abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:09:08 #251
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158517380
Danaa, wat heftig zeg!

Kris, ik hoop dat het meevalt met L.

Malteser, zou me er niet te druk om maken. Gaat om 1 dag per week, toch? In het ergste geval slaapt hij weinig op die dag. Ze zullen hem niet laten huilen , ook omdat dat veel onrust veroorzaakt voor andere kindjes. L sliep nooit overdag in bed, eerste tijd hebben ze hem in de draagdoek of ErgoBaby gehad op de opvang. Onze opvang is wel wat alternatief, maar Misschien staan ze daar bij je opvang ook open voor? En anders, het is over 9 dagen, misschien is hij dan weer uit de niet-slapen-fase.

Doorslapen lijkt me heerlijk. Heeft L helaas hooguit 10 keer gedaan. Begint me nu wel erg op te breken. Merk dat ik ook niet zo scherp ben op werk. 😣 Gisteren ook vergeten m'n gekolfde melk uit de koelkast op werk mee naar huis te nemen, dus L moet maandag de hele dag kunstvoeding drinken op de opvang, aangezien ik geen voorraad gekolfde melk heb, zit op dagproductie. |:(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158517445
Frits wilde ook niet alleen slapen Malteser. Dan zijn ze gewoon iets drukker met hem op het kdv.
Op ons kdv hielden ze hem vast tot hij sliep en dan legden ze hem in de kinderwagen. Ze hebben hem ook regelmatig in slaap gewiegd in de hangwieg.
Twix zal niet de eerste baby zijn die niet alleen in slaap komt.
pi_158517510
Hele fijne kerst voor iedereen! ~:)

Val alleen even snel binnen met een vraag: iemand tips bij een hoestende sneue baby (om de boel wat te verzachten ofzo)?
Ze is eigenlijk nog steeds idioot vrolijk, maar toch niet helemaal zichzelf. En ze hoest zich echt een ongeluk, zo zielig! ;(
pi_158517552
Gefeliciteerd Snoenk! *O*

Kris, succes bij de HAP <3 Hoop dat alles in orde is.

Heftig Danaa! Wordt er nog iets ondernomen op medisch gebied?

Hier eerste kerst-regel-dag! Mini wil geen seconde van mijn buik af, anders hevige paniek en hard huilen met trillipje (zo zielig :'( ) Dus na een klein tripje supermarkt net zitten we er nu fijn zo bij O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf de hele dag zo zitten O+
pi_158517590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:14 schreef twist02 het volgende:

Val alleen even snel binnen met een vraag: iemand tips bij een hoestende sneue baby (om de boel wat te verzachten ofzo)?
Ze is eigenlijk nog steeds idioot vrolijk, maar toch niet helemaal zichzelf. En ze hoest zich echt een ongeluk, zo zielig! ;(
Wat voor hoest is het? Met snot/slijm of droog?
pi_158517839
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:17 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat voor hoest is het? Met snot/slijm of droog?
Ze snottert en reutelt ook flink, maar hoest tot nu toe nog niet echt slijm op ofzo.
pi_158517853
Hier de hele nacht mini op me gehad want anders sliepen we alledrie niet.. Mini slaapt het liefst met d'r neus in mijn nek :').

Fijne feestdagen allemaal!
  vrijdag 25 december 2015 @ 12:28:59 #258
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158517868
*O* gefeliciteerd Snoenk

Heftig Danaa.

Ahhh Bloes, wat een lieve foto van kleine N!
pi_158517901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ze snottert en reutelt ook flink, maar hoest tot nu toe nog niet echt slijm op ofzo.
Heb je misschien tijmolie of rozemarijnolie in huis? Paar druppels op een doekje/in een badje zouden wat verlichting kunnen geven :)
pi_158518072
Bloesem, wat een heerlijke foto!

Zo, happy eerste kerstdag hier. ;)
Dokter vond L. ook niet helemaal lekker klinken dus we hebben ventolin voorgeschreven gekregen. Wordt het erger moeten we meteen weer aan de bel trekken. Ze begon wel met d'r hoofd te schudden nadat ze de ventolin had gekregen, dat vond ik er niet helemaal lekker uitzien dus weer de wachtkamer in om het nog even te bespreken met dokter. Die zei dat het een bijwerking van de ventolin kon zijn omdat het op de adrenaline werkt. Dus we zijn weer thuis en kind ligt op bed. Dan ga ik nu maar bitterballen en stoofperen maken. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158518628
Merry Christmas everybody! :*

Oh god, mijn moeder kan zelf kleertjes maken, en heeft een donkerblauw truitje met rode sterren en rode broek genaaid. Dat vond ze zelf al best jongensachtig. Dus ik heb het vandaag aangetrokken. En nu hebben man en ik het al de hele dag over "onze dochter". :P Het kan echt niet voor een knul, hahaha...! (Kan mij het schelen, mijn moeder vindt het straks waarschijnlijk he-le-maal geweldig, dus toe maar.)

En we hebben een nieuw slaaprecord: van 00:15 tot 4:30! Ruim 4 uur! *O* (na een krijssessie van weet ik hoe lang, maar ach!)
pi_158518649
Beterschap voor je muppie Kris!

Wat een lieve foto Bloesem, en wat een haar al! O+
pi_158519847
Danaa wat heftig zeg!

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:34 schreef ingee het volgende:

[..]

Ze hebben elke week iets anders lijkt het wel. Waar wij eerst niet aan dachten, maar eigenlijk heel logisch: aantal slaapjes overdag. Doet ze er nog drie? Rond die tijd gingen wij naar twee slaapjes, omdat de tijden overdag steeds meer opschoven en ze 's avonds dus ook heel lang wakker bleef.
Haha ja dat gevoel heb ik ook, dat het iedere week anders is. Een ritme is in ieder geval ver te zoeken :P Wij zitten op 3 slaapjes overdag inderdaad. 'S Avonds slaapt ze nog eens een uurtje op schoot tot +/- 20.00 uur (bed is lava dan), dan het avondritueel en een beetje drinken voor het slapen gaan. Normaal ging ze dan slapen en nu lukt het niet meer. Zal eens kijken of we iets met de dutjes kunnen schuiven in de vakantie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:09 schreef Mariposas het volgende:

Doorslapen lijkt me heerlijk. Heeft L helaas hooguit 10 keer gedaan. Begint me nu wel erg op te breken. Merk dat ik ook niet zo scherp ben op werk. 😣 Gisteren ook vergeten m'n gekolfde melk uit de koelkast op werk mee naar huis te nemen, dus L moet maandag de hele dag kunstvoeding drinken op de opvang, aangezien ik geen voorraad gekolfde melk heb, zit op dagproductie. |:(
Dat merk ik ook op mijn werk. De nachtelijke onderbrekingen zijn voor mij steeds net te lang en ik merk dat ik daar slecht tegen kan
op werkdagen. Vandaar dat ik ook baal dat ze nu 's avonds ineens moeilijk begint te doen. Daar haalde ik mijn langste ruk slaap uit namelijk.
En wat klote van de melk zeg ;(
pi_158519878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:14 schreef twist02 het volgende:

*hoestboks*
Sterkte! Ik ben ook nog op zoek naar tips.
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:29:12 #265
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158520270
Hoestboks!
Ro heeft wel een productieve hoest. Met slijm dus. Ze wordt er snachts ook wakker van dus dat is wel sneu.
Van de huisarts neusdruppels (zoutoplossing) gehad voor het slijm.
En wat komt dat met bakken tegelijk! :o heb het idee constant snottebellen uit haar neusje te trekken. Arm meisje.

Beterschap in ieder geval. Douchen is hier het wondermiddel voor alles wat met benauwdheid, hoesten, ziek, etc te maken heeft.

Selvaria,
Wat een schattig filmpje. Al die geluidjes en het rollen
O+

Bloesem
Oh wat een heerlijk moment zo samen !
Geniet er maar van O+

Sjaak
Wat een mooi pakje! Waar heb je die vandaan? (Ik ben echt een sucker voor rood-wit streepje :@ )

R met haar hipster trui. I love it. O+

Krisv
Wat een prachtige kerstlied al ben ik blij dat hij hier niet van toepassing is :o
Succes!

En iedereen die ik nu vergeet :*
Fijne dagen allemaal!

Ro heeft vannacht heerlijk geslapen in haar deryan tentje. Wat een uitvinding! Hij staat nu in de woonkamer bij m'n ouders met al haar speelgoed erin. Ze geniet met volle teugen.
Langzamerhand stroomt het huis vol met familie en wordt ze 3728401 keer op de foto gezet met 'ah' 'oh'.. Ik glunder van trots. Ro straalt met haar kerstbel O+
Happy happy happy! ~:)
pi_158520546
Mooie kerstoutfits, beterschaps, fijne kerstdagen!

Hier nog gewerkt tot gistermiddag, en verder druk met het kerstdiner (heerlijk! lang geleden dat ik zo uitgebreid heb gekookt). Blije kerstbaby O+
pi_158523310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:09 schreef Mariposas het volgende:
Danaa, wat heftig zeg!

Kris, ik hoop dat het meevalt met L.

Malteser, zou me er niet te druk om maken. Gaat om 1 dag per week, toch? In het ergste geval slaapt hij weinig op die dag. Ze zullen hem niet laten huilen , ook omdat dat veel onrust veroorzaakt voor andere kindjes. L sliep nooit overdag in bed, eerste tijd hebben ze hem in de draagdoek of ErgoBaby gehad op de opvang. Onze opvang is wel wat alternatief, maar Misschien staan ze daar bij je opvang ook open voor? En anders, het is over 9 dagen, misschien is hij dan weer uit de niet-slapen-fase.

Thanks, het is weer mijn eigen onzekerheid die me op zo'n moment enorm dwars zit. Boeien dat hij op dit moment overdag bij mij wil slapen. Heerlijk juist! Maar stel dat hij 4 januari.... En wat als hij 4 januari.... en ik mag niet klagen met ons doorslaapjongetje. :*
pi_158523329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 12:11 schreef Cholula het volgende:
Frits wilde ook niet alleen slapen Malteser. Dan zijn ze gewoon iets drukker met hem op het kdv.
Op ons kdv hielden ze hem vast tot hij sliep en dan legden ze hem in de kinderwagen. Ze hebben hem ook regelmatig in slaap gewiegd in de hangwieg.
Twix zal niet de eerste baby zijn die niet alleen in slaap komt.
Dank je. Zie mijn reactie op Mariposas. Ik zou iets meer Frozen moeten kijken. "Let it go!"
pi_158523729
Wij zijn vanmiddag naar een onwijs schattig en kneuterig circusje geweest. Met honden, katten, geiten en paardjes. Er gebeurde eigenlijk weinig boeiends en de geiten luisterden voor geen meter, maar het was zo aandoenlijk dat ik er bijna van moest huilen. :')

En R heeft gekeken,tussendoor geslapen en weer gekeken. :P

Circus Barani heet het. Als het in de buurt is, echt gaan. Zonder te hoge verwachtingen, maar gewoon omdat je het ze gunt. O+
pi_158524377
Klein beetje kersthulp nodig: mini plakt vandaag. Da's op zich heerlijk O+ Maar gedurende de dag ontstond het volgende dilemma: ze wil steeds eten (bv) maar lijkt ook wat last te hebben van maagzuur. Ik vermoed een regeldag (ook vanwege de paniek en grote huil zodra ze bij me wordt weggehaald door haar papa als ik even wat ga drinken) Hoe houd ik de balans tussen voldoende voeden en maagzuur vermijden? Hebben jullie verder nog tips? Ook wb. slapen bijvoorbeeld (zowel zij als ik ;) )

En fijne feestdagen allemaal :)
pi_158525958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 18:59 schreef Bloesem. het volgende:
Klein beetje kersthulp nodig: mini plakt vandaag. Da's op zich heerlijk O+ Maar gedurende de dag ontstond het volgende dilemma: ze wil steeds eten (bv) maar lijkt ook wat last te hebben van maagzuur. Ik vermoed een regeldag (ook vanwege de paniek en grote huil zodra ze bij me wordt weggehaald door haar papa als ik even wat ga drinken) Hoe houd ik de balans tussen voldoende voeden en maagzuur vermijden? Hebben jullie verder nog tips? Ook wb. slapen bijvoorbeeld (zowel zij als ik ;) )

En fijne feestdagen allemaal :)
N. had dit ook, ik vond het zo'n moeilijke periode. Ze bleef maar huilen en was ontevreden en ik stopte er dan maar weer een tiet in, waardoor er weer meer voeding was om omhoog te komen in een zuuraanval, echt zo'n vicieuze cirkel. Het CB adviseerde toen om toch meer op de klok te voeden, of in ieder geval een minimale hoeveelheid tijd er tussen te laten. Niet helemaal wat je je voorstelt bij voeden op verzoek, maar het gaf hier wel wat rust. Bij regeldagen is het helemaal lastig, maar N. deed het daarbuiten ook.

Bij N. zat er achteraf wel een andere reden achter het zuur, maar daar zal ik dit topic niet voor de honderdste keer mee vervelen. :P

Sterkte! Het wordt beter en vrij snel ook, maar nu is het erg pittig. :*
pi_158526504
Kazy, hier hielp het om over te gaan naar 2 slaapjes.

Fijn dat N zelf in slaap viel, Selvaria!

FF een fijne nacht gehad :)

Malteser, zoals anderen al zeiden zullen ze op het kdv manieren proberen te vinden waarop het slapen wel lukt. Zeker bij zulke kleintjes is dat niet vreemd, hoor.

Balen van de melk, Mariposas! Hopelijk werd niet voor de feestdagen de koelkast leeggemaakt (dat doen ze op mijn werk).

Sneu twist en faptist, zo veel hoesten.

Bloesem heeft de regeldag lekker getimed met kerst... misschien de leegste borst aanbieden? Zo wordt wel aan de zuigbehoefte voldaan, maar krijgt ze minder melk binnen.

Kris, hopelijk hielp de ventolin!

Spring, klinkt als een leuk circus :)

Wij zijn weer thuis. J heeft zijn opperste best gedaan. Zelfs even (20 minuten) geslapen in het deryan tentje. Nu totalloss en last van de tanden die in aantocht zijn.
pi_158526678
Sorry, kom er door alle kerstdrukte niet aan toe om fatsoenlijk te reageren op iedereen, maar zag al scrollend nog een hoop baby's die niet lekker zijn ;( Veel beterschap! :*

Hier is het hoesten nu echt heel zielig :'( ze slaapt gelukkig wel eindelijk (rest van de dag echt ruk geslapen, dus helemaal kapot...) maar ze moet echt zo'n beetje om de minuut hoesten ;(
En af en toe ligt ze ook heel zielig te kreunen.

Zelf natuurlijk niks in huis wat verlichting kan bieden ;( maar m'n zus gelukkig wel (gaan we morgenmiddag naartoe), dus hopelijk komen we de nacht een beetje door en gaat het dan vanaf morgen snel beter!
pi_158526896
Iedereen nog fijne kerstdagen! (Nouja, fijne 2e kerstdag nog dan :') )

Pfoe.. Vandaag naar familie van vriend geweest, z'n oma die Q nog nooit gezien had, volgens mij vond ze het erg fijn hem te zien :) Voor de zekerheid maar veel spul meegenomen, luiertas vol en een tas met speelgoed om em bezig te houden. Langer gebleven nog dan gepland en Q was al best moe en werd pieperig, maar verder was ie lief en vond alle mensen maar interessant. Inmiddels weer thuis, maar mén, ben wel moe zeg, voel me soms echt een oud wijf :P
pi_158526925
Niet bijgelegen, maar een :* voor alle zieke baby's met kerst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')