abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158309350
Oeh Selvaria, dat is dubbel. Maar fijn dat je man thuis is voor N. Hopelijk lukt het je om te genieten!

Sillie, fijn dat W. netjes op tijd komt vandaag. Heb je je man al gesproken?
pi_158309410
Kom maar door met de faalhaasmoeder trofee.
Hier ook een moeder die al in haar mini-vinger heeft geknipt. Luiers vergeten tijdens verjaardag buitenshuis; kakjepakje.
En gisteren m'n eruit gekeken afgekolfde melk omgegooid. Omgegooid! Al m'n melk over de bank. Wat heb ik toen zitten huilen. :@

Vandaag zijn m'n ouders en zus op bezoek. Blijven een nachtje slapen. (Huis opruimen, voor ro zorgen.. Zodat ik ff kan relaxen .. Eh uitzieken O+ )
pi_158309993
Ik ben een dus een paper aan het schrijven (en hier aan het SOG-en :@ ) over parental advice literature en ik zit me toch een lekker partijtje op te winden over wat ik tegen kom joh. :') Ik ben bang dat het een nogal gekleurd stuk wordt. :+

http://www.parents.com/ba(...)-to-sleep-in-7-days/

quote:
Parents naturally find crying agonizing to listen to, but just keep reminding yourself that the end result -- sleep! -- will be good for the whole family. "Get over the worry that ignoring your baby while he cries will do psychological harm," emphasizes Dr. Schaefer. If you've been meeting his every need in other ways, this situation certainly won't lessen his sense of security.

Nor should you worry about letting a very young baby cry. In fact, the younger the infant, the easier the process will be. "Babies older than 5 or 6 months are naturally going to be more upset because you've changed the rules on them," Dr. Schaefer says. A 3-month-old, on the other hand, knows only the routine that you create. "With younger babies, parents always think the crying is going to go on longer than it usually does," agrees Pamela High, M.D., medical director of the infant development unit at Women & Infants' Hospital, in Providence. "Infants under 5 months often last only for 15 or 20 minutes."
Like, wie heeft die 'experts' in godsnaam een Phd gegeven. ;(
pi_158310082
Ik heb denk ik de oorzaak van de hysterie ontdekt. Vanmiddag tijdens het voeden spoot de melk zo zijn mondje in, op zich is dat niets nieuws maar zij neusje zit wat verstopt. Dus dat was heel snel slikken en daarna gillend naar adem happen. Arm jochie. Straks lekker stomen onder de douche en wat bv in zijn neusje druppelen. Verstopt neusje was overigens vanochtend en gisteren avond niet merkbaar maar hopelijk was dat toen ook de oorzaak
pi_158310139
Jeetje Lu, wat een onzin :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158310288
Trouwesn, hebben jullie kindern ook ineens zo'n verdandering van klanken? Het was de hele tijd ey ey ey en nu kan ze ineens veel meer; veel meer klanken (awe awe awe, eya eya eya) en ook veel meer variatie in hard en zacht. En ze gromt als ze iets in dr mond doet. Soms is het wel lastig te begrijpen, tot nu toe was hard schreeuwen altijd boos, maar nu doet ze dat ook als ze blij is 8)7
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158310305
Ik krijg zojuist een filmpje opgestuurd van nieuwe collega's (waar ik mee ga werken na de fusie volgend jaar) die bij een bijeenkomst kerstliedjes zingen, met kerstmutsen op en bijpassend dansje. :') Ik word huismoeder denk ik :'(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158310332
Arme Twix. Hopelijk snel weer happy.
pi_158310628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:03 schreef SaskiaR het volgende:
Trouwesn, hebben jullie kindern ook ineens zo'n verdandering van klanken? Het was de hele tijd ey ey ey en nu kan ze ineens veel meer; veel meer klanken (awe awe awe, eya eya eya) en ook veel meer variatie in hard en zacht. En ze gromt als ze iets in dr mond doet. Soms is het wel lastig te begrijpen, tot nu toe was hard schreeuwen altijd boos, maar nu doet ze dat ook als ze blij is 8)7
Op een gegeven moment wil je dat ze niet meer zeggen dan dat. "Ik wil zooo niet naar bed mama". Heel irritante klank is dat 8-).

Wij zitten in de Huuhh fase O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158311007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:13 schreef Malteser het volgende:
Oeh Selvaria, dat is dubbel. Maar fijn dat je man thuis is voor N. Hopelijk lukt het je om te genieten!

Sillie, fijn dat W. netjes op tijd komt vandaag. Heb je je man al gesproken?
Nee. Hij kwam thuis van werk en is meteen gaan sporten dus het ging zo "hoi, hallo W! *knuffelt met baby*, doei!" :')
Straks maar doen dus. Ik heb wel mijn moeder gevraagd om morgen even op W. te passen, vond ze alleen maar leuk, dus ik ga morgen wel even de stad in. *O*
Beterschap voor Twix!

Estrys, heb je nog schoenen gescoord? *O*
pi_158311827
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee. Hij kwam thuis van werk en is meteen gaan sporten dus het ging zo "hoi, hallo W! *knuffelt met baby*, doei!" :')
Straks maar doen dus. Ik heb wel mijn moeder gevraagd om morgen even op W. te passen, vond ze alleen maar leuk, dus ik ga morgen wel even de stad in. *O*
Beterschap voor Twix!

Estrys, heb je nog schoenen gescoord? *O*
Nee. Kon niks naar m'n zin vinden. Maar wel gezellig geshopt met m'n moeder. Voor de kinderen natuurlijk :P
pi_158311835
Sjaak beet me vandaag... Hij wordt goed scherp!

pi_158311848
Ah, lekker knuffelen met Twix!

Estrys, the horror! ;(

Vandaag heel stoer de stad in geweest. Kom je natuurlijk allemaal bekenden tegen. Ain't nobody got time for that, verdulleme! Ik moet doorrrrr! Anders is het hongerbruls!
De foute kersttruitjes bij de Primark waren uitverkocht, 't Kruidvat een groot wandelwagenlabyrinth dus de helft maar laten zitten, en toen ik thuiskwam en de boodschappen op 't aanrecht gooide, viel de doos met zoogcompressen in de afwasbak. -O-

Smooth.
pi_158312134
Wow, bijtsjaak! :o

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:56 schreef SaskiaR het volgende:
Jeetje Lu, wat een onzin :(
Erg he. Ik dacht dat dit soort ideeen eigenlijk een beetje in de ban waren, maar niet dus. -O-

Schattig he, al die geluiden! Wolk doet nu een maamaa klank als ze overstuur is. Lijkt het net alsof ze om me roept als ze huilt, echt heel erg moeilijk om mijn man het dan op te laten lossen. :X Oh en ze 'zegt' neeeneee en jaaajaaa. :P
  donderdag 17 december 2015 @ 18:33:52 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158312167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:16 schreef Sara82 het volgende:
Ah, lekker knuffelen met Twix!

Estrys, the horror! ;(

Vandaag heel stoer de stad in geweest. Kom je natuurlijk allemaal bekenden tegen. Ain't nobody got time for that, verdulleme! Ik moet doorrrrr! Anders is het hongerbruls!
De foute kersttruitjes bij de Primark waren uitverkocht, 't Kruidvat een groot wandelwagenlabyrinth dus de helft maar laten zitten, en toen ik thuiskwam en de boodschappen op 't aanrecht gooide, viel de doos met zoogcompressen in de afwasbak. -O-

Smooth.
ooooh dat haat ik zo aan het kruidvat, -O- dat doe ik alleen maar met draagdoek!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158312201
Cassandra, wat sneu van je verkouden jochie!
pi_158313028
Soms heb je van die dagen...
Man stapt om 18.15 uur het huis binnen, veel vroeger dan normaal. Ik blij! "Fijn, dan kan jij even voor matras spelen en kan ik even plassen en wat eten." Zegt 'ie: "Ik ga naar bed, ben zo beroerd."

Toen had ik twee mannen om voor te zorgen 8)7.
pi_158313346
Sterkte Malteser.

Wat is dat gemeet met twee maten trouwens, waarom mogen pappa's nog wel ziek zijn maar mamma's niet meer? }:|
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158313355
LuDann :o wat erg!!

Ahh Cassandra, beterschap voor je jongetje :*

En Malteser, beterschap aan je mannen (en goed voor jezelf blijven zorgen ;))

MevrC :X auw auw!

Ik kom er steeds meer achter dat ik nu al een verwende luxebaby heb! Mevrouw poept alleen maar in kakelverse schone luiers }:| Zodra ze een schone om krijgt, zie je dat bekkie vertrekken en poept ze 'm vol _O- Elke verschoonbeurt kost hier dus minstens twee luiers :')
pi_158313425
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:31 schreef Bloesem. het volgende:

Ik kom er steeds meer achter dat ik nu al een verwende luxebaby heb! Mevrouw poept alleen maar in kakelverse schone luiers }:| Zodra ze een schone om krijgt, zie je dat bekkie vertrekken en poept ze 'm vol _O- Elke verschoonbeurt kost hier dus minstens twee luiers :')
Jij poept toch ook beter op een schone wc ;) ?
pi_158313430
quote:

Herkenning! Geen luier poept fijner dan een schone is Twix' motto!

Maar ik poep ook graag op een schone wc.

Mosterd, wat die prikplant zegt dus ;)
pi_158313440
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef Malteser het volgende:
Soms heb je van die dagen...
Man stapt om 18.15 uur het huis binnen, veel vroeger dan normaal. Ik blij! "Fijn, dan kan jij even voor matras spelen en kan ik even plassen en wat eten." Zegt 'ie: "Ik ga naar bed, ben zo beroerd."

Toen had ik twee mannen om voor te zorgen 8)7.
Man ligt in bed, baby op man, Malteser heeft een vrije avond *O*

Zo werkt het nooit he...
pi_158313493
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Man ligt in bed, baby op man, Malteser heeft een vrije avond *O*

Zo werkt het nooit he...
Nope. Bovendien hoest man de longen uit zijn lijf en 'dan kan Twix niet slapen' volgens man.
Dus bracht ik net thee met honing boven voor man en ga ik nu mijn kind redden van het leed dat spelen in de box heet.
pi_158314064
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Herkenning! Geen luier poept fijner dan een schone is Twix' motto!

Maar ik poep ook graag op een schone wc.

Mosterd, wat die prikplant zegt dus ;)
heeeej... hoe noemde gij mij?

quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nope. Bovendien hoest man de longen uit zijn lijf en 'dan kan Twix niet slapen' volgens man.
Dus bracht ik net thee met honing boven voor man en ga ik nu mijn kind redden van het leed dat spelen in de box heet.
Liet jij Twix alleen spelen in de box? Wat ben jij een slechte moeder zeg ;)
pi_158314300
Mijn kind ging vanmiddag zelfs huilen omdat ik 'm uit de box haalde :') . Dat zegt ongetwijfeld wat over mijn moeder-skills.

Overigens heb ik man gesproken, maar of ik nou ben doorgedrongen.. Hij s nu weer weg, maar hij heeft W nu maar meegenomen :')
pi_158314429
quote:
Dat doen ze allemaal. Dochter van bijna 3 doet dat zelfs. :Y
pi_158314494
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Waarom dan? Vinden ze 't leuk om ons aan 't werk te zetten?

W. Doet dit dus ook.. Compleet met fontein-plas bij verschonen van de 2e luier :')
pi_158314545
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Waarom dan? Vinden ze 't leuk om ons aan 't werk te zetten?

W. Doet dit dus ook.. Compleet met fontein-plas bij verschonen van de 2e luier :')
Liever dat dan fonteinpoep :X

Gisterennacht hoorde ik ineens WOW!! uit de babykamer. Ik ga kijken, hele commode onder de poep! Lief had de luier ervoor gehouden, maar ze had ER OVERHEEN GEPOEPT!! Mijn baby O+
pi_158314673
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:32 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Gisterennacht hoorde ik ineens WOW!! uit de babykamer. Ik ga kijken, hele commode onder de poep! Lief had de luier ervoor gehouden, maar ze had ER OVERHEEN GEPOEPT!! Mijn baby O+
Ah, die ken ik! Over de luier tegen de tegeltjes van de badkamermuur droop het naar beneden, zo tussen de muur en de plank die over mijn wasmachine ligt (waar we op verschonen).
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 17 december 2015 @ 20:37:27 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158314717
Gelukkig maar 1 poepincident meegemaakt, toen ik L op schoot had terwijl hij alleen een luier en romper droeg. Spoot zo naast de luier over mij en op de bank. De vlek zit nog op de bank. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158314813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:32 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Oh wow... dat hebben wij gelukkig nog niet gehad! Lijkt me verschrikkelijk, dan weet je toch niet waar je moet beginnen?
pi_158314830
Hoe doen jullie baby's dat? Hier zijn tot nu toe de vieze poeprompers op 1 hand te tellen (bij 2 kinderen dus hè!). Spuitpoep doen mijn kinderen niet aan :{w , alleen fonteinplassen, da's tha bomb!
pi_158314833
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat doet alles en iedereen. Zelfs onze kat zit op de bak als t grind er ingegoten wordt _O-
  donderdag 17 december 2015 @ 20:41:41 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158314857
Vooral paarden hebben een handje van meteen gaan piesen in een schone box. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158314864
Poep overal! *O*

R haalt graag haar handen er door. :(

En ze loopt al dagen rond met haar handen voor haar oren en een bijbehorend gilletje. Dacht dat ze misschien oorpijn had.
Maar nee ik ben eruit: Dit is haar babyversie van haaaaaaaa - kiekeboe! :D
pi_158314880
De vieze poepromper en pakje had mijn moeder :')
ik had er bijn 1. Vind t zo knap dat mn kind, verticaal in de doek, alsnog omhoog kan poepen!
pi_158314920
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:40 schreef mousemicky het volgende:
Hoe doen jullie baby's dat? Hier zijn tot nu toe de vieze poeprompers op 1 hand te tellen (bij 2 kinderen dus hè!). Spuitpoep doen mijn kinderen niet aan :{w , alleen fonteinplassen, da's tha bomb!
O ja dat fonteinplassen heb ik dus nooit. Mijn kind heeft geen fonteintje. ;)
Maar kakjepakjes ook heel zelden hoor!
pi_158315040
Ik heb van een vriendin met 2 dochters begrepen dat meisjes dat ook kunnen Ingee, maar jouw R kan natuurlijk ook niet overal goed in zijn ;)

Kiekeboe, wat een toffe nieuwe feature :D
pi_158316648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

heeeej... hoe noemde gij mij?

[..]

Liet jij Twix alleen spelen in de box? Wat ben jij een slechte moeder zeg ;)
Nou gewoon, bij oewe naam *;

Ja, ik liet Twix even alleen in de box. >:) Maar iets met plakbaby en hete thee naar zieke man brengen, dat gaat nie samen nie. Dus hij moest echt even lijden, maar liefst 1 hele minuut. Heb zelf het AMK maar vast gebeld.
Daarna heb ik het goedgemaakt door hem de allerlekkerste fles aller tijden aan te bieden, althans, zo dronk hij 'm leeg. Alsof hij maanden niks gehad had. Mijn kleine man O+.

Voor de stats-liefhebbers:
3 maanden en 3 dagen oud
5800 grammen
60 centimeters
1 prik
1 gil want prikken zijn stom
3 flessen gedronken als een natte krant
1 fles gedronken als de allerlekkerste aller tijden
1 slapend jongetje

Twix, pure liefde O+
pi_158316987
Mijn baby heeft gemopperd, gehuild en geslapen bij mij. En nu is mijn man thuis, en zijn ze gezellig aan het kletsen met elkaar O+ :') Volgens mij vindt mijn baby mij niet zo leuk. Mama is voor melk, papa is voor fun (hij kletst en lacht bij mij ook wel maar dat lijkt maar zo kort op een lange dag, en heel lang bij dat uurtje dat mijn man thuis is :+)
pi_158318171
Die poepverhalen :D Ik ben maar weer overgestapt naar een grotere luier voor M want de laatste tijd hadden we alleen maar vieze rompers e.d. Sowieso hebben we veel poep weer ineens.

Malteser wat klink je weer verliefd O+

R aan de kiekeboe, wat leuk!

Hier net weer een verjaardag overleefd. Was erg druk dus ik ben benieuwd hoe M slaapt vannacht. Ik vind verjaardagen wel steeds minder leuk worden met al dat gezeur ehm.. goedbedoelde adviezen/opmerkigen over opvoeden enzo steeds :@ Ik maakte bijv. de fout door te zeggen dat ze 's ochtends om half 5 voor een voeding komt en dan (als ze niet naar het kdv ofzo hoeft) vaak doorslaapt tot 9/10 uur. (Wat? Half 5? Slaapt ze niet door? .. En het ging mij juist om de tot 9/10 uur uitslapen ;( ) En daarna weer 'oh wat zielig dat ze straks aan de stronkjes broccoli moet. (Dat de tevens aanwezige dreumes van 15 maanden intussen een prutje gevoerd kreeg, vond niemand dan weer gek.)
pi_158319180
Ik heb een vermoeiend daagje achter de rug..
Maar m'n huis is schoon !
En m'n pakketje was bij de kapper even verderop geleverd.. Super leuke mensen dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor de kapper. Morgenochtend 09:00.
Nu nog bedenken hoe ik het laat knippen :o
pi_158319759
Gewoon ene oor in en andere uit Kazy en niet het gevoel hebben dat je je moet verdedigen voor keuzes die je maakt :) werkt prima.

Kakjepakje?? Wat een jeukwoord :D

Mijn kinderen poepen niet, of weinig in elk geval :') een goed maag-darmstelsel aanleggen is niet mijn sterkste punt. A. doet het vooralsnog net als zn oudste zus, so far so good maar echt heel veel poep kan ik het niet noemen. Ik hou mn fingers crossed dat driemaal scheepsrecht is en deze wel blijft poepen.
:)
pi_158320087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn baby heeft gemopperd, gehuild en geslapen bij mij. En nu is mijn man thuis, en zijn ze gezellig aan het kletsen met elkaar O+ :') Volgens mij vindt mijn baby mij niet zo leuk. Mama is voor melk, papa is voor fun (hij kletst en lacht bij mij ook wel maar dat lijkt maar zo kort op een lange dag, en heel lang bij dat uurtje dat mijn man thuis is :+)
Mijn baby reageert ook heel enthousiast op z'n vader met grote lach inclusief geluid en trappelende voetjes, en ik krijg enkel een lach. Maar dat zal wel te maken hebben met dat hij mij veel meer ziet. Brabbelen doet hij wel vooral met mij, papa is meer om mee te spelen (vooral vliegen doet het goed) en op te slapen.

Hij vindt voorgelezen worden nu ook al verrassend leuk. Hij huilt altijd bij het aantrekken van de slaapzak, maar zodra er met voorlezen begonnen wordt, wordt hij stil. Alleen is hij er halverwege Dikkie Dik ook wel weer klaar mee. Hij zal het praten wel leuk vinden ofzo, want ook een verhaaltje zonder plaatjes vond hij leuk.
pi_158321004
:D poepverhalen! Altijd mooi. Mijn meisje is net de 6 maanden gepasseerd en sinds ze vaste voeding erbij krijgt is haar poep ook weer dagelijks van de partij. Daarvoor bleef het rustig dagen uit. Fijne tijd was dat :P .
  vrijdag 18 december 2015 @ 00:37:40 #196
409579 LuDann
All the way
pi_158321614
Heel herkenbaar dat blije reageren op pappa. Irritant hoor. :P

Hoewel ik haar bij het verschonen voor bedtijd allemaal kusjes op haar gezicht aan het geven was en daar moest ze wel heel hard om lachen. *; Dat was zoooooo lief. O+ ! En als ik haar een kusje geef nadat ik haar weer in bed heb gelegd na een nachtelijke voeding dan lacht ze met haar ogen dicht breeduit, alweer half in slaap. Noh, dan smelt ik gewoon hoor!

Wij hebben diverse rampzalige poepscenarios gehad. Een keer toen ik in het ziekenhuis lag met kraamvrouwenkoorts had Wolk spuitpoep. Mijn man was haar aan het verschonen en doet precies op het juiste moment een stap opzij zodat de verpleegster die langsliep vol werd getroffen. He-le broek ondergescheten. :') :D
pi_158322809
Nachtfles, zooooo die was ik snel ontwend!
pi_158322917
Heeft iemand mijn baby gezien? Ik keek op de wekker en vroeg me af hoe laat ik ook weer de nachtvoeding had gedaan. Die bleek nog niet geweest te zijn. En nu lig ik min of meer te wachten tot W. wil drinken, maar vooralsnog is 'ie nogal stil.. Hij lag er om 22.30 op?
pi_158322920
Hm wij gaan morgen voor het eerst op pad met mini. Weliswaar niet ver en lang maar toch.. Wat moet er in mn tas zitten? Dingen die ik echt niet moet vergeten? Tips vd ervaren mama's zijn welkom :D.

Luiers, verschoningsmatje, billendoekjes, spuugdoekjes, extra set kleding, ...
Zakjes om vieze luiers in te doen? Wat voor zakjes gebruiken jullie daarvoor?
pi_158323003
In onze luiertas zit ook nog: extra slabbetjes, johannesbroodpitmeel + lepeltje, handen wassen zonder water, geparfumeerde luierzakjes en iets simpels om te spelen.

Nog 1 dagje werken en dan vakantie! Dan heb ik ook weer tijd om op iedereen te reageren. Sorry.

Ik vond mezelf gisteren nogal stom omdat ik met vriendinnen afsprak voor in de vakantie en ik J dan dus wegbreng. Heb ik vrij, mag hij nog niet lekker thuis zijn. Maar op aandringen van mijn vriend toch maar afgesproken. Ik ben benieuwd hoe het me bevalt.

Ik ga volgende week voor het eerst zwemmen met J. Waar moet ik aan denken, wat heb ik nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')