abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158898015
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik snap dat je dat denkt, maar helaas blijkt het toch zo te zijn, dat diegenen die zo fanatiek die ' waarheid' verkondigen, het dan toch niet kunnen laten, om ronduit racistische bagger te spuwen. en dna nog denken dat hun streven nar waarheid een vrijbrief is om walgelijke dingen te kunnen roepen. dat is nederland, 2016, wilderiaanse cultuur.
Speciaal voor jou:

En wat Erodome zegt:
quote:
Dit komt door woede, haat, onmacht, de ander willen raken waar het pijn doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158898061
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als jij ziet dat het om een zeer specifieke groep gaat van moslimjongeren met die specifieke opvattingen over hoe je met vrouwen en ongelovigen moet omgaan? Waarom moeten wij dan 'een oplossing zoeken voor alle mannen'??
Ik zie die groep niet, de groep moslimjongeren omvat ook jongens die gewoon werken en naar school gaan. Ik zie niet hoe jij een groep kunt maken voordat ze crimineel worden zonder mensen die niets hebben misdaan in die groep te stoppen.
pi_158898070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het eerder al gezegd, misschien moet je asielzoekers 1 x per week naar de hoeren sturen. Gratis, op kosten van de gemeenschap.
_O-
pi_158898136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik snap dat je dat denkt, maar helaas blijkt het toch zo te zijn, dat diegenen die zo fanatiek die ' waarheid' verkondigen, het dan toch niet kunnen laten, om ronduit racistische bagger te spuwen. en dna nog denken dat hun streven nar waarheid een vrijbrief is om walgelijke dingen te kunnen roepen. dat is nederland, 2016, wilderiaanse cultuur.
Ja hoor pok, met jou valt prima te discussiëren. Mag ik een bakje, ik word een beetje misselijk van je hypocrisie.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158898144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zie die groep niet, de groep moslimjongeren omvat ook jongens die gewoon werken en naar school gaan. Ik zie niet hoe jij een groep kunt maken voordat ze crimineel worden zonder mensen die niets hebben misdaan in die groep te stoppen.
He he, waarom zeg je dan met al je wijsheid dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

(...)

Gewoon een oplossing zoeken voor alle mannen, dan ben je ook af van het probleem dat je niet kunt weten of iemand moslim is.
Does not compute..
1947-2016
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:20:45 #186
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158898162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kan het zijn doordat er wel is gefilmd maar de dat de smart foons zijn gejat ?
Ugh, reageer niet op die intrigant. Die komt alleen maar zuigen.
pi_158898170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens ophouden dit soort geweldsmisdrijven als lust/tekort aan seks te zien.
Dit is agressie, ook nog eens specifiek gericht op een groep (westerse vrouwen in dit geval), dit komt niet door een vermeend tekort aan seks. Dit komt door woede, haat, onmacht, de ander willen raken waar het pijn doet.
En dit komt omdat seks wordt ingezet als oorlogswapen.
pi_158898209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:21 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

En dit komt omdat seks wordt ingezet als oorlogswapen.
Klopt, ik zie dit dus echt niet als tekort aan seks en daarom wat fouts doen, ik zie dit als een gerichte aanval, seksueel geweld als wapen.
Het is niet dat dat zo ondenkbaar is, komt echt veel voor op de wereld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158898247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nou noem eens één geval waar 100 vrouwen tegelijkertijd zijn aangerand/verkracht/beroofd? Waar mannen massaal tunnels vormden, en groepjes om vrouwen heen maakten om vrouwen te kunnen beroven/aanranden? Als ik google op "vrouwen massaal verkracht" zie ik alleen maar artikelen van de laatste jaren voorbij komen over verkrachtingen in AZC's door asielzoekers, dat vanuit de islam vrouwen verkracht mogen worden (artikel al 3 jaar oud) en natuurlijk de verkrachtingen van christennen in Afrika door islamitische stammen, verkrachtingen bokko ook een islamitische partij.

Ja er worden vrouwen verkracht door 1 of 2 man, ik heb een nichtje wat verkracht is geworden en dit werd gedaan door één man, niet door complete groepen tegelijkertijd in verschillende steden.

Misschien eens zelf niet zo naïef doen en inzien dat er gewoon problemen zijn met de islam in Europa. Buiten de economische ellende van de laatste jaren zijn de meeste negatieve nieuwsberichten tot moslim gerelateerd, terwijl moslims nog altijd een minderheid zijn in Nederland. De tunnelvisie over een mooie wereld, waar iedereen bloemetjes vasthoud en met een gitaar speelt maar eens vergeten. De echte blinde mensen onder ons sponsor ik graag een ticket richting Syrië om eens lekker een kopje thee te drinken met IS en hun wereldbeeld uit te leggen. Je hoeft immers niet angstig te zijn, rechts verbeeld alle onzin die er speelt in de wereld maar, de islam is liev O+
De situatie in Keulen was uitzonderlijk maar groepsverkrachtingen helaas niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_rape

Verder ontken ik ergens dat er problemen zijn met bepaalde moslims, het is een beetje vreemd dat omdat ik het niet met je eens ben er dingen worden gezegd over mij die niet kloppen. Er zijn terroristen die wegens hun islamitische opvattingen dingen doen dat is zeker gevolg dus van de islam. Als je praat over deze criminaliteit is dat echter veel minder duidelijk en ik vind het maar vreemd dat een aantal mensen dat niet willen zien. Overigens is het ook zo dat als de islam wordt weggehaald er nog steeds criminelen en terroristen zullen zijn, de werkelijke oorzaak is niet de islam maar blijkbaar gaan sommige mensen over tot dat soort daden en is de religie alleen een excuus.
pi_158898281
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:57 schreef Ringo het volgende:
Was dit scherpe opiniestuk hier al voorbij gekomen:
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160106_02053432 ?
'Die verdediging richt zich in de eerste plaats tegen de daders van de ­oudejaarsnacht. Zij hebben wetten overtreden en moeten daarvoor vervolgd worden. Maar die verdediging moet zich ook richten tot iedereen die met een excuus voor dat gedrag komt aandraven.

Deze vrouwen hadden alle recht om daar op dat moment te zijn, in de feestoutfit van hun keuze. Ze moesten niet preventief binnen blijven om mannen niet in verleiding te brengen. Ze moesten niet in een boogje rond het plein lopen om potentiële belagers op armlengte te houden. De aan­randing is nooit, zelfs niet voor een miniem deel, hun schuld. Er is geen gedeelde verantwoordelijkheid, enkel een dader en een slachtoffer.'
pi_158898441
Zelfs op Joop begint door te dringen dat het wereldbeeld van My Little Pony niet meer verenigd kan worden met de realiteit.
pi_158898462
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef Harmankardon het volgende:
Zelfs op Joop begint door te dringen dat het wereldbeeld van My Little Pony niet meer verenigd kan worden met de realiteit.
Ja? Ik zag toch vooral veel wegkijkers daar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:35:03 #193
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898473
Wel een jaarrecord als het gaat om hoe lang een nieuw jaar kan voortschrijden voor de eerste incidenten met immigranten zich voordoen.

Wellicht ben ik pessimistisch maar ik kan me niet indenken dat de huidige, zogenaamd multiculturele samenleving, niet op de een of andere manier onderweg is naar een enorme escalatie. Elk jaar worden de spanningen groter en door de komst van zo veel vluchtelingen (hoewel velen natuurlijk de hulp ook daadwerkelijk nodig hebben) komt dit proces helaas in een stroomversnelling.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_158898482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Deze vrouwen hadden alle recht om daar op dat moment te zijn, in de feestoutfit van hun keuze. Ze moesten niet preventief binnen blijven om mannen niet in verleiding te brengen. Ze moesten niet in een boogje rond het plein lopen om potentiële belagers op armlengte te houden. De aan­randing is nooit, zelfs niet voor een miniem deel, hun schuld. Er is geen gedeelde verantwoordelijkheid, enkel een dader en een slachtoffer.'
Helemaal mee eens ja. We hebben hier vrijheden waar lang en hard voor is gestreden. Die moeten we niet opgeven omdat immigranten er niet mee om kunnen gaan. Juist als je dat gaat doen krijgt de islam meer grip op Europa en gaan ze weer een beetje verder pushen. Dan zit je hier straks met shariarechtbanken omdat we niet iets willen doen wat verkeerd opgevat wordt door alle asielzoekers.
pi_158898506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Die zullen er altijd blijven maar verhoudingsgewijs vind ik wel een verschuiving waarneembaar.
pi_158898534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

He he, waarom zeg je dan met al je wijsheid dit:

[..]

Does not compute..
Dat was een reactie op iemand die de groep beperkte tot moslimmannen en dus niet serieus als oplossing bedoelt. In het verleden heb ik wel eens geschreven dat de oplossing het uitmoorden van alle mensen is, dan ben je van de criminaliteit af alles wat niet mag wordt immers gedaan door mensen. Een 100% oplossing is voorhanden.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:38:19 #197
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898557
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ja. We hebben hier vrijheden waar lang en hard voor is gestreden. Die moeten we niet opgeven omdat immigranten er niet mee om kunnen gaan. Juist als je dat gaat doen krijgt de islam meer grip op Europa en gaan ze weer een beetje verder pushen. Dan zit je hier straks met shariarechtbanken omdat we niet iets willen doen wat verkeerd opgevat wordt door alle asielzoekers.
Dat is het 'm inderdaad. Mensen die zich totaal geen zorgen maken over het verdedigen van de waarden die we in west Europa hebben, realiseren zich totaal niet hoeveel mensen er in de loop van de jaren zijn gestorven in de strijd voor die waarden en de bijkomende rechten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:40:26 #198
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat was een reactie op iemand die de groep beperkte tot moslimmannen en dus niet serieus als oplossing bedoelt. In het verleden heb ik wel eens geschreven dat de oplossing het uitmoorden van alle mensen is, dan ben je van de criminaliteit af alles wat niet mag wordt immers gedaan door mensen. Een 100% oplossing is voorhanden.
Hangt van de stelling van het probleem af. Als de vraag is: Hoe voorkomen we in de toekomst alle mens-gerelateerde ellende, heb je gelijk. Als de vraag is: Hoe verdedigen we de rechten en veiligheid van de mens, dan heeft jouw oplossing ook mindere kanten.
pi_158898653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Strani het volgende:

[..]

Hangt van de stelling van het probleem af. Als de vraag is: Hoe voorkomen we in de toekomst alle mens-gerelateerde ellende, heb je gelijk. Als de vraag is: Hoe verdedigen we de rechten en veiligheid van de mens, dan heeft jouw oplossing ook mindere kanten.
Het heeft wat nadelen maar uiteindelijk zijn er dan natuurlijk ook geen rechten meer die verdedigd moeten worden en qua veiligheid is er niemand meer wiens veiligheid in gevaar is.
pi_158898664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is een waterstofbom gooien om een een irritante wesp te doden. Je kunt beter gericht die groep aanpakken die continu er een zooitje van trapt. Los van de specifieke maatregel.
1947-2016
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:44:55 #201
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het heeft wat nadelen maar uiteindelijk zijn er dan natuurlijk ook geen rechten meer die verdedigd moeten worden en qua veiligheid is er niemand meer wiens veiligheid in gevaar is.
Het is een leuke theorie, gelijk aan je huis in de fik zetten zodat je daarna niet meer bang hoeft te zijn dat je huis in de fik vliegt.

Maar meer dan een leuke theorie wordt het niet, sorry.
pi_158898714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:35 schreef Strani het volgende:
Wel een jaarrecord als het gaat om hoe lang een nieuw jaar kan voortschrijden voor de eerste incidenten met immigranten zich voordoen.

Wellicht ben ik pessimistisch maar ik kan me niet indenken dat de huidige, zogenaamd multiculturele samenleving, niet op de een of andere manier onderweg is naar een enorme escalatie. Elk jaar worden de spanningen groter en door de komst van zo veel vluchtelingen (hoewel velen natuurlijk de hulp ook daadwerkelijk nodig hebben) komt dit proces helaas in een stroomversnelling.
En de oorzaak van die escalatie is inmiddels ook bekend. Alleen bij een hele grote politieke stroming nog niet, welke daar eveneens de schuldige aan is.
1947-2016
pi_158898722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is een waterstofbom gooien om een een irritante wesp te doden. Je kunt beter gericht die groep aanpakken die continu er een zooitje van trapt. Los van de specifieke maatregel.
Sorry maar ik weet steeds niet over welke groep je het hebt, dan kom ik weer terug op mensen, mannen, moslims, moslimmannen van een bepaalde leeftijd, mannen met een lage opleiding, mannen zonder baan of de groep criminelen? Die laatste groep vind ik wel interessant alleen als je dat constateert ben je al te laat.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:46:34 #204
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En de oorzaak van die escalatie is inmiddels ook bekend. Alleen bij een hele grote politieke stroming nog niet, welke daar eveneens de schuldige aan is.
Ik vind het zogenoemde wegkijken inderdaad ook vrijwel net zo schadelijk als de daadwerkelijke misdaad.
pi_158898746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder ontken ik ergens dat er problemen zijn met bepaalde moslims, het is een beetje vreemd dat omdat ik het niet met je eens ben er dingen worden gezegd over mij die niet kloppen. Er zijn terroristen die wegens hun islamitische opvattingen dingen doen dat is zeker gevolg dus van de islam. Als je praat over deze criminaliteit is dat echter veel minder duidelijk en ik vind het maar vreemd dat een aantal mensen dat niet willen zien. Overigens is het ook zo dat als de islam wordt weggehaald er nog steeds criminelen en terroristen zullen zijn, de werkelijke oorzaak is niet de islam maar blijkbaar gaan sommige mensen over tot dat soort daden en is de religie alleen een excuus.
Dan moet er eens onderzoek gedaan worden naar de ware problemen waarvan een groot deel denkt dat dat aan de islam ligt. Onderzoeken die worden gedaan wijzen meestal in de richting van de culturele achtergrond en de islam, misschien niet direct, maar indirect en dat kan de invloed zijn van een ouder die zwaar gelovig is. Feit is dat er bepaalde problematiek is met bijvoorbeeld noord-Afrikaanse jongeren, deze problematiek doet zich overal voor, Nederland, België, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Italië etc. het lijkt mij sterk dat dit continue dezelfde groep is, dus er is een rode draad waardoor deze groepen continue dezelfde problemen veroorzaken op verschillende locaties. Dat kunnen de bontkraagjes zijn, het zwarte haar, het accent, misschien een onderontwikkeld brein, etc. maar de enige rode draad die het gedrag zou kunnen verklaren mag je niet benoemen en dat is de islam. Als je letterlijke teksten pakt uit de koran word je aangevallen, omdat je een racist bent.
pi_158898757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is eigenlijk helemaal geen scherp stuk, alleen misschen wel voor de linkse policor wegkijker :)
Het stuk blijft steken in het "benoemen van de problemen".
Daar zijn we al sinds Janmaat, Bolkestijn, Fortuyn en Wilders zo'n 25 jaar mee bezig.
Nee, Janmaat wilde per se huidskleur benoemen, Wilders per se de islam, de vijand van zionistenvriendjes. Bolkesteins vriendjes in de EU hebben een potje gemaakt van de opvang in de regio, nadat Bolkesteins vriendjes bij de NATO een zooitje hebben gemaakt van die regio. Wie benoemt de militaire agressie als probleem?

We zitten met het probleem dat 4 jaar na het ontstaan van een conflict ineens een enorme vluchtelingenstroom op gang komt. Het is zeer uitzonderlijk dat dat niet bij het begin van het conflict gebeurt. Wie benoemt dat probleem? En de werkgelegenheid, de integratiebevorderaar bij uitstek, wie benoemd te werkloosheid als probleem.

Toen er een paar jaar geleden Eindhovense koppenschoppers waren buitelden de zelfverklaarde probleembenoemers over elkaar heen om het probleem te benoemen, om toen ze blank en autochtoon bleken geen enkel probleem meer te willen benoemen. Er blijken telkens weer heel weinig mensen te zijn die het probleem echt benoemd willen hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:48:05 #207
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dan moet er eens onderzoek gedaan worden naar de ware problemen waarvan een groot deel denkt dat dat aan de islam ligt. Onderzoeken die worden gedaan wijzen meestal in de richting van de culturele achtergrond en de islam, misschien niet direct, maar indirect en dat kan de invloed zijn van een ouder die zwaar gelovig is. Feit is dat er bepaalde problematiek is met bijvoorbeeld noord-Afrikaanse jongeren, deze problematiek doet zich overal voor, Nederland, België, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Italië etc. het lijkt mij sterk dat dit continue dezelfde groep is, dus er is een rode draad waardoor deze groepen continue dezelfde problemen veroorzaken op verschillende locaties. Dat kunnen de bontkraagjes zijn, het zwarte haar, het accent, misschien een onderontwikkeld brein, etc. maar de enige rode draad die het gedrag zou kunnen verklaren mag je niet benoemen en dat is de islam. Als je letterlijke teksten pakt uit de koran word je aangevallen, omdat je een racist bent.
Je zou 'genen' ook nog als rode lijn kunnen zien, maar dan is de reactie nog heftiger.
pi_158898809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik vind het zogenoemde wegkijken inderdaad ook vrijwel net zo schadelijk als de daadwerkelijke misdaad.
Inderdaad.
Is eerst je redactie uitgemoord: 'ja misschien ook wel een beetje eigen schuld, hadden ze maar niet die cover moeten maken'..
Ben je aangerand, komt je burgermeester: 'ja misschien had je je beter moeten kleden en een arm afstand moeten houden van onbekende mannen'.

Riiiiight?!
1947-2016
pi_158898814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ow en even terug te komen op je opvatting dat het niet duidelijk is dat deze criminaliteit voortkomt uit de islam. Die vlieger gaat niet op, die wind waait vaak in de gewenste richting van mensen die in een ideaal wereldbeeld geloven. De uitdrukking van de burgemeester zegt genoeg "gedragsregels voor vrouwen". Moeten die gedragsregels omdat ze met bontkraagjes lopen? Mutsjes op hebben? Nog nooit een vrouw gezien hebben? Of komt dat voort uit hun opvattingen over (westerse) vrouwen die ze vanuit hun cultuur en geloof met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:50:51 #210
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158898830
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Tussen de gebruikelijke wegkijkers door. Maar die krijgen ook flink vuur hun kant op tegenwoordig. Zelfs op Joop

Het grootste wegkijken gebeurt daar vooralsnog in de geschreven stukken, de comments zijn (gelukkig) niet meer van het alles is lief type daar
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158898888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Je moet eens niet zo zielig doen met je aangevallen worden omdat je racist bent, die flauwekul teksten verzieken een serieuze discussie.

Verder is er al onderzoek gedaan naar criminaliteit en religie en die relatie is te verwaarlozen. Wat wel speelt zijn bepaalde culturele zaken die inderdaad vaak een relatie hebben met de normen en waarden die men heeft meegekregen in de opvoeding. Je kunt echter geen enkele factor aanwijzen die crimineel gedrag veroorzaakt, het is niet zo dat als je religie xxxx hebt je crimineel wordt en ook niet zo dat als je opgroeit in cultuur xxxx je crimineel wordt, zelfs bij een erg criminele groep als Roma zijn er behoorlijke aantallen niet criminelen.
pi_158898922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar dit vind ik ook van de alle marokkanen/alle moslims maatregelen, dat vind ik ook een waterstofbom gooien om een wesp te doden.

Die groep vind ik namelijk specifieker dan marokkanen/moslims in het algemeen. Ik zou graag iets zien wat beter werkt om de kwaadwillende eruit te zeven en degene die geen kwaad doen met rust te laten.

Misschien heb ik een andersom vooroordeel omdat ik nu eenmaal niet in lowlife kringen rondloop en dus in verhouding veel mensen ken die geen problemen veroorzaken. Die mensen wil ik afschermen van maatregelen die nodig zijn om het tuig eruit te zeven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158898923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet eens niet zo zielig doen met je aangevallen worden omdat je racist bent, die flauwekul teksten verzieken een serieuze discussie.

Verder is er al onderzoek gedaan naar criminaliteit en religie en die relatie is te verwaarlozen. Wat wel speelt zijn bepaalde culturele zaken die inderdaad vaak een relatie hebben met de normen en waarden die men heeft meegekregen in de opvoeding. Je kunt echter geen enkele factor aanwijzen die crimineel gedrag veroorzaakt, het is niet zo dat als je religie xxxx hebt je crimineel wordt en ook niet zo dat als je opgroeit in cultuur xxxx je crimineel wordt, zelfs bij een erg criminele groep als Roma zijn er behoorlijke aantallen niet criminelen.
Cultuur en religie gaan hand in hand.
-XOXO-
pi_158898927
quote:
Offenbar Gruppenvergewaltigung in Baden

Erst jetzt wurde aus Weil am Rhein bekannt, dass zwei Mädchen offenbar von einer Gruppe junger Männer in der Silvesternacht vergewaltigt wurden. Die vier Beschuldigten und die 14 und 15 Jahre alten Opfer kannten sich laut Staatsanwaltschaft. Drei Tatverdächtige Syrer im Alter zwischen 14 und 21 Jahren sitzen in Untersuchungshaft. Nach dem vierten Verdächtigen sucht die Polizei noch.
Vertaling:
quote:
Pas nu wordt uit Weil aan de Rijn bekentgemaakt dat twee meisjes blijkbaar door een groep jonge mannen tijdens oudejaarsnacht verkracht zijn. De vier verdachten en de 14 en 15 jarige slachtoffers kenden elkaar volgens de officier van justitie. Drie verdachte syriers van de leeftijd tussen 14 en 21 jaar zijn geinterneerd vanwege een justitieel onderzoek. Naar de 4e verdachte is de politie nog op zoek.
Er komen langzaam maar zeker steeds meer van dergelijke delicten naar buiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_158898941
De beerput gaat nog wat verder open, de minister van Binnenlandse Zaken van Noordrijn-Westfalen weigerde het verzoek van de politie om extra manschappen in te zetten.

De politiechef en Burgemeester Reker verzwegen dat al direct een vluchteling was opgepakt, en meteen weer vrijgelaten.

quote:
13.39 Uhr:

Landes-Polizeibehörde von NRW-Innenminister Jäger ver­weigerte zusätzliche Polizeikräfte

Im Vorfeld der Kölner Silvesternacht mit zahlreichen Raubüberfällen und sexuellen Angriffen auf Frauen hat nach FOCUS-Informationen das Landesamt für Zentrale Polizeiliche Dienste (LZPD) des NRW-Innenministers Ralf Jäger die Bitte der Kölner Polizei um eine zusätzliche Einsatz-Hundertschaft abgelehnt. Dies geht aus einem Einsatzleiter-Report hervor, der dem FOCUS vorliegt. Weil die Anfrage keinen Erfolg hatte, stellte die Kölner Polizei in jener Nacht lediglich 143 Beamte. Im Bahnhof selbst war die Bundespolizei mit 70 Leuten unterwegs.
Offenbar haben nach FOCUS-Informationen sowohl der Kölner Polizeipräsident Wolfgang Albers als auch die neue parteilose Oberbürgermeisterin Henriette Reker der Öffentlichkeit nach den Vorfällen zudem tagelang nur die halbe Wahr­heit gesagt. So behaupteten beide zu Beginn dieser Woche, bisher habe man keinen Verdächtigen gefasst. Folglich könne man auch keine Zusammen­hänge zur Flüchtlingsproblematik ziehen. Dabei hatte eine Frau nach FOCUS-Informa­tionen die Polizei noch in der Silvesternacht auf einen Marokkaner aufmerksam gemacht, der ihr in den Schritt gefasst hatte. Die Beamten nahmen den Mann in Polizeigewahrsam. Aus seinen Papieren ging hervor, dass er am 26. Dezember über Paris illegal nach Deutschland eingereist war. Den Grund seines Aufenthalts vermochten die Ermittler nicht mehr zu klären – der Verdächtige kam wieder frei und verschwand.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_158898959
De Duitsers verzuipen bijna in hun eigen politieke correctheid. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158898968
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Cultuur en religie gaan hand in hand.
Er zijn culturen zonder religieuze invloed maar bij religieuze mensen zullen religieuze aspecten zeker deel van de cultuur zijn.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:00:17 #218
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158898984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:58 schreef Hathor het volgende:
De Duitsers verzuipen bijna in hun eigen politieke correctheid. :')
Zo zie je maar weer. De Duitsers hebben historisch gezien een beetje moeite met het vinden van de genuanceerde tussenweg :)
pi_158899001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De beerput gaat nog wat verder open, de minister van Binnenlandse Zaken van Noordrijn-Westfalen weigerde het verzoek van de politie om extra manschappen in te zetten.

De politiechef en Burgemeester Reker verzwegen dat al direct een vluchteling was opgepakt, en meteen weer vrijgelaten.

[..]

Een illegale Marokkaan is toch geen vluchteling?
pi_158899010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef erodome het volgende:
Maar dit vind ik ook van de alle marokkanen/alle moslims maatregelen, dat vind ik ook een waterstofbom gooien om een wesp te doden.

Die groep vind ik namelijk specifieker dan marokkanen/moslims in het algemeen. Ik zou graag iets zien wat beter werkt om de kwaadwillende eruit te zeven en degene die geen kwaad doen met rust te laten.

Misschien heb ik een andersom vooroordeel omdat ik nu eenmaal niet in lowlife kringen rondloop en dus in verhouding veel mensen ken die geen problemen veroorzaken. Die mensen wil ik afschermen van maatregelen die nodig zijn om het tuig eruit te zeven.
Maar dat is het ook, het is natuurlijk erg voor die mensen die niets kwaads in de zin hebben. Dus daar moeten we een oplossing voor verzinnen hoe we die ontzien. Maar desondanks wil ik niet de toekomst van de huidige generaties op het spel zetten door daar te omzichtig mee om te gaan.

Als bijvoorbeeld het sluiten van islam scholen een bijdrage kan leveren, dan is dat jammer voor die paar mensen die geen kwaad in de zin hebben maar wel naar zo'n school willen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_158899013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer. De Duitsers hebben historisch gezien een beetje moeite met het vinden van de genuanceerde tussenweg :)
Terwijl het individueel eigenlijk over het algemeen heel erg genuanceerde en nette mensen zijn.

Heeft me altijd al enorm verbaasd inderdaad. Rare jongens, die Germanen.
1947-2016
pi_158899027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn culturen zonder religieuze invloed maar bij religieuze mensen zullen religieuze aspecten zeker deel van de cultuur zijn.
Als die cultuur eeuwenlang atheïstisch is geweest ja. Anders ga jij geen cultuur vinden die niet beïnvloed is door religie.
-XOXO-
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:03:50 #223
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_158899069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl het individueel eigenlijk over het algemeen heel erg genuanceerde en nette mensen zijn.

Heeft me altijd al enorm verbaasd inderdaad. Rare jongens, die Germanen.
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de situaties rond de wereldoorlogen en de huidige situatie, allemaal voortkomen uit de wens om iets vooral niet te zijn. Destijds wilde men niet zwak en verslagen zijn, nu wil men niet zijn wat men toen was.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:05:12 #224
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158899101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Komt vanzelf. Als je ziet hoe agressief ze andere extremisten bestrijden maak ik me niet zo'n zorgen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158899114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is het ook, het is natuurlijk erg voor die mensen die niets kwaads in de zin hebben. Dus daar moeten we een oplossing voor verzinnen hoe we die ontzien. Maar desondanks wil ik niet de toekomst van de huidige generaties op het spel zetten door daar te omzichtig mee om te gaan.

Als bijvoorbeeld het sluiten van islam scholen een bijdrage kan leveren, dan is dat jammer voor die paar mensen die geen kwaad in de zin hebben maar wel naar zo'n school willen.
Gaat gelukkig niet gebeuren.
pi_158899132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die scholen dienen gewoon aan de eisen te voldoen. Dat werkt beter dan ze maar verbieden.
Liever kinderen op een goede islamitische school waar ze alles wat ze moeten meekrijgen dan op een andere school waarbij alles wat ze meekrijgen thuis tegen gewerkt wordt, er afstand gemaakt wordt door de ouders.
School is juist bij uitstek de kans om een klein beetje tegengewicht tegen de opvoeding thuis te bieden. Bv een milde vorm van islam eisen, met de nadruk op de goede kanten lijkt mij dan effectiever dan islamitisch onderwijs verbieden waarmee je ook nog eens allerlei andere deuren opent die de keuze van de burger zullen verminderen, vrijheid zullen kosten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:06:02 #227
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158899136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de situaties rond de wereldoorlogen en de huidige situatie, allemaal voortkomen uit de wens om iets vooral niet te zijn. Destijds wilde men niet zwak en verslagen zijn, nu wil men niet zijn wat men toen was.
Een schuldgevoel.

Deels ook te koppelen aan de protestantse boetedoening cultuur hier in het Noorden, niemand in Spanje ligt wakker van hun slavernijverleden, of in Italië van het facistische regime.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158899177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:05 schreef erodome het volgende:
Die scholen dienen gewoon aan de eisen te voldoen. Dat werkt beter dan ze maar verbieden.
Liever kinderen op een goede islamitische school waar ze alles wat ze moeten meekrijgen dan op een andere school waarbij alles wat ze meekrijgen thuis tegen gewerkt wordt, er afstand gemaakt wordt door de ouders.
School is juist bij uitstek de kans om een klein beetje tegengewicht tegen de opvoeding thuis te bieden. Bv een milde vorm van islam eisen, met de nadruk op de goede kanten lijkt mij dan effectiever dan islamitisch onderwijs verbieden waarmee je ook nog eens allerlei andere deuren opent die de keuze van de burger zullen verminderen, vrijheid zullen kosten.
Maar dit is het probleem, je roept wel dat je oplossingen wil. Maar je bent er helemaal niet bereid toe, hoeveel slachtoffers het gevolg ook zijn.
pi_158899384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt, ik zie dit dus echt niet als tekort aan seks en daarom wat fouts doen, ik zie dit als een gerichte aanval, seksueel geweld als wapen.
Het is niet dat dat zo ondenkbaar is, komt echt veel voor op de wereld.
Misschien kom ik wat dramatisch over, maar ik zie dit als een oorlogsverklaring.

Vraag is nu, hoe dit wordt opgepakt (zowel door overheid, als door burgers). Vooralsnog zie ik twee verschillende (haaks op elkaar staande) reacties. Tijd zal uitwijzen welke reactie het uiteindelijk wordt.
pi_158899400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dit is het probleem, je roept wel dat je oplossingen wil. Maar je bent er helemaal niet bereid toe, hoeveel slachtoffers het gevolg ook zijn.
Ik vertel daar een oplossing, alleen staat die jou niet aan.
Stel niet dat alles gelijk moet blijven, zeg bv een milde vorm van islam eisen op scholen. Waar de nadruk ligt op de goede zaken. Hard werken, vriendelijk zijn, goed voorbeeld geven enz.
Zelfde als je bij de gemiddelde christelijke scholen ziet. Die preken niet echt hel en verdoemenis meer, die richten op samenleven, samenwerken, goede werken verrichten. Meestal heeft het christendom in die scholen alleen maar een kleine bijrol in de scholing zelf, gaat het meer over omgangsnormen.

Zo'n vorm van islamitisch onderwijs zou weleens een oplossing kunnen zijn die veel beter werkt dan gewoonweg verbieden, of de boel de boel laten.
Kwaliteit van onderwijs dus gewoon bewaken en daarin mag echt wel het een en ander aan eisen gesteld worden.
Mensen de kans geven om vanuit een veilige en vriendelijke verzuiling naar buiten te treden is niet zo heel dom, heeft hier best aardig gewerkt in het verleden. Het verlaagd de problemen in de overgangstijd die nu eenmaal wat langer is.

Ondertussen moeten de uitvallers aangepakt worden, dit bovenstaande gaat mij vooral om de goedwillende mensen. Die dus niet over de schreef gaan. Geef die hun plek.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:18:05 #231
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158899455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is wel een duidelijk verband tussen geopolitieke relaties die voortkomen uit islamitische propaganda dat haat zaait jegens het westen. Zo rationaliseren vele moslims hun crimineel gedrag. Waarom zouden ze geallieerden van het zionisme respecteren Het is op zich niet islamitisch, maar het westen moet, by any mean necessary, neerbuigen voor de (politieke) islam. De minachting voor het westers systeem is het belangrijkst imo en dat wordt gevoed via islamitische propaganda/antizionisme.

Ik kan me niet voorstellen dat er bij bijv. criminele mocros geen verband is met hun (interpretatie van hun) religie. Lijkt me verreweg onmogelijk om hier geen correlatie te constateren.
graag op anoniem
pi_158899482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vertaling:

[..]

Er komen langzaam maar zeker steeds meer van dergelijke delicten naar buiten.
Eén van de verdachten woont in Nederland.

quote:
Die Staatsanwaltschaft Lörrach beantragte gegen den 21-jährigen und zwei 14-jährige Beschuldigte, die in den Niederlanden und der Schweiz wohnhaft sind, Haftbefehle.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_158899489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Goede analyse zeg. ^O^ Die laat ik even bezinken.
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
1947-2016
pi_158899549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:18 schreef topdeck het volgende:

[..]

Er is wel een duidelijk verband tussen geopolitieke relaties die voortkomen uit islamitische propaganda dat haat zaait jegens het westen. Zo rationaliseren vele moslims hun crimineel gedrag. Waarom zouden ze geallieerden van het zionisme respecteren Het is op zich niet islamitisch, maar het westen moet, by any mean necessary, neerbuigen voor de (politieke) islam. De minachting voor het westers systeem is het belangrijkst imo en dat wordt gevoed via islamitische propaganda/antizionisme.

Ik kan me niet voorstellen dat er bij bijv. criminele mocros geen verband is met hun (interpretatie van hun) religie. Lijkt me verreweg onmogelijk om hier geen correlatie te constateren.
De meeste criminelen plegen volgens mij gewoon misdrijven omdat ze denken ermee weg te komen en omdat ze er beter van worden. Ik zie er echt geen politieke of religieuze overweging in tenzij het om terreur gaat. Dat ze boos zijn op ons land en het westen kan natuurlijk heel goed maar het lijkt mij echt geen motief.
pi_158899582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:16 schreef erodome het volgende:
Ik vertel daar een oplossing, alleen staat die jou niet aan.
Dat is geen oplossing, het blijft die culturele tweesplitsing in stand houden. Niks met elkaar in aanraking komen en de polarisatie blijft. Behalve dat lijkt het me praktisch onhaalbaar, scholen controleren of hun versie van de islam wel vriendelijk genoeg is.

Dit is een beetje op het niveau van veel wegkijkers dat de enige oplossing is de wet handhaven. In deze vrije maatschappij gaat onze wet en ons justitieel en rechtsapparaat uit van een bepaald niveau van normen en waarden. Op het moment dat we zoals nu te maken hebben met mensen die zich daar niets van aantrekken, kan je naar de wet en justitie kijken, maar die gaan dat niet oplossen.
pi_158899739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:
[ afbeelding ]

En wat Erodome zegt:

[..]

lees nog maar een keer wat ik zei.
als je niet wil dat ik een 'debat frustreer' (lol), moet jeje niet racistisch uiktdrukken. nogal simpel. ik begin bijna te denken dat sommige mensen hun punt gewoon niet kunnen maken, zonder dta racisme erin te gooien.
en dan bedoel ik dus; schelden, mensen kleineren op hun afkomst, generaliseren van hangjeugd en radicalen met al die andere moslims, ronduit en moedwillig leugens en onwaarheden verspreiden voor effectbejag..... bijvoorbeeld....

sorry, maar dan hou ik mn mond dus niet. en dan gaan we het daar maar over hebben, eigen schuld.
pi_158899752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing, het blijft die culturele tweesplitsing in stand houden. Niks met elkaar in aanraking komen en de polarisatie blijft.
Mensen dwingen samen te werken en te veranderen werkt al helemaal niet. Dan krijg je dat mensen die niet binnen de eenheidsworst passen zich afzonderen en isoleren. Met als gevolg dat je als samenleving steeds minder zicht krijgt op die groeperingen. Die vervolgens weer extremer worden in hun denkbeelden omdat ze zich repressief bejegend voelen.

No thanks, but thanks.
pi_158899771
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja hoor pok, met jou valt prima te discussiëren. Mag ik een bakje, ik word een beetje misselijk van je hypocrisie.
waar baseer je dat op, lol? mag ik van jou niet zeggen wat ik vind?
pi_158899856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De meeste criminelen plegen volgens mij gewoon misdrijven omdat ze denken ermee weg te komen en omdat ze er beter van worden. Ik zie er echt geen politieke of religieuze overweging in tenzij het om terreur gaat. Dat ze boos zijn op ons land en het westen kan natuurlijk heel goed maar het lijkt mij echt geen motief.
Het massaal roepen van Allahu Akbar misschien een hint? :')
-XOXO-
pi_158899875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het massaal roepen van Allahu Akbar misschien een hint? :')
Doen criminelen dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')