En dus.. omdat hij investeert in goed gereedschap, moet hij het maar voor een appel en een ei doen? Er 'staat' gewoon X uur voor die klus bij die garage, en dat is wat hij moet hanteren om jou een offerte te kunnen doen. Misschien is hij wel een half uurtje eerder klaar.. tiswat.. heeft ie netto misschien een tientje verdiend op de arbeid. Tiswat.quote:Op maandag 28 december 2015 23:19 schreef klawie het volgende:
Om effe op jou post terug te komen sd
Neem aan dat een garage wel goed gereedschap heeft die maakt alles met de luchttol los en heeft zo'n sprijder op lucht om de hoes te sprijden schuif je over de aandrijfas en dan zet je hem weer los daarna tol je alles weer vast
Helemaal mee eens maar gereedschap zit in het uur prijs en tuurlijk kan je niet op de miniuut zeggen hoelang je er mee bezig bent maar er zit een verschil tussem 30 min of 3uur dat is geen tientjes werk meerquote:Op maandag 28 december 2015 23:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dus.. omdat hij investeert in goed gereedschap, moet hij het maar voor een appel en een ei doen? Er 'staat' gewoon X uur voor die klus bij die garage, en dat is wat hij moet hanteren om jou een offerte te kunnen doen. Misschien is hij wel een half uurtje eerder klaar.. tiswat.. heeft ie netto misschien een tientje verdiend op de arbeid. Tiswat.
Autorijden kost geld. Je zeurt aan de pomp toch ook niet dat je litertje brandstof voor een duppie geproduceerd wordt, of bij de super dat ze dat brood eigenlijk voor 9 ¤ct hebben gebakken?
Die man houdt aan een uur arbeid gewoon een tientje over aan het eind van de dag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 01:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar gereedschap zit in het uur prijs en tuurlijk kan je niet op de miniuut zeggen hoelang je er mee bezig bent maar er zit een verschil tussem 30 min of 3uur dat is geen tientjes werk meer
We kennen allebei dat truukje met de frisdrankfles wel denk ik maar de homokineet er af halen maakt het enorm veel makkelijker.quote:Op maandag 28 december 2015 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ALS je de goede spullen hebt wel ja, want ook een rekhoes rent er bepaald niet vanzelf omheen.
Veel plezier op de krik met een doppendoosje van de praxis.
Het ging mij meer om het verschil in prijsstelling tussen de garages, hij rekent voor de hoes ook ¤40 ex btw.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef vannelle het volgende:
En qua kosten heb je gelijk trouwens. Het is een bedrijf, geen filantropische instelling.
Tuurlijk verdienen ze er op maar ook dat lijkt me aardig marginaal, het is idd niet zo dat als je de hoezen laat vervangen je de volgende week de garage-eigenaar in een Ferrari ziet rijden of zo.
Ik denk dat ik dit maar ga proberen. Met een schroevendraaier raakte het al snel beschadigd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:39 schreef daNpy het volgende:
Voorzichtig duwen met een smal stomp voorwerp?
Daar is het rubber te dik voor, en het gat te krap.quote:Of proberen het er te ver in te duwen en dan weer eruit te trekken tot hij er rondom in plopt
Met deze koude dagen gaan de accu's sneller kapot/minder goed werken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
M'n broertje denkt dat zijn accu (eigenlijk niet zijn accu, maar die van zijn auto ) slechter wordt.
Kun je dat ergens aan meten? Moet na een ritje er >12V op staan? Als er 11,5V op staat is je accu leeg toch?
Prima, later vandaag even de multimeter pakken danquote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:36 schreef Coolwhip het volgende:
[..]
Met deze koude dagen gaan de accu's sneller kapot/minder goed werken.
Je kan het gewoon checken met een multimeter.
Edit: Verkeerd gelezen. Inderdaad gewoon meten, onder 12 volt is vaak niet goed nee
Volkswagen toevallig?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:15 schreef loveli het volgende:
Hard rempedaal als 'ie langer dan een dag stilstaat. Vacuum probleem of kan het ook aan iets als remvloeistof liggen?
Even de motorkap open en lekje zoeken is niet zo moeilijk, tenzij de kabel voor motorkapontgrendeling is losgeschoten
Moeilijk aanslaan icm zwart roken. Het is wel aan te raden jaquote:Op maandag 18 januari 2016 12:13 schreef xaban06 het volgende:
Ik rij een diesel uit 2004, geen klachten, maar als ik de auto uitlees kom ik foutmeldingen tegen over alle 4 de gloeibougies. Stel de bougies zijn echt kapot, waar aan merk je dat en dien je ze gelijk te vervangen?
van beide geen last, nog andere symptomen?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moeilijk aanslaan icm zwart roken. Het is wel aan te raden ja
Ze breken wel eens ja. Gevoel kwestie voornamelijkquote:Op maandag 18 januari 2016 13:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
van beide geen last, nog andere symptomen?
Misschien wil ik ze zelf gaan vervangen. Breken ze vaak af?
Ook met een momentsleutel?quote:Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ze breken wel eens ja. Gevoel kwestie voornamelijk
Hoe wil je dat gaan doen? Stoppen als je een bepaalt moment bereikt?quote:
Ja?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef densmee het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen? Stoppen als je een bepaalt moment bereikt?
Maaar dat mag helemaal niet . Dan heb je zo'n duur vibropack nodigquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sleutel instellen op een groter/hoger moment gok ik.
quote:Op maandag 11 januari 2016 21:12 schreef RickHD90 het volgende:
Weet niet of dit echt onder onderhoud valt.. maar toch even vragen!
Ik heb op mijn motorkap en zijscherm een paar kleine roestpuntjes door steenslag. Ook heb ik een kras op m'n deur.
Kan ik de roestpuntjes gewoon licht opschuren en plamuren tot het weer glad en strak is? Hoe zit dit met de roest (oppervlakkig), moet ik hier nog iets voor gebruiken of kan ik dit als er ware ook wegschuren zodat het onderhuids niet door gaat? Ik denk dat de meeste krassen wel kunnen worden gefixt door het te polijsten / scratch remover te gebruiken.
Beru geeft aan wat de aanhaal momenten moeten zijn.quote:
Ja, dat weet ik ook allemaal wel. Maar je wil hem eerst los hebben, blijkbaar wil je dat met een momentsleutel doen, prima, whatever floats your boat, maar nu geeft de momentsleutel aan dat je het max moment hebt bereikt maar hij wil niet los? Wat dan bedoel de ik, toch naar de garage? Specialist inhuren?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Beru geeft aan wat de aanhaal momenten moeten zijn.
http://www.autolite.nl/bougies/pdf/beru-7.pdf
Of begrijp ik iets niet?
Haha op die fietsquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook allemaal wel. Maar je wil hem eerst los hebben, blijkbaar wil je dat met een momentsleutel doen, prima, whatever floats your boat, maar nu geeft de momentsleutel aan dat je het max moment hebt bereikt maar hij wil niet los? Wat dan bedoel de ik, toch naar de garage? Specialist inhuren?
Een dure vibropack kopen .quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haha op die fiets
Nou ja, als de bougie niet loskomt bij het bereiken van het aangegeven moment, sjah dunno, zeg jij het eens, wat moet ik dan doen?
motoroliequote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga morgen olie verversen van een Opel Corsa. Even filmpjes kijken voor de zekerheid enzo.
Wat smeren ze in onderstaand filmpje bij 5:23 op het filter? Wat is de zin en onzin hier van?
Betere afdichting, makkelijker vast en de volgende keer los draaien.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga morgen olie verversen van een Opel Corsa. Even filmpjes kijken voor de zekerheid enzo.
Wat smeren ze in onderstaand filmpje bij 5:23 op het filter? Wat is de zin en onzin hier van?
Kan ik er ook een kroonklem voor in de plaats doen? Betreft de koplamp van een auto.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:30 schreef loveli het volgende:
Hiermee:
[ afbeelding ]
http://www.vdhtools.nl/ta(...)iment_kraftmann_1423
www.avdhoeff.home.xs4all.(...)angen-en-krimpen.pdf
Als je je auto wilt zien branden moet je dat zeker doen, anders gewoon netjes amp stekker aanknijpen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Kan ik er ook een kroonklem voor in de plaats doen? Betreft de koplamp van een auto.
Heb hier nog zo'n 6 delige klem zitten, maar heb er eigenlijk dus maar 2 nodig. Kan je daar in snijden?
Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef vincm het volgende:
Mijn auto (Toyota Corolla 2004) begon een tijd geleden te piepen op lage snelheid, zodra de auto warmgereden was. Heel irritant bij bijvoorbeeld file of ander langzaam rijdend verkeer in de stad.
Garage 1 heeft gezegd dat het aan de remblokjes (voorkant auto) lag die niet helemaal gelijk versleten aan de buitenkant, en heeft de buitenste randjes schuin afgeschuurd. Ik was blij, want dat was een simpele ingreep. Nog geen twee weken later merkte ik op dat het probleem nog niet verholpen was, dus nu naar grage 2 (Toyota dealer) dezelfde vraag neergelegd, want hij moest er toch zijn voor een wintercheck, nieuwe banden etc. Zij meldden slecht nieuws: de remklauwen aan de voorkant konden niet goed klemmen/bewegen (?!) en hebben dus verminderde remkracht. Die moeten eigenlijk vervangen worden. De piep komt van de remklauwen achter, daar is iets niet goed gangbaar (zuigers?). Twee opties: gangbaar maken (200 euro) met het risico dat dan blijkt dat ze alsnog vervangen moeten worden (+ 375 euro), of meteen vervangen voor 375 euro. Ohja, en die aan de voorkant moeten dus ook vervangen worden (+ 375 euro).
Nu is 750 euro voor het vervangen van 2 sets remklauwen behoorlijk veel vergeleken met de waarde van de auto. Veiligheid voorop, maar iets zegt me dat het wel heel makkelijk is om te zeggen dat ze maar vervangen moeten worden. Is dit redelijk?
tl;dr: De vraag die ik uiteindelijk wil stellen, is of dit redelijke prijzen zijn (375 euro per set remklauwen, dus materiaal en arbeid, dus 750 voor 4 nieuwe remklauwen) en of dit uberhaupt een redelijk verhaal is of dat ik bang gemaakt wordt.
Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:19 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.
Via Ebay Duitsland is een set TRW te bestellen voor ongeveer hetzelfde bedrag (80 / 60 euro)
Voordeeel van de Engelse site is de enorme hoeveelheid klein materiaal die ze voeren. Ik zou gelijk een set geleidepennen meebestellen.
Ligt eraan hoe makkelijk je de leidingen en slangen los krijgt. Maar jij denkt dat een garage alleen uurtarief rekent als jij met eigen onderdelen aan komt?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef vincm het volgende:
[..]
Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.
Dit beantwoordt mijn vraag thanks. Ik laat hem dus eerst keuren, als dat eenmaal in orde is gaat de andere set er op en dan uitlijnen. Stuur staat hoe dan ook scheef dus het moet gebeuren.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
quote:Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
¤450 + wat de gek er voor geeftquote:Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
Fout dacht ikquote:Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
Dat zou wel erg simpel zijn hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:10 schreef Chunees het volgende:
hoe meer pk, des te hoger de waarde toch?
Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Maar ¤9000 - ¤9500 lijkt mij redelijk?
Zo moeilijk is toch niet op Autoscout te kijken?
Geen idee hoeveel marge garages erop pakten. Ik heb ze voor die km stand en jaartal wel voor 10.5-11 te koop zien staan dood vandaar wat mijn schatting van 9k.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou wel erg simpel zijn hè.
[..]
Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.
Neem je remblokken gelijk meequote:Op maandag 8 februari 2016 20:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil mijn remschijven binnenkort vervangen. Nooit eerder gedaan.
Ik denk:
Velg eraf, remklauw eraf, 1 bout wat de schijf op zijn plek houd er af. En dan nieuwe schijf erop.
Komt daar nog wat bij komen? Moet je iets met de nieuwe schijven doen, ontvetten oid?
Blokken zijn nog niet heel lang geleden gedaan, dus zou het zonde om ze weer te gaan vervangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Neem je remblokken gelijk mee
Goede Een volgorde.
Moeren/bouten van je wiel een slag losdraaien
Auto opkrikken, brug
Wielen ervan
Remklauw eraf door middel van Inbus of bouten ( check wel even of je toevallig geen inbus 7 nodig hebt voor je remklauw)
Remklauw ophangen aan je veerpoot zodat er geen stress op je remkabel staat.
(Misschien bracket voor remklauw losmaken)
Remschijf eraf halen, kan eventueel vast zitten met een schroefje/inbus
Stofhoes van je remklauw goed schoonmaken.
Zuiger van je remklauw terugduwen met een lijmklem o.i.d.
Nieuwe schijven monteren
Klauw en blokken goed terug monteren met keramisch vet en kopervet op de juiste plekken.
Wielen weer terug monteren
Wielen vastzetten met een momentsleutel.
Voor je gaat rijden eerst even je rempedaal een paar keer intrappen. Zo zet je je zuiger weer tegen je remblokken aan.
Kijk van tevoren even wat Jijbuis filmpjes, daar leer je een boel van...
Dan zou ik wel even een schuurpapiertjes over je blokken halen om ze iets op te ruwenquote:Op maandag 8 februari 2016 21:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Blokken zijn nog niet heel lang geleden gedaan, dus zou het zonde om ze weer te gaan vervangen.
Stofhoes schoonmaken? Dat moet ik even Googlen
Dat je je blokken moet insmeren weet ik, maar die wil ik niet vervangen. Kopervet is slecht voor je ABS sensor dacht ik? En waarom EN keramisch EN kopervet?
Schijven moet je ook ergens mee insmeren of niet (nee, niet met vet, maar iets van ontvetter oid of hoeft dat niet?)
Dat word in principe elk vetquote:Op maandag 8 februari 2016 21:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geen keramisch ver gebruiken. Wordt hard na een tijd
Ate Plastilube bedoel je?quote:Op maandag 8 februari 2016 21:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geen keramisch ver gebruiken. Wordt hard na een tijd
Niet te veel koper vet, dan gaat het goed. Geleidepennen invetten met ATE remzuigervet.
Thanks!quote:Op maandag 8 februari 2016 21:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dan zou ik wel even een schuurpapiertjes over je blokken halen om ze iets op te ruwen
[ afbeelding ]
Stofhoes is de piston boot, zit om de zuiger van de rem heen. vrij eenvoudig.
Kopervet gebruik je om je blokken goed te laten geleiden. Je duwt met de remzuiger namelijk je remblokken op de remschijven. Dit moet op bepaalde punten wel gesmeerd worden.
Keramisch vet is beter omdat dat een hoger smeltpunt heeft dan kopervet. Voor je geleiderpennen kun je ook beter keramisch vet gebruiken omdat deze warmer schijnen te worden
Schijven kan je schoonmaken met remreiniger om de fabrieksbeschermlaag eraf te halen.
Heb je toevallig een Ford of VW? dan heb je kans dat je Inbus 7 nodig hebt.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:28 schreef xaban06 het volgende:
Stofhoes kan je gewoon met een doekje afnemen of?
Oude BMW. Een E46 uit 2004. Maar achter de maten kom ik welquote:Op maandag 8 februari 2016 21:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heb je toevallig een Ford of VW? dan heb je kans dat je Inbus 7 nodig hebt.
Ja hoor, er komt daar een boel vuil op en dan kan je erafhalen met idd een doekje.
Daarna kun je nog voor het mooie je rubbers even invetten, maar over het nut daarvan zijn de meningen verdeelt
Voorschijven? Die zijn vrij eenvoudig gelukkig..quote:Op maandag 8 februari 2016 21:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oude BMW. Een E46 uit 2004. Maar achter de maten kom ik wel
Ik wil ze gelijk alle 4 doen. Of zit ik achter met de handrem oidquote:Op maandag 8 februari 2016 21:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Voorschijven? Die zijn vrij eenvoudig gelukkig..
Normale doppenset en sleutelset is voldoende.
ABS sensor is even priegelen maar lukt ook goed
Nee, ATE remzuigervet.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ate Plastilube bedoel je?
https://www.winparts.nl/f(...)et-35ml/p459349.html
FTFYquote:Op maandag 8 februari 2016 21:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Dus uitzoeken welke maten gereedschap ik nodig heb & kopen.
Remschijven kopen.
Keramisch vet kopen.
Kopervet en ATE remzuigervet kopen.
Remreiniger kopen.
Stofhoes kan je gewoon met een doekje afnemen of?
Wat wil je doen met een ABS-sensor bij het vernieuwen van de remmen?quote:Op maandag 8 februari 2016 21:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Voorschijven? Die zijn vrij eenvoudig gelukkig..
Normale doppenset en sleutelset is voldoende.
ABS sensor is even priegelen maar lukt ook goed
Yup, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik wil ze gelijk alle 4 doen. Of zit ik achter met de handrem oid
quote:Op maandag 8 februari 2016 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat wil je doen met een ABS-sensor bij het vernieuwen van de remmen?
[..]
Yup, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.
Oh trommelprincipe, niet verwacht op een BMW, maar ach kleinigheidje hou jequote:Op maandag 8 februari 2016 21:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij recht toe recht aan zonder speciaal gereedschap.
In ieder geval, bedankt voor jullie hulp!
Bij de E46 zit de handrem in zo'n trommelrem constructie.. Dus je hoef je zuiger niet te draaienquote:Op maandag 8 februari 2016 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat wil je doen met een ABS-sensor bij het vernieuwen van de remmen?
[..]
Yup, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig.
Dan wacht je niet lang genoegquote:Op maandag 8 februari 2016 21:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kopervet nog nooit hard zien worden
Ligt volkomen aan de staat. 20dkm met super onderhoud of 135dkm met 24 eigenaren en matig onderhoud is nogal een verschilquote:
weet ik, maar qwa prijs vind ik alleen deze die er dichtbij in de buurt komtquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ligt volkomen aan de staat. 20dkm met super onderhoud of 135dkm met 24 eigenaren en matig onderhoud is nogal een verschil
Dakje bij van der laan kost geen ene drol of past dat niet ?quote:Op zondag 13 maart 2016 21:42 schreef monsterd. het volgende:
0,0 ervaring hiermee maar is het mogelijk om een vouwdak in te korten? Wil hem in de fiat, maar hij is te lang. Heb me rot gezocht naar een alternatief, maar kan niets betaalbaars vinden. Formaat van het dakje ligt op ongeveer 120 bij 94 cm. Dakje moet dus kleiner zijn. Suggesties?
Dat is een 500 dakje. Vind ik minder mooi. Ik wil graag dat hij doorloopt over het hele dak.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:54 schreef klawie het volgende:
[..]
Dakje bij van der laan kost geen ene drol of past dat niet ?
Ooh zoquote:Op maandag 14 maart 2016 06:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is een 500 dakje. Vind ik minder mooi. Ik wil graag dat hij doorloopt over het hele dak.
In het buitenland een export kenteken aanvragen en daarmee verzekeren?quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:22 schreef Chunees het volgende:
Volgens mijn verzekeraar (FBTO) kan in Nl pas verzekerd worden als kenteken bekend is. Dus ik blijf in een vacuum zitten. Stel dat je de auto zelf naar NL rijdt en tot schade maakt (of auto wordt gestolen vanuit huis) dan heb ik wel een probleem.
Wie heeft hier ervaring mee?
Zou best kunnen hoor.. 100 - 150 km reserve is redelijk normaal.. Beter dat als een lampje op het laatste nippertje als je nog 3 liter hebt en je ergens midden in de nacht in het buitenland moet gaan uitvogelen waar je rapido aan brandstof kunt komen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:34 schreef Fuszy het volgende:
Iemand een idee over hoe ik er achter kan komen of mijn benzinetank inhoud klopt met met mijn benzinemeter en boordcomputer die aangeeft hoe ver ik nog kan rijden?
Volgens mij staat in mijn specificatie dat er een 60L tank in zit. Echter als ik hem bijna naar 0 zou rijden, dan kan ik nog geen 50 liter tanken. 10L reserve lijkt mij ook vrij fors
Dat is ook wel weer waar. Aan dat idee heb ik ook weleens gedacht, maar het idee om stil te komen te staan omdat mijn auto compleet leeg is staat mij nog wat tegen . Volgens mij is het 'probleem' met de sensor dan ook niet opgelost. Ik weet dan alleen wel hoeveel ik ongeveer nog kan rijden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor.. 100 - 150 km reserve is redelijk normaal.. Beter dat als een lampje op het laatste nippertje als je nog 3 liter hebt en je ergens midden in de nacht in het buitenland moet gaan uitvogelen waar je rapido aan brandstof kunt komen.
Precies utvogelen kan door hem domweg leeg te rijden. Tankje benzine in de kofferbak en rijden
Niet doen met een diesel trouwens.. dat gaat vaak niet goed
Als hij aangeeft dat ik nog c.a. 75km kan rijden, dan krijg ik een waarschuwingssignaal. Dus die werkt wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn benzinemeter gaat ook tot onder nul en pas kilometers later gaat eindelijk het waarschuwingslampje branden. Dan heb je nog minstens 5 liter over.
Brand die al wel? Zo niet kun je nog wel doorrijden... (Tenzij die stuk is Maar dan gaat die bij het aanzetten van je auto ook al niet aan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Ook niet met een direct ingespoten benzine.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor.. 100 - 150 km reserve is redelijk normaal.. Beter dat als een lampje op het laatste nippertje als je nog 3 liter hebt en je ergens midden in de nacht in het buitenland moet gaan uitvogelen waar je rapido aan brandstof kunt komen.
Precies utvogelen kan door hem domweg leeg te rijden. Tankje benzine in de kofferbak en rijden
Niet doen met een diesel trouwens.. dat gaat vaak niet goed
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:31 schreef 1marcelfilms het volgende:
hoe vaak moet je nu werkelijk olie verversen?Het olieverversingsinterval is eens per 12 maanden of om de zoveel kilometer, hetgeen wat het eerste komt. Dus rijd je niet zo veel moet het inderdaad eens per jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:31 schreef 1marcelfilms het volgende:
hoe vaak moet je nu werkelijk olie verversen?Met zulke zooi vaker dan met kwaliteits olieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze verkopen nu Valvoline, is dat ook meuk?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met zulke zooi vaker dan met kwaliteits olie
pro tip:stop leak is troep https://usercontent1.hubstatic.com/8866994_f520.jpgquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:05 schreef loveli het volgende:
En nu ik hier toch ben.. mijne lekt een beetje, in hoeverre is zo'n blikje van Wynn slecht voor de motor? Om de lekkage goed op te lossen moet de motor eruit, leuke klus voor in de zomer. Kan het kwaad om tot die tijd met dat spul rond te rijden?
Wat jij laat zien is spul voor in koelvloeistof, wat ik vroeg was spul om in olie te doen tegen lekkage bij pakkingen en keerringen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:47 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
pro tip:stop leak is troep https://usercontent1.hubstatic.com/8866994_f520.jpg
beter geef je die geld uit aan een fles olie en dan af en toe bijvullen
halloquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat jij laat zien is spul voor in koelvloeistof, wat ik vroeg was spul om in olie te doen tegen lekkage bij pakkingen en keerringen.
Dus als je info hebt over iets tegen olielekkage, dan houd ik me aanbevolen.
Andere pro-tip: spul voor in koelvloeistof van bars leaks is beter spul dan stop-a-leak meuk van valma.
En van die geld ga ik huilen.
Pro tipquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:47 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
pro tip:stop leak is troep https://usercontent1.hubstatic.com/8866994_f520.jpg
beter geef je die geld uit aan een fles olie en dan af en toe bijvullen
Begin nooit aan die lapmiddelen, je verandert dan namelijk de eigenschappen van je vloeistof.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat jij laat zien is spul voor in koelvloeistof, wat ik vroeg was spul om in olie te doen tegen lekkage bij pakkingen en keerringen.
Dus als je info hebt over iets tegen olielekkage, dan houd ik me aanbevolen.
Andere pro-tip: spul voor in koelvloeistof van bars leaks is beter spul dan stop-a-leak meuk van valma.
En van die geld ga ik huilen.
Dat zeg ik, plan is om dat in de zomer te doen. Ik stelde de vraag of er een onschadelijke manier is om in de tussenliggende tijd niet te lekken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pro tip
Beter geef je dat geld uit aan een oplossing van het probleem ipv symptoombestrijding. Oftewel vervang of repareer het lekkende onderdeel.
geloof deze pro-chauffeur; als hij later een rijbewijs heeft, komt het allemaal goed.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:47 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
pro tip:stop leak is troep https://usercontent1.hubstatic.com/8866994_f520.jpg
beter geef je die geld uit aan een fles olie en dan af en toe bijvullen
Waar lekt hij dan in godsnaam wel dan niet, als de motor daarvoor er uit moetquote:Op woensdag 30 maart 2016 17:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zeg ik, plan is om dat in de zomer te doen. Ik stelde de vraag of er een onschadelijke manier is om in de tussenliggende tijd niet te lekken.
Er lekt dus geen koelvloeistof, maar olie. De plek is onschuldig, maar niet te bereiken zonder de motor eruit te halen. Daar wil ik de tijd voor nemen (heb ik nu niet), zodat ik meteen andere dingen kan vervangen waar ik normaal niet bij kan.
Gezien het feit dat vraagsteller al Action vermeld zal het echt geen premium merk wezen...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze verkopen nu Valvoline, is dat ook meuk?
Krukaskeerring.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waar lekt hij dan in godsnaam wel dan niet, als de motor daarvoor er uit moet
Euh.....quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als ik jou was, dan zou ik eerst de axiaal lagers controleren
Een axiaal lager vangt de axiaal krachten op die uitgeoefend worden op de krukas. Zijn deze versleten dan gaat de krukaskeering lekken omdat er te veel speling is.quote:
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:15 schreef loveli het volgende:
Hoe check ik dat? Het is een oud beestje met relatief weinig kilometers (vergelijkbare auto's hebben 1 à 2 ton meer op de teller). Leek me plausibel dat de keerring het na zoveel jaar begeeft.
Ik heb even wat huiswerk te doen, lees ikquote:Op woensdag 30 maart 2016 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.
Grapjas..TT niet in de gaten? Niet iedereen heeft een volledige uitrusting voor handen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.
hoeveel over de max? Een beetje is niet heel verschrikkelijk als hij verbruikt. Een halve liter wordt gekker.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:23 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb mijn motorolie bijgevuld.
Zo slim als ik ben, ben ik nu over de max heen gegaan.
Hoe erg is dit? Mijn schoonvader zei dat ik hem beter helemaal leeg kan laten lopen nu, want dit zou best slecht zijn.
Geen probleem wbv de APK. Zolang hij maar open en dicht kan met de handgreep.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:36 schreef Carlos93 het volgende:
Iemand die hier toevallig weet of een een APK afkeurpunt is als het deurslot van de bestuurdersdeur niet makkelijk geopend kan worden met de sleutel, maar wel gesloten? Kan met veel moeite het slot openen als ik naar links en rechts draai. Slot gaat open als ik de sleutel naar rechts draai ipv links.
De deur zelf is overigens niks mis, centrale deurvergrendeling werkt ook gewoon op 3 van de 4 sloten (passagiersdeur achterbank schiet dicht maar direct weer open als ik deuren vergrendel)
Hartelijk dank, dan breng ik hem met een gerust hart weg voor de keuring binnenkort .quote:Op woensdag 27 april 2016 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen probleem wbv de APK. Zolang hij maar open en dicht kan met de handgreep.
Ja dat kan prima. Maar hoelang heeft de auto stil gestaan voor je ging peilen?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:07 schreef xaban06 het volgende:
E46 diesel.
Ik rij straks naar Belgie, zo een 200km. Net ff peilstok gemeten, aan de lage kant. Ik wil bijvullen maar de dop komt niet los.
Is bijvullen via de peilstok mogelijk?
Auto staat sinds gisteren 23:00 stil.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:18 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ja dat kan prima. Maar hoelang heeft de auto stil gestaan voor je ging peilen?
Wees iig heel voorzichtig met het bijvullen van olie bij een diesel. Daarmee wil je niet teveel olie in je blok hebben.
Olie hoeft niet perse op max te zitten. Gooi bijvoorbeeld eerst eens 200/300ml bij en kijk wat het uit maakt. In mijn geval is het verschil tussen min en max precies een liter.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Auto staat sinds gisteren 23:00 stil.
Ik heb een pomp met slang, dus morsen zal ik niet doen en teveel vullen kijk ik wel mee uit
600ml gevuld, zit aan de max.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:26 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Olie hoeft niet perse op max te zitten. Gooi bijvoorbeeld eerst eens 200/300ml bij en kijk wat het uit maakt. In mijn geval is het verschil tussen min en max precies een liter.
Vergeet niet als de auto een nachtje stil heeft gestaan nog eens te peilen. Oliepeil kan verschillen omdat je net pas bij hebt gevuld.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:09 schreef xaban06 het volgende:
[..]
600ml gevuld, zit aan de max.
Volgende week maar eens langsbrengen om het geheel te vervangen.
Thanks voor het snel reageren.
Timing verneukt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als het na de riemwissel er in is gekomen dan lijkt het mij al wel evident waar het weg komt.
Dit na 70k? Hoe oud is 'ie?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:00 schreef Carlos93 het volgende:
Is er iemand die eventjes een blik wilt werpen op de volgende link: http://imgur.com/a/RMUOT
Is van links en rechts achter. Het lijkt me er niet heel goed uit zien, maar misschien ligt dat ook wel gewoon aan mij.
Aan vervanging toe? En apk afkeur? Of is dat een normale staat na zo'n 70k km?
Niks aan de handquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:00 schreef Carlos93 het volgende:
Is er iemand die eventjes een blik wilt werpen op de volgende link: http://imgur.com/a/RMUOT
Is van links en rechts achter. Het lijkt me er niet heel goed uit zien, maar misschien ligt dat ook wel gewoon aan mij.
Aan vervanging toe? En apk afkeur? Of is dat een normale staat na zo'n 70k km?
Haha dit setje is slechts 2 jaar oud. Roadtrip gedaan door het Oostblok en leef nu in Engeland in een gebied waar de wegen in zeer slechte staat zijnquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit na 70k? Hoe oud is 'ie?
Volgens mij is afkeur alleen bij een gebroken veer of lekkende schokbreker en dat lijkt me zo niet aan de orde.
Hartelijk dankquote:
Hoeft inderdaad niet nieuw te zijn, maar zonder ondeelnummer kan ik moeilijk rond gaan bellenquote:Op maandag 9 mei 2016 14:43 schreef vannelle het volgende:
Probeer eens een sloperij of via www.onderdelenlijn.nl of zo.
Het hoeft toch niet nieuw te zijn? Als het maar werkt.
Ja dat is ongeveer een jaar geleden. Nog even nagaan of ik een grote of een kleine beurt moet laten uitvoeren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:31 schreef oldford het volgende:
Was de vorige beurt soms 1 jaar geleden?
Bij mijn Citroen (zelfde principe en werking) springt deze ook ineens naar 0 na 1 jaar.
Wat voor motor?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:21 schreef Jiang153 het volgende:
Twee vragen:
•
Opel Astra, bij koude start dan hoor ik altijd een vervelend piepend geluid in de motorruimte alsof een riem ergens aanloopt. Wanneer ik echter vertrek en 50m/100m rijdt dan is het verdwenen en komt het ook niet meer terug.
Dit gebeurt alleen als de auto bijvoorbeeld langer dan 2/3 uur stil heeft gestaan.
•
Heel soms dan heb ik dat als ik de auto start hij dan meteen naar de 1500 toeren springt. Wanneer ik dan vertrek in z'n 1 dan gaat die meteen door naar ca. 2500 toeren dus dan schakel ik gelijk door naar z'n twee etc. Ook hier geldt dat het na ca. 100m rijden weer is verdwenen en als ik een dan uitzet en weer aanzet dan is er weer niets aan de hand.
Erg? Suggesties om wat het gaat?
Zou zsm naar dat geluid laten kijken. Kan in je distributie zitten.quote:
Distributie + WP vervangen op 12/2013 en er is in totaal nu 25k mee gereden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:27 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Zou zsm naar dat geluid laten kijken. Kan in je distributie zitten.
Hoelang zit de huidige riem en waterpomp er op?
Dat lopen in hoge toeren kan je stappenmotor zijn. Even schoonmaken anders vervangen.
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er binnen die periode niks kan gebeuren met die riem. Laten controleren dus!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Distributie + WP vervangen op 12/2013 en er is in totaal nu 25k mee gereden.
Vervangingsperiode was 4 jaar of 60k volgens mij.
Vriendelijke bedankt ! Hoef ik me geen zorgen te makenquote:Op zondag 15 mei 2016 20:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Warme luchtaanzuigen tbv sneller opwarmen van de motor. Kan geen kwaad als hij er af ligt.
U zijt welkomquote:Op zondag 15 mei 2016 22:18 schreef Isane het volgende:
[..]
Vriendelijke bedankt ! Hoef ik me geen zorgen te maken
Ah. top. Bedankt! Het zal wel geen universele slang zijn, dus dan zal ik die bij de VAG-dealer moeten kopen. En de auto is zeker niet bruikbaar totdat de slang vervangen is?quote:
vraag aan jou: abs sensor met foutmelding. Heeft goed schoonmaken met remmenreiniger of heeft dat geen zin?quote:
Je kunt er mee rijden, alleen heb je kans dat je last krijgt van olie lekkage en olie dampen in het interieurquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:05 schreef Droefkalkoen het volgende:
[..]
Ah. top. Bedankt! Het zal wel geen universele slang zijn, dus dan zal ik die bij de VAG-dealer moeten kopen. En de auto is zeker niet bruikbaar totdat de slang vervangen is?
Heeft naar mijn inziens geen zin dat schoonmaken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
vraag aan jou: abs sensor met foutmelding. Heeft goed schoonmaken met remmenreiniger of heeft dat geen zin?
Vermoedde ik al. Dan schroef ik er een paar nieuwe in.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heeft naar mijn inziens geen zin dat schoonmaken.
Zuigt de motor dan ook niet valse lucht aan via de open slang? Of zie ik dat verkeerd? Ik laat hem sowieso morgen staan, eerst maar even langs de dealer voor een nieuwe slang.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je kunt er mee rijden, alleen heb je kans dat je last krijgt van olie lekkage en olie dampen in het interieur
Je spreekt over 'valse lucht' als er een lek in de brandstof zijde van de motor zit, bijvoorbeeld in de lucht aanzuigslang of inlaatspruitstuk. Deze slang is niet heel belangrijk, maar moet wel dicht zijn, want nu vervuilt door dat gat je olie, en dus de motor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:30 schreef Droefkalkoen het volgende:
[..]
Zuigt de motor dan ook niet valse lucht aan via de open slang? Of zie ik dat verkeerd? Ik laat hem sowieso morgen staan, eerst maar even langs de dealer voor een nieuwe slang.
Hankook is ook oké tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef FransDeens het volgende:
Michelin, bridgestone, vredestein of pirelli.
Ik zie het, net zoals Nokian, maar die zijn bijna even duur als Continental, Vredestein, Pirelli of Bridgestone. Scheelt een tientje per band.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hankook is ook oké tegenwoordig
http://www.anwb.nl/auto/t(...)ndentest/205-55-R16V
Voelt toch verkeerd om goedkope banden onder je Premium auto te leggen, of niet?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zie het, net zoals Nokian, maar die zijn bijna even duur als Continental, Vredestein, Pirelli of Bridgestone. Scheelt een tientje per band.
Continental is rommel idd.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:17 schreef FransDeens het volgende:
Michelin, bridgestone, vredestein of pirelli.
Als je dan kijkt wat ze daarmee bedoelen:quote:Goed tot zeer goed op droog wegdek en als het gaat om verbruik. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op nat wegdek.
Conti is écht geen rommelquote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Continental is rommel idd.
En Hankook is al heel lang oke. in japan rijden complete raceklasses op Hankook, en al heel lang ook.
Echt niet?quote:
Me too, maar ze konden me niet vertellen of ze in de maat van mijn achterbanden geleverd konden worden, dus ben ik effe voor iets anders gegaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:10 schreef Catch22- het volgende:
Ik wou Michelin cross climates er onder leggen. Maar toen kon ik voor weinig een zomerset krijgen en er lagen al winterbanden onder.
All season is tegenwoordig prima, als je niet teveel kilometers maakt.
Je sarcasmeradar is echt helemaal compleet naar de klote sjuk, ik adviseer je om met spoed langs een sjuk-O-loog te gaan om jezelf te laten uitlezen/resetten.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, is echt een goed merk. Snap sowieso niet waar dat gerucht vandaan komt dat conti kut is
Ja sorry hoor, Continental was ik vergeten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Continental is rommel idd.
En Hankook is al heel lang oke. in japan rijden complete raceklasses op Hankook, en al heel lang ook.
Ben zelf heel tevreden over de Vredestein Sportrac 5. Plakt als een malle en in de regen ook prima.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:13 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag bij toeval achtergekomen dat 1 van mijn banden is gescheurd. Verder niet lek, maar heb er toch geen goed gevoel bij dus 2 nieuwe banden kopen (links en rechts).
Zoveeeeeeeeel merken met een prijs range van 50 tot 150 euro per stuk.
Mijn garage raadde mij Meteor aan, maar nog nooit van gehoord Geen zin in slechte grip, veel geluid etc, dus ik denk dat ik naar de wat betere merken moet kijken.
Tips? Advies?
Maat is 205/50/R17.
Banden zijn in bestelling, ben benieuwdquote:Op zondag 22 mei 2016 15:14 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ben zelf heel tevreden over de Vredestein Sportrac 5. Plakt als een malle en in de regen ook prima.
Die kwamen toch als beste uit de ADAC test? Zit erover te denken om die ook aan te schaffen.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:14 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ben zelf heel tevreden over de Vredestein Sportrac 5. Plakt als een malle en in de regen ook prima.
In de maat 185/65R15 ja.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Die kwamen toch als beste uit de ADAC test? Zit erover te denken om die ook aan te schaffen.
Ik heb 185/65R15quote:Op zondag 22 mei 2016 16:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de maat 185/65R15 ja.
Lijkt mij een prima band, m'n neef heeft ze ook net onder zijn Passat laten leggen. Zien er leuk uit met hun design en heeft redelijk diep profiel dus water wordt beter afgevoerd als vergelijkbare banden denk ik
Of het in jou maat 'de beste' band is, geen idee. Maar een slechte band zal het zeker niet zijn
Deze was imho net zo moeilijk te spotten als : Mercedes maakt kutauto'squote:Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, Continental was ik vergeten.
Overigens, sarcasme werkt niet zo goed op een forum, had je het al door?
Heb ik nu ook; prima rubber inderdaad Ondanks het 200% zomerprofiel met langsgroeven op de voorbanden doen ze het prima in de regenquote:Op zondag 22 mei 2016 15:14 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ben zelf heel tevreden over de Vredestein Sportrac 5. Plakt als een malle en in de regen ook prima.
De iets grotere broer (R16) komt ook heel goed uit de test (ANWB).quote:Op zondag 22 mei 2016 16:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de maat 185/65R15 ja.
Lijkt mij een prima band, m'n neef heeft ze ook net onder zijn Passat laten leggen. Zien er leuk uit met hun design en heeft redelijk diep profiel dus water wordt beter afgevoerd als vergelijkbare banden denk ik
Of het in jou maat 'de beste' band is, geen idee. Maar een slechte band zal het zeker niet zijn
Advanced Engineering. Zij zijn nog beter dan de dealer. Kunnen en weten echt alles van bimmers.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:36 schreef chiren het volgende:
E90 325i hier. Ik heb het idee dat mijn 3er inhoudt bij volgas. Het voelt of er meer inzit, maar dit er niet uitkomt. Lastig te omschrijven
Het inhouden lijkt met name in de lage toeren, in hoge toeren is hij gewoon vlot (valvetronic?) en lijken de 220pk's er wel uit te komen. Ik weet ook dat hij pas 220pk levert bij 6500tpm, maar het gevoel van inhouden blijft.
Hij is al uitgelezen, ook live, alleen zei de garage niets te kunnen vinden. Misschien zit het tussen mijn oren, want ik heb hem nog niet zo lang en merk sinds de koop geen verandering oid.
Omdat mijn verbruiksmeter (de real-time variant, onder de toerenteller) soms heen en weer schommelt bij gas los (geeft dus aan dat hij benzine verbruikt met gas los) en ik met een bejaardentempo, vaak 100 op de cruise, net 1:9 haal op een volle tank, vertrouw ik de LMM niet helemaal. Deze schijnen ook lang niet altijd een foutmelding te geven.
Heeft iemand een vermoeden of kent er iemand een goede BMW specialist (geen dealer) in Zuid-Holland die mij uitsluitsel kan geven?
Thanks!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Advanced Engineering. Zij zijn nog beter dan de dealer. Kunnen en weten echt alles van bimmers.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[info] nieuwe onderdelenboer aan de OP toegevoegd, inclusief eenmalige (één keer per mailadres) kortingscode op je eerste bestelling. [/info]
hebben ze inderdaad gewoon bij de bouwmarkt, al zijn dat meestal wel heel beperkte setjes van matige kwaliteit. Beter haal je ze bij de gereedschaps handel of automaterialenzaak.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:42 schreef loveli het volgende:
Omdat ik het blundertopic niet kon vinden en KLB niet mijn ding is..
@Karwei: hebben jullie een voelermaat?
Medewerker:
me: voelermaat (3x herhaald tot ze het nog steeds niet snapten) zo'n ding met plaatjes in allerlei diktes om te meten
medewerker 2 erbij gehaald: wat wil je meten dan?
me: klepspeling
medewerker: oh dat, nee hebbenweniet...
Ding gegoogled, stond gewoon op de website, dus bij servicebalie gevraagd waar ik dat kon vinden, servicebalie weer naar medewerker 1 gebeld om 'em te zoeken, zegt 'ie "ja ik wist niet dat je dit bedoelde, ik dacht iets met blokjes"
2
Als ik het zo fout doe kom ik nog wel even vragen waar het blundertopic staat.
Als het een maat 1 is dan is dat niks raars eigenlijk.quote:
Olieadvies z16 5w30 en x16 10w40quote:RIj je veel korte stukken met een Z16SE, 10W40 erin.
Waarom?
Omdat de Z16SE koeler loopt dan de X16SZR.
Dat heeft als gevolg dat de volsysntheet 5W30 door de toegevoegingen die erin zitten erg snel de neiging heeft te gaan Sludgen. Die mooie mayonaise onder de olievuldop.
Die mayo verzamelt zich bovenin het kleppendeksel war de nokkenas zit.
Die mayo bestaat grotendeels uit water. Dus wat gebeurt er dan. Je nokkenas wordt opgevreten.
Daarom. Bij twijfel dus GOEDE 10W40.
probeer het maar. Je zult zien dat er minder sludge ontstaat.
Wat een krom advies.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:23 schreef derLudolf het volgende:
Mijn broertje heeft een AstraG 1.6 8 Klepper (z16 blok) en heeft van die drap onder zijn olievuldop hangen. Nu zag ik dat op het Opelforum het volgende hierover geschreven is
[..]
Olieadvies z16 5w30 en x16 10w40
Iemand hier een mening over?
Mijn broertje rijdt voornamelijk korte stukjes. Is 10w40 schadelijk als je wel een keer een 'lang' stuk rijdt? Is het sowieso schadelijk?
Oke, duidelijk Het advies is trouwens volsyntetische 5w30. Is 5w40 een typ(e)fout of bedoel je dat ook?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:02 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Wat een krom advies.
De Z16SE en andere moderne Opel 8v motoren hebben een plastic kleppendeksel. Omdat tussen het plastic en de rest van het blok temperatuur verschillen optreden, ontstaat condensvorming en daardoor sludge. Sludge is waterdamp wat in je olie terecht komt.
Veel van deze blokken met plastic kleppendeksel hebben sludge aan de dop, maar dat is niks om je zorgen over te maken. Sommige roepen direct lekke koppakking etc.
Bij het gebruik van 10w40 half syntheet zal er juist MEER sludge vorming optreden. Half syntheet reinigt zichzelf juist minder. Dit blok kan er prima op lopen, maar het is dan wel aan te raden om zo af en toe eens een flink stuk lekker vol gas te rijden, deutsche Autobahn bijvoorbeeld. Doe je dit niet vervuild je olie sneller, waardoor de smerende werking verminderd.
Bij kortere afstanden heeft een vol synthetische olie (wel wat duurder) een betere werking. Een vol synthetische olie reinigt zichzelf juist meer, waardoor er dus ook minder sludge vorming zal zijn.
Voor lange afstanden is vol syntheet uiteraard ook prima, maar half syntheet is wat goedkoper. Mijn advies is een vol synthetische A merk olie er in, 5w40. En dan elk jaar frisse olie samen met een nieuw oliefilter. Dan draait zon blokje echt tonnen mee. Km standen van 5 ton draaien deze 8 kleppers hun hand niet voor om.
Ik zou gaan voor een 5w40 vol syntheet, geen typfoutquote:Op maandag 13 juni 2016 19:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oke, duidelijk Het advies is trouwens volsyntetische 5w30. Is 5w40 een typ(e)fout of bedoel je dat ook?
En als er 10w40 in gaat, dan ook volsynteet natuurlijk.
Oke, prima, dat advies heb ik ook wel es voorbij zien komen. Maar 5w30 en 5w40 zijn warm toch even dik?quote:Op maandag 13 juni 2016 19:41 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor een 5w40 vol syntheet, geen typfout
Is koud wat dunner, wat fijn is als je veel korte stukjes rijdt.
De 5 is de dikte koud, de 30/40 is de dikte warm.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oke, prima, dat advies heb ik ook wel es voorbij zien komen. Maar 5w30 en 5w40 zijn warm toch even dik?
Maakt het bij die oudere motoren ook nog uit welke volsyntheet je pakt? De goedkoopste van een A-merk lijkt me toch goed genoeg?
Ik kan ook 5w40 aanraden vol syntheet.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oke, prima, dat advies heb ik ook wel es voorbij zien komen. Maar 5w30 en 5w40 zijn warm toch even dik?
Maakt het bij die oudere motoren ook nog uit welke volsyntheet je pakt? De goedkoopste van een A-merk lijkt me toch goed genoeg?
Zijn blok heeft wel hydraulische klepstoters, daarom inderdaad de voorkeur voor 5w olie.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:50 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik kan ook 5w40 aanraden vol syntheet.
De fabriek zegt bij mijn wagen dat ik 10w40 moet gebruiken maar zeker in de winter geef ik de voorkeur aan 5w40, dan start hij wat makkelijker en volsyntheet reinigt de motor.
Enkel als je hydraulische klepstoters hebt die een beetje slecht zijn heb je kans dat ze gaan tikken bij koude motor maar dat is bij jou niet van toepassing denk ik.
Ik heb gewoon olie bij de action gekocht, die is prima en zeker voor oudere wagens.
Uiteraard. Alle filters worden ook verversd bij onderhoudquote:
6n of 9n?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef slangpie het volgende:
Is het mogelijk om zelf een trekhaak onder een vw polo uit 2005 te plaatsen? Mechanisch zal geen probleem zijn, neem aan dat alle gaten voorbereid zijn, extra gat in de bumper maken, klaar. Alleen elektrisch, als je een kabelset meebesteld, en aansluit (is dit ook al voorbereid?), moet er in de ecu ook wat veranderd worden met de laptop?
Euh wat is het verschil? Volgens mij de 9n.quote:
Polo III of IVquote:Op zondag 26 juni 2016 21:12 schreef slangpie het volgende:
[..]
Euh wat is het verschil? Volgens mij de 9n.
Programmeren bij de dealer of zelf een lexia kopenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Betreft Xsara Picasso 2.0i bouwjaar 2003
Als originele radio vervangen is door een Alpine of welke dan ook, werkt mijn stuurbediening niet meer evenals sommige functies van de boordcomputer zoals buitentemperatuurmeter of actieradius met hoeveelheid benzine.
Hoe is dit op te lossen zonder die foeilijke onfunctionele originele radio terug te plaatsen?
Ah oke. Gaat idd om een polo 4. 1.2 3 cil.quote:
Dealer doet dat niet en volgens hun is dit ook niet op te lossen met Lexiaquote:Op zondag 26 juni 2016 21:50 schreef Prowl het volgende:
[..]
Programmeren bij de dealer of zelf een lexia kopen
Jawel, echt zo'n xsara kwaaltje wat lastig maar wel op te lossen is.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dealer doet dat niet en volgens hun is dit ook niet op te lossen met Lexia
Heb jij enige idee waar ik Lexia kan kopen? En welke versie aan te raden is?quote:Op zondag 26 juni 2016 23:57 schreef Prowl het volgende:
[..]
Jawel, echt zo'n xsara kwaaltje wat lastig maar wel op te lossen is.
Alle Citroëns na 2001 hebben dat canbus gezeik
Ben ik toch blij met mn simpele laatste Xantia van 2001
Interface plaatsen.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Betreft Xsara Picasso 2.0i bouwjaar 2003
Als originele radio vervangen is door een Alpine of welke dan ook, werkt mijn stuurbediening niet meer evenals sommige functies van de boordcomputer zoals buitentemperatuurmeter of actieradius met hoeveelheid benzine.
Hoe is dit op te lossen zonder die foeilijke onfunctionele originele radio terug te plaatsen?
ebay even door spittenquote:Op maandag 27 juni 2016 11:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb jij enige idee waar ik Lexia kan kopen? En welke versie aan te raden is?
Waarschijnlijk aanmelden, geen voorbereiding.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:34 schreef slangpie het volgende:
[..]
Ah oke. Gaat idd om een polo 4. 1.2 3 cil.
Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .quote:
De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.quote:
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:
[..]
Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .
http://www.navishop.nl/ca(...)04125-new-p-884.html Volgens mij monteerde ik die altijd.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.
Mijn boordcomputer blijft ook de temperatuur aangeven als 39/40 graden waardoor de airco in automatische stand maar blijft blazen om te koelen. Iemand daar een tip voor? Sensor zit volgens mij in de rechterspiegel
A moet je naar binnendrukken. Als hert zwaar gaat even een schroevendraaier met beleid gebruikenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:
[..]
Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .
Ik ga straks weer eens een duik nemen in de achterbak, naar binnen/rechts drukken evt. met een schroevendraaier, staat genoteerd.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.
Draadje los als staalkabel of electra? Als electra, heb je je zekeringen al nagekeken?
Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug eropquote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Snelle vraag:
Bij een Astra G middels welke schroef stel je de hoogte van je koplampen nou eigenlijk in? Heb een nieuwe rechter erin gezet maar nu schijnt die de bomen in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatje van internet maar waar zit die stelschroef?
Stalen balk?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug erop
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Stalen balk?
Bedoel je dit?
[ afbeelding ]
Ik heb eens gehoord dat als je de auto wast met een spons in een panty, dat t helpt om insecten te verwijderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb 2 vragen over het schoonmaken van mijn wagen.
1. Ramen
Ik hoorde wel eens dat je je ramen met schoonmaken met krantenpapier maar van anderen hoor ik dan weer dat ik het beter niet op mijn autoramen zou doen.
2. Vliegen en insecten verwijderen
Mijn wagen is op dit moment één kerkhof aan vliegen en insecten die moeilijk te verwijderen zijn zonder krassen te maken (door hard schrobben). Hoe krijg ik die er makkelijk af? Klopt het dat een mandarijn of sinaasappelnetje gebruiken wel eens helpt? En hoe gebruik je het dan?
Update, na een incident stond de auto bij de garage, waar ze meteen de achterklep gefixt hebben. Bleek dat ik op de verkeerde plek zocht naar het hendeltje . En er was niets mis mee, ze hebben even de contacten schoongemaakt en nu doet de klep het weer .quote:Op zondag 3 juli 2016 15:00 schreef loveli het volgende:
Met de sleutel in het slot zou het een mechanisch probleem moeten zijn en niet electrisch. Bij de Fords (<2003) die ik ken is de knop van het achterklepslot een combo van electrisch ontgrendelen en mechanisch slot als je met sleutel draait.
Google ook even op ford ka boot/trunk lock. Hier zeggen ze dat goed smeren kan helpen.
http://www.talkford.com/c(...)boot-lock-wont-open/
Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.quote:Op maandag 27 juni 2016 12:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aanmelden, geen voorbereiding.
Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheidquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:19 schreef slangpie het volgende:
[..]
Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.
Kan ik wel mee leven. Heb geen zin om de hele bumper opnieuw te demonteren
Nee echt geweldig is dat niet. Is bij mijn eigen ook niet aangesloten, weet ook niet of oom agent moeilijk er om zal doen.. En wanneer gebruik je een mistachterlicht, ik iig bijna nooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheid
Check je apv bij de gemeente. Bij mijn ouders mag je de auto nog niet wassen op straat. Bij mn broertje mag alles mits je het opruimt op de juiste methode en het mileu niet vervuild.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef RickHD90 het volgende:
Simpele vraag met een simpel antwoord:
Ik wil binnenkort zelf mijn olie wisselen. Ik heb alle juiste spullen (oliefilter, olie, filtertang, nieuwe plug, olie opvangbak, zeil).
De wet is nogal vaag, dus vandaar mijn vraag hier:
Als ik onder mijn auto zeil leg (ruim), met daarop de kunststof opvangbak (bestemd om olie in op te vangen) plaats, en de opgevangen olie overgiet in een jerrycan om netjes af te leveren bij de milieustraat, ben ik dan strafbaar? Zover ik begrijp kan ik alleen beboet worden als ik geen voorzorgsmaatregelen neem en de olie op straat laat lopen en dat ook inderdaad gebeurd.. Geen olie op de weg is namelijk geen milieuverontreiniging..
Graag antwoorden met quote
Je hebt glad en glad. Heb je ontvet na het schuren? Heb je wel 2000 nat gebruikt? Na het spuiten weer mat schuren en weer spuiten. Dan blanke lak.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:08 schreef mpc007 het volgende:
De stukjes die je ziet zijn glad, dat lijkt nu alleen niet meer zo door die lakstift. Ik ben best even aan het schuren geweest en het was redelijk egaal. Dat lakstift niet voor deze oppervlakken bedoeld is had wel even wat beter te vinden mogen zijn, iedereen op internet heeft het erover alsof het altijd werkt :/
Hetzelfde geldt voor RX5, ik zit op een aantal andere fora en daar gebruikt jan en alleman het voor roest op de buitenkant, niet alleen op de binnenkant! Wat zou je daar überhaupt anders voor moeten gebruiken..
Op 'gebruikelijke wijze', dan gaat het dus over een spuitbus? Levert dat niet hetzelfde effect op, namelijk een groot zichtbaar verschil tussen de behandelde en onbehandelde plekken?
Dat ga je niet redden met 1 spuitbus en het resultaat zal ook niet fantastisch zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:30 schreef mpc007 het volgende:
Maar neem aan dat ik met de spuitbus gelijk dat hele scherm moet doen, en niet alleen die plekjes.
Terpentine zal goed genoeg ontvetten, wel goed laten drogen voor je gaat spuiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:42 schreef mpc007 het volgende:
Duidelijk, niet hele scherm maar alleen die plek dus, maar wel zonder af te plakken (behalve de voorlichten )
Wat is dan een goede ontvetter zonder dat ik weer gelijk iets moet kopen?
Zit nu even op site te kijken, heb goede bus al gevonden. Wat betekent de P aanduiding voor schuurpapier? Hoogste wat ze hebben is P1200..
Duidelijk, bedankt. Is 1200 genoeg voor dat wetsand proces? En krijg ik dan geen krassen op de lak op de plekken waar eerst niets mis was?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Terpentine zal goed genoeg ontvetten, wel goed laten drogen voor je gaat spuiten.
P staat voor het aantal korrels per cm2 , hoe hoger het getal, hoe fijner het schuurpapier.
Oke, dan probeer ik nog ergens 2000 te regelen. Benieuwd of het gaat lukken zo! Zal even duren voor de spullen in huis zijn, maarja. Wetsanding is toch gewoon schuren terwijl je de boel nathoudt Moet ik dat ook al bij de eerste keer doen om die lakstift weg te krijgen? Of daar gewoon normaal?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:30 schreef jitzzzze het volgende:
2000 is echt beter. En wetsanding. Die krasjes in het niet verroeste stuk haal je er grotendeels weer uit door het uitspuiten.
Je moet van die hobbels en lakstiftzooi af dus begin maar met grof schuurpapier.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 00:23 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Oke, dan probeer ik nog ergens 2000 te regelen. Benieuwd of het gaat lukken zo! Zal even duren voor de spullen in huis zijn, maarja. Wetsanding is toch gewoon schuren terwijl je de boel nathoudt Moet ik dat ook al bij de eerste keer doen om die lakstift weg te krijgen? Of daar gewoon normaal?
Als je in de buurt van Assen woont kunnen we het samen doen en daarna weet je hoe het moet.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:11 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die een handige online cursus kent waar ik kan leren om olie te verversen? Welke olie te gebruiken? Maar ook hoe ik filters in mijn wagen kan vervangen.
Wil het zelf gaan doen omdat mijn eigen garagist ermee stopt (leeftijd) en een andere garage enorm veel geld vraagt voor een simpel onderhoud.
Bij mijn vorige was dit 20 euro (incl. werkuren), nu loopt dit op naar 100 euro.
Is vriendelijk, maar Assen is me iets te ver.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Assen woont kunnen we het samen doen en daarna weet je hoe het moet.
Wil je best ff helpen, no problem.
Voor mij valt het wel mee.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Is vriendelijk, maar Assen is me iets te ver.
Ja, lijkt me ook wel leuk als het lukt zonder problemen. Krijg je voldoening van en kun je anderen ook eens helpen. Maar ben nogal onzeker of ik het wel kan. Olie verversen moet misschien wel lukken maar bv. filters of remmen vervangen lijkt me wat moeilijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voor mij valt het wel mee.
Vind het wel tof dat je het zelf wil doen, hou ik wel van.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:11 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die een handige online cursus kent waar ik kan leren om olie te verversen? Welke olie te gebruiken? Maar ook hoe ik filters in mijn wagen kan vervangen.
Wil het zelf gaan doen omdat mijn eigen garagist ermee stopt (leeftijd) en een andere garage enorm veel geld vraagt voor een simpel onderhoud.
Bij mijn vorige was dit 20 euro (incl. werkuren), nu loopt dit op naar 100 euro.
apv wist ik nog niet van! thanks dhz garages zijn hier in rotterdam vrij druk, heb wel een kennis met garage van zijn werk die ik wellicht kan gebruiken en anders even wachten tot ik bij vrienden langs kan. ritje rotterdam > limburg doe je niet zo 1-2-3quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Check je apv bij de gemeente. Bij mijn ouders mag je de auto nog niet wassen op straat. Bij mn broertje mag alles mits je het opruimt op de juiste methode en het mileu niet vervuild.
Tevens, ga naar een dhz garage. 10x makelijker op een brug
Mogelijk een balanceerloodje op de velg kwijt geraakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:28 schreef einzeinz het volgende:
Het stuur in de wagen van mijn vriendin trilt enorm wanneer zij tussen de 100 en 130km/u rijdt. Waaraan zou dat kunnen liggen?
Kan het de kogellager zijn?
Kan van alles zijn. Banden niet in balans (zoals hierboven gezegd), maar ook problemen met de ophanging zouden kunnen. Banden kun je eenvoudig laten checken, daar zou ik mee beginnen. Is het dan niet opgelost, dan kun je het beste naar de garage met een omschrijving van je klacht. Nu is het nog tussen 100 en 130, maar waarschijnlijk wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:28 schreef einzeinz het volgende:
Het stuur in de wagen van mijn vriendin trilt enorm wanneer zij tussen de 100 en 130km/u rijdt. Waaraan zou dat kunnen liggen?
Kan het de kogellager zijn?
Je hoeft ze ook niet allemaal te laten balanceren. Je kan zelf je banden eraf halen en kijken of je een loodje mist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:27 schreef einzeinz het volgende:
Dure vogels... Dat uitbalanceren kost 15 euro per band X 4 is dat dus 60 euro :S
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |