abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:03:34 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158893994
Hier weer verder...

quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158894004
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom zou je Obama willen impeachen (en op welke gronden in vredesnaam), die man is eind dit jaar toch klaar?
Omdat hij ISIS gelieerde groepen steunt tegen een autonome seculiere regering en stelselmatig zich van oplichting en waarheidsverdraaiing bedient. Hij is een schande voor de v.s.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_158894014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het enige racisme in dit onderwerp is de kijk van die wezens op de kafir en op vrouwen. Niet de racisme die jij bedoeld. Dat is het niveautje struisvogelpolitiek wat merkel aan hangt.
allebei. dat lijkt me toch duidelijk.
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:05:17 #4
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Omdat hij ISIS gelieerde groepen steunt tegen een autonome seculiere regering en stelselmatig zich van oplichting en waarheidsverdraaiing bedient. Hij is een schande voor de v.s.
Op advies van het leger ja. Hoe zie jij dat veranderen als het leger aan de macht komt (terug aan de macht kan niet, de V.S. is nooit 'bestuurd' door het leger).

Als je trouwens denkt dat het leger überhaupt aan de macht kan komen in de V.S. dan ken je noch de geschiedenis noch de Amerikaanse volksaard.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158894031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Op advies van het leger ja. Hoe zie jij dat veranderen als het leger aan de macht komt (terug aan de macht kan niet, de V.S. is nooit 'bestuurd' door het leger).
Nee niet op advies van het leger, in samenwerking' met de neocon pnac haviken zoals oorlogscrimineel mccain e.d. en een nieuwe lichting. Waarom denk je dat een grote groep van de hoge legertop zich nu tegen hem keert. Al zie je dat niet op het journaal/propagandaprogramma.

En de volksaard is juist vooral in deze generatie van veteranen die zich ook tegen dit hoogverraad hebben gekeerd.
-
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:09:46 #6
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:06 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Nee niet op advies van het leger, in samenwerking' met de neocon pnac haviken zoals oorlogscrimineel mccain e.d. en een nieuwe lichting. Waarom denk je dat een grote groep van de hoge legertop zich nu tegen hem keert. Al zie je dat niet op het journaal/propagandaprogramma.

En de volksaard is juist vooral in deze generatie van veteranen die zich ook tegen dit hoogverraad hebben gekeerd.
Grote woorden allemaal, compleet bezijden de waarheid. Ik zou zeggen open een topic op BNW, maar die is er vast al.

Het leger wil juist geen 'boots on the ground'. De reden waarom ze dan maar die andere partijen steun in plaats van zelf orde op zaken te stellen.
pi_158894103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En die daar helemaal geen recht op zouden moeten hebben. Het is weer een groep die kansloos staat in de samenleving en heftig gaat hangen alle sociale rechten die men heeft of krijgt. Maar dit is volgens mij ook iets typisch Belgisch. Dat te makkelijk zijn. Daarom had je jaren terug al de Marokkanen route via Belgie.
Als die mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben ze er blijkbaar recht op. Ze zijn blijkbaar slim genoeg om de regels te kennen en de Belgen zijn als jouw verhaal klopt de kanslozen omdat ze die mensen niet kunnen weren. Mogelijk moeten ze die lui in de regering kiezen. Verder vind ik het altijd maar vreemd om een groep mensen kansloos te noemen, ik ben niet zo van het afschrijven van groepen mensen, daarvoor lijken mensen teveel op elkaar. Als de samenleving wil hoeft geen groep kansloos te zijn, je kunt stimulerende maatregelen en dwingende maatregelen nemen als samenleving.
pi_158894127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

allebei. dat lijkt me toch duidelijk.
Nee, er is er maar 1 racistisch. En dat is niet het benoemen van de waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158894176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Grote woorden allemaal, compleet bezijden de waarheid. Ik zou zeggen open een topic op BNW, maar die is er vast al.
Je stompzinnige poging tot ridiculisatie slaat tegen de rotsen.

In juli al: augustus op aljazeera: RT:
Oh en even voor de duidelijkheid, Waar heb je het over met je steunen, die groepen zijn direct door de VS opgericht als een proxy leger tegen Assad, zeker nognooit van PNAC gehoord en de alliantie met de saudi's en turkije in deze? Direct op de loonlijst van de neocons.
-
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:16:39 #10
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894199
quote:
RT? Really dude? Ok man :')

Vraagje, wanneer gaan deze zelfde mensen George W. Bush, Dick Cheney en Donald Rumsfeld arresteren voor hoogverraad?
pi_158894259
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zeg dit maar één enkele keer en daarna negeer ik je posts volledig; RT is een ongeaffilieerde internationale nieuwsgroep met studios in de gehele wereld, ik snap dat je of uit propagandisch oogpunt reageert, als in dat je zelf al afsluit zodra je geprogrameerd het acroniem RT ziet staan, en anders gewoonweg een troll bent, maar het is een internationaal erkende nieuwszender die in hoger aanzien staat dan het RM netwerk dat we in het westen kennen, dat haar 'onderwerpen' digitaal binnenkrijgt vanuit de VS en haar FOX.

Bush rumsfeld en cheney verdienen geen arrest, die verdienen de strop.
-
pi_158894269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als die mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben ze er blijkbaar recht op. Ze zijn blijkbaar slim genoeg om de regels te kennen en de Belgen zijn als jouw verhaal klopt de kanslozen omdat ze die mensen niet kunnen weren. Mogelijk moeten ze die lui in de regering kiezen. Verder vind ik het altijd maar vreemd om een groep mensen kansloos te noemen, ik ben niet zo van het afschrijven van groepen mensen, daarvoor lijken mensen teveel op elkaar. Als de samenleving wil hoeft geen groep kansloos te zijn, je kunt stimulerende maatregelen en dwingende maatregelen nemen als samenleving.
Ik noem hen zo omdat ik hen persoonlijk goed ken. Ik zou ze nog niet aannemen als schoonmaker. En die groep is groter dan men denkt. Waarschijnlijk speelt men dit via daar al wonende familie trouwens. Je moet niet stimuleren. Dit soort mensen moet je gewoon weigeren. Dat geeft ook meer ruimte voor mensen in nood.
pi_158894275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vraagje, wanneer gaan deze zelfde mensen George W. Bush, Dick Cheney en Donald Rumsfeld arresteren voor hoogverraad?
Dat zijn geen negers. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:21:32 #14
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Ik zeg dit maar één enkele keer en daarna negeer ik je posts volledig; RT is een ongeaffilieerde internationale nieuwsgroep met studios in de gehele wereld, ik snap dat je of uit propagandisch oogpunt reageert, als in dat je zelf al afsluit zodra je geprogrameerd het acroniem RT ziet staan, en anders gewoonweg een troll bent, maar het is een internationaal erkende nieuwszender die in hoger aanzien staat dan het RM netwerk dat we in het westen kennen, dat haar 'onderwerpen' digitaal binnenkrijgt vanuit de VS en haar FOX.

Bush rumsfeld en cheney verdienen geen arrest, die verdienen de strop.
RT betrouwbaar? MH17 discussie gemist zeker?
pi_158894322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik noem hen zo omdat ik hen persoonlijk goed ken. Ik zou ze nog niet aannemen als schoonmaker. En die groep is groter dan men denkt. Waarschijnlijk speelt men dit via daar al wonende familie trouwens. Je moet niet stimuleren. Dit soort mensen moet je gewoon weigeren. Dat geeft ook meer ruimte voor mensen in nood.
Wat ook zo is is dat het eigen volk zwak gemaakt wordt en behoefend aan de staat door armoede en uitzichtloosheid, dat is ook nogal een facet in de verdeling. Als wij als volk sterk waren en op eigen benen stonden konden we ook wel actiever echte vluchtelingen helpen, nu is het andersom.. dat wij als origineel volk hulp nodig hebben van hun.. tenminste zo denkt de bedrijfswereld erover. Terwijl juist die banen open stellen, en de moeite aanstellen, en projecten opzetten voor eigen volk de juiste weg zou zijn alleen is dat niet politiek correct en *gasp* mischien zelfs wel te 'nationaal' en dus automatisch racistisch. ..

Moet je zien wat er voor moeite wordt gedaan om hele steden aan lege bedrijfspanden om te bouwen tot huizen voor deze asielzoekers, en daar is nooit ook maar een moment aan gedacht voor alle daklozen door systeemfouten en onverschilligheid tegenover educatie wat ons nederlands bloed betreft.
-
pi_158894345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kunt geen soort mensen weigeren, je kunt alleen de regels beter maken. Verder vind ik het altijd erg vreemd dat mensen die de belastingwetten goed kennen en daarom weinig belasting betalen worden gezien als slimme mensen en mensen die deze wetten goed kennen en een verblijfsvergunning krijgen zijn blijkbaar kansloos en slecht. Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.
pi_158894377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt geen soort mensen weigeren, je kunt alleen de regels beter maken. Verder vind ik het altijd erg vreemd dat mensen die de belastingwetten goed kennen en daarom weinig belasting betalen worden gezien als slimme mensen en mensen die deze wetten goed kennen en een verblijfsvergunning krijgen zijn blijkbaar kansloos en slecht. Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.
Het blijft gewoon misbruik maken van regels die zo niet bedoelt zijn natuurlijk. Het is vreemder dat mensen als jij menen op te moeten komen voor dit soort mensen. Die je wel degelijk kan weigeren. Leg mij maar eens uit hoe men zichzelf financieel kan onderhouden en direct een huis heeft? Geen van hen werkt full time. En men weet idd precies waar men recht op heeft. Lijkt mij echt een grote aanwinst.
pi_158894378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]
Het is toch echt de schuld van de inwoners van het land zelf dat ze politici kiezen die de regels zo maken, het is erg vreemd om mensen die zich aan de regels houden verwijten te maken over die regels.
Gezien het opkomst percentage is het wel veilig te zeggen dat maar een minderheid van het volk de politici kiest om hun verantwoordelijkheid en vertegenwoordiging af te kopen.
-
pi_158894409
wol twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:29:12 Na Bild schrijft nu Spiegel over intern politieverslag #keulen - "staat stond machteloos" https://t.co/kUbwJ1FiRz https://t.co/jTln7G2Iyg reageer retweet
pi_158894451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het blijft gewoon misbruik maken van regels die zo niet bedoelt zijn natuurlijk. Het is vreemder dat mensen als jij menen op te moeten komen voor dit soort mensen. Die je wel degelijk kan weigeren. Leg mij maar eens uit hoe men zichzelf financieel kan onderhouden en direct een huis heeft? Geen van hen werkt full time. En men weet idd precies waar men recht op heeft. Lijkt mij echt een grote aanwinst.
Dat eerste mag jouw mening zijn maar als de regels goed gehandhaafd worden is het gewoon gebruik maken van die regels, de mogelijkheid wordt immers geboden. Verder weet ik niet eens voor welk soort mensen ik opkom maar het lijkt mij logisch dat als mensen de regels niet overtreden voor die mensen wordt opgekomen, het is niet hun schuld dat de regels zo zijn gemaakt. Dat mensen niet werken vind ik persoonlijk prima, ik ben niet z'n moralist die vindt dat iedereen moet werken, ik vind het zelfs wel sociaal als mensen niet werken en tevreden zijn met bijstand, die geven andere mensen een betere kans op werk en een hoger inkomen. Er zijn toch geen banen genoeg voor iedereen.
pi_158894472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat eerste mag jouw mening zijn maar als de regels goed gehandhaafd worden is het gewoon gebruik maken van die regels, de mogelijkheid wordt immers geboden. Verder weet ik niet eens voor welk soort mensen ik opkom maar het lijkt mij logisch dat als mensen de regels niet overtreden voor die mensen wordt opgekomen, het is niet hun schuld dat de regels zo zijn gemaakt. Dat mensen niet werken vind ik persoonlijk prima, ik ben niet z'n moralist die vindt dat iedereen moet werken, ik vind het zelfs wel sociaal als mensen niet werken en tevreden zijn met bijstand, die geven andere mensen een betere kans op werk en een hoger inkomen. Er zijn toch geen banen genoeg voor iedereen.
Prima. Dan kunnen we dus tienduizenden mensen toelaten die alleen geld gaan kosten. Dit naast mensen die wel in nood zijn natuurlijk.
pi_158894494
Telegraaf: Na aanranders dienen burgerwachters zich aan

DÜSSELDORF -
De gemelde aanrandingen rond Nieuwjaar in meerdere Duitse steden leiden tot de vorming van burgerwachten op internet.
Dit meldde de Rheinische Post donderdag vanuit Düsseldorf. Een groep op het sociale medium Facebook wil bij grote evenementen zoals het carnaval en in de weekends gaan patrouilleren in Düsseldorf ,,om vrouwen in nood bij te staan''.
In slechts één dag sinds de lancering van dit initiatief hebben zich al duizend vrijwilligers voor deze burgerwacht gemeld. Volgens de organisatie is die niet politiek en niet gewelddadig. Uit de aangemelde leden wordt een groep geselecteerd die zaterdag als eerste op patrouille gaat.
De politie van Düsseldorf is niet blij met het initiatief. Een woordvoerder beklemtoonde dat het de politie is die voor openbare veiligheid moet zorgen. Het is niet de bedoeling dat burgers naar overtreders van de wet gaan zoeken.

Het gaat nu steeds sneller, het Duitse volk pikt het niet langer
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:37:37 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158894503
Tja, als de overheid niks doet, moet je als burger wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158894506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:37 schreef Oud_student het volgende:

DÜSSELDORF -
De gemelde aanrandingen rond Nieuwjaar in meerdere Duitse steden leiden tot de vorming van burgerwachten op internet.
Dit meldde de Rheinische Post donderdag vanuit Düsseldorf. Een groep op het sociale medium Facebook wil bij grote evenementen zoals het carnaval en in de weekends gaan patrouilleren in Düsseldorf ,,om vrouwen in nood bij te staan''.
In slechts één dag sinds de lancering van dit initiatief hebben zich al duizend vrijwilligers voor deze burgerwacht gemeld. Volgens de organisatie is die niet politiek en niet gewelddadig. Uit de aangemelde leden wordt een groep geselecteerd die zaterdag als eerste op patrouille gaat.
De politie van Düsseldorf is niet blij met het initiatief. Een woordvoerder beklemtoonde dat het de politie is die voor openbare veiligheid moet zorgen. Het is niet de bedoeling dat burgers naar overtreders van de wet gaan zoeken.

Mooie zin nadat men duidelijk heeft laten zien dat men sommige zaken totaal niet aankan.
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:41:10 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894573
quote:

DÜSSELDORF -

Kon je op wachten natuurlijk. En niet onterecht.
pi_158894613
quote:

DÜSSELDORF -

Men onderneemt actie inderdaad. En terecht. De politiek, politie en andere overheidsinstanties falen keer op keer. Dan moet je wel.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158894632
In b4 bruinhemden.
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:45:52 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158894639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:45 schreef Cracka-ass het volgende:
In b4 bruinhemden.
Vergeet de rooie band niet.
pi_158894658
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158894766
quote:

DÜSSELDORF -

Goed om te zien. ^O^
pi_158894786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:45 schreef Cracka-ass het volgende:
In b4 bruinhemden.
Ben ik niet zo bang voor dat die gaan komen. Dat wordt niet zo geaccepteerd namelijk in DE, eerder de rooien. Die hebben de kaart 'politieke correctheid' in hun achterzak en hebben meer vrij spel.
1947-2016
pi_158894792
Hier een linkje naar de FB van de burgerwacht: https://www.facebook.com/groups/1697265933822151/?fref=ts

Zitten zoals je ziet ook veel vrouwen en allochtonen bij, dus de media zal het nog moeilijk krijgen om dit af te doen als nazi's.
pi_158894806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Kon je op wachten natuurlijk. En niet onterecht.
Tjah, als de autoriteiten hun gegeven geweldsmonopoly niet juist inzetten wanneer dat moet, pakt het volk het terug.

Danke frauleins merkel und reeker. Danke. -O-
1947-2016
pi_158894841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef fixatoman het volgende:
Hier een linkje naar de FB van de burgerwacht: https://www.facebook.com/groups/1697265933822151/?fref=ts

Zitten zoals je ziet ook veel vrouwen en allochtonen bij, dus de media zal het nog moeilijk krijgen om dit af te doen als nazi's.
Denk niet dat ze daar nog zo heel makkelijk mee weg komen.
  Admin donderdag 7 januari 2016 @ 10:58:01 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_158894846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:31 schreef Houtenbeen het volgende:
wol twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:29:12 Na Bild schrijft nu Spiegel over intern politieverslag #keulen - "staat stond machteloos" https://t.co/kUbwJ1FiRz https://t.co/jTln7G2Iyg reageer retweet
[ afbeelding ]
Hier heeft 'het volk'toch voor gewaarschuwd of niet?
Maar nee, dat waren racisten, nazi's, onderbuikgevoelens.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_158894918
quote:

En bepaalde politieke stromingen zelf.
1947-2016
pi_158894919
quote:

Ook weer lastig voor het boosvolk dat zo hysterisch mogelijk krijst dat allochtonen niks doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158894946
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook weer lastig voor het boosvolk dat zo hysterisch mogelijk krijst dat allochtonen niks doen.
Klopt, alleen maar positief dit initiatief dus.
  Admin donderdag 7 januari 2016 @ 11:04:25 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_158894959
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_158894978
Nood breekt wet toch?

Lijkt me dat de nood inmiddels aardig hoog is. Tijd dat de wetten opengebroken gaan worden of moet de nood nog hoger worden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Admin donderdag 7 januari 2016 @ 11:06:29 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_158894998

pi_158895027
quote:
Mag ik een samenvatting in het Nederlands?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:08:49 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158895051
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:07 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Mag ik een samenvatting in het Nederlands?
Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand.

Dit is om onduidelijke redenen een week lang uit het nieuws gehouden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158895090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand.

Duitsland is aan het kantelen, dat begint wel duidelijk te worden.
pi_158895093
quote:

[..]

Een 14 en een 15 jarig meisje zijn met nieuwjaar door een groepje Syriers (16-20 jr) aangerand. verkracht

wierdduk twitterde op donderdag 07-01-2016 om 10:58:27 14 en 15 jarige verkracht in Duitsland: https://t.co/wqqIbX8sby reageer retweet
pi_158895116
quote:

Media wringen zich inmiddels in de meest rare bochten om hun waarheid over het voetlicht te brengen. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat sommige outlets nooit het licht gaan zien omdat ze verblind zijn door het geloof in hun eigen waarheid. Feitelijk ook gewoon religieus radicalen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:15:42 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158895200
quote:

[..]

Meermaals verkracht, 4 verdachte jonge Syriërs zitten in bewaring...
En ik wed dat er nog meer van dit soort zaken zijn voorgevallen die stil gehouden worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158895214
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee hoor, er wordt juist gevraagd dat allochtonen ook hun steentje bijdragen in het uitbannen van het soort wezens wat wij hier niet willen hebben.

Dus dit zijn prima acties.
1947-2016
pi_158895216
België wil 'Keulen' voorkomen met cursus vrouwen respecteren

In Noorwegen gebeurt het al, België start er na de massa-aanranding in Keulen mee: verplichte cursussen voor asielzoekers waarin wordt uitgelegd hoe in de Westerse wereld met vrouwen wordt omgaan.

Dat vertelt de Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken donderdag tegen de Belgische krant De Standaard. De cursus, gegeven door de Belgische variant van het COA, moet incidenten zoals die met de jaarwisseling in Keulen voorkomen. Daar werden meer dan honderd vrouwen door een groep van duizend Noord-Afrikaanse mannen betast, aangerand en bestolen.

Jonge mannen
Francken zegt dat België al langer te kampen heeft met een grote toestroom van alleenstaande jonge mannen. 'Hun normen- en waardenpatroon is helemaal anders.' Volgens Francken zijn er nu 'bijna dagelijks' vechtpartijen in Belgische asielzoekerscentra, vooral tussen Irakezen en Afghanen.

De verplichte cursus moet de rol van mannen en vrouwen in de Belgische samenleving verduidelijken. 'Het gaat om het feit dat het normaal is dat mannen en vrouwen absoluut gelijk zijn, dat vrouwen gaan werken, dat ze mogen stemmen, dus dat een vrouw iemand is die met respect behandeld wordt en geen slet of hoer is,' aldus Francken.

Hij vervolgt: 'Die debatten hebben wij 50, 60 jaar geleden gevoerd en gaan we niet nog eens voeren, daar wordt geen millimeter aan toegegeven.'

Naar Noors voorbeeld
De cursus wordt al gegeven in sommige opvanglocaties, maar zal in het vervolg in alle asielzoekerscentra op het programma staan. Noorwegen wordt als voorbeeld genomen, zegt Francken. Daar worden lessen in vrouwvriendelijkheid al veel langer gegeven.

In Nederland kunnen asielzoekers tijdens hun aanvraag ook trainingen volgen bij het COA. Daarin wordt uitgelegd hoe het leven in Nederland in elkaar steekt, van het onderwijssysteem tot de Nederlandse gezondheidszorg. Ook de 'positie van de vrouw' wordt in die vrijwillige trainingen belicht.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)especteren-2742168W/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158895295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Meermaals verkracht, 4 verdachte jonge Syriërs zitten in bewaring...
En ik wed dat er nog meer van dit soort zaken zijn voorgevallen die stil gehouden worden.
2 jaar terug werd je weggestuurd naar bnw als je dit zou zeggen.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')