geloof deze pro-chauffeur; als hij later een rijbewijs heeft, komt het allemaal goed.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:47 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
pro tip:stop leak is troep https://usercontent1.hubstatic.com/8866994_f520.jpg
beter geef je die geld uit aan een fles olie en dan af en toe bijvullen
Waar lekt hij dan in godsnaam wel dan niet, als de motor daarvoor er uit moetquote:Op woensdag 30 maart 2016 17:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zeg ik, plan is om dat in de zomer te doen. Ik stelde de vraag of er een onschadelijke manier is om in de tussenliggende tijd niet te lekken.
Er lekt dus geen koelvloeistof, maar olie. De plek is onschuldig, maar niet te bereiken zonder de motor eruit te halen. Daar wil ik de tijd voor nemen (heb ik nu niet), zodat ik meteen andere dingen kan vervangen waar ik normaal niet bij kan.
Gezien het feit dat vraagsteller al Action vermeld zal het echt geen premium merk wezen...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze verkopen nu Valvoline, is dat ook meuk?
Krukaskeerring.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waar lekt hij dan in godsnaam wel dan niet, als de motor daarvoor er uit moet
Euh.....quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als ik jou was, dan zou ik eerst de axiaal lagers controleren
Een axiaal lager vangt de axiaal krachten op die uitgeoefend worden op de krukas. Zijn deze versleten dan gaat de krukaskeering lekken omdat er te veel speling is.quote:
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:15 schreef loveli het volgende:
Hoe check ik dat? Het is een oud beestje met relatief weinig kilometers (vergelijkbare auto's hebben 1 à 2 ton meer op de teller). Leek me plausibel dat de keerring het na zoveel jaar begeeft.
Ik heb even wat huiswerk te doen, lees ikquote:Op woensdag 30 maart 2016 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.
Grapjas..TT niet in de gaten? Niet iedereen heeft een volledige uitrusting voor handen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Micrometer op de centralebout van de krukaspoelie, ruimte maken om achtervliegwiel een bandenlepel te plaatsen, de krukas door via het vliegwiel naar achteren drukken (bakzijde)meter op 0 zetten, en dan naar voren trekken achter de krukaspoelie. Exacte toegestaande hoeveelheid speling staat in het werkplaats handboek. Maar als je als "kloenk" hoort dan is het meestal te veel. Dan dient minimaal het lager (en de lekkende keering) vervangen te worden. Soms mag het lager niet vervangen worden en dient het onderblok compleet vervangen te worden.
hoeveel over de max? Een beetje is niet heel verschrikkelijk als hij verbruikt. Een halve liter wordt gekker.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:23 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb mijn motorolie bijgevuld.
Zo slim als ik ben, ben ik nu over de max heen gegaan.
Hoe erg is dit? Mijn schoonvader zei dat ik hem beter helemaal leeg kan laten lopen nu, want dit zou best slecht zijn.
Geen probleem wbv de APK. Zolang hij maar open en dicht kan met de handgreep.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:36 schreef Carlos93 het volgende:
Iemand die hier toevallig weet of een een APK afkeurpunt is als het deurslot van de bestuurdersdeur niet makkelijk geopend kan worden met de sleutel, maar wel gesloten? Kan met veel moeite het slot openen als ik naar links en rechts draai. Slot gaat open als ik de sleutel naar rechts draai ipv links.
De deur zelf is overigens niks mis, centrale deurvergrendeling werkt ook gewoon op 3 van de 4 sloten (passagiersdeur achterbank schiet dicht maar direct weer open als ik deuren vergrendel)
Hartelijk dank, dan breng ik hem met een gerust hart weg voor de keuring binnenkortquote:Op woensdag 27 april 2016 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen probleem wbv de APK. Zolang hij maar open en dicht kan met de handgreep.
Ja dat kan prima. Maar hoelang heeft de auto stil gestaan voor je ging peilen?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:07 schreef xaban06 het volgende:
E46 diesel.
Ik rij straks naar Belgie, zo een 200km. Net ff peilstok gemeten, aan de lage kant. Ik wil bijvullen maar de dop komt niet los.
Is bijvullen via de peilstok mogelijk?
Auto staat sinds gisteren 23:00 stil.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:18 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ja dat kan prima. Maar hoelang heeft de auto stil gestaan voor je ging peilen?
Wees iig heel voorzichtig met het bijvullen van olie bij een diesel. Daarmee wil je niet teveel olie in je blok hebben.
Olie hoeft niet perse op max te zitten. Gooi bijvoorbeeld eerst eens 200/300ml bij en kijk wat het uit maakt. In mijn geval is het verschil tussen min en max precies een liter.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Auto staat sinds gisteren 23:00 stil.
Ik heb een pomp met slang, dus morsen zal ik niet doen en teveel vullen kijk ik wel mee uit
600ml gevuld, zit aan de max.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:26 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Olie hoeft niet perse op max te zitten. Gooi bijvoorbeeld eerst eens 200/300ml bij en kijk wat het uit maakt. In mijn geval is het verschil tussen min en max precies een liter.
Vergeet niet als de auto een nachtje stil heeft gestaan nog eens te peilen. Oliepeil kan verschillen omdat je net pas bij hebt gevuld.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:09 schreef xaban06 het volgende:
[..]
600ml gevuld, zit aan de max.
Volgende week maar eens langsbrengen om het geheel te vervangen.
Thanks voor het snel reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |