abonnement Unibet Coolblue
pi_159471864
quote:
5s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:22 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Kan ik er ook een kroonklem voor in de plaats doen? Betreft de koplamp van een auto.

Heb hier nog zo'n 6 delige klem zitten, maar heb er eigenlijk dus maar 2 nodig. Kan je daar in snijden? :?
Als je je auto wilt zien branden moet je dat zeker doen, anders gewoon netjes amp stekker aanknijpen.
Liefst met een krimphuls
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_159563156
Mijn auto (Toyota Corolla 2004) begon een tijd geleden te piepen op lage snelheid, zodra de auto warmgereden was. Heel irritant bij bijvoorbeeld file of ander langzaam rijdend verkeer in de stad.

Garage 1 heeft gezegd dat het aan de remblokjes (voorkant auto) lag die niet helemaal gelijk versleten aan de buitenkant, en heeft de buitenste randjes schuin afgeschuurd. Ik was blij, want dat was een simpele ingreep. Nog geen twee weken later merkte ik op dat het probleem nog niet verholpen was, dus nu naar grage 2 (Toyota dealer) dezelfde vraag neergelegd, want hij moest er toch zijn voor een wintercheck, nieuwe banden etc. Zij meldden slecht nieuws: de remklauwen aan de voorkant konden niet goed klemmen/bewegen (?!) en hebben dus verminderde remkracht. Die moeten eigenlijk vervangen worden. De piep komt van de remklauwen achter, daar is iets niet goed gangbaar (zuigers?). Twee opties: gangbaar maken (200 euro) met het risico dat dan blijkt dat ze alsnog vervangen moeten worden (+ 375 euro), of meteen vervangen voor 375 euro. Ohja, en die aan de voorkant moeten dus ook vervangen worden (+ 375 euro).

Nu is 750 euro voor het vervangen van 2 sets remklauwen behoorlijk veel vergeleken met de waarde van de auto. Veiligheid voorop, maar iets zegt me dat het wel heel makkelijk is om te zeggen dat ze maar vervangen moeten worden. Is dit redelijk?

tl;dr: De vraag die ik uiteindelijk wil stellen, is of dit redelijke prijzen zijn (375 euro per set remklauwen, dus materiaal en arbeid, dus 750 voor 4 nieuwe remklauwen) en of dit uberhaupt een redelijk verhaal is of dat ik bang gemaakt wordt.
pi_159567193
Ik vind de prijzen nogal optimistisch van hun kant eerlijk gezegd.
Lijkt er op dat het uurtarief gewoon doorloopt terwijl ze zitten te lunchen....
Als het echt vervangen moet worden moet je deze actie doorzetten, met veiligheid valt niet te spotten natuurlijk.
Maar niet voor dit bedrag, ik zou een onafhankele garage zoeken die iets vriendelijker is voor de portemonnee.
pi_159568383
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef vincm het volgende:
Mijn auto (Toyota Corolla 2004) begon een tijd geleden te piepen op lage snelheid, zodra de auto warmgereden was. Heel irritant bij bijvoorbeeld file of ander langzaam rijdend verkeer in de stad.

Garage 1 heeft gezegd dat het aan de remblokjes (voorkant auto) lag die niet helemaal gelijk versleten aan de buitenkant, en heeft de buitenste randjes schuin afgeschuurd. Ik was blij, want dat was een simpele ingreep. Nog geen twee weken later merkte ik op dat het probleem nog niet verholpen was, dus nu naar grage 2 (Toyota dealer) dezelfde vraag neergelegd, want hij moest er toch zijn voor een wintercheck, nieuwe banden etc. Zij meldden slecht nieuws: de remklauwen aan de voorkant konden niet goed klemmen/bewegen (?!) en hebben dus verminderde remkracht. Die moeten eigenlijk vervangen worden. De piep komt van de remklauwen achter, daar is iets niet goed gangbaar (zuigers?). Twee opties: gangbaar maken (200 euro) met het risico dat dan blijkt dat ze alsnog vervangen moeten worden (+ 375 euro), of meteen vervangen voor 375 euro. Ohja, en die aan de voorkant moeten dus ook vervangen worden (+ 375 euro).

Nu is 750 euro voor het vervangen van 2 sets remklauwen behoorlijk veel vergeleken met de waarde van de auto. Veiligheid voorop, maar iets zegt me dat het wel heel makkelijk is om te zeggen dat ze maar vervangen moeten worden. Is dit redelijk?

tl;dr: De vraag die ik uiteindelijk wil stellen, is of dit redelijke prijzen zijn (375 euro per set remklauwen, dus materiaal en arbeid, dus 750 voor 4 nieuwe remklauwen) en of dit uberhaupt een redelijk verhaal is of dat ik bang gemaakt wordt.
Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.

Via Ebay Duitsland is een set TRW te bestellen voor ongeveer hetzelfde bedrag (80 / 60 euro)

Voordeeel van de Engelse site is de enorme hoeveelheid klein materiaal die ze voeren. Ik zou gelijk een set geleidepennen meebestellen.
pi_159568576
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:19 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Bij Brakeparts.co.uk kosten de Budweg klauwen voor 49 pond en de klauwen achter 51 pond. Met 10 pond verzenden zit je dan rond de 260 Euro.

Via Ebay Duitsland is een set TRW te bestellen voor ongeveer hetzelfde bedrag (80 / 60 euro)

Voordeeel van de Engelse site is de enorme hoeveelheid klein materiaal die ze voeren. Ik zou gelijk een set geleidepennen meebestellen.
Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.
  FOK!fotograaf maandag 1 februari 2016 @ 14:43:53 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159568990
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef vincm het volgende:

[..]

Thanks! Hoelang duurt het ongeveer voor een garage om dat dan te monteren? Dan vraag ik wat uurtariefjes op in de buurt.
Ligt eraan hoe makkelijk je de leidingen en slangen los krijgt. Maar jij denkt dat een garage alleen uurtarief rekent als jij met eigen onderdelen aan komt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159569368
Een ouderwetse dorpsgarage heeft daar geen probleem mee zolang de onderdelen maar passen.

Het vervangen van de klauwen is niet teveel werk, ga je de remolie ook meepakken dan duurt het wel wat langer.

Ik denk niet dat een Toyota uit 2004 veel verrassingen zal geven inzake vastgeroeste bouten etc.

Maar ja, half werk...
Pak gelijk schijven en blokken mee. Die kosten 200 Euro. Zit je op net geen 500 voor onderdelen en vloeistoffen. Al zou de monteur er 4 uur mee bezig zijn, dan ben je spekkoper en kan de boel weer jaren mee.
pi_159569705
De 318D (E46) trekt een beetje naar rechts maar de APK komt er ook weer aan. Hij staat nu op wintersloffen die ik bij de auto gekregen heb en nooit meer ga gebruiken. Er staat al een nieuw setje wielen klaar met prima banden die er straks op gaan alleen zou ik dat dus pas na de APK willen doen, nadat er gecontroleerd is of er geen rare dingen met stuurkogels etc. gebeurd zijn.

Nu rijd ik al, denk ik, zo'n 7000km zo met een auto die naar rechts trekt (ook als banden op spanning zijn) en het stuur staat ook een klein beetje gedraaid. Ik gok (ben daar zelf te slecht voor om dat op het blote oog te zien) dat de winterbanden nu deels scheef afgesleten zijn, maar is dat ook al een afkeurpunt? Kijk als ik afgekeurd wordt op stuurkogels of wat dan ook, oke, dat wordt gefixed, maar om nou terug te moeten komen voor de apk als de banden niet ok zijn vind ik ook zonde van die paar tientjes. Anderszijds wil ik mijn nieuwe setje niet nu al blootstellen aan extra slijtage, en een uitlijnboer pas aan het werk zetten als voor de rest met APK in orde is.

TL;dr, kans op scheef afgesleten banden, is dat reden voor afkeur?
TL;dr2, banden zijn verder in ok staat, nog net aan de 4mm en geen scheurtjes.
TL;dr3, waarom doe je moeilijk? omdat ik niet onnodig extra voor een dubbele keuring, of uitlijncontrole en daarna nogmaals voor uitlijnen moet betalen omdat er toch iets anders mis is wat ook bij apk naar boven kan komen
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_159571472
Wanneer is de APK en hoeveel km heb je nog te gaan tot die tijd? Hoe langer je doorrijdt, hoe schever de slijtage en hoe minder je nog rechtgetrokken krijgt. Zonde natuurlijk om twee keer uit te lijnen, dat snap ik, maar als je banden dadelijk zo scheef zijn afgesleten dat je ze kan weggooien, ben je het geld alsnog kwijt. Want als je dan hebt uitgelijnd rijden de scheve banden ook voor geen meter natuurlijk.
Schip ahoy!
pi_159572447
De bedoeling is dat ik hem op de 15e laat keuren, verloopt op de 4e van maart. Tot die tijd rijd ik er sowieso 550-600km mee om naar werk te gaan. Komt nog hier en daar een klein prive ritje op, maar dat is te verwaarlozen denk ik. Maar deze banden ga ik niet meer gebruiken na dit seizoen (ik ben sowieso niet van de winterbanden, maar deze zaten al op de auto), dus wat mij betreft mogen ze nog best even doorslijten. Alleen vind ik het zonde als de keurmeester straks zegt dat dit zo versleten is dat die afgekeurd moet worden, ik dan naar huis moet, spul omgooien en dan nogmaals herkeuren. Want uitlijnen moet sowieso gebeuren gok ik zo.

Ideaal is voor mij zo: doorrijden -> apk, goedgekeurd -> nieuwe set er op -> naar de bandenboer om het uit te lijnen.

Ik weet dus niet of scheef afslijten een afkeurpunt is. In het ergste geval denk ik dat de uitlijning gesloopt is door iets met de stuurinrichting, maar dat komt dan sowieso naar boven bij apk. Als dat gebeurd dan moet ik wel het nieuwe setje monteren want dat is ook meteen het setje wat uitgelijnd moet worden.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_159572845
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
pi_159573042
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
Schip ahoy!
pi_159574490
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
Dit beantwoordt mijn vraag :) thanks. Ik laat hem dus eerst keuren, als dat eenmaal in orde is gaat de andere set er op en dan uitlijnen. Stuur staat hoe dan ook scheef dus het moet gebeuren.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_159576036
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 19:35:25 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159576919
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:10 schreef Chunees het volgende:
wat is een Golf 2.0 GTI DSG met 179000 km uit 2005 en 254 pk waard?
¤450 + wat de gek er voor geeft
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 19:44:07 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159577210
Maar ¤9000 - ¤9500 lijkt mij redelijk?


Zo moeilijk is toch niet op Autoscout te kijken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159606774
hoe meer pk, des te hoger de waarde toch?
pi_159640249
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Scheve uitlijning of slijtage is geen afkeurpunt, tenzij er iets in de draagarmen/fusee niet goed zit, maar dan is dat het afkeurpunt en niet de band an sich.
Fout dacht ik

Dacht dar het stuur niet meer als 45graden fout mocht staan
pi_159640474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:10 schreef Chunees het volgende:
hoe meer pk, des te hoger de waarde toch?
Dat zou wel erg simpel zijn hè.
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Maar ¤9000 - ¤9500 lijkt mij redelijk?

Zo moeilijk is toch niet op Autoscout te kijken?
Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.
Schip ahoy!
pi_159759328
Laten staan die gti, waarom denk je dat er zoveel te koop staan? Die generatie tfsi motoren, zeker icm met de dsg, zijn tikkende tijdbommen.

Het begint met hoog olieverbruik en kan eindigen met een nieuwe motor, waarna alles weer van voor af aan begint. Genoeg over te vinden op het www
(Y)
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 18:09:20 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159759629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zou wel erg simpel zijn hè.

[..]

Ik denk dat je als particulier met 9k intens gelukkig mag zijn. 180k is niet niks, komen wat dure vervangingsdelen aan (remmen bijv). Sluitende onderhoudshistorie en nette staat kunnen je helpen, maar er staat er 'bosjes' te koop (stuk of 100 op gaspedaal tot 10k). Dus ik zou eerder rekenen op 7 à 7.5k. Als ze bij bedrijven al met garantie en minder km's voor 9k staan, ga je als particulier niet zomaar dat bedrag vangen, tenzij je echt iets bijzonders hebt. Je kunt het wel vragen, maar na een beetje handjeklap komt het toch anders uit.
Geen idee hoeveel marge garages erop pakten. Ik heb ze voor die km stand en jaartal wel voor 10.5-11 te koop zien staan dood vandaar wat mijn schatting van 9k.

In Dld heb je er een voor 7.5k idd :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159764494
Ik wil mijn remschijven binnenkort vervangen. Nooit eerder gedaan.

Ik denk:
Velg eraf, remklauw eraf, 1 bout wat de schijf op zijn plek houd er af. En dan nieuwe schijf erop.

Komt daar nog wat bij komen? Moet je iets met de nieuwe schijven doen, ontvetten oid?
  maandag 8 februari 2016 @ 21:11:04 #73
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159765265
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil mijn remschijven binnenkort vervangen. Nooit eerder gedaan.

Ik denk:
Velg eraf, remklauw eraf, 1 bout wat de schijf op zijn plek houd er af. En dan nieuwe schijf erop.

Komt daar nog wat bij komen? Moet je iets met de nieuwe schijven doen, ontvetten oid?
Neem je remblokken gelijk mee

Goede Een volgorde.

Moeren/bouten van je wiel een slag losdraaien
Auto opkrikken, brug
Wielen ervan
Remklauw eraf door middel van Inbus of bouten ( check wel even of je toevallig geen inbus 7 nodig hebt voor je remklauw)
Remklauw ophangen aan je veerpoot zodat er geen stress op je remkabel staat.
(Misschien bracket voor remklauw losmaken)
Remschijf eraf halen, kan eventueel vast zitten met een schroefje/inbus
Stofhoes van je remklauw goed schoonmaken.
Zuiger van je remklauw terugduwen met een lijmklem o.i.d.
Nieuwe schijven monteren
Klauw en blokken goed terug monteren met keramisch vet en kopervet op de juiste plekken.
Wielen weer terug monteren
Wielen vastzetten met een momentsleutel.

Voor je gaat rijden eerst even je rempedaal een paar keer intrappen. Zo zet je je zuiger weer tegen je remblokken aan.

Kijk van tevoren even wat Jijbuis filmpjes, daar leer je een boel van...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159765502
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:11 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Neem je remblokken gelijk mee

Goede Een volgorde.

Moeren/bouten van je wiel een slag losdraaien
Auto opkrikken, brug
Wielen ervan
Remklauw eraf door middel van Inbus of bouten ( check wel even of je toevallig geen inbus 7 nodig hebt voor je remklauw)
Remklauw ophangen aan je veerpoot zodat er geen stress op je remkabel staat.
(Misschien bracket voor remklauw losmaken)
Remschijf eraf halen, kan eventueel vast zitten met een schroefje/inbus
Stofhoes van je remklauw goed schoonmaken.
Zuiger van je remklauw terugduwen met een lijmklem o.i.d.
Nieuwe schijven monteren
Klauw en blokken goed terug monteren met keramisch vet en kopervet op de juiste plekken.
Wielen weer terug monteren
Wielen vastzetten met een momentsleutel.

Voor je gaat rijden eerst even je rempedaal een paar keer intrappen. Zo zet je je zuiger weer tegen je remblokken aan.

Kijk van tevoren even wat Jijbuis filmpjes, daar leer je een boel van...
Blokken zijn nog niet heel lang geleden gedaan, dus zou het zonde om ze weer te gaan vervangen.

Stofhoes schoonmaken? Dat moet ik even Googlen :)

Dat je je blokken moet insmeren weet ik, maar die wil ik niet vervangen. Kopervet is slecht voor je ABS sensor dacht ik? En waarom EN keramisch EN kopervet?

Schijven moet je ook ergens mee insmeren of niet (nee, niet met vet, maar iets van ontvetter oid of hoeft dat niet?)
pi_159765667
Geen keramisch ver gebruiken. Wordt hard na een tijd
Niet te veel koper vet, dan gaat het goed. Geleidepennen invetten met ATE remzuigervet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')