In juli lijkt me dat sterkquote:
Dat gaat beide gewoon een keer gebeuren hoor. Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet ze nageven, die ékte winterliefhebbers op de fora zijn wel echt rasoptimisten
[..]
Ik denk dat voor veel winterliefhebbers het beter zou zijn als ze naar groenland zouden verhuizen.. warmte krijgen we toch wel, kou is altijd maar de vraag.
Wel kut als je een wintertik hebt en in Nederland woont. Lijkt ook alsof de kans er op steeds kleiner wordt met als bekroning dit jaar. Dit is 2013/14 op steroiden.. en ik zie het nog eerder 40 graden worden in de zomer dan dat we weer een strengte winter + elfstedentocht gaan krijgen.
Je moet je toch eens voorstellen dat je zo'n hardnekkige situatie in de zomer zou hebben. 2006 revisited..maar dan nog veel heviger.
In de zomer zo'n warmtepomp als we nu hebben is garantie voor schroeien hoor. Natuurlijk gaat het beide nog eens gebeuren, maar waar is de kans groter op denk je?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gaat beide gewoon een keer gebeuren hoor. Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.
Dat laatste wat je zegt is ook complete kul uiteraard. Er zijn in de zomer ook situaties geweest dat ze in de winter een elfstedentocht zouden veroorzakenZo valt het allemaal niet.
De kans op extreme warmte is in Nederland volgens mij altijd groter geweest dan de kans op extreme koude. Je hebt de ligging voor koude nu eenmaal niet mee.. Kijk alleen al naar het aantal hittegolven over de afgelopen 50 jaar. Dat waren er 17. Tegenover slechts 10 koudegolven.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de zomer zo'n warmtepomp als we nu hebben is garantie voor schroeien hoor. Natuurlijk gaat het beide nog eens gebeuren, maar waar is de kans groter op denk je?
Het valt vaak verkeerd. Net als maar 2013, 2 maanden eerder en je hebt een strenge winter te pakken. Afgelopen voorjaar zaten we ook opgescheept met koude piswind..
Ja, je bevestigd wat ik zeg.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
De kans op extreme warmte is in Nederland volgens mij altijd groter geweest dan de kans op extreme koude. Je hebt de ligging voor koude nu eenmaal niet mee.. Kijk alleen al naar het aantal hittegolven over de afgelopen 50 jaar. Dat waren er 17. Tegenover slechts 10 koudegolven.
Dan zijn we het met elkaar eens. Maar meer gewoon omdat je koude winters echt nog niet hoef uit te sluiten hoor. Wel dat ze minder vaak zullen voorkomen dan 'warme' winters.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, je bevestigd wat ik zeg.
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:21 schreef Dven het volgende:
Vind dit kaartje voor noordwest Europa toch tegenvallen. Warmte zat overal behalve in Nederland, UK, Ierland en Portugal
[ afbeelding ]
Nee koude winters kun je ook zeker niet uitsluitenquote:Op woensdag 23 december 2015 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar eens. Maar meer gewoon omdat je koude winters echt nog niet hoef uit te sluiten hoor. Wel dat ze minder vaak zullen voorkomen dan 'warme' winters.
Dat was het ook zeker niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.
Eigenlijk enkel in oost Europa als ik het zo zie. Polen, Wit-Rusland, Oekraine, Roemenie en delen van de balkan.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was dan ook geen enorm warm jaar, itt wat sommigen denken.
Kaartje van boven is een beetje verwarrend, blauw loopt nog door boven nul. Volgens weerstatistieken.nl is de gemiddelde jaartemperatuur ongeveer 0.75 graad boven gemiddeld:quote:Op woensdag 23 december 2015 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Eigenlijk enkel in oost Europa als ik het zo zie. Polen, Wit-Rusland, Oekraine, Roemenie en delen van de balkan.
Idem.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag in een t-shirt buiten gelopen. Het moet niet gekker worden.
In de winter? Je zou het niet verwachten ondanks het bestaan van wintersteekmuggen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |