quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Omdat hij ISIS gelieerde groepen steunt tegen een autonome seculiere regering en stelselmatig zich van oplichting en waarheidsverdraaiing bedient. Hij is een schande voor de v.s.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom zou je Obama willen impeachen (en op welke gronden in vredesnaam), die man is eind dit jaar toch klaar?
allebei. dat lijkt me toch duidelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het enige racisme in dit onderwerp is de kijk van die wezens op de kafir en op vrouwen. Niet de racisme die jij bedoeld. Dat is het niveautje struisvogelpolitiek wat merkel aan hangt.
Op advies van het leger ja. Hoe zie jij dat veranderen als het leger aan de macht komt (terug aan de macht kan niet, de V.S. is nooit 'bestuurd' door het leger).quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Omdat hij ISIS gelieerde groepen steunt tegen een autonome seculiere regering en stelselmatig zich van oplichting en waarheidsverdraaiing bedient. Hij is een schande voor de v.s.
Nee niet op advies van het leger, in samenwerking' met de neocon pnac haviken zoals oorlogscrimineel mccain e.d. en een nieuwe lichting. Waarom denk je dat een grote groep van de hoge legertop zich nu tegen hem keert. Al zie je dat niet op het journaal/propagandaprogramma.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Op advies van het leger ja. Hoe zie jij dat veranderen als het leger aan de macht komt (terug aan de macht kan niet, de V.S. is nooit 'bestuurd' door het leger).
Grote woorden allemaal, compleet bezijden de waarheid. Ik zou zeggen open een topic op BNW, maar die is er vast al.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:06 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Nee niet op advies van het leger, in samenwerking' met de neocon pnac haviken zoals oorlogscrimineel mccain e.d. en een nieuwe lichting. Waarom denk je dat een grote groep van de hoge legertop zich nu tegen hem keert. Al zie je dat niet op het journaal/propagandaprogramma.
En de volksaard is juist vooral in deze generatie van veteranen die zich ook tegen dit hoogverraad hebben gekeerd.
Als die mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben ze er blijkbaar recht op. Ze zijn blijkbaar slim genoeg om de regels te kennen en de Belgen zijn als jouw verhaal klopt de kanslozen omdat ze die mensen niet kunnen weren. Mogelijk moeten ze die lui in de regering kiezen. Verder vind ik het altijd maar vreemd om een groep mensen kansloos te noemen, ik ben niet zo van het afschrijven van groepen mensen, daarvoor lijken mensen teveel op elkaar. Als de samenleving wil hoeft geen groep kansloos te zijn, je kunt stimulerende maatregelen en dwingende maatregelen nemen als samenleving.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En die daar helemaal geen recht op zouden moeten hebben. Het is weer een groep die kansloos staat in de samenleving en heftig gaat hangen alle sociale rechten die men heeft of krijgt. Maar dit is volgens mij ook iets typisch Belgisch. Dat te makkelijk zijn. Daarom had je jaren terug al de Marokkanen route via Belgie.
Nee, er is er maar 1 racistisch. En dat is niet het benoemen van de waarheid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allebei. dat lijkt me toch duidelijk.
Je stompzinnige poging tot ridiculisatie slaat tegen de rotsen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Grote woorden allemaal, compleet bezijden de waarheid. Ik zou zeggen open een topic op BNW, maar die is er vast al.
RT? Really dude? Ok manquote:Op donderdag 7 januari 2016 10:15 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Je stompzinnige poging tot ridiculisatie slaat tegen de rotsen.
In juli al: augustus op aljazeera: RT:
Ik zeg dit maar één enkele keer en daarna negeer ik je posts volledig; RT is een ongeaffilieerde internationale nieuwsgroep met studios in de gehele wereld, ik snap dat je of uit propagandisch oogpunt reageert, als in dat je zelf al afsluit zodra je geprogrameerd het acroniem RT ziet staan, en anders gewoonweg een troll bent, maar het is een internationaal erkende nieuwszender die in hoger aanzien staat dan het RM netwerk dat we in het westen kennen, dat haar 'onderwerpen' digitaal binnenkrijgt vanuit de VS en haar FOX.quote:
Ik noem hen zo omdat ik hen persoonlijk goed ken. Ik zou ze nog niet aannemen als schoonmaker. En die groep is groter dan men denkt. Waarschijnlijk speelt men dit via daar al wonende familie trouwens. Je moet niet stimuleren. Dit soort mensen moet je gewoon weigeren. Dat geeft ook meer ruimte voor mensen in nood.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als die mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben ze er blijkbaar recht op. Ze zijn blijkbaar slim genoeg om de regels te kennen en de Belgen zijn als jouw verhaal klopt de kanslozen omdat ze die mensen niet kunnen weren. Mogelijk moeten ze die lui in de regering kiezen. Verder vind ik het altijd maar vreemd om een groep mensen kansloos te noemen, ik ben niet zo van het afschrijven van groepen mensen, daarvoor lijken mensen teveel op elkaar. Als de samenleving wil hoeft geen groep kansloos te zijn, je kunt stimulerende maatregelen en dwingende maatregelen nemen als samenleving.
Dat zijn geen negers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
RT? Really dude? Ok man
Vraagje, wanneer gaan deze zelfde mensen George W. Bush, Dick Cheney en Donald Rumsfeld arresteren voor hoogverraad?
RT betrouwbaar? MH17 discussie gemist zeker?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik zeg dit maar één enkele keer en daarna negeer ik je posts volledig; RT is een ongeaffilieerde internationale nieuwsgroep met studios in de gehele wereld, ik snap dat je of uit propagandisch oogpunt reageert, als in dat je zelf al afsluit zodra je geprogrameerd het acroniem RT ziet staan, en anders gewoonweg een troll bent, maar het is een internationaal erkende nieuwszender die in hoger aanzien staat dan het RM netwerk dat we in het westen kennen, dat haar 'onderwerpen' digitaal binnenkrijgt vanuit de VS en haar FOX.
Bush rumsfeld en cheney verdienen geen arrest, die verdienen de strop.
Wat ook zo is is dat het eigen volk zwak gemaakt wordt en behoefend aan de staat door armoede en uitzichtloosheid, dat is ook nogal een facet in de verdeling. Als wij als volk sterk waren en op eigen benen stonden konden we ook wel actiever echte vluchtelingen helpen, nu is het andersom.. dat wij als origineel volk hulp nodig hebben van hun.. tenminste zo denkt de bedrijfswereld erover. Terwijl juist die banen open stellen, en de moeite aanstellen, en projecten opzetten voor eigen volk de juiste weg zou zijn alleen is dat niet politiek correct en *gasp* mischien zelfs wel te 'nationaal' en dus automatisch racistisch. ..quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik noem hen zo omdat ik hen persoonlijk goed ken. Ik zou ze nog niet aannemen als schoonmaker. En die groep is groter dan men denkt. Waarschijnlijk speelt men dit via daar al wonende familie trouwens. Je moet niet stimuleren. Dit soort mensen moet je gewoon weigeren. Dat geeft ook meer ruimte voor mensen in nood.
Je kunt geen soort mensen weigeren, je kunt alleen de regels beter maken. Verder vind ik het altijd erg vreemd dat mensen die de belastingwetten goed kennen en daarom weinig belasting betalen worden gezien als slimme mensen en mensen die deze wetten goed kennen en een verblijfsvergunning krijgen zijn blijkbaar kansloos en slecht. Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik noem hen zo omdat ik hen persoonlijk goed ken. Ik zou ze nog niet aannemen als schoonmaker. En die groep is groter dan men denkt. Waarschijnlijk speelt men dit via daar al wonende familie trouwens. Je moet niet stimuleren. Dit soort mensen moet je gewoon weigeren. Dat geeft ook meer ruimte voor mensen in nood.
Het blijft gewoon misbruik maken van regels die zo niet bedoelt zijn natuurlijk. Het is vreemder dat mensen als jij menen op te moeten komen voor dit soort mensen. Die je wel degelijk kan weigeren. Leg mij maar eens uit hoe men zichzelf financieel kan onderhouden en direct een huis heeft? Geen van hen werkt full time. En men weet idd precies waar men recht op heeft. Lijkt mij echt een grote aanwinst.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt geen soort mensen weigeren, je kunt alleen de regels beter maken. Verder vind ik het altijd erg vreemd dat mensen die de belastingwetten goed kennen en daarom weinig belasting betalen worden gezien als slimme mensen en mensen die deze wetten goed kennen en een verblijfsvergunning krijgen zijn blijkbaar kansloos en slecht. Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.
Gezien het opkomst percentage is het wel veilig te zeggen dat maar een minderheid van het volk de politici kiest om hun verantwoordelijkheid en vertegenwoordiging af te kopen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.
twitter:wol twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:29:12Na Bild schrijft nu Spiegel over intern politieverslag #keulen - "staat stond machteloos" https://t.co/kUbwJ1FiRz https://t.co/jTln7G2Iyg reageer retweet
Dat eerste mag jouw mening zijn maar als de regels goed gehandhaafd worden is het gewoon gebruik maken van die regels, de mogelijkheid wordt immers geboden. Verder weet ik niet eens voor welk soort mensen ik opkom maar het lijkt mij logisch dat als mensen de regels niet overtreden voor die mensen wordt opgekomen, het is niet hun schuld dat de regels zo zijn gemaakt. Dat mensen niet werken vind ik persoonlijk prima, ik ben niet z'n moralist die vindt dat iedereen moet werken, ik vind het zelfs wel sociaal als mensen niet werken en tevreden zijn met bijstand, die geven andere mensen een betere kans op werk en een hoger inkomen. Er zijn toch geen banen genoeg voor iedereen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het blijft gewoon misbruik maken van regels die zo niet bedoelt zijn natuurlijk. Het is vreemder dat mensen als jij menen op te moeten komen voor dit soort mensen. Die je wel degelijk kan weigeren. Leg mij maar eens uit hoe men zichzelf financieel kan onderhouden en direct een huis heeft? Geen van hen werkt full time. En men weet idd precies waar men recht op heeft. Lijkt mij echt een grote aanwinst.
Prima. Dan kunnen we dus tienduizenden mensen toelaten die alleen geld gaan kosten. Dit naast mensen die wel in nood zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat eerste mag jouw mening zijn maar als de regels goed gehandhaafd worden is het gewoon gebruik maken van die regels, de mogelijkheid wordt immers geboden. Verder weet ik niet eens voor welk soort mensen ik opkom maar het lijkt mij logisch dat als mensen de regels niet overtreden voor die mensen wordt opgekomen, het is niet hun schuld dat de regels zo zijn gemaakt. Dat mensen niet werken vind ik persoonlijk prima, ik ben niet z'n moralist die vindt dat iedereen moet werken, ik vind het zelfs wel sociaal als mensen niet werken en tevreden zijn met bijstand, die geven andere mensen een betere kans op werk en een hoger inkomen. Er zijn toch geen banen genoeg voor iedereen.
Mooie zin nadat men duidelijk heeft laten zien dat men sommige zaken totaal niet aankan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf: Na aanranders dienen burgerwachters zich aan
DÜSSELDORF -
De gemelde aanrandingen rond Nieuwjaar in meerdere Duitse steden leiden tot de vorming van burgerwachten op internet.
Dit meldde de Rheinische Post donderdag vanuit Düsseldorf. Een groep op het sociale medium Facebook wil bij grote evenementen zoals het carnaval en in de weekends gaan patrouilleren in Düsseldorf ,,om vrouwen in nood bij te staan''.
In slechts één dag sinds de lancering van dit initiatief hebben zich al duizend vrijwilligers voor deze burgerwacht gemeld. Volgens de organisatie is die niet politiek en niet gewelddadig. Uit de aangemelde leden wordt een groep geselecteerd die zaterdag als eerste op patrouille gaat.
De politie van Düsseldorf is niet blij met het initiatief. Een woordvoerder beklemtoonde dat het de politie is die voor openbare veiligheid moet zorgen. Het is niet de bedoeling dat burgers naar overtreders van de wet gaan zoeken.
Het gaat nu steeds sneller, het Duitse volk pikt het niet langer
Kon je op wachten natuurlijk. En niet onterecht.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Oud_student het volgende:
DÜSSELDORF -
De gemelde aanrandingen rond Nieuwjaar in meerdere Duitse steden leiden tot de vorming van burgerwachten op internet.
Dit meldde de Rheinische Post donderdag vanuit Düsseldorf. Een groep op het sociale medium Facebook wil bij grote evenementen zoals het carnaval en in de weekends gaan patrouilleren in Düsseldorf ,,om vrouwen in nood bij te staan''.
In slechts één dag sinds de lancering van dit initiatief hebben zich al duizend vrijwilligers voor deze burgerwacht gemeld. Volgens de organisatie is die niet politiek en niet gewelddadig. Uit de aangemelde leden wordt een groep geselecteerd die zaterdag als eerste op patrouille gaat.
De politie van Düsseldorf is niet blij met het initiatief. Een woordvoerder beklemtoonde dat het de politie is die voor openbare veiligheid moet zorgen. Het is niet de bedoeling dat burgers naar overtreders van de wet gaan zoeken.
Men onderneemt actie inderdaad. En terecht. De politiek, politie en andere overheidsinstanties falen keer op keer. Dan moet je wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Oud_student het volgende:
DÜSSELDORF -
Vergeet de rooie band niet.quote:
Goed om te zien.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Oud_student het volgende:
DÜSSELDORF -
Ben ik niet zo bang voor dat die gaan komen. Dat wordt niet zo geaccepteerd namelijk in DE, eerder de rooien. Die hebben de kaart 'politieke correctheid' in hun achterzak en hebben meer vrij spel.quote:
Tjah, als de autoriteiten hun gegeven geweldsmonopoly niet juist inzetten wanneer dat moet, pakt het volk het terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kon je op wachten natuurlijk. En niet onterecht.
Denk niet dat ze daar nog zo heel makkelijk mee weg komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef fixatoman het volgende:
Hier een linkje naar de FB van de burgerwacht: https://www.facebook.com/groups/1697265933822151/?fref=ts
Zitten zoals je ziet ook veel vrouwen en allochtonen bij, dus de media zal het nog moeilijk krijgen om dit af te doen als nazi's.
Hier heeft 'het volk'toch voor gewaarschuwd of niet?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wol twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:29:12Na Bild schrijft nu Spiegel over intern politieverslag #keulen - "staat stond machteloos" https://t.co/kUbwJ1FiRz https://t.co/jTln7G2Iyg reageer retweet
En bepaalde politieke stromingen zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef fixatoman het volgende:
Hier een linkje naar de FB van de burgerwacht: https://www.facebook.com/groups/1697265933822151/?fref=ts
Zitten zoals je ziet ook veel vrouwen en allochtonen bij, dus de media zal het nog moeilijk krijgen om dit af te doen als nazi's.
Ook weer lastig voor het boosvolk dat zo hysterisch mogelijk krijst dat allochtonen niks doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef fixatoman het volgende:
Klopt, alleen maar positief dit initiatief dus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer lastig voor het boosvolk dat zo hysterisch mogelijk krijst dat allochtonen niks doen.
Sjezus.quote:
Mag ik een samenvatting in het Nederlands?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:04 schreef yvonne het volgende:
http://www.swr3.de/aktuel(...)8/100kae0/index.html
Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mag ik een samenvatting in het Nederlands?
Duitsland is aan het kantelen, dat begint wel duidelijk te worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand.
Dit is om onduidelijke redenen een week lang uit het nieuws gehouden.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand. verkracht
twitter:wierdduk twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:58:2714 en 15 jarige verkracht in Duitsland: https://t.co/wqqIbX8sby reageer retweet
Media wringen zich inmiddels in de meest rare bochten om hun waarheid over het voetlicht te brengen. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat sommige outlets nooit het licht gaan zien omdat ze verblind zijn door het geloof in hun eigen waarheid. Feitelijk ook gewoon religieus radicalen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef fixatoman het volgende:
Meermaals verkracht, 4 verdachte jonge Syriërs zitten in bewaring...quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand.
Nee hoor, er wordt juist gevraagd dat allochtonen ook hun steentje bijdragen in het uitbannen van het soort wezens wat wij hier niet willen hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer lastig voor het boosvolk dat zo hysterisch mogelijk krijst dat allochtonen niks doen.
2 jaar terug werd je weggestuurd naar bnw als je dit zou zeggen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meermaals verkracht, 4 verdachte jonge Syriërs zitten in bewaring...
En ik wed dat er nog meer van dit soort zaken zijn voorgevallen die stil gehouden worden.
Daar trekken ze zich echt niks van aan. Heeft men nu nog niet door dat die gasten ons gewoon openlijk of stiekem uitlachen ? Mannen die neerkijken op vrouwen en homo's veranderen niet door een zoetsappig klinkend praatje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
België wil 'Keulen' voorkomen met cursus vrouwen respecteren
In Noorwegen gebeurt het al, België start er na de massa-aanranding in Keulen mee: verplichte cursussen voor asielzoekers waarin wordt uitgelegd hoe in de Westerse wereld met vrouwen wordt omgaan.
Dat vertelt de Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken donderdag tegen de Belgische krant De Standaard. De cursus, gegeven door de Belgische variant van het COA, moet incidenten zoals die met de jaarwisseling in Keulen voorkomen. Daar werden meer dan honderd vrouwen door een groep van duizend Noord-Afrikaanse mannen betast, aangerand en bestolen.
Jonge mannen
Francken zegt dat België al langer te kampen heeft met een grote toestroom van alleenstaande jonge mannen. 'Hun normen- en waardenpatroon is helemaal anders.' Volgens Francken zijn er nu 'bijna dagelijks' vechtpartijen in Belgische asielzoekerscentra, vooral tussen Irakezen en Afghanen.
De verplichte cursus moet de rol van mannen en vrouwen in de Belgische samenleving verduidelijken. 'Het gaat om het feit dat het normaal is dat mannen en vrouwen absoluut gelijk zijn, dat vrouwen gaan werken, dat ze mogen stemmen, dus dat een vrouw iemand is die met respect behandeld wordt en geen slet of hoer is,' aldus Francken.
Hij vervolgt: 'Die debatten hebben wij 50, 60 jaar geleden gevoerd en gaan we niet nog eens voeren, daar wordt geen millimeter aan toegegeven.'
Naar Noors voorbeeld
De cursus wordt al gegeven in sommige opvanglocaties, maar zal in het vervolg in alle asielzoekerscentra op het programma staan. Noorwegen wordt als voorbeeld genomen, zegt Francken. Daar worden lessen in vrouwvriendelijkheid al veel langer gegeven.
In Nederland kunnen asielzoekers tijdens hun aanvraag ook trainingen volgen bij het COA. Daarin wordt uitgelegd hoe het leven in Nederland in elkaar steekt, van het onderwijssysteem tot de Nederlandse gezondheidszorg. Ook de 'positie van de vrouw' wordt in die vrijwillige trainingen belicht.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)especteren-2742168W/
Zie hier het resultaat van te lang met het hooft naar links kijken. Altijd maar die cursussen. In Nederland kun je tegenwoordig overal een cursus voor krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Noorwegen gebeurt het al, België start er na de massa-aanranding in Keulen mee: verplichte cursussen voor asielzoekers waarin wordt uitgelegd hoe in de Westerse wereld met vrouwen wordt omgaan.
Dat vertelt de Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken donderdag tegen de Belgische krant De Standaard. De cursus, gegeven door de Belgische variant van het COA, moet incidenten zoals die met de jaarwisseling in Keulen voorkomen. Daar werden meer dan honderd vrouwen door een groep van duizend Noord-Afrikaanse mannen betast, aangerand en bestolen.
Jonge mannen
Francken zegt dat België al langer te kampen heeft met een grote toestroom van alleenstaande jonge mannen. 'Hun normen- en waardenpatroon is helemaal anders.' Volgens Francken zijn er nu 'bijna dagelijks' vechtpartijen in Belgische asielzoekerscentra, vooral tussen Irakezen en Afghanen.
De verplichte cursus moet de rol van mannen en vrouwen in de Belgische samenleving verduidelijken. 'Het gaat om het feit dat het normaal is dat mannen en vrouwen absoluut gelijk zijn, dat vrouwen gaan werken, dat ze mogen stemmen, dus dat een vrouw iemand is die met respect behandeld wordt en geen slet of hoer is,' aldus Francken.
Hij vervolgt: 'Die debatten hebben wij 50, 60 jaar geleden gevoerd en gaan we niet nog eens voeren, daar wordt geen millimeter aan toegegeven.'
Naar Noors voorbeeld
De cursus wordt al gegeven in sommige opvanglocaties, maar zal in het vervolg in alle asielzoekerscentra op het programma staan. Noorwegen wordt als voorbeeld genomen, zegt Francken. Daar worden lessen in vrouwvriendelijkheid al veel langer gegeven.
In Nederland kunnen asielzoekers tijdens hun aanvraag ook trainingen volgen bij het COA. Daarin wordt uitgelegd hoe het leven in Nederland in elkaar steekt, van het onderwijssysteem tot de Nederlandse gezondheidszorg. Ook de 'positie van de vrouw' wordt in die vrijwillige trainingen belicht.
Wat zijn we toch weer lekker naïef. Een cursus gaat dit soort gedrag niet inperken. Je moet duidelijk maken dat dergelijke uitspattingen directe gevolgen voor je asielprocedure hebben, dan houden ze zich wel koest. Een cursus, daar lachen ze om.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jonge mannen
Naar Noors voorbeeld
Zo heb je in beide stromingen (Links/Rechts) uitersten, zoals Rechts zal kotsen op het feit dat Allochtonen meelopen en dit zullen proberen te ontkrachten, zal Links glashard ontkennen en draaien zodra er feitelijke islamgerelateerde problemen optreden. Deze twee groepen houden zich mooi in evenwicht, en dan kunnen de gematigde mensen lekker discussiëren. Ik vind het in ieder geval een super initiatief, het was erop wachten. Nu alleen hopen dat dit niet gaat escaleren doordat sommigen zich de wet niet laten voorschrijven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ow en niet vergeten even een domme comeback te geven op je one line antwoordjes:quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die was al eerder door iemand gemaakt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:23 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ow en niet vergeten even een domme comeback te geven op je one line antwoordjes:
Ook weer lastig voor het boosvolk van links om deze groep als nazi's weg te zetten.
Haha kreeg vorig jaar nog een admin op mijn dak voor wat ik zei over de zogenaamde zielige vluchtelingen. Nu zeggen anderen hetzelfde en méér maar nu mag het....quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2 jaar terug werd je weggestuurd naar bnw als je dit zou zeggen.
Sommige zullen het altijd blijven. Helaas.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Haha kreeg vorig jaar nog een admin op mijn dak voor wat ik zei over de zogenaamde zielige vluchtelingen. Nu zeggen anderen hetzelfde en méér maar nu mag het....![]()
Onbegrijpelijk naïef zijn mensen hier ( geweest) als het over moslims gaat.
In Belgie wordt die cursus verplicht voor iedere mannelijke asielzoeker. Of dat gaat helpen weet ik niet. Er is weinig hoop voor optimisme wat dat betreft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:21 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Zie hier het resultaat van te lang met het hooft naar links kijken. Altijd maar die cursussen. In Nederland kun je tegenwoordig overal een cursus voor krijgen.
Dat zou best kunnen, mensen zijn in mijn ogen belangrijker dan geld. De regels voor gezinsvorming, gezinshereniging, asiel en humanitaire hulp vind ik dus erg belangrijk. Het is een beetje zot als je omdat mensen gebruik maken van regelingen waar ze recht op hebben gaat zeggen dat iets anders niet moet. In mijn ogen kun je dan beter die regels aanpassen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Prima. Dan kunnen we dus tienduizenden mensen toelaten die alleen geld gaan kosten. Dit naast mensen die wel in nood zijn natuurlijk.
Een cursusquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:21 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Zie hier het resultaat van te lang met het hooft naar links kijken. Altijd maar die cursussen. In Nederland kun je tegenwoordig overal een cursus voor krijgen.
Denk dat er genoeg mannen zijn die gaan uitdelen als er een mocrotje met zn smerige poten aan zijn vriendin/ bekende vrouw / onbekende vrouw zit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:21 schreef Faeroer het volgende:
Cursus vrouwen respecteren? Wat de...
Cursus krav maga voor vrouwen, bewapening en ontcuckolding van Westerse mannen misschien?
Iedereen staart altijd apatisch naar de grond wanneer iemand in de problemen komt. Grijp in met elkaar.
Precies, dat schreef ik van de week ook al. Vrouwen en kinderen eerst (en uitsluitend). Zo'n cursus doet natuurlijk niks, aangezien de respectloosheid jegens vrouwen verankerd zit in deze mensen hun brein en daarmee hele systeem. Ze spugen op alles wat Westers is, wat kom je hier dan doenquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
Al die gasten terugsturen en alleen nog maar vrouwelijke asielzoekers toelaten.
Opgelost.
Na gelukkig genoeg tegengas en volk wat het wel in ziet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
http://9gag.com/gag/aE77Dmx
Met zulke mensen is de uitverkoop begonnen.
Ik kan het niet zien, geen account daar (hetgeen je nodig hebt voor nsfw-afbeeldingen schijnbaar?) maar ik neem aan dat het Mona Sahlin uit Zweden is?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na gelukkig genoeg tegengas en volk wat het wel in ziet.
Maar die logica hebben de meeste politici niet. Simpel weg gezond boeren verstand wordt weggehoond met de vraag 'welk wetenschappelijk onderzoek ligt hier aan ten grondslag' en 'welke bronnen zeggen dat'.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:28 schreef fixatoman het volgende:
Als je mensen een cursus moet geven omdat ze anders vrouwen aanranden heb je simpelweg TE MAKEN MET DE VERKEERDE MENSEN.
Die speech heb ik gezien en dat wijf mag naast merkel en reeker gezet worden. Gelukkig zijn niet alle Zweden zo en komen ze er daar ook langzaam bij bewustzijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik kan het niet zien, geen account daar (hetgeen je nodig hebt voor nsfw-afbeeldingen schijnbaar?) maar ik neem aan dat het Mona Sahlin uit Zweden is?
[ afbeelding ]
Het is vooral gek omdat dit al jaren aan de gang is. Het probleem heeft ook nauwelijks met de situatie in Syrië te maken want het zijn vooral de illegalen die dus geen asielaanvragen en geen asiel krijgen. Mensen die hier een volkomen kansloos bestaan hebben, nergens recht op en eigenlijk moeten ze uitgezet worden. De politie wordt ook gek van die draaideur criminelen, die lui onder hun die wel asielaanvragen zorgen voor problemen in bureaucratie en kosten ook veel geld want die kansloze aanvragen moeten ook beoordeeld worden, ze bezetten tijdelijk plekken in AZC's en hun advocaten moeten hun belangen behartigen. Ondertussen ruziën de politici over de opvang van vluchtelingen en blijven maatregelen om die effectief te bestrijden uit. Illegalen zijn een veel groter probleem dan de vluchtelingen uit Syrië.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:31 schreef Eufonie het volgende:
Stukje van Der Spiegel uit 2014 inzake Keulen:
Vanaf 2:40 wordt het interessant;
- man leeft met drie andere mannen samen. Krijgt ¤150,- per week plus levensmiddelen (3:23)
- man laat openlijk (!) zijn gestolen handelswaar zien voor extra illegale inkomsten (3:55) tot wel ¤1500,- per nacht.
- geeft aan hier vooral te zitten omdat het gratis geld per week een basisinkomen is naast zijn verdere activiteiten.
Kortom, je kan stelen, dit op televisie laten zien, geen problemen krijgen hierdoor en alsnog ¤150,- euro per week en levensmiddelen binnenharken.
Gekte dit
Jaja de cultuur, identiteit, geschiedenis... geweldig toch ? Vrouwen onderdrukken, geweld tussen de verschillende stromingen... andere volken onderwerpen en door middel van grootschalige verkrachtingen inlijven tja dat houdt je wel bij elkaar ja.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik kan het niet zien, geen account daar (hetgeen je nodig hebt voor nsfw-afbeeldingen schijnbaar?) maar ik neem aan dat het Mona Sahlin uit Zweden is?
[ afbeelding ]
Die krijgen orgasmes van zoveel mogelijk PC en anti-blank zijn zo lijkt het wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die speech heb ik gezien en dat wijf mag naast merkel en reeker gezet worden. Gelukkig zijn niet alle Zweden zo en komen ze er daar ook langzaam bij bewustzijn.
Zo bizar dat deze mensen überhaupt bestaan.![]()
Dit is niet eens een mening meer, dit is gewoon alles verkopen aan de duivel waarvoor je cultuur en medemensen staan.
Christelijke zelfhaatquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ironisch dat Zweden nou niet bekend staat om zijn massale beleving van religie. Of je moet multiculturalisme als religie zien.quote:
Spijker op z'n kopquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar die logica hebben de meeste politici niet. Simpel weg gezond boeren verstand wordt weggehoond met de vraag 'welk wetenschappelijk onderzoek ligt hier aan ten grondslag' en 'welke bronnen zeggen dat'.
Terwijl boer Sjaak met simpele logica een conclusie kan trekken die dichter bij de werkelijkheid kan trekken, dan 600 studenten met een diederik stapel naast zich.
Niet echt christelijk. Dit is de erfenis van een generatie die het voor het eerst echt goed heeft gehad en niet wist hoe daarmee om te gaan, in geen enkele andere samenleving heeft dergelijk zelfhaat een kans om te overleven. Dat wordt uitgeroeid.quote:
Inderdaad. Gaan ze een beetje tegen je aan staan rijden!quote:
Lust. Wat anders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Best vreemd dat terwijl de verdachten nog niet eens zijn gepakt mensen al denken te weten welke motieven een rol hebben gespeeld.
Iets met realisme en een optelsommetje is het vaker.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:49 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Spijker op z'n kophet wordt tijd dat dergelijke mensen eens een reality-check krijgen. Merkel als eerste. Je ziet het overigens steeds vaker, dat mensen met nuchter, gezond boerenverstand weggezet worden als: jij met je onderbuikgevoel
achteraf blijkt 9,9 van de 10 keer dat ze gelijk hadden. Iets met een vooruitziende blik..
Dat schuldgevoel en dat jezelf wegcijferen heeft wel christelijke roots.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet echt christelijk. Dit is de erfenis van een generatie die het voor het eerst echt goed heeft gehad en niet wist hoe daarmee om te gaan, in geen enkele andere samenleving heeft dergelijk zelfhaat een kans om te overleven. Dat wordt uitgeroeid.
Bij groepen criminele mannen speelt ook vaak een rol dat men de mannelijkheid wil bewijzen, machtsgevoelens heeft, de leider wil zijn en het steeds verder escaleren qua geweld van de hele groep omdat men zich wil bewijzen.quote:
Plus er is geen enkele kans op represailles, aangezien Westerse politie tamelijk tolerant is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij groepen criminele mannen speelt ook vaak een rol dat men de mannelijkheid wil bewijzen, machtsgevoelens heeft, de leider wil zijn en het steeds verder escaleren qua geweld van de hele groep omdat men zich wil bewijzen.
Waarom hebben ze het dan niet bij hun 'eigen' vrouwen geflikt? Waarom bij feestende 'kafir' vrouwen?quote:
Gevangenis straffen zijn er wel maar de pakkans is toch redelijk klein, afhankelijk van de status van de dader zijn bij een seksueel misdrijf de gevolgen voor een verblijfsvergunning natuurlijk wel groot.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Plus er is geen enkele kans op represailles, aangezien Westerse politie tamelijk tolerant is.
Omdat hun eigen vrouwen nog allemaal bommen staan te koppen in Syrië.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het dan niet bij hun 'eigen' vrouwen geflikt? Waarom bij feestende 'kafir' vrouwen?
Lust is een deel van de optelsom.
En van hun critici weg te zetten als fascistische xenofobe neo naties.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die krijgen orgasmes van zoveel mogelijk PC en anti-blank zijn zo lijkt het wel.
Dat vraag ik me maar helemaal af. Deporteren, zelfs van veroordeelde criminelen, is niet makkelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gevangenis straffen zijn er wel maar de pakkans is toch redelijk klein, afhankelijk van de status van de dader zijn bij een seksueel misdrijf de gevolgen voor een verblijfsvergunning natuurlijk wel groot.
Merkel ziet asielzoekersvluchtelingen zelfs als iets waar Duitsland van gaat profiteren in plaats van gaat kosten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:49 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Spijker op z'n kophet wordt tijd dat dergelijke mensen eens een reality-check krijgen. Merkel als eerste. Je ziet het overigens steeds vaker, dat mensen met nuchter, gezond boerenverstand weggezet worden als: jij met je onderbuikgevoel
achteraf blijkt 9,9 van de 10 keer dat ze gelijk hadden. Iets met een vooruitziende blik..
Nee, waarom deden ze dit specifiek bij blanke feestende vrouwen? Echt niet omdat hun vrouwen nog allemaal in syrie zitten. Nope.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Omdat hun eigen vrouwen nog allemaal bommen staan te koppen in Syrië.
Omdat eigen vrouwen lastig vallen niet worden toegestaan in de islam, westerse ideeën, opvattingen, mensen etc. zijn slecht in de ogen van de islam. Daarom word elke actie tegen het westen niet gestraft binnen de islam. Nee straffen doen ze als het een islamitische vrouw is. Denk je dat het vader of oom wat boeit als er een Duitse vrouw word beroofd/aangerand. Deze vrouw is toch al niet harem omdat ze niet islamitisch is. Er was enkele dagen geleden zo een mooi artikel die dit beschreef, en waarom altijd westerse mensen het slachtoffer waren, daar werd het mooi verwoord.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het dan niet bij hun 'eigen' vrouwen geflikt? Waarom bij feestende 'kafir' vrouwen?
Lust is een deel van de optelsom.
In AZC's verkrachten ze er ook op los.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, waarom deden ze dit specifiek bij blanke feestende vrouwen? Echt niet omdat hun vrouwen nog allemaal in syrie zitten. Nope.
Die is echt gek. Compleet de weg kwijt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Merkel ziet asielzoekersvluchtelingen zelfs als iets waar Duitsland van gaat profiteren in plaats van gaat kosten.
Merkel in nieuwjaarsspeech: bekijk komst vluchtelingen als een kans
De Duitse samenleving en de economie kunnen profiteren van de toestroom van vluchtelingen, zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel donderdag in haar nieuwjaarstoespraak. 'Het is een kans voor de toekomst.' Hiermee bevestigde Merkel nogmaals haar positieve 'Wir schaffen das'-mentaliteit.
Merkel erkende in haar speech dat de integratie van migranten Duitsland 'tijd, kracht en geld' zal kosten. 'Het afgelopen jaar is enorm uitdagend geweest voor Duitsland. We hebben meer dan één miljoen vluchtelingen verwelkomd.' Maar volgens Merkel is Duitsland sterk genoeg om dit op te vangen, als bewijs hiervoor noemde ze de lage werkloosheid en de stijgende lonen.
Merkel benadrukte dat xenofobie en racisme niet thuishoren in Duitsland. Ze pleitte voor verdraagzaamheid en eenheid. 'Het is belangrijk dat we onszelf niet toelaten om verdeeld te raken. Niet tussen generaties, niet tussen sociale klassen, niet tussen mensen die hier al lang wonen en diegenen die nieuw zijn.'
'We moeten niet de mensen volgen die met koudheid, zelfs haat, in hun hart aanspraak maken op een Duitsland dat alleen voor hen alleen is, terwijl anderen juist proberen aan te sluiten', sprak Merkel de natie toe.
Merkel bedankte ook de vrijwilligers, politieagenten, soldaten en bestuurders voor hun 'bijzondere' diensten en 'omdat ze meer deden dan enkel hun plicht was'.
Kritiek
De vluchtelingenpolitiek van Merkel blijft een controversieel onderwerp in de Duitse politiek en samenleving. De grote toestroom immigranten is veel politici en burgers een doorn in het oog.
Als gevolg van de vluchtelingencrisis is de populariteit van de bondskanselier onder Duitse stemgerechtigden gedaald in de afgelopen maanden. Conservatieve critici binnen haar partij beschouwen het daarom als een noodzaak om de omvang van de instroom asielzoekers snel terug te dringen.
Angela Merkel wordt gezien als een leider die het voortouw nam binnen Europa in de vluchtelingencrisis. Het Amerikaanse tijdschrift Time koos haar tot Persoon van het Jaar. Volgens Time past Merkel drie grote waarden toe: menselijkheid, generositeit en verdraagzaamheid. 'Ze toont aan hoe de kracht van Duitsland gebruikt kan worden om zaken te redden in plaats van te vernietigen', aldus Time. Angela Merkel is de eerste vrouw in 29 jaar die de titel van Persoon van het Jaar krijgt.
http://www.volkskrant.nl/(...)s-een-kans~a4216868/
Link?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat eigen vrouwen lastig vallen niet worden toegestaan in de islam, westerse ideeën, opvattingen, mensen etc. zijn slecht in de ogen van de islam. Daarom word elke actie tegen het westen niet gestraft binnen de islam. Nee straffen doen ze als het een islamitische vrouw is. Denk je dat het vader of oom wat boeit als er een Duitse vrouw word beroofd/aangerand. Deze vrouw is toch al niet harem omdat ze niet islamitisch is. Er was enkele dagen geleden zo een mooi artikel die dit beschreef, en waarom altijd westerse mensen het slachtoffer waren, daar werd het mooi verwoord.
Erger nog, als het maar niet over vrouwen is van hun eigenquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
In AZC's verkrachten ze er ook op los.
Dat oude mens is compleet de weg kwijt! "Duitsland is van alle Afrikanen" zegt ze dus eigenlijk, en als je het er niet mee eens bent ben je xenofoob! Merkel is xenopaat!quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:01 schreef Red_85 het volgende:
Merkel benadrukte dat xenofobie en racisme niet thuishoren in Duitsland. Ze pleitte voor verdraagzaamheid en eenheid. 'Het is belangrijk dat we onszelf niet toelaten om verdeeld te raken. Niet tussen generaties, niet tussen sociale klassen, niet tussen mensen die hier al lang wonen en diegenen die nieuw zijn.'
'We moeten niet de mensen volgen die met koudheid, zelfs haat, in hun hart aanspraak maken op een Duitsland dat alleen voor hen alleen is, terwijl anderen juist proberen aan te sluiten', sprak Merkel de natie toe.
G.B.V. droppie, samen met de term 'kafir', de algemene omgangsvormen tussen vrouw en man in de islam en de ervaring die jarenlang op straat te vinden is.quote:
Nee hoor, het is gewoon een kans om mensen harder te laten werken voor minder geld. Waarom denk je dat Verhofstadt de asielzoeker zo stond aan te moedigen om naar de EU te komen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die is echt gek. Compleet de weg kwijt.
Insanity is repeatedly making the same mistakes and expecting different results
Er hebben een aantal het geprobeerd in #2 tot 7. Allemaal stuk voor stuk weggehoond.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef topdeck het volgende:
Ligt het nou aan mij of lees ik bijna nergens reacties van linksen en moslims op soshal midija? Normaal hoor je bij zulke gebwurtenissen meestal wat tegengeluiden maar hier is het akelig stil.
In het begin van de asieldiscussie was er veel meer tegengeluid. Na gebeurtenissen zoals in Keulen, hoor je dat veel minder. Wel hoor je ze, en terecht, als er weer eens een user oproept dat ze allemaal mogen verdrinken of dat er maar een bom opgegooid moet worden oid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef topdeck het volgende:
Ligt het nou aan mij of lees ik bijna nergens reacties van linksen en moslims op soshal midija? Normaal hoor je bij zulke gebwurtenissen meestal wat tegengeluiden maar hier is het akelig stil.
Ik vraag mij dit ook af, dit soort gedrag wordt over het algemeen in geen enkele cultuur goed bevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar trekken ze zich echt niks van aan. Heeft men nu nog niet door dat die gasten ons gewoon openlijk of stiekem uitlachen ? Mannen die neerkijken op vrouwen en homo's veranderen niet door een zoetsappig klinkend praatje.
Allemaal slaat ook nergens op inderdaad. Even ter nuancequote:Op donderdag 7 januari 2016 12:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In het begin van de asieldiscussie was er veel meer tegengeluid. Na gebeurtenissen zoals in Keulen, hoor je dat veel minder. Wel hoor je ze, en terecht, als er weer eens een user oproept dat ze allemaal mogen verdrinken of dat er maar een bom opgegooid moet worden oid.
Gevaarlijke vrouw. Ze leidt heel Europa hoogstpersoonlijk de afgrond in.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die is echt gek. Compleet de weg kwijt.
Insanity is repeatedly making the same mistakes and expecting different results
Of ze ziet het echt niet of dit heeft voorrang boven alles:quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gevaarlijke vrouw. Ze leidt heel Europa hoogstpersoonlijk de afgrond in.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon een kans om mensen harder te laten werken voor minder geld. Waarom denk je dat Verhofstadt de asielzoeker zo stond aan te moedigen om naar de EU te komen?
Het heeft vrij weinig zin om tegen veel reacties in te gaan. Een aantal mensen geeft de islam de schuld van alles wat er fout gaat en het is wel duidelijk dat ze dat helemaal baseren op hun eigen opvattingen van de islam. Als er geen onderbouwing van een mening is kun je geen argumenten geven die anders aantonen. Verder is er weinig bekend en is het speculeren bij wat er allemaal is gebeurd door wie en waarom het is gedaan en welke maatregelen herhaling kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef topdeck het volgende:
Vertaling:quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om tegen veel reacties in te gaan. Een aantal mensen geeft de islam de schuld van alles wat er fout gaat en het is wel duidelijk dat ze dat helemaal baseren op hun eigen opvattingen van de islam. Als er geen onderbouwing van een mening is kun je geen argumenten geven die anders aantonen. Verder is er weinig bekend en is het speculeren bij wat er allemaal is gebeurd door wie en waarom het is gedaan en welke maatregelen herhaling kunnen voorkomen.
Dat maak jij ervan. Ik heb het niet over allemaal gehad overigens. Bagatelliseren doe ik het ook zeker niet, het is allemaal heel ernstig. Je bagatelliseert het in mijn ogen door te zeggen dat het aan de islam ligt, dit soort zaken zijn veel complexer.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vertaling:
Het lukt me niet meer om dit te bagatelliseren, jullie zijn allemaal racisten.
Ah, de islamknuffelaar. Noem mij eens 1 ding wat de islam de mensheid heeft opgeleverd. Iets goeds welteverstaan...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om tegen veel reacties in te gaan. Een aantal mensen geeft de islam de schuld van alles wat er fout gaat en het is wel duidelijk dat ze dat helemaal baseren op hun eigen opvattingen van de islam. Als er geen onderbouwing van een mening is kun je geen argumenten geven die anders aantonen. Verder is er weinig bekend en is het speculeren bij wat er allemaal is gebeurd door wie en waarom het is gedaan en welke maatregelen herhaling kunnen voorkomen.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vertaling:
Het lukt me niet meer om dit te bagatelliseren, jullie zijn allemaal racisten. Stageplaatsen.
Het ligt aan de cultuur van die kerels, waar de islam verreweg het belangrijkste onderdeel van is. Op het Tahirplein in Egypte werd ook elke vrouw uit elkaar getrokken. Omdat het kon.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik heb het niet over allemaal gehad overigens. Bagatelliseren doe ik het ook zeker niet, het is allemaal heel ernstig. Je bagatelliseert het in mijn ogen door te zeggen dat het aan de islam ligt, dit soort zaken zijn veel complexer.
Ik heb helemaal niet met met de islam en ben tegen alle godsdiensten. Ik ben alleen wel voor de vrijheid van mensen en dus mogen ze wat mij betreft geloven wat ze willen zolang ze zich aan de wet houden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ah, de islamknuffelaar. Noem mij eens 1 ding wat de islam de mensheid heeft opgeleverd. Iets goeds welteverstaan...
Ik heb daar op Google wel naar gezocht, de gelovigen zelf komen niet verder dan "het beste wat de islam heeft opgeleverd is de islam zelf".
Tegen zoveel domheid, geslotenheid, wegkijkgedrag en struisvogelpolitiek is simpelweg niet tegen op te werken. Lijkt wel een merkel of een reeker.. of een pechtold.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het ligt aan de cultuur van die kerels, waar de islam verreweg het belangrijkste onderdeel van is. Op het Tahirplein in Egypte werd ook elke vrouw uit elkaar getrokken. Omdat het kon.
Er schijnt nogal wat gezopen te zijn dus echt hele vrome moslims waren het in elk geval niet. Daarnaast zijn er nog geen verdachten aangehouden dus hoe weet jij welke cultuur/geloof ze hebben. Overigens zijn er vele groepen criminele mannen in de wereld die zich schuldig maken aan groepsaanrandingen en verkrachtingen en gebeurt het overal. Persoonlijk denk ik dat islam niet de belangrijkste factor was, eerder de mannelijke hormonen en mannelijk gedrag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het ligt aan de cultuur van die kerels, waar de islam verreweg het belangrijkste onderdeel van is. Op het Tahirplein in Egypte werd ook elke vrouw uit elkaar getrokken.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er schijnt nogal wat gezopen te zijn dus echt hele vrome moslims waren het in elk geval niet. Daarnaast zijn er nog geen verdachten aangehouden dus hoe weet jij welke cultuur/geloof ze hebben. Overigens zijn er vele groepen criminele mannen in de wereld die zich schuldig maken aan groepsaanrandingen en verkrachtingen en gebeurd het overal. Persoonlijk denk ik dat islam niet de belangrijkste factor was, eerder de mannelijke hormonen en mannelijk gedrag.
Ah, het is dus niet typisch Nederlands (meer) om gevolgen aan te pakken in plaats van de oorzaakquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jonge mannen
Naar Noors voorbeeld
Dat doet die groep wezens en masse niet. In ieder land waar ze zitten in het westen. Overal zorgen ze voor problemen en zijn ze oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet met met de islam en ben tegen alle godsdiensten. Ik ben alleen wel voor de vrijheid van mensen en dus mogen ze wat mij betreft geloven wat ze willen zolang ze zich aan de wet houden.
Hoezo, wordt het te moeilijk als je op de zwakke kanten van jouw verhaal wordt gewezen?quote:
Dat zijn mannen in het algemeen ook. Elke criminaliteitsstatistiek die je pakt zijn bepaalde groepen oververtegenwoordigd of je nu kijkt naar afkomst, opleidingsniveau, leeftijd, geslacht, inkomen en weet ik wat. Statistieken bewijzen niets qua motieven en oorzaken ze registreren alleen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doet die groep wezens en masse niet. In ieder land waar ze zitten in het westen. Overal zorgen ze voor problemen en zijn ze oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken.
Parate kennis, maar gewoon een keihard feit.
Even een spiegeltje voor je.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
Mensen moeten gewoon niet zo naïef doen
Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even een spiegeltje voor je.
Overal waar die wezens zitten, heb je hetzelfde soort problemen. En nog steeds is er niets aan de hand hoor met die groep.
Hoe naïef ben je?
Maar moslimjeugd zit er wel heel vaak tussen. Overal en altijd. Wanneer ga je je dat realiseren?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn mannen in het algemeen ook. Elke criminaliteitsstatistiek die je pakt zijn bepaalde groepen oververtegenwoordigd of je nu kijkt naar afkomst, opleidingsniveau, leeftijd, geslacht, inkomen en weet ik wat. Statistieken bewijzen niets qua motieven en oorzaken ze registreren alleen.
Dat is een neveneffect. Maar voor lagere loonkosten offer je toch niet je hele cultuur op? Het middel is dan erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon een kans om mensen harder te laten werken voor minder geld. Waarom denk je dat Verhofstadt de asielzoeker zo stond aan te moedigen om naar de EU te komen?
Waarom wijs je dan met je vingertje naar mannen in het algemeen ipv gewoon toe te geven dat die wezens the scum of the earth zijn op dit moment?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is.
De nationale culturen moeten juist vernietigd worden want anders overleeft de EU niet. Maar het nationalisme begint juist te groeien.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een neveneffect. Maar voor lagere loonkosten offer je toch niet je hele cultuur op? Het middel is dan erger dan de kwaal.
Grote probleem is dat de islam niet echt verenigbaar is met onze rechtstaat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet met met de islam en ben tegen alle godsdiensten. Ik ben alleen wel voor de vrijheid van mensen en dus mogen ze wat mij betreft geloven wat ze willen zolang ze zich aan de wet houden.
Juist omdat de politiek die nationale culturen wil platwalsen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
De nationale culturen moeten juist vernietigd worden want anders overleeft de EU niet. Maar het nationalisme begint juist te groeien.
Eerst hebben ze er in eigen land een zootje van gemaakt en nu exporteren ze hun zootje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doet die groep wezens en masse niet. In ieder land waar ze zitten in het westen. Overal zorgen ze voor problemen en zijn ze oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken.
Parate kennis, maar gewoon een keihard feit.
Voor wie?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een neveneffect. Maar voor lagere loonkosten offer je toch niet je hele cultuur op? Het middel is dan erger dan de kwaal.
Dat blijkt uit de statistieken inderdaad. Mannen dus ook. Laag geschoolden ook. Verder zeker niet overal hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar moslimjeugd zit er wel heel vaak tussen. Overal en altijd. Wanneer ga je je dat realiseren?
Voor de bevolking. Die groep mensen waarvoor de regering aangesteld is ze te vertegenwoordigen.quote:
Misschien moeten we gewoon eens ophouden met het opvangen van alleenstaande moslimmannen, de al aanwezigen uitzetten en alleen nog maar kleine aantallen niet-moslims en gezinnen met kinderen opvangen...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het eerder al gezegd, misschien moet je asielzoekers 1 x per week naar de hoeren sturen. Gratis, op kosten van de gemeenschap.
Ik heb geen idee over welke wezens je het hebt. Over het algemeen denk ik erg negatief over criminelen en mensen die de wetten overtreden. Ik wijs ook niet naar mannen in het algemeen alleen naar de statistieken over criminaliteit, ik beschuldig zeker niet alle mannen van zijnde crimineel ook al zijn ze zwaar oververtegenwoordigd ten opzichte van vrouwen in de criminaliteits- statistieken, zeker bij seksueel geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom wijs je dan met je vingertje naar mannen in het algemeen ipv gewoon toe te geven dat die wezens the scum of the earth zijn op dit moment?
EU gaat niets veranderen aan het huidige beleid hoor. En ome AdiErdo houdt ze niet tegen, ondanks zak met geld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon eens ophouden met het opvangen van alleenstaande moslimmannen, de al aanwezigen uitzetten en alleen nog maar kleine aantallen niet-moslims en gezinnen met kinderen opvangen...
^^ Dat. Bezem door Europa. Zo walgelijk dat zo'n achterlijk oud mens als Merkel zo bang is voor het Duitse verleden dat Europa straks opnieuw gezuiverd gaat worden. De grote vraag is alleen of het nu gebeurt, en de oorspronkelijke bewoners winnen, of over 20-30 jaar, en de Afrikanen winnen...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Misschien moeten we gewoon eens ophouden met het opvangen van alleenstaande moslimmannen, de al aanwezigen uitzetten en alleen nog maar kleine aantallen niet-moslims en gezinnen met kinderen opvangen...
Misschien moeten we eens ophouden dit soort geweldsmisdrijven als lust/tekort aan seks te zien.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor de bevolking. Die groep mensen waarvoor de regering aangesteld is ze te vertegenwoordigen.
Nou ja allemaal gratis naar een psycholoog/psychiater dan? En dan hopen dat ze geen jonge meisjes meer aanranden, verkrachten, uitschelden, vernederen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens ophouden dit soort geweldsmisdrijven als lust/tekort aan seks te zien.
Dit is agressie, ook nog eens specifiek gericht op een groep (westerse vrouwen in dit geval), dit komt niet door een vermeend tekort aan seks. Dit komt door woede, haat, onmacht, de ander willen raken waar het pijn doet.
Leuk al dat gebrei om de hete pap heen. Hoe zit het dan met de term en mindset 'kafir' binnen die groep? De kijk van die wezens op alles wat westers is of joods met bijbehorende cultuur en omgangsvormen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de statistieken inderdaad. Mannen dus ook. Laag geschoolden ook. Verder zeker niet overal hoor.
Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat religie en criminaliteit een verwaarloosbare relatie hebben. Lastig is het best om naast de statistieken te kijken wat de oorzaken zijn. Immers een moslim kan ook man zijn en laaggeschoold zijn en werkloos zijn en een laag inkomen hebben en een slechte opvoeding hebben gehad. Bij migranten is het zelfs overal redelijk vaak voorkomend dat ze vaker in de risico groepen vallen. Statistieken zijn best leuk en bij mij erg bekend de vraag is alleen hoe ga je ermee om en wat doe je ermee.
Of terug naar huis. Je moet niet willen zijn waar je de mensen haat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja allemaal gratis naar een psycholoog/psychiater dan?
Waarom negeer jij de oververtegenwoordiging van alle mannen in de statistiek? Het is toch duidelijk dat dit probleem niet is beperkt tot moslimmannen. Seksueel misbruik schandalen hebben we in het leger gehad (Ermelo) de katholieke kerk en vele ander plaatsen, jaarlijks zijn meer dan 2000 vrouwen slachtoffer en doen aangifte.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, terug naar huis, maar dat gaat dus nooit gebeuren hè. EU laat gewoon iedereen nog binnen en Turkije laat iedereen gewoon door naar de EU. Zal niet echt veel verandering in komen op de korte termijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of terug naar huis. Je moet niet willen zijn waar je de mensen haat.
Topreactie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens ophouden dit soort geweldsmisdrijven als lust/tekort aan seks te zien.
Dit is agressie, ook nog eens specifiek gericht op een groep (westerse vrouwen in dit geval), dit komt niet door een vermeend tekort aan seks. Dit komt door woede, haat, onmacht, de ander willen raken waar het pijn doet.
Alle mannen in de leeftijd tussen 15 en 40 jaar in een reservaat. Ben je van 95% van alle ellende af idd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom negeer jij de oververtegenwoordiging van alle mannen in de statistiek? Het is toch duidelijk dat dit probleem niet is beperkt tot moslimmannen. Seksueel misbruik schandalen hebben we in het leger gehad (Ermelo) de katholieke kerk en vele ander plaatsen, jaarlijks zijn meer dan 2000 vrouwen slachtoffer en doen aangifte.
Gewoon een oplossing zoeken voor alle mannen, dan ben je ook af van het probleem dat je niet kunt weten of iemand moslim is.
Euhm nee? Gewoon een lik op stuk beleid eroverheen, stevige straffen. En als mensen nog geen verblijfsvergunning hebben hebben ze dat voor zichzelf verpest als ik het voor het zeggen had.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja allemaal gratis naar een psycholoog/psychiater dan? En dan hopen dat ze geen jonge meisjes meer aanranden, verkrachten, uitschelden, vernederen?
Geen idee ik weet nooit zo goed wat andere mensen denken tenzij ze het duidelijk vertellen, ik ga in elk geval niet zelf invullen wat mensen denken en hun op basis daarvan veroordelen. Verder draai jij om de hete brei heen als je negeert dat er meer factoren een rol spelen bij seksueel geweld. Struisvogelpolitiek in mijn ogen omdat je alleen de moslims wil aanvallen, tunnelvisie is erg slecht als je een probleem wil begrijpen en een oplossing wil zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk al dat gebrei om de hete pap heen. Hoe zit het dan met de term en mindset 'kafir' binnen die groep? De kijk van die wezens op alles wat westers is of joods met bijbehorende cultuur en omgangsvormen.
Ga weg vent. Moeten alle mannen naar een gedragscursus omgaan met westerse vrouwen dan? Terwijl 1 specifieke groep er niet mee om kan gaan en zich ernstig misdraagt?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
(...)
Gewoon een oplossing zoeken voor alle mannen, dan ben je ook af van het probleem dat je niet kunt weten of iemand moslim is.
Alleen al hierom bemerk ik dat jij werkelijk waar wereldvreemd bent. Dus omdat ze drinken zijn het geen vrome moslims, nou omdat ze vrouwen aanraden ook niet, mensen verwonden ook niet, maar dat boeit ze niets. Op het moment dat ze geconfronteerd worden, gestraft moeten worden, of wat dan ook dan word het excuus discriminatie aangevoerd en geloof. Op basis hiervan komt er een reactie van rechts dat dit islam gerelateerd is, en links klapt er meteen vol op dat rechts racisten zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er schijnt nogal wat gezopen te zijn dus echt hele vrome moslims waren het in elk geval niet. Daarnaast zijn er nog geen verdachten aangehouden dus hoe weet jij welke cultuur/geloof ze hebben. Overigens zijn er vele groepen criminele mannen in de wereld die zich schuldig maken aan groepsaanrandingen en verkrachtingen en gebeurt het overal. Persoonlijk denk ik dat islam niet de belangrijkste factor was, eerder de mannelijke hormonen en mannelijk gedrag.
Ik heb het niet over een gedragscursus gehad, ik zie dat ook totaal niet als serieuze oplossing en het is in elk geval erg voorbarig. Het zou je sieren als je een stopte met me woorden in de mond te leggen en je gewoon te beperken tot wat ik heb geschreven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga weg vent. Moeten alle mannen naar een gedragscursus omgaan met westerse vrouwen dan? Terwijl 1 specifieke groep er niet mee om kan gaan en zich ernstig misdraagt?
Moeten alle mannen naar een gedragscursus omgaan met juweliers dan? Terwijl 1 specifieke groep er niet mee om kan gaan en deze continu overvalt?
Moeten alle mannen naar een gedragscursus omgaan met westerse leefstijl dan? Terwijl 1 specifieke groep er niet mee om kan gaan en zich concertzalen, cafe's en redacties van weekbladen neermaait dan?
Je snapt niet wat die term uit de islam dus betekend. Zoek het eens op zou ik zeggen, dan praten we verder.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee ik weet nooit zo goed wat andere mensen denken tenzij ze het duidelijk vertellen, ik ga in elk geval niet zelf invullen wat mensen denken en hun op basis daarvan veroordelen.
Exact, jij beticht mij van tunnelvisie terwijl jij de grote overeenkomstige factor niet eens durft te benoemen. Tamelijk hypocriet om mij dan weg te zetten.quote:Verder draai jij om de hete brei heen als je negeert dat er meer factoren een rol spelen bij seksueel geweld. Struisvogelpolitiek in mijn ogen omdat je alleen de moslims wil aanvallen, tunnelvisie is erg slecht als je een probleem wil begrijpen en een oplossing wil zoeken.
Het is toch niet wereldvreemd dat ik denk dat alcoholdrinken van de islam in principe niet mag?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:53 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Alleen al hierom bemerk ik dat jij werkelijk waar wereldvreemd bent. Dus omdat ze drinken zijn het geen vrome moslims, nou omdat ze vrouwen aanraden ook niet, mensen verwonden ook niet, maar dat boeit ze niets. Op het moment dat ze geconfronteerd worden, gestraft moeten worden, of wat dan ook dan word het excuus discriminatie aangevoerd en geloof. Op basis hiervan komt er een reactie van rechts dat dit islam gerelateerd is, en links klapt er meteen vol op dat rechts racisten zijn.
Wat is de oorzaak van de problemen in het midden oosten? De problemen met IS? De aanslagen in Europa? De aanslagen in Israël? Het niet willen inburgeren of de taal spreken na 30 jaar hier te wonen? Het verkrachten/aanraden van niet islamitische meiden? Er is maar één gedeelde noemer, en deze heeft er direct of indirect mee te maken, één factor dat bij deze gehele groep een rol speelt in het leven, en dat is de islam. Maar dat mag je niet benoemen want dan ben je een racist.
Ja, nou ja, als psycholoog zou je kunnen zeggen dat als je de oorzaak niet kunt wegnemen, het als tussenoplossing ook volstaat om dan maar iets te doen aan de symptomen. Als onmacht zich vertaalt in seksueel roofdiergedrag, in dit geval, stuur die mannen dan naar de hoeren, zodat ze zich iig niet meer seksueel gefrustreerd voelen. Ik probeer mee te gaan met jouw type redenering hè.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee? Gewoon een lik op stuk beleid eroverheen, stevige straffen. En als mensen nog geen verblijfsvergunning hebben hebben ze dat voor zichzelf verpest als ik het voor het zeggen had.
Waar haal jij uit die tekst dat het dan minder erg zou zijn? Vind het een beetje raar om zo te reageren.
Het gaat gewoon niet om een seks tekort of iets dat met lust te maken heeft, dit was een gerichte aanval, agressie en dient ook zo bekeken te worden.
Waarom moeten we dan een oplossing zoeken voor ALLE mannen als alleen jongemoslim mannen van de 2de 3de 4de generatie zich zo misdragen hier? Hier heb je je gemeenschappelijke factor. Waarom moeten ALLE mannen dan volgens jou een oplossing voor hun flikker krijgen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een gedragscursus gehad, ik zie dat ook totaal niet als serieuze oplossing en het is in elk geval erg voorbarig. Het zou je sieren als je een stopte met me woorden in de mond te leggen en je gewoon te beperken tot wat ik heb geschreven.
De islam moet uit Europa verdwijnen. Dat betekent dat alles moslims ook aangepakt moeten worden en de keuze krijgen:quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom moeten we dan een oplossing zoeken voor ALLE mannen als alleen jongemoslim mannen van de 2de 3de 4de generatie zich zo misdragen hier? Hier heb je je gemeenschappelijke factor. Waarom moeten ALLE mannen dan volgens jou een oplossing voor hun flikker krijgen?
Ik doe inderdaad geen uitspraken over wat in de islam wat betekent. Ik zou best een mening kunnen hebben maar uiteindelijk gaat het niet om wat de islam vindt maar wat de daders vinden. Er schijnen overigens nogal wat verschillende islamitische opvattingen te zijn ook over hoe je met vrouwen en ongelovigen moet omgaan. Dat is de reden dat ik me er maar niet mee bemoei, ik vind het ook total onbelangrijk trouwens want ik geloof niet in de islam en voel geen enkele behoefte volgens die regels te leven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je snapt niet wat die term uit de islam dus betekend. Zoek het eens op zou ik zeggen, dan praten we verder.
[..]
Exact, jij beticht mij van tunnelvisie terwijl jij de grote overeenkomstige factor niet eens durft te benoemen. Tamelijk hypocriet om mij dan weg te zetten.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit niet alleen vluchtelingen zijn, maar ook gewoon de generatie jongeren die hier zijn geboren. En in feite dus Nederlanders zijn. Ik weet niet hoe het komt, maar zulke jongeren stellen zich best vaak respectloos op tegenover vrouwen, hebben vaak afwijkende denkwijzen over vrouwen en zo. Ik snap het niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of terug naar huis. Je moet niet willen zijn waar je de mensen haat.
Volgens mij vererger je t dan alleen maar. Je geeft ze dan namelijk de boodschap dat ze echt recht hebben op seks en dat wij verplicht zijn daar voor te zorgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het eerder al gezegd, misschien moet je asielzoekers 1 x per week naar de hoeren sturen. Gratis, op kosten van de gemeenschap.
Een moslima wordt dus van huis uit reeds afgerekend op een ‘verkeerde’ keuze met betrekking tot vriendjes. Maar dan nu de moslim, het jongetje in het gezin. De jonge moslimman, die veroordeeld wordt voor straatroof, verkrachting, mishandeling, woningoverval of een overval op een juwelier met dodelijke afloop, tast geenszins de eer aan van de islamitische familie. Pardon? Inderdaad. De dochter die een niet-islamitisch vriendje heeft, tast de eer van de familie aan en dient te worden afgeslacht, terwijl de zoon die de door de mens gemaakte wetten overtreedt en hierbij niet-moslims vermoordt of minstens tot slachtoffer maakt, tast de eer van de familie niet aan. Hij wordt gesteund door de familie tijdens zijn verblijf in de gevangenis en hij wordt met open armen ontvangen, zodra hij weer vrij is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat eigen vrouwen lastig vallen niet worden toegestaan in de islam, westerse ideeën, opvattingen, mensen etc. zijn slecht in de ogen van de islam. Daarom word elke actie tegen het westen niet gestraft binnen de islam. Nee straffen doen ze als het een islamitische vrouw is. Denk je dat het vader of oom wat boeit als er een Duitse vrouw word beroofd/aangerand. Deze vrouw is toch al niet harem omdat ze niet islamitisch is. Er was enkele dagen geleden zo een mooi artikel die dit beschreef, en waarom altijd westerse mensen het slachtoffer waren, daar werd het mooi verwoord.
Dat heb ik niet geschreven. Als je echter een oplossing zoekt voor alle mannen heb je een grotere groep daders. Natuurlijk zou je een oplossing moeten zoeken tegen criminaliteit en niet kijken uit welke groepen statistisch de meeste daders komen en dan die groep aan pakken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom moeten we dan een oplossing zoeken voor ALLE mannen als alleen jongemoslim mannen van de 2de 3de 4de generatie zich zo misdragen hier? Hier heb je je gemeenschappelijke factor. Waarom moeten ALLE mannen dan volgens jou een oplossing voor hun flikker krijgen?
Mijn type redenering? Het was jouw redenering he, jij kwam daarmee. Ik ontken dat het om een sekstekort gaat en heb helemaal niets met wat jij denkt dat ik zou denken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, als psycholoog zou je kunnen zeggen dat als je de oorzaak niet kunt wegnemen, het als tussenoplossing ook volstaat om dan maar iets te doen aan de symptomen. Als onmacht zich vertaalt in seksueel roofdiergedrag, in dit geval, stuur die mannen dan naar de hoeren, zodat ze zich iig niet meer seksueel gefrustreerd voelen. Ik probeer mee te gaan met jouw type redenering hè.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Ringo het volgende:
Was dit scherpe opiniestuk hier al voorbij gekomen:
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160106_02053432 ?
Dat was ook de oorspronkelijke bedoeling van de wetgeving die nu totaal anders wordt gebruikt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou noem eens één geval waar 100 vrouwen tegelijkertijd zijn aangerand/verkracht/beroofd? Waar mannen massaal tunnels vormden, en groepjes om vrouwen heen maakten om vrouwen te kunnen beroven/aanranden? Als ik google op "vrouwen massaal verkracht" zie ik alleen maar artikelen van de laatste jaren voorbij komen over verkrachtingen in AZC's door asielzoekers, dat vanuit de islam vrouwen verkracht mogen worden (artikel al 3 jaar oud) en natuurlijk de verkrachtingen van christennen in Afrika door islamitische stammen, verkrachtingen bokko ook een islamitische partij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo, wordt het te moeilijk als je op de zwakke kanten van jouw verhaal wordt gewezen?
Heb je wel eens de onderzoeken gelezen over gang rape en groepsverkrachtingen? Wist je dat er in een jaar ongeveer 1000 aanrandingen en 700 verkrachtingen plaats vinden in Nederland, waarvan dus aangifte is gedaan, het echte aantal ligt dus veel hoger.
Mensen moeten gewoon niet zo naïef doen overal zijn mannen en groepen mannen die dit soort zaken uitvreten.
Misschien zijn die er over na aan het denken? Ik ben ook "links" qua veel politieke standpunten (milieu, economie, tolerantie), maar denk er serieus over om bij de volgende verkiezingen toch voor de PVV te gaan. Al is het maar eens om te kijken wat er dan gebeurt, want zo gebeurt er helemaal niets.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:08 schreef topdeck het volgende:
Het is eigenlijk helemaal geen scherp stuk, alleen misschen wel voor de linkse policor wegkijkerquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Ringo het volgende:
Bij mij was het meer als gebbetje bedoeld hoor. Maar er was idd een pastoor of dominee die in maart vorig jaar beweerde dat iedere asielzoeker recht zou moeten claimen op hoerenbezoek. Overigens denk ik dat deze gebeurtenis gewoon idd te maken heeft met 1) libido van deze heren 2) machocultuur van islam, waarin vrouwen minderwaardig en slechts objecten zijn 3) minachting voor alles waar het westen voor staatquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn type redenering? Het was jouw redenering he, jij kwam daarmee. Ik ontken dat het om een sekstekort gaat en heb helemaal niets met wat jij denkt dat ik zou denken.
Blijf maar lekker bij je eigen gedachtegang, daar heb je het al moeilijk genoeg mee.
Als jij ziet dat het om een zeer specifieke groep gaat van moslimjongeren met die specifieke opvattingen over hoe je met vrouwen en ongelovigen moet omgaan? Waarom moeten wij dan 'een oplossing zoeken voor alle mannen'??quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad geen uitspraken over wat in de islam wat betekent. Ik zou best een mening kunnen hebben maar uiteindelijk gaat het niet om wat de islam vindt maar wat de daders vinden. Er schijnen overigens nogal wat verschillende islamitische opvattingen te zijn ook over hoe je met vrouwen en ongelovigen moet omgaan. Dat is de reden dat ik me er maar niet mee bemoei, ik vind het ook total onbelangrijk trouwens want ik geloof niet in de islam en voel geen enkele behoefte volgens die regels te leven.
ik snap dat je dat denkt, maar helaas blijkt het toch zo te zijn, dat diegenen die zo fanatiek die ' waarheid' verkondigen, het dan toch niet kunnen laten, om ronduit racistische bagger te spuwen. en dna nog denken dat hun streven nar waarheid een vrijbrief is om walgelijke dingen te kunnen roepen. dat is nederland, 2016, wilderiaanse cultuur.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, er is er maar 1 racistisch. En dat is niet het benoemen van de waarheid.
Feit: strafbaarstelling illegaliteit is door de PvdA afgeserveerd. Blijkbaar vinden ze het lot van illegalen (die hier dus in de eerste plaats al niet horen te zijn!) belangrijker dan het lot van de Nederlandse burgers (die hun salaris betalen!).quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Feit: illegale immigranten leveren gigantisch veel problemen op.
Feit: het enige "argument" om ze maar binnen te laten is "ze zijn zielig". En zo helpt de politiek ons continent naar de afgrond.
Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik snap dat je dat denkt, maar helaas blijkt het toch zo te zijn, dat diegenen die zo fanatiek die ' waarheid' verkondigen, het dan toch niet kunnen laten, om ronduit racistische bagger te spuwen. en dna nog denken dat hun streven nar waarheid een vrijbrief is om walgelijke dingen te kunnen roepen. dat is nederland, 2016, wilderiaanse cultuur.
quote:Dit komt door woede, haat, onmacht, de ander willen raken waar het pijn doet.
Ik zie die groep niet, de groep moslimjongeren omvat ook jongens die gewoon werken en naar school gaan. Ik zie niet hoe jij een groep kunt maken voordat ze crimineel worden zonder mensen die niets hebben misdaan in die groep te stoppen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij ziet dat het om een zeer specifieke groep gaat van moslimjongeren met die specifieke opvattingen over hoe je met vrouwen en ongelovigen moet omgaan? Waarom moeten wij dan 'een oplossing zoeken voor alle mannen'??
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ja hoor pok, met jou valt prima te discussiëren. Mag ik een bakje, ik word een beetje misselijk van je hypocrisie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik snap dat je dat denkt, maar helaas blijkt het toch zo te zijn, dat diegenen die zo fanatiek die ' waarheid' verkondigen, het dan toch niet kunnen laten, om ronduit racistische bagger te spuwen. en dna nog denken dat hun streven nar waarheid een vrijbrief is om walgelijke dingen te kunnen roepen. dat is nederland, 2016, wilderiaanse cultuur.
He he, waarom zeg je dan met al je wijsheid dit:quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie die groep niet, de groep moslimjongeren omvat ook jongens die gewoon werken en naar school gaan. Ik zie niet hoe jij een groep kunt maken voordat ze crimineel worden zonder mensen die niets hebben misdaan in die groep te stoppen.
Does not compute..quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
(...)
Ugh, reageer niet op die intrigant. Die komt alleen maar zuigen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kan het zijn doordat er wel is gefilmd maar de dat de smart foons zijn gejat ?
En dit komt omdat seks wordt ingezet als oorlogswapen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt, ik zie dit dus echt niet als tekort aan seks en daarom wat fouts doen, ik zie dit als een gerichte aanval, seksueel geweld als wapen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:21 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
En dit komt omdat seks wordt ingezet als oorlogswapen.
De situatie in Keulen was uitzonderlijk maar groepsverkrachtingen helaas niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nou noem eens één geval waar 100 vrouwen tegelijkertijd zijn aangerand/verkracht/beroofd? Waar mannen massaal tunnels vormden, en groepjes om vrouwen heen maakten om vrouwen te kunnen beroven/aanranden? Als ik google op "vrouwen massaal verkracht" zie ik alleen maar artikelen van de laatste jaren voorbij komen over verkrachtingen in AZC's door asielzoekers, dat vanuit de islam vrouwen verkracht mogen worden (artikel al 3 jaar oud) en natuurlijk de verkrachtingen van christennen in Afrika door islamitische stammen, verkrachtingen bokko ook een islamitische partij.
Ja er worden vrouwen verkracht door 1 of 2 man, ik heb een nichtje wat verkracht is geworden en dit werd gedaan door één man, niet door complete groepen tegelijkertijd in verschillende steden.
Misschien eens zelf niet zo naïef doen en inzien dat er gewoon problemen zijn met de islam in Europa. Buiten de economische ellende van de laatste jaren zijn de meeste negatieve nieuwsberichten tot moslim gerelateerd, terwijl moslims nog altijd een minderheid zijn in Nederland. De tunnelvisie over een mooie wereld, waar iedereen bloemetjes vasthoud en met een gitaar speelt maar eens vergeten. De echte blinde mensen onder ons sponsor ik graag een ticket richting Syrië om eens lekker een kopje thee te drinken met IS en hun wereldbeeld uit te leggen. Je hoeft immers niet angstig te zijn, rechts verbeeld alle onzin die er speelt in de wereld maar, de islam is liev
'Die verdediging richt zich in de eerste plaats tegen de daders van de oudejaarsnacht. Zij hebben wetten overtreden en moeten daarvoor vervolgd worden. Maar die verdediging moet zich ook richten tot iedereen die met een excuus voor dat gedrag komt aandraven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Ringo het volgende:
Ja? Ik zag toch vooral veel wegkijkers daar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef Harmankardon het volgende:
Zelfs op Joop begint door te dringen dat het wereldbeeld van My Little Pony niet meer verenigd kan worden met de realiteit.
Helemaal mee eens ja. We hebben hier vrijheden waar lang en hard voor is gestreden. Die moeten we niet opgeven omdat immigranten er niet mee om kunnen gaan. Juist als je dat gaat doen krijgt de islam meer grip op Europa en gaan ze weer een beetje verder pushen. Dan zit je hier straks met shariarechtbanken omdat we niet iets willen doen wat verkeerd opgevat wordt door alle asielzoekers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze vrouwen hadden alle recht om daar op dat moment te zijn, in de feestoutfit van hun keuze. Ze moesten niet preventief binnen blijven om mannen niet in verleiding te brengen. Ze moesten niet in een boogje rond het plein lopen om potentiële belagers op armlengte te houden. De aanranding is nooit, zelfs niet voor een miniem deel, hun schuld. Er is geen gedeelde verantwoordelijkheid, enkel een dader en een slachtoffer.'
Die zullen er altijd blijven maar verhoudingsgewijs vind ik wel een verschuiving waarneembaar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja? Ik zag toch vooral veel wegkijkers daar.
Dat was een reactie op iemand die de groep beperkte tot moslimmannen en dus niet serieus als oplossing bedoelt. In het verleden heb ik wel eens geschreven dat de oplossing het uitmoorden van alle mensen is, dan ben je van de criminaliteit af alles wat niet mag wordt immers gedaan door mensen. Een 100% oplossing is voorhanden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He he, waarom zeg je dan met al je wijsheid dit:
[..]
Does not compute..
Dat is het 'm inderdaad. Mensen die zich totaal geen zorgen maken over het verdedigen van de waarden die we in west Europa hebben, realiseren zich totaal niet hoeveel mensen er in de loop van de jaren zijn gestorven in de strijd voor die waarden en de bijkomende rechten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ja. We hebben hier vrijheden waar lang en hard voor is gestreden. Die moeten we niet opgeven omdat immigranten er niet mee om kunnen gaan. Juist als je dat gaat doen krijgt de islam meer grip op Europa en gaan ze weer een beetje verder pushen. Dan zit je hier straks met shariarechtbanken omdat we niet iets willen doen wat verkeerd opgevat wordt door alle asielzoekers.
Hangt van de stelling van het probleem af. Als de vraag is: Hoe voorkomen we in de toekomst alle mens-gerelateerde ellende, heb je gelijk. Als de vraag is: Hoe verdedigen we de rechten en veiligheid van de mens, dan heeft jouw oplossing ook mindere kanten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat was een reactie op iemand die de groep beperkte tot moslimmannen en dus niet serieus als oplossing bedoelt. In het verleden heb ik wel eens geschreven dat de oplossing het uitmoorden van alle mensen is, dan ben je van de criminaliteit af alles wat niet mag wordt immers gedaan door mensen. Een 100% oplossing is voorhanden.
Het heeft wat nadelen maar uiteindelijk zijn er dan natuurlijk ook geen rechten meer die verdedigd moeten worden en qua veiligheid is er niemand meer wiens veiligheid in gevaar is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Hangt van de stelling van het probleem af. Als de vraag is: Hoe voorkomen we in de toekomst alle mens-gerelateerde ellende, heb je gelijk. Als de vraag is: Hoe verdedigen we de rechten en veiligheid van de mens, dan heeft jouw oplossing ook mindere kanten.
Dat is een waterstofbom gooien om een een irritante wesp te doden. Je kunt beter gericht die groep aanpakken die continu er een zooitje van trapt. Los van de specifieke maatregel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat was een reactie op iemand die de groep beperkte tot moslimmannen en dus niet serieus als oplossing bedoelt. In het verleden heb ik wel eens geschreven dat de oplossing het uitmoorden van alle mensen is, dan ben je van de criminaliteit af alles wat niet mag wordt immers gedaan door mensen. Een 100% oplossing is voorhanden.
Het is een leuke theorie, gelijk aan je huis in de fik zetten zodat je daarna niet meer bang hoeft te zijn dat je huis in de fik vliegt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft wat nadelen maar uiteindelijk zijn er dan natuurlijk ook geen rechten meer die verdedigd moeten worden en qua veiligheid is er niemand meer wiens veiligheid in gevaar is.
En de oorzaak van die escalatie is inmiddels ook bekend. Alleen bij een hele grote politieke stroming nog niet, welke daar eveneens de schuldige aan is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:35 schreef Strani het volgende:
Wel een jaarrecord als het gaat om hoe lang een nieuw jaar kan voortschrijden voor de eerste incidenten met immigranten zich voordoen.
Wellicht ben ik pessimistisch maar ik kan me niet indenken dat de huidige, zogenaamd multiculturele samenleving, niet op de een of andere manier onderweg is naar een enorme escalatie. Elk jaar worden de spanningen groter en door de komst van zo veel vluchtelingen (hoewel velen natuurlijk de hulp ook daadwerkelijk nodig hebben) komt dit proces helaas in een stroomversnelling.
Sorry maar ik weet steeds niet over welke groep je het hebt, dan kom ik weer terug op mensen, mannen, moslims, moslimmannen van een bepaalde leeftijd, mannen met een lage opleiding, mannen zonder baan of de groep criminelen? Die laatste groep vind ik wel interessant alleen als je dat constateert ben je al te laat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is een waterstofbom gooien om een een irritante wesp te doden. Je kunt beter gericht die groep aanpakken die continu er een zooitje van trapt. Los van de specifieke maatregel.
Ik vind het zogenoemde wegkijken inderdaad ook vrijwel net zo schadelijk als de daadwerkelijke misdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de oorzaak van die escalatie is inmiddels ook bekend. Alleen bij een hele grote politieke stroming nog niet, welke daar eveneens de schuldige aan is.
Dan moet er eens onderzoek gedaan worden naar de ware problemen waarvan een groot deel denkt dat dat aan de islam ligt. Onderzoeken die worden gedaan wijzen meestal in de richting van de culturele achtergrond en de islam, misschien niet direct, maar indirect en dat kan de invloed zijn van een ouder die zwaar gelovig is. Feit is dat er bepaalde problematiek is met bijvoorbeeld noord-Afrikaanse jongeren, deze problematiek doet zich overal voor, Nederland, België, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Italië etc. het lijkt mij sterk dat dit continue dezelfde groep is, dus er is een rode draad waardoor deze groepen continue dezelfde problemen veroorzaken op verschillende locaties. Dat kunnen de bontkraagjes zijn, het zwarte haar, het accent, misschien een onderontwikkeld brein, etc. maar de enige rode draad die het gedrag zou kunnen verklaren mag je niet benoemen en dat is de islam. Als je letterlijke teksten pakt uit de koran word je aangevallen, omdat je een racist bent.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De situatie in Keulen was uitzonderlijk maar groepsverkrachtingen helaas niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_rape
Verder ontken ik ergens dat er problemen zijn met bepaalde moslims, het is een beetje vreemd dat omdat ik het niet met je eens ben er dingen worden gezegd over mij die niet kloppen. Er zijn terroristen die wegens hun islamitische opvattingen dingen doen dat is zeker gevolg dus van de islam. Als je praat over deze criminaliteit is dat echter veel minder duidelijk en ik vind het maar vreemd dat een aantal mensen dat niet willen zien. Overigens is het ook zo dat als de islam wordt weggehaald er nog steeds criminelen en terroristen zullen zijn, de werkelijke oorzaak is niet de islam maar blijkbaar gaan sommige mensen over tot dat soort daden en is de religie alleen een excuus.
Nee, Janmaat wilde per se huidskleur benoemen, Wilders per se de islam, de vijand van zionistenvriendjes. Bolkesteins vriendjes in de EU hebben een potje gemaakt van de opvang in de regio, nadat Bolkesteins vriendjes bij de NATO een zooitje hebben gemaakt van die regio. Wie benoemt de militaire agressie als probleem?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is eigenlijk helemaal geen scherp stuk, alleen misschen wel voor de linkse policor wegkijker![]()
Het stuk blijft steken in het "benoemen van de problemen".
Daar zijn we al sinds Janmaat, Bolkestijn, Fortuyn en Wilders zo'n 25 jaar mee bezig.
Je zou 'genen' ook nog als rode lijn kunnen zien, maar dan is de reactie nog heftiger.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Dan moet er eens onderzoek gedaan worden naar de ware problemen waarvan een groot deel denkt dat dat aan de islam ligt. Onderzoeken die worden gedaan wijzen meestal in de richting van de culturele achtergrond en de islam, misschien niet direct, maar indirect en dat kan de invloed zijn van een ouder die zwaar gelovig is. Feit is dat er bepaalde problematiek is met bijvoorbeeld noord-Afrikaanse jongeren, deze problematiek doet zich overal voor, Nederland, België, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Italië etc. het lijkt mij sterk dat dit continue dezelfde groep is, dus er is een rode draad waardoor deze groepen continue dezelfde problemen veroorzaken op verschillende locaties. Dat kunnen de bontkraagjes zijn, het zwarte haar, het accent, misschien een onderontwikkeld brein, etc. maar de enige rode draad die het gedrag zou kunnen verklaren mag je niet benoemen en dat is de islam. Als je letterlijke teksten pakt uit de koran word je aangevallen, omdat je een racist bent.
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het zogenoemde wegkijken inderdaad ook vrijwel net zo schadelijk als de daadwerkelijke misdaad.
Ow en even terug te komen op je opvatting dat het niet duidelijk is dat deze criminaliteit voortkomt uit de islam. Die vlieger gaat niet op, die wind waait vaak in de gewenste richting van mensen die in een ideaal wereldbeeld geloven. De uitdrukking van de burgemeester zegt genoeg "gedragsregels voor vrouwen". Moeten die gedragsregels omdat ze met bontkraagjes lopen? Mutsjes op hebben? Nog nooit een vrouw gezien hebben? Of komt dat voort uit hun opvattingen over (westerse) vrouwen die ze vanuit hun cultuur en geloof met de paplepel ingegoten hebben gekregen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De situatie in Keulen was uitzonderlijk maar groepsverkrachtingen helaas niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_rape
Verder ontken ik ergens dat er problemen zijn met bepaalde moslims, het is een beetje vreemd dat omdat ik het niet met je eens ben er dingen worden gezegd over mij die niet kloppen. Er zijn terroristen die wegens hun islamitische opvattingen dingen doen dat is zeker gevolg dus van de islam. Als je praat over deze criminaliteit is dat echter veel minder duidelijk en ik vind het maar vreemd dat een aantal mensen dat niet willen zien. Overigens is het ook zo dat als de islam wordt weggehaald er nog steeds criminelen en terroristen zullen zijn, de werkelijke oorzaak is niet de islam maar blijkbaar gaan sommige mensen over tot dat soort daden en is de religie alleen een excuus.
Tussen de gebruikelijke wegkijkers door. Maar die krijgen ook flink vuur hun kant op tegenwoordig. Zelfs op Joopquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja? Ik zag toch vooral veel wegkijkers daar.
Je moet eens niet zo zielig doen met je aangevallen worden omdat je racist bent, die flauwekul teksten verzieken een serieuze discussie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Dan moet er eens onderzoek gedaan worden naar de ware problemen waarvan een groot deel denkt dat dat aan de islam ligt. Onderzoeken die worden gedaan wijzen meestal in de richting van de culturele achtergrond en de islam, misschien niet direct, maar indirect en dat kan de invloed zijn van een ouder die zwaar gelovig is. Feit is dat er bepaalde problematiek is met bijvoorbeeld noord-Afrikaanse jongeren, deze problematiek doet zich overal voor, Nederland, België, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Italië etc. het lijkt mij sterk dat dit continue dezelfde groep is, dus er is een rode draad waardoor deze groepen continue dezelfde problemen veroorzaken op verschillende locaties. Dat kunnen de bontkraagjes zijn, het zwarte haar, het accent, misschien een onderontwikkeld brein, etc. maar de enige rode draad die het gedrag zou kunnen verklaren mag je niet benoemen en dat is de islam. Als je letterlijke teksten pakt uit de koran word je aangevallen, omdat je een racist bent.
Maar dit vind ik ook van de alle marokkanen/alle moslims maatregelen, dat vind ik ook een waterstofbom gooien om een wesp te doden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is een waterstofbom gooien om een een irritante wesp te doden. Je kunt beter gericht die groep aanpakken die continu er een zooitje van trapt. Los van de specifieke maatregel.
Cultuur en religie gaan hand in hand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet eens niet zo zielig doen met je aangevallen worden omdat je racist bent, die flauwekul teksten verzieken een serieuze discussie.
Verder is er al onderzoek gedaan naar criminaliteit en religie en die relatie is te verwaarlozen. Wat wel speelt zijn bepaalde culturele zaken die inderdaad vaak een relatie hebben met de normen en waarden die men heeft meegekregen in de opvoeding. Je kunt echter geen enkele factor aanwijzen die crimineel gedrag veroorzaakt, het is niet zo dat als je religie xxxx hebt je crimineel wordt en ook niet zo dat als je opgroeit in cultuur xxxx je crimineel wordt, zelfs bij een erg criminele groep als Roma zijn er behoorlijke aantallen niet criminelen.
Vertaling:quote:Offenbar Gruppenvergewaltigung in Baden
Erst jetzt wurde aus Weil am Rhein bekannt, dass zwei Mädchen offenbar von einer Gruppe junger Männer in der Silvesternacht vergewaltigt wurden. Die vier Beschuldigten und die 14 und 15 Jahre alten Opfer kannten sich laut Staatsanwaltschaft. Drei Tatverdächtige Syrer im Alter zwischen 14 und 21 Jahren sitzen in Untersuchungshaft. Nach dem vierten Verdächtigen sucht die Polizei noch.
Er komen langzaam maar zeker steeds meer van dergelijke delicten naar buiten.quote:Pas nu wordt uit Weil aan de Rijn bekentgemaakt dat twee meisjes blijkbaar door een groep jonge mannen tijdens oudejaarsnacht verkracht zijn. De vier verdachten en de 14 en 15 jarige slachtoffers kenden elkaar volgens de officier van justitie. Drie verdachte syriers van de leeftijd tussen 14 en 21 jaar zijn geinterneerd vanwege een justitieel onderzoek. Naar de 4e verdachte is de politie nog op zoek.
quote:13.39 Uhr:
Landes-Polizeibehörde von NRW-Innenminister Jäger verweigerte zusätzliche Polizeikräfte
Im Vorfeld der Kölner Silvesternacht mit zahlreichen Raubüberfällen und sexuellen Angriffen auf Frauen hat nach FOCUS-Informationen das Landesamt für Zentrale Polizeiliche Dienste (LZPD) des NRW-Innenministers Ralf Jäger die Bitte der Kölner Polizei um eine zusätzliche Einsatz-Hundertschaft abgelehnt. Dies geht aus einem Einsatzleiter-Report hervor, der dem FOCUS vorliegt. Weil die Anfrage keinen Erfolg hatte, stellte die Kölner Polizei in jener Nacht lediglich 143 Beamte. Im Bahnhof selbst war die Bundespolizei mit 70 Leuten unterwegs.
Offenbar haben nach FOCUS-Informationen sowohl der Kölner Polizeipräsident Wolfgang Albers als auch die neue parteilose Oberbürgermeisterin Henriette Reker der Öffentlichkeit nach den Vorfällen zudem tagelang nur die halbe Wahrheit gesagt. So behaupteten beide zu Beginn dieser Woche, bisher habe man keinen Verdächtigen gefasst. Folglich könne man auch keine Zusammenhänge zur Flüchtlingsproblematik ziehen. Dabei hatte eine Frau nach FOCUS-Informationen die Polizei noch in der Silvesternacht auf einen Marokkaner aufmerksam gemacht, der ihr in den Schritt gefasst hatte. Die Beamten nahmen den Mann in Polizeigewahrsam. Aus seinen Papieren ging hervor, dass er am 26. Dezember über Paris illegal nach Deutschland eingereist war. Den Grund seines Aufenthalts vermochten die Ermittler nicht mehr zu klären – der Verdächtige kam wieder frei und verschwand.
Er zijn culturen zonder religieuze invloed maar bij religieuze mensen zullen religieuze aspecten zeker deel van de cultuur zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Cultuur en religie gaan hand in hand.
Zo zie je maar weer. De Duitsers hebben historisch gezien een beetje moeite met het vinden van de genuanceerde tussenwegquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:58 schreef Hathor het volgende:
De Duitsers verzuipen bijna in hun eigen politieke correctheid.
Een illegale Marokkaan is toch geen vluchteling?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De beerput gaat nog wat verder open, de minister van Binnenlandse Zaken van Noordrijn-Westfalen weigerde het verzoek van de politie om extra manschappen in te zetten.
De politiechef en Burgemeester Reker verzwegen dat al direct een vluchteling was opgepakt, en meteen weer vrijgelaten.
[..]
Maar dat is het ook, het is natuurlijk erg voor die mensen die niets kwaads in de zin hebben. Dus daar moeten we een oplossing voor verzinnen hoe we die ontzien. Maar desondanks wil ik niet de toekomst van de huidige generaties op het spel zetten door daar te omzichtig mee om te gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef erodome het volgende:
Maar dit vind ik ook van de alle marokkanen/alle moslims maatregelen, dat vind ik ook een waterstofbom gooien om een wesp te doden.
Die groep vind ik namelijk specifieker dan marokkanen/moslims in het algemeen. Ik zou graag iets zien wat beter werkt om de kwaadwillende eruit te zeven en degene die geen kwaad doen met rust te laten.
Misschien heb ik een andersom vooroordeel omdat ik nu eenmaal niet in lowlife kringen rondloop en dus in verhouding veel mensen ken die geen problemen veroorzaken. Die mensen wil ik afschermen van maatregelen die nodig zijn om het tuig eruit te zeven.
Terwijl het individueel eigenlijk over het algemeen heel erg genuanceerde en nette mensen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer. De Duitsers hebben historisch gezien een beetje moeite met het vinden van de genuanceerde tussenweg
Als die cultuur eeuwenlang atheïstisch is geweest ja. Anders ga jij geen cultuur vinden die niet beïnvloed is door religie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn culturen zonder religieuze invloed maar bij religieuze mensen zullen religieuze aspecten zeker deel van de cultuur zijn.
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de situaties rond de wereldoorlogen en de huidige situatie, allemaal voortkomen uit de wens om iets vooral niet te zijn. Destijds wilde men niet zwak en verslagen zijn, nu wil men niet zijn wat men toen was.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl het individueel eigenlijk over het algemeen heel erg genuanceerde en nette mensen zijn.
Heeft me altijd al enorm verbaasd inderdaad. Rare jongens, die Germanen.
Komt vanzelf. Als je ziet hoe agressief ze andere extremisten bestrijden maak ik me niet zo'n zorgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer. De Duitsers hebben historisch gezien een beetje moeite met het vinden van de genuanceerde tussenweg
Gaat gelukkig niet gebeuren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het ook, het is natuurlijk erg voor die mensen die niets kwaads in de zin hebben. Dus daar moeten we een oplossing voor verzinnen hoe we die ontzien. Maar desondanks wil ik niet de toekomst van de huidige generaties op het spel zetten door daar te omzichtig mee om te gaan.
Als bijvoorbeeld het sluiten van islam scholen een bijdrage kan leveren, dan is dat jammer voor die paar mensen die geen kwaad in de zin hebben maar wel naar zo'n school willen.
Die scholen dienen gewoon aan de eisen te voldoen. Dat werkt beter dan ze maar verbieden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het ook, het is natuurlijk erg voor die mensen die niets kwaads in de zin hebben. Dus daar moeten we een oplossing voor verzinnen hoe we die ontzien. Maar desondanks wil ik niet de toekomst van de huidige generaties op het spel zetten door daar te omzichtig mee om te gaan.
Als bijvoorbeeld het sluiten van islam scholen een bijdrage kan leveren, dan is dat jammer voor die paar mensen die geen kwaad in de zin hebben maar wel naar zo'n school willen.
Een schuldgevoel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de situaties rond de wereldoorlogen en de huidige situatie, allemaal voortkomen uit de wens om iets vooral niet te zijn. Destijds wilde men niet zwak en verslagen zijn, nu wil men niet zijn wat men toen was.
Maar dit is het probleem, je roept wel dat je oplossingen wil. Maar je bent er helemaal niet bereid toe, hoeveel slachtoffers het gevolg ook zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef erodome het volgende:
Die scholen dienen gewoon aan de eisen te voldoen. Dat werkt beter dan ze maar verbieden.
Liever kinderen op een goede islamitische school waar ze alles wat ze moeten meekrijgen dan op een andere school waarbij alles wat ze meekrijgen thuis tegen gewerkt wordt, er afstand gemaakt wordt door de ouders.
School is juist bij uitstek de kans om een klein beetje tegengewicht tegen de opvoeding thuis te bieden. Bv een milde vorm van islam eisen, met de nadruk op de goede kanten lijkt mij dan effectiever dan islamitisch onderwijs verbieden waarmee je ook nog eens allerlei andere deuren opent die de keuze van de burger zullen verminderen, vrijheid zullen kosten.
Misschien kom ik wat dramatisch over, maar ik zie dit als een oorlogsverklaring.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt, ik zie dit dus echt niet als tekort aan seks en daarom wat fouts doen, ik zie dit als een gerichte aanval, seksueel geweld als wapen.
Het is niet dat dat zo ondenkbaar is, komt echt veel voor op de wereld.
Ik vertel daar een oplossing, alleen staat die jou niet aan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dit is het probleem, je roept wel dat je oplossingen wil. Maar je bent er helemaal niet bereid toe, hoeveel slachtoffers het gevolg ook zijn.
Er is wel een duidelijk verband tussen geopolitieke relaties die voortkomen uit islamitische propaganda dat haat zaait jegens het westen. Zo rationaliseren vele moslims hun crimineel gedrag. Waarom zouden ze geallieerden van het zionisme respecteren Het is op zich niet islamitisch, maar het westen moet, by any mean necessary, neerbuigen voor de (politieke) islam. De minachting voor het westers systeem is het belangrijkst imo en dat wordt gevoed via islamitische propaganda/antizionisme.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet eens niet zo zielig doen met je aangevallen worden omdat je racist bent, die flauwekul teksten verzieken een serieuze discussie.
Verder is er al onderzoek gedaan naar criminaliteit en religie en die relatie is te verwaarlozen. Wat wel speelt zijn bepaalde culturele zaken die inderdaad vaak een relatie hebben met de normen en waarden die men heeft meegekregen in de opvoeding. Je kunt echter geen enkele factor aanwijzen die crimineel gedrag veroorzaakt, het is niet zo dat als je religie xxxx hebt je crimineel wordt en ook niet zo dat als je opgroeit in cultuur xxxx je crimineel wordt, zelfs bij een erg criminele groep als Roma zijn er behoorlijke aantallen niet criminelen.
Eén van de verdachten woont in Nederland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vertaling:
[..]
Er komen langzaam maar zeker steeds meer van dergelijke delicten naar buiten.
quote:Die Staatsanwaltschaft Lörrach beantragte gegen den 21-jährigen und zwei 14-jährige Beschuldigte, die in den Niederlanden und der Schweiz wohnhaft sind, Haftbefehle.
Goede analyse zeg.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de situaties rond de wereldoorlogen en de huidige situatie, allemaal voortkomen uit de wens om iets vooral niet te zijn. Destijds wilde men niet zwak en verslagen zijn, nu wil men niet zijn wat men toen was.
De meeste criminelen plegen volgens mij gewoon misdrijven omdat ze denken ermee weg te komen en omdat ze er beter van worden. Ik zie er echt geen politieke of religieuze overweging in tenzij het om terreur gaat. Dat ze boos zijn op ons land en het westen kan natuurlijk heel goed maar het lijkt mij echt geen motief.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:18 schreef topdeck het volgende:
[..]
Er is wel een duidelijk verband tussen geopolitieke relaties die voortkomen uit islamitische propaganda dat haat zaait jegens het westen. Zo rationaliseren vele moslims hun crimineel gedrag. Waarom zouden ze geallieerden van het zionisme respecteren Het is op zich niet islamitisch, maar het westen moet, by any mean necessary, neerbuigen voor de (politieke) islam. De minachting voor het westers systeem is het belangrijkst imo en dat wordt gevoed via islamitische propaganda/antizionisme.
Ik kan me niet voorstellen dat er bij bijv. criminele mocros geen verband is met hun (interpretatie van hun) religie. Lijkt me verreweg onmogelijk om hier geen correlatie te constateren.
Dat is geen oplossing, het blijft die culturele tweesplitsing in stand houden. Niks met elkaar in aanraking komen en de polarisatie blijft. Behalve dat lijkt het me praktisch onhaalbaar, scholen controleren of hun versie van de islam wel vriendelijk genoeg is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:16 schreef erodome het volgende:
Ik vertel daar een oplossing, alleen staat die jou niet aan.
lees nog maar een keer wat ik zei.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
[ afbeelding ]
En wat Erodome zegt:
[..]
Mensen dwingen samen te werken en te veranderen werkt al helemaal niet. Dan krijg je dat mensen die niet binnen de eenheidsworst passen zich afzonderen en isoleren. Met als gevolg dat je als samenleving steeds minder zicht krijgt op die groeperingen. Die vervolgens weer extremer worden in hun denkbeelden omdat ze zich repressief bejegend voelen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, het blijft die culturele tweesplitsing in stand houden. Niks met elkaar in aanraking komen en de polarisatie blijft.
waar baseer je dat op, lol? mag ik van jou niet zeggen wat ik vind?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja hoor pok, met jou valt prima te discussiëren. Mag ik een bakje, ik word een beetje misselijk van je hypocrisie.
Het massaal roepen van Allahu Akbar misschien een hint?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De meeste criminelen plegen volgens mij gewoon misdrijven omdat ze denken ermee weg te komen en omdat ze er beter van worden. Ik zie er echt geen politieke of religieuze overweging in tenzij het om terreur gaat. Dat ze boos zijn op ons land en het westen kan natuurlijk heel goed maar het lijkt mij echt geen motief.
Doen criminelen dat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het massaal roepen van Allahu Akbar misschien een hint?
quote:
quote:The police report, leaked to the German tabloid Bild, described how officers were initially overwhelmed by the events outside the city’s train station on New Year’s Eve, after which more than 100 women filed criminal complaints of sexual assault and robbery, including two accounts of rape.
It said women were forced to “run a gauntlet … beyond description” to reach or leave the station.
“The officers on the ground couldn’t gain control of all of the events, attacks and crimes – there were simply too many at the same time for that to be possible,” a high-ranking officer wrote, describing the scene police arrived to. “On the square outside were several thousand mostly male people of a migrant background who were firing all kinds of fireworks and throwing bottles into the crowd at random.
“Even the appearance of police officers on the scene … didn’t hold the masses back from their actions.” The report added that police who tried to clear the square faced a barrage of fireworks and bottles.
Ook geen ontzag voor de politie, aangezien die toch niks doen. Keer op keer op keer falen de overheidsinstanties. Geen wonder dat mensen het recht in eigen hand nemen.quote:
Ik heb het niet gelezen. Verder vind ik de bronnen erg onbetrouwbaar. In de OP staat dat er 8 mannen zijn aangehouden en nu zijn er drie verdachten in beeld bij de politie, dat past gewoon niet bij elkaar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat is massaal geroepen tijdens de massaverkrachtingen cq. aanrandingen in Keulen
De criminelen in Keulen wel.quote:
Je vindt het raar dat de politie op dergelijke acties niet is voorbereid?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ook geen ontzag voor de politie, aangezien die toch niks doen. Keer op keer op keer falen de overheidsinstanties. Geen wonder dat mensen het recht in eigen hand nemen.
Als dat zo was heb je elke dag een massa-aanranding als deze.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De criminelen in Keulen wel.
Wel weer grappig dat nu opeens heel erg de nadruk op het woord criminelen wordt gelegd. En georganiseerde misdaad. Als bliksemafleider voor de werkelijkheid.
De werkelijkheid:
Honderden moslimmannen komen bijeen om rotzooi te trappen, wetende dat ze vrijwel niet te pakken zijn. Gevoed door haat tegen het westen en met een diepe minachting voor vrouwen, zijn ze daar als beesten tekeer gegaan. Dit is nieuw in Europa, niet in de islamitische wereld, zie Egypte.
We hebben hier te maken met een ideologie en cultuur waarin de haat tegen het westen een van de zuilen is. Criminaliteit tegen de ongelovigen wordt goedgepraat. Zelfsegregatie om de invloed van de ongelovige overheid te bedwingen. Dubieuze geldstromen om de overwinning van de islam op de ongelovige christenhonden te vieren middels grote minaretten.
Dit is geen op zichzelf staand incident. Alleen iemand die oogkleppen op heeft, denkt nog dat dit serieus het geval is. Het is een soep door langzaam gaar kookt, het suddert en suddert. Tot het moment dat de boel compleet uit de hand zal lopen. Dat moment komt met de dag dichterbij.
Na dit incident wel ja.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het raar dat de politie op dergelijke acties niet is voorbereid?
Ik bereid je alvast voor op het volgende incident.quote:
twitter:telegraaf twitterde op donderdag 07-01-2016 om 14:45:09Nederlandse Syriërs betrokken bij verkrachting in Duitsland https://t.co/kuRZjI99iB reageer retweet
En hoe is dat slechter dan nu? Maar goed, jij bent er zo één die heel veel commentaar kan geven op oplossingen van anderen (een soort Wilders), maar zelf niets brengt. Of weer komt met zo'n niet werkende dooddoener door naar justitie te wijzen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
Mensen dwingen samen te werken en te veranderen werkt al helemaal niet. Dan krijg je dat mensen die niet binnen de eenheidsworst passen zich afzonderen en isoleren. Met als gevolg dat je als samenleving steeds minder zicht krijgt op die groeperingen. Die vervolgens weer extremer worden in hun denkbeelden omdat ze zich repressief bejegend voelen.
No thanks, but thanks.
Nu zie je geleidelijke veranderingen, die ga je dan niet meer zien. Of nu ja, veranderingen wel, maar dan de andere kant op. Lijkt me niet dat je dat wenselijk vindt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hoe is dat slechter dan nu?
Dan komt de familie van de betreffende vrouw je opzoeken en aftuigen. Mits de vrouw je kan identificeren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:49 schreef john2406 het volgende:
Wat zou er met mij gebeuren als ik in dat land van herkomst van de daders een vrouw betasten zou, als ik het al zou willen wel te verstaan!
Ongefundeerde speculatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:52 schreef Xa1pt het volgende:
Nu zie je geleidelijke veranderingen, die ga je dan niet meer zien. Of nu ja, veranderingen wel, maar dan de andere kant op. Lijkt me niet dat je dat wenselijk vindt.
In Nederland zijn ook al meerdere keren grote feesten volledig uit de hand gelopen, project X en hoek van Holland als voorbeelden. Of dit vooraf al is bedacht moet nog maar blijken, het OM gaf aan dat er georganiseerd is gewerkt, dat volgt uit het samenwerken in groepjes. Maar of het vooraf is gepland lijkt mij nog erg onduidelijk men heeft nog niet eens verdachten aangehouden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De criminelen in Keulen wel.
Wel weer grappig dat nu opeens heel erg de nadruk op het woord criminelen wordt gelegd. En georganiseerde misdaad. Als bliksemafleider voor de werkelijkheid.
De werkelijkheid:
Honderden moslimmannen komen bijeen om rotzooi te trappen, wetende dat ze vrijwel niet te pakken zijn. Gevoed door haat tegen het westen en met een diepe minachting voor vrouwen, zijn ze daar als beesten tekeer gegaan. Dit is nieuw in Europa, niet in de islamitische wereld, zie Egypte.
We hebben hier te maken met een ideologie en cultuur waarin de haat tegen het westen een van de zuilen is. Criminaliteit tegen de ongelovigen wordt goedgepraat. Zelfsegregatie om de invloed van de ongelovige overheid te bedwingen. Dubieuze geldstromen om de overwinning van de islam op de ongelovige christenhonden te vieren middels grote minaretten.
Dit is geen op zichzelf staand incident. Alleen iemand die oogkleppen op heeft, denkt nog dat dit serieus het geval is. Het is een soep door langzaam gaar kookt, het suddert en suddert. Tot het moment dat de boel compleet uit de hand zal lopen. Dat moment komt met de dag dichterbij.
En als blijkt dat ik een man in zijn kruis zo pakken?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan komt de familie van de betreffende vrouw je opzoeken en aftuigen. Mits de vrouw je kan identificeren.
Doorgaans zie je dat wel, John.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als blijkt dat ik een man in zijn kruis zo pakken?
Dat zie je ja niet of het nou een man of een vrouw is in zo een kleed toch?
Staat waarschijnlijk los van dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:49 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op donderdag 07-01-2016 om 14:45:09Nederlandse Syriërs betrokken bij verkrachting in Duitsland https://t.co/kuRZjI99iB reageer retweet
quote:De twee slachtoffers en de aangeklaagden zouden bekenden van elkaar zijn.
wat een holbewoners zeg..quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:50 schreef StaceySinger het volgende:
Offenbar Gruppenvergewaltigung
Eine Gruppe junger Männer soll nach SWR-Informationen an Silvester in Weil am Rhein zwei minderjährige Mädchen vergewaltigt haben. Die Staatsanwaltschaft Lörrach hat sich dazu bislang noch nicht geäußert. Die beiden Mädchen, 14 und 15 Jahre alt, sind nach SWR-Informationen mehrfach vergewaltigt worden. Vier Tatverdächtige sitzen in Untersuchungshaft. Es soll sich um junge Männer aus Syrien handeln - im Alter zwischen 16 und 20 Jahren.
http://www.swr.de/landess(...)mpaign=SWR.de%20like
waarom zijn er altijd kneuzen zoals jij die het ene met het andere vergelijken waarin het specifiek om de autochtoon gaat..quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook al meerdere keren grote feesten volledig uit de hand gelopen, project X en hoek van Holland als voorbeelden. Of dit vooraf al is bedacht moet nog maar blijken, het OM gaf aan dat er georganiseerd is gewerkt, dat volgt uit het samenwerken in groepjes. Maar of het vooraf is gepland lijkt mij nog erg onduidelijk men heeft nog niet eens verdachten aangehouden.
Omdat de situaties volgens mij behoorlijk op elkaar lijken. Straal bezopen jongeren, opgelaten stemming, rellen met vuurwerk en tegen de politie, norm vervaging en ja dan escaleert er geregeld een 'feest'. Waarom is het zo erg om dat te vinden?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom zijn er altijd kneuzen zoals jij die het ene met het andere vergelijken waarin het specifiek om de autochtoon gaat..
kneuzengedrag
Ik begrijp niet waarom jij telkens alles goed praat en met argumenten komt als; ja maar, Nederlandse mannen ..... ja maar, laagopgeleide ....... ja maar, criminelen ......quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook al meerdere keren grote feesten volledig uit de hand gelopen, project X en hoek van Holland als voorbeelden. Of dit vooraf al is bedacht moet nog maar blijken, het OM gaf aan dat er georganiseerd is gewerkt, dat volgt uit het samenwerken in groepjes. Maar of het vooraf is gepland lijkt mij nog erg onduidelijk men heeft nog niet eens verdachten aangehouden.
Hebben die lui dit opgezet op social media of zo, of is het gewoon toeval dat ze van heinde en verre kwamen om daar hun sexuele frustraties te botvieren?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Eén van de verdachten woont in Nederland.
[..]
gaat om contrast en cijfers.. niet om 1 met 10 te vergelijken omdat er tovallig ook een cijfer 1 inzitquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat de situaties volgens mij behoorlijk op elkaar lijken. Straal bezopen jongeren, opgelaten stemming, rellen met vuurwerk en tegen de politie, norm vervaging en ja dan escaleert er geregeld een 'feest'. Waarom is het zo erg om dat te vinden?
http://www.volkskrant.nl/(...)den-vallen~a4220317/
Aangezien omstanders al in het begin van de avond melding maakten van een grimmige sfeer en een toeloop van grote groepen mannen, vind ik het vreemd dat er nog geen koppen zijn gerold bij deze falende instantie ja.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het raar dat de politie op dergelijke acties niet is voorbereid?
Ik verkondig helemaal geen onzin, maar ik vroeg mij af of deze ophef net zo goed zou ontstaan als het nou ging om individuele blanken. Aanranding is toch geen verkrachting, dus als er ruim 100 aangiftes binnen komt van aanranding, wat zijn dan zoals de aangiftes dan? Hij legde een hand op mijn bil of hij raakte mijn borsten aan? Bij blanken tijdens het oud jaarsfeest "niks aan de hand zeg maar een beetje ondeugd " maar nu het buitenlanders betreft is het hek van de dam.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar komt die onzin toch vandaan? Dat je als randstedeling geen zak van carnaval snapt is natuurlijk begrijpelijk, maar verkondig dan niet zulke onzin. Volgens mij bleek uit een onderzoek vorig jaar of twee jaar geleden zelfs dat carnaval op dat vlak behoorlijk braaf is.
Ja een fuik mannen die vrouwen erin trekken en daarna massaal aanranden. Wanneer is dat eerder gebeurd?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat de situaties volgens mij behoorlijk op elkaar lijken. Straal bezopen jongeren, opgelaten stemming, rellen met vuurwerk en tegen de politie, norm vervaging en ja dan escaleert er geregeld een 'feest'. Waarom is het zo erg om dat te vinden?
Er is wel degelijk een verschil tussen mijn eigen zoon die zich misdraagt in mijn huis of iemand die ik heb binnengelaten omdat hij geholpen wil worden. Wil je hulp dan gedraag je je en anders is daar het gat van de deur. Mijn eigen zoon krijgt uiteraard zijn gepaste straf.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goedprater gespot.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik verkondig helemaal geen onzin, maar ik vroeg mij af of deze ophef net zo goed zou ontstaan als het nou ging om individuele blanken. Aanranding is toch geen verkrachting, dus als er ruim 100 aangiftes binnen komt van aanranding, wat zijn dan zoals de aangiftes dan? Hij legde een hand op mijn bil of hij raakte mijn borsten aan? Bij blanken tijdens het oud jaarsfeest "niks aan de hand zeg maar een beetje ondeugd " maar nu het buitenlanders betreft is het hek van de dam.
Dat is ieder weekend wel ergens het geval. Dan staan er nooit ineens ME-busjes en honderden agenten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Aangezien omstanders al in het begin van de avond melding maakten van een grimmige sfeer en een toeloop van grote groepen mannen, vind ik het vreemd dat er nog geen koppen zijn gerold bij deze falende instantie ja.
Het gaat hier om 1000 man die een vang-fuik methode (een bekende methode in het midden-oosten) hebben ingezet om zoveel mogelijk autochtone mensen te kunnen aanranden en beroven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik verkondig helemaal geen onzin, maar ik vroeg mij af of deze ophef net zo goed zou ontstaan als het nou ging om individuele blanken. Aanranding is toch geen verkrachting, dus als er ruim 100 aangiftes binnen komt van aanranding, wat zijn dan zoals de aangiftes dan? Hij legde een hand op mijn bil of hij raakte mijn borsten aan? Bij blanken tijdens het oud jaarsfeest "niks aan de hand zeg maar een beetje ondeugd " maar nu het buitenlanders betreft is het hek van de dam.
Ja hoor, elk weekend staat er wel ergens een plein waar duizend man zich verzameld met vuurwerk en flessen en beginnen ze te rellen, normaalste zaak van de dag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is ieder weekend wel ergens het geval. Dan staan er nooit ineens ME-busjes en honderden agenten.
Een bekende methode ja? Goeie duim man.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Het gaat hier om 1000 man die een vang-fuik methode (een bekende methode in het midden-oosten) hebben ingezet om zoveel mogelijk autochtone mensen te kunnen aanranden en beroven.
En het is geen bekende methode omdat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een bekende methode ja? Goeie duim man.
Omdat moslims zoiets natuurlijk nooit doen, dat weet je toch ook wel!quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En het is geen bekende methode omdat?
Je verdraait m'n woorden. Ieder weekend ontstaat er wel ergens een grimmige sfeer in een uitgaansgebied. Naar aanleiding daarvan gaat de politie geen ME-busjes sturen, dat doen ze pas als er echt iets aan de hand is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja hoor, elk weekend staat er wel ergens een plein waar duizend man zich verzameld met vuurwerk en flessen en beginnen ze te rellen, normaalste zaak van de dag.
Als het een bekend verschijnsel is; hoe heet het dan precies? Waar kan ik er meer over lezen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En het is geen bekende methode omdat?
Eh deze manier om mensen in te sluiten wordt in meerdere landen gebruikt...quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een bekende methode ja? Goeie duim man.
Nee hoor. Je bedoelt namelijk te zeggen dat de politie hier niets aan kon doen, maar das natuurlijk onzin.quote:
Die hadden bij mijn weten geen sexuele lading, waar het in Keulen en de andere plaatsen nou juist wel om draait.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom kom je hier meepraten dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen. Verder vind ik de bronnen erg onbetrouwbaar. In de OP staat dat er 8 mannen zijn aangehouden en nu zijn er drie verdachten in beeld bij de politie, dat past gewoon niet bij elkaar.
Ik kom niet met die stelling noch met de stelling dat het geen beproefde methode is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het een bekend verschijnsel is; hoe heet het dan precies? Waar kan ik er meer over lezen?
twitter:sachakester twitterde op donderdag 07-01-2016 om 15:21:44Mensen die aangifte probeerden te doen bij politie #Keulen werden soms bedreigd of achtervolgd (3) https://t.co/2xsBwwJXTa reageer retweet
Als er ver voor 12 uur al bekend is dat er problemen aan het ontstaan zijn en je komt met een paar agenten opdagen op zo'n groot plein dan ben je als politie heel fout bezig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je verdraait m'n woorden. Ieder weekend ontstaat er wel ergens een grimmige sfeer in een uitgaansgebied. Naar aanleiding daarvan gaat de politie geen ME-busjes sturen, dat doen ze pas als er echt iets aan de hand is.
Waarom mogen die azielzoekers überhaupt het AZC uit?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:49 schreef Houtenbeen het volgende:
De ME rukt er nooit op uit met een grimmige sfeer. Dus is het ook wat raar om te zeggen dat ze dat nu wel hadden moeten doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee hoor. Je bedoelt namelijk te zeggen dat de politie hier niets aan kon doen, maar das natuurlijk onzin.
"Omdat het geen gevangenis is." <- serieusquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom mogen die azielzoekers überhaupt het AZC uit?
azc's zijn geen gevangenisquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom mogen die azielzoekers überhaupt het AZC uit?
Ik praat helemaal niets goed. Ik ben alleen van mening dat je niet zo eenvoudig kunt stellen dat xxxx de oorzaak is van dit gedrag. Daarnaast maakt het mij geen bal uit tot welke groep een dader hoort en dus ook niet of iemand allochtoon, autochtoon, Marokkaan, moslim of christen of wat anders is. Ik heb de mening namelijk dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden en mensen niet verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Het hele groepsdenken dat zo gebruikelijk lijkt te zijn geworden vind ik erg dom en ik constateer dan ook vaak en wijs erop dat gedrag niet beperkt is tot de groep die op dat moment wordt benoemd. Als je namelijk wil achterhalen hoe iets komt moet je alle factoren bekijken en je zeker niet focussen op groep waartoe iemand hoort.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:03 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom jij telkens alles goed praat en met argumenten komt als; ja maar, Nederlandse mannen ..... ja maar, laagopgeleide ....... ja maar, criminelen ......
Feit blijft dat mensen met een allochtone, islamitische achtergrond verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de criminaliteit in delen van Europa.
Dat zijn vaak mensen met een cultuur waarin de islam een grote rol speelt en normen en waarden door de jaren heen gevormd zijn op basis van hun geloof.
Neem als voorbeeld de Marokkaanse jeugd, geen actieve moslims over het algemeen, maar zij hebben wel dezelfde afkeer van de westerse maatschappij en haar normen en waarden, die de ''wel'' actieve moslims ook hebben.
Een paar posts terug zei je nog dat er 3 verdachten waren aangehouden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook groepen kunnen bestraft worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niets goed. Ik ben alleen van mening dat je niet zo eenvoudig kunt stellen dat xxxx de oorzaak is van dit gedrag. Daarnaast maakt het mij geen bal uit tot welke groep een dader hoort en dus ook niet of iemand allochtoon, autochtoon, Marokkaan, moslim of christen of wat anders is. Ik heb de mening namelijk dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden en mensen niet verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Het hele groepsdenken dat zo gebruikelijk lijkt te zijn geworden vind ik erg dom en ik constateer dan ook vaak en wijs erop dat gedrag niet beperkt is tot de groep die op dat moment wordt benoemd. Als je namelijk wil achterhalen hoe iets komt moet je alle factoren bekijken en je zeker niet focussen op groep waartoe iemand hoort.
Wijzen dat iets elders ook voorkomt en er ook andere oorzaken kunnen zijn is geen goedpraten van het gedrag het is weerleggen dat de groep waartoe de mensen behoren de oorzaak is van het gedrag.
Klopt maar er zijn natuurlijk ook voorbeelden genoeg waarbij "feestjes" met veel alcohol wel uit de hand liepen qua seksueel gedrag. Keulen is volgens mij een uniek voorbeeld maar dat is juist de reden om goed te kijken naar alle aspecten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die hadden bij mijn weten geen sexuele lading, waar het in Keulen en de andere plaatsen nou juist wel om draait.
Want groepsdenken is absoluut niet iets wat in de arabische wereld voorkomt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niets goed. Ik ben alleen van mening dat je niet zo eenvoudig kunt stellen dat xxxx de oorzaak is van dit gedrag. Daarnaast maakt het mij geen bal uit tot welke groep een dader hoort en dus ook niet of iemand allochtoon, autochtoon, Marokkaan, moslim of christen of wat anders is. Ik heb de mening namelijk dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden en mensen niet verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Het hele groepsdenken dat zo gebruikelijk lijkt te zijn geworden vind ik erg dom en ik constateer dan ook vaak en wijs erop dat gedrag niet beperkt is tot de groep die op dat moment wordt benoemd. Als je namelijk wil achterhalen hoe iets komt moet je alle factoren bekijken en je zeker niet focussen op groep waartoe iemand hoort.
Wijzen dat iets elders ook voorkomt en er ook andere oorzaken kunnen zijn is geen goedpraten van het gedrag het is weerleggen dat de groep waartoe de mensen behoren de oorzaak is van het gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |