http://www.nu.nl/politiek(...)er-tweede-kamer.htmlquote:Khadija Arib van de PvdA wil voorzitter van de Tweede Kamer worden. Ze is de eerste die zich kandidaat heeft gesteld sinds Anouchka van Miltenburg (VVD) zaterdag na drie jaar voorzitterschap opstapte.
Arib vervangt op dit moment al Van Miltenburg, die aftrad wegens kritiek op haar functioneren, vooral in de afhandeling van de Teeven-deal.
De PvdA-fractie is verheugd dat Arib zich kandidaat stelt, meldde de partij donderdag.
Arib is - met een korte onderbreking - sinds 1998 lid van de Tweede Kamer. Drie jaar geleden probeerde ze ook al voorzitter te worden. Toen verloor ze in de derde stemronde van Van Miltenburg.
De Tweede Kamer kiest na het kerstreces op woensdag 13 januari een nieuwe voorzitter. Andere kandidaten kunnen zich melden tot 12 januari.
http://www.nu.nl/politiek(...)orzitter-worden.htmlquote:CDA-parlementariër Madeleine van Toorenburg stelt zich kandidaat voor het voorzitterschap van de Tweede Kamer.
Dat heeft haar partij vrijdag laten weten.
Van Toorenburg is sinds 2007 Kamerlid en heeft ervaring met de portefeuilles justitie, jeugdzorg, binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties. Ze was ook voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie naar het Fyra-debacle. Eerder was ze locatiedirecteur van jeugdinrichting De Leij in Vught.
CDA fractievoorzitter Sybrand Buma ziet Van Toorenburg helemaal zitten voor de job: ,,Madeleine is een Kamerlid met een scherp oog voor het belang van een zelfbewust en onafhankelijk opererend parlement.''
Ik moet nog zien of Arib en Elias hun volledige fracties achter zich hebben. Zijn beiden niet onverdeeld populair binnen de eigen partij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Daarom denk ik dat er diverse partijen zijn die een dergelijke stem overwegen, maar ja... de vraag is natuurlijk hoe ver je daarmee komt. PvdA is 36; stemmen op de eigen kandidaat. VVD is 40; stemmen op de eigen kandidaat. CDA is 13; stemmen op de eigen kandidaat.
Hij heeft nog nooit iets uitgevoerd of bereikt of gedaan, bizar weinig oorspronkelijke ideeën en/ of oplossingen maar staat wel op 40 zetels. Dan ben je een strateeg/spindoctor/hoejehetnoemenwil van epische proportiesquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:52 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Goed strateeg? Hij heeft mooie one-liners, maar op politiek gebied nog nooit iets bereikt.
Wat een karikatuur.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Ingolstadt het volgende:
Nationalisme![]()
Trots zijn op iets wat je niet zelf hebt opgebouwd
Oikofobiequote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Ingolstadt het volgende:
Nationalisme![]()
Juist omdat het een geschikte kandidaat is, is hij perfect om mee te trollen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat het handig uitkomt om Bosma te kandideren, kan natuurlijk prima samengaan met het feit dat Bosma ook daadwerkelijk een geschikte kandidaat is. Jij doet alsof Bosma alleen is gekandideerd om te trollen, terwijl de man gewoon een uiterst capabel voorzitter is. Zijn betoog was net ook veruit het sterkste.
Als je het zo verwoordt heb je gelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit iets uitgevoerd of bereikt of gedaan, bizar weinig oorspronkelijke ideeën en/ of oplossingen maar staat wel op 40 zetels. Dan ben je een strateeg/spindoctor/hoejehetnoemenwil van epische proporties
Op jou is niemand trots jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Ingolstadt het volgende:
Nationalisme![]()
In principe alle Tweede Kamerleden, met een minimum van 76 aanwezigen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk bij de stemmingen aanwezig?
Mensen die niet meestemmen
- Bosma
- Elias
- Van Toorenburg
- Arib
- Bontes
- Van Klaveren
Na de weigering van Bosma om afstand te nemen van de term "nepparlement" wel ja.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bij de PvdA-stemmen kun je GroenLinks optellen.
Hij deed het erg goed, scherp en met humor. Veruit de beste van de vier.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Infection het volgende:
Hoe deed Bosma het? Was helaas aan het eten.
Een "we"-gevoel met de rest van Nederland hebbenquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Oikofobie
Aan de hele wereld weggeven wat we wel hebben opgebouwd
Goeie ad hominem zeg, even bijkomen.quote:
Ga je toch lekker terug naar je eigen landquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:57 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Een "we"-gevoel met de rest van Nederland hebben
Man man man.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:57 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Voor beiden - voor Arib nog meer dan voor Elias - zou het een flinke afgang zijn als ze niet de voltallige fractie achter zich krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of Arib en Elias hun volledige fracties achter zich hebben. Zijn beiden niet onverdeeld populair binnen de eigen partij.
Gooi je jaspoort weg dan, laat je denaturaliseren en wordt een wereldburger.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:57 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Nee, trots op het nalatenschap van je voorvaderen, waarbij je je fijn en prettig voelt. En waar je zelf ook in gelooft. Noem het rentenierschap.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Ingolstadt het volgende:
Nationalisme![]()
Nee daarvoor ook al. GroenLinks vindt een Marokkaanse kamervoorzitter prachtig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
Na de weigering van Bosma om afstand te nemen van de term "nepparlement" wel ja.
Wordt ik ook altijd heel moe van. Veel Nederlanders zijn er bijna nationalistisch trots op dat ze niet nationalistisch zijn. Bizar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gooi je jaspoort weg dan, laat je denaturaliseren en wordt een wereldburger.
Dat ja.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nee, trots op het nalatenschap van je voorgangers, waarbij je je fijn en prettig voelt. En waar je zelf ook in gelooft. Noem het rentenierschap.
Er is niks mis mee om je eigen huis en haard te verdedigen. Zeker niet als het een goed en fijn huis betreft.
Mijn nationalisme zit hem in de superieure normen en waarden en seculariteit die wij erop nahouden t.o.v. zeer veel andere landen in de wereld. Nu nog minder politiek correct en we zijn echt awesome.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Ingolstadt het volgende:
Nationalisme![]()
Om te kotsen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
Veel Nederlanders zijn er bijna nationalistische trots op dat ze niet nationalistisch zijn.
Nog nooit zoveel backbenchers in één debat gezien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens viel mij op dat we in dit debat vrijwel uitsluitend fractieleden aan het woord horen die geen fractievoorzitter zijn; tot op de Partij van de Dieren en de SGP aan toe. Alleen Kuzu en de eenmansfracties uitgezonderd.
Ja, bizar. Om niet te zeggen: volslagen debiel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wordt ik ook altijd heel moe van. Veel Nederlanders zijn er bijna nationalistische trots op dat ze niet nationalistisch zijn. Bizar.
Ik denk ook dat de PvdA, ook al vinden ze Arib misschien kut, het toch beter vinden dan een enge PVV'er of die dikke VVD'er.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor beiden - voor Arib nog meer dan voor Elias - zou het een flinke afgang zijn als ze niet de voltallige fractie achter zich krijgen.
Elias is op het laatste moment gekandideerd. En dat heeft alles te maken met de weigering van de PvdA om met een betere kandidaat dan Arib op de proppen te komen.
Ik zet in op Elias. Omdat Arib het niet gaat redden, gaat de PvdA op Elias stemmen. Dat doen ze omdat ze Bosma blokkeren en omdat ze de verhoudingen met de VVD niet willen verstoren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop vooral dat we weer een goede voorzitter krijgen. Ik denk dat we het er in ieder geval met zijn allen over eens kunnen zijn dat er niet zo'n slechte kandidaat bij zit als ons Anousch was.
eng en dik als kwalificaties gebruikenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de PvdA, ook al vinden ze Arib misschien kut, het toch beter vinden dan een enge PVV'er of die dikke VVD'er.
Omgekeerd hetzelfde natuurlijk, bij de VVD vinden ze Elias ook veel beter dan dat mens met die dubbele paspoorten of Geert's spreekbuis
Uiteraard. Ze is gewoon kamerlid, ook al neemt ze even de honneurs waar als voorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef glaba het volgende:
Gaat de voorzitter die deze stemming leidt zelf ook stemmen?
Backseatfractievoorzitters als die kut van het CDAquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel backbenchers in één debat gezien.
Griffier doet de stemming niet de voorzitterquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef glaba het volgende:
Gaat de voorzitter die deze stemming leidt zelf ook stemmen?
Ja, kwam oprecht en sympathiek over.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Oprecht een toffe uitzending van 24 uur met ...
Ja inderdaadquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Oprecht een toffe uitzending van 24 uur met ...
Mooie uiteenzetting van het hele probleem van deze stemming.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de PvdA, ook al vinden ze Arib misschien kut, het toch beter vinden dan een enge PVV'er of die dikke VVD'er.
Omgekeerd hetzelfde natuurlijk, bij de VVD vinden ze Elias ook veel beter dan dat mens met die dubbele paspoorten of Geert's spreekbuis
Eerder deze week hoorde ik nog op de radio dat de kandidatuur van Elias er voor gaat zorgen dat Arib juist wint. De theorie: Elias en Arib naar de laatste ronde, en omdat men de VVD zat is wint Arib.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zet in op Elias. Omdat Arib het niet gaat redden, gaat de PvdA op Elias stemmen. Dat doen ze omdat ze Bosma blokkeren en omdat ze de verhoudingen met de VVD niet willen verstoren.
Alle kandidaten waren beter dan de kandidaten bij de vorige verkiezing voor voorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop vooral dat we weer een goede voorzitter krijgen. Ik denk dat we het er in ieder geval met zijn allen over eens kunnen zijn dat er niet zo'n slechte kandidaat bij zit als ons Anousch was.
True. En als we het dan goed doen in de sport zijn we in een keer allemaal trots. Om vervolgens Oranje totaal af te branden als het een keer wat minder gaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, bizar. Om niet te zeggen: volslagen debiel.
In dat laatste zou je je nog wel eens kunnen vergissen. Dat met een anonieme stemming mensen nog wel hun onvrede met de regeringspartner uit zou kunnen spreken. De PvdA heeft toch the short end getrokken al met alquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zet in op Elias. Omdat Arib het niet gaat redden, gaat de PvdA op Elias stemmen. Dat doen ze omdat ze Bosma blokkeren en omdat ze de verhoudingen met de VVD niet willen verstoren.
Klopt. Die Teeven is gewoon een sympathieke man.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja, kwam oprecht en sympathiek over.
Want men is de PvdA niet zat?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Eerder deze week hoorde ik nog op de radio dat de kandidatuur van Elias er voor gaat zorgen dat Arib juist wint. De theorie: Elias en Arib naar de laatste ronde, en omdat men de VVD zat is wint Arib.
Als ik vanuit het oogpunt van de PvdA'er en de VVD'er kijk he. Dat is niet mijn mening of zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
eng en dik als kwalificaties gebruiken
Wij kijken ooktwitter:IngeLengton twitterde op woensdag 13-01-2016 om 19:03:06We beginnen! Er staan twee groene stembusjes klaar voor de stembriefjes. reageer retweet
Ik verwacht niet dat ze zo kijken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als ik vanuit het oogpunt van de PvdA'er en de VVD'er kijk he. Dat is niet mijn mening of zo.
Hoewel ze natuurlijk wel gewoon een stevigere stoel aan moeten schaffen als Elias het wordt
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:03 schreef Mani89 het volgende:
Laten we in ieder geval geen vrouw doen dit keer.
Hahahahahahahaha.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De kamer is geen obscuur hoekje van het internet.
Waarom 'die kut van het CDA'. Waarom is ze een 'kut'? Of heb je een hekel aan het CDA?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Backseatfractievoorzitters als die kut van het CDA
Als er gepleit wordt voor vrouwen, dan is altijd de reactie "de beste kandidaat moet het worden." Lijkt me hier ook het geval.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:03 schreef Mani89 het volgende:
Laten we in ieder geval geen vrouw doen dit keer.
VVD én D66 hebben er bij de PvdA op aangedrongen om met een betere kandidaat te komen. Ze zien Arib gewoon niet zitten. Ze heeft gewoon niet een al te beste reputatie als kamervoorzitter. D66-kamerlid gaf gisteren Arib (als voorzitter) nog openlijk een veeg uit de pan, omdat ze liet passeren dat een bewindspersoon geen antwoord gaf op een gestelde vraag.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Eerder deze week hoorde ik nog op de radio dat de kandidatuur van Elias er voor gaat zorgen dat Arib juist wint. De theorie: Elias en Arib naar de laatste ronde, en omdat men de VVD zat is wint Arib.
Zeker. Dus geen vrouw.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er gepleit wordt voor vrouwen, dan is altijd de reactie "de beste kandidaat moet het worden." Lijkt me hier ook het geval.
Tim heeft een bijzondere vorm van zich uitdrukken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:05 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom 'die kut van het CDA'. Waarom is ze een 'kut'? Of heb je een hekel aan het CDA?
Dat viel mij ook al opquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Stemmen is anoniem, maar die kamerleden zitten zo dicht bij elkaar dat ze wel kunnen zien wat hun buurman opschrijft.
Ik vind lieve Mona een verschrikkelijk mens. Alleen gekozen omdat 'ze zo lekker gewoon is' en niet omdat ze ook daadwerkelijk iets kan, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:05 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom 'die kut van het CDA'. Waarom is ze een 'kut'? Of heb je een hekel aan het CDA?
Ruime ervaring in de lokale politiek.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind lieve Mona een verschrikkelijk mens. Alleen gekozen omdat 'ze zo lekker gewoon is' en niet omdat ze ook daadwerkelijk iets kan, als je het mij vraagt.
Niet afgelopen verkiezing maar de verkiezing ervoor zelfs op het CDA gestemd, ondanks die rat van een verhagen, dus een CDAhaatje is het niet
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef Ajacied422 het volgende:
oh ik dacht dat ze zelf niet mochten stemmen?
Hij stemt niet mee toch?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef glaba het volgende:
Zal dikke elias op zichzelf stemmen denk je?
Nou en joh? Alsof ze niet tegen elkaar gewoon zeggen wie wat stemt. anoniem als in niet openbaarquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Stemmen is anoniem, maar die kamerleden zitten zo dicht bij elkaar dat ze wel kunnen zien wat hun buurman opschrijft.
lolquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Je mag nu toch ook op iemand anders dan de vier personen stemmen toch? Zoiets had ik vandaag of gisteren gelezen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Hij rapt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Die negroïde griffier leest in een beter tempo voor
Ondertussen weten die kamerleden ook de volgorde wel. Ze zouden beter alvast kunnen gaan lopen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Die negroïde griffier leest in een beter tempo voor
Allemaal op Kuzu.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je mag nu toch ook op iemand anders dan de vier personen stemmen toch? Zoiets had ik vandaag of gisteren gelezen.
Klopt. Dat zei de voorzitter net ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je mag nu toch ook op iemand anders dan de vier personen stemmen toch? Zoiets had ik vandaag of gisteren gelezen.
Ik stem op Seedorf.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik stem op Van Bommel en Bergkamp.
Irritant idd. Verder zou het leuk zijn om al die Kamerleden ff in het gezicht te filmen. Zien we onbekende leden ook eens keertje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef JanCees het volgende:
Kunnen ze die microfoon niet aan laten pfff
En het voorzitterschap mag niet gaan naar een gemarginaliseerde splinterpartij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:09 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind overigens eigenlijk alles wel best, als die Arib het maar niet wordt. Als zoveel mensen je gewoon niet moeten omdat je het niet goed doet, zal daar wel een kern van waarheid in zitten
Niet op Bosman of Mulder?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik stem op Van Bommel en Bergkamp.
Ligt eraan wat voor debat er wordt gevoerdquote:
Twee vrije rondes daarna de twee met de meeste stemmen en eventueel lotenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:10 schreef timmmmm het volgende:
hoe werkt het vervolg van deze stemronde nu precies?
Helderquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor debat er wordt gevoerd
Dijksmaquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit zijn wel feiten. Is er eigenlijk een kamerlid was #viesdikker is
In de meeste gevallen zit tegenwoordig die neef van Andrew Gilding naast hem.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor debat er wordt gevoerd
180.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen zit tegenwoordig die neef van Andrew Gilding naast hem.
Ze zitten vandaag sowieso een beetje in een rare opstelling. Ik zag Samsom straks ook ergens op de tweede of derde rij zitten, in plaats van vooraan.quote:
Als in de eerste ronde geen van de vier kandidaten een absolute meerderheid van stemmen haalt, komt er een tweede ronde. Die ronde is gelijk aan de eerste: er kan op alle vier de kandidaten en de andere 146 Kamerleden worden gestemd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:10 schreef timmmmm het volgende:
hoe werkt het vervolg van deze stemronde nu precies?
Erica Terpstraquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit zijn wel feiten. Is er eigenlijk een kamerlid was #viesdikker is
We hebben ook nog Vos... (twee zelfs)quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik hoorde Caluwé en Bruins Slot al langskomen
Het zal elkaar niet veel ontlopenquote:
Een hoog niveau, dat mag worden gezegd. Stem jij ook op meester van de satire Bosma?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Jij en ik zitten op hetzelfde niveau.
Dat is absoluut waar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Jij en ik zitten op hetzelfde niveau.
gvdquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wie wordt het?
[ afbeelding ]
En die Bontes dan? Als hij telkens op iemand anders dan de vier kandidaten stemt gaat het heeel lang duren allemaal.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Op wie zal Norbert Klein stemmen?
Ik denk Elias
Ik denk dat hij vergeten is om een naam op te schrijven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Op wie zal Norbert Klein stemmen?
Ik denk Elias
Martinquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wie wordt het?
[ afbeelding ]
Mijn dank is groot.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als in de eerste ronde geen van de vier kandidaten een absolute meerderheid van stemmen haalt, komt er een tweede ronde. Die ronde is gelijk aan de eerste: er kan op alle vier de kandidaten en de andere 146 Kamerleden worden gestemd.
Levert de tweede ronde nog geen duidelijke winnaar op, dan volgt een derde ronde met de twee kandidaten die de meeste stemmen kregen. Mits er alleen op de vier officiële kandidaten is gestemd, anders volgt er nog een ronde.
Als de twee kandidaten in de derde ronde evenveel stemmen halen en dat gebeurt opnieuw in de vierde ronde, dan beslist het lot. Er wordt dan een stembriefje uit de stembus getrokken. De persoon die daarop wordt genoemd, wordt de nieuwe Kamervoorzitter. Dat gebeurde voor het laatst in 1868. De stemming zou dus wel een tijdje kunnen duren.
Aldus de NOS
Ik blijf liever een onbegrepen genie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:15 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Jaloers omdat jij niet op ons niveau zit?
Deze post begrijp ik niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik blijf liever een onbegrepen genie.
Lijkt me gemaakt door een Arib-fan, die staat er als enige fatsoenlijk opquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wie wordt het?
[ afbeelding ]
Ja dat weet ik, het was maar een grapje manquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dijksma is geen Kamerlid, maar staatssecretaris...
Otwin van Dijk jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef tralalala het volgende:
Zit dat rolstoelmens nog in de kamer?
jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef tralalala het volgende:
Meer kliks dan David Bowie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heerlijk nieuws, zo op deze woensdag.
Ik zal proberen iets meer naar de maatstaven van dit topic te posten.quote:
Ik eet de laatste restjes rijst weg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef opperkleurder het volgende:
Ik schenk even een bitter lemon in.
Staatssecretaris Klijnsmaquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef tralalala het volgende:
Ik heb ooit eens samengewerkt met iemand met deze achternaam. En die moest dan voor zijn werk wel eens bellen met iemand die Kip heette... - Dat leverde hilarische telefoongesprekken op. "Met Kip", - "Ja, met Kuiken"...quote:
Rolstoel/rollator, hetzelfde.quote:
Wat een geweldige anekdote dit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens samengewerkt met iemand met deze achternaam. En die moest dan voor zijn werk wel eens bellen met iemand die Kip heette... - Dat leverde hilarische telefoongesprekken op. "Met Kip", - "Ja, met Kuiken"...
Lolquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens samengewerkt met iemand met deze achternaam. En die moest dan voor zijn werk wel eens bellen met iemand die Kip heette... - Dat leverde hilarische telefoongesprekken op. "Met Kip", - "Ja, met Kuiken"...
Oneens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Rolstoel/rollator, hetzelfde.
Zijn 'kritiek' op Asscherquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef Ajacied422 het volgende:
Anne Mulder is een parodie op een Kamerlid.
Daar heb ik wel eens "college" van gehad. Hij liet een GroenLinksmeisje in de klas janken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef Ajacied422 het volgende:
Anne Mulder is een parodie op een Kamerlid.
Was eigenlijk meer iets voor NWS-SC geweest, inderdaad. Trouwens: als ik dit soort anekdotes niet maak, gaan mensen mekkeren dat ze me missen en zo.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sowieso terecht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef tralalala het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens "college" van gehad. Hij liet een GroenLinksmeisje in de klas janken.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef tralalala het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens "college" van gehad. Hij liet een GroenLinksmeisje in de klas janken.
Dat denk ik ook, al komt klijnsma soms wel op de elektrische scooter naar de kamert.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gedoeld op PvdA-kamerlid Otwin van Dijk....
Vaak op de tandemquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:19 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, al komt klijnsma soms wel op de elektrische scooter naar de kamert.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Noobvraag mss, maar waarom stemt bijna niemand op de kandidaten?
Nee, wel z'n haar drie keer geföhnd vanochtendquote:
Geloof ik best. Als ze loopt, beweegt ze zich meestal voort met een rollator. Ze zit niet in een rolstoel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:19 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, al komt klijnsma soms wel op de elektrische scooter naar de kamert.
Die is dus afwezig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee, wel z'n haar drie keer geföhnd vanochtend
Ik weet het niet, heb niet opgelet toenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die is dus afwezig.
Die liep zondagnacht wel helemaal leeg over de interne top van de PvdA
Ja.... en hoezo denk je dat daar niet op gestemd wordt?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Die vier die zich hadden gemeld bedoel ik.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Noobvraag mss, maar waarom stemt bijna niemand op de kandidaten?
Hij had vandaag wel een leuke inbreng.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Mani89 het volgende:
Zit Roland van Vliet een beetje te rentenieren in de kamer tegenwoordig?
Je kan nog niet zien waarop ze stemmen. De namen die worden genoemd zijn die van de kamerleden die één voor een naar voren lopen om hun stembriefje in te leveren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Die vier die zich hadden gemeld bedoel ik.
Gebrek aan beter waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Maartenfr12 het volgende:
Waarom vind iedereen Marianne zo lekker eigenlijk? Of zeg ik nu iets heel doms?
Hij heeft ook een leuk hoofd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hij had vandaag wel een leuke inbreng.
Goeie mayo wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is juist op zijn specialismen redelijk effectief.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Mani89 het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Maartenfr12 het volgende:
Waarom vind iedereen Marianne zo lekker eigenlijk? Of zeg ik nu iets heel doms?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Cavaliers het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh kut, ik dacht die griffier leest de namen op van degenen waarop gestemd isquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja.... en hoezo denk je dat daar niet op gestemd wordt?
Ik snap het nut daarvan ook niet, maar sinds 1917 mogen vrouwen verkozen worden, dus die lopen er ook tussenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Woods het volgende:
Al die mannen in zon strak apen pakkie en de vrouwen vrijetijdskleding. Heb dat nooit begrepen.
Ik denk op Martin Bosma want die zit net als Geert Wilders ook bij de PVV.quote:
Het is traditie dat in de eerste ronde iedereen op zichzelf stemt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oh kut, ik dacht die griffier leest de namen op van degenen waarop gestemd is
Chanant dit.
Nee, daar doe je hem tekort mee. Hij was voorzitter van de Parlementaire enquêtecommissie Woningcorporaties. En op Wikipedia staat:quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Mani89 het volgende:
Niet bepaald de kenmerken van een lui kamerlid dat z'n tijd uitzit.quote:Op 17 september 2015 complimenteert premier Mark Rutte Van Vliet, omdat hij als enige eenmansfractie een herkenbare tegenbegroting vanuit een wat rechtse invalshoek heeft ingediend
Opper vindt deze zin niet goed.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk op Martin Bosma want die zit net als Geert Wilders ook bij de PVV.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad geen goede zin.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:23 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Opper vindt deze zin niet goed.
Deze opmerking vind ik dom.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou wel een Keulentje willen doen bij Mei Li Vos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ga je er aan doen dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:23 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad geen goede zin.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk op Martin Bosma want die zit net als Geert Wilders ook bij de PVV.
Dat geloven wij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:23 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ik moest er heel hard om lachen.
Deze moet ik in NWS-SC posten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
Waarom zijn alle stemmingen niet geheim eigenlijk?
Stemmen zonder last. Nu staat er een pistool op je hoofd door de openbare stemming.
Staat er een naam opquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
Stemmen zonder last. Nu staat er een pistool op je hoofd door de openbare stemming.
Dit is geheimquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
Ik denk dat hij 0 bij'tjes krijgt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze moet ik in NWS-SC posten!
Say what?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
Dit is gewoon net als bij Expeditie Robinson hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
Het is geheim. Daarom is het ook zo omslachtig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef Confetti het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
Ook met jokers en extra stemmen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon net als bij Expeditie Robinson hoor.
Dan mag een vergaderweek wel 12 dagen duren met dit tempoquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik bedoelde met wetsvoorstellen, motie van wantrouwen en dergelijke.
Ik ken weinig mensen die zo geloofwaardig zijn als jij. Ik zou zo een tweedehands auto van je kopen.quote:
Ja, Ton Elias telt voor 2 stemmen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ook met jokers en extra stemmen?
Kan ook elektronisch. Echt bizar dat juist kamerleden geen recht op een geheime stem hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dan mag een vergaderweek wel 12 dagen duren met dit tempo
Omdat het wel handig is als je het door jou gekozen kamerlid ook kunt controleren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik bedoelde met wetsvoorstellen, motie van wantrouwen en dergelijke.
En als je Wilders hebt, moet je afscheid nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, Ton Elias telt voor 2 stemmen.
Het is prachtig dat je niet twijfelt aan mijn integriteit. Mani, neem er een voorbeeld aan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik ken weinig mensen die zo geloofwaardig zijn als jij. Ik zou zo een tweedehands auto van je kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |