abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:43:05 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159985088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Denk het niet. Van intercontinentale vlucht naar EU-vlucht.

Ja, allebei terminal 5 ^O^ Dat moet lukken. Maar ik moet nog wel door de douane natuurlijk :{
Maar je moet wel met de trein, flink lopen vanaf de gate, door de security check. Dat kan echt krap zijn. Ik had hem laatst 1:20 en had zelfs nog tijd om te douchen, maar wel voorin zitten en fast lane overal en het hield qua tijd niet over. Niet treuzelen dus, ook al lijkt een uur in 1 terminal lang.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159995408
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 17:45:04 #54
414785 sirdanilot
pi_159995554
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:24 schreef Hallojo het volgende:
Hoe ga ik morgen mijn overstap van 1:10 uur op Heathrow redden als ik achterin een A380 zit? :o
Rennen. ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 17:53:26 #55
414785 sirdanilot
pi_159995758
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159995831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als
Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_160020364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Rennen. ;)
Ik heb het gered! Moet nu nog een half uur wachten ook.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 18:54:59 #58
414785 sirdanilot
pi_160022696
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
Ik zou gewoon zoeken naar goedkope tickets. Als je iets vindt wat grofweg >50 euro goedkoper is dan bij de maatschappij zelf, boek het dan via de site (de facto je reisbureau op dat moment). Anders, laat het zitten en koop bij de maatschappij.

Bij europese vluchten die sowieso goedkoper zijn kun je het iets nauwer nemen, b.v. als de site 22 euro administratiekosten rekent, neem dat dan als 'grens'.

Kijk op sites als secretflying, skyscanner etc. om aanbiedingen bij dit soort sites te vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 18:56:42 #59
414785 sirdanilot
pi_160022731
Deze sites leven trouwens op de combis vliegticket + hotel/huurauto/andere dingen die ze aanbieden. Misschien dat je daar voor je vakantie iets leuks uit kunt halen (volgens mij is er een site vakantiepiraten.nl of zo die dit soort aanbiedingen opspoort, google eens) en dan is het natuurlijk wel voordeliger.

Deze sites zijn, zoals ik al zei, eigenlijk gewoon de hedendaagse vervanger voor het aloude reisbureau dat langzaam zal uitsterven in het internet tijdperk. Zelfs als het niet goedkoper is boeken veel mensen gewoon bij budgetair of soortgelijke sites omdat het gemakkelijker is, lekker op één plek je all-in inclusive reisje naar Antalya of Blanes boeken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160022873
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
pi_160023458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
pi_160023507
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
pi_160023703
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
pi_160024382
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
pi_160024853
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:51 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
Top! Veel reisplezier. Zolang je maar direct weer uit Jakarta vertrekt!
pi_160025315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.

Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.

Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:26:07 #67
414785 sirdanilot
pi_160025456
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Ok. Bij TAM Linhas Aéreas kan dit in ieder geval NIET, bij Iberia ook niet. Je komt er wel in maar er staat dat je je vlucht niet kunt veranderen en dus ook geen stoelen kunt reserveren etc.
Het verschilt dus per maatschappij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:29:55 #68
414785 sirdanilot
pi_160025527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.
Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).
quote:
Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.
Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

quote:
Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160025661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).

[..]

Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

[..]

Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Met budgetair via skyscanner nog nimmer extra administratie kosten betaald anders dan de prijs die op skyscanner aangegeven staat. (Maar dan moet je wel via een ticketvergelijker gaan, en niet rechtstreeks zelf zoeken).
Credit Card kosten zijn wel relatief hoog, maar binnen de afspraken qua % wat deze mogen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160126362
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Algemene Voorwaarden
  maandag 22 februari 2016 @ 20:06:31 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160127437
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Puur op basis dat KLM duurder is kun je bezettingsgraad niet voorspellen. Bij KLM zitten veel mensen met overstap en ook mensen zoals ik, die ryanair en transavie sowieso niet boeken. Voor die mensen gelden andere prijzen of speelt prijs een mindere rol. Over het algemeen heeft KLM een goede bezettingsgraad.

De kans bij KLM is groter dat het rustig is als, je buiten de ochtend en avond reist, er weinig overstap mogelijk is op Schiphol, en in combinatie met bovenstaande wanneer er ook nog eens concurrentie rond hetzelfde tijdstip vliegt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 22 februari 2016 @ 20:13:42 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160127656
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Is niet echt een peil op te trekken. Vroege middagvlucht heb je de meeste kans, wil je het zeker weten dan moet Ozzietukker even in z'n database met loadfactors kijken.

Maar voor hetzelfde geld proppen ze die middag vlucht vol met arme chineesjes die 's morgens om 6 uur met China Airlines geland zijn en na een ochtendje sightseeing in 020 weer hoppa naar de volgende Europese hotspot gedirigeerd worden. De late avondvluchten naar Boedapest en Milaan Linate staan er om bekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 februari 2016 @ 21:05:52 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160129417
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
De reden dat KLM 5x per dag naar Barcelona vliegt is omdat de vraag naar deze bestemming relatief hoog is. Dat is ook terug te vinden in de prijs welke KLM voor het ticket vraagt.
Vaak is overigens de laatste vlucht vanaf Barcelona naar Amsterdam relatief goedkoop omdat er namelijk bij aankomst in Amsterdam geen directe connecties naar verdere bestemmingen mogelijk zijn.

Mocht je wat ruimer willen zitten kan je overwegen om bijvoorbeeld te betalen voor een voorkeursstoel voorin het toestel, deze kosten extra geld en daarom worden ze meestal niet door reguliere passagiers geboekt, hoewel de frequent flyers ze gratis of tegen een lagere vergoeding kunnen verkrijgen, als er stoelen in economy over zijn in het toestel dan zijn het normaliter deze stoelen.

Wat dat aangaande, als de prijs stukken beter is met Transavia dan zou ik gewoon daarvoor gaan, want voor het (mini) blikje cola en cakeje, wrapje of broodje hoef je het ook niet te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 februari 2016 @ 21:26:10 #74
414785 sirdanilot
pi_160130165
Extra geld besteden aan een vlucht lijkt het mij alleen waard op een echte long haul vlucht. En boek dan meteen business of first class, met emirates of singapore of zo, dan kun je tenminste echt ontspannen.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die business vliegen binnen europa eigenlijk, behalve dan als je zo een long haul business hebt geboekt en je moet eerst overstappen binnen europa.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 21:30:03 #75
45833 crew  Fogel
pi_160130333
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160150938
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:30 schreef Fogel het volgende:
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
Wat houdt dat in?
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:39:09 #77
45833 crew  Fogel
pi_160151063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160151084
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56:51 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160152638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
Low cost airlines werken niet zo, die werken met enkele reizen, maar KLM is daar bijvoorbeeld nog goed in om hogere kosten te vragen als er geen 3 werkdagen of zaterdagnacht in het ticket zit.
Al moet worden gezegd, op routes waar zware concurrentie is, bijvoorbeeld naar Istanboel, biedt KLM zelfs enkele reis tickets aan tegen normale prijzen. Maar op de meeste markten houdt KLM voet bij stuk. (En niet geheel onterecht, mensen welke doordeweeks op en neer gaan zijn toch vaak de zakelijke klanten en die hebben niet veel keus, een werkgever gaat niet een werknemer 3 dagen weg laten zijn als het ook in 1 dag kan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:17:55 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160155082
Zijn het er nog veel met drie dagen? Ik zie het vaak met retourtjes op 1 dag. Met overnachtingen is het me al lang niet meer opgevallen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 20:49:40 #81
414785 sirdanilot
pi_160156448
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:07:30 #82
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 22:15:07 #83
414785 sirdanilot
pi_160160890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160184054
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9



Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
pi_160184059
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Boedapest is dan zakelijk over het algemeen wat minder interessant, en daarnaast heb je Transavia, KLM en Wizz Air welke op deze stad vliegen, en vorig jaar had je op maandag en vrijdag zelfs 3 vluchten van KLM naar Amsterdam, 2 van Wizz Air naar Eindhoven, 1 van Wizz Air naar Maastricht en 1 vlucht van Transavia naar Rotterdam, dat zet natuurlijk de prijzen wel onder druk. Inmiddels vliegt men niet meer naar Maastricht, maar zet Wizz Air de A321 in.

Ik vlieg overigens zowel met KLM als Wizz Air naar Budapest, in de winter over het algemeen KLM omdat bij winterse omstandigheden Schiphol het wat beter doet dan Eindhoven, maar bij Wizz Air zit ik altijd voorin het toestel terwijl bij KLM je wel een drankje en kleine versnapering krijgt maar gewoon ergens achterin zit als je geen extra toeslagen wilt betalen. (En elke vlucht weer het gezeik aanhoren dat men toch wel veel koffers meeneemt en het niet kwijt kan, nee KLM mutsen, dat komt door het eigen beleid van KLM, waardoor incheck bagage voor het gros van de reizigers niet meer gratis is, en nee de oplossing is niet dat mijn kleine rugtas onder de stoel voor mij gaat zodat ik minder beenruimte heb, de oplossing is dat de grote trolly in het laadruim gaat, en de volgende keer bij voorkeur al voordat men aan boord stapt dat men de bagage al labelt).

Soms vliegt een Wizz Air vooral in Oost Europa trajecten rechtstreeks waardoor deze direct interessanter zijn dan een mainstream airline, en als je een beetje goed boekt dan zijn de tarieven prima, bij kleine prijsverschillen, 99 euro met KLM of 79 euro met Wizz Air op een vergelijkbare route tja dan is de keus snel gemaakt.
Een werkgever zal over het algemeen toch wat meer gebaat zijn bij main stream airliners omdat deze ook oplossingen bieden als het mis gaat, bij een low cost airliner is dat minder, zakelijk zijn het vooral mensen die uit een eigen budget moeten putten die kosten een belangrijk aspect vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
Bedankt voor je snelle antwoord! :) We gaan het wel zien maar was toch even benieuwd hoe dat kon.
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:15:53 #88
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194944
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160194966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:15 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB
quote:
3.9
If the FDR is recovered in water, it shall immediately be packed in water (fresh, if
possible) and not be allowed to dry out. Packaging may be accomplished by sealing the
recorder (in water) inside a plastic beverage container with silicon adhesive or a similar
sealant. Contact the Chief of the Vehicle Recorder Division for further assistance.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 03:33:27 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:49:34 #90
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194989
quote:
99s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:30 schreef CrashO het volgende:

[..]

Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB

[..]

ahh, dat zou best kunnen ja. Klinkt in elk geval logisch. Wellicht toevallig paar gevallen van Aircrash investigation gezien met in water gevallen toestellen :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160196804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160198703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:21 #93
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160199661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:58:40 #94
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_160200707
Misschien tellen sommige maatschappijen business class 1-20 en dan economy 1-60 en doet Ethiad gewoon 1-20 is business, 21-80 is economy?

*voorbeeld nummers gebruikt
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_160211027
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Dat is Qatar Airlines die met de 777 gaat komen op Schiphol, Etihad blijft voorlopig komen met de A330 in de 2-4-2 indeling op Schiphol, KLM vliegt, ook met codeshare voor Etihad wel met de 787 naar Abu Dhabi, en dat is dan ook direct de reden dat er vooralsnog geen upgrade inzit.

Zoals gezegd, de huidige 787 heeft een groot aantal stoelen in de premium klasse, en dat doet men wel vaker met een nieuw toestel want deze wordt op belangrijke routes ingezet.
Uiteindelijk zal een Etihad het toch ook moeten hebben van het volume van passagiers (want de markt is vooral de transferpassagier met tussenstop, en die zijn wat prijsbewuster).

En dat wordt ook nog eens bevestigd door Etihad zelf;

Etihad Airways’ order for two variants of the B787 (-9 and -10), is one of the world’s largest for the type, totalling 71 aircraft. The airline currently operates its B787-9s to Washington DC, Zurich and Brisbane, with new destinations being added as it takes delivery of more of the aircraft type. The airline will also begin taking delivery of B787s in a two-class configuration from 2016

https://www.etihad.com/en(...)-on-singapore-route/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:25:20 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160211438
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Düsseldorf krijgt juist de dreamliner van Etihad
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:23:20 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_160213625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Los van de punten die al eerder genoemd zijn, kan een bedrijf ook baat hebben om met KLM te vliegen vanwege corporate deals met kickbacks in contracten. Dan is er nog locatie, een bedrijf uit de Randstad zal niet snel standaard gaan vliegen vanuit Eindhoven als er ook vanaf Schiphol gevlogen kan worden.
pi_160307839
Vraagje aan de Frequent Flyers betreft upgraden met miles van Economy naar Business bij KLM. Op een vlucht van Amsterdam naar Seoul. (enkel heenweg)

Als ik een Economy Class ticket koop met een tariefletter die upgradebaar is met miles. Deze betaald upgrade naar Economy Comfort. (geen idee welke letter dat is). Klopt het dan dat ik voor 16.000 of 24.000 miles kan upgraden naar Business class?

Zo ja, kan dat al maanden van te voren of enkel op de dag van vertrek als er plaatsen vrij zijn?

Edit: Volgens mij maak ik een denkfout. Premium Economy (W en S) is volgens mij enkel bij Air France.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halldor op 29-02-2016 11:41:38 ]
pi_160318362
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 29 februari 2016 @ 18:53:40 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160320345
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
En je ESTA aanvraag niet vergeten hé ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160346442
Weet iemand als je via tussensite bij Emirates ticket boekt of je dan ook een stoel mag kiezen?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:36:52 #102
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160346555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand als je via tussensite bij Emirates ticket boekt of je dan ook een stoel mag kiezen?
Ik heb ooit via vliegwinkel.nl een Emirates ticket geboekt want op de gewenste vluchttijden was de prijs bij Emirates ineens omhoog geschoten. Zodra je een e-ticket nummer hebt, kun je op de Emirates site een stoel reserveren. Je word dan precies hetzelfde behandeld als ieder ander met een E-ticket nummer, waar dan ook aangeschaft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')