewicht getraind alleen soms een herhaling minder en iets korter getraind dan normaal.
![]()
Filemon volgt trouwens een dude die een log heeft op dbb. Weet zo even niet welke.Deathlift or Die.![]()
Hier trouwens een form check van iets meer dan een week terug
Weet dat ik m'n kop naar beneden moet doen maar is lastig te corrigeren. Maar rug staat toch wel prima?
Wel lekkere thumbnail trouwens, booty enzo.![]()
Ik zou inderdaad proberen je hoofd meer neutraal te houden. Oefen dit gewoon eerst met een lichter gewicht en denk eraan je nek in 1 lijn te houden met je (als het goed is) rechte rug.
Verder lijk je soms iets sneller met je rug te trekken i.p.v. benen. Omdat je je rug redelijk recht houdt en dat gewicht niet erg zwaar is, heb je daar weinig last van. Maar als je zwaarder gaat trainen, zal je zien dat je dan in de problemen komt en je rug erg snel bol zal gaan staan. Probeer iets meer door je knieën te zakken en de lift te beginnen met je benen, al is het maar een fractie eerder. Zo blijft je bovenlichaam langer gespannen en dus ook recht. Oefen er maar mee!
edit: tip om daar mee te oefenen is om te denken dat je de grond zo hard mogelijk naar beneden duwt met je benen en om uiteindelijk je glutes te gebruiken om jezelf in neutrale positie te krijgen.![]()
Ben nu al een paar dagen grieperig, wat is dan handig om te doen wat betreft voeding? Minder eten omdat je alleen maar in bed ligt de hele dag? Of juist meer omdat je lichaam toch 'vecht' tegen de ziekte?
Ik heb echt geen idee, probeer iig zoveel mogelijk vitamine en vezels binnen te krijgen.![]()
Waarom zou je heel de dag in bed gaan liggen als je grieperig bent? Gewoon eten en trainen. Wel wat lichter trainen. Juist dat niks doen maakt je ziek.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Agentperry het volgende:
Ben nu al een paar dagen grieperig, wat is dan handig om te doen wat betreft voeding? Minder eten omdat je alleen maar in bed ligt de hele dag? Of juist meer omdat je lichaam toch 'vecht' tegen de ziekte?
Ik heb echt geen idee, probeer iig zoveel mogelijk vitamine en vezels binnen te krijgen.![]()
![]()
Weinig aan toe te voegen. Al is de hoek ook niet ideaal om te beoordelen. Voor het hoofd gewoon de ogen focussen op de vloer/punt een paar meter voor je.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:07 schreef 33 het volgende:
Ik zou inderdaad proberen je hoofd meer neutraal te houden. Oefen dit gewoon eerst met een lichter gewicht en denk eraan je nek in 1 lijn te houden met je (als het goed is) rechte rug.
Verder lijk je soms iets sneller met je rug te trekken i.p.v. benen. Omdat je je rug redelijk recht houdt en dat gewicht niet erg zwaar is, heb je daar weinig last van. Maar als je zwaarder gaat trainen, zal je zien dat je dan in de problemen komt en je rug erg snel bol zal gaan staan. Probeer iets meer door je knieën te zakken en de lift te beginnen met je benen, al is het maar een fractie eerder. Zo blijft je bovenlichaam langer gespannen en dus ook recht. Oefen er maar mee!
edit: tip om daar mee te oefenen is om te denken dat je de grond zo hard mogelijk naar beneden duwt met je benen en om uiteindelijk je glutes te gebruiken om jezelf in neutrale positie te krijgen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik ga niet met koorts, hoofdpijn en overal spierpijn trainen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarom zou je heel de dag in bed gaan liggen als je grieperig bent? Gewoon eten en trainen. Wel wat lichter trainen. Juist dat niks doen maakt je ziek.![]()
Gewoon hetzelfde eten als op trainingsdagen qua eiwitten. iig zorgen dat je wat fruit naar binnen krijgt. En op dagen dat ik ziek ben eet ik meestal wat meer waar ik zin in heb ( niet tot het extreme toe), want je zit al 'niet echt lekker' in je vel. Thee (quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb echt geen idee, probeer iig zoveel mogelijk vitamine en vezels binnen te krijgen.) of warm eten helpt altijd wel bij mij maar dat ligt denk ik aan de persoon.
![]()
Ik probeer altijd op dagen dat ik ziek ben/kapot ga van de griep 1000kcal meer te eten dan normaal, hoe moeilijk dat ook is. Megaveel water erbij en ik ben echt nooit meer dan 2-3 dagen ziek. Maar goed, dat is dus persoonlijk, maar je zou het kunnen proberenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:35 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ga niet met koorts, hoofdpijn en overal spierpijn trainen..
![]()
Goals voor dit jaar: vp terug naar ~12
Qua gewichten vooral zorgen dat alle botten en gewrichten blijven zitten waar ze thuishoren. Vorig jaar ondanks alles wel wat doelen weten te halen, maar de prijs was wel wat hoog.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ben eigenlijk nooit meer ziek sinds ik fanatiek train en op mijn voeding let, heb wel af en toe symptomen maar die zijn zo weer weg. Vooral goed slapen is belangrijk![]()
Dit ja, mensen onderschatten slaap. Was vroeger ook veel vaker ziek maar de laatste keer dat ik echt griep had is wel 2 jaar geleden, slaap en voeding, belangrijkste wat er isquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:34 schreef Kuiver het volgende:
Ben eigenlijk nooit meer ziek sinds ik fanatiek train en op mijn voeding let, heb wel af en toe symptomen maar die zijn zo weer weg. Vooral goed slapen is belangrijk![]()
op hoeveel zit je nu?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:31 schreef stinkie het volgende:
Goals voor dit jaar: vp terug naar ~12
Qua gewichten vooral zorgen dat alle botten en gewrichten blijven zitten waar ze thuishoren. Vorig jaar ondanks alles wel wat doelen weten te halen, maar de prijs was wel wat hoog.![]()
Juist meer eten toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Agentperry het volgende:
als ik naar de spiegel kijk, 20+ denk ik. 22/23 vrees ik.quote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Damn, ff flink diep cutten danquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
als ik naar de spiegel kijk, 20+ denk ik. 22/23 vrees ik.![]()
Ja ben nu in afgelopen 3 weken al twee keer ziek geweest, denk niet genoeg tijd gegeven om te herstellen of iets dergelijks. Laatste keer daarvoor was 5 jaar terug.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dit ja, mensen onderschatten slaap. Was vroeger ook veel vaker ziek maar de laatste keer dat ik echt griep had is wel 2 jaar geleden, slaap en voeding, belangrijkste wat er is![]()
Ik zal het eens proberen, water drinken deed ik sowieso al minstens 4 liter per dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:26 schreef 33 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd op dagen dat ik ziek ben/kapot ga van de griep 1000kcal meer te eten dan normaal, hoe moeilijk dat ook is. Megaveel water erbij en ik ben echt nooit meer dan 2-3 dagen ziek. Maar goed, dat is dus persoonlijk, maar je zou het kunnen proberen.
![]()
Zou ik ook niet doen nee. Gewoon op onderhoud eten en vooral genoeg drinken. Dat laatste doen veel mensen niet en dan duurt het allemaal langer en voel je je ook een stuk belabberder. Eten goed bijhouden want als je ziek bent ga je vaak minder eten dan dat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:35 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ga niet met koorts, hoofdpijn en overal spierpijn trainen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Hoi,
Ik lurk al een hele tijd meemaar wilde nu even om advies vragen. Ik ben sinds december begonnen met 3 keer per week trainen, dat was ma/wo bodypump en op vrijdag wat aankloten in de machines. Ik wilde eigenlijk al heel lang krachttrainen maar durfde er niet goed te gaan staan.
Nu ben ik afgelopen vrijdag begonnen met SL, en ga het vandaag voor de derde keer doen. Ben toen begonnen met alle vijf de oefeningen, maandag schema A en vandaag komt B.
Dit zijn mn stats nu: (alles 5x5 en deadlift 1x5)
SQ: 32,5 (Vandaag 35)
DL: 50
BOR: 30 (Vandaag 32,5)
OHP: 20
BP: 15 (Vandaag 20)
Ben alles nog een beetje aan het aanvoelen. Maar wat ik me dus afvroeg.. Ik zou graag maandag/vrijdag SL doen en op woensdag blijven bodypumpen (want gezellig, leuk). Werkt dat elkaar heel erg tegen? Kan ik beter echt voor de drie dagen SL gaan of zal ik zo ook wel vooruit komen?Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom![]()
Welkom! Naar mijn mening voorlopig prima, het beginnen met een serieuzer programma in plaats van aankloten is een goede stap. Je zal met 2x per week SL nog vooruitgang boeken op kracht en techniek maar logischerwijs minder dan 3x per week.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoi,
Ik lurk al een hele tijd meemaar wilde nu even om advies vragen. Ik ben sinds december begonnen met 3 keer per week trainen, dat was ma/wo bodypump en op vrijdag wat aankloten in de machines. Ik wilde eigenlijk al heel lang krachttrainen maar durfde er niet goed te gaan staan.
Nu ben ik afgelopen vrijdag begonnen met SL, en ga het vandaag voor de derde keer doen. Ben toen begonnen met alle vijf de oefeningen, maandag schema A en vandaag komt B.
Dit zijn mn stats nu: (alles 5x5 en deadlift 1x5)
SQ: 32,5 (Vandaag 35)
DL: 50
BOR: 30 (Vandaag 32,5)
OHP: 20
BP: 15 (Vandaag 20)
Ben alles nog een beetje aan het aanvoelen. Maar wat ik me dus afvroeg.. Ik zou graag maandag/vrijdag SL doen en op woensdag blijven bodypumpen (want gezellig, leuk). Werkt dat elkaar heel erg tegen? Kan ik beter echt voor de drie dagen SL gaan of zal ik zo ook wel vooruit komen?
Voor nu is het vooral serieus bezig zijn en een lekker gevoel bij het trainen hebben om niet snel af te haken met het programma.![]()
Mijn waist is maar 79cm, heel irritant met het kopen van keding.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:49 schreef BredeBroeder het volgende:
Weer een centimetertje eraf, blijft niks over van m'n waist.![]()
Ik zit nu op 78cm en ga richting de 75 als ik op 10% zit. Juist heerlijk, smalle waist in broeken, zijn bijna altijd beschikbaar.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:42 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Mijn waist is maar 79cm, heel irritant met het kopen van keding.![]()
Ja smalle waist wel maar dan zit het te strak om heupen/quads dus moet altijd een grotere maat met een riem dragen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:43 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zit nu op 78cm en ga richting de 75 als ik op 10% zit. Juist heerlijk, smalle waist in broeken, zijn bijna altijd beschikbaar.![]()
Broeken met grote thigh area bestellen. Ik haal zelf alleen nog raw denim voor spijkerbroeken (kan je heel goed de maat berekenen), of broeken met 20% stretch ofzo.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:47 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ja smalle waist wel maar dan zit het te strak om heupen/quads dus moet altijd een grotere maat met een riem dragen.![]()
Ik ben sinds een weekje van PPL overgestapt naar 4x per week UB/LB.
Op LB dag 1 doe ik mijn squats, op LB dag 2 mijn deadlifts. Daarnaast natuurlijk nog veel andere oefeningen (walking lunges, hip thrusts, leg press, etc). Met de invulling daarvan ben ik nog een beetje aan het spelen.
Nu vraag ik me af wat meer zin heeft: in beide workouts hamstrings en quads aanpakken, of op één dag de nadruk op quads en op de andere dag de nadruk op hams leggen?![]()
Ik doe beide dagen quads en hams alleen wissel af waar ik mee begin. Dus dag 1 begin ik met frontsquats daarna deadlifts, dag 2 begin ik met deadlifts daarna frontsquats en met assistance wissel ik sowieso een beetje af.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik ben sinds een weekje van PPL overgestapt naar 4x per week UB/LB.
Op LB dag 1 doe ik mijn squats, op LB dag 2 mijn deadlifts. Daarnaast natuurlijk nog veel andere oefeningen (walking lunges, hip thrusts, leg press, etc). Met de invulling daarvan ben ik nog een beetje aan het spelen.
Nu vraag ik me af wat meer zin heeft: in beide workouts hamstrings en quads aanpakken, of op één dag de nadruk op quads en op de andere dag de nadruk op hams leggen?
Geen idee of dit optimaal is overigens.![]()
Op allebei de dagen deadlifts? Is dat niet fucking zwaar?quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:13 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik doe beide dagen quads en hams alleen wissel af waar ik mee begin. Dus dag 1 begin ik met frontsquats daarna deadlifts, dag 2 begin ik met deadlifts daarna frontsquats en met assistance wissel ik sowieso een beetje af.
Geen idee of dit optimaal is overigens.
Ik heb de afgelopen week op dag 1 back squats gedaan en op dag 2 deadlifts en daarna front squats. Op dag 2 was ik eigenlijk na die twee oefeningen al helemaal leeg.
![]()
Valt mee, op de dag dat ik met deadlift begin doe ik max 5 hh zwaar, de andere dag meer reps en een stuk minder gewicht.(dus bv. dag 1 dl 5*160, dag 2 dl 10*120)quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:32 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Op allebei de dagen deadlifts? Is dat niet fucking zwaar?
Ik heb de afgelopen week op dag 1 back squats gedaan en op dag 2 deadlifts en daarna front squats. Op dag 2 was ik eigenlijk na die twee oefeningen al helemaal leeg.
Idem met squats.
En na die twee oefeningen ben ik idd wel redelijk leeg maar doe daarna alleen nog wat machinewerk en kuiten(die overigens 0 groeien).![]()
Ah okee. Ik dacht even dat het om een verkoudheid ging. Veel mensen zeggen griep terwijl ze gewoon wat snotterig zijn met een beetje vaag hoofd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:35 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ga niet met koorts, hoofdpijn en overal spierpijn trainen.![]()
Maar nee, dan zou ik ook een training overslaan. Ik probeer altijd wel gewoon te blijven eten en ik drink meer water.![]()
Dmv dit artikel berekend dat mijn calorie inname per dag op 2560 hoort te liggen voor een cut. Met een uur training per dag, zonder cardio.
Nu is het natuurlijk van noodzaak om zo veel mogelijk eiwitten binnen te krijgen en dus eiwitrijk voedsel te eten, heb hier twee vragen over:
Wat kan ik daarvoor het beste eten? (Behalve eieren) wat zijn nog meer voorbeelden van eiwitrijk voedsel en wanneer is iets eiwitrijk? Is mijn muesli van zo'n 12g/100g 'eiwitrijk'?![]()
Nog andere tips/tricks voor een cut?1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Ja, mijn onderhoud is berekend 2500. Echter eet ik ook 2500 en sport ik 5x pw + HIIT waar ik per sessie 200kcal mee verbrand (inclusief warming up).quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:35 schreef Nelvalhil het volgende:
Dmv dit artikel berekend dat mijn calorie inname per dag op 2560 hoort te liggen voor een cut. Met een uur training per dag, zonder cardio.
Nu is het natuurlijk van noodzaak om zo veel mogelijk eiwitten binnen te krijgen en dus eiwitrijk voedsel te eten, heb hier twee vragen over:
Wat kan ik daarvoor het beste eten? (Behalve eieren) wat zijn nog meer voorbeelden van eiwitrijk voedsel en wanneer is iets eiwitrijk? Is mijn muesli van zo'n 12g/100g 'eiwitrijk'?![]()
Nog andere tips/tricks voor een cut?
Oftewel, per dag zit ik op een 200kcal deficit. Ik moet zo rond de 140 gram eiwit per dag binnenkrijgen, maar kom daar meestal makkelijk boven. Magere melk bevat veel eiwit maar pas op: ook veel koolhydraten.
Daarnaast wel alle vis, mager vlees, pindakaas, kaas, zuivel etc. Nootjes ook. Als tip zou ik geven niet te snel willen gaan, als je een week geen verschil ziet in gewicht niet meteen gaan cutten in je calorieen. En elke week je waist omtrek meten.![]()
4 liter water per dag? Vind je dat niet een beetje overdreven? Ik zou ieder kwartier moeten pissen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:25 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen, water drinken deed ik sowieso al minstens 4 liter per dag.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Goed advies, maar in pindakaas, kaas en nootjes zitten ontzettend veel vet, evengoed eten of?quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, mijn onderhoud is berekend 2500. Echter eet ik ook 2500 en sport ik 5x pw + HIIT waar ik per sessie 200kcal mee verbrand (inclusief warming up).
Oftewel, per dag zit ik op een 200kcal deficit. Ik moet zo rond de 140 gram eiwit per dag binnenkrijgen, maar kom daar meestal makkelijk boven. Magere melk bevat veel eiwit maar pas op: ook veel koolhydraten.
Daarnaast wel alle vis, mager vlees, pindakaas, kaas, zuivel etc. Nootjes ook. Als tip zou ik geven niet te snel willen gaan, als je een week geen verschil ziet in gewicht niet meteen gaan cutten in je calorieen. En elke week je waist omtrek meten.1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Wel opletten dat het onverzadigd vet betreft, waarvan pindakaas en bijv. zalm dat heel erg hebbenquote:Op woensdag 24 februari 2016 18:56 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Goed advies, maar in pindakaas, kaas en nootjes zitten ontzettend veel vet, evengoed eten of?![]()
Ik zit dagelijks op dit:
150 Eiwit
250 Kh
75 Vet
Ik doe na anderhalve maand m'n eerste refeed, maar daar hoef je je nu nog niet druk om te maken.
Mik voor minimaal 1g vet/KG.![]()
Ik drink niks anders, is een gewoonte geworden en volgens mij kan het geen kwaad.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:44 schreef fathank het volgende:
[..]
4 liter water per dag? Vind je dat niet een beetje overdreven? Ik zou ieder kwartier moeten pissen.![]()
Je lichaam went er aan. Je staat hoogswaarschijnlijk ook niet elk half uur te pissen. Je lichaam neemt het vocht op ipv dat het direct naar je blaas gaat.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:05 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik drink niks anders, is een gewoonte geworden en volgens mij kan het geen kwaad.![]()
Je nieren kunnen maximaal 0.7~1 liter water per uur verwerken en maximaal 7~8 liter op een dag. Je moet alleen niet vergeten dat er ook heel veel vocht in voedsel zit. Het kan je nieren onnodig belasten om zoveel water te drinken. Tenzij je in de tropen zit of constant aan het zweten bent.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:05 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik drink niks anders, is een gewoonte geworden en volgens mij kan het geen kwaad.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Dat haal ik beide niet, dus maak me niet zo'n zorgen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Je nieren kunnen maximaal 0.7~1 liter water per uur verwerken en maximaal 7~8 liter op een dag. Je moet alleen niet vergeten dat er ook heel veel vocht in voedsel zit. Het kan je nieren onnodig belasten om zoveel water te drinken. Tenzij je in de tropen zit of constant aan het zweten bent.![]()
Het is belangrijk om genoeg vetten te eten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:56 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Goed advies, maar in pindakaas, kaas en nootjes zitten ontzettend veel vet, evengoed eten of?![]()
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:59 schreef Snorrenbaard het volgende:
Teen uit de kom, hekel aan die domme tegenslagen
![]()
Thanks! Ik denk dat ik na een tijdje wel over wil gaan naar 3x pw.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:49 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Welkom! Naar mijn mening voorlopig prima, het beginnen met een serieuzer programma in plaats van aankloten is een goede stap. Je zal met 2x per week SL nog vooruitgang boeken op kracht en techniek maar logischerwijs minder dan 3x per week.
Voor nu is het vooral serieus bezig zijn en een lekker gevoel bij het trainen hebben om niet snel af te haken met het programma.
En Bredebroeder, mijn BOR is inderdaad hoog, iets te hoog denk ik. 32,5 ging niet zo netjes en makkelijk als zou moeten. Ik ga denk ik terug naar 27,5 of 25 en vanaf daar met goede form rustig opbouwen.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom![]()
Ik heb een klein probleempje, ik had iets bij B&F besteld, alleen kwam tekort voor gratis bezorging ()dus heb ik wat om te testen erbij gehaald, dus nu heb ik van die flesjes eiwit, weet iemand een paar lekkere recepten, wat je ermee van kan maken?
![]()
Kan je overal voor gebruiken waar je normaal eiwit ook voor gebruikt. Anders Haagse bluf of iets dergelijks?quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef Doublepain het volgende:
testen erbij gehaald, dus nu heb ik van die flesjes eiwit, weet iemand een paar lekkere recepten, wat je ermee van kan maken?![]()
Vloeibaar eiwit? Daar kun je gewoon een omelet van maken. Evt combineren met een normaal ei als je niet alleen van alleen eiwit houdt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb een klein probleempje, ik had iets bij B&F besteld, alleen kwam tekort voor gratis bezorging ()dus heb ik wat om te testen erbij gehaald, dus nu heb ik van die flesjes eiwit, weet iemand een paar lekkere recepten, wat je ermee van kan maken?
Of eigenlijk bijna alles waar je anders normaal ei voor zou gebruiken.![]()
Myprotein is wel de duidelijke winnaar qua webshops moet ik zeggen. Heeft vaker kortingsacties, gebruikt DPD waardoor het maar een dag langer duurt dan PostNL en ze geven precies aan in welk uur het bezorgt wordt.
Bulkpowders duurt het 1-2 uur langer en DHL geeft vrijwel geen bezorgindicatie![]()
S'nachts tegen de deur van het toilet aan lopenquote:Op donderdag 25 februari 2016 08:47 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
S'nachts tegen de deur van het toilet aan lopen![]()
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bulk powders heeft ook zeer vaak aanbiedingen en is sowieso goedkoper. Die een dag langer wachten zal me verder een worst wezen :pquote:Op donderdag 25 februari 2016 12:39 schreef Kuiver het volgende:
Myprotein is wel de duidelijke winnaar qua webshops moet ik zeggen. Heeft vaker kortingsacties, gebruikt DPD waardoor het maar een dag langer duurt dan PostNL en ze geven precies aan in welk uur het bezorgt wordt.
Bulkpowders duurt het 1-2 uur langer en DHL geeft vrijwel geen bezorgindicatieAim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
sowieso goedkoper? Wat is daar goedkoper dan? alles is daar momentel duurder van wat ik besteld heb (creatine,cassein,visolie)quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:44 schreef relativity het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bulk powders heeft ook zeer vaak aanbiedingen en is sowieso goedkoper. Die een dag langer wachten zal me verder een worst wezen :p![]()
Ik deed eigenlijk nooit core/abs oefeningen (behalve compound lifts ofc) maar ben sinds een maandje een ab wheel gaan gebruiken en ben echt verbaasd hoeveel sterker het mijn core gemaakt heeft. Heeft me ook over mijn deadlift plateau geholpen.
De eerste keer onderschatte ik dat ding nogal en ging iets te hoog in volume; kon echt twee dagen niet meer normaal zitten en opstaan.
Feyenoord Rotterdam![]()
Goals@71kg:
BP 75-->100
DL 170-->200
SQ 95-->120
Volg nu conjugate method van massthetics (losjes),gericht specifiek op sticking points.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Wow wow jongens, kijk Simon Keizer is ineens supergespierd!Echt superr
http://www.cosmopolitan.n(...)/?visibilityoverride
Als dit de norm is voor NL vrouwen![]()
![]()
Health staat niet gelijk aan spieren héquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:11 schreef BredeBroeder het volgende:
Wow wow jongens, kijk Simon Keizer is ineens supergespierd!Echt superr
http://www.cosmopolitan.n(...)/?visibilityoverride
[ afbeelding ]
Als dit de norm is voor NL vrouwen
Hij kan ook gewoon heel gezond leven met alleen hardlopen ofzo![]()
Er wordt een heel artikel gemaakt over hoe super gespierd die isquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Health staat niet gelijk aan spieren hé
Titel: Holy smokes! Simon Keizer is plots súper gespierdquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Health staat niet gelijk aan spieren hé
Komt bij lange na niet in de buurt van CR7.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:45 schreef Deuce92 het volgende:
HIj heeft gewoon mooie, lange spieren zoals Ronaldo, ja toch.
Bovendien, mens Health is toch een mannenblad.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik ga eens even een hele domme vraag stellen.
Zijn er manieren om striae door spiergroei te voorkomen, bijvoorbeeld door voeding die de huid sterker of flexibeler maakt ofzo?
Ik keek net naar mijn kuiten en die zijn de afgelopen 1,5 jaar ontzettend gegroeid (door werk), en ik zag dat ik striae krijg onder de knieholte.
Mijn huid is er sowieso erg gevoelig voor, mijn benen en borsten zitten er ook al onder door een flinke pubergroeispurt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom![]()
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:44 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Titel: Holy smokes! Simon Keizer is plots súper gespierdOh niet gezien, dat is wel vreemd iddquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Er wordt een heel artikel gemaakt over hoe super gespierd die is![]()
Ik gooi wel eens een eitje (of alleen eiwitten) in m'n havermout. Als je havermout bijna kookt, gooi je het ei(wit) erbij, goed roeren totdat je het in je kommetje giet. Geeft een lekker fluffy structuurquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef Doublepain het volgende:
Wear em like tiger stripes. Verder: bio-oil smeren.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ga eens even een hele domme vraag stellen.
Zijn er manieren om striae door spiergroei te voorkomen, bijvoorbeeld door voeding die de huid sterker of flexibeler maakt ofzo?
Ik keek net naar mijn kuiten en die zijn de afgelopen 1,5 jaar ontzettend gegroeid (door werk), en ik zag dat ik striae krijg onder de knieholte.
Mijn huid is er sowieso erg gevoelig voor, mijn benen en borsten zitten er ook al onder door een flinke pubergroeispurt.![]()
Bio-oil heeft bij mijn biceps goed geholpen. Mijn striae daar was gewoon paars. Een tijdje niet trainen heeft toen ook geholpen, nu is het een stuk minder zichtbaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik gooi wel eens een eitje (of alleen eiwitten) in m'n havermout. Als je havermout bijna kookt, gooi je het ei(wit) erbij, goed roeren totdat je het in je kommetje giet. Geeft een lekker fluffy structuur
[..]
Wear em like tiger stripes. Verder: bio-oil smeren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: