Bronquote:Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.
Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.
Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.
Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.
Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
nou Blauwquote:
Je kind verliezen en ook nog eens op zo'n afschuwelijke manier, daar kun je behoorlijk door van je stuk raken hoor.quote:
Niks aan het handje? Ze zijn wel hun dochter kwijtquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Ja, een opmerkelijke keuze.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef StaceySinger het volgende:
Toch vreemd dat ze (volgens de speurhonden) hier over de Utrechtseweg liep (die verhard is en waar verlichting is ) er toch voor gekozen heeft om hier linksaf een donker bospad in te slaan (Zandweg) richting spoor.
[ afbeelding ]
Deed alsof?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Deed alsof ze gedrogeerd was.
Niks aan het handje.
Tel erbij op dat de machinist verklaart had dat ze erbij stond als een zombie. Dit werd bevestigd door Peter r de Vries.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deed alsof?
Hij geloofde daar sterk in. Niet zo gek als je dochter ineens voor een trein ligt en je geen signalen hebt herkend dat ze wellicht levensmoe was.
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?quote:
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.quote:
Ja, dat mag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hij wilt toch weten wat er gebeurd is?
Die man is zijn dochter verloren, het is dan niet zo gek dat je niet meer zo helder denkt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
Een meisje dat dood wil wel schijnbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet die Zandweg eruit als het donker is
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Ik vind het ook merkwaardig, hoor. Je roept op tot mediarust, maar laat de meest mediageile figuur als woordvoerder optreden. Daarnaast al die mensen die ze op FB accepteren, terwijl ze niet willen, zeggen ze. Dan nog het liedje voor Dasha in de media..quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik telkens als ik hem hoor praten.
Ik vind het ook vreemd dat hij alle vriendschapsverzoeken op Facebook heeft geaccepteerd en nu zijn toekomstige Facebookposts automatisch deelt met duizenden onbekenden. Moet hij natuurlijk zelf weten, maar ik vind dat raar, dat is een mening.
Daarnaast wist hij het bij Pauw een aantal keer volgens hem beter dan de politie en het NFI. Dat bleek telkens onjuist.
Ik had al voorspeld dat het met de 'aangetroffen drugs in het lichaam door Frank vd Groot' waarschijnlijk om GHB zou gaan en dat dit al standaard in het lichaam aanwezig is. Daarnaast heeft ze wijn gedronken, en ook wijn kan het GHB-niveau verhogen vanwege de aanwezige GBL.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Slaat een meisje van 16 s'nachts zo'n zandpad in ?
[ afbeelding ]
Met zo een lichte lucht? We weten allemaal wel het verschilk tussen dag en nacht, daarvoor hoef je geen sensatieplaatje te fabrieken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Was het wel helder maanlicht? Of was het bewolkt?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]Ga er eens heen, en maakt foto's bij een helder maanlicht.
Idd, bovendien wat kon haar in 't slechtste geval gebeuren op een donker pad? Vermoord worden door een enge vent? Had ze ook niet zo erg gevonden als je ziet wat ze daarna gedaan heeft. Speculaas: Geen zelfdmoord, maar ze is door een enge vent gedwongen dat pad in te gaan en daar heeft hij haar misbruikt en gewurgd en 't lijk met wat ondersteuning van boomstam(metje) of zo op 't spoor gezet. Perfecte moord.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een meisje dat dood wil wel schijnbaar.
Mission accomplished.
Ze was blijkbaar dronken. Dan doe je wel vreemde dingen ja? Niet zo heel raar toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:43 schreef StaceySinger het volgende:
Toch vreemd dat ze (volgens de speurhonden) hier over de Utrechtseweg liep (die verhard is en waar verlichting is ) er toch voor gekozen heeft om hier linksaf een donker bospad in te slaan (Zandweg) richting spoor.
[ afbeelding ]
Dronken?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:13 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ze was blijkbaar dronken. Dan doe je wel vreemde dingen ja? Niet zo heel raar toch?
Op de videobeelden leek ze ook niet dronken. Ze liep met vastberaden stappen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dronken?
Geen idee wat ze eerder op de avond op had, maar in de Lets get Down 2 glazen witte wijn gedeeld met haar vriendinnen. Dan ben je imo niet erg dronken meer om 05:30 uur.
juist om 02.15 liep ze nog als een kievitquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:18 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Op de videobeelden leek ze ook niet dronken. Ze liep met vastberaden stappen.
Inderdaad en zo stoned als een zombie op dat spoor dus ook nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:20 schreef Specularium het volgende:
Helaas, gaat de hele theorie over geile dealers niet door.
Wordt niet alleen aangemaakt na het intreden van de dood. Wanneer je een lichaam compleet droogkookt vind goud, zilver, platina en daarnaast een hele zwik een giffen en drugs.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand hier hoe dat werkt met GHB?
Ze hebben dus GHB in de resten gevonden, een stofje wat na het intreden van de dood wordt aangemaakt. Als ik het goed begrepen heb in de hersenen, hoe werkt dat dan na zo'n klap met een trein, lichaam was niet meer intact.
GHBquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand hier hoe dat werkt met GHB?
Ze hebben dus GHB in de resten gevonden, een stofje wat na het intreden van de dood wordt aangemaakt. Als ik het goed begrepen heb in de hersenen, hoe werkt dat dan na zo'n klap met een trein, lichaam was niet meer intact.
Deed de vriend van Kris Kremers ook na een paar weken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:43 schreef mijntjexx het volgende:
Heeft die vader een liedje uitgebracht voor zijn dochter? Dat je dat een jaar of langer nadien doet ok maar nu al
Ze kwam niet uit de buurt, waarom zou ze weten dat het ene bospaadje 450 meter korter is dan het andere bospaadje. Waarom zou ze überhaupt weten dat het paadje richting het spoor ging.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:48 schreef StaceySinger het volgende:
En dan volgens de speurhonden de groene route gelopen heeft langs het spoor,dat is een donker modderig zandweggetje .
Ook vreemd dat ze route naar de spoorwegovergang (pd)niet langs de vlaggetjes gelopen is .
Dat is 450 m korter en het is een verhard fietspad
[ afbeelding ]
ze woont daar vlakbij op 2.5 kmquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze kwam niet uit de buurt, waarom zou ze weten dat het ene bospaadje 450 meter korter is dan het andere bospaadje. Waarom zou ze uberhaupt weten dat het paadje richting het spoor ging.
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze woont daar vlakbij op 2.5 km
haar school is daar vlakbij 1.5 km
en veel school kinderen gebruiken die fietspaden om naar school te fietsen
Zonder fiets, verlichting en alleen lopend zou ik die keuze ook maken midden in de nacht.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zonder fiets, verlichting en alleen lopend zou ik die keuze ook maken midden in de nacht.
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomenquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een verhard fietspad (Utrechtseweg) of een modderig bospad, met een normale stadsfiets kies ik toch voor dat eerste.
Dat is inderdaad opmerkelijk, maar ik vind het niet opmerkelijk welk modderpaadje ze daarna heeft genomen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomen
donker- geen straatverlichting - modderig
Het was die nacht zwaar bewolkt. De volle maan zal weinig zicht hebben geboden.
bijna waarquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.
of zoals wel meer mensen doen, je volgt het spoor.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat ze van plan was naar huis te lopen (bijvoorbeeld na een ruzie met haar vriendinnen?) dan lijkt het me inderdaad dat ze gewoon die Utrechtseweg zou aanhouden. Al helemaal omdat dat bospad niet verder gaat dan de Maartensdijkseweg, waarna je toch weer terug zou moeten naar de Utrechtseweg, dan ben je dus aan het omlopen.
Ja, maar ook die gaan toch weer naar die Utrechtseweg. Dronken of niet, nacht of dag, het lijkt me niet dat je door het erf van anderen, door bosmodder en over een weiland naar huis gaat lopen als er een prima alternatief is dat waarschijnlijk nog sneller is ook.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
bijna waar
de verharde fietspaden lopen praktisch tot aan Hollandse Rading
[ afbeelding ]
Vreemd was dat filmpje waar ze liep, dat veel mensen nog een persoon bij haar zagen lopen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist daarom is het ook opmerkelijk dat ze die Zandweg heeft genomen
donker- geen straatverlichting - modderig
Het was die nacht zwaar bewolkt. De volle maan zal weinig zicht hebben geboden.
Dat is niet vreemd. Herinneringen zijn bewerkbaar, mensen kunnen haar alleen gezien hebben maar zich later herinneren dat er iemand bij liepquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vreemd was dat filmpje waar ze liep, dat veel mensen nog een persoon bij haar zagen lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |