abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juli 2016 @ 11:24:50 #251
440325 Chicolade
Chocolade
pi_163480559
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:

quote:
Om de achterklep vanuit het interieur te openen (bij een lege accu of bij een storing in het elektrische systeem van de achterklep zelf), moet als volgt te werk worden gegaan:


Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? :+. De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt O-).
pi_163480801
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Interface plaatsen.
De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.

Mijn boordcomputer blijft ook de temperatuur aangeven als 39/40 graden waardoor de airco in automatische stand maar blijft blazen om te koelen. Iemand daar een tip voor? Sensor zit volgens mij in de rechterspiegel
  Vis een optie? zondag 3 juli 2016 @ 12:58:19 #253
70532 loveli
N
pi_163482218
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:

[..]

Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? :+. De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt O-).
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.

Draadje los als staalkabel of electra? Als electra, heb je je zekeringen al nagekeken?
crap in = crap out
pi_163483885
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.

Mijn boordcomputer blijft ook de temperatuur aangeven als 39/40 graden waardoor de airco in automatische stand maar blijft blazen om te koelen. Iemand daar een tip voor? Sensor zit volgens mij in de rechterspiegel
http://www.navishop.nl/ca(...)04125-new-p-884.html Volgens mij monteerde ik die altijd.
Lijkt op een defecte tempsensor
pi_163483899
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:

[..]

Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? :+. De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt O-).
A moet je naar binnendrukken. Als hert zwaar gaat even een schroevendraaier met beleid gebruiken
  zondag 3 juli 2016 @ 14:51:53 #256
440325 Chicolade
Chocolade
pi_163484944
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.

Draadje los als staalkabel of electra? Als electra, heb je je zekeringen al nagekeken?
Ik ga straks weer eens een duik nemen in de achterbak, naar binnen/rechts drukken evt. met een schroevendraaier, staat genoteerd.

Ik vermoed dat er iets los zit in de electra, aangezien je de sleutel nog wel kan draaien in het slot maar hij ontgrendelt niet, en de knop op het dashboard kan je wel indrukken maar hij doet helemaal niets (waar je normaal een 'klik' zou horen in de achterklep). Of is dat geen logische conclusie?
  Vis een optie? zondag 3 juli 2016 @ 15:00:34 #257
70532 loveli
N
pi_163485199
Met de sleutel in het slot zou het een mechanisch probleem moeten zijn en niet electrisch. Bij de Fords (<2003) die ik ken is de knop van het achterklepslot een combo van electrisch ontgrendelen en mechanisch slot als je met sleutel draait.

Google ook even op ford ka boot/trunk lock. Hier zeggen ze dat goed smeren kan helpen.
http://www.talkford.com/c(...)boot-lock-wont-open/
crap in = crap out
pi_163769247
Ik heb 2 vragen over het schoonmaken van mijn wagen.

1. Ramen
Ik hoorde wel eens dat je je ramen met schoonmaken met krantenpapier maar van anderen hoor ik dan weer dat ik het beter niet op mijn autoramen zou doen.

2. Vliegen en insecten verwijderen
Mijn wagen is op dit moment één kerkhof aan vliegen en insecten die moeilijk te verwijderen zijn zonder krassen te maken (door hard schrobben). Hoe krijg ik die er makkelijk af? Klopt het dat een mandarijn of sinaasappelnetje gebruiken wel eens helpt? En hoe gebruik je het dan?
Cindy De Vuyst
  vrijdag 22 juli 2016 @ 00:05:14 #259
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_163919607
Snelle vraag:

Bij een Astra G middels welke schroef stel je de hoogte van je koplampen nou eigenlijk in? Heb een nieuwe rechter erin gezet maar nu schijnt die de bomen in :')





Plaatje van internet maar waar zit die stelschroef?
Irene is bae &lt;3
pi_163919788
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Snelle vraag:

Bij een Astra G middels welke schroef stel je de hoogte van je koplampen nou eigenlijk in? Heb een nieuwe rechter erin gezet maar nu schijnt die de bomen in :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Plaatje van internet maar waar zit die stelschroef?
Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug erop
  vrijdag 22 juli 2016 @ 00:29:46 #261
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_163919969
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug erop
Stalen balk?

Bedoel je dit?

Irene is bae &lt;3
pi_163920255
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:29 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Stalen balk?

Bedoel je dit?

[ afbeelding ]
^O^
pi_163926195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb 2 vragen over het schoonmaken van mijn wagen.

1. Ramen
Ik hoorde wel eens dat je je ramen met schoonmaken met krantenpapier maar van anderen hoor ik dan weer dat ik het beter niet op mijn autoramen zou doen.

2. Vliegen en insecten verwijderen
Mijn wagen is op dit moment één kerkhof aan vliegen en insecten die moeilijk te verwijderen zijn zonder krassen te maken (door hard schrobben). Hoe krijg ik die er makkelijk af? Klopt het dat een mandarijn of sinaasappelnetje gebruiken wel eens helpt? En hoe gebruik je het dan?
Ik heb eens gehoord dat als je de auto wast met een spons in een panty, dat t helpt om insecten te verwijderen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_164222184
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:00 schreef loveli het volgende:
Met de sleutel in het slot zou het een mechanisch probleem moeten zijn en niet electrisch. Bij de Fords (<2003) die ik ken is de knop van het achterklepslot een combo van electrisch ontgrendelen en mechanisch slot als je met sleutel draait.

Google ook even op ford ka boot/trunk lock. Hier zeggen ze dat goed smeren kan helpen.
http://www.talkford.com/c(...)boot-lock-wont-open/
Update, na een incident stond de auto bij de garage, waar ze meteen de achterklep gefixt hebben. Bleek dat ik op de verkeerde plek zocht naar het hendeltje :+. En er was niets mis mee, ze hebben even de contacten schoongemaakt en nu doet de klep het weer :@.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:19:46 #265
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_164366524
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Waarschijnlijk aanmelden, geen voorbereiding.
Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.

Kan ik wel mee leven. Heb geen zin om de hele bumper opnieuw te demonteren :')
nerovetsrethca
pi_164366923
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:19 schreef slangpie het volgende:

[..]

Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.

Kan ik wel mee leven. Heb geen zin om de hele bumper opnieuw te demonteren :')
Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheid :P
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:48:47 #267
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_164379746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheid :P
Nee echt geweldig is dat niet. Is bij mijn eigen ook niet aangesloten, weet ook niet of oom agent moeilijk er om zal doen.. En wanneer gebruik je een mistachterlicht, ik iig bijna nooit.
nerovetsrethca
pi_164816637
Simpele vraag met een simpel antwoord:

Ik wil binnenkort zelf mijn olie wisselen. Ik heb alle juiste spullen (oliefilter, olie, filtertang, nieuwe plug, olie opvangbak, zeil).

De wet is nogal vaag, dus vandaar mijn vraag hier:

Als ik onder mijn auto zeil leg (ruim), met daarop de kunststof opvangbak (bestemd om olie in op te vangen) plaats, en de opgevangen olie overgiet in een jerrycan om netjes af te leveren bij de milieustraat, ben ik dan strafbaar? Zover ik begrijp kan ik alleen beboet worden als ik geen voorzorgsmaatregelen neem en de olie op straat laat lopen en dat ook inderdaad gebeurd.. Geen olie op de weg is namelijk geen milieuverontreiniging..

Graag antwoorden met quote :)
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_164817532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef RickHD90 het volgende:
Simpele vraag met een simpel antwoord:

Ik wil binnenkort zelf mijn olie wisselen. Ik heb alle juiste spullen (oliefilter, olie, filtertang, nieuwe plug, olie opvangbak, zeil).

De wet is nogal vaag, dus vandaar mijn vraag hier:

Als ik onder mijn auto zeil leg (ruim), met daarop de kunststof opvangbak (bestemd om olie in op te vangen) plaats, en de opgevangen olie overgiet in een jerrycan om netjes af te leveren bij de milieustraat, ben ik dan strafbaar? Zover ik begrijp kan ik alleen beboet worden als ik geen voorzorgsmaatregelen neem en de olie op straat laat lopen en dat ook inderdaad gebeurd.. Geen olie op de weg is namelijk geen milieuverontreiniging..

Graag antwoorden met quote :)
Check je apv bij de gemeente. Bij mijn ouders mag je de auto nog niet wassen op straat. Bij mn broertje mag alles mits je het opruimt op de juiste methode en het mileu niet vervuild.

Tevens, ga naar een dhz garage. 10x makelijker op een brug :P
pi_164818574
Kun je dit niet bij een benzine pomp doen? Ik bedoel daar hebben ze de juiste ontheffingen en vangen ze de lekkende vloeistoffen zelf op. Wel bij een onbemande pomp dan he, pompeigenaar zal dit niet kunnen waarderen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:09:15 #271
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_164819706
Ook vraagje. Net nieuwe auto, zaten wat roestblaasjes op dus besloten die op te knappen. Blaasjes weggeschuurd met schuurpapier totdat egale bruine plek was, dan 24 uur wachten, vervolgens RX5 opgespoten. Weer 24u wachten, en zojuist met lakstift plekjes ingekleurd. Maar dat viel enorm tegen, want de lak van de stift steekt enorm af bij de lak van de auto! Zeker als er licht over valt zie je het enorm, auto is nu niet bruin meer maar ziet er heel goedkoop opgelapt uit. Hoe fix ik dit? Ik heb geen schuur / polijst apparaat.. Hoe maak ik de behandelde plekjes onzichtbaar? De stift is van exact het goede type dus daar ligt niet aan..



[ Bericht 0% gewijzigd door mpc007 op 24-08-2016 19:15:30 ]
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_164820510
Kort gezegd: Je bent vreselijk aan het prutsen.
Die RX5 is een zgn roestomvormer of -stopper die ik nooit heb begrepen.
Buiten dat zorgt dat niet voor een egaal oppervlak zoals op je foto ook wel te zien is, het is gewoon een heuvellandschap.
Als je iets bij wilt werken moet je werkstuk vlak, egaal zijn. Geen maanlandschap gemaakt door 1 of ander vaag spul.

Daarnaast is een lakstift bedoeld om krasje of steenslag te camoufleren, niet om wat grotere oppervlakken te herstellen. Maar daar ben je ook al achter nu denk ik.

Ik zou het glad schuren, plamuren en omdat het blijkbaar lowbudget moet bijspuiten met een spuitbus met de juiste kleur.
Dan is het nog steeds niet perfect maar wel een stuk beter dan deze puinhoop.
pi_164821191
RX5 is an sich prima spul, maar niet hiervoor. Het is een roeststopper/beschermer voor dingen die uit het zicht blijven - ophangingsdelen, wielkasten e.d., meer als tectyl. Ter nabewerking kan er eigenlijk alleen RX10 overheen (en dat is alleen in zwart of ralkleuren leverbaar), niet standaard autolak :)

Dit had je inderdaad moeten schuren, plamuren en op gebruikelijke wijze moeten lakken :P
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:08:30 #274
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_164821247
De stukjes die je ziet zijn glad, dat lijkt nu alleen niet meer zo door die lakstift. Ik ben best even aan het schuren geweest en het was redelijk egaal. Dat lakstift niet voor deze oppervlakken bedoeld is had wel even wat beter te vinden mogen zijn, iedereen op internet heeft het erover alsof het altijd werkt :/

Hetzelfde geldt voor RX5, ik zit op een aantal andere fora en daar gebruikt jan en alleman het voor roest op de buitenkant, niet alleen op de binnenkant! Wat zou je daar überhaupt anders voor moeten gebruiken..

Op 'gebruikelijke wijze', dan gaat het dus over een spuitbus? Levert dat niet hetzelfde effect op, namelijk een groot zichtbaar verschil tussen de behandelde en onbehandelde plekken?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_164821360
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:08 schreef mpc007 het volgende:
De stukjes die je ziet zijn glad, dat lijkt nu alleen niet meer zo door die lakstift. Ik ben best even aan het schuren geweest en het was redelijk egaal. Dat lakstift niet voor deze oppervlakken bedoeld is had wel even wat beter te vinden mogen zijn, iedereen op internet heeft het erover alsof het altijd werkt :/

Hetzelfde geldt voor RX5, ik zit op een aantal andere fora en daar gebruikt jan en alleman het voor roest op de buitenkant, niet alleen op de binnenkant! Wat zou je daar überhaupt anders voor moeten gebruiken..

Op 'gebruikelijke wijze', dan gaat het dus over een spuitbus? Levert dat niet hetzelfde effect op, namelijk een groot zichtbaar verschil tussen de behandelde en onbehandelde plekken?
Je hebt glad en glad. Heb je ontvet na het schuren? Heb je wel 2000 nat gebruikt? Na het spuiten weer mat schuren en weer spuiten. Dan blanke lak.

Oh ja en de lak en blanke lak uitspuiten. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')