SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Idem. Vindt het raar dat de run van 12 nog niet zichtbaar is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:23 schreef aloa het volgende:
Ben benieuwd waar gfs nu mee gaat komen.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Idem. Vindt het raar dat de run van 12 nog niet zichtbaar is.
Waar zoek je hem?quote:
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06quote:
Ik kijk ook bij wetterzentrale..quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06
Niet alle kaarten zijn al nieuw. Dat duurt altijd even.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die run. Want bij wetterzentrale staat hij bij mij nog op de run van 06
Ah, zodoendequote:Op zaterdag 19 december 2015 17:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet alle kaarten zijn al nieuw. Dat duurt altijd even.
Meteorologische winter is begonnen op 1 december.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:53 schreef dick_laurent het volgende:
Euhm.... begint de winter niet technisch gezien op 21 december?
Met andere woorden, as we speak... is het gewoon nog herfst en hebben we nog helemaal geen recht op winterweer
Oh.... ik dacht altijd dat het de 21e december wasquote:Op zaterdag 19 december 2015 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meteorologische winter is begonnen op 1 december.
Da's de astrologische winter. Opzich valt er wat voor te zeggen dat mensen dat aanhouden, want het is zelden winters voor eind december. Echt winterse decembers zijn überhaupt best zeldzaam.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh.... ik dacht altijd dat het de 21e december was
quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's de astrologische winter. Opzich valt er wat voor te zeggen dat mensen dat aanhouden, want het is zelden winters voor eind december. Echt winterse decembers zijn überhaupt best zeldzaam.
Oeps.quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het is namelijk astronomische winter...
Dit soort kaarten blijft lastig lezen voor moi. Ik zou denken blauw / paars is 'koud' maar dat staat er dan weer compleet los van.quote:
Ik in Dusseldorf. Met die drukte voelde het ook gewoon warm aan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:26 schreef MaLo het volgende:
Vandaag met 15,5 graden over de kerstmarkt in Münster gelopen
En ik in Osnabrück, kerstgevoel was ver te zoekenquote:Op zondag 20 december 2015 14:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik in Dusseldorf. Met die drukte voelde het ook gewoon warm aan.
dan kan je idd beter naar de 850 hPa kijken met temperatuur, die is een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit soort kaarten blijft lastig lezen voor moi. Ik zou denken blauw / paars is 'koud' maar dat staat er dan weer compleet los van.
Of de bijbehorende temperatuurkaart, maar ik weet niet waar ik die kan vinden op WZ.quote:Op zondag 20 december 2015 17:16 schreef aloa het volgende:
[..]
dan kan je idd beter naar de 850 hPa kijken met temperatuur, die is een stuk duidelijker.
Die van de 500 is echt om de luchtdruk en stroming.
als je in groningen woont ja maar helaas niet voor Nederland.quote:
Die warmte in noordwestelijk Rusland is wel opvallend.quote:
Donder opquote:
Het is om 01.00 CETquote:Op zondag 20 december 2015 19:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maximumtemperaturen van +1 graad aan de spaanse zuid kust ookja nee sure
Haha! Als er iets is wat weermodellen niet kunnen dan is het wel het weer van 276 uur vooruit berekenen.quote:
Eerst zien, dan gelovenquote:
Klopt, maar het is wel een mooie datumquote:Op zondag 20 december 2015 20:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Haha! Als er iets is wat weermodellen niet kunnen dan is het wel het weer van 276 uur vooruit berekenen.
Wie zegt dat ik schreeuwde?quote:Op zondag 20 december 2015 20:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Eerst kijken en dan pas gaan schreeuwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |