Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef DonnaRush het volgende:
Dat wordt mooi Bleie! Waarom nooit meer een vierkantjes deken?
Heb jij ook een WIP foto Sarabi?
En draadjes wegwerken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef Bleie het volgende:
[..]
Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Dance under the stars is CC, de andere twee zijn merino (van de showcase foto's, ze zijn wel allemaal natuurlijk in alle varianten gemaakt). De verschillen qua kleur zijn echt heel beperkt! Ik heb zelf CC gebruikt en waar ik echt een pesthekel aan acryl heb viel dit me alleszins mee. Het is gewoon superzacht acryl en de deken valt ook echt mooi in vorm.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vraag me af of de deken met de Basic Kit net zo mooi is als de Luxe kit. Kan nog niet echt duidelijke foto's van het verschil vinden volgens mij.
ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef DonnaRush het volgende:
Ik erger me nu alweer kapot aan mensen die gewoon niet lezen. Haat aan FB groepen.
Klopt! Maar ik moet zeggen dat omdat ze allemaal uit 1 stuk zijn gehaakt je dus per vierkantje 2 draadjes weg te werken hebt. En dan de joins, en de rand. Dus in totaal ben je iets van 40x2 + stuk of 20 + een paar keer bolwisseling verder. Valt best mee voor zo'n dekenquote:
Hihi ja er waren wat mensen met gekke antwoorden, maar dat is vaak zo hahaquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:17 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten...
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af!Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook.
![]()
Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief, dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.
Mooi gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow![]()
De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te makenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Mooi gedaan!
Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow
Ik heb nu week 1 en 2 gemaakt en het is tot nu toe erg weinig werk. Misschien 1.5 uur voor week 2. Stelde niets voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:02 schreef kirsten. het volgende:
[..]
De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te makenMaar ik vrees dat ik er de komende tijd zo weinig tijd voor ga hebben en hij uiteindelijk weer in een hoekje belandt. Sophie staat ook nog op m'n lijstje
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af!Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook.
![]()
Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief, dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.
Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!
Alleen door de voorste helft van het v'tje?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:48 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.
Ben allang blij dat het qua vorm wel klopt.Ik was bang dat het zou gaan verschuiven, omdat ik niet elke steek even vast maak.
Wat is een Cal trouwens? Is dat een soort 'wedstrijd' dat je met een hele groep eenzelfde patroon maakt?
Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Alleen door de voorste helft van het v'tje?
http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/onzichtbaar-minderen.html
Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:19 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen!
Inderdaad, ik had die andere manier gezien in een filmpje en toen dacht ik dat dat dé manier was. Maar al doende leert men en dit topic helpt me daar goed bij. Deze ga ik niet weer uithalen, maar vanaf nu ga ik de manier die jij linkte proberen. We zullen zien.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!
Ooh dat valt best mee! Maar het duurt natuurlijk naarmate hij groter wordt wel langer.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb nu week 1 en 2 gemaakt en het is tot nu toe erg weinig werk. Misschien 1.5 uur voor week 2. Stelde niets voor.
Hihi!quote:
Volgens mij 1,50 x 1,15 mquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:40 schreef trui het volgende:
Het is ook niet zo'n heel grote deken, zag ik (maat junior bed?).
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:13 schreef trui het volgende:
ja, klein toch? dat kun jij!
oh wacht je hebt er nog wat aan toegevoegd.naah echt groot is 't niet hoor. En je kunt 'm ook kleiner maken, en er weer een baby-deken van maken.
Kraamcadeautje, of verkopen kan ook nog (zie weleens op facebook staan: 'evt voor verkoop' en dan is het item vaak binnen een halfuur verkocht).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd.....en mijn baby is al geen baby meer.....(en er komt er ook geen meer).
in je omgeving toch wel? mooi cadeau!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook wel, maar ik heb te veel hobby's en te weinig tijd.....en mijn baby is al geen baby meer.....(en er komt er ook geen meer).
oh, sorry! Maar wat een gaaf patroon! Mag ik vragen welk patroon het is? Hij ise cht leuk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Er is een varken in deze reeks, maar het is een konijn met vleugels (die ik overigens achterwege ga laten).
[ afbeelding ]
Ik heb hem gekocht via Etsy, bij LittleBearCrochets:quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
oh, sorry! Maar wat een gaaf patroon! Mag ik vragen welk patroon het is? Hij ise cht leuk.
Staat in het patroon niet vermeld welk garen er is gebruikt?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bestaat er een website of iets dergelijks waar je een plaatje van een amigurumi kunt uploaden en dat die website dan de kleuren analyseert en de bolletjes garen erbij zoekt? Dit is waarschijnlijk een mega 'longshot', maar ik dacht het is toch het proberen waard. Ik wil namelijk heel graag de pauw uit Zoomigurumi 5 maken, en ik vind de kleuren zo mooi!!! Als iemand iets weet, let me know
Dank je!quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht via Etsy, bij LittleBearCrochets:
https://www.etsy.com/nl/shop/LittleBearCrochets
Is een Nederlandse shop!
In het patroon staat toch altijd welk garen gebruikt is?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bestaat er een website of iets dergelijks waar je een plaatje van een amigurumi kunt uploaden en dat die website dan de kleuren analyseert en de bolletjes garen erbij zoekt? Dit is waarschijnlijk een mega 'longshot', maar ik dacht het is toch het proberen waard. Ik wil namelijk heel graag de pauw uit Zoomigurumi 5 maken, en ik vind de kleuren zo mooi!!! Als iemand iets weet, let me know
Ik denk:quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:50 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bij Zoomigurumi niet, omdat het internationale ontwerpen zijn en niet in elk land alle merken beschikbaar zijn.
Oh, wat lastig zeg... Ik heb daar een hekel aan als het er niet precies bij staat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:50 schreef tumtummetje88 het volgende:
Bij Zoomigurumi niet, omdat het internationale ontwerpen zijn en niet in elk land alle merken beschikbaar zijn.
Dankjewel kwakz0r! Ik hou de kleurkeuzes van jou in gedachten! Er zitten er een aantal bij die ik ook had, dus dat gaat dan wel goed komen denk ik!quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik denk:
Catania 395 olive
Catania 400 oceaan of 164 jeansblauw of phildar coton 3 56 marine
Phildar coton 3 54 canard of catania 391 petrol
mooi! ik vind de jouwe veel mooier worden dan het voorbeeld!quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Er is een varken in deze reeks, maar het is een konijn met vleugels (die ik overigens achterwege ga laten).
[ afbeelding ]
leuk, is dat de 'dambord' deken van Redheart?quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:15 schreef Amnistia het volgende:
Ik ben nu met deze sprei/deken bezig..
[ afbeelding ]
Ik kwam weer eens garen tekort, dus vandaar het hysterische streepjesmotief.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef trui het volgende:
[..]
mooi! ik vind de jouwe veel mooier worden dan het voorbeeld!
Haha! Wel heel leuk geworden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kwam weer eens garen tekort, dus vandaar het hysterische streepjesmotief.
Kijk hier eens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef tumtummetje88 het volgende:
Ja klopt!!quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef trui het volgende:
[..]
leuk, is dat de 'dambord' deken van Redheart?
ik heb ooit ook eens zoiets opgeslagen van Bernat, deze was 't. Maar nu ik die weer bekijk bestaat die uit minder gevarieerde steken.
De blokken worden achteraf gedaan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:30 schreef Serinde het volgende:
Amnistia die deken is ook mooi, kunnen de blokken direct aan elkaar gehaakt worden? Op de foto te zien is het achteraf gedaan. Ik sla hem op maar twijfel of ik die deken in één kleur niet mooier vindt dan met meerdere kleuren.
Mee eens. Prachtig garen, dat stonewashed, maar wordt snel lelijk en pluizig. Valt erg tegen voor best duur garen. En ik kies ook liever stylecraft dan cc, ik vind het toch iets zachter. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:51 schreef trui het volgende:
Ja, door dat pluizen ben ik alweer klaar met Scheepjes ColourCraft (maar dat vond ik bij Stonewashed ook vies tegenvallen).
"mijn" winkeltje stopt helemaal met Scheepjes.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:18 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Mee eens. Prachtig garen, dat stonewashed, maar wordt snel lelijk en pluizig. Valt erg tegen voor best duur garen. En ik kies ook liever stylecraft dan cc, ik vind het toch iets zachter. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Jammer. Al is 'mijn' winkeltje veel te duur en bestel ik dus meestal online. Als ik een paar bolletjes moet, ga ik wel naar de winkel, gun het hun ook wel, maar ze zijn al gauw voor een bolletje katoen minstens 50ct te duur, dus dat tikt hard aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:14 schreef Serinde het volgende:
[..]
"mijn" winkeltje stopt helemaal met Scheepjes.
Ondanks dat het snel en in kleine hoeveelheden te bestellen is.
Leuk! Mooi op tijd voor volgend jaar 😉quote:Op woensdag 6 april 2016 11:52 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn paashaas is eindelijk klaar, ik had hem hier nog niet compleet laten zien:
[ afbeelding ]
Ik plan graag ruim!quote:Op woensdag 6 april 2016 14:34 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Leuk! Mooi op tijd voor volgend jaar 😉
Wat dat betreft heb ik het erg goed. Stylecraft gewoon voor 2,75 per bol en katoen is ook normaal geprijsd.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:35 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Jammer. Al is 'mijn' winkeltje veel te duur en bestel ik dus meestal online. Als ik een paar bolletjes moet, ga ik wel naar de winkel, gun het hun ook wel, maar ze zijn al gauw voor een bolletje katoen minstens 50ct te duur, dus dat tikt hard aan.
Welk pakket heb je gekozen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb wel een colour crafter pakket (twee zelfs, want wil groot formaat voor op ons bed), en vond het heel erg op stylecraft lijken qua gevoel.
Nu heb ik persoonlijk weinig problemen met wat pluiziger resultaat, dus ben benieuwd. Twee merino pakketten ging me wat te furrr
Heb expres wel een pakket genomen omdat ik zelf nooit deze kleurcombo zou maken en hem wel heel mooi vind bij onze slaapkamer.
Onze slaapkamer is wit met taupe en een grijszwart bed en kast, vond rain daar perfect bij!quote:Op donderdag 7 april 2016 15:40 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Mooi, ik twijfel nog tussen de rain en de sea of een eigen keuze.
ik had dit bericht over het hoofd gezien, maar wat is ie leuk geworden!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:52 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn paashaas is eindelijk klaar, ik had hem hier nog niet compleet laten zien:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |