En dus.. omdat hij investeert in goed gereedschap, moet hij het maar voor een appel en een ei doen? Er 'staat' gewoon X uur voor die klus bij die garage, en dat is wat hij moet hanteren om jou een offerte te kunnen doen. Misschien is hij wel een half uurtje eerder klaar.. tiswat.. heeft ie netto misschien een tientje verdiend op de arbeid. Tiswat.quote:Op maandag 28 december 2015 23:19 schreef klawie het volgende:
Om effe op jou post terug te komen sd
Neem aan dat een garage wel goed gereedschap heeft die maakt alles met de luchttol los en heeft zo'n sprijder op lucht om de hoes te sprijden schuif je over de aandrijfas en dan zet je hem weer los daarna tol je alles weer vast
Helemaal mee eens maar gereedschap zit in het uur prijs en tuurlijk kan je niet op de miniuut zeggen hoelang je er mee bezig bent maar er zit een verschil tussem 30 min of 3uur dat is geen tientjes werk meerquote:Op maandag 28 december 2015 23:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dus.. omdat hij investeert in goed gereedschap, moet hij het maar voor een appel en een ei doen? Er 'staat' gewoon X uur voor die klus bij die garage, en dat is wat hij moet hanteren om jou een offerte te kunnen doen. Misschien is hij wel een half uurtje eerder klaar.. tiswat.. heeft ie netto misschien een tientje verdiend op de arbeid. Tiswat.
Autorijden kost geld. Je zeurt aan de pomp toch ook niet dat je litertje brandstof voor een duppie geproduceerd wordt, of bij de super dat ze dat brood eigenlijk voor 9 ¤ct hebben gebakken?
Die man houdt aan een uur arbeid gewoon een tientje over aan het eind van de dag.quote:Op dinsdag 29 december 2015 01:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar gereedschap zit in het uur prijs en tuurlijk kan je niet op de miniuut zeggen hoelang je er mee bezig bent maar er zit een verschil tussem 30 min of 3uur dat is geen tientjes werk meer
We kennen allebei dat truukje met de frisdrankfles wel denk ik maar de homokineet er af halen maakt het enorm veel makkelijker.quote:Op maandag 28 december 2015 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ALS je de goede spullen hebt wel ja, want ook een rekhoes rent er bepaald niet vanzelf omheen.
Veel plezier op de krik met een doppendoosje van de praxis.
Het ging mij meer om het verschil in prijsstelling tussen de garages, hij rekent voor de hoes ook ¤40 ex btw.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef vannelle het volgende:
En qua kosten heb je gelijk trouwens. Het is een bedrijf, geen filantropische instelling.
Tuurlijk verdienen ze er op maar ook dat lijkt me aardig marginaal, het is idd niet zo dat als je de hoezen laat vervangen je de volgende week de garage-eigenaar in een Ferrari ziet rijden of zo.
Ik denk dat ik dit maar ga proberen. Met een schroevendraaier raakte het al snel beschadigd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:39 schreef daNpy het volgende:
Voorzichtig duwen met een smal stomp voorwerp?
Daar is het rubber te dik voor, en het gat te krap.quote:Of proberen het er te ver in te duwen en dan weer eruit te trekken tot hij er rondom in plopt
Met deze koude dagen gaan de accu's sneller kapot/minder goed werken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
M'n broertje denkt dat zijn accu (eigenlijk niet zijn accu, maar die van zijn auto ) slechter wordt.
Kun je dat ergens aan meten? Moet na een ritje er >12V op staan? Als er 11,5V op staat is je accu leeg toch?
Prima, later vandaag even de multimeter pakken danquote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:36 schreef Coolwhip het volgende:
[..]
Met deze koude dagen gaan de accu's sneller kapot/minder goed werken.
Je kan het gewoon checken met een multimeter.
Edit: Verkeerd gelezen. Inderdaad gewoon meten, onder 12 volt is vaak niet goed nee
Volkswagen toevallig?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:15 schreef loveli het volgende:
Hard rempedaal als 'ie langer dan een dag stilstaat. Vacuum probleem of kan het ook aan iets als remvloeistof liggen?
Even de motorkap open en lekje zoeken is niet zo moeilijk, tenzij de kabel voor motorkapontgrendeling is losgeschoten
Moeilijk aanslaan icm zwart roken. Het is wel aan te raden jaquote:Op maandag 18 januari 2016 12:13 schreef xaban06 het volgende:
Ik rij een diesel uit 2004, geen klachten, maar als ik de auto uitlees kom ik foutmeldingen tegen over alle 4 de gloeibougies. Stel de bougies zijn echt kapot, waar aan merk je dat en dien je ze gelijk te vervangen?
van beide geen last, nog andere symptomen?quote:Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moeilijk aanslaan icm zwart roken. Het is wel aan te raden ja
Ze breken wel eens ja. Gevoel kwestie voornamelijkquote:Op maandag 18 januari 2016 13:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
van beide geen last, nog andere symptomen?
Misschien wil ik ze zelf gaan vervangen. Breken ze vaak af?
Ook met een momentsleutel?quote:Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ze breken wel eens ja. Gevoel kwestie voornamelijk
Hoe wil je dat gaan doen? Stoppen als je een bepaalt moment bereikt?quote:
Ja?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef densmee het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen? Stoppen als je een bepaalt moment bereikt?
Maaar dat mag helemaal nietquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sleutel instellen op een groter/hoger moment gok ik.
quote:Op maandag 11 januari 2016 21:12 schreef RickHD90 het volgende:
Weet niet of dit echt onder onderhoud valt.. maar toch even vragen!
Ik heb op mijn motorkap en zijscherm een paar kleine roestpuntjes door steenslag. Ook heb ik een kras op m'n deur.
Kan ik de roestpuntjes gewoon licht opschuren en plamuren tot het weer glad en strak is? Hoe zit dit met de roest (oppervlakkig), moet ik hier nog iets voor gebruiken of kan ik dit als er ware ook wegschuren zodat het onderhuids niet door gaat? Ik denk dat de meeste krassen wel kunnen worden gefixt door het te polijsten / scratch remover te gebruiken.
Beru geeft aan wat de aanhaal momenten moeten zijn.quote:
Ja, dat weet ik ook allemaal wel. Maar je wil hem eerst los hebben, blijkbaar wil je dat met een momentsleutel doen, prima, whatever floats your boat, maar nu geeft de momentsleutel aan dat je het max moment hebt bereikt maar hij wil niet los? Wat dan bedoel de ik, toch naar de garage? Specialist inhuren?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Beru geeft aan wat de aanhaal momenten moeten zijn.
http://www.autolite.nl/bougies/pdf/beru-7.pdf
Of begrijp ik iets niet?
Haha op die fietsquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook allemaal wel. Maar je wil hem eerst los hebben, blijkbaar wil je dat met een momentsleutel doen, prima, whatever floats your boat, maar nu geeft de momentsleutel aan dat je het max moment hebt bereikt maar hij wil niet los? Wat dan bedoel de ik, toch naar de garage? Specialist inhuren?
Een dure vibropack kopenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haha op die fiets
Nou ja, als de bougie niet loskomt bij het bereiken van het aangegeven moment, sjah dunno, zeg jij het eens, wat moet ik dan doen?
motoroliequote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga morgen olie verversen van een Opel Corsa. Even filmpjes kijken voor de zekerheid enzo.
Wat smeren ze in onderstaand filmpje bij 5:23 op het filter? Wat is de zin en onzin hier van?
Betere afdichting, makkelijker vast en de volgende keer los draaien.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga morgen olie verversen van een Opel Corsa. Even filmpjes kijken voor de zekerheid enzo.
Wat smeren ze in onderstaand filmpje bij 5:23 op het filter? Wat is de zin en onzin hier van?
Kan ik er ook een kroonklem voor in de plaats doen? Betreft de koplamp van een auto.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:30 schreef loveli het volgende:
Hiermee:
[ afbeelding ]
http://www.vdhtools.nl/ta(...)iment_kraftmann_1423
www.avdhoeff.home.xs4all.(...)angen-en-krimpen.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |