Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .quote:
De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.quote:
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:
[..]
Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .
http://www.navishop.nl/ca(...)04125-new-p-884.html Volgens mij monteerde ik die altijd.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De juiste nterface schijnt er niet te zijn voor Xsara Picasso bouwjaar 2003. Ik heb getest met een originele radio en stuurbediening werkt dan wel maar functies van boordcomputer blijven onbruikbaar dus ik denk dat er iets anders is met de boordcomputer.
Mijn boordcomputer blijft ook de temperatuur aangeven als 39/40 graden waardoor de airco in automatische stand maar blijft blazen om te koelen. Iemand daar een tip voor? Sensor zit volgens mij in de rechterspiegel
A moet je naar binnendrukken. Als hert zwaar gaat even een schroevendraaier met beleid gebruikenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Help! Mijn achterklep gaat niet meer open, waarschijnlijk zit er ergens een draadje los. Zowel knop op dashboard als sleutel werken niet. Nu wil ik wel gewoon de achterklep gebruiken voordat ik naar de garage ga om het te laten fixen. In het onderhoudsboekje staat het volgende over het manueel openen in geval van bijvoorbeeld een lege accu:
[..]
Alles leuk en aardig, maar ik ben al in de achterbak gekropen en 'bedien het hendeltje' in fig. 44 is toch net iets te vaag. Iemand toevallig ervaring met een Ford Ka (bj 2000) en enig idee of ik moet drukken/trekken/duwen? . De ruimte is nauwelijks groter dan mijn wijsvinger, en je kunt dus niet zien waar je mee bezig bent. Oh en ik ben best handig, lampjes vervangen enzo gaat zonder problemen, dus niet helemaal de standaard domme vrouw die niets van auto's snapt .
Ik ga straks weer eens een duik nemen in de achterbak, naar binnen/rechts drukken evt. met een schroevendraaier, staat genoteerd.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat je hem naar rechts moet drukken. Je moet even door een weerstand heen.
Draadje los als staalkabel of electra? Als electra, heb je je zekeringen al nagekeken?
Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug eropquote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:05 schreef Jiang153 het volgende:
Snelle vraag:
Bij een Astra G middels welke schroef stel je de hoogte van je koplampen nou eigenlijk in? Heb een nieuwe rechter erin gezet maar nu schijnt die de bomen in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatje van internet maar waar zit die stelschroef?
Stalen balk?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug erop
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Stalen balk?
Bedoel je dit?
[ afbeelding ]
Ik heb eens gehoord dat als je de auto wast met een spons in een panty, dat t helpt om insecten te verwijderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb 2 vragen over het schoonmaken van mijn wagen.
1. Ramen
Ik hoorde wel eens dat je je ramen met schoonmaken met krantenpapier maar van anderen hoor ik dan weer dat ik het beter niet op mijn autoramen zou doen.
2. Vliegen en insecten verwijderen
Mijn wagen is op dit moment één kerkhof aan vliegen en insecten die moeilijk te verwijderen zijn zonder krassen te maken (door hard schrobben). Hoe krijg ik die er makkelijk af? Klopt het dat een mandarijn of sinaasappelnetje gebruiken wel eens helpt? En hoe gebruik je het dan?
Update, na een incident stond de auto bij de garage, waar ze meteen de achterklep gefixt hebben. Bleek dat ik op de verkeerde plek zocht naar het hendeltje . En er was niets mis mee, ze hebben even de contacten schoongemaakt en nu doet de klep het weer .quote:Op zondag 3 juli 2016 15:00 schreef loveli het volgende:
Met de sleutel in het slot zou het een mechanisch probleem moeten zijn en niet electrisch. Bij de Fords (<2003) die ik ken is de knop van het achterklepslot een combo van electrisch ontgrendelen en mechanisch slot als je met sleutel draait.
Google ook even op ford ka boot/trunk lock. Hier zeggen ze dat goed smeren kan helpen.
http://www.talkford.com/c(...)boot-lock-wont-open/
Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.quote:Op maandag 27 juni 2016 12:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aanmelden, geen voorbereiding.
Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheidquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:19 schreef slangpie het volgende:
[..]
Geen aanmelding nodig gelukkig. Heb waarschijnlijk alleen net een verkeerde kabelboom besteld.. Besteld op winparts met kenteken gezocht en besteld. Alles gemonteerd en weer teruggezet, stopcontact aansluiten, en testen maar. Knipperlicht links aan, gaat alles knipperen, remlichten van de auto deden het niet meer, mistachterlicht werd niet uitgeschakeld.. Massa was wel goed, winparts gebeld, hadden ook zo geen oplossing. Dan zelf maar meten en puzzelen. Blijkt dat kabelboom gewoon niet voor dit type auto is ofzo. Auto is 1 Vd 1e na de facelift, en zal daar wel ergens zijn misgegaan. Alles uitgemeten en opnieuw aangesloten, alles werkt, behalve dat de mistachterlicht niet wordt uitgeschakeld. En niet meer volgens de DIN-normering aangesloten.
Kan ik wel mee leven. Heb geen zin om de hele bumper opnieuw te demonteren
Nee echt geweldig is dat niet. Is bij mijn eigen ook niet aangesloten, weet ook niet of oom agent moeilijk er om zal doen.. En wanneer gebruik je een mistachterlicht, ik iig bijna nooit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die onderbreking zit in je stekkerdoos. Maar die sluit ik ook nooit aan ivm storingsgevoeligheid
Check je apv bij de gemeente. Bij mijn ouders mag je de auto nog niet wassen op straat. Bij mn broertje mag alles mits je het opruimt op de juiste methode en het mileu niet vervuild.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef RickHD90 het volgende:
Simpele vraag met een simpel antwoord:
Ik wil binnenkort zelf mijn olie wisselen. Ik heb alle juiste spullen (oliefilter, olie, filtertang, nieuwe plug, olie opvangbak, zeil).
De wet is nogal vaag, dus vandaar mijn vraag hier:
Als ik onder mijn auto zeil leg (ruim), met daarop de kunststof opvangbak (bestemd om olie in op te vangen) plaats, en de opgevangen olie overgiet in een jerrycan om netjes af te leveren bij de milieustraat, ben ik dan strafbaar? Zover ik begrijp kan ik alleen beboet worden als ik geen voorzorgsmaatregelen neem en de olie op straat laat lopen en dat ook inderdaad gebeurd.. Geen olie op de weg is namelijk geen milieuverontreiniging..
Graag antwoorden met quote
Je hebt glad en glad. Heb je ontvet na het schuren? Heb je wel 2000 nat gebruikt? Na het spuiten weer mat schuren en weer spuiten. Dan blanke lak.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:08 schreef mpc007 het volgende:
De stukjes die je ziet zijn glad, dat lijkt nu alleen niet meer zo door die lakstift. Ik ben best even aan het schuren geweest en het was redelijk egaal. Dat lakstift niet voor deze oppervlakken bedoeld is had wel even wat beter te vinden mogen zijn, iedereen op internet heeft het erover alsof het altijd werkt :/
Hetzelfde geldt voor RX5, ik zit op een aantal andere fora en daar gebruikt jan en alleman het voor roest op de buitenkant, niet alleen op de binnenkant! Wat zou je daar überhaupt anders voor moeten gebruiken..
Op 'gebruikelijke wijze', dan gaat het dus over een spuitbus? Levert dat niet hetzelfde effect op, namelijk een groot zichtbaar verschil tussen de behandelde en onbehandelde plekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |