abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158439567
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hupje op 22-12-2015 15:24:02 ]
pi_158439680
Ik wilde niet de laatste zijn in het vorige topic, maar toen hadden anderen ineens sneller gepost dan ik :P. Hopelijk klopt de OP zo. :@
pi_158442945
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.

Leuk plaatje. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het ook wel moeilijk er relaxt over te zijn hoor. Steeds heb ik het gevoel van 'straks is er iets mis met haar, en leert ze nooit lopen/praten/whatever'. En als dat zo is, is het vast mijn schuld omdat ik haar niet genoeg gestimuleerd heb. Terwijl er helemaal geen reden voor is om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, tot nu toe ontwikkelt ze zich gewoon normaal. En we doen erg mn best om haar te stimuleren (al blijf ik twijfelen of ik het wel goed doe).
Ik heb het al wel een beetje geleerd los te laten, omdat ik merk dat ze zich echt wel goed ontwikkelt en ze elke dag wel weer iets anders leuks doet, dus dat geeft wel (zelf)vertrouwen.
Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Als ik iets heb geleerd van mijn kinderen is niet zoveel naar anderen kijken. Het heeft geen zin. Dat zal je echt los moeten leren laten. Anders ga je het daar nog knap moeilijk mee krijgen op school bijvoorbeeld. Jouw kind is zoals ze is. En dat is prima :)
Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
pi_158443268
LuDann, wolks 'symptomen' klinken hier ook wel bekend. Die fase zijn we net uit lijkt het. Sowieso lijkt het alsof we hier elke week weer een nieuwe fase hebben. Afgelopen week was de ver-spuugfase -O-

En bedankt voor de tips over kunstvoeding! Ik wist niet dat sommige merken 2 zakken in een doos hadden, dat is een goed punt om op te letten! En een melkpoederhandeltje met m'n schoonzus opzetten is ook een goed idee, mocht een halve bus toch nog teveel zijn!
pi_158443687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.
Oh :D. Newbie he, weet ik veel O-) Dankjewel voor het redden.

J is de hele dag aan het jengelen, behalve als ik hem op zijn billen neerzet, dan is hij een blij ei. Rare.
pi_158443730
LuDann, Beertje heeft momenteel ook een fase waarin ze veel huilt. Ze wil niet meer zoveel alleen 'spelen' in de box, maar vooral bij ons, op een kleed op de vloer en dan het liefst met ons erbij. Ook is haar doorslaap ineens stuk, ze komt elke nacht minimaal weer 1 keer. Ik ga er ook vanuit dat het een fase/sprongetje is.

Over ontwikkeling: Beertje is een luierd. Ze rolt wat op haar zij, pakt nu wel steeds vaker dingen vast. Ze lacht sinds gisteren met geluid. Oudste was hier razendsnel, middelste was echt traag en Berit zit er tussenin. Komt helemaal goed ^O^
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158444178
R's doorslaap is ook stuk. Ze komt al een week of twee weer drie keer per nacht. :O
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:51:00 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444286
Bij ons zijn de luiers stuk. Moet maar maat 5 luiers voor de nacht gaan kopen. Overdag zitten we nog in maat 3. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158444410
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
pi_158444479
Fuente, dat is heel herkenbaar. Wolk wil ook niet meer alleen spelen. We moeten er constant bijblijven.

We hebben net boodschappen gedaan voor Kerst. Opeens valt me dit jaar op hoeveel huilende kleine kindjes er door de supermarkt gesleept worden zo vlak voor Kerst. :') Wij hadden ook een drama verwacht maar Wolk is heel erg lief geweest, was wel moe maar zat vrolijk te babbelen.
pi_158444490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:

Leuk plaatje. O+

[..]

Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

[..]

Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158444512
Oh leuk FF, zo'n verspuugfase. Heel gezellig. :P

Ik ben vandaag voor het eerst in tijden weer ondergespuitpoept. *;
pi_158444627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:55 schreef LuDann het volgende:
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

Estrys, je lieve stoere. Ik hoop dat ie zo blijft. O+
pi_158444704
LuDann L is ook een snelle en tot nu toe lijkt het bij F ook weer zo.
Wat ik nog het vervelendste vind is het KDV die doet alsof wij een wonderkind op de wereld hebben gezet. We horen zo ongeveer iedere dag hoe bijzonder hij wel niet is en wat hij nu allemaal weer gezegd/gedaan heeft. Ook hebben ze speciaal voor hem nu een nieuwe methode aangeschaft zodat ze hem wat beter kunnen begeleiden en interessante dingen kunnen laten doen...
Ik weet mij soms geen houding te geven, ik vind het soms behoorlijk gênant, waarom weet ik niet precies :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:08:58 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

[ link | afbeelding ]

Elastiekjes, net zoals een masker?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158445541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Elastiekjes, net zoals een masker?
Met postelastieken achter dr oren. :Y
pi_158445719
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
Je oudste klinkt als een dropje met veel zelfvertrouwen. Wat goed. O+ Ik zal je advies in mijn achterhoofd houden. :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Whehe.

Zoiets, Mariposas?

Ik zou hier verder niet op deze plaatjes googlen want er zijn gekken die dit soort dingen doen. ;(
pi_158445787
@Spring: ik weet dat het een functie heeft, het niet kunnen doorslapen. Dat is de enige manier waarop ik het trek. Wat ze overdag niet genoeg drinkt haalt ze 's nachts in.

Overigens beginnen hier nu ook de 'laat haar huilen dan leert ze doorslapen' opmerkingen binnen te komen van zowel mijn moeder als schoonmoeder. Nadat ik vorige week dacht duidelijk gemaakt te hebben wat onze visie is. }:|
pi_158445824
Jongens wat gaan jullie snel. :o Of nee, ik ben te weinig online. Nu heb ik echt vakantie en ben ik een paar dagen thuis, dus ben ik er hopelijk weer wat vaker. :)

Ik las supermom Estrys, arme Frits :* , snelle hoogbegaafde baby's :P en onhandige mannen. :o

Hier gaat alles zijn gangetje. Man en ik zijn vandaag een halve DAF op de kerstmarkt in Münster (ja, alweer, maar het is ook zo gezellig) geweest en hebben daarna onze supervrolijke en leuke N. opgehaald. Als iemand de fokwet even afleidt kan ik vertellen dat ze het zo supergoed doet, zo lekker zelf kan spelen, alle kanten op beweegt, goed eet en ook goed slaapt, dag en nacht. O+

Ik hou zo gruwelijk veel van dat meisje, soms vraag ik me af of het nog gezond is. :D

In Münster hebben ze trouwens een Zara met een babyafdeling, die hebben we hier in Enschede niet (wel de Zara, geen baby's), dus even goed geshopt. *O*
pi_158445852
Whehe arme baby's. Hoewel ik een tijd terug op een of andere info-site een waarschuwing las dat je vooral de speen niet met een koord om het hoofd van de baby moest doen. Toen had ik zoiets van 'doen mensen dat echt??' :o

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
pi_158446024
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158446049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:44 schreef kazy het volgende:

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
Ja ikke... ach ja, ik neem aan dat ze wel kan lopen als ze 18 is. En dan hopelijk ook wel in haar eigen bed slaapt ;)

De pfffp is hier ook erg populair, ik moet echt een slabbetje gaan kopen.

en idd ook hier al maat 4+ ,luiers voor 's nachts, en 4 overdag.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158446136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
:o Ik had geen idee dat ik niet de enige tukker was hier. *O*
pi_158446250
W. lijkt eindelijk rustig te slapen, zonder buikpijn. Wat een lange dag zo zonder nachtrust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158446495
quote:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallooooooooooooo bijna buuf :D
Fixed.

*)
pi_158446546
Hahahahahha limoen :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158446626
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Fixed.

*)
_O-

Wat gemeeeeen. ;(
pi_158446638
Sillie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 december 2015 @ 20:17:56 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158446834
quote:

O+ O+

Sillie :* wat klote

O. Ontwikkeld zich volgens mij redelijk gemiddeld. Wel is ze het meest geweldige kind natuurlijk O+
Ik ben zo verliefd op haar. Ze doet alles zo goed en ze is zo vreselijk leuk O+

Met mezelf gaat het redelijk. Weet ondertussen ook wel wat me dwarszit. Kan er niet zoveel aan doen maar hoop dat het scheelt dat ik al weet wat me dwarszit.

En nog 3 dagen en dan heb ik geen baby meer :o
pi_158447055
Jeetje sillie wat heftig ;( . Je krijgt wel veel op je bordje de laatste tijd. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158448906
Sterkte, silliegirl! Inderdaad een rotdag. :*

Ik las eens tijdens een google-tocht op een (ander) forum dat er mensen waren die de speen van hun kindje vastzetten aan het wangetje met een stukje leukoplast. Kennelijk zijn er overal mensen voor.

J doet zowel overdag als 's nachts nog met maat 3. Hij lekt nooit 's nachts. Nog 1 pak en dan stappen we waarschijnlijk over op maat 4. De meeste kleertjes maat 68 zijn de kast ook al uit. Het gaat zo hard!
pi_158449308
Hier wordt het ook tijd voor de rompertjes maat 74... De meeste zijn 62/68 en dat is eigenlijk gewoon te klein als je kind maat 68 heeft.

Sillie sterkte!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158449605
Whaha Limone

Saskia: grappig dat N ook de pfffp doet :D Slabbetjes zijn hier ook wel nodig inderdaad. Ik heb ze in overvloed. (Dat was een populair kraamcadeau samen met nog veel te grote rompers.)

Snoenk: alweer bijna een dreumes, wat gaat dat hard!! Voor jouzelf een :* Weten wat er aan de hand is, is al een eerste stap!

Sillie :*

Hier zijn we sinds vorige week over op maat 4 luiers. De poep liep steeds de luier uit (en met in die week daarvoor 4-6x poepen per dag, ben je dat verschonen snel zat :') ). Nu ze een grotere maat heeft, blijft alles weer binnenboord (en gelukkig ook niet meer zoveel poep).
pi_158449859
Sillie wat heftig ;( Ik weet helaas hoe het is...
Heel erg veel sterkte :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158450541
quote:
Oeh Enschedeeeeeee Selvaria? Ik woon in Hengeloooooooo! Hallooooooooo bijna buuf :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Fixed.

*)
Fixed the fix.
pi_158450560
Sterkte Sillie! Wat heftig allemaal...
pi_158451177
Sterkte Sillie! :*

Wij gebruiken in de nacht 4+ luiers, dat werkt prima.

Over Frits volgen ipv de boekjes:
Ik denk dat (bijna) ieder kind uit eindelijk gaat lopen, praten, eten, enzovoorts. Het gaat geen verschil maken of ik me druk/zorgen maak over hoe snel of langzaam mijn zoon is op verschillende gebieden.

Mocht het zo zijn dat hij zich veel langzamer of sneller ontwikkelen dan komen we uiteraard in actie. Maar nu nog niet, laat hem maar de wereld bekijken zoals hij wil.

Ik weet dus niet of Frits vlot is of niet.

Wat ik wel weet:
Hij kan op afstand water ruiken. Serieus, het maakt niet uit waar ik de waterbak van de hond verstop, binnen 30 seconden zit hij te spetteren met het water of maakt hij een golfslagbad.
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:14:03 #38
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158451442
quote:

[..]

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo.
Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
Dat is zo waar!

En Cholula,
Ik sluit me helemaal bij je aan. Zo is het moederen veel relaxer :)

En what the.. waar is mijn melkbaby?
Ik was aan het stofzuigen (!.. moederlevel expert) en kijk in de box.. staat Ro gewoon gezellig met de poes te brabbelen. STAAT!
En niet voor eventjes, maar gewoon echt een volle 5 minuten. Nu wil ze alleen maar staan, want zitten en liggen is voor kleintjes :'(
Ik wil mijn kleintje! :'(
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef silliegirl het volgende:
W. lijkt eindelijk rustig te slapen, zonder buikpijn. Wat een lange dag zo zonder nachtrust.

SPOILER
Och sillie,
wat ontzettend verdrietig van je kat en wat verschrikkelijk van je familielid. Je blijft dan als nabestaande met zo veel vragen zitten he..
Je krijgt het advies vast van velen; maar praat erover. Het is echt belangrijk.
Ook is het gewoon fijn om hardop te horen dat het niet jouw (iemands) schuld is. Vond ik tenminste.
Nouja. in ieder geval.. hele dikke :*

selvaria,
wat klink je toch heerlijk gelukkig zo met je man en je N.
Ik krijg het er helemaal warm van <3
pi_158451754
Leuk al die ontwikkelingen bij die kleintjes! Ik kijk de onze soms een beetje groot, omdat ik weet hoe leuk het wordt :@. En omdat ik nu met die koortslip niet kan knuffelen :(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158452333
Sillie :* Sterkte!

Echte stababy's! O+
Ik hou d'r van. :)
pi_158452581
Staan. Heel de tijd, overal. Ik begreep vandaag niet zo goed waarom hij een beetje bozig was.
Zijn babylegs waren afgezakt en over waren zijn sokjes gekomen. Dan heb je als baby geen grip. Toen die plakkerige dingen op zijn sokken weer tevoorschijn kwamen, was ook zijn lach weer stralend aanwezig. O+
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:52:19 #42
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158453227
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:21 schreef Kuukske het volgende:
Leuk al die ontwikkelingen bij die kleintjes! Ik kijk de onze soms een beetje groot, omdat ik weet hoe leuk het wordt :@. En omdat ik nu met die koortslip niet kan knuffelen :(.
Tot wanneer is dat eigenlijk gevaarlijk?
En sterkte.. Lijkt me verschrikkelijk. :*
pi_158453231
Ja, je zal maar verticaal kunnen en dan ga je onderuit! :'(
pi_158453393
*valt ook maar weer eens binnen*
Alles z'n gangetje hier, lekker druk bezig met Q en huishouden etc, vind het echt knap hoe sommige dat doen met meerdere kinderen, soepel draaiend huishouden en nog tijd voor Fok! :P . En dan vind ik het hier nog steeds vrij rommelig ook :')

Erg korte bijlees:

Jeetje, sterkte Sillie!

Verliefde Selvaria O+

Wat mooi hoe je oudste dat zegt Estrys!

Ro staat!!

Onzekerheid over features, ik heb het ook hoor. Vooral toen we nog bij de fysio liepen. Het duurde behoorlijk lang voor hij z'n hoofd echt optilde, hij wilde ook echt niet op z'n buik liggen, maar dat moest vanwege z'n hoofd.. Het drama met hem op z'n buik rollen terwijl hij zo lekker braaf op z'n rug lag te spelen en met z'n handjes oefende, op z'n buik meteen gillen en krijsen en over z'n toeren zijn. Paar min doorbijten en hem troosten, eigenlijk moest hij dan gelijk weer op z'n buik. Deed ik vaak niet omdat het wel eens een half uur duurde voor hij weer zover tot rust was dat ik hem weer in de box kon leggen. Dan weer op m'n kop krijgen bij de fysio omdat hij weer niet vooruit was gegaan en ik z'n hoofd steeds meer zag vervormen, mén wat voelde ik me toen een falende moeder.. Ze hielt em als we daar waren ook weleens horizontaal en hing hij als een lappenpop in haar handen "oh, hij zou zich nu echt wel recht moeten kunnen houden", maakte me ook wel onzeker. Maar.. Toen hij eenmaal ineens z'n hoofd omhoog deed, op je buik liggen toen tof werd en we langs de osteopaat gingen, ging alles weer goed vooruit! Ik blijf wat onzeker, maar zie dat hij nu zoveel meer kan dan toen en hij vooruit blijft gaan, dan bedenk ik me dat ik me echt geen zorgen (meer) hoef te maken :)

Q blijft een heerlijk vrolijk mannetje :) hij schuift nog lekker op z'n buik over de grond, kan inmiddels nauwkeurig genoeg grijpen om kattenbrokjes in z'n mond te stoppen ( :') ), probeert sinds een paar dagen z'n beentjes onder zich te krijgen en wiebelt dan wat heen en weer. Als je hem neerzet, blijft hij best een tijdje rustig op z'n kont zitten spelen. Hij oefent op "mam mam mam" en soms zit er een "mamma" tussen. Of hij dan echt mij bedoelt weet ik nog niet zeker, al lijkt hij het vaak wel te doen als ie mij even niet ziet of naar me toe schuift.
Verder krijgt hij steeds meer een karaktertje, als hij het ergens niet mee eens is krijg je een "hnggg", soort schreeuw/kreun waarbij hij rood aanloopt :P Vooral om pappa en opa moet hij vaak lachen en de kat vindt hij altijd geweldig, gaat grinniken als hij hem langs ziet lopen O+ Hij kan ook zo lief lachen O+ Sowieso is ie gewoon erg O+ !
pi_158453406
Hoe gaat een baby eigenlijk zitten, technisch gezien bedoel ik dan? Vanuit welke positie, welke ledematen doen wat, enz? En staan is dan in eerste instantie je ergens aan optrekken, neem ik aan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 22:59:49 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:56 schreef Gevalletje het volgende:
Alles z'n gangetje hier, lekker druk bezig met Q en huishouden etc, vind het echt knap hoe sommige dat doen met meerdere kinderen, soepel draaiend huishouden en nog tijd voor Fok! . En dan vind ik het hier nog steeds vrij rommelig ook
ik heb, dankzij m'n eigen ADHD, hulp in de huishouding. Dat, plus een strak dagritme qua bepaalde zaken en het niet hebben van betaald werk, stelt me prima in staat om dagelijks te FOK!ken. Dankzij Jan en Geert lopen de ochtenden volgens een strak stramien, anders zijn ze te laat op school. plannen is het toverwoord :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:01:12 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:56 schreef Hupje het volgende:
Hoe gaat een baby eigenlijk zitten, technisch gezien bedoel ik dan? Vanuit welke positie, welke ledematen doen wat, enz? En staan is dan in eerste instantie je ergens aan optrekken, neem ik aan?
http://www.oudersvannu.nl(...)itten-kruipen-staan/

quote:
Zitten: een hele kunst
Als je kind ongeveer zeven maanden oud is, zal hij zich voor het eerst oprichten. Naarmate zijn rug sterker wordt, gaat hij steeds beter rechtop zitten. Rond de 9 maanden gaat hij zelf zitten door op de buik te rollen en zich op te drukken tot zit. Sommige kinderen gaan eerst staan en ploffen dan op hun billen. Zet je baby niet te lang geforceerd rechtop, bijvoorbeeld in de kinderstoel of met kussens op de bank. Zijn rugspieren zijn nog niet sterk genoeg en daardoor wordt de wervelkolom te zwaar belast. Bovendien zal je baby minder snel geneigd zijn om zelf te leren zitten.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_158453909
Opdrukken inderdaad.
En dan de benen er onder en een vuist aan de grond, als een gorilla. :)
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:09:22 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158453964
filmpje van bjna zes jaar oud :o

hier is wel te zien hoe hij (Jan in dit geval) vanuit kruipen naar zitten gaat.

pi_158454811
Jan zit los! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')