SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Een paar mooie haaksels uit het vorige topic:
DonnaRush maakte een mooie apenprinses:
een fleurige deken van Goitske:
een tas van MarSust:
een 'vreselijke' pop van NijntjesUk (ik vind haar helemaal niet vreselijk!)
mijn Piquantshawl:
[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 20-01-2016 15:43:06 ]in de haak.
Dat is de giveaway, die komt voor het daadwerkelijke stemmen (as of this week)quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:36 schreef trui het volgende:
met ontwerpwedstrijd tussen onze eigen Kirsten (van Haak Maar Raak) en Felted Button!
(al snap ik nog steeds niet helemaal of we nog kunnen stemmen hierop en waar dan precies. ik krijg nu de melding dat deze challenge al is afgelopen? vreemmmd!)
yes! daar komt de vote applicatie als het goed is bij te staan als nieuwe blogpostquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:43 schreef trui het volgende:
ok.we houden 't in de gaten! Is deze link voorlopig beter?
http://www.designwarschallenge.com/blog/
precies! Ik bedoel, ik ben all-in voor kleur... wat een werk!quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:59 schreef trui het volgende:
ik vind de chromatic cobbles wel heel mooi, maar hij ziet er zo ontzettend bewerkelijk uit, met al dat vlechtwerk.
Gewoon stemmen op welke je mooi vindt hoor!quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:14 schreef Susie het volgende:
Vind ze beiden mooi, moet blijkbaar niet stemmen op chromatic cobbles?
Mooie sjaal! Is dat patroon een beetje te doen? Heb nog nooit een engels patroon gebruikt, maar is misschien wel het proberen waard!quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:31 schreef Serinde het volgende:
Donna dat aapje is echt schattig, goed gelukt. Ik heb hem zelf een paar jaar geleden ook eens gemaakt, leuk om te doen met die rok enzo vond ik![]()
Ik heb net in een mooie oud-roze kleur de Alpaca your wrap gemaakt ...... koop ik eindelijk dan toch een nieuwe winterjas, kies ik een rode jas uitMaar weer een ander kleur garen uit gaan zoeken en nog een sjaal maken. Iemand nog tips voor een soepele rechte sjaal, mooi met garen van dikte stylecraft special DK of katia new cancun (zag ik laatst liggen bij het winkeltje, lijkt me het proberen waard).
Haha die calculator: Are you willing to come over and clean my home on an hour-for-hour basis? (100% discount)
Dat lijkt me wel wat
ja goed plan he!quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:31 schreef Serinde het volgende:
Donna dat aapje is echt schattig, goed gelukt. Ik heb hem zelf een paar jaar geleden ook eens gemaakt, leuk om te doen met die rok enzo vond ik![]()
Ik heb net in een mooie oud-roze kleur de Alpaca your wrap gemaakt ...... koop ik eindelijk dan toch een nieuwe winterjas, kies ik een rode jas uitMaar weer een ander kleur garen uit gaan zoeken en nog een sjaal maken. Iemand nog tips voor een soepele rechte sjaal, mooi met garen van dikte stylecraft special DK of katia new cancun (zag ik laatst liggen bij het winkeltje, lijkt me het proberen waard).
Haha die calculator: Are you willing to come over and clean my home on an hour-for-hour basis? (100% discount)
Dat lijkt me wel wat
Helaas, maarja de competitie was ook wel een grote naam hequote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef trui het volgende:
Kirsten, ik zie net dat die andere deken toch met een heel klein verschil gewonnen heeft. Jammer!
Zagen jullie gisteravond toevallig ook 'wat ben ik waard' (o.i.d.) met Atty? Ik vond het wel aardig om te zien. Ben benieuwd of ze nu wat geld kan gaan verdienen met haar ontwerpen. Ze maakt leuke dingen, maar tot nu toe is alles gratis he, dat scheelt natuurlijk wel wat in de populariteit.
Ik heb de sjaal met Scheepjes Colorcrafter gemaakt en ook met wat dikker garen vind ik hem erg mooi. Hij haakt heerlijk weg, er is ook een teltekening van, die heb ik gebruikt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Mooie sjaal! Is dat patroon een beetje te doen? Heb nog nooit een engels patroon gebruikt, maar is misschien wel het proberen waard!
Ik moet het inderdaad maar eens bij elkaar gaan passen morgen overdag. Misschien kan het ook best! Ben wel blij met de sjaal dus zou zonde zijn om hem niet te dragen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:03 schreef trui het volgende:
[..]
ja goed plan he!
en roze met rood, kan prima vind ik!
ik heb voor een pas bevallen collega wat baby slofjes gemaakt. nu maar hopen dat de baby niet al te grote voeten heeft, want ik vind ze er wat klein uitzien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ik heb ze even gevuld met wat keukenpapier, ik zie nu pas dat je het witte er een beetje doorheen ziet op de foto).
Ohnee, dat kan ik vast terug kijken. Lijkt me leuk om te zien.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef trui het volgende:
Kirsten, ik zie net dat die andere deken toch met een heel klein verschil gewonnen heeft. Jammer!
Zagen jullie gisteravond toevallig ook 'wat ben ik waard' (o.i.d.) met Atty? Ik vond het wel aardig om te zien. Ben benieuwd of ze nu wat geld kan gaan verdienen met haar ontwerpen. Ze maakt leuke dingen, maar tot nu toe is alles gratis he, dat scheelt natuurlijk wel wat in de populariteit.
Ik kon nergens opnde site vinden wie gewonnen had. Ik vond jouw deken veel mooier, die andere was zo enorm hysterischquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:24 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Helaas, maarja de competitie was ook wel een grote naam he![]()
Ja, ik zat voor de buis natuurlijk, en met ons denk ik half hakend Nederland haha!
Thanks!quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik kon nergens opnde site vinden wie gewonnen had. Ik vond jouw deken veel mooier, die andere was zo enorm hysterisch
(Die designwars site is op mobiel wel een enorm onoverzichtelijk gedrocht van een site zegwel een leuk idee overigens)
Oh, die ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 24 januari 2016 01:19 schreef Amnistia het volgende:
Vrijdag bezig geweest met deze muts!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb op de gok 12 bollen besteld, kom ik niet uit dan bestel ik wel bijquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:29 schreef trui het volgende:
Fannie, ik vind het lastig om daar een inschatting van te maken. De wafelsteek is wel een garenvreter. Misschien een proeflapje haken en dan wegen hoeveel garen daarin is gaan zitten?
Ja er komt elke week een flink stuk bijquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef DonnaRush het volgende:
Wauw, dat wordt al een hele deken!
Ik zou 'm denk ik uithalen en opnieuw beginnen. Vind het een heel mooi patroontje wat erin zit. Denk dat het echt afdoet als je een soort rand gaat haken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:52 schreef trui het volgende:
Hilzillah, wat een mooie trappelzak! Maar wat jammer dat ie wat te smal is uitgevallen. Ik zou niet goed weten hoe je hier een mooi randje aan kunt maken, heb je al een oplossing gevonden?
Mijn knaapje heet Sennquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:12 schreef DonnaRush het volgende:
Even ego want ben zo trots! Dekentje voor m'n neefje
[ afbeelding ]
Pwease, do!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef trui het volgende:
noem het gewoon acryl als 't acryl is!
(op mijn vraag of dat wel wol was zei ze 'ok, breigaren dan'. haha, ik heb me maar ingehouden maar ik had echt zin om te vragen of je er niet mee kon haken.'.
Groot!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:53 schreef Amnistia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga nu met dit leuke plantje beginnen
Grootquote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:53 schreef Amnistia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga nu met dit leuke plantje beginnen
Precies dit! Echt heel mooi!quote:Op maandag 22 februari 2016 09:17 schreef DonnaRush het volgende:
Wat mooi Serinde, die kleuren zijn ook fantastisch!
Ik heb er ooit een sjaal mee gebreidquote:Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb bolletjesgaren gekregen, zoiets als dit
[ afbeelding ]
Maar hoe maak ik daar in hemelsnaam iets van? Ik heb ook geen idee waar ik op moet zoeken voor een patroon van bijv een sjaal met dit soort garen.
Die is wel heel grappig zo ja!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb er ooit een sjaal mee gebreid
http://handwerktuin.blogspot.nl/2010/11/sjaal-breien.html?m=1
heb je een foto?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb een patroon gekocht waarbij gebruikt gemaakt wordt van de Mochilla-haaktechniek. Ik heb dat nog nooit gedaan, ben erg benieuwd of ik het onder de knie kan krijgen...
Van het patroon dat ik wil gaan haken bedoel je?quote:
Het is iets met yarn under en een meeloopdraad.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:16 schreef trui het volgende:
Leuk, snoeptomaatje! Dat wil ik ook altijd nog eens proberen. Is dat nou hetzelfde als tapestry haken of net iets anders? (Misschien heb ik dat al eens gevraagd maar dan ben ik 't antwoord alweer vergeten). Succes!
Volgens mij is dat hetzelfde. Ik ga ergens in april een workshop volgenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:16 schreef trui het volgende:
Leuk, snoeptomaatje! Dat wil ik ook altijd nog eens proberen. Is dat nou hetzelfde als tapestry haken of net iets anders? (Misschien heb ik dat al eens gevraagd maar dan ben ik 't antwoord alweer vergeten). Succes!
Nee, nog steeds niet. Ik ben haak-inspiratieloos.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:04 schreef trui het volgende:
Nou, noem dat maar superweinig, Serinde. Geweldig kraamcadeau!
En, ben je er al uit, Arual?
nou, dat van dat yarn under wist ik dus nog niet. succes!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:20 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Van het patroon dat ik wil gaan haken bedoel je?
[..]
Het is iets met yarn under en een meeloopdraad.
Zo ver ben ik dus![]()
ja, ik ken t patroon nietquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:20 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Van het patroon dat ik wil gaan haken bedoel je?
[..]
Het is iets met yarn under en een meeloopdraad.
Zo ver ben ik dus![]()
Hij is leukquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:57 schreef Amnistia het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baby Groot is af!
Alleen zie ik dat hij op de foto niet echt tot zijn recht komt.
In het echt is hij leuker!
Wat een leuke! Als ik dit soort dingen zie, zou ik willen dat ik amiguri kon haken, maar ik hou het toch maar bij dekens...quote:Op maandag 29 februari 2016 18:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik vind m nu al zo leuk, Amnistia!![]()
Kikker is af en nog ruim op tijd ook!
[ afbeelding ]
Wat een mooie tas. Erg grappig die ruitjes. Ziet er ingewikkeld uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:18 schreef trui het volgende:
welkom terug, Harrrrie!
superschattig, die Pica-Pau dino, Arual!
Ik heb m'n Vasarely tas eindelijk af.
[ afbeelding ]
Hoi dames, stiekem kijk ik wel eens in dit topic, leuke dingen zie ik hier voorbij komen! Afgelopen winter heb ik sjaals en een muts gehaakt voor mezelf aan de hand van youtubevideo's en dat was best leuk om te doen. Nu zie ik hier deze dino en daar ben ik wel een beetje verliefd op, ik houd van dino's! Maar is zoiets als beginner te doen? Op zich staan de meeste technieken op youtube wel voorgedaan denk ik en hoe je patronen moet lezen ook, dus het lijkt me dat als ik er genoeg tijd instop dat het dan moet lukken? Of denken jullie daar anders over? Qua netheid is het vooral veel oefenen.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Toch maar Mollie Makes gekocht met daarin Eduardo de Dino van Pica-Pau. Dit is de generale repetitie, ik ga er nog eentje maken. Maar dan met genoeg wol van 1 kleur.[ afbeelding ]
Kopjes en glazenquote:Op maandag 14 maart 2016 20:43 schreef HarrrrieH het volgende:
Leuk. Is het meer voor kopjes, kaarsjes er of pannenformaat?
Ik denk dat het wel moet lukken hoor! ben zelf ook begonnen met poppetjes/diertjes (na een paar mutsen dan).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:11 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Hoi dames, stiekem kijk ik wel eens in dit topic, leuke dingen zie ik hier voorbij komen! Afgelopen winter heb ik sjaals en een muts gehaakt voor mezelf aan de hand van youtubevideo's en dat was best leuk om te doen. Nu zie ik hier deze dino en daar ben ik wel een beetje verliefd op, ik houd van dino's! Maar is zoiets als beginner te doen? Op zich staan de meeste technieken op youtube wel voorgedaan denk ik en hoe je patronen moet lezen ook, dus het lijkt me dat als ik er genoeg tijd instop dat het dan moet lukken? Of denken jullie daar anders over? Qua netheid is het vooral veel oefenen.
Oooquote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:53 schreef trui het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel moet lukken hoor! ben zelf ook begonnen met poppetjes/diertjes (na een paar mutsen dan).
welke was dat dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:58 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
OooHeb wel zin eraan te beginnen, moet ik alleen dat blad ergens zien te bestellen.
Zit nu op ravelry te kijken, dank je, zie daar ook een schattige stegosaurus, maar die patronen zien er angstaanjagend uit als je niet weet hoe het te lezen. Eerst maar eens wat youtubecursusjes doen dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke was dat dan?
op ravelry staan er ook
Ik vond het patroon voor deze dino wel een beetje puzzelen. Maar ik werk ook weinig met patronen. Ik moest wel 'zelf nadenken'. Op een gegeven moment moest ik bijvoorbeeld de basis van de ruggengraat aanleggen, en toen zat ik aan de zijkant van de nek. Toen heb ik dus zelf maar bedacht dat ik vier of vijf steekjes moest doorhaken tot aan de achterkant van de nek, anders zat die rug zo raar. Ik weet niet of ik zoiets als beginner had aangedurfd! Het zit hem overigens niet in de steken zelf: de basis is voldoende. Maar als ik een patroon moest aanraden aan een beginner, dan zou ik deze niet direct kiezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:11 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Hoi dames, stiekem kijk ik wel eens in dit topic, leuke dingen zie ik hier voorbij komen! Afgelopen winter heb ik sjaals en een muts gehaakt voor mezelf aan de hand van youtubevideo's en dat was best leuk om te doen. Nu zie ik hier deze dino en daar ben ik wel een beetje verliefd op, ik houd van dino's! Maar is zoiets als beginner te doen? Op zich staan de meeste technieken op youtube wel voorgedaan denk ik en hoe je patronen moet lezen ook, dus het lijkt me dat als ik er genoeg tijd instop dat het dan moet lukken? Of denken jullie daar anders over? Qua netheid is het vooral veel oefenen.
Dank je voor je reactie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vond het patroon voor deze dino wel een beetje puzzelen. Maar ik werk ook weinig met patronen. Ik moest wel 'zelf nadenken'. Op een gegeven moment moest ik bijvoorbeeld de basis van de ruggengraat aanleggen, en toen zat ik aan de zijkant van de nek. Toen heb ik dus zelf maar bedacht dat ik vier of vijf steekjes moest doorhaken tot aan de achterkant van de nek, anders zat die rug zo raar. Ik weet niet of ik zoiets als beginner had aangedurfd! Het zit hem overigens niet in de steken zelf: de basis is voldoende. Maar als ik een patroon moest aanraden aan een beginner, dan zou ik deze niet direct kiezen.
Maar zoals gezegd: ik ben niet zo van de patronen en ik haak te strak. Dat vertekent een patroon waarschijnlijk ook.
Dank je, ga ik denk ik wel nodig hebben. Ik heb nu deze op het oog: http://www.ravelry.com/patterns/library/hello-stegosaurus Maar het patroon is dus echt in korte tekens neergezet. Misschien wel normaal, maar mij zegt het (nog) niks. Sowieso ga ik niet zo snel, eerst dit weekend maar eens kijken of ik wat mooie wol of garen kan vinden. Dan maar eens wat experimenteren met behulp van youtube.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:29 schreef trui het volgende:
Mocht je iets niet snappen, dan kun je het hier ook nog vragen natuurlijk he, Polenbatser. Bijzondere naam trouwens!
ja, dat is dan even puzzelen, maar er is veel informatie over hoe de steken genoemd en afgekort worden. Let wel even op dat in dit patroon met Britse termen is gewerkt. Er zijn nogal verschillen tussen de Britse en Amerikaanse benaming van steken. Ze gebruiken soms dezelfde namen voor verschillende steken. zie bijv. hier: http://charami.com/vertaal-en-omzetschemas/engels-vertaalschema/quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:11 schreef Polenbatser het volgende:
Dank je, ga ik denk ik wel nodig hebben. Ik heb nu deze op het oog: http://www.ravelry.com/patterns/library/hello-stegosaurus Maar het patroon is dus echt in korte tekens neergezet. Misschien wel normaal, maar mij zegt het (nog) niks. Sowieso ga ik niet zo snel, eerst dit weekend maar eens kijken of ik wat mooie wol of garen kan vinden. Dan maar eens wat experimenteren met behulp van youtube.
Dank je! We zullen zien hoe lang ik het volhoud.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:55 schreef DonnaRush het volgende:
Welkom Polenbatser!
Ik ben nu bezig met Croco Joe van Dendennis. Heb nog nooit eerder iets van Dendennis gehaakt, dus dat is ook wel weer eens leuk.
Kijk, dat is handig, dank je wel! Morgen ga ik naar de winkel om wat mooie bollen wol uit te zoeken. Naja, stiekem zal het wel geen wol zijn, garen dan (maar dat is toch die heel dunne draad?). Ok, ik heb al geen idee hoe het heet dus.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:27 schreef trui het volgende:
[..]
ja, dat is dan even puzzelen, maar er is veel informatie over hoe de steken genoemd en afgekort worden. Let wel even op dat in dit patroon met Britse termen is gewerkt. Er zijn nogal verschillen tussen de Britse en Amerikaanse benaming van steken. Ze gebruiken soms dezelfde namen voor verschillende steken. zie bijv. hier: http://charami.com/vertaal-en-omzetschemas/engels-vertaalschema/
Limone is prima haakkatoen, komt overeen met de merken die ik noemde. Die andere ken ik niet. Ben erg benieuwd hoe je het vindt om te haken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:40 schreef Polenbatser het volgende:
Ik dacht inderdaad aan naaigaren.Ik woon niet in Nederland en de winkel waar ik heenga heeft vooral garen van Schoeller Stahl / Austermann, zit te denken om Limone of Algarve te nemen, beide zijn puur katoen. Die zijn ook geschikt voor naald 3 zoals ze aanraden in het patroon. Net even een filmpje bekeken over hoe je een 'magic ring' begint.
Ik moet alleen dit weekend wel streng voor mezelf zijn en eerst m'n appartement schoonmaken voor ik aan het haken begin.
Ok, dan ga ik eens kijken wat ze op voorraad hebben van Limone, zie wel leuke kleuren op de site, maar geen idee wat de winkel heeft. Ben ook erg benieuwd hoe het is, de sjaal en muts waren leuk, maar ik had ook heel dik garen, dus het was snel af. Ik ben nu vooral bang dat het toch te moeilijk zal zijn, maar dan kom ik jullie hier wel lastigvallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 12:50 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Limone is prima haakkatoen, komt overeen met de merken die ik noemde. Die andere ken ik niet. Ben erg benieuwd hoe je het vindt om te haken.
quote:Op zondag 20 maart 2016 09:13 schreef MarSuSt het volgende:
Ziet er netjes uit, polenbatser. Je loose end is inderdaad het draadje van de magische ring. Na een aantal toeren kun je die nog even aantrekken, zodat je geen gaatje meer ziet. Je kunt dat draadje inderdaad door wat steken heen en weer halen. Bij knuffels haken laat ik het draadje eerlijk gezegd gewoon zitten. Het zit dan toch aan de binnenkant van je werk. Ik heb nog nooit gehad dat de magische ring losser ging zitten na een tijd.
Ik heb hem inderdaad goed aangetrokken en toen stiekem toch een knoopje gelegd, want realiseerde me dat het inderdaad aan de binnenkant zit en het onzichtbaar is en je er dus eigenlijk niks mee hoeft te doen. Gevoelsmatig denk ik namelijk dat als je het een paar keer door andere steken haalt dat het dan tóch los gaat zitten. Maar ik zie op al die filmpjes dat dat dus niet zo is en jullie geven dat ook aan, maar ik moet nog even die knop omschakelen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:23 schreef DonnaRush het volgende:
Wat MarSuSt zegt. Soms haal ik dat draadje door 2-3 steken, maar verder niet. Draadjes aan het einde van het haakwerk haal ik een paar keer heen en weer door 5-6 steken. Ik maak nooit knoopjes.
Ik heb me werkelijk waar nooit ook maar bedacht dat je dat draadje af zou moeten hechten. Ik keer mijn werkje zo, dat het aan de binnenkant zit. Soms gebruik ik dit draadje als steekmarkeerder, dan haal ik het door de laatste steek van een toer heen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:52 schreef Polenbatser het volgende:
Ok, ben begonnen! Wat een gedoe zo'n magic ring, al die draadjes, heb er goed mee zitten prutsen, maar uiteindelijk is hij redelijk netjes gelukt voor een beginner vind ik. Ik heb nu dit stukje gedaan:
1) Magic ring, 6 dc [6]
2) {+} 6 times [12]
3) {3 dc, +} 3 times [15]
4) 2 dc, +, 2 dc, +, 3 dc, +, 3 dc, +, 1 dc [19]
Pull the magic loop tighter and sew in the loose end. Nobody wants stuffing oozing out of a dinosaur nose.
Alleen wat wordt er precies bedoeld met 'sew in the loose end'? Dat draadje van de magic ring, zodat het niet weer los gaat neem ik aan. Alleen moet ik er dan een knoopje in maken en de rest een stukje door de andere steken heen weven? Wat is het mooiste?
Hier is een (slechte) foto van hoe 'ver' ik ben.![]()
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp moet je dus gewoon een stukje haken, dat draad breken en ergens anders aanhechten.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:32 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hem inderdaad goed aangetrokken en toen stiekem toch een knoopje gelegd, want realiseerde me dat het inderdaad aan de binnenkant zit en het onzichtbaar is en je er dus eigenlijk niks mee hoeft te doen. Gevoelsmatig denk ik namelijk dat als je het een paar keer door andere steken haalt dat het dan tóch los gaat zitten. Maar ik zie op al die filmpjes dat dat dus niet zo is en jullie geven dat ook aan, maar ik moet nog even die knop omschakelen.
Ik ben weer een paar rijen verder, de kop is af, alleen nu kom ik bij een lastig stukje voor m'n gevoel, omdat ik de draad moet afknippen. Ben nu hier:
13) 6 dc, -, 3 dc, 1 sc. Break yarn (5 st left unworked in this round) [16]
14) Join by making next st in 2nd st from start marker (1 st left unworked). 1 sc, 1 dc, +, 1 dc, +, 2 dc, +, 7 dc (... as 1 dc, ^, 5 dc) [19]
Hoe doen jullie dat? Want ik vind allemaal filmpjes van de draad afwerken aan het einde van het werk, maar ik heb deze steek nog gewoon nodig straks. Gewoon afknippen en de draad door het lusje trekken en het eindje dan inweven? Of maken jullie nog een extra losse steek? Volgens mij is dat dan hetzelfde als een knoopje? Zat ook te denken dat ik dat eindje dan weer samen kan knopen met het eindje van het nieuwe begin, want het zit aan de binnenkant en dan weet ik zeker dat het niet los gaat.
Sorry voor al de vragen, maar het helpt me wel goed.
Ik snap je! Ik moet nu het afbreken en ergens anders beginnen vaak herhalen. Is nog best lastig, gelukkig geeft het patroon ook aan wanneer je in de halve vaste steek een vaste moet maken. Is voor de oriëntatie wel handig. Ook al heb ik af en toe echt momenten van verwarring gehad, maar voor alsnog klopt het qua aantal steken wel en het ziet er ook wel uit zoals het zou moeten volgens mij. Los van dat sommige steken niet zo mooi zijn, maar dat vind ik zelf niet heel storend. Dit is m'n vooruitgang van vandaag.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:03 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp moet je dus gewoon een stukje haken, dat draad breken en ergens anders aanhechten.
Als ik dat moet doen haak ik dus m`n laatste steek, knip ik het lang af en trek ik die draad door m`n steek heen. Dan heb je zeg maar je steek waar een draadje uit hangt aan de bovenkant. Ik kan dan in die steek nog gewoon haken en zodra dat gebeurt is haal ik die losse draad door een paar steken. Soms maak ik idd met het begindraad van het nieuwe stukje een knoopje met het oude draad zodat het extra vast zit (dan maak ik dus wel eens een knoopje, maar met afhechten nooit).
God, dit klinkt als een wirwar. Ik hoop dat je er iets van snapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tijd heb ik onderschat volgens mij.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:10 schreef trui het volgende:
zo'n knuffel die uit veel onderdeeltjes bestaat kost altijd aardig wat tijd, PB. Het netjes aan elkaar naaien van die onderdelen is ook nog weer een uitdaging.In de OP van dit topic staan wel linkjes naar sites met handige tips hiervoor trouwens, bijv. die van planetjune.
Euh, ik denk een enkele? Ik weet het eigenlijk niet, ik heb een aantal filmpjes gekeken, maar het toen gedaan volgens deze: Dat was één van de weinige die vaste steken erin maakte. Ik zocht eerst op die Engelse termen, maar kreeg toen het probleem dat het allemaal Amerikaanse filmpjes waren en dat is dan stiekem een halve vaste. Deze vond ik wel goed uitgelegd. Wat is het verschil tussen een enkele en een dubbele magische ring?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:11 schreef trui het volgende:
In plaats van de magic ring kun je ook best met iets minder ingewikkelde varianten van een beginring werken hoor.
Bijvoorbeeld: twee of 3 lossen maken en in de eerste losse werken alsof het zo'n ring is.
Of: je maakt een 4 lossen, haakt de laatste vast aan de eerste zodat je een rondje hebt, en gaat dan in het gat van dat rondje je eerste vasten haken. Dan kun je 'm net iets minder strak aantrekken, maar op zich werkt dat ook prima.
Maar als je de magic ring toch al enigszins onder de knie hebt is het ook wel handig om daar gebruik van te maken. Gebruik je de enkele magic ring of de dubbele?
de dubbele zit wat steviger vast, die krijg je niet zomaar meer los. Zie bijv. hier voor wat informatie, al vind ik niet dat ze daar goed uitleggen hoe je hem strak moet trekken als je de ring gaat sluiten.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:22 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Euh, ik denk een enkele? Ik weet het eigenlijk niet, ik heb een aantal filmpjes gekeken, maar het toen gedaan volgens deze: Dat was één van de weinige die vaste steken erin maakte. Ik zocht eerst op die Engelse termen, maar kreeg toen het probleem dat het allemaal Amerikaanse filmpjes waren en dat is dan stiekem een halve vaste. Deze vond ik wel goed uitgelegd. Wat is het verschil tussen een enkele en een dubbele magische ring?
Ik vind het wel mooi als het gat zo klein mogelijk is, dus daarom wil ik die magische ring ook wel goed oefenen. Het is gewoon onhandigheid met vasthouden, hij is verder niet heel moeilijk gelukkig.
heel mooi! ik maak de tas in zwart-grijs. (op verzoek).quote:Op maandag 21 maart 2016 19:32 schreef MarSuSt het volgende:
Ziet er netjes uit, polenbatser. En mooie tas, trui. In welke kleuren maak je hem? Ik ben zelf bezig met een mochila tas. Dit is de bodem.
[ afbeelding ]
Als ik van kleur wissel, pak ik de nieuwe draad vanaf de bol. Dus als er een draaiing in de draden zit, komt die vlak bij mijn werk en daar haak ik gewoon overheen. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit? Werkt prima en voorkomt dat "kantklossen".quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:19 schreef trui het volgende:
[..]
heel mooi! ik maak de tas in zwart-grijs. (op verzoek).
Even een vraag. Als ik jouw plaatje zo zie met die bolletjes allemaal mooi op een rij in dat mandje, hoe ga jij om met de kleurenwissel, zodat de bolletjes niet steeds allemaal om elkaar heen draaien? Bij mij draaien de draden automatisch steeds in 1 richting om elkaar heen bij elke kleurenwissel, dus ik moet regelmatig even alle bolletjes ook weer een paar keer om elkaar heen draaien zodat het niet teveel verstrengeld raakt. Maar zo te zien heb jij daar een handiger truc voor?
Ik geloof dat ik het begrijp, maar wordt dat niet enorm dik? Of haak je niet voortdurend over de meeloopdraden heen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Als ik van kleur wissel, pak ik de nieuwe draad vanaf de bol. Dus als er een draaiing in de draden zit, komt die vlak bij mijn werk en daar haak ik gewoon overheen. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit? Werkt prima en voorkomt dat "kantklossen".
Ja, je haakt de meeloopdraden het gehele werk mee. Daardoor wordt het erg stevig en is deze techniek dus zeer geschikt voor tassen. Een goede mochila tas blijft dan ook rechtop staan. Ook leuk voor pannelappen of een kussen, maar ik zou de mochila of tapestry techniek inderdaad niet gebruiken voor bv een omslagdoek. Valt weinig om te slaan, haha.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:17 schreef trui het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het begrijp, maar wordt dat niet enorm dik? Of haak je niet voortdurend over de meeloopdraden heen?
Die wordt erg mooi! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij af is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ja, je haakt de meeloopdraden het gehele werk mee. Daardoor wordt het erg stevig en is deze techniek dus zeer geschikt voor tassen. Een goede mochila tas blijft dan ook rechtop staan. Ook leuk voor pannelappen of een kussen, maar ik zou de mochila of tapestry techniek inderdaad niet gebruiken voor bv een omslagdoek. Valt weinig om te slaan, haha.
[ afbeelding ]
dat dacht ik hier ook gelezen te hebben, maar elders zei iemand anders dat je de draad juist beter ziet bij YU. Neem een kleinere naald, dat scheelt al een boel heb ik gemerkt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:23 schreef kirsten. het volgende:
Gaaf MarSuSt! Ooit wil ik er nog wel eens eentje maken. Ik ben er wel eens aan begonnen, het probleem was alleen dat je bij mij heel erg de meeloopdraden zag tussen de steken in en dat werd gewoon erg lelijk. Maar laatst las ik iets over dat er een speciale steek wordt gebruikt waar je geen yarn over doet, maar een yarn under. Klopt dit?
Klopt, ik haak yarn under en door de achterste lus. Dit is zodat de steken en dus de afbeelding recht uitkomt. Als je gewoon door beide lussen haakt en yarn over gaat een afbeelding schuin staan. De meeloopdraden blijf je toch wel een beetje zien. Het is een stukje ervaring, hoe vaker je het doet hoe beter het gaat. Maar ook strak haken is wel belangrijk en sommige kleuren zijn lastiger. Mijn kleurtjes lijken wel op elkaar, maar bij bijvoorbeeld zwart en wit blijf je de meeloopdraden wel zien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:23 schreef kirsten. het volgende:
Gaaf MarSuSt! Ooit wil ik er nog wel eens eentje maken. Ik ben er wel eens aan begonnen, het probleem was alleen dat je bij mij heel erg de meeloopdraden zag tussen de steken in en dat werd gewoon erg lelijk. Maar laatst las ik iets over dat er een speciale steek wordt gebruikt waar je geen yarn over doet, maar een yarn under. Klopt dit?
Ik zeg (heel optimistisch) bewaren voor de herfst. Laat maar komen die lente wat mij betreft!quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:34 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik heb trouwens nog een paar van die dikke bollen Noa (zwart wit en blauw) van de wibra of zeeman. Is daar nog wat leuks mee te doen voor het voorjaar of maar bewaren voor komende herfst/winter?
Prachtig!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ja, je haakt de meeloopdraden het gehele werk mee. Daardoor wordt het erg stevig en is deze techniek dus zeer geschikt voor tassen. Een goede mochila tas blijft dan ook rechtop staan. Ook leuk voor pannelappen of een kussen, maar ik zou de mochila of tapestry techniek inderdaad niet gebruiken voor bv een omslagdoek. Valt weinig om te slaan, haha.
[ afbeelding ]
Ik haak inderdaad beide omslagen YUquote:Op donderdag 24 maart 2016 07:51 schreef MarSuSt het volgende:
Die oerang oeran is schattig, hij kijkt ook zo lief.
De laatste doorhaal voor een nieuwe kleur doe ik inderdaad met de nieuwe kleur. Dat doe ik zodat de vorige steek volledig in de vorige kleur is en de nieuwe steek in de nieuwe kleur. Zo krijg je een nette kleurwissel.
En wat de meeloopdraden betreft, dat blijft toch lastig. Ik heb makkelijke kleurtjes die op elkaar lijken, dan zie je het minder. En wat trui al zei, een kleinere naald kan helpen. Ik modeleer mijn steken een paar keer per toer. Dan trek ik wat aan mijn werk zodat het niet krom trekt (ik trek altijd te hard aan de meeloopdraden) en schuif ik soms aan de steken waar ik de meeloopdraden erg zie. Ook kan het soms helpen om (bij meerdere meeloopdraden) de kleur die het minst opvalt aan de voorkant te houden. Haak je trouwens beide omslagen yarn under, snoeptomaatje? Ik haak de eerste omslag yo en de tweede yu.
😍 Wat een liefie!quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Die mochilla projecten zien er geweldig uit!![]()
Ik heb een oerang oetan gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
Welk patroon heb je?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit patroon is ontworpen door een vriendin van mij speciaal voor een workshop die we samen geven. Er zijn veel patronen te vinden op internet. Het makkelijkst is te beginnen met een beetje grote afbeelding, dus niet zo veel kleurwissels. Cafts by manon heeft ook veel mooie patronen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Welk patroon heb je?
Ik wil het ook eens proberen....wat is een eenvoudige tas om mee te beginnen?
Marsust, ik heb het geprobeerd hoor, eerste omslag yo, tweede yu. Maar ik krijg het fysiek bijna niet voor elkaar. Weet je zeker dat je het niet andersom bedoelde?quote:
De eerste doe ik normaal, dus yo en de laatste yu. Welke vind je lastig? De yu is wel even wennen. Ik haak nogal strak en zit vaak door mijn draad heen. Het went wel, maar in het begin ging mijn tas vaak vliegen. De tweede yu zorgt ervoor dat de steek lekker strak wordt aangetrokken. Anders probeer je twee keer yo en wel in de achterste lus?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:28 schreef trui het volgende:
[..]
Marsust, ik heb het geprobeerd hoor, eerste omslag yo, tweede yu. Maar ik krijg het fysiek bijna niet voor elkaar. Weet je zeker dat je het niet andersom bedoelde?
Ik heb er ook vreselijk mee gestoeid (en gevloekt) in het begin. Maar als yu/yo bij jou prettig haakt en er mooi uitziet, gewoon doen. Het moet wel leuk blijven, haha.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:28 schreef trui het volgende:
Dat deed ik sowieso al. Maar die tweede YU lijkt zo vreselijk onlogisch. Ik draai het nu om en dat gaat wel lekker (en ziet er ook acceptabel uit). Maar ik zal het straks nog eens proberen op jouw manier.
🌞quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:07 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ik zeg (heel optimistisch) bewaren voor de herfst. Laat maar komen die lente wat mij betreft!
Laat eens zien? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:37 schreef kirsten. het volgende:
ah, wat een drukte vandaag nu de scheepjesCAL de foto's heeft vrijgegeven! Maar ze zijn zo mooizijn er hier nog mensen die hem mee gaan haken?
- krijg het plaatje niet direct geladen, sorry! -quote:
Nee je bent er zeker wel even zoet mee! Ik moest het natuurlijk in turbospeed maken maar als je het op 'normale' snelheid doet is het echt prima te doenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:49 schreef DonnaRush het volgende:
Geeft niet, vind het wel heel erg mooi.![]()
Met al die vakjes met verschillende patronen zal het ook niet snel vervelen denk ik.
Jaa, dat geloof ik graag. Ik vind de deken wel echt prachtig! Vooral Dance in the Sea.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nee je bent er zeker wel even zoet mee! Ik moest het natuurlijk in turbospeed maken maar als je het op 'normale' snelheid doet is het echt prima te doen
Blijven er vaak niet maar een handjevol echte 'deelnemers' over? Niet dat het dan niet alsnog heel veel zijn, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die lid is van die FB groep ook daadwerkelijk de deken gaat maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:11 schreef Elleska het volgende:
er zitten leuke patronen tussen. zeker iets om te volgen en zo meer steken te leren.
maar denk niet dat ik de deken ga haken, mij staat dat hele massale ook een beetje tegen. leuke van een deken haken vind ik dat ik iets unieks maak. niet iets wat ook nog weet ik hoeveel anderen exact in dezelfde kleurcombi op de bank hebben liggen.
Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef DonnaRush het volgende:
Dat wordt mooi Bleie! Waarom nooit meer een vierkantjes deken?
Heb jij ook een WIP foto Sarabi?
En draadjes wegwerken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef Bleie het volgende:
[..]
Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Dance under the stars is CC, de andere twee zijn merino (van de showcase foto's, ze zijn wel allemaal natuurlijk in alle varianten gemaakt). De verschillen qua kleur zijn echt heel beperkt! Ik heb zelf CC gebruikt en waar ik echt een pesthekel aan acryl heb viel dit me alleszins mee. Het is gewoon superzacht acryl en de deken valt ook echt mooi in vorm.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vraag me af of de deken met de Basic Kit net zo mooi is als de Luxe kit. Kan nog niet echt duidelijke foto's van het verschil vinden volgens mij.
ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef DonnaRush het volgende:
Ik erger me nu alweer kapot aan mensen die gewoon niet lezen. Haat aan FB groepen.
Klopt! Maar ik moet zeggen dat omdat ze allemaal uit 1 stuk zijn gehaakt je dus per vierkantje 2 draadjes weg te werken hebt. En dan de joins, en de rand. Dus in totaal ben je iets van 40x2 + stuk of 20 + een paar keer bolwisseling verder. Valt best mee voor zo'n dekenquote:
Hihi ja er waren wat mensen met gekke antwoorden, maar dat is vaak zo hahaquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:17 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten...
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af!Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook.
![]()
Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief, dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.
Mooi gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow![]()
De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te makenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Mooi gedaan!
Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow
Ik heb nu week 1 en 2 gemaakt en het is tot nu toe erg weinig werk. Misschien 1.5 uur voor week 2. Stelde niets voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:02 schreef kirsten. het volgende:
[..]
De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te makenMaar ik vrees dat ik er de komende tijd zo weinig tijd voor ga hebben en hij uiteindelijk weer in een hoekje belandt. Sophie staat ook nog op m'n lijstje
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af!Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook.
![]()
Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief, dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.
Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!
Alleen door de voorste helft van het v'tje?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:48 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.
Ben allang blij dat het qua vorm wel klopt.Ik was bang dat het zou gaan verschuiven, omdat ik niet elke steek even vast maak.
Wat is een Cal trouwens? Is dat een soort 'wedstrijd' dat je met een hele groep eenzelfde patroon maakt?
Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Alleen door de voorste helft van het v'tje?
http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/onzichtbaar-minderen.html
Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:19 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen!
Inderdaad, ik had die andere manier gezien in een filmpje en toen dacht ik dat dat dé manier was. Maar al doende leert men en dit topic helpt me daar goed bij. Deze ga ik niet weer uithalen, maar vanaf nu ga ik de manier die jij linkte proberen. We zullen zien.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!
Ooh dat valt best mee! Maar het duurt natuurlijk naarmate hij groter wordt wel langer.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb nu week 1 en 2 gemaakt en het is tot nu toe erg weinig werk. Misschien 1.5 uur voor week 2. Stelde niets voor.
Hihi!quote:
Volgens mij 1,50 x 1,15 mquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:40 schreef trui het volgende:
Het is ook niet zo'n heel grote deken, zag ik (maat junior bed?).
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:13 schreef trui het volgende:
ja, klein toch? dat kun jij!
oh wacht je hebt er nog wat aan toegevoegd.naah echt groot is 't niet hoor. En je kunt 'm ook kleiner maken, en er weer een baby-deken van maken.
Kraamcadeautje, of verkopen kan ook nog (zie weleens op facebook staan: 'evt voor verkoop' en dan is het item vaak binnen een halfuur verkocht).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd.....en mijn baby is al geen baby meer.....(en er komt er ook geen meer).
in je omgeving toch wel? mooi cadeau!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd.....en mijn baby is al geen baby meer.....(en er komt er ook geen meer).
oh, sorry! Maar wat een gaaf patroon! Mag ik vragen welk patroon het is? Hij ise cht leuk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Er is een varken in deze reeks, maar het is een konijn met vleugels (die ik overigens achterwege ga laten).
[ afbeelding ]
Ik heb hem gekocht via Etsy, bij LittleBearCrochets:quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
oh, sorry! Maar wat een gaaf patroon! Mag ik vragen welk patroon het is? Hij ise cht leuk.
Staat in het patroon niet vermeld welk garen er is gebruikt?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bestaat er een website of iets dergelijks waar je een plaatje van een amigurumi kunt uploaden en dat die website dan de kleuren analyseert en de bolletjes garen erbij zoekt? Dit is waarschijnlijk een mega 'longshot', maar ik dacht het is toch het proberen waard. Ik wil namelijk heel graag de pauw uit Zoomigurumi 5 maken, en ik vind de kleuren zo mooi!!! Als iemand iets weet, let me know
Dank je!quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht via Etsy, bij LittleBearCrochets:
https://www.etsy.com/nl/shop/LittleBearCrochets
Is een Nederlandse shop!
In het patroon staat toch altijd welk garen gebruikt is?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bestaat er een website of iets dergelijks waar je een plaatje van een amigurumi kunt uploaden en dat die website dan de kleuren analyseert en de bolletjes garen erbij zoekt? Dit is waarschijnlijk een mega 'longshot', maar ik dacht het is toch het proberen waard. Ik wil namelijk heel graag de pauw uit Zoomigurumi 5 maken, en ik vind de kleuren zo mooi!!! Als iemand iets weet, let me know
Ik denk:quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:50 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bij Zoomigurumi niet, omdat het internationale ontwerpen zijn en niet in elk land alle merken beschikbaar zijn.
Oh, wat lastig zeg... Ik heb daar een hekel aan als het er niet precies bij staat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:50 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bij Zoomigurumi niet, omdat het internationale ontwerpen zijn en niet in elk land alle merken beschikbaar zijn.
Dankjewel kwakz0r! Ik hou de kleurkeuzes van jou in gedachten! Er zitten er een aantal bij die ik ook had, dus dat gaat dan wel goed komen denk ik!quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik denk:
Catania 395 olive
Catania 400 oceaan of 164 jeansblauw of phildar coton 3 56 marine
Phildar coton 3 54 canard of catania 391 petrol
mooi! ik vind de jouwe veel mooier worden dan het voorbeeld!quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Er is een varken in deze reeks, maar het is een konijn met vleugels (die ik overigens achterwege ga laten).
[ afbeelding ]
leuk, is dat de 'dambord' deken van Redheart?quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:15 schreef Amnistia het volgende:
Ik ben nu met deze sprei/deken bezig..
[ afbeelding ]
Ik kwam weer eens garen tekort, dus vandaar het hysterische streepjesmotief.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef trui het volgende:
[..]
mooi! ik vind de jouwe veel mooier worden dan het voorbeeld!
Haha! Wel heel leuk geworden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kwam weer eens garen tekort, dus vandaar het hysterische streepjesmotief.
Kijk hier eens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Ja klopt!!quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef trui het volgende:
[..]
leuk, is dat de 'dambord' deken van Redheart?
ik heb ooit ook eens zoiets opgeslagen van Bernat, deze was 't. Maar nu ik die weer bekijk bestaat die uit minder gevarieerde steken.
De blokken worden achteraf gedaan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:30 schreef Serinde het volgende:
Amnistia die deken is ook mooi, kunnen de blokken direct aan elkaar gehaakt worden? Op de foto te zien is het achteraf gedaan. Ik sla hem op maar twijfel of ik die deken in één kleur niet mooier vindt dan met meerdere kleuren.
Mee eens. Prachtig garen, dat stonewashed, maar wordt snel lelijk en pluizig. Valt erg tegen voor best duur garen. En ik kies ook liever stylecraft dan cc, ik vind het toch iets zachter. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:51 schreef trui het volgende:
Ja, door dat pluizen ben ik alweer klaar met Scheepjes ColourCraft (maar dat vond ik bij Stonewashed ook vies tegenvallen).
"mijn" winkeltje stopt helemaal met Scheepjes.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:18 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Mee eens. Prachtig garen, dat stonewashed, maar wordt snel lelijk en pluizig. Valt erg tegen voor best duur garen. En ik kies ook liever stylecraft dan cc, ik vind het toch iets zachter. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Jammer. Al is 'mijn' winkeltje veel te duur en bestel ik dus meestal online. Als ik een paar bolletjes moet, ga ik wel naar de winkel, gun het hun ook wel, maar ze zijn al gauw voor een bolletje katoen minstens 50ct te duur, dus dat tikt hard aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:14 schreef Serinde het volgende:
[..]
"mijn" winkeltje stopt helemaal met Scheepjes.
Ondanks dat het snel en in kleine hoeveelheden te bestellen is.
Leuk! Mooi op tijd voor volgend jaar 😉quote:Op woensdag 6 april 2016 11:52 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn paashaas is eindelijk klaar, ik had hem hier nog niet compleet laten zien:
[ afbeelding ]
Ik plan graag ruim!quote:Op woensdag 6 april 2016 14:34 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Leuk! Mooi op tijd voor volgend jaar 😉
Wat dat betreft heb ik het erg goed. Stylecraft gewoon voor 2,75 per bol en katoen is ook normaal geprijsd.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:35 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Jammer. Al is 'mijn' winkeltje veel te duur en bestel ik dus meestal online. Als ik een paar bolletjes moet, ga ik wel naar de winkel, gun het hun ook wel, maar ze zijn al gauw voor een bolletje katoen minstens 50ct te duur, dus dat tikt hard aan.
Welk pakket heb je gekozen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb wel een colour crafter pakket (twee zelfs, want wil groot formaat voor op ons bed), en vond het heel erg op stylecraft lijken qua gevoel.
Nu heb ik persoonlijk weinig problemen met wat pluiziger resultaat, dus ben benieuwd. Twee merino pakketten ging me wat te furrr
Heb expres wel een pakket genomen omdat ik zelf nooit deze kleurcombo zou maken en hem wel heel mooi vind bij onze slaapkamer.
Onze slaapkamer is wit met taupe en een grijszwart bed en kast, vond rain daar perfect bij!quote:Op donderdag 7 april 2016 15:40 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Mooi, ik twijfel nog tussen de rain en de sea of een eigen keuze.
ik had dit bericht over het hoofd gezien, maar wat is ie leuk geworden!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:52 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn paashaas is eindelijk klaar, ik had hem hier nog niet compleet laten zien:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |