Welk patroon heb je?quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:28 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ja, je haakt de meeloopdraden het gehele werk mee. Daardoor wordt het erg stevig en is deze techniek dus zeer geschikt voor tassen. Een goede mochila tas blijft dan ook rechtop staan. Ook leuk voor pannelappen of een kussen, maar ik zou de mochila of tapestry techniek inderdaad niet gebruiken voor bv een omslagdoek. Valt weinig om te slaan, haha.
[ afbeelding ]
Dit patroon is ontworpen door een vriendin van mij speciaal voor een workshop die we samen geven. Er zijn veel patronen te vinden op internet. Het makkelijkst is te beginnen met een beetje grote afbeelding, dus niet zo veel kleurwissels. Cafts by manon heeft ook veel mooie patronen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Welk patroon heb je?
Ik wil het ook eens proberen....wat is een eenvoudige tas om mee te beginnen?
Marsust, ik heb het geprobeerd hoor, eerste omslag yo, tweede yu. Maar ik krijg het fysiek bijna niet voor elkaar. Weet je zeker dat je het niet andersom bedoelde?quote:
De eerste doe ik normaal, dus yo en de laatste yu. Welke vind je lastig? De yu is wel even wennen. Ik haak nogal strak en zit vaak door mijn draad heen. Het went wel, maar in het begin ging mijn tas vaak vliegen. De tweede yu zorgt ervoor dat de steek lekker strak wordt aangetrokken. Anders probeer je twee keer yo en wel in de achterste lus?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:28 schreef trui het volgende:
[..]
Marsust, ik heb het geprobeerd hoor, eerste omslag yo, tweede yu. Maar ik krijg het fysiek bijna niet voor elkaar. Weet je zeker dat je het niet andersom bedoelde?
Ik heb er ook vreselijk mee gestoeid (en gevloekt) in het begin. Maar als yu/yo bij jou prettig haakt en er mooi uitziet, gewoon doen. Het moet wel leuk blijven, haha.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:28 schreef trui het volgende:
Dat deed ik sowieso al. Maar die tweede YU lijkt zo vreselijk onlogisch. Ik draai het nu om en dat gaat wel lekker (en ziet er ook acceptabel uit). Maar ik zal het straks nog eens proberen op jouw manier.
🌞quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:07 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ik zeg (heel optimistisch) bewaren voor de herfst. Laat maar komen die lente wat mij betreft!
Laat eens zien? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:37 schreef kirsten. het volgende:
ah, wat een drukte vandaag nu de scheepjesCAL de foto's heeft vrijgegeven! Maar ze zijn zo mooizijn er hier nog mensen die hem mee gaan haken?
- krijg het plaatje niet direct geladen, sorry! -quote:
Nee je bent er zeker wel even zoet mee! Ik moest het natuurlijk in turbospeed maken maar als je het op 'normale' snelheid doet is het echt prima te doenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:49 schreef DonnaRush het volgende:
Geeft niet, vind het wel heel erg mooi.![]()
Met al die vakjes met verschillende patronen zal het ook niet snel vervelen denk ik.
Jaa, dat geloof ik graag. Ik vind de deken wel echt prachtig! Vooral Dance in the Sea.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nee je bent er zeker wel even zoet mee! Ik moest het natuurlijk in turbospeed maken maar als je het op 'normale' snelheid doet is het echt prima te doen
Blijven er vaak niet maar een handjevol echte 'deelnemers' over? Niet dat het dan niet alsnog heel veel zijn, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die lid is van die FB groep ook daadwerkelijk de deken gaat maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:11 schreef Elleska het volgende:
er zitten leuke patronen tussen. zeker iets om te volgen en zo meer steken te leren.
maar denk niet dat ik de deken ga haken, mij staat dat hele massale ook een beetje tegen. leuke van een deken haken vind ik dat ik iets unieks maak. niet iets wat ook nog weet ik hoeveel anderen exact in dezelfde kleurcombi op de bank hebben liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |