abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:27:37 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159712998
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:29:14 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159713056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar je foto's
In random order.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 10-02-2016 14:44:47 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:29:46 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159713074
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 10-02-2016 14:47:36 (foto's in spoilers om makkelijker topic te loaden) ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159713298
Foto's van je eten maken. :')
International
pi_159713883
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:42:50 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159714982
Het eten zal wel uitstekend geweest zijn mag ik aannemen. Die lounge vind ik maar een hele kille bedoening. En dan valt de seat toch geweldig tegen zeg. Hij mag dan wat breder zijn, maar mijn gevoel zegt dat bed toch maar een gekunsteld geheel is. Dat doet Emirates in hun Business Class toch beter, met een complete bar achterin en, indien een raamplaats, veel meer privacy. Zo'n A380 is toch wel het fijnste toestel om mee te vliegen, in iedere klasse. Alleen in Economy moet je niet achterin zitten want dan staan er bij de immigration in ieder geval nog 500 wachtenden voor U.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159717918
Waarom heb je niet de cannelloni met saffraansaus genomen? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159717926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Dat is normaal gesproken geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:27:55 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159719075
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:37 schreef Aardbei16 het volgende:
Foto's van je eten maken. :')
Haters gonna hate. Dit is het eten wat je krijgt als je een ticket van 10.000 euro boekt. Dichterbij dit eten als deze foto's ga je nooit komen, of het is vanachter een gordijntje in economy class.

Vind dat het er goed uitziet, voor vliegtuigvoer! Behalve dat British Airways ontbijtje...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 09:30:17 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159719108
Vind de stoel er ook matig uitzien, met name als bed. Wel mooi hoe groot en ruim de cabine lijkt. Die suites bij de concurrentie zijn wel heel prive, maar daardoor ook wat claustrofobisch.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 10:20:41 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159719594
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Haters gonna hate. Dit is het eten wat je krijgt als je een ticket van 10.000 euro boekt. Dichterbij dit eten als deze foto's ga je nooit komen, of het is vanachter een gordijntje in economy class.

Vind dat het er goed uitziet, voor vliegtuigvoer! Behalve dat British Airways ontbijtje...
Ik wilde het niet zeggen, maar exact hetzelfde ontbijtje heb ik toch al vaker, welliswaar iets anders verpakt, op een intercontinentale vlucht mogen nuttigen. Niet echt bijzonder dus zolang het geen ter plekke fried eggs with English bacon is, en niet van die crispy zooi.

Maar heeft AF niet meer de First Class service waarbij je vóór vertrek in de lounge van een 3 sterren Michelin diner kunt genieten? Ooit één keer gedaan op een vlucht AMS-CDG-BKK vv, toen FB miles nog niet gekort werden op goedkope tickets en je na een trip AMS-GRU 24000 miles incl. bonus naar binnen kon kruien. Dus toen tijdens de KLM werelddeals 2 first class retours BKK voor 240000 miles geboekt. Belachelijk eigenlijk, want het enige wat je dan in dat vliegtuig nog doet is een prettige nachtrust en een ontbijt.

[ Bericht 11% gewijzigd door buzz1291 op 07-02-2016 10:38:57 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159719953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Ja, dat is prima te doen. Bagage wordt normaliter doorgelabeld tot de eindbestemming, tenzij je losse tickets voor het laatste stukje hebt geboekt. Ik heb een keer een stopover op Beijing gehad en alleen de borden zijn bij het 1e stuk, van uitgang vliegtuig naar transfer niet heel overzichtelijk. Zelf kijken en niet zomaar achter de meute aanlopen.

En ik ben jaloers op de business class/ first class vliegers. Ik vlieg regelmatig, maar helaas alleen op Europese vlucht wel eens business class gevlogen. Stelt natuurlijk in vergelijking weinig voor. Als ik een grote prijs zou winnen, zou ik eerst first class tickets boeken :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Gatochweg op 07-02-2016 11:17:24 ]
pi_159720348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Sowieso is overstappen nooit jouw probleem als je een reis op één ticket gekocht hebt. Mocht je de vlucht missen dan is de airline verantwoordelijk voor omboeking. En twee uur is ws zelfs op het meest verschrikkelijke vliegveld nog wel te doen, hooguit met wat rennen.

Veel plezier in 서울 O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159720364
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:58 schreef Gatochweg het volgende:
En ik ben jaloers op de business class/ first class vliegers. Ik vlieg regelmatig, maar helaas alleen op Europese vlucht wel eens business class gevlogen. Stelt natuurlijk in vergelijking weinig voor. Als ik een grote prijs zou winnen, zou ik eerst first class tickets boeken :D
Wat ik met werkreizen soms nog wel binnen het budget kan boeken is Premium Economy heen en Business terug. De nachtvlucht kunnen slapen is heel fijn, de dagvlucht boeit toch minder.

Maar alsnog best prijzig ja. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 7 februari 2016 @ 12:14:32 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159721260
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen, maar exact hetzelfde ontbijtje heb ik toch al vaker, welliswaar iets anders verpakt, op een intercontinentale vlucht mogen nuttigen. Niet echt bijzonder dus zolang het geen ter plekke fried eggs with English bacon is, en niet van die crispy zooi.

Maar heeft AF niet meer de First Class service waarbij je vóór vertrek in de lounge van een 3 sterren Michelin diner kunt genieten? Ooit één keer gedaan op een vlucht AMS-CDG-BKK vv, toen FB miles nog niet gekort werden op goedkope tickets en je na een trip AMS-GRU 24000 miles incl. bonus naar binnen kon kruien. Dus toen tijdens de KLM werelddeals 2 first class retours BKK voor 240000 miles geboekt. Belachelijk eigenlijk, want het enige wat je dan in dat vliegtuig nog doet is een prettige nachtrust en een ontbijt.
Best veel maatschappijen laten het menu door een sterrenchef ondertekenen, maar dat is vooral marketing en geen vergelijking met hun restaurants.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 12:20:09 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159721374
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat ik met werkreizen soms nog wel binnen het budget kan boeken is Premium Economy heen en Business terug. De nachtvlucht kunnen slapen is heel fijn, de dagvlucht boeit toch minder.

Maar alsnog best prijzig ja. ;(
Ik vlieg zoveel economy binnen europa dat ik intercontinentaal altijd met miles kan upgraden. Mijn maatschappij heeft echter geen first, ik hoop dat de partnership met etihad ooit first class award tickets toelaat. Dan boek ik direct om het een keer te zien. Zo'n appartment, dat is toch wel gaaf lijkt me.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159729146
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
  zondag 7 februari 2016 @ 16:32:56 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159729499
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:18 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
2,5 uur is goed te doen. TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #9 voor aanbiedingen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159740170
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:22 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Sowieso is overstappen nooit jouw probleem als je een reis op één ticket gekocht hebt. Mocht je de vlucht missen dan is de airline verantwoordelijk voor omboeking. En twee uur is ws zelfs op het meest verschrikkelijke vliegveld nog wel te doen, hooguit met wat rennen.

Veel plezier in 서울 O+
Thanks :D
pi_159747217
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:32 schreef donroyco het volgende:

[..]

2,5 uur is goed te doen. TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #9 voor aanbiedingen.
Thnx :)
pi_159749993
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:18 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
Goedkoopste ticket dat ik vind is met AA ¤399,-
2 mei heen, retour 9 mei.
pi_159771086
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:29 schreef Gatochweg het volgende:

[..]

Goedkoopste ticket dat ik vind is met AA ¤399,-
2 mei heen, retour 9 mei.
Prima prijs toch? Ik vloog vorige week ook over Londen en Los Angeles met BA en AA naar Honolulu. Ging prima hoor ^O^ Volgende week terug met de A380. Ben benieuwd.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159803174
FUUUUUUUUUUUU

BA aanbieding is voorbij?? :'(
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:31 #24
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159804488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Drifter__ het volgende:
FUUUUUUUUUUUU

BA aanbieding is voorbij?? :'(
Ja, was alleen maar het eerste weekend van februari.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 14 februari 2016 @ 20:45:02 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_159919512
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
  maandag 15 februari 2016 @ 09:57:58 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159929671
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 15 februari 2016 @ 10:35:05 #27
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159930152
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:45 schreef Momo... het volgende:
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
Kun je Icelandair niet gewoon bellen? NL +31 (0) 20 521 39 55

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Ligt er denk ik aan hoe laat je vliegt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159930751
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Laatste keer dat ik vanaf Amsterdam vloog was in de kerstvakantie en het was juist belachelijk rustig in tegenstelling tot de verhalen. Daarbij vlieg je op dinsdag dus denk dat het wel mee zal vallen?
Why do dishes when you can do daiquiris?
  maandag 15 februari 2016 @ 11:13:06 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_159930809
Kan het niet zeggen, vlieg altijd Europees en dan ga ik via de loopbrug. Ben daar nog nooit iemand anders tegen gekomen :D
  maandag 15 februari 2016 @ 11:19:07 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_159930917
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:13 schreef Blik het volgende:
Kan het niet zeggen, vlieg altijd Europees en dan ga ik via de loopbrug. Ben daar nog nooit iemand anders tegen gekomen :D
Hoe bedoel je?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 februari 2016 @ 12:53:25 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159933036
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Ik vlieg ook niet veel meer via AMS, meen echter uit dit topic dat juist FB Silver niet meer in de priority lane mag. Zou daar dus rustiger kunnen zijn. Recente klachten uit AMS zijn de rijen om in het land in te komen. Vertrek zou simpel moeten zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 februari 2016 @ 14:28:52 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_159935779
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
. Dat het daar, als ik moet vliegen, heel rustig is en je een kanon kan afschieten. Ben altijd de enige samen met security
  maandag 15 februari 2016 @ 16:00:09 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_159937899
quote:
1 Uw boekingsnummer dat wordt gebruikt voor het inchecken:: XXXX
2 U moet mogelijk uw luchtvaartreferentienummer verstrekken:
Weet iemand wat 2 is?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_159939415
Heeft hier iemand ervaring met het boeken van ticket via eDreams.nl?
  maandag 15 februari 2016 @ 19:01:05 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159942566
quote:
99s.gif Op maandag 15 februari 2016 12:53 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vlieg ook niet veel meer via AMS, meen echter uit dit topic dat juist FB Silver niet meer in de priority lane mag. Zou daar dus rustiger kunnen zijn. Recente klachten uit AMS zijn de rijen om in het land in te komen. Vertrek zou simpel moeten zijn.
Het probleem ligt niet zo zeer bij de priority line bij de beveiliging, ook niet toen FB silver er nog wel door mocht, niet bij Schengen en ook niet bij Niet Schengen, wat wel problemen kan geven is de rij bij de paspoortcontrole na de beveiliging, want als er veel posities bij de beveiliging open zijn dan kunnen de rijen daar aardig oplopen, zeker als men de zelfscan gates buiten gebruik moet stellen en alleen 2 posities daar open hebben.
Maar dit laatste heeft de aandacht, want natuurlijk beweerd de Marechaussee dat de kwaliteit van de controle niet wordt beïnvloed, het spreekt natuurlijk vanzelf dat de controle op Europese documenten waar niet gestempeld hoeft te worden verwaarloosbaar is.

Rijen om het land in te komen heeft vooral Schiphol zelf debet aan als men alle mensen in een bepaald filter terecht doet komen, ook mensen die met een bus naar een bepaald filter worden vervoerd. Maar ook daar geldt, de lijn voor EU documenten gaat altijd relatief snel, ook als er een hele rij staat... Maar meer dan 2 posities open hebben als Aeroflot, Ukraine Airlines en de KLM vlucht uit Rio de Janeiro rond het middaguur aan komt dat zal helpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159948657
Ik ben is een beetje aan het kijken voor tickets naar NYC. Nu heb ik een aantal tickets gevonden met overstap die echt veel goedkoper zijn, en dus het overwegen wel waard. Wat ik me nu afvroeg; hoe zit het de overstaptijd? Ik kwam een vlucht tegen met een overstap van 1u30 in Frankfurt, of 2u15 in Toronto. Nu weet ik niet hoe het allemaal precies zit met de security, dus vroeg ik me af of ik ruim genoeg zit met deze overstaptijden?
pi_159955933
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:39 schreef zlotka het volgende:
Ik ben is een beetje aan het kijken voor tickets naar NYC. Nu heb ik een aantal tickets gevonden met overstap die echt veel goedkoper zijn, en dus het overwegen wel waard. Wat ik me nu afvroeg; hoe zit het de overstaptijd? Ik kwam een vlucht tegen met een overstap van 1u30 in Frankfurt, of 2u15 in Toronto. Nu weet ik niet hoe het allemaal precies zit met de securitpy, dus vroeg ik me af of ik ruim genoeg zit met deze overstaptijden?
Dat kan prima, tenzij je oud/kreupel/invalide/analfabeet/blind bent.
In frankfurt moet je best wel een eind lopen en ook met een interne trein. Maar de 'bewegwijzering' brengt je vanzelf naar de juiste plek. Loop gewoon door en het komt goed.

Als je vlucht vertraagd is en je daardoor je aansluiting mist, zal je luchtvaartmaatschappi je altijd op de volgende vlucht zetten en je ook coupons geven voor een maaltijd, en soms zelfs een hotelovernachting (maar dat zal voor new york niet hoeven).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159955966
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:45 schreef Momo... het volgende:
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
Haal gewoon een creditcard bij je bank, het kost je 14 euro per jaar (dus 1 euro nog wat per maand) en het is gewoon heel makkelijk voor vliegtickets, allerhande webshops, auto huren, tijdens de vakantie zelf etc. Binnen een week heb je je creditcard binnen. Ik ben blij dat ik een tijdje terug gewoon een creditcard heb aangeschaft.
En vraag anders gewoon aan je vader of hij het even voorschiet met zn creditcard.

Altijd via de website van de vliegmaatschappij zelf boeken, tenzij een andere aanbieder het ticket goedkoper aanbiedt. Dit laatste had ik, via budget air kreeg ik precies dezelfde vlucht voor 200 euro goedkoper, dus ja dan boek je het via die site, maar weet je ook dat je je vlucht niet kan veranderen, dat je je stoel niet kan kiezen, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 03:19:14 #39
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159956253
^^ als hierboven, ik wilde het niet zeggen. In de meeste landen krijg je op je 16e al een credit card (met beperkte limiet) van de bank. Ik weet niet waar de paniek in Nederland om credit cards vandaan komt, het is een heel handig, veilig en betrouwbaar betaalmiddel.
pi_159957193
quote:
11s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:02 schreef Max-Westerman het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met het boeken van ticket via eDreams.nl?
Heb een aantal weken geleden een ticket via edreams.co.uk gekocht. Telt dat ook? :)
pi_159957795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:48 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Heb een aantal weken geleden een ticket via edreams.co.uk gekocht. Telt dat ook? :)
Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
pi_159958168
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
Nee, ik heb via edreams een aantal weken terug een Ryanair retourtje gekocht voor een prikkie toen ze een code hadden die nog 10 pond extra korting gaf.

Direct na boeking kreeg ik een bevestiging van Ryanair zelf, net alsof je via hun eigen website een ticket kocht. Voor de rest liep het goed via eDreams. Al is de website een beetje gaar soms. Dat is het enige.
pi_159958353
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:06 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Nee, ik heb via edreams een aantal weken terug een Ryanair retourtje gekocht voor een prikkie toen ze een code hadden die nog 10 pond extra korting gaf.

Direct na boeking kreeg ik een bevestiging van Ryanair zelf, net alsof je via hun eigen website een ticket kocht. Voor de rest liep het goed via eDreams. Al is de website een beetje gaar soms. Dat is het enige.
Klinkt gewoon goed dus.
Ik kan alleen dat ticket niet meer vinden :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:37:31 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159958615
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
Er zijn best veel negatieve ervaringen. Vooral door mensen die niet goed lezen. eDreams communiceert niet uitdrukkelijk dat je soms 2 losse tickets koopt, of dat je geen handbagage hebt en dat soort dingen. Vervolgens is dat op het vliegveld natuurlijk een slechte ervaring, als je zelf geen research doet. Het is niet vaak dat ze echt goedkoper kunnen zijn dan direct, maar je kunt wel lokaal betalen. Ze staan financieel onder druk (als je de beurskoers als indicator neemt) en dat is natuurlijk niet zo mooi als jij ze geld leent. Ik zou daarom alleen aanbevelen daar te boeken als je weet dat je direct een bevestigd ticket van de maatschappij krijgt. Zelf koop ik altijd direct bij de maatschappij mijn tickets.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159960963
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:37 schreef XL het volgende:

[..]

Er zijn best veel negatieve ervaringen. Vooral door mensen die niet goed lezen. eDreams communiceert niet uitdrukkelijk dat je soms 2 losse tickets koopt, of dat je geen handbagage hebt en dat soort dingen. Vervolgens is dat op het vliegveld natuurlijk een slechte ervaring, als je zelf geen research doet. Het is niet vaak dat ze echt goedkoper kunnen zijn dan direct, maar je kunt wel lokaal betalen. Ze staan financieel onder druk (als je de beurskoers als indicator neemt) en dat is natuurlijk niet zo mooi als jij ze geld leent. Ik zou daarom alleen aanbevelen daar te boeken als je weet dat je direct een bevestigd ticket van de maatschappij krijgt. Zelf koop ik altijd direct bij de maatschappij mijn tickets.
Klopt als een bus.

Er zijn inderdaad ook hele legioenen die steen en been klagen over budget airlines en hun bagageregels. Lezen doet wonderen.

Mijn vader zegt bij dergelijke uitspraken altijd: "Daar gaat het ook mis, mensen lezen niet." :)
pi_159961745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 03:19 schreef MartijnUK het volgende:
^^ als hierboven, ik wilde het niet zeggen. In de meeste landen krijg je op je 16e al een credit card (met beperkte limiet) van de bank. Ik weet niet waar de paniek in Nederland om credit cards vandaan komt, het is een heel handig, veilig en betrouwbaar betaalmiddel.
In Nederland heerst er een welhaast religieus mantra dat je absoluut geen geld mag lenen tenzij het echt noodzakelijk is. Creditcards worden gezien als een soort lening' omdat het niet rechtstreeks van je rekening af gaat.

Volgens mij is dit een diepgeworteld iets, geworteld in het aloude Calvinisme, die haat tegen lenen en alles wat daar op lijkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:49:21 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159970110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Nederland heerst er een welhaast religieus mantra dat je absoluut geen geld mag lenen tenzij het echt noodzakelijk is. Creditcards worden gezien als een soort lening' omdat het niet rechtstreeks van je rekening af gaat.

Volgens mij is dit een diepgeworteld iets, geworteld in het aloude Calvinisme, die haat tegen lenen en alles wat daar op lijkt.
Nee, het zijn de grootgrutters in Nederland die de grote explosie van credit cards tegenhouden. Zodra de Appies en Jumbo's betaling met credit card gaan toestasn, komt er een run op die kaarten. Althans, dat is mijn veronderstelling.

En dat je eerst moet sparen voordat je iets uitgeeft, vind ik een gezonde redenering. Ik heb die kaarten dan ook alleen voor het gemak, en gewoon iedere maand het dan openstaande volledig laten incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:58:12 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159970285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat kan prima, tenzij je oud/kreupel/invalide/analfabeet/blind bent.
In frankfurt moet je best wel een eind lopen en ook met een interne trein. Maar de 'bewegwijzering' brengt je vanzelf naar de juiste plek. Loop gewoon door en het komt goed.

Als je vlucht vertraagd is en je daardoor je aansluiting mist, zal je luchtvaartmaatschappi je altijd op de volgende vlucht zetten en je ook coupons geven voor een maaltijd, en soms zelfs een hotelovernachting (maar dat zal voor new york niet hoeven).
Let op, de luchtvaartmaatschappij is, als je het ticket in één keer met de betreffende overstap geboekt hebt, inderdaad verantwoordelijk om je op de plaats van bestemming te krijgen, maar is niet verplicht dat op de eerstvolgende vlucht te doen, want die kan volgeboekt zijn, of er zijn mensen met een hogere frequent flyer status die voor gaan.
Want het is beter om persoon A welke vandaag de connectie niet kan halen op de vlucht van overmorgen te zetten dan persoon A op de vlucht van morgen en persoon B op de vlucht van overmorgen, want dan moet de luchtvaartmaatschappij 2x denied boarding betalen aan zowel persoon A als B, terwijl bij een nog langere vertraging van persoon A er niet extra denied boarding kosten zijn. (Hotelovernachtingen en dergelijke zijn ze wel verantwoordelijk voor).

Persoonlijk kies ik er dan ook voor om te bekijken of de connectie op een betreffende luchthaven haalbaar is of als er na de betreffende vlucht nog meer vluchten naar de eindbestemming gaan zodat je gemakkelijk overgeboekt kunt worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159984062
Hoe ga ik morgen mijn overstap van 1:10 uur op Heathrow redden als ik achterin een A380 zit? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159984070
Zelde terminal?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_159984112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zelde terminal?
Denk het niet. Van intercontinentale vlucht naar EU-vlucht.

Ja, allebei terminal 5 ^O^ Dat moet lukken. Maar ik moet nog wel door de douane natuurlijk :{

[ Bericht 24% gewijzigd door Hallojo op 17-02-2016 08:37:37 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:43:05 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159985088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Denk het niet. Van intercontinentale vlucht naar EU-vlucht.

Ja, allebei terminal 5 ^O^ Dat moet lukken. Maar ik moet nog wel door de douane natuurlijk :{
Maar je moet wel met de trein, flink lopen vanaf de gate, door de security check. Dat kan echt krap zijn. Ik had hem laatst 1:20 en had zelfs nog tijd om te douchen, maar wel voorin zitten en fast lane overal en het hield qua tijd niet over. Niet treuzelen dus, ook al lijkt een uur in 1 terminal lang.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159995408
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_159995554
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:24 schreef Hallojo het volgende:
Hoe ga ik morgen mijn overstap van 1:10 uur op Heathrow redden als ik achterin een A380 zit? :o
Rennen. ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159995758
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159995831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als
Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_160020364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Rennen. ;)
Ik heb het gered! Moet nu nog een half uur wachten ook.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160022696
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
Ik zou gewoon zoeken naar goedkope tickets. Als je iets vindt wat grofweg >50 euro goedkoper is dan bij de maatschappij zelf, boek het dan via de site (de facto je reisbureau op dat moment). Anders, laat het zitten en koop bij de maatschappij.

Bij europese vluchten die sowieso goedkoper zijn kun je het iets nauwer nemen, b.v. als de site 22 euro administratiekosten rekent, neem dat dan als 'grens'.

Kijk op sites als secretflying, skyscanner etc. om aanbiedingen bij dit soort sites te vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160022731
Deze sites leven trouwens op de combis vliegticket + hotel/huurauto/andere dingen die ze aanbieden. Misschien dat je daar voor je vakantie iets leuks uit kunt halen (volgens mij is er een site vakantiepiraten.nl of zo die dit soort aanbiedingen opspoort, google eens) en dan is het natuurlijk wel voordeliger.

Deze sites zijn, zoals ik al zei, eigenlijk gewoon de hedendaagse vervanger voor het aloude reisbureau dat langzaam zal uitsterven in het internet tijdperk. Zelfs als het niet goedkoper is boeken veel mensen gewoon bij budgetair of soortgelijke sites omdat het gemakkelijker is, lekker op één plek je all-in inclusive reisje naar Antalya of Blanes boeken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160022873
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
pi_160023458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
pi_160023507
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
pi_160023703
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
pi_160024382
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
pi_160024853
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:51 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
Top! Veel reisplezier. Zolang je maar direct weer uit Jakarta vertrekt!
pi_160025315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.

Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.

Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160025456
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Ok. Bij TAM Linhas Aéreas kan dit in ieder geval NIET, bij Iberia ook niet. Je komt er wel in maar er staat dat je je vlucht niet kunt veranderen en dus ook geen stoelen kunt reserveren etc.
Het verschilt dus per maatschappij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160025527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.
Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).
quote:
Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.
Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

quote:
Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160025661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).

[..]

Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

[..]

Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Met budgetair via skyscanner nog nimmer extra administratie kosten betaald anders dan de prijs die op skyscanner aangegeven staat. (Maar dan moet je wel via een ticketvergelijker gaan, en niet rechtstreeks zelf zoeken).
Credit Card kosten zijn wel relatief hoog, maar binnen de afspraken qua % wat deze mogen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160126362
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Algemene Voorwaarden
  maandag 22 februari 2016 @ 20:06:31 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160127437
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Puur op basis dat KLM duurder is kun je bezettingsgraad niet voorspellen. Bij KLM zitten veel mensen met overstap en ook mensen zoals ik, die ryanair en transavie sowieso niet boeken. Voor die mensen gelden andere prijzen of speelt prijs een mindere rol. Over het algemeen heeft KLM een goede bezettingsgraad.

De kans bij KLM is groter dat het rustig is als, je buiten de ochtend en avond reist, er weinig overstap mogelijk is op Schiphol, en in combinatie met bovenstaande wanneer er ook nog eens concurrentie rond hetzelfde tijdstip vliegt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 22 februari 2016 @ 20:13:42 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160127656
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Is niet echt een peil op te trekken. Vroege middagvlucht heb je de meeste kans, wil je het zeker weten dan moet Ozzietukker even in z'n database met loadfactors kijken.

Maar voor hetzelfde geld proppen ze die middag vlucht vol met arme chineesjes die 's morgens om 6 uur met China Airlines geland zijn en na een ochtendje sightseeing in 020 weer hoppa naar de volgende Europese hotspot gedirigeerd worden. De late avondvluchten naar Boedapest en Milaan Linate staan er om bekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 februari 2016 @ 21:05:52 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160129417
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
De reden dat KLM 5x per dag naar Barcelona vliegt is omdat de vraag naar deze bestemming relatief hoog is. Dat is ook terug te vinden in de prijs welke KLM voor het ticket vraagt.
Vaak is overigens de laatste vlucht vanaf Barcelona naar Amsterdam relatief goedkoop omdat er namelijk bij aankomst in Amsterdam geen directe connecties naar verdere bestemmingen mogelijk zijn.

Mocht je wat ruimer willen zitten kan je overwegen om bijvoorbeeld te betalen voor een voorkeursstoel voorin het toestel, deze kosten extra geld en daarom worden ze meestal niet door reguliere passagiers geboekt, hoewel de frequent flyers ze gratis of tegen een lagere vergoeding kunnen verkrijgen, als er stoelen in economy over zijn in het toestel dan zijn het normaliter deze stoelen.

Wat dat aangaande, als de prijs stukken beter is met Transavia dan zou ik gewoon daarvoor gaan, want voor het (mini) blikje cola en cakeje, wrapje of broodje hoef je het ook niet te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160130165
Extra geld besteden aan een vlucht lijkt het mij alleen waard op een echte long haul vlucht. En boek dan meteen business of first class, met emirates of singapore of zo, dan kun je tenminste echt ontspannen.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die business vliegen binnen europa eigenlijk, behalve dan als je zo een long haul business hebt geboekt en je moet eerst overstappen binnen europa.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 21:30:03 #75
45833 crew  Fogel
pi_160130333
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_160150938
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:30 schreef Fogel het volgende:
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
Wat houdt dat in?
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:39:09 #77
45833 crew  Fogel
pi_160151063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_160151084
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56:51 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160152638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
Low cost airlines werken niet zo, die werken met enkele reizen, maar KLM is daar bijvoorbeeld nog goed in om hogere kosten te vragen als er geen 3 werkdagen of zaterdagnacht in het ticket zit.
Al moet worden gezegd, op routes waar zware concurrentie is, bijvoorbeeld naar Istanboel, biedt KLM zelfs enkele reis tickets aan tegen normale prijzen. Maar op de meeste markten houdt KLM voet bij stuk. (En niet geheel onterecht, mensen welke doordeweeks op en neer gaan zijn toch vaak de zakelijke klanten en die hebben niet veel keus, een werkgever gaat niet een werknemer 3 dagen weg laten zijn als het ook in 1 dag kan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:17:55 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160155082
Zijn het er nog veel met drie dagen? Ik zie het vaak met retourtjes op 1 dag. Met overnachtingen is het me al lang niet meer opgevallen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160156448
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:07:30 #82
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160160890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160184054
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9



Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
pi_160184059
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Boedapest is dan zakelijk over het algemeen wat minder interessant, en daarnaast heb je Transavia, KLM en Wizz Air welke op deze stad vliegen, en vorig jaar had je op maandag en vrijdag zelfs 3 vluchten van KLM naar Amsterdam, 2 van Wizz Air naar Eindhoven, 1 van Wizz Air naar Maastricht en 1 vlucht van Transavia naar Rotterdam, dat zet natuurlijk de prijzen wel onder druk. Inmiddels vliegt men niet meer naar Maastricht, maar zet Wizz Air de A321 in.

Ik vlieg overigens zowel met KLM als Wizz Air naar Budapest, in de winter over het algemeen KLM omdat bij winterse omstandigheden Schiphol het wat beter doet dan Eindhoven, maar bij Wizz Air zit ik altijd voorin het toestel terwijl bij KLM je wel een drankje en kleine versnapering krijgt maar gewoon ergens achterin zit als je geen extra toeslagen wilt betalen. (En elke vlucht weer het gezeik aanhoren dat men toch wel veel koffers meeneemt en het niet kwijt kan, nee KLM mutsen, dat komt door het eigen beleid van KLM, waardoor incheck bagage voor het gros van de reizigers niet meer gratis is, en nee de oplossing is niet dat mijn kleine rugtas onder de stoel voor mij gaat zodat ik minder beenruimte heb, de oplossing is dat de grote trolly in het laadruim gaat, en de volgende keer bij voorkeur al voordat men aan boord stapt dat men de bagage al labelt).

Soms vliegt een Wizz Air vooral in Oost Europa trajecten rechtstreeks waardoor deze direct interessanter zijn dan een mainstream airline, en als je een beetje goed boekt dan zijn de tarieven prima, bij kleine prijsverschillen, 99 euro met KLM of 79 euro met Wizz Air op een vergelijkbare route tja dan is de keus snel gemaakt.
Een werkgever zal over het algemeen toch wat meer gebaat zijn bij main stream airliners omdat deze ook oplossingen bieden als het mis gaat, bij een low cost airliner is dat minder, zakelijk zijn het vooral mensen die uit een eigen budget moeten putten die kosten een belangrijk aspect vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
Bedankt voor je snelle antwoord! :) We gaan het wel zien maar was toch even benieuwd hoe dat kon.
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:15:53 #88
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194944
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160194966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:15 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB
quote:
3.9
If the FDR is recovered in water, it shall immediately be packed in water (fresh, if
possible) and not be allowed to dry out. Packaging may be accomplished by sealing the
recorder (in water) inside a plastic beverage container with silicon adhesive or a similar
sealant. Contact the Chief of the Vehicle Recorder Division for further assistance.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 03:33:27 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:49:34 #90
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194989
quote:
99s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:30 schreef CrashO het volgende:

[..]

Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB

[..]

ahh, dat zou best kunnen ja. Klinkt in elk geval logisch. Wellicht toevallig paar gevallen van Aircrash investigation gezien met in water gevallen toestellen :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160196804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160198703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:21 #93
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160199661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:58:40 #94
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_160200707
Misschien tellen sommige maatschappijen business class 1-20 en dan economy 1-60 en doet Ethiad gewoon 1-20 is business, 21-80 is economy?

*voorbeeld nummers gebruikt
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_160211027
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Dat is Qatar Airlines die met de 777 gaat komen op Schiphol, Etihad blijft voorlopig komen met de A330 in de 2-4-2 indeling op Schiphol, KLM vliegt, ook met codeshare voor Etihad wel met de 787 naar Abu Dhabi, en dat is dan ook direct de reden dat er vooralsnog geen upgrade inzit.

Zoals gezegd, de huidige 787 heeft een groot aantal stoelen in de premium klasse, en dat doet men wel vaker met een nieuw toestel want deze wordt op belangrijke routes ingezet.
Uiteindelijk zal een Etihad het toch ook moeten hebben van het volume van passagiers (want de markt is vooral de transferpassagier met tussenstop, en die zijn wat prijsbewuster).

En dat wordt ook nog eens bevestigd door Etihad zelf;

Etihad Airways’ order for two variants of the B787 (-9 and -10), is one of the world’s largest for the type, totalling 71 aircraft. The airline currently operates its B787-9s to Washington DC, Zurich and Brisbane, with new destinations being added as it takes delivery of more of the aircraft type. The airline will also begin taking delivery of B787s in a two-class configuration from 2016

https://www.etihad.com/en(...)-on-singapore-route/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:25:20 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160211438
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Düsseldorf krijgt juist de dreamliner van Etihad
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:23:20 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_160213625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Los van de punten die al eerder genoemd zijn, kan een bedrijf ook baat hebben om met KLM te vliegen vanwege corporate deals met kickbacks in contracten. Dan is er nog locatie, een bedrijf uit de Randstad zal niet snel standaard gaan vliegen vanuit Eindhoven als er ook vanaf Schiphol gevlogen kan worden.
pi_160307839
Vraagje aan de Frequent Flyers betreft upgraden met miles van Economy naar Business bij KLM. Op een vlucht van Amsterdam naar Seoul. (enkel heenweg)

Als ik een Economy Class ticket koop met een tariefletter die upgradebaar is met miles. Deze betaald upgrade naar Economy Comfort. (geen idee welke letter dat is). Klopt het dan dat ik voor 16.000 of 24.000 miles kan upgraden naar Business class?

Zo ja, kan dat al maanden van te voren of enkel op de dag van vertrek als er plaatsen vrij zijn?

Edit: Volgens mij maak ik een denkfout. Premium Economy (W en S) is volgens mij enkel bij Air France.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halldor op 29-02-2016 11:41:38 ]
pi_160318362
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 29 februari 2016 @ 18:53:40 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160320345
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
En je ESTA aanvraag niet vergeten hé ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')