abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2015 @ 14:38:30 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158283154
2015

31 december: sethiwe

2016

4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry ***
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel

5 augustus: Queens
9 augustus: ikke_84

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 53% gewijzigd door SQ op 22-12-2015 12:02:26 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 16 december 2015 @ 14:40:46 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158283216
Groot, ik zou glaasjes ranja met een valiumpje erdoor uitdelen :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 december 2015 @ 14:42:44 #3
52229 Chanty
pi_158283264
Ik dacht er moet hier ook een plaatje komen in de OP :)
  woensdag 16 december 2015 @ 14:43:33 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158283292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:42 schreef Chanty het volgende:
Ik dacht er moet hier ook een plaatje komen in de OP :)
Ik draag altijd van die bloemetjesjurken en nu voel ik me onheus bejegend :+
  woensdag 16 december 2015 @ 14:54:24 #5
52229 Chanty
pi_158283556
Maak jij de volgende OP :P
  woensdag 16 december 2015 @ 15:05:31 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158283826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:54 schreef Chanty het volgende:
Maak jij de volgende OP :P
Als het zo uitkomt zal ik dat doen O-)

pi_158284191
Ontdekking van de eeuw gedaan; Doorbakken lamskoteletten zijn ook gewoon heerlijk! _O_ Oh wat zaten we heerlijk vol gisteren, leek wel kerst. O+

En het proppen is begonnen. Ontbeten met anderhalve tosti, een schaaltje Cheese & Onion en ben nu alweer baklava in mijn smoelwerk aan het duwen. Ennnnn er liggen nog lamskoteletten van gisteren dus die gaan er straks ook wel aan. :9~ Met kruidenboter en zeezout. Oh dear Lord. Hmmmmm happy hormones.

Meer dames die overdreven verliefd zijn ineens? Kan de afgelopen dagen niet stoppen met kijken naar m'n vriend met een haast stalkerig blije uitdrukking en 'm overal aaien en vertellen hoe lief hij is en wel kunnen janken als hij naar z'n werk moet. :') Ik mis 'm zo erg nu. _O- Beetje ziekelijk dit.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 15:25:15 ]
pi_158284324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:21 schreef Myrr het volgende:

Meer dames die overdreven verliefd zijn ineens? Kan de afgelopen dagen niet stoppen met kijken naar m'n vriend met een haast stalkerig blije uitdrukking en 'm overal aaien en vertellen hoe lief hij is en wel kunnen janken als hij naar z'n werk moet. :') Ik mis 'm zo erg nu. _O- Beetje ziekelijk dit.
Wacht maar tot je baby er is, toen werd het hier nog veel erger :')
pi_158284348
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wacht maar tot je baby er is, toen werd het hier nog veel erger :')
Oh arme jongen _O- ik erger me nu al aan mijn eigen gedrag (hij lijkt zich er niet aan te storen nog) hopelijk is het wederzijds. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 15:28:51 ]
pi_158284537
Joh die mannen zwangeren toch gewoon mee?
Mijn vriend wil nu alvast een hoogslaper gaan bouwen en is ook vijftien keer zo verliefd op F nu die grote broer wordt O+
pi_158284558
Haha, ik moest gisteren nog een beetje huilen omdat ik zoveel van mijn lief houd <3 <3 <3
pi_158284631
GODSAMME JONGENS ik ben gewoon echt zwanger!! *O* *O* En over zes dagen alweer de npm, noujaaaa.
pi_158284708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:35 schreef Suikertante het volgende:
Joh die mannen zwangeren toch gewoon mee?
Mijn vriend wil nu alvast een hoogslaper gaan bouwen en is ook vijftien keer zo verliefd op F nu hij grote broer wordt O+
Het is inderdaad net of we een lesbisch stel zijn. Hij heeft mijn manier van schoonmaken overgenomen en GENIET er keihard van als alles blinkt en de kranen perfect glimmen. Maakt alle randjes en zelfs de magneetstrips schoon. _O- Heeft 80% van de inrichting gedaan en gaat spontaan de deur uit om even gauw decoratie te kopen :') en alles past ook perfect bij elkaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:39 schreef Suikertante het volgende:
GODSAMME JONGENS ik ben gewoon echt zwanger!! *O* *O* En over zes dagen alweer de npm, noujaaaa.
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hoe zou het zijn als we nu allemaal in een kamer zouden zitten _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 15:42:42 ]
pi_158284767
:D :D :D

Suiker O+ Succes alvast!
Soms twijfel ik wel eens, dan heb ik de baby een poosje niet gevoeld en dan denk ik: Hmm, straks verbeeld ik het me gewoon allemaal maar :o

Myrr, handig! En eetsmakelijk :Y)
pi_158285452
Ik moet lachen om jullie :D

Suiker O+ je bent gewoon echt zwanger ja!
Duimen dat de npm goed is!

Ik was vorige zwangerschap ook zo mega verliefd. Nu ben ik voornamelijk moe en kots misselijk :X
nog 5 nachtjes slapen tot de eerste echo O+
pi_158285578
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:09 schreef ikke_84 het volgende:
Ik moet lachen om jullie :D

Suiker O+ je bent gewoon echt zwanger ja!
Duimen dat de npm goed is!

Ik was vorige zwangerschap ook zo mega verliefd. Nu ben ik voornamelijk moe en kots misselijk :X
nog 5 nachtjes slapen tot de eerste echo O+
Nu wel misselijk? :P
Ik heb nog steeds niet echt ergens last van ofzo. Ben ik wel normaal :')
pi_158285816
Die van mij zwangert ook gezellig mee. Constant eten, vergeet alles, laat alles uit de handen kletteren en staat constant te poetsen en op te ruimen :Y Hij is alleen vandaag weer vertrokken voor twee weken, mijn kussen ;( voedingskussen maar weer van stal halen vanavond.
  woensdag 16 december 2015 @ 16:42:24 #18
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_158286279
Suiker *O*

Gisteren controle gehad bij de verloskundige. Hartje gehoord O+ Alles goed(bloedwaarden doorgenomen, bloeddruk), ben niet aangekomen (laatste meting was van 8 wk, was verbaasd!). Alleen de melding dat ik rhesus-c negatief ben, dus dat kan gevolgen hebben. Met 27 wk extra bloedtest en dan horen we meer....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 16 december 2015 @ 16:42:49 #19
220609 Nouk84
pi_158286294
Die van mij zwangert niet mee hoor. Hij is wel super trots natuurlijk maar verder is hij gewoon zichzelf :D Merk wel dat hij onzeker is. 'Moeten we niet allang een naam hebben'. 'Wanneer gaan we een babykamer uitzoeken, zijn we daar niet al te laat mee?' Wel schattig..

Of hij zegt 'baby' tegen mn buik. Of aait liefkozend over mn buikje als het ineens opvalt... O+
pi_158286638
Suiker! Wat goed!

Hier weinig zwanger gedrag van mijn vriend. Komt waarschijnlijk omdat we elkaar zo weinig zien. We werken allebei fulltime en in het weekend is hij aan het verbouwen. Als hij avonddienst heeft, zien we elkaar de hele week niet, omdat onze ritmes zo ver uit elkaar liggen. Eerlijk gezegd krijgt hij weinige van de zwangerschap op deze manier. Daarom wil ik ook dat de verbouwing klaar is...
pi_158287122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:15 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nu wel misselijk? :P
Ik heb nog steeds niet echt ergens last van ofzo. Ben ik wel normaal :')
Ja helaas wel. Vorige zwangerschap had ik ook bijna nergens last van. Geniet er maar van dat je geen klachten hebt ;)
Ben je weer helemaal opgeknapt trouwens?

Nouk fijn dat je goed gekeurd bent ^O^

lunamatic logisch dat je het klaar wilt hebben zodat je je man wat meer ziet. Wanneer denk je dat het klaar is?

Wat zijn er hier een hoop mensen aan het verhuizen of verbouwen!

Meezwangerende mannen O+ Ik vind t lief.
pi_158288668
Nouk wat mooi he, een hartje horen O+
Mooi dat je niet bent aangekomen.

Mijn weegschaal is stuk dus ik weeg me als ik bij mijn ouders thuis ben en dat is al een poos geleden.

Ik hoop maar dat ik geen weegschaal voor kerst krijg zoals iemand hier zei :')

Bij de vk moet ik weer op de weegschaal, precies de maandag na de kerstvreetfestijnen.

Mijn man is ook aangekomen sinds ik zwanger ben, maar sinds die tijd heb ik ook meer chocola in huis..
Hij krijgt ook meer vitamines binnen want ik let nu extra op genoeg groente en fruit per dag bij de maaltijden, of verse jus of een groene smoothie.
Verder zwangert hij volgens mij niet mee. Al zou hij mij wel graag in een gouden kooitje stoppen soms.
  woensdag 16 december 2015 @ 18:54:22 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158288810
Ik ben afgelopen weken zelfs afgevallen ipv aangekomen _O- _O_
(Ben zelf vet dus dat is alleen maar gunstig :P)

En vent ligt nu te tukken op de bank terwijl ik net thuis kom van werk en boodschappen doen, dus zo maar eens koken, goed bezig hier _O-
pi_158290292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 18:47 schreef Arja het volgende:
Nouk wat mooi he, een hartje horen O+
Mooi dat je niet bent aangekomen.

Mijn weegschaal is stuk dus ik weeg me als ik bij mijn ouders thuis ben en dat is al een poos geleden.

Ik hoop maar dat ik geen weegschaal voor kerst krijg zoals iemand hier zei :')

Bij de vk moet ik weer op de weegschaal, precies de maandag na de kerstvreetfestijnen.

Mijn man is ook aangekomen sinds ik zwanger ben, maar sinds die tijd heb ik ook meer chocola in huis..
Hij krijgt ook meer vitamines binnen want ik let nu extra op genoeg groente en fruit per dag bij de maaltijden, of verse jus of een groene smoothie.
Verder zwangert hij volgens mij niet mee. Al zou hij mij wel graag in een gouden kooitje stoppen soms.
Ik mag de dinsdag na kerst weer op de weegschaal bij de VK, ben benieuwd :')
Ik heb thuis wel een weegschaal maar ik weiger hem gewoon te gebruiken O-)
pi_158290837
Leuk, al die meezwangerende mannen O+ En Myrr met je lesbisch stel _O- Hier zwangert man niet mee in de zin van kilo's eraan en een wandelend vergiet, maar nesteldrang: check! Ons huis is af (hadden nog best veel klusjes na de verhuizing), en als het aan hem had gelegen was de babykamer ook al sinds week 10 af geweest :D En hij was altijd al zorgzaam, maar nu helemaal, ik krijg sinds de moeheid toesloeg elke ochtend ontbijt op bed zodat ik een kwartiertje langer kan slapen :@ Wat ik vooral zo leuk vind: hij rammelt zo mogelijk nog harder dan tijdens WOHTS! Hoe zou ze eruit zien, zou haar naam goed bij haar passen, hoe zou haar eerste lach klinken, hoe zou het voelen haar in de doek te dragen.. Hij heeft vanaf de eerste echo een maandkalender gemaakt met steeds een nieuwe echo van de baby erbij (da's dan weer het voordeel van regelmatig controles dmv echo's), en elke week kruisen we een vakje af omdat ze weer een week gegroeid is. Klinkt heel klef als ik het zo opschrijf, maar ik geniet heel erg van al die kleine dingen O+
pi_158291144
Voorlpoig ben ik tot nu toe 2,5kg kwijt, ik kan het hebben ;) Echt, ik hoef niks qua eten en alles maakt me misselijk }:| Had ik al gezegd dat ik er nu al klaar mee ben? In ieder geval met het eerste trimester. Stomme hormomen.
Man zwangert hier niet mee hoor, is er wel mee bezig, ditendit moeten we doen, mag je dat nou wel of niet eten?

Ik ben begonnen met een babydekentje haken O+
Ergens voelt het een beetje als jinxen. Achja, als het mis gaat genoeg zwangeren in mn omgeving waar ie ook heen kan gaan.

Opvang aangevraagd bij het kdv, zit de dinsdag vol tot half februari 2017.. |:(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 16 december 2015 @ 20:27:02 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158291204
Mijn misselijkheid lijkt wat af te nemen inmiddels ^O^

Heb je nog andere opties voor kinderopvang? Hier zijn veel keuzes (Rotterdam) maar ik had heel erg voorkeur.
pi_158291265
Wij willen graag deze opvang, hier gaat F. ook heen en dat bevalt er goed. Linksom of rechtsom kunnen we vast wat regelen. En als er een kindje stopt op de dinsdag is het plekje direct voor ons. :)
Misschien kan ik beginnen met 2 dagen werken, of kan oma/een vriendin oppassen ofzo.
  woensdag 16 december 2015 @ 20:31:32 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158291311
Ah op die manier, dat zou wel heel erg mooi en praktisch zijn als dat gewoon kan ja.

Gewoon een paar ouders boos aankijken of tegen elkaar uitspelen, zodat ze kind eraf halen en er plek is voor die van jou :7
pi_158292026
Sicilia :* niet fijn dat het zo gaat!

Extra verliefd check... We zijn extra kusje kroel..
Mee zwangeren doet hij niet maar is wel extra lief. Goed kijken dat alles wat ik graag eet in huis is, waar het even kan mij ophalen of brengen met de auto zodat ik niet hoef te fietsen enz...

Aankomen... Gaat sneller dan de vorige keer, maar toen viel ik ook een kilo of 4/5 af eerst.
Gok dat ik nu op +8 kg zit.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 16 december 2015 @ 21:11:53 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158292606
Oh damn... ik zit al op +12 geloof ik :')

Even een :* voor Sicilia, wat een rotgevoel ja, snap ik heel goed!
Ik zou ook kijken of het je niet wat geld waard is (en of t kan natuurlijk) om het uit te besteden. Dit klinkt als voor niemand gezond :N
pi_158292608
Hi y'all :W jIk ga hier ook weer eens proberen aan te haken. Onmogelijk op iedereen nu nog te reageren maar ik lees wel trouw mee.

Ben nu helemaal thuis en heb het idee dat de rust goed voor me is. Minder pijn, minder harde buiken, geen benauwdheid, baby lekker druk en groeit goed. En ik ben alweer 27 weken zwanger :o :o when did that happen? Oh en qua gewicht: +2 nog maar :? Apart..

Enige stresspuntje: op 8 februari wordt er een dakkapel geplaatst en dan kunnen we EIN-DE-LIJK pas de babykamer en de nieuwe kamer voor onze dreumes gaan maken. Dan ben ik dus.. eh.. 35 weken zwanger :'). Ik word er lichtelijk nerveus van, maar goed. We gaan het maar gewoon doen.. Alles wat we nu al kunnen doen gaan we al doen, en dan mag manlief in die weken hard aan de slag om alles in elkaar te zetten en in te richten op mijn aanwijzingen :7 .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 21:14:07 ]
pi_158292646
Wel nog even een dikke :* voor Sicilia, dat klinkt allemaal heel vervelend!
  woensdag 16 december 2015 @ 21:14:57 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158292682
Razzzzz wat fijn om te horen dat de rust je zo goed doet!

En sja, dan maar eerst los op andere dingen dan de fysieke kamer he oO< Kleertjes, spulletjes kun je prima alvast inslaan en ze dan voorbij die 35 weken lekker op hun nieuwe plekje leggen O+
pi_158292829
Ja en met nog geen kamertje is het ook vrij moeilijk overzicht houden of je genoeg kleertjes en spulletjes hebt natuurlijk O-) ...
pi_158293182
Wat fijn dat het beter gaat Razz!

Ik ben ook steeds 'makkelijker' aan t worden.
Vandaag cesar gehad en kerstviering van O op heul harde bankjes in de kerk.
Ik weet dus al dat ik morgen daar de reactie op krijg en ga dus ook niet mijzelf dan richting werk slepen. evnr kijken hoe ik morgen wakker wordt. Dan kan ik er vrijdag ws wel even heen....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158293724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Voorlpoig ben ik tot nu toe 2,5kg kwijt, ik kan het hebben ;) Echt, ik hoef niks qua eten en alles maakt me misselijk }:| Had ik al gezegd dat ik er nu al klaar mee ben? In ieder geval met het eerste trimester. Stomme hormomen.
Man zwangert hier niet mee hoor, is er wel mee bezig, ditendit moeten we doen, mag je dat nou wel of niet eten?

Ik ben begonnen met een babydekentje haken O+
Ergens voelt het een beetje als jinxen. Achja, als het mis gaat genoeg zwangeren in mn omgeving waar ie ook heen kan gaan.

Opvang aangevraagd bij het kdv, zit de dinsdag vol tot half februari 2017.. |:(
Veel herkenning van wat je zegt. Meerendeel van de dag loop ik met een tegen het misselijk aan gevoel rond. Dan ineens HONGER, paar happen en poef....misselijk. Maar ook ik kan de kilo's missen, kan ik misschien ooit weer in mijn oude maat kleding, haha.

Leuk, babydekentje! Ik ben bezig met jumpsuit. En ook genoeg mogelijkheden tot weggeven, dus ik maak het gewoon mooi af.

Jeetje, dat er zoiets bestaat als volle opvang, maar ik vervang ook steeds mijn eigen kinderen op de babygroep, dus heb er geen last van _O-

FIjn Razz, dat rust je goed doet. Week 35 pas los kunnen op babykamer....lastig om je in te houden lijkt me, succes!

Oh ja, meezwangerende mannen ging het over. Die van mij niet hoor. Die slaat het liefst zwangerschap en babyjaar over :')
  woensdag 16 december 2015 @ 21:42:31 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158293744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja en met nog geen kamertje is het ook vrij moeilijk overzicht houden of je genoeg kleertjes en spulletjes hebt natuurlijk O-) ...
Eindbaas!! _O_ :D

Heb ik ook eindelijk een verklaring voor mijn koopzucht :')
  woensdag 16 december 2015 @ 21:44:18 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158293796
Lamb, harde kerkbankjes zijn nooit grappig :X Heel verstandig hoe je het nu per dag bekijkt ^O^
pi_158294152
Ik maak nu foto's per maat om de zoveel tijd om overzicht te houden ;)

Leuk om weer even te neuzen nu alles nog in dozen zit
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158294305
Thanks allemaal, een beetje erkenning helpt al heel veel :).
Iemand inhuren om de vloer te leggen gaat hem niet worden. Dan zou ik vriend echt heel erg beledigen en dat vind ik het niet waard. Het is ook meer dat er nu nog van die kleine klusjes liggen die eerst moeten voor de vloer er in kan en al die kleine klusjes bij elkaar zorgen samen voor nog behoorlijk wat werk. En normaal klust vriend dus iedere vrijdag en zaterdag hele dagen, mja met kerst wil hij natuurlijk graag bij ons zijn. Komt wel goed, ik voel me alleen zo een last voor iedereen en dat is niet zo een fijn gevoel.

Suiker is echt zwanger *O*

Al die meezwangerende mannen, wat lief O+ Mijn vriend is wel super zorgzaam en lief voor mij, maar hij heeft niet echt behoefte aan praten tegen de baby of de baby voelen. En inderdaad, voor hem wordt een baby pas echt leuk als het al bijna een dreumes is. Dan is hij ook wel echt een toffe vader dus het is hem vergeven dat hij liever geen poepluiers doet :P.

Oef Razz, met 35 weken pas het kamertje. Niet fijn, maar het is helaas niet anders. En eat een goeie, niet weten hoeveel spulletjes je dus eigenlijk verzameld hebt! Die ga ik ook gebruiken :D. En 27 weken al joh! Waar blijft de tijd.

Sterkte voor de misselijke zwangere! Hopelijk wordt het snel wat beter!

Uhm en meer heb ik even niet onthouden geloof ik!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158294525
Arme misselijke zwangeren. Het wordt tijd dat jullie de eerste echo hebben en zien waarvoor jullie dit allemaal doen. De eerste tijd duurt ook gewoon lang.

Razz fijn dat het beter gaat! En de baby kan altijd nog bij jullie op de kamer, toch?

Ik weet eigenlijk nog niet eens waar ik woon als ik uitgerekend ben en waar ik een hoekje danwel kamer kan inrichten. Tot nu toe nog geen stress van, maar dat komt vast snel, zeker als de nesteldrang arriveert.
Maar misschien sla ik die ook wel over, net als misselijkheid. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een poetser word.
  woensdag 16 december 2015 @ 22:07:39 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158294717
En die nesteldrang is ook maar optioneel, net als misselijkheid :')

Ik kan t best gebruiken, wat poetsdrang, maar t is nooit echt gekomen vorige keer :')!
  woensdag 16 december 2015 @ 22:13:19 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158294966
Zijn er trouwens meer mensen die tegen de 30 weken ineens dikke pootjes krijgen?

Kan me herinneren dat ik vorige keer ook een korte periode wat vocht in mn enkels had, maar of dat bij deze termijn hoort...?
pi_158295179
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:07 schreef LadyBlack het volgende:
En die nesteldrang is ook maar optioneel, net als misselijkheid :')

Ik kan t best gebruiken, wat poetsdrang, maar t is nooit echt gekomen vorige keer :')!
Oh, jij ook niet?

Ik denk dat mijn man me nog Zou tegenhouden ook, omdat ik het toch niet zo goed doe als hij.
Fine by me :D
  woensdag 16 december 2015 @ 22:28:45 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158295599
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Oh, jij ook niet?

Ik denk dat mijn man me nog Zou tegenhouden ook, omdat ik het toch niet zo goed doe als hij.
Fine by me :D
_O- _O_

Wat een ideale man :D
pi_158297012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die tegen de 30 weken ineens dikke pootjes krijgen?

Kan me herinneren dat ik vorige keer ook een korte periode wat vocht in mn enkels had, maar of dat bij deze termijn hoort...?
riep je? c_/

Ik zwel op zodra de test positief is zo'n beetje :') En ik heb het idee dat ik nu eindelijk, 6 weken na de bevalling, alle vocht wel zo'n beetje geloosd heb. Bij mij is het echt een hormonendingetje dus.
:)
pi_158297425
Wie kan me vertellen of de inhoud van de babydoos die je bij de prenatal op kan halen leuk is?
Er zit hier in de stad geen prenatal meer, dus wellicht ga ik met mn dovhters shoppen in Rotterdam... Mits die doos wat is natuurlijk :D
pi_158299443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O- _O_

Wat een ideale man :D
Dat zeker en hij is nog een goede klusser ook O+

Daar staat tegenover dat ik elke dag mijn best doe om lekker en vaak uitgebreid te koken. En de boodschappen doe en de meeste regeldingen.

Ik vind het wel een goede deal.
pi_158301492
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:13 schreef LadyBlack het volgende:

Echt ontzettend! Herken ik ook niet van vorige keer maar heb nu echt hele dikke vingers en voeten. Typen is gewoon lastig :') Ik plas ook amper, dus die kilo's gaan idd hard.

Wat fijn dat het beter gaat Razz!
  donderdag 17 december 2015 @ 09:55:27 #51
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158302465
Vocht? Oja zeker!
Hopelijk is het deze keer wat minder. Was niet leuk, had er pijn in mijn lijf van, het ergste was de oorpijn en de pijn in mijn handen en polsen. Manlief moest mij maar voeren, kon het bestek niet eens vasthouden. En er was ook niets romantisch aan haha.

Zo een afspraak bij de vk, eens kijken wat de weegschaal doet en of ik een sticker krijg. :-)

Hoi razz! Leuk dat je er weer bent en super fijn dat het beter met je gaat.
pi_158303779
Ik heb de baby gisteren en vandaag nog niet heel erg gevoeld en dat beviel me niks, dus heb de vk gebeld en meteen voel ik een paar schoppen. Ik moest gaan liggen van d'r en turven, maar nu is het toch weer erg rustig. Ze komt vanmiddag even langs, maar m'n vriend is ziek en die wil ik dan ook weer niet te veel belasten met Stip en het huis is een zooi, dus eigenlijk wil ik wel even opruimen voor ze komt.

Ik ben geloof ik niet zo goed in rust nemen :')
pi_158304118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb de baby gisteren en vandaag nog niet heel erg gevoeld [...]

Ik ben geloof ik niet zo goed in rust nemen :')
Ik zie een verband oO<

Goed dat je hebt gebeld, en nou de bank op jij!
pi_158304352
Vocht valt hier mee gelukkig.. Beetje in mijn polsen en elleboog want regelmatig tintelende vingers. Maar dat kan bij mij ook door overbelasting komen dus ik weet niet of zwangerschap daarvan nu de oorzaak is.

Dot wat vervelend.. Hopelijk snel gerust gesteld en heel veel streepjes kunnen zetten.

Hier helaas ook nog steeds een heel bescheiden jongetje. Het blijft bij wat gerommel en geschuif en af en toe een duwtje. Begreep dat ik vanaf wk 27 dat 7x per dag moet kunnen tellen dus ben maar vast begonnen (nu 26wk). Ben vandaag thuis (begin zowaar af en toe echt aan mijzelf te denken :Y) ) en zit nu op 3x.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158304490
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik zie een verband oO<

Goed dat je hebt gebeld, en nou de bank op jij!
Joh :+

Vriend is nu even naar de supermarkt met Stip en ik ga vanavond naar m'n ouders zodat zij kunnen bijspringen morgen.

Baby is gelukkig alweer wat actiever zoals ik van d'r gewend ben :) En dan heb ik nu de neiging de vk weer af te bellen natuurlijk.
pi_158305633
Gewoon laten komen hoor! Heb je toch even hartje weer gehoord en geruststelling. En iemand die je nog eens streng toespreekt dat je rustig aan moet doen ;)

Ik voel de kleine man ook niet veel als ik bezig ben met A., pas als ik ga zitten en er op let, dan wel. Hij is wel altijd heel aanwezig als ik A voorlees, net alsof 'ie nu z'n zus al wil schoppen O+ .
pi_158305848
Ja ik heb s avonds en s nachts altijd een feestje in m'n buik en dat was dus niet gisteren. Ik had ook wel een drukke dag achter de rug, maar toen ik vanochtend nog nauwelijks iets voelde terwijl ik wel rustig zat vond ik het toch niet zo fijn.
pi_158305905
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij is wel altijd heel aanwezig als ik A voorlees, net alsof 'ie nu z'n zus al wil schoppen O+ .
Grappig, hier precies hetzelfde. Als in de avond het voorleesboek tevoorschijn komt, wordt de baby heel actief O+
pi_158306162
Wat moeten er veel op de weegschaal bij de verloskundige, vind het niet erg dat het hier niet hoeft. Houd hetzelf wel in de gaten, tot nog toe 9 kg aangekomen, maar was voor die tijd al te zwaar. Na de vorige bevalling ben ik 10 kg aangekomen ipv afgevallen :'(

Razz fijn dat het beter gaat.

Dot beter een keer teveel bellen dan te weinig. Wel fijn dat je nu weer meer bewegingen voelt.

Xanteh is je vriend er met kerst ook niet? Blijft hij na deze 2 weken wel thuis?

Ik hoop dat het nog even duurt voor ik ga bevallen, ons kleine peutertje is ziek en dat lijkt mij geen handige combi.
pi_158306400
Beterschap voor je peutertje Sethiwe, nog maar even niet bevallen dan inderdaad. Met welke termijn ben je vorige keer bevallen?

Goed dat je gebeld hebt Dot! En fijn dat je al wat meer voelt. Ik zou de vk lekker wel laten komen hoor, een extra check kan nooit kwaad toch!

Hier juist een super actieve baby, soms is hij zo druk dat ik me afvraag of hij het nog wel fijn heeft of dat hij ligt te spartelen van het ongemak. Maar gelukkig hebben we maandag gezien dat hij het super heeft in mijn buik!

Ik had net op werk best wel weer veel pijnlijke krampen/harde buiken. Dus ik heb getimed. 14 in een uur. Daarna ben ik weer gestopt met timen en nu is het weer wat rustiger. Heb een paracetamol genomen en ga zo als zoon wakker is even onder de douche (ben bij ouders nu dus mijn lieve mama vermaakt de kindjes vandaag) als het dan nog rommelt ga ik toch maar een keer de vk bellen.
pi_158309488
Ik kom ook maar eens voorzichtig officieel meedoen. Vanmorgen een knippertje O+ met 7.3. Alleen voor de echo ineens een beetje bloedverlies dus zit ik nu nog niet rustig :')
  donderdag 17 december 2015 @ 16:25:41 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158309619
Helleu, welkom!

En begrijpelijk toch, gewoon nog even wachten, wordt het steeds echter! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158309947
Welkom ophelia,
Erg hé dat niemandsland waar je de eerste tijd in zit. Hoe voel je je verder?
Hier 6.1 weken en sinds vandaag af en toe misselijk. Vervelend, maar maakt het ook wat echter ofzo. :Y
pi_158309949
Thnx.

Vorige ronde begon ik het pas te geloven vanaf een week of 20 oO<
pi_158309969
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:02 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Grappig, hier precies hetzelfde. Als in de avond het voorleesboek tevoorschijn komt, wordt de baby heel actief O+
Wat lief O+

Ophelia, welkom! Fijn dat je al een knipper gezien hebt, fijne bevestiging, hopelijk snel geen bloedverlies meer :)

Mini lijkt nu vlak onder mijn ribben te zitten, dat voelt hoog :o Gek gevoel ook, dacht eerst dat ik m'n maag heel raar voelde rommelen maar toen ik m'n hand erop legde bleek het een schop :') O+ Ben wel benieuwd hoeveel hoger ze nog gaat komen...
pi_158310248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx.

Vorige ronde begon ik het pas te geloven vanaf een week of 20 oO<
You're stubborn kind ;)

Succes met tandenpoetsen de komende weken he :*

*O* JE BENT NAMELIJK ZWANGER!!!!! *O*
pi_158310904
Welkom ophelia :W fijn dat je al een knipper hebt gezien. Wel stom van het bloed verlies. Is het nu helemaal weg?

Sethiwe Beterschap met je peutertje. Hopelijk knapt hij snel op.

Wat zei de vk dot? Rustig aan doen hoor!

Sicilia ook rustig aan doen! Is het al wat rustiger in je buik?
Lief van je moeder dat ze de kinderen vermaakt. En bij twijfel gewoon de vk bellen!
pi_158312693
Jaaaa welkom Ophelia met het officiele meedoen! *O*

En bloedverlies is stom en maakt onzeker, maar komt vaak voor. Ik heb het ook gehad. Na de echo niet meer.
pi_158313040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom ook maar eens voorzichtig officieel meedoen. Vanmorgen een knippertje O+ met 7.3. Alleen voor de echo ineens een beetje bloedverlies dus zit ik nu nog niet rustig :')
Jaaa, daar is ze! *O*
pi_158313699
Ophelia *O* *O* *O*
Wel balen van het bloedverlies :{
pi_158313761
Ophelia! *O* *O*
pi_158314017
Gefeliciteerd Ophelia!
pi_158315054
Ophelia gefeliciteerd, hopelijk was het bloedverlies maar eenmalig.

Sicilia zijn de harde buiken weer afgenomen? Fijn dat je moeder je helpt met de kinderen.
  donderdag 17 december 2015 @ 21:16:28 #75
220609 Nouk84
pi_158315864
Welkom Ophelia!! *O* Hopelijk geen bloed meer gezien..

Ik begin lichtjes bubbels te voelen in m'n buik O+
pi_158318582
Oh nouk wat leuk en vroeg al O+

Ik voel vandaag ineens in allebei mijn borsten een soort van schijf zitten in de onderkant. Is dat iets hormonaals of melkklieren of zo, of moet ik er naar laten kijken?
Ik vraag het sowieso volgende week ook de vk
  donderdag 17 december 2015 @ 22:45:08 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158318682
Voorbereiding op koe zijn straks :D

Groeit maar door ook, gelukkig inmiddels minder pijnlijk.
Ik had dat al vanaf week drie ofzo. Mijn man is er blij mee en op werk maken de mannen er ook grapjes over :') :+
pi_158319006
Ik heb vanmiddag toch de vk maar even gebeld, want het bleef rommelig in mijn buik en mijn rug en villen begonnen ook gezellig mee te doen. Ik mocht even langskomen. Hartje van de baby klonk prima en buik was inderdaad lekker gespannen. Ook al een centimeter ontsluiting, maar of dat van de harde buiken van vandaag komt of dat ik dat gewoon al een tijd had (dat is mogelijk ivm derde zwangerschap blijkbaar) dat kon ze niet zeggen natuurlijk. Moest ook over een stokje plassen om eventuele bacteriën in mijn urine te ontdekken en daar leek wel wat mee te zijn, dus morgen even urine brengen naar de huisarts. Waarschijnlijk dus een blaasontsteking en vandaar de harde buiken. Als er weer regelmaat in komt moet ik weer bellen.
Door het gewroet nu wel beetje gevoelig allemaal, maar ik ben blij dat het met baby iig goed gaat O+.

Ophelia welkom *O*
pi_158323253
Welkom Ophelia!

Ik heb maandag mijn eerste echo, maar ik twijfel of ik vandaag de VK zal bellen, misschien kunnen ze mijn zorgen wegnemen.. gisteravond beetje roze bij het afvegen, maar vanochtend helderrode druppels.. Ik heb nu een inlegkruisje, zodat ik goed kan zien of er nog meer komt. Ik schrok me rot toen ik opeens helderrood wc papier had ;(
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:17:16 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158323311
Sowieso even bellen Miezziej, je schrikt je inderdaad rot maar het kan zoveel onschuldigs zijn.... Je vk kan je hopelijk geruststellen.
pi_158323360
Welkom Ophelia *O*

Ik hoop dat het vals alarm is Miez en dat je vandaag terrecht kan. Maandag is ver weg als je ongerust bent.

Sicillia, alles rustig gebleven afgelopen nacht?

Seth, beterschap met peutertje, griepje te pakken? Mijn vriend komt pas 30 decembert huis, dus wederom geen kerst samen.

Ik zou vandaag weer een versie krijgen want meneer lag weer verkeerd. Heb het gevoel dat hij constant draait, hij ligt nu weer anders dan gisteren maar kan het ook mis hebben. Alleen mijn dochter is gevallen gisteren avond en heeft haar sleutelbeen gebroken, en ben nu al meer dan 24 uur wakker en kan geen oppas vinden. Straks word ik gebeld of de afspraak verzet kan worden. En dan hoop ik wat bijslapen :P
pi_158323505
Je mag altijd bellen he Miez als je ongerust bent. Telkens als je het uitstelt zal je verloskundige achteraf zeggen dat je gewoon had moeten bellen!

Ophelia welkom!! *O*

Sicilia, goed dat je toch even aan de bel hebt getrokken! Is het nu wel wat rustiger weer?

Jeetje Xanteh, haar sleutelbeen! Dat is heftig! Ik hoop dat je tijd kunt vinden om even bij te slapen, dat klinkt als een pittig dagje!
pi_158323788
Miezziej hopelijk is het een gesprongen adertje ofzo :* wat een onzekerheid. Gewoon bellen naar de vk hoor.

Xanteh dat klinkt als een hele vermoeiende 24 uur. Hopelijk kan je snel bij slapen. Hoe is het met je dochtertje? Heeft ze veel pijn?
pi_158324584
Ik heb net gebeld, ik mag langskomen. Om 11 uur al. Ik heb een collega in vertrouwen genomen zodat in ieder geval iemand van het team het weet.
Het bloeden is minder maar nog niet gestopt.

Mijn vriend heeft vandaag avonddienst en kan dus gelukkig met mij mee naar de VK. Ik ben blij dat ik niet alleen hoef te gaan.
  vrijdag 18 december 2015 @ 10:26:15 #85
52229 Chanty
pi_158324624
Goed dat je gebeld hebt, ik duim voor goed nieuws :*
pi_158325040
Ow wat spannend Miezziej! Goed dat je gebeld hebt en hopelijk heb je zo een mooie echo O+

Hier nog steeds gerommel, maar niks regelmatigs gelukkig. Vanmiddag bellen voor uitslag van het urineonderzoek. Ben benieuwd.
pi_158325453
Meld met knipper van 6,5 week O+
en volgende week mag ik weer kijken *O*
pi_158325632
Jaaa knipper voor Fieder *O* Gefeliciteerd!
pi_158325929
Spannend miezziej!! Ik duim voor een knipper en dat het bloeden snel stopt.

Fieder *O* gefeliciteerd met je knipper!!
Waarom mag je volgende week weer? Wel fijn zeg! :)
pi_158326312
Verse zwangeren van harte welkom! Leuk zoveel streepjes O+

Miezziej, fijn dat je snel terecht kan, hopelijk goed nieuws!

Xanteh, wat zielig voor je dochter!

Sicilia, hopelijk snel duidelijkheid over de blaasontsteking. Is het nu weer wat rustiger of blijft het zo bezig?

Hier zo deel 2 van de 20w echo, hopelijk kunnen ze nu beide babies goed in beeld krijgen... Daarna nog controle bij de gyn maar ik verwacht niets bijzonders.
pi_158326407
Succes Miezziej!

Xanteh, wat vervelend zeg! Dat heeft ook een lange nasleep of niet? Kan je man wat meer thuis zijn de komende tijd of lukt het allemaal wel zo?

Welkom Fieder! *O*

De vk is gisteren nog langsgeweest en minimuppet doet het prima :) Toen ik rust nam werd ze ook wat drukker en ze lag ook met haar hoofd boven, dus waarschijnlijk bewoog ze meer naar binnen waardoor ik haar minder voelde. Ze zei ook nog dat als ik had gebeld dat het niet meer nodig was ze alsnog was gekomen, want ik moest gewoon gerustgesteld worden O+
pi_158326558
Welkom nieuwe zwangeren! En ik duim met je mee Miez!

Hebben jullie ervaring met duizeligheid? Ik ging gisteren bijna van mijn stokje op het werk. Het zweet brak me ineens aan alle kanten uit, mijn rug en voorhoofd waren kletsnat, en ik merkte dat ik te weinig zuurstof kreeg. Niet echt prettig dus. Heb de collega's naast me verteld dat ik kon gaan flauwvallen dus die hielden me wel in de gaten.

Ik denk dat het vermoeidheid was. Ik was niet aan het hyperventileren want ik kon rustig blijven ademhalen, maar het was wel eng. De rest van de dag ook nog behoorlijk duizelig geweest en vannacht 11 uur geslapen...
pi_158327055
Miezziej ik hoop dat je net een Knipper hebt kunnen zien met de echo.

Fieder gefeliciteerd en welkom.

Xanteh, ahh wat sneu voor je dochtertje, heeft zij er veel pijn aan?
Is het nog gelukt met oppas, zodat je wat bij kon slapen?

Madivi hopelijk lukt het nu wel om alles goed in beeld te krijgen.

Luna klinkt niet fijn, ik heb het een keer gehad toen ik veel teveel gedaan had.
pi_158327326
Fieder *O*
Home is where the O+ is...
pi_158327416
Tot nu toe zit alles gelukkig goed. Wel ben ik minder lang zwanger dan gedacht, misschien een late eisprong ofzo. Ongeveer 5,5 week nu.
In het begin zag ik maar niets dus ik voelde me een beetje ongerust worden.. en toen zag ik opeens iets knipperen. Baby doet het!

Er zit nog een stolsel in mijn baarmoeder dus het kan zijn dat ik een dezer dagen nog wat bloedverlies heb. Ze zag op het condoom ook wat bloed, maar zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het vaker voorkomt. Ik moet het nu gewoon in de gaten houden.

Het lijkt nu gelukkig gestopt te zijn. We hebben ook een foto meegekregen, maar ik zie er niet echt iets in :@ :P ik ben blij dat ik ben gegaan en niet het hele weekend heb zitten stressen.
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:49:15 #96
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_158328051
Miezziej, gelukkig is alles goed! En je hebt wat kunnen zien *O*
Maar 5,5 week pas dus, en wat dacht je zelf dan??

Het was dus een inwendige echo (standaard voor de 10 weken las ik ergens?), was dat erg onprettig?
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:51:07 #97
52229 Chanty
pi_158328089
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:36 schreef lunamatic het volgende:

Hebben jullie ervaring met duizeligheid? Ik ging gisteren bijna van mijn stokje op het werk. Het zweet brak me ineens aan alle kanten uit, mijn rug en voorhoofd waren kletsnat, en ik merkte dat ik te weinig zuurstof kreeg. Niet echt prettig dus. Heb de collega's naast me verteld dat ik kon gaan flauwvallen dus die hielden me wel in de gaten.

Ik denk dat het vermoeidheid was. Ik was niet aan het hyperventileren want ik kon rustig blijven ademhalen, maar het was wel eng. De rest van de dag ook nog behoorlijk duizelig geweest en vannacht 11 uur geslapen...
Ja ik heb het ook een paar keer gehad, waarschijnlijk plotselinge daling van de bloeddruk. Ik merk het nu vaak doordat ik trek heb in iets zouts. En gisteren had ik het ook maar volgens mij was dat het gevolg van lang staan icm warmte.
pi_158328138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:49 schreef Queens het volgende:

Het was dus een inwendige echo (standaard voor de 10 weken las ik ergens?), was dat erg onprettig?
Ik dacht zelf ongeveer 7,5 week (eerste dag laatste menstruatie was 25 oktober).

Ik vond het niet onprettig. Het was eerst wel even zoeken en ik moest een beetje op mijn buik drukken. Baby is natuurlijk erg klein (ongeveer 5mm staat op mijn foto :9) en leek wel alsof hij verstoppertje aan het spelen was... Toen voelde ik wel een beetje dat dat ding tegen mijn baarmoedermond aan zat, maar het deed geen pijn o.i.d.
Voor een eerste inwendig onderzoek ooit vond ik het heel erg meevallen :P
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:55:53 #99
52229 Chanty
pi_158328167
Miez wat fijn lekker door broeden *O* En Fieder ook een knipper *O*

Inwendig voor de 10 wk is niet perse standaard queens. Volgens mij verschilt het per praktijk. De mijne probeert altijd eerst uitwendig :) en als je gewoon ontspant voel je er niks van, piemel paste er ook immers in :P de eerste keer geneer je je nog wat maar ook dat is snel over. Als je gaat bevallen gaan er nou eenmaal nog meer mensen in de doos kijken en wroeten, zeker als je medisch wordt :P
pi_158328278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:36 schreef lunamatic het volgende:

Ik herken het ook en bij mij was het idd mijn bloeddruk. Iets zouts eten en zoets drinken hielp wel goed bij me, dus ik had gewoon altijd een flesje ranja bij me en een hartige Sultana.

Wat fijn miezziej!

Hier ook gewoon uitwendige echo's gehad voor de 10 weken :) Bij ons proberen ze eerst uitwendig en als dat niet lukt wijken ze pas uit.
pi_158328322
Owja, toen ik belde had de vk al gezegd dat het een inwendige echo wordt, standaard op de praktijk daar denk ik.
Ze legde goed uit wat ze ging doen en liet mij van te voren ook het apparaat zien en hoever het naar binnen zou gaan etc.

Ik vind een wax beschamender :+ (dat heb ik een aantal keren laten doen).

SPOILER: mijn stipje O+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:10:52 #102
206877 Queens
pi_158328471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:55 schreef Chanty het volgende:
Miez wat fijn lekker door broeden *O* En Fieder ook een knipper *O*

Inwendig voor de 10 wk is niet perse standaard queens. Volgens mij verschilt het per praktijk. De mijne probeert altijd eerst uitwendig :) en als je gewoon ontspant voel je er niks van, piemel paste er ook immers in :P de eerste keer geneer je je nog wat maar ook dat is snel over. Als je gaat bevallen gaan er nou eenmaal nog meer mensen in de doos kijken en wroeten, zeker als je medisch wordt :P
:D
pi_158328943
Wat fijn dat je een knipper hebt gezien Miez!
pi_158329272
Miezziej, fijn dat je langs kon en een mooie knipper zag!

Ik vond inwendige echo's weinig spannend. Bij de eerste had ik een placenta die mogelijk de uitgang blokkeerde, dus heb er een aantal gehad. Enige opmerkelijke was de temperatuur, ding is koud en dat maak je niet zo vaak mee daaro _O-

Dot, lief dat de VK uberhaupt was gekomen, fijn dat alles goed is!

En verder niets onthouden, maar bijna vakantie :)
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:11:40 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158329645
Knippers voor Miezziej én Fieder!! O+ *O*

En Xanteh, beterschap voor je dochter :o Wat sneu!

Mijn peutertje ligt met koorts op de grond te dweilen onder een dekentje, en wilde dat ik ook onder een dekentje op de bank ging. Nou, okay! :D
En nu zingt ze Sinterklaasliedjes voor me O+
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:55:08 #106
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158330740
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:49 schreef Queens het volgende:

Ik vond het geen pijn doen, maar wel heel vervelend dat een wildvreemde met een *ding* zo diep in mij aan het wroeten was. Zou het nooit meer toestaan, dus de kunst is nu niet zwanger te raken, dan hoeft het ook niet. :P
pi_158330909
*O* miezziej een mooie knipper!
Gelukkig maar. En dat je wat terug gezet bent is dan maar bijzaak. Een knipper is een knipper O+
pi_158332410
Leuk zo'n prille echo!

Inwendige echo valt idd erg mee, ze gebruiken gewoon gel en zijn heel voorzichtig. T voelt idd alleen wat gênant.

Nou ik kom even erg balen, ze konden de hartkamers van één baby niet goed zien dus moet volgende week wéér. :{ Deze keer wordt het door een arts gedaan.

Verder voor begin januari afspraak voor de glucosetolerantietest, daar zie ik echt tegenop. :X
pi_158332632
FIEDER! Dat heb je weer snel gefikst zeg! Reuzespannend, fijn dat je iig al een goeie start hebt zeg, gefeliciteerd. *O*

En miez ook goed nieuws, een knipper! Echt een opluchting.

Hier vandaag weer controle gehad, was echt weer zo zenuwachtig! Ze kon het hartje ook niet vinden en toen werd ik echt nerveus. Even snel geechood en hij doet het nog! Yes! Nu 14+3, ik denk komende week maar eens op werk vertellen enzo! *O*
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:13:03 #110
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158332642
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:01 schreef Madivi het volgende:
Leuk zo'n prille echo!

Inwendige echo valt idd erg mee, ze gebruiken gewoon gel en zijn heel voorzichtig. T voelt idd alleen wat gênant.

Nou ik kom even erg balen, ze konden de hartkamers van één baby niet goed zien dus moet volgende week wéér. :{ Deze keer wordt het door een arts gedaan.

Verder voor begin januari afspraak voor de glucosetolerantietest, daar zie ik echt tegenop. :X
Vervelend dat je nu weer een keer terug moet! Nu al eigenwijze baby's ;)
Ik vond de glucosetolerantietest heel erg meevallen. (Op de prikken na... Ik ben niet zo'n held met naalden).
pi_158333071
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:13 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Vervelend dat je nu weer een keer terug moet! Nu al eigenwijze baby's ;)
Ik vond de glucosetolerantietest heel erg meevallen. (Op de prikken na... Ik ben niet zo'n held met naalden).
Gelukkig, das goed te horen. Ik hoor wel mensen over overgeven en helemaal onwel worden. Vind het allemaal zo medisch de zwangerschap en ziekenhuiscontroles, niet echt "roze wolkig". Maar dat zullen ook wel hormonen zijn...

Ze zijn idd eigenwijze mannetjes, liggen al heel hoog en wisselen steeds van "laagste plek". Helft van de tijd waren de echoscopistes aan het zoeken bij welke baby het lichaamsdeel hoorde haha. :D
pi_158333226
Fieder, wat fijn! *O* Gefeliciteerd!!! O+

Ja dat is dan een lange zit he Madivi :D Glucosetest heb ik nooit hoeven doen gelukkig, alleen 2x bloedprikken (nuchter en na ontbijt). Vervelend dat je nog een keer terug moet komen.
pi_158334116
Fieder, gefeliciteerd!! En Miez, fijn dat het loos alarm was!

Mijn VK kan vanaf een week of 7 uitwendige echo's doen.

Mn ogen zijn lek! Echt, pffff. Ik jank om alles :') Vandaag weer gaan werken, nu moehoehoehoe. Bweuh.
pi_158334559
Miez en fieder wat fijn van de knippers!

Ik draai mijn hand niet om voor inwendige echo's. Ik heb er al zo veel gehad dat ik uit moet kijken dat ik niet meteen mijn broek laat zakken als ik een witte jas zie.

Madivi wat balen dat ze weer het hartje niet goed konden zien.
pi_158334604
Svane wat fijn dat je de knipper weer gezien hebt! *O*

Miezziej, fijn dat alles goed is met je beeb. Wel jammer dat je minder lang zwanger bent dan je dacht...duurt het eerste trimester nog langer...

Fieder welkom!

Ik las nog iets over een eigenwijze tweeling O+

Glucosetest moest ik in mijn eerste zwangerschap. Weinig moeite mee gehad eigenlijk, alleen dat wachten duurde zooooo lang!
pi_158335198
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:45 schreef Arja het volgende:
Miez en fieder wat fijn van de knippers!
Ik draai mijn hand niet om voor inwendige echo's. Ik heb er al zo veel gehad dat ik uit moet kijken dat ik niet meteen mijn broek laat zakken als ik een witte jas zie.

Madivi wat balen dat ze weer het hartje niet goed konden zien.

Fijne geruststelling Miezziej! Ik had in het begin ook een stolseltje nog zitten, vond het zelf wel een geruststelling om te weten waar het bloedverlies de dagen erna vandaan kwam, hoop dat dat voor jou ook scheelt qua zorgen :)

Fieder, welkom!

Madivi, vervelend dat je weer terug moet, hopelijk liggen ze er dan wel goed voor! Je eigenwijze mannetjes O+

Jeetje, schrikken als ze het hartje niet gelijk kunnen vinden Svane.. Gelukkig helemaal goed *O*

En ik ben thuis, eindelijk! Ontzettend drukke en lange week gehad, maar alles wat moest is gelukt en gedaan. Echt een last van m'n schouders, de invulling van de komende tijd t/m de bevalling hing er vanaf en het lijkt erop dat het gaat lukken zoals ik/we vooraf hadden bedacht qua ideale planning (studie). Kan wel janken van opluchting nu, even nadenken hoe ontspannen ook alweer ging :+ En ook bizar, vandaag laatste werkdag voor de vakantie en daarna begint mijn laatste maand (oké, vijf weken) voor verlof :o
pi_158335724
Miezziej wat fijn dat je een Knipper hebt, kan maar zo zijn dat je de volgende keer weer verder wordt gezet, met deze termijn is het nog heel lastig meten.

Svane fijn dat je nog even een echo kreeg, al is de reden wel even flink stressen.

Madivi wat een eigenwijsjes O+ O+

Onomatopee, oh het aftellen kan beginnen!

Marjolijntje rustig aan doen het weekend en hopelijk kan je een beetje bijtanken.

Lb beterschap voor je peutertje.

Bij mijn peutertje is de koorts gezakt, maar sinds gisteren zit hij onder de vlekjes :{ en erg verkouden. Vanmiddag toch maar even overlegd met de huisarts, want volgende week zijn ze gesloten, al ben ik nog niet van plan om te bevallen, is toch wel fijn om te weten of het kwaad kan voor de buikbaby. Maar ze dacht aan een virus met daarbij huiduitslag.
pi_158335799
Miezz wat fijn! Hopelijk stopt het bloed snel nu!

Fieder gefeliciteerd!! O+

Ono wat fijn dat je deze week goed doorgekomen bent! Afvinken die handel!

Zo...
Vakantie! Das het leuke van het onderwijs ;) Nu lekker 2 weken vrij.
En daarna nog 5 officiële weken tot mijn verlof, maar daarin gaan we dus per dag bekijken of ik er kan zijn en wat ik dan ga doen.

Voelde meneer dit keer voor het eerst bovenin mijn buik! Dus denk dat hij ineens het licht zag en toch andersom draaide... Hoewel ik hem net weer onderin voelde. Wel een verschil dus met eigenwijze dame die altijd in stuit bleef liggen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158336382
Bedankt voor jullie reacties :s)
Ik vind het ook wel jammer dat ik wat teruggezet ben, ik vind het al zo lang duren! Maar ik denk dat het wel ongeveer klopt, want op 29 november had ik een heel licht streepje en op 1 december was deze duidelijker.

Voor iedereen die vakantie heeft: geniet ervan! *O*
pi_158337679
Fieder *O*

Miez *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:01 schreef LadyBlack het volgende:

Succes met tandenpoetsen de komende weken he :*

*O* JE BENT NAMELIJK ZWANGER!!!!! *O*
Dat je dat nog weet! :D O+
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:59:32 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158338366
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat je dat nog weet! :D O+
Haha ja man ik vond t zo sneu voor je :')
pi_158338706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:23 schreef Fieder het volgende:
Meld met knipper van 6,5 week O+
en volgende week mag ik weer kijken *O*
FIEDER! *O* *O* Hiep hoi!
pi_158341691
Jaaaa, Fieder *O* Gefeliciteerd met je knippertje <3

En Miezziej ook! Supertof!
pi_158342537
Gefeliciteerd met jullie knipper Fieder, wat een opluchting!
E.
pi_158343404
Gefeliciteerd met de knippers Fieder en Miezziej, wat fijn!! *O*
pi_158343518
Fijn van de goede echo Miezziej!

Ik heb toch geen blaasontsteking waarschijnlijk. Nog even de kweek afwachten. Harde buiken zijn vandaag al een stuk minder gelukkig *O*
pi_158350504
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren en mooie echo's heb ik gezien!
Wij hebben gisteren een geslachtsbepalings echo gedaan en hebben een beste piemel gezien :D
pi_158351656
Een jongetje voor Kiwi *O*

[ Bericht 36% gewijzigd door elamanilo op 19-12-2015 11:21:41 ]
pi_158352163
Een jongentje voor kiwi *O*

Sicilia waarschijnlijk geen blaasontsteking dus. Gelukkig zijn de harde buiken een stuk minder. Misschien toch wat meer rust pakken
pi_158352580
Kiwi een jongetje O+

Sicilia fijn dat het geen blaasontsteking is.
pi_158361454
Yoyo, hoe gaat het hier? Kiwi, wat heerlijk, een jochie O+ .

Ik zit maar gewoon een beetje de tijd uit.
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:55:51 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158363920
Kiwi :D! Leuk hoor! *G*

Oh en jongens ik heb een nieuw huis: een suuuuuperzacht lekker warm vest van bonprix. Ik denk dat ik m nooit meer uit doe! O+
pi_158364892
Kiwi een jongetje O+

Oh die ziet er heerlijk uit LB!
Hoe zijn de mouwen? Ik heb nu 3 dingen van BonPrix 2de hands en allemaal zijn het best kort vallende mouwen! Mijn marktplaats winterjas dus helaas ook :')
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:36:00 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158365271
Nou ik heb een maat 36/38 gekocht (in de hoop dat ik m vooral ook na de zwangerschap nog aan kan oO< ) en het valt me alles mee! Maar er zitten dan ook van die boorden met duimsgaten in _O_
pi_158366687
Sicilia, fijn dat je buik weer rustiger is!

En een mannetje voor Kiwi, leuk!

Ladyblack, die ziet er lekker warm uit. Ik draag laatste weken liefst elke dag dit vest, zo heerlijk warm!

zaterdag 19 december 2015 @ 23:48:42 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158369604
Vandaag feestje gehad, nichtje van 4 ging weg en gaf me naast een knuffel ook een kus op mijn buik, voor de baby.
Zooooo lief O+ O+ O+
pi_158373667
Ik heb al een paar keer dat vest van LB weggeklikt, nu moet ik misschien toch.... Hij lijkt me echt O+ O+

Groofsken hoe staat het met je misselijkheid?
Ik merk nu zelf dat ik van zo'n 10x per dag spugen ineens binnen 2 weken naar een paar keer in de week spugen ben gegaan. Nu pas merk ik hoeveel energie het me kostte. Ellende.

Grappig trouwens, veel meiden die nu zus worden van een broertje! :D :D :D
pi_158373772
Net weer een beetje bloed verloren nadat ik naar de wc was geweest (voor nr 2 :@). Denk dat ik er maar aan moet wennen dat mijn baarmoeder supergevoelig is ofzo.
Om mijn zorgen een beetje te delen en niet meer geheimzinnig te doen hebben we het gister aan mijn schoonmoeder verteld. Meteen een toespraak over wat ik niet mag eten en doen :+. Denk dat bij haar de miskraam van mijn schoonzus ook nog wel vers in het geheugen zit. Ze is er in ieder geval superblij mee en zegt dat ik positief moet denken omdat dat beter is voor de baby :P
pi_158373865
Idd kiwi! Heel veel broertjes voor de meisjes hier!

Mijn meisje is redelijk 'one of the guys' dus benoemt dagelijks wat van haar speelgoed of kleding straks voor hem is :D

Hm vervelend miez steeds bloedverlies! Hopelijk stopt dat snel!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158374346
Vervelend miez dat bloedverlies. Wel fijn om te kunnen delen met anderen waar je je zo'n zorgen om maakt!
Haha lief Lamb, onze dochter is met vlagen erg met de baby bezig, prima ook. Een zwangerschap duurt erg lang als je 2,5 bent :s)
pi_158374505
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 08:55 schreef Lamb29 het volgende:
Idd kiwi! Heel veel broertjes voor de meisjes hier!

Mijn meisje is redelijk 'one of the guys' dus benoemt dagelijks wat van haar speelgoed of kleding straks voor hem is :D

Hm vervelend miez steeds bloedverlies! Hopelijk stopt dat snel!
:D Zo leuk lijkt me dat, als je al een grote hebt die zo mee kan leven, lief O+ Enneh, fijn dat jij ook al af kan tellen tot verlof, die twee weken vakantie helpen wel he :)

Miezziej, vervelend van het bloedverlies! Fijn dat je het nu een beetje kan delen om je heen iig.

Verder niet echt meer wat onthouden (hoewel, ik zag vesten om in te wonen ;)) want laatste wasjes, koffer inpakken en op vakantie *O* Hopelijk veel extra vitamine D straks, las dat de baby nu licht kan zien door de baarmoeder heen :D
pi_158374729
Geniet van je vakantie! Waar ga je heen??

Bijzonder hè dat ze al kunnen horen en zien! Zo mooi idee

Ja super tof hoe ze meeleeft! Broertje wordt overladen met knuffels en dat gezichtje als ze hem voelt is echt onbetaalbaar.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158375499
Die vesten O+ die zien er echt heerlijk uit!!

Molo wat super lief van je nichtje O+ kinderen zijn zo heerlijk eerlijk en spontaan he O+

Kiwi jeetje wist niet dat je zoveel moest spugen. Snap dat dat veel energie kost. Gelukkig is het al minder nou maar hopen dat het snel helemaal over is.

Miezziej dat is vervelend zeg. Zou dat bloeden nog van het stolsel komen wat de vk gezien had?
Mag je morgen eigenlijk nog op je afspraak komen of heb je afgelopen week ook gelijk je intake gehad?

Ono ik ben jaloers!!! Geniet van je vakantie ^O^

Mijn beste vriendin appte net dat ze van mijn schoonmoeder gehoord heeft dat ik zwanger ben :( nou ben ik heel boos en verdrietig want ik had het haar zelf willen vertellen na de echo. Mijn vriendin heeft vandeweek te horen gekregen dat haar vader uitgezaaide longkanker heeft en daarom wilde ik nog even wachten. En sws vind ik het niet aan mijn schoonouders om het aan andere te vertellen }:|
Kan wel merken dat ik zwanger ben want ik moest er heel erg om huilen :7 Hallo hormonen
pi_158376080
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 11:33 schreef ikke_84 het volgende:
Die vesten O+ die zien er echt heerlijk uit!!

Molo wat super lief van je nichtje O+ kinderen zijn zo heerlijk eerlijk en spontaan he O+

Kiwi jeetje wist niet dat je zoveel moest spugen. Snap dat dat veel energie kost. Gelukkig is het al minder nou maar hopen dat het snel helemaal over is.

Miezziej dat is vervelend zeg. Zou dat bloeden nog van het stolsel komen wat de vk gezien had?
Mag je morgen eigenlijk nog op je afspraak komen of heb je afgelopen week ook gelijk je intake gehad?

Ono ik ben jaloers!!! Geniet van je vakantie ^O^

Mijn beste vriendin appte net dat ze van mijn schoonmoeder gehoord heeft dat ik zwanger ben :( nou ben ik heel boos en verdrietig want ik had het haar zelf willen vertellen na de echo. Mijn vriendin heeft vandeweek te horen gekregen dat haar vader uitgezaaide longkanker heeft en daarom wilde ik nog even wachten. En sws vind ik het niet aan mijn schoonouders om het aan andere te vertellen }:|
Kan wel merken dat ik zwanger ben want ik moest er heel erg om huilen :7 Hallo hormonen
Geeft niks, heb er ook weinig over gezegd hier. Vorige zzwangerschap ging het precies zo, dus wat dat betreft erg herkenbaar weer. Gelukkig is het nu stukken beter en hopelijk is het idd gewoon verdwenen straks!

En ik vind je schoonmoeder stom. Gewoon stom.
pi_158376405
Poeh, van dat bloedverlies zou ik ook wakker liggen. Dat is toch niet fijn. Hopelijk is het niks en hoort het er gewoon bij voor jou.

Kiwi, ik wist ook niet dat je zo ziek was ervan. Hoe ver ben je n u?

Zelf heb ik al een paar weken een goede balans kwa misselijkheid overdag. De avonden bleven zwaar. Ik hoefde overigens niet zozeer te spugen, maar voelde me nonstop ziek/ beroerd. De laatste dagen heb ik steeds van die momenten dat ik denk: 'het gaat volgens mij beter', maar ik durf nog niet te stoppen met de emesafene. Ik heb nog voor 2 weken, en daarna hoop ik dat ik geen nieuwe lading meer nodig heb. Als ik af mag gaan op de vorige zwangerschappen, dan zou het dan ongeveer voorbij moeten zijn.

Ik wacht nu rustig op de uitslag van de NIPT en hoop daarna te mogen gaan genieten op alle fronten O+ . (Rustig, met kleine momenten van spanning en zorgen ;) )
pi_158377080
Jongetje voor Kiwi *O*

En wat een lekkere vesten! Ik ben weer op het punt in de zwangerschap beland waarbij ik het continu bloedheet heb, dus die vesten zouden voor mij nu veel te warm zijn, maar ze zien er heerlijk zacht uit :D

Vervelend van de misselijkheid zeg! Hoop met jullie mee dat dat snel over is. Ik ben in het eerste trimester wel flink misselijk geweest, maar heb er nooit van hoeven spugen gelukkig (spugen is echt mijn fobie en grootste angst dus dat lijkt mij echt hel!).
Sterkte :*

Bluh ik ben ziekjes. Maag is helemaal de weg kwijt. Heb alleen wat druiven gegeten en wat water gedronken vandaag, ben bang dat ik meer niet binnen ga houden. En de harde buiken komen nu ook weer terug. Hoop dat vriend vandaag op tijd stopt met klussen, ik wil naar bed!
pi_158377492
Geniet van je vakantie ono! :D

Wat stom van je schoonmoeder Ikke. Ik zou dat ook echt niet leuk vinden.

Op de 21e zou ik alleen een echo hebben en op de 24e echt een intakegesprek. De echo van de 21e gaat nu niet meer door. Ik mag 4 januari weer, ik kan niet wachten! Ik probeer die beetjes bloed te negeren, maar ik vind het lastig. Ik ben tot nu toe helemaal niet goed in zwanger zijn ;(
pi_158377844
Even gauw, nu 16+5 Groofsken!
pi_158377912
Ik vergeet helemaal op Miezziej en ikke te reageren!

Miezziej dat bloedverlies is ook echt niet tof! Is het al gestopt met bloeden nu? Ik snap je zenuwen hoor, het is ook super spannend allemaal! Zo een goede echo is natuurlijk heel fijn, maar heeft helaas geen garanties. Sterkte :*

Ikke wat gemeen van je schoonmoeder! Waarom doet ze zoiets?! Snapt je vriendin waarom jij zelf nog niks gezegd had?
pi_158379135
Dat vest ziet er geweldig uit, LB. Misschien moet ik er ook een...

Stom van je schoonmoeder zeg, ikke! Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Hoop dat je vriendin het wel begrijpt.

En miez, lijkt me ook helemaal niets, dat bloedverlies....

Mijn vriend is vandaag jarig en heeft besloten dat hij daarom niet hoeft te klussen. Ik vind het wel gezellig, eindelijk weer wat tijd voor elkaar!
  zondag 20 december 2015 @ 18:08:41 #151
52229 Chanty
pi_158385625
Miez je wilt ook helemaal geen bloed zien tijdens de zwangerschap, dat voelt zo verkeerd maar probeer vast te houden aan het goede nieuws en dat het helaas toch veel voorkomt zonder dat het betekent dat er iets mis is :*

Kiwi wat heftig zeg als je zo beroerd bent. En nog een *O* Voor je jommetje!

Sicilia beterschap :*

En ikke dat is ook gewoon stom van je schoonmoeder. Ik snap nooit hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets aan anderen te vertellen zolang de zwangere niet aangegeven heeft dat het openbaar mag. Het zou bij mij niet opkomen iig.
  zondag 20 december 2015 @ 20:12:27 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158388846
Jezus wat stom, heb je je schoonmoeder er op aangesproken? Ik zou flink pissig zijn, gezicht van beste vriendin als je het vertelt is priceless, daar moet je bij zijn als je het zélf vertelt -O-
pi_158390409
Ikke wat een rotstreek van je schoonmoeder, kan mij voorstellen dat je boos bent.

Hier de hele middag bezig geweest op zoek naar een eerste pakje en namen, score is 0 op dit moment -O-
  zondag 20 december 2015 @ 20:58:12 #154
52229 Chanty
pi_158390470
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 20:56 schreef Sethiwe het volgende:
Ikke wat een rotstreek van je schoonmoeder, kan mij voorstellen dat je boos bent.

Hier de hele middag bezig geweest op zoek naar een eerste pakje en namen, score is 0 op dit moment -O-
Euhhmmm euhmmm euhmmm... Ik wil geen paniek zaaien maar... Je bent al bijna uitgerekend :o je maakt het wel spannend. Geen naam lijkt me wel heel lastig
pi_158390477
Oh jee sethiwe, hebben jullie nog geen naam?
  zondag 20 december 2015 @ 21:02:04 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158390583
Jemig Ikke, daar zou ik ook bloedlink om worden :X

En Kiwi, wat rot zeg, blij dat je je inmiddels wat beter voelt!!

Sethiwe, hebben jullie al wel een shortlist? :D
  zondag 20 december 2015 @ 21:04:12 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158390651
Joh, er is geen enkel kind ooit naar school gegaan zonder naam. Zal wel goed komen ;)
  zondag 20 december 2015 @ 21:04:41 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158390669
En OMG volgens mij is mijn kind -ondanks alle statistieken over laat indalende tweede kinderen- aan het indalen :X ik voel steeds een enorm gewroet van een grote massa tegen mn blaas en onderkant :X

Hartstikke fijn natuurlijk, maar zo'n ongemakkelijk gevoel :') vooral op je werk, als je net in gesprek bent en dan daarna niet weet hóe snel je naar de plee moet rennen!!!
pi_158392759
:{ Wat lastig Seth! Hopelijk komt de naam snel ineens alsnog tevoorschijn!
Hier ook nog werkelijk geen idee (maar wel wat meer ruimte nog)

Ikke wat stom!!

LB wat een snelle dan!
Hier ook veel gefrommel heel laag onderin.. (Gelukkig een heel sterkte blaas)...
Donderdag naar de vk dus ben benieuwd.
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 20 december 2015 @ 22:03:55 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158392880
Mijn blaas bleek laatst voor het eerst echt niet zo heel sterk.... toen ik op de bank zat en moest niezen ;(

Ik houd het vooralsnog 's nachts wel uit zonder te hoeven plassen, maar dat houdt een dezer dagen ook op denk ik. Heb nu al een paar keer getwijfeld of ik eruit zou gaan als ik even wakker was geworden.
pi_158401385
Oei Sethiwe daar zou ik wel wat zenuwachtig van worden, nog geen naam hebben. Succes en dan maar hopen dat de baby nog even lekker blijft zitten!

LB dat zou lekker vlot zijn al! Mijn baby ligt wel al goed laag, maar kan nog alle kanten op geloof ik.

Ik ben aan het twijfelen wat ik moet doen. Gister was ik ziek. Buikgriepje ofzo en heel veel pijn in mijn handen/polsen en mijn benen. Maar vandaag lijkt dat weer helemaal over. Wel heb ik al sinds een uur of 4 hele scherpe, stekende pijn rechts onderin mijn buik en een soort weeën in mijn onderrug. Twijfel of ik gewoon naar mijn werk moet gaan. Hoef nog maar 3 weken en omdat ik gister ook al de hele dag stil heb gelegen heb ik best wel zin in een normale dag vandaag, maar mijn lijf lijkt het een beetje op te geven. Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat ook deze baby gewoon netjes blijft zitten tot een mooie termijn en dat het voorwerk er gewoon een beetje bijhoort, maar wil ook weer niet alle signalen negeren. What to do, what to do...
pi_158402130
Toch maar gaan werken, als het erger wordt ga ik gewoon weer naar huis.
pi_158402558
Gisteravond verder gezocht en nu hebben we in ieder geval een meisjesnaam die we beide leuk vinden. Een jongensnaam die ik heel leuk vindt en waar vriendlief nog over twijfelt maar wel leuk vindt, maar hopelijk niet meer als de kleine er is en een jongetje blijkt te zijn.

Sicilia rustig aan doen hoor, klinkt wel als veel gerommel. Herken wel dat ik nu meer voorwerk heb als bij eerste zwangerschap. Maar de combinatie met steken en rugweeen niet.

LB wat een vlot jongetje.
Ik geloof dat er hier ook een iets lager is gaan liggen, minder maagzuur de laatste dagen, maar wel iets vaker plassen, ach ja je kan ook niet alles hebben.
pi_158402604
Fijn dat er nu iig potentiële namen zijn Seth! Met welke termijn beviel je van je eerste?

LB! Al ingedaald! Overijverige zoon heb je daar! *)
  maandag 21 december 2015 @ 09:51:11 #165
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158402880
Sjonge dat was een druk weekend!
Nu nog maar 2 daagjes werken en dan vakantie. Heerlijk. ^O^

Ik weet niet of het bij ons verplicht is hoor Sethiwe, op de weegschaal bij onze vk. Maar ik wil het zelf graag in de gaten houden omdat ik van mezelf al genoeg mee sjouw. 
Hoe gaat t nu met je peuter? Al opgeknapt?

Vervelend Miezziej die onzekerheid. Ik heb tot een week of 9 ook last gehad van spotting, vooral als ik net naar de WC geweest was. Mijn bmm was gewoon super doorbloed. Hopelijk is het bij jou ook onschuldig en blijft de beeb lekker knipperen.

Xanteh, dat is echt een rotbreuk zo een sleutelbeen. Ze kunnen er weinig aan doen. Sterkte!

Inwendige echo vond ik niet vervelend Queens! Ze doen het ook dagelijks, dus ze hebben zoveel down unders gezien, daar kon ik me ook snel overheen zetten gelukkig.

Gaat t alweer beter Luna? En nog gefeliciteerd met je vriend he. 

Oh LB, jouw ukkie ook al ziek. Beterschap.

Svane, veel plezier met het vertellen op het werk he. Toevallig een kerstborrel deze week? Hihi.

Is ook niet leuk Ikke! Als mijn schoonmoeder dat zou doen, dan had ik dr de hele zwangerschap op zn minst niet meer willen spreken. :{w
We hebben wel bij alle opas en omas verteld om het voor zichzelf te houden, want ik wilde eerst mijn werk inlichten voordat het de wereld in ging.

Sicilia, goed naar je lijf luisteren he. Succes vandaag! En bij twijfel even de vk bellen, maar dat weet je natuurlijk al. :+

Donderdag moest ik naar de VK voor controle, en gelukkig, was maar 1 kg aangekomen!
Voor mijn gevoel was het al veel meer.
Knipper deed het ook goed, wat een mooi geluid blijft dat toch.
En… Gister voor het eerst echt zeker weten de baby gevoeld. Wauw. O+ O+ O+
Bloeddruk was ook nog goed, dus duimen dat het de komende 25 weken ook zo blijft.
Wil zo graag niet medisch worden…
En we hebben ook de knoop doorgehakt voor de namen. Ik zeg tegen man: mocht je niet met iets beters komen dan worden dit en dit de namen. Vond de namen nog tof ook *O*
  maandag 21 december 2015 @ 09:59:30 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158403005
Waarom zou je medisch kunnen worden denk je, knifty?
Gewicht ofzo?

Hier sinds een week een plopbuik, en (leuke) vrienden die er aan willen zitten _O-
  maandag 21 december 2015 @ 10:36:20 #167
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158403586
Ohhh!!! Nog even jompelen voor de nieuwe zwangere dames! *O* *O*

Molo, mij mijn eerste dochter ging mijn bd te hard omhoog vanaf 27 weken, was namelijk 100/140-150.
Ook zat ik niet lekker in mijn vel, iemand hoefde maar te vragen hoe het ging of ik huilde al.
Maar goed, vanwege de bd dus moeten stoppen met werken en overgedragen aan de gyn om ook te bevallen in het zkh.

Het lijkt mij zo bijzonder om mee te maken hoe het is om de natuur zijn gang te laten gaan.
Ik ben bij de eerste ingeleid, en dat ging heel vlot gelukkig. 4 uur na het infuus was de kleine meid er. Mijn lijf pakte het goed op, die weeen opwekkers. haha

Ik zou graag thuis willen bevallen mits dat verantwoord is.
Klinkt stom, maar ik zou ook eens willen meemaken hoe het is om rustig door te krijgen dat de weeen eraan komen enzo.
Dit word de 2e en de laatste, dus ik zet alles in. :9

Whehehe. een plopbuik. Dan bedoel je echt: hey ik zie een PLOP!!!! lol

[ Bericht 3% gewijzigd door kniftyhooker op 21-12-2015 10:37:27 (edit plopbuik van Molo) ]
  maandag 21 december 2015 @ 11:20:09 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158404599
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:36 schreef kniftyhooker het volgende:
Het lijkt mij zo bijzonder om mee te maken hoe het is om de natuur zijn gang te laten gaan.

Klinkt stom, maar ik zou ook eens willen meemaken hoe het is om rustig door te krijgen dat de weeen eraan komen enzo.
Klinkt heel herkenbaar hoor :Y ik heb dat ook. Geen grootse drama's bij de eerste, maar wel een wens voor een wat romantischer (begin van de) bevalling bij de tweede O+
pi_158405416
Hier net weer een echo gehad bij de gynaecoloog en weer een mooie knipper gezien! O+ Ik ben nu 8 weken en 3 dagen.
Volgende week dinsdag mogen we alweer terug voor de intake over prenataal onderzoek en dan krijgen we als het goed is weer een echo. Zo bijzonder allemaal.
  maandag 21 december 2015 @ 11:48:06 #170
206877 Queens
pi_158405419
Ikke, wat lullig zeg van je schoonmoeder :{w
Heb je haar daarop aangesproken? Ik vraag me echt af wat daar dan voor verklaring uitkomt...

Knifty, leuk dat je je baby hebt gevoeld! Hoeveel weken ben jij?

Ik heb vanochtend bij de eerste echo een kloppend hartje gezien, wat bizar!
Mijn vriend reageerde emotioneler dan ik haha, zo lief.
Ik had graag een foto willen maken van het moment dat ik daar lag (als bewijs voor mijn moeder, mocht ze denken dat ik haar in de maling neem :D ) maar we zijn het totaal vergeten 8)7
De volgende echo en intake is 18 januari, ik kom een dag daarvoor terug van vakantie dus dat is perfect!

Vanavond onze ouders inlichten *O* jankfestijn *O*
  maandag 21 december 2015 @ 11:48:58 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158405438
Knippertjes!! O+ Fijn Fien en Queens!!
pi_158406705
Superfijn Fien en Queens! En leuk, vertellen O+ O+
  maandag 21 december 2015 @ 12:40:13 #173
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158406750
Mooi he zo een knipper Queen. :)
Viel het je mee de echo, of was deze via je buik?

Ik ben nu 14+5, dus bijna 15 weken. Is wel vroeg om al wat te voelen vind ik, maar het was echt te laag om in mijn darmen te zitten. *O*
pi_158407066
Echt, zwangerschapsdementie ten top: een dag te vroeg voor controle bij de vk staan :D Er was ook iemand te laat dus we kwamen er pas achter toen ik al op het banktafelding lag :') Alles goed gelukkig en mevrouw is dus echt wat rustiger dan Stip. Die had altijd een hartslag van rond de 160 en deze baby zit telkens rond de 145 :o

Knippers voor Fien en Queens! *O*
  maandag 21 december 2015 @ 13:05:58 #175
220609 Nouk84
pi_158407513
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:40 schreef kniftyhooker het volgende:
Mooi he zo een knipper Queen. :)
Viel het je mee de echo, of was deze via je buik?

Ik ben nu 14+5, dus bijna 15 weken. Is wel vroeg om al wat te voelen vind ik, maar het was echt te laag om in mijn darmen te zitten. *O*
Ik ben nu 15+2 en ik heb ook vorige week 'bubbels' gevoeld. Ook wat vroeg, maar het waren echt niet mijn darmen inderdaad :) Sindsdien niet veel meer gevoeld, probeer er wel op te letten maar ja als er dan niets is...
  maandag 21 december 2015 @ 14:05:50 #176
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158409139
Phoe! dacht al, ze denken vast: ohh daar heb je er weer eentje. :9
Kan niet wachten tot ik het vaker voel. Zo genieten joh.
pi_158409151
knippers O+ heel bijzonder!
Leuk dat je het vanavond gaat vertellen Queens! Zo bijzonder om dat te doen.

Nouk, molo en knifty O+ een hartje zien op de echo is heel bijzonder maar als je je kindje gaat voelen dat is ook zn geweldig moment O+ fijn dat jullie het zo snel voelen, kan je er langer van genieten.

Sethiwe fijn dat je namen hebt :D spannend zeg zo op het laatste moment nog moeten zoeken.

Dot :D dat is echt zwangerschaps dementie haha
Fijn dat je wel terecht kon en dat je kleintje het goed doet.

Knifty hopelijk kan je thuis bevallen of het eerste deel iig thuis blijven. Lijkt mij ook heel bijzonder maar met weeën de auto in lijkt me dan weer minder romantisch :7
1 kilo erbij is heel netjes hoor. Ik heb die kilo er nu al bij zitten :')

Sicilia rustig aan doen hoor.

Mijn schoonmoeder heeft haar excuus aangeboden. Ze wist niet dat t nog geheim was.
Dat hebben we ook maar 10 x gezegd ofzo dus snap wel dat ze dat niet wist }:|
Dit hebben ze de vorige keer ook bij mijn schoonzus en zwager gedaan, dus dan denk je toch dat ze nu extra voorzichtig zijn...
Helaas is het niet meer terug te draaien.

Over 3,5 uur hebben we onze eerste echo. Mijn schoonzus zit me steeds bang te maken dat t een tweeling is :') ik begin m stiekem wel een beetje te knijpen :7
pi_158409261
Jeeeej voor de goede echo's en knippers!!!

Ik moest gisteren in de auto huilen achtereenvolgens omdat ik me zo blij voelde, omdat er een mooi liedje op de radio was en een zielig verhaal pver serious request.
En vervolgens moest ik huilen toen ik dit aan mijn moeder vertelde :')
pi_158409276
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 14:06 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft haar excuus aangeboden. Ze wist niet dat t nog geheim was.
Dat hebben we ook maar 10 x gezegd ofzo dus snap wel dat ze dat niet wist }:|
Dit hebben ze de vorige keer ook bij mijn schoonzus en zwager gedaan, dus dan denk je toch dat ze nu extra voorzichtig zijn...
Helaas is het niet meer terug te draaien.

Over 3,5 uur hebben we onze eerste echo. Mijn schoonzus zit me steeds bang te maken dat t een tweeling is :') ik begin m stiekem wel een beetje te knijpen :7
Gut wat suf van je schoonmoeder zeg, sommige mensen zijn ook echt niet te volgen....

hehe, ik heb vannacht gedroomd dat ik een tweeling kreeg, succes met wachten nog even ;)

En fijn voor de knippers *O*

Edit: Haha Arja, emotioneel incontinent. Ken het gevoel :')
pi_158409625
Knippers voot Fien en Queen *O* *O*

Grappig om dat verschil zo te merken he Dot! Ik heb vaker gehoord dat buikjongetjes een hogere hartslag hebben dan buikmeisjes, maar geen idee of dat feit of fabel is. Dochter zat altijd rond de 148 en beide zoons wel rond de 160, maar dat kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk.

Leuk he die eerste bewegingen voelen! Dat ga ik na deze zwangerschap het meest missen denk ik. Nooit meer de gezellige plopjes :'( maar ook noooooit meer knieën in mn ribben :D

Ahhh tranendal voor Arja, raar wat hormonen met je kunnen doen he?

Fijn zo een schoonmoeder Ikke :X en spannend de echo straks! Duimen voor een mooie knipper, of 2 of 3 ;)

Gelukkig toch namen gevonden Sethiwe!

Ik heb mijn werkdagje er weer op zitten. Wilde eigenlijk nog achter de naaimachine kruipen voor mijn webwinkeltje, maar de bank is toch een beter idee :)
pi_158409875
Knippers O+ & Buik bubbels O+
Gefeliciteerd met de goede echo's!!

Haha Dot! Fijn dat je toch terecht kon!

Mijn mellow jongetje laat eindelijk iets vaker van zich horen. Nog steeds niet met het geweld van zijn zus maar hoef iig al een dag of 3 niet de bewegingen te tellen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158411508
Svane, vorige keer was ik 10 dagen te laat, ga er nu ook een beetje vanuit dat dat weer zo is, lees hoop ik vooral.

Knifty, peutertje knapt weer aardig op, nog wel verkouden, maar vlekjes en bultjes trekken weg. Helaas ben ik nu zelf verkouden geworden.
Ik hoop voor je dat je deze keer niet medisch wordt en je thuis kan bevallen.

Xanteh hoe gaat het bij jou? Hoe is het met je dochter?

Sicilia klinkt als een goed plan om even uit te rusten op de bank.

Lb hoe is het met jou peutertje?

Queens fijn dat je een Knipper hartje zag en veel plezier met het vertellen.

Fien ook weer het hartje gezien en wat fijn dat dat snel weer kan.

Ikke succes met de echo en ben benieuwd!

Arja, fijn joh al die zwangerschapshormonen. Moet je nog steeds zoveel medicatie nemen, of mocht je er al mee stoppen?

Theeleuter ben benieuwd of je een voorspellende droom had.

Lamb fijn dat je meer bewegingen begint te voelen.

Dot had de verloskundige ook last van zwangerschapsdementie, dat ze je al wel hielp terwijl je niet aan de beurt was?

Nouk, Molo en Knifty oh zo bijzonder om leven in je buik te voelen O+
  maandag 21 december 2015 @ 15:38:28 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158411566
Ik voel nog niks bewegen hoor :D
Had vannacht alleen gedroomd dat ik schoppende baby had die zeer deed, maar bleek gewoon een overvolle blaas te zijn _O-

Ben wel super benieuwd ernaar hoe het voelt O+

Fijn dat iedereen zo goed gaat, druk topic zo! Voor mijn gevoel mega uitzonderlijk veel zwangeren op fok, maar kan toeval zijn. Ik volgde dit topic eigenlijk nooit, dus is puur gevoel :D
  maandag 21 december 2015 @ 15:39:38 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158411600
Oh plopbuik waar ik over schreef _O-
Verwarrend, ik bedoelde uitploppende buik, dus een babybuikje te zien, ipv mijn gewone vetlellen :P
  maandag 21 december 2015 @ 15:40:24 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158411621
Okeeeeee, volgens de verloskundige ligt ie in stuit :D :')

Zonder een enorme betweter te willen zijn heb ik er toch mn twijfels bij, maar vooruit. Over 2 weken weer groeiecho, dan zien we wel weer verder.

Peuter is eindelijk koortsvrij! Maar wegens nog wel verminderde energie staan er toch lekker filmpjes op :@ :')
  maandag 21 december 2015 @ 15:43:51 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158411699
Hopen dat mini nog net even de ruimte heeft om lekker te keren ^O^

En niks mis met even filmpjes man, niet zo streng doen :D
  maandag 21 december 2015 @ 15:45:02 #187
206877 Queens
pi_158411731
Bedankt allemaal!
Ik had trouwens 'gewoon' een uitwendige echo, het was meteen duidelijk te zien O+

Ikke, succes zo!!
  maandag 21 december 2015 @ 15:46:12 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158411758
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:45 schreef Queens het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik had trouwens 'gewoon' een uitwendige echo, het was meteen duidelijk te zien O+

Ikke, succes zo!!
Even een TR maken om je in de OP te mikken? :7
  maandag 21 december 2015 @ 15:47:35 #189
206877 Queens
pi_158411777
TR?? :?
  maandag 21 december 2015 @ 15:48:44 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158411796
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:47 schreef Queens het volgende:
TR?? :?
Topic report, aangezien alleen de modjes de OP nog kunnen wijzigen. Dat kan hendig sjiek via topic report (bovenaan staat 'rapporteer')
pi_158412619
Seth nee, deze hormonen zijn helemaal van mezelf :')

Lb
Stuit dat zou balen zijn, maar jouw moedergevoel heeft het vast bij het juiste eind.
pi_158412786
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:36 schreef kniftyhooker het volgende:

Ik zou graag thuis willen bevallen mits dat verantwoord is.
Daar geeft natuurlijk of thuis bevallen geen garanties voor, kan ik je vertellen 8-)
Bij de eerste direct heftige weeën, niks rustig aanrommelen met af en toe een wee. Ik snapte er niets van dat vrouwen met weeën tussendoor nog iets anders konden doen, er was bij mij geen tussendoor :) Uiteindelijk vanwege poepen in vruchtwater met volledige ontsluiting naar het ziekenhuis en daar alsnog aan het infuus vanwege wegblijvende persweeën.
Bij de tweede begon het met gebroken vliezen, met na een uur de eerste wee, die vervolgens ook direct elke 3 minuten kwamen. Dus ook nu weer geen rustige opbouw. Maar wel lekker thuis, dat vond ik heel fijn!
Gelukkig waren beide mannetjes er in 5,5 en 3,5 uur.
Nu reken ik weer op zo'n pittige, maar vrij vlotte bevalling en hopelijk kunnen we weer lekker thuis blijven!

Thuis bevallen gun ik iedereen die dat graag wil! O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 21 december 2015 @ 17:41:06 #193
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158414585
Dat is ook zo piekie, maar het zou wel de meest ideale manier zijn natuurlijk. Nog even de babywas strijken tussen de weeën. Whahaha.
pi_158414678
Bank werd bed :D Even heerlijk een uurtje geslapen. Met ruim 31 weken zwangerschap mag dat wel toch?! Ik ben daar altijd zooo slecht in, vind het zo super zonde van mijn tijd en word er meestal ook veel duffer van dan ik al was, maar had er even zin in vandaag! Schoonmoeder kwam vroeg thuis van haar werk en ik had niet zoveel zin om sociaal te moeten doen :@. Ga zo maar weer naar beneden, want vriend en de kindjes komen zo thuis :)
pi_158419987
Ben benieuwd LB.. Bij mij dacht de verloskundige dat ze goed lag maar doordat ik aangaf dat ik echt dacht dat het stuit was (toen 28wk bij O.) ging ze toch even kijken. Bleek ik gelijk te hebben.

Oh absoluut Sicilia! Zeker als ik al jou voorwerk lees!
Met mijn bijna 26 wk lig ik al weken regelmatig een uurtje te tukken.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158420215
We hebben een mooie knipper *O* O+
6+6 is de berekening nu, precies wat ik zelf ook dacht.

Sicilia natuurlijk mag dat. Lekker rustig aan doen hoor.

LB stuit zou idd balen zijn. Maar tijd zat nog dat hij draait toch.
Fijn dat je peuter weer wat beter is. Soms is het geoorloofd om lekker veel filmpjes te kijken.

Queens hoe reageerde iedereen?
pi_158420834
Ikke *O* voor je knipper!!

Ik heb volgende week de eerste echo

Sicilia lekker getukt :Z

Lb mijn K draaide nog snel een paar dagen voor de geplande ks :D

Queens, hoe ging het??
  maandag 21 december 2015 @ 21:01:11 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158420848
Alle nieuwe in de OP? *O*
pi_158421065
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:01 schreef Molo het volgende:
Ik wil nog even mijn eerste echo afwachten :)
  maandag 21 december 2015 @ 21:08:55 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158421182
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:06 schreef angelatje het volgende:

[..]

Ik wil nog even mijn eerste echo afwachten :)
Ok, begrijpelijk :Y
  maandag 21 december 2015 @ 22:12:34 #201
52229 Chanty
pi_158424247
Ik kom even jompelen voor alle goede echo's *O* *G* *O*
pi_158424461
Jaaa nog een knipper *O*
pi_158432675
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:01 schreef Molo het volgende:
Ik wacht ook de echo af. Nog 2 weekjes wachten....

*O* knipper voor ikke!
pi_158432758
Pff vandaag met peuter en een vriendin van me naar sprookjeswonderland in Enkhuizen. Maar voel er weinig voor met dit weer en vanmiddag code geel :X
pi_158432759
Gefeliciteerd met de knipper Ikke! Ga je toch nog een beetje voorlopen, we moeten wel synchroon bevallen hoor :+.

Gisteren en tot nu toe bloedvrij :D
Normaal zou ik vanavond gaan sporten (bodypump), maar ik weet niet of ik nog durf :@. De vk zei dat ik gewoon kon sporten enzo, maar toch.
Vanacht was ik echt misselijk, dat zie ik maar als een goed teken :9
pi_158433001
Miezziej bij mijn eerste beviel ik ook een paar dagen te vroeg ;)
Ik pump ook niet meer, durf het ook niet zo goed. Komt volgend jaar wel weer.
Fijn dat het bloeden is gestopt
pi_158433099
Leuk, een knipper voor ikke!

Ik heb geeeeen zin vandaag. Zit hier in de trein met allemaal mensen die er uit zien alsof ze vakantie hebben, en ik moet werken omdat we nog een deadline hebben voor 1 januari. Ben dit weekend nog wel een aantal keer duizelig geweest, maar niet meer zo erg als donderdag. Ik ben wel aan vakantie toe. In de zomer heb ik alleen maar geklust, en sindsdien ook niet meer echt vrij gehad. Laatste keer dat ik zomaar een paar dagen vrij had is vorige kerst.

We zijn wel begonnen met inpakken. Dat is in ieder geval iets...
pi_158433408
Zoveel goeie prille echo's! Wat leuk, zo'n opluchting he! O+

Ik ben ook wel voor iedereen in de lijst, ik sta nog steeds zo onderaan ondanks al VIJFTIEN weken vandaag. Yeah!

LB! Wat doet je zoon nou? Ik ben heel benieuwd of jij gelijk hebt, zou sowieso wel chill zijn!
pi_158433433
Ikke fijn dat je een Knipper had!

Luna dat is ook niet fijn zo weinig vrije tijd.
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:40:42 #210
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_158433689
Heel veel jompels voor alle dames met een mooie knipper op de echo! *O* *O* *O*

Meiden met bloed, houd moed :* Durf vertrouwen te hebben in de komst van jullie kindje over een x aantal maanden :* :*

Pfff nou, ik kan hier eindelijk echt gaan aanhaken; mijn vakantie en dus ook mijn verlof is begonnen! Wel 'pas' 32 weken zwanger, maar de kerstvakantie valt gunstig voor me O-) Vanaf nu kan ik dus wat beter meekletsen, dames! :)

Sethiwe, de uitgerekende datum begint nu toch wel dichtbij te komen hè! Spannend hoor O+
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:10:02 #211
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158434003
Sterkte vandaag Luna!
Je kunt t! je kunt t! je kunt t!!! :Y

Jeej een knipper! dat is mooi!

En iemand had t over sporten?
Ik deed 2 tot 3 keer in de week aan hardlopen met de atletiekgroep. Erg leuk en gemiddeld zo'n 7km per keer.
Maar sinds ik zwanger ben:
zaterdag ochtend: Ben zooo misselijk! wil kotsen. bah. ik blijf thuis
woensdag avond: Ohhh ik ben zooo moe. pff kan echt niet meer hoor.
Soms op maandag: kook jij? dan doe ik ff een sprintje van 4km. Maar ook dat niet meer.
8)7 8)7 8)7

Baal er wel van, want ik was net zo lekker bezig. Maar komt wel weer. Vind het ook fijn om deze tijd met mijn gezin door te brengen, en ik wandel vaak een flink stuk met mijn dochter in de wagen. :)
pi_158434135
Echo's en knippers! *O*

Hier ook net weer O+ ETA 18 juli!
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:19:54 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_158434150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:19 schreef Amsel het volgende:
Echo's en knippers! *O*

Fijn! O+
Wil je in de OP? Ik kan wel even een rondje bijwerken, wie moet er allemaal bij?
disclaimer
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:23:24 #214
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158434201
quote:
[

Fijn! O+
Wil je in de OP? Ik kan wel even een rondje bijwerken, wie moet er allemaal bij?
SQ, wil je mijn UD aanpassen naar 15 juni? ben 3 dagen vooruit gezet. :)

Dank u
pi_158434322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

Wil je in de OP?
Yes please!
pi_158434329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Fijn! O+
Je mag mij er ook wel in zetten.
UD tot nu toe is 9 augustus
pi_158434365
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:30 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Je mag mij er ook wel in zetten.
UD tot nu toe is 9 augustus
Op die dag worden hele toffe kindjes geboren kan ik je vertellen 8-)
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:33:14 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_158434369
Bijgewerkt :)
disclaimer
pi_158434495
Luna dat is begrijpelijk. Je hebt zoveel gedaan. En idd ik hoor ook veel mensen zeggen dat ze vakantie hebben. En dan vragen ze echt heel verbaast of ik geen vakantie heb }:| werkt lekker motiverend

Frummeltje wat lekker!! Vakantie en gelijk verlof dat wordt genieten O+
Moet je nog veel doen voor de baby?

Knifty lekker blijven wandelen als dat wel goed gaat. Hardlopen komt wel weer.
pi_158434607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

Op die dag worden hele toffe kindjes geboren kan ik je vertellen 8-)
Ik vind ons boontje nu al tof O+

SQ bedankt ^O^

Heeft iemand trouwens die ramzi theorie wel eens op de eerste echo los gelaten?
Ik snap niet helemaal hoe dat zit als je een uitwendige echo hebt gehad. (Of hij klopte bij mijn zoon gewoon niet dat kan natuurlijk ook)
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:50:32 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_158434626
Volgens mij heb ik Kleurdoos daar wel eens mee bezig gezien, maar die was sowieso wel erg vaardig met nubs en skulls en dat soort dingen.
Ik geloof er niet zo in in elk geval :D

quote:
The Great Debate in the Ramzi world is whether transvaginal ultrasounds appear to be on the "same side" as pictured on the scan, and abdominal scans are "flipped," or a "mirror image." Although this is sometimes true, our rule at The Gender Experts is not all scans are created equal.

If we followed this exact method to determine which side the placenta is on, our accuracy rate would not be as high as it is now. Are some ultrasounds on the same side, and others flipped? Yes. However, it does not always have to do with whether it is an abdominal or transvaginal scan. We look for many variables, including annotations on the scan, the anatomy surrounding the sac, the shape of the sac to determine orientation, and more to provide our most educated prediction. Another example of variability when reading scans for Ramzi Theory: In some cases, the scan needs to be rotated 90, or even 180 degrees to be in the correct orientation.
disclaimer
pi_158434803
Frummel heerlijk, verlof! *O* ik ben jaloers ;). Nog 3,5 week hier, waarvan gelukkig wel een weekje vakantie. Helaas wel 24e t/m 27e werken :r
pi_158435203
Lekker Frummel, verlof! Ik ben ook aan het aftellen. Na vandaag nog 10x *O*

En wat fijn, die groeiende openingspost! Allemaal mooie knippers!
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:32:17 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158435357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:19 schreef Amsel het volgende:
Echo's en knippers! *O*

Wat tof! Dat was mijn UD dit jaar. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158435645
@Lamb: we zitten in de Algarve :)

Frummel: heerlijk om nu met verlof te zijn! Fijn dat de vakantie ook zo gunstig valt, mooi kerstcadeautje ;)

Kniftyhooker: balen van het sporten, maar dat komt vanzelf wel weer inderdaad, wie weet voel je je fitter in het tweede trimester? En wandelen is ook goed toch, nog steeds actief :)

Ladyblack: jeetje, wat een snelle vlotte jongen heb jij! Of betekent in stuit liggen dat hij nog niet ingedaald kan zijn? (Ik heb me nog niet zo verdiept in indalen enzo :@)

Lunamatic: oef, dat klinkt ook pittig zeg, zo weinig vrije tijd -O- Sterkte vandaag! Wanneer gaan jullie over trouwens (omdat je het over inpakken hebt)? Is er meer vrije tijd in het vooruitzicht?

Verder las ik een knipper voor ikke en Amsel *O* *O* En aftellen voor L0t en Sicilia *O* En wel meer, maar te traag internet om terug te scrollen :@

Hier heerlijk aan het ontspannen, gister de hele middag op een zonnig terras gezeten. Voorspellingen waren zo'n 16-18 graden dus ik ging er vanuit dat het niet al te warm zou zijn, maar in de zon en zonder wind is het heerlijk O+ En bizar: ik werd gister uit een lange (laaange) rij in de supermarkt gehaald :o Dacht eerst dat we iets verkeerd gedaan hadden ofzo, maar toen bleek er een priority lane te zijn voor gehandicapten en zwangeren :D Het helpt dus, als er geen dikke winterjas voor de buik zit :+
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:01:01 #226
206877 Queens
pi_158435860
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Topic report, aangezien alleen de modjes de OP nog kunnen wijzigen. Dat kan hendig sjiek via topic report (bovenaan staat 'rapporteer')
Nou, ik zie nergens 'rapporteer' :?
Ik ben (tot nu toe) sowieso meer een lurker dan poster op Fok dus ik weet dat soort dingen helemaal niet :+
Ik ben ook geen ster in het bijlezen dus ik moet nog erg mijn best doen om iedereen uit elkaar te houden maar ik beloof beterschap!

Stormqueen, mocht je weer een rondje doen dan mag ik er voorzichtig in met UD 5 augustus.
Die heb ik trouwens zelf berekend, ik kreeg na de echo eigenlijk nul info (bv UD en lengte) mee en we zijn ook glad vergeten om iets te vragen.

De grootouders reageerden precies zoals verwacht! Mijn moeder bleef maar staren naar de echo O+
pi_158435892
Ono ik ben jaloers!! Wat lekker zeg! Geniet van je vakantie

Thx voor de info SQ die had ik nog niet gezien.
Ik ben gewoon heel nieuwsgierig. Ik ben in oktober bij een medium geweest ivm overlijden van mijn vader begin dit jaar. En ineens zei ze dat ik voor de kerst zwanger zou zijn en dat t een meisje zou worden. T eerste klopte en als t geslacht ook klopt dan bel ik haar op :D
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:07:33 #228
206877 Queens
pi_158435973
Als ook dat klopt dan wil ik het telefoonnummer van dat medium :D

Gefeliciteerd met je knipper!
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:12:11 #229
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158436047
Nooohhh das wel heel bijzonder Ikke!
Ik zou ook nog wel eens naar een medium willen, mijn moeder is overleden toen ik nog jong en lekker aan het puberen was.
Vraag me soms af of ze vind dat ik het allemaal wel goed doe zo met mijn gezinnetje en of ze trots is op wat ik allemaal bereikt heb. (ohh snik. Hormonen :') )

Wat schattig Queen van je moeder. hihi.

En ja ik voel me al best wat fitter hoor, maar ik vind het wel goed zo. :)
En positiesportkleding aanschaffen gaat nog wel. Maar buitenkleding betaal je zo ¤100,- voor een winterjack en ¤80,- voor de broek. en dan nog keer 2 op zn minst.
En voor die 6 maanden... nah.
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:13:02 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158436061
Queens, ik zit mobiel dus dat is wellicht anders qua indeling dan op desktop.
Wat leuk zeg van je moeder! Die reacties zijn echt superleuk he O+

Ikke: hahaha, cool! Ik ben super nuchter maar dit soort dingen zijn toch altijd wel weer mooi om te horen :D
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:15:40 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158436108
Knifty, herkenbaar hoor, ik zit ook soms zo te janken hier enzo. Mijn pa heeft me nooit volwassen meegemaakt, ben best benieuwd wat hij er nou van zou vinden :)
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:16:49 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_158436126
Voor aanpassingen in de OP mag je trouwens ook altijd een dm sturen. Hebben de andere mods buiten oud er geen last van ;)
disclaimer
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:18:17 #233
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158436157
Ja dat idd Molo.
Ik was pas 15.
Als ze weet wat ik allemaal uitgevreten heb... ohhh.
Dan staat ze met dr armen over elkaar en nee te schudden met een blik die kan doden. :o
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:20:28 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158436188
Denk dat die van mij het alleen maar vermakelijk had gevonden eerlijk gezegd _O-
Beetje rotzooi trappen _O-
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:43:38 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158437718
Ono, Portugal is echt een geweldig land voor zwangeren en mensen met kinderen _O_ Heerlijk he?

En in stuit betekent met de billen naar beneden ipv het hoofd. En dat kan betekenen een keizersnede :X Maargoed, hij heeft nog een paar weekjes om te draaien, en kan dat nu ook nog makkelijk doen.
pi_158439987
Ja, heerlijk! Mooie bijkomstigheid, ik had geen idee vooraf :)

Oh men, dat wist ik wel natuurlijk, van in stuit liggen :@ Ik geloof dat ik het interpreteerde als "ik denk dat hij ingedaald is, de vk zegt dat hij in stuit ligt, dus is hij niet ingedaald" 8)7, never mind ;) Gelukkig heeft hij nog de tijd om te draaien!
pi_158443862
Kiwi een jongen!!! *O* Leuk zijn ze joh!
Queens en Fien en Ikke en Amsel knippers jaaaaaaa *O* HET IS DISCO!!

Ik had ook weer een goede echo, nekplooi van 1.3 en alles zag er goed uit! De nub vond ze een beetje twijfelachtig maar ze neigde naar en jongen :o O+ Hij zette zich telkens af tegen de wand, strekte dan en dan ging hij weer opkrullen. Ik vond het zo leuk!

SPOILER: FOTOOOO
LB die billenschudder draait nog wel :* (als ze gelijk hadden)
pi_158443983
Wat een mooie, nu al, Suiker O+ En nog even een beetje spannend of er echt een piemeltje aangroeit dus :D Ik ben benieuwd!
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:40:32 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158443996
Wow, mooie duidelijke echo zeg!!!
pi_158444557
Ohh kijk nou O+ Wat mooi suiker!

Ik mag mooi nieuws brengen O+
Groof's nipt was goed!
(Ze kan via foon even niet op Fok)
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:01:16 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158444585
*O*
pi_158444648
Phiew! Wat een goed nieuws voor Groofsken!
pi_158444719
Groofs wat een opluchting!! ^O^
pi_158445039
Mooie echo suiker en goed nieuws voor Groofs en dat toch nog voor de kerst *O*
pi_158446114
Groof *O* *O*
  dinsdag 22 december 2015 @ 20:26:11 #246
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158447118
Even niet geweest en een hoop gemist volgens mij...

Fijn van de goede nipt Groofs!

Een goede echo voor Suiker!

En een hoop nieuwe zwangeren, welkom! *O*

Hier is weinig te melden verder, het gaat eigenlijk allemaal wel prima! Nog een dag werken en dan vakantie, jaaaa *O*
pi_158448024
Groof *O* wat een mooi kerst kado

Suiker wat een mooie baby heb je daar O+
Fijn dat alles er goed uitzag
pi_158449451
Oh jemig Groof, wat fijn!!
pi_158449540
Wat tof, al die knippers! Gefeliciteerd meiden!
En Suiker, wat bijzonder, jullie spring-in-de-buik.
Groofsken ook mooi nieuws zo vlak voor kerst.
En allemaal nieuwe zwangeren, leuk!

Ik voelde baby echt steeds vaker, zo bijzonder! En volgens onze hulp is het voor 60% zeker een meisje. Ik ben heel benieuwd, nog goed drie weken, dan weten we het.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158452847
Groofs wat een goed nieuws, hopelijk kan je nu wat onbezorgder gaan genieten.

Suiker, wauw wat een mooie duidelijke echofoto.
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:46:58 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158453008
Groofsken wat fijn voor je!!! *O*

En Suiker wat een lief fotootje O+
pi_158454833
Ow Groofsken wat een super fijn nieuws *O*

En mooie echo hoor Suiker O+
pi_158460988
Noh Suiker O+

En Groofs *O* O+ *O*
pi_158461159
Groofs! Wat een goed nieuws!

En mooie echo suiker! Dat afzetten en strekken deed die van mij ook steeds bij een van de echo's, zo leuk om te zien.

Ikke, wat een mooi verhaal van dat medium, ben echt benieuwd of het geslacht ook klopt. Zelf werd ik rond de periode van innesteling wakker met krampjes in mijn baarmoeder, en toen dacht ik half slapend: oh, dat is mijn kindje, ik kan rustig verder slapen. En toen droomde ik dat ik een zoontje had... geen idee of ik die nacht nou echt de innesteling voelde, maar ik vind het wel heel speciaal dat ik nu idd zwanger ben van een jongetje.
pi_158462071
Wat een fijne droom lunamatic O+
Een poosje voordat ik zwanger werd van mijn eerste kindje, droomde mijn lief over zijn dochter. Dat was voor hem tevens het startsein dat hij het aandurfde om een babytje te gaan krijgen *; Dat babytje werd ook een meisje!
pi_158462115
Mooie droom/ijl/voorgevoel Luna.

Baby is nog aan boord, heb wel wat schipbreukjes aan de buitenzijde sinds gisteren dus hij mag snel komen voor het een slagschip wordt. O-) Vind het stiekem toch wel mooi een paar kleine lijntjes. M'n eerste tattoo. oO<

Topic verder nog niet bijgelezen, druk druk druk en op mobiel die de hele tijd vast loopt.

Fijne dag dames!

Edit; Moest toch even de echo van Suiker zien en bohhhh. Wat een heerlijk lief droppie zo. O+

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2015 09:49:32 ]
pi_158462486
O+
Ik hoop dat je lijntjes zo blijven, de perfecte tattoo :+
pi_158463795
Haaaai, ik kom ook weer even onder mn steen vandaan, ik leef nog :P
Lees wel mee, maar zoooo gammel. En er blijft niks hangen.. Ik las goed nieuws en een mooie echo. En tijgerstrepen!

Ik heb vakantie, whoeii! 4 januari pas weer werken. Ik blijf moe en misselijk. 1e kerstdag mijn ouders inlichten (eindelijk, bijna!) en 2e kerstdag die van vriend. En dan maandag eeeeeeindelijk een echo!
F. heb ik het gisteren verteld, die was het er toch niet helemaal mee eens.. Mama neeee je mag geen baby in je buik! Ik wil geen broertje of zusje! Je moet gewoon mama blijven. Die moet nog even wennen denk ik.. ;)

Ik hoef nog niet perse in de OP hoor, ik denk dat mn UD nog gaat veranderen. Want ik denk dat mn ei laat was. Ik plaste ook pas 1 dag na NOD echte strepen.
pi_158468715
Wat een bijzondere dromen Luna en ook van Ela-man.

Myrr, de eerste tatoeage is binnen. Mijn buik is nog streep vrij, hopelijk blijft dat zo. Al zou ik het bijna jammer gaan vinden, zo mooi als je het omschrijft.

Marjolijntje lekker onder de steen blijven, als je je zo moe en misselijk voelt. Veel plezier met het vertellen tijdens de kerstdagen. Gelukkig heeft je dochter nog even tijd om te wennen.
pi_158470507
Blegh. Vanmorgen weer een flauwte aanval (warm/benauwd/duizelig/licht in mn hoofd)... Had gehoopt dat t deze zwangerschap weg zou blijven.... Zover ik kan bedenken zal het wel aan mn bloeddruk liggen.

Vanmiddag met mn dochtertjes het eerste pakje voor de baby uitgezocht. De oudste vond t maar niets dat we nog niet weten wat t wordt, want die meisjeskleertjes waren toch veel schattiger :) uiteindelijk kozen ze voor een wit pakje met grijze diertjes. Heerlijk die trotse koppies!

nu voel ik wel dat we geslenterd hebben, bandenpijn!
pi_158474782
Myrr geweldig dat je de baby nog steeds in je buik hebt!

Hier weinig bijzonders te melden. Ik voel me goed. Ik kijk uit naar de pretecho en geslachtsbepaling volgende week want het is alweer 4 weken geleden dat ik de laatste echo had en ik wil weer een bewijs van leven
  woensdag 23 december 2015 @ 19:15:53 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158474912
Ik 1-2 echo met o.a. geslachtsbepaling. Duurt nog vet lang :D

Maar voel stiekem wel wat gemorrel sinds vanmorgen, en nog zo misselijk als het maar kan, dus dat geeft gevoel dat het wel goed zit _O-
pi_158478257
Je kunt altijd een pretecho doen als het je te lang duurt
  woensdag 23 december 2015 @ 21:55:42 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158480172
Ja is ook zo hoor, maar moet gewoon nog even wachten van mezelf. Ruim een maand, komt wel goed :)
pi_158493494
Net terug van de intake bij de vk, ging allemaal prima. Geen ziektes in de familie e.d. Bloeddruk was blijkbaar ook prima (124/60), dus ik ben door de eerste keuring heen :+.
Nog anderhalve week wachten op de echo (4 januari), tijd kan niet snel genoeg gaan! Maak me stiekem weleens zorgen, maar ik probeer maar gewoon te vertrouwen op de natuur ofzo :P.

Er werd nog gevraagd of wij de combinatietest wilde. Ik weet het eigenlijk nog niet zeker, mijn aanvullende verzekering vergoed hem wel, dus ik dacht waarom niet? Maar aan de andere kant zijn we beide nog jong (24-27) en komt het verder niet voor in de families. We hebben nog even gekregen om erover na te denken.
pi_158494796
Miez ik denk dat jullie moeten nagaan wat je met een bepaalde kansberekening aan vervolgonderzoeken wilt of niet en wat je zou doen als er dan bv down uitkomt.
  donderdag 24 december 2015 @ 13:44:08 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158494901
Ik had geen trek in de spanning (en gevolgen daarvan naar kind en mezelf toe) bij vals positieve uitkomst. En wil niet voor de keuze staan weg te kunnen halen.
Dus gekozen voor geen test.
Baby mag komen, hoe 'ie dan ook is :)
pi_158495828
Wat molo zegt... Ik deed hem om die reden ook niet.

Hier weer een vk sticker!
Bloed geprikt voor resus, bloeddruk was nog nooit zo netjes (120/80) en dat terwijl ik van gemiddeld 90/60 kom en weer een perfect paarden galopje gehoord.
Dochter was mee. Dat gezichtje toen ze het hartje hoorde O+... En ze zat met haar neus vol op t bloed prikken :') razend interessant

Jongetje lag zowaar toch beneden met z'n hoofdje! Hoogstwaarschijnlijk dubbel gevouwen omdat ik alles beneden voel. Vanaf woensdag moet ik wel meer gaan voelen dus evt bewust wakker gaan proberen te maken. Nu vaak smorgens en savonds als ik lig en tussendoor een losse duwtje.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158496898
Hier in week 38 toch nog gedraaid, met het hoofdje naar beneden en wat ingedaald :Y ik ben blij!

Ga je aan de cola Lamb? :P

Hoe is het daar Seth?

Hier ook nog een streepvrije buik. Zal vanavond eens een foto uploaden :)
pi_158497138
Fijn dat ie goed lijkt te liggen Lamb! En hebben ze ook al gezegd wat te doen als je vanaf woensdag niet meer beweging gaat voelen?

Xanteh wat fijn dat baby nu toch goed ligt en is ingedaald! Een goed begin is het halve werk ;)

Wij gaan vanavond een kinderwagen bekijken via Marktplaats, eindelijk beginnen er wat streepjes te komen op de to do lijst :) Babykamer is ook behangen, lamp is binnen, ja het begin is er eindelijk, daar worden mijn hormonen wel blij van O+
pi_158497975
Fijn xanteh! Haha ja drink ik savonds al een glas om die reden!

Afstepen is zo fijn Sicilia!

Ja dan moet nog bewuster wakker gaan maken/liggen... En bellen bij twijfel. Moet hem dan minimaal elk dagdeel voelen met minimaal 7 bewegingen.
Ws is dit best normaal maar na zo'n drukke buikbaby is dit een gekke gewaarwording.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158500132
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:22 schreef Lamb29 het volgende:
Fijn xanteh! Haha ja drink ik savonds al een glas om die reden!
Werkt extra prikkelend :P

Lamb fijn dat de kleine met zijn hoofdje beneden ligt, nu nog hopen dat hij wat meer gaat bewegen.

Xanteh, ze hadden de kleine laatst ook gedraaid toch? In ieder geval fijn dat hij nu goed ligt en ingedaald is. Nu zo blijven liggen.

Sicilia, kan mij voorstellen dat het goed voelt om eindelijk wat op je lijstje te kunnen af strepen.

Hier gaat het rustig zijn gangetje, af en toe harde buiken en wat gerommel, maar niet iets noemenswaardig. Verkoudheid lijkt af te nemen, dus dat is ook wel prettig.
Vandaag eindelijk buikfoto's gemaakt.
Nog een week tot de uitgerekende datum, tijd is echt omgevlogen.
Hopelijk mag ik nog een paar weekjes genieten van het getrappel in mijn buik O+
pi_158500540
Zo. Laptop opgehaald, ik kan weer meeposten (zit in een vakantiehuisje).

Dank voor alle lieve reacties op de goede nipt-uitslag. Ik ben blij en ik begin me ook langzaamaan echt wat beter te voelen, dus helemaal goed. Zin in het nieuwe jaar!

Suiker, wat een prachtig scherpe echofoto zeg. Wauw!
pi_158500748
Volgens mij is m'n ontsluiting groter geworden. Rommelt ook wel als de neten weer sinds gistermiddag, maar niet het idee dat ik weeen heb, alleen een heleboel steken. Beter blijft 'ie nog twee dagen zitten. O-) Anders sta ik voor niets kilo's vlees te kruiden. _O- Of nog beter tot na O&N als m'n nieuwe polis ingaat, heb geen zin in al die zooi van een thuisbevalling en de bedpoten komen pas dinsdag. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2015 18:33:47 ]
pi_158500758
Haha Myrr, spannend zeg. Bijna zover.
pi_158500812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Myrr, spannend zeg. Bijna zover.
Ja joh, begint gewoon irritant te worden. :') Denk steeds van nou wat een geweld hij zal wel komen, en dan gebeurt er niets. En dan denk ik na een paar dagen Ah lekker rustig hij blijft nog ff zitten en dan begint het weer. Alleen nu is m'n bmm behoorlijk laag en een stuk breder dan een paar weken terug. Naaaaaja we zien wel. Anders noemen we hem Gesoes.

Inb4 hele plotselinge verrassingsbevalling waarbij ik er pas echt iets van merk als ik al 7 cm ontsluiting heb en binnen 20 minuten een beeb. In de Gamma ofzo. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2015 18:42:55 ]
pi_158501316
Vandaag weer een knipper gezien O+ voel me inmiddels ook behoorlijk zwanger :r

Maandag intake bij de vk, dan ben ik 8 weken als het goed is

Is er al een discussie over zorgverzekeringen geweest hier? Dan lees ik die graag even terug namelijk O-)
pi_158501809
Wat wil je weten Fieder?

Vandaag weer even mogen spieken O+ mini heeft nu armpjes en beentjes. Over twee weken termijnecho.
pi_158501855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat wil je weten Fieder?

Vandaag weer even mogen spieken O+ mini heeft nu armpjes en beentjes. Over twee weken termijnecho.
Ah zo schattig. O+
  donderdag 24 december 2015 @ 19:28:01 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158501941
Baby met armen en benen, jeeeej *O*

Ik vind het nog steeds een bizar jdee dat dat ook in mijn buik zit :D O+
Voel sinds gisteren beetje kriebeltjes, denk toch echt wel dat het mini Molo is nu O+

En ik moest bijna huilen toen collega me vanmiddag een fijne kerst 'met zijn drietjes' wenste, zo lief O+

En zin in baby knuffelen, al duurt dat dan weer nog wel heel erg lang.

Eerst chille kerst, lekker genieten van samenzijn en dan eens zorgverzekering uitzoeken :D
Heb me er nog niet in verdiept. Alleen vanmiddag sneaky de Ouders van nu zwangerbox opgehaald (sneaky omdat gluurburen die het nog niet hoeven te weten :+ ) en gehaakt babydekentjes besteld O+

Binnenkort eens shoppen voor baby spullen, mag nu wel :)
pi_158502019
Fieder wat fijn, weer knipper! Nu is het wel echt he! Wat wordt je UD ongeveer?

Groofs ik had nog niet gecheerd maar wat een goed nieuws! *O*

Zorgverzekering; heb het uitgezocht, maar ik houd gewoon m'n cheape verzekering. Bij mij wordt ziekenhuisbevalling vergoed ivm indicatie. Enige kosten verder zijn kraamzorg eigen bijdrage, maar ik denk dat we deze keer relatief weinig kraamzorg afnemen. Dus dat gaat niet om hoge bedragen.

M'n eerstgeborene verjaart vandaag! *O* zo'n gek idee dat ze vanaf volgend jaar ook cadeautje van haar broertje of zusje krijgt enzo! Heel erg genoten vandaag van lekker met z'n drieen op pad en taartje eten en feestjurk uitzoeken en met d'r cadeau spelen. O+
pi_158502499
Svane gefeliciteerd! *O*
pi_158502633
Gefeliciteerd Svane!

Wat fijn Fieder!

Nog steeds binnen Myr! Wie had dat gedacht! Benieuwd wanneer hij echt komt.

Wij deden een paar kerstavondcadeautjes O+ Eindelijk mocht de draagdoek die ik al enkele weken in huis heb uitgeprobeerd worden. Tamelijk hilarisch een kleuter bij vriend op de buik in een doek wikkelen :D Haar knuffel bij mij op de buik ging beter O+
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 24 december 2015 @ 19:58:35 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158502681
Gefeliciteerd Svane! *O* Wel een heel bijzondere verjaardag weer O+

Fieder en Ophelia, jaaaaaaaa echo's met knippers en armpjes en beentjes O+ O+!

Myrr, 2016 komt dichter en dichterbij! Ben benieuwd of je t met zn tweetjes of drietjes gaat inluiden!
pi_158503295
Gefeliciteerd Svane *O*
Ophelia wat bijzonder O+ termijnecho is met 10 toch? Dan ben je nu 8 weken?

UD staat nu 6/8 augustus maar t is nog erg vroeg, iig begin augustus. Bolle buik met zomerjurkjes O+ Met L had ik een winterbuik met dikke vesten.

Uhmm ja wat wil ik weten... maakt het heel erg uit voor zwangeren of is alles wel zo'n beetje gelijk bij alle verzekeringen? Nekplooimeting, kraamzorg zijn dingen die me zo even te binnen schieten.
pi_158503515
Fieder, ik heb vorig jaar vergeleken. Delta Lloyd vergoedt bij de goedkoopste aanvullende verzekering zowel combitest, poliklinische bevalling en eigen bijdrage kraamzorg. Was de enige die dat alles vergoedt voor geloof ik ¤10 pm.
pi_158504055
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Fieder, ik heb vorig jaar vergeleken. Delta Lloyd vergoedt bij de goedkoopste aanvullende verzekering zowel combitest, poliklinische bevalling en eigen bijdrage kraamzorg. Was de enige die dat alles vergoedt voor geloof ik ¤10 pm.
Wow, da's goedkoop!

Hier VGZ aanvullend best, krijg je ook lactatiekundige tot 100 nogwat, 70 of 80 euro terug voor je borstkolf. Weet alleen even niet wat die aanvullend kost maar betaal 123 p.m. in totaal.

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2015 20:56:46 ]
pi_158506570
Gefeliciteerd Svane *O*

Seth, ga je voor de 42 weken zwangerschap? :P Hier ook gerommel maar niks speciaals. De kleine hadden ze gedraaid, maar hij was weer twee keer in een stuit gaan liggen. Nu ligt hij goed (uit zichzelf) en aan het indalen. Hoop dat hij braaf blijft liggen :')

Ik ga voor een thuisbevalling Myrr, die zooi hoef je zelf niet op te ruimen ;) Ben benieuwd of je mij gaat inhalen qua bevalling, je houdt het wel spannend!

Zorgverzekering heb ik Ditzo, gedeeltelijk aanvullend. Mijn opa heeft een donatie gedaan om onverwachte zorgkosten te dekken O+ staat netjes op de spaarrekening.
pi_158508355
Xanteh voor de 41,5 week ga ik.
Nu hopen dat de buikbewonerster meewerkt ;). Ik heb het al heel vaak gezegd de laatste maanden, word bijna bang dat ik teveel jinx en de kleine alsnog met kerst of oud en nieuw komt.

Svane gefeliciteerd, nog op de valreep.

Fieder en ophelia, fijn om nog een Knipper gezien te hebben net voor de feestdagen.

Groofs fijn dat je je wat beter voelt.

Myrr je maakt het weer spannend, nog een paar dagen en dan heb je in ieder geval de 37 weken gehaald.
pi_158513625
Wij dachten het op kerstavond even gezellig te maken met zijn tweeën, maar lig nu al een paar uur wakker met flinke harde buiken en rugkrampen. Was niet zo een strak plan geloof ik :')

Ga er maar uit nu, zoon ligt te zingen in bed, misschien helpt zijn afleiding!

Fijne kerstdagen allemaal O+
pi_158515121
Ik denk dat ik het nooit meer gezellig wil maken :'). Na 2 weken ofzo durfde ik het wel weer aan, rustig aan enzo. En toch weer bloed daarna ;(. Stomme baarmoeder. Ik durf echt niet meer bleh.

Dus mijn kerstochtend begon minder leuk :'). Vanmiddag naar mijn zus, hopelijk voel ik me dan beter :P

Fijne kerst iedereen!
pi_158516009
Fijne kerst allemaal!
Vandaag mijn familie vertellen van het brusje, met de foto O+

Maandag echo, whoeii! Komt eindelijk in de buurt!
En ook hier weinig gezellig hoor, ik voel me echt te verrot en mn voorgevel doet teveel zeer. Echt so much voor voorbereiden op borstvoeding, ik voed al 3,5 jaar. De dames weten hoe het werkt hoor! ^O^
  vrijdag 25 december 2015 @ 11:52:10 #293
52229 Chanty
pi_158516993
Iedereen fijne kerstdagen! ~:) >:O

En groof wat een geweldige nieuws zo voor kerst *O* *O* *O*
pi_158520383
Groofs, wat fijn!

Marjoleintje, veel plezier met vertellen vandaag!

Miezziej, weer bloed... Balen zeg!

Ik vind het best een uitdaging om de zwangerschap zo met kerst verborgen te houden 8)7
Morgen maakt mijn zusje tiramisu met Tia Maria. Verdampt dat, of kan ik het beter laten staan? :)
pi_158520428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:32 schreef Svane het volgende:
Fieder wat fijn, weer knipper! Nu is het wel echt he! Wat wordt je UD ongeveer?

Groofs ik had nog niet gecheerd maar wat een goed nieuws! *O*

Zorgverzekering; heb het uitgezocht, maar ik houd gewoon m'n cheape verzekering. Bij mij wordt ziekenhuisbevalling vergoed ivm indicatie. Enige kosten verder zijn kraamzorg eigen bijdrage, maar ik denk dat we deze keer relatief weinig kraamzorg afnemen. Dus dat gaat niet om hoge bedragen.

M'n eerstgeborene verjaart vandaag! *O* zo'n gek idee dat ze vanaf volgend jaar ook cadeautje van haar broertje of zusje krijgt enzo! Heel erg genoten vandaag van lekker met z'n drieen op pad en taartje eten en feestjurk uitzoeken en met d'r cadeau spelen. O+
Gefeliciteerd met je kleine!

quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 21:55 schreef Xanteh het volgende:
Gefeliciteerd Svane *O*

Seth, ga je voor de 42 weken zwangerschap? :P Hier ook gerommel maar niks speciaals. De kleine hadden ze gedraaid, maar hij was weer twee keer in een stuit gaan liggen. Nu ligt hij goed (uit zichzelf) en aan het indalen. Hoop dat hij braaf blijft liggen :')

Ik ga voor een thuisbevalling Myrr, die zooi hoef je zelf niet op te ruimen ;) Ben benieuwd of je mij gaat inhalen qua bevalling, je houdt het wel spannend!

Zorgverzekering heb ik Ditzo, gedeeltelijk aanvullend. Mijn opa heeft een donatie gedaan om onverwachte zorgkosten te dekken O+ staat netjes op de spaarrekening.
Heel lief van je opa :Y gulden mensen dat. O+

Hier is de slijmprop eruit gefladderd net. Spanneeeeennnndddddd *O*
Twee dagen nog dan tik ik de 37 aan. Ben wel blij dat er nu eindelijk iets van een 'teken' is, voel me echt een aansteller namelijk met dat gezeik de hele tijd en dat er dan niets gebeurt. :')

Beeb is nog wel druk aanwezig dus ik ga vanavond wel gewoon aanschuiven bij oom en tante.

Ben vandaag niet meer online dus allemaal een hele fijne kerst toegewenst. >:O ~:)

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2015 14:42:51 ]
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:55:06 #296
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158520859
Spannend Myrr! 24 uur nadat ik de slijmprop was verloren was ik alweer thuis met een baby. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:16:18 #297
52229 Chanty
pi_158521235
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:34 schreef angelatje het volgende:
Groofs, wat fijn!

Marjoleintje, veel plezier met vertellen vandaag!

Miezziej, weer bloed... Balen zeg!

Ik vind het best een uitdaging om de zwangerschap zo met kerst verborgen te houden 8)7
Morgen maakt mijn zusje tiramisu met Tia Maria. Verdampt dat, of kan ik het beter laten staan? :)
Dat zou ik laten staan. Sowieso wordt de alcohol straks in tiramisu pas aan de afgekoelde koffie toegevoegd. Maar zelfs als zou je het koken dan nog blijft er een percentage alcohol achter in het eten.

Zie bv hier onder kopje 'bereiden' de percentages. http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/alcohol.aspx

[ Bericht 5% gewijzigd door Chanty op 25-12-2015 15:21:44 ]
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:17:45 #298
52229 Chanty
pi_158521257
Spannend Myrr! Wel heel fijn dat je bijna op 37 weken zit. Wie had dat gedacht en aantal weken geleden
pi_158521506
Iedereen een fijne kerst.

Marjolijntje veel plezier met vertellen!

Miezziej wat rot dat je toch weer bloed had.

Sicilia heeft de afleiding geholpen?

Myrr, slijmprop hoeft nog niet wat te zeggen, maar kan wel natuurlijk.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:49:35 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158521834
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 15:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat zou ik laten staan. Sowieso wordt de alcohol straks in tiramisu pas aan de afgekoelde koffie toegevoegd. Maar zelfs als zou je het koken dan nog blijft er een percentage alcohol achter in het eten.

Zie bv hier onder kopje 'bereiden' de percentages. http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/alcohol.aspx
En er wordt door zelfgemaakte tiramisu vaak veel meer drank gemikt dan in restaurant/winkel.
Ik zou het ook niet doen, safety first :P

En iedereen fijne kerstdagen! *O*

Ik heb mijn foute Rudolf trui aan met pompomneus precies op mijn zwangere pensje *)
pi_158521854
Wat een handig linkje Chanty! Vooral om anderen soms te overtuigen dat er echt nog wel alcohol in het eten zit en dat ik dus terecht weiger 8-)

Fijne kerst allemaal!

Oh kan iemand anders een nieuwe openen? Ik zit mobiel & bij familie in het buitenland, dus kan ook niet zo makkelijk de OP bijwerken de komende dagen. Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')