SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Idem. Vindt het raar dat de run van 12 nog niet zichtbaar is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:23 schreef aloa het volgende:
Ben benieuwd waar gfs nu mee gaat komen.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Idem. Vindt het raar dat de run van 12 nog niet zichtbaar is.
Waar zoek je hem?quote:
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06quote:
Ik kijk ook bij wetterzentrale..quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06
Niet alle kaarten zijn al nieuw. Dat duurt altijd even.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06
Ah, zodoendequote:Op zaterdag 19 december 2015 17:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet alle kaarten zijn al nieuw. Dat duurt altijd even.
Meteorologische winter is begonnen op 1 december.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:53 schreef dick_laurent het volgende:
Euhm.... begint de winter niet technisch gezien op 21 december?
Met andere woorden, as we speak... is het gewoon nog herfst en hebben we nog helemaal geen recht op winterweer
Oh.... ik dacht altijd dat het de 21e december wasquote:Op zaterdag 19 december 2015 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meteorologische winter is begonnen op 1 december.
Da's de astrologische winter. Opzich valt er wat voor te zeggen dat mensen dat aanhouden, want het is zelden winters voor eind december. Echt winterse decembers zijn überhaupt best zeldzaam.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh.... ik dacht altijd dat het de 21e december was
quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's de astrologische winter. Opzich valt er wat voor te zeggen dat mensen dat aanhouden, want het is zelden winters voor eind december. Echt winterse decembers zijn überhaupt best zeldzaam.
Oeps.quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het is namelijk astronomische winter...
Dit soort kaarten blijft lastig lezen voor moi. Ik zou denken blauw / paars is 'koud' maar dat staat er dan weer compleet los van.quote:
Ik in Dusseldorf. Met die drukte voelde het ook gewoon warm aan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:26 schreef MaLo het volgende:
Vandaag met 15,5 graden over de kerstmarkt in Münster gelopen
En ik in Osnabrück, kerstgevoel was ver te zoekenquote:Op zondag 20 december 2015 14:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik in Dusseldorf. Met die drukte voelde het ook gewoon warm aan.
dan kan je idd beter naar de 850 hPa kijken met temperatuur, die is een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit soort kaarten blijft lastig lezen voor moi. Ik zou denken blauw / paars is 'koud' maar dat staat er dan weer compleet los van.
Of de bijbehorende temperatuurkaart, maar ik weet niet waar ik die kan vinden op WZ.quote:Op zondag 20 december 2015 17:16 schreef aloa het volgende:
[..]
dan kan je idd beter naar de 850 hPa kijken met temperatuur, die is een stuk duidelijker.
Die van de 500 is echt om de luchtdruk en stroming.
als je in groningen woont ja maar helaas niet voor Nederland.quote:
Die warmte in noordwestelijk Rusland is wel opvallend.quote:
Donder opquote:
Het is om 01.00 CETquote:Op zondag 20 december 2015 19:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maximumtemperaturen van +1 graad aan de spaanse zuid kust ookja nee sure
Haha! Als er iets is wat weermodellen niet kunnen dan is het wel het weer van 276 uur vooruit berekenen.quote:
Eerst zien, dan gelovenquote:
Klopt, maar het is wel een mooie datumquote:Op zondag 20 december 2015 20:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Haha! Als er iets is wat weermodellen niet kunnen dan is het wel het weer van 276 uur vooruit berekenen.
Wie zegt dat ik schreeuwde?quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Eerst kijken en dan pas gaan schreeuwen
Wij hebben hier in de buurt ook een plant waar de witte bloesem al op staatquote:Op maandag 21 december 2015 08:00 schreef Perrin het volgende:
Hier bloeien de narcissen al. In December!
Tot en mét nog wel.quote:Op maandag 21 december 2015 10:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ach winterweer zit er tot en met volgend jaar er niet in![]()
Klopt! Want 1 dagje sneeuw en ijs noem ik geen winterweerquote:Op maandag 21 december 2015 10:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tot en mét nog wel.
Kun jij al tot eind december 2016 kijken?
Hoe wil je een dag sneeuw en ijs dan wel noemen?quote:Op maandag 21 december 2015 10:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt! Want 1 dagje sneeuw en ijs noem ik geen winterweer
Klopt ik ben helderziend en kan tot 5 jaar vooruit kijkenquote:Op maandag 21 december 2015 10:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
En je weet dus ook al zeker dat we in januari, februari, maart en laten we zeggen oktober, november én december geen winter gaan meemaken?
Kwakkelherfstquote:Op maandag 21 december 2015 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe wil je een dag sneeuw en ijs dan wel noemen?
Ik vind sneeuw en ijs toch wel echt winterweer. Bij kwakkelherfst denk ik maar aan wind en regen met een graadje of 7.quote:Op maandag 21 december 2015 11:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt ik ben helderziend en kan tot 5 jaar vooruit kijken
[..]
Kwakkelherfst
Slaat natuurlijk nergens op. het is misschien niet de totaalwinter waar je op hoopt, maar sneeuw en ijs is natuurlijk wel degelijk winters weer en heeft niks met herfst te maken. Je zou het wellicht kwakkelwinter kunnen noemen.quote:
Ben blij voor je!quote:Op maandag 21 december 2015 11:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw en ijs toch wel echt winterweer. Bij kwakkelherfst denk ik maar aan wind en regen met een graadje of 7.
Balkanwinter wordt meer reeel trouwens
[ afbeelding ]
Toch wel leuk om te lezen hoe mensen mij serieus kunnen nemenquote:Op maandag 21 december 2015 11:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Slaat natuurlijk nergens op. het is misschien niet de totaalwinter waar je op hoopt, maar sneeuw en ijs is natuurlijk wel degelijk winters weer en heeft niks met herfst te maken. Je zou het wellicht kwakkelwinter kunnen noemen.
Een run verder zijn de scherpe randjes alweer uit de balkanwinter verdwenenquote:Op maandag 21 december 2015 15:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ben blij voor je!
[..]
Toch wel leuk om te lezen hoe mensen mij serieus kunnen nemen
Nee. Er zijn Prunussen die altijd in december bloeien.quote:Op maandag 21 december 2015 10:23 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Wij hebben hier in de buurt ook een plant waar de witte bloesem al op staat![]()
quote:Op maandag 21 december 2015 20:33 schreef aloa het volgende:
Geen winter...dan krijg je storm.
Donderdag zware storm zelfs![]()
[ afbeelding ]
Mooi huisquote:Op maandag 21 december 2015 20:48 schreef Dven het volgende:
M'n vader is net aangekomen bij z'n woning in Zweden. Daar is het nog wel een beetje winters. Alhoewel de luchttemperatuur ook boven nul is (150 km ten zuiden van de poolcirkel)
[ afbeelding ]
Heerlijke plek. Denk dat ik er weer een tijdje ga wonen ergens volgend jaar.quote:
Had ook niet anders verwacht natuurlijkquote:Op maandag 21 december 2015 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Een run verder zijn de scherpe randjes alweer uit de balkanwinter verdwenen
[ afbeelding ]
Vooral in het waddengebied kans op 10bft, NW/Noord nederland 8-9bftquote:Op maandag 21 december 2015 20:33 schreef aloa het volgende:
Geen winter...dan krijg je storm.
Donderdag zware storm zelfs![]()
[ afbeelding ]
Het rare is dat de meeste runs voor vandaag bijvoorbeeld 12 graden aangeven en 1 station in de stad 17 graden en de andere ruim 18 graden aangaf.quote:Op maandag 21 december 2015 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht natuurlijk![]()
18Z run komt er ook mee.quote:Op maandag 21 december 2015 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht natuurlijk![]()
[..]
Vooral in het waddengebied kans op 10bft, NW/Noord nederland 8-9bft
Ow... Nu moet ik het begrippenboek openen.quote:Op maandag 21 december 2015 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
18Z run komt er ook mee.
Kanaalrat...klein maar venijnig
Maar hoe staan die weerstations opgesteld? Of gaat het hier om officele stations.quote:Op maandag 21 december 2015 23:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het rare is dat de meeste runs voor vandaag bijvoorbeeld 12 graden aangeven en 1 station in de stad 17 graden en de andere ruim 18 graden aangaf.
Kanaalratten zijn leuk, doe maar die van okt 2013 dat was pas een goeie storm.quote:Op maandag 21 december 2015 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
18Z run komt er ook mee.
Kanaalrat...klein maar venijnig
Goedenavond, u spreekt met het helpcentre. waarmee kan ik u van dienst zijn?quote:Op maandag 21 december 2015 23:32 schreef Nattekat het volgende:
De begrippenlijst in de OP is stuk... hulplijn!
http://archief.weer.nl/?m(...)artsstorm19052004.wnquote:Op maandag 21 december 2015 23:32 schreef Nattekat het volgende:
Kanaalrat is een stormdepressie die je kan onderschatten maar ook weer nietquote:Op maandag 21 december 2015 23:32 schreef Nattekat het volgende:
Dat zeggen zequote:Op maandag 21 december 2015 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Klinkt spannend.
Al zijn de noordwesters vele malen heftiger
Die van 1990 kan ik me heeel vaag herinneren, ik weet nog dat de schutting het begaf maar voor de rest was ik nog te klein om het nog nog meer herinneringen op te brengen in mijn geheugen.quote:Op maandag 21 december 2015 23:58 schreef aloa het volgende:
Een paar stormen vergeet ik niet meer. Hemelvaart 83, Januari 1990 en 28 oktober 2013. Die hebben toch echt wel indruk gemaakt.
Vooral die van 1990.
Gezellig! Hier wil het altijd wel stormenquote:Op dinsdag 22 december 2015 00:00 schreef Koelkastje het volgende:
Donderdag zit ik uiteraard voor het eerst in mijn leven in Noord-Friesland voor werk!
1990 was veel groter dan die van 2013 en duurde ook langer. Hier was het een grote puinhoop, vooral dakpannen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die van 1990 kan ik me heeel vaag herinneren, ik weet nog dat de schutting het begaf maar voor de rest was ik nog te klein om het nog nog meer herinneringen op te brengen in mijn geheugen.
83 heb ik niet meegemaakt, die 2013 uiteraard wel en gaf wel de grootste indruk qua stormen sinds al de jaren.
Eerst gewoon 7bft om vervolgens 1min af te zwakken, even later enorme kabaal aan komen zetten als of er een enorme onweersbui met een rap tempo op je afkomt. Dan vervolgens keihard in te komen met windstoten die van 45km/h naar 90km/h in mum van tijd, uiteindelijk 111km/h op de teller kunnen krijgen, dit was wel even het wow moment, takken die er eerst nog hingen waren toen in mum van tijd van de bomen gevlogen. En wat je dan allemaal over staat ziet vliegen, zakken potgrond van even verderop rolde gewoon over straat en lag het voor het oprapen. De borden van de winkels konden ze bij iemand anders in de tijd oprapen, en dan begeeft 1 vlaggenmast het ook nogAan de zuidkant van Dokkum waren bij kleine flats glazen platen los geschoten en moest de brandweer eraan te pas komen om de overige glasplaten te verwijderen.
En dan dezelfde dag en de dag erna lekker op pad gaan om video's te maken![]()
Wat kan onze hobby toch vervelend mooi zijn![]()
Herhaling? Ja graag, dan wel op een vrije dag zodat ik ook wat van de storm kan filmen
Natuurlijk is die van 2013 niet te vergelijken met die van 1990quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:13 schreef aloa het volgende:
[..]
1990 was veel groter dan die van 2013 en duurde ook langer. Hier was het een grote puinhoop, vooral dakpannen.
Die storm van 2013 was ook eerder in het seizoen met alle bomen nog in blad...dat was wel indrukwekkend. Boom na boom ging om hier.
Die ene waar je online alle data van ziet staat in het park in de schaduw op een grasveld en op de juiste hoogte. Naar ik meen staat die perfect opgesteld. Die andere staat nabij het fort in de oude stad en is ook prima opgesteld voor zover ik weet.quote:Op maandag 21 december 2015 23:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar hoe staan die weerstations opgesteld? Of gaat het hier om officele stations.
Te veel noordelijk als ik de laatste kaarten heb bekeken, voor 9bft wordt het best wel lastig terwijl gisteren nog met 10bft op de proppen kwam. Als nog wel even in de gaten houden want het kan zo weer veranderenquote:Op dinsdag 22 december 2015 09:48 schreef aloa het volgende:
De storm voor donderdag zit meer in het noorden nu.
[ afbeelding ]
Deze is van die ene website. Op zo'n 100 meter hoogte gelokaliseerd. Sensor staat naast die paal. Het andere station kan ik niet direct een afbeelding van vinden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 09:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoogte kan inderdaad veel uitmaken qua temperatuur, maar als de temperatuursensor beschut staat opgesteld kan het ook zijn dat het wat warmer is dan omliggend, ik ken verder die omgeving niet dus kan daar niet zo snel een uitspraak over doen.
Kan ook prima zijn dat de verwachte temperatuur toch wat te laag in ingeschat dan werkelijk is geworden.
[..]
Te veel noordelijk als ik de laatste kaarten heb bekeken, voor 9bft wordt het best wel lastig terwijl gisteren nog met 10bft op de proppen kwam. Als nog wel even in de gaten houden want het kan zo weer veranderen![]()
Hier waait het ook lekker, dikke 6bft vanmorgen met windstoten van 66km/h, nu iets minder, 5bft pieken over de 50km/h.
Niet echt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er nu al enig winters vooruitzicht?
Verdomme maat, stuur eens wat deze kant op!quote:
Elke run weer anders. Nu lijkt de winter wel weer een kansje te gaan maken rond nieuwjaar. En run verder is het er waarschijnlijk weer volledig uitquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Verdomme maat, stuur eens wat deze kant op!
Ook al zit er bij jou ook niets winters nu
Het is best wel triestig gesteld momenteel in grote delen van Europaquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Elke run weer anders. Nu lijkt de winter wel weer een kansje te gaan maken rond nieuwjaar. En run verder is het er waarschijnlijk weer volledig uitNu weinig winters, actueel 12.5 graden, volle zon maar wel vrij veel wind voor hier. Windkracht 2
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Komende dagen wat vorst in Lapland en Siberie enzoquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is best wel triestig gesteld momenteel in grote delen van Europa
Afijn, komende voorjaar+zomer een muggenplaag van hier tot en metquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Komende dagen wat vorst in Lapland en Siberie enzoIn Moskou sneuvelen momenteel alle records. Geen sneeuw. Ging iets kouder worden maar nog steeds wordt het absolute dagrecord met 2 tot 4 graden gebroken
[ afbeelding ]
Hier met de jaarwisseling wel wat koeler. -100 ongeveer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nu heeft Helsinki sowieso niet zo'n heel koud klimaat uiteraard. Gelukkig is half januari nog ver wegquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:36 schreef Blik het volgende:
Ik moet half januari een paar dagen naar Helsinki, nou hoop ik eigenlijk op flink koud weer, sneeuw en ijs. Maar zoals het er voorlopig uitziet mag ik blij zijn als er een nachtvorstje inzit
Het is voor werk, anders was ik wel naar Rovaniemi gegaanquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu heeft Helsinki sowieso niet zo'n heel koud klimaat uiteraard. Gelukkig is half januari nog ver weg
Kan inderdaad. Maar Helsinki is gemiddeld in de winter net onder nul. Wat inhoudt dat het ook gemakkelijk ook net boven nul kan zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is voor werk, anders was ik wel naar Rovaniemi gegaan
Maar het kan er goed winteren hoor, januari/februari kan het vaak genoeg rond de -20 zijn. Maar tot op heden is het zelfs in Helsinki vorstvrij geweest.
januari en februari hebben een gemiddelde max temperatuur van -4 en min temperatuur van -10. Dat is in mijn boekje niet "net onder nul".quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Maar Helsinki is gemiddeld in de winter net onder nul. Wat inhoudt dat het ook gemakkelijk ook net boven nul kan zijn natuurlijk
Hoor vaak ook teleurgestelde mensen die naar Stockholm gaan om eens een echte winter mee te maken. En dat het dan dagenlang niet onder nul is geweest. Tsja, die garantie heb je op die breedtegraad in Europa gewoon nog vaak. Zeker niet aan de kustgebieden.
Ik ben benieuwd hoe je aan die cijfers komt want ze kloppen niet. Zelfs het Fins Meteorologisch Instituut is het niet met je eensquote:Op dinsdag 22 december 2015 11:14 schreef Blik het volgende:
[..]
januari en februari hebben een gemiddelde max temperatuur van -4 en min temperatuur van -10. Dat is in mijn boekje niet "net onder nul".
Maargoed, heb weinig invloed op de locatie en het weer aangezien het voor werk is. Als ik ergens naartoe zou reizen voor winter dan zou het Lapland zijn of de Alpen
http://www.klimaatinfo.nl/finland/helsinki.htmquote:Op dinsdag 22 december 2015 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe je aan die cijfers komt want ze kloppen niet. Zelfs het Fins Meteorologisch Instituut is het niet met je eensDe gemiddelde maximumtemperatuur voor januari is -1.3, de gemiddelde minimumtemperatuur ligt net onder de -6. het daggemiddelde ligt boven de -4, dus hoe jij aan een gemiddelde maximumtemperatuur van -4 komt is mij een raadsel
De cijfers die jij noemt komen meer overeen met de meer noordelijke kustgebieden aan de botnische golf
De anomaliteit van januari in Helsinki
[ afbeelding ]
Klimaatinfo staat boordevol fouten, nooit vanuit gaan. Zelf ook al meermaals de boot mee ingegaanquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
http://www.klimaatinfo.nl/finland/helsinki.htm
Maar goed, als dat niet klopt, dan is dat zo
Ramp wil ik het niet noemen. Bizar wel.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef aloa het volgende:
Wat een ramp de nieuwe pluim![]()
Volgende week 15 graden
Forever 9.9quote:Op woensdag 23 december 2015 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ramp wil ik het niet noemen. Bizar wel.
Ook de decemberprognose van weerstatistieken staat weer op de magische 9.9 graden. Dezelfde gemiddelde temp die oktober en november dit jaar hadden!
Zou het ooit eerder in de metingen voorgekomen zijn dat oktober, november én december in hetzelfde jaar dezelfde gemiddelde temperatuur hebben gehad? Lijkt mij haast van niet.... bi-zar dit.
Haha nou voor december is het idd een top-prestatie!quote:
Wel grappig dat halverwege de pluim een grotere spreiding heeft dan eind pluimquote:Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef aloa het volgende:
Wat een ramp de nieuwe pluim![]()
Volgende week 15 graden
Dan is het tijd je spulletjes te pakken en lekker naar Spanje te verhuizen ofzoquote:Op woensdag 23 december 2015 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha nou voor december is het idd een top-prestatie!
Maar 9.9 in juli of augustus zou mij dan weer erg droevig maken
Ik denk dat voor veel winterliefhebbers het beter zou zijn als ze naar groenland zouden verhuizen.. warmte krijgen we toch wel, kou is altijd maar de vraag.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan is het tijd je spulletjes te pakken en lekker naar Spanje te verhuizen ofzo
Daar sneeuwt het welquote:Op woensdag 23 december 2015 12:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan is het tijd je spulletjes te pakken en lekker naar Spanje te verhuizen ofzo
In juli lijkt me dat sterkquote:
Dat gaat beide gewoon een keer gebeuren hoor. Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet ze nageven, die ékte winterliefhebbers op de fora zijn wel echt rasoptimisten
[..]
Ik denk dat voor veel winterliefhebbers het beter zou zijn als ze naar groenland zouden verhuizen.. warmte krijgen we toch wel, kou is altijd maar de vraag.
Wel kut als je een wintertik hebt en in Nederland woont. Lijkt ook alsof de kans er op steeds kleiner wordt met als bekroning dit jaar. Dit is 2013/14 op steroiden.. en ik zie het nog eerder 40 graden worden in de zomer dan dat we weer een strengte winter + elfstedentocht gaan krijgen.
Je moet je toch eens voorstellen dat je zo'n hardnekkige situatie in de zomer zou hebben. 2006 revisited..maar dan nog veel heviger.
In de zomer zo'n warmtepomp als we nu hebben is garantie voor schroeien hoor. Natuurlijk gaat het beide nog eens gebeuren, maar waar is de kans groter op denk je?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gaat beide gewoon een keer gebeuren hoor. Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.
Dat laatste wat je zegt is ook complete kul uiteraard. Er zijn in de zomer ook situaties geweest dat ze in de winter een elfstedentocht zouden veroorzakenZo valt het allemaal niet.
De kans op extreme warmte is in Nederland volgens mij altijd groter geweest dan de kans op extreme koude. Je hebt de ligging voor koude nu eenmaal niet mee.. Kijk alleen al naar het aantal hittegolven over de afgelopen 50 jaar. Dat waren er 17. Tegenover slechts 10 koudegolven.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de zomer zo'n warmtepomp als we nu hebben is garantie voor schroeien hoor. Natuurlijk gaat het beide nog eens gebeuren, maar waar is de kans groter op denk je?
Het valt vaak verkeerd. Net als maar 2013, 2 maanden eerder en je hebt een strenge winter te pakken. Afgelopen voorjaar zaten we ook opgescheept met koude piswind..
Ja, je bevestigd wat ik zeg.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
De kans op extreme warmte is in Nederland volgens mij altijd groter geweest dan de kans op extreme koude. Je hebt de ligging voor koude nu eenmaal niet mee.. Kijk alleen al naar het aantal hittegolven over de afgelopen 50 jaar. Dat waren er 17. Tegenover slechts 10 koudegolven.
Dan zijn we het met elkaar eens. Maar meer gewoon omdat je koude winters echt nog niet hoef uit te sluiten hoor. Wel dat ze minder vaak zullen voorkomen dan 'warme' winters.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, je bevestigd wat ik zeg.
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:21 schreef Dven het volgende:
Vind dit kaartje voor noordwest Europa toch tegenvallen. Warmte zat overal behalve in Nederland, UK, Ierland en Portugal
[ afbeelding ]
Nee koude winters kun je ook zeker niet uitsluitenquote:Op woensdag 23 december 2015 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar eens. Maar meer gewoon omdat je koude winters echt nog niet hoef uit te sluiten hoor. Wel dat ze minder vaak zullen voorkomen dan 'warme' winters.
Dat was het ook zeker niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.
Eigenlijk enkel in oost Europa als ik het zo zie. Polen, Wit-Rusland, Oekraine, Roemenie en delen van de balkan.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.
Kaartje van boven is een beetje verwarrend, blauw loopt nog door boven nul. Volgens weerstatistieken.nl is de gemiddelde jaartemperatuur ongeveer 0.75 graad boven gemiddeld:quote:Op woensdag 23 december 2015 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Eigenlijk enkel in oost Europa als ik het zo zie. Polen, Wit-Rusland, Oekraine, Roemenie en delen van de balkan.
Idem.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag in een t-shirt buiten gelopen. Het moet niet gekker worden.
In de winter? Je zou het niet verwachten ondanks het bestaan van wintersteekmuggen.quote:
Yup:quote:Op donderdag 24 december 2015 11:57 schreef Dven het volgende:
New York gaat ook lekker met 23 graden![]()
Als je alle minnetjes op die kaart wegdenkt kom je een heel end denk ikquote:Op donderdag 24 december 2015 13:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het dan toch eindelijk iets kouder worden
Dit kan nooit veel goeds betekenen voor de Balkanquote:Op donderdag 24 december 2015 13:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Liever nietquote:Op donderdag 24 december 2015 13:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor sneeuwstorm des doods kan dat binnen 2 dagen voor elkaar krijgen danquote:Op donderdag 24 december 2015 13:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
heb je het al uit dan?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moest lachen om hoe je het in je verhaal verwerkt hebt
Ik ben er pas één tegengekomen.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
heb je het al uit dan?![]()
heb het denk ik drie keer ofzo genoemd
eervolle vermeldingquote:Op donderdag 24 december 2015 16:16 schreef Nattekat het volgende:
En nu het dieptepunt van 2015, de ergste dag van het jaar, erger dan de dag dat een auto mij had geschept, de zonsverduistering.
Enkelvoud onderwerp + persoonsvorm in meervoudquote:Op donderdag 24 december 2015 16:18 schreef Frutsel het volgende:
zitten nog wat kleine foutjes in... punten komma's... maar ben dr klaar mee voor vandaag![]()
![]()
Ziet er goed uit. Vanavond maar eens helemaal lezenquote:Op donderdag 24 december 2015 16:09 schreef Frutsel het volgende:
Deels speciaal voor jullie....
WKN / WKN: JAAROVERZICHT 2015
Met speciale vermeldingen...
anyway...fijne kerstdagen....
en als je niets te doen hebt heb je in elk geval wat leesplezier
Thanks... reageren kan ook in dat topic, anders blijft dat ook zo leeg en klagen ze straks hier dat het offtopic isquote:Op donderdag 24 december 2015 16:19 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Vanavond maar eens helemaal lezen
Ja zoiets... heb dan teveel in me kop wat eruit moet en op papier moet of krijg telefoon tussendoor en dan krijg je datquote:Op donderdag 24 december 2015 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkelvoud onderwerp + persoonsvorm in meervoud
Jij ook vast bedankt voor het lezenquote:Op donderdag 24 december 2015 16:21 schreef Adrie072 het volgende:
Top gedaan! Mooi leesvoer voor in het weekend, bedankt.
Modellen lijken het ook iets meer eens te zijn over 'kou'. Maar ja nog te veel beren op de weg.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:18 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met nachtvorst aan het einde van het jaar. Scandihoog van 1050 en als tegenhanger een zeer diepe depressie op de Oceaan met een kerndruk van 930 mb.
[ afbeelding ]
Ijzers uit het vet!quote:Op donderdag 24 december 2015 17:18 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met nachtvorst aan het einde van het jaar. Scandihoog van 1050 en als tegenhanger een zeer diepe depressie op de Oceaan met een kerndruk van 930 mb.
[ afbeelding ]
Interessante situatie, maar word nog niet echt ondersteund in het ens of in de pluim. Run van vanavond maar afwachten.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:18 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn mensen die ons willen ontmoedigen om vuurwerk te kopen.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:23 schreef aloa het volgende:
Een aantal leden gaat voor fikse kou in Nederland.
[ afbeelding ]
Haha, dat ja!quote:Op donderdag 24 december 2015 19:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die ons willen ontmoedigen om vuurwerk te kopen.
FF de pluim afwachten.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:02 schreef Adrie072 het volgende:
Het zou leuk zijn voor de kou-liefhebbers als GFS en ECMWF op een lijn zitten, maar ik lees op andere fora dat die sterk verschillen, hoe kan dit?
Verschillende modellenquote:Op donderdag 24 december 2015 20:02 schreef Adrie072 het volgende:
Het zou leuk zijn voor de kou-liefhebbers als GFS en ECMWF op een lijn zitten, maar ik lees op andere fora dat die sterk verschillen, hoe kan dit?
Dat wordt een elfstedentocht volgens 1 lijntjequote:
Het oppervlaktewater is zo warm, dat heeft wel meerdere dagen vorst nodig om te bevriezenquote:Op donderdag 24 december 2015 22:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dat wordt een elfstedentocht volgens 1 lijntje
De rest doet niet eens aan nachtvorstjes.
Dus grofweg 2% kans op een elfstedentocht, 6% kans op nachtvorst en 92% op alles boven 0 als ik het zo zie.
SPOILER: Brrr... de vrieskist inOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarja volgende run is het weer anders
Edit:
[ Bericht 3% gewijzigd door Houtenbeen op 25-12-2015 01:08:08 ]
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 25 december 2015 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed zichtbare ring om de maan nu
Te lui om even buiten te kijkenquote:Op vrijdag 25 december 2015 01:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
pics or it didn't happendjmo@fok.nl
ik zie hem wel verschijnen
Niet weten dat ik hier altijd om foto's aan het zeuren ben voor bij het weerberichtquote:Op vrijdag 25 december 2015 04:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Te lui om even buiten te kijken
U ook een fijne kerst en wat een heerlijke locatie woon je toch.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:20 schreef Dven het volgende:
Schaamteloze crosspost
Goedemorgen allemaal!
Allereerst een hele fijne kerst toegewenst!
Momenteel nog prachtig weer, niet zo mooi als de afgelopen dagen (toen lagen de temperaturen tussen de 16 en 19 graden) maar alsnog heel goed te doen. Zal vanmiddag een graadje of 14 worden.
In de stad was het mistig, maar eenmaal boven op de berg was het heerlijk vertoeven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kans dat we flink onder nul gaan wordt wel met de dag groter. De meeste members gaan inmiddels voor matige vorst maar strenge vorst en zelfs zeer strenge vorst zijn volgens GFS niet uitgesloten. We zullen moeten afwachten wat er uiteindelijk van komt maar het belooft in ieder geval een koud begin van het nieuwe jaar te worden!
[ afbeelding ]
Het zou nog mooier zijn als dat gemiddelde omlaag gaat.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:18 schreef Geranium_Opa het volgende:
De pluim gaat flink omlaag, wat sneeuw en vorst in Januari zou wel mooi zijn
[ afbeelding ]
Snel? Weet je hoe moeilijk da ding weg te krijgen wasquote:Op vrijdag 25 december 2015 21:38 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds knap dat er zo snel korte metten wordt gemaakt van dat Euro-hoog
En dan moet ik geloven dat het binnen een paar dagen in een Scandi-hoog overgaat?quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Snel? Weet je hoe moeilijk da ding weg te krijgen was
Het zou nog mooier zijn als het gewoon tot maart 15 graden blijftquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als dat gemiddelde omlaag gaat.
Eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als het gewoon tot maart 15 graden blijft
Yup. Snap ook totaal niet dat sommige mensen wanhopig ijzige oostenwind en diepvrieskou willen. Kou is helemaal niet fijn. Sterker nog, het doet gewoon pijn!quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt.
Gewoon in een t-shirt naar buiten kunnen om 23:00 zonder als de donder weer naar binnen te moeten rennen door de kou
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Snap ook totaal niet dat sommige mensen wanhopig ijzige oostenwind en diepvrieskou willen. Kou is helemaal niet fijn. Sterker nog, het doet gewoon pijn!
En dat rijmt! Ho ho ho
Een weekje in Februari kan veel voor elkaar krijgen. Als het tot dan zo blijft, wordt het een geweldige zomer.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:52 schreef WEST het volgende:
[..]
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.
Behalve dat dat een hoax is die de wereld maar niet uitkomt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:52 schreef WEST het volgende:
[..]
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.
Bronnen: heel google.quote:De grootste wintervijand van het insect is de winter zelf. Strenge winters zijn geen probleem voor het insect: hun stofwisseling wordt steeds trager, naarmate de temperatuur zakt. Ze verbruiken daardoor weinig energie en teren dus niet al te veel in op hun vetreserves. Als de temperatuur relatief hoog is, verbruiken ze meer energie waardoor mogelijk hun vetreserves niet toereikend zijn om de winter door te komen. In natte winters kunnen bacteriën en schimmels veel beter overleven en zijn dan een grote bedreiging voor het insect.
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een weekje in Februari kan veel voor elkaar krijgen. Als het tot dan zo blijft, wordt het een geweldige zomer.
Kakzooi.... de lente is mijn favoriete seizoen, waarom moet die nou weer verpest gaan worden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:58 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...
We didnt listen!quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Het is nu 14 graden, midden in de nacht eind december!
Barbecuen deden we toch al elk jaar met oud en nieuw om 0.00uur.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Insect-technisch dan.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:58 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...
Het is merkbaar warmer dan vanmiddagquote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Kan het bericht zo snel even niet terugvinden, maar ik meen dat we 8x een sterke el Nino gehad hebben de laatste 100 jaar. Waarvan het hier uitmondde in 8x een bar slecht voorjaar.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Insect-technisch dan.
El Nino doet hier bijna niks. Ons mooie stormachtige najaar hebben we te danken aan een Euro-hoog dat al sinds Augustus de dienst uitmaakt, El Nino draagt enkel bij aan het in stand houden ervan
El Nino zal tevens elk Scandi-hoog aan gort blazen, dus zelfs als het gebeurt, niet voor lang
We moeten weer zorgen dat we in het jaaroverzicht van 2016 komen, #powertotheshield.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:15 schreef roislecxe het volgende:
Terrassen in december, bibberen in mei straks dus
quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
We moeten weer zorgen dat we in het jaaroverzicht van 2016 komen, #powertotheshield.
We hebben altijd een slecht voorjaarquote:Op zaterdag 26 december 2015 01:11 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Kan het bericht zo snel even niet terugvinden, maar ik meen dat we 8x een sterke el Nino gehad hebben de laatste 100 jaar. Waarvan het hier uitmondde in 8x een bar slecht voorjaar.
Natuurlijk staat het niet vast dat het weer gaat gebeuren, maar de kans is wel behoorlijk groot als je het mij vraagt.
Edit: Gevonden. https://www.knmi.nl/kenni(...)-voorjaar-na-el-nino
Ipv dat ze een gemiddelde run laten zien... Volgens de pluim is de hoofdrun het koudstquote:Op zaterdag 26 december 2015 09:48 schreef aloa het volgende:
-10 overdag![]()
Lang geleden dat er dergelijke kaarten voorbij zijn gekomen.
[ afbeelding ]
Niet in de nieuwe run.quote:Op zaterdag 26 december 2015 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ipv dat ze een gemiddelde run laten zien... Volgens de pluim is de hoofdrun het koudst
2007 en 2011 schieten me zo te binnen als heerlijke voorjarenquote:Op zaterdag 26 december 2015 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben altijd een slecht voorjaar
Ik gewoon zonder jas. Prima te doen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:13 schreef computergirl het volgende:
Ik heb vandaag met T-shirt en jas open gelopen. Lekker zonnetje
Meeste runs laten weer een depressie zien die op ons af komt over de sub-tropische straalstroom. Met een beetje mazzel blaast die de warme lucht weer Europa in.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
Die vrieskist mag van mij daar blijven. Ik vind dit echt super relaxed, gewoon eind december met 14 graden en je jas open buiten lopen. Ideaal.
Maar goed, ziet er naar uit dat t sowieso kouder gaat worden ook hier. Hopelijk is het van korte duur
Blijft raar dat die zeikerds over de huidige warmte niet naar een kouder land verhuizenquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:21 schreef aloa het volgende:
Blijft raar dat die zeikerds over de kou niet verhuizen naar een land waar het aangenaam warm is
Versta mij niet verkeerd. Ik heb liever de hele winter weer zoals deze week. Tussen de 14 en 20 is prima winterweerquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
Die vrieskist mag van mij daar blijven. Ik vind dit echt super relaxed, gewoon eind december met 14 graden en je jas open buiten lopen. Ideaal.
Maar goed, ziet er naar uit dat t sowieso kouder gaat worden ook hier. Hopelijk is het van korte duur
Ik bedoelde niet eens zozeer hier, maar als je je aangesproken voeltquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blijft raar dat die zeikerds over de huidige warmte niet naar een kouder land verhuizen
Dat is het mooiste scenarioquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Iedereen moet gewoon verhuizen waar de zomer bloedheet is en de winter soms ijskoud
Ik zeik nu niet, maar als het eenmaal -15 is, ben ik niet gezellig meerquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet eens zozeer hier, maar als je je aangesproken voelt
Nederland dus.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Iedereen moet gewoon verhuizen waar de zomer bloedheet is en de winter soms ijskoud
quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Met onweersbuien des doods en tornado'squote:
dat onweer valt dan weer vaak tegen in de zomer.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[..]
Met onweersbuien des doods en tornado's
afgelopen zomer niet, behalve Breda en de Randstad dan. Weet nog dat ik dat letterlijk zo op een overzichtskaartje zagquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:04 schreef aloa het volgende:
[..]
dat onweer valt dan weer vaak tegen in de zomer.
Vorig jaar weinig onweer gehad, trok er elke keer langs.. tot de laatste echte onweersituatie, ging hier los, zo heftig had ik het nog niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
afgelopen zomer niet, behalve Breda en de Randstad dan. Weet nog dat ik dat letterlijk zo op een overzichtskaartje zag
Ik moet heel heel diep graven om de laatste onweers herinnering naarboven te halen... Zo ver ik het nu weet, nog nooit gigantisch heftige onweer meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar weinig onweer gehad, trok er elke keer langs.. tot de laatste echte onweersituatie, ging hier los, zo heftig had ik het nog niet meegemaakt.
Waar woon je?quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet heel heel diep graven om de laatste onweers herinnering naarboven te halen... Zo ver ik het nu weet, nog nooit gigantisch heftige onweer meegemaakt.
Oh ja dat dacht ik al, I know that feel.quote:
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voorquote:Op zondag 27 december 2015 00:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oh ja dat dacht ik al, I know that feel.
Cafeful what u wish forquote:Op zondag 27 december 2015 01:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voor
Fort Leiden laat alle onweersbuien oplossen.quote:Op zondag 27 december 2015 01:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voor
Laat maar komen, dat onweer des doods. Het laatste keer dat ik echt mocht genieten van het weer was de sinterklaasstormquote:
Laatste keer dat wij een echte storm hadden hier was denk ik nooit. Kracht 9 dus he.quote:Op zondag 27 december 2015 01:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat maar komen, dat onweer des doods. Het laatste keer dat ik echt mocht genieten van het weer was de sinterklaasstorm
Op de windkaarten is Breda ook altijd te spotten.quote:Op zondag 27 december 2015 01:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laatste keer dat wij een echte storm hadden hier was denk ik nooit. Kracht 9 dus he.
* Nattekat tekent voor het einde van Belgiëquote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie glitchcast... zag ik op weerwoord voorbij komen.
Gewoon met sneeuwschoenen, skibroek, twee dikke jassen, skibril en meerdere mutsen naar het tentamen lopenquote:Op zondag 27 december 2015 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Nee joh, het wordt gewoon tien weken lang -45 elke dag. Ga daar maar vanuit. En 3 meter sneeuw per dag.
Dan pas, ja dan pas, zijn de winterliefhebbers eindelijk blij
En dood
Dit is niet goed voor ELFquote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
3 graden op vlieland tot -26 net onder de landsgrans.quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bewijs te over.quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Geloven jullie nou echt in al die schild-onzin? En dan niet letterlijk, maar wel dat jullie stad zo uniek is dat het een microklimaat heeft..
Bewijs nodig?quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Geloven jullie nou echt in al die schild-onzin? En dan niet letterlijk, maar wel dat jullie stad zo uniek is dat het een microklimaat heeft..
Volgens mij is het redelijk bekend dat steden een microklimaat kunnen hebben. Zelfs regio's, denk aan de veluwe.. of steden als warmte eilanden. Zelfs windmolens hebben er invloed op.quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Dat bedoel ik ook, de spreiding is groot en er gaat ook nog een aanzienlijk deel voor " warme" walmen. Helaas zijn de warmere oplossingen vaak wel diegenen die uitkomenquote:Op zondag 27 december 2015 00:45 schreef aloa het volgende:
[..]
kansloos op wat?
Kan nog alle kanten op...
Het begint ieder geval een keertje ergens op te lijken. Dat is al heel wat waard.quote:Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, de spreiding is groot en er gaat ook nog een aanzienlijk deel voor " warme" walmen. Helaas zijn de warmere oplossingen vaak wel diegenen die uitkomen
Toch zijn de kaarten op betrouwbare termijn wel interessant (aan het worden)
Ik heb wel zoiets van als het koud gaat worden, dan maar steen en dus bijzonder koud. Van grijs weer -1 met een dun windje word ik niet warm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |