That's the spirit!quote:Op woensdag 16 december 2015 15:56 schreef silliegirl het volgende:
45 keer klikken voor je er 1 gratis krijgt denk ik.
Zucht. Bezoek zou er om 15:30 zijn. Ik haat laatkomers. W. zal wel net willen drinken als ze aankomen natuurlijk. Nahjah, dan maar in badjas met tiet buitenboord. Kan mij 't ook schelen
Misschien willen ze je warzone ook wel even bekijkenquote:Op woensdag 16 december 2015 15:56 schreef silliegirl het volgende:
45 keer klikken voor je er 1 gratis krijgt denk ik.
Zucht. Bezoek zou er om 15:30 zijn. Ik haat laatkomers. W. zal wel net willen drinken als ze aankomen natuurlijk. Nahjah, dan maar in badjas met tiet buitenboord. Kan mij 't ook schelen
Jep ook geprobeerd. Hielp wel iets maar niet lang genoeg om echt te genezen. En hij schopte het pak om gister, maizena over de grond en terwijl ik worstelde met A, merkte de oudste opeens op: hee mama, als ik met de tractor door het wit heen rijd, krijg je allemaal strepen op de vloer, zie je?quote:Op woensdag 16 december 2015 16:18 schreef faptist het volgende:
Cactus,
Hoe is het afgelopen?
Beterschap voor sjaakmans.
Phaidra,
Wat vervelend van z'n billetjes. Heb je al eens maizena geprobeerd?
Wij doen dat snachts erop en wanneer ze wakker wordt zijn de meeste bultjes/plekjes alweer weg.
Geweldig spul.
Mehquote:Op woensdag 16 december 2015 16:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jep ook geprobeerd. Hielp wel iets maar niet lang genoeg om echt te genezen. En hij schopte het pak om gister, maizena over de grond en terwijl ik worstelde met A, merkte de oudste opeens op: hee mama, als ik met de tractor door het wit heen rijd, krijg je allemaal strepen op de vloer, zie je?
Zucht
Das wel de manier om van 't bezoek af te komenquote:Op woensdag 16 december 2015 16:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien willen ze je warzone ook wel even bekijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 december 2015 17:51 schreef Malteser het volgende:
Hier vanavond de allerlaatste kraamvisite. Mag ook wel, Twix was maandag 3 maanden.
Goed zo! Niet goed dat het zo erg is dat je moest ziekmelden, maar goed dat je je hebt ziekgemeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjaakmans heeft een virus, dat veroorzaakte de koorts en het braken. Het is ook naar zijn maag en darmen gezakt en daarom issie aan de dunne. Blijven doen wat we deden en maandag nog niet beter is terug.
Baking Soda! Zo'n oranje pakje. Verkopen ze bij sommige supermarkten bij de buitenlandse producten. Dat een theemok in bad doen en je kind er lekker lang in laten zitten. Daarna nog even naakte-billen-tijd en hier was het heel snel beter.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jep ook geprobeerd. Hielp wel iets maar niet lang genoeg om echt te genezen. En hij schopte het pak om gister, maizena over de grond en terwijl ik worstelde met A, merkte de oudste opeens op: hee mama, als ik met de tractor door het wit heen rijd, krijg je allemaal strepen op de vloer, zie je?
Zucht
Sjaakster toch!quote:Op woensdag 16 december 2015 18:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Goed zo! Niet goed dat het zo erg is dat je moest ziekmelden, maar goed dat je je hebt ziekgemeld
Sjaakmans heeft een virus, dat veroorzaakte de koorts en het braken. Het is ook naar zijn maag en darmen gezakt en daarom issie aan de dunne. Blijven doen wat we deden en maandag nog niet beter is terug.
quote:Op woensdag 16 december 2015 17:51 schreef Malteser het volgende:
Hier vanavond de allerlaatste kraamvisite. Mag ook wel, Twix was maandag 3 maanden.
Rustig aan doen Malteser!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oeh! Nou je dat zegt: wij moesten vroeger in de badedas met wondjes. Zou dat ook helpen met babybillen?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Baking Soda! Zo'n oranje pakje. Verkopen ze bij sommige supermarkten bij de buitenlandse producten. Dat een theemok in bad doen en je kind er lekker lang in laten zitten. Daarna nog even naakte-billen-tijd en hier was het heel snel beter.
Ja he! Dat is al bijna zes maanden en dat is een half jaar!!quote:Op woensdag 16 december 2015 19:01 schreef kazy het volgende:
Malteser
En ook een voor de zieke Sjaak en Ro![]()
Heb je de kraamvisite nog weg kunnen jagen Sillie?
En mijn baby is gewoon al 5 (vijf!!) maanden vandaag. Wat gaat dat hard zeg.
Breekt in: bedoel je niet biotex?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Oeh! Nou je dat zegt: wij moesten vroeger in de badedas met wondjes. Zou dat ook helpen met babybillen?
Wordt allebei geadviseerdquote:Op woensdag 16 december 2015 19:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Breekt in: bedoel je niet biotex?
http://www.childcarequarterly.com/pdf/fall10_babies.pdfquote:Op woensdag 16 december 2015 20:04 schreef LuDann het volgende:
Ik val even binnen.Ik had hier laatst een linkje gepost naar een artikel over dat je kindjes niet moest laten huilen. Ik heb het nodig voor een paper wat ik aan het schrijven ben, heeft iemand het toevallig opgeslagen ofzo? Kan het niet terugvinden.
![]()
Ik kan weer verder, dank je wel!quote:Do babies cry more when they are attended to? A 1986 study concluded just the opposite: the more a mother holds and carries her baby, the less the baby will cry and fuss. Cross-cultural studies also show that parents in non-Western societies are quicker than parents in Western societies to respond to their crying babies, and babies in non-Western societies cry for shorter spans of time. Caregivers in 78% of the world’s cultures respond quickly to an infant’s cries. For instance, Efe caregivers in Africa respond to a baby’s cries within ten seconds at least 85% of the time when the baby is between three and seven weeks, and 75% of the time when the baby is seventeen weeks. !Kung caregivers respond within ten seconds over 90% of the time during the baby’s first three months, and over 80% of the time at one year. In contrast, American and Dutch caregivers have been found to be deliberately unresponsive to an infant’s cries almost 50% of the time during the baby’s first three months. Infants in non-Western societies have been found to fuss just as frequently as those in Western societies, but due to the prompt response of caregivers in non-Western societies, the overall cumulative duration of crying is less than what occurs in Western societies.
http://drbenkim.com/articles-attachment-parenting.html
Dat is wel 30 jaar geleden hequote:Op woensdag 16 december 2015 20:30 schreef Cholula het volgende:
50% van de tijd doelbewust negeren? Alsin niet eens bij je nemen? HOE DAN???
Badedas? Die van Zo in mijn sas met badedas?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wordt allebei geadviseerden dr is voor beiden geen onderbouwing te vinden.
Een boek?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie nog cadeau-ideetjes voor baby's? M haar oom en tante willen nog een cadeautje kopen. Maar ze heeft al zoveel en wij kopen ook niks voor kerst omdat ze het zelf toch nog niet snapt. Knisper/structurenknuffels heeft ze al ruim voldoende. bijtringen ook.
Ja, precies, in een tijd waarin baby's in onze samenleving als manipulatieve wezentjes werden weggezet.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is wel 30 jaar geleden he.
Een kennis van me klaagde op fb dat haar kind zo veel huilde, toen adviseerde haar moeder om het wiegje ergens te zetten waar ze het gehuil niet kon horen.
Mja eigenlijk gewoon een bijtspeeltje in leuke uitvoeringquote:Op woensdag 16 december 2015 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wel een Skiphop-giraffe, wat is een sofie?
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:56 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mja eigenlijk gewoon een bijtspeeltje in leuke uitvoering![]()
Misschien is zon zuignapspeelding leuk?
Ga jij naar de wc zonder gezelschap?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:49 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, precies, in een tijd waarin baby's in onze samenleving als manipulatieve wezentjes werden weggezet.
Hoewel het zou kunnen dat ook een gedeelte het moment is waarop wij op de wc zitten bijvoorbeeld. Baby's in Afrika gaan tenslotte eigenlijk altijd met de moeder mee.
Maar goed, daarvoor zou ik die studie op moeten zoeken en daar heb ik geen tijd voor.
Voor op de wc!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:00 schreef Krisvc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet zo kindvriendelijk Pinq
Ja dat haar mama niet compleet gestoord is geworden. Ook best een fijn gegeven voor laterquote:Op woensdag 16 december 2015 20:44 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben zo'n weekdier geworden dat ik daar echt niet meer tegen kan. Toen N. in de eerste weken non-stop huilde heb ik haar nooit alleen gelaten, alleen even om een kwartiertje te douchen, anders was ik gillend gek geworden.Zal dat ook invloed hebben gehad?
quote:Op woensdag 16 december 2015 21:05 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja dat haar mama niet compleet gestoord is geworden. Ook best een fijn gegeven voor later.
Geen zorgen maken daar om. Je hebt het super gedaan!
Cadeau ideeen: loopwagentje, fotoshoot, grote knuffel (is echt een grote hit momenteel), muziekinstrumentjes..
Er kwam thee uit mijn neusquote:Op woensdag 16 december 2015 16:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien willen ze je warzone ook wel even bekijken
Ik heb zojuist mijn oven daar mee schoon gekregen dus of ik dat op Ro zou durven doen?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Baking Soda! Zo'n oranje pakje. Verkopen ze bij sommige supermarkten bij de buitenlandse producten. Dat een theemok in bad doen en je kind er lekker lang in laten zitten. Daarna nog even naakte-billen-tijd en hier was het heel snel beter.
Mijn lief heeft dezequote:Op woensdag 16 december 2015 21:22 schreef pinquit het volgende:
Zou deze leuk zijn?
http://www.dewereldvansnor.nl/winkel/vadersboek/
Mehehhehe klinkt goedquote:Op woensdag 16 december 2015 21:27 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Mijn lief heeft dezeIk vind 'm leuk <3 Vooral de 'is het poep?'-flowchart
Met de mannen! Stoere uitjes voor vaders en zonen. Van Wim de Jong.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, weet iemand nog een leuk cadeau voor verse vaders? Leuk boek over dat onderwerp ofzo?
Oeh das ook wel heel leuk voor M ja!quote:Op woensdag 16 december 2015 21:50 schreef Mineola het volgende:
[..]
Met de mannen! Stoere uitjes voor vaders en zonen. Van Wim de Jong.
Heeft je kleinste nog niks aan maar misschien wel leuk voor je vriend en M?
Die ga ik meenemen nog, tnx! Ik denk dat we baking soda in huis hebben, maar dat komt van een kruidenwinkeltje en er zit geen label meer op (ze wegen het af in een apart zakje).quote:Op woensdag 16 december 2015 18:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
O echt? Wij hebben dus sudo en zinkzalf gezellig naast elkaar op de commode staan.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die ga ik meenemen nog, tnx! Ik denk dat we baking soda in huis hebben, maar dat komt van een kruidenwinkeltje en er zit geen label meer op (ze wegen het af in een apart zakje).
Ingee, sudo is zinkzalf, dat gebruik ik al. Weet niet of de olie verschil maakt. Bepanthen deed ook weinig.
En beterschap voor MiniCactus!
Ja, baking soda. Dat doe je dan één theemok in het bad en dat dan vullen met water. Dat werkt echt als een tiet.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:26 schreef faptist het volgende:
[..]
Er kwam thee uit mijn neus
[..]
Ik heb zojuist mijn oven daar mee schoon gekregen dus of ik dat op Ro zou durven doen?
Alhoewel.. Als ik vroeger een sneetje/blaren of wat dan ook had moesten wij altijd in badje met soda zitten. Werd je huid zo heerlijk zacht van. Doe ik nu nog.. of dat nou zo veel scheelt met baking soda? vast niet.
En ik hoop dat sjaakje snel opknapt. Heb je nog iets meegekregen?
Of wat doe je nu eigenlijk dat je moet voortzetten?
Malteser,
Goed dat je je hebt ziekgemeld. Zal best even tegenvallen voor je, maar het is echt beter zo!
Ima,
Sophie wordt hier nog steeds met liefde opgegeten. Nu ze ouder is heeft ze ook ontdekt dat hij kan piepen dus ik hoor nu steeds bluhbluhbluhbluh (mondje langs het hoofdje en bluhbluh blèren) en squuuieeeekkkk
Even tussendoor..
In Geldermalsen zijn nu rellen, omdat de gemeenteraad sprak over opvang voor vluchtelingen.. vuurwerkbommen etc..
Wat bezielt die mensen?
LOLquote:Op woensdag 16 december 2015 22:09 schreef ingee het volgende:
[..]
O echt? Wij hebben dus sudo en zinkzalf gezellig naast elkaar op de commode staan.Bepanthen hielp bij ons ook niet. Eigenlijk alleen veel maizena bij elke verschoning en het doorkomen van tanden hielp. En het lag ook echt open, bloed aan de doekjes.
Maar je kan dus nog een bad maken met de mengsel van biotex, badedas en soda en als dat niet ontploft gewoon je kind er in!
die kraamvisite moet zich doodschamen. Tenzji ze zijn komen overvliegen uit australie, moet ik er niet aan denken om 2,5 uur lang op kraamvisite te gaan zitten bij een gezin waar je op dat moment duidelijk te veel bent.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:33 schreef Estrys het volgende:
Ik had een avond from hell. Eerst om 17 uur zoon naar kerstdiner brengen, snel naar huis eten koken, eten en om 18 uur naar de lichtjesoptocht, in de stromende regen. Toen om 19 uur zoon ophalen en snel naar huis want manlief moest om 19:30 weg. Middelste in pyama gehesen, kind voeden want om 20 uur kwamen er vier mensen op kraamvisite. (ik had gezegd na 20 uur) Precies om 20 dus aan de deur, was nog niet eens klaar met voedenEn daarna wilde A natuurlijk niet slapen.
Middelste naar bed gebracht om 21:00. Echt veeeeel te laat, maar ze sliep vanmiddag te lang dus die was veel te wakker. Om 21:15 stond ze weer beneden. Na tien minuten weer naar bed gebracht. vervolgens oudste naar boven gebonjourd. Hem maar zonder tandenpoetsen op bed gedaan. En weer naar beneden want de kraamvisite zat er nog steeds. Die gingen om 22.30 eindelijk naar huisToen pas kwam ik erachter dat ik ze alleen twee bakken koffie had gegeven
Schaam me dood.
Eensch.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
die kraamvisite moet zich doodschamen. Tenzji ze zijn komen overvliegen uit australie, moet ik er niet aan denken om 2,5 uur lang op kraamvisite te gaan zitten bij een gezin waar je op dat moment duidelijk te veel bent.
Ja die ja. Ik weet ook niet waaromquote:Op woensdag 16 december 2015 20:41 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Badedas? Die van Zo in mijn sas met badedas?![]()
Helpt het ook met een mogelijke bloeduitstorting onder een epi-wond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben het wel met DJmo eens Estrys, 2,5 uur, zo laat nog! Ik vind dat niet normaal voor kraambezoek hoor.
Mag ik even klagen?kind oppakken en naar je ouders gaan. Dan zorgen die maar even voor w. Dan heeft je man ook de rust die hij wil . Wat een sneukneus zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(sorry, ben nogal van het felle vanavond)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ik ben het wel met DJmo eens Estrys, 2,5 uur, zo laat nog! Ik vind dat niet normaal voor kraambezoek hoor.
Mag ik even klagen?Daar moet je heel snel hele duidelijke afspraken over gaan maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hadden wij ook in het begin vaak ruzies over.
ti amo più di ieri ma meno di domani
Mag ik even klagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder de huid. Ja. Sinds een week of wat. Ineens. Zon pijnquote:Op woensdag 16 december 2015 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja die ja. Ik weet ook niet waarom
En heb jij daar nu nog een bloeduitstorting zitten dan
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn man is trouwens naar de bioscoop.Ik had gezegd dat dat wel kon. Helaas zag ik het kerstdiner en de visite over het hoofd gezien. Pfff Waarom gaat zo'n visite niet gewoon na een bakkie koffie naar huis he?
Mag ik even klagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och jemig wat naarquote:Op donderdag 17 december 2015 04:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Onder de huid. Ja. Sinds een week of wat. Ineens. Zon pijn.
Maar het litteken zelf is niet rood/gezwollen (behalve dat er een schijf in m'n bil zit) dus ze kunnen niks. Volgende week naar de gyn en tot die tijd pcm. Misschien zitten die onderhuidse hechtingen te klooien.
Oh! Doet me deugd dat je het herkent,quote:Op donderdag 17 december 2015 07:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och jemig wat naarik herken het van mn oudste. Klinkt eerder als de hechtingen ja. Die badjes gaan niets voor je doem, maar.neem maar ibu ipv pcm. Dat werkt nmll ook ontstekingremmend en pcm niet.
Vertel me daar alles over, hoe doe je dat?quote:Op donderdag 17 december 2015 08:46 schreef Limone het volgende:
voor Malteser. Je vroeg in het vorige topic hoe het met mij ging. Lief!
Gaat goed, wel nog steeds heel druk. Ik heb besloten om geen introvert meer te zijn. Dat is gewoon te onhandig met twee kinderen.
"Wie z'n eigen nie kietelt, lacht nooit!" Goed Brabants spreekwoord.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Estrys, schoenengoed plan!! Als je jezelf niet af en toe kietelt, doet niemand dat!
Zoiets zegt mijn moeder altijd...
Nou, bizar he?quote:Op donderdag 17 december 2015 09:27 schreef Kuukske het volgende:
Ik zet vandaag de boel eens lekker open. 16 graden! Nu al 12. Lekker luchten.
Nou, het gaat bij mij vooral om het verwerken van prikkels in mijn eentje. Zo aan het einde van de dag kijk ik uit naar de avond, waarin ik lekker naar het plafond kan staren. Vorige week vrijdag ben ik tot 23:00u bezig geweest de grote in slaap te krijgen en daarna was natuurlijk Pietje aan de beurt. Ik kon niet opladen, maar stond wel onder spanning. Zaterdag probeerde ik onder de douche naar het plafond te staren, maar kon het Nee!Weeh!Auw! - mijn man- niet negeren. Toen heb ik besloten dat in mijn eentje opladen er nu even niet meer in zit. Tegen mijzelf zeggen dat het nu even niet kan, helpt voor mij echt al veel.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:04 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vertel me daar alles over, hoe doe je dat?
Nee dat masseren kun je wel doen. Je hoeft er niet voor op je tanden te gaan bijten hoor. Als het enorm pijnlijk is dan gewoon even rustig aan. Een blauwe plek onder een epi-wond zie je wel eens, in veruit de meeste gevallen verschijnt die de dag na de bevalling al. Oorzaak is vaak dat er toch nog wat bloed in de gehechte wond is gelopen. Dat is inderdaad pijnlijk maar verbetert ook redelijk snel weer. Met een week moet het overgrote deel daarvan wel weg zijn. Ik heb het zelf nog nooit gezien dat het op 4 weken na de bevalling ineens verschijnt en ook niet dat je er na 4 weken nog steeds heel erg veel last van hebt.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh! Doet me deugd dat je het herkent,. Dan moet ik man dat even laten halen vandaag. Ik moest het ook een beetje masseren af en toe, mee stoppen?
Maar het komt goed toch?.
Het is wel de domper op de feestvreugde.
Sillie, rap met je man om tafel. Hij is de rest van z'n leven vader. Hij was r ook bij.
Heel herkenbaarquote:Op donderdag 17 december 2015 09:56 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou, het gaat bij mij vooral om het verwerken van prikkels in mijn eentje. Zo aan het einde van de dag kijk ik uit naar de avond, waarin ik lekker naar het plafond kan staren. Vorige week vrijdag ben ik tot 23:00u bezig geweest de grote in slaap te krijgen en daarna was natuurlijk Pietje aan de beurt. Ik kon niet opladen, maar stond wel onder spanning. Zaterdag probeerde ik onder de douche naar het plafond te staren, maar kon het Nee!Weeh!Auw! - mijn man- niet negeren. Toen heb ik besloten dat in mijn eentje opladen er nu even niet meer in zit. Tegen mijzelf zeggen dat het nu even niet kan, helpt voor mij echt al veel.
hehehequote:Op donderdag 17 december 2015 10:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heel herkenbaar![]()
Mijn moeder vertelde altijd dat ze vroeger wel eens op de wc ging zitten met t licht uit en deur op slot. Even tien minuutjes, daarna kon ze er weer even tegenaanik snap dat steeds beter
hahaha
Ik ben al 2 X bij de vk geweest idd. Ze zei ook nog dat het genezen van de diepere lagen huid zeer kon doen. Verder kunnen ze niets. Wat ik trouwens snap als het onderhuids zit.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee dat masseren kun je wel doen. Je hoeft er niet voor op je tanden te gaan bijten hoor. Als het enorm pijnlijk is dan gewoon even rustig aan. Een blauwe plek onder een epi-wond zie je wel eens, in veruit de meeste gevallen verschijnt die de dag na de bevalling al. Oorzaak is vaak dat er toch nog wat bloed in de gehechte wond is gelopen. Dat is inderdaad pijnlijk maar verbetert ook redelijk snel weer. Met een week moet het overgrote deel daarvan wel weg zijn. Ik heb het zelf nog nooit gezien dat het op 4 weken na de bevalling ineens verschijnt en ook niet dat je er na 4 weken nog steeds heel erg veel last van hebt.
Zeker de combinatie hard en pijnlijk geeft me meer het idee dat er wat hechtdraad aan het irriteren is en wellicht ook een beginnende ontsteking? Als je koorts krijgt moet je wel even het ziekenhuis bellen en aangeven dat je last van de wond hebt + koorts hoor!
Verder mja, paracetamol helpt tegen de pijn, ibuprofen is ook ontstekingsremmend. In dit geval neem je beter die laatste dus. Als je het nu langer dan een paar dagen nodig hebt qua pijn, bel dan de huisarts eventjes, dan krijg je er een maagbeschermer bij, die ibuprofen is als ej het langer achter elkaar gebruikt niet zo lief voor je maag.
En tuurlijk komt het goed! Ik heb ook een tweede en een derde gekregen daarnade boel doet het gewoon weer naar behoren hoor
maar het domper op de feestvreugde kan ik me goed indenken ja. Sterkte daarmee, en als je het niet vertrouwd of iets dan gewoon de boel even na laten kijken. Je verloskundige is tot 6 weken na je bevalling nog de aangewezen zorgverlener voor dit soort zaken hoor dus die kun je gewoon bellen en langs laten komen evt.
Ik wil ook graag een zachte winter, heerlijk. Krijg jij van mij een kaartje voor Snowworld ofzo voor je foto van Wolk in de sneeuwquote:Op donderdag 17 december 2015 09:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou, bizar he?
Heb ik een heel dure zeer wintergeschikte draagjas gekocht... issie veel te warm.![]()
Ik zou het wel jammer vinden als we helemaal geen sneeuw of iets krijgen dit jaar. Ik wil een schattige babyfoto van een berenpakje in de sneeuw.
Je kunt er inderdaad niets mee, dat is het rotte ervan. En daarom is het zo enorm balen als je er last van krijgt.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:44 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik ben al 2 X bij de vk geweest idd. Ze zei ook nog dat het genezen van de diepere lagen huid zeer kon doen. Verder kunnen ze niets. Wat ik trouwens snap als het onderhuids zit.
Volgende week nacontrole bij de gyn. Dan kan ie z'n eigen werk beoordelen. Eerlijk gezegd hoop ik dan maar dat het ontsteekt, dan is het maar duidelijk.
Vraag me wel af wat ik nou verkeerd heb gedaan. Maar goed. Wie weet hoe de wereld er over een week uit ziet.
Haha. Deal.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een zachte winter, heerlijk. Krijg jij van mij een kaartje voor Snowworld ofzo voor je foto van Wolk in de sneeuw
Alleen als je het normaal drinkt, en alleen in combinatie met grote hoeveelheden Tony's Chocolonely's. Vervelend hè?quote:Op donderdag 17 december 2015 10:50 schreef Kuukske het volgende:
Nou maar hopen dat het rap oplost! Cola ofzo helpt vast niet?.
.
Zo zie ik het ook voor me jaquote:Op donderdag 17 december 2015 10:33 schreef Limone het volgende:
[..]
heheheMet je voeten omhoog en dan zachtjes heen en weer wiegen.
Enorm.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Alleen als je het normaal drinkt, en alleen in combinatie met grote hoeveelheden Tony's Chocolonely's. Vervelend hè?
hahaquote:Op donderdag 17 december 2015 11:12 schreef Mariposas het volgende:
Vind deze winter ook prima hoor! Kan gewoon nog lekker dragen met m'n jas open en zonder covers enzo. En geen ingewikkelde toestanden met baby allerlei kleding aanproppen. Zat van de week wel een beetje raar te kijken toen ik op een baby paste, die droeg: maillot, lange mouwen romper fleecetrui, tuinbroek, en voor in de draagzak een skipak en muts. Ik kreeg het al benauwd als ik naar dat kind keek.L draagt :sokjes, lange mouwenromper, shirt met lange mouwen, broekje. En voor buiten een mutsje, gebreide slofjes en een vestje.
Goedquote:Op donderdag 17 december 2015 11:17 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Enorm..
Hoe is het met jullie A?
Ik vraag me dan vooral af wat ze in godsnaam nog meer kunnen aantrekken als het echt gaat vriezen!quote:Op donderdag 17 december 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha![]()
ja hier ook, kind draagt lange mouwen romper, shirt en broek of een jumpsuit. En buiten in de draagdoek doe ik daar nog een vest overheen en een mutsje van wolfleece en slofjes of dikke sokken. Warm zatAls mijn baby groter was dan 6 weken zou ik hem waarschijnlijk die muts ook niet meer op doen mezelf kennende.
Ik las een poosje geleden een post op zo'n wolgroep van iemand die vond het vreselijk zielig als kindjes zo gekleed waren (romper, broek, shirt) en dan ook nog katoen! (schande! pek en veren!!). Haar kind droeg een wollen romper, wollen maillot, dunne longsleeve van wolzijde en er over een wollen vest en er onder een wollen broek. Uiteraard met sokken en sloffen. Needless to say dat die niet van katoen waren. Binnen dus. Als ik een van mijn kinderen zo aankleed dan krijg ik van die overhitte tomatenrode snoetjes te zien
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik vraag me dan vooral af wat ze in godsnaam nog meer kunnen aantrekken als het echt gaat vriezen!![]()
![]()
Ah fijn!quote:Op donderdag 17 december 2015 11:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goed![]()
Vandaag krijgen we laatste bloeduitslag van het ziekenhuis nog en dan zijn we er weer even vanaf. Kans is heel klein dat daar iets spannends uit komt dus ik ga er van uit dat het niet zo boeiend is allemaal.
Pas op voor betweterige bejaarden!quote:Op donderdag 17 december 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha![]()
ja hier ook, kind draagt lange mouwen romper, shirt en broek of een jumpsuit. En buiten in de draagdoek doe ik daar nog een vest overheen en een mutsje van wolfleece en slofjes of dikke sokken. Warm zatAls mijn baby groter was dan 6 weken zou ik hem waarschijnlijk die muts ook niet meer op doen mezelf kennende.
Ik las een poosje geleden een post op zo'n wolgroep van iemand die vond het vreselijk zielig als kindjes zo gekleed waren (romper, broek, shirt) en dan ook nog katoen! (schande! pek en veren!!). Haar kind droeg een wollen romper, wollen maillot, dunne longsleeve van wolzijde en er over een wollen vest en er onder een wollen broek. Uiteraard met sokken en sloffen. Needless to say dat die niet van katoen waren. Binnen dus. Als ik een van mijn kinderen zo aankleed dan krijg ik van die overhitte tomatenrode snoetjes te zien
Been there!quote:Op donderdag 17 december 2015 11:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Pas op voor betweterige bejaarden!
Laatst werd ik dus aangesproken door zo'n know-it-all. 'Hij hep geen muts op.' Uitleggen wat hij wel allemaal aanhad, had geen zin. Ze liep al tss-end door.
quote:Op donderdag 17 december 2015 11:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Been there!bij mijn oudste aantal keer gehad
mijn hemel... Die is van augustus ook nog. Haske warm toen, 3 kilo haar op dat hoofd en vervolgens meuten over geen muts
Die van mij reageert er niet eens van. Dan denk ik: Dat moet toch pijn doen? En zij maar lachen naar me.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef lunapuella het volgende:
Noh, Sarah. Dat is zo sneu dat ik er onbedaarlijk van moet lachen. Sorry!
Maar dit hoort erbij toch? Soms maak je je kind een beetje stuk. Ik heb Ketel ook weleens bij het omdraaien op de grond laten bonken met zijn hoofd. Houden ze uiteindelijk niks aan over volgens mij.
Waarom moet je stoppen met borstvoeding wanneer je voor de tweede wil gaan?quote:Op donderdag 17 december 2015 08:32 schreef snoenk het volgende:
Hoera voor de goede nachten![]()
Estrys veel plezier in de stad en met je nieuwe schoenen![]()
Kuukse dat klinkt niet fijn![]()
Sillie, heel snel met je man gaan praten! En ik herken ook het niet willen laten oppassen door iemand anders maar nadat ik het een keer geprobeerd had en het hartstikke goed ging, werd het echt makkelijker. Nu blijft O. Soms zelfs een nachtje bij mijn moeder slapen.
O. Is weer helemaal beter gelukkigsuper vrolijk zoals altijd en slapen en eten gaat ook weer goed. Net tijdens het verschonen zag ik dat er boven ook 2 tandjes aan het doorkomen zijn en volgens mij beneden ook nog 1. (maar die beneden denk ik al 2 maanden)
Met mijzelf gaat het iets minder goed. Is een combinatie van alles denk ik. Einde van het jaar blues, overlijden van mijn hond en de zorgen die er toch wel veel om het moppie waren in combinatie met weinig slapen. En ik zie op tegen het stoppen van de borstvoeding maar als we een 2de willen moet het wel. Gelukkig is man thuis tot volgend jaar en is ontzettend lief en behulpzaam en krijg voldoende slaap. (lig er al 2 avonden om 9 uur in)
Precies, Sarah..quote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef lunapuella het volgende:
Noh, Sarah. Dat is zo sneu dat ik er onbedaarlijk van moet lachen. Sorry!
Maar dit hoort erbij toch? Soms maak je je kind een beetje stuk. Ik heb Ketel ook weleens bij het omdraaien op de grond laten bonken met zijn hoofd. Houden ze uiteindelijk niks aan over volgens mij.
Ja. Die koude handjes had Dexter vorige week toen hij sliep in de box. M'n ouders: goh.. Wat zijn die handjes koud. Voelen ze aan z'n wangen. Ja hoor: kind weer wakker. Sliep net. Blijf er gewoon van af gvdquote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef kazy het volgende:
Whehe herkenbaar. Wij waren zondag naar mijn oma wezen wandelen. Da's iets van 45 minuten lopen (in de wandelwagen want nav jullie verhalen ben ik toch nog maar eens gaan passen en het ging nog net) De hele familie over de zeik. 'Ze heeft koude handen!' 'Het regent, moet je geen plastic zak ofzo om over haar heen te leggen?' 'Waarom heeft ze geen muts op?' (Omdat moeders een hysterisch gekleurde winterjas heeft gekocht die ook nog eens zo dik is dat ze het nevernooitkoud kan hebben met +10 graden en het miezerde hooguit, pfff..)
Edit jongens niet zo snel! Ik had het nog over de mutsen, zijn jullie alweer 3 onderwerpen verder
Die had ik ook gezien, ja.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:
oh nee dat weten we nog niet. Wel of geen coeliakie dat moet de tijd uitwijzen. Hij heeft wel de genetische aanleg, dus t kan maar t hoeft niet ofzo.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:01 schreef Limone het volgende:
Fijn Mignonne!Heeft hij dan geen coeliakie?
Ach Saar. We doen geen waardelozemoederwisseltrofee, hoor!![]()
Ik had hem laatst op z'n buik op de grond gelegd. Hij lag zo lekker dat ik nog heel even snel een mailtje ging tikken.. Tot ik *Boink* hoorde. Was de zwaartekracht hem te veel geworden en lag hij op zijn zij te spartelen.![]()
Hahahaha dat je ze bijna zo een pets tegen het achterhoofd wilt gevenquote:Op donderdag 17 december 2015 12:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja. Die koude handjes had Dexter vorige week toen hij sliep in de box. M'n ouders: goh.. Wat zijn die handjes koud. Voelen ze aan z'n wangen. Ja hoor: kind weer wakker. Sliep net. Blijf er gewoon van af gvd.
Hoe dúrf jequote:Op donderdag 17 december 2015 12:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien, ja.![]()
Toen keek ik opzij en zag mijn dochter rondrennen in alleen haar mouwloze romper.. VAN KATOEN NOG WEL!![]()
Ik had ook een ontstoken hechting na mn knip. Zo'n naar gevoel, had echt het gevoel alsof ik een verzakking had ofzo. Uiteindelijk had ik toen na ongv 6 weken ineens een stukje draad in mn onderbroek liggen en daarna was het heel snel over. Al heb ik nog zeker wel een jaar last gehad van het litteken maar volgens mij is dat niet ongewoon.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:50 schreef Kuukske het volgende:
Nou maar hopen dat het rap oplost! Cola ofzo helpt vast niet?.
.
ow ok! Dat hij die code niet heeft, is natuurlijk ook fijn!quote:Op donderdag 17 december 2015 12:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh nee dat weten we nog niet. Wel of geen coeliakie dat moet de tijd uitwijzen. Hij heeft wel de genetische aanleg, dus t kan maar t hoeft niet ofzo.![]()
Dit was een test ivm zn geelzucht in de kraamtijd. Hij werd nu getest op g6pd. Maar dat is dus gelukkig allemaal okay.
Omdat kinderen maken bij ons niet vanzelf gaat en daarvoor dus naar het ziekenhuis moeten en die willen dat je gestopt bent met borstvoeding.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:01 schreef faptist het volgende:
[..]
Waarom moet je stoppen met borstvoeding wanneer je voor de tweede wil gaan?
Dat hoeft echt niet hoor.
Wij willen ook graag een tweede <3. Kriebelt al vanaf dat Ro een maandje of 6 is ofzo, haha.
Maar goed.. dat zou wel een Mega wonder zijn (PCOS en nooit een menstruatie).
En het is toch ook logisch dat je verdrietig bent omdat je geliefde hond is overleden? Dat lijkt mij ook traumatisch hoor. Ik heb 5 katten en zie ze allemaal toch wel als lid van het gezin.
Geef jezelf tijd om daarover te rouwen. Echt..Sterkte.
Ik hoop dat je even wat tijd hebt voor jezelf de aankomende tijd.
Estrys,
Wat een horroravond, maar wat ben jij sterk geweest!
Ik snap alleen niet zo goed hoe je visite niet door had dat je even geen tijd had voor hen..
Hebben zij geen kinderen?
Oh.. enne NIEUWE SCHOENNENENENENNENENENEn <3
luna,
Jaaaaaa. wij hadden ook oppas voor vanavond, zodat we naar Star Wars konden gaan.. maar door mijn oorontsteking lijkt het mij helemaal niks. Ik denk dat ik man gewoon met een vriend er naar toe stuur ofzo. Mijn tijd komt wel een ander keertje.
[..]
Precies, Sarah..
Toen Ro 4 weken oud was, naast me op de bank lag en ik zat te forummen.. heb ik een volle waterfles (1 liter) op haar hoofd laten vallen. huilen natuurlijk, maar ik huilde harder. Wat vond ik dat zielig. Oh en gisteren heeft man haar laten omvallen in de douche.. Ook brullen..
Hoort erbij hoor. Kusje erop en het gaat wel weer over!
Ro heeft dus een lichte oorontsteking en hoest slijm op. Arm kindeke.
daar gaan de 'mooie' kerstfoto's die ik vandaag had willen maken. Ze ziet er echt ziek uit, haha.
Dus ik ga maar even zoeken in het archief en dan photoshop ik die wel kerstig. :d
Nee tegenwoordig niet meer, zeker die wolzijde mixen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:06 schreef Sara82 het volgende:
Wol kriebelt toch heel erg...? Mijn kind heeft altijd katoen aan. En as we speak zelfs een broekje met 30% polyester! POLYESTER!
*houdt de wfm-trofee nog eens in de lucht*
Fijn dat de uitslagen goed zijn Mignonne!
En leuk weer wat van je te lezen Limone!
Cassandra, die is ook fijn, knippen in je kind! (Heb die van T nog niet hoeven doen, en heb er ook geen zin in, wat een gevaaarrrrr...)
Like, wie heeft die 'experts' in godsnaam een Phd gegeven.quote:Parents naturally find crying agonizing to listen to, but just keep reminding yourself that the end result -- sleep! -- will be good for the whole family. "Get over the worry that ignoring your baby while he cries will do psychological harm," emphasizes Dr. Schaefer. If you've been meeting his every need in other ways, this situation certainly won't lessen his sense of security.
Nor should you worry about letting a very young baby cry. In fact, the younger the infant, the easier the process will be. "Babies older than 5 or 6 months are naturally going to be more upset because you've changed the rules on them," Dr. Schaefer says. A 3-month-old, on the other hand, knows only the routine that you create. "With younger babies, parents always think the crying is going to go on longer than it usually does," agrees Pamela High, M.D., medical director of the infant development unit at Women & Infants' Hospital, in Providence. "Infants under 5 months often last only for 15 or 20 minutes."
Op een gegeven moment wil je dat ze niet meer zeggen dan dat. "Ik wil zooo niet naar bed mama". Heel irritante klank is datquote:Op donderdag 17 december 2015 17:03 schreef SaskiaR het volgende:
Trouwesn, hebben jullie kindern ook ineens zo'n verdandering van klanken? Het was de hele tijd ey ey ey en nu kan ze ineens veel meer; veel meer klanken (awe awe awe, eya eya eya) en ook veel meer variatie in hard en zacht. En ze gromt als ze iets in dr mond doet. Soms is het wel lastig te begrijpen, tot nu toe was hard schreeuwen altijd boos, maar nu doet ze dat ook als ze blij is
Nee. Hij kwam thuis van werk en is meteen gaan sporten dus het ging zo "hoi, hallo W! *knuffelt met baby*, doei!"quote:Op donderdag 17 december 2015 16:13 schreef Malteser het volgende:
Oeh Selvaria, dat is dubbel. Maar fijn dat je man thuis is voor N. Hopelijk lukt het je om te genieten!
Sillie, fijn dat W. netjes op tijd komt vandaag. Heb je je man al gesproken?
Nee. Kon niks naar m'n zin vinden. Maar wel gezellig geshopt met m'n moeder. Voor de kinderen natuurlijkquote:Op donderdag 17 december 2015 17:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee. Hij kwam thuis van werk en is meteen gaan sporten dus het ging zo "hoi, hallo W! *knuffelt met baby*, doei!"![]()
Straks maar doen dus. Ik heb wel mijn moeder gevraagd om morgen even op W. te passen, vond ze alleen maar leuk, dus ik ga morgen wel even de stad in.![]()
Beterschap voor Twix!
Estrys, heb je nog schoenen gescoord?
Erg he. Ik dacht dat dit soort ideeen eigenlijk een beetje in de ban waren, maar niet dus.quote:
ooooh dat haat ik zo aan het kruidvat,quote:Op donderdag 17 december 2015 18:16 schreef Sara82 het volgende:
Ah, lekker knuffelen met Twix!
Estrys, the horror!![]()
Vandaag heel stoer de stad in geweest. Kom je natuurlijk allemaal bekenden tegen. Ain't nobody got time for that, verdulleme! Ik moet doorrrrr! Anders is het hongerbruls!
De foute kersttruitjes bij de Primark waren uitverkocht, 't Kruidvat een groot wandelwagenlabyrinth dus de helft maar laten zitten, en toen ik thuiskwam en de boodschappen op 't aanrecht gooide, viel de doos met zoogcompressen in de afwasbak.
Smooth.
Jij poept toch ook beter op een schone wcquote:Op donderdag 17 december 2015 19:31 schreef Bloesem. het volgende:
LuDannwat erg!!
Ahh Cassandra, beterschap voor je jongetje![]()
En Malteser, beterschap aan je mannen (en goed voor jezelf blijven zorgen)
MevrCauw auw!
Ik kom er steeds meer achter dat ik nu al een verwende luxebaby heb! Mevrouw poept alleen maar in kakelverse schone luiersZodra ze een schone om krijgt, zie je dat bekkie vertrekken en poept ze 'm vol
Elke verschoonbeurt kost hier dus minstens twee luiers
Herkenning! Geen luier poept fijner dan een schone is Twix' motto!quote:Op donderdag 17 december 2015 19:31 schreef Bloesem. het volgende:
LuDannwat erg!!
Ahh Cassandra, beterschap voor je jongetje![]()
En Malteser, beterschap aan je mannen (en goed voor jezelf blijven zorgen)
MevrCauw auw!
Ik kom er steeds meer achter dat ik nu al een verwende luxebaby heb! Mevrouw poept alleen maar in kakelverse schone luiersZodra ze een schone om krijgt, zie je dat bekkie vertrekken en poept ze 'm vol
Man ligt in bed, baby op man, Malteser heeft een vrije avondquote:Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef Malteser het volgende:
Soms heb je van die dagen...
Man stapt om 18.15 uur het huis binnen, veel vroeger dan normaal. Ik blij! "Fijn, dan kan jij even voor matras spelen en kan ik even plassen en wat eten." Zegt 'ie: "Ik ga naar bed, ben zo beroerd."
Toen had ik twee mannen om voor te zorgen.
Nope. Bovendien hoest man de longen uit zijn lijf en 'dan kan Twix niet slapen' volgens man.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Man ligt in bed, baby op man, Malteser heeft een vrije avond
Zo werkt het nooit he...
heeeej... hoe noemde gij mij?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Herkenning! Geen luier poept fijner dan een schone is Twix' motto!
Maar ik poep ook graag op een schone wc.
Mosterd, wat die prikplant zegt dus![]()
Liet jij Twix alleen spelen in de box? Wat ben jij een slechte moeder zegquote:Op donderdag 17 december 2015 19:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nope. Bovendien hoest man de longen uit zijn lijf en 'dan kan Twix niet slapen' volgens man.
Dus bracht ik net thee met honing boven voor man en ga ik nu mijn kind redden van het leed dat spelen in de box heet.
Dat doen ze allemaal. Dochter van bijna 3 doet dat zelfs.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:31 schreef Bloesem. het volgende:
Waarom dan? Vinden ze 't leuk om ons aan 't werk te zetten?quote:Op donderdag 17 december 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. Dochter van bijna 3 doet dat zelfs.
Liever dat dan fonteinpoepquote:Op donderdag 17 december 2015 20:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Waarom dan? Vinden ze 't leuk om ons aan 't werk te zetten?
W. Doet dit dus ook.. Compleet met fontein-plas bij verschonen van de 2e luier![]()
Ah, die ken ik! Over de luier tegen de tegeltjes van de badkamermuur droop het naar beneden, zo tussen de muur en de plank die over mijn wasmachine ligt (waar we op verschonen).quote:Op donderdag 17 december 2015 20:32 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Liever dat dan fonteinpoep
Gisterennacht hoorde ik ineens WOW!! uit de babykamer. Ik ga kijken, hele commode onder de poep! Lief had de luier ervoor gehouden, maar ze had ER OVERHEEN GEPOEPT!! Mijn baby
Oh wow... dat hebben wij gelukkig nog niet gehad! Lijkt me verschrikkelijk, dan weet je toch niet waar je moet beginnen?quote:Op donderdag 17 december 2015 20:32 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Liever dat dan fonteinpoep
Gisterennacht hoorde ik ineens WOW!! uit de babykamer. Ik ga kijken, hele commode onder de poep! Lief had de luier ervoor gehouden, maar ze had ER OVERHEEN GEPOEPT!! Mijn baby
Dat doet alles en iedereen. Zelfs onze kat zit op de bak als t grind er ingegoten wordtquote:Op donderdag 17 december 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. Dochter van bijna 3 doet dat zelfs.
O ja dat fonteinplassen heb ik dus nooit. Mijn kind heeft geen fonteintje.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:40 schreef mousemicky het volgende:
Hoe doen jullie baby's dat? Hier zijn tot nu toe de vieze poeprompers op 1 hand te tellen (bij 2 kinderen dus hè!). Spuitpoep doen mijn kinderen niet aan, alleen fonteinplassen, da's tha bomb!
Nou gewoon, bij oewe naamquote:Op donderdag 17 december 2015 20:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
heeeej... hoe noemde gij mij?
[..]
Liet jij Twix alleen spelen in de box? Wat ben jij een slechte moeder zeg
Mijn baby reageert ook heel enthousiast op z'n vader met grote lach inclusief geluid en trappelende voetjes, en ik krijg enkel een lach. Maar dat zal wel te maken hebben met dat hij mij veel meer ziet. Brabbelen doet hij wel vooral met mij, papa is meer om mee te spelen (vooral vliegen doet het goed) en op te slapen.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn baby heeft gemopperd, gehuild en geslapen bij mij. En nu is mijn man thuis, en zijn ze gezellig aan het kletsen met elkaar![]()
Volgens mij vindt mijn baby mij niet zo leuk. Mama is voor melk, papa is voor fun (hij kletst en lacht bij mij ook wel maar dat lijkt maar zo kort op een lange dag, en heel lang bij dat uurtje dat mijn man thuis is
)
Ghehequote:Op vrijdag 18 december 2015 09:13 schreef Malteser het volgende:
Dat je kind iets probeert door te slikken maar zich verslikt en kokhalst en dat je dan vervolgens een lange haar van jezelf uit zijn mond en keel trekt
Thanks, ik moet dit soort teksten gewoon op een tegeltje hebben ter herinnering, geloof ikquote:Op donderdag 17 december 2015 23:18 schreef mignonne het volgende:
Gewoon ene oor in en andere uit Kazy en niet het gevoel hebben dat je je moet verdedigen voor keuzes die je maaktwerkt prima.
En dat die haar ook nog een golfje melk meeneemt.. Been there!quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:13 schreef Malteser het volgende:
Dat je kind iets probeert door te slikken maar zich verslikt en kokhalst en dat je dan vervolgense h een lange haar van jezelf uit zijn mond en keel trekt
quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:57 schreef Limone het volgende:
In de luier van de kat, ja?
[..]
En dat die haar ook nog een golfje melk meeneemt.. Been there!
4 uur al, dan valt mijn 5 uur best meequote:Op vrijdag 18 december 2015 09:27 schreef LuDann het volgende:
Aww, wat sneu Malteser. Is het grote haaruitval festijn begonnen?
Mijn baby ligt nu al voor haar tweede slaapje op bed.Ik vind het maar niks, de dag om 4 uur beginnen. Waar is de koffie.
zou je haar dan korter kunnen laten slapen? Tot een uur of 19, en dan voeden, badderen en om 21 uur in bed?quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:03 schreef LuDann het volgende:
Om 4 uur is ze echt wakker helaas. Drinken wil ze niet, ook een speen is huilen. Ze wil dan gewoon uit bed.
Misschien komt het omdat ze er ook rond 17/18 in de avond al in ligt? Dan stort ze gewoon in en moet ze slapen.
Luier verschonen, tiet erin, knuffelen, zachtjes liedjes zingen en als hij dan echt echt echt niet verder wil slapen na drie kwartier mijn man wakker maken.quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:23 schreef LuDann het volgende:
Ik heb luierzakjes van de eurowinkel, Big Bazaar. We gebruiken ze thuis ook altijd.
Mijn baby wordt al een week lang wakker rond 3/4 uur.Wat doen jullie als dat gebeurt?
Nee dat mag niet bij baby's van twee weken oudquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik blijf ook liggen. Gelukkig slaapt G na de voeding verder, ritme hebben we niet, maar dat wel. Nog wel.. *klopt af*
Hier hebben we sinds kort ontdekt dat hij in de nacht wakker wordt, maar dat een speen voldoende is. Vandaag werd hij ook om half vijf wakker en heeft daarna verder geslapen tot half zes (dan wordt mijn man ook wakker en doet gelijk een schone luier)
Mag dat eigenlijk wel zo jong? Of moet ik m toch voeden om vier uur?
Was net in de mediamarkt, was ook snel weer weg. G sliep in de doek maar werd wakker met zo'n heel zielig huiltje, hij vond het veel te lawaaierig. Buiten weer in slaap gevallen, komt er een idioot luid toeterend aanrijden in zijn dikke patserbak. Maar daar slaapt die baby weer doorheen
ik moet over drie weken weer werken maar soms voelt ie inderdaad pasgeborenquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee dat mag niet bij baby's van twee weken oud![]()
![]()
Ja hoor, hij mag gewoon doorslapen.
Nou ja, ik vind dat rondlopen een goede tip, dus wel even eruit maar niet helemaal aankleden. En ik had me niet gerealiseerd dat jullie dus in bed blijven liggen. Ik heb er dus wel wat aan hoor.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:28 schreef Estrys het volgende:
Nou LuDann je vroeg wat wij doen als ze om 4 uur wakker worden. Je klinkt alsof het voor jou geen probleem is en wat je zelf doet al werkt voor jullie. Dat lijkt me dan toch prima?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, wacht..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach wat schattig zegquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:44 schreef snoenk het volgende:
En![]()
O. Heeft net voor het eerst zelf boodschappen gedaan achter een karretje
![]()
was rustig in de supermarkt en ik had de tijd. Geweldig dat trotse koppie dat ze zelf achter een wagentje liep. Zolang we midden in het pad bleven ging het hartstikke goed. We hebben wel een kwartier stilgestaan bij de magische roldeur en 5 min bij elke andere klant want die moesten natuurlijk even goed zien dat ze helemaal zelf boodschappen aan het doen was
![]()
Ik ga regelmatig.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:24 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zijn er hier ook moeders die al aan het babyzwemmen zijn? Het lijkt me erg leuk om te doen. Ik weet niet of B het wel leuk gaat vinden want aan een badje heeft ze een spuughekel(douchen is dan wel weer dik in orde
). En wat moet je allemaal meenemen als je gaat babyzwemmen?
mijn man is vorige week gestart met onze miniquote:Op vrijdag 18 december 2015 15:24 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zijn er hier ook moeders die al aan het babyzwemmen zijn? Het lijkt me erg leuk om te doen. Ik weet niet of B het wel leuk gaat vinden want aan een badje heeft ze een spuughekel(douchen is dan wel weer dik in orde
). En wat moet je allemaal meenemen als je gaat babyzwemmen?
ooooh dat deed mn grote A. ook altijd, zó vreselijk superzieligquote:Op vrijdag 18 december 2015 15:46 schreef pinquit het volgende:
Ik ben zo verkouden, en elke keer als ik hoest schrikt mn kind zo![]()
Dan komt er zo'n slowmotion pruillipje en daarna de superzielige huils.
O ja dat is zielig. Beterschap voor jou.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:46 schreef pinquit het volgende:
Ik ben zo verkouden, en elke keer als ik hoest schrikt mn kind zo![]()
Dan komt er zo'n slowmotion pruillipje en daarna de superzielige huils.
ik ben in staat voor de lemoncurd en nutella naar gorcum te rijdenquote:Op vrijdag 18 december 2015 16:18 schreef pinquit het volgende:
Oh zo leuk, een vriend van me is kok en heeft met 2 kokvrinden van hem iets opgezet: curiosity kitchen. Hij houdt wel van experimenteren met etenhebben food design gestudeerd en zulks.
Maargoed, nu hebben ze 3 soorten oliebollen bedacht: Whisky-bacon, lemoncurd en nutella-hazelnut ommegot![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben al besteldIk wilde eigenlijk reclame maken, maar ik besef me nu pas dat ze hier in Gorcum afgehaald moeten worden
hebben jullie even pech
Mja en dat moet dan wel op 31 december, want dat is De Afhaaldagquote:Op vrijdag 18 december 2015 16:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik ben in staat voor de lemoncurd en nutella naar gorcum te rijden![]()
+1quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik ben in staat voor de lemoncurd en nutella naar gorcum te rijden![]()
oh muh lamaar. Ik kom meestal liever niet buiten op 31-12quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:36 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mja en dat moet dan wel op 31 december, want dat is De Afhaaldag![]()
Maar je bent altijd welkom
quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:29 schreef -Spring het volgende:
Dat ziet er idd professioneel uit, Luna.![]()
Wij hebben vanmiddag gestoomde peer geprobeerd, maar het leek r weinig te boeien. Ze houdt sowieso meer van hartig dan zoet. Gv-spaghetti ging wel.![]()
[ link | afbeelding ]
We proberen het nu soms, N is ruim 4 maanden. Maar ze kan nog niet goed zitten. En veel eten is erg glad, dus dat laat ze gelijk weer vallen (banaan). Dus echt n succes is het nog niet. Ze heeft vandaag wel aan n gekookte wortel gelikt. Binnenkort ook maar eens gepureerd eten proberen, want ze vindt likken aan n lepeltje wel leuk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een leukerd!
Rapleyvraag, wanneer zijn jullie daarmee begonnen? En meteen Rapley of eerst gepureerd aangeboden?
Ik ben een voorstander van Rapley maar mijn omgeving (nog) niet dus moet het van jullie tips hebben.
Dit was Ketels eerste Rapley, hij is dinsdag 6 maanden geworden. We hebben al wel eerder gepureerde hapjes gegeven.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een leukerd!
Rapleyvraag, wanneer zijn jullie daarmee begonnen? En meteen Rapley of eerst gepureerd aangeboden?
Ik ben een voorstander van Rapley maar mijn omgeving (nog) niet dus moet het van jullie tips hebben.
Wij zijn met 4 maand 3 weken (ongeveer) begonnen met Sjaak in de Bumbo-stoel met Rapley. We moesten van de kinderarts beginnen. Sjaak kon toen al goed zitten in de Bumbo-stoel en vond het al heerlijk om te 'eten'. Hij kreeg na een week ook best al wat binnen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een leukerd!
Super leuk zelfs! Maar echt totaal niet Twix' model. Nu zit hij ook pas net in 56 dus wie weet. Hij groeit er hopelijk nog in voor het lente isquote:Op vrijdag 18 december 2015 20:59 schreef -Spring het volgende:
Hema idd. Hij is leuk, hè? Dit is een 68 en die zit overal goed, behalve bij dr beentjes, daar is ie wat te kort. Nu heeft ze dat door dr lange benen in elke jumpsuit, maar bij deze is het wel heel erg.
We hebben een keigroot Rapley topic met veel links etc in de op. Niet dat je hier niet mag vragen hoor, maar voor het geval je die nog niet gezien had.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een leukerd!
Jeetje, stel je altijd zo'n hoge eisen aan jezelf? Wat voor je studie geldt gaat ook hier op: je mag ook een zesje halen, het hoeft niet altijd een negen te zijnquote:Op vrijdag 18 december 2015 18:12 schreef LuDann het volgende:
Ja das waar, dat was ik even vergeten Kris.
Ik loop me een beetje druk te maken weer doordat ik op de FB van LLL gezien heb dat ze heel moeilijk doen over groeicurves die er een tik beter uitzien dan die van Wolk. Ik heb volgende week weer een afspraak op het CB en weet nu al dat ze weer gezakt zal zijn op de curve aangezien ze al anderhalve week echt slecht drinkt.
En je baby!Wat schattig zeg, dat van dat gezicht aanraken.
OMGWTFBBQ ik geloof het niet! Wat doe je nu dan? Gewoon zitten? Maar dat kan toch nietquote:Op vrijdag 18 december 2015 21:58 schreef pinquit het volgende:
Oh guysmijn baby ligt boven in zijn bed! En ik zit Beneden op de Bank
Bizar he! Ik weet nog zo goed hoe onze eerste avond voelde.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:58 schreef pinquit het volgende:
Oh guysmijn baby ligt boven in zijn bed! En ik zit Beneden op de Bank
Op de radio? Wat leuk. Wat doet hij precies?quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:28 schreef Limone het volgende:
Huuh, gefrituurde nutella lijkt mij best wel vies. Geef mij de lemon curd maar!Of die met drank, want man man man wat is het pittig om in je eentje kindje 1 naar bed te brengen als kindje 2 alleen maar bij je wil liggen. December is voor het werk van mijn man een belangrijke maand en ik zie hem amper. Gelukkig kan ik zo naar zijn stem luisteren op de radio.
Hoge eisen? Ik maak me gewoon zorgen. Ik kijk op tegen het bezoek aan het CB omdat ik weet dat ze nog geen 6 kilo weegt en daarom onder het 15th percentile lijntje duikt terwijl ze 95th percentile was.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jeetje, stel je altijd zo'n hoge eisen aan jezelf? Wat voor je studie geldt gaat ook hier op: je mag ook een zesje halen, het hoeft niet altijd een negen te zijn![]()
Cb is er om je te helpen, niet om je af te straffen.
ik heb je een DM gestuurdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |