abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158439567
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hupje op 22-12-2015 15:24:02 ]
pi_158439680
Ik wilde niet de laatste zijn in het vorige topic, maar toen hadden anderen ineens sneller gepost dan ik :P. Hopelijk klopt de OP zo. :@
pi_158442945
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.

Leuk plaatje. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het ook wel moeilijk er relaxt over te zijn hoor. Steeds heb ik het gevoel van 'straks is er iets mis met haar, en leert ze nooit lopen/praten/whatever'. En als dat zo is, is het vast mijn schuld omdat ik haar niet genoeg gestimuleerd heb. Terwijl er helemaal geen reden voor is om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, tot nu toe ontwikkelt ze zich gewoon normaal. En we doen erg mn best om haar te stimuleren (al blijf ik twijfelen of ik het wel goed doe).
Ik heb het al wel een beetje geleerd los te laten, omdat ik merk dat ze zich echt wel goed ontwikkelt en ze elke dag wel weer iets anders leuks doet, dus dat geeft wel (zelf)vertrouwen.
Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Als ik iets heb geleerd van mijn kinderen is niet zoveel naar anderen kijken. Het heeft geen zin. Dat zal je echt los moeten leren laten. Anders ga je het daar nog knap moeilijk mee krijgen op school bijvoorbeeld. Jouw kind is zoals ze is. En dat is prima :)
Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
pi_158443268
LuDann, wolks 'symptomen' klinken hier ook wel bekend. Die fase zijn we net uit lijkt het. Sowieso lijkt het alsof we hier elke week weer een nieuwe fase hebben. Afgelopen week was de ver-spuugfase -O-

En bedankt voor de tips over kunstvoeding! Ik wist niet dat sommige merken 2 zakken in een doos hadden, dat is een goed punt om op te letten! En een melkpoederhandeltje met m'n schoonzus opzetten is ook een goed idee, mocht een halve bus toch nog teveel zijn!
pi_158443687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.
Oh :D. Newbie he, weet ik veel O-) Dankjewel voor het redden.

J is de hele dag aan het jengelen, behalve als ik hem op zijn billen neerzet, dan is hij een blij ei. Rare.
pi_158443730
LuDann, Beertje heeft momenteel ook een fase waarin ze veel huilt. Ze wil niet meer zoveel alleen 'spelen' in de box, maar vooral bij ons, op een kleed op de vloer en dan het liefst met ons erbij. Ook is haar doorslaap ineens stuk, ze komt elke nacht minimaal weer 1 keer. Ik ga er ook vanuit dat het een fase/sprongetje is.

Over ontwikkeling: Beertje is een luierd. Ze rolt wat op haar zij, pakt nu wel steeds vaker dingen vast. Ze lacht sinds gisteren met geluid. Oudste was hier razendsnel, middelste was echt traag en Berit zit er tussenin. Komt helemaal goed ^O^
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158444178
R's doorslaap is ook stuk. Ze komt al een week of twee weer drie keer per nacht. :O
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:51:00 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444286
Bij ons zijn de luiers stuk. Moet maar maat 5 luiers voor de nacht gaan kopen. Overdag zitten we nog in maat 3. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158444410
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
pi_158444479
Fuente, dat is heel herkenbaar. Wolk wil ook niet meer alleen spelen. We moeten er constant bijblijven.

We hebben net boodschappen gedaan voor Kerst. Opeens valt me dit jaar op hoeveel huilende kleine kindjes er door de supermarkt gesleept worden zo vlak voor Kerst. :') Wij hadden ook een drama verwacht maar Wolk is heel erg lief geweest, was wel moe maar zat vrolijk te babbelen.
pi_158444490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:

Leuk plaatje. O+

[..]

Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

[..]

Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158444512
Oh leuk FF, zo'n verspuugfase. Heel gezellig. :P

Ik ben vandaag voor het eerst in tijden weer ondergespuitpoept. *;
pi_158444627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:55 schreef LuDann het volgende:
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

Estrys, je lieve stoere. Ik hoop dat ie zo blijft. O+
pi_158444704
LuDann L is ook een snelle en tot nu toe lijkt het bij F ook weer zo.
Wat ik nog het vervelendste vind is het KDV die doet alsof wij een wonderkind op de wereld hebben gezet. We horen zo ongeveer iedere dag hoe bijzonder hij wel niet is en wat hij nu allemaal weer gezegd/gedaan heeft. Ook hebben ze speciaal voor hem nu een nieuwe methode aangeschaft zodat ze hem wat beter kunnen begeleiden en interessante dingen kunnen laten doen...
Ik weet mij soms geen houding te geven, ik vind het soms behoorlijk gênant, waarom weet ik niet precies :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:08:58 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

[ link | afbeelding ]

Elastiekjes, net zoals een masker?
pi_158445541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Elastiekjes, net zoals een masker?
Met postelastieken achter dr oren. :Y
pi_158445719
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
Je oudste klinkt als een dropje met veel zelfvertrouwen. Wat goed. O+ Ik zal je advies in mijn achterhoofd houden. :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Whehe.

Zoiets, Mariposas?

Ik zou hier verder niet op deze plaatjes googlen want er zijn gekken die dit soort dingen doen. ;(
pi_158445787
@Spring: ik weet dat het een functie heeft, het niet kunnen doorslapen. Dat is de enige manier waarop ik het trek. Wat ze overdag niet genoeg drinkt haalt ze 's nachts in.

Overigens beginnen hier nu ook de 'laat haar huilen dan leert ze doorslapen' opmerkingen binnen te komen van zowel mijn moeder als schoonmoeder. Nadat ik vorige week dacht duidelijk gemaakt te hebben wat onze visie is. }:|
pi_158445824
Jongens wat gaan jullie snel. :o Of nee, ik ben te weinig online. Nu heb ik echt vakantie en ben ik een paar dagen thuis, dus ben ik er hopelijk weer wat vaker. :)

Ik las supermom Estrys, arme Frits :* , snelle hoogbegaafde baby's :P en onhandige mannen. :o

Hier gaat alles zijn gangetje. Man en ik zijn vandaag een halve DAF op de kerstmarkt in Münster (ja, alweer, maar het is ook zo gezellig) geweest en hebben daarna onze supervrolijke en leuke N. opgehaald. Als iemand de fokwet even afleidt kan ik vertellen dat ze het zo supergoed doet, zo lekker zelf kan spelen, alle kanten op beweegt, goed eet en ook goed slaapt, dag en nacht. O+

Ik hou zo gruwelijk veel van dat meisje, soms vraag ik me af of het nog gezond is. :D

In Münster hebben ze trouwens een Zara met een babyafdeling, die hebben we hier in Enschede niet (wel de Zara, geen baby's), dus even goed geshopt. *O*
pi_158445852
Whehe arme baby's. Hoewel ik een tijd terug op een of andere info-site een waarschuwing las dat je vooral de speen niet met een koord om het hoofd van de baby moest doen. Toen had ik zoiets van 'doen mensen dat echt??' :o

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
pi_158446024
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158446049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:44 schreef kazy het volgende:

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
Ja ikke... ach ja, ik neem aan dat ze wel kan lopen als ze 18 is. En dan hopelijk ook wel in haar eigen bed slaapt ;)

De pfffp is hier ook erg populair, ik moet echt een slabbetje gaan kopen.

en idd ook hier al maat 4+ ,luiers voor 's nachts, en 4 overdag.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158446136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
:o Ik had geen idee dat ik niet de enige tukker was hier. *O*
pi_158446250
W. lijkt eindelijk rustig te slapen, zonder buikpijn. Wat een lange dag zo zonder nachtrust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158446495
quote:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallooooooooooooo bijna buuf :D
Fixed.

*)
pi_158446546
Hahahahahha limoen :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158446626
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Fixed.

*)
_O-

Wat gemeeeeen. ;(
pi_158446638
Sillie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 december 2015 @ 20:17:56 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158446834
quote:

O+ O+

Sillie :* wat klote

O. Ontwikkeld zich volgens mij redelijk gemiddeld. Wel is ze het meest geweldige kind natuurlijk O+
Ik ben zo verliefd op haar. Ze doet alles zo goed en ze is zo vreselijk leuk O+

Met mezelf gaat het redelijk. Weet ondertussen ook wel wat me dwarszit. Kan er niet zoveel aan doen maar hoop dat het scheelt dat ik al weet wat me dwarszit.

En nog 3 dagen en dan heb ik geen baby meer :o
pi_158447055
Jeetje sillie wat heftig ;( . Je krijgt wel veel op je bordje de laatste tijd. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158448906
Sterkte, silliegirl! Inderdaad een rotdag. :*

Ik las eens tijdens een google-tocht op een (ander) forum dat er mensen waren die de speen van hun kindje vastzetten aan het wangetje met een stukje leukoplast. Kennelijk zijn er overal mensen voor.

J doet zowel overdag als 's nachts nog met maat 3. Hij lekt nooit 's nachts. Nog 1 pak en dan stappen we waarschijnlijk over op maat 4. De meeste kleertjes maat 68 zijn de kast ook al uit. Het gaat zo hard!
pi_158449308
Hier wordt het ook tijd voor de rompertjes maat 74... De meeste zijn 62/68 en dat is eigenlijk gewoon te klein als je kind maat 68 heeft.

Sillie sterkte!!
pi_158449605
Whaha Limone

Saskia: grappig dat N ook de pfffp doet :D Slabbetjes zijn hier ook wel nodig inderdaad. Ik heb ze in overvloed. (Dat was een populair kraamcadeau samen met nog veel te grote rompers.)

Snoenk: alweer bijna een dreumes, wat gaat dat hard!! Voor jouzelf een :* Weten wat er aan de hand is, is al een eerste stap!

Sillie :*

Hier zijn we sinds vorige week over op maat 4 luiers. De poep liep steeds de luier uit (en met in die week daarvoor 4-6x poepen per dag, ben je dat verschonen snel zat :') ). Nu ze een grotere maat heeft, blijft alles weer binnenboord (en gelukkig ook niet meer zoveel poep).
pi_158449859
Sillie wat heftig ;( Ik weet helaas hoe het is...
Heel erg veel sterkte :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158450541
quote:
Oeh Enschedeeeeeee Selvaria? Ik woon in Hengeloooooooo! Hallooooooooo bijna buuf :D
quote:

[..]

Fixed.

*)
Fixed the fix.
pi_158450560
Sterkte Sillie! Wat heftig allemaal...
pi_158451177
Sterkte Sillie! :*

Wij gebruiken in de nacht 4+ luiers, dat werkt prima.

Over Frits volgen ipv de boekjes:
Ik denk dat (bijna) ieder kind uit eindelijk gaat lopen, praten, eten, enzovoorts. Het gaat geen verschil maken of ik me druk/zorgen maak over hoe snel of langzaam mijn zoon is op verschillende gebieden.

Mocht het zo zijn dat hij zich veel langzamer of sneller ontwikkelen dan komen we uiteraard in actie. Maar nu nog niet, laat hem maar de wereld bekijken zoals hij wil.

Ik weet dus niet of Frits vlot is of niet.

Wat ik wel weet:
Hij kan op afstand water ruiken. Serieus, het maakt niet uit waar ik de waterbak van de hond verstop, binnen 30 seconden zit hij te spetteren met het water of maakt hij een golfslagbad.
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:14:03 #38
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158451442
quote:

[..]

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo.
Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
Dat is zo waar!

En Cholula,
Ik sluit me helemaal bij je aan. Zo is het moederen veel relaxer :)

En what the.. waar is mijn melkbaby?
Ik was aan het stofzuigen (!.. moederlevel expert) en kijk in de box.. staat Ro gewoon gezellig met de poes te brabbelen. STAAT!
En niet voor eventjes, maar gewoon echt een volle 5 minuten. Nu wil ze alleen maar staan, want zitten en liggen is voor kleintjes :'(
Ik wil mijn kleintje! :'(
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef silliegirl het volgende:
W. lijkt eindelijk rustig te slapen, zonder buikpijn. Wat een lange dag zo zonder nachtrust.

SPOILER
Och sillie,
wat ontzettend verdrietig van je kat en wat verschrikkelijk van je familielid. Je blijft dan als nabestaande met zo veel vragen zitten he..
Je krijgt het advies vast van velen; maar praat erover. Het is echt belangrijk.
Ook is het gewoon fijn om hardop te horen dat het niet jouw (iemands) schuld is. Vond ik tenminste.
Nouja. in ieder geval.. hele dikke :*

selvaria,
wat klink je toch heerlijk gelukkig zo met je man en je N.
Ik krijg het er helemaal warm van <3
pi_158451754
Leuk al die ontwikkelingen bij die kleintjes! Ik kijk de onze soms een beetje groot, omdat ik weet hoe leuk het wordt :@. En omdat ik nu met die koortslip niet kan knuffelen :(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158452333
Sillie :* Sterkte!

Echte stababy's! O+
Ik hou d'r van. :)
pi_158452581
Staan. Heel de tijd, overal. Ik begreep vandaag niet zo goed waarom hij een beetje bozig was.
Zijn babylegs waren afgezakt en over waren zijn sokjes gekomen. Dan heb je als baby geen grip. Toen die plakkerige dingen op zijn sokken weer tevoorschijn kwamen, was ook zijn lach weer stralend aanwezig. O+
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:52:19 #42
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158453227
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:21 schreef Kuukske het volgende:
Leuk al die ontwikkelingen bij die kleintjes! Ik kijk de onze soms een beetje groot, omdat ik weet hoe leuk het wordt :@. En omdat ik nu met die koortslip niet kan knuffelen :(.
Tot wanneer is dat eigenlijk gevaarlijk?
En sterkte.. Lijkt me verschrikkelijk. :*
pi_158453231
Ja, je zal maar verticaal kunnen en dan ga je onderuit! :'(
pi_158453393
*valt ook maar weer eens binnen*
Alles z'n gangetje hier, lekker druk bezig met Q en huishouden etc, vind het echt knap hoe sommige dat doen met meerdere kinderen, soepel draaiend huishouden en nog tijd voor Fok! :P . En dan vind ik het hier nog steeds vrij rommelig ook :')

Erg korte bijlees:

Jeetje, sterkte Sillie!

Verliefde Selvaria O+

Wat mooi hoe je oudste dat zegt Estrys!

Ro staat!!

Onzekerheid over features, ik heb het ook hoor. Vooral toen we nog bij de fysio liepen. Het duurde behoorlijk lang voor hij z'n hoofd echt optilde, hij wilde ook echt niet op z'n buik liggen, maar dat moest vanwege z'n hoofd.. Het drama met hem op z'n buik rollen terwijl hij zo lekker braaf op z'n rug lag te spelen en met z'n handjes oefende, op z'n buik meteen gillen en krijsen en over z'n toeren zijn. Paar min doorbijten en hem troosten, eigenlijk moest hij dan gelijk weer op z'n buik. Deed ik vaak niet omdat het wel eens een half uur duurde voor hij weer zover tot rust was dat ik hem weer in de box kon leggen. Dan weer op m'n kop krijgen bij de fysio omdat hij weer niet vooruit was gegaan en ik z'n hoofd steeds meer zag vervormen, mén wat voelde ik me toen een falende moeder.. Ze hielt em als we daar waren ook weleens horizontaal en hing hij als een lappenpop in haar handen "oh, hij zou zich nu echt wel recht moeten kunnen houden", maakte me ook wel onzeker. Maar.. Toen hij eenmaal ineens z'n hoofd omhoog deed, op je buik liggen toen tof werd en we langs de osteopaat gingen, ging alles weer goed vooruit! Ik blijf wat onzeker, maar zie dat hij nu zoveel meer kan dan toen en hij vooruit blijft gaan, dan bedenk ik me dat ik me echt geen zorgen (meer) hoef te maken :)

Q blijft een heerlijk vrolijk mannetje :) hij schuift nog lekker op z'n buik over de grond, kan inmiddels nauwkeurig genoeg grijpen om kattenbrokjes in z'n mond te stoppen ( :') ), probeert sinds een paar dagen z'n beentjes onder zich te krijgen en wiebelt dan wat heen en weer. Als je hem neerzet, blijft hij best een tijdje rustig op z'n kont zitten spelen. Hij oefent op "mam mam mam" en soms zit er een "mamma" tussen. Of hij dan echt mij bedoelt weet ik nog niet zeker, al lijkt hij het vaak wel te doen als ie mij even niet ziet of naar me toe schuift.
Verder krijgt hij steeds meer een karaktertje, als hij het ergens niet mee eens is krijg je een "hnggg", soort schreeuw/kreun waarbij hij rood aanloopt :P Vooral om pappa en opa moet hij vaak lachen en de kat vindt hij altijd geweldig, gaat grinniken als hij hem langs ziet lopen O+ Hij kan ook zo lief lachen O+ Sowieso is ie gewoon erg O+ !
pi_158453406
Hoe gaat een baby eigenlijk zitten, technisch gezien bedoel ik dan? Vanuit welke positie, welke ledematen doen wat, enz? En staan is dan in eerste instantie je ergens aan optrekken, neem ik aan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 22:59:49 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:56 schreef Gevalletje het volgende:
Alles z'n gangetje hier, lekker druk bezig met Q en huishouden etc, vind het echt knap hoe sommige dat doen met meerdere kinderen, soepel draaiend huishouden en nog tijd voor Fok! . En dan vind ik het hier nog steeds vrij rommelig ook
ik heb, dankzij m'n eigen ADHD, hulp in de huishouding. Dat, plus een strak dagritme qua bepaalde zaken en het niet hebben van betaald werk, stelt me prima in staat om dagelijks te FOK!ken. Dankzij Jan en Geert lopen de ochtenden volgens een strak stramien, anders zijn ze te laat op school. plannen is het toverwoord :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:01:12 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:56 schreef Hupje het volgende:
Hoe gaat een baby eigenlijk zitten, technisch gezien bedoel ik dan? Vanuit welke positie, welke ledematen doen wat, enz? En staan is dan in eerste instantie je ergens aan optrekken, neem ik aan?
http://www.oudersvannu.nl(...)itten-kruipen-staan/

quote:
Zitten: een hele kunst
Als je kind ongeveer zeven maanden oud is, zal hij zich voor het eerst oprichten. Naarmate zijn rug sterker wordt, gaat hij steeds beter rechtop zitten. Rond de 9 maanden gaat hij zelf zitten door op de buik te rollen en zich op te drukken tot zit. Sommige kinderen gaan eerst staan en ploffen dan op hun billen. Zet je baby niet te lang geforceerd rechtop, bijvoorbeeld in de kinderstoel of met kussens op de bank. Zijn rugspieren zijn nog niet sterk genoeg en daardoor wordt de wervelkolom te zwaar belast. Bovendien zal je baby minder snel geneigd zijn om zelf te leren zitten.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_158453909
Opdrukken inderdaad.
En dan de benen er onder en een vuist aan de grond, als een gorilla. :)
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:09:22 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453964
filmpje van bjna zes jaar oud :o

hier is wel te zien hoe hij (Jan in dit geval) vanuit kruipen naar zitten gaat.

pi_158454811
Jan zit los! *O*
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:28:21 #51
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158454905
Oh ro deed dat anders.
die lag dan op haar buik. schoof haar linkerbeen zijwaarts omhoog (heuphoogte).
draaide haar been dan om (teentjes naar boven) en dan ging zij ook omhoog.

Mn leukerd.

Tot hoelang kun je eigenlijk veilig met je baby in bed slapen?
Nu ze kan kruipen/rollen/staan..
ik bouw elke dag een groot kussenfort om haar heen , maar vraag me toch af hoe anderen dat doen.
Of zijn wij de enige die met baby in bed slapen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:32:58 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158455151
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:28 schreef faptist het volgende:
Oh ro deed dat anders.

Mn leukerd.

ik bouw elke dag een groot kussenfort om haar heen , maar vraag me toch af hoe anderen dat doen.
ze vallen maar één keer uit bed ;) daarna kijken ze wel uit haha.

Michael slaapt ook gewoon naast me hoor, in z'n slaapzak onder het dekbed gaat hij nog steeds geen kant op. Leg ik 'm zonder slaapzak weg is het geheid stunten

pi_158455254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:28 schreef faptist het volgende:
Oh ro deed dat anders.

Mn leukerd.

Hoe is dit? Een soort dubbelklap-zit-move?

Heb je de mogelijkheid om je bed tegen de muur te schuiven? Heb je vast één kant afgedekt en dan kan er altijd nog een cosleeper of hekje bij.

Tevens pics van je StaRo! O+
pi_158456002
Ik zie de move die Ro maakt helemaal voor me, ik heb het weleens gezien. En ik wil ook het filmpje zien van een sta RO O+
pi_158456169
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hier wordt het ook tijd voor de rompertjes maat 74... De meeste zijn 62/68 en dat is eigenlijk gewoon te klein als je kind maat 68 heeft.

Sillie sterkte!!
Jeutje wat een verschil met de mijne. :o

Ik trek Wolk af en toe een romper 62/68 aan als die bij de hand liggen maar ze zwemt erin. :') Die van 50/56 van de Prenatal passen nu goed.
pi_158456174
Ik zit dus met dit beeld: :'(

pi_158457232
Haha. Morgen zal ik de filmpjes even opsnorren.

En foto. Even zoeken.

Kan ik het niet laten om deze zaligmakende outfit te delen. Arm kind.
Ik krijg dit vast nog een keer terug in de vorm van een Sara pop.

:')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 00:42:38 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158457596
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:58 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik trek Wolk af en toe een romper 62/68 aan als die bij de hand liggen maar ze zwemt erin. :') Die van 50/56 van de Prenatal passen nu goed.
Michael is nu met 9 maanden pas uit de 62/68 ;) is niks geks dus dat wolk daar in moet groeien

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 00:43:15 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158457616
Fap _O- die kerstfoto O+ O+ _O- O+ O+

pi_158458015
Wat een tof pakje Fap! :D
pi_158460634
quote:

[..]

Fixed.

*)
:o _O-
Sara
Merel
Ukje
pi_158460637
Fap die kerstfoto O+

Sillie, sterkte, wat heftig!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 december 2015 @ 06:14:41 #63
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158460642
:* voor Sillie. Wat krijg je veel op je bordje.
pi_158460731
Gorilla R. *;

Fap, je kerstRo O+

Sillie, sterkte :*

Mijn kind groeit gewoon achterlijk snel heb ik het idee, 68 zat echt niet mooi meer. Maar ik vind het dan ook erger dat kleertjes iets te klein zijn dan iets te groot. Ze draagt nu een week of 3 74 en nu begint het meeste mooi te zitten in plaats van te groot te zijn.

L. wil heel graag zitten want liggen is voor baby's, maar het lukt d'r allemaal nog niet. Tot grote frustratie van onze ongeduld.

Qua ontwikkeling denk ik dat ze het prima doet, het gaat mij allemaal sowieso te snel. Kleine baby's worden veel te snel groot. :'( Nog 1,5e week en dan is ze alweer een half jaar.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 23 december 2015 @ 07:03:27 #65
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158460738
Kerstro O+ :D

En wat hebben jullie baby's allemaal al grote maten :o
Of ik heb een baby met een kleine maat. Ze zit nu net in de overgang van 74 naar 80.
  woensdag 23 december 2015 @ 07:16:23 #66
360012 Shopaholic1984
pi_158460779
Allemaal reuze baby's. Idd Snoenk. Hier 1 net in 74 en 1 in 68 met 9 maanden. Zitten nu toch op en net onder het gemiddelde op de groeicurve.
  woensdag 23 december 2015 @ 07:19:18 #67
360012 Shopaholic1984
pi_158460790
Hier heeft N een groeispurtje denk ik.
Ze eten nu 1,5-2 stuks fruit per dag per kind, 150 gram groente per kind, samen 1 boterham, 4 flessen 180+6 (waarvan 1 met granen). N gaat echt even mopperen als haar flessen op zijn. Ze was ook in 1 week van 7545 naar 7710 gram gegaan. Terwijl L van 8380 naar 8390 is gegaan :)
pi_158460812
Sjaak is ook net over naar 74. 68 gaat nog wel maar is toch eigenlijk wel te klein.

Ro, wat ben je een knapperd he! En je kunt die kerstoutfit goed hebben! Sjaak heeft ook een outfit voor 1e kerstdag, die zal ik hier ook wel showen.
N. en L. van Shop hebben ook kerstjurkjes *O*

Ontwikkeling: Sjaak beweegt zich nog niet voort. Hij wil wel, maar het lukt hem niet. Grote frustratie natuurlijk, want OMG de kat loopt weg. Hij kan wel achteruit kruipen en tijgeren maar wow, dat is bijna nog meer frustrerend dan niet kunnen bewegen.
Ik las dat kinderen eerst zelf moeten kunnen gaan zitten om te gaan kruipen. Dat kan Sjaak al wel, dus het zal vast niet lang meer duren.

We gaan zo naar de supermarkt voor de kerstinkopen, zijn we daar vanaf.
pi_158460814
Sillie, nog een dikke :* en knuffel voor jou!
  woensdag 23 december 2015 @ 07:34:06 #70
360012 Shopaholic1984
pi_158460865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is ook net over naar 74. 68 gaat nog wel maar is toch eigenlijk wel te klein.

Ro, wat ben je een knapperd he! En je kunt die kerstoutfit goed hebben! Sjaak heeft ook een outfit voor 1e kerstdag, die zal ik hier ook wel showen.
N. en L. van Shop hebben ook kerstjurkjes *O*

Ontwikkeling: Sjaak beweegt zich nog niet voort. Hij wil wel, maar het lukt hem niet. Grote frustratie natuurlijk, want OMG de kat loopt weg. Hij kan wel achteruit kruipen en tijgeren maar wow, dat is bijna nog meer frustrerend dan niet kunnen bewegen.
Ik las dat kinderen eerst zelf moeten kunnen gaan zitten om te gaan kruipen. Dat kan Sjaak al wel, dus het zal vast niet lang meer duren.

We gaan zo naar de supermarkt voor de kerstinkopen, zijn we daar vanaf.
Hihi ja kerstjurkjes O+, ik ben nog aan het bedenken wie welke aan krijgt :)
L kruipt bijna ( ze tijgert wel heel de kamer door, maar op die knieën komt ze pas een ministukje vooruit), maar kan nog niet zelf zitten. Mijn neefje kruipt, maar doet nog niet eens een poging tot zelf zitten. Dat doet L al wel.
pi_158460920
Eendaags virus strikes again. :(
Zij zittend op de wc met een emmer erbij groet u. Bleh. Man heeft vrij genomen, twee oudsten gaan naar opa. Gelukkig kan het zo opgelost.
  woensdag 23 december 2015 @ 07:43:15 #72
360012 Shopaholic1984
pi_158460923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:41 schreef Estrys het volgende:
Eendaags virus strikes again. :(
Zij zittend op de wc met een emmer erbij groet u. Bleh. Man heeft vrij genomen, twee oudsten gaan naar opa. Gelukkig kan het zo opgelost.
Beterschap :*
pi_158460939
J doet aan achteruit buikschuiven en 360 graden draaien. Probeert hij ergens te komen, dan gaat hij er juist verder bij vandaan. Hij zit regelmatig klem onder de bank. Frustreert hem soms enorm en soms geeft hij er niks om. Als we hem neerzetten, kan hij lang zitten zonder steun en eventjes staan met steun, maar hij kan niet zelf naar die houdingen toe.

He bah, Estrys, beterschap!

Op naar het zwembad! Ik ben benieuwd wat J er van vindt :)
pi_158461007
Op dinsdag 22 december 2015 23:58 schreef LuDann het volgende:

[..]

[/quote]

Ja, N. is nogal... massief :') Gister 8400 gram op onze weegschaal, maar die is niet helemaal betrouwbaar.

Ze doet nu trouwens continu op dr zij rollen :) Ze had het eerder wel eens gedaan, maar daarna vergeten, maar nu dan toch echt.
De faceslide die ze vorige week kon is ze daarentegen weer vergeten. Grappig die features, net alsof je een trial-versie krijgt!

Estrys beterschap!!
pi_158461027
Arme R heeft zo'n last van obstipatie en buikpijn dat ze er de halve nacht van gehuild en gepiept heeft. ;(

Heeft de drogist middeltjes die goed helpen of is het hiermee echt nodig om naar de ha te gaan?

Ik ben al gestopt met bijvoeding de afgelopen twee dagen, maar dat lijkt dus niet te helpen. Ze poept nog steeds gomballen.
pi_158461030
Mijn kleine baby groeit ook veel te snel :'(. Gisteren weer cb check gehad, de stats: 63,5cm en 5750 gram bij 4 maanden. Geen wonder dus dat maat 62 te kort begint te worden :(. Gisteren had ie een Zara broek en shirt maat 74 aan, maar draagt ook nog gewoon stretchrompers 50-56 van de Hema, die groeien gewoon mee. Ik vond het echter wel een goed xcuus om een Next nieuwe collectie bestelling te doen O-)

Volgens de cb verpleegkundige heb ik trouwens een zeer flexibele baby. Hij kan z'n armen 360graden achterwaarts draaien en dan z'n handen plat op de grond leggen? Arts heeft nog even gekeken, maar alles was verder in orde, dus nog niks om ons zorgen te maken. Verder vond ie alles wat ze deed reuzeleuk, behalve de prikken, die waren evil, en toen was ie ontroostbaar :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 23-12-2015 08:04:04 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 08:01:33 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158461066
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:57 schreef -Spring het volgende:
Arme R heeft zo'n last van obstipatie en buikpijn dat ze er de halve nacht van gehuild en gepiept heeft. ;(

Heeft de drogist middeltjes die goed helpen of is het hiermee echt nodig om naar de ha te gaan?

Ik ben al gestopt met bijvoeding de afgelopen twee dagen, maar dat lijkt dus niet te helpen. Ze poept nog steeds gomballen.
ik zou normaal gepsroken zeggen .. beetje roosvicee laxo of pruimensap, maar wellicht dat je haar nog te jong vind voor drinken anders dan mm.

mijn baby is beledigd dat ik hem weghaalde bij het snoer van de kerstlampjes. Boos! :( Hij is pas negen maanden, maar een eigen willetje heeft het wel :') gelukkig kan hij ook nog lachen als ik gek doe O+

pi_158461072
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:57 schreef -Spring het volgende:

Ik zou de HA even bellen, dat advies kreeg ik ook van de cb verpleegkundige gisteren. Voor J schreef onze HA zonder 'm te hoeven zien Forlax voor (uiteindelijk niet nodig geweest), maar die mag niet onder de 6 maanden. Ik bel als F weer last heeft ook meteen, er zijn ook middeltjes die bij jongere baby's mogen. In de tussentijd: iets meer water in de fles en evt een drup (olijf)olie al geprobeerd? En qua vast voeding: bruine bonen :Y) J vond die potjes (jawel) erg lekker, en dat zorgde voor goede doorstroming...
pi_158461153
Dank! Ze krijgt borstvoeding, dus extra water is geen optie. En op extra drankjes zit ik idd niet zo te wachten. Ik bel de ha wel even. :
pi_158461182
Ik dacht ook aan een druppeltje olie maar geen idee of dat mag.

KerstRo! O+ Mijn nichtje had haar dochter in dezelfde outfit gehesen haha.

M'n man is vandaag voor het eerst alleen met M en ik mag werken. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaan hebben! Ze al flink te kletsen toen ik wegging (normaal slaapt ze gelijk weer na de ochtendvoeding maar nu dus niet). Man keek heul slaperig :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 08:37:47 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158461375
(svp zonder geluid kijken, mijn stem is stom :') )

pi_158461450
Dat je op je vrije dag om 7u opstaat, snel ontbijt en vertrekt met je baby zodat je om stipt 8.30 bij het babyzwemmen bent *O* _O_ maar dat dat dan niet door blijkt te gaan rond de feestdagen }:| Diepe zucht.
  woensdag 23 december 2015 @ 08:48:00 #83
360012 Shopaholic1984
pi_158461476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:45 schreef Minarosa het volgende:
Dat je op je vrije dag om 7u opstaat, snel ontbijt en vertrekt met je baby zodat je om stipt 8.30 bij het babyzwemmen bent *O* _O_ maar dat dat dan niet door blijkt te gaan rond de feestdagen }:| Diepe zucht.
Grrr, balen! Ga je nu iets anders leuks doen?
pi_158462097
Ik vind die foto van R zo schattig ingee. O+ Met d'r babyhoofd.

Oh my fap. Wat een fantastische outfit en hoe ze kijkt. :D :')

Spring, wat rot dat R zo'n last heeft van obstipatie. Heel sneu. Ik hoop dat de HA er iets voor heeft.

Estrys. :( Wat kut. Veel beterschap. Ben je de enige die getroffen is?

DJMO, wat weet Michael dat goed, klappen in zijn handjes. O+

Minarosa, ach nee toch. Dat is echt klote. :')

quote:
Ja, N. is nogal... massief :') Gister 8400 gram op onze weegschaal, maar die is niet helemaal betrouwbaar.

Ze doet nu trouwens continu op dr zij rollen :) Ze had het eerder wel eens gedaan, maar daarna vergeten, maar nu dan toch echt.
De faceslide die ze vorige week kon is ze daarentegen weer vergeten. Grappig die features, net alsof je een trial-versie krijgt!
Lol. Wolk is 6 kilo rond. :D Wat goed dat ze het op d'r zij rollen zo onder de knie heeft! Wolk doet niet aan zijrollen geloof ik, die rolt helemaal of gewoon niet. :')

Shop, ben heel benieuwd naar de kerstjurkjes. O+ Ik heb ook een leuk jurkje voor haar. En gouden schoentjes. :D

Hupje, hoe was het in het zwembad?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:58 schreef ingee het volgende:
Ik zit dus met dit beeld: :'(

Ja, precies zo ja. :D
pi_158462278
Mijn baby is vannacht maar 4 keer gekomen om te drinken gewoon. O+ Waarschijnlijk toeval, maar misschien ook niet en heeft het geven van de afgeroomde melk al effect. Ze wilde ook in de ochtend weer drinken (wilde ze de afgelopen weken niet) en daardoor hoef ik geen stuwing af te kolven.

Ik voel me alleen helemaal niet meer uitgeslapen dan normaal. :?

Ik hoop dat Wolk zich weer wat prettiger voelt, tot nu toe gaat het goed. Ze had een lang ochtenddutje in plaats van een kort slaapje.

En ze kan nu als ik een doekje op haar gezicht leg het eraf trekken. Eerst gaat ze hysterisch spartelen en dan opeens *ruk* en trekt ze een heel blije kop. O+

Ze rolt trouwens wel van rug naar buik, maar niet zoals ik dat hier weleens zie vanuit de banaan, (naar boven kijken en dan draaien vanuit het bovenlijf). Ze doet haar benen in de lucht en gooit die opzij en draait dan zo. Doen meer baby's dat zo?
pi_158462317
Ja vooralsnog ik alleen. Natuurlijk keldert gelijk de productie. A sabbelt nog wel wat op een lege tiet geloof ik :') Nou ja we zien wel of dat nog wat wordt.

Net een buurvrouw die een app stuurt over een autobrand bij de achterburen vannacht. Blijkbaar een harde klap en sirenes. Ik denk dat ik op de wc zat of zo. Man lag te slapen en heeft niks gehoord :D Dat geeft de burger moed dat hij wakker zal worden van een baby die eten moet :P
pi_158462361
Fijn dat het beter ging vannacht LuDann!
Hier nog geen echte rol, maar er wordt inderdaad ook een poging gedaan op de manier die jij omschrijft. Benen omhoog en opzij gooien (en daarna kan ze niet verder want haar arm ligt in de weg - tot grote frustratie van M).

En sterkte Estrys :*
pi_158462403
Hier doet N. het opzij rollen idd door haar benen recht omhoog te steken en zijwaarts te rollen. Ze probeert zich ook wel met één voet af te zetten, kont omhoog duwen en dan te rollen, maar dat lukt nog niet. Ben benieuwd welke methode het straks wordt als het haar eenmaal lukt te rollen.
pi_158462628
Ah oke, grappig hoe dat verschilt. Die frustratie is hier ook wel kazy, maar soms lukt het met veel gewriemel. :P Ben hier ook benieuwd, Saskia. Want vanuit haar bovenlijf doet ze nog niks eigenlijk als ze op haar rug ligt.

Mijn man wil graag voor de Kerst de Ikea kinderstoel halen zodat ze er even (geen uren, maar een half uurtje ofzo) bij kan zitten. Ik weet niet of dit zo'n goed idee is, ze is pas 4,5 maand. Ze kan wel zitten, maar dan moeten we wel haar handjes vasthouden want anders valt ze om.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 10:13:20 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158462669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:10 schreef LuDann het volgende:
Ah oke, grappig hoe dat verschilt. Die frustratie is hier ook wel kazy, maar soms lukt het met veel gewriemel. :P Ben hier ook benieuwd, Saskia. Want vanuit haar bovenlijf doet ze nog niks eigenlijk als ze op haar rug ligt.

Mijn man wil graag voor de Kerst de Ikea kinderstoel halen zodat ze er even (geen uren, maar een half uurtje ofzo) bij kan zitten. Ik weet niet of dit zo'n goed idee is, ze is pas 4,5 maand. Ze kan wel zitten, maar dan moeten we wel haar handjes vasthouden want anders valt ze om.
ik postte gisteren dit nog:
http://www.oudersvannu.nl(...)itten-kruipen-staan/

quote:
Zitten: een hele kunst
Als je kind ongeveer zeven maanden oud is, zal hij zich voor het eerst oprichten. Naarmate zijn rug sterker wordt, gaat hij steeds beter rechtop zitten. Rond de 9 maanden gaat hij zelf zitten door op de buik te rollen en zich op te drukken tot zit. Sommige kinderen gaan eerst staan en ploffen dan op hun billen. Zet je baby niet te lang geforceerd rechtop, bijvoorbeeld in de kinderstoel of met kussens op de bank. Zijn rugspieren zijn nog niet sterk genoeg en daardoor wordt de wervelkolom te zwaar belast. Bovendien zal je baby minder snel geneigd zijn om zelf te leren zitten.

pi_158462836
Ik let er ook steeds op dat ze niet twee lang zit... Paar minuutjes oefenen in de box en dan weer plat. Dr hoofd is echt nog wel zwaar voor dat ruggetje.

Btw mn baby slaapt uit... om 6.30 was ze wakker, dat vond ik vroeg dus heb dr weer in slaap gevoed. Slaapt ze nu nog... ik ben maar gaan kolven :')
pi_158462976
Ja ik weet het maar hij vindt dat het voor 1 keer wel kan. Ik twijfel.

Ik vind het sowieso heel moeilijk om haar te weerhouden van zitten. Als ze ligt trekt ze zich op aan mij of aan de rand van haar bed. Ik dacht lange tijd ook als ze in de wipper zat dat ze aan het poepen was, maar ze spant haar buikspieren aan in een poging tot zitten. :') Soms is niks goed behalve zitten, al het andere is huilen. Dan geef ik eraan toe. :@ Ik zet haar nooit op de bank ofzo maar altijd op schoot of op haar speelkleed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 december 2015 @ 10:35:01 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158463026
gouden regel : bij twijfel niet doen ;)

pi_158463027
Te-snel-groei-boks. ;(

N. gaat heel rap door maat 68 en de maat 74 rompers beginnen al wat strak te zitten. Moet k dan echt al aan 74/80? :'(

Qua ontwikkeling vind ik het wel heel leuk dat ze bijna elke dag iets nieuws kan. Vorige week begon het achteruit schuiven en gisteren kwam ze ineens ook vooruit. Ze probeert echt haar knietjes onder haar lichaam te krijgen. :o Het kind rolt / schuift op de een of andere manier de hele kamer door, zo leuk om te zien!

Vandaag is ze bij de GO omdat ik een monsterstapel nakijkwerk mee heb genomen de vakantie in. :'( Vandaag doe ik 1/3 en dan volgende week maandag en woensdag weer. :{

Morgen t/m zondag ben ik gelukkig wel 100% aanwezig voor haar en gaan we echt de hele dag knuffelen. *;
pi_158463621
Ik heb er even wat over gelezen en we hebben besloten dat de kinderstoel nog een paar maanden off limits is.

Wat leuk Selvaria, dat ze elke dag iets nieuws kan. Heb je het huis als babyproof gemaakt? :P Wel balen van je nakijkwerk!
pi_158463675
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:48 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Grrr, balen! Ga je nu iets anders leuks doen?
Hardlopen (babyloos :P) en morgen 'gezinszwemmen' (volgens mij gewoon zwemmen maar dan zonder babyzwemjuf...).
pi_158463758
Leuk hè Selvaria! Eerste maanden gaat de ontwikkeling op het oog langzaam (vind ik :@, ze kunnen best lang alleen maar liggen en lachen en beetje spelen) en nu kan 'ie opeens zelfstandig zitten (niet in kinderstoel) en een beetje tijgeren :o Allebei binnen een week. Dat had ook weer niet gehoeven, ik wil eerst genieten van nieuwe features en dan mag er weer een vaardigheid bij komen 8-)
pi_158463878
Leuk filmpje DJMO! Ik vind Michael echt zo'n guitig koppie hebben O+

Bwuh sterkte met nakijken Selvaria!

Kinderstoel en zitten: nog geen kinderstoel hier (gewoon nog niet aan toegekomen om die te kopen) en af en toe zit ze bij ons op schoot. Je voelt al wel dat ze zichzelf in evenwicht probeert te houden, maar ze is nog lang niet sterk genoeg om zelf te blijven zitten. Laatst had ik haar even tegen wat kussens aan gezet om te kijken hoe dat ging. Moest ze niezen en vervolgens kukelde ze zo weer naar voren :')

Hier laatste werkdag voor mijn vakantie, maar ik heb echt zooo geen zin meer. Op het werk is ook bijna niemand en degenen die er zijn hebben ook geen zin geloof ik *telt af tot 17 uur*
pi_158464092
sillie en familie veel sterkte :*..

Fap dat pakje :D. Ik had die ook gezien maar is niet in mini-baby maten te krijgen. Ik heb een hele foute 'mijn eerste kerst' boxpakje besteld, hoop dat ie vandaag binnenkomt. Verder alleen foto met muts :D
- en weer weg -

DJMO dat filmpje O+ cute!

Estrys beterschap. Fijn dat je kids even opgevangen kunnen worden zodat je even goed kunt uitrusten.

Kazy succes met de laatste uurtjes.. Denk maar zo, wel lekker dat je vandaag al je laatste dag hebt ipv morgen.

Super leuk om te lezen over jullie kindjes en de dingen die ze nu al kunnen. Die frustraties als ze iets niet lukt lijkt me dan wel weer sneu voor ze :P.

[ Bericht 10% gewijzigd door hetzusjevan op 23-12-2015 18:08:08 ]
pi_158464160
Wauw mooie foto zusje O+ wat een droppie
pi_158464172
Arme R heeft vannacht en nu meer gehuild dan de rest van dr leven bij elkaar. Zo'n buikpijn. ;( Net clysma en lactulose gegeven, maar het lijkt alleen maar voor meer buikpijn te zorgen. Nog geen poep iig, terwijl ze ha verwachtte dat het clysma vrijwel direct zou werken.
pi_158464242
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:30 schreef -Spring het volgende:
Arme R heeft vannacht en nu meer gehuild dan de rest van dr leven bij elkaar. Zo'n buikpijn. ;( Net clysma en lactulose gegeven, maar het lijkt alleen maar voor meer buikpijn te zorgen. Nog geen poep iig, terwijl ze ha verwachtte dat het clysma vrijwel direct zou werken.
Misschien helpt een warm bad om 1 en ander te ontspannen? Ik weet het niet hoor, lijkt me zo erg voor zo'n kleintje!
pi_158464425
Aw spring wat rot!

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet of wat dit is? Even in spoiler, btje veel tekst.

SPOILER
pi_158464503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Aw spring wat rot!

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet of wat dit is? Even in spoiler, btje veel tekst.

SPOILER
mama honger, niet zo zeer melk honger.
Op die nachten nam ik G bij me en liet ik m boven op mij slapen. Ging van elk kwartier aan de borst naar vier uur op mij slapen, drinken, en weer verder slapen.
pi_158464505
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Aw spring wat rot!

SPOILER
Dat lijkt me een baby die lekker dicht bij mama wil zijn :) mamahonger

Cassandra *boks* :P
pi_158464649
Het is een vreselijk jeukwoord, zusjevan, maar het lijkt mij typisch een gevalletje manahonger. Die kan zowel bevredigd worden door de borst als door nabijheid.

Goeie, mwc, ga ik proberen. Hoewel ze nu lekker ligt te spelen gewoon. En dat terwijl ik per ongeluk bijna een dubbele hoeveelheid clysmavloeistof heb ingebracht. Ik ben erg benieuwd, de ha voelde twee verstoppingen, zei ie.
pi_158464665
Heeft er al iemand 'manahonger' gezegd? *)

*krab*
pi_158464812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:54 schreef -Spring het volgende:
Het is een vreselijk jeukwoord, zusjevan, maar het lijkt mij typisch een gevalletje manahonger. Die kan zowel bevredigd worden door de borst als door nabijheid.

Goeie, mwc, ga ik proberen. Hoewel ze nu lekker ligt te spelen gewoon. En dat terwijl ik per ongeluk bijna een dubbele hoeveelheid clysmavloeistof heb ingebracht. Ik ben erg benieuwd, de ha voelde twee verstoppingen, zei ie.
Ik bedacht me net dat er een manier is van voetjes masseren om de darmen te stimuleren. Ik kan hem hier gaan uitleggen, maar het staat vast ergens op internet beschreven, of een filmpje. Dat zou ook kunnen werken.
Dubbele hoeveelheid :X Dat zou toch moeten werken!
pi_158464824
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef -Spring het volgende:
Heeft er al iemand 'manahonger' gezegd? *)

*krab*
Ik hoop dat jij straks een shitload poep krijgt waar je u tegen zegt :P ;)
pi_158465067
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Check. Hoewel geen shitload, maar wel meer dan afgelopen week. Met stukjes. :Y)

Maar ik zie nu dat ze weer een loopoor heeft. Net van de ab af. En de ha heeft het nog gecheckt daarna, het was prima genezen. -O-
  woensdag 23 december 2015 @ 12:16:00 #111
360012 Shopaholic1984
pi_158465105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:04 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hardlopen (babyloos :P) en morgen 'gezinszwemmen' (volgens mij gewoon zwemmen maar dan zonder babyzwemjuf...).
Hihi ga je niet hardlopen met baby ;)
Tijd in ieder geval nuttig besteed! En morgen alsnog zwemmen. Veel plezier alvast!
pi_158466438
Ik zag een leuke foto van hetzusjevan en een filmpje van DJMO.

Hopelijk is de buikpijn nu weg, Spring.

LuDann, in de wipstoel erbij geen optie? Vond J heel lang prima (nu kiept hij zich met wipstoel en al voorover, dus dat doen we niet meer).

Ontwikkeling... ik vind het heel leuk om te zien hoe dat gaat, bij J en bij anderen. Mooi om te zien dat elk kindje een eigen route volgt.

Ons zwemavontuur zit er op. Hij vond de ruimte eerst wat overweldigend, wist niet waar hij moest kijken. Maar hij vond het zwemmen leuk. Naderhand kreeg het zwemgenootje van 5 maanden de fles en toen begon J ook te smakken (hij dacht waarschijnlijk dat het zijn fles was), dus meteen ook maar (voor het eerst) buitenshuis gevoed. In de auto twee slapende babys achterin O+ en nu na de boterham heeft J weer energie voor tien.
pi_158467021
Klinkt goed, hup!

De pijn lijkt nu weg idd, maar dat kan dus net zo goed zijn omdat de druk van dr oor is nu ie is doorgebroken. Mss had ze wel helemaal geen buikpijn maar huilde ze zo vanwege dr oor. :{
  woensdag 23 december 2015 @ 14:58:04 #114
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158468981
Zo, je hebt flink doorgespoten met die klysma, spring! :P
pi_158469014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
:D
  woensdag 23 december 2015 @ 15:06:25 #116
409579 LuDann
All the way
pi_158469143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
_O-
  woensdag 23 december 2015 @ 15:11:53 #117
409579 LuDann
All the way
pi_158469289
Wel fijn dat het over is, Spring.

Hupje: de wipstoel op de tafel gaat niet passen. Maar ik denk dat we pas gaan eten als Wolk op bed ligt (en dan hopen dat ze een beetje wil slapen maar dat zal wel niet :') ) Voor die tijd zal ze denk ik gewoon van hand tot hand gaan.

De drinkstaking lijkt hier voorbij. *O* Mag ook wel, na 2 weken. Ze heeft nu al 5 keer langdurig bij me gedronken (in rare houdingen, liefst staand, maar soit :') ) en haar luiers zitten ook een stuk voller.
pi_158469343
:D

Nakijkfest 1.0 is klaar, nu even boodschappen ophalen en N. ophalen. De GO appte net zo'n lieve foto door. O+ O+ O+
SPOILER
Deugnietjes. *;
pi_158469949
Schattig, Selvaria!

Om de beurt op schoot is ook gezellig, hoor LuDann! Fijn dat het drinken beter gaat.

Spring, wat het ook was, als het over is, is het fijn, toch?!
pi_158469990
Het is dus niet over, want ze heeft opnieuw, na een ab-kuur van een week, een middenoorontsteking. -O-
  woensdag 23 december 2015 @ 16:20:31 #121
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158470836
Oh, wat sneu! ;( (midden)oorontsteking is zo pijnlijk!
pi_158470901
Och arme R. :*
pi_158471285
Mamahonger.. Kan dat ook overdag ipv snachts please ;(.

Echt, ik had d'r een kei leuk passende outfit aangetrokken vanochtend, verschoon ik d'r net.. Piest ze alles onder ;(. Vriend geroepen, laten we het badje nu maar doen want moet d'r toch uitkleden. Schone aankleedkussenhoes, kleertjes etc. gepakt. Piest ze na het badje de schone hoes weer onder en bij het aankleden laat ze nog even wat melk lopen over d'r schone truitje :(. Bohh.

Niks gelogen over babywas. Zo'n klein wezen en ik heb er zoveel was van, ongelooflijk :{.

Oh spring wat ***! 2x achter elkaar ook bah ;(. Beterschap.
pi_158471416
Beterschap voor R Spring!

Mijn baby wil een plak/ regeldag (komt elke 1,5 a 2 uur), maar das zo niet handig op een heftige, drukke dag als dit. :X
pi_158471596
Hier ook een plakbaby en het enige waar ik aan plak is het toilet :( En man moet vanavond weg. K** zooi
  woensdag 23 december 2015 @ 16:58:34 #127
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158471788
Zusje wat een lieve foto O+

Ach arme R. ;( :*

Estrys ook beterschap. Hoop dat het vanavond weer wat beter met je gaat.

pi_158472781
Ik las ergens op het forum over de documentaire 'het geheime leven van babys' en heb die zojuist gekeken. Boeiend, en herkenbaar!

Beterschap voor de zieken!
pi_158473126
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Goeie genade. Tot aan dr nek.

Sterkte vanavond!
pi_158473553
Spring, arme R. Beterschap voor haar!

Estrys, beterschap voor jou :*.

Sillie, :*.

Zusjevan, wij hebben in de kraamweek een droger gekocht. Wat een zaligheid, nooit meer sokken ophangen. We doen de babykleding er niet in. Wel hydrofielen, spuugdoekjes, aankleedkussenhoezen, enz.
pi_158474413
+1 op de droger! Wij kregen hem van mijn ouders. Ideaal ding! Rompers van de Hema kunnen er bijv ook in en alle hydrofielen enzo O+
(Hoeveel wassen hebben de mama's met 3 kinderen eigenlijk zat ik me laatst af te vragen? Ik heb er nu al bizar veel.)

Spring arme R ;( Beterschap!

Succes met alle plakbaby's!

Hupje: klinkt interessant; ik ga hem ook eens opzoeken.

En woehoe ik heb 1,5 week vrij *O*
pi_158474423
Ach Spring, wat rot :( Saartje had dat hier ook constant. Nu is ze 10 en heeft ze 2 maanden terug weer buisjes gehad. Sindsdien gaat het goed gelukkig. Wat een ellende die oorontstekingen :*

Beterschap Estrys :*

Wij kunnen de was ook niet meer kwijt qua droogruimte in de winter. Het is teveel gewoon :P Dus we gaan komende maand kijken voor een droger.
Sara
Merel
Ukje
pi_158474449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:53 schreef kazy het volgende:
+1 op de droger! Wij kregen hem van mijn ouders. Ideaal ding! Rompers van de Hema kunnen er bijv ook in en alle hydrofielen enzo O+
(Hoeveel wassen hebben de mama's met 3 kinderen eigenlijk zat ik me laatst af te vragen? Ik heb er nu al bizar veel.)

Nou ik heb er 3 en draai ongeveer 7 wassen per week, inclusief beddengoed, soms meer als Beertje veel spuugt :P Oh en ik heb een grote trommel, geen idee hoeveel kg, maar meer dan standaard.

Fijne vakantie!
Sara
Merel
Ukje
pi_158474595
Zo achteraf bezien, waste ik met 1 kind heel weinig.. :o
pi_158474793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:53 schreef kazy het volgende:

Vijf per week ongeveer denk ik. Ik heb een trommel voor 8 kilo. Excl beddengoed en mijn moeder neemt meestal de witte was mee.
pi_158474907
Ik kom aan 3 wassen in de week, 1 per persoon vind ik best netjes :P O, en ik gooi alles in de droger en strijk niks. Dat in combinatie met geen modegevoel zorgt ervoor dat mijn kind vast voor lul gaat lopen. *O*

Spring, je arme guppie. En dan nog een dubbele klysma ook. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Kazy, vakantie! ~:)

Estrys, beterschap. Ga je het redden als man vanavond weg is?

Ik kreeg bewijs dat mijn kint het best naar haar zin heeft als ze met pappa thuis is. Zo zie ik haar het grootste gedeelte van de dag, maar zo krijg ik haar nooit op de foto. O+
SPOILER
Het maakte m'n werkdag een stuk leuker. *;
pi_158475120
Noh Kris!!! O+ O+ O+
pi_158475301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:02 schreef Limone het volgende:
Zo achteraf bezien, waste ik met 1 kind heel weinig.. :o
Ongelooflijk he? Drie wasjes in de week, hoe deed ik dat!

Kris, wat een heerlijke foto om te krijgen! O+
pi_158475395
Echt hoor, denk je dat je alles wel gehad hebt voor 1 dag, poept W. Zichzelf tot 5x toe helemaal onder. Ja, zoveel schone luiers had ik al niet bij me en zoveel schone outfits al helemaal niet :'( .

Ik laat het nogal afweten als mama vandaag geloof ik :X :'( -O-
pi_158475540
Nee komt goed hier -O-

;)
pi_158475628
Wij hebben een was-droog-combinatie *O* alles in 1, nooit een was uit de wasmachine halen en in de droger moeten stoppen *O*
*luiheid*
pi_158475658
Ah een grote trommel + alles bij elkaar doen dus. Ik zit nu op iets van 5 grote wassen per week, vandaar dat ik het me afvroeg. De trommel van de wasmachine is hier niet supergroot, dus misschien ligt het daar aan (in de droger kan in ieder geval een stuk meer). Ik prop hem met die 5 wassen ook wel echt tot de max vol :')

Poeh Estrys, ik heb echt met je te doen ;(

Kris: wat een leuke foto!
pi_158475749
Oh het ging me niet zozeer om het te drogen hangen ofzo.. wij hebben een wasmachine met 8kg capaciteit en een droger en daar gooi ik alles in, babykleertjes ook :+. Maar wij zijn nu al van 3-4 wasjes in de week naar 5-7 gegaan :o.
pi_158475826
Nee gaat lekker hier. Zoonlief at een toetje...zelf gepakt. Mama deze smaakt wel raar, naar vieze kaas of zo. Was ie crème fraiche aan het eten :')
  woensdag 23 december 2015 @ 19:56:20 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_158475933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:51 schreef Estrys het volgende:
Nee gaat lekker hier. Zoonlief at een toetje...zelf gepakt. Mama deze smaakt wel raar, naar vieze kaas of zo. Was ie crème fraiche aan het eten :')
hahaha, hier moest ik even hardop om lachen :') O+
disclaimer
pi_158476004
Hier ook 5 wassen per week denk ik. We wassen nu overigens ook veel consequenter, waardoor ik de was doen opeens niet zo erg meer vind. Ik houd het nu bij, voorheen wasten we 1x per week ofzo en dan had je ineens een enorme berg en dat bleef dan weer dágen onopgevouwen in de wasmand liggen. :X

En hier ook een droger. :Y Kan niet meer zonder hoor.

Verder niet bijgelezen, te veel posts en alweer 2 topics verder geloof ik. :o

quote:
Waha!

Maandag heeft dochter haar eerste prikjes gehad. Oh wat vond ik dat zielig. Ze was zó verdrietig. :'( :'( Gisteren heeft ze werkelijk de hele dag geslapen op 2 uurtjes na. Bijwerking van de prik :o
  woensdag 23 december 2015 @ 20:04:46 #148
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158476124
Oh Kris O+

En weer verder met bakken!
pi_158477458
:* Estrys!
Mijn moeder had een keer zo'n dag. Mijn vader was weg en wij (broertje van een paar maanden, zusje 6 jaar oud en ik 9 jaar oud) lagen allemaal om half vijf in bed. Ze had alle klokken drie uur vooruit gezet en zodra het buiten donker was gezegd dat het bedtijd was. :')

O+ wat een heerlijke foto Kris!

Frits heeft een vriendinnetje! Ze spelen heel schattig naast elkaar en dan aaien ze elkaar en bij het weggaan gaf hij haar een kusje.

We hadden teveel melk mee gegeven en ik vond het zonde om dat weg te gooien. Blijkt dat ik dat net zo goed wel had kunnen doen want ik kan niet zo goed pasteuriseren. 300 ml moedermelk en een kapotte glazen fles. ;(
pi_158478705
Poe Estrys, wat pittig! Ik geloof wel dat je de mom-of-the-year award verdient hoor! *O*

Oooh Kris! Wat een heerlijk bekkie! Van L. dan hè. :Y)

Wat zonde Cho. :( Ik gooide vorige week voor het eerst mijn met pijn en moeite gekolfde melk om. 120 ml down the drain. :( En het stomme is dat dat ook nog eens echt mijn allerlaatste gekolfde melk was. Mijn productie is enorm teruggelopen sinds ik 2 dagen niet bij N. ben geweest en ik voed nu alleen nog 's ochtends vroeg, 's avonds en 's nachts. Ik heb ervoor gekozen mijn productie niet opnieuw op te krikken zodat ik als ik straks ga werken echt niet meer hoef te kolven. Ik hoop het zo nog wel een paar weken / maanden vol te houden.

Ik was zo'n 5 keer per week nu denk ik. 2 à 3x bonte was, 1 à 2x witte was (pré-baby was dat eens per 3 weken of zo :P ) en 1x zwarte was. We hebben geen droger. :(

N. is net met ons mee geweest in het Grote Kerstinkopen Geweld. Alle karretjes waar je een maxicosi op kon zetten waren op, maar gelukkig ligt er altijd een draagdoek in de auto. Onverwacht nog even gedragen. O+ Toen we terugkwamen dronk ze nog even bij mij en viel ze tijdens tiet 2 al in slaap. Daarna heb ik haar overgelegd in haar eigen bedje en ik heb haar nog niet weer gehoord. :z
pi_158478902
Nee joh, ik doe gewoon wat alle moeders doen, niet ziek zijn :P
pi_158481467
Ik denk dat ik de vaderrol maar aanneem dan thuis. :'(

Beterschap! :*
pi_158482239
Krus wat een toffe foto! Blije hoofden. O+

Ik doe nu ook ineens de dubbele hoeveelheid was, zo'n 6 trommels per week. En hoera voor de droger. *O* Alles kan er in! Oke, sommige dingen niet, maar die draag je daarna toch niet meer. ;)
Maar spijkerbroeken, truien, hoppa! Alleen wol en overhemden en beha's enzo hangen nog.

Vandaag een dagje Beekse Bergen gedaan met een vriendin. En met R natuurlijk. Veel liefde voor de geitjes. O+ Zo veel zelfs dat we net te laat waren voor de autosafari. Maar volgend jaar een abonnement, dus dan kunnen we elke week een rondje beessies kijken!
pi_158484667
quote:
:')

peuter eet het wel graag zo uit de verpakking..
  donderdag 24 december 2015 @ 00:51:59 #155
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158487017
Estrys :D

O+ je kleine grote baby ingee
pi_158487339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:40 schreef Cholula het volgende:
:* Estrys!
Mijn moeder had een keer zo'n dag. Mijn vader was weg en wij (broertje van een paar maanden, zusje 6 jaar oud en ik 9 jaar oud) lagen allemaal om half vijf in bed. Ze had alle klokken drie uur vooruit gezet en zodra het buiten donker was gezegd dat het bedtijd was. :')

O+ wat een heerlijke foto Kris!

Frits heeft een vriendinnetje! Ze spelen heel schattig naast elkaar en dan aaien ze elkaar en bij het weggaan gaf hij haar een kusje.

We hadden teveel melk mee gegeven en ik vond het zonde om dat weg te gooien. Blijkt dat ik dat net zo goed wel had kunnen doen want ik kan niet zo goed pasteuriseren. 300 ml moedermelk en een kapotte glazen fles. ;(

Oh wat zonde. Ik snap zo goed hoe je je voelt!

:@ ik heb nog nooit m'n melk gepasteuriseerd. Na het kolven zet ik het direct in de vriezer.
Heb ik het nou al die tijd verkeerd gedaan? :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 december 2015 @ 07:18:45 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158489298
Vannacht boos geworden op Michael :@ :') 't kind vond half vijf wel een geschikte tijd om mama te bijten, knijpen en krabben tijdens het drinken .. ben na een half uur boos uit bed gestapt en na tien minuten teruggegaan .. toen kon hij ineens wel lief drinken O+ maar om half zeven vond meneer het welletjes en kon ik m'n nest uit. En nou jaagt ie steeds op het snoer van de kerstboom, heb hem er al tien keer vandaan gepulkt.

pi_158489392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 07:18 schreef DJMO het volgende:
Vannacht boos geworden op Michael :@ :') 't kind vond half vijf wel een geschikte tijd om mama te bijten, knijpen en krabben tijdens het drinken .. ben na een half uur boos uit bed gestapt en na tien minuten teruggegaan .. toen kon hij ineens wel lief drinken O+ maar om half zeven vond meneer het welletjes en kon ik m'n nest uit. En nou jaagt ie steeds op het snoer van de kerstboom, heb hem er al tien keer vandaan gepulkt.
Hihi, net of je 't over een stoute kitten hebt :D

Estrys _O- Vandaag weer een nieuwe mama-dag ;)

Kris die foto O+ Wat een heerlijk snoetje!

Cholula, babyverkering O+
pi_158489506
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:12 schreef faptist het volgende:

[..]

Oh wat zonde. Ik snap zo goed hoe je je voelt!

:@ ik heb nog nooit m'n melk gepasteuriseerd. Na het kolven zet ik het direct in de vriezer.
Heb ik het nou al die tijd verkeerd gedaan? :?
Nee hoor. Pasteuriseren is alleen nodig bij spruw of als het al een keer ingevroren is geweest en ontdooid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158489509
Estrys, heb je de avond overleefd? :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158489547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:07 schreef Phaidra het volgende:
Estrys, heb je de avond overleefd? :*
Jep, ging prima. Iedereen ging zonder problemen slapen. *O* Mijn man had de middelste extra vroeg ik bed gelegd en ze sliep ook nog. Die kan de laatste tijd zo'n draak zijn.
Baby heeft overdag weinig geslapen en sliep van 18 tot 1:30 vannacht :o Als we dat nou eens vasthielden en konden verplaatsen.
Ik heb een beetje op de bank gehangen met een dekentje en thee. Man bracht een blikje cola mee voor me O+

Ik voel me prima vandaag eigenlijk. Beetje gammel van weinig eten gisteren.
pi_158489560
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jep, ging prima. Iedereen ging zonder problemen slapen. *O* Mijn man had de middelste extra vroeg ik bed gelegd en ze sliep ook nog. Die kan de laatste tijd zo'n draak zijn.
Baby sliep van 18 tot 1:30 vannacht :o Als we dat nou eens vasthielden en konden verplaatsen.
Ik heb een beetje op de bank gehangen met een dekentje en thee. Man bracht een blikje cola mee voor me O+

Ik voel me prima vandaag eigenlijk. Beetje gammel van weinig eten gisteren.
Supermom! *O* _O_
Fijn dat je je beter voelt ook!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158489585
Laatste dagje werken voor de kerst. Ik heb zo geen zin en ben moe. A had prima geslapen, tussen 23 en 4 niet gehoord. Maar peuter werd wel wakker en toen ben ik naast hem in bed in slaap gevallen. Zucht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158489737
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee hoor. Pasteuriseren is alleen nodig bij spruw of als het al een keer ingevroren is geweest en ontdooid.
:o en kan je het dan weer invriezen?
pi_158489798
Ja, dat heeft LuDann laatst ook gedaan.
pi_158489885
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:38 schreef Limone het volgende:

[..]

:o en kan je het dan weer invriezen?
Ja, al heb ik het nooit geprobeerd zelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158490461
Ik heb een tijdje terug zo'n 4,5 liter gepasteuriseerd vanwege spruw inderdaad. Alles vanuit de vriezer ontdooid, gepasteuriseerd en weer ingevroren. Pokkeklus. :')

Ik wist niet dat dat ook kon met melk die al langer ontdooid was.
pi_158490648
W. Was ook moe van alle hectiek geloof ik, of hij voelde aan hoe ik slaap nodig had want hij sliep van 22:30 tot 05:00. Toen schrok ik wakker en spiekte ik in de wieg, trof ik een breed lachende baby aan O+ .
pi_158490680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:44 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een tijdje terug zo'n 4,5 liter gepasteuriseerd vanwege spruw inderdaad. Alles vanuit de vriezer ontdooid, gepasteuriseerd en weer ingevroren. Pokkeklus. :')

Ik wist niet dat dat ook kon met melk die al langer ontdooid was.
Ik zou wel die 24 uur aanhouden dat ontdooide melk nog goed is. Om nou bedorven melk te pasteuriseren gaat mij persoonlijk wat ver :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158490965
Ik wilde het inderdaad pasteuriseren omdat het ontdooid was en ik het dan niet weg hoefde te gooien.
De melk was drie uur ontdooid.
pi_158491224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zou wel die 24 uur aanhouden dat ontdooide melk nog goed is. Om nou bedorven melk te pasteuriseren gaat mij persoonlijk wat ver :P.
Nee, is pasteurisatie geen wondermiddel? :P

Na 3 uur zou ik het ook nog wel aandurven ja. Ik zou het na 12 uur denk ik al niet meer doen, vind ik toch wat eng worden.
pi_158491371
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, al heb ik het nooit geprobeerd zelf.
Wat relaxt! Wissik nie! *O*
pi_158491418
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:30 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ongelooflijk he? Drie wasjes in de week, hoe deed ik dat!

Kris, wat een heerlijke foto om te krijgen! O+
Nou! Toch heb ik het idee dat het tijdelijk is en dat ik over een half jaar weer op 5 wassen zit. :+
  donderdag 24 december 2015 @ 10:43:44 #174
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158491471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:40 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou! Toch heb ik het idee dat het tijdelijk is en dat ik over een half jaar weer op 5 wassen zit. :+
oO<

Het wordt alleen maar meer... Althans, bij mij :'). Als baby viel het nog mee maar toen ze eenmaal mee ging eten :X. Ik draai ook wel 8 wassen per week gok ik. 2 x donker, 2x 90 graden, 3 x bont, 1x wit...
pi_158491541
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

oO<

Het wordt alleen maar meer... Althans, bij mij :'). Als baby viel het nog mee maar toen ze eenmaal mee ging eten :X. Ik draai ook wel 8 wassen per week gok ik. 2 x donker, 2x 90 graden, 3 x bont, 1x wit...
Ulgh ja, kinderen eten zo vies :{w En dan keer twee, tss. :P

MAar etensvlekken krijg ik er wel uit (meestal) en kunnen ook nog een tijdje blijven liggen. Het zijn de zuigelingenpoepvlekken die ik er niet goed meer uitkrijg als ik het niet direct was..

Huisvrouwenpraat: ik hou er van. *;
pi_158491646
Het lijkt of wij hier niet bijgewassen krijgen. Beddengoed is al 1x, Sjaak eet nog niet heel netjes en poepte 1,5 week alleen maar kakjepakjes, ik heb veel gesport en gezweet de afgelopen tijd... beide wasmanden zitten nokkievol en de wasmachine draait weer. De kast is bijna leeg...
Maar ja, gelukkig is het bijna kerst en hebben we tijd om te wassen *O*
pi_158492341
Ik ben opgehouden met wassen tellen :X Vriend sport 3 keer per week, ik 1 keer, peuter eet niet netjes en baby spuugt alles onder, en als ie dat niet doet, plast ie wel. En ik hou ook wel van fris beddengoed...

Ach, heb ik iig een excuus waarom J 13 broeken heeft (soms zijn er echt 12 in de was) en F ook een uitpuilende kledingkast...
pi_158492366
Hier hebben we de eerste drie weken meer gewassen, maar nu zitten we weer redelijk op hetzelfde niveau. Gemiddeld 2 wassen per week en dan is (bijna) alles weg, en om de paar weken 3 ivm beddengoed. Het scheelt dat hij nu geen tig hydrofielen per dag meer verbruikt en in een slaapzak slaapt.

LuDann, wij hebben toevallig zaterdag de IKEA kinderstoel gehaald, ook met het idee om met kerst eventjes de handen vrij te kunnen hebben en omdat O al best wel goed kan zitten. We hebben 'm uitgetest en met het kussentje kan O er best goed in zitten. Maar na hooguit vijf minuten gaat hij hangen. We hebben dus besloten dat we zn wipstoel meenemen. Bij mn ouders mocht hij altijd op tafel bij het eten, maar ik denk dat dat m met gourmetten niet gaat worden, dan is alle ruimte hard nodig. dat wordt vanaf de grond of op schoot toekijken dus. Ik maak me meer 'zorgen' om bij mn schoonouders, daar duurt het eten altijd een uur of vijf (waarvan het grootste deel natafelen). Maar goed, bij beide ouders zijn er genoeg mensen die m graag even entertainen.
pi_158492531
Vrede op aarde, maar niet in en om de supermarkt }:| Ik móest met baby een paar kleine boodschapjes halen om het tot maandag te kunnen redden, ging expres al vroeg. Ons buurtbakkertje is extra leuk op zulke dagen O+, maar poeh, wat een haat en nijd in de supermarkt. Mensen die nijdig vragen of ze erbij mogen. Ja natuurlijk, ik had je nog niet gezien, sorry. En iemand die z'n auto zo dicht naast de mijne zette, dat ik eerst de auto achteruit moest zetten voor de MC erin kon. Ja, dan blokkeer ik de boel en dan duurt dat even, ja. Ik kan moeilijk mijn baby in de kofferbak zetten he :(

Lief, silliegirl!

Heb je toch een beetje fijn geslapen, Phaidra, ook al was het niet in je eigen bed?

Fijn dat je je weer beter voelt, Estrys!

Ik doe nog steeds de babywas apart i.v.m. ander wasmiddel. Binnenkort ga ik testen of hij tegen ons gewone wasmiddel kan, dat kan nu eindelijk nu zijn huid rustig is zonder koemelk. Ik heb om de dag een babywasje en dan nog 1x bont, 1x 60 graden, wanneer nodig witte was en om de week 1x beddengoed.

J was bij ons altijd prima tevreden in de wipstoel op de grond, als hij maar oogcontact kon maken.
  donderdag 24 december 2015 @ 11:53:11 #180
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158492604
Is het de bedoeling dat O al die tijd wakker blijft, FF? Kan hij niet ergens slapen daar?
L gaat ergens tussen 18:00 en 20:00 uur naar bed dus hij mist gelukkig het diner.
pi_158492862
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:41 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben opgehouden met wassen tellen :X Vriend sport 3 keer per week, ik 1 keer, peuter eet niet netjes en baby spuugt alles onder, en als ie dat niet doet, plast ie wel. En ik hou ook wel van fris beddengoed...

Ach, heb ik iig een excuus waarom J 13 broeken heeft (soms zijn er echt 12 in de was) en F ook een uitpuilende kledingkast...
Maar nu heb je de peepee teepee's! *O* Nooit meer fonteinplas *O*

@Hupje: supermarkten zijn nu de hell on earth. En ik moet straks nog even :X Hoop zonder Sjaak te kunnen, want gister was met Sjaak in de draagzak niet heel tof.

@kerstdiner: een Bumbo-stoel was misschien nog wat geweest, maar daar is het nu waarschijnlijk te laat voor (voor de tip dan he). Ik ben ook benieuwd hoe het hier vanavond gaat. We eten op Sjaak-tijd, zodat hij lekker mee kan smikkelen.
pi_158492889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:53 schreef Mariposas het volgende:
Is het de bedoeling dat O al die tijd wakker blijft, FF? Kan hij niet ergens slapen daar?
L gaat ergens tussen 18:00 en 20:00 uur naar bed dus hij mist gelukkig het diner.
Hij heeft bij mn schoonmoeder een eigen bedje, en bij mn ouders hebben we een deryan-tentje. Hij zal ook wel een deel slapen, maar hij slaapt overdag nooit langer dan drie uur achtereen en dat is meestal 's middags. En hij vindt mensen super interessant. Met Sinterklaas is hij de hele ochtend wakker geweest en sliep pas in de auto daarheen (om 3 uur). Bij het uitladen werd hij wakker, maar sloot daarna zn ogen weer tot hij andere mensen hoorde en toen is hij nog drie uur wakker geweest (waarna hij wel rond etenstijd drie uur heeft geslapen). Hij was toen overigens niet vervelend ofzo, maar ik ga qua slapen dus maar van het slechtste uit, dan kan het alleen maar meevallen!
  donderdag 24 december 2015 @ 12:44:17 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158493732
Kom ik weer, maar... Ik zou zeker niet voor een Bumbo stoel gaan. :@ want je doet hetzelfde: je forceert de baby een onnatuurlijke houding aan te nemen.
http://mamaot.com/beware-the-baby-bumbo-seat/
pi_158494778
Supermarkt met kerst :N
AH pick-up point *O*
Er zit er hier eentje vlakbij, 10 minuutjes er naartoe, boodschappen in de auto laten zetten, weer naar huis, klaar! De bestelling voor 31-12 staat ook al klaar ^O^

En kinderstoel of niet: J zat er pas goed in met 8 maanden, dus daar denk ik voorlopig nog niet aan. F gaat eventueel een half uurtje in de newborn/babyschelp op de triptrapp, en dan gewoon lekker in de box spelen hier thuis, of bij opa en oma op schoot/ in de wipstoel/box. Ik heb gisteren wel een hele hoop zoete aardappel gepureerd en ingevroren in ijsblokjesbakjes, voor als we in het nieuwe jaar F zijn eerste hapjes gaan geven.
pi_158495912
Check mijn kind. _O-
SPOILER
(filmpje)

O+ :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 december 2015 @ 15:21:45 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158496823
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:44 schreef Mariposas het volgende:
Kom ik weer, maar... Ik zou zeker niet voor een Bumbo stoel gaan. :@ want je doet hetzelfde: je forceert de baby een onnatuurlijke houding aan te nemen.
http://mamaot.com/beware-the-baby-bumbo-seat/
ik moet met Michael juist in de bumboseat oefenen om z'n rugspieren sterker te krijgen. Heb dat ding op aanraden van de fysiotherapeut gehaald.

donderdag 24 december 2015 @ 15:30:52 #187
360012 Shopaholic1984
pi_158496995
Hier hebben we van de fysio en cushi tush te leen. Worden niet meer gemaakt, maar beter dan de bumbo volgens haar. Hoger bij rug en buik en beentjes lopen schuin naar beneden. Konden we inderdaad oefenen om de rompspieren sterker te krijgen. Nu heb ik van de week de newborn set van de Tripp Trapp afgehaald en de babyset geïnstalleerd. L is vandaag op de grond zelf gaan zitten en zit stabiel in de Tripp Trapp. N wiebelt nog wel ietsje.
pi_158497123
Slim, mousemickey, scheelt een boel gedoe.

Leuk filmpje, Selvaria!

Ik heb de hele checklist gehad, maar begrijp niet waarom mijn baby zo hard huilt. So far het vandaag rustig aan en goed slapen zodat-ie morgen wat kan hebben :')
  donderdag 24 december 2015 @ 15:50:20 #189
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_158497350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:38 schreef mousemicky het volgende:
Supermarkt met kerst :N
AH pick-up point *O*
Er zit er hier eentje vlakbij, 10 minuutjes er naartoe, boodschappen in de auto laten zetten, weer naar huis, klaar! De bestelling voor 31-12 staat ook al klaar ^O^
Thanx voor de reminder! Ik heb m'n ophaalmoment ook maar even gereserveerd voor 31-12 _O-!

Bumbo wel of niet, tja, ik denk dat over alles wel een expertise en contraexpertise is. Wij hebben er in ieder geval wel 1.

Verder is bijlezen echt hell momenteel, Piranha is eindelijk een beetje bekomen van z'n buikgriepje en heeft nu maar meteen een ontwikkelingsspurt ingezet. Hij gaat nu zelf door de knietjes als hij ergens staat, crosst als een malle de hele tafel rond en doet verwoede pogingen om los te staan.
Nog 3 weken mag ik hier legaal posten en dan hebben we nooit meer een baby in huis :o!
pi_158497499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:37 schreef Hupje het volgende:
Slim, mousemickey, scheelt een boel gedoe.

Leuk filmpje, Selvaria!

Ik heb de hele checklist gehad, maar begrijp niet waarom mijn baby zo hard huilt. So far het vandaag rustig aan en goed slapen zodat-ie morgen wat kan hebben :')
Het zal in de lucht hangen want die van mij is ook niet tevreden te krijgen. En wij moeten vanavond al uit eten, kheb er al zin in.

Mijn verplichtingen lijst is eigenlijk ook wel te lang; vanavond uit eten, morgen kerstbrunch en diner, zaterdag weer uit eten en zondag weer een brunch. :')
Oh, en dan maandag een uitvaart. Hoe ik dat met W. moet gaan doen is me helemaal een raadsel. 'T is op 2 uur rijden van hier, en dan de dienst zelf nog. Meenemen de dienst in lijkt me niks, zul je net zien dat 'ie alles bij elkaar huilt daar. Maar thuislaten gaat ook niet; want dan zitten we met voedingen -O- . Niet gaan is eigenlijk al helemaal geen optie, maar zou met W. het makkelijkst zijn.

Echt, als ik kon zou ik de komende dagen gewoon overslaan.
pi_158498999
Even een vraagje tussendoor. Ik kom tot de conclusie dat de vitamine k op is.. Nou kan ik maandag pas nieuwe halen ivm de feestdagen.
Kan het kwaad dat hij een paar dagen niet krijgt? Of zou ik t ergens kunnen halen?
Tweede vraag.. Hij is elf weken als ik t wel kan halen. Moet ik t dan voor een week halen of kan ik t langer geven?
pi_158499512
Wij zijn met 11 weken al gestopt omdat het flesje leeg was en O leeft nog steeds!
pi_158500387
Ik ben het hele weken achter elkaar vergeten... :@ En Ketel doet het ook nog steeds!
pi_158500663
Ok dus nothing on the hend als we met de vitamine k stoppen dus?
pi_158500780
Even een tussendoor maar:

SPOILER
Berit kwijlt al weken enorm en alles verdwijnt in haar mond. Lijkt wel alsof er een hoektand doorkomt :? Mijn andere meiden kregen pas rond de 9 maanden tanden...
Sara
Merel
Ukje
pi_158500825
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok dus nothing on the hend als we met de vitamine k stoppen dus?
http://www.knov.nl/vakken(...)stuk/790/vitamine-k/

De rapporten met redenen om het te geven staan gelinkt.

Volgens mij is het vooral zo dat bsby's met een bepaalde afwijking heel ziek worden bij vit K tekort, maar je kunt niet van te voren weten of jouw baby daar bij hoort. Vandaar dat alle babies het krijgen/horen te krijgen.
Kwak
pi_158500846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:34 schreef Fuente het volgende:
Even een tussendoor maar:

SPOILER
Berit kwijlt al weken enorm en alles verdwijnt in haar mond. Lijkt wel alsof er een hoektand doorkomt :? Mijn andere meiden kregen pas rond de 9 maanden tanden...
Er lijkt een klein puntje van de tweede snijtand te zitten, boven?

Melba begon ook met die tand :Y
Kwak
pi_158500849
Fijne feestdagen van KerstSjaak!

SPOILER
pi_158500954
KerstSjaak O+

Kwak, ja die tand inderdaad! ben heel benieuwd of het doorzet :)
Sara
Merel
Ukje
pi_158501263
KerstSjaak O+

N. aan het rollebollen. *;

Fuente, L. heeft ook eerst hoektandjes gekregen en was net 5 maanden. :Y
Algemene conclusie: tandjes zuigen *O*

Mijn kind begint d'r armen uit te steken. Veeg me op. O+
pi_158501333
KerstSjaak O+

Wij hebben vandaag Ketels kerstoutfit geshopt (jaja, een dag voor kerst. We zijn uitstekende planners :') ), dus daar komen morgen vast ook foto's van. Maat 80 alweer! Groeibeer represent.

Hij heeft nu het kiekeboe ontdekt. Lachen gieren brullen :D
pi_158501813
Noh Sjaak! O+
pi_158502381
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het zal in de lucht hangen want die van mij is ook niet tevreden te krijgen. En wij moeten vanavond al uit eten, kheb er al zin in.

Mijn verplichtingen lijst is eigenlijk ook wel te lang; vanavond uit eten, morgen kerstbrunch en diner, zaterdag weer uit eten en zondag weer een brunch. :')
Oh, en dan maandag een uitvaart. Hoe ik dat met W. moet gaan doen is me helemaal een raadsel. 'T is op 2 uur rijden van hier, en dan de dienst zelf nog. Meenemen de dienst in lijkt me niks, zul je net zien dat 'ie alles bij elkaar huilt daar. Maar thuislaten gaat ook niet; want dan zitten we met voedingen -O- . Niet gaan is eigenlijk al helemaal geen optie, maar zou met W. het makkelijkst zijn.

Echt, als ik kon zou ik de komende dagen gewoon overslaan.
Sterkte Sillie :*
Misschien ter geruststelling.. Wij hadden toen M. 3 maanden was de uitvaart van mijn schoonvader. Mijn man en zijn familie wilden haar er per se bij hebben. Uiteindelijk ging het hier heel goed. Ik had vlak voor de dienst gevoed en verschoond, ben met de kinderwagen de zaal ingegaan, M. op schoot genomen. (Ze pruttelde een beetje en viel daarna zelfs in slaap.) Daarna weer in de kinderwagen gedaan en zo met de stoet mee naar buiten. Bij de condoleance heb ik haar een beetje afgelegen neergezet zodat niet iedereen boven de bak ging hangen (wat uiteindelijk toch wel gebeurde maar goed :') )
pi_158502397
Gewaardeerde moeders,

Waarom moeten jullie het op je werk altijd over je kind hebben?
Elke vrouwelijke collega zegt altijd 'Zo, nu lekker naar mijn kindje toe' 'Hoe zou het nu met mijn kindje zijn' en meer van dat soort onzin.

Het boeit niemand, maar waarom altijd melden?
pi_158502524
Om jou te pesten Leonos. Enkel daarom. We doen het speciaal voor jou.
pi_158502619
quote:
4s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:48 schreef Leonos het volgende:
Gewaardeerde moeders,

Elke vrouwelijke collega zegt altijd 'Zo, nu lekker naar mijn kindje toe' 'Hoe zou het nu met mijn kindje zijn' en meer van dat soort onzin.

Euhm.. Niet alle moeders doen dat :) Ik zeg dat soort dingen in ieder geval niet. Hooguit als iemand vraagt hoe het gaat dat ik wat dingen vertel of een foto laat zien.

Het klinkt alsof die collega haar kind tijdens het werken enorm mist.

@Selvaria: leuk filmpje!

Kerstsjaak O+

Sterkte met de tandjes. Hier leek het vooralsnog vals alarm..

M. heeft weer een nare hoest nu, arm ding ;( Daar is geloof ik niet echt iets voor he, voor baby's? Edit: als in een hoestdrank ofzo. Het klinkt echt alsof het helemaal vast zit.
pi_158502895
quote:
4s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:48 schreef Leonos het volgende:
Gewaardeerde moeders,

Jouw ergernis boeit ook niemand, dus waarom melden?
pi_158503001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:51 schreef Krisvc het volgende:
Om jou te pesten Leonos. Enkel daarom. We doen het speciaal voor jou.
Hmm, dat zal wel vreemd zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:56 schreef kazy het volgende:

[..]

Euhm.. Niet alle moeders doen dat :) Ik zeg dat soort dingen in ieder geval niet. Hooguit als iemand vraagt hoe het gaat dat ik wat dingen vertel of een foto laat zien.

Het klinkt alsof die collega haar kind tijdens het werken enorm mist.

Dat zou goed kunnen ja. Alsnog hoef je daar toch niet iedereen mee op te zadelen :P
Goed dat jij dat niet doet ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Jouw ergernis boeit ook niemand, dus waarom melden?
Saggo?
pi_158503670
Het boeit jou niet bedoel je?

Mijn collega's vertellen eindeloos over uitgaan. Ook zó boeiend. Af en toe een hmm hmm er tussen gooien bij stiltes en verder met je leven. ;)
pi_158503699
Kerstsjakie! *O*
KerstRo zag ik ook van de week. :D

SPOILER
pi_158504395
O heeft al wel zijn kerstromper aan, net na het badderen alvast aangetrokken, maar de trui blijft liggen voor morgen. Als ik die nu al aan trek is hij al smerig voor het echt kerst is.

Wel in de uitverkoop vast de kersttrui voor volgend jaar gescoord a 3 euro! Maar die is niet zo tof als die van dit jaar natuurlijk!
pi_158506600
Wat een leuke kerstoutfits hebben jullie voor jullie baby's! J komt er bekaaid van af, zie ik. Onze kerstavond was in ieder geval gevuld met gegil, gekrijs en gehuil. Hij is net in mijn armen in slaap gevallen en ik heb hem in bed gelegd. Ik ga dit jaar voor het eerst de (nacht)mis met kerst overslaan, ik heb er echt geen puf voor. Ik ga naar bed :O
  donderdag 24 december 2015 @ 22:03:06 #214
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158506841
Kazy ik heb hoestdrank voor baby's bij de etos gekocht. Dus het bestaat wel. Weet niet of het nou ook echt gewerkt heeft maar ik had iig het idee dat ik iets voor dr kon doen.

Wat een leuke kerstoutfits. O trekt morgen haar verjaardagsjurk aan *O* :'( :D
pi_158507121
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:35 schreef ingee het volgende:
Kerstsjakie! *O*

SPOILER
Gave trui! Die heeft saar ook
S. 2014
J. 2016
pi_158507133
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:03 schreef snoenk het volgende:
Kazy ik heb hoestdrank voor baby's bij de etos gekocht. Dus het bestaat wel. Weet niet of het nou ook echt gewerkt heeft maar ik had iig het idee dat ik iets voor dr kon doen.

O ja, al weer bijna baby-af! :o
Gefeliciteerd alvast! *O*
pi_158508994
Oh wat schattig al jullie kerstoutfits. O+ Wolk krijgt morgen een jurkje aan.

Wolk is nogal moeilijk vandaag, ik hoop niet dat het een voorbode is voor morgen want dan komt er niks van het kerstdiner. :')

Vanavond was het krijsen tot ze schor was, heel sneu. En wat er nou aan de hand was? Toen ze opeens de lelijkste knuffel van de bende die ze heeft in het oog kreeg was het lachen. :')

Dus er ligt nu een foeilelijke bruine knuffel uil bij haar in de cosleeper. :P Mijn man riep al heel dramatisch "She has chosen!" maar ik hoop niet dat dit haar favo knuffel gaat worden. :')
pi_158509010
Snoek, van harte gefeliciteerd! Zo groot alweer. :o *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 december 2015 @ 23:27:37 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158509386
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:14 schreef LuDann het volgende:
Vanavond was het krijsen tot ze schor was, heel sneu. En wat er nou aan de hand was? Toen ze opeens de lelijkste knuffel van de bende die ze heeft in het oog kreeg was het lachen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volle_maan_(astronomie)#Bijgeloof

pi_158509686
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:58 schreef FlyingFish het volgende:
O heeft al wel zijn kerstromper aan, net na het badderen alvast aangetrokken, maar de trui blijft liggen voor morgen. Als ik die nu al aan trek is hij al smerig voor het echt kerst is.

Wel in de uitverkoop vast de kersttrui voor volgend jaar gescoord a 3 euro! Maar die is niet zo tof als die van dit jaar natuurlijk!
O+
Je hebt het uiteraard over mijn geweldige creatie toch? ;)
pi_158509829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volle_maan_(astronomie)#Bijgeloof
Ik geloof niet in dit soort dingen. :P

Ik denk eerder dat ik misschien een beetje vreemd rook. Was bezig met snijden van allerlei dingen en had mijn handen nogal haastig afgewassen. Overdaad aan knoflookgeur misschien.
pi_158510268
Nog wat geleerd van het kerstdiner: R is gek op aardappel-knolselderijpuree!
Het ging met handenvol naar binnen. O+ Doorstouwen tot ze meer op had dan wij en alles er onder zat. :)
pi_158513482
Wij waren hier gisteravond om half 12 thuis, normaal ligt W. dan al te slapen. Nu dus om 12 uur op bed, vorige keer was laat slapen ellende, want toen sliep 'ie dus heel slecht, maar nu sliep 'ie ff door tot 6 uur :o . :D Dat ie al de 3e nacht op rij dat 'ie zo goed gaat *O* . *klopt even af*
  vrijdag 25 december 2015 @ 06:57:11 #224
100186 Cerby
Om je dood te lachen!!
pi_158513523
Iedereen fijne feestdagen!
pi_158513569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 00:06 schreef ingee het volgende:
Het ging met handenvol naar binnen. O+ Doorstouwen tot ze meer op had dan wij en alles er onder zat. :)
Jeuj! Eten is ook lekker :)

Sjaak heeft zoete aardappel op en spruitjes, was ook goed smullen. Wij hadden beenham, mjammie. En speciaal voor kerst werd Sjaak om 5.30u wakker *O* extra lang van Kerst genieten!
Hij ligt nu weer in bed voor een dutje, dat ga ik ook proberen.
  vrijdag 25 december 2015 @ 07:25:58 #226
360012 Shopaholic1984
pi_158513579
Lekker Sillie. Zo lang slapen.

En mevrC een extra lange kerst *O* ;) hopelijk kun je nog even slapen. En O+ kerstSjaak

Ik ben al lang wakker en kan niet meer slapen. Maar de meiden liggen nog op bed. Ik weet niet wat me overkomt! Al weken tussen 5 en 6 eruit met een uitzondering van half 7. En nu is het gewoon bijna half 8!!!!
pi_158513588
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:35 schreef ingee het volgende:
Kerstsjakie! *O*

SPOILER
Echt geweldig om te zien! Jouw lieverd loopt al, die van mij gaat net aan in de kruiphouding.

Wij hebben een onrustige tijd achter de rug door diagnose epilepsie bij D. Alles is onder controle en geen aanwijsbare oorzaak te zien in hersenen en dat is geweldig.
Door dit gaan wij ons verdiepen in de vaccinaties. CB heeft zelf aangegeven dat wij hierover moeten praten met het VU,het deel kinkhoest kan trekkingen veroorzaken bij kinderen. Een kindje met epilepsie heeft daar dus meer kans op.

Verder lees ik nog wekelijks mee en geniet van al het herkenbare in jullie levens!
pi_158513631
Iedereen slaapt nog hier. :D. Heerlijk. :@.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158513632
On the first day of Chritmas my baby gave to me: barf from my ears to my knee *O*

Merry Christmas! ~:)
pi_158513657
Fijne Kerst!
Wij gaan zo naar Portugal :) Vakaaaaantieeee!!!!
pi_158513671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 07:57 schreef Krisvc het volgende:
On the first day of Chritmas my baby gave to me: barf from my ears to my knee *O*

_O- _O-
  vrijdag 25 december 2015 @ 08:19:43 #232
409579 LuDann
All the way
pi_158513717
Jeetje Danaa, wat heftig, epilepsie bij zo'n kleintje. Is het het syndroom van West? Ik heb zelf epilepsie, bij zo'n kleintje lijkt me dat heel vervelend im te zien.

Wolk wilde vandaag om 04:30 opstaan in plaats van om 04.00. *O* :') Ik heb met haar rondgelopen en op bed gespeeld en na een uurtje ging ze weer slapen gelukkig. En nu is ze weer wakker.

Fijne Kerst iedereen!
pi_158513887
J doet mee met het extra lang genieten van kerst: elke 1,5u wakker vannacht. Gelukkig hebben wij alleen dinerverplichtigingen.
pi_158514111
Wij gaan zo kerstontbijten op de HAP. L.'s ademhaling piept en ze is een stuk rustiger dan normaal dus ze willen d'r even zien. Zal wel loslopen, maar fijn dat ze het even na willen kijken.

Sterkte voor alle mamma's met korte nachten :*
pi_158514267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:03 schreef snoenk het volgende:

Ohh thanks, ik zal eens kijken! En gefeli met je dreumes *O*

Verder vrolijk kerstfeest iedereen!
Aaahw Kris da's toch echte liefde O+ :P

Vraagje: sinds euhm.. een week denk ik hebben we een wilnie's-avondsslapenM. Is dat herkenbaar bij de andere +/- 5-maanders? Eerst ging ze tussen 21-22 naar bed en viel snel in slaap. Nu blijft ze, ondanks moe, heel lang wakker (gisteren sliep ze om 23.15 en de dag daarvoor pas om 23.30) Ze blijft ook jammeren (maar niet huilen) en valt alleen in slaap als ik ook naar bed ga en gisteravond pas nadat mijn man haar heeft gesust. We hebben ook al geprobeerd om haar eerder op bed te leggen en het avondritueel naar voren te halen, maar dat was tot nu toe ook niet succesvol. Honger is het ook niet. Speen weigert ze en ze ligt dan voornamelijk met haar armen te wapperen in bed (op en neer slaan).

Herkenbare faaaaaase? Zou het een soort van verlatingsangst zijn misschien?

Edit: mijn verhaal valt wel in het niet vgl bij alle slechte slapers. 's Nachts gaat best redelijk tot nu met een nachtvoeding en een speentje als ze wil. *klopt af*
pi_158514301
Oei sterkte Kris, hopelijk is er niks bijzonders aan de hand!
  vrijdag 25 december 2015 @ 09:24:39 #237
360012 Shopaholic1984
pi_158514382
Kris, hopelijk valt het mee.

N ligt gewoon nog steeds te slapen. Op zijn kop op bed. Ben namelijk naar even gaan kijken. Ze ademde nog! L is vanaf kwart voor 8 uit bed.
  vrijdag 25 december 2015 @ 09:31:00 #238
409579 LuDann
All the way
pi_158514474
Oei Kris, sterkte!
pi_158514477
Danaa, wat vervelend dat je kleintje epilepsie heeft, maar wel goed dat ze het al hebben ontdekt. Lijkt me erg naar om je kindje in een aanval te zien.

Kris, goed dat je naar de HAP gaat, misschien hebben ze wel croissantjes? Goed om even te kijken!

Saskia, veel plezier in Portugal!

Kazy, het is een faaaase. Maar wel een kakfaaaaase.
pi_158514903
Och Danaa, wat lijkt me dat heftig.

Arme L. van Kris. Succes bij de HAP! Wel lief zo'n kerstcadeau speciaal voor mama. O+

Geniet van je megalange kerstdag Cactus! *O*

Veel plezier Saskia!

Kazy, N. gaat meestal nog steeds pas met ons mee naar bed. Als we het eerder proberen zijn we vaak meer dan een uur bezig voor een slaapje van soms maar drie kwartier. Als ze benden bij ons blijft is ze gewoon vrolijk aan het spelen, wel gezellig. :')

Fijne kerstdagen allemaal! *O* Wij probeerden net N. op de foto te krijgen bij de kerstboom, maar met zo'n rollie die nog net niet zelfstandig kan zitten bleek dat erg moeilijk. _O-
pi_158514923
Oh en Snoenk, gefeliciteerd met je dreumes! *O*
pi_158514925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 00:06 schreef ingee het volgende:
Nice! Staat hier vandaag ook op het menu, kijken wat hij ervan vindt. Alle gerechten met veel drank zet ik buiten bereik :')
pi_158514951
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 07:30 schreef Danaa het volgende:

[..]

Echt geweldig om te zien! Jouw lieverd loopt al, die van mij gaat net aan in de kruiphouding.

Wij hebben een onrustige tijd achter de rug door diagnose epilepsie bij D. Alles is onder controle en geen aanwijsbare oorzaak te zien in hersenen en dat is geweldig.
Door dit gaan wij ons verdiepen in de vaccinaties. CB heeft zelf aangegeven dat wij hierover moeten praten met het VU,het deel kinkhoest kan trekkingen veroorzaken bij kinderen. Een kindje met epilepsie heeft daar dus meer kans op.

Verder lees ik nog wekelijks mee en geniet van al het herkenbare in jullie levens!
Wat heftig! Sterkte :*
pi_158515002
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 08:19 schreef LuDann het volgende:
Jeetje Danaa, wat heftig, epilepsie bij zo'n kleintje. Is het het syndroom van West? Ik heb zelf epilepsie, bij zo'n kleintje lijkt me dat heel vervelend im te zien.

Wolk wilde vandaag om 04:30 opstaan in plaats van om 04.00. *O* :') Ik heb met haar rondgelopen en op bed gespeeld en na een uurtje ging ze weer slapen gelukkig. En nu is ze weer wakker.

Fijne Kerst iedereen!
Heb me even verdiept in syndroom van West. Hier had ik nog niet van gehoord.
Syndroom van West lijkt totaal niet op wat D. laat zien. Zijn EEG's & MRI laten niets zien
pi_158515547
Oei Danaa, lijkt me enorm eng als je kleintje voor het eerst zo'n aanval heeft! :o
Denken ze dat hij er overheen gaat groeien? :*
pi_158515655
*O* *O* *O*

N. is voor het eerst in 100 jaar weer eens zelf - zonder handjes vasthouden en 100x de speen terugstoppen - in slaap gevallen. Het duurt vast niet lang, maar wát fijn is dit!

*O* *O* *O*
pi_158516059
Sterkte Kris!

Dat lijkt me heel heftig Danaa!

*O* gefeliciteerd met je meisje Snoenk! *O*

Fijne feestdagen allemaal. ~:)
pi_158516275
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:41 schreef Cholula het volgende:

[..]

O+
Je hebt het uiteraard over mijn geweldige creatie toch? ;)
Uiteraard! Als hij straks weer wakker is gaat de trui aan!

Wij hebben van O een goede nacht kado gekregen O+ wakker om te drinken om 4 en 8 uur! En daarna nog even uitslapen tot 10 uur! En nu net weer slapen dus. Blijkbaar heeft hij toch ons talent voor uitslapen geërfd! Ben zo blij dat de 'slaaptraining' werkt, scheelt zo 4 keer wakker worden per nacht.

Fijne kerstdagen allemaal!
pi_158516547
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:17 schreef kazy het volgende:

[..]

Ohh thanks, ik zal eens kijken! En gefeli met je dreumes *O*

Verder vrolijk kerstfeest iedereen!
Aaahw Kris da's toch echte liefde O+ :P

Vraagje: sinds euhm.. een week denk ik hebben we een wilnie's-avondsslapenM. Is dat herkenbaar bij de andere +/- 5-maanders? Eerst ging ze tussen 21-22 naar bed en viel snel in slaap. Nu blijft ze, ondanks moe, heel lang wakker (gisteren sliep ze om 23.15 en de dag daarvoor pas om 23.30) Ze blijft ook jammeren (maar niet huilen) en valt alleen in slaap als ik ook naar bed ga en gisteravond pas nadat mijn man haar heeft gesust. We hebben ook al geprobeerd om haar eerder op bed te leggen en het avondritueel naar voren te halen, maar dat was tot nu toe ook niet succesvol. Honger is het ook niet. Speen weigert ze en ze ligt dan voornamelijk met haar armen te wapperen in bed (op en neer slaan).

Herkenbare faaaaaase? Zou het een soort van verlatingsangst zijn misschien?

Edit: mijn verhaal valt wel in het niet vgl bij alle slechte slapers. 's Nachts gaat best redelijk tot nu met een nachtvoeding en een speentje als ze wil. *klopt af*
Ze hebben elke week iets anders lijkt het wel. Waar wij eerst niet aan dachten, maar eigenlijk heel logisch: aantal slaapjes overdag. Doet ze er nog drie? Rond die tijd gingen wij naar twee slaapjes, omdat de tijden overdag steeds meer opschoven en ze 's avonds dus ook heel lang wakker bleef.
pi_158516832

Snoenk, gefeliciteerd *O*

Kris, beterschap voor je meisje!

Danaa, heftig hoor. Is het nu onder controle?

Mijlpaal: Twix rolde zojuist van buik naar rug!!

Twix slaapt 's nachts klok rond (van 21 tot 9 uur) in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. Niks, nakkes, nada te klagen dus.

Overdag slaapt hij sinds zijn vaccinatie vorige week echt waardeloos. Hazenslaapjes van een half uurtje. Bed is dan lava, kinderwagen ook. Alleen in de doek of op mij valt hij in slaap.
Ik ga er nu gewoon in mee, hij heeft het nodig en is nog zo mini. Maar hij moet 4-1 wel starten op het kdv. En daar zal hij wel 'alleen' moeten slapen overdag. What to do? Toch proberen leidt echt tot hysterisch krijsen. En hij is wel echt moe want op/bij mij valt hij direct in slaap. Mijn mooie mannetje O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 25-12-2015 12:06:44 ]
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:09:08 #251
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158517380
Danaa, wat heftig zeg!

Kris, ik hoop dat het meevalt met L.

Malteser, zou me er niet te druk om maken. Gaat om 1 dag per week, toch? In het ergste geval slaapt hij weinig op die dag. Ze zullen hem niet laten huilen , ook omdat dat veel onrust veroorzaakt voor andere kindjes. L sliep nooit overdag in bed, eerste tijd hebben ze hem in de draagdoek of ErgoBaby gehad op de opvang. Onze opvang is wel wat alternatief, maar Misschien staan ze daar bij je opvang ook open voor? En anders, het is over 9 dagen, misschien is hij dan weer uit de niet-slapen-fase.

Doorslapen lijkt me heerlijk. Heeft L helaas hooguit 10 keer gedaan. Begint me nu wel erg op te breken. Merk dat ik ook niet zo scherp ben op werk. 😣 Gisteren ook vergeten m'n gekolfde melk uit de koelkast op werk mee naar huis te nemen, dus L moet maandag de hele dag kunstvoeding drinken op de opvang, aangezien ik geen voorraad gekolfde melk heb, zit op dagproductie. |:(
pi_158517445
Frits wilde ook niet alleen slapen Malteser. Dan zijn ze gewoon iets drukker met hem op het kdv.
Op ons kdv hielden ze hem vast tot hij sliep en dan legden ze hem in de kinderwagen. Ze hebben hem ook regelmatig in slaap gewiegd in de hangwieg.
Twix zal niet de eerste baby zijn die niet alleen in slaap komt.
pi_158517510
Hele fijne kerst voor iedereen! ~:)

Val alleen even snel binnen met een vraag: iemand tips bij een hoestende sneue baby (om de boel wat te verzachten ofzo)?
Ze is eigenlijk nog steeds idioot vrolijk, maar toch niet helemaal zichzelf. En ze hoest zich echt een ongeluk, zo zielig! ;(
pi_158517552
Gefeliciteerd Snoenk! *O*

Kris, succes bij de HAP <3 Hoop dat alles in orde is.

Heftig Danaa! Wordt er nog iets ondernomen op medisch gebied?

Hier eerste kerst-regel-dag! Mini wil geen seconde van mijn buik af, anders hevige paniek en hard huilen met trillipje (zo zielig :'( ) Dus na een klein tripje supermarkt net zitten we er nu fijn zo bij O+

SPOILER
Ik blijf de hele dag zo zitten O+
pi_158517590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:14 schreef twist02 het volgende:

Val alleen even snel binnen met een vraag: iemand tips bij een hoestende sneue baby (om de boel wat te verzachten ofzo)?
Ze is eigenlijk nog steeds idioot vrolijk, maar toch niet helemaal zichzelf. En ze hoest zich echt een ongeluk, zo zielig! ;(
Wat voor hoest is het? Met snot/slijm of droog?
pi_158517839
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:17 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat voor hoest is het? Met snot/slijm of droog?
Ze snottert en reutelt ook flink, maar hoest tot nu toe nog niet echt slijm op ofzo.
pi_158517853
Hier de hele nacht mini op me gehad want anders sliepen we alledrie niet.. Mini slaapt het liefst met d'r neus in mijn nek :').

Fijne feestdagen allemaal!
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:28:59 #258
360012 Shopaholic1984
pi_158517868
*O* gefeliciteerd Snoenk

Heftig Danaa.

Ahhh Bloes, wat een lieve foto van kleine N!
pi_158517901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ze snottert en reutelt ook flink, maar hoest tot nu toe nog niet echt slijm op ofzo.
Heb je misschien tijmolie of rozemarijnolie in huis? Paar druppels op een doekje/in een badje zouden wat verlichting kunnen geven :)
pi_158518072
Bloesem, wat een heerlijke foto!

Zo, happy eerste kerstdag hier. ;)
Dokter vond L. ook niet helemaal lekker klinken dus we hebben ventolin voorgeschreven gekregen. Wordt het erger moeten we meteen weer aan de bel trekken. Ze begon wel met d'r hoofd te schudden nadat ze de ventolin had gekregen, dat vond ik er niet helemaal lekker uitzien dus weer de wachtkamer in om het nog even te bespreken met dokter. Die zei dat het een bijwerking van de ventolin kon zijn omdat het op de adrenaline werkt. Dus we zijn weer thuis en kind ligt op bed. Dan ga ik nu maar bitterballen en stoofperen maken. :P
pi_158518628
Merry Christmas everybody! :*

Oh god, mijn moeder kan zelf kleertjes maken, en heeft een donkerblauw truitje met rode sterren en rode broek genaaid. Dat vond ze zelf al best jongensachtig. Dus ik heb het vandaag aangetrokken. En nu hebben man en ik het al de hele dag over "onze dochter". :P Het kan echt niet voor een knul, hahaha...! (Kan mij het schelen, mijn moeder vindt het straks waarschijnlijk he-le-maal geweldig, dus toe maar.)

En we hebben een nieuw slaaprecord: van 00:15 tot 4:30! Ruim 4 uur! *O* (na een krijssessie van weet ik hoe lang, maar ach!)
pi_158518649
Beterschap voor je muppie Kris!

Wat een lieve foto Bloesem, en wat een haar al! O+
pi_158519847
Danaa wat heftig zeg!

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:34 schreef ingee het volgende:

[..]

Ze hebben elke week iets anders lijkt het wel. Waar wij eerst niet aan dachten, maar eigenlijk heel logisch: aantal slaapjes overdag. Doet ze er nog drie? Rond die tijd gingen wij naar twee slaapjes, omdat de tijden overdag steeds meer opschoven en ze 's avonds dus ook heel lang wakker bleef.
Haha ja dat gevoel heb ik ook, dat het iedere week anders is. Een ritme is in ieder geval ver te zoeken :P Wij zitten op 3 slaapjes overdag inderdaad. 'S Avonds slaapt ze nog eens een uurtje op schoot tot +/- 20.00 uur (bed is lava dan), dan het avondritueel en een beetje drinken voor het slapen gaan. Normaal ging ze dan slapen en nu lukt het niet meer. Zal eens kijken of we iets met de dutjes kunnen schuiven in de vakantie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:09 schreef Mariposas het volgende:

Doorslapen lijkt me heerlijk. Heeft L helaas hooguit 10 keer gedaan. Begint me nu wel erg op te breken. Merk dat ik ook niet zo scherp ben op werk. 😣 Gisteren ook vergeten m'n gekolfde melk uit de koelkast op werk mee naar huis te nemen, dus L moet maandag de hele dag kunstvoeding drinken op de opvang, aangezien ik geen voorraad gekolfde melk heb, zit op dagproductie. |:(
Dat merk ik ook op mijn werk. De nachtelijke onderbrekingen zijn voor mij steeds net te lang en ik merk dat ik daar slecht tegen kan
op werkdagen. Vandaar dat ik ook baal dat ze nu 's avonds ineens moeilijk begint te doen. Daar haalde ik mijn langste ruk slaap uit namelijk.
En wat klote van de melk zeg ;(
pi_158519878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:14 schreef twist02 het volgende:

*hoestboks*
Sterkte! Ik ben ook nog op zoek naar tips.
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:29:12 #265
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158520270
Hoestboks!
Ro heeft wel een productieve hoest. Met slijm dus. Ze wordt er snachts ook wakker van dus dat is wel sneu.
Van de huisarts neusdruppels (zoutoplossing) gehad voor het slijm.
En wat komt dat met bakken tegelijk! :o heb het idee constant snottebellen uit haar neusje te trekken. Arm meisje.

Beterschap in ieder geval. Douchen is hier het wondermiddel voor alles wat met benauwdheid, hoesten, ziek, etc te maken heeft.

Selvaria,
Wat een schattig filmpje. Al die geluidjes en het rollen
O+

Bloesem
Oh wat een heerlijk moment zo samen !
Geniet er maar van O+

Sjaak
Wat een mooi pakje! Waar heb je die vandaan? (Ik ben echt een sucker voor rood-wit streepje :@ )

R met haar hipster trui. I love it. O+

Krisv
Wat een prachtige kerstlied al ben ik blij dat hij hier niet van toepassing is :o
Succes!

En iedereen die ik nu vergeet :*
Fijne dagen allemaal!

Ro heeft vannacht heerlijk geslapen in haar deryan tentje. Wat een uitvinding! Hij staat nu in de woonkamer bij m'n ouders met al haar speelgoed erin. Ze geniet met volle teugen.
Langzamerhand stroomt het huis vol met familie en wordt ze 3728401 keer op de foto gezet met 'ah' 'oh'.. Ik glunder van trots. Ro straalt met haar kerstbel O+
Happy happy happy! ~:)
pi_158520546
Mooie kerstoutfits, beterschaps, fijne kerstdagen!

Hier nog gewerkt tot gistermiddag, en verder druk met het kerstdiner (heerlijk! lang geleden dat ik zo uitgebreid heb gekookt). Blije kerstbaby O+
pi_158523310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:09 schreef Mariposas het volgende:
Danaa, wat heftig zeg!

Kris, ik hoop dat het meevalt met L.

Malteser, zou me er niet te druk om maken. Gaat om 1 dag per week, toch? In het ergste geval slaapt hij weinig op die dag. Ze zullen hem niet laten huilen , ook omdat dat veel onrust veroorzaakt voor andere kindjes. L sliep nooit overdag in bed, eerste tijd hebben ze hem in de draagdoek of ErgoBaby gehad op de opvang. Onze opvang is wel wat alternatief, maar Misschien staan ze daar bij je opvang ook open voor? En anders, het is over 9 dagen, misschien is hij dan weer uit de niet-slapen-fase.

Thanks, het is weer mijn eigen onzekerheid die me op zo'n moment enorm dwars zit. Boeien dat hij op dit moment overdag bij mij wil slapen. Heerlijk juist! Maar stel dat hij 4 januari.... En wat als hij 4 januari.... en ik mag niet klagen met ons doorslaapjongetje. :*
pi_158523329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:11 schreef Cholula het volgende:
Frits wilde ook niet alleen slapen Malteser. Dan zijn ze gewoon iets drukker met hem op het kdv.
Op ons kdv hielden ze hem vast tot hij sliep en dan legden ze hem in de kinderwagen. Ze hebben hem ook regelmatig in slaap gewiegd in de hangwieg.
Twix zal niet de eerste baby zijn die niet alleen in slaap komt.
Dank je. Zie mijn reactie op Mariposas. Ik zou iets meer Frozen moeten kijken. "Let it go!"
pi_158523729
Wij zijn vanmiddag naar een onwijs schattig en kneuterig circusje geweest. Met honden, katten, geiten en paardjes. Er gebeurde eigenlijk weinig boeiends en de geiten luisterden voor geen meter, maar het was zo aandoenlijk dat ik er bijna van moest huilen. :')

En R heeft gekeken,tussendoor geslapen en weer gekeken. :P

Circus Barani heet het. Als het in de buurt is, echt gaan. Zonder te hoge verwachtingen, maar gewoon omdat je het ze gunt. O+
pi_158524377
Klein beetje kersthulp nodig: mini plakt vandaag. Da's op zich heerlijk O+ Maar gedurende de dag ontstond het volgende dilemma: ze wil steeds eten (bv) maar lijkt ook wat last te hebben van maagzuur. Ik vermoed een regeldag (ook vanwege de paniek en grote huil zodra ze bij me wordt weggehaald door haar papa als ik even wat ga drinken) Hoe houd ik de balans tussen voldoende voeden en maagzuur vermijden? Hebben jullie verder nog tips? Ook wb. slapen bijvoorbeeld (zowel zij als ik ;) )

En fijne feestdagen allemaal :)
pi_158525958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 18:59 schreef Bloesem. het volgende:
Klein beetje kersthulp nodig: mini plakt vandaag. Da's op zich heerlijk O+ Maar gedurende de dag ontstond het volgende dilemma: ze wil steeds eten (bv) maar lijkt ook wat last te hebben van maagzuur. Ik vermoed een regeldag (ook vanwege de paniek en grote huil zodra ze bij me wordt weggehaald door haar papa als ik even wat ga drinken) Hoe houd ik de balans tussen voldoende voeden en maagzuur vermijden? Hebben jullie verder nog tips? Ook wb. slapen bijvoorbeeld (zowel zij als ik ;) )

En fijne feestdagen allemaal :)
N. had dit ook, ik vond het zo'n moeilijke periode. Ze bleef maar huilen en was ontevreden en ik stopte er dan maar weer een tiet in, waardoor er weer meer voeding was om omhoog te komen in een zuuraanval, echt zo'n vicieuze cirkel. Het CB adviseerde toen om toch meer op de klok te voeden, of in ieder geval een minimale hoeveelheid tijd er tussen te laten. Niet helemaal wat je je voorstelt bij voeden op verzoek, maar het gaf hier wel wat rust. Bij regeldagen is het helemaal lastig, maar N. deed het daarbuiten ook.

Bij N. zat er achteraf wel een andere reden achter het zuur, maar daar zal ik dit topic niet voor de honderdste keer mee vervelen. :P

Sterkte! Het wordt beter en vrij snel ook, maar nu is het erg pittig. :*
pi_158526504
Kazy, hier hielp het om over te gaan naar 2 slaapjes.

Fijn dat N zelf in slaap viel, Selvaria!

FF een fijne nacht gehad :)

Malteser, zoals anderen al zeiden zullen ze op het kdv manieren proberen te vinden waarop het slapen wel lukt. Zeker bij zulke kleintjes is dat niet vreemd, hoor.

Balen van de melk, Mariposas! Hopelijk werd niet voor de feestdagen de koelkast leeggemaakt (dat doen ze op mijn werk).

Sneu twist en faptist, zo veel hoesten.

Bloesem heeft de regeldag lekker getimed met kerst... misschien de leegste borst aanbieden? Zo wordt wel aan de zuigbehoefte voldaan, maar krijgt ze minder melk binnen.

Kris, hopelijk hielp de ventolin!

Spring, klinkt als een leuk circus :)

Wij zijn weer thuis. J heeft zijn opperste best gedaan. Zelfs even (20 minuten) geslapen in het deryan tentje. Nu totalloss en last van de tanden die in aantocht zijn.
pi_158526678
Sorry, kom er door alle kerstdrukte niet aan toe om fatsoenlijk te reageren op iedereen, maar zag al scrollend nog een hoop baby's die niet lekker zijn ;( Veel beterschap! :*

Hier is het hoesten nu echt heel zielig :'( ze slaapt gelukkig wel eindelijk (rest van de dag echt ruk geslapen, dus helemaal kapot...) maar ze moet echt zo'n beetje om de minuut hoesten ;(
En af en toe ligt ze ook heel zielig te kreunen.

Zelf natuurlijk niks in huis wat verlichting kan bieden ;( maar m'n zus gelukkig wel (gaan we morgenmiddag naartoe), dus hopelijk komen we de nacht een beetje door en gaat het dan vanaf morgen snel beter!
pi_158526896
Iedereen nog fijne kerstdagen! (Nouja, fijne 2e kerstdag nog dan :') )

Pfoe.. Vandaag naar familie van vriend geweest, z'n oma die Q nog nooit gezien had, volgens mij vond ze het erg fijn hem te zien :) Voor de zekerheid maar veel spul meegenomen, luiertas vol en een tas met speelgoed om em bezig te houden. Langer gebleven nog dan gepland en Q was al best moe en werd pieperig, maar verder was ie lief en vond alle mensen maar interessant. Inmiddels weer thuis, maar mén, ben wel moe zeg, voel me soms echt een oud wijf :P
pi_158526925
Niet bijgelegen, maar een :* voor alle zieke baby's met kerst!
pi_158529112
Iedereen fijne feestdagen! Ik ga snel weer wat actiever meeposten :) ~:) ~:) ~:) ~:)
pi_158529274
Hier gaat alles goed met de twee meneren. Sinds een paar dagen lachen ze. Zoooo super lief. Borstvoeding en kunstvoeding is 50/50. En tijdens mijn eerste bloederige ongesteldheid zat kolven op een dieptepunt. Net bij oma geweest en nu op weg naar huis. De mannen slapen tegenwoordig snachts steeds vaker door. Fijn om weer eens te kunnen slapen ;)
pi_158531440
Leuk om weer wat van je te horen Daui! En fijn dat alles goed gaat! En geniet van het doorslapen, je weet nooit hoe lang het duurt :P

Hier een leuke eerste kerstdag gehad, maar met een wat minder bericht. Een van de drieling van m'n broer is woensdag gestopt met ademen maar gelukkig is dat tijdig ontdekt en hebben ze hem snel kunnen helpen. Ambulances etc erbij en hij samen met z'n zusje naar het ziekenhuis omdat haar bloedwaarden ook niet goed waren. Later is ook m'n andere neefje nog opgehaald omdat ze een virus vermoedden. Ze blijken dus het RS-virus te hebben, waarschijnlijk van hun broer. Ze liggen nu met een roesje in het ziekenhuis aan de beademing uit te zieken. Lekkere feestdagen dus voor hen -O-

En m'n zieke neefje heeft die nacht en dag bij m'n zus gelogeerd, en haar dochter was nu ook ziek maar was er vanmiddag wel bij. Waarschijnlijk gewoon een griepje want koorts en overgeven, zonder hoesten, maar toch O de komende dagen maar even goed in de gaten houden. Ik ben iig erg blij dat hij de 3 maanden al voorbij is en dat we de afgelopen twee weken niet bij ze langs geweest zijn.
pi_158532919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:51 schreef Daui het volgende:
Hier gaat alles goed met de twee meneren. Sinds een paar dagen lachen ze. Zoooo super lief. Borstvoeding en kunstvoeding is 50/50. En tijdens mijn eerste bloederige ongesteldheid zat kolven op een dieptepunt. Net bij oma geweest en nu op weg naar huis. De mannen slapen tegenwoordig snachts steeds vaker door. Fijn om weer eens te kunnen slapen ;)
Hoi Daui! :W

Vroeg me vandaag toevallig af hoe het gaat met jou en je meneren! Lekker dat ze soms al doorslapen! ^O^
pi_158534999
Daui! *O* wat fijn dat het goed gaat! En slaap is altijd tof.

Bah FF, wat eng. Ik heb echt zo'n hekel aan dat RS-virus, je baby zo zien is verschrikkelijk. Meteen aan de beademing is ook heftig!
pi_158535066
FF bah dat zijn geen leuke dingen. En dan ook nog meteen drie kinderen in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel beter met ze :*
pi_158535532
Hee Daui, fijn weer eens iets van je te horen zeg! Top dat het goed gaat bij jullie!

FF, wat een schrik. ;( Ik hoop dat het snel beter gaat. :*

N. kwam vannacht heel moeilijk in slaap nadat ze bijna de hele dag overdag geslapen had. Ze poepte twee keer haar luier vol en bleef maar een beetje wurmen. Om half 2 sliep ze eindelijk, toen gelukkig wel tot 9 uur. Elke keer als ze overdag goed slaapt, gaat het 's nachts minder goed. :{
pi_158535787
Wat een naar verhaal, FF.

Wij sluiten ons aan bij de zieke baby's. Doorkomende tandjes (6 stuks in aantocht, als ik het goed zie }:|), verstopping en een temperatuur van 35,7 maakt geen fijne nacht.
  zaterdag 26 december 2015 @ 10:37:36 #284
409579 LuDann
All the way
pi_158536399
Bloesem, wat een heerlijke foto. O+

Daui, wat fijn om wat van je te lezen. Lachjes. O+

FF, wat vreselijk schrikken moet dat geweest zijn! Gelukkig lijkt het voorlopig met een sisser afgelopen te zijn. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om O. RS-virus kan best heftig zijn.

Selvaria, wat rot van de slechte nacht. Vervelend zo met de Kerst.

6 tandjes Hupje? Jeutje, sterkte :o

Kerst begon hier wat minder gezellig.

SPOILER
Misschien haal ik dit zo weer weg maar ik moest het even van me afschrijven.

[ Bericht 52% gewijzigd door SQ op 28-12-2015 12:37:52 ]
  zaterdag 26 december 2015 @ 10:39:15 #285
409579 LuDann
All the way
pi_158536426
Maar goed, on the bright side: Wolk doet nu ook pffrrrtt als nieuwe feature en daar moet ik dan wel weer om lachen. :+
  zaterdag 26 december 2015 @ 10:41:59 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_158536477
Och ludann toch, kan me voorstellen dat dat zwaar valt :*
Voor wat het waard is: mijn man had dit ook heel erg. Was echt intens ongelukkig de eerste maanden van mauws leven. Maar het is nu echt over. Mannen hebben meestal véél meer tijd nodig om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Zij missen daarvoor de hormonen die dat oerinstinct wakker maken. Pas als ze echt interactie krijgen met hun kind wordt het leuk voor ze.

Dat vluchtgedrag komt dus heel vaak voor! Sterkte samen... Hopelijk ziet hij het als de lente komt ook allemaal weer wat positiever in :*
disclaimer
  zaterdag 26 december 2015 @ 11:00:11 #287
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158536729
:* voor lutje. Wat een piep situatie ;(
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158536800
Och LuDann. ;( Ik heb niks om je te helpen, maar ik wil je graag laten weten dat ik me oprecht rot voel voor je. Hopelijk gaat de situatie zoals bij SQ en komen jullie er samen (sterker) uit. :*
pi_158536810
LuDann, sterkte :*. Kan me voorstellen dat je je boos voelt, omdat hij het niet eerder gedeeld heeft. Maar hopelijk voelt het voor hem nu als een opluchting dat het eruit is en gaat hij vanaf nu meer met je delen. Take care samen!
  zaterdag 26 december 2015 @ 11:06:40 #290
409579 LuDann
All the way
pi_158536816
Wat een opluchting om dat te lezen, SQ, dankjewel. Hebben jullie nog iets gedaan met die gevoelens of het op zijn beloop gelaten? Kwam het vanzelf goed?

Nu hij het eenmaal verteld heeft valt er een hoop op zijn plek trouwens. Hij kan ook enorm overtrokken reageren bijvoorbeeld (wat de boel hier niet gezelliger op maakt...). Ik voel me een beetje stom dat ik niet eerder gezien heb dat het niet goed zit.
pi_158536837
SPOILER
En nieuwe features *O* zolang het geen nieuwe gil-features zijn dan... Benadrukken wat wel leuk is, kan misschien ook goed werken. Tenminste, als ik O achter het behang kan plakken dan maakt een leuk lachje dat ik dat gelijk weer vergeet.
  zaterdag 26 december 2015 @ 11:20:22 #292
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158537014
Pff, LuDann
SPOILER
En verder: F heeft ons 2 hele dagen gewoon laten genieten van het kerstdiner bij familie door lekker te gaan slapen *O* Ook peuter gedroeg zich goed, en sliep uit *O*
pi_158537090
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 11:20 schreef mousemicky het volgende:
Pff, LuDann
SPOILER
En verder: F heeft ons 2 hele dagen gewoon laten genieten van het kerstdiner bij familie door lekker te gaan slapen *O* Ook peuter gedroeg zich goed, en sliep uit *O*
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_158537248
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 december 2015 @ 11:48:18 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158537447
knuffel voor Ludann, wolk én man .. Dat er maar gauw een zonnestraaltje door die donkere wolk (no pun intended) gaat schijnen ...

pi_158538040
LuDann :*
SPOILER
Sara
Merel
Ukje
pi_158538075
Heftig Lu! Mijn man vindt het ook zwaar, vooral als ze bij hem is voor een paar uurtjes en alleen maar krijst. En hij gamet en leest ook veel en gaat dan laat naar bed. Maar hij vindt het ook heel leuk, en als ik hem vraag om iets te doen, doet hij het ook. Dus dwing erop aan dat hij hulp vraagt, en zoek ook hulp voor jezelf!

Verder sterkte voor alle zieke baby's!

Wij zitten in Portugal, t is hier mooi weer en N. wordt platgeknuffeld door overgrootma :)
pi_158538335
Och LuDann :*
SPOILER
pi_158538632
Och LuDann... heftig zo. Toch hulp inschakelen, jij kunt de kar niet voor jullie alledrie trekken zonder hulp.
SPOILER
pi_158538746
LuDann :*
SPOILER
:)
pi_158538773
Lu :*

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')