Bronquote:Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.
Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.
Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.
Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.
Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
nou Blauwquote:
Je kind verliezen en ook nog eens op zo'n afschuwelijke manier, daar kun je behoorlijk door van je stuk raken hoor.quote:
Niks aan het handje? Ze zijn wel hun dochter kwijtquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Ja, een opmerkelijke keuze.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef StaceySinger het volgende:
Toch vreemd dat ze (volgens de speurhonden) hier over de Utrechtseweg liep (die verhard is en waar verlichting is ) er toch voor gekozen heeft om hier linksaf een donker bospad in te slaan (Zandweg) richting spoor.
[ afbeelding ]
Deed alsof?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Tel erbij op dat de machinist verklaart had dat ze erbij stond als een zombie. Dit werd bevestigd door Peter r de Vries.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deed alsof?
Hij geloofde daar sterk in. Niet zo gek als je dochter ineens voor een trein ligt en je geen signalen hebt herkend dat ze wellicht levensmoe was.
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?quote:
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.quote:
Ja, dat mag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?
Die man is zijn dochter verloren, het is dan niet zo gek dat je niet meer zo helder denkt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
Een meisje dat dood wil wel schijnbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet die Zandweg eruit als het donker is
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Ik vind het ook merkwaardig, hoor. Je roept op tot mediarust, maar laat de meest mediageile figuur als woordvoerder optreden. Daarnaast al die mensen die ze op FB accepteren, terwijl ze niet willen, zeggen ze. Dan nog het liedje voor Dasha in de media..quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Met zo een lichte lucht? We weten allemaal wel het verschilk tussen dag en nacht, daarvoor hoef je geen sensatieplaatje te fabrieken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Was het wel helder maanlicht? Of was het bewolkt?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]Ga er eens heen, en maakt foto's bij een helder maanlicht.
Idd, bovendien wat kon haar in 't slechtste geval gebeuren op een donker pad? Vermoord worden door een enge vent? Had ze ook niet zo erg gevonden als je ziet wat ze daarna gedaan heeft. Speculaas: Geen zelfdmoord, maar ze is door een enge vent gedwongen dat pad in te gaan en daar heeft hij haar misbruikt en gewurgd en 't lijk met wat ondersteuning van boomstam(metje) of zo op 't spoor gezet. Perfecte moord.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een meisje dat dood wil wel schijnbaar.
Mission accomplished.
Ze was blijkbaar dronken. Dan doe je wel vreemde dingen ja? Niet zo heel raar toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef StaceySinger het volgende:
Toch vreemd dat ze (volgens de speurhonden) hier over de Utrechtseweg liep (die verhard is en waar verlichting is ) er toch voor gekozen heeft om hier linksaf een donker bospad in te slaan (Zandweg) richting spoor.
[ afbeelding ]
Dronken?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:13 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ze was blijkbaar dronken. Dan doe je wel vreemde dingen ja? Niet zo heel raar toch?
Op de videobeelden leek ze ook niet dronken. Ze liep met vastberaden stappen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dronken?
Geen idee wat ze eerder op de avond op had, maar in de Lets get Down 2 glazen witte wijn gedeeld met haar vriendinnen. Dan ben je imo niet erg dronken meer om 05:30 uur.
juist om 02.15 liep ze nog als een kievitquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:18 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Op de videobeelden leek ze ook niet dronken. Ze liep met vastberaden stappen.
Inderdaad en zo stoned als een zombie op dat spoor dus ook nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:20 schreef Specularium het volgende:
Helaas, gaat de hele theorie over geile dealers niet door.
Wordt niet alleen aangemaakt na het intreden van de dood. Wanneer je een lichaam compleet droogkookt vind goud, zilver, platina en daarnaast een hele zwik een giffen en drugs.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand hier hoe dat werkt met GHB?
Ze hebben dus GHB in de resten gevonden, een stofje wat na het intreden van de dood wordt aangemaakt. Als ik het goed begrepen heb in de hersenen, hoe werkt dat dan na zo'n klap met een trein, lichaam was niet meer intact.
GHBquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand hier hoe dat werkt met GHB?
Ze hebben dus GHB in de resten gevonden, een stofje wat na het intreden van de dood wordt aangemaakt. Als ik het goed begrepen heb in de hersenen, hoe werkt dat dan na zo'n klap met een trein, lichaam was niet meer intact.
Deed de vriend van Kris Kremers ook na een paar weken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef mijntjexx het volgende:
Heeft die vader een liedje uitgebracht voor zijn dochter? Dat je dat een jaar of langer nadien doet ok maar nu al
Ze kwam niet uit de buurt, waarom zou ze weten dat het ene bospaadje 450 meter korter is dan het andere bospaadje. Waarom zou ze überhaupt weten dat het paadje richting het spoor ging.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:48 schreef StaceySinger het volgende:
En dan volgens de speurhonden de groene route gelopen heeft langs het spoor,dat is een donker modderig zandweggetje .
Ook vreemd dat ze route naar de spoorwegovergang (pd)niet langs de vlaggetjes gelopen is .
Dat is 450 m korter en het is een verhard fietspad
[ afbeelding ]
ze woont daar vlakbij op 2.5 kmquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze kwam niet uit de buurt, waarom zou ze weten dat het ene bospaadje 450 meter korter is dan het andere bospaadje. Waarom zou ze uberhaupt weten dat het paadje richting het spoor ging.
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze woont daar vlakbij op 2.5 km
haar school is daar vlakbij 1.5 km
en veel school kinderen gebruiken die fietspaden om naar school te fietsen
Zonder fiets, verlichting en alleen lopend zou ik die keuze ook maken midden in de nacht.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zonder fiets, verlichting en alleen lopend zou ik die keuze ook maken midden in de nacht.
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomenquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.
Dat is inderdaad opmerkelijk, maar ik vind het niet opmerkelijk welk modderpaadje ze daarna heeft genomen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomen
donker- geen straatverlichting - modderig
Het was die nacht zwaar bewolkt. De volle maan zal weinig zicht hebben geboden.
bijna waarquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.
of zoals wel meer mensen doen, je volgt het spoor.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.
Ja, maar ook die gaan toch weer naar die Utrechtseweg. Dronken of niet, nacht of dag, het lijkt me niet dat je door het erf van anderen, door bosmodder en over een weiland naar huis gaat lopen als er een prima alternatief is dat waarschijnlijk nog sneller is ook.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
bijna waar
de verharde fietspaden lopen praktisch tot aan Hollandse Rading
[ afbeelding ]
Vreemd was dat filmpje waar ze liep, dat veel mensen nog een persoon bij haar zagen lopen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomen
donker- geen straatverlichting - modderig
Het was die nacht zwaar bewolkt. De volle maan zal weinig zicht hebben geboden.
Dat is niet vreemd. Herinneringen zijn bewerkbaar, mensen kunnen haar alleen gezien hebben maar zich later herinneren dat er iemand bij liepquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vreemd was dat filmpje waar ze liep, dat veel mensen nog een persoon bij haar zagen lopen?
Ze zien iemand lopen naast haar op dat filmpje nu is dit geen duidelijk filmpje er zijn betere onlinequote:Op dinsdag 29 december 2015 23:41 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd. Herinneringen zijn bewerkbaar, mensen kunnen haar alleen gezien hebben maar zich later herinneren dat er iemand bij liep
Ze heeft dus volgens de speurhonden toch die Zandweg genomenquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar ook die gaan toch weer naar die Utrechtseweg. Dronken of niet, nacht of dag, het lijkt me niet dat je door het erf van anderen, door bosmodder en over een weiland naar huis gaat lopen als er een prima alternatief is dat waarschijnlijk nog sneller is ook.
inderdaad, en speculeren over scenarios is een begrijpelijke emotionele reactie als je dit hoort als ouder. Als een kind van te voren al tekenen laat zien of hints geeft dan is het iets wat duidelijk is en dan kan het verwerkingsproces beginnen, maar vaak houdt iemand die suicidaal is het verborgen. Het zal voor de ouders dit contrast geweest zijn waarmee ze worstelden. En je moet van geen enkele ouder in zo'n situatie aannemen dat men het even rustig analyseert.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kind verliezen en ook nog eens op zo'n afschuwelijke manier, daar kun je behoorlijk door van je stuk raken hoor.
of langs het spoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar ook die gaan toch weer naar die Utrechtseweg. Dronken of niet, nacht of dag, het lijkt me niet dat je door het erf van anderen, door bosmodder en over een weiland naar huis gaat lopen als er een prima alternatief is dat waarschijnlijk nog sneller is ook.
ik heb me redelijk ingelezen over mislukte zelfmoordpogingen.. Mensen die suicidaal zijn plannen alles van te voren, wachten op hun kans en lichten hun omgeving niet in, anders faalt het. Misschien had ze bij de uitnodiging al de gedachte dat ze voor dat moment zou gaan, mogelijk omdat ze iets verder van de familie vandaan zou zijn. Zoiets doe je niet op het moment impulsief.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Tragisch verhaal.. als 16-jarige zie je lang niet alles in het juiste perspectief en in een vlaag van emotie heeft dit meisje een impulsieve en onomkeerbare beslissing genomen..zoiets zal het wel zijn.
het is zeker niet de eerste keer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, maar als 16-jarig meisje in je eentje 's nachts?
Maar waarom zonder jas? Ook als je boos/verdrietig naar huis gaat, neem je toch gewoon je jas mee bij dit weer?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:52 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het is zeker niet de eerste keer.
Ik kende iemand die van het spoor is afgetrokken terwijl ze naar huis liep, alleen.
dit vond ik eroverquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik heb me redelijk ingelezen over mislukte zelfmoordpogingen.. Mensen die suicidaal zijn plannen alles van te voren, wachten op hun kans en lichten hun omgeving niet in, anders faalt het. Misschien had ze bij de uitnodiging al de gedachte dat ze voor dat moment zou gaan, mogelijk omdat ze iets verder van de familie vandaan zou zijn. Zoiets doe je niet op het moment impulsief.
of je geeft er op dat moment helemaal geen fuck meer om.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar waarom zonder jas? Ook als je boos/verdrietig naar huis gaat, neem je toch gewoon je jas mee bij dit weer?
Jammer dat ze niets zeiden over die telefoon.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:55 schreef Lienekien het volgende:
Uit RTLBoulevard van vandaag blijkt dat er een afsluitend gesprek heeft plaatsgevonden waarbij familie, politie, Van de Goot en De Vries waren. Onderzoek is dus gesloten.
Als je inderdaad van plan bent zelfmoord te gaan plegen of op het randje zit dat te doen, maakt die jas inderdaad niet meer uit.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:57 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
of je geeft er op dat moment helemaal geen fuck meer om.
je weet niet in welke geestelijke staat en of er achterliggende problemen waren, de vader zegt wel van niet maar ouder weten het vaak genoeg niet als hun kind geestelijk in de knoop zit.
Ja is daar nog nieuws over...quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jammer dat ze niets zeiden over die telefoon.
Kan dat de Vries dat zegt maar dit staat er nog steedsquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:55 schreef Lienekien het volgende:
Uit RTLBoulevard van vandaag blijkt dat er een afsluitend gesprek heeft plaatsgevonden waarbij familie, politie, Van de Goot en De Vries waren. Onderzoek is dus gesloten.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze heeft dus volgens de speurhonden toch die Zandweg genomen
op zich onlogisch
Maar stel dat ze gevolgd werd door een auto met vervelende gasten erin ,
dan is het wel weer logisch omdat er een slagboom zit en een auto dan niet verder kan.
[ afbeelding ]
en die zit op slot
[ afbeelding ]
Laatste update 17 december.quote:Op woensdag 30 december 2015 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kan dat de Vries dat zegt maar dit staat er nog steeds
https://www.politie.nl/mi(...)ersum1502dascha.html
En de 25% die geen signalen geeft + het 3/4e deel dat geen afscheidsbrief achterlaat..?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit vond ik erover
Signalen voorafgaande aan zelfmoord
Bij 75% van de overleden personen na zelfmoord, hebben de nabestaanden toch direct of indirect, bewust of onbewust signalen gekregen van hun verloren dierbare. Dit betekent dat de meeste mensen die daadwerkelijk zelfmoord plegen, vooraf wel signalen afgeven die we serieus moeten nemen. Ook mensen die aandacht lijken te vragen, dienen serieus genomen te worden. Het is een roep om hulp voor de problemen die ze hebben. Erover praten kan er toe leiden dat de persoon op andere gedachten komt. Soms zijn de problemen simpeler op te lossen dan men dacht. Als dat niet helpt, dient er professionele hulp te worden ingeschakeld.
+
Afscheidsbrief
Ongeveer een kwart van de mensen die zelfmoord plegen, laat een afscheidsbrief achter.
De wat jongere mensen beschrijven daarin vaak hun boosheid of uiten hun wraakgevoelens
http://mens-en-gezondheid(...)ken-en-signalen.html
Die ruzie over dat facebookbericht met een vriendin zou een pesterij kunnen zijn, als dat in een langer lopend groter verband staat zou dat ook een oorzaak kunnen zijn. Maar dat kan ook bijzaak zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kan dat de Vries dat zegt maar dit staat er nog steeds
Wel als je er geen flikker meer om geeft of je leeft of niet en de gedachte hebt om voor een trein te springen. Juist het lopen daar is een bewijs dat ze het echt niet meer zag zitten, anders ga je daar als vrouw echt niet lopen inderdaadquote:Op woensdag 30 december 2015 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]![]()
Even serieus, als vrouw zou ik daar echt niet durven lopen in het pikkedonker!
Damn wat een enge plek...
Mannen durven jullie dit wel?
Precies!quote:Op woensdag 30 december 2015 00:17 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Wel als je er geen flikker meer om geeft of je leeft of niet en de gedachte hebt om voor een trein te springen. Juist het lopen daar is een bewijs dat ze het echt niet meer zag zitten, anders ga je daar als vrouw echt niet lopen inderdaad
Beetje simpele conclusie denk je niet?quote:Op woensdag 30 december 2015 01:08 schreef RijstNatie het volgende:
Conclusie, die vader heeft dus keihard gefaald en geen signalen herkent.
En dan kan het in het donker zomaar zijn dat je het verkeerde pad naar het spoor neemt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je inderdaad van plan bent zelfmoord te gaan plegen of op het randje zit dat te doen, maakt die jas inderdaad niet meer uit.
watquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou volgens mijn glazen bol, wil de regering liever dat het gaat om alcohol, als schuldige, dan drugs.
Vreemd, alsof men het niet mag weten, dat ze ook drugs had gebruikt, dat was al meerdere malen naar voren gekomen nml dat ze dit wel gevonden hadden in haar bloed.
Twee soorten drugs die je liever niet in een lichaam wilde tegenkomen, welke dat dan waren is mij nog onbekend maar zo is dit vermeld online.
Het is toch vreemd te noemen dat de regering het gebruik van heftige pilletjes en GHB prima vindt maar alcohol mag niet?
Ze wilde de trein halen....quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:18 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Op de videobeelden leek ze ook niet dronken. Ze liep met vastberaden stappen.
Want hoe had ze dan op het spoor moeten gaan staan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad en zo stoned als een zombie op dat spoor dus ook niet
En het was een vrouwquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze kwam niet uit de buurt, waarom zou ze weten dat het ene bospaadje 450 meter korter is dan het andere bospaadje. Waarom zou ze überhaupt weten dat het paadje richting het spoor ging.
Physsic, wat vind je van de stelling door NFI en politie: GHB is namelijk ook een lichaamseigen stof en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er wordt wel meer niet naar buiten gebracht. Waarom zou dat moeten?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:00 schreef RapaNui het volgende:
Algemene vraag: het indicatieve onderzoek toonde de aanwezigheid van twee soorten drugs.
GHB is nu bekendgemaakt. Waarom wordt niets over de 2e drug gezegd?
Omdat de complotwappies alle irrelevante details willen. Sterker, ze willen bij de autopsie zijn om de onderzoeker op zijn fouten te wijzen.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt wel meer niet naar buiten gebracht. Waarom zou dat moeten?
Wat is dit nou weer voor nutteloze reactie. Denk je niet dat vader alles zou doen om de tijd terug te kunnen draaien? Feit is gewoon dat ouders niet alles kunnen weten wat er in het hoofd van hun kinderen omgaat. Misschien waren er helemaal geen signalen, maar belandde ze wel in psychotische toestand na ruzie met vriendinnen en alcoholgebruik.quote:Op woensdag 30 december 2015 01:08 schreef RijstNatie het volgende:
Conclusie, die vader heeft dus keihard gefaald en geen signalen herkent.
Is de stelling en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd dan nog wel geldig?quote:Op woensdag 30 december 2015 08:56 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Physsic, wat vind je van de stelling door NFI en politie: GHB is namelijk ook een lichaamseigen stof en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd.
Het gaat mij om het tweede gedeelte. Vetgedrukt.
Lichaamseigen GHB wordt in de hersenen aangemaakt (en komt vandaaruit verder in het lichaam).
Als iemand overlijdt, dan stoppen de lichaamseigen processen. En als iemand aangereden wordt door een trein, dan blijft niets heel van het lichaam. Het lichaam breekt in stukken.
Is de stelling [b]en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd dan nog wel geldig? [/b]We hebben hier te maken met stukken lichaam, geen intact lichaam.
Zouden ze daar bij het NFI geen rekening mee hebben gehouden denk je? Daar werken mensen die daar best wel een beetje voor geleerd hebben, dit in tegenstelling tot de dokter Google's in dit topic..quote:Op woensdag 30 december 2015 09:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is de stelling en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd dan nog wel geldig?
We hebben hier te maken met stukken lichaam, geen intact lichaam.
tja dat is een goeie !!
Ik vind het een hele slechte want GammaHydroxyButyraat word door iedereen al bij leven aangemaakt, iedereen draagt een bepaalde hoeveelheid GHB die hij/zij zelf aangemaakt heeft mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is de stelling en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd dan nog wel geldig?
We hebben hier te maken met stukken lichaam, geen intact lichaam.
tja dat is een goeie !!
Het NFI wel, want die gaan graag van de feiten uit, iets wat van menig fokker alhier niet beweerd kan worden.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zouden ze daar bij het NFI geen rekening mee hebben gehouden denk je? Daar werken mensen die daar best wel een beetje voor geleerd hebben, dit in tegenstelling tot de dokter Google's in dit topic..
Inderdaadquote:Op woensdag 30 december 2015 09:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zouden ze daar bij het NFI geen rekening mee hebben gehouden denk je? Daar werken mensen die daar best wel een beetje voor geleerd hebben, dit in tegenstelling tot de dokter Google's in dit topic..
GHB is een lichaams eigen stof dat in je hersens wordt aangemaakt en wat er voor zorgt dat een mens in slaap komt.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het een hele slechte want GammaHydroxyButyraat word door iedereen al bij leven aangemaakt, iedereen draagt een bepaalde hoeveelheid GHB die hij/zij zelf aangemaakt heeft mee.
[..]
Het NFI wel, want die gaan graag van de feiten uit, iets wat van menig fokker alhier niet beweerd kan worden.
Ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
GHB is een lichaams eigen stof dat in je hersens wordt aangemaakt en wat er voor zorgt dat een mens in slaap komt.
Dus, waarom was de vraag volgens jou dan zo'n goede?quote:Op woensdag 30 december 2015 10:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
GHB is een lichaams eigen stof dat in je hersens wordt aangemaakt en wat er voor zorgt dat een mens in slaap komt.
Volgens mij wordt het lichaamseigen stofje DMT aangemaakt wanneer het brein aan het afsterven is. Van lichaamseigen GHB heb ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het een hele slechte want GammaHydroxyButyraat word door iedereen al bij leven aangemaakt, iedereen draagt een bepaalde hoeveelheid GHB die hij/zij zelf aangemaakt heeft mee.
[..]
Het NFI wel, want die gaan graag van de feiten uit, iets wat van menig fokker alhier niet beweerd kan worden.
Lichaamseigen (Endogeen) vereist een minimum hoeveelheid om deze term wetenschappelijk te mogen verdienen, GHB zit onder deze norm, maar word wel door het lichaam zelf aangemaakt. De GHB die je als drugs gebruikt is niets meer of minder dan de synthetische variant hiervan. Tevens zit deze door je hele lichaam heen.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het lichaamseigen stofje DMT aangemaakt wanneer het brein aan het afsterven is. Van lichaamseigen GHB heb ik nog nooit gehoord.
Alcohol natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:00 schreef RapaNui het volgende:
Algemene vraag: het indicatieve onderzoek toonde de aanwezigheid van twee soorten drugs.
GHB is nu bekendgemaakt. Waarom wordt niets over de 2e drug gezegd?
Daar gaat het nou om. Een levend lichaam (levende hersens) maakt GHB aan. Ik vraag hoe het zit met de stelling van NFI/politie, over een overleden lichaam.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
Ik gok eerder op een fout van het AD bij het schrijven van het stukje, dan dat dit zo in het resultaat van het NFI staat, kranten staan tegenwoordig vol fouten, daar kan deze ook wel bij.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Daar gaat het nou om. Een levend lichaam (levende hersens) maakt GHB aan. Ik vraag hoe het zit met de stelling van NFI/politie, over een overleden lichaam.
En bovendien: in het geval van een aanrijding met een trein, blijft er niet eens een lichaam over, maar stukken her en der verspreid.
Lijkt me niet. Men was heel duidelijk: alcohol + twee soorten drugs.quote:
Nee, het AD heeft er niets mee te maken. Lees het politiebericht op politie.nl: daar staat het letterlijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik gok eerder op een fout van het AD bij het schrijven van het stukje, dan dat dit zo in het resultaat van het NFI staat, kranten staan tegenwoordig vol fouten, daar kan deze ook wel bij.
Nee hoor, alcohol is gewoon een drug.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:18 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Men was heel duidelijk: alcohol + twee soorten drugs.
alcohol: check
Ghb: check
2e drug: ???
Dat kan best zijn, maar zo hebben ze het niet gebracht. De boodschap was: 3 stoffen. 1xalcohol en 2x drugs. 1+2=3quote:Op woensdag 30 december 2015 11:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee hoor, alcohol is gewoon een drug.
Lijkt me dan eerder foutieve interpretatie. Zie bijvoorbeeld http://nos.nl/artikel/207(...)dascha-graafsma.htmlquote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat kan best zijn, maar zo hebben ze het niet gebracht. De boodschap was: 3 stoffen. 1xalcohol en 2x drugs. 1+2=3
Godsamme, wat ben jij ongelofelijk vermoeiend.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef StaceySinger het volgende:
dan het volgende:
Hoe lang is GHB zichtbaar in het lichaam?
GHB wordt razendsnel afgebroken in het lichaam.
De afbraakstoffen zijn niet aantoonbaar in bloed of urine.
Zelfs na hoge doseringen is het na 8 uur in bloed en na 12 uur in urine niet meer aan te tonen.
https://www.jellinek.nl/i(...)r-ghb/opnameafbraak/
Irrelevant!quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef StaceySinger het volgende:
dan het volgende:
Hoe lang is GHB zichtbaar in het lichaam?
GHB wordt razendsnel afgebroken in het lichaam.
De afbraakstoffen zijn niet aantoonbaar in bloed of urine.
Zelfs na hoge doseringen is het na 8 uur in bloed en na 12 uur in urine niet meer aan te tonen.
https://www.jellinek.nl/i(...)r-ghb/opnameafbraak/
klopt helemaalquote:Op woensdag 30 december 2015 11:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat kan best zijn, maar zo hebben ze het niet gebracht. De boodschap was: 3 stoffen. 1xalcohol en 2x drugs. 1+2=3
Dit artikel noemt geen alcohol. Andere bronnen doen dat expliciet wel. Dit artikel spreekt alleen over verdovende middelen.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Lijkt me dan eerder foutieve interpretatie. Zie bijvoorbeeld http://nos.nl/artikel/207(...)dascha-graafsma.html
Eerder zei van de Groot.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dit artikel noemt geen alcohol. Andere bronnen doen dat expliciet wel. Dit artikel spreekt alleen over verdovende middelen.
Uit bijvoorbeeld dit artikel maak ik op dat het om alcohol + 2 andere drugs gaat: "Welke drugs het zijn, [meervoud] wil hij niet kwijt," (=Frank vd Goot)
Alcohol wordt hier expliciet genoemd, dus "wil hij niet kwijt" kan niet op alcohol slaan, want dat heeft hij al prijsgegeven.
http://nos.nl/artikel/2073997-dascha-had-ook-gedronken.html
GHB en Alcohol is geen goede combinatie, daar doelde de beste man op.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt helemaal
In het lichaam van de overleden scholier Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading zijn "meerdere stoffen" gevonden die duiden op drugsgebruik. Dat zegt forensisch patholoog Frank van de Goot, die op verzoek van de familie toxicologisch onderzoek heeft gedaan.
Volgens Van de Goot zijn sporen van "twee totaal verschillende substanties" gevonden. Om welke stoffen het gaat, wil hij niet bekendmaken. "Dat is mogelijk daderinformatie. Het scenario dat ze door iemand anders is gedrogeerd, is met deze uitslag zonder meer een mogelijkheid." Volgens hem gaat het om twee stoffen die normaal gesproken niet bij elkaar horen. Daarom denkt hij aan verschillende verdovende middelen.
http://nos.nl/artikel/207(...)dascha-graafsma.html
goed lezen -dit staat erquote:Op woensdag 30 december 2015 11:44 schreef tofastTG het volgende:
[..]
GHB en Alcohol is geen goede combinatie, daar doelde de beste man op.
quote:Op woensdag 30 december 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik gok eerder op een fout van het AD bij het schrijven van het stukje, dan dat dit zo in het resultaat van het NFI staat, kranten staan tegenwoordig vol fouten, daar kan deze ook wel bij.
En dus? ALCOHOL is ook een drug. ALCOHOL en GHB zijn beide drugs. Het is echter zeer uitzonderlijk dat gebruikers ALCOHOL en GHB combineren. Aangezien dat een dodelijke combinatie kan zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:46 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goed lezen -dit staat er
"meerdere stoffen" gevonden die duiden op drugsgebruik
Uit sectie door patholoog Frank van de Goot in opdracht van de familie bleek vorige week al dat het zestienjarige meisjequote:Op woensdag 30 december 2015 11:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En dus? ALCOHOL is ook een drug. ALCOHOL en GHB zijn beide drugs. Het is echter zeer uitzonderlijk dat gebruikers ALCOHOL en GHB combineren. Aangezien dat een dodelijke combinatie kan zijn.
Dat was hier echter niet het geval, aangezien GHB in ieder lichaam aanwezig is.
Tja, fout in je bron dus.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit sectie door patholoog Frank van de Goot in opdracht van de familie bleek vorige week al dat het zestienjarige meisje
twee soorten drugs én alcohol in haar bloed had.
http://www.gooieneemlande(...)cha?lref=r_regionaal
of dit boek kan ik ook aanbevelenquote:Op woensdag 30 december 2015 12:03 schreef matthijst het volgende:
En nog 1 voor de GHB detectives.
Prachtig topic dit.
GHB is produced in the body in very small amounts, and blood levels may climb after death to levels in the range of 30–50 mg/L.[42]
levels may climb after deathquote:Op woensdag 30 december 2015 12:03 schreef matthijst het volgende:
Prachtig topic dit.
GHB is produced in the body in very small amounts, and blood levels may climb after death to levels in the range of 30–50 mg/L.[42]
Vanuit de hersenen, ja.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:03 schreef matthijst het volgende:
Prachtig topic dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is mijn vraag. Meer niet.
volgens deze fokkerquote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef Falco het volgende:
Dat hele GHB in drankjes-verhaal doet al jarenlang de ronde. Maar hoe vaak gebeurt het nou echt dat meisjes gedrogeerd worden? Volgens mij ontzettend weinig.
Drugsabcquote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef Falco het volgende:
Dat hele GHB in drankjes-verhaal doet al jarenlang de ronde. Maar hoe vaak gebeurt het nou echt dat meisjes gedrogeerd worden? Volgens mij ontzettend weinig.
Nou ja, kijk, voor mij is de bewoording "na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd" wat misleidend.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:51 schreef matthijst het volgende:
Sowieso zonder conserveringsmiddel. Beetje lastig om dat in haar afgerukte been naar binnen te pompen als het er in haar afgerukte nek weer uitloopt
We weten ook niet welk deel van van het weefsel onderzocht is door het NFI.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:45 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou ja, kijk, voor mij is de bewoording "na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd" wat misleidend.
Het zou anders overkomen als er zou hebben gestaan: bloedmonster in een testbuisje.
Maar goed.
Dit dus idd. Ben benieuwd of hij nog met een statement komt. Zal wel niet.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:59 schreef matthijst het volgende:
Die Frank is gewoon een eerste klas kneus.
Wat een simpel figuur met zijn drogeertheorie. Gast wilde waarschijnlijk zijn 15 minutes of fame even hebben. Gelukt.
Jep. Hopelijk wordt die beunhaas vervolgd voor z'n misleiding.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:59 schreef matthijst het volgende:
Die Frank is gewoon een eerste klas kneus.
Wat een simpel figuur met zijn drogeertheorie. Gast wilde waarschijnlijk zijn 15 minutes of fame even hebben. Gelukt.
klopt van die volle maan ,maar het was die nacht zwaarbewolktquote:Op donderdag 31 december 2015 21:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaag een stukje hardgelopen in het gebied waar het heeft plaatsgevonden. Als ik zelf op de utrechtse weg had gelopen met het doel naar de spoorwegovergang te gaan dan had ik 1 weg later het bos ingegaan dan loop je er rechtstreeks tegenaan. Misschien had ze zich wel vergist en was er 1 te vroeg afgeslagen.
De weg die zij heeft genomen is redelijk logisch en zelfs beter verlicht door de maan dan het verharde fietspad dat direct achter huizen langs loopt. je hebt daar veel meer licht van opzij. De weg door het bos is wel volstrekt onlogisch om naar huis te gaan. Er loopt geen direct pad (meer) naar hollandse rading.
Aan de andere kant van het spoor bij die overgang is helemaal onlogisch om heen te gaan als ze naar huis wou. daar evind zich geen enkele mogelijkheid om die kant op te gaan.
Zullen wel hompen vlees zijn, zoals een grote ham bij de slagerquote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zit er uberhaupt nog bloed in zo'n kapot gereten lichaam? Je bloedt toch helemaal leeg of niet?
Zou goed kunnen, wist niet eens dat het volle maan was.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt van die volle maan ,maar het was die nacht zwaarbewolkt
twitter:MichaelHoogh twitterde op woensdag 06-01-2016 om 19:17:16Telefoon van #DaschaGraafsma is gevonden door spelende kinderen in #Hilversum @RTLBoulevard reageer retweet
quote:Telefoon overleden Dascha gevonden
De telefoon van de zestienjarige Dascha Graafsma is gevonden. Het toestel, helemaal stuk en nat, is naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) gestuurd. Dat heeft Peter R. de Vries woensdagavond gezegd in het programma RTL Boulevard. De Vries is woordvoerder namens de familie van het meisje uit Hollandsche Rading die eind november hoogstwaarschijnlijk zelfmoord pleegde.
Ze werd midden in de nacht aangereden door een trein, nadat ze enkele uren vermist was na een avondje stappen met vriendinnen. Haar familie bleef met veel vragen achter. Een van die vragen was waar haar telefoon was gebleven.
Uit het onderzoek door de politie is onder meer gebleken dat Dascha de Hilversumse gelegenheid Lets get Down om 02.00 uur ’s nachts zonder jas heeft verlaten na onenigheid met vriendinnen. Toen ze niet terugkwam, werd ze als vermist opgegeven waarna familie, vrienden en politie gingen zoeken. Om 5.20 uur werd het meisje op het spoor bij station Hilversum Sportpark aangereden door een trein.
De Vries liet eind december weten dat de familie tot de conclusie is gekomen dat ,,Dascha een weg volgde die ze zelf heeft gekozen".
Bron: Telegraaf
Zeshoven, die straat waar haar ID gevonden was en waar ze meerdere malen naar die telefoon gezocht hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:09 schreef Physsic het volgende:
Telefoon gevonden:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Jammer dat er niet bij staan waar.
En toch wel opeens gevonden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeshoven, die straat waar haar ID gevonden was en waar ze meerdere malen naar die telefoon gezocht hebben.
Ja, die kinderen hadden blijkbaar een betere neus dan die honden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:28 schreef jcdragon het volgende:
[..]
En toch wel opeens gevonden.
Wel goed dat de telefoon niet is weggegooid ofzo.
Whut?quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft natuurlijk raar dat iemand daar die kinderen buiten liet spelen in die pauperwijk...
Dat is een hoesje..quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
vreemd dit
de Nos plaatst een foto van een gammele Witte iPhone
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/207(...)aafsma-gevonden.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Terwijl er in het politie bericht staat dat ze een zwarte iPhone had
Telefoon
Ondanks zoeken, ook in de buurt van de Zeshoven waar haar identiteitskaart is gevonden en waar haar telefoon het laatst actief lijkt te zijn geweest, is haar zwarte iPhone 5 nog niet gevonden.
In die wat? Zeshoven pauperwijk?quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, die kinderen hadden blijkbaar een betere neus dan die honden.
Blijft natuurlijk raar dat iemand daar die kinderen buiten liet spelen in die pauperwijk...
ja zie het nu ookquote:
Haha, ik zat door de manier waarop de foto is genomen ook te twijfelen of het geen iPhone 4 was. Zou wel erg faal zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja zie het nu ook![]()
bij een witte iPhone is ook het gebied waar het kopje zit wit
[ afbeelding ]
Daarom hebben de mensen het niet gevonden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, ik zat door de manier waarop de foto is genomen ook te twijfelen of het geen iPhone 4 was. Zou wel erg faal zijn.
Raar dat men heeft opgeroepen te zoeken naar een zwarte iPhone, terwijl er zo'n opvallend hoesje om zit.
Bumper.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
vreemd dit
[ afbeelding ]
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Telefoon
Ondanks zoeken, ook in de buurt van de Zeshoven waar haar identiteitskaart is gevonden en waar haar telefoon het laatst actief lijkt te zijn geweest, is haar zwarte iPhone 5 nog niet gevonden.
Ja, inderdaad. Een bumper die je telefoon beschermt. De mijne is oranje.quote:
Dat kan toch niet de echte zijn? Die was namelijk "helemaal stuk" (en nat)....quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
vreemd dit
[ afbeelding ]
Telefoon
Ja, klopt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:38 schreef quirigua het volgende:
de Telegraaf bericht het nu ook :
http://www.telegraaf.nl/b(...)scha_gevonden__.html
Niet alle informatie die er is, is ook naar buitengebracht. Dus ga er maar vanuit dat jij niet ineens vragen opwerpt waar politie en familie nog niet aan gedacht hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:39 schreef Perox het volgende:
Overigens, nog iets dat mij opviel betreffende het "onder invloed zijn van alcohol": Ze had met x meiden uit 2 glazen wijn gedronken.
Om 2.00 's nachts gaat ze naar buiten. pas om 5:20 wordt ze aangereden. Dan heb je toch allang die alcohol niet meer in je bloed?
Is er voorgedronken ergens en was zo dronken als een toeter? Dat matcht weer niet met de manier waarop ze op de video door het beeld stapt... ?
Nee je hebt gelijk joh. Laat maar. Doe maar slotje.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet alle informatie die er is, is ook naar buitengebracht. Dus ga er maar vanuit dat jij niet ineens vragen opwerpt waar politie en familie nog niet aan gedacht hebben.
Net nu vandaag de telefoon is gevonden?quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:55 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk joh. Laat maar. Doe maar slotje.
Ga er maar van uit dat het Forensisch Instituut de telefoon grondig onderzoekt en jou de uitkomsten laat weten. Het heeft verder geen zin erover te praten of te speculeren. Dus ook geen forumdraadje nodig.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Net nu vandaag de telefoon is gevonden?
Als ze er iets over naar buiten brengen, kunnen we dat nieuwbericht hier melden en bespreken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:25 schreef Perox het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat het Forensisch Instituut de telefoon grondig onderzoekt en jou de uitkomsten laat weten. Het heeft verder geen zin erover te praten of te speculeren. Dus ook geen forumdraadje nodig.
Dat had ik me ook al bedacht, met de conclusie dat ze dus waarschijnlijk nuchter was toen ze voor de trein stond.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:39 schreef Perox het volgende:
Overigens, nog iets dat mij opviel betreffende het "onder invloed zijn van alcohol": Ze had met x meiden uit 2 glazen wijn gedronken.
Om 2.00 's nachts gaat ze naar buiten. pas om 5:20 wordt ze aangereden. Dan heb je toch allang die alcohol niet meer in je bloed?
Is er voorgedronken ergens en was zo dronken als een toeter? Dat matcht weer niet met de manier waarop ze op de video door het beeld stapt... ?
Ik kan me ook heel slecht voorstellen dat je als jong meisje 3 uur kan rondlopen in je T-shirt in de nacht, en maar +/- 6 km (dat is 2 km/u) loopt en dan NIET onderkoeld bent.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat had ik me ook al bedacht, met de conclusie dat ze dus waarschijnlijk nuchter was toen ze voor de trein stond.
Iemand had hier een keer gepost over dat koude omgeving na een tijdje rare dingen kan doen met je waarneming (je brein dus).
Heb hier een artikeltje over alcohol+kou
http://www.todayifoundout(...)akes-it-more-likely/
Maar ik denk niet dat de condities van Dascha's situatie daar extreem genoeg voor zijn. Ze heeft maar een paar uur rondgelopen en het vroor die nacht niet.
Ik betwijfel of ze dan wel op weg was naar huis, volgens de treinmachinist stond ze op het spoor terwijl ze de trein aankeek. Dat kan geen ongeluk zijn geweest..quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:49 schreef Perox het volgende:
En doelbewust kan overigens ook nog steeds "op weg naar huis" zijn.... en niemand willen tegenkomen omdat je boos bent. (Daarom langs het spoor)
quote:Op donderdag 7 januari 2016 01:16 schreef domdonorcel het volgende:
FF terug naar het begin Hoe of Wie heeft dascha geindentificeerd?
Ouders bellen smorgens de politie en die weet dan al dat het dascha was op het spoor
Wanneer heeft de politie DNA van dascha bij der thuis opgehaald? Of WIE heeft dascha geindentificeerd ae had een ID op zak ..De politie doet niet aan gokken
Het is niet zo dat een persoon die door een trein wordt aangereden verandert in hoopjes vlees en bloed. Je kan doorgaans de persoon nog herkennen aan de hand van sierraden/tattoos of het (verminkte) gezicht. Niet dat het er al te prettig uit ziet, maar alsnog. Ook het onderzoeken van het gebit is een optie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 01:16 schreef domdonorcel het volgende:
Ouders bellen smorgens de politie en die weet dan al dat het dascha was op het spoor
Wanneer heeft de politie DNA van dascha bij der thuis opgehaald? Of WIE heeft dascha geindentificeerd ae had een ID op zak ..De politie doet niet aan gokken
1 Er werd juist wel vermeld dat er weinig meer over wasquote:Op donderdag 7 januari 2016 04:18 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het is niet zo dat een persoon die door een trein wordt aangereden verandert in hoopjes vlees en bloed. Je kan doorgaans de persoon nog herkennen aan de hand van sierraden/tattoos of het (verminkte) gezicht. Niet dat het er al te prettig uit ziet, maar alsnog. Ook het onderzoeken van het gebit is een optie.
Daarbij komt dat ze gewoon bloedmonsters kunnen nemen en dat kunnen matchen met dat van de ouders.
Een kennis van me is machinist en heeft eens een springer gehad. Dat was wel 10 jaar terug ofzo, maar ik meen me te herinneren dat hij toen vertelde dat hij nav een foto moest zeggen of dat dat de persoon was die hij op het spoor had zien staan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 01:16 schreef domdonorcel het volgende:
Waar haalt de politie in de vroege ochtend van de vermissing de foto dan vandaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een kennis van me is machinist en heeft eens een springer gehad. Dat was wel 10 jaar terug ofzo, maar ik meen me te herinneren dat hij toen vertelde dat hij nav een foto moest zeggen of dat dat de persoon was die hij op het spoor had zien staan.
Niet zo moeilijk doen joh, je hoeft niet alles tot in elk detail in twijfel te trekken. Je mag aannemen dat er zeer goede redenen zijn om al heel snel aan te nemen dat het treinslachtoffer Dascha was. Ik denk niet dat de politie en de ouders tegenover de hele wereld moeten gaan verantwoorden wat die redenen dan wel waren. Verder schreef haar vader al vrij snel:quote:Op donderdag 7 januari 2016 01:16 schreef domdonorcel het volgende:
quote:Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Pffffffquote:Op donderdag 7 januari 2016 08:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarnaast is het opmerkelijk te noemen dat die telefoon niet geroken is door de honden.
Er zal een logische reden voor zijn, maar een loopspoor op straat ruiken die honden blijkbaar makkelijker dan een telefoon waaraan iedereen tegenwoordig vastgegroeid zit.
Aannames dus en geen feiten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Pffffff
Honden volgen een spoor.
Ze gooit telefoon met een mooie boog van zich af. Gaan de honden vliegen?
En wvb dat identificeren; hoeveel jonge meisjes zijn er per weekend vermist en hoeveel jonge lijken worden er op t spoor gevonden?
Inderdaad. Je moet wat heh. Brokken vlees op het spoor. Vermist kind in de stad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aannames dus en geen feiten.
Conclusie?quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:43 schreef Physsic het volgende:
Dat had ik me ook al bedacht, met de conclusie dat ze dus waarschijnlijk nuchter was toen ze voor de trein stond.
Gezellig in haar eentje nog heel wat drinken? Of was zij anderen tegengekomen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:48 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Conclusie?
Ze kan in die dik drie uur na 02:00 nog heel wat gedronken hebben.
Dat is allebei mogelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef gynaika het volgende:
Gezellig in haar eentje nog heel wat drinken? Of was zij anderen tegengekomen?
Dan had je niet goed gekeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik had ff terug gelezen, maar nog geen reactie daarover.
In dit geval was er volgens mij geen gezicht meer over. Het lichaam zou zo erg beschadigd zijn, dat er ook geen bloed of fatsoenlijk stuk weefsel te vinden was.quote:Op donderdag 7 januari 2016 04:18 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het is niet zo dat een persoon die door een trein wordt aangereden verandert in hoopjes vlees en bloed. Je kan doorgaans de persoon nog herkennen aan de hand van sierraden/tattoos of het (verminkte) gezicht. Niet dat het er al te prettig uit ziet, maar alsnog. Ook het onderzoeken van het gebit is een optie.
Daarbij komt dat ze gewoon bloedmonsters kunnen nemen en dat kunnen matchen met dat van de ouders.
Het onderzoek zal nog bezig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef KingRadler het volgende:
ze zullen de telefoon ook wel gekeken hebben op vingerafdrukken.
De telefoon moet eerst "dagen" drogen...quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het onderzoek zal nog bezig zijn.
Niet als ze die telefoon daar zelf heeft geplaatst. In de buurt van haar id, lijkt er op dat ze eerst besloten heeft om voorlopig niet te traceren te zijn om daarna een trein op te zoeken. Maar goed blijft speculatie natuurlijk, alleen kan je wel bijna uitsluiten dat ze haar telefoon heeft verloren. Dat ding klimt niet zelf omhoog in ieder geval.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Rare plaats wel. In een klimop op een boom...
quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk doen joh, je hoeft niet alles tot in elk detail in twijfel te trekken. Je mag aannemen dat er zeer goede redenen zijn om al heel snel aan te nemen dat het treinslachtoffer Dascha was. Ik denk niet dat de politie en de ouders tegenover de hele wereld moeten gaan verantwoorden wat die redenen dan wel waren. Verder schreef haar vader al vrij snel:
[..]
Het zijn de ouders zelf die verhaal zo vertellenquote:Op donderdag 7 januari 2016 08:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk doen joh, je hoeft niet alles tot in elk detail in twijfel te trekken. Je mag aannemen dat er zeer goede redenen zijn om al heel snel aan te nemen dat het treinslachtoffer Dascha was. Ik denk niet dat de politie en de ouders tegenover de hele wereld moeten gaan verantwoorden wat die redenen dan wel waren. Verder schreef haar vader al vrij snel:
[..]
Ik kan mensen die 'stuurd' en 'indentificatie' schrijven niet voor vol aanzien. Dat geldt hopelijk ook voor evt. meelezende ouders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:26 schreef Leandra het volgende:
Man, man, man, man.... achteraf nog even gaan zeuren over acties van ouders die van slag zijn omdat hun puber kwijt is, en daar ook nog een hele theorie aan willen ophangen.
Hou toch op, niet alles hoeft verdacht of een misdrijf te zijn, dit is zo vermoeiend een schofferend richting de nabestaanden.
HUHquote:Op donderdag 7 januari 2016 07:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een kennis van me is machinist en heeft eens een springer gehad. Dat was wel 10 jaar terug ofzo, maar ik meen me te herinneren dat hij toen vertelde dat hij nav een foto moest zeggen of dat dat de persoon was die hij op het spoor had zien staan.
Het ophalen en laten testen(vergelijken) van het DNA van dascha en het spoor(trein) dit alles in nog geen 4uur dat lukt niet eens bij CSI op tvquote:Op donderdag 7 januari 2016 04:18 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Is dit zo?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:56 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
[..]
Als ze naar huis rijden komen ze langs de het donkere pad waar op dat moment allemaal hulp diensten staan met zwaailichten maar zien niks
En waarom zou jij dat moeten weten?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:56 schreef domdonorcel het volgende:
[...]
DUS hoe en of WIE heeft de indentificatie gedaan geen ID op zak het
Wanneer is er DNA van dascha bij der thuis opgehaald tanden(borstel)of kam als dit gebeurt was dan wisten de ouders eerder al dat er wat loos was maar is niet gebeurt
Lezen!quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:33 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Het ophalen en laten testen(vergelijken) van het DNA van dascha en het spoor(trein) dit alles in nog geen 4uur dat lukt niet eens bij CSI op tv
Nou dan, waarom dan dat gemiep over het moment dat er thuis een DNA monster zou zijn gehaald?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:33 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Het ophalen en laten testen(vergelijken) van het DNA van dascha en het spoor(trein) dit alles in nog geen 4uur dat lukt niet eens bij CSI op tv
Verstopte?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:28 schreef Maura111 het volgende:
Nu de telefoon van Dascha is teruggevonden, verstopt in de klimop, kan het haast niet anders dat zij volgens plan gehandeld heeft.
Ze was boos toen ze haar vriendinnen verliet. Vriendschappen onder pubers zijn vaak heel hecht, en mede daardoor kan je er onnoemelijk hard in gekwetst worden. Ik stel me voor dat ze eerst doelloos in de buurt de discotheek rondgedwaald heeft, zinnend op hoe ze het haar vriendinnen betaald kon zetten. Hoe langer ze daar over deed, des te heftiger deze gevoelens worden konden. Op een bepaald moment besloot ze tot de ultieme wraak, iets waarmee ze hen het hardst kon treffen. Dergelijke gedachten kunnen zo groot worden dat elke nuance verdwijnt en het alleen nog gaat om dit allesomvattende doel. Na dit besluit verstopte ze haar ID kaart en telefoon, misschien vanuit de gedachte dat ze dan echt zou verdwijnen (want niet te identificeren). Daarna is ze naar het spoor gelopen, zoekend naar een rustige plek waar niemand haar zou kunnen tegenhouden. Dus nam ze zo snel mogelijk een donkere weg die haar naar en langs het spoor zou leiden. Het enige wat me in het verhaal verbaast is dat het (lange?) wachten op de eerste trein haar niet tot andere gedachten heeft kunnen brengen..
Bij mij ook niet. Eigenlijk vooral niet omdat ik niet weet wat indentificeren is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:30 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
HUH
De machinist die iemand indentificeerd die hij zelf heeft aangereden dat gaat er bij mij niet in
Indentaties zijn deuken, volgens mij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:36 schreef marsan het volgende:
[..]
Bij mij ook niet. Eigenlijk vooral niet omdat ik niet weet wat indentificeren is.
huhquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Indentaties zijn deuken, volgens mij.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:28 schreef Maura111 het volgende:
Nu de telefoon van Dascha is teruggevonden, verstopt in de klimop, kan het haast niet anders dat zij volgens plan gehandeld heeft.
Ze was boos toen ze haar vriendinnen verliet. Vriendschappen onder pubers zijn vaak heel hecht, en mede daardoor kan je er onnoemelijk hard in gekwetst worden. Ik stel me voor dat ze eerst doelloos in de buurt de discotheek rondgedwaald heeft, zinnend op hoe ze het haar vriendinnen betaald kon zetten. Hoe langer ze daar over deed, des te heftiger deze gevoelens worden konden. Op een bepaald moment besloot ze tot de ultieme wraak, iets waarmee ze hen het hardst kon treffen. Dergelijke gedachten kunnen zo groot worden dat elke nuance verdwijnt en het alleen nog gaat om dit allesomvattende doel. Na dit besluit verstopte ze haar ID kaart en telefoon, misschien vanuit de gedachte dat ze dan echt zou verdwijnen (want niet te identificeren). Daarna is ze naar het spoor gelopen, zoekend naar een rustige plek waar niemand haar zou kunnen tegenhouden. Dus nam ze zo snel mogelijk een donkere weg die haar naar en langs het spoor zou leiden. Het enige wat me in het verhaal verbaast is dat het (lange?) wachten op de eerste trein haar niet tot andere gedachten heeft kunnen brengen..
Ja, dat kan ook nog, maar dat is niet het meest voor de hand liggende hè... dus ik zou niet weten waarom je zo'n scenario zou gaan bedenken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef suzi1 het volgende:
hoezo zou niemand anders dat mobieltje daar niet later verstopt kunnen hebben.
iemand die hem eerder heeft gevonden en hem niet in de brievenbus van het politieburo durfde te dumpen.
klopt toch?quote:
alles kan. maar niet alles is ook even waarschijnlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef suzi1 het volgende:
hoezo zou niemand anders dat mobieltje daar niet later verstopt kunnen hebben.
iemand die hem eerder heeft gevonden en hem niet in de brievenbus van het politieburo durfde te dumpen.
OOOquote:
dus - dus Indeuking zijn deukenquote:
ja. dat maakt t bericht waar ik op reageerder ietwat vreemdquote:
ja heel vreemdquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:27 schreef marsan het volgende:
[..]
ja. dat maakt t bericht waar ik op reageerder ietwat vreemd
Nee, een indentatie is een indeuking.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dus - dus Indeuking zijn deuken
Als U het bericht niet snapt is het bericht niet voor Uquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan mensen die 'stuurd' en 'indentificatie' schrijven niet voor vol aanzien. Dat geldt hopelijk ook voor evt. meelezende ouders.
maar hij had het over identificerenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, een indentatie is een indeuking.
Indentificeren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
maar hij had het over identificeren
ja een machinist die iemand indeukt nadat die iemand heeft aangereden.quote:
PSquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan mensen die 'stuurd' en 'indentificatie' schrijven niet voor vol aanzien. Dat geldt hopelijk ook voor evt. meelezende ouders.
Waarom zouden ze? Heb je ze iets te melden met betrekking tot de verdwijning of het overlijden van hun dochter?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:33 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
PS
Voor de meelezende ouder voeg me AUB ff toe op facebook jullie accepteren toch iedereen maar mij niet(sorry als het vout geschreven is COPYcat)
Van de disco naar huis ga je niet de snelweg nemen opweg naar huis zoek je nog steeds je dochter dus je rijd zo in de hoop dat je er ziet lopenquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:34 schreef Mula het volgende:
[..]
Is dit zo?Is de eerste keer dat ik dit hoor of lees.
Jij weet waar die ouders precies aan het zoeken waren toen de politie ze vertelde dat ze wel konden ophouden met zoeken?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:36 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Van de disco naar huis ga je niet de snelweg nemen opweg naar huis zoek je nog steeds je dochter dus je rijd zo in de hoop dat je er ziet lopen
snelweg nemen kan niet eens ,want dan moet je eerst helemaal terug naar Groenekanquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:36 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Van de disco naar huis ga je niet de snelweg nemen opweg naar huis zoek je nog steeds je dochter dus je rijd zo in de hoop dat je er ziet lopen
Wat ik weet is wat de ouders vertellen en DAAR KLOPT NIKS VANquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En waarom zou jij dat moeten weten?
Overigens weet ik niet precies waar je heen wil. De eerste identificatie is niet op basis van DNA gedaan zoals ook in het persbericht staat.
Ze weten inmiddels wel zeker dat het Dascha was, hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Wat ik weet is wat de ouders vertellen en DAAR KLOPT NIKS VAN
Als ze wel iets van dascha bij der thuis hadden opgehaald(DNA) zouden ze niet het bericht op facebook plaatsen van de vermissing dan wacht je eerst tot de politie wat weet
Vader plaats vermissing om 08.37 op facebook maar moesten om 8uur de politie bellen maar bellen pas rond 09.30 Ja waarom paniek we bellen wel wat later, maar wel paniek op facebook
Dus nogmaals HOE of WIE heeft dascha geindentificeerd (sorry als vout is spelling controler)
En de vader heeft om deze aandacht gevraagd niet ik
Sorry maar de politie gaat NIET naar iemand toe omdat ze BIJNA zeker weten wie het was die doen alleen aan ZEKERHEID en niet zo als bij dascha is gegaanquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou dan, waarom dan dat gemiep over het moment dat er thuis een DNA monster zou zijn gehaald?
Je weet er geen bal van, maar gaat wel zeuren over het moment dat er een DNA monster opgehaald zou moeten zijn? Hou toch op, toen gemeld was dat ze gevonden was werd ook al gemeld dat er nog aanvullend DNA-onderzoek gedaan moest worden, maar ook zonder dat onderzoek had men kennelijk voldoende middelen de resten als die van Dascha te identificeren, dat hebben de ouders ook nooit in twijfel getrokken.
Maar goed, je bent kennelijk het zoveelste misdaadzoekertje in deze zaak, die er hoe dan ook verdachte dingen in moet zien, maar die waarschijnlijk nog nooit met zo'n kwestie te maken heeft gehad en geen flauw heeft idee hoe zulke zaken echt verlopen, en dat voornamelijk baseert op CSI, Miss Marple en z'n eigen fantasie.
Kom maar op met je complottheorie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:49 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Sorry maar de politie gaat NIET naar iemand toe omdat ze BIJNA zeker weten wie het was die doen alleen aan ZEKERHEID en niet zo als bij dascha is gegaan
Oke dus U stopt met zoeken naar U dochter omdat de politie dat zegt (ok) maar als u naar huis rijd neemt u toch de weg waarvan U denkt ZO kan me dochter lopen lijkt mij, dus uU neemt NIET de snelweg maar binnendoor en dan komt U langs het pad van het spoor overgangquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan ook de conclusie van die user.... geen feit.
Hier heeft dat geen nut er is HIER alleen hele goeie spelling politiequote:Op donderdag 7 januari 2016 23:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom maar op met je complottheorie.
Nou, je bent nog steeds bezig. Dus maak nou maar eens duidelijk waarom al die vragen van jou zo dringend zijn. Wat zien we over het hoofd?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:02 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Hier heeft dat geen nut er is HIER alleen hele goeie spelling politie
ik vind het best voor de hand liggend eigenlijkquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook nog, maar dat is niet het meest voor de hand liggende hè... dus ik zou niet weten waarom je zo'n scenario zou gaan bedenken.
ik ook, een jonge meid gooit niet zomaar even een dure Iphone 5s van 5 a 600 ¤ de bosjes inquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:04 schreef suzi1 het volgende:
[..]
ik vind het best voor de hand liggend eigenlijk
Mijn vragen zijn niet dringend vader vraagt zelf om hulp maar als de eerste uren al niet kloppen wat moet ik dan met het verhaal dat de drugs in haar lichaam drugs was wat het lichaam zelf aanmaakt (WELK LICHAAM ) was niks meer van dascha over ,maar het lichaamsdeel wat die drugs aanmaakt kom het nog wel ff snel door het lichaam pompenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, je bent nog steeds bezig. Dus maak nou maar eens duidelijk waarom al die vragen van jou zo dringend zijn. Wat zien we over het hoofd?
Ja en wat wil je daar mee zeggen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:10 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn niet dringend vader vraagt zelf om hulp maar als de eerste uren al niet kloppen wat moet ik dan met het verhaal dat de drugs in haar lichaam drugs was wat het lichaam zelf aanmaakt (WELK LICHAAM ) was niks meer van dascha over ,maar het lichaamsdeel wat die drugs aanmaakt kom het nog wel ff snel door het lichaam pompen
Het verhaal rammelt vanaf minuut 1
Jonge meisjes lopen ook niet per 100 onder een trein.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik ook, een jonge meid gooit niet zomaar even een dure Iphone 5s van 5 a 600 ¤ de bosjes in
Je vindt het voor de hand liggend dat iemand hem eerder gevonden heeft, niet naar de politie wilde brengen en maar ergens in een klimop op een boom verstopte? Werkelijk?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:04 schreef suzi1 het volgende:
[..]
ik vind het best voor de hand liggend eigenlijk
Wat is het nut dat U mij vraagt wat wil ik zeggen ...als er voor U niks vreemds is dan wens ik U 1 fijne nachtquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja en wat wil je daar mee zeggen?
Overigens is die vraag om hulp inmiddels wel een beetje geweest.
Als je liever een beetje in het luchtledige praat en geen lastige vragen of reacties wilt, schrijf dan fijn in je dagboek en niet op een openbaar discussieforum.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:17 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Wat is het nut dat U mij vraagt wat wil ik zeggen ...als er voor U niks vreemds is dan wens ik U 1 fijne nacht
hoeft niet, kan welquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, als dat zo is zullen ze er wel vingerafdrukken op vinden.
En waarom dan in een klimop langs haar looproute?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:18 schreef suzi1 het volgende:
ja leandra, dat vind ik best voor de hand liggend.
omdat men daar zoekt en diegene die hem daar dan heeft verstopt hoopt dat ze hem alsnog vinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom dan in een klimop langs haar looproute?
Kijk, we komen er wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:22 schreef suzi1 het volgende:
[..]
omdat men daar zoekt en diegene die hem daar dan heeft verstopt hoopt dat ze hem alsnog vinden.
Ja, iemand kan zijn vingerafdrukken er ook afgeveegd hebben, samen met alle andere vingerafdrukken op het apparaat.quote:
En als je dat hoopt dan zijn er geen betere plekken dan in een klimop op een boom bij een speelveldje in de buurt van de route die ze gelopen heeft? Werkelijk?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:22 schreef suzi1 het volgende:
[..]
omdat men daar zoekt en diegene die hem daar dan heeft verstopt hoopt dat ze hem alsnog vinden.
hoezo, hij is toch gevonden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je dat hoopt dan zijn er geen betere plekken dan in een klimop op een boom bij een speelveldje in de buurt van de route die ze gelopen heeft? Werkelijk?
Sorry als ik U vragen niet heb beantwoord maar ik vroeg ook iets waar U geen antwoord op heeft gegeven of heeft ( aangemeld omdat ik deze vragen had)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je liever een beetje in het luchtledige praat en geen lastige vragen of reacties wilt, schrijf dan fijn in je dagboek en niet op een openbaar discussieforum.
Nee, dat bleek maar hè, toen deze reeks tig delen moest hebben omdat er allemaal scenarios verzonnen moesten worden omdat het meest voor de hand liggende; meisje van 16 pleegt zelfmoord, niet de waarheid kon zijn, het moest iets anders zijn, en het liefst een misdrijf.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:29 schreef StaceySinger het volgende:
Uitgaan van het meest voor de hand liggende is niet zo slim.
Als een meisje van een telefoon af wil dan gooit ze hem wel in een put .
En dan loop je niet een veldje op waar hangjongeren en junks komen.
Je hebt diezelfde "vragen" ruim een week geleden ook al op powned gesteld, dus het lijkt me sterk dat je hier werkelijk antwoord op die vragen zou krijgen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:28 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Sorry als ik U vragen niet heb beantwoord maar ik vroeg ook iets waar U geen antwoord op heeft gegeven of heeft ( aangemeld omdat ik deze vragen had)
Maar wat wil U weten van mij
Openbare discussieforum maar U zegt liever net hier ? is dit soms u werk? reageren?:)
gewoon vragen ,dit is een openbaar forumquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:28 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Sorry als ik U vragen niet heb beantwoord maar ik vroeg ook iets waar U geen antwoord op heeft gegeven of heeft ( aangemeld omdat ik deze vragen had)
Maar wat wil U weten van mij
Openbare discussieforum maar U zegt liever net hier ? is dit soms u werk? reageren?:)
Wacht, je denkt dat iemand hem gestolen heeft (hallo misdaad die weer aan deze zaak gekoppeld moet worden), en hem dan daar gaat planten waar hij gezien haar route gevonden zou kunnen worden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:36 schreef StaceySinger het volgende:
Dat ze die telefoon weggegooid heeft staat helemaal niet vast .
Hij kan wel door iemand gestolen zijn en daar neergeplant.
maar het nfi gaat hem vast uitlezen en op een Iphone 5 s zit een hidden feature
misschien dacht die dief, het zou misshien toch wel handig zijn dat ze deze telefoon in handen krijgen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand die dat ding gestolen zou hebben heeft er geen belang bij dat hij alsnog gevonden wordt, dus die gooit hem dan wel in een gracht of put of in de restafval kliko die ergens langs de weg staat om geleegd te worden, het liefst een eind van Hilversum.
De helft van deze reeks draait idd helaas om een zoektocht naar een niet bestaande misdadiger.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:45 schreef suzi1 het volgende:
ja maar leandra, jij zit toch ook in al deze delen mee te praten.
wil je meelezers vooral duidelijk maken dat er hier alleen maar gesuggereerd wordt en het vooral niet serieus genomen moet worden? of waarom?
Toepasselijke naam...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:17 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Wat is het nut dat U mij vraagt wat wil ik zeggen ...als er voor U niks vreemds is dan wens ik U 1 fijne nacht
okee dus je probeert het topic in deze rubriek te houden. ik begrijp het nuquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
De helft van deze reeks draait idd helaas om een zoektocht naar een niet bestaande misdadiger.
En het is niet de eerste topicreeks waarin dat gebeurt, en dat is precies de reden waarom ik ben blijven meepraten, om te voorkomen dat dit weer een BNW topic zou worden waarin de gekste suggesties tot waarheid gebombardeerd worden.
Vind ik wel knap 16 delen over iemand die zelfmoord heeft gepleegdquote:
[quote]quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt diezelfde "vragen" ruim een week geleden ook al op powned gesteld, dus het lijkt me sterk dat je hier werkelijk antwoord op die vragen zou krijgen.
Maar ook jouw vragen zijn weer voornamelijk gebaseerd op hoe het in je eigen gedachten gegaan zou moeten zijn, en hoe men er mee omgegaan is op basis van jouw scenario, terwijl je helemaal niet weet hoe het werkelijk gegaan is, en dat gaat het publiek ook geen bal aan.
Ongeacht het feit dat vader in eerste instantie de hulp van het publiek heeft gezocht om in eerste instantie hulp bij het zoeken naar zijn dochter te krijgen, en in tweede instantie hulp bij het reconstrueren van haar laatste uren te krijgen.
En ondertussen zitten allerlei internetdetectives die Hilversum nog niet zouden herkennen als ze er geblinddoekt gedropt waren te verzinnen wat er allemaal gebeurd zou kunnen zijn, en op basis daarvan allerlei theorietjes de wereld in te slingeren, en dan zijn nota bene verontwaardigd als die theorietjes niet serieus genomen worden.
Ik heb niet het idee dat je werkelijk antwoord wilt op je vragen, maar dat je vooral twijfel wilt zaaien, en voor dat laatste kunnen er maar weinig andere belangen zijn dan het kunnen voortzetten van het internetdetectiveschap.
Mocht je wel werkelijk antwoord willen hebben op je vragen dan ben ik benieuwd wie de heck jij wel niet denkt dat je bent dat je antwoord zou moeten hebben op die vragen.
Dank U Stacey:)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gewoon vragen ,dit is een openbaar forum
Wat had je dan verwacht dat de politie zou doen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:01 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Hulp vraagt bij het zoeken maar zelf STOPT met zoeken om dat de politie dat zegt(rond 6uur) Deze snap ik niet, ik moet zoeken maar hij zit thuis op facebook om hulp tevragen
De politie zegt om 6uur ga maar naar huisbel om 8uur maar naar het bureau ,maar de politie doet de eerste 24UUR NIKS na vermelding van vermissing
Maar bij deze zaak komt de politie de ouders tegen op straat en zegt ga naar HUIS stop met zoeken
2 meer dan Uquote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Toepasselijke naam...
Sjezus.
Domdonorcel, 1 hersencel.
Helaas ja dat gebeurd er moet iemand die zo sterk is naar het lijkenhuis om haar te identificeren, zo gaat dat hoe hard dat ook is DUS WIE of HOE werd dascha geidentificeerd?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht dat de politie zou doen?
Zeggen: we hebben net een aanrijding gehad bij de spoorwegovergang, kom even kijken of je iets van haar herkent?
dat kan haar kleding geweest zijn of gebit en uiteindelijk dmv een dna testquote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:11 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Helaas ja dat gebeurd er moet iemand die zo sterk is naar het lijkenhuis om haar te identificeren, zo gaat dat hoe hard dat ook is DUS WIE of HOE werd dascha geidentificeerd?
Nee, ouders worden niet even uitgenodigd langs de plek van de aanrijding te komen om de resten te identificeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:11 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Helaas ja dat gebeurd er moet iemand die zo sterk is naar het lijkenhuis om haar te identificeren, zo gaat dat hoe hard dat ook is DUS WIE of HOE werd dascha geidentificeerd?
Dus je kunt er vanuit gaan dat de betrokken agenten op de hoogte waren van de kenmerken van het meisje dat op dat moment vermist was, en als daar kenmerken bij waren die overeenkwamen met die van het meisje dat aangereden was hebben ze niet veel nodig om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vast te stellen dat het idd om Dascha ging.quote:De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Er klopt iets niet aan die tijden ,bedoel je dat ?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:11 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Voor de kleding identificatie heb je de ouders nodig, gebit of DNA doormiddel van een test het is zaterdag 05.30 en om 09.30 weten ze dat het dascha isquote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat kan haar kleding geweest zijn of gebit en uiteindelijk dmv een dna test
haar ID kaart had ze niet meer bij zich
Jongeren die de telefoon misschien gestolen hebben, denken soms nog niet zo ver,...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, je denkt dat iemand hem gestolen heeft (hallo misdaad die weer aan deze zaak gekoppeld moet worden), en hem dan daar gaat planten waar hij gezien haar route gevonden zou kunnen worden?
Je denkt dat een dief die met een telefoon zit die hij niet meer kan gebruiken (want imei bekend als telefoon van Dascha), die telefoon dan ergens gaat planten waar ze geweest is?
Zodat wat? De dief alsnog opgespoord kan worden?
Iemand die dat ding gestolen zou hebben heeft er geen belang bij dat hij alsnog gevonden wordt, dus die gooit hem dan wel in een gracht of put of in de restafval kliko die ergens langs de weg staat om geleegd te worden, het liefst een eind van Hilversum.
Idem sieraden, ketting, haar en kleur?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ouders worden niet even uitgenodigd langs de plek van de aanrijding te komen om de resten te identificeren.
Dat neemt niet weg dat er aan de resten ook genoeg kan zijn geweest voor de eerste identificatie.
DNA heeft later uitsluitsel gegeven.
Overigens is de politie die nacht wel op zoek geweest naar Dascha, dat staat nota bene in die oproep die vader gedaan heeft:
[..]
Dus je kunt er vanuit gaan dat de betrokken agenten op de hoogte waren van de kenmerken van het meisje dat op dat moment vermist was, en als daar kenmerken bij waren die overeenkwamen met die van het meisje dat aangereden was hebben ze niet veel nodig om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vast te stellen dat het idd om Dascha ging.
En het komt niet in je op dat er andere manieren zijn om een lichaam te identificeren?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:28 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Voor de kleding identificatie heb je de ouders nodig, gebit of DNA doormiddel van een test het is zaterdag 05.30 en om 09.30 weten ze dat het dascha is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |