Het oppervlaktewater is zo warm, dat heeft wel meerdere dagen vorst nodig om te bevriezenquote:Op donderdag 24 december 2015 22:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dat wordt een elfstedentocht volgens 1 lijntje
De rest doet niet eens aan nachtvorstjes.
Dus grofweg 2% kans op een elfstedentocht, 6% kans op nachtvorst en 92% op alles boven 0 als ik het zo zie.
SPOILER: Brrr... de vrieskist inOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarja volgende run is het weer anders
Edit:
[ Bericht 3% gewijzigd door Houtenbeen op 25-12-2015 01:08:08 ]
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 25 december 2015 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed zichtbare ring om de maan nu
Te lui om even buiten te kijkenquote:Op vrijdag 25 december 2015 01:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
pics or it didn't happendjmo@fok.nl
ik zie hem wel verschijnen
Niet weten dat ik hier altijd om foto's aan het zeuren ben voor bij het weerberichtquote:Op vrijdag 25 december 2015 04:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Te lui om even buiten te kijken
U ook een fijne kerst en wat een heerlijke locatie woon je toch.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:20 schreef Dven het volgende:
Schaamteloze crosspost
Goedemorgen allemaal!
Allereerst een hele fijne kerst toegewenst!
Momenteel nog prachtig weer, niet zo mooi als de afgelopen dagen (toen lagen de temperaturen tussen de 16 en 19 graden) maar alsnog heel goed te doen. Zal vanmiddag een graadje of 14 worden.
In de stad was het mistig, maar eenmaal boven op de berg was het heerlijk vertoeven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kans dat we flink onder nul gaan wordt wel met de dag groter. De meeste members gaan inmiddels voor matige vorst maar strenge vorst en zelfs zeer strenge vorst zijn volgens GFS niet uitgesloten. We zullen moeten afwachten wat er uiteindelijk van komt maar het belooft in ieder geval een koud begin van het nieuwe jaar te worden!
[ afbeelding ]
Het zou nog mooier zijn als dat gemiddelde omlaag gaat.quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:18 schreef Geranium_Opa het volgende:
De pluim gaat flink omlaag, wat sneeuw en vorst in Januari zou wel mooi zijn
[ afbeelding ]
Snel? Weet je hoe moeilijk da ding weg te krijgen wasquote:Op vrijdag 25 december 2015 21:38 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds knap dat er zo snel korte metten wordt gemaakt van dat Euro-hoog
En dan moet ik geloven dat het binnen een paar dagen in een Scandi-hoog overgaat?quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Snel? Weet je hoe moeilijk da ding weg te krijgen was
Het zou nog mooier zijn als het gewoon tot maart 15 graden blijftquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als dat gemiddelde omlaag gaat.
Eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als het gewoon tot maart 15 graden blijft
Yup. Snap ook totaal niet dat sommige mensen wanhopig ijzige oostenwind en diepvrieskou willen. Kou is helemaal niet fijn. Sterker nog, het doet gewoon pijn!quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt.
Gewoon in een t-shirt naar buiten kunnen om 23:00 zonder als de donder weer naar binnen te moeten rennen door de kou
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Snap ook totaal niet dat sommige mensen wanhopig ijzige oostenwind en diepvrieskou willen. Kou is helemaal niet fijn. Sterker nog, het doet gewoon pijn!
En dat rijmt! Ho ho ho
Een weekje in Februari kan veel voor elkaar krijgen. Als het tot dan zo blijft, wordt het een geweldige zomer.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:52 schreef WEST het volgende:
[..]
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.
Behalve dat dat een hoax is die de wereld maar niet uitkomt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:52 schreef WEST het volgende:
[..]
ongedierte gaat er wel aan kapot zodat we er in het voorjaar en zomer minder last van hebben.
Bronnen: heel google.quote:De grootste wintervijand van het insect is de winter zelf. Strenge winters zijn geen probleem voor het insect: hun stofwisseling wordt steeds trager, naarmate de temperatuur zakt. Ze verbruiken daardoor weinig energie en teren dus niet al te veel in op hun vetreserves. Als de temperatuur relatief hoog is, verbruiken ze meer energie waardoor mogelijk hun vetreserves niet toereikend zijn om de winter door te komen. In natte winters kunnen bacteriën en schimmels veel beter overleven en zijn dan een grote bedreiging voor het insect.
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een weekje in Februari kan veel voor elkaar krijgen. Als het tot dan zo blijft, wordt het een geweldige zomer.
Kakzooi.... de lente is mijn favoriete seizoen, waarom moet die nou weer verpest gaan worden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:58 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...
We didnt listen!quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Het is nu 14 graden, midden in de nacht eind december!
Barbecuen deden we toch al elk jaar met oud en nieuw om 0.00uur.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Insect-technisch dan.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:58 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Denk eerder dat de lente verregend wordt als ik dat zo lees. Sterke El Nino heeft nog nooit een mooie lente gebracht...
Het is merkbaar warmer dan vanmiddagquote:Op zaterdag 26 december 2015 01:02 schreef Arcee het volgende:
Kan het bericht zo snel even niet terugvinden, maar ik meen dat we 8x een sterke el Nino gehad hebben de laatste 100 jaar. Waarvan het hier uitmondde in 8x een bar slecht voorjaar.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Insect-technisch dan.
El Nino doet hier bijna niks. Ons mooie stormachtige najaar hebben we te danken aan een Euro-hoog dat al sinds Augustus de dienst uitmaakt, El Nino draagt enkel bij aan het in stand houden ervan
El Nino zal tevens elk Scandi-hoog aan gort blazen, dus zelfs als het gebeurt, niet voor lang
We moeten weer zorgen dat we in het jaaroverzicht van 2016 komen, #powertotheshield.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:15 schreef roislecxe het volgende:
Terrassen in december, bibberen in mei straks dus
quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
We moeten weer zorgen dat we in het jaaroverzicht van 2016 komen, #powertotheshield.
We hebben altijd een slecht voorjaarquote:Op zaterdag 26 december 2015 01:11 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Kan het bericht zo snel even niet terugvinden, maar ik meen dat we 8x een sterke el Nino gehad hebben de laatste 100 jaar. Waarvan het hier uitmondde in 8x een bar slecht voorjaar.
Natuurlijk staat het niet vast dat het weer gaat gebeuren, maar de kans is wel behoorlijk groot als je het mij vraagt.
Edit: Gevonden. https://www.knmi.nl/kenni(...)-voorjaar-na-el-nino
Ipv dat ze een gemiddelde run laten zien... Volgens de pluim is de hoofdrun het koudstquote:Op zaterdag 26 december 2015 09:48 schreef aloa het volgende:
-10 overdag![]()
Lang geleden dat er dergelijke kaarten voorbij zijn gekomen.
[ afbeelding ]
Niet in de nieuwe run.quote:Op zaterdag 26 december 2015 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ipv dat ze een gemiddelde run laten zien... Volgens de pluim is de hoofdrun het koudst
2007 en 2011 schieten me zo te binnen als heerlijke voorjarenquote:Op zaterdag 26 december 2015 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben altijd een slecht voorjaar
Ik gewoon zonder jas. Prima te doen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:13 schreef computergirl het volgende:
Ik heb vandaag met T-shirt en jas open gelopen. Lekker zonnetje
Meeste runs laten weer een depressie zien die op ons af komt over de sub-tropische straalstroom. Met een beetje mazzel blaast die de warme lucht weer Europa in.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
Die vrieskist mag van mij daar blijven. Ik vind dit echt super relaxed, gewoon eind december met 14 graden en je jas open buiten lopen. Ideaal.
Maar goed, ziet er naar uit dat t sowieso kouder gaat worden ook hier. Hopelijk is het van korte duur
Blijft raar dat die zeikerds over de huidige warmte niet naar een kouder land verhuizenquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:21 schreef aloa het volgende:
Blijft raar dat die zeikerds over de kou niet verhuizen naar een land waar het aangenaam warm is
Versta mij niet verkeerd. Ik heb liever de hele winter weer zoals deze week. Tussen de 14 en 20 is prima winterweerquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
Die vrieskist mag van mij daar blijven. Ik vind dit echt super relaxed, gewoon eind december met 14 graden en je jas open buiten lopen. Ideaal.
Maar goed, ziet er naar uit dat t sowieso kouder gaat worden ook hier. Hopelijk is het van korte duur
Ik bedoelde niet eens zozeer hier, maar als je je aangesproken voeltquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blijft raar dat die zeikerds over de huidige warmte niet naar een kouder land verhuizen
Dat is het mooiste scenarioquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Iedereen moet gewoon verhuizen waar de zomer bloedheet is en de winter soms ijskoud
Ik zeik nu niet, maar als het eenmaal -15 is, ben ik niet gezellig meerquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet eens zozeer hier, maar als je je aangesproken voelt
Nederland dus.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Iedereen moet gewoon verhuizen waar de zomer bloedheet is en de winter soms ijskoud
quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Dven het volgende:
Met onweersbuien des doods en tornado'squote:
dat onweer valt dan weer vaak tegen in de zomer.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[..]
Met onweersbuien des doods en tornado's
afgelopen zomer niet, behalve Breda en de Randstad dan. Weet nog dat ik dat letterlijk zo op een overzichtskaartje zagquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:04 schreef aloa het volgende:
[..]
dat onweer valt dan weer vaak tegen in de zomer.
Vorig jaar weinig onweer gehad, trok er elke keer langs.. tot de laatste echte onweersituatie, ging hier los, zo heftig had ik het nog niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
afgelopen zomer niet, behalve Breda en de Randstad dan. Weet nog dat ik dat letterlijk zo op een overzichtskaartje zag
Ik moet heel heel diep graven om de laatste onweers herinnering naarboven te halen... Zo ver ik het nu weet, nog nooit gigantisch heftige onweer meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar weinig onweer gehad, trok er elke keer langs.. tot de laatste echte onweersituatie, ging hier los, zo heftig had ik het nog niet meegemaakt.
Waar woon je?quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet heel heel diep graven om de laatste onweers herinnering naarboven te halen... Zo ver ik het nu weet, nog nooit gigantisch heftige onweer meegemaakt.
Oh ja dat dacht ik al, I know that feel.quote:
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voorquote:Op zondag 27 december 2015 00:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oh ja dat dacht ik al, I know that feel.
Cafeful what u wish forquote:Op zondag 27 december 2015 01:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voor
Fort Leiden laat alle onweersbuien oplossen.quote:Op zondag 27 december 2015 01:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeleken met ons, stelt dat lullige schild in Breda niks voor
Laat maar komen, dat onweer des doods. Het laatste keer dat ik echt mocht genieten van het weer was de sinterklaasstormquote:
Laatste keer dat wij een echte storm hadden hier was denk ik nooit. Kracht 9 dus he.quote:Op zondag 27 december 2015 01:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat maar komen, dat onweer des doods. Het laatste keer dat ik echt mocht genieten van het weer was de sinterklaasstorm
Op de windkaarten is Breda ook altijd te spotten.quote:Op zondag 27 december 2015 01:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laatste keer dat wij een echte storm hadden hier was denk ik nooit. Kracht 9 dus he.
* Nattekat tekent voor het einde van Belgiëquote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie glitchcast... zag ik op weerwoord voorbij komen.
Gewoon met sneeuwschoenen, skibroek, twee dikke jassen, skibril en meerdere mutsen naar het tentamen lopenquote:Op zondag 27 december 2015 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Nee joh, het wordt gewoon tien weken lang -45 elke dag. Ga daar maar vanuit. En 3 meter sneeuw per dag.
Dan pas, ja dan pas, zijn de winterliefhebbers eindelijk blij
En dood
Dit is niet goed voor ELFquote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
3 graden op vlieland tot -26 net onder de landsgrans.quote:Op zondag 27 december 2015 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bewijs te over.quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Geloven jullie nou echt in al die schild-onzin? En dan niet letterlijk, maar wel dat jullie stad zo uniek is dat het een microklimaat heeft..
Bewijs nodig?quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Geloven jullie nou echt in al die schild-onzin? En dan niet letterlijk, maar wel dat jullie stad zo uniek is dat het een microklimaat heeft..
Volgens mij is het redelijk bekend dat steden een microklimaat kunnen hebben. Zelfs regio's, denk aan de veluwe.. of steden als warmte eilanden. Zelfs windmolens hebben er invloed op.quote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef pfaf het volgende:
Dat bedoel ik ook, de spreiding is groot en er gaat ook nog een aanzienlijk deel voor " warme" walmen. Helaas zijn de warmere oplossingen vaak wel diegenen die uitkomenquote:Op zondag 27 december 2015 00:45 schreef aloa het volgende:
[..]
kansloos op wat?
Kan nog alle kanten op...
Het begint ieder geval een keertje ergens op te lijken. Dat is al heel wat waard.quote:Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, de spreiding is groot en er gaat ook nog een aanzienlijk deel voor " warme" walmen. Helaas zijn de warmere oplossingen vaak wel diegenen die uitkomen
Toch zijn de kaarten op betrouwbare termijn wel interessant (aan het worden)
Ik heb wel zoiets van als het koud gaat worden, dan maar steen en dus bijzonder koud. Van grijs weer -1 met een dun windje word ik niet warm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |