Bronquote:Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.
Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.
Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.
Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.
Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
nou Blauwquote:
Je kind verliezen en ook nog eens op zo'n afschuwelijke manier, daar kun je behoorlijk door van je stuk raken hoor.quote:
Niks aan het handje? Ze zijn wel hun dochter kwijtquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Ja, een opmerkelijke keuze.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef StaceySinger het volgende:
Toch vreemd dat ze (volgens de speurhonden) hier over de Utrechtseweg liep (die verhard is en waar verlichting is ) er toch voor gekozen heeft om hier linksaf een donker bospad in te slaan (Zandweg) richting spoor.
[ afbeelding ]
Deed alsof?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Tel erbij op dat de machinist verklaart had dat ze erbij stond als een zombie. Dit werd bevestigd door Peter r de Vries.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deed alsof?
Hij geloofde daar sterk in. Niet zo gek als je dochter ineens voor een trein ligt en je geen signalen hebt herkend dat ze wellicht levensmoe was.
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?quote:
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.quote:
Ja, dat mag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?
Die man is zijn dochter verloren, het is dan niet zo gek dat je niet meer zo helder denkt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
Een meisje dat dood wil wel schijnbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet die Zandweg eruit als het donker is
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Ik vind het ook merkwaardig, hoor. Je roept op tot mediarust, maar laat de meest mediageile figuur als woordvoerder optreden. Daarnaast al die mensen die ze op FB accepteren, terwijl ze niet willen, zeggen ze. Dan nog het liedje voor Dasha in de media..quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet die Zandweg eruit als het donker is
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |